drone mee naar Amerika

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:54
Zijn er toevallig mensen hier die ervaring hebben met het vliegen van een drone in Amerika, en deze mee te nemen die kant op?

Wat ik zelf heb gevonden tot nog toe is dat de douane en de airline niet moeilijk doen als je alles netjes vervoerd volgens de faa regels en in een hardcase. Voor het vliegen voor prive doeleinden moet je even je drone registreren. En met b.v. air map kan je zien waar je wel of niet mag vliegen.

Mis ik nu nog iets , en zijn er ervaringen van mensen die dit toevallig al gedaan hebben :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:28
Even een aanname dat je LiPo accu's gebruikt, maar ergens een keer wat van meegekregen dat je maatschappij wat lastig kan doen. Dus dat zou ik even navragen / opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:14
Ik weet niet waar je in Amerika naar toe gaat, maar houd er iig rekening mee dat er in verschillende nationale parken er een drone verbod is.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ligt een beetje aan de capaciteit van je batterijen of het vliegtuig een probleem wordt. Sowieso mag een extra batterij nooit in je ingecheckte bagage, wel als deze in het apparaat zelf zit.
Is de capaciteit >100Wh moet je toestemming hebben van de vervoerder. Boven de 160Wh mag niet.

https://www.iata.org/what...enger-lithium-battery.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
@ TheRicolaa10 , ik ga route 66 rijden. Komen ook inderdaad langs wat parken waar we inderdaad niet mogen vliegen. Maar zal ook op genoeg plekken komen waar denk ik niemand is :)

@ Fly-guy meeste gangbare accu's zitten onder de <100wh en dat moet op zich geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100wh zit je anders vrij rap aan...

6s 5000mAh als voorbeeld is al 126wh.

Het hangt dus een beetje van de grote van je drone af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:21
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:11:
100wh zit je anders vrij rap aan...

6s 5000mAh als voorbeeld is al 126wh.

Het hangt dus een beetje van de grote van je drone af
Wat bedoel je met '6s'? 6 stuks? Als je onder de 100Wh blijft geldt de limiet per batterij, zonder maximumaantal dat je mee kunt nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
6S = 6 cellen in serie geschakeld. Meeste lipo's bestaan uit meerdere cellen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Terran Ik was net aan het zoeken en kwam je topic tegen, heb je hier nog een update over? Ik vertrek namelijk over 2 weken naar LA en wil mijn Mavic ook graag meenemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:23
Recente ervaring; geen enkel probleem. 25 aug vlucht van Amsterdam naar Salt Lake City via een overstap in VS gemaakt met een Mavic Pro en 3 batterijen. Had de losse batterijen wel in een lipo safebag, maar nul vragen bij de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks @Dericteur! Fijn om recente ervaringen te lezen. Ik denk dat ik het er dan gewoon op ga gokken. Heb je vooraf een FAA registratie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:46
Ja. Afgelopen januari ook naar USA gegaan en alles netjes geregistreerd. Krijg je ook geen gezeik bij controle. Ik kreeg wat vragen bij de douane maar toen ik registratienummer liet zien mocht ik meteen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:23
Die registratie hoeft niet meer, zolang je geen commerciele zaken ermee gaat doen.

Iets waar je wellicht wel aan wil denken is zo'n landingspad (ali express,10-20 euro) om in gras of stoffige omgeving op te stijgen

[ Voor 45% gewijzigd door Dericteur op 05-09-2017 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Dericteur schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:06:
Recente ervaring; geen enkel probleem. 25 aug vlucht van Amsterdam naar Salt Lake City via een overstap in VS gemaakt met een Mavic Pro en 3 batterijen. Had de losse batterijen wel in een lipo safebag, maar nul vragen bij de douane.
Dat is uitermate curieus en waarschijnlijk hebben ze niet goed opgelet, omdat lipo batterijen eigenlijk niet per vliegtuig mee mogen wegens het explosiegevaar, behalve als ze in een laptop o.i.d. zijn ingebouwd.

Reken er in elk geval op dat als ze er een aanmerking op hebben, de boel in beslag genomen gaat worden. Als je pech hebt, mis je ook nog je vlucht wegens een ondervraging over explosief materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amphiebietje schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:35:
[...]

Dat is uitermate curieus en waarschijnlijk hebben ze niet goed opgelet, omdat lipo batterijen eigenlijk niet per vliegtuig mee mogen wegens het explosiegevaar, behalve als ze in een laptop o.i.d. zijn ingebouwd.

Reken er in elk geval op dat als ze er een aanmerking op hebben, de boel in beslag genomen gaat worden. Als je pech hebt, mis je ook nog je vlucht wegens een ondervraging over explosief materiaal.
Volgens mij heeft dit te maken met het vermogen van de accu; tot een bepaald vermogen mag je (alleen) in handbagage meenemen en alles wat zwaarder is mag überhaupt niet mee. Accu's van een Mavic mogen gelukkig wel mee (voor zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
@Verwijderd Heb totaal geen problemen gehad met mijn mavic met zowel vliegtuig als douane en in het land zelf. De meeste beveiligings beambten zoals die bv bij de hoeverdam vonden het alleen maar gaaf dat ik zon ding had en wezen me er keurig op dat ik daar niet bv niet mocht vliegen maar 5 km verderop wel. Had hem wel geregistreerd bij de faa en dat was ook een fluitje van een cent.

Hoop dat je het mooi gaat hebben! vond la zelf niet zo heel spannend en erg druk, was zelf vrij snel door naar hemington beach. Kleine tip, openbaar vervoer is een drama in la maar lyft is daarin tegen helemaal super. Is zeg maar de nieuwe uber daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:15
Ik kom net terug (nou ja, maandje geleden) van een maand roadtrippen door de VS.
Mijn ervaring (maar ik heb dan ook veel National Parks gedaan) is: lekker thuis laten. Ik mocht bijna nergens er mee vliegen (iig in Californië, Nevada, Oregon en Washington) en de keren dat ik vloog (aan de kust en tussen LA en Las Vegas) heb ik er gezeik mee gekregen (1x politie die vroeg wat ik aan het doen was, en dat hij niet zeker wist of het daar mocht, de andere keer een beveiligings meneer die "wel even mijn drone mee zou nemen" (uhuh, not gonna happen dude)).

Het kan zijn dat ze ten oosten van deze staten wat milder zijn, maar ik laat hem de volgende keer lekker thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Amphiebietje schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:35:
[...]

Totaal niet vreemd. Losse Li batterijen mogen, mits onder de 100 Wh, vrijwel onbeperkt mee in de handbagage. Tussen de 100 en 160 Wh mogen er twee mee in de handbagage. Vast in het apparaat mogen ze ook in de ingecheckte bagage mee.

Eventueel kan een vliegmaatschappij daarvan afwijken, maar op zich zijn dit de (IATA) regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:31
OverSoft schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:24:
Ik kom net terug (nou ja, maandje geleden) van een maand roadtrippen door de VS.
Mijn ervaring (maar ik heb dan ook veel National Parks gedaan) is: lekker thuis laten. Ik mocht bijna nergens er mee vliegen (iig in Californië, Nevada, Oregon en Washington) en de keren dat ik vloog (aan de kust en tussen LA en Las Vegas) heb ik er gezeik mee gekregen (1x politie die vroeg wat ik aan het doen was, en dat hij niet zeker wist of het daar mocht, de andere keer een beveiligings meneer die "wel even mijn drone mee zou nemen" (uhuh, not gonna happen dude)).

Het kan zijn dat ze ten oosten van deze staten wat milder zijn, maar ik laat hem de volgende keer lekker thuis.
ik deel jouw ervaring; in de NP's (daar waar je juist wil filmen) mag het nergens ,

http://edition.cnn.com/tr...vice-drone-ban/index.html
Pagina: 1