Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:22
CurlyMo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:47:
[...]

Dat was nu juist de bevestiging voor Dany dat John familie is ;) Toen hij het in zijn eentje wilde opnemen tegen de NK, was het Dany die hem en alle death die hem omringde in de fik zette met drakenvuur. John kwam er ongeschonden uit.

Herinner je ook nog de eerste kennismaking met Dany, dat ze dat veel te hete bad in stapt?
Volgens mij kwam het vuur voor Jon? En deinsde hij terug voor het vuur?

Also: in seizoen 1/2? Toen de wight bij de Nightwatch was heeft Jon wel degelijk zijn hand verbrand aan de lamp toen hij de wight in de hens zette...

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:32
CurlyMo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:47:
[...]

Dat was nu juist de bevestiging voor Dany dat John familie is ;) Toen hij het in zijn eentje wilde opnemen tegen de NK, was het Dany die hem en alle death die hem omringde in de fik zette met drakenvuur. John kwam er ongeschonden uit.

Herinner je ook nog de eerste kennismaking met Dany, dat ze dat veel te hete bad in stapt?
Uhmm nee. Aldus GRRM. https://www.reddit.com/r/...s_not_immune_to_fire_but/
George_RR_Martin: Granny, thanks for asking that. It gives me a chance to clear up a common misconception. TARGARYENS ARE NOT IMMUNE TO FIRE! The birth of Dany's dragons was unique, magical, wonderous, a miracle. She is called The Unburnt because she walked into the flames and lived. But her brother sure as hell wasn't immune to that molten gold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord
De enige reden dat Sandor en Gregor nog leven is Cleganebowl *O*

Oh wacht

:+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:07
Ik denk dat Cleganebowl wel komt, zovele fans kijken ernaar uit (persoonlijk doet het me niets, het schelden van The Hound zelf vind ik leuker :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:49
Ondanks dat ik het geen topaflevering vond wel de hele tijd op het puntje van mijn stoel gezeten (al was het maar om te kunnen zien wat er eigenlijk gebeurde, dit was echt te donker!)

Wat mij betreft een bevredigend einde van de NK verhaallijn, al was het wel behoorlijk Deus Ex Machina hoe Arya daar even in kwam vliegen. Leuk ingekleed met de verwijzingen naar het eerste seizoen.

Dat er bijna geen belangrijke karaktersgevallen zijn vind ik op zich niet zo'n probleem. Wel is het naar mijn mening ongeloofwaardig dat überhaupt iemand de inval van het leger dat als onverslaanbaar neergezet is in de voorgaande seizoenen (alleen op speciale manieren te neutraliseren, supersnel, kamikaze stijl vechtend en bovendien in een ongelofelijke meerderheid) heeft overleefd. Dan had ik er voor gekozen het nemen van het bastion dat Winterfell is wat langer uit te stellen. Sowieso was er voor mijn gevoel geen sprake van enige strategie of leiding tijdens deze veldslag. De stealth scene in de bibliotheek was leuk maar voor mij ook een raadsel wat Arya daar deed en waarom de wights daar ook niet als een malle doorheen aan razen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
Hoe verklaren we dan die andere scene's met Dany waar 'hitte' toch echt een rol van betekenis speelde, zoals de bad scene in het begin?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 14:28
Terranova schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:14:
[...]

Er is een groot verschil tussen fans van de serie en fans van de boeken. Is ook heel goed te zien op de bijbehorende reddits. Boek fans vinden het echt helemaal niets omdat het lijkt alsof alle opbouw gewoon is weggegooid.

En daar hoor ik ook wel een beetje bij. De aflevering was echt fantastisch hoor, maar als fan van de boeken en alles opbouw e.d. ben ik zeer teleurgesteld in de richting die de showrunners zijn opgegaan.

En ik hoop wel dat er nog een geniepige wending aan komt die alles weer een beetje recht trekt, maar op dit moment ben ik er niet echt blij mee.
Dit merk ik toch wel sterk om me heen inderdaad. Alle TV-show only lui vonden het helemaal fantastisch, terwijl de boekenlezers zwaar teleurgesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
CurlyMo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:54:
[...]

Hoe verklaren we dan die andere scene's met Dany waar 'hitte' toch echt een rol van betekenis speelde, zoals de bad scene in het begin?
Geen idee. Maar als GRRM, toch wel een autoriteit op dat gebied, aangeeft dat targaryens niet fire-proof zijn dan kunnen we dat maar beter aannemen en ons begrip aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
analogworm schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:58:
[...]

Geen idee. Maar als GRRM, toch wel een autoriteit op dat gebied, aangeeft dat targaryens niet fire-proof zijn dan kunnen we dat maar beter aannemen en ons begrip aanpassen..
Nee, omdat de serie niet de boeken trouw volgt. Ander moment:
Afbeeldingslocatie: https://imgix.bustle.com/lovelace/uploads/365/036c4230-fda5-0133-8060-0e31b36aeb7f.jpg?w=646&fit=max&auto=format&q=70

Lijkt me toch redelijk immuun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord
Ik ben ook wel benieuwd of er nog iets met Jon gebeurt nu Melisandre de woestijn is in gelopen, of de magie van zijn opstanding er nu ook mee op zal houden...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
analogworm schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:58:
[...]

Heel simpel: Alleen Dany is fireproof..
Wat juist al in heel seizoen 1 duidelijk gemaakt is dat alleen zij het was.
  • Dany kan heet bad in stappen, wat volgens bediende te heet is
  • Dany kan de drakeneieren oppakken nadat ze in een vuurkorf gelegen hebben, daar waar de bediende brandwonden op haar hand kreeg
  • Nadat broertje een goude kroon krijgt maakt Dany de opmerking dat hij "niet de laaste draak was"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:18
CurlyMo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:54:
[...]

Heel simpel: Dany is wel immuun maar alle andere niet (per definitie)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik denk dat Dany "van nature" bestand is tegen vuur (op TV) maar eigenlijk hebben we geen enkele andere mens dat zien doen in de serie. Ik weet niet of ze dat gaan uitbuiten speciaal voor Jon voor 3 resterende afleveringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
Chiron schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:02:
Ik ben ook wel benieuwd of er nog iets met Jon gebeurt nu Melisandre de woestijn is in gelopen, of de magie van zijn opstanding er nu ook mee op zal houden...
Vast niet, Berric Dondarion bleef ook leven nadat "zijn" priest dood ging.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Top aflevering. Eindelijk na al dat gelul eens een eindigende verhaal lijn.

Geen idee hoe al de zeurders hier naar zo'n aflevering kijken?! Zoeken jullie alleen maar naar puntjes om over te zeuren? Of is het gewoon cool om tegendraads te zijn? Vergelijkingen met realistische art of war strijd tactieken...kom op :') Neem aan dat jullie elke film met fictie drama vinden?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ebayzo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:04:

Geen idee hoe al de zeurders hier naar zo'n aflevering kijken?! Zoeken jullie alleen maar naar puntjes om over te zeuren? Of is het gewoon cool om tegendraads te zijn? Vergelijkingen met realistische art of war strijd tactieken...kom op :') Neem aan dat jullie elke film met fictie drama vinden?
Omdat sommige van die punten gewoon volstrekt idioot zijn. Ik heb er drie genoemd.

Ik ga vanavond terugkijken of John niet toch in het vuur stond van Dany's draak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
CurlyMo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:00:
[...]

Nee, omdat de serie niet de boeken trouw volgt. Ander moment:
[Afbeelding]

Lijkt me toch redelijk immuun ;)
Ik quote hetzelfde stukje nog maar eens:
Granny: Do Targaryens become immune to fire once they "bond" to their dragons?
George_RR_Martin: Granny, thanks for asking that. It gives me a chance to clear up a common misconception. TARGARYENS ARE NOT IMMUNE TO FIRE! The birth of Dany's dragons was unique, magical, wonderous, a miracle. She is called The Unburnt because she walked into the flames and lived. But her brother sure as hell wasn't immune to that molten gold.
Revanshe: So she won't be able to do it again?
George_RR_Martin: Probably not.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 14:54
Echt, waarom betaal ik hiervoor? Een prachtige OLED TV, en ik heb 1,5 uur naar pixels en zwarte vlekken zitten kijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Gilly e.d. staan daar niet tussen, terwijl sommigen hier zeggen dat ze dood is? Maakt voor het verhaal ook weinig uit, maar het was niet te volgen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

En in vaes dothrak was er toevallig nog een keer magic?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is jammer dat er altijd zulke kinderachtige reacties komen. Geen enkel inhoudelijk argument, enkel mensen met een andere mening weg willen zetten als zeikerds. Vind je het cool om negatief te zijn over anderen?

Volgens mij heeft iedereen met kritiek meer dan genoeg argumentatie aangedragen die direct antwoord geven op jouw vragen. Duidelijk onderbouwd wat de kritieken zijn en waarom ze specifiek voor Game of Thrones gelden terwijl dat voor vergelijkbare films en series niet zo hoeft te zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
analogworm schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:07:
[...]

[...]
Je geeft geen antwoord op mijn bewijzen dat hij ongelijk heeft aangaande de series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:43

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[...]

[...]
Alleen is dat screenshot niet van de birth of the dragons maar uit S6 als Dany in handen van de Dothraki is gevallen en haar opsluiten met de andere weduwes van voormalige Khals. Ze steekt dan die hele hut in de fik en is de enige die overleeft door domweg het inferno uit te wandelen. Ze is wel degelijk vuurvast gebleken in de serie. ;)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Brammos85 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:07:
Echt, waarom betaal ik hiervoor? Een prachtige OLED TV, en ik heb 1,5 uur naar pixels en zwarte vlekken zitten kijken :(
Extra compressie en geen HDR zijn slechte vrienden van zwarte scènes. Hopelijk komt er een BluRay 4K versie die meer recht aan doet maar denk niet dat het in HDR is opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

[...]
die foto is dus niet dat moment maar de vuurzee waarmee ze in vaes dothrak de khals ombrengt en leider van de dothraki wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fleros
  • Laatst online: 15-09 23:19
Danny is inderdaad vuurvast in de serie, in tegenstelling tot de boeken. Danny is wel een uitzondering, aangezien haar broer dus niet tegen hitte kan. Net als Jon overigens (zie einde als hij z'n handen verbrand): YouTube: Game of Thrones: Jon Snow saves Night Watch Commander from Wight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48

In plaats van dat je de mening van anderen afkraakt, zou je ook op de inhoudelijke punten kunnen ingaan. De aflevering zit gewoon vol met tactische en plot fouten.

Een aantal voorbeelden;
-Dothraki die zonder enige reden aanvallen en dus zo het halve leger opofferen.
-Ghost die meegaat met de Dothraki.
-Aantal Wights lijkt constant te varieren.
-Figuranten worden neergehaald alsof het vliegen zijn, main characters kunnen blijkbaar een half uur overleven terwijl ze tegen een muur zijn gedrukt.
-Bran die beetje wat kraaien heeft laten rondvliegen, voor de rest AFK.
-White walkers die letterlijk niets hebben gedaan..
-Arya die kan teleporteren langs een leger aan Wights en White Walkers.
-Jon die met paar honderd km/h naar beneden stort van zijn draak, en daarna direct opstaat.
-In de crypts toevallig alleen figuranten dood, ook dus loze opvulling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Brammos85 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:07:
Gaar he. Toch maar ff de Amazon rip downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

algalid schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:11:
[...]

Extra compressie en geen HDR zijn slechte vrienden van zwarte scènes. Hopelijk komt er een BluRay 4K versie die meer recht aan doet maar denk niet dat het in HDR is opgenomen.
HDR 4k zou wel een prachtige methode zijn om flink wat extra geld aan te nemen van de die-hard fans. Alles nog een keer bekijken en nu ook echt zien, daar zou ik wel voor betalen :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
Maar goed het argument wat @CurlyMo probeerde te maken was dat Jon Snow óók fireproof is als bewijs dat hij ook een Targaryen is.
Dat was nu juist de bevestiging voor Dany dat John familie is Toen hij het in zijn eentje wilde opnemen tegen de NK, was het Dany die hem en alle death die hem omringde in de fik zette met drakenvuur. John kwam er ongeschonden uit.
Maar ongeacht of Dany meer of minder fire-proof is dan de boeken, is het volgens mij vrij helder dat niet alle targaryens fireproof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Gilly dood?
Ze staat toch gewoon naast Missandei in het allerlaatste shot uit de crypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Tsurany schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:14:
[...]

HDR 4k zou wel een prachtige methode zijn om flink wat extra geld aan te nemen van de die-hard fans. Alles nog een keer bekijken en nu ook echt zien, daar zou ik wel voor betalen :+
Heb het vorige seizoen eerst in een HD rip gehad en later als BR rip en ik kan je vertellen dat het verschil daartussen al levensgroot was. En als het het zo hoor is Ziggo helemaal dramatisch. Is het wel 5.1 geluid of zelfs nog stereo?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Tsurany schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:14:
HDR 4k zou wel een prachtige methode zijn
Ik zie dat S1 4K Dolby Vision heeft maar het is upscaled, ze hebben de bestaande kleuren mss wat extra in de verf gezet. Als het technisch kan zou het deze episode visueel doen stralen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
analogworm schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:15:
Maar goed het argument wat @CurlyMo probeerde te maken was dat Jon Snow óók fireproof is als bewijs dat hij ook een Targaryen is.
Fijn dat je zo indirect je eigen ongelijk toegeeft ;)

Ik heb nog altijd het idee dat hij in het drakenvuur stond, maar ik zal vanavond even terugkijken of ik het misschien mis had. Laten we ook niet vergeten dat John een wederopstanding is, dus ik weet ook niet of zijn vorige verbranding voor of na die wederopstanding was.
MrFl0ppY schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:17:
[...]

Heb het vorige seizoen eerst in een HD rip gehad en later als BR rip en ik kan je vertellen dat het verschil daartussen al levensgroot was. En als het het zo hoor is Ziggo helemaal dramatisch. Is het wel 5.1 geluid of zelfs nog stereo?
Ik vind de 5.1 mix van die versie die ik heb gekeken ook dramatisch. Bijna alles liep op een enorm volume over rear speakers.

[ Voor 29% gewijzigd door CurlyMo op 30-04-2019 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
MrFl0ppY schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:17:
[...]

Het is wel 5.1 maar om te huilen.. Tenminste op een degelijke audioset was het om te huilen.

@CurlyMo Het is goed met je:

jon 1
jon 2

[ Voor 28% gewijzigd door analogworm op 30-04-2019 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 18:06
Jongens ik dacht eventjes dat S8 zich aan de mainstreamwetten voor films en series had weten te ontworstellen waar het m.i. sinds circa halverwege seizoen 6 flink last van heeft met S7 als dieptepunt..., maar helaas.

Vermakelijk, maar ook erg voorspelbaar. Toen de Red Priestess en Arya elkaar in de ogen keken was het nog net geen Days of our Lives... En daar ging het verder. Ik keek het samen met vrienden en toen Jon opeens midden tussen de herezen ondoden stond zei ik kijk nu komt Danny zo met d'r draak vuurspuwen en weet ze zeker dat ie een Targaryen is... en zo geschiedde. Vervolgens was na de opmerking over groene, bruine en blauwe ogen ook wel duidelijk wie de NK ging doden. Maar waarom zo opeens? Was er niet nog even tijd voor Bran om in de ziel van van de NK te kijken terwijl ie voor 'm stond? Tenslotte is ie toch de three eyed raven? Ik had iets meer diepgang eigenlijk toch wel verwacht wat dat betreft...

Maargoed, geen major karakters die centraal zijn aan het nog lopende verhaal dood ondanks dat ze onder de zombies zaten en weer een last ditch redding à la Battle of the Bastards... Na het wegvallen van de boeken als leidraad na S5 en met de noodzaak er een einde aan te breien plus het eigenlijk té succesvol te zijn geworden voor een serie voor liefhebbers van intrige lijken de screenwritters toch echt de overhand te hebben gekregen over de echte verhalenschrijvers...

De diehard GoT fan die naast me zat en al in '96 begonnen is in de boeken werd oprecht boos... dit kon toch niet zo maar het einde van de NK zijn?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin__ schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:13:
[...]

In plaats van dat je de mening van anderen afkraakt, zou je ook op de inhoudelijke punten kunnen ingaan. De aflevering zit gewoon vol met tactische en plot fouten.

Een aantal voorbeelden;
-Figuranten worden neergehaald alsof het vliegen zijn, main characters kunnen blijkbaar een half uur overleven terwijl ze tegen een muur zijn gedrukt.
-Jon die met paar honderd km/h naar beneden stort van zijn draak, en daarna direct opstaat.
Jouw lijstje is precies wat hij bedoelt. Zoeken naar puntjes om negatief over te doen. Al je punten zijn vrij zwak en valt een makkelijk tegen argument op te geven.

De algehele tendens is gewoon snel negatief hier.. as usual. Azijn cultuur noem ik het.
Het is een fictie, het zijn niet de boeken, het is een TV serie. Een verdomd goede TV serie en kritische vragen stellen over sommige zaken mag, maar alles zoeken en aanhalen om te betwisten is gewoon droevig en azijn zeiken. Geniet toch een keer van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:33

s0kkie

Cowabunga

Señor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:07:
[...]

Gilly e.d. staan daar niet tussen, terwijl sommigen hier zeggen dat ze dood is? Maakt voor het verhaal ook weinig uit, maar het was niet te volgen.
In dit topic wordt er (helaas) vrij veel onzin uitgekraamd, mensen die denken alles beter te weten :z
Maar inderdaad ze is niet dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleros
CurlyMo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:40:
H
- Hoe zit het nu met Catelyn? Ik kan me toch echt herinneren dat ze op een gegeven moment half dood uit de sloot kruipt en nog leeft. Of ben ik nu gek?
Ik ben wel benieuwd waar je dit vandaan hebt? Of verwar je nu de boeken met de serie? In de boeken word ze inderdaad tot leven gewekt als Lady Stoneheart. Bron: https://villains.fandom.com/wiki/Lady_Stoneheart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Ik geef tenminste mijn twijfel nog aan ;) Daarom ga ik het terugkijken. Dit lijkt me overigens geen comfortabele afstand tot een enorme vuurzee :p
fleros schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:25:
[...]

Ik ben wel benieuwd waar je dit vandaan hebt? Of verwar je nu de boeken met de serie? In de boeken word ze inderdaad tot leven gewekt als Lady Stoneheart. Bron: https://villains.fandom.com/wiki/Lady_Stoneheart
Ik dacht in de serie ook gezien te hebben dat ze in een obscuur momentje toch nog bleek te leven. Wel eerder dood dan levend, maar wel nog een beetje levend :)

[ Voor 33% gewijzigd door CurlyMo op 30-04-2019 10:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:21:
[...]

Jouw lijstje is precies wat hij bedoelt. Zoeken naar puntjes om negatief over te doen. Al je punten zijn vrij zwak en valt een makkelijk tegen argument op te geven.

De algehele tendens is gewoon snel negatief hier.. as usual. Azijn cultuur noem ik het.
Het is een fictie, het zijn niet de boeken, het is een TV serie. Een verdomd goede TV serie en kritische vragen stellen over sommige zaken mag, maar alles zoeken en aanhalen om te betwisten is gewoon droevig en azijn zeiken. Geniet toch een keer van de serie.
Als een serie hele sterke eerste seizoenen neerzet dan blijven mensen dat elke aflevering weer verwachten. Alles wat in deze aflevering is gebeurd is een belediging van hoe het verliep in seizoen 1 tot 4.

Dat jij alles maar mooi vindt als het ontploft en er met grote zwaarden wordt gezwaaid betekent niet dat iedereen die nog herinnert wat er meer dan 1 seizoen geleden gebeurd is een azijn zeiker is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

8)7
Komt ie weer zeuren en zeggen dat er makkelijke tegenargumenten zijn. Geef die dan! Dan heb je nog eens discussie.

Mijn toevoeging aan de lijst:

- Ijsvuur verwoest muur en kasteel, behalve als Jon Snow opeens op een binnenplaats schuilt achter wat steen.
- Wights steken iedereen neer continue, behalve bij main characters.....met een beetje pech hangen ze in je nek en roepen ze hard aaaargh.
- Lady Mormont die nog kan uithalen na volledig verpulverd te zijn.
- Niemand die zich bedacht heeft dat er doden in de crypte lagen (o was dit al gemeld nadat in de vorige aflevering het woord crypte en veilig 10x genoemd werd?) Voorspelbaar ten top dus.

Etc. discussieer dan op inhoud.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrFl0ppY
[...]

Jouw opmerking is precies wat de meer kritische mensen stoort. Commentaar leveren op iemand die wel zijn brein laat werken tijdens een serie zonder ook maar één tegenargument op te voeren. Maar enkel het altijd sterk gefundeerde "valt een makkelijk tegen argument op te geven.". :X

Prima dat jij voldoende had aan deze aflevering maar je kunt toch niet ontkennen dat er wel wat onlogische zaken in zitten.

Maar het grootste euvel is toch wel dat er zoveel historie is opgebouwd in de seizoen over de NK. En dat is dit einde te simpel en geeft geen voldoening. Dat is jammer, ik ben teleurgesteld omdat er zoveel meer in zat. Als ik simpel vermaak wil ik kijk ik wel de Avengers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:27:
[...]
- Lady Mormont die nog kan uithalen na volledig verpulverd te zijn.
Haar borstkas was ingedrukt, ze was niet volledig verpulverd.
CurlyMo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:40:

- Hoe zit het nu met Catelyn? Ik kan me toch echt herinneren dat ze op een gegeven moment half dood uit de sloot kruipt en nog leeft. Of ben ik nu gek?
In de serie is Catelyn helemaal morsdood.

[ Voor 38% gewijzigd door EnigmaNL op 30-04-2019 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:40

Even dit punt er uit halen. Dit is juist ontzettend slim! Waarom zou je je WWs gebruiken, want als er daar eentje van neer gaat valt een deel van je leger weg. En ze hebben meer dan genoeg zombies getuige de tsunami.

Ik heb het voor mij zelf maar verklaard als zijnde, slimme tactiek. Maar de NK wordt een beetje hoogmoedig en gaat voor Bran. En staat daar dan kort te 'monologen' in plaats van direct Bran te pakken. En dat geeft Arya dan tijd voor haar aanval.

Wilt niet zeggen dat ik het er mee eens ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnigmaNL schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:29:
[...]

Haar borstkas was ingedrukt, ze was niet volledig verpulverd.
Excuus, ik ben geen dokter. Als je met een ingedrukte borstkas nog kan uithalen, mi scusi. Typisch Hollywood momentje dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleros
CurlyMo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:25:

Ik dacht in de serie ook gezien te hebben dat ze in een obscuur momentje toch nog bleek te leven. Wel eerder dood dan levend, maar wel nog een beetje levend :)
Zeg nooit nooit maar ik schat de kans vrij klein in dat ze nog terug komt in welke vorm dan ook :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:01
Tsurany schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:32:
[...]

En als je Game of Thrones bent gaan kijken voor het diepgaande verhaal en de politieke spanning in dat verhaal zal je een stuk sneller teleurgesteld worden dan wanneer je Game of Thrones bent gaan kijken voor de audiovisuele prestaties en het stukje verhaal dat aan de oppervlakte ligt.
Misschien verschil ik hierin dan van mening maar de politieke spanning waar je over spreekt, heeft voor mij te maken met de verschillende huizen. De NK is simpelweg het 'kwaad' (nergens is echt uitgelegd wat nu zijn doel is behalve iedereen vermoorden). Daar vind ik niks politieks aan. Ik ben dan ook blij dat ze gekozen hebben om hem niet het ultieme eindgevecht te maken maar dat hetgeen wat ik de overhand vind hebben in alle seizoenen (het gevecht/politieke spel rondom de Throne) ook het belangrijkste eindgevecht gaat zijn in de serie.

Het einde met de NK vind ik een passend einde waar al een tijd naar gehint wordt:
  • Sam die in de boeken op zoek is naar informatie over de NK en er een afbeelding staat van de dolk wat uiteindelijk het moordwapen wordt.
  • Bran die op exact dezelfde plek onder die boom de dagger aan Arya geeft. (S7)
  • Arya die Jon op diezelfde plek weet te besluipen en waar Jon zelfs vraagt hoe haar dat gelukt is. (S8E1)
  • De NK die toch wat menselijke trekken laat zien. Een arrogantie dat hij gewonnen heeft en besluit zelf Winterfell in te gaan.
En zo heeft de hele opleiding van Arya tot (waarschijnlijk de meest gevaarlijke) assassin ook een rol gehad.

Dit gevecht had wat mij betreft ook niet langer kunnen duren.
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:33:
[...]

In S1-S2 vertelt Theon dat 500 man in Winterfell 10.000 man kan tegenhouden. Dit leek nergens op.
10.000 mensen is iets anders dan het leger waar ze nu tegenover stonden. Het leger van de NK was vele malen groter en luisteren naar wat de NK hen opdraagt (moment dat ze bijvoorbeeld de 'bruggen' door het vuur maken). Een dergelijk leger begint ook gewoon een berg te maken tegen de muren op. Zoiets zou een normaal leger nooit doen. Ook wist Theon niet af van reuzen die makkelijk door een dergelijke kasteeldeur kunnen slaan als de rest al bezig wordt gehouden.

Ik snap sommige kritieken wel, maar zo slecht als sommige het hier doen voorkomen (samen met de episode 1 en 2) vind ik erg overdreven.
  • De Dohtraki die als idioten erin gaan. Zijn altijd een volk geweest dat toch wel doet wat ze zelf willen. Zijn zelf ook van mening dat anderen niet kunnen vechten. Met vlammende zwaardjes wellicht wat overmoedig geworden.
  • De strategie (trebuchets voor de infanterie en dergelijke). Volgens mij zijn de echt goede strategen al lang dood (Tywin Lannister, Randyll Tarly, Robb Stark). De mensen die aanwezig zijn, zijn vooral vechters en niet de meest geweldig strategen. Uiteindelijk had dit wel iets beter aangepakt kunnen worden, maar met het enorme leger aan de andere kant had het weinig uitgemaakt.
  • De crypts. Beetje raar dat ze hier inderdaad niet aan gedacht hebben alhoewel ik dacht dat Tyrion zich dat op een gegeven moment wel begon te bedenken.
  • (Tekort aan) hoofdpersonen die dood gaan. De mensen die nu nog leven hebben allen toch meer een connectie met KL/Cersei. De mensen die dit niet hadden zijn dood gegaan (NK, Theon, Beric, Melisandre, Jorah).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Voor de NK was het mss beter dat hij Viserion even had gefloten en Bran en dat bosje in de fik gooide :+ Die draak zat nu een spektakel af te steken in het verkeerde deel van Winterfell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Noiz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:31:
[...]
Het einde met de NK vind ik een passend einde waar al een tijd naar gehint wordt:
  • Bran die op exact dezelfde plek onder die boom de dagger aan Arya geeft.
Ze heeft die dagger in haar linkerhand, laat het vallen, maar vangt hem met rechts alsnog op. Dat is in ieder geval wat ik heb gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

CurlyMo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:34:
[...]

Ze heeft die dagger in haar linkerhand, laat het vallen, maar vangt hem met rechts alsnog op. Dat is in ieder geval wat ik heb gezien.
Ze krijgt die dagger in S7 inderdaad op die plek van Bran. Wat je gezien hebt klopt verder ook.

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-04-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleros
Ik ben vooral benieuwd naar de laatste 3 (lange) afleveringen. Ik kan me niet voorstellen dat het 3 afleveringen Cersie vs de rest wordt.

Met name het verhaal van Bran lijkt nog niet af gezien zijn 'journey' tot nu toe. Ik denk dat een belangrijk aspect vergeten wordt door velen; The Night King komt NIET voor in de boeken, ik vergeef daarom de serie ook voor het niet fantastisch uitwerken (mijn mening) van deze verhaallijn.

Ik hoop dat RR Martin een passend eind voor Bran / White Walkers / Children of the forrest heeft besproken met de showrunners wat nog duidelijk word in de laatste aflevering als het gevecht om de Throne is afgelopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

[...]

Een aantal voorbeelden;
Ja, ik kan er wel inhoudelijk op in gaan, maar dit accepteer je toch niet. Net zo min als ik jouw mening zal accepteren.

Ik kijk gewoon wat simpeler naar de serie en zal geen slechte nacht hebben om een wankelend plot. Ik heb gisteravond serieus genoten (eindelijk) van deze aflevering. En dan zal een hondje die voor jan lul een gevecht in gaat me een worst wezen. Ben blij dat we nog drie afleveringen kunnen doen met de main cast en we niet alleen naar Cersei zitten te staren de rest van de tijd :) en dit gevecht niet over 2/3 afleveringen is gerekt

Denk dat het verstandig is twee topics te maken :P

- [Serie] Game of Thrones - Voor serieuze kijkers
- [Serie] Game of Thrones - Voor de simpele man

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ebayzo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:38:
[...]
Ja, ik kan er wel inhoudelijk op in gaan, maar dit accepteer je toch niet. Net zo min als ik jouw mening zal accepteren.
Ik vond een aantal tegenargumenten van @Noiz toch best wel hout snijden :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Vooruit.

Was je er bij? Hoezo zonder enige reden? Wat is hier tactisch fout aan en waar is de plothole?
Het dier stond vooraan, het is een autonoom dier.
Again, was je erbij? Heb je alles geteld?
Dit is meestal in een TV serie met main characters. Bovendien zijn de meeste meer getraind dan naamloze soldaten.
Er komen nog 3 afleveringen. Daarnaast kan hij moeilijk bewegen, niet? Het was afgesproken dat hij zich daar zou huisvesten.
Waarom zouden ze? Er zijn miljarden wrights. Wat verwacht je dat ze doen?
Iets met faceless men, ooit opgelet?
Waar baseer je die paar honderd km/h op. Ik heb geen snelheidsmeter gezien.
Loze opvulling? Spanning maken heet dat. Dat niet iedereen die enigszins belangrijk is instant dood gaat is doorgaans normaal in TV series.

In dit lijstje zitten vrijwel geen plotholes of tactische fouten. Dat jij met Red alert 2 altijd won tegen AI, wil niet zeggen dat je ineens alles weet van veldslagen.

Het lijkt me zo kut om elk detail maar te moeten betwisten als je naar fictie zit te kijken. Het komt nl. redelijk in de buurt van azijn zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 11:59
Helemaal eens. Voor een boel zaken kan je prima een verklaring geven. Het aantal wights dat lijkt te varieren is ook nogal lastig te duiden. Hoezo lijkt het te varieren dan? Het zijn er immens veel. Ze zijn nooit allemaal in beeld, je ziet niet hoe ze zich door Winterfell bewegen en dan toch zijn het er soms te veel en soms te weinig voor jou? Misschien is het dan beter dat ze de hele aflevering uit de lucht filmen met een topdown view en markers bij elke wight zodat je in de gaten kan houden of het allemaal wel klopt.

Figuranten worden neergehaald alsof het vliegen zijn, main characters kunnen blijkbaar een half uur overleven terwijl ze tegen een muur zijn gedrukt.
Ja daarom zijn het ook figuranten. Dat de mains het ook al 8 seizoenen uithouden vind je dan niet raar? De mains zijn de betere vechters, dus die houden het langer uit. Aan de andere kant had ik ook wel verwacht dat er wat meer mains zouden sneuvelen, daar niet van. Maar om te zeggen dat het een fout is in het plot, meh.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Loze opvulling? Spanning maken heet dat. Dat niet iedereen die enigszins belangrijk is instant dood gaat is doorgaans normaal in TV series.
GoT had er wel een handje van om main cast te laten sneuvelen mid season.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 19:39
De draken gevechten, special effects en de crypt verassing - goed!

Sansa en Tyrion hadden onnodig zelfmoord kunnen plegen.

Wat een missed opportunity!!

De crypts kon een surprise strategie zijn van de Night King. Zelfs de start van de inname van het fort.

Al die 'wijzen' en dan zo'n strategie. Geen eens een Dothraki pincher of dat ze opzettelijk orders NEGEREN. Had ten minste geïnformeerd met de 'medieval warfare' specialisten die de wereld rijk is.

Alles is nu opgeofferd voor het 'girl power' plot - van red priestess tot Arya.

[ Voor 5% gewijzigd door Harm_H op 30-04-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:43:
[...]

GoT had er wel een handje van om main cast te laten sneuvelen mid season.
Dus moet dat altijd maar gebeuren? Anders klopt het niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:40
Harm_H schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:43:

Sansa en Tyrion hadden onnodig zelfmoord kunnen plegen.
Dat was oprecht het eerste wat ik dacht toen die dagger te voorschijn kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 11:09
Ik lees hierboven dat ik een simpele man ben, Prima :)

Deze simpele man zat aan het einde te denken dat Melisandre misschien ook dezelfde truck als de NK zou doen en de doden op het slagtveld weer tot leven zou bringer.

Waarom zou vuur niet kunnen was ijs kan, daarentegen ging ze beetje als een jedi dood.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, het gaf aan dat je ook als main character je leven niet zeker was. Dat maakt de afgelopen aflevering meer Hollywood dan normaal. :) De gelaagdheid in dialogen die je in eerdere seizoenen had ontbreekt al sinds S7. Sommige zaken worden er wel dik opgelegd nu, o.a. de hints naar de crypte :)

Nog mooier vond ik iemand op reddit die zich afvroeg hoe een houten kist een wight tegenhield op weg naar KL, terwijl de stenen tombes blijkbaar niet sterk genoeg waren in die crypte met veel oudere botten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:26

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Señor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:07:
[...]

Gilly is niet dood, die stond aan het einde met Little Sam te kijken naar die restjes van de ineengezakte Wights.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Vermakelijke spannende aflevering waar zoals eerder gezegd het één en ander op aan te merken was. Maar als er zoveel gebeurt in zo'n beperkte hoeveelheid tijd wordt het sowieso lastig.

Toen Dany de Night King zo makkelijk in de hens zette wist je gelijk dat het kansloos was, als dat moment iets 'moeilijker' was had je nog enigszins kunnen twijfelen. Of had hem een speer laten gooien vanuit de vlammenzee.

De tactiek was zoals gezegd vreemd, maar ze wisten van tevoren al dat de veldslag kansloos zou zijn, enige manier om te winnen was om de NK uit z'n tent te lokken. Dat lukte uiteindelijk wel, maar niet zoals vooraf gepland. Bran was denk ik bezig met het lokken v/d Night King, weet alleen niet waarom dat met zijn NK stempel überhaupt nodig was.

Wights met Walking Dead achtige plot strength, soms verslaan ze één op één mensen, soms kan je in je ééntje een hele horde tegenhouden maar indien nodig breken ze door een stenen crypt heen.

Grootste probleem voor mij is dat het sinds seizoen 7 een beetje afgeraffeld lijkt, terwijl de seizoenen juist korter zijn en ze met alle voorgeschiedenis goud in handen hebben. Ik kijk nog steeds graag en het blijft mijn favoriete serie, maar ik krijg het gevoel dat het nog beter had gekund.
GoT lijkt nu op een verjaardagskaart, waarbij S7 en S8 ergens in de hoek weggevrot worden omdat er geen ruimte meer is.

Oja, voor de klagende boeklezers, gelukkig hebben jullie de boeken nog. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:33

s0kkie

Cowabunga

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:41:
Vooruit.

Was je er bij? Had je ze geteld? :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Seizoen 1: onverwacht gaat badass Ned zomaar dood. Iedereen onder de indruk
Seizoen 3: onverwacht gaat half fam Stark zomaar dood op een feestje. Iedereen onder de indruk
Seizoen 6: onverwacht gaat half KL zomaar dood in de sept of Baelor / een sprong. Iedereen onder de indruk
Seizoen 8: onverwacht gaat de NK dood. Boeee :+

Ik vond dat (in tegenstelling tot het plot armour bij anderen maar vooruit) nu juist wel goed passen. Een epic battle tegen de biggest baddy in het laatste halfuur van de serie, dat is een standaard Hollywood einde.

Als er geen NK meer is dan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:46:
Nee, het gaf aan dat je ook als main character je leven niet zeker was. Dat maakt de afgelopen aflevering meer Hollywood dan normaal. :) De gelaagdheid in dialogen die je in eerdere seizoenen had ontbreekt al sinds S7. Sommige zaken worden er wel dik opgelegd nu, o.a. de hints naar de crypte :)
We hebben hiervoor 2 afleveringen gehad met mooie dialogen, is iedereen dat al weer vergeten? Veldslagen en actie is vaker hollywood-achtig. En normaal houd ik er ook niet van en duurt het te lang. Maar nu zat ik toch op het puntje van mijn stoel doordat er veel zaken tegelijk gebeurde.
Nog mooier vond ik iemand op reddit die zich afvroeg hoe een houten kist een wight tegenhield op weg naar KL, terwijl de stenen tombes blijkbaar niet sterk genoeg waren in die crypte met veel oudere botten.
Dit is precies mijn punt. Op die manier kun je hele lijsten maken met zaken die niet kloppen. Maar het maakt het voor jezelf alleen maar minder leuk om al dat soort zaken te betwisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Zeara schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:46:
[...]

Dat was oprecht het eerste wat ik dacht toen die dagger te voorschijn kwam.
Ik moet oprecht zeggen dat Sansa mij tegenviel in de cryptes.. Tijdens Blackwater Bay viel ze juist op als "de rust" zelve en bracht ze kalmte aan de rest..

Dat de dothraki/strategie slecht was/leek ben ik het wel mee eens, maar ergens past dat wel de huidige leiders..

Dany heeft meer gevechten verloren dan gewonnen sinds ze in Westeros is en Jon heeft uberhaubt nog geen enkele veldslag gewonnen.. (Nee, Battle of the Basterds hebben de Knights of the Vale gewonnen ;) )

Zelfde geld voor de adviseurs, alleen Tyrion heeft een overwinning geboekt bij Blackwater Bay, de rest van de veldslagen is hij ook op z'n nummer gezet door de opponent.

[ Voor 11% gewijzigd door Puc van S. op 30-04-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Bossie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:46:
Ik lees hierboven dat ik een simpele man ben, Prima :)

Deze simpele man zat aan het einde te denken dat Melisandre misschien ook dezelfde truck als de NK zou doen en de doden op het slagtveld weer tot leven zou bringer.

Waarom zou vuur niet kunnen was ijs kan, daarentegen ging ze beetje als een jedi dood.
Het einde van Melisandre vond ik nu ook wat apart. Dat ze dood zou gaan na een bepaalde actie (zoals bijv. het vuur in de trenches aanmaken) zou logischer zijn. Door het af doen van die necklace en nog een paar meter te lopen vond ik inderdaad raar en had zelf ook het gevoel dat daar nog iets mee gebeurd.
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:46:
Wellicht dat wights sterker zijn als de NK/White Walkers in de buurt is/zijn? Er zijn wel meer zaken die af en toe niet helemaal kloppen/niet te verklaren zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 15:44
Gisteren ook de episode eens bekeken en ik moet zeggen dat ik season 8 tot nu toe een van de mindere vindt. Er was gisteren heel wat mis met de episode, dat het te donker was is al tal van keren aangehaald, gelukkig had ik niet al teveel last van (OLED tv met HDR beeldmodus aan scheelde best veel).

Echter vond ik zoveel dingen niet lekker lopen/uitgewerkt. Ten eerste de "spanningsboog". Spanning werd hier en daar opgebouwd, en dan had je ineens weer een loze scene ertussen met veel minder spanning. Tegen het einde werd dit helemaal een zooitje... spanning bij verschillende shots (verschillende hoofdpersonages), alles naar de climax toewerken... en dan een imo heel slappe scene waar Theon zichzelf killt (sloeg nergens op), gevolgd door de grootste anti-climax: Arya die de NK killt.

Ik heb de boeken niet gelezen en er werden hier en daar dingen gehint dat er een speciale connectie was tussen Bran en de NK... maar niets. Bran zat er de hele tijd voor spek en bonen bij, het is totaal niet duidelijk waarom de NK nu speciaal achter Bran aan ging op het einde, geen extra info over wie de NK is...helemaal niets. En nu is de NK er niet meer (of wellicht komt ie nog terug, je weet maar nooit). Dit vond ik zo slap geschreven.

Daarnaast was het hele gevecht mijn inziens ook nodeloos chaotisch, deels door de slechte belichting. Natuurlijk, een echte oorlog is dat vaak ook, maar het gaat hier om een film/tv productie, een uur lang chaos en nauwelijks kunnen zien wat en waar iets gebeurd is niet plezierig. Mijn gedachte tijdens het eerste uur van de episode was "ach, ik zie op het einde wel wie het nu overleeft", puur omdat je het nauwelijks kon volgen en ook slecht kon inschatten in hoeveel gevaar bepaalde personages nu waren.

De muziek in de episode vond ik in ieder geval wel een positieve bijdrage leveren aan de spanning. In bepaalde shots/scenes werkte de belichting wel goed en dat was dan ook direct erg mooi, maar dat was helaas eerder de uitzondering dan de regel.

Ik ben nog altijd benieuwd hoe GoT gaat aflopen, maar gezien de laatste 3 episodes denk ik dat ik na afloop eerder met gemengde gevoelens achterblijf, dan met een gevoel van "ja, dit was awesome". Jammer, want alle voorgaande seizoenen van GoT waren subliem.
F_J_K schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:49:
Seizoen 3: onverwacht gaat half fam Stark zomaar dood op een feestje. Iedereen onder de indruk
Seizoen 6: onverwacht gaat half KL zomaar dood in de sept of Baelor / een sprong. Iedereen onder de indruk

Ik vond dat (in tegenstelling tot het plot armour bij anderen maar vooruit) nu juist wel goed passen. Een epic battle tegen de biggest baddy in het laatste halfuur van de serie, dat is een standaard Hollywood einde.

Er zit toch wel wat verschil in de personages die dood gaan en de manier waarop/de opbouw. Bijvoorbeeld Ned, dat was een van de "good guys", mensen hadden een positieve band en vonden het gewoon jammer, maar het gaf het verhaal wel een boost (oorlog tussen de families).
De NK wordt al seizoenen lang aangekondigd en afgeschilderd als de grote eindbaas, vrees voor hem, hij lijkt ongenaakbaar (ook gedurende deze laatste episode), men wacht nog op meer info van "wie is hij" en "wat is zijn doel/verhaal".... en dan valt dat ineens weg op een veel te makkelijke manier. In plaats van dat dit nu het algehele verhaal een boost geeft, laat het juist een gat achter "...en nu?".

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:50:
[...]

We hebben hiervoor 2 afleveringen gehad met mooie dialogen, is iedereen dat al weer vergeten? Veldslagen en actie is vaker hollywood-achtig. En normaal houd ik er ook niet van en duurt het te lang. Maar nu zat ik toch op het puntje van mijn stoel doordat er veel zaken tegelijk gebeurde.
Die dialogen waren anders lang niet zo sterk? Alleen een everybody meets everybody reünie. Ik heb er weinig van onthouden. Jammer dat de actie zo donker was. Een uur lang donker beeld wat nauwelijks te volgen was. Kan liggen aan Ziggo misschien.
[...]

Dit is precies mijn punt. Op die manier kun je hele lijsten maken met zaken die niet kloppen. Maar het maakt het voor jezelf alleen maar minder leuk om al dat soort zaken te betwisten.
Punt is dat het eerder beter doordacht was en dit soort dingen nauwelijks voorkwamen... hoewel, Melissandre heeft in bad in S4? een keer haar ketting afgedaan en veranderde toen niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleros

Goed punt.
Ik denk alleen dat het een wel met het ander te maken heeft. Persoonlijk vind/vond ik het niet erg dat de NK dood is maar meer de manier waarop; zonder opoffering van 1 van de main characters bijvoorbeeld. Zelfs Arya heeft dit overleefd.
Daardoor heeft het een anticlimax gevoel nagelaten bij mij en is de impact van de andere voorbeelden die je noemt anders. NK was niet echt een character maar meer een algemeen 'gevaar'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Even een wilde opmerking m.b.t. Melisandre: Zou ze niet een White Walker geweest kunnen zijn die voor de andere kant ging vechten?
Dat die ketting haar beschermde tegen invloed van de NK, en nu de NK dood was en de ketting af ging zij ook dood ging (net als alle andere WW/Wights)? Ze verstuifde zeg maar ook net als de Wights.
Dat zou ook kunnen verklaren dat ze zoveel weet over de NK en ook dat ze doden tot leven kan wekken (maar dan niet als zombie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:50:
[...]

Het hele idee is juist dat dit soort lijsten juist minimaal zijn bij een goed doordachte serie en wat uitgebreider bij een simpele serie. Dat is ook niet erg, alleen GoT was altijd een goed doordachte serie en zakt daar flink in de laatste tijd.

Als je eerst een kader schets dan schept dat verwachtingen. Als je hetzelfde kader binnen dezelfde aflevering dan weer totaal verplaatst dan weet je als kijker ook niet waar je aan toe bent.

Ze hebben de NK totaal overpowered met een draak die alles kan afbreken (muur en kastelen), maar vervolgens gebeurt daar niks mee. Plot dat Bran schets is dat de NK enkel wil vernietigen en doden, maar zijn belangrijkste wapen wordt daar niet voor gebruikt.

Net zoals met de Wights, als je er duizenden ziet krioelen als mieren om zo de totale machtsonbalans weer te geven is het een beetje vreemd dat er 10 rustig door een bieb heen wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Angeloonie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:57:
Even een wilde opmerking m.b.t. Melisandre: Zou ze niet een White Walker geweest kunnen zijn die voor de andere kant ging vechten?
Dat die ketting haar beschermde tegen invloed van de NK, en nu de NK dood was en de ketting af ging zij ook dood ging (net als alle andere WW/Wights)? Ze verstuifde zeg maar ook net als de Wights.
Dat zou ook kunnen verklaren dat ze zoveel weet over de NK en ook dat ze doden tot leven kan wekken (maar dan niet als zombie).
Nee ze heeft eerder al eens haar 'echte gezicht' laten zien, waar ze stokoud was.

edit: goed punt hieronder

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

F_J_K schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:58:
[...]

Nee ze heeft eerder al eens haar 'echte gezicht' laten zien, waar ze stokoud was.
Ja, net als die WW mannetjes, die zien er ook stokoud uit. Dus naast bescherming tegen de NK diende die ketting ook als metamorfose zeg maar.

[ Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 30-04-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Moi_in_actie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:54:
Echter vond ik zoveel dingen niet lekker lopen/uitgewerkt. Ten eerste de "spanningsboog". Spanning werd hier en daar opgebouwd, en dan had je ineens weer een loze scene ertussen met veel minder spanning. Tegen het einde werd dit helemaal een zooitje... spanning bij verschillende shots (verschillende hoofdpersonages), alles naar de climax toewerken... en dan een imo heel slappe scene waar Theon zichzelf killt (sloeg nergens op), gevolgd door de grootste anti-climax: Arya die de NK killt.
Volgens de "Behind the scenes" was dit opzettelijk de bedoeling van de regisseur om geen "battle fatigue" te krijgen. Ik moet zeggen dat dit een redelijk recente filmtechniek is want de stokoude film Alexander Nevsky (1938) blijft wel gewoon een lange battle scene aanhouden. Zo zijn er nog films maar nu is het eerder bloed mixen met emotie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H

Als je fanboy fase voorbij is zul je zien dat 'onverwacht' niet de kritiek is op deze episode.

De GoT wereld en zijn regels worden niet gehandhaafd. De opgebouwde 'immersion' verdwijnt. Een deus ex machina ten behoeve van Arya, priestess en mooie shots.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:41:
Vooruit.

Was je er bij? Hoezo zonder enige reden? Wat is hier tactisch fout aan en waar is de plothole?
Als je weet dat tegenstander doden tot "leven" kan toveren, dan is het laatste wat je wil dat de tegenstander kleine slagen wint en zo telkens de tijd heeft om zijn leger te vergroten. En enige kans die ze hebben is in 1 klap het leger te verslaan en de WWs/NK om te leggen voordat hij z'n move kan maken en je weer opnieuw kan beginnen. Dit was dus het domste wat je kan doen. Want los van hoe een calvarie ingezet dient te worden, neem je nu een gigantische gok. Als er namelijk maar 1 WW overblijft eindig je tegen een groter leger als dat je begon.
Het dier stond vooraan, het is een autonoom dier.
Again, was je erbij? Heb je alles geteld?
Dit is meestal in een TV serie met main characters. Bovendien zijn de meeste meer getraind dan naamloze soldaten.
Ja en dit is nou net waar GoT afweek. Dit is ook het doel van de schrijver geweest, hij hield namelijk wel van LoTR (good vs evil) maar vond het teveel zwart/wit en voorspelbaar. Daarom maakte hij veel characters grijs van karakter en zijn verhaal onvoorspelbaar.
Er komen nog 3 afleveringen. Daarnaast kan hij moeilijk bewegen, niet? Het was afgesproken dat hij zich daar zou huisvesten.
Iets met faceless men, ooit opgelet?
Waar baseer je die paar honderd km/h op. Ik heb geen snelheidsmeter gezien.
Spanning is er juist als er mensen kunnen sneuvelen. Nu kun je gerust bier gaan halen tijdens de aflevering want ze overleven het toch wel ondanks dat ze begraven zijn in Wights, Sam Anyone?
In dit lijstje zitten vrijwel geen plotholes of tactische fouten. Dat jij met Red alert 2 altijd won tegen AI, wil niet zeggen dat je ineens alles weet van veldslagen.

Het lijkt me zo kut om elk detail maar te moeten betwisten als je naar fictie zit te kijken. Het komt nl. redelijk in de buurt van azijn zeiken.
Eens, soms zou ik wel naar Transformers willen kijken en het gevoel willen hebben dat dit het meest meeslepende drama is wat ik kan bedenken en tot tranen beroerd zou zijn als Optimus Prime wordt neergeslagen ondanks dat ik eigenlijk wel weet dat er nog 6 delen komen dus eigenlijk niet echt verslagen is. Maar helaas :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
Gisteren ook de episode eens bekeken en ik moet zeggen dat ik season 8 tot nu toe een van de mindere vindt. Er was gisteren heel wat mis met de episode, dat het te donker was is al tal van keren aangehaald, gelukkig had ik niet al teveel last van (OLED tv met HDR beeldmodus aan scheelde best veel).

Ik heb de boeken niet gelezen en er werden hier en daar dingen gehint dat er een speciale connectie was tussen Bran en de NK... maar niets. Bran zat er de hele tijd voor spek en bonen bij, het is totaal niet duidelijk waarom de NK nu speciaal achter Bran aan ging op het einde, geen extra info over wie de NK is...helemaal niets. En nu is de NK er niet meer (of wellicht komt ie nog terug, je weet maar nooit). Dit vond ik zo slap geschreven.

Daarnaast was het hele gevecht mijn inziens ook nodeloos chaotisch, deels door de slechte belichting. Natuurlijk, een echte oorlog is dat vaak ook, maar het gaat hier om een film/tv productie, een uur lang chaos en nauwelijks kunnen zien wat en waar iets gebeurd is niet plezierig. Mijn gedachte tijdens het eerste uur van de episode was "ach, ik zie op het einde wel wie het nu overleeft", puur omdat je het nauwelijks kon volgen en ook slecht kon inschatten in hoeveel gevaar bepaalde personages nu waren.

De muziek in de episode vond ik in ieder geval wel een positieve bijdrage leveren aan de spanning. In bepaalde shots/scenes werkte de belichting wel goed en dat was dan ook direct erg mooi, maar dat was helaas eerder de uitzondering dan de regel.

Ik ben nog altijd benieuwd hoe GoT gaat aflopen, maar gezien de laatste 3 episodes denk ik dat ik na afloop eerder met gemengde gevoelens achterblijf, dan met een gevoel van "ja, dit was awesome". Jammer, want alle voorgaande seizoenen van GoT waren subliem.

[...]

Er zit toch wel wat verschil in de personages die dood gaan en de manier waarop/de opbouw. Bijvoorbeeld Ned, dat was een van de "good guys", mensen hadden een positieve band en vonden het gewoon jammer, maar het gaf het verhaal wel een boost (oorlog tussen de families).
De NK wordt al seizoenen lang aangekondigd en afgeschilderd als de grote eindbaas, vrees voor hem, hij lijkt ongenaakbaar (ook gedurende deze laatste episode), men wacht nog op meer info van "wie is hij" en "wat is zijn doel/verhaal".... en dan valt dat ineens weg op een veel te makkelijke manier. In plaats van dat dit nu het algehele verhaal een boost geeft, laat het juist een gat achter "...en nu?".
Laat ik vooropstellen: er is ook een hoop (nog) niet goed uitgewerkt. Maar men heeft in het verleden kunnen laten zien dat dit wel degelijk mogelijk is. Dat houdt ook het nut van Bran in leven houden nog enigszins in stand (ik had half verwacht dat de NK en hij elkaar zouden annihileren).

De achtergrond van de NK is in de serie altijd een "bijzin" geweest (in tegenstelling tot A Song of Ice and Fire, maar daar wachten we ook nog op twee boeken uiteraard). De serie heet niet voor niets zo: het gaat om de Iron Throne en de verdeling/vereniging/splijting van Wessos. Mensenwerk.

Ja, ik vond het ook jammer dat Bran "gelijk" had en de Night King op hem uit was (ik wil ook nog even het hoe en waarom weten). Het was een zeer interessante plottwist geweest wanneer Winterfell er klaar voor was en de NK naar King's Landing was doorgestoten (met alle gevolgen van dien).

Ik vond de "dood" van de NK niet zo onverwacht, maar wel vroeg. En ik mis hierin nog een paar geniale plottwists (Jon = Aegon, Ayra's wraak voor de Red Wedding) maar je wilde ongetwijfeld geen samenvatting van de serie geven ;)

Het aantal "bekende" dodelijke slachtoffers past m.i. ook wel in de serie: voor het "dramagehalte" is het veel "leuker" als hoofdkarakters elkaar afmaken en niet de ultieme badass er met enige regelmaat aan zijn buitenmaatse ijspegel spiest.
Nog los van de losse eindjes van The Long Night denk ik dat er (behalve de strijd om de Iron Throne) nog voldoende te vertellen is. In de preview van E4 zag ik vele Targaryen-schepen. Wie zitten daarop dan? Of keert Daahrio precies op het goede moment naar Wessos met de Second Sons (dat zou echt killing en té Hollywood-achtig zijn, al vond ik Daahrio wel een gaaf personage).
Maken Tyrion of Jaime hun zus af? Of komt Ayra aan haar ultieme wraak? Of wordt het een ultieme Queen Clash tussen Dany en Cersei? Kan allemaal...

[ Voor 8% gewijzigd door ralphilosophy op 30-04-2019 11:04 ]

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Angeloonie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:59:
Ja, net als die WW mannetjes, die zien er ook stokoud uit.
Ik zou ook denken dat een aantal WW oud zouden zijn. Ik lees veelal dat de WW de snelgroeiende baby-zonen zijn van Craster (en daarom deed de NK duizenden jaren niets tot de babyfabriek in gang schoot).

Ik ben er zelf niet uit waar die WW allemaal vandaan komen. En zijn ze met 12 of 1000? We komen het in ieder geval niet te weten (als er al ergens een backstory op bluray komt).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ook in de serie is volgens mij al een keer uitgelegd dat de NK als speciaal wapen gecreeerd was door de Children of the Forest in hun strijd tegen de First Men. De First Men sloten hem op achter de muur en hebben de Night Watch ingesteld om hem daar te houden. Door de eeuwen heen zwakt kennis en wil om te verdedigen af bij de meerderheid van de mensch. De NK groeit in kracht want zijn enige doel was mensen kapot maken en daarmee is hij achter de muur doorgegaan (vooral Wildlings waarvan er honderdduizenden afgeslacht zijn).

Bran heeft uitgelegd dat het de NK alleen te doen is om de mensch uit te roeien, waarvoor hij immers geschapen is. En Bran is als Three Eyed Raven de ultieme mensch omdat hij het geheugen van de mensheid is voor verleden, heden en toekomst. Vandaar dat die kapot moet in de beleving van de NK omdat anders de mensheid niet vernietigd is.

[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 30-04-2019 11:05 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

fleros schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:56:
[...]
Goed punt.
Ik denk alleen dat het een wel met het ander te maken heeft. Persoonlijk vind/vond ik het niet erg dat de NK dood is maar meer de manier waarop; zonder opoffering van 1 van de main characters bijvoorbeeld. Zelfs Arya heeft dit overleefd.
Daardoor heeft het een anticlimax gevoel nagelaten bij mij en is de impact van de andere voorbeelden die je noemt anders. NK was niet echt een character maar meer een algemeen 'gevaar'.
Kortom: totaal niet wat er verwacht was. Net zoals dat het onverwacht was dat zwangere vrouw / jonge koning / etc stierven. +1 onverwacht in mijn boekje. Iedereen zat vooraf te speculeren welke main characters dood gingen, niet of.

(En -1 voor de manier waarop plot armour hielp tegen hordes walkers. Dat had anders gekund, al was het massaal vluchten waar de NK de moeite niet neemt te achtervolgen, omdat z'n doelwit er nog was).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Grootste probleem voor velen is volgens mij dat de "diehard boekenlezers" een veel te hoog verwachtingspatroon hebben voor iets wat inmiddels gewoon mainstream/Hollywood is geworden. Daarnaast is wordt er gewoon toegewerkt naar een happy end voor de good guys. Deal with it en geniet zo lang het nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleros
Angeloonie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:57:
Als opmerkingen op je laatste punten (de verschillende 'mogelijkheden' van Milesandre), dit zijn wel algemene kwaliteiten van een Red Priest. De profetie, resurrectie horen daar ook bij. (bron: https://gameofthrones.fandom.com/wiki/Red_Priest)
Leuke theorie overigens maar ik denk persoonlijk iets te ver gezocht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
shoombak schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:04:
Grootste probleem voor velen is volgens mij dat de "diehard boekenlezers" een veel te hoog verwachtingspatroon hebben voor iets wat inmiddels gewoon mainstream/Hollywood is geworden. Daarnaast is wordt er gewoon toegewerkt naar een happy end voor de good guys. Deal with it en geniet zo lang het nog kan.
Mee eens :) ben zelf "diehard boekenlezer" en lees ontzettend veel theoriën online omdat ik dat leuk vind, maar zie de serie wel als geheel los van de boeken. Een serie waarin een heel seizoen in minder dan 10 uur moet gaat het niveau van verhaalvertelling uit de boeken nooit halen, maar ik geniet er zeker niet minder om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:57:
[...]

Het hele idee is juist dat dit soort lijsten juist minimaal zijn bij een goed doordachte serie en wat uitgebreider bij een simpele serie. Dat is ook niet erg, alleen GoT was altijd een goed doordachte serie en zakt daar flink in de laatste tijd.
Eens, maar ik denk dat als ik mijn best ga doen en ga zoeken in elke episode van elk seizoen wel zo'n punt eruit kan halen. Ik kijk daar doorheen, omdat ik de serie dermate vermakend vind dat ik me daar niet veel aan stoor. Bij een prutsserie is zoiets vaak doorslaggevend om te stoppen met kijken.
Ze hebben de NK totaal overpowered met een draak die alles kan afbreken (muur en kastelen), maar vervolgens gebeurt daar niks mee. Plot dat Bran schets is dat de NK enkel wil vernietigen en doden, maar zijn belangrijkste wapen wordt daar niet voor gebruikt.
Zijn belangrijkste wapen is m.i. het onuitputbare leger Wights. Dat hij die draak kreeg was mooi meegenomen. Hij heeft die draak niet erg lang, misschien is hij er niet zo getraind mee? Bovendien vond ik de ondergang van die draak zeer plausibel. En vond het gevecht met de 3 draken ook alles behalve onrealistisch of onwaarschijnlijk.
Net zoals met de Wights, als je er duizenden ziet krioelen als mieren om zo de totale machtsonbalans weer te geven is het een beetje vreemd dat er 10 rustig door een bieb heen wandelen.
Zo kun je er naar kijken. Je kunt ook denken dat de NK die Wights daar neer zet om zo loze ruimten te bewaken nadat ze er doorheen zijn "gesweaped".

Hoe dan ook, met een beetje fantasie kun je er toch op verschillende manieren naar kijken. En als je alles negatief wilt zien is dat een keus, maar het lijkt me gewoonweg niet chill om zo naar zo'n serie als GoT te kijken dan. En met name aflevering als deze waar enigszins hollywood-achtige tafarelen plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
Het plot van Melisandre, red priestess, kon tot aan de resurrectie van Jon Snow ook afgedaan worden als 'superstition' / bijgeloof. Je wist het als kijker nooit zeker of ze nou ECHT invloed had.

Dat maakte het voor mij boeiend, als een waarzegster met veel invloed - die je niet kon ontkrachten.

[ Voor 20% gewijzigd door Harm_H op 30-04-2019 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
MrFl0ppY schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:01:
[...]

Als je weet dat tegenstander doden tot "leven" kan toveren, dan is het laatste wat je wil dat de tegenstander kleine slagen wint en zo telkens de tijd heeft om zijn leger te vergroten. En enige kans die ze hebben is in 1 klap het leger te verslaan en de WWs/NK om te leggen voordat hij z'n move kan maken en je weer opnieuw kan beginnen. Dit was dus het domste wat je kan doen. Want los van hoe een calvarie ingezet dient te worden, neem je nu een gigantische gok. Als er namelijk maar 1 WW overblijft eindig je tegen een groter leger als dat je begon.
volgens mij kan (kon) een WW alleen maar "nieuwe" doden tot leven wekken, wights die al omgelegd zijn kunnen niet meer tot leven gewekt worden.

Dus als de Dothraki per persoon meer dan 1 wights omgelegd hadden zou je al netto winst gehad hebben.

Dan nog zou het beter geweest zijn om de Dothraki (als je ze toch dood wil laten vechten) als reserve achter de hand te houden ten zuiden van Winterfell en tijdens de strijd om Winterfell de wights in de rug/zijkant aan te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleros
F_J_K schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:04:
[...]

Kortom: totaal niet wat er verwacht was. Net zoals dat het onverwacht was dat zwangere vrouw / jonge koning / etc stierven. +1 onverwacht in mijn boekje. Iedereen zat vooraf te speculeren welke main characters dood gingen, niet of.

(En -1 voor de manier waarop plot armour hielp tegen hordes walkers. Dat had anders gekund, al was het massaal vluchten waar de NK de moeite niet neemt te achtervolgen, omdat z'n doelwit er nog was).
Dat probeerde ik uit te leggen; het gaat er niet zozeer om dat het onverwachts was, meer de impact :)

Zoals al eerder aangegeven hierboven heeft het denk ik met de verwachtingen te maken van de eerste paar seizoenen waarin de events van de boeken nog werden gevolgd. Even bijschakelen voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het was even opzoeken (ebook bladert niet zo snel...) maar over haar bad in seizoen 1.

Dit is de tekst:
"They filled her bath with hot water brought up from the kitchen and scented it with fragrant oils. The girl pulled the rough cotton tunic over Dany’s head and helped her into the tub. The water was scalding hot, but Daenerys did not flinch or cry out. She liked the heat. It made her feel clean. Besides, her brother had often told her that it was never too hot for a Targaryen. “Ours is the house of the dragon,” he would say. “The fire is in our blood.”

Ik heb (nog) nergens gelezen dat ze vuurproof is, alleen dat zij EN Viserys graag kokend water hebben in bad.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
streamnl schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:11:
Ik heb (nog) nergens gelezen dat ze vuurproof is, alleen dat zij EN Viserys graag kokend water hebben in bad.
Daarom is dit ook geen boekbespreking, maar gaat het over de serie. In de serie is ze wel vuurbestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
Het was even opzoeken (ebook bladert niet zo snel...) maar over haar bad in seizoen 1.

Dit is de tekst:
"They filled her bath with hot water brought up from the kitchen and scented it with fragrant oils. The girl pulled the rough cotton tunic over Dany’s head and helped her into the tub. The water was scalding hot, but Daenerys did not flinch or cry out. She liked the heat. It made her feel clean. Besides, her brother had often told her that it was never too hot for a Targaryen. “Ours is the house of the dragon,” he would say. “The fire is in our blood.”

Al heeft ze in de serie (om even terug te gaan) twee keer een gigantische vuurzee overleefd...

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
MrFl0ppY schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:01:
[...]
Spanning is er juist als er mensen kunnen sneuvelen. Nu kun je gerust bier gaan halen tijdens de aflevering want ze overleven het toch wel ondanks dat ze begraven zijn in Wights, Sam Anyone?
Maar die spanning was er toch ook? Na de vorige 2 afleveringen had ik in ieder geval het gevoel dat de nodige main characters zouden gaan sterven. Ik had niet verwacht dat de main characters die het nu hebben overleefd, dit zouden doen in ieder geval.
Ik kan uiteindelijk wel vrede hebben met de mensen die niet zijn doodgegaan (hebben allen een connectie met KL/Cersei) en diegene die wel zijn doodgegaan (die alleen een connectie hadden met het NK verhaal in principe). Uitzonderingen zoals Tormund daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:08:
[...]

Eens, maar ik denk dat als ik mijn best ga doen en ga zoeken in elke episode van elk seizoen wel zo'n punt eruit kan halen. Ik kijk daar doorheen, omdat ik de serie dermate vermakend vind dat ik me daar niet veel aan stoor. Bij een prutsserie is zoiets vaak doorslaggevend om te stoppen met kijken.

[...]

Zijn belangrijkste wapen is m.i. het onuitputbare leger Wights. Dat hij die draak kreeg was mooi meegenomen. Hij heeft die draak niet erg lang, misschien is hij er niet zo getraind mee? Bovendien vond ik de ondergang van die draak zeer plausibel. En vond het gevecht met de 3 draken ook alles behalve onrealistisch of onwaarschijnlijk.

[...]

Zo kun je er naar kijken. Je kunt ook denken dat de NK die Wights daar neer zet om zo loze ruimten te bewaken nadat ze er doorheen zijn "gesweaped".

Hoe dan ook, met een beetje fantasie kun je er toch op verschillende manieren naar kijken. En als je alles negatief wilt zien is dat een keus, maar het lijkt me gewoonweg niet chill om zo naar zo'n serie als GoT te kijken dan. En met name aflevering als deze waar enigszins hollywood-achtige tafarelen plaatsvinden.
Maak niet de denkfout dat iedereen die hier zaken neerzet niet geniet. Ik vond vorige aflevering van de drie de beste en ook zeker de moeite waard.Tijdens het kijken vielen me slechts een handjevol dingen op (naast de vieze black crush overal op m'n Oled :X ), maar na het kijken denk je nog eens na over bepaalde scenes en dan klopt er veel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

De eerste twee episodes waren prima te pruimen. Maar juist omdat GoT een hoog niveau weet te halen, is het des te pijnlijker dat deze aflevering zo eenvoudig was.

Met vrienden even kort besproken en we vonden dit massaal een ruk aflevering.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Overigens, "scalding hot water" is normaal gesproken water zo heet dat je er brandwonden van krijgt. Dus of ze in de boeken dan wel of niet tegen vuur kan, het is niet normaal dat je tegen zulk heet water kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dit is de tekst:

Nee, daarin wijkt de serie af van de boeken. De serie geeft wel duidelijk aan dat echte Targaryens van asbest zijn.

- Dany die een pj party houdt op de brandstapel van Khal Drogo, het doet haar weinig en de eitjes komen uit.
- Dany die neerbuigend opmerkt dat Viserys toch geen echte draak was omdat hij niet tegen een beetje gesmolten goud kon.
- Dany die een kampvuurtje maakt van de Khals die haar in S6 gevangen houden en dan zonder enige schade het vuur uit loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Harm_H schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:01:
Als je fanboy fase voorbij is zul je zien dat 'onverwacht' niet de kritiek is op deze episode.

De GoT wereld en zijn regels worden niet gehandhaafd. De opgebouwde 'immersion' verdwijnt. Een deus ex machina ten behoeve van Arya, priestess en mooie shots.
Die fase is al voorbij sinds er geen tieten meer zijn te zien. /s

Op andere punten zat kritiek, maar hier zie ik dat niet. De NK kan dood, Arya had het wapen en de kennis en kunde waar al jaren naar toe wordt gewerkt (gracieus i.t.t. krachtig), wist waar Bran was en wat hij er deed. Dat zie ik als het tegenovergestelde van een deus ex machina en prima passen. Dat de camera niet over haar schouder mee keek doet daar niets aan af. Dat er ook andere manieren waren ook niet (of juist niet: het maakt het haast per definitie geen deus ex machina als het ook op andere manieren kon. Kruisboog onder Bran z'n deken of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

F_J_K schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:19:
[...]

Die fase is al voorbij sinds er geen tieten meer zijn te zien. /s
Arya's sideboobs tellen idd nauwelijks nog.

Pagina: 1 ... 43 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic