Kom op! Dit was toch een epische aflevering?
Helms Deep 2.0 inderdaad. Daar gingen mensen voor naar de bioscoop. Dit is een tv serie. Het is toch ongelofelijk hoe een tv serie dit niveau mag en kan halen?
LOTR of The Avengers..Het is nooit logisch. Ja dit was Hollywood spectakel, maar dat was het dan ook echt.
Puntje van m'n stoel de hele tijd.
Ziggo trouwens, geen last gehad. Wel alle lichten uit en iedereen moest naar bed. Lekker alleen in de woonkamer in het donker

.
Het begin, die muziek. iedereen zenuwachtig en bang. Die blikken in de ogen. Die draken die vanuit stilte ineens over komen vliegen, die legers in formatie. Kan er niks aan doen maar dat is toch gaaf om te zien!
Dan melisandre die die zwaarden aansteekt. Je weet wat er gaat gebeuren als ze wegrijden. Maar de stilte waarin het werd weergegeven was toch episch? De 'oh fucking hell' blikken als ze de overlevenden wanhopig terug zien komen
De spirit die ze eerste hebben om alles te geven. De omzetting naar wanhoop en angst(The hound).
De geweldige Unsullied (big fan van ze hier

) die weer eens laten zien ultieme vechtmachines te zijn en honderden soldaten weten te redden door een levend schild te vormen.
Was het ongecontroleerd van de Dothraki trouwens? Volgens mij hoorde dit bij het plan? Ze waren toch niet ongehoorzaam? Dat is ook wel hun tactiek he. Close Combat heb je niks aan ze.
Heeft men het leger van de NK ooit wel eens gezien? Alleen bij Hardhome toch deels?
Paar punten waarbij ik ook wel ging denken van...'hmm vreemd'.
Hoe heeft Jon zo snel zo goed draak leren vliegen/rijden?
Theon deed het nu geweldig en heeft zijn 'redemptie' verdiend, maar Bran was wel erg onbeschermd he. Waarom niet een peloton unsullied erbij of in ieder geval wat mensen met valeryan zwaarden.
En ja, ik had wel echt verwacht dat er zeker 3/4 grote namen zouden sterven.
Even dacht ik dat de het gevecht pas volgende week zou eindigen. Bij het zien van de WW wist je dat die de sleutel zouden vormen. Dacht eerst dat die er eerst aan zouden gaan.
Ik zag Jon ook echt al opspringen om met zijn zwaard die draak te doden.
Overigens denk ik dat Bran 'wargde' om de NK te lokken.
Maar om positief te eindigen...Arya
Al heel snel een van mijn favoriete karakters. Op die toren als bruce lee.
Toen ze de NK stak schrok ik van mezelf...Moest gewoon juichen
Niet alleen omdat ik als een van de weinige gezegd heb dat:
readytoflow schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:47:
...
Of....
Als boven maar Arya dood de NK ‘gewoon’ en het hele WW verhaal is hierna klaar en de focus gaat in de laatste 3 afleveringen over the Iron Throne: Jon/Daenerys vs Cersei.
Dat laatste zie ik bijna nergens terugkomen maar is eigenlijk ook best plausibel toch?
En best vreemd want GoT stond bekend om plotwendingen, plotselinge doden, maar dit is dan een beetje te plotseling? Julius Caesar werd ook gewoon neergestoken hoor. En de NK is nu eenmaal allergisch voor
dragonglass Valeryan steel (

@chiron)
Wel hoop ik dat de makers me met de laatste 3 afleveringen nog verrassen met wat leuke wendingen. Hoop aflevering 5 een battle en aflevering 6 'closure' met wat gemene streken en een mooi einde (dat wel een hollywood einde zal zijn trouwens).