SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ja, ik dacht, ik kan je beter nu teleurstellen dan dat je er over een paar weken achterkomt...
"What do you get if you multiply six by nine..."
Wie zegt dat de Iron Throne nog bestaat na de laatste aflevering van seizoen 83raser schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:26:
Is er al een Tweakers poll over wie er aan het einde van seizoen 8 op de Iron Throne zit?
Ik denk dat Bran niet zo'n grote rol gaat spelen in de komende series, misschien dat je nog bij de end credits van ep6 in de allerlaatste seconde nog hem ziet zitten bij die boom in de vergetenheid.
Ja ik ook, ik vrees dat het echt een enorm cliché hollywood-einde gaat worden. Al het goede van GRRM is er ondertussen wel uitBloodclot schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:39:
Ik was wel gefascineerd door de madking (hodor effect) - theorie. Dat de mad king door bran (of toch de vorige three eyed raven, om de song of ice and fire in gang te zetten?) is beïnvloed.
Ik denk dat Bran niet zo'n grote rol gaat spelen in de komende series, misschien dat je nog bij de end credits van ep6 in de allerlaatste seconde nog hem ziet zitten bij die boom in de vergetenheid.
Blijft nog steeds enorm vet hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het verschil in kwaliteit met een paar seizoenen is helaas pijnlijk groot.
Steam/Discord: Flimovic
En die paar duizend Dorthraki met brandende zwaarden op een ondood leger afsturen, wtf.. Daarnaast ook het in brand steken en vervolgens achter de muur gaan wachten en niet vanaf de muur bestoken, waarom?
Wat was Daeny aan het doen op haar draak? Hoe makkelijk dood gaat de Night King/. Het 'laffe' verstoppen van Sansa en Tyrion inc. sappige conversatie.. Enz, enz..

Verder was de aflevering visueel mooi gedaan en was het een leuk gevecht. Een echte climax maken is toch de grootste uitdaging van serie en filmmakers lijkt het.
Heb je de naam of link van die theorie? Kom er met googlen niet zo snel op.Bloodclot schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:39:
Ik was wel gefascineerd door de madking (hodor effect) - theorie. Dat de mad king door bran (of toch de vorige three eyed raven, om de song of ice and fire in gang te zetten?) is beïnvloed.
Zo kan je de lijn nog verder doortrekken met Bran de Builder, en zelfs Aegon Targaryen die wellicht door een visioen (al dan niet via Bran/3eyeraven) de boel 300 jaar vantevoren aan ziet komen en begint met de Targaryen Conquest, in een poging om alle koningkrijken met elkaar te verenigen, om zo een sterker front te vormen tegen het gevaar uit het Noorden.Bloodclot schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:39:
Met het einde van de NK kan die theorie ook het raam uit vrees ik.. ik had wel de verwachting dat ie op een of andere manier een rol zou gaan spelen in het verslaan van de NK. Maar de NK blijkt slechts een 'tussenbaas' en de echte grote strijd met Cersei moet nog gaan komen. Dat kunnen ze ook wel met conventionele wapens af gok ikppbruins schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:35:
[...]
Wie zegt dat de Iron Throne nog bestaat na de laatste aflevering van seizoen 8
[ Voor 24% gewijzigd door Chiron op 01-05-2019 12:11 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
https://www.reddit.com/r/..._mad_king_and_everything/
En de andere theorie is "Bran is all previous Brans" (een poging om de WW tegen te houden door een muur te bouwen etc):
https://www.esquire.com/e...on-8-bran-stark-theories/
In de context van de show denk ik dat na episode 3 "Burn them all" gewoon waanzin was en niet een poging tegen WW van Bran.
Het zou nog steeds kunnen (dan wel niet een poging tegen de WW)algalid schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:17:
Als je meer wilt weten over de Bran Mad King theory of "Burn them all" theory vind je op reddit meer pointers:
In de context van de show denk ik dat na episode 3 "Burn them all" gewoon waanzin was en niet een poging tegen WW van Bran.
Maar met de Nightking dood, word Bran misschien wel weer Bran ipv 3ER en probeert hij zo Dany/Jon te helpen tegen Cersei?
(nee.. verwacht het niet hoor
Ik denk dat we te veel achter Bran zoeken en te weinig achter Bloodraven. Ik denk dat het Bloodraven is die iedereen beïnvloed (The Mad King, Jon, Arya, Jojen, Bran,...) en dat Bran enkel het stokje van Bloodraven heeft overgenomen en zijn plan nu probeert uit te voeren.algalid schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:17:
Als je meer wilt weten over de Bran Mad King theory of "Burn them all" theory vind je op reddit meer pointers:
En de andere theorie is "Bran is all previous Brans" (een poging om de WW tegen te houden door een muur te bouwen etc):
https://www.esquire.com/e...on-8-bran-stark-theories/
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik verwacht dat ze hier nog wel wat mee gaan doen. Bijvoorbeeld door Bran aan Jaime / Tyrion / Dany te laten vertellen dat de Mad King probeerde de Night King te doden, maar daar nogal in doorsloeg. Ofwel: laten zien dat ook de Mad King 'pure evil' was, maar - zoals bijna alles bij GoT - een grijs karakter had ipv zwart-wit.Bloodclot schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:39:
De scene waarin we 'Burn'em all' hoorde kwam in S06 aan bod. En toen was de loop van S08 wel bekend... Daarna is het klaar met Bran, omdat hij niet goed in het zuiden kan kijken (geen trees daar).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Als een van de weinige Starks is hij niet naar het zuiden gegaan. Mocht hij wel meegaan dan zit er nog wat in, anders denk ik niet dat we al te nauw op hem moeten staren.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Lijkt me niet. Dit moet nog echt wel een staartje krijgen, wellicht negatief.
Steam ID = Ackerfiets
Stukje geschiedenis: 12.000 jaar geleden kwamen de First men naar Westeros, tot die tijd waren de CotF de enige mensachtige bewoners van Westeros. Zij waren aanhangers van 'the old faith' (zoals wij het kennen van de Old Gods). De First men kwamen en begonen grondgebied te veroveren van de CotF, wat leidde tot de War of the first men and CotF. Deze oorlog eindige in het Pact, waarbij de first men de kustgebieden en open landen kregen, en de CotF de bosgebieden. Het pact werd getekend op the Isle of Faces, dat zijn naam heeft gekregen, doordat alle weiwoodbomen op dat eiland als bekrachtiging van het pact een gezicht in de boom kregen gekerfd. Sindsdien hebben alle weirwood bomen een gezicht gekregen. Tijdens deze oorlog zijn de WW's door de CotF gemaakt om de First men aan te pakken.Goverman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:31:
[...]
De scene waarin we 'Burn'em all' hoorde kwam in S06 aan bod. En toen was de loop van S08 wel bekend... Daarna is het klaar met Bran, omdat hij niet goed in het zuiden kan kijken (geen trees daar).
Het pact duurde de gehele Age of Heroes en duurde tot na the long night (8.000 jaar geleden, waarna Bran the Builder de Wall bouwde) en werd pas geschonden door de Andals.
De Andals kwamen 4.000 jaar geleden aan in the Vale, en vanuit daar gingen ze rigoreus te werk. the Faith of the Seven moest door heel Westeros verspreid worden en the old faith moest worden uitgeroeid. Dat deen ze eerst wat subtieler, door te trouwen met de First men en langzaamaan hun eigen geloof in de grote huizen door te laten dringen, maar ze werden al snel wat agressiever. Dus door massaal weirwoodbomen te kappen en te verbranden, maar ook door de CotF aan te vallen en te vermoorden..
6 van de 7 koninkrijken werd veroverd en geconvert (woolooloo)en hier zijn dus ook nagenoeg alle weirwood bomen vernietigd, the isle of faces is de enige plek in de zuidelijke koninkrijken waar meerdere weirwood bomen bij elkaar staan en er zijn maar een handvol kastelen waar een nog echte weirwood boom staat. Het enige koninkrijk dat niet werd verovers was (je raad het al) the North, waar de Kings of Winter (Starks) samen met de Boltons iedere invasie of infiltratiepoging hardhandig tegen hielden.
Dus geen trees betekend dus niet dat Bran er niets kan zien. Bran kan dus niet alleen via de bomen kijken naar wat er gebeurd.
Er was tenslotte ook geen WW boom bij the Tower of Joy, of in Kingslanding, toen Ned werd verraden door Littlefinger.
[ Voor 3% gewijzigd door walteij op 01-05-2019 13:03 ]
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Wat als een of andere terrorist nu DragonGlass in het hart van een levende gaat stoppen? Krijgen we dan weer nieuwe White-Walkers?
Steam ID = Ackerfiets
Het lijkt mij dat er, naast de dragonglass dolk, gebruik is gemaakt van magie om de Night King en WW te creëren.Family Guy schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:13:
Ik ben ook zo wat aan het nadenken, en Winterfell stikt van het DragonGlass.
Wat als een of andere terrorist nu DragonGlass in het hart van een levende gaat stoppen? Krijgen we dan weer nieuwe White-Walkers?
Alle opmerkingen en reacties hier gelezen hebbende, ben ik nog steeds enthousiast over het huidige GoT-seizoen en de laatste aflevering. Ik begrijp dat mensen er van balen dat de serie afwijkt van een bepaalde basis waarbij plotarmor uit den boze zou zijn, dat deel ik wel. Ik hoop ook eerlijk gezegd dat er redenen voor zijn om bepaalde karakters te laten overleven en dat ze nog een rol gaan spelen, anders had ik liever (hoe pijnlijk ook) afscheid genomen van één van de karakters die geen rol meer gaan spelen. Dat komt het GoT-gevoel dan m.i. alleen maar ten goede.
Desalniettemin wel genoten van het spektakel. Vergeleken met andere TV-series is het nog altijd van een heel hoog niveau. Veel langdurige series vallen vaak in herhaling en het doel lijkt uit het oog te zijn verloren. Dat is bij GoT niet zo. Ik hoop nog steeds dat er inderdaad sprake is van een bitterzoet einde en daar kijk ik naar uit.
[ Voor 93% gewijzigd door bazzemans op 01-05-2019 13:27 . Reden: Quote toegevoegd en uitgebreider gereageerd op de serie. ]
En als ik al die theorieen lees, daar is geen TV kijker van op de hoogte, al die diepgaande theorieen gaan mijns insziens ook niet op. D&D gaan het simpel houden, dat moet inmiddels ook wel een beetje bekend zijn bij de boekenlezers. Het is allemaal heel oppervlakkig gehouden in de serie, wat ook best begrijpelijk is. Desalniettemin erg vermakelijk. Alleen kan het gezeur van de boekenlezers mij soms best irriteren. Zie de 2 gewoon volledig los van elkaar en je kunt er ook van gaan genieten.
Het enige jammere wat ik vind is dat wij als boekenlezers geen proper einde krijgen, maar het moeten gaan doen met het einde van de serie. Ik denk niet dat GRRM de reeks af gaat krijgen. Wat mij betreft had GRRM pas de rechten moeten verkopen nadat hij klaar was met de serie.
[ Voor 36% gewijzigd door sassymousasi op 01-05-2019 13:49 ]
Als GRRM de serie niet af gaat krijgen, zou dat ook hebben betekent dat hij de rechten nooit verkocht had en de tv-serie voorlopig nog niet was gemaakt. Dan ben ik toch maar dankbaar dat hij dat wel deedsassymousasi schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:38:
Ik denk niet dat GRRM de reeks af gaat krijgen. Wat mij betreft had GRRM pas de rechten moeten verkopen nadat hij klaar was met de serie.
Hoezo nutteloos? Bran is de reden dat de NK vermoord is, het heeft heel wat gekost, maar anders was het waarschijnlijk nooit gelukt. Daarnaast is Bran de reden waardoor Jon weet dat hij een Targaryen is en een claim heeft op de Iron Throne.Family Guy schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:00:
Het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat het hele Bran Stark als 3ER-verhaal niet toegelicht gaat worden... Dan is dat hele (tevens grote) deel van de serie waar veel interesse voor is en tevens hartstikke onduidelijk is voor nutteloos bestempeld.
Lijkt me niet. Dit moet nog echt wel een staartje krijgen, wellicht negatief.
Ook is Bran de reden dat Little Finger vermoord is en ze erachter zijn gekomen dat hij de aanstichter is van een hele hoop narigheid. Dus om nu te zeggen dat zijn rol nutteloos was...
Waarom wilde de NK Bran per sé hebben? Welke rol heeft Bran precies in het algemeen? Welk doel heeft zijn rol, als zijnde een soort "God"?miicker schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:00:
[...]
Hoezo nutteloos? Bran is de reden dat de NK vermoord is, het heeft heel wat gekost, maar anders was het waarschijnlijk nooit gelukt. Daarnaast is Bran de reden waardoor Jon weet dat hij een Targaryen is en een claim heeft op de Iron Throne.
Ook is Bran de reden dat Little Finger vermoord is en ze erachter zijn gekomen dat hij de aanstichter is van een hele hoop narigheid. Dus om nu te zeggen dat zijn rol nutteloos was...
Met zijn rol heeft hij dus e.e.a. inzichtelijk gemaakt, maar wat zijn doel/algemene rol is, is niet duidelijk.
Steam ID = Ackerfiets
Daar kun je toch gewoon zelf invulling aan geven? Of moet alles op een gouden presenteerblaadje voor je neer gezet worden?Family Guy schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:04:
[...]
Waarom wilde de NK Bran per sé hebben? Welke rol heeft Bran precies in het algemeen? Welk doel heeft zijn rol, als zijnde een soort "God"?
Met zijn rol heeft hij dus e.e.a. inzichtelijk gemaakt, maar wat zijn doel/algemene rol is, is niet duidelijk.
Waarom de NK Bran dood wilde hebben is juist héél duidelijk verteld: Bran is het collectieve geheugen van de mensheid. Als Bran uitgeroeid werd zou er veel kennis verloren gaan. Dat verklapt ook meteen het doel van Bran/3ER: kennis bewaren/overbrengen. Ik denk dat Bran (wellicht samen met Sam) nog boeken gaan schrijven over de geschiedenis. Maar dat is het belangrijkste doel van de 3ER.
Daarnaast was een grote rol van Bran om de dingen die ik net noemde openbaar te maken. Ik weet niet wat voor info je dan nog meer mist?
De komende drie afleveringen gaan duidelijk maken waar we antwoord op krijgen, waar niet op en met welke antwoorden we zullen moeten leven (ondanks dat ze niet iedereen tot tevredenheid stemmen).
Doe effe rustig manmiicker schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:07:
[...]
Daar kun je toch gewoon zelf invulling aan geven? Of moet alles op een gouden presenteerblaadje voor je neer gezet worden?

Dat is een aanname, helemaal geen feit.Waarom de NK Bran dood wilde hebben is juist héél duidelijk verteld: Bran is het collectieve geheugen van de mensheid. Als Bran uitgeroeid werd zou er veel kennis verloren gaan. Dat verklapt ook meteen het doel van Bran/3ER: kennis bewaren/overbrengen. Ik denk dat Bran (wellicht samen met Sam) nog boeken gaan schrijven over de geschiedenis. Maar dat is het belangrijkste doel van de 3ER.
Dat kon hij omdat hij deze capaciteiten heeft. Maar dat kan toch niet het doel van zijn rol zijn?Daarnaast was een grote rol van Bran om de dingen die ik net noemde openbaar te maken. Ik weet niet wat voor info je dan nog meer mist?
Wat deed hij tijdens de laatste aflevering? Ik geloof niet dat hij hier zijn verslaving aan informatie aan het voeden was, mocht hij misschien deze nacht overleven.
Steam ID = Ackerfiets
Ik las dat eerder in een aflevering werd uitgelegd dat de NK al het leven wilde beeindigen, maar dat Bran/3ER het geheugen van de wereld is, en hij dat ook wil uitwissen. Op zich niet onlogisch, maar het lijkt me heel waarschijnlijk dat het een van de doelen was, niet het einddoel.Family Guy schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:04:
[...]
Waarom wilde de NK Bran per sé hebben? Welke rol heeft Bran precies in het algemeen? Welk doel heeft zijn rol, als zijnde een soort "God"?
Saved by the buoyancy of citrus
Iemand meende wel Maester Luwin te hebben gezien. Maar enkel kleine Lyanna is de enige duidelijk omgevormde (voor een paar minuten).
Lijkt me niet dat hij daarom zo op 'm jaagt, dan was de prioriteit minder geweest bij wijze van spreken.Cyphax schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:28:
[...]
Ik las dat eerder in een aflevering werd uitgelegd dat de NK al het leven wilde beeindigen, maar dat Bran/3ER het geheugen van de wereld is, en hij dat ook wil uitwissen. Op zich niet onlogisch, maar het lijkt me heel waarschijnlijk dat het een van de doelen was, niet het einddoel.
De NK jaagde echt op Bran, ook ten tijde van het verblijf ten Noorden van The Wall.
Vragen, inderdaad, hopende dat deze nog beantwoord gaan worden. Bran voelt nog een beetje als MVP in een sport waarvan de spelregels niet duidelijk zijn.
Steam ID = Ackerfiets
Karsi? Them blue eye' don't lie.algalid schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:29:
Maar enkel kleine Lyanna is de enige duidelijk omgevormde (voor een paar minuten).

Images from: https://patricksponaugle....nd-wights-not-watertight/
Ik denk eigenlijk dat Bran 'm naar hem toe heeft gelokt. En dat hij dat ging doen toen hij tegen Theon zei dat ie weg ging. Ik weet niet of de prioriteit nou per se zo groot was, maar als hij specifiek Bran moest hebben, en hij was daar in de buurt, dan lijkt het me wel begrijpelijk dat ie daar naartoe ging. Hij kwam er als het ware toch langs.Family Guy schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:37:
[...]
Lijkt me niet dat hij daarom zo op 'm jaagt, dan was de prioriteit minder geweest bij wijze van spreken.
De NK jaagde echt op Bran, ook ten tijde van het verblijf ten Noorden van The Wall.
Maargoed, dat is hoe ik het begrepen heb. De show is er erg onduidelijk in en nu de NK weg is vind ik het ook niet meer zo heel interessant.
dolorus ed ook.algalid schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:29:
@Skating_vince Undead Hodor was pure fanfiction, net zoals headless Ned.
Iemand meende wel Maester Luwin te hebben gezien. Maar enkel kleine Lyanna is de enige duidelijk omgevormde (voor een paar minuten).
Ja maar waarom dan deze benadering van de NK op deze manier? Waarom dan niet een DragonBreath op hem en z'n wheelchair... en door?Cyphax schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:51:
[...]
Ik denk eigenlijk dat Bran 'm naar hem toe heeft gelokt. En dat hij dat ging doen toen hij tegen Theon zei dat ie weg ging. Ik weet niet of de prioriteit nou per se zo groot was, maar als hij specifiek Bran moest hebben, en hij was daar in de buurt, dan lijkt het me wel begrijpelijk dat ie daar naartoe ging. Hij kwam er als het ware toch langs.
Maargoed, dat is hoe ik het begrepen heb. De show is er erg onduidelijk in en nu de NK weg is vind ik het ook niet meer zo heel interessant.
Nee voor Bran moest een uitzondering gemaakt worden. Heel Winterfell moest eerst plat, vervolgens Bran omsingeld worden met dodeJan en alleman, welke vervolgens op "On Hold" gezet werden, en gezamelijk met alle/veel WhiteWalkers de entree van de Night's King die hem eerst nog eens een lange tijd ging aanstaren alvorens hem af te maken.
Nee, mij maak je niet wijs dat Bran 'zomaar' een target was. Er zou veel meer achter moeten zitten zoals bijvoorbeeld een "sturende factor" in de hele wereld. Het wargen duidt daar ook op.
Steam ID = Ackerfiets
S08E01: Edd bij het zien van Tormund: He's got blue eyes!!
(was dat een stukje foreshadowing of niet?)
Het is ook de 3ER waar hij achteraan ging, niet Bran. Wat er dan achter zou zitten is dat 3ER, als "geheugen" van de wereld misschien inderdaad, zoals bij Hodor, invloed zou kunnen uitoefenen op het daadwerkelijke doel van de NK.Family Guy schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:06:
[...]
Nee, mij maak je niet wijs dat Bran 'zomaar' een target was. Er zou veel meer achter moeten zitten zoals bijvoorbeeld een "sturende factor" in de hele wereld. Het wargen duidt daar ook op.
Ik persoonlijk ben ook zeer teleurgesteld in aflevering 03, leuk al dat eyecandy maar zonder inhoud wat mij betreft nutteloos.
Holding the door for the dead people?Skating_vince schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:19:
Waar was de undead Hodor???
I have stability. The ability to stab.
+1 voor de woolooloowalteij schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:01:
[...]
Stukje geschiedenis: 12.000 jaar geleden kwamen de First men naar Westeros, tot die tijd waren de CotF de enige mensachtige bewoners van Westeros. Zij waren aanhangers van 'the old faith' (zoals wij het kennen van de Old Gods). De First men kwamen en begonen grondgebied te veroveren van de CotF, wat leidde tot de War of the first men and CotF. Deze oorlog eindige in het Pact, waarbij de first men de kustgebieden en open landen kregen, en de CotF de bosgebieden. Het pact werd getekend op the Isle of Faces, dat zijn naam heeft gekregen, doordat alle weiwoodbomen op dat eiland als bekrachtiging van het pact een gezicht in de boom kregen gekerfd. Sindsdien hebben alle weirwood bomen een gezicht gekregen. Tijdens deze oorlog zijn de WW's door de CotF gemaakt om de First men aan te pakken.
Het pact duurde de gehele Age of Heroes en duurde tot na the long night (8.000 jaar geleden, waarna Bran the Builder de Wall bouwde) en werd pas geschonden door de Andals.
De Andals kwamen 4.000 jaar geleden aan in the Vale, en vanuit daar gingen ze rigoreus te werk. the Faith of the Seven moest door heel Westeros verspreid worden en the old faith moest worden uitgeroeid. Dat deen ze eerst wat subtieler, door te trouwen met de First men en langzaamaan hun eigen geloof in de grote huizen door te laten dringen, maar ze werden al snel wat agressiever. Dus door massaal weirwoodbomen te kappen en te verbranden, maar ook door de CotF aan te vallen en te vermoorden..
6 van de 7 koninkrijken werd veroverd en geconvert (woolooloo)en hier zijn dus ook nagenoeg alle weirwood bomen vernietigd, the isle of faces is de enige plek in de zuidelijke koninkrijken waar meerdere weirwood bomen bij elkaar staan en er zijn maar een handvol kastelen waar een nog echte weirwood boom staat. Het enige koninkrijk dat niet werd verovers was (je raad het al) the North, waar de Kings of Winter (Starks) samen met de Boltons iedere invasie of infiltratiepoging hardhandig tegen hielden.
Dus geen trees betekend dus niet dat Bran er niets kan zien. Bran kan dus niet alleen via de bomen kijken naar wat er gebeurd.
Er was tenslotte ook geen WW boom bij the Tower of Joy, of in Kingslanding, toen Ned werd verraden door Littlefinger.
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Weet ie zelf ook niet denk ik, hij is een wapen gemaakt met dat doel: mensen doodmaken. Zit verder geen reden achter, die elfjes hebben hem gemaakt uit verdediging tegen de First Men.magnifor schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:18:
ja het is bekend dat de NK de gehele mensheid wil uitroeien maar niet specifiek waarom
Lijkt me plausibel. Hoe kwamen ze anders in de bibliotheek?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
De ontknoping gaat (binnen de TV serie) dus niet over de strijd tussen de levenden en de doden, ondanks alles wat Jon Snow/Aegon Targaryen zegt (en waar in de boeken ook veel meer nadruk op ligt). De ontknoping gaat dus (voor de TV show) uiteindelijk over de toekomst van de 7 kingdoms en wie er uiteindelijk de boel gaat regeren.magnifor schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:18:
Ik denk dat de teleurstelling vooral zo groot is omdat men 8 jaar wacht op de "ontknoping" en het zo zonde is dat na al het opbouwen naar de climax er zo abrupt en makkelijk een eind aan komt. Wat mij betreft had het gevecht tegen de NK 2 afleveringen mogen duren, waarvan de eerste de focus legt op het grote slachtveld en de tweede meer op de NK door bijvoorbeeld een 1 op 1 gevecht waar tussendoor flashbacks meer over de NK vertellen zodat zijn motief duidelijk wordt waardoor je een zeer sterke emotionele achtbaan kunt creëren (ja het is bekend dat de NK de gehele mensheid wil uitroeien maar niet specifiek waarom, denk dat daar meer achter zit). Je had dan echt het gevoel gehad er naar dat moment is toegewerkt en uitgebreid tijd is besteed aan de climax. Nu kwam het over dat men 8 jaar naar de NK heeft toegewerkt, last minute is besloten om helemaal niet meer op de NK te focussen en dan met een goedkoop einde de "climax" af te ronden.
Ik ben daardoor ook wel een beetje teleurgesteld in S08E03, maar als ik de boeken en de TV serie los koppel, ga kijken naar alles dat er aan opbouw is geweest naar deze aflevering, maar ook naar de complete opbouw tussen alles dat er nu nog moet gebeuren (Riverrun, Kingslanding, herstellen van de chain of command in de andere kingdoms) snap ik wel dat ze hiervoor gekozen hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door walteij op 01-05-2019 15:26 ]
Als je een paar millennia ergens op wacht, dan stuur je toch ook niet je henchmen om het af te maken? In basis was het ooit een mens.Family Guy schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:06:
[...]
Ja maar waarom dan deze benadering van de NK op deze manier? Waarom dan niet een DragonBreath op hem en z'n wheelchair... en door?
Nee voor Bran moest een uitzondering gemaakt worden. Heel Winterfell moest eerst plat, vervolgens Bran omsingeld worden met dodeJan en alleman, welke vervolgens op "On Hold" gezet werden, en gezamelijk met alle/veel WhiteWalkers de entree van de Night's King die hem eerst nog eens een lange tijd ging aanstaren alvorens hem af te maken.
Overigens vond ik het wel grappig dat het armor van NK ook tegen drakenvuur kon. Dany had ook de kleren van haar lijf gebrand in eerdere eps, waarom is het leren vest van hem wel fireproof?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Vandaar dat de boeken A Song of Ice and Fire heten en zo en de TV-serie Game of Thrones....walteij schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:22:
[...]
De ontknoping gaat (binnen de TV serie) dus niet over de strijd tussen de levenden en de doden, ondanks alles wat Jon Snow/Aegon Targaryen zegt (en waar in de boeken ook veel meer nadruk op ligt). De ontknoping gaat dus (voor de TV show) uiteindelijk over de toekomst van de 7 kingdoms en wie er uiteindelijk de boel gaat regeren.
Wel grappig is dat een figurant wel meerdere seizoenen voorkomt, vond een opmerkzame kijker:

Señor Sjon schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:24:
[...]
Als je een paar millennia ergens op wacht, dan stuur je toch ook niet je henchmen om het af te maken? In basis was het ooit een mens.
Overigens vond ik het wel grappig dat het armor van NK ook tegen drakenvuur kon. Dany had ook de kleren van haar lijf gebrand in eerdere eps, waarom is het leren vest van hem wel fireproof?

Maar ik denk dat dit ook onder kopje 'Hollywood' valt.
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Hij kent de weg daar als geen ander, heel erg convenient!Vrijdag schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:22:
[...]
Lijkt me plausibel. Hoe kwamen ze anders in de bibliotheek?
I have stability. The ability to stab.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Op Reddit kwam PlotArmour al langs.Vitamine schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:29:
[...]
[Afbeelding]
Maar ik denk dat dit ook onder kopje 'Hollywood' valt.
Maar waarom zou de NK zijn eigen scheppers willen vernietigen? Zijn taak was om de mens uit te roeien, niet de CotF.SnoeiKoei schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:21:
[...]
Weet ie zelf ook niet denk ik, hij is een wapen gemaakt met dat doel: mensen doodmaken. Zit verder geen reden achter, die elfjes hebben hem gemaakt uit verdediging tegen de First Men.
Al het vuur waar hij in de buurt komt verdampt bijna instant. Ik denk dat het hem niet eens geraakt heeft omdat hij zo'n extreme kou uitstraalt.. Tenminste.. Dat probeer ik mijzelf maar wijs te maken.. Ook ik vond dit een domper van een aflevering zoveel teleurstellingSeñor Sjon schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:24:
[...]
Als je een paar millennia ergens op wacht, dan stuur je toch ook niet je henchmen om het af te maken? In basis was het ooit een mens.

Echter is het wel zo dat de rode draad van de afgelopen seizoenen toch wel de NK is en de quote "Winter is coming" hebben we zelfs in de serie tig keer gehoord. Dat er dan zo makkelijk en snel een eind aan komt is gewoon teleurstellend.walteij schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:22:
[...]
De ontknoping gaat (binnen de TV serie) dus niet over de strijd tussen de levenden en de doden, ondanks alles wat Jon Snow/Aegon Targaryen zegt (en waar in de boeken ook veel meer nadruk op ligt). De ontknoping gaat dus (voor de TV show) uiteindelijk over de toekomst van de 7 kingdoms en wie er uiteindelijk de boel gaat regeren.
Ik ben daardoor ook wel een beetje teleurgesteld in S08E03, maar als ik de boeken en de TV serie los koppel, ga kijken naar alles dat er aan opbouw is geweest naar deze aflevering, maar ook naar de complete opbouw tussen alles dat er nu nog moet gebeuren (Riverrun, Kingslanding, herstellen van de chain of command in de andere kingdoms) snap ik wel dat ze hiervoor gekozen hebben.
Splintert zijn armor niet ook uit elkaar als hij sterft? Armor en Night king zijn dan onlosmakelijk aan elkaar verbonden.Rule schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:40:
[...]
Al het vuur waar hij in de buurt komt verdampt bijna instant. Ik denk dat het hem niet eens geraakt heeft omdat hij zo'n extreme kou uitstraalt.. Tenminste.. Dat probeer ik mijzelf maar wijs te maken.. Ook ik vond dit een domper van een aflevering zoveel teleurstelling
https://www.nme.com/blogs...erything-know-far-2401918
Daarnaast schijnt het zo te zijn dat de prequel The Long Night gaat heten."Taking place thousands of years before the events of Game of Thrones, the series chronicles the world’s descent from the golden Age of Heroes into its darkest hour. From the horrifying secrets of Westeros’s history to the true origin of the White Walkers, the mysteries of the East to the Starks of legend, only one thing is for sure: It’s not the story we think we know."
[ Voor 4% gewijzigd door magnifor op 01-05-2019 16:02 ]
Ik kan twee redenen bedenken.Señor Sjon schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:24:
[...]
Maar op zich is de 'kou die hij uitstraalt' toch best een logische reden? De trenches wilden er immers in eerste instantie ook niet door in de fik. Daar moest de Lord of Light aan te pas komen. Als de NK de bron van de kou is, dan is het ook best logisch dat het leer niet de ontbrandingstemperatuur bereikt.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Volgens mij doen NK en zijn WW nergens een gerichte aanval op de CotF, wel op de 3eyed raven (in de vorm van die ouwe kerel en vervolgens Bran) en de CotF staan toevallig in de weg.magnifor schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:38:
[...]
Maar waarom zou de NK zijn eigen scheppers willen vernietigen? Zijn taak was om de mens uit te roeien, niet de CotF.
Pfff het was makkelijker voor hem om 8 jaar eerder aan te vallen, voordat de mensen wisten waar dragonglass lag en valyrian steel konden omsmelten tot nieuwe wapens. Dan had hij in zn eentje nog meer schade aan kunnen richten dan nu.Señor Sjon schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:24:
En hoe komt hij dan langs/over de Wall? 8 jaar terug had hij nog geen draak.Rule schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:07:
[...]
Pfff het was makkelijker voor hem om 8 jaar eerder aan te vallen, voordat de mensen wisten waar dragonglass lag en valyrian steel konden omsmelten tot nieuwe wapens. Dan had hij in zn eentje nog meer schade aan kunnen richten dan nu.
met de bootchrisO schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:09:
[...]
En hoe komt hij dan langs/over de Wall? 8 jaar terug had hij nog geen draak.
Veerdienst Vlissingen <--> Breskens
8 jaar geleden zat de oude 3eyedcrow veilig en wel opgesloten in zijn grot, die hij had afgeschermd tegen de nk en de ww.Rule schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:07:
[...]
Pfff het was makkelijker voor hem om 8 jaar eerder aan te vallen, voordat de mensen wisten waar dragonglass lag en valyrian steel konden omsmelten tot nieuwe wapens. Dan had hij in zn eentje nog meer schade aan kunnen richten dan nu.
Bloodraven zou Brans fout (op zoek gaan naar de NK) niet gemaakt hebben, dus het geheugen van Westeros was blijven bestaan (waar de NK dat wilde vernietigen).
Dus hij moest nog wel wachten.
Bijvoorbeeld: dit was gevoelsmatig de enige manier hoe de NK aan z'n einde kon komen. De NK is praktisch onoverwinnelijk namelijk.
- De NK van dichtbij aanvallen is onmogelijk, je zal je eerst door duizenden en duizenden troepen moeten worstelen om op het slachtveld dichtbij te komen, en dat lukt niet. De NK en de WW blijven logischerwijs altijd op afstand want dat is hun kracht: schakel je ze uit dan valt het leger ook.
- Wil je dat wel doen, dan moet je zelf een enorm leger hebben en bereid zijn om een groot deel daarvan te zien sterven. Die vervolgens ook nog zich aan de kant van de NK zullen aansluiten, waardoor je nog verder van huis bent dan toen je er aan begon. "you're only making it worse...." Je komt gewoon niet in de buurt van de NK zolang hij je doorheeft zoals bij Jon.
- Vanuit de lucht is ook geen optie, we hebben al meermaals gezien dat in elk geval de NK bijzonder goed kan speerwerpen, bovendien doet vuur hem niks, dus wat ga je doen vanaf je draak op een kilometer afstand...
Het enige wat overblijft is een verassingsaanval van dichtbij, want als hij weet dat je komt ben je ook de sjaak: de NK is sterker dan welk karakter dan ook, en volgens mij kan hij je bevriezen door je aan te raken.
En daar komt Bran dus de hoek om kijken, die heeft de afgelopen tijd niks anders gedaan dan dit moment voorbereiden; van die dolk aan Arya geven tot het opzetten van de val. Want hoe kom je dichtbij de NK zonder dat hij argwanend is? Door hem vrijwillig naar je toe te laten komen. Wanneer doet de NK dat? Als hij zich onoverwinnelijk denkt te voelen. En dat gebeurde ook: de NK zat lekker rustig in de wolken verstopt, ziet hoe de mensen compleet overrompeld worden (gaat lekker) totdat Bran hem opzocht met de kraaien, trekt de NK terug? Nee, hij begint al in de val te lopen en gaat de aanval in. Iets later als hij op de grond staat en een vuurdouche krijgt, onderneemt hij actie? Nee, hij staat en grijnst zelfs.... hebben we hem eerder op een emotie kunnen betrappen? Veel zelfverzekerder dat hij onoverwinnelijk is kan hij niet overkomen, gooit nog voor gein een speertje en gaat rustig aan de wandel naar Winterfell. Jon sprint op hem af en ze hebben elkaar al eerder gezien, reden voor paniek? Tijd om een speer door Jon's voorhoofd te werpen? Neuh, hij ziet dat hij in een veld met doden staat, niks leeft meer, Winterfell is ook praktisch verloren en ligt aan zijn voeten.... dus roept hij wat doden op en gaat weer aan de wandel, hij is immers toch onoverwinnelijk. Dan Theon! Sprint recht op hem af, de NK (inmiddels wel gewend om op de frontlinie in actie te komen) laat het niet aan de waiths of WW over, nee hij doet het zelf op de meest non-chalante manier mogelijk... immers: onoverwinnelijk. Theon doden hoeft niet, hij gaat vanzelf wel dood. En als hij dan eindelijk oog in oog staat met Bran dan weet hij dat hij gewonnen heeft.
Not. Juist dat moment dat hij zich compleet onoverwinnelijk voelt en eigenlijk gewonnen heeft, dat is juist het moment dat hij op z'n aller aller zwakst is, iets wat niet eerder is voorgekomen: alleen (binnen een paar meter), in het open (idem), afgeleid en onbewapend. Het is dat Arya iets te vlak langs een WW loopt waardoor die de wind voelt, wat de NK vervolgens ziet/merkt waardoor Arya net niet ongezien de NK kon bereiken. Maarrrrrr de NK waant zich wederom onoverwinnelijk, vertikt het om Arya direct te doden, en die ene seconde is nou net die seconde die je Arya niet moet geven. Schaakmat.
Het is dat Bran niet zo'n kletskous is, want anders hadden we vast een Oceans 11 achtige montage gekregen van hoe hij de "heist/val" al die tijd heeft voorbereid
Dat kon niet. Zijn magie werd pas sterk genoeg toen er levende draken in de buurt warenRule schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:07:
The Verge - Game of Thrones cinematographer: it’s not me, it’s your TV settings

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Miste alleen Oh Yeah van Yello om het een jaren 80 geelrood film te makenBossie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 00:29:
[...]
Joh, beetje jaren 80 actiefilm idee idd maar desondanks prima vermaakt
Edit, de preview is idd een beetje jammer en het lijkt idd toch met de troon te eindigen waar ik zelf een ijskoud/genadeloos einde had verwacht met de NK.
Wat een zuurpruim...
Is er iemand die die volle 27 minuten klagen compleet heeft uit kunnen zitten?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Persoonlijk vind ik het raar en te Hollywood achtig (en anti GOT) om iemand als de NK een emotie als nonchalant te laten uiten. Waarom moet de bad guy bijna altijd een nonchalante houding hebben? Dat hebben we in duizenden Hollywood films al gezien. Hij is het gezicht van de dood. Waarom zou hij een nonchalante emotie moeten uiten waardoor er tijd werd gerekt voor arya? Waarom niet gelijk Bran killen?davidov schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:06:
Direct nadat ik de aflevering had gezien had ik nog best wel gemengde gevoelens over de ep... maar nu ik wat beter over de aflevering heb nagedacht en ook wat stukjes opnieuw bekeken heb vind ik het steeds beter worden.
Bijvoorbeeld: dit was gevoelsmatig de enige manier hoe de NK aan z'n einde kon komen. De NK is praktisch onoverwinnelijk namelijk.
- De NK van dichtbij aanvallen is onmogelijk, je zal je eerst door duizenden en duizenden troepen moeten worstelen om op het slachtveld dichtbij te komen, en dat lukt niet. De NK en de WW blijven logischerwijs altijd op afstand want dat is hun kracht: schakel je ze uit dan valt het leger ook.
- Wil je dat wel doen, dan moet je zelf een enorm leger hebben en bereid zijn om een groot deel daarvan te zien sterven. Die vervolgens ook nog zich aan de kant van de NK zullen aansluiten, waardoor je nog verder van huis bent dan toen je er aan begon. "you're only making it worse...." Je komt gewoon niet in de buurt van de NK zolang hij je doorheeft zoals bij Jon.
- Vanuit de lucht is ook geen optie, we hebben al meermaals gezien dat in elk geval de NK bijzonder goed kan speerwerpen, bovendien doet vuur hem niks, dus wat ga je doen vanaf je draak op een kilometer afstand...
Het enige wat overblijft is een verassingsaanval van dichtbij, want als hij weet dat je komt ben je ook de sjaak: de NK is sterker dan welk karakter dan ook, en volgens mij kan hij je bevriezen door je aan te raken.
En daar komt Bran dus de hoek om kijken, die heeft de afgelopen tijd niks anders gedaan dan dit moment voorbereiden; van die dolk aan Arya geven tot het opzetten van de val. Want hoe kom je dichtbij de NK zonder dat hij argwanend is? Door hem vrijwillig naar je toe te laten komen. Wanneer doet de NK dat? Als hij zich onoverwinnelijk denkt te voelen. En dat gebeurde ook: de NK zat lekker rustig in de wolken verstopt, ziet hoe de mensen compleet overrompeld worden (gaat lekker) totdat Bran hem opzocht met de kraaien, trekt de NK terug? Nee, hij begint al in de val te lopen en gaat de aanval in. Iets later als hij op de grond staat en een vuurdouche krijgt, onderneemt hij actie? Nee, hij staat en grijnst zelfs.... hebben we hem eerder op een emotie kunnen betrappen? Veel zelfverzekerder dat hij onoverwinnelijk is kan hij niet overkomen, gooit nog voor gein een speertje en gaat rustig aan de wandel naar Winterfell. Jon sprint op hem af en ze hebben elkaar al eerder gezien, reden voor paniek? Tijd om een speer door Jon's voorhoofd te werpen? Neuh, hij ziet dat hij in een veld met doden staat, niks leeft meer, Winterfell is ook praktisch verloren en ligt aan zijn voeten.... dus roept hij wat doden op en gaat weer aan de wandel, hij is immers toch onoverwinnelijk. Dan Theon! Sprint recht op hem af, de NK (inmiddels wel gewend om op de frontlinie in actie te komen) laat het niet aan de waiths of WW over, nee hij doet het zelf op de meest non-chalante manier mogelijk... immers: onoverwinnelijk. Theon doden hoeft niet, hij gaat vanzelf wel dood. En als hij dan eindelijk oog in oog staat met Bran dan weet hij dat hij gewonnen heeft.
Not. Juist dat moment dat hij zich compleet onoverwinnelijk voelt en eigenlijk gewonnen heeft, dat is juist het moment dat hij op z'n aller aller zwakst is, iets wat niet eerder is voorgekomen: alleen (binnen een paar meter), in het open (idem), afgeleid en onbewapend. Het is dat Arya iets te vlak langs een WW loopt waardoor die de wind voelt, wat de NK vervolgens ziet/merkt waardoor Arya net niet ongezien de NK kon bereiken. Maarrrrrr de NK waant zich wederom onoverwinnelijk, vertikt het om Arya direct te doden, en die ene seconde is nou net die seconde die je Arya niet moet geven. Schaakmat.
Het is dat Bran niet zo'n kletskous is, want anders hadden we vast een Oceans 11 achtige montage gekregen van hoe hij de "heist/val" al die tijd heeft voorbereid
Vraag mij af of George de NK hem zo had willen zien. Ik denk het niet.
Er waren wel meerdere ''waarom'' momenten voor mij. (teveel om op te noemen dus kleine greep)
-Hoe Melisandre het loodje legt is raar. Had jezelf dan in vuur en vlam gezet en dan als een kamikaze actie haarzelf opblazen in het vijandig leger. Nu was het meer: Ok, ik heb er geen zin meer in doei! (Of laat haar uitleggen dat ze geen kracht meer heeft en daarom klaar is)
-Bran: ''Yo Theon get redemption and sacrifice yourself for me i'm gonna just chill here and play raven simulator 2000. Gotta go'' Btw, my Whole bird joy riding doesnt do anything so thanks for the protection.
Op gegeven moment resurrect de NK zijn hele leger. Ik dacht toen: Weet je wat? Heel pijnlijk maar mijn favoriete characters hebben met hun hart en ziel gevochten en kunnen dit niet realistisch winnen. Laat nu maar iedereen sterven. Dan maar kijken Hoe Cersei dit gaat oplossen. (retreat naar het zuiden had ook optie geweest)
Ik heb de boeken niet gelezen maar hoor dat er bepaalde profetische woorden zijn gesproken die nu nog moeilijk voltooid kunnen worden. Dat lijkt mij wel jammer. (Wij moeten dan ook wel snappen dat vele boeklezers en fans teleurgesteld zijn)
https://untappd.com/user/OzzBier
Ergens snap ik het wel echter kan ik me niet voorstellen dat die verwachtingen/eisen ooit beantwoord kunnen worden in een wereld waar alles uiteindelijk om geld/kijkcijfers draait.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
OzzieMann schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:56:
Arya gaat volgens mij ook Cersei doden.
spoiler:Ze leert zwaardvechten met links terwijl Maisie in het echt rechts is. Jaime verliest zijn rechterhand. Arya neemt gezicht van Jaime over en kan zo dichtbij Cersei komen om vervolgens met links een einde aan haar te maken.
In het begin lukte dat nog best aardig, meer diepgang en verrassing.Thalaron schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:01:
Hoewel ik sommige keuzes ook anders zou willen zien vraag ik me soms af waarom (die hard) fans van boeken überhaupt ooit een film of serie kijken. Ik kan mij geen positieve reactie herinneren als in: net zo goed als in het boek. Het is altijd teleurstelling en ellende...
Ergens snap ik het wel echter kan ik me niet voorstellen dat die verwachtingen/eisen ooit beantwoord kunnen worden in een wereld waar alles uiteindelijk om geld/kijkcijfers draait.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
The Passion misschien? Dat is volgens mij afgeleid van de bijbel en lijkt steeds populairder te worden (toch vooral onder fans van de boeken volgens mij, ik heb er nog nooit iemand in het echt over gehoordThalaron schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:01:
Hoewel ik sommige keuzes ook anders zou willen zien vraag ik me soms af waarom (die hard) fans van boeken überhaupt ooit een film of serie kijken. Ik kan mij geen positieve reactie herinneren als in: net zo goed als in het boek. Het is altijd teleurstelling en ellende...
Het evenement lijkt elk jaar groter te worden: zo'n 20.000 mensen zijn erbij en meer dan drie miljoen kijkers volgen het op televisie. The Passion, de vertelling van de lijdensweg van Jezus, is vanavond voor de negende keer te zien op televisie.
https://nos.nl/artikel/22...gt-mensen-bij-elkaar.html
Terranova schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:11:
[...]
spoiler:Arya is links in de boeken, dus misschien is het vandaar
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ik denk juist dat haar broer haar ogen doet sluiten.OzzieMann schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:56:
spoiler:Ze leert zwaardvechten met links terwijl Maisie in het echt rechts is. Jaime verliest zijn rechterhand. Arya neemt gezicht van Jaime over en kan zo dichtbij Cersei komen om vervolgens met links een einde aan haar te maken.
"When you grow up your heart dies"
Zelf bedachte theorieën hoeven niet in spoilers.OzzieMann schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:56:
Het karakter Arya heeft niet met links leren vechten, in de boeken was ze gewoon linkshandig.
Daarom heeft de actrice Maisie met links moeten leren vechten.
In alle fan-theories werd "Azor ahai" veel genoemd. In de serie zelf is die naam hoogstens 3x gevallen. "Azor ahai" is een legende, iemand die al eens geleefd heeft. Alleen Melisandre meende dat er een nieuwe van zou bestaan (eerst Stannis, toen Jon).Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 01:31:
kan aan mij liggen maar iemand anders die de night King verslaat ipv Azor ahai die constant geteased wordt
[ Voor 35% gewijzigd door frickY op 02-05-2019 08:03 ]
Dat. Dat hele stuk met de white walkers was het minst interessante gedeelte van de serie. Als ik saaie zombies wil zien, kijk ik wel naar de Walking Dead.Montaner schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:16:
Het is inderdaad een stuk beter te pruimen als je er zo naar kijkt. Daarbij ben ik ook wel blij dat de focus ligt op de ‘game of thrones’ nu. Dat vind ik vermakelijker en heeft simpelweg meer diepgang dan niet pratende zombies (vriendin quote uiteraard)
Eindelijk worden de mensen eens gestraft die hun tv op dynamic laten staan met een volledig verkeerde witbalans en kleuren alsof je naar een neon-bord aan het kijken bent!algalid schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:34:
Voor mensen die dachten dat het er te donker uit zag zeggen de makers "You're watching it wrong!"
The Verge - Game of Thrones cinematographer: it’s not me, it’s your TV settings
Ik zelf had nergens problemen mee. Ik keek dan ook in een verduisterde ruimte op een OLED die behoorlijk goed is afgesteld. Ik zag gewoon alle details die ik hoorde te zien. Het enige dat me een beetje stoorde was de banding; dit heeft grotendeels te maken met de bandbreedte...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
en je hebt denk ik ook een Amazon rip gekeken. Dat maakt meer uit.MazeWing schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:05:
[...]
Eindelijk worden de mensen eens gestraft die hun tv op dynamic laten staan met een volledig verkeerde witbalans en kleuren alsof je naar een neon-bord aan het kijken bent!
Ik zelf had nergens problemen mee. Ik keek dan ook in een verduisterde ruimte op een OLED die behoorlijk goed is afgesteld. Ik zag gewoon alle details die ik hoorde te zien. Het enige dat me een beetje stoorde was de banding; dit heeft grotendeels te maken met de bandbreedte...
Ik dacht ook dat het aan m'n oled lag dat ik het wel kon zien, maar een vriend van me kon het op een lcd beamer ook prima volgen. Uiteraard allemaal een stuk grijzer, maar wel zichtbaar.
Het lijkt vooral de hbo encode die heel gaar is.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Grappig hoe meningen kunnen verschillenGaius schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:02:
[...]
Dat. Dat hele stuk met de white walkers was het minst interessante gedeelte van de serie. Als ik saaie zombies wil zien, kijk ik wel naar de Walking Dead.
Hij heeft met de overgenomen vogels de NK naar zijn specifieke locatie gelokt.Wat deed hij tijdens de laatste aflevering?
Hoewel de NK wel wist waar Bran ongeveer was (hij "voelde zijn aanwezigheid") was het wel cruciaal dat de NK wel precies in de tuinen terecht kwam.
Ja inderdaad de amazon rip, deze is standaard tussen de 3-4 GB en een stuk hogere kwaliteit dan die van HBO zelf. Hoe de Ziggo-stream is weet ik niet. Het zou me echter niets verbazen als die qua kwaliteit meer op de HBO-versie lijkt...JvS schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:20:
[...]
en je hebt denk ik ook een Amazon rip gekeken. Dat maakt meer uit.
Ik dacht ook dat het aan m'n oled lag dat ik het wel kon zien, maar een vriend van me kon het op een lcd beamer ook prima volgen. Uiteraard allemaal een stuk grijzer, maar wel zichtbaar.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dit. Mijn OLED is ook keurig afgesteld volgende de autistische richtlijnen van de topics die daarvoor zijn, maar wat ik van HBO als stream kreeg was een chaotische bende.JvS schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:20:
[...]
en je hebt denk ik ook een Amazon rip gekeken. Dat maakt meer uit.
Totaal niet vergelijkbaar met andere films en series die ik kijk.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je gaat toch niet menen dat voor jou zowat de hele serie allemaal draait om de NK en de WW's? Voor mij is niet meer een motivator voor een aantal acties/gebeurtenissen tijdens de loop van de serie, maar voor mij draait het nog steeds om de strijd om de troon. Dat er op dit moment van het verhaal/serie de WW's daadwerkelijk dichtbij/aan komen is niet meer dan bevestiging dat men de juiste jaren van Westeros hebben uitgekozen om een serie van te maken.magnifor schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:18:
Ik denk dat de teleurstelling vooral zo groot is omdat men 8 jaar wacht op de "ontknoping" en het zo zonde is dat na al het opbouwen naar de climax er zo abrupt en makkelijk een eind aan komt. Wat mij betreft had het gevecht tegen de NK 2 afleveringen mogen duren, waarvan de eerste de focus legt op het grote slachtveld en de tweede meer op de NK door bijvoorbeeld een 1 op 1 gevecht waar tussendoor flashbacks meer over de NK vertellen zodat zijn motief duidelijk wordt waardoor je een zeer sterke emotionele achtbaan kunt creëren (ja het is bekend dat de NK de gehele mensheid wil uitroeien maar niet specifiek waarom, denk dat daar meer achter zit). Je had dan echt het gevoel gehad dat er naar dat moment is toegewerkt en uitgebreid tijd is besteed aan de climax. Nu kwam het over dat men 8 jaar naar de NK heeft toegewerkt, last minute is besloten om helemaal niet meer op de NK te focussen en dan met een goedkoop einde de "climax" af te ronden.
Ik persoonlijk ben ook zeer teleurgesteld in aflevering 03, leuk al dat eyecandy maar zonder inhoud wat mij betreft nutteloos.
Er zijn al zo veel spannende en intrigerende gebeurtenissen geweest in het verleden, en er zullen na de afloop van aflevering Se08Ep06 nog vele andere dingen gebeuren.
Ik zie het dat we zijn getuige van van een heel interessant stuk geschiedenis en ik verwacht, en hoop zelfs dat er een flink aantal verhaallijnen helemaal niet afgerond gaan worden en we blijven gissen naar bepaalde gedachtegangen en motivaties van mensen.
*magic*Señor Sjon schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:24:
[...]

Het hele bestaansrecht wat de NK had hing samen met magie. Alles wat hij deed en kon doen was onnatuurlijk en magisch. (los van het feit dat je ineens een vrij akward moment zou creeeren als hij naakt richting de tuin zou lopen voor zijn encounter met Bran
Same. De versie van 3+ GB per aflevering.. ik snapte al die zwarte plaatjes ook niet, totdat ik het geklaag elders las over dat alles te donker was. Kan me niet voorstellen dat bv. een Ziggo dezelfde kwaliteit uitzend.miicker schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:11:
Ik heb tot nu toe iedere keer de Memento versie gekeken, die is echt top. Kon deze aflevering alles goed zien. Deze versie heeft soms ook een recap van de vorige aflevering en tot nu toe iedere keer een preview val de volgende aflevering en ongeveer 10 minuten toelichting van de makers van de serie wat ook altijd erg interessant is. Geen idee of de Amazon versie dit ook heeft.
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic