Met een Drone vliegen in Athene, Griekenland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
Hi,

Aangezien er op Europees, landelijk en soms zelfs plaatselijk niveau aparte regels zijn wat betreft het vliegen met een drone, zit ik toch met de volgende vraag.

Ik vlieg a.s. vrijdag ( gratis :9 een retourtje) naar Athene. Zondag zal ik weer terug keren (naar Bulgarije, totaal geen regels voor Drones, behalve het vliegveld haha :P). Ik heb een mooie Xiaomi Mi Drone thuis liggen waar ik graag wat mooie plaatjes mee wil schieten. Nu zijn er voor elk land wat regels, en zo heb ik voor Griekenland al het een en ander gevonden, al spreken ze soms elkaar een beetje tegen.

Zo is er onder andere:
according to Vaios Vitos on pttl.gr - "small drones are treated as model aircraft, and can be legally flown below 400 feet, more than 3km from airports and 50 metres from people. Drones below 7kg can be flown without special permission, while those weighing between 7kg and 25kg require permission from the regulator."

Andere zeggen (https://www.quora.com/Wha...flying-drones-in-Greece): In Greece, camera drones are regulated with a fairly light touch, the main rule being that they cannot be flown over populated areas.

Sommige websites hebben een map: http://ucandrone.com/inde...rmation&information_id=14 waar ik niet heel veel van snap, want het vliegveld is niet ingekleurd, maar het centrum van Athene wel?.

Mijn vraag is gewoon, kan ik op ongeveer 50 a 100 meter in hoogte en afstand vliegen van bijvoorbeeld; het Acropolis, Temple of Poseidon, Theatre of Herodes Atticus of the Parthenon? Op die manier kan ik wat mooie beelden maken voor mijzelf, familie, Facebook maar ook voor mijn website (knip, Url is niet nodig of spam)

Mocht je toevallig in Griekenland wonen, de taal spreken of een goede internationale website vinden waar ik in het Engels over Athene kan lezen, dan word dat erg gewaardeerd.

Thanks,

Martijn

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 01-11-2016 23:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Kun je hier wat mee?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of opnemen met drone er mag weet ik niet, zie boven. Maar: of opnames mag publiceren als er mensen zijn te zien (Europese privacy-wetgeving! is een tweede vraag...

Ik heb je website verwijderd. Reclame is niet nodig voor je vraag.

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 01-11-2016 23:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe relevant het nu nog is weet ik niet, maar let wel op in Griekenland: https://www.fairtrials.org/british-plane-spotters/

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
Die had ik ook gezien, en komt aardig overeen met de rest. Ik denk dat dat wel een aardig beeld schetst. Daarnaast, als ik het goed begrijp (op het stukje privacy na dan), dan kan ik gewoon rond het Acropolis vliegen.
F_J_K schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:57:
Of opnemen met drone er mag weet ik niet, zie boven. Maar: of opnames mag publiceren als er mensen zijn te zien (Europese privacy-wetgeving! is een tweede vraag...

Ik heb je website verwijderd. Reclame is niet nodig voor je vraag.
Knip knip knip. :) iets te enthusiastisch geweest met het posten. Excuses.Het stukje privacy.. Als je naar dit soort veel en druk bezochte plaatsen gaat dan kan je er van uit gaan dat je op het digitale archief somehow komt. Ik zal er wel rekening mee houden dat ik mensen niet vol op hun neus zal filmen haha.
gambieter schreef op woensdag 02 november 2016 @ 00:07:
Hoe relevant het nu nog is weet ik niet, maar let wel op in Griekenland: https://www.fairtrials.org/british-plane-spotters/
Wow, okay. Met de Drone naar een militair gebied was ik nou gelukkig net niet van plan haha. Bedankt voor je linkje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
bedankt voor al jullie suggesties, tips en tricks.. ondertussen heb ik zelf in levende lijfe ondervonden wat de echte regels nu zijn:

"wat betreft het rondvliegen in Athene, we konden nergens een duidelijk antwoorden vinden, maar rond/boven/op/onder etc een archeologisch gebied/monument vliegen is dus not-done. Zelfs zo erg not-done, dat het zo illegaal als een vluchteling is :P, en ze je drone in beslag nemen"
Copy/paste van mijn blog: Gadget Articles & Reviews: Gratis vliegtickets & aangehouden door de politie

Topic is dus beantwoord, thx voor de hulp :)
Pagina: 1