Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Sluuz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:26:
Ik hoop eigenlijk dat er eens een serie wordt gemaakt die 100% accuraat is, waarbij je alle teringherrie van het dagelijks leven erdoorheen hoort, dat alles in real-time gebeurt etc. Eens kijken of jullie dat wel leuk vinden om naar te kijken.

Aflevering waarin iemand een uur in de auto zit en af en toe van baan wisselt.
Aflevering waarin iemand 10 minuten gaat zitten kakken.
Aflevering waarin het spannend lijkt te worden, maar iemand zich had vergist en het allemaal een misverstandje was.
Kun je pas doen als Smelevision is uitgevonden. Alleen het middeleeuwse achtergrond rumoer is niet genoeg. We moeten dan ook de geuren erbij hebben. :+

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 17:04
Ik hoop eigenlijk dat er eens een serie wordt gemaakt die 100% accuraat is, waarbij je alle teringherrie van het dagelijks leven erdoorheen hoort, dat alles in real-time gebeurt etc. Eens kijken of jullie dat wel leuk vinden om naar te kijken.

Aflevering waarin het spannend lijkt te worden, maar iemand zich had vergist en het allemaal een misverstandje was.
IMDB: 24 (TV Series 2001–2010) ? :+ O-)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Onrealistisch. Wanneer eten ze? Wanneer gaan ze naar de wc? Ze douchen nooit, vet smerig. Wat onrealistisch. Verpest het totaal voor me.

/s

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

mcbacon0 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:48:
Voor de oppervlakkige kijker was dit vast een top aflevering. Dit was een aflevering waar je je verstand op nul moest zetten om er van te kunnen genieten.
Goh, zo verlaag je het wel even naar een gemiddelde Avengers film hoor :z Blij dat ik dan dusdanig simpel ben dat ik ervan heb kunnen genieten. Alle dialogen in eerdere afleveringen waren voor mij iets te hoog gegrepen. Explosies!!!1111!!!111

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41
Sluuz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:31:
[...]

Onrealistisch. Wanneer eten ze? Wanneer gaan ze naar de wc? Ze douchen nooit, vet smerig. Wat onrealistisch. Verpest het totaal voor me.

/s
Bliep bliep. Code 12345*

Hoofdpersoon belt kantoor: "Ik ga me eerst nog even scheren en onder de douche, rij dan nog even langs de Mac om wat te eten. Ik ben er over pak weg een uur. Zie je later.". Hangt op.

* (terroristische aanslag op handen, iedereen met spoed aan het werk).

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
mcbacon0 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:12:
[...]

Toen ik aan deze serie begon had ik verwacht dat ze op dezelfde toon door zouden gaan. Natuurlijk kunnen ze de boeken niet op de letter volgen, maar dat ging de eerste paar seizoenen nog prima. Toen ze meer en meer zelf moesten gaan verzinnen was duidelijk dat ze geen idee hebben wat ze met het verhaal moeten doen.

Voor deze aflevering waren mijn verwachtingen echt niet hoog, maar dit was gewoon bizar slecht.
Boeken zijn niet af. Verwacht je dat anderen in een paar maandjes net zo'n hoogwaardige verhaal kunnen schrijven als GRMM?
Dat is gewoon onmogelijk. Zing gewoon de titelsong van Frozen en bekijk aflevering nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Russel88 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:36:
[...]

Dat is gewoon onmogelijk. Zing gewoon de titelsong van Frozen en bekijk aflevering nog een keer.
Deze bedoel je? In spoiler tags vanwege explicit lyrics

[ Voor 12% gewijzigd door walteij op 30-04-2019 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51
[...]

Boeken zijn niet af. Verwacht je dat anderen in een paar maandjes net zo'n hoogwaardige verhaal kunnen schrijven als GRMM?
Beetje als The Bigbang theory: eerste seizoenen écht herkenbaar en grappig voor mensen in wetenschap, IT, etc. met hoge nerd-dichtheid. Daarna werd het gewoon een variant op Friends. Dingen veranderen/evolueren.

Vind de kritiek dan ook niet zo'n ramp, maar het 'ik vind dus het is zo' gehalte van de negatievelingen wel.

Ondertussen kijk ik gewoon weer uit naar de volgende aflevering.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
walteij schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:28:
[...]
Kun je pas doen als Smelevision is uitgevonden. Alleen het middeleeuwse achtergrond rumoer is niet genoeg. We moeten dan ook de geuren erbij hebben. :+
in de (4DX) bioscoop heb je dat al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 15:17
Ik vind anders dat er in de serie al genoeg aandacht is besteed aan de lord of light.
De Nightking en de lord of light hebben 1 ding gemeen, ze kunnen beiden doden laten herrijzen.

De Nightking heeft deze doden ook onder zijn controle , dus de lord of light waarschijnlijk ook.
Hier kunnen ze nog wat leuks mee doen.
JPM85 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:25:
[...]

Daar ga je dus fout. De boekenserie heet 'Song of Ice and Fire' maar de televisie serie enkel Game of Thrones, met geen enkele subtitel over 'Fire' & 'Ice'.

Lijkt mij verstandig dat voor de discussie er ook enkel verhalen gebruikt worden die ook aan de orde zijn in de tv-serie. Boeken zijn wezenlijk anders dan de televisie adoptie op basis van karakters, personages etc.. Daarvoor is een ander topic bedoelt https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1544844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
:(
Nu zit ik weer op www rond te neuzen of er nog meer theorieën zijn dat littlefinger niet dood kan zijn.
Ik hoop nog steeds dat hij niet echt dood is. In mijn ogen was is hij degene die het spel echt snapt.

(Mijn favo karakter van GOT.)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
whiner schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:47:
Ik vind anders dat er in de serie al genoeg aandacht is besteed aan de lord of light.
De knight king en de lord of light hebben 1 ding gemeen, ze kunnen beiden doden laten herrijzen.

De knight king heeft deze doden ook onder zijn controle , dus de lord of light waarschijnlijk ook.
Hier kunnen ze nog wat leuks mee doen.

[...]
Ik haak ook niet in op je opmerkingen over 'Lord of light', want inderdaad deze komt zeker voor in de tv-serie, al dan niet als persoon, het concept is er dus we kunnen er over discussiëren.

Mijn opmerking komt voort uit onderstaande. Dat klopt in dit geval niet, en dat verschil wordt hier te vaak vergeten waardoor hele discussies gaan lopen over wat er allemaal nog kan gebeuren vanuit voorspellingen (zoals Azor Ahai).
Het heet 'Song of Ice and Fire'.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Noiz
  • Laatst online: 09-09 12:27
Nu ben ik misschien bevooroordeeld omdat ik Arya een heel zwak en ongeloofwaardig personage vind sinds ze die training heeft gehad in seizoen 5 en 6. Maar het ene moment zijn de wights zo gehorig dat ze de druppels bloed kunnen horen vallen, en het andere moment is Arya in staat om langs een hele club te sneaken plus alle white walkers.
Maar in die scene in de bibliotheek wordt ook duidelijk dat Arya zich geruisloos kan rond bewegen dat vallende druppels bloed het enige geluid is wat ze produceert (en op dat hele stille is al vaak genoeg de nadruk gelegd in de serie). Daarnaast zijn alle wights als het ware uitgezet door de NK en ondernemen de WW's geen actie omdat de NK een simpel mens wel kan killen (arrogantie). Meer uitleg hier: https://www.reddit.com/r/...in_the_godswood_actually/.
Deze aflevering maakt voor mij duidelijk dat de serie gewoon simpele fanservice troep is geworden. Wat ook duidelijk wordt gemaakt in de behind the episode van deze aflevering waar wordt gezegd dat arya een centrale rol moet spelen als er wordt gevochten, omdat ze een van de beste vechters is en een van de meest leuke om naar te kijken.
Dit is toch al vanaf het begin zo? Jamie, Jon, Brienne, Bron, etc. De mensen die goed kunnen vechten zullen centraal staan in ieder gevecht. Waarom zou men anders de moeite hebben gedaan om die hele training van Arya zo in beeld te brengen over de seizoenen om er uiteindelijk niks mee te doen. Daarnaast heeft ze een andere vechtstijl dan de meeste (welke meer een ouderwetse ridder stijl hebben) waar ze op doelen met leuk om naar te kijken.

Ik kan kritiek op bepaalde onlogische zaken begrijpen, maar niet over zaken die eigenlijk heel logisch voor GoT zijn.

Nog een interessant iets overigens: https://www.reddit.com/r/...uld_stop_using_deaths_as/.
Kindly recall all the 3 major Battles and the respective deaths of MAJOR good characters:

Battle of Blackwater - none.

Hardhome - none.

Battle of Bastards - none.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:09
[...]

Nee natuurlijk niet. Maar ik heb verschillende fan theorieën gelezen die geloofwaardiger overkwamen. En er zit een behoorlijk gat tussen wat GRRM schrijft en dit.

Niemand verwacht dezelfde kwaliteit. Niemand verwacht extreem realisme. Maar dat betekend niet dat het niet beter kan dan dit.

Om nog even door te zeuren, Lyanna Mormont had natuurlijk dood moeten zijn toen de giant haar aan de kant sloeg. Je zag met welk gemak die giant door de gate heen wist te beuken. Maar omdat ze dan als fan favoriet geen "episch" moment zou krijgen laten ze haar opstaan en naar de giant toe rennen waarna ze wordt opgepakt. Vervolgens gaat die giant haar inspecteren terwijl hij langzaam knijpt, en weet Lyanna nog net een dagger in zijn oog te steken.
Van mij had dat laatste deel helemaal weg mogen blijven, en had ik het passender gevonden als we haar na die eerste mep niet meer zagen (iig totdat de NK z'n ding deed).
Ik kon mij hier nog niet heel erg aan ergeren maar dit leek mij wel typische fanservice te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
streamnl schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:50:
:(
Nu zit ik weer op www rond te neuzen of er nog meer theorieën zijn dat littlefinger niet dood kan zijn.
Ik hoop nog steeds dat hij niet echt dood is. In mijn ogen was is hij degene die het spel echt snapt.

(Mijn favo karakter van GOT.)
Ik denk dat de arc van LF toch echt wel klaar is. Hij was inderdaad wel samen met Varys (en Tyrion) een van de weinigen die het spel snappen.

Varys komt ook nog wel een keer aan bod, aangezien Melisandre het had over dat ze allebei zouden gaan sterven. B)

Die heb ik de afgelopen aflevering verrassend weinig tekst zien hebben (of beter gezegd, helemaal niks).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:54:
[...]

Ik denk dat de arc van LF toch echt wel klaar is. Hij was inderdaad wel samen met Varys (en Tyrion) een van de weinigen die het spel snappen.

Varys komt ook nog wel een keer aan bod, aangezien Melisandre het had over dat ze allebei zouden gaan sterven. B)

Die heb ik de afgelopen aflevering verrassend weinig tekst zien hebben (of beter gezegd, helemaal niks).
Ik ben ook "bang" dat hij echt dood is...Maar.... ik hoop dat ik ongelijk heb.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
mcbacon0 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:53:
Om nog even door te zeuren, Lyanna Mormont had natuurlijk dood moeten zijn toen de giant haar aan de kant sloeg. Je zag met welk gemak die giant door de gate heen wist te beuken. Maar omdat ze dan als fan favoriet geen "episch" moment zou krijgen laten ze haar opstaan en naar de giant toe rennen waarna ze wordt opgepakt. Vervolgens gaat die giant haar inspecteren terwijl hij langzaam knijpt, en weet Lyanna nog net een dagger in zijn oog te steken.
Van mij had dat laatste deel helemaal weg mogen blijven, en had ik het passender gevonden als we haar na die eerste mep niet meer zagen (iig totdat de NK z'n ding deed).
Ik kon mij hier nog niet heel erg aan ergeren maar dit leek mij wel typische fanservice te zijn.
Dit was ook overduidelijk een stukje fanservice.
D&D hadden nooit kunnen verwachten dat Lyanna Mormont een dergelijk populair karakter zou worden in de show. Ze wilden haad (zie ook de "inside the episode") een waardig einde geven.
Ze geven gewoon toe dat dit een stukje fanservice was.
Chiron schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:54:
[...]

Varys is altijd de stille kracht op de achtergrond geweest. D&D hebben dat nu alleen in het extreme doorgevoerd. Dus wie weet wat hij allemaal in stilte aan het schemen is geweest de afgelopen afleveringen :+

Ik hoop toch echt wel dat hij iets meer tekst gaat krijgen in de laatste 3 afleveringen. Ook vraag ik me af hoe zijn vogeltjes zullen reageren als hij terug komt. Zullen ze Varys weer trouw zijn/worden, waren ze Varys eigenlijk altijd al trouw en hebben ze Qyburn gewoon laten geloven dat ze hem nu gehoorzaamden?

[ Voor 28% gewijzigd door walteij op 30-04-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
En wat is daar mis mee? Zo'n fanservice? Het is een tof moment, ze gaat dood, die reus gaat ook dood maar het is ten opzichte van het geheel een druppel op een gloeiende plaat.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:24
:)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5X8OfZV4AArv2w.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Puc van S.
Overigens: duidelijker filmpje van het gevecht tussen Viserion en Rhaegal
https://www.reddit.com/r/...f_the_dragons_brightness/

Was mij nog niet opgevallen hoe dichtbij Viserion bij Jon kwam (en hoeveel schade Rhaegal uiteindelijk aangebracht heeft, verklaard ook wellicht iets waarom de Nightking later geen beroep meer op hem kon doen)

Also: dan wel geen Ned Wight, maar wel een Luwin Wight Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/690ze1ijqav21.png

[ Voor 12% gewijzigd door Puc van S. op 30-04-2019 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Sluuz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:58:
En wat is daar mis mee? Zo'n fanservice? Het is een tof moment, ze gaat dood, die reus gaat ook dood maar het is ten opzichte van het geheel een druppel op een gloeiende plaat.
Je denkt niet dat het binnen 10 seconden neerhalen van een reus door een kind goed is voor de moraal? Dat was volgens mij de primaire zorg. De moraal van de strijders. Er waren niet voor niks al hoofdpersonen die aan het opgeven waren zoals "the hound".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik vond overigens de eindscene van Mellisandre mooi gedaan, alhoewel ik d'r wel meegenomen zou hebben naar King's Landing. Je weet maar nooit wanneer er een good guy revived moet worden..maar ja dat was weer te makkelijk ;) En mevrouw voorspelde zelf haar dood, moet je d'r ook gunnen :P De vorige keer dat ze d'r ketting afdeed was ze wel heel oud, maar zeker geen skelet zeg maar, dus misschien dat magie gebruiken haar extra snel laat verouderen? Kan iets gemist hebben. Either way: mooie rol van onze Carice.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fo0
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-01-2023

fo0

Puc van S. schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:09:

Was mij nog niet opgevallen hoe dichtbij Viserion bij Jon kwam (en hoeveel schade Rhaegal uiteindelijk aangebracht heeft, verklaard ook wellicht iets waarom de Nightking later geen beroep meer op hem kon doen)
Als ik zo hier en daar berichten bekijk op internet begrijp ik ook niet hoe mensen dingen hebben kunnen missen, niet alleen in deze aflevering maar over de gehele serie. Heel veel vragen zijn ook gewoon simpel te beantwoorden. Sommige vragen zich zelfs af hoe een meisje met één steek de NK kan doden. Serieus, waar heb je dan naar zitten kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
2Dutch schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:11:
Ik vond overigens de eindscene van Mellisandre mooi gedaan, alhoewel ik d'r wel meegenomen zou hebben naar King's Landing. Je weet maar nooit wanneer er een good guy revived moet worden..maar ja dat was weer te makkelijk ;) En mevrouw voorspelde zelf haar dood, moet je d'r ook gunnen :P De vorige keer dat ze d'r ketting afdeed was ze wel heel oud, maar zeker geen skelet zeg maar, dus misschien dat magie gebruiken haar extra snel laat verouderen? Either way: mooie rol van onze Carice.
En gun Carice ook haar momentje dat ze toch nog even (half) uit de kleren kan. Al is het maar op een afstand. Dat is toch wel het handelsmerk van haar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
2Dutch schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:11:
Ik vond overigens de eindscene van Mellisandre mooi gedaan, alhoewel ik d'r wel meegenomen zou hebben naar King's Landing. Je weet maar nooit wanneer er een good guy revived moet worden..maar ja dat was weer te makkelijk ;) En mevrouw voorspelde zelf haar dood, moet je d'r ook gunnen :P De vorige keer dat ze d'r ketting afdeed was ze wel heel oud, maar zeker geen skelet zeg maar, dus misschien dat magie gebruiken haar extra snel laat verouderen? Kan iets gemist hebben. Either way: mooie rol van onze Carice.
Ik had zelf altijd het idee dat Mellisandre (ten tijde van GoT) altijd al zo oud geweest is en er zo oud uitgezien heeft, maar dat dat juweel alleen haar uiterlijk aangepast heeft.

Ze heeft altijd bij de gratie van de Lord of Light geleefd en net als Dondarrion zijn doel volbracht heeft heeft zij dat nu ook => Lord of Light vind het tijd om haar rust te gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Nu online

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Deze laatste aflevering van GoT kwam anders aardig in de buurt; Theon's pijlen waren op!
Zelden vertoond, zelfs een LOTR kent dat niet... (Legolas infinite ammo-bag)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Viserion had letterlijk gaten in zijn keel waar het blauwe 'vuur' door naar buiten spoot, en was aan het vuurspuwen als een losgeslagen brandslang; ik had niet echt het idee dat er nog veel controle in zat :+

Het kwam mooi uit om Jon vast te pinnen op de binnenplaats, al snap ik niet helemaal wat Jon bezielde op het laatste moment als ie face 2 face staat met Viserion, vlak voordat Arya haar ding doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Chiron op 30-04-2019 15:20 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Nu online

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Chiron schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:19:
[...]

Viserion had letterlijk gaten in zijn keel waar het blauwe 'vuur' door naar buiten spoot, en was aan het vuurspuwen als een losgeslagen brandslang; ik had niet echt het idee dat er nog veel controle in zat :+

Het kwam mooi uit om Jon vast te pinnen op de binnenplaats, al snap ik niet helemaal wat Jon bezielde op het laatste moment als ie face 2 face staat met Viserion, vlak voordat Arya haar ding doet.
Ik had het gevoel dat hij 'm wou bestijgen.. (no-dirty-mind-plz :*) )

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
[...]

In principe hoeft hij er natuurlijk alleen zijn zwaard in te prikken om een Whight te doden. Weet niet of dat ook voor een draak werkt, maar dat idee zal hij wel gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fo0

fo0

Family Guy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:21:
[...]

Ik had het gevoel dat hij 'm wou bestijgen.. (no-dirty-mind-plz :*) )
Ik zag het meer als een wanhopige laatste poging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
[...]

Ja, ik had wel gezien dat hij die gaten in z'n keel had, maar was mij nog niet direct opgevallen hoe die die opgelopen had (was een beetje donker/snel die scene waar dat in gebeurde)

mbt Jon, ik heb ergens de theorie gelezen dat hij Arya gezien had die richting de Godswood ging en hij op die manier Viserion probeerde af te leiden...

Ik gooi het meer op frustratie van: "K*t, ik kan Bran niet meer helpen, we gaan toch allemaal dood, maak het dan maar af ook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:30
Ik denk dat Jon's tactiek van "rechttoe rechtaan" wat moeilijk is met zo'n spuwende draak, hij is niet zo geniepig als Arya en springen doet hij zelden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:24
Paulus07 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:26:
[...]

misschien hebben ze die vliegende olifant :P
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5Z0oeCXsAApJbl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:13:
[...]

En gun Carice ook haar momentje dat ze toch nog even (half) uit de kleren kan. Al is het maar op een afstand. Dat is toch wel het handelsmerk van haar :+
Ik dacht serieus dat die scene er alleen was om nog een keer functioneel naakt te kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:31
zelfs een LOTR kent dat niet... (Legolas infinite ammo-bag)
Ik kan me nog hel goed herinneren dat Legolas op een gegeven moment ook geen pijlen meer heeft (maar ik herken je gevoel de oneindige munitie wel :) )

Maar goed, laten we het bij GoT houden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcbacon0
Noiz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:52:
[...]

Maar in die scene in de bibliotheek wordt ook duidelijk dat Arya zich geruisloos kan rond bewegen dat vallende druppels bloed het enige geluid is wat ze produceert (en op dat hele stille is al vaak genoeg de nadruk gelegd in de serie). Daarnaast zijn alle wights als het ware uitgezet door de NK en ondernemen de WW's geen actie omdat de NK een simpel mens wel kan killen (arrogantie). Meer uitleg hier: https://www.reddit.com/r/...in_the_godswood_actually/.
Tsja, D&D hebben van Arya een onverslaanbare superninja gemaakt. Daarom dat ik eerder ook zei ik haar erg ongeloofwaardig vind. Ze had al dood moeten zijn toen de waif haar buik open sneed, haar 2 keer stak, en het mes nog een keer draaide. Waarna ze in vies water sprong en er zonder infectie of iets vanaf wist te komen.
Dat Arya dit uberhaupt kan na haar (best wel korte) training maakt haar voor mij ongeloofwaardig.

Dat wights op standby gezet kunnen worden wist ik niet, ze leken in het vorige seizoen wel wat zelfstandiger toen de hound een steen op het ijs gooide en er een enkele wight begon te lopen. Maargoed, als dat de uitleg is is mijn enige probleem dat dat dan wat onduidelijk wordt overgebracht.
[...]

Dit is toch al vanaf het begin zo? Jamie, Jon, Brienne, Bron, etc. De mensen die goed kunnen vechten zullen centraal staan in ieder gevecht. Waarom zou men anders de moeite hebben gedaan om die hele training van Arya zo in beeld te brengen over de seizoenen om er uiteindelijk niks mee te doen. Daarnaast heeft ze een andere vechtstijl dan de meeste (welke meer een ouderwetse ridder stijl hebben) waar ze op doelen met leuk om naar te kijken.

Ik kan kritiek op bepaalde onlogische zaken begrijpen, maar niet over zaken die eigenlijk heel logisch voor GoT zijn.

Nog een interessant iets overigens: https://www.reddit.com/r/...uld_stop_using_deaths_as/.

[...]
Ik begreep hieruit dat ze specifiek arya willen laten zien, dus ook als andere hoofdpersonages aan het vechten zijn willen ze arya een centrale rol laten spelen.

En bij die gevechten heb ik volgens mij lang niet zoveel personages gezien die duidelijk aan het verliezen waren en uiteindelijk toch nog weten te winnen. Of op het laatste moment worden gered door een ander hoofdpersonage.
Ik kreeg het idee dat er constant werd weggeknipt als iemand het heel moeilijk kreeg om vervolgens terug te schakelen zodra het gevaar ongeveer weg was. Bijvoorbeeld John die nadat de NK z'n ding doet omcirkeld is door een stuk of 50 wights, op dat moment wordt er weggeknipt en later zien we hem terug vlak voor dany met haar draak komt helpen staan er alleen nog maar een stuk of 20 wights voor hem die hem 1 voor 1 aanvallen.
Overigens was het prima geweest als er bijna geen doden vielen maar dan had het van mij wel wat realistischer gemogen. Maar ja, dit is een serie met draken en magie, dus met realiteit hoeft natuurlijk helemaal geen rekening gehouden te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 19:19
Nu ben ik misschien bevooroordeeld omdat ik Arya een heel zwak en ongeloofwaardig personage vind sinds ze die training heeft gehad in seizoen 5 en 6. Maar het ene moment zijn de wights zo gehorig dat ze de druppels bloed kunnen horen vallen, en het andere moment is Arya in staat om langs een hele club te sneaken plus alle white walkers.
Je bent niet de enige ;) Remember de scene uit S06, waar ze gewond uit op de vlucht gaat voor de Waif?
Een beschaafde review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023

Also: dan wel geen Ned Wight, maar wel een Luwin Wight [Afbeelding]
Thanks voor deze post. Als je het gevecht op deze manier bekijkt wordt het een en het ander toch nog wat duidelijker.

Overigens had ik Luwin als wight gemist, dus altijd handig zo'n topic. (Dat is overigens ook één van de redenen dat ik een topic volg, aangezien er altijd dingen zijn die je zelf mist en die andere mensen weer wel zien. Zulke aanvullende informatie is alleen maar tof!)

Over de algehele tendens hier op het topic en de positieve en negatieve punten van deze aflevering kom ik later vast nog wel terug met een uitgebreidere reactie. Voor nu moet ik zeggen dat dit drakengevecht voor mij wel één van de hoogtepunten, zo niet het hoogtepunt, was van deze aflevering qua spektakel. De draken zijn voor mij absoluut één van de redenen dat ik GoT zo tof vind (naast een aantal andere uiteraard) en om Viserion en Rhaegal nu zo te zien vechten met the Night King en Jon op de rug van beide draken was toch wel een prachtig moment. Rhaegal doet ook behoorlijk wat damage inderdaad, vooral op het moment dat hij de linkerkant van de bek van Viserion grotendeels weghapt. En uiteindelijk Drogon die nog even van boven aan komt zetten, echt heel vet! (Het enige wat dus jammer is, wat hier ook al meermaals is aangehaald, is dat het allemaal zo donker is. Dat had wat mij betreft allemaal wel net een tandje lichter en duidelijker mogen zijn.)

Ik moet ook zeggen dat de momenten waarbij de draken gevaar lopen vaak wel de momenten zijn dat ik even op het puntje van de stoel ga zitten. Er zijn een aantal personages binnen GoT die ik heel tof vind en waarmee ik een emotionele binding heb, maar voor de twee overgebleven draken geldt, wat mij betreft, absoluut hetzelfde.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
segil schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:30:
[...]

Je bent niet de enige ;) Remember de scene uit S06, waar ze gewond uit op de vlucht gaat voor de Waif?
Een beschaafde review
Haha klopt. Wat ook wel interessant is is dat in de behind the epiosode wordt gezegd dat ze al 3 jaar wisten dat arya "the final blow" zou doen. Laat dat nou net overeen komen met wanneer dat seizoen werd geschreven/geschoten. Dus ze wisten toen dat ze van Arya een superninja moesten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
mcbacon0 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:29:
[...]

Tsja, D&D hebben van Arya een onverslaanbare superninja gemaakt. Daarom dat ik eerder ook zei ik haar erg ongeloofwaardig vind. Ze had al dood moeten zijn toen de waif haar buik open sneed, haar 2 keer stak, en het mes nog een keer draaide. Waarna ze in vies water sprong en er zonder infectie of iets vanaf wist te komen.
Dat Arya dit uberhaupt kan na haar (best wel korte) training maakt haar voor mij ongeloofwaardig.

Dat wights op standby gezet kunnen worden wist ik niet, ze leken in het vorige seizoen wel wat zelfstandiger toen de hound een steen op het ijs gooide en er een enkele wight begon te lopen. Maargoed, als dat de uitleg is is mijn enige probleem dat dat dan wat onduidelijk wordt overgebracht.

.
Het concept tijd tussen (en binnen) afleveringen is natuurlijk relatief. Voor hetzelfde geld heeft ze jaren in training gezeten (ze zit er 2 seizoenen). Er zijn wel meer gebeurtenissen die na elkaar op TV zijn, maar niet per se in die chronologie plaatsvinden.

De standby wights zag je ook toen Bran aan het wargen was ten tijde van zijn mark. Ze stonden wel vaker op standby te wachten tot ze weggerot waren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
mcbacon0 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:34:
[...]

Haha klopt. Wat ook wel interessant is is dat in de behind the epiosode wordt gezegd dat ze al 3 jaar wisten dat arya "the final blow" zou doen. Laat dat nou net overeen komen met wanneer dat seizoen werd geschreven/geschoten. Dus ze wisten toen dat ze van Arya een superninja moesten maken.
De schrijvers van de serie hebben toch ook meerdere sessies gehad met GRRM na afloop van seizoen 4 of 5, om het pad van de karakters vast te leggen tot het einde. Ik ga er dus ook maar even van uit dat GRRM niet de details op tafel heeft gelegd, maar wel degelijk een stempel heeft gedrukt hoe een bepaald karakter gevormd moet worden tot waar we nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
ralphilosophy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:47:
[...]

De vervloekte Mediabox XL (sta wel op de lijst voor de Next...)
Waar kun je je op de lijst laten zetten?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
[DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic via chat bestellen kan inmiddels.

Maar ik denk dat het voor de beeldkwaliteit niet uit had gemaakt. Had net zo goed met audio only kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 08:06
streamnl schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:07:
Wat ik hier lees zijn 2 kampen.

kamp 1, die eigenlijk heel seizoen 8 tot nu toe redelijk waardeloos vindt (idem);
Het andere kamp, die alles positief probeert in te zien en recht probeert te praten wat eigenlijk helemaal niet recht valt te praten :+

kort samengevat, ze hadden nooit vooruit de boeken mogen werken.
Haha wat kortzichtig. Volgens mij kun je het dan beter verdelen in dr chagrijnige boekmensen, die alles wat RR niet geschreven heeft bij voorbaat al kut vinden. En hopen dat een ieder afsterft die ook maar een beetje geliefd zijn bij het publiek.

En de mensen die gewoon kunnen genieten van een meesterwerk. Het is niet perfect, maar ongeëvenaard tot nu toe. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
[...]

Precies dit dus. Vies water, infecties, vaccinaties, de GGD, heersende griep, hospitaal, zusters. Ergens moet je een grens trekken qua realisme. Als het schoon water was geweest, had je waarschijnlijk gezegd dat dat niet realistisch is in een dergelijke vieze stad. Zo kan je altijd overal dingen ontdekken die niet kloppen, wat voor een fantasy verhaal nogal een lastige premisse is.

Die best wel korte training is jouw interpretatie omdat je zoals eerder ook al aangehaald door iemand, niet weet hoeveel dagen ze daar heeft gezeten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 22-09 15:11
Ja.. een open wond zonder infectie maakt deze serie voor jou ongeloofwaardig?
Afbeeldingslocatie: https://media.vanityfair.com/photos/596bd350bbf8842bfabbf7a9/master/w_690,c_limit/wigs.gif

@Señor Sjon Drogo stierf door blood magic van Mirri Maaz Durr.
Of eigenlijk omdat Dany hem verstikte /3
Goed stuk over Arya/NK om te lezen voor hen die het "onrealistisch" vonden.

[ Voor 37% gewijzigd door frickY op 30-04-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mwoah, Khal Drogo sterft door een paper cut, dus wat dat betreft snap ik ook wel hoe het overkomt dat Arya een halve darmtransplantatie overleeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fo0

fo0

Wat ik hier lees zijn 2 kampen.

kamp 1, die eigenlijk heel seizoen 8 tot nu toe redelijk waardeloos vindt (idem);
Het andere kamp, die alles positief probeert in te zien en recht probeert te praten wat eigenlijk helemaal niet recht valt te praten :+

Het is meer, kamp 1) mensen die denken dat ze naar een verfilming van de boeken kijken en kamp 2) mensen die 'Game of Thrones' kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 08:06
mcbacon0 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:53:
[...]

Dat geldt voor de boeken, en allang niet meer voor de tv serie.
*knip* #doeslief

[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 30-04-2019 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Zelfs toen de verhaallijnen nog in dezelfde tijdlijn als boek 4 en 5 speelden, waren er al dingen aangepast voor de TV serie. Personages geschrapt/samengevoegd, verhaallijnen geswitched, personages dood, danwel levend. Het is gewoon niet letterlijk te verfilmen zoals het exact in de boeken staat, dat werkt gewoon niet op tv.

De makers van de serie hebben van GRRM te horen gekregen 'zo eindigt het' en mochten het verder zelf invullen hoe ze ernaartoe aan het werken waren.

Ik vind het ook wel helemaal mooi hoe de klagers wel commentaar hebben over hoe het nu op het scherm staat, maar niet hoe ze het dan wel hadden willen zien. De verwachtingen zijn gewoon onmogelijk hoog gemaakt om iedereen 'tevreden' te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@frickY En hoe kwam dat? Door 'behandeling' van een snijwondje toen ze zich heel druk maakten om infecties... Vervolgens laten ze alle healers van de Dothraki uit hun neus vreten, maar wel de heks die net verkracht was een smeersel van paardenstront en bladeren op de wond aan laten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
fo0 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:55:
[...]

Het is meer, kamp 1) mensen die denken dat ze naar een verfilming van de boeken kijken en kamp 2) mensen die 'Game of Thrones' kijken.
Ik ben pas aan de boeken begonnen (nog in boek 1), dus in jouw verdeling zit ik in kamp 2. Vanaf seizoen 2 heb ik dus geen vergelijkingsmateriaal.
Maar je kan toch niet eerlijk zeggen dat de laatste 2 seizoen net zo goed zijn als de seizoenen daarvoor?
Voor mij hoeft niet perse een hoofdspeler dood voor een wtf moment maar meer diepgang zoals eerst of niet verwachtte plotwendingen zou wel weer mogen. Nu komt het (voor mij) te gemakkelijk over.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
Ik had het einde van de Night King leuker gevonden als hij door de val van die draak al zwaar beschadigd was. Had de aflevering een veel spannender effect gegeven omdat hij dan niet zo onverslaanbaar lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Señor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:34:
[...]

Het concept tijd tussen (en binnen) afleveringen is natuurlijk relatief.
Ter versterking hiervan: Ergens in S1 of S2 wordt genoemd dat de afstand Kingslanding - Winterfell almost 2,000 miles is. Dat is 3.200 km. Oftewel van Amsterdam naar Gran Canaria. Dat doe je lopend of op een paard, als je opschiet, in een aantal maanden. In de serie doen ze dat in 1 a 2 afleveringen. Ik denk dat we rustig kunnen stellen dat de realistische tijd van S1E1 naar S8E3 een jaar of 15 a 20 is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 22-09 15:11
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:03:
@frickY En hoe kwam dat? Door 'behandeling' van een snijwondje toen ze zich heel druk maakten om infecties... Vervolgens laten ze alle healers van de Dothraki uit hun neus vreten, maar wel de heks die net verkracht was een smeersel van paardenstront en bladeren op de wond aan laten brengen.
https://www.quora.com/How...rately-mistreat-the-wound

TLDR; Dat was in opdracht van Dany

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 30-04-2019 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

frickY schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:10:
[...]

https://www.quora.com/How...rately-mistreat-the-wound

TLDR; Dat was in opdracht van Dany, die wilde dat zij Drogo zou redden met een spreuk.
Dat met die spreuk (a soul for a soul) was pas nadat hij zou sterven aan de infectie.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fo0

fo0

streamnl schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:06:
[...]

Ik ben pas aan de boeken begonnen (nog in boek 1), dus in jouw verdeling zit ik in kamp 2. Vanaf seizoen 2 heb ik dus geen vergelijkingsmateriaal.
Maar je kan toch niet eerlijk zeggen dat de laatste 2 seizoen net zo goed zijn als de seizoenen daarvoor?
Voor mij hoeft niet perse een hoofdspeler dood voor een wtf moment maar meer diepgang zoals eerst of niet verwachtte plotwendingen zou wel weer mogen. Nu komt het (voor mij) te gemakkelijk over.
Wat mij aan deze kritiek stoort is de gemakkelijkheid waarmee deze aflevering even opzij wordt gezet met 'het is te makkelijk'. Deze aflevering is het resultaat van 7 seizoenen lang poltiek gelul. We weten van ongeveer 20 personages jarenlange geschiedenis die is uitgewerkt. Mag een serie dan; zelfs in deze ene aflevering waar zelfs nog meerdere hoofdpersonages doodgaan dit zo uitwerken?

Ik bedoel? Wat hadden mensen verwacht? We weten bijna alles over de NK, we weten ze beweegredenen hoe ze dood konden en dat het gevecht ansich totaal onlogisch is om te voeren "We can't beat them". Bran wist dit maar (waarschijnlijk) zijn plan heeft gewerkt.

Je kan de fouten (of foutjes) zien en die er deze éne episode eruit pakken, prima. Maar laten we nou niet doen alsof deze aflevering uit de lucht is komen vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:01:
[...]

Zelfs toen de verhaallijnen nog in dezelfde tijdlijn als boek 4 en 5 speelden, waren er al dingen aangepast voor de TV serie. Personages geschrapt/samengevoegd, verhaallijnen geswitched, personages dood, danwel levend. Het is gewoon niet letterlijk te verfilmen zoals het exact in de boeken staat, dat werkt gewoon niet op tv.

De makers van de serie hebben van GRRM te horen gekregen 'zo eindigt het' en mochten het verder zelf invullen hoe ze ernaartoe aan het werken waren.

Ik vind het ook wel helemaal mooi hoe de klagers wel commentaar hebben over hoe het nu op het scherm staat, maar niet hoe ze het dan wel hadden willen zien. De verwachtingen zijn gewoon onmogelijk hoog gemaakt om iedereen 'tevreden' te krijgen.
Ik ben inderdaad teleurgesteld.
Maar als ik zelf een goed verhaal weet, zou ik wel een bekende schrijver zijn en daar veel geld mee verdienen.

Dat ben ik dus niet.

Ik weet wel wat ik wel en niet leuk vind.
GOT staat op nummer 2 van beste serie tot nu toe (band of Brothers op 1 :+ ) maar als het zo doorgaat, wint Breaking Bad van GOT. (Voor mij dan)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb de aflevering ~1,5 week geleden gezien. Maar het was een 'beetje dom' hoe dat ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fo0

fo0

streamnl schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:12:
[...]

Ik ben inderdaad teleurgesteld.
Maar als ik zelf een goed verhaal weet, zou ik wel een bekende schrijver zijn en daar veel geld mee verdienen.

Dat ben ik dus niet.

Ik weet wel wat ik wel en niet leuk vind.
GOT staat op nummer 2 van beste serie tot nu toe (band of Brothers op 1 :+ ) maar als het zo doorgaat, wint Breaking Bad van GOT. (Voor mij dan)
Breaking Bad was ook erg mager op het eind. Voor mij staat Band of Brothers nog steeds op één en BB gaat GoT niet van de tweede plek stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
En die andere HBO serie dan, Westworld? ;) Die heb ik toch echt hoog zitten (misschien wel hoger, mede dankzij Anthony Hopkins)

Ik heb eigenlijk niet "1" all time favoriet qua serie (en ik heb er een hoop gezien).

Maar genoeg offtopic.

Nu de rook (sneeuw) wolken weer zijn opgetrokken, wat hebben ze nog aan strijdmacht in/om Winterfell?

Een halve ploeg Unsullied, anderhalve draak, en nog een handjevol overlevenden. Alles en iedereen in Westeros die niet in kamp Cersei zit, was in/om Winterfell.

---

En natuurlijk Asha en een handjevol ironborn op de Iron Islands.

[ Voor 6% gewijzigd door Chiron op 30-04-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
fo0 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:13:
[...]

Breaking Bad was ook erg mager op het eind. Voor mij staat Band of Brothers nog steeds op één en BB gaat GoT niet van de tweede plek stoten.
Breaking Bad hadden ze na Gus moeten stoppen. Vooral seizoen 5.2 deed meer kwaad dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fo0

fo0

@Chiron Ik hoop op een onbekende kracht uit Essos. Zoiets die Westeros unified.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleros
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 23:19
Chiron schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:18:

Nu de rook (sneeuw) wolken weer zijn opgetrokken, wat hebben ze nog aan strijdmacht in/om Winterfell?

Een halve ploeg Unsullied, anderhalve draak, en nog een handjevol overlevenden. Alles en iedereen in Westeros die niet in kamp Cersei zit, was in/om Winterfell.
Ik denk/hoop nog een mooie rol voor Bran in de nog komende afleveringen

[ Voor 70% gewijzigd door fleros op 30-04-2019 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Ik denk dat de Children of the Forest opeens als redders in nood Bran te hulp komen schieten en we een soort Return of the Jedi krijgen met z'n Ewoks. Daarna gaan ze net als in RotJ in het bos van Winterfell feest vieren, omdat ze de mensen niet meer als vijand hoeven te zien. Dat suggereert inderdaad ook dat de Starks winnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

@CurlyMo Children of the Forest waren toch uitgeroeid?

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Ebayzo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:27:
@CurlyMo Children of the Forest waren toch uitgeroeid?
Ach ja, minor detail :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

ja, mij boeien gaten in het verhaal niet zo. Ben maar een simpele kijker :+

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ebayzo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:28:
[...]
ja, mij boeien gaten in het verhaal niet zo. Ben maar een simpele kijker :+
[...] Or are they:
Nonetheless, additional pockets of them may survive in the wildest and most secret places of Westeros.
https://gameofthrones.fandom.com/wiki/Children_of_the_Forest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noiz
  • Laatst online: 09-09 12:27
streamnl schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:06:
[...]

Die diepgang in de afgelopen seizoenen kwam voornamelijk door de verhalen van de verschillende huizen en de politiek rondom met name de Iron Throne. De NK en zijn leger zijn in al die seizoenen weggezet als 'het kwaad' en zorgden meer voor spanning dan voor diepgang. Dat het gevecht met de NK dan vooral als een action movie voelt en niet als een drama is ook niet zo vreemd. Die diepgang gaat de komende 3 afleveringen weer aan bod komen.

Overigens verwachtte ik deze aflevering dat bepaalde main characters aan hun einde zouden komen (en denk met mij vele anderen). Dat dit dus niet gebeurd kan je ook zien als niet verwachte plotwendingen :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Het duurde even, maar heb weer alle posts gelezen, leuk om zo de verschillende meningen te zien, ik zit er zelf een beetje tussenin. De aflevering zelf vond ik wel gaaf, zaken waar sommige over vallen (Dothraki in een keer dood, opoffering van veel legers etc.) daar kan ik zelf juist wel inkomen en ik zie ook wel waarom ze het zo gedaan hebben. Echter andere dingen storen me dan weer wel. Met name de manier waarop Sam het overleefd heeft. Die lag een beetje spastisch op de grond te doen tussen 100 Whights. Er waren twee betere opties: hem laten vluchten naar de Crypts of hem laten sterven.

Daarnaast hadden bepaalde zaken beter gekunt:
- Als ze Arya het gezicht van een WW of Wight over hadden laten nemen was het realistischer geweest dat ze deze aanval zo kon plaatsen.
- Ze hadden Jaime en Brienne zich op een andere manier moeten laten verdedigen, dat ze dit hebben overleefd is ook vrij onrealistisch

Er waren zo nog wat dingen, maar die zijn ook al allemaal genoemd. Daarnaast zie ik veel mensen zich afvragen waarom Ghost voorop liep, ik denk (net als iemand hier eerder zei), dat er gewoon wat CGI budget over was en dat Ghost nog even snel erbij gemonteerd is. In de vorige aflevering stond hij al op een vreemde plek en besteed geen enkel personage aandacht aan Ghost, nu stond hij ook op een andere plek dan alle andere personages, het was logischer geweest om Ghost bij Bran neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 21:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Maarree, waar waren nou eigenlijk al die andere undead reuzen die de Night King vorig seizoen nog meenam door de bres in de muur??? Ik heb er maar 1 gezien gisteren.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
@SnoeiKoei CGI budget killed the giants.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
En de Ironborn!
En er waren een paar huizen die hen nu lieten zitten toch? Misschien dat die nu ook denken...'kan me maar beter aansluiten'.

De Dothraki zijn nagenoeg uitgeroeid
Unsullied Gedecimeerd :'(
Er waren al nauwelijks wildliings meer

Geen idee hoeveel Northerns en Knights of the Vale er nog zijn.

Lannisters hadden nauwelijks zelf nog een leger dacht ik
Golden Army gekocht
Euron's mensen op de schepen

voor mijn gevoel is de verhouding 1:2 in het voordeel van Cercei.
Maar 2 draken kunnen dat snel gelijk trekken misschien. Zeker die schepen van Euron zijn erg kwetsbaar

En ook hier geldt, als Cercei het loodje legt, wat doen haar soldaten dan?

Overigens maar weer een voorspelling van de meestervoorspeller (die zoals gequote precies voorspeld had dat Arya de NK ging doden en we ons nu op de troon gingen richten):
Bronn richt op Tyrion, Jaime red hem, Bronn dood Jaime, Brienne dood Bronn.

Na dat intieme momentje in de crypte: Sansa en Tyrion op de troon samen??? Neh...
Sansa blijft in Winterfell om alles op te bouwen en wordt Warden/Queen of the North. Tyrion sluit zich later bij haar aan.

Bran zijn rol lijkt uitgespeeld en zit achter de geraniums, maar hij gaat ineens nog een geniale warg doen.
Cercei, Jaime, Dany sterven. Jon wordt tegen wil en dank opperhoofd.

Vast weer niet zwartgallig en realistisch genoeg maar ja...Ik ben geen Bran en kan de toekomst niet veranderen.

Moet ik het alvast in spoilers zetten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

@SnoeiKoei volgens mij fikte de draken er ook één of twee weg tijdens het gevecht

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Met zo'n leeg werelddeel gaat de iron bank het veroveren met The Golden Company. En dan het hele werelddeel inzetten om geld voor zichzelf te verdienen.
Wie gaat ze tegenhouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
De Verenigde Westerose Compagnie klinkt fantastisch! Ik denk echter dat ze maar terloops zullen vernoemd worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puc van S.
Jelte schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:01:
Met zo'n leeg werelddeel gaat de iron bank het veroveren met The Golden Company. En dan het hele werelddeel inzetten om geld voor zichzelf te verdienen.
Wie gaat ze tegenhouden?
Dat zou wel een plottwist zijn en vervolgens houden ze iedere 4 jaar verkiezingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 19:47
frickY schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 00:48:

[...]
Que? Dat is vrij recent nog gedaan toen ze Jon besloop.
Mwah ik vond de setup best wel lacking. De Night King kon Bran zien in zijn visions, een draak uit de lucht halen met een speer, zonder problemen in drakenvuur staan en letterlijk de doden tot leven wekken. Van zo'n eindbaas verwacht je (tenminste ik) dat hij ook wel een redelijke perceptie van de wereld heeft. Ik denk dan ook dat in de boeken Arya zich voordoet als een white walker of anderzins haar warmte vermomd/camoufleert - want dat is toch waar white walkers een hekel aan hebben/kunnen voelen. En dat Theon echt een afleiding zal zijn, en niet zozeer een suicide run.

Maargoed zoals ik al zei, veel subplots in de blender. Dingen waar al lang over gediscussieerd wordt (ook hier) die nu totaal nutteloos lijken te zijn voor de afsluiting; crypts, wall, nights watch, Ghost(?), Essos + free cities, (Iron Bank?), 'the North remembers', 'winter is coming' en alle Bran de builder/Azor Ahai stuff. Nieuw toegevoegd: conflict Jon en Dany, de muren van Winterfell kapot, Drogon en Rhaegal hebben wonden opgelopen en mogelijk PTSD.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Kaaswagen schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:43:
[...]

Mwah ik vond de setup best wel lacking. De Night King kon Bran zien in zijn visions, een draak uit de lucht halen met een speer, zonder problemen in drakenvuur staan en letterlijk de doden tot leven wekken. Van zo'n eindbaas verwacht je (tenminste ik) dat hij ook wel een redelijke perceptie van de wereld heeft. Ik denk dan ook dat in de boeken Arya zich voordoet als een white walker of anderzins haar warmte vermomd/camoufleert - want dat is toch waar white walkers een hekel aan hebben/kunnen voelen. En dat Theon echt een afleiding zal zijn, en niet zozeer een suicide run.

Maargoed zoals ik al zei, veel subplots in de blender. Dingen waar al lang over gediscussieerd wordt (ook hier) die nu totaal nutteloos lijken te zijn voor de afsluiting; crypts, wall, nights watch, Ghost(?), Essos + free cities, (Iron Bank?), 'the North remembers', 'winter is coming' en alle Bran de builder/Azor Ahai stuff. Nieuw toegevoegd: conflict Jon en Dany, de muren van Winterfell kapot, Drogon en Rhaegal hebben wonden opgelopen en mogelijk PTSD.
PTSD... Whahhaha, neem je het niet een beetje té serieus? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 19:47
analogworm schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:47:
[...]

PTSD... Whahhaha, neem je het niet een beetje té serieus? O-)
Waarschijnlijk :+ Maar ze moesten hun zombie-broer aanvallen en in de boeken wordt het best wel duidelijk gemaakt dat draken net zo slim / slimmer zijn dan mensen. Ik denk dat de show er geen tijd aan kan besteden, maar ik neem aan dat in de boeken de draken een tijdje depressief zullen zijn...

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Noiz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:36:
[...]

Overigens verwachtte ik deze aflevering dat bepaalde main characters aan hun einde zouden komen (en denk met mij vele anderen). Dat dit dus niet gebeurd kan je ook zien als niet verwachte plotwendingen :9
Neuh, da's denk ik gewoon George RR Martin v.s. Hollywood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Laatst online: 08:24
miicker schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:39:
- Als ze Arya het gezicht van een WW of Wight over hadden laten nemen was het realistischer geweest dat ze deze aanval zo kon plaatsen.
Dit had zo vet geweest! Helemaal omdat ze afsloot met: “not today”.

Wat ik eigenlijk ook raar vond was dat Sansa pas na 10 minuten en 15 Wights later dacht, owh ik heb een mes. Ze had die eerste paar makkelijk kunnen doden toen ze nog uit de kisten aan het kruipen waren...

En wat was Bran nou aan het doen? Battle finale van hier tot Tokio, gaat hij lekker in ze raafjes zitten die geen drol kunnen zien in zo’n sneeuwstorm. Net zoals alle mensen thuis :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 17:05

Goverman

not loaded

Goverman schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:38:
[...]

Mijn voorspelling over wie dood gaat op het slagveld de komende episode:
- Brienne: heeft het gelukkigste moment van haar leven (rise as a knight) gehad, dus ze kan sneuvelen.
- Tormund: gaat kapot van emotie als hij Brienne dood ziet gaan...
- Jaime: heeft een soort van vrede heeft kunnen sluiten met zijn verleden (richting de Bran Stark, Danny, Brienne en Tyrion).
- Davos: heeft eigenlijk niets meer om voor te leven en handelt daar naar
- Hound: idem
- Theon: heeft vrede gesloten met zijn verleden en met het verdedigen van Winterfell is zijn rol klaar.
- Gendry: geen idee waarom. Maar ik denk dat zijn rol klaar is met het bewapenen van de troepen. Dat ze nu nog Valerian Steel gaan ontdekken en maken lijkt me sterk.
- er gaat een flink aantal white walkers dood, waardoor de troepenmacht van de army of the dead wel veel zwakker wordt.
Jorah: die hakt er flink op los en neemt wat WW te grazen, maar wordt toch verslagen.

- Jon overleeft het, Danny ook, beide zittend op draken. Brandon overleeft het ook, maar wordt geëvacueerd... door Jon of evt. Danny. Hij is nog een te belangrijke asset.

- die gast met zijn vlammende zwaard: ik weet het niet... (hij kan prima sneuvelen, maar op een of andere manier zie ik hem ook wel wat met een vlammend Valerian Steel zwaard wat doen...

- de Night King overleeft het, maar er worden wel verwoede pogingen gedaan om hem te killen. Ze komen niet dichtbij genoeg: een pijl met dragon glass werkt niet en Jon komt niet dichtbij genoeg. De draken lukt het niet om de NK te raken. (we weten dus niet of dragon fire alleen de NK kan killen)

In de crypte gaat actie plaatsvinden. Daar gaan ook slachtoffers vallen:
- het kleine meisje dat wilde vechten.
- Gilly en Sam jr. gaan dood.
- Sansa overleeft het.
- Varys en Tyrion overleven het.

Arya gaat met haar badass wapen gaat flink knokken in de crypte, waar alle vuur uitdooft door de komende kou. Mogelijk sneuvelt ze, maar we gaan het niet zien. Wie weet komt ze toch nog terug. Ik zie haar nog wel een gezicht pakken om later Cersei te killen, maar dat is wellicht te ver gezocht.
Zo, wat een episode! Echt spectaculair gemaakt met de nodige verrassende zaken. En ja: ook ik vind dat er wat voorspelbaarheden in zat en ook Goverstel zat af en toe met gefronste wenkbrauwen te kijken.

de voorspelde kills
- Jorah, Beric, Theon waren juist voorspeld. Voor het overige was ik overdonderd door plotarmour. Waarschijnlijk leven ze echt nog met een reden. En wat dat is? We zullen het gaan mee maken.

Enkele observaties
- plotarmor was het echte wapen voor ‘the living’.
- de militaire leiding van kamp Winterfell is niet heel geniaal
- het doel van de Night King is er dus niet (of eigenlijk ook wel, lees verder)
- Melissandre was een mooi plottwist en een mooi einde (goed gespeeld met Davos ook)
- Assassin Arya, wat een held en wat een mooi uitgedacht met de dagger
- de dood van LIanna Mormont was mooi! Ja, het was wat overkill, maar het had geen invloed/impact op het verloop van de slag, dus is zo’n fanservice prima.
- de schijnbare rust en berusting in de Crypts. Tja... Sansa die niets doet met de dagger, nieman die helpt
- de Hound met zijn PTSS die opspeelt op een ongemakkelijk moment...
- de draken die vechten, mooi gedaan!

enkele overpeinzingen
- de night king is gemaakt als wapen met bepaalde specs (‘wipe out man’) en skills (Wights maken en aansturen). HIj voert ‘zijn taak’ uit, totdat hij gestopt wordt. Er zit dus verder geen hoger idee meer achter dan: ik ben een wapen dus ik schiet.
- iets filosofischer: de night king staat voor de dood (“it’s coming for all of us”), maar uiteindelijk is dat dus ‘niets’. Jon Snow werd teruggehaald uit de dood en toen Melissandre vroeg wat daar was, wat het antwoord “there was nothing”.
- De symboliek van de Dagger en de plek (en ook Baelish in dat geheel) is gewoon goed uitgewerkt: op de plek waar het begon, met het wapen waar het (ongeveer) begon en de mensen waarmee het begon wordt het nu afgemaakt. Mooi gedaan.
- De Dothraki zijn mooi in beeld gebracht, maar qua tacktiek niet echt handig uitgevoerd. Maar goed, menig grote (en minder grote) strateeg had zijn mindere momenten. Generals Lee had Picketts charge (net zo dom als dit) bij Gettysburg. Haig had zijn slag aan de Somme ook anders voorgesteld. Okay, kan dus...

En nu, hoe verder
- militair gezien moet kamp Dany et al wat oplapwerk verrichten. Het is me niet duidelijk hoe zwaar de verliezen zijn. De Dothraki kwamen met 100.000 over de Narrow Sea. Dit waren er geen 100.000...
- Draak Rheagar heeft wat hersteltijd nodig. Gelukkig is er eten genoeg (Dragons eat what they want) na die grote veldslag.
- Cersei heeft groene ogen. Euron volgens mij ook (maar weet het niet zeker). Arya zal Cersei wel gaan killen denk ik. Mijn idee was dat dat met een gezicht van Jaime zou zijn, maar die leeft dus nog... Dus dan zal het wel het gezicht van Littlefinger worden. Het is namelijk (volgens mij dan) niet bekend buiten Winterfell dat Littlefinger dood is. Maar wie weet sneuvelt Jaime alsnog en kan die route toch nog.
- We hebben ook nog Yara met de veroverde vloot van Euron. Dat zal Euron wel terugkrijgen op een of andere manier.
- Sam moet nog wat dingen zeggen over het grotere verhaal (wat ie uit een boek heeft gehaald). Tyrion doet hetzefde (wat ie van Bran hoorde). Bran doet vast ook nog wel wat.

Maar goed, misschien zit ik er wel helemaal naast, kan ook nog... :P

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Wellicht wel handig voor sommigen: een recap over hele tijdlijn van Game of Thrones.

Een spoiler waarschuwing voor degenen die nog niet zo ver met de serie! ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
Voor wie wil weten wat Bran de hele aflevering deed

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:58
Al met al is na een nacht doorhalen het gevecht gedaan. Iedereen compleet naar de klote na een lang gevecht en vanwege slaaptekort. En dan komt het eerste ochtendlicht en krijgen we de zichtbare aftermath (ipv de onzichtbare gevechten ;)). Zou een ieder eerst gaan slapen/instorten of gaan we gewoon door met puin ruimen en lijken bergen/verbranden? (in de volgende aflevering zal wel weer een vorm van tijdscompressie zitten omtrent de nasleep natuurlijk)
Vraag me in het verlengde hiervan trouwens ook af of de maesters naast verdovende middelen (milk of the poppy oa) ook stimulerende middelen in hun apotheek/assortiment hebben. :+ Ik kan alleen maar vermeldingen van vergif en soort van trip-middelen (shade of the evening?) terugvinden, maar in theorie zou Westeros of Essos best wel een coca-achtige plant kunnen kennen. In onze wereld is gebruik van stimulerende en/of verdovende middelen in oorlogen/gevechtssituaties iig wel bekend.

(We weten iig wel dat de acteurs en de crew 55 nachten hebben moeten doorhalen/nachtdiensten draaien om deze aflevering te filmen. En dan ook nog achter elkaar door, da's echt wel oef hoor. Hoewel je misschien na verloop van tijd wel beter in het ritme komt te zitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Alle lijken kunnen als voer dienen voor de 2 draken. Dat scheelt weer. Kunnen ze mooi aansterken.

[ Voor 16% gewijzigd door Jelte op 01-05-2019 07:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoe goed zou het zijn voor het moraal van de overlevenden, om te zien dat hun vrienden worden opgepeuzeld door de draken van dat mens? Die je verder niet kent maar roept dat ze je koningin is terwijl je daar weinig zin in hebt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

F_J_K schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:37:
Hoe goed zou het zijn voor het moraal van de overlevenden, om te zien dat hun vrienden worden opgepeuzeld door de draken van dat mens? Die je verder niet kent maar roept dat ze je koningin is terwijl je daar weinig zin in hebt.
Gelukkig zat paarden die omgekomen zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:45

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Tsurany schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:20:
[...]

Gelukkig zat paarden die omgekomen zijn.
Maar... er zit vast nog wat NK winter-magie in de lijken en dat komt dan in de draken terecht waardoor deze veranderen in vliegende moordmachines met maar 1 doel, het uitmoorden van de mensch!

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 14:17
F_J_K schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:37:
Dothraki's recyclen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Goverman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:11:
[...]

- We hebben ook nog Yara met de veroverde vloot van Euron. Dat zal Euron wel terugkrijgen op een of andere manier.
Ehh, welke vloot? Die 3 schepen waarmee ze van Euron's vloot gevlucht zijn? :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
Ondanks de vele (terechte) kritiek op deze aflevering kan ik na het tweede keer kijken al wel één positief iets benoemen. De openingsscene is wel tof gedaan, met de onheilspellende drum muziek, en Sam die in een single camera shot wordt gevolgd en die overgaat naar Tyrion. Ik had even de ultieme hoop dat de hele aflevering in een single take was opgenomen. Dat zou echt te gaaf zijn geweest (zoals mr Robot, S03E05).
En een applausje voor onze Carice, die toch maar mooi in deze wereldwijd populaire serie heeft meegespeeld en prima geacteerd. Top!

[ Voor 13% gewijzigd door segil op 01-05-2019 09:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
segil schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:11:
Ik had even de ultieme hoop dat de hele aflevering in een single take was opgenomen. Dat zou echt te gaaf zijn geweest (zoals mr Robot, S03E05).
eeuh, single take is een beetje lastig als ze 55 nachten nodig hebben gehad voor de opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
M a r c o schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:12:
[...]

eeuh, single take is een beetje lastig als ze 55 nachten nodig hebben gehad voor de opnames.
Meestal wordt een single take niet in 1x opgenomen ;) Kijk maar hoe ze dat gedaan hebben bij mr Robot. Link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:10

Vrijdag

De Zwarte

Wat een suffe aflevering. Alsof Captain Marvel in haar eentje Thanos eventjes suckerpunched 🤣

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:26:
Wat een suffe aflevering. [...]
Ik hoop niet dat dit een spoiler is voor end game, zo wel, bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:10

Vrijdag

De Zwarte

miicker schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:34:
[...]

Ik hoop niet dat dit een spoiler is voor end game, zo wel, bedankt.
Ik heb Endgame zelf ook nog niet gezien, dus ik heb geen idee of dat in die film gebeurt 😅

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:08
Zooo ik heb hem gisteren gekeken, wat een coole aflevering! Ik ben benieuwd wat er de komende 4 afleveringen nog gaat gebeuren _O-.
Pagina: 1 ... 45 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic