Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:26
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:08:
[...]

Mee eens :) ben zelf "diehard boekenlezer" en lees ontzettend veel theoriën online omdat ik dat leuk vind, maar zie de serie wel als geheel los van de boeken. Een serie waarin een heel seizoen in minder dan 10 uur moet gaat het niveau van verhaalvertelling uit de boeken nooit halen, maar ik geniet er zeker niet minder om.
Helemaal mee eens, en daar schuilt ook een valkuil voor veel kijkers van de tv-serie & veel van de serie online lezen.
Neem bijvoorbeeld het hele Azor Ahai verhaal, dat is in de boeken veel dieper uitgewerkt, waar we in de tv-serie enkel 'prince that was promised' te horen krijgen.

Dat hier en andere fansites deze hele theorie wordt uitgezocht heeft helemaal niets met de impact op de tv-serie te maken, maar wordt daardoor wel voor veel mensen iets wat naar voren moet gaan komen. Daar gaat het dan ook fout, de tv-serie is altijd oppervlakkiger geweest. Er moet dus uitgekeken worden om de diepe laag van de boeken te vertalen naar de tv-serie, die is er namelijk niet.

De vele vraagtekens bij het op het nippertje redden van een main-character daar ben ik het mee eens, en stoort mij ook wel t.o.v. de eerdere seizoenen. Maar ook in de seizoenen S1-S4 zitten genoeg foutjes die met enigszins goed redeneren wel onderuit gehaald kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:20:
[...]

Arya's sideboobs tellen idd nauwelijks nog.
Bronn "I'd fuck her" had anders een leuke scene in de 1e aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:37
[...]

Mee eens :) ben zelf "diehard boekenlezer" en lees ontzettend veel theoriën online omdat ik dat leuk vind, maar zie de serie wel als geheel los van de boeken. Een serie waarin een heel seizoen in minder dan 10 uur moet gaat het niveau van verhaalvertelling uit de boeken nooit halen, maar ik geniet er zeker niet minder om.
Ik heb zelf de boeken niet gelezen maar wat mij betreft was het niveau van de serie in seizoen 1 t/m 6 echt wel hoger qua subtiliteit in het plot en het uitwerken van scenes inclusief verrassende keuzes (vanwege het volgen van het boek waarschijnlijk). De showrunners gaan toch iets korter door de bocht, wat ook wel weer begrijpelijk is als je zo’n complex verhaal moet af zien te ronden. Maar het blijft jammer als een serie consistent een 9/10 scoort in de eerste serizoenen en dan toch ‘inkakt’ naar een 7/8 tegen het einde. Zijn trouwens ook heel weinig series die dat niveau over zo’n tijdsspanne vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@CurlyMo True, true. Het gaat over de serie en niet over het boek. Ik was alleen nieuwsgierig wat de exacte woorden waren van het boek.
Puc van S. schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:17:
Overigens, "scalding hot water" is normaal gesproken water zo heet dat je er brandwonden van krijgt. Dus of ze in de boeken dan wel of niet tegen vuur kan, het is niet normaal dat je tegen zulk heet water kan ;)
Vuur en kokend water zit minimaal een factor 10 verschil in qua temp.
(ik zeg niet dat badderen met kokend water normaal is ;) )

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord
Voor alle 'onzin' brullers, ja sommige dingen waren onlogisch, en ja, hun battle plan sucked :P

Wired heeft er een krijgskundige tacticus op los gelaten:

https://www.wired.com/sto...battle-tactical-analysis/

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
CurlyMo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:18:
[...]
Ik heb nog altijd het idee dat hij in het drakenvuur stond, maar ik zal vanavond even terugkijken of ik het misschien mis had. Laten we ook niet vergeten dat John een wederopstanding is, dus ik weet ook niet of zijn vorige verbranding voor of na die wederopstanding was.
Jon stond niet in het drakenvuur, dat ging om hem heen/achterlangs. Zal ongetwijfeld wel geschroeid hebben, maar als ie daadwerkelijk in het drakenvuur zou staan zouden de makers dat wel overduidelijk in beeld gebracht hebben, zoals bij de NK.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 21:06
MrFl0ppY schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:01:

Ja en dit is nou net waar GoT afweek. Dit is ook het doel van de schrijver geweest, hij hield namelijk wel van LoTR (good vs evil) maar vond het teveel zwart/wit en voorspelbaar. Daarom maakte hij veel characters grijs van karakter en zijn verhaal onvoorspelbaar.
Helemaal mee eens!

Ik vond de aflevering zelf heel vet gemaakt en er mogen ook best een paar 'aparte' dingen in zitten zoals Sem die daar ligt en niet dood gaat oid. Maar het einde... Alles gaat fout en op het laatst wordt alles nog nèt gered... Zoals bij alle standaard Hollywood films. Dat dingen goed fout gingen en hoofdpersonages dood gingen maakte GoT voor mij zo leuk en onvoorspelbaar en anders dan de standaard Hollywood formule. Al-met-al leuke aflevering, maar jammer van het einde.

Als ze het positief hadden willen eindigen prima: zorg dan dat ze de battle winnen door een goede tactiek, daar had ik prima mee kunnen leven.

[ Voor 7% gewijzigd door Mitchell-CWD op 30-04-2019 11:30 ]

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:25
Jean-Bob schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:23:
[...]
Ik heb zelf de boeken niet gelezen maar wat mij betreft was het niveau van de serie in seizoen 1 t/m 6 echt wel hoger qua subtiliteit in het plot en het uitwerken van scenes inclusief verrassende keuzes (vanwege het volgen van het boek waarschijnlijk).
Zeker waar :) tot seizoen 5 of 6 konden ze ook nog aardig leunen op de boeken. Maar volgens mij heeft George R.R. Martin al eens laten doorschemeren dat de boeken veel te complex beginnen te worden om nog netjes af te kunnen maken, kun je nagaan hoe dat voor serie-makers is. Je hebt een prachtige opzet in de eerste seizoenen die wel erg complex begint te worden. Vervolgens mag je in de laatste 3 seizoenen het verhaal zien af te ronden zonder dat de boeken uit zijn. Wel met hulp van de schrijver, maar dan nog.. als het al een pittige klus in om het verhaal in de boeken in goede banen te geleiden, laat staan in 25-30 uurtjes tv-tijd (3 seizoenen).

https://www.indiewire.com...nds-of-winter-1202019930/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit is voor het eerst dat een serie of film het voor mij moeilijk maakt om de boeken te lezen. Meestal prefereer ik boeken.

Alleen zijn de characters in de serie zo goed dat het erg afleid dat ze in de boken heel anders zijn.

Overigens heb ik wel genoten van deze aflevering. Enige waar ik van baalde is dat ik de helderheid van de TV op moest schroeven om er iets van te kunnen zien. Ik kan helaas mijn kamer niet volledig verduisteren en dat was deze aflevering best irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Na de vorige aflevering zag ik de bui al hangen en heb ik vantevoren mn tv brightness 10% helderder gezet, en met de Amazon rip was ie perfect.

Op Ziggo waren alle actiescenes een grote pixelbrij :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
MrFl0ppY schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:01:
Ja en dit is nou net waar GoT afweek. Dit is ook het doel van de schrijver geweest, hij hield namelijk wel van LoTR (good vs evil) maar vond het teveel zwart/wit en voorspelbaar. Daarom maakte hij veel characters grijs van karakter en zijn verhaal onvoorspelbaar.
[...]
Spanning is er juist als er mensen kunnen sneuvelen. Nu kun je gerust bier gaan halen tijdens de aflevering want ze overleven het toch wel ondanks dat ze begraven zijn in Wights, Sam Anyone?
[...]
Ben ik het niet mee eens, juist omdat het Game of Thrones is had ik verwacht dat juist nu een aantal hoofd personen zouden sneuvelen voor het schok effect, echter gebeurd dat juist niet. Zeker omdat er zo weinig afleveringen over waren had het voor mij ook prima kunnen zijn dat de night king juist won.

Nu blijven er een mooi aantal open eindjes die nog alle kanten op kunnen..

Cersei heeft getoond alles te doen wat nodig is om te overleven, inclusief haar geliefde te verraden (of lijkt dat maar zo?!).

Dus misschien lijkt het of Cersei wint en op de troon zit en trekte ze haar gezicht er af en blijkt het Arya te zien.

Of Cersei word vermoord door Jaime vermoord Cersei om alles recht te zetten, want het ging fout met Jaime die Bran het raam uit duwde waardoor hij juist het doel werd van de Night king.

Het kan nog alle kanten op en naar mijn idee behoud het dus zeker nog zijn spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:24:
Voor alle 'onzin' brullers, ja sommige dingen waren onlogisch, en ja, hun battle plan sucked :P

Wired heeft er een krijgskundige tacticus op los gelaten:

https://www.wired.com/sto...battle-tactical-analysis/
Leuk artikel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:37
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:29:
[...]

Zeker waar :) tot seizoen 5 of 6 konden ze ook nog aardig leunen op de boeken. Maar volgens mij heeft George R.R. Martin al eens laten doorschemeren dat de boeken veel te complex beginnen te worden om nog netjes af te kunnen maken, kun je nagaan hoe dat voor serie-makers is. Je hebt een prachtige opzet in de eerste seizoenen die wel erg complex begint te worden. Vervolgens mag je in de laatste 3 seizoenen het verhaal zien af te ronden zonder dat de boeken uit zijn. Wel met hulp van de schrijver, maar dan nog.. als het al een pittige klus in om het verhaal in de boeken in goede banen te geleiden, laat staan in 25-30 uurtjes tv-tijd (3 seizoenen).

https://www.indiewire.com...nds-of-winter-1202019930/
Ja eigenlijk is het ook wel logisch dat het nu gaat zoals het gaat als je dit in ogenschouw neemt. In een ideale wereld was het hele verhaal al afgerond voordat ze begonnen waren aan de serie. Maar desalniettemin kan ik zeker nog wel genieten van dit seizoen hoor! En de volgende episodes zullen zich gelukkig bij wat meer daglicht afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:35:
Op Ziggo waren alle actiescenes een grote pixelbrij :r
Dit x1000.

Ik heb Ziggo movies XL voor GoT en moest vanwege de bagger kwaliteit alsnog op zoek naar een download. Wat was het Ziggo beeld onuitstaanbaar slecht zeg :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:38:
[...]

Dit x1000.

Ik heb Ziggo movies XL voor GoT en moest vanwege de bagger kwaliteit alsnog op zoek naar een download. Wat was het Ziggo beeld onuitstaanbaar slecht zeg :(
Ik had geen enkel probleem... Superscherp, weinig aan het handje...

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor de mensen die de aflevering niet goed vonden...

Afbeeldingslocatie: https://img.picturequotes.com/2/51/50079/disappointment-happens-when-you-expect-too-much-quote-1.jpg

:P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrespoor
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 20:50
Ik moet zeggen dat ik de kritiek van sommigen hier wel kan volgen.
- Waarom stormden de Dothraki als blinden op een oneindig leger af?
- Waarom liep Ghost daar in hemelsnaam naast? Kan Ghost uberhaupt iets uitrichten tegen wights? Ik neem aan dat hij geen dragonglass gebit in had.
- Meer plot armour voor de main characters dan we gewend zijn van GoT.
- Jammer dat we (nog?) niet iets meer background van de Night King krijgen.

Wat mij overigens niet helemaal duidelijk was: Offerden ze nou een heel groot deel van de Unsullied op op het moment dat ze die brug inklapten en de trench in de fik staken? Die stonden namelijk nog aan de 'verkeerde' kant van de trench. Dat zou betekenen dat je je twee grootste legers (Dothraki en Unsullied) opoffert aan een vijand die doden kan opwekken. Lijkt me niet echt handig en die strategische keuzes haalden me ook een beetje uit het verhaal.

Desalniettemin, cinematografisch een absoluut spektakel. Veel battle, veel emotie (Jorah ;w ). Vanuit dat standpunt (hollywood fantasy battle/drama) ook echt een zeer goede aflevering.

Al met al niet de beste aflevering van GoT ooit, dat blijft the winds of winter imho, maar zeker niet slecht. 8/10.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:29:
[...]

Maar volgens mij heeft George R.R. Martin al eens laten doorschemeren dat de boeken veel te complex beginnen te worden om nog netjes af te kunnen maken, kun je nagaan hoe dat voor serie-makers is.
Eigenlijk kan je hier elke discussie wel mee af sluiten of het verhaal nog wel de filosofie van GoT aan blijft houden. Als zelfs de bedenker ervan niet weet hoe hij het af moet maken, omdat hij het zichzelf te complex heeft gemaakt.

Lijkt wel een gemiddeld IT project bij de overheid O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 19:39
Jean-Bob schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:23:
[...]

seizoen 1 t/m 6 echt wel hoger qua subtiliteit in het plot en het uitwerken van scenes inclusief verrassende keuzes (vanwege het volgen van het boek waarschijnlijk). De showrunners gaan toch iets korter door de bocht
Bijvoorbeeld in de trant van:

Jorah: "go when fire is lit"
Accidental yell: "fire"
Dothraki: "whololloaholoo!"
Jorah: "noooooo!!"

In de chaos van een gevecht hadden ze wel strategische orders kunnen verklooien.

[ Voor 8% gewijzigd door Harm_H op 30-04-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Mooi artikel over de science achter de beeldkwaliteit:

https://techcrunch.com/20...ad-here-comes-the-science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralphilosophy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:39:
[...]

Ik had geen enkel probleem... Superscherp, weinig aan het handje...
Welke box heb jij? Ik heb zo'n oude box dat hij niet eens meer op hun website staat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:45:
[...]

Welke box heb jij? Ik heb zo'n oude box dat hij niet eens meer op hun website staat :X
De vervloekte Mediabox XL (sta wel op de lijst voor de Next...)

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralphilosophy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:47:
[...]

De vervloekte Mediabox XL (sta wel op de lijst voor de Next...)
Ik heb nog een kreng met UPC logo erop, dat kreng loopt ook regelmatig vast ook als hij niet gebruikt wordt. Direct te herkennen omdat dan ook de klok niet meer loopt en de tijd van vastlopen blijft tonen :(

Op dat apparaat was het afzichtelijk, op mijn tablet met Ziggo Go was het net zo verschrikkelijk, dus uiteindelijk maar gedownload. Waar betaal ik dan nog voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Karrespoor schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:41:
Ik moet zeggen dat ik de kritiek van sommigen hier wel kan volgen.
- Waarom stormden de Dothraki als blinden op een oneindig leger af?
Omdat Dothraki. Geen angst en idioot genoeg om er als eerste op af te stormen. Kudos voor de trenches trouwens, in de aerial shots zichtbaar in de vorm van een brandende arakh.
- Waarom liep Ghost daar in hemelsnaam naast? Kan Ghost uberhaupt iets uitrichten tegen wights? Ik neem aan dat hij geen dragonglass gebit in had.
Ik denk dat Ghost voornamelijk fan relief in combinatie met wat cgi leftover budget was, en nu toch echt het loodje heeft gelegd, of op magische wijze weer op komt duiken in de volgende aflevering
- Meer plot armour voor de main characters dan we gewend zijn van GoT.
Het zou te simpel zijn als iedereen de pijp uit zou gaan.
- Jammer dat we (nog?) niet iets meer background van de Night King krijgen.
Dat zal vast nog wel in een prequel spinoff oid. komen. Net zoals de geschiedenis van Valyria.
Aangezien de Others in het verleden ook een aantal keer zijn verslagen door de eeuwen heen lijkt het me niet met het doden van de NK dat het nu definitief over is voor de eeuwigheid.
Wat mij overigens niet helemaal duidelijk was: Offerden ze nou een heel groot deel van de Unsullied op op het moment dat ze die brug inklapten en de trench in de fik staken? Die stonden namelijk nog aan de 'verkeerde' kant van de trench. Dat zou betekenen dat je je twee grootste legers (Dothraki en Unsullied) opoffert aan een vijand die doden kan opwekken. Lijkt me niet echt handig en die strategische keuzes haalden me ook een beetje uit het verhaal.
Yep, daar zijn het Unsullied voor. Zie voor de uitgebreide analyse van de strategische keuzes de link naar Wired die ik een paar posts eerder postte :P
Desalniettemin, cinematografisch een absoluut spektakel. Veel battle, veel emotie (Jorah ;w ). Vanuit dat standpunt (hollywood fantasy battle/drama) ook echt een zeer goede aflevering.
Zeker, met Jorah en Lyanna eindigt ook house Mormont?

En productietechnisch (ik speel ook weleens met vuur) is het een hele uitdaging als je weet hoe lang (of beter gezegd kort) zo'n arakh/fakkel brandt, en je dan in die paar minuten je shot moet opnemen, laat staan met een horde van 300 krijgers, te paard. _/-\o_

Of de trenches, die ze voor het 'uit' shot allemaal van hout hebben gemaakt, en voor de shots met vuur erin allemaal hebben moeten vervangen voor stalen exemplaren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:57
Ik keek m op de Next. (althans ik heb de testversie maar dat is dezelfde box). Ik vond zelf de kwaliteit ook erg tegenvallen. Het contrast was erg slecht en de hele donkere scenes waren niet erg goed te zien (keek in een compleet donkere woonkamer). Wellicht dat ik wat met m;n tv instellingen had moeten doen. Heb een Sony kd49xe8099

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ik heb de Amazon rip gekeken en had erg last van banding.

Algemeen probleem of is it me?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:36

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Wat een naar sfeertje hangt hier toch na zo'n geweldige episode.

Ja, het had links en rechts wat minder gemogen, soms ging het wat snel en soms ging het wat traag, maar het lijkt alsof men het onverwachte van GoT aan het verwachten is geraakt, maar vervolgens wel wel weer het onverwachte eist.

Heel wat pagina's terug, ik snap niet dat er een complot is dat Littlefinger nog zou leven, dat iemand anders zijn masker op heeft. De originele drager van een gezicht moet toch vermoord zijn om zijn gezicht te kunnen 'oogsten'? Oftewel om Littlefinger te zijn, moet zijn gezicht toch geoogst zijn en daarom moet hij toch al dood zijn?

Verder snapte ik niet helemaal het Melisandre - Arya stuk met die ogen. Heeft iemand een uitleg pour moi? <3

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fo0
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-01-2023

fo0

Family Guy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:57:
Verder snapte ik niet helemaal het Melisandre - Arya stuk met die ogen. Heeft iemand een uitleg pour moi? <3
Dit bedoel je?
Afbeeldingslocatie: https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-6c8f867b5721bf976e97da321f573fd8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

all the way back to season 3, episode 6, when Melisandre first meets Arya and issues a prophecy: “I see a darkness in you. And in that darkness, eyes staring back at me: brown eyes, blue eyes, green eyes. Eyes you’ll shut forever. We will meet again.”

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:36

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Dus met die nadruk op Blue Eyes in S08E03 bracht ze Arya op het idee om op White Walkers te gaan jagen? Vervolgens rende ze weg om pas in het Godswood terug in beeld te komen.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:11
@Family Guy ik heb (ook) genoten hoor :+

Qua kleur ogen voorspelde Melisandre dat Arya mensen met die oogkleur zou omleggen, maar ik weet dus niet hoever ze is met de lijst. Aka: staat Cersei nog in de voorspelling, of niet?
This encounter has long been interpreted to serve as foreshadowing of Arya’s future turn as an adept assassin. But in the context of the Battle of Winterfell, the “blue eyes” that Melisandre mentioned now seemingly refer to those of the White Walkers and the Night King himself. Melisandre and Arya revisit that season three moment when they meet during the Battle of Winterfell, and Melisandre gives Arya a pep talk, reminding her of the “blue eyes” detail. The episode also sees Beric Dondarrion, who is a devout follower of the Lord of Light, sacrifice himself so that Arya might live.
Kan niet echt een antwoord vinden op de vraag hoever ze is met de lijst:
“I see a darkness in you,” Melisandre tells Arya. “And in that darkness, eyes staring back at me: brown eyes, blue eyes, green eyes. Eyes you’ll shut forever. We will meet again.”
Blauw is dus bevestigd, resteert bruin en groen. Maargoed, of het die van 1 persoon of van een heel volk c.q. leger is weet ik niet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleros
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 23:19
Family Guy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:03:
[...]

Dus met die nadruk op Blue Eyes in S08E03 bracht ze Arya op het idee om op White Walkers te gaan jagen? Vervolgens rende ze weg om pas in het Godswood terug in beeld te komen.
Inderdaad. Volgens de "Inside the Episode" was het de bedoeling van de showrunners dat je in de tussentijd Arya 'vergat' nadat ze wegliep omdat je met spanning naar de andere characters aan het kijken was.

Edit: Hier overigens de hele eerste scene van de prophecy: YouTube: Melisandre prophecy to Arya. Blue eyes

[ Voor 14% gewijzigd door fleros op 30-04-2019 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fo0

fo0

fleros schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:07:
[...]

Inderdaad. Volgens de "Inside the Episode" was het de bedoeling van de showrunners dat je in de tussentijd Arya 'vergat' nadat ze wegliep omdat je met spanning naar de andere characters aan het kijken was.
Ik vond het goed gedaan, vooral die wind die draaide vlak daarvoor. Mooi subtiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Jammer dat ze niet het gezicht van zo'n White Walker er af kon snijden om vermomd als White Walker die Night King te doden :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kom op! Dit was toch een epische aflevering?
Helms Deep 2.0 inderdaad. Daar gingen mensen voor naar de bioscoop. Dit is een tv serie. Het is toch ongelofelijk hoe een tv serie dit niveau mag en kan halen?

LOTR of The Avengers..Het is nooit logisch. Ja dit was Hollywood spectakel, maar dat was het dan ook echt.
Puntje van m'n stoel de hele tijd.

Ziggo trouwens, geen last gehad. Wel alle lichten uit en iedereen moest naar bed. Lekker alleen in de woonkamer in het donker :+ .

Het begin, die muziek. iedereen zenuwachtig en bang. Die blikken in de ogen. Die draken die vanuit stilte ineens over komen vliegen, die legers in formatie. Kan er niks aan doen maar dat is toch gaaf om te zien!

Dan melisandre die die zwaarden aansteekt. Je weet wat er gaat gebeuren als ze wegrijden. Maar de stilte waarin het werd weergegeven was toch episch? De 'oh fucking hell' blikken als ze de overlevenden wanhopig terug zien komen

De spirit die ze eerste hebben om alles te geven. De omzetting naar wanhoop en angst(The hound).

De geweldige Unsullied (big fan van ze hier :o ) die weer eens laten zien ultieme vechtmachines te zijn en honderden soldaten weten te redden door een levend schild te vormen.

Was het ongecontroleerd van de Dothraki trouwens? Volgens mij hoorde dit bij het plan? Ze waren toch niet ongehoorzaam? Dat is ook wel hun tactiek he. Close Combat heb je niks aan ze.

Heeft men het leger van de NK ooit wel eens gezien? Alleen bij Hardhome toch deels?

Paar punten waarbij ik ook wel ging denken van...'hmm vreemd'.
Hoe heeft Jon zo snel zo goed draak leren vliegen/rijden?
Theon deed het nu geweldig en heeft zijn 'redemptie' verdiend, maar Bran was wel erg onbeschermd he. Waarom niet een peloton unsullied erbij of in ieder geval wat mensen met valeryan zwaarden.

En ja, ik had wel echt verwacht dat er zeker 3/4 grote namen zouden sterven.

Even dacht ik dat de het gevecht pas volgende week zou eindigen. Bij het zien van de WW wist je dat die de sleutel zouden vormen. Dacht eerst dat die er eerst aan zouden gaan.

Ik zag Jon ook echt al opspringen om met zijn zwaard die draak te doden.

Overigens denk ik dat Bran 'wargde' om de NK te lokken.

Maar om positief te eindigen...Arya *O* _/-\o_ *O*
Al heel snel een van mijn favoriete karakters. Op die toren als bruce lee.
Toen ze de NK stak schrok ik van mezelf...Moest gewoon juichen :+ :D

Niet alleen omdat ik als een van de weinige gezegd heb dat:
readytoflow schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:47:
...

Of....
Als boven maar Arya dood de NK ‘gewoon’ en het hele WW verhaal is hierna klaar en de focus gaat in de laatste 3 afleveringen over the Iron Throne: Jon/Daenerys vs Cersei.
Dat laatste zie ik bijna nergens terugkomen maar is eigenlijk ook best plausibel toch?
:7

En best vreemd want GoT stond bekend om plotwendingen, plotselinge doden, maar dit is dan een beetje te plotseling? Julius Caesar werd ook gewoon neergestoken hoor. En de NK is nu eenmaal allergisch voor dragonglass Valeryan steel ( ;) @chiron)

Wel hoop ik dat de makers me met de laatste 3 afleveringen nog verrassen met wat leuke wendingen. Hoop aflevering 5 een battle en aflevering 6 'closure' met wat gemene streken en een mooi einde (dat wel een hollywood einde zal zijn trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleros
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:10:
Jammer dat ze niet het gezicht van zo'n White Walker er af kon snijden om vermomd als White Walker die Night King te doden :)
Inderdaad, ik zat zelf nog te denken aan een gevecht tussen John en The Night King waarbij Arya de final blow geeft en zichzelf opoffert :) Dan had de build-up tussen John en The Night King in afgelopen seizoenen wat meer waarde gehad maar toch een onverwachts tintje opgeleverd.

Hoe dan ook; ook zeker genoten van de aflevering hoor! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
readytoflow schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:13:
En de NK is nu eenmaal allergisch voor dragonglass Valyrian Steel
FTFY ;)

De dolk waarmee het gebeurt is DE dolk, btw.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Overigens vind ik het wel komisch dat er zo gezeurd wordt over het "makkelijke" einde van de NK. Het lijkt alsof mensen doen alsof Arya maar even snel gekozen is om het dan maar op te lossen.

Er zijn toch flink wat puzzelstukjes bij elkaar gekomen hiervoor:
- Bran die bijna vermoord wordt door een assasin met een valyrian steel dolk (in season 1 al!) > Sam die in de boeken in de Citadel iets over de NK en een dolk leest > Bran die de dolk uiteindelijk aan Arya geeft, nagenoeg op de exact zelfde plek als waar ze de NK doodt.
- Bran die ziet hoe de NK gemaakt wordt, bij een Weirwood tree > Arya die de NK dood vlakbij een Weirwood tree.
- Arya die Jon Snow weet te verrassen bij de Weirwood tree ("How did you sneak up on me") > Arya die de NK (bijna) weet te verrassen vanuit het niets.
- De profetie van Melisandre in S3 met "blue eyes" > Arya doodt de NK die blauwe ogen heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 30-04-2019 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:31
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:46:
Nee, het gaf aan dat je ook als main character je leven niet zeker was. Dat maakt de afgelopen aflevering meer Hollywood dan normaal. :) De gelaagdheid in dialogen die je in eerdere seizoenen had ontbreekt al sinds S7. Sommige zaken worden er wel dik opgelegd nu, o.a. de hints naar de crypte :)

Nog mooier vond ik iemand op reddit die zich afvroeg hoe een houten kist een wight tegenhield op weg naar KL, terwijl de stenen tombes blijkbaar niet sterk genoeg waren in die crypte met veel oudere botten.
Deels wel mee eens hoor, persoonlijk had ik na vorige seizoen (de beruchte 'loot train' en natuurlijk 'beyond the wall') er ook wel rekening mee gehouden dat zoiets zou gebeuren. Aan de ene kant jammer en wat cliché, maar aan de andere kant was er ook weinig nieuws geïntroduceerd de laatste seizoenen wat evt een gat van een gevallen main character zou kunnen vervangen. Wat dat betreft qua politiek ook jammer dat er weinig getoond wordt van de andere huizen/regio's (The Reach, Dorne), in de machtsvacuüms die zijn ontstaan moeten ook nieuwe mensen/huizen naar voren komen. Misschien zien we dat nog wel in de allerlaatste aflevering terug (of hopelijk eerder nog als er nieuwe allianties gesmeed moeten worden).

Aan de andere kant dat de legendarische Night King en zijn hele gevolg uiteindelijk toch zo gemakkelijk verslagen zijn is dan een behoorlijke tegenstelling tov wat de legendes (Old Nan! :) en ik weet niet wat er in de boeken in de Citadel etc stond) deden denken (en dat heeft op een bepaalde manier ook weer iets - overlevering is ook niet een betrouwbare bron, en geldt in mindere mate ook voor geschiedschrijving, is ook niet 100% objectief). Ondanks het gevaar welke de vele wights als zombie-kamikaze wapens waren (hoewel niet áltijd :+), hadden de NK en de WW een grote zwakte (dragonglass, Valyrian steel) en hebben ze uiteindelijk een fatale fout gemaakt door tóch de fysieke confrontatie met Bran te zoeken.
En 'the living': ze hebben de 'Battle for the Dawn' gewonnen, maar dat zou ook een pyrrusoverwinning kunnen zijn, met zoveel gevallenen is het gecombineerde leger aardig gedecimeerd. We moeten nog maar zien of en hoe ze op kunnen boksen tegen Cersei's restanten van de Lannister army plus de Golden Company. Ze zullen overal moeten proberen om nog legertjes vandaan te halen.

Het is het speculeren en het bekijken/bedenken van verschillende invalshoeken dat het volgen van de series en online discussies voor mij zo leuk maakt. :) Aan de boeken moet ik nog (opnieuw) beginnen (deel 1 gelezen in 2012 als ik het me goed herinner), en op basis van wat ik weet zie ik ze iig los van de serie (ik wacht ook met gaan lezen tot na einde serie). Hoewel je met speculeren en theorieën wel merkt dat beiden verweven raken, zoals bijv de valonqar-profetie (die is namelijk niet letterlijk in beeld geweest in de serie).

Al met al is de afgelopen aflevering wel wat ik ervan verwachtte en heb zeker wel genoten van wat er soms te zien was (de brandende arakh's, het uitdoven ervan, special fx met de draken), maar goed echt beklijvend vond ik het weer niet. De vorige aflevering heb ik bijna direct nog een keer gekeken (en het moment tussen Jaime en Brienne blijft me daar echt van bij), maar bij deze heb ik daar nu niet echt behoefte aan.
spoiler: je kon al wel meer weten
Ik wist ook al dankzij de eerste 2 'Game Revealed' video's op het GoT Youtube kanaal welke personages Winterfell iig zouden overleven. Ik was wat dat betreft een klein beetje gerustgesteld vwb mijn favorieten, hoewel ik me nu nog wel zorgen maak over één daarvan.
F_J_K schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:49:
Seizoen 1: onverwacht gaat badass Ned zomaar dood. Iedereen onder de indruk
Seizoen 3: onverwacht gaat half fam Stark zomaar dood op een feestje. Iedereen onder de indruk
Seizoen 6: onverwacht gaat half KL zomaar dood in de sept of Baelor / een sprong. Iedereen onder de indruk
Seizoen 8: onverwacht gaat de NK dood. Boeee :+

Ik vond dat (in tegenstelling tot het plot armour bij anderen maar vooruit) nu juist wel goed passen. Een epic battle tegen de biggest baddy in het laatste halfuur van de serie, dat is een standaard Hollywood einde.

Als er geen NK meer is dan.
Het einde van The Viper (S04E08) mag er wmb ook nog wel bij in dat rijtje. Dat was ook wel een echt WTF/holy shit moment toen waarbij de boel ondersteboven werd gegooid. Aan de ene kant jammer dat zulke dingen na de Sept explosie & einde Tommen niet meer gebeurd zijn (voor zover ik me kan herinneren), maar je moet ook uitkijken dat het creëren van dat soort momenten geen cliché wordt in de serie zelf natuurlijk. Als je het echt goed wilt doen dan zou je het moeten balanceren, en dan lijkt hier nu in GoT de balans nu wellicht ietsje te veel naar de andere kant doorgeslagen.
Wel zit je ook met bepalende karakters die (ook in de outline van GRRM) het einde 'moeten' halen en in dat opzicht is het ook lastig balanceren tussen suspense en gevaar en geloofwaardige ontsnappingen van het gevaar. Geen idee wie GRRM allemaal over wil houden en/of de serie daar toch andere keuzes (fanfavorieten) in gemaakt heeft. Dat gaan we ook pas weten áls de boeken voltooid raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleros
Sassie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:16:
[...]

Wel zit je ook met bepalende karakters die (ook in de outline van GRRM) het einde 'moeten' halen en in dat opzicht is het ook lastig balanceren tussen suspense en gevaar en geloofwaardige ontsnappingen van het gevaar. Geen idee wie GRRM allemaal over wil houden en/of de serie daar toch andere keuzes (fanfavorieten) in gemaakt heeft. Dat gaan we ook pas weten áls de boeken voltooid raken.
Dit is wel een goede opmerking. De showrunners moeten hier ook rekening mee houden en de Night King komt niet voor in de boeken van GRRM. Misschien daarom ook dat alle main characters nog leven omdat ze nog belangrijk zijn voor het einde volgens GRRM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Angeloonie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:16:
Overigens vind ik het wel komisch dat er zo gezeurd wordt over het "makkelijke" einde van de NK. Het lijkt alsof mensen doen alsof Arya maar even snel gekozen is om het dan maar op te lossen.

Er zijn toch flink wat puzzelstukjes bij elkaar gekomen hiervoor:
- Bran die bijna vermoord wordt door een assasin met een valyrian steel dolk (in season 1 al!) > Bran die de dolk uiteindelijk aan Arya geeft, nagenoeg op de exact zelfde plek als waar ze de NK doodt.
- Bran die ziet hoe de NK gemaakt wordt, bij een Weirwood tree > Arya die de NK dood vlakbij een Weirwood tree.
- Arya die Jon Snow weet te verrassen bij de Weirwood tree ("How did you sneak up on me") > Arya die de NK (bijna) weet te verrassen vanuit het niets.
- De profetie van Melisandre in S3 met "blue eyes" > Arya doodt de NK die blauwe ogen heeft.
Sam komt ook nog een tekening van de dolk tegen in een van de zeer oude boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Chiron schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:19:
[...]

Sam komt ook nog een tekening van de dolk tegen in een van de zeer oude boeken.
Thanks, die was ik nog vergeten :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:58

s0kkie

Cowabunga

De beveiliging van de Night King ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:31
fleros schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:19:
[...]

Dit is wel een goede opmerking. De showrunners moeten hier ook rekening mee houden en de Night King komt niet voor in de boeken van GRRM. Misschien daarom ook dat alle main characters nog leven omdat ze nog belangrijk zijn voor het einde volgens GRRM.
Hier vind je een artikel over de originele pitch van GRRM (van begin jaren '90). https://www.theringer.com...ones-pitch-season-8-clues
Ook wel interessant om te zien dat er tov zijn allereerste outline toch wel dingen veranderd zijn. :) Maar goed dat kan ook gebeuren als je gaat schrijven en je met een karakter vergroeid raakt bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Even in navolging van mijn eerdere bericht enkele pagina's terug.

Ik denk dat we in de komende episodes zeker nog verwijzingen gaan krijgen naar deze aflevering en de voorgaande... Bedenk wel dat alle plotten in elk seizoen pas aan het einde van het seizoen hun aarding kregen.

Alles heeft een reden, alles heeft een plot, alles heeft een einde
En aan het einde, staat het begin

En dit begin zal waarschijnlijk óf Jon óf Danny zijn, maar...niets is zeker

[ Voor 9% gewijzigd door KatirZan op 30-04-2019 12:29 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:10
NiGeLaToR schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:04:
@Family Guy ik heb (ook) genoten hoor :+

Qua kleur ogen voorspelde Melisandre dat Arya mensen met die oogkleur zou omleggen, maar ik weet dus niet hoever ze is met de lijst. Aka: staat Cersei nog in de voorspelling, of niet?

Blauw is dus bevestigd, resteert bruin en groen. Maargoed, of het die van 1 persoon of van een heel volk c.q. leger is weet ik niet.
Groene ogen:
(bron)
When they were children, Cersei and her twin-brother, Jaime, looked so alike not even their father, Tywin, could tell them apart. As adults, they still significantly resemble each other.Cersei is a strikingly beautiful woman, with golden hair,emerald green eyes,fair skin, and a slender, graceful figure.
De laatste die op Arya's lijstje staat. Maar zie dit maar als speculatie :).

[ Voor 4% gewijzigd door walteij op 30-04-2019 12:36 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
algalid schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:03:
[...]

Ik zou ook denken dat een aantal WW oud zouden zijn. Ik lees veelal dat de WW de snelgroeiende baby-zonen zijn van Craster (en daarom deed de NK duizenden jaren niets tot de babyfabriek in gang schoot).

Ik ben er zelf niet uit waar die WW allemaal vandaan komen. En zijn ze met 12 of 1000? We komen het in ieder geval niet te weten (als er al ergens een backstory op bluray komt).
Cranster had 100 zonen.
shoombak schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:04:
Grootste probleem voor velen is volgens mij dat de "diehard boekenlezers" een veel te hoog verwachtingspatroon hebben voor iets wat inmiddels gewoon mainstream/Hollywood is geworden. Daarnaast is wordt er gewoon toegewerkt naar een happy end voor de good guys. Deal with it en geniet zo lang het nog kan.
Ik heb nog geen boek gelezen, maar de kwaliteit tussen de beginseizoenen en latere seizoenen is wel opvallend. Nu gaan mensen dood waarvan het plot obvious ten einde is. In voorgaande seizoenen hadden veel mensen nog een doel te vervullen voordat ze van kant gemaakt werden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Hoe kom je aan dat aantal?
Ik zit redelijk n de materie, maar kan nergens vinden hoeveel zonen Craster uiteindelijk echt heeft gehad.

De enige waarvan hard wordt genoemd hoeveel kinderen hij heft gekregen is Walder Frey, gezien het grote aantal (achter(klein))kinderen die hij heeft en ook hoeveel kinderen hij bij verschillende vrouwen heeft verwekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Zijn enkel Craster's zonen WW? Waarom steelt de NK niet van andere Wildlings (als je daar dan toch duizenden jaren zit kan je wat experimenteren)? Moet een baby maximum 10 dagen oud zijn of hoort 9 maanden ook nog tot de crèche? :o Ik verwacht nu niet dat er echt antwoorden zijn haha.
walteij schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:41:
Ik zit redelijk n de materie, maar kan nergens vinden hoeveel zonen Craster uiteindelijk echt heeft gehad.
In 1 van de episodes heeft hij zitten opscheppen. Nou moet dat lukken dat dat nummer 100 is. Maar die vieze kerel werd altijd al scheef bekeken, mss liegt hij gewoon.

[ Voor 32% gewijzigd door algalid op 30-04-2019 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleros
Sassie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:24:
[...]

Hier vind je een artikel over de originele pitch van GRRM (van begin jaren '90). https://www.theringer.com...ones-pitch-season-8-clues
Ook wel interessant om te zien dat er tov zijn allereerste outline toch wel dingen veranderd zijn. :) Maar goed dat kan ook gebeuren als je gaat schrijven en je met een karakter vergroeid raakt bijv.
Interessant artikel, thanks :)
Bijzonder inderdaad om te lezen hoe dingen zijn veranderd:

"Arya will be more forgiving ... until she realizes, with terror, that she has fallen in love with Jon, who is not only her half-brother but a man of the Night’s Watch, sworn to celibacy. Their passion will continue to torment Jon and Arya throughout the trilogy, until the secret of Jon’s true parentage is finally revealed in the last book."

Beetje off-topic, dit gaat namelijk meer over de boeken dan de serie. Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:59
Over het donker zijn van de aflevering (en om het enigszins technisch te houden hier op GoT ;)): Ik keek via een ripje op een Apple TV. Daarin heb je een instelling hoe je HDMI kleuren oid worden weergegeven:
- YCbCr
- RGB High
- RGB Low

Hij stond op RGB High bij mij en op m'n Pana plasma was het echt stikdonker allemaal. Toen gewijzigd naar YCbCr en toen was het prima te volgen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:36:
[...]

Cranster had 100 zonen.

[...]

Ik heb nog geen boek gelezen, maar de kwaliteit tussen de beginseizoenen en latere seizoenen is wel opvallend. Nu gaan mensen dood waarvan het plot obvious ten einde is. In voorgaande seizoenen hadden veel mensen nog een doel te vervullen voordat ze van kant gemaakt werden.
Walder Frey had al groene ogen. :X @hieronder...
Zou wel uber zijn als Arya gewoon alle belangrijke figuren in haar eentje omlegt.

hmm...

YouTube: Game Of Thrones Season 8 - Arya Stark Melisandre Prophecy Explained

Hier zeggen ze toch groen...?

[ Voor 15% gewijzigd door readytoflow op 30-04-2019 12:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 21:24
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5XtfVdW4AEgQx1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Daar zat ik ook aan te denken, maar ik kan in de wiki nergens iets vinden over de oogkleur van Walder Frey, alleen dit
Bron
By the age of ninety, Walder has turned bald, and his head has spotted with age. He looks a little like a vulture, but mostly like a weasel. Many of his descendants have inherited his weasel-like look. Walder's shoulders are scrawny and his long neck pink. He has a receding chin, under which loose skin dangles. He has runny and clouded eyes, and a toothless mouth, which constantly moves. Walder is troubled with gout, and can no longer stand without assistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Hopelijk gebruikt de volgende aflevering een soort terugblik over wie de Nightking precies is en het hoe en waarom (uitbreiding op een eerdere terugblik ooit), narrated door Bran ofzo en dan pats boem terug naar het nu in de aftermath. Heb je toch een mooie closure van de NK storyline.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

FunkyTrip schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:00:
Hopelijk gebruikt de volgende aflevering een soort terugblik over wie de Nightking precies is en het hoe en waarom (uitbreiding op een eerdere terugblik ooit), narrated door Bran ofzo en dan pats boem terug naar het nu in de aftermath. Heb je toch een mooie closure van de NK storyline.
Ehm, wat wil je nog meer weten over de NK dan? Het visioen waar je de NK "geboren" ziet worden en de uitleg daaromheen zegt toch al voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

Even my 2 cents:

Ik vond het ook teleurstellend, maar enkel omdat de story van de NK zo raar afloopt plots.
Niet dat hij sterft, maar gewoon omdat er toch duidelijk hints zijn de afgelopen seizoenen dat er iets meer achterzit dan enkel leven/dood of good/evil en dat al die hints plots vergeten werden...

De symboliek die de Night King/White Walkers/Wights achterlieten? (de figureren die werden gemaakt met lijken, dan denk je dat daar iets achterzit, toch meer dan gewoon "de night king wil enkel iedereen dood/eeuwige nacht"?)

(Waarom had de Night King eigenlijk de white walkers zelf nodig? Puur als luitenanten die weinig/niets deden?)

Ik had deze discussie gisteren ook met een vriend (vooral aangaande de symboliek die nooit uitgelegd is, zijn uitleg was wel mooi: laten we hem zien als zombie Hitler, alles moet kapot, maar hij heeft ergens wel een kunstminnende kant :+
Angeloonie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:01:
[...]

Ehm, wat wil je nog meer weten over de NK dan? Het visioen waar je de NK "geboren" ziet worden en de uitleg daaromheen zegt toch al voldoende?
Wat ik hierboven schrijf dus

[ Voor 14% gewijzigd door Jebus4life op 30-04-2019 13:02 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:31
De posts komen zo snel dat ik het niet bijgelezen krijg :D

Momenteel al een stuk of 10 pagina's gelezen waarover vooral gezeurd wordt over dat het wel/geen goede aflevering is en over andere posters die wel/geen goede argumentatie aanleveren...

Ik zelf zag helaas voordat ik de aflevering begon een spoiler voorbij komen op YouTube (al aan de titel in het het preview-schermpje, had het filmpje niet eens gekeken) waardoor ik ik al wist dat de NK dood ging/ging verliezen, dus het waren een lange 80 minuten voor mij waarbij ik na zo'n 50 minuten hakken op ondoden wel hoopte op wat meer.

Maar gedane zaken nemen geen keer, ik ben benieuwd wat de overige afleveringen gaan brengen.
Nu dat Jaime en Tyrion het overleefd hebben is het aan Bronn met zijn kruisboog om aan de slag te gaan (al denk ik eerder dat hij hun kant kiest ipv die van Cercei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Eigenlijk is het toch al verteld? NK gemaakt door the children of the forest. Gemaakt om ze te beschermen tegen de first men (mensen dus).

Hij is 'ontstemd geraakt'(ok daar zit nog wat ruis :+ ) en gaat verder met het vechten tegen de mensen.
Daar is was 'ie immers voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
WhatsappHack schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:04:
Waarom was deze aflevering zo donker trouwens? Budget voor de verlichting was op? Snap dat ‘t the long (haha, right...) night was enzo, maar dit was wel heel ruk te volgen. :P
Ja ik had van die licht naar donder vlakken in beeld.. misschien toch de blu-ray kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jebus4life schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:01:
Even my 2 cents:

Ik vond het ook teleurstellend, maar enkel omdat de story van de NK zo raar afloopt plots.
Niet dat hij sterft, maar gewoon omdat er toch duidelijk hints zijn de afgelopen seizoenen dat er iets meer achterzit dan enkel leven/dood of good/evil en dat al die hints plots vergeten werden...

De symboliek die de Night King/White Walkers/Wights achterlieten? (de figureren die werden gemaakt met lijken, dan denk je dat daar iets achterzit, toch meer dan gewoon "de night king wil enkel iedereen dood/eeuwige nacht"?)

(Waarom had de Night King eigenlijk de white walkers zelf nodig? Puur als luitenanten die weinig/niets deden?)
Dat swirl-figuur met ledematen is gewoon een soort verwijzing naar zijn creatie: https://nerdist.com/artic...night-king-message-swirl/

Verder zit er gewoon weinig achter: hij wil de mensheid uitwissen dus dan is Bran als Branipedia zijnde een goede start. Alles wat daarbij kan helpen is top (WW, Wights, Viserion). De enige "verdieping" die hij heeft is dat hij niet simpelweg alles op zijn pad sloopt maar een iets specifieker doel heeft.

Wat wil je dan nog meer weten?

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 30-04-2019 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een naar sfeertje hangt hier toch na zo'n geweldige episode.

Ja, het had links en rechts wat minder gemogen, soms ging het wat snel en soms ging het wat traag, maar het lijkt alsof men het onverwachte van GoT aan het verwachten is geraakt, maar vervolgens wel wel weer het onverwachte eist.

Heel wat pagina's terug, ik snap niet dat er een complot is dat Littlefinger nog zou leven, dat iemand anders zijn masker op heeft. De originele drager van een gezicht moet toch vermoord zijn om zijn gezicht te kunnen 'oogsten'? Oftewel om Littlefinger te zijn, moet zijn gezicht toch geoogst zijn en daarom moet hij toch al dood zijn?

Je hebt blijkbaar gemist in dit topic en tijdens het kijken van de serie dat ook gezichten van levende mensen gewoon gedragen kunnen worden.
Zo mist de een wat meer dan de ander en stoort de een zich wat meer dan de ander aan onlogische zaken in plot. Snap niet waarom dat naar zou zijn. Ere wie ere toekomt en net zoals vele (mainstream) series voor GoT zijn de laatste seizoenen vaak kwalitatief stukken minder dan de eerdere. Dat maakt het nog steeds een geweldige serie die ik wekelijks kijk hoor, maar het lijkt voor sommigen wel een dodelijke zonde om ook maar te zeggen dat zaken tegenvielen.
Angeloonie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:08:
[...]

Dat swirl-figuur met ledematen is gewoon een soort verwijzing naar zijn creatie: https://nerdist.com/artic...night-king-message-swirl/

Verder zit er gewoon weinig achter: hij wil de mensheid uitwissen dus dan is Bran als Branipedia zijnde een goede start. Alles wat daarbij kan helpen is top (WW, Wights, Viserion). De enige "verdieping" die hij heeft is dat hij niet simpelweg alles op zijn pad sloopt maar een iets specifieker doel heeft.

Wat wil je dan nog meer weten?
Ik vond het een uitleg van niks. Ik wil de mensheid uitroeien, maar ik moet en zal eerst een of andere helderziende raaf omleggen. Als het doel is om de mensheid uit te roeien dan had hij dat toch gewoon kunnen doen......Bran legt dan vanzelf wel het loodje linksom of rechtsom.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2019 13:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 16:18
Ik blijf GoT nog steeds gaaf vinden, en zo'n aflevering is gisteren is puur vermaak, maar het is ook niks bijzonders meer.

Mij waren ze kwijt toen bleek dat de NK een draak nodig had om door de muur te komen en die alleen maar kon verkrijgen omdat de mensen hem zo'n beetje kwamen brengen. Een vijand die slecht is omdat hij nou eenmaal slecht is past totaal niet bij de boeken en de eerste seizoenen. Als GRRM het ooit afkrijgt en aan elkaar geschreven krijgt is het waarschijnlijk veel interessanter en complexer dan dit.

Ik kon ook niet naar deze aflevering kijken zonder telkens te denken "wat zijn ze dom" en "hoe kan X dit ooit hebben overleefd?" Gewoon matig geschreven

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Vond het een leuke en vermakelijke aflevering, met als grootste nadeel dat je al wist dat er nog 5 afleveringen zouden komen dus dat niet iedereen dood zou gaan, want dan zou de spanning er al gauw vanaf zijn.
Verschillende Wow! momenten gehad, onder andere met Melissandre en Arya en begreep de blue eyes hint ook pas 100% toen de NK genekt werdt door Arya :P.

Denk dat het grootste nadeel van deze aflevering was dat iedereen wonderen en ultra spannende plot-twists en doden verwachte omdat "altijd" de afgelopen seizoenen gebeurt is, dus moeten ze dat nu weer doen en eigenlijk overtreffen. In die zin hadden ze de verwachtingen nooit waar kunnen maken en verwacht/hoop ik dat er de komende afleveringen nog wel wat verklaring/nasleep komt van dit gevecht.
Was wel reuze benieuwd hoe ze de aflevering af lieten lopen, want was al vrij snel duidelijk dat de NK en WW alles gingen winnen, dus verwachte eigenlijk einde met Stare-down NK en Bran en dan einde...
Maar niet dus, Arya saves the day met dé dagger. En ergens is dat ook wel gaaf, dat ze gewoon de NK op die manier afmaken en kloar.
Niks minutenlang gevecht met alle erbij behorende heroieken, gewoon bats boem, klaar.

Voor de rest wel eens met de kritiek dat er tactisch wel een aantal blunders waren, maar ach, afgelopen seizoenen is er wel wat meer minder "realistisch" geweest aan GoT, dus ben voornamelijk benieuwd hoe het verhaal gaat aflopen :P .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
CurlyMo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:47:
[...]

Dat was nu juist de bevestiging voor Dany dat John familie is ;) Toen hij het in zijn eentje wilde opnemen tegen de NK, was het Dany die hem en alle death die hem omringde in de fik zette met drakenvuur. John kwam er ongeschonden uit.
Ik denk dat dat onder het kopje "eigenlijk niet heel geloofwaardig maar vooruit" valt. De Targaryens zijn niet immuun voor vuur; Dany is een uitzondering.
https://scifi.stackexchan...-targaryen-immune-to-fire
Martin schreef zelf:
Lastly, some fans are reading too much into the scene in GAME OF THRONES where the dragons are born -- which is to say, it was never the case that all Targaryens are immune to all fire at all times.
Ik denk niet dat Jon dat foefje van Dany moet proberen na te doen. ;)

Ik zou eigenlijk voornamelijk teleurgesteld zijn als er nooit meer iets bekend wordt over waarom de NK achter Bran aan zat. Eerder was de vraag "wat wil de NK?". Het antwoord was "iedereen doodmaken", maar dan zou ik eigenlijk willen weten waarom.
Aan de andere kant: als ze daar nu nog mee komen is het mosterd na de maaltijd. Behalve als het einde van de NK niet zo absoluut is als het nu lijkt... wie weet!

[ Voor 22% gewijzigd door Cyphax op 30-04-2019 13:27 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karrespoor
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 20:50
Darkasantion schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:22:
Vond het een leuke en vermakelijke aflevering, met als grootste nadeel dat je al wist dat er nog 5 afleveringen zouden komen dus dat niet iedereen dood zou gaan, want dan zou de spanning er al gauw vanaf zijn.
Verschillende Wow! momenten gehad, onder andere met Melissandre en Arya en begreep de blue eyes hint ook pas 100% toen de NK genekt werdt door Arya :P.
You will be disappointed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Cyphax schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:24:
[...]

Ik denk dat dat onder het kopje "eigenlijk niet heel geloofwaardig maar vooruit" valt. De Targaryens zijn niet immuun voor vuur; Dany is een uitzondering.
https://scifi.stackexchan...-targaryen-immune-to-fire
Martin schreef zelf:

[...]

Ik denk niet dat Jon dat foefje van Dany moet proberen na te doen. ;)
Je bent op zich de zoveelste die mij het ongelijk bewijst :p

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
walteij schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:41:
[...]

De enige waarvan hard wordt genoemd hoeveel kinderen hij heft gekregen is Walder Frey, gezien het grote aantal (achter(klein))kinderen die hij heeft en ook hoeveel kinderen hij bij verschillende vrouwen heeft verwekt.
Craster vertelt dit zelf als de Night Watch terugkomt van de Fist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:38

Punkrocker

Mostly harmless

Señor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:26:
[...]

Craster vertelt dit zelf als de Night Watch terugkomt van de Fist.
Craster zegt het zelf... Ja ja...

Ik zeg ook altijd dat ik wel twintig biertjes op één avond kan drinken. :9B

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Nou ja, nog 3, weet niet waar ik aan die 5 kom.
Maar toch, verhaal blijft hetzelfde, je weet dat niet iedereen doodgaat, want er komen nog wat afleveringen :P .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
CurlyMo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:26:
[...]

Je bent op zich de zoveelste die mij het ongelijk bewijst :p
Topic gaat te snel. :+

Eigenlijk is het jammer (vind ik) dat niet alle Targaryens tegen vuur kunnen. Zou een mooie manier zijn om ze speciaal te maken. Dat het allemaal inteelt is maakt ze op zich ook wel een beetje speciaal, maar het wekt minder indruk. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Maandagochtend een verontwaardigde vrouw: "Iemand heeft een keigrote GoT spoiler op facebook gezet verdorie, nu weet ik al hoe deze aflevering gaat aflopen!".
Vervelend. Nou ja, na het werk snel even de laatste aflevering gedownload zodat ik ook geen spoilers meer moet ontwijken.

Fantastische aflevering, maar vrouw zit vertwijfeld te kijken: "Mijn spoiler kwam hier helemaal niet in voor :S".
Blijkbaar dus een fake spoiler die rondging, waarin het gevecht gewonnen zou worden door geesten die door Melisandre zouden opgeroepen zijn. Aan degenen die het huidig einde nogal abrupt vonden: Het had erger gekund :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Punkrocker schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:28:
[...]

Craster zegt het zelf... Ja ja...

Ik zeg ook altijd dat ik wel twintig biertjes op één avond kan drinken. :9B
Tsja, waarom zou ie erover liegen? Hij had genoeg dochters en was er oud genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:11:
[...]

Je hebt blijkbaar gemist in dit topic en tijdens het kijken van de serie dat ook gezichten van levende mensen gewoon gedragen kunnen worden.
Zo mist de een wat meer dan de ander en stoort de een zich wat meer dan de ander aan onlogische zaken in plot. Snap niet waarom dat naar zou zijn. Ere wie ere toekomt en net zoals vele (mainstream) series voor GoT zijn de laatste seizoenen vaak kwalitatief stukken minder dan de eerdere. Dat maakt het nog steeds een geweldige serie die ik wekelijks kijk hoor, maar het lijkt voor sommigen wel een dodelijke zonde om ook maar te zeggen dat zaken tegenvielen.
Dan heb ik dit ook gemist, zowel in dit topic, in de serie als in de boeken.
Zodra het gezicht van de waif (die vrouw die ook in the house of black and white leeft) ineens aan de muur hangt, is duidelijk voor de grote baas aldaar dat Arya haar heft gedood.
Ook heb ik niemand van de FM ooit een gezicht zien dragen van een levend persoon. Jaquen H'gar was ook maar een gezicht, dat door meerdere FM gedragen kan zijn geweest.
Walder Freys gezicht werd door Arya gedragen Nadat zij hem had vermoord.
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:33:
[...]

Tsja, waarom zou ie erover liegen? Hij had genoeg dochters en was er oud genoeg voor.
Liegen of opscheppen is een verschilletje. Maar deze was ik inderdaad even vergeten. Hij zegt dat inderdaad.

[ Voor 11% gewijzigd door walteij op 30-04-2019 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
Zat toch achter mn pc'tje 's-nachts tegen mn beeldscherm te schreeuwen "Dracarys!", "Arya!". zijn toch weinig series die (bij mij) zulke emoties losmaken.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 21:24
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5Y-Qi5X4AAscNo.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
walteij schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:36:
[...]

Zodra het gezicht van de waif (die vrouw die ook in the house of black and white leeft) ineens aan de muur hangt, is duidelijk voor de grote baas aldaar dat Arya haar heft gedood.
Ook heb ik niemand van de FM ooit een gezicht zien dragen van een levend persoon. Jaquen H'gar was ook maar een gezicht, dat door meerdere FM gedragen kan zijn geweest.

[...]

Liegen of opscheppen is een verschilletje. Maar deze was ik inderdaad even vergeten. Hij zegt dat inderdaad.
Jaquen droeg toch Arya d'r gezicht vlak voordat ze blind werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
Precies het eerste waar ik ook aan moest denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Robertdj schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:43:
[...]

|:( |:(
Ik moet dus blijkbaar seioen 1 t/m 7 nog een keer terugkijken…...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:02
Voor de oppervlakkige kijker was dit vast een top aflevering. Dit was een aflevering waar je je verstand op nul moest zetten om er van te kunnen genieten. Maar ik kan niet begrijpen hoe iemand die de serie al langer dan 2 jaar volgt hier met plezier naar kan kijken.
De eerste 2 afleveringen van dit seizoen waren al slecht geschreven (evenals de laatste paar seizoenen), maar dit sloeg alles. Iedereen lijkt ineens plotarmor te hebben. Alles kan, als het maar mooi in beeld gebracht kan worden.
Het was uitermate slecht geschreven met als enige hoogtepunten enkele mooie beelden en de goede muziek.

De wights zijn kennelijk sterk genoeg om door een crypt heen te slaan, maar Sam kan op een bed van wights liggen, terwijl er nog 1 bovenop hem springt en het overleven.
De scene waarin John het kasteel weer inloopt in sowieso erg vermoeiend, je ziet hem langs alle hoofdpersonages lopen, die allemaal in hun eentje hun eigen groep wights aan het bevechten zijn. En natuurlijk weten ze het allemaal te overleven.

Nu ben ik misschien bevooroordeeld omdat ik Arya een heel zwak en ongeloofwaardig personage vind sinds ze die training heeft gehad in seizoen 5 en 6. Maar het ene moment zijn de wights zo gehorig dat ze de druppels bloed kunnen horen vallen, en het andere moment is Arya in staat om langs een hele club te sneaken plus alle white walkers.

Deze aflevering maakt voor mij duidelijk dat de serie gewoon simpele fanservice troep is geworden. Wat ook duidelijk wordt gemaakt in de behind the episode van deze aflevering waar wordt gezegd dat arya een centrale rol moet spelen als er wordt gevochten, omdat ze een van de beste vechters is en een van de meest leuke om naar te kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

mcbacon0 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:48:
Voor de oppervlakkige kijker was dit vast een top aflevering. Dit was een aflevering waar je je verstand op nul moest zetten om er van te kunnen genieten. Maar ik kan niet begrijpen hoe iemand die de serie al langer dan 2 jaar volgt hier met plezier naar kan kijken.
De eerste 2 afleveringen van dit seizoen waren al slecht geschreven (evenals de laatste paar seizoenen), maar dit sloeg alles. Iedereen lijkt ineens plotarmor te hebben. Alles kan, als het maar mooi in beeld gebracht kan worden.
Het was uitermate slecht geschreven met als enige hoogtepunten enkele mooie beelden en de goede muziek.
To be honest, you need a high IQ to enjoy Game of Thrones.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcbacon0
boe2 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:52:
[...]

To be honest, you need a high IQ to enjoy Game of Thrones.
Dat geldt voor de boeken, en allang niet meer voor de tv serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walteij schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:36:
[...]

[...]

YouTube: How Littlefinger FAKED his Death
Vanaf 3:36 in die video over de theorie hier gepost. Arya haar gezicht zat er zelfs op.

Maar dat strookt niet met de boeken zover ik weet, daar dragen ze gewoon 1 gezicht van een dode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
  • Laatst online: 08:32
…..

Deze aflevering maakt voor mij duidelijk dat de serie gewoon simpele fanservice troep is geworden. Wat ook duidelijk wordt gemaakt in de behind the episode van deze aflevering waar wordt gezegd dat arya een centrale rol moet spelen als er wordt gevochten, omdat ze een van de beste vechters is en een van de meest leuke om naar te kijken.
*knip* #doeslief

[ Voor 13% gewijzigd door Mx. Alba op 30-04-2019 16:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shmoozer
Ik vond het een uitleg van niks. Ik wil de mensheid uitroeien, maar ik moet en zal eerst een of andere helderziende raaf omleggen. Als het doel is om de mensheid uit te roeien dan had hij dat toch gewoon kunnen doen......Bran legt dan vanzelf wel het loodje linksom of rechtsom.
Zoals Leaf (van de Children of the Forrest, diegene die het dragon glass in de borst van de man duwde) het zelf al uitlegde: Haar mensen hebben de WW's gecreeerd om zich zelf te verdedigen tegen The First Men toen die Westeros binnen vielen en daarbij de heilige bomen omkapten en de Children of the Forrest afmaakten. Echter niet lang daarna keerden de WW's zich tegen hun makers en begon de "Long Night".

Dus wat begon als extra verdediging tegen de First Men liep uit de hand waarbij ze niet alleen de First Men maar blijkbaar alles wilden vernietigen.

Zoals we al vaker hebben gezien binnen GoT laat magie zich soms moeilijk sturen :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26

De wights zijn kennelijk sterk genoeg om door een crypt heen te slaan, maar Sam kan op een bed van wights liggen, terwijl er nog 1 bovenop hem springt en het overleven.
De scene waarin John het kasteel weer inloopt in sowieso erg vermoeiend, je ziet hem langs alle hoofdpersonages lopen, die allemaal in hun eentje hun eigen groep wights aan het bevechten zijn. En natuurlijk weten ze het allemaal te overleven.

Nu ben ik misschien bevooroordeeld omdat ik Arya een heel zwak en ongeloofwaardig personage vind sinds ze die training heeft gehad in seizoen 5 en 6. Maar het ene moment zijn de wights zo gehorig dat ze de druppels bloed kunnen horen vallen, en het andere moment is Arya in staat om langs een hele club te sneaken plus alle white walkers.

Misschien moet je dan toch wat anders zoeken als het allemaal niet naar je zin gaat :+ .
Ik kan je alleen geen andere series aanbevelen want daar ben ik te oppervlakkig voor >:)

Ik had ook sommige dingen liever anders gezien, maar ik geniet vooralsnog gewoon van hetgene wat me voorgeschoteld wordt :)

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
mcbacon0 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:53:
[...]

Dat geldt voor de boeken, en allang niet meer voor de tv serie.
haha dit is een verwijzing naar een copypasta _/-\o_

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Voor de oppervlakkige kijker was dit vast een top aflevering.
Haha moet hier aan denken bij zulke opmerkingen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BgH3hw-IAAA6W-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz

Ik vraag me dan echt af wat je verwachtingen zijn, en of je denkt dat die verwachtingen realistisch zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

analogworm schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:54:
[...]

Bespeur ik daar een crush op Maisie Williams? :+

[Afbeelding: Arya]
Post dan de goede ;)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jlh5XWYi5tOARfAozIYuXU2M/thumb.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
definieer goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcbacon0
Sluuz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:04:
[...]

Ik vraag me dan echt af wat je verwachtingen zijn, en of je denkt dat die verwachtingen realistisch zijn.
Toen ik aan deze serie begon had ik verwacht dat ze op dezelfde toon door zouden gaan. Natuurlijk kunnen ze de boeken niet op de letter volgen, maar dat ging de eerste paar seizoenen nog prima. Toen ze meer en meer zelf moesten gaan verzinnen was duidelijk dat ze geen idee hebben wat ze met het verhaal moeten doen.

Voor deze aflevering waren mijn verwachtingen echt niet hoog, maar dit was gewoon bizar slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
definieer goed
In deze context: Goederen of diensten? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fo0

fo0

mcbacon0 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:12:
Voor deze aflevering waren mijn verwachtingen echt niet hoog, maar dit was gewoon bizar slecht.
Zo bizar slecht dat je gestopt ben met kijken, of kom je toch terug voor E04?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 15:17
Er komen nog 3 afleveringen van 1.5 uur, hierin kan nog een hoop gebeuren.
Ook al volgen ze de boeken niet, denk ik dat er nog wel een onverwachte verassing aan staat te komen.

- Wie zegt dat de Nightking de enige badguy is ? Misschien is er nog een ander. Het heet 'Song of Ice and Fire'.

Ik denk dat de uiteindelijke vraag is, wie is of wordt de lord of light.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
@fo0 Ik kan me voorstellen dat velen deze aflevering los zien van de rest van het seizoen qua verwachtingen. Dit gevecht was een einde van een hoofdstuk. Het volgende is de politieke afwikkeling en die heeft toch een ander ritme en feeling.

Wat is dat trouwens met die "Knight King"? Of is dat automatische spelling? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door algalid op 30-04-2019 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
fo0 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:16:
[...]

Zo bizar slecht dat je gestopt ben met kijken, of kom je toch terug voor E04?
Sunk cost fallacy, en ik ben benieuwd hoe ze cersei nu als grotere badguy gaan neerzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon

Ik vond het eerder bijzonder hoe het doodstil was terwijl er buiten een oorlog gaande was. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
whiner schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:17:
Er komen nog 3 afleveringen van 1.5 uur, hierin kan nog een hoop gebeuren.
Ook al volgen ze de boeken niet, denk ik dat er nog wel een onverwachte verassing aan staat te komen.

- Wie zegt dat de knightking de enige badguy is ? Misschien is er nog een ander. Het heet 'Song of Ice and Fire'.

Ik denk dat de uiteindelijke vraag is, wie is of wordt de lord of light.
Daar ga je dus fout. De boekenserie heet 'Song of Ice and Fire' maar de televisie serie enkel Game of Thrones, met geen enkele subtitel over 'Fire' & 'Ice'.

Lijkt mij verstandig dat voor de discussie er ook enkel verhalen gebruikt worden die ook aan de orde zijn in de tv-serie. Boeken zijn wezenlijk anders dan de televisie adoptie op basis van karakters, personages etc.. Daarvoor is een ander topic bedoelt https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1544844

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sluuz
Ik hoop eigenlijk dat er eens een serie wordt gemaakt die 100% accuraat is, waarbij je alle teringherrie van het dagelijks leven erdoorheen hoort, dat alles in real-time gebeurt etc. Eens kijken of jullie dat wel leuk vinden om naar te kijken.

Aflevering waarin iemand een uur in de auto zit en af en toe van baan wisselt.
Aflevering waarin iemand 10 minuten gaat zitten kakken.
Aflevering waarin het spannend lijkt te worden, maar iemand zich had vergist en het allemaal een misverstandje was.

[ Voor 34% gewijzigd door Sluuz op 30-04-2019 14:27 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic