Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Waarom Jon die met de Draak op een muurtje zit niet ff die afzetting in de hens zet snap ik echt niet. Nu moest Melisandre ervoor dood...

Veel kan ik door de vingers zien. Maar in de montage gaan ze letterlijk meteen naar Jon als 't Melisandre op 't nippertje gelukt is.

[ Voor 33% gewijzigd door majoh op 29-04-2019 22:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Afbeeldingslocatie: http://www.quickmeme.com/img/a8/a8bd3fee10fe8194d98a2f8bbb5c66a3cafa23966650442178e73c9f3dacb982.jpg

Helmsdeep in een GoT jasje. Ik vind het prima oOo

[ Voor 61% gewijzigd door Notna op 29-04-2019 22:32 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
majoh schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:25:
Waarom Jon die met de Draak op een muurtje zit niet ff die afzetting in de hens zet snap ik echt niet. Nu moest Melisandre ervoor dood...

Veel kan ik door de vingers zien. Maar in de montage gaan ze letterlijk meteen naar Jon als 't Melisandre op 't nippertje gelukt is.
Toen was Jon aan het rondvliegen door de dichte sneeuw/mist waardoor hij dat niet zag als ik het goed heb.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:42
Thanks, hier moest ik om lachen :*)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wat ontzettend teleurstellend dit..

Gevecht mooi in beeld gebracht, maar behalve hakken en nog meer hakken gebeurt er helemaal niks. Op een gegeven moment was het gewoon komisch aan het worden. En dan het moment dat alle doden zich aansluiten bij de NK. En natuurlijk overleven onze hoofdpersonen het bijna allemaal.

Met als absolute dieptepunt: one pointy stick vs de NK... Half legertje om zich heen, maar Arya rent er ff tussendoor. Alsof de regisseur zich aan het einde plots besefte dat ie nog een paar afleveringen moest maken, en dat ie even een einde moest breien aan dit gevecht.

Dit lijkt helemaal nergens op.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 12:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Señor Sjon schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:47:
Er zijn in de loop der seizoenen wel meer karakters 'simpel' vermoord. Kijk alleen maar naar de Red Wedding waarbij een groot deel van de adel in het noorden uit het plot gezaagd werd.

@Edwin__ Uiteindelijk is S8 waar de opbouw samenkomt, dus dat het wat voorspelbaarder wordt om de serie te eindigen is dan niet zo heel raar. En we zijn pas halverwege S8. :P
Dit is het hè. In vorige seizoenen heb je zoveel karakters en kun je nog heel veel twists en wendingen doen, maar uiteindelijk zitten alle touwtjes aan 1 grote eindknoop vast. Het voelt dus ééndimensionaal, maar in werkelijkheid zijn het gewoon 7 seizoenen die samenkomen.

Je kunt namelijk niet nog een hele grote plottwist doen zomaar vanuit het niets. Dat het een droom is ofzo. Of dat Bran ineens de slechterik blijkt :')

Een plottwist moet je opbouwen, net als dat vijftig verhaallijnen uiteindelijk samenkomen, waardoor het wellicht wat als een anti-climax voelt.

We weten ook dat Cersei straks op ongetwijfeld bijzondere wijze door 1 van de hoofdpersonen wordt doodgemaakt. Is dat dan ook een anti-climax?

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:27

-tom-562

Oliesjeik

Hele brute aflevering, alleen vind ik het einde van de NK wel erg simpel zo :P ik had mij juist verheugd op allerlei wilde verhalen/verwijzingen naar dode Starks etc. :P
Ben erg benieuwd waarmee ze de volgende 3 afleveringen gaan vullen, ik kan mij niet voorstellen dat het nu enkel en alleen nog over de iron throne gaat, dat zou ik echt te makkelijk vinden (het moet echt geen Dexter einde worden..)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 15:12
Raar dat alleen niet echt hoofdrollen behalve de no zijn gesneuveld, had Jamie of een sansa wel verwacht.

De nk die jon vermoord had ik wel alla got hier verwacht. Omdat dat niet verwacht zal worden.

Maar een hele mooie aflevering zo voorbij gevlogen. Met spanning en genot naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51
-tom-562 schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:53:
Hele brute aflevering, alleen vind ik het einde van de NK wel erg simpel zo :P ik had mij juist verheugd op allerlei wilde verhalen/verwijzingen naar dode Starks etc. :P
Ben erg benieuwd waarmee ze de volgende 3 afleveringen gaan vullen, ik kan mij niet voorstellen dat het nu enkel en alleen nog over de iron throne gaat, dat zou ik echt te makkelijk vinden (het moet echt geen Dexter einde worden..)
Net als e1 en 2 nu e4 en 5 opbouw en e6 endgame?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

Sharky

Skamn Dippy!

Via Ziggo gekeken de eerste 20 minuten. Niet te doen zeg wat een flutkwaliteit. Bij de snelle scenes met veel detail werd het gewoon brij. Maar snel Plex aangezet en dat was al stukken beter.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:46

Falcon10

Hit it i would !

k vond ze goed en niet goed :p
Het vechten werd op een gegeven moment inderdaad komisch.
Strategisch gezien mja, kan je discussieren over of het geniaal was of niet. Het was al duidelijk in vorige aflevering dat ze de Knight King naar Bran moesten lokken. Goed gelukt me dunkt, dat je heel je leger voor opofferd is een andere zaak, rekening houdend dat je eigenlijk nog heel KL en bijhorende leger(s) moet trotseren.
Mooie plottwist zou inderdaad zijn, dat Bran door het wargen op één of andere manier in de NK is kunnen doordringen, en zijn leger terug kan doen opstaan.
En opeens heb je dan terug een gans leger Dothraki, Unsullied, Wildlings en wat nog meer :D
Denk dat Cersei dan gans KL de lucht laat invliegen met dat groen spul, incl haar Golden Army :D
Klinkt eigenlijk zo slecht nog niet, ik zou er voor tekenen :D

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Jeroenneman schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:45:

Gevecht mooi in beeld gebracht, maar behalve hakken en nog meer hakken gebeurt er helemaal niks. Op een gegeven moment was het gewoon komisch aan het worden. En dan het moment dat alle doden zich aansluiten bij de NK. En natuurlijk overleven onze hoofdpersonen het bijna allemaal.

Met als absolute dieptepunt: one pointy stick vs de NK... Half legertje om zich heen, maar Arya rent er ff tussendoor. Alsof de regisseur zich aan het einde plots besefte dat ie nog een paar afleveringen moest maken, en dat ie even een einde moest breien aan dit gevecht.

Volgens mij was het stukje over de kleuren van ogen tegen Arya door Melisandre een hint. Arya neemt de 'face' over van de Wight die ze tegen het lijf loopt en een dragonglass dolk door de kin jast. Zo kan ze ongemerkt bij de NK in de buurt komen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:36

Quad

Doof

Lekkere episode, alleen begonnen de zombies op een gegeven moment wel te vervelen. Vooral ook omdat er eigenlijk nauwelijks belangrijke characters dood zijn gegaan. Was het spannend? Uiteraard, maar het kon beter.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het werd niet getoond, maar wel geïnsinueerd door het blauwe ogen verhaal en het shot vlak voor Arya haar move. Ze lijkt daar het gezicht van een White walker geleend te hebben en zo zich ertussen gemanoeuvreerd te hebben. M'n vrouw meende het iig en het zou mogelijk kunnen zijn. Alleen tonen ze dat dus niet zover ik zag.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:04:
[...]

Volgens mij was het stukje over de kleuren van ogen tegen Arya door Melisandre een hint. Arya neemt de 'face' over van de Wight die ze tegen het lijf loopt en een dragonglass dolk door de kin jast. Zo kan ze ongemerkt bij de NK in de buurt komen.
2 minuten eerder, jij wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Sharky schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:00:
Via Ziggo gekeken de eerste 20 minuten. Niet te doen zeg wat een flutkwaliteit. Bij de snelle scenes met veel detail werd het gewoon brij. Maar snel Plex aangezet en dat was al stukken beter.
Aflevering 1 heb ik via Ziggo gekeken, de afgelopen 2 via een andere manier :+ dat is echt stukken beter te doen. Maar nog steeds erg donker

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:06:
[...]

Het werd niet getoond, maar wel geïnsinueerd door het blauwe ogen verhaal en het shot vlak voor Arya haar move. Ze lijkt daar het gezicht van een White walker geleend te hebben en zo zich ertussen gemanoeuvreerd te hebben. M'n vrouw meende het iig en het zou mogelijk kunnen zijn. Alleen tonen ze dat dus niet zover ik zag.....
Dan nog: de NK overleeft wel een gigantische vuurzee van een draak, maar door de dragon glass dagger is het gelijk game over? Beetje simpel dit.

En tja, er was veel actie en veel zombie slashing. Maar op geen enkel moment zat ik echt gespannen in m'n stoel. De hoofdpersonen hebben volgens mij samen wel duizend man afgeslacht. Na 40 min zombie invasie hou ik het voor gezien, dan heb je alle shots van hakken wel gehad. Dit duurde maar voort.

Nah, dit weekend was ik veel blijer met Endgame dan met GoT. Kan me ook niet voorstellen dat Martin deze aflevering goed zou keuren met ontzettend dikke plot armor en onmogelijke situaties (Dany en Jorah die midden in de horde worden gedropt en daar nog 20 minuten stand houden)...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:12:
[...]

Dan nog: de NK overleeft wel een gigantische vuurzee van een draak, maar door de dragon glass dagger is het gelijk game over? Beetje simpel dit.

En tja, er was veel actie en veel zombie slashing. Maar op geen enkel moment zat ik echt gespannen in m'n stoel. De hoofdpersonen hebben volgens mij samen wel duizend man afgeslacht. Na 40 min zombie invasie hou ik het voor gezien, dan heb je alle shots van hakken wel gehad. Dit duurde maar voort.

Nah, dit weekend was ik veel blijer met Endgame dan met GoT. Kan me ook niet voorstellen dat Martin deze aflevering goed zou keuren met ontzettend dikke plot armor en onmogelijke situaties (Dany en Jorah die midden in de horde worden gedropt en daar nog 20 minuten stand houden)...
Oh daar ben ik het wel mee eens hoor. Deze aflevering geen major character laten sneuvelen is een beetje nep gezien de serie en seizoen 1.....Ned!
Maar aangezien er nog 3 afleveringen komen hoop ik op een GoT waardig einde. Ik blijf erbij dat zoveel plot afwerken in 6 afleveringen geen goede keuze is. Het voelt allemaal gehaast. Over de motieven van de NK had ik overigens niks verwacht, ze zwijgen allemaal en ze doden. Het is geen bond slechterik die even zijn plan uit de doeken gaat doen. De boeken lenen zich daar veel beter voor uiteraard.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Jeroenneman Nee met Valyriansteel, niet dragonglass. De dolk die gebruikt zou worden om Bran te vermoorden in S01.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Jeroenneman schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:12:
[...]

Gaan we ook mopperen dat Superman een Boeing 747 kan koppen zonder kleerscheuren, maar doodgaat c.q verzwakt van een onsje Kryptonite?

Het is een Achilleshiel, daar is niets simpels of makkelijks aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 29-04-2019 23:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 09:55
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:16:
[...]
….
Over de motieven van de NK had ik overigens niks verwacht, ze zwijgen allemaal en ze doden. Het is geen bond slechterik die even zijn plan uit de doeken gaat doen. De boeken lenen zich daar veel beter voor uiteraard.
Haha, ja met Bran even een theekransje onder de boom.. zie 't al voor mij. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

Pinobigbird

doesn't share food!

Chiron schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:04:
[...]

Volgens mij zie je in deze scène het volgende:
- Bran kijkt over de schouders van de Night King naar iets (naar Arya met face als Wight? ).
- Je ziet een Wight bewegen (Arya?)
- Arya valt NK aan.
Arjan Night King

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:25
Ik zit aan m’n derde glas whisky om rustig te worden. Heb staan juichen toen die dolk in de NK ging. Dat was nog voordat er alcohol in ging..

Wat een epische aflevering, qua beeld en qua opzet. Het was wel captain obvious dat Arya de genadeklap zou uitdelen, zeker met alle hoofdrollen in de penarie.

Desalniettemin; Dit deel is afgesloten, erg benieuwd wie nu wie gaat slachten in de Battle Royale om de troon. En hoeveel draken er nu over zijn. Volgens mij is Rhaegal nog ‘intact’ en past wel in het verhaal dat Jon de eigenlijke troonopvolger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:10
Zeer vermakelijke aflevering, welke af en toe wel heel donker was inderdaad. Dat einde is mij toch veel te simpel en gehaast. Ik hoop toch echt dat daar meer achter zit.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Als die theorie over Bran klopt kan ik daar qua verhaal prima mee leven ipv, maar dan nog is de executie in de serie (het in beeld brengen en suspense opbouwen (eg: zal ‘t hem lukken?) een beetje meh... :P Ik hoop nog op een geniale twist of op z’n minst uitgebreide uitleg.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Pinobigbird schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:35:
[...]

Volgens mij zie je in deze scène het volgende:
- Bran kijkt over de schouders van de Night King naar iets (naar Arya met face als Wight? ).
- Je ziet een Wight bewegen (Arya?)
- Arya valt NK aan.
[Afbeelding: Arjan Night King]
Ik heb het stukje nu in goede kwaliteit 4 keer gezien en dat zie ik toch echt niet. Je ziet dit:
- De haren van een White Walker bewegen en hij kijkt opzij, je ziet het shot waarin de NK zijn zwaard wil pakken, hij draait zich op tijd om, grijpt Arya bij haar nek en de arm die het dagger vast heeft, Arya laat het dagger vallen, vangt hem op met haar andere hand en steekt hem neer.

Geen face swap met een Whight dus, wat wel episch zou zijn geweest en zou verklaren hoe ze door de dikke rij Whights zou komen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 12:33
Ik vond het maar meh. Had nog wel een mooie plottwist verwacht. Allemaal veel te veilig en uiteindelijk een gevoel van 'eind goed, al goed' wat ik bij deze serie niet echt trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Holkers schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:36:
Ik zit aan m’n derde glas whisky om rustig te worden. Heb staan juichen toen die dolk in de NK ging. Dat was nog voordat er alcohol in ging..

Wat een epische aflevering, qua beeld en qua opzet. Het was wel captain obvious dat Arya de genadeklap zou uitdelen, zeker met alle hoofdrollen in de penarie.

Desalniettemin; Dit deel is afgesloten, erg benieuwd wie nu wie gaat slachten in de Battle Royale om de troon. En hoeveel draken er nu over zijn. Volgens mij is Rhaegal nog ‘intact’ en past wel in het verhaal dat Jon de eigenlijke troonopvolger is.
Als je de preview kijkt voor komende episode heb je het antwoord ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 08:06
Ik vond het gevecht juist episch. Nog mooi eerder zo'n gevecht gezien wat ook echt overkwam als een gevecht. Niet een veldslag die opeens in 5 minuten afgelopen is. Ik had ook het idee dat arya als 'walker' ongezien bij de NK kon komen. Ik kan me niet voorstellen dat ze uit niets zo makkelijk door een horde heen kan lopen om een dagger in de nk te steken.
Verder lijkt het ook dat sommige alleen maar hoofdpersonen willen zien sneuvelen omdat got hierom bekend staat. Vandaag zijn er in mijn ogen genoeg gesneuveld en er is al verteld dat got een bitterzoet einde heeft. Dus er zal vast nog het 1 en ander gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Jeetje wat een achtbaan. :o

Had wel gedacht dat er meer main characters zouden sneuvelen. Was een beetje uit balans, de dothraki binnen no time weg, maar de main cast blijft nog over als aller, allerlaatste. :P

Buiten dat, prachtig spektakel uiteraard. Arya en de NK. Pfffff. Denk niet dat ik snel in slaap kom straks.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik vond het een prima aflevering. Verhaal ook nog steeds prima. Arya zag je van mijlenver aankomen, maar dat is prima. Ik persoonlijk hou niet zo van lange gevechtscenes. Had ik ook al bij Battle of the Bastards. Zeker in het donker met wat heen en weer schietende schimmen in een zwart vlak maakt het voor mij wat "saai". De helft van de tijd was voor mij ook prima geweest, maar ik snap dat andere mensen dat wel heel tof vinden. Het is verder ook geen klacht maar een constatering. Ik ben blij dat nu de afleveringen weer komen met wat dialogen en dergelijke :)
Al met al blijft het een geweldige serie en kan ik niet wachten tot de volgende aflevering.
had ik het woordje prima al gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door P.O. Box op 30-04-2019 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005

The_Worst

Unox

Epische aflevering zoals meerdere hier terecht opmerken maar het einde, meh. Had een spectaculairder gevecht verwacht en had ook liever gezien dat de Nightkings stuk voor stuk werden afgeslacht.

Desondanks hier mij zeer goed mee vermaakt en zat ook regelmatig op de rand van de bank.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Dit vond ik toch wel een hele vette aflevering. Heb mij geen minuut verveeld.

Toch hoopte ik wel op een paar andere acties.
- Toen Jon de ice-breath van undead-Viserion aan het ontwijken was, had ik ergens gehoopt dat Jon de kans kreeg op de rug te springen en undead-Viserion kon gaan sturen ofzo.
- Arya die de Night King killed, zag ik niet aankomen. Ik had zelf eerder verwacht dat de Night King iets ging doen om Bran in te lijven als nieuwe Night King ofzo Zou overigens nog steeds kunnen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ben ik de enige die gehoopt had op Sean Bean als zombie-Ned toen de NK de crypte tot leven wekte?
/gemiste kans

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 08:06
Bra-Jo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 00:10:
Ben ik de enige die gehoopt had op Sean Bean als zombie-Ned toen de NK de crypte tot leven wekte?
/gemiste kans
Hoopte ik stiekem ook wel op, al zou het vreemd zijn als ned nog vlees op de botten zou hebben. Ik denk niet dat er veel van hem over is na al die tijd

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 23:40

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

038Zwolle schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 00:13:
[...]

Hoopte ik stiekem ook wel op, al zou het vreemd zijn als ned nog vlees op de botten zou hebben. Ik denk niet dat er veel van hem over is na al die tijd
En zonder kop ...

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-09 17:59
Ben enorm verbaasd door alle positieve reacties hier. Cliché na cliché. Uiterst incompetente verdediging en de main cast overleeft het zonder goede verklaring. Wat een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:30
De scene van Arya en NK lijkt wel te werken >:)

Maar denk dat ze na 6 jaar wel meer volk lokken dat "overduidelijk" reageert :o
Veel bullet points afwerken en hier en daar GTST toestanden om tranen te wringen uit de kijker om een niet-controversieel geheel te bieden. Dat is het recept voor seizoen 8.

[ Voor 23% gewijzigd door algalid op 30-04-2019 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:54
Robertobananas schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 00:15:
Ben enorm verbaasd door alle positieve reacties hier. Cliché na cliché. Uiterst incompetente verdediging en de main cast overleeft het zonder goede verklaring. Wat een teleurstelling.
Joh, beetje jaren 80 actiefilm idee idd maar desondanks prima vermaakt :+

Edit, de preview is idd een beetje jammer en het lijkt idd toch met de troon te eindigen waar ik zelf een ijskoud/genadeloos einde had verwacht met de NK.

[ Voor 17% gewijzigd door Bossie op 30-04-2019 00:34 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 22-09 15:11
Waanzinnige aflevering.
Er wordt een paar keer "eendimensionaal" genoemd, maar dat vind ik al sinds ze voor lopen op de boeken.

Ben blij dat het klaar is met de NK. We konden ~6 seizoenen zonder hem en had het jammer gevonden als heel s8 om hem draaide. Nu weer terug naar de huizen.
Had wel verwacht dat er meer zouden sneuvelen. Misschien beetje verwend met de Red Wedding. Dat het Arya zou zijn die het ging doen was duidelijk na de dialoog met Melisandre.

Bran wargde in raven, dat was schijnbaar belangrijk genoeg om niet te hoeven zien wat er om hem heen gebeurde. Heb nog geen idee waarom, maar mogelijk was hij alle gevechten aan het manipuleren om tot dit einde te komen. Verklaard direct de wat onlogische overlevingen van de hoofdpersonages.

Dany heeft tenminste nog een draak, maar Kings Landing die enorme kruisbogen dus dat zegt nog niet alles.

Kijk weer uit naar de volgende, maar zo mooi als deze zal het niet snel meer worden.
walteij schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:17:
Ik denk niet dat LF nog in leven is. Ik zou werkelijk waar niet weten wat hij nog ana het verhaal toe te voegen heeft.
Je zou kunnen zeggen dat LF degene is die dit hele spel in beweging heeft gezet, tot aan het samenbrengen van Rhaegar en Lyanna. Aldus de fan theories athans.
Weet je ook nog van wie het mes was dat Arya gebruikte?
Edwin__ schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:45:
Alleen maar figuranten die kapot gingen hier. Snap dus ook niet helemaal waarom dit dan in de seizoens trailer gehyped werd.
En Gilly, toch?
-Night King zo simpel dood vond ik erg jammer. Erg teleurgesteld in de hype die in 7 jaar tijd is opgebouwd.
Het gros van de serie ging helemaal niet over de NK. Hij is altijd 1 van de verhaallijnen geweest, maar na s01e01 is er tot s06 ofzo nauwelijks aandacht geweest. Er is nog genoeg over.
Mandrake466 schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:15:
Willen jullie ophouden met spoiler tags te plaatsen ! Het blijft moeilijk voor sommigen.
Spoiler tags gaan over de preview van s08e04
Diagonaal schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:25:
Hoe kan de Night King een volle laag XL drakenvuur overleven en dan geveld worden door een dolkje :')
Magie
Kaaswagen schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:29:
Ze hadden ook duidelijker moeten maken in eerdere afleveringen dat Arya daadwerkelijk langs alles kan glippen, dit was te random.
Que? Dat is vrij recent nog gedaan toen ze Jon besloop.
Terranova schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:06:
Man het was echt donker, ik heb mn brightness maar volledig op max gezet. Nogsteeds niet veel te zien
Via Ziggo? Dat is al eens eerder gebeurd meen ik, terwijl een online verspreide versie wel goed was.

[quote]
Crahsystor schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:20:
Ja, ze zou de nacht niet overleven, maar nu leek het alsof ze zelf het einde gekozen heeft. Waarom, denk ik dan?
Volgens mij was ze op? Ze kreeg het vuur in de pits amper nog aan.
Piet_Piraat7 schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:44:
Vraag me wel of hoe de prophecy van Azor Ahai nu ingevuld moet worden. Was Arya de beloofde krijger?
Wellicht is dat gewoon geen onderdeel van de serie.
Of misschien gaat The Prince That Was Promised niet over het doden van de NK, maar over het worden van de nieuwe NK. Of, de Lord of Light.

[ Voor 18% gewijzigd door frickY op 30-04-2019 01:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:52
Piet_Piraat7 schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:44:
Vraag me wel of hoe de prophecy van Azor Ahai nu ingevuld moet worden. Was Arya de beloofde krijger?

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vond het een prima aflevering. Maar ergens wel een moetje.
Dit gevecht moest komen en omdat het belangrijk was zo uitgebreid.

Volgens mij zijn we Theon, Jorah en Lyanna Mormont, Beric, Edd, Gilly en Melisandre kwijt. Greyworm en Tormund zijn twijfel net als 1 draak (die turnde niet toen alle doden opnieuw opstonden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

ScooterMagruder beeldt de reacties perfect uit:

_/-\o_ _/-\o_

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed punt maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat de Serie GOT weining meer met de boeken te maken heeft. De regiseur vertelt letterlijk in een behind the scenes video dat ze haar hebben gekozen omdat niemand dat aan zag komen.......

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ontzettend teleurgesteld.

Hoe weet Lyanna de reus nog te vermoorden?

Waarom gaan alleen side personages die oog in oog staan met de dood echt dood? Elke keer dat ik Brienne, Jaime etc. tegen een muur zag met honderden wights voor zich maakte ik me zorgen. Maar ze gingen maar niet dood.

Waarom ging Sam niet dood? Hij ligt de helft van de episode op de grond tussen duizenden wights

Hoe stapt Jon na een val van honderden meters met z'n draak direct af zonder moeite met lopen?

Jon is volledig omsingelt door tientallen wights, hoe overleeft hij dat? Steeds als een main character lijkt dood te gaan wordt er gecut naar een nieuwe scene, en dan een tijdje later zie je de hoofdpersonage die nog steeds niet dood is. En dan lekker cliché net als Jon bijna levend wordt verbrand wordt de NK vermoord.

De hele battle setup is ook absoluut waardeloos. De wights staan achter de vlammende barricades te wachten, schiet op ze? En zo nog duizenden dingen. Ik geloof absoluut niet dat alle ervaren oorlogvoerders met zo'n waardeloze setup komen.

Ik kan me nog goed GOT S1 herinneren, Ned Stark was een fantastisch hoofdpersonage en ik heb altijd gedacht, zelfs toen de beul het zwaard boven zijn hoofd hield, dat hij het op 1 of andere manier zou overleven. GOT was niet je gemiddelde serie, zelfs goede karakters worden afgeslacht en er komt niet opeens een held die ze redt. D&D hebben dit hele idee achter zich gelaten, steeds cliché scenes waarin een hoofdpersonage op het nippertje wordt gered.

Arya die langs duizenden wights en alle generals sneakt en dan met een grote sprong de night king vermoord was ook goedkoop naar mijn idee en leek meer op een coole ninja scene.

Jon Snow was als denk ik de enige in heel Westeros bezig met het grote gevaar van de Night King, maar hij deed absoluut niks de hele episode behalve miraculeus overleven.

En de cinematografie was ook zo slecht. Keuze tussen of niks zien of extreem veel black crush en beelden die er 'chopped' uitzien.

De kwaliteit van dit vergeleken met S1-4 is zo ongekend laag.

[ Voor 3% gewijzigd door Brogala op 30-04-2019 03:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silvos
  • Laatst online: 22-09 12:18
Persoonlijk vond ik het een waardeloze aflevering. Nog even los van de geloofwaardigheid dat inderdaad alle maincharacters overleven en dat e.e.a. wel heel toevallig getimed is.

Maar bijna 70 minuten lang alleen maar gekrijs in het donker, er is amper wat van te volgen. Die paar momenten DAT er wat gebeurd zoals wanneer john de NK tegenkomt of Arya Melisandre tegenkomt waren een verademing, gebeurde er tenminst even wat. Maar ik had ook niet verwacht dat ze de white walker battle in 1 aflevering zouden afraffelen. Ben het eens met sommige reactie hier dat de white walker battle ook niet een heel seizoen hoefde te duren, maar het voelt nu inderdaad allemaal wat 'makkelijk'.

Heel de aflevering overmacht en dan is het opeens klaar. Ik had liever een 'iets' gebalanceerde battle verwacht waarbij inderdaad niet eerste alle dothraki in 10 seconden dood zijn en een handvol maincast het een half uur volhoudt. Als men het overwicht van de white walkers iets minder extreem had gemaakt en ook iets minder overdreven in beeld had gebracht had men ook wat meer tijd en ruimte gehad om de opbouw tot het moment dat Arya de NK dood maakt in beeld te brengen. Precies dezelfde verhaallijn en uitkomst, maar dan was het geheel toch wat beter te volgen en geloofwaardiger geweest. Jammer, maargoed een serie zoals deze kan niet iedereen plezieren :)

Voor mensen die van actie houden snap ik de positieve reacties, maar meer dan actie was het niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Silvos op 30-04-2019 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:35

OMX2000

By any means necessary...

Dude! Bran happened.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

038Zwolle schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 00:13:
[...]

Want de anderen die in de crypt lagen lagen er pas een paar weken? :+

Overigens had Ned geen hoofd meer. En afaik is dat in elke versie van een 'zombie' een no-no.
Alsof films en series tegenwoordig nog zonder clichés kunnen werken. Ja, na 10 minuten kon je deze aflevering, op wie er zou sneuvelen na dan, van A tot Z voorspellen. Maar het is het laatste seizoen en ook de laatste afleveringen; er is niet heel veel ruimte meer om iedereen dood te laten gaan. Dan had de schrijver iets meer moeten doen met de NK en moeten kiezen voor een niet Disney einde.
Gewoon iedereen de pijp uit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
/gemiste kans
Absoluut niet: ik zat er ook op te wachten ;)

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-08 20:09

Ik heb wel vrede met dit einde, alleen niet met hoe snel dit gegaan is. Er is zoveel opbouw geweest en nu is het in 1 aflevering helemaal klaar en kunnen we verder naar de Iron Throne. Dat de NK dood moest en dan op een wat andere manier is best wel logisch, ook wel tof dat het zo gedaan is. Het einde van alles wat maar 1 aflevering heeft gehad om te pieken, het was maar een simpel obstakel in de weg naar de throne. Het voelt gewoon als een anticlimax omdat het al zo snel klaar was.

Zonde want de aflevering zelf was geweldig, en nu door dit einde heb ik wat een vreemde nasmaak. Waardoor ik alleen juist dat gedeelte van de aflevering herinner, i.p.v. alle referenties naar vorige seizoenen, een episch gevecht met draken en het intro de anticipatie naar het gevecht was gewoon voelbaar.

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Notna schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 06:52:
[...]

Want de anderen die in de crypt lagen lagen er pas een paar weken? :+

Overigens had Ned geen hoofd meer. En afaik is dat in elke versie van een 'zombie' een no-no.

[...]

Alsof films en series tegenwoordig nog zonder clichés kunnen werken. Ja, na 10 minuten kon je deze aflevering, op wie er zou sneuvelen na dan, van A tot Z voorspellen. Maar het is het laatste seizoen en ook de laatste afleveringen; er is niet heel veel ruimte meer om iedereen dood te laten gaan. Dan had de schrijver iets meer moeten doen met de NK en moeten kiezen voor een niet Disney einde.
Gewoon iedereen de pijp uit :P
Ik had het wel GoT waardig gevonden als er flink wat personages waren gesneuveld, gewoon om de macht van de NK te laten zien. Nu zagen we spectaculaire scènes, maar zonder enige impact, want onze helden zijn alleen een beetje vies geworden.

Had Arya dan laten sterven in haar NK assassination poging. Dan had het nog iets van impact gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 19:50
Wat heeft Bran nu heel de aflevering gedaan? Alleen maar rondgekeken met zijn kraaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Jeroenneman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 07:17:
[...]

Ik had het wel GoT waardig gevonden als er flink wat personages waren gesneuveld, gewoon om de macht van de NK te laten zien. Nu zagen we spectaculaire scènes, maar zonder enige impact, want onze helden zijn alleen een beetje vies geworden.

Had Arya dan laten sterven in haar NK assassination poging. Dan had het nog iets van impact gehad.
Ik zat er ook op de wachten, zeker met de muziek, dat er gewoon een cliffhanger zou komen toen NK eenmaal in Winterfell was. Dan hadden ze het over 2 afleveringen kunnen smeren, wat de opbouw van 7 seizoenen wellicht wat meer tot hun recht had laten komen.

Maar ik heb ook wel vrede met hoe het nu is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 07:21:
Wat heeft Bran nu heel de aflevering gedaan? Alleen maar rondgekeken met zijn kraaien?
Dat weet je volgende aflevering
Spannend hè :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
frickY schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 07:30:
[...]
Dat weet je volgende aflevering
Spannend hè :*)
Ik hoop het :) vind het wel jammer dat mijn vragen waarschijnlijk niet beantwoord gaan worden. De NK is dood, komende afleveringen zal vast om Cersei draaien.

- Wat zit er echt in het verre Noorden? Een altaar zoals we zien in een aflevering?
- Zijn die generaals allemaal Craster-babies?
- Gebeurt er nog wat met de horn of winter?
- Zijn daar sowieso nog magische dingen?
- Wat gaan de children of the forrest nu nog doen?
- Wat zijn nu die half-doden, zoals uncle Benjen?
- Was Bran nou stiekem de NK? Verwacht het haast niet meer

Vond de NK echt het interessantst, jammer dat die al verslagen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 30-04-2019 07:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik moet zeggen dat ik het juist een briljante aflevering vond. Als we naar de gehele serie kijken dan is de battle met NK niet de rode lijn in het verhaal. Ik vind juist dat dit een goede aflevering was die een onderdeel van het grote plaatje afsluit. Was de battle enigzins lachwekkend? Ja en nee, het kon niet anders had ik als idee. Een dergelijke battle uitstrijken over meerdere afleveringen was niet nodig maar ook niet mogelijk...

NK afgesloten, op naar de main event, kingslanding.....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
frickY schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 00:48:
Je zou kunnen zeggen dat LF degene is die dit hele spel in beweging heeft gezet, tot aan het samenbrengen van Rhaegar en Lyanna. Aldus de fan theories athans.
Weet je ook nog van wie het mes was dat Arya gebruikte?
Het start van het spel, dus vermoorden van Jon Arryn (hand v/d koning voor Ned), is inderdaad gestart door hem en Lysa Stark, inclusief de beschuldiging dat de Lannisters er achter zitten.

Het samenbrengen van Lyanna en Rhaegar? Ik kan hier eigenlijk geen goed argument voor vinden. Robert zou Lyanna trouwen, Neds broer Brandon zou trouwen met Catelyne (waar LF verliefd op was).

Lyanna was de Smiling Knight, dat is iets dat we zeker weten. Ze werd deze ridder, doordat ze zag hoedat Howland Reed door een paar schildknapen werd mishandeld. Ze heft vervolgens alle ridders van die schildknapen verslagen in het toernooi, waarna ze de ridders hun harnas en paarden teruggaf, als ze hun schildknapen een lesje zouden leren hoe om te gaan met de zwakkeren.
Daar werd Lyanna door Rhaegar uitgeroepen tot "Queen of love and beauty".

Een jaar laten zijn Lyanna en Rhaegar elkaar tegen gekomen een stuk buiten Harrenhal. Nu weten we dat dit (zeer waarschijnlijk) geen toevallige ontmoeting was, maar eentje die geplanned was. Lyanna was een jongedame met een sterke wil en zeer onafhankelijk en ook nog eens uit het Noorden.
Ze zou dus nooit afhankelijk zijn van een lager-geboren jongen (LF) die vlak daarvoor haar eigen broer uitdaagde in een toernooi om de hand van Catelyn.
Lyanna heft de ontmoeting met Rhaegar zelf geregeld, na het toernooi van Harrenhal het jaar daarvoor, zal er ongetwijfeld regelmatig (heimelijk) tussen de twee zijn gecommuniceerd. Daarvoor hadden ze LF helemaal niet nodig.

Het mes van Arya was inderdaad afkomstig van LF en hij was goed in samenzweringen en leugens (en deze op de juiste manier weten te onthouden/verdraaien)., maar zelfs LF uit de boeken is niet zo goed dat hij in boek/seizoen 1 weet dat hij een aanslag op Brans leven moet laten plegen (die dan mis gaat), waarna de dolk teruggaat naar kingslanding, om dat via allerlei omwegen uiteindelijk bij Arya terecht te komen (die hem er vervolgens mee executeerd) en als laatste de NK ermee vermoord.

Argumenten over de 3-eyed-crow die LF zou beinvloeden vind ik ook niet zo sterk. Bloodraven geeft juist aan dat wat gebeurd is, in steen gezet staat en niet te veranderen is. Dat betekend dus ook dat zijn invloed op de gebeurtenissen zodra ze gebeuren, minimaal is. Hij is tenslotte het geheugen van Westeros, niet het geweten.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Leeft er nog maar 1 draak? Heb dat niet zo meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

/gemiste kans
Ha, ik zat op de bank te schreeuwen om Sean Bean, dit ter ergernis van m'n vriendin :+ :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat een aflevering ik had zelf alleen nog niet gedacht dat de nk al aan zn eind zou komen

Ik hoop nog steeds niet op het rechttoe rechtaan einde waarbij je niks over de "bran de builder" theorie krijgt te zien maar gewoon een gevecht om de troon {hoewel het game of thrones heet}.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 07:49:
Leeft er nog maar 1 draak? Heb dat niet zo meegekregen.
1 draak was een undead en die is dood gegaan door het doden van NK
1 draak zagen we op het einde terug gaan naar Danny, dus die leeft nog
1 draak waar Jon op zat, is gecrashed na het gevecht met de undead draak en die zag er niet uit alsof die nog ging opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

Sharky

Skamn Dippy!

Notna schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:05:
[...]

1 draak was een undead en die is dood gegaan door het doden van NK
1 draak zagen we op het einde terug gaan naar Danny, dus die leeft nog
1 draak waar Jon op zat, is gecrashed na het gevecht met de undead draak en die zag er niet uit alsof die nog ging opstaan.
In de vooruitblik naar E4 zag je snel ff 2 draken toch?

This too shall pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Wat ik hier lees zijn 2 kampen.

kamp 1, die eigenlijk heel seizoen 8 tot nu toe redelijk waardeloos vindt (idem);
Het andere kamp, die alles positief probeert in te zien en recht probeert te praten wat eigenlijk helemaal niet recht valt te praten :+

kort samengevat, ze hadden nooit vooruit de boeken mogen werken.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeroenneman Hoe voelt dat nou? Dat je er pas na 8 seizoenen erachter komt dat het eigenlijk niet jouw genre en type serie is? :+

Ik vond het een geweldige aflevering. De eerste 2 hadden mij hyped voor de 3e en dat viel alles behalve tegen. Ik was wel even bang dat mijn favoriete character ( Arya ) dood ging ;( Toch ben ik wel benieuwd wat Bran nou aan het wargen was. Hopelijk komen we nog wat te weten over de NK en Bran.

@streamnl Er zijn altijd mensen(self-proclaimed puristen) waar het nooit goed is. Doe je niks aan, en dat hoeft ook niet zolang ze in de minderheid zijn. Iets met azijn ;) Geniet toch eens van iets.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2019 08:14 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
streamnl schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:07:
Wat ik hier lees zijn 2 kampen.

kamp 1, die eigenlijk heel seizoen 8 tot nu toe redelijk waardeloos vindt (idem);
Het andere kamp, die alles positief probeert in te zien en recht probeert te praten wat eigenlijk helemaal niet recht valt te praten :+

kort samengevat, ze hadden nooit vooruit de boeken mogen werken.
'alles probeert positief te zien' :') je kunt de boeken en de serie beter los van elkaar zien. Serie gaat véél sneller. Wat ook logisch is. Hoop heel erg dat de boeken uberhaupt nog uitkomen. Kan gelukkig van beiden (serie en boeken) genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik denk dat we het NK verhaal kunnen afsluiten. Mss een paar throwaway lines van Bran maar betwijfel het. Het was gewoon een tsunami van ondoden waar je geen vragen over kan stellen.

Die andere theorie dat Bran de NK is zal ook wel in de vuilnisbak kunnen. Of alle Brans zijn dezelfde. En die brandende Umber die Targaryen referentie zou zijn (ook al is dat een CotF teken), daar was ook niets van aan. Ook de Godswood was geen speciale magische plek die off limits zou zijn voor de NK.

[ Voor 9% gewijzigd door algalid op 30-04-2019 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Misschien zijn we ook wel té verwend geweest met de serie. Ik merk alleen een groot verschil met enkele vrienden en collega's van toen en nu.
Waar we eerst lang en vol enthousiasme over een aflevering na konden praten merk ik nu dat dit minder is geworden. Minder enthousiasme. En dat vind ik spijtig.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
Grmm doet jaren over 1 boek. Got heeft nu maanden om plot uit te denken. En voorbereidingen te treffen om te schieten. Uiteraard heeft GOT minder diepgang dan in het begin. En aan het eind moeten ze zoveel mogelijk losse eindjes samen breien en dus niet al te veel nieuwe lijntjes introduceren.
Ik vond uitzending van gisteren niet top. Maar dat vind ik sowieso van alle veldslagen. Wel ben ik blij dat ze niet chockeren om the chockeren. Red wedding en onthoofding van Ned zijn episch, als zoiets elke aflevering gebeurt of elk seizoen dan is de lol er ook snel vanaf.
Ik hoop wel dat er een en ander uitgelegd word over NK, nu voelt het idd snel afgeraffeld.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

KatirZan schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 07:39:
Ik moet zeggen dat ik het juist een briljante aflevering vond. Als we naar de gehele serie kijken dan is de battle met NK niet de rode lijn in het verhaal. Ik vind juist dat dit een goede aflevering was die een onderdeel van het grote plaatje afsluit. Was de battle enigzins lachwekkend? Ja en nee, het kon niet anders had ik als idee. Een dergelijke battle uitstrijken over meerdere afleveringen was niet nodig maar ook niet mogelijk...

NK afgesloten, op naar de main event, kingslanding.....
Het vreemde is dat de serie nota bene begint met de White Walkers en dat een groot deel van het plot draait om het overtuigen van de rest dat de White Walkers het echte gevaar zijn. De White Walkers zouden 8000 jaar geleden enorme delen van Westeros hebben verwoest en enkel toen iedereen zich verenigde werden ze verslagen. Nu breken ze door de muur die de Realms of Men moet beschermen en verliezen ze alles in de eerste veldslag. Geen echte verwoesting, geen groot leed en geen werkelijke impact. Walder Frey heeft meer hoofdpersonages vermoord van de Night King met zijn leger.

Het grootste probleem met de afgelopen twee seizoenen is dat het niet past in de wereld van Game of Thrones. Wat George met zijn boekenserie wilde bereiken is een einde aan de fantasy tropes, afstappen van elementen als plot armor en de good guys die altijd winnen. Je zag dat overduidelijk met Ned Stark en daarna Robb Stark, die waren niet veilig ondanks dat je het als hoofdpersonages kon zien.
Het hele punt in Game of Thrones is dat niemand veilig is, iedereen kan uiteindelijk vermoord worden. En wat zien we in dit seizoen? Geen enkele hoofdrol is geschrapt, iedereen leeft ondanks dat ze letterlijk minuten lang omsingeld zijn door de Wights en met hun rug tegen de muur staan.

Wat we wel zien is de typische film opofferingen waarbij de bijrollen zich opofferen om de hoofdrollen te beschermen. Denk aan Jorah, zijn character transformatie is afgerond dus hij kan zich nu opofferen voor Daenerys. Maar ook Beric die zich opoffert om Arya te redden. Theon die zich opoffert voor Bran.

Het is niet zozeer een discussie over boeken versus de serie maar over de verandering die de serie doormaakt nadat ze de boeken niet meer hadden. De schrijvers van de serie zijn een stuk zwakker, blijven hangen in de klassieke fantasy tropes omdat ze nu eenmaal niet meer geleerd hebben en kiezen eerder voor audiovisueel spektakel dan een kloppend verhaal.

En als je Game of Thrones bent gaan kijken voor het diepgaande verhaal en de politieke spanning in dat verhaal zal je een stuk sneller teleurgesteld worden dan wanneer je Game of Thrones bent gaan kijken voor de audiovisuele prestaties en het stukje verhaal dat aan de oppervlakte ligt.

Vergelijk je Game of Thrones met de Lord of the Rings dan doen ze alles juist. De hoofdpersonen beginnen bij elkaar, gaan elk hun andere weg en treffen elkaar weer in het laatste gevecht waar iedereen laat zien gegroeid te zijn en over heldenmoed te beschikken. Vervolgens lijkt de situatie hopeloos en vechten ze tegen een overmacht maar winnen ze op het nippertje doordat het ultieme kwaad verslagen wordt door een personage waarvan niemand zulke kracht had verwacht.

Voor de gamers onder ons kan je naar het oude Bioware kijken (Dragon Age, Mass Effect,...) waarbij je bepaalde beslissingen in de verhaallijn moest nemen die er voor konden zorgen dat personages uit jouw party dood gingen of niet meer verder wilden. Dat had impact, dat was memorabel en dat zorgt er voor dat velen daar nog met goede gevoelens op terug kijken. Ze gingen verder dan de standaard "X vs Evil" waarbij X altijd wint.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Tsurany schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:32:
[...]

Het vreemde is dat de serie nota bene begint met de White Walkers en dat een groot deel van het plot draait om het overtuigen van de rest dat de White Walkers het echte gevaar zijn. De White Walkers zouden 8000 jaar geleden enorme delen van Westeros hebben verwoest en enkel toen iedereen zich verenigde werden ze verslagen. Nu breken ze door de muur die de Realms of Men moet beschermen en verliezen ze alles in de eerste veldslag. Geen echte verwoesting, geen groot leed en geen werkelijke impact. Walder Frey heeft meer hoofdpersonages vermoord van de Night King met zijn leger.
Verschil is natuurlijk wel dat ze zich nu al grotendeels verenigd hebben en enigszins wisten wat ze deden. Ze wisten wat eraan zat te komen en wat de zwaktes van de white walkers waren. 8000 jaar geleden waren ze nergens op voorbereid en wisten ze niets over de white walkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 14:14
[...]

Het grootste probleem met de afgelopen twee seizoenen is dat het niet past in de wereld van Game of Thrones. Wat George met zijn boekenserie wilde bereiken is een einde aan de fantasy tropes, afstappen van elementen als plot armor en de good guys die altijd winnen. Je zag dat overduidelijk met Ned Stark en daarna Robb Stark, die waren niet veilig ondanks dat je het als hoofdpersonages kon zien.
Het hele punt in Game of Thrones is dat niemand veilig is, iedereen kan uiteindelijk vermoord worden. En wat zien we in dit seizoen? Geen enkele hoofdrol is geschrapt, iedereen leeft ondanks dat ze letterlijk minuten lang omsingeld zijn door de Wights en met hun rug tegen de muur staan.

Wat we wel zien is de typische film opofferingen waarbij de bijrollen zich opofferen om de hoofdrollen te beschermen. Denk aan Jorah, zijn character transformatie is afgerond dus hij kan zich nu opofferen voor Daenerys. Maar ook Beric die zich opoffert om Arya te redden. Theon die zich opoffert voor Bran.

Het is niet zozeer een discussie over boeken versus de serie maar over de verandering die de serie doormaakt nadat ze de boeken niet meer hadden. De schrijvers van de serie zijn een stuk zwakker, blijven hangen in de klassieke fantasy tropes omdat ze nu eenmaal niet meer geleerd hebben en kiezen eerder voor audiovisueel spektakel dan een kloppend verhaal.

En als je Game of Thrones bent gaan kijken voor het diepgaande verhaal en de politieke spanning in dat verhaal zal je een stuk sneller teleurgesteld worden dan wanneer je Game of Thrones bent gaan kijken voor de audiovisuele prestaties en het stukje verhaal dat aan de oppervlakte ligt.

Vergelijk je Game of Thrones met de Lord of the Rings dan doen ze alles juist. De hoofdpersonen beginnen bij elkaar, gaan elk hun andere weg en treffen elkaar weer in het laatste gevecht waar iedereen laat zien gegroeid te zijn en over heldenmoed te beschikken. Vervolgens lijkt de situatie hopeloos en vechten ze tegen een overmacht maar winnen ze op het nippertje doordat het ultieme kwaad verslagen wordt door een personage waarvan niemand zulke kracht had verwacht.

Voor de gamers onder ons kan je naar het oude Bioware kijken (Dragon Age, Mass Effect,...) waarbij je bepaalde beslissingen in de verhaallijn moest nemen die er voor konden zorgen dat personages uit jouw party dood gingen of niet meer verder wilden. Dat had impact, dat was memorabel en dat zorgt er voor dat velen daar nog met goede gevoelens op terug kijken. Ze gingen verder dan de standaard "X vs Evil" waarbij X altijd wint.
Dit is allemaal zo waar. 100% eens met deze post. Zelf kijk ik het niet voor de visuele effecten, dat boeit me vrij weinig, en daarom vond ik got ook zo interessant. Nu is het gereduceerd tot een serie die voorspelbaar en leeg is, alles gegoten in een mooi jasje. Alle kwaliteit wat het aan het begin had, is weg. Echt jammer. Ik kijk het wel af, maar het is echt een "moetje" geworden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:10:
@Jeroenneman Hoe voelt dat nou? Dat je er pas na 8 seizoenen erachter komt dat het eigenlijk niet jouw genre en type serie is? :+

Ik vond het een geweldige aflevering. De eerste 2 hadden mij hyped voor de 3e en dat viel alles behalve tegen. Ik was wel even bang dat mijn favoriete character ( Arya ) dood ging ;( Toch ben ik wel benieuwd wat Bran nou aan het wargen was. Hopelijk komen we nog wat te weten over de NK en Bran.

@streamnl Er zijn altijd mensen(self-proclaimed puristen) waar het nooit goed is. Doe je niks aan, en dat hoeft ook niet zolang ze in de minderheid zijn. Iets met azijn ;) Geniet toch eens van iets.
Beetje een zwakke post van je. Dus iedereen die de vorige aflevering een beetje zwakjes vond zit gewoon de verkeerde serie te kijken? Nooit meegemaakt dat je een serie tof vindt, maar dat een aflevering gewoon teleurstellend is?

Leuk dat jij het een mooie aflevering vond, maar het was gewoon te makkelijk allemaal. Redelijk standaard haakwerk waarin de helden alles overleven. Van GoT verwacht ik iets meer diepgang.

Dat je anderen dan weg zet als "puristen", dat is lachwekkend, want ik heb geen enkel boek gelezen. Ik vond het gewoon een zwakke aflevering.

Mag ik jou dan wegzetten als een "pummel" die vooral geniet van slechte B-zombiefilms?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 22-09 16:40
De aflevering zelf vond ik gewoon goed. Ja het was wat donker en er zijn weinig hoofd-karakters dood. Na de 2 goede begin episodes die karakter arcs netjes afronden had ik verwacht dat we afscheid zouden nemen van een hoop favorieten. Het is tenslotte de ''Great War'' / Winter is Coming / The Long Night / De Lord of Light tegen de Great Other.... Oh nee toch niet!

Het voelde toch een beetje als een anti-climax. De laatste 5 minuten vooral. Waar je het in mijn ogen heel makkelijk had kunnen oplossen. Laat Jamie, Brienne, Jon en Arya in het binnenplein met de Weirwood vechten tegen de White Walkers. Maak ze 1 voor 1 af zodat er elke keer een deel van het leger weg valt. Laat Jon met de Night King 1 op 1 vechten. Dat is gelukkig pas een paar keer voorgesteld in de show..... Dat dan Arya alsnog de killing blow doet had ik best gevonden. Maar nu was het een beetje.... Anti-Climax.

Ik had me zoveel meer voorgesteld bij ''De Great War''. Wie is de Night King, wie is nu Azor Ahai? Want Mellisandre kwam aanlopen en mijn eerste reactie was: Eindelijk weten we wie Azor Ahai is. Maar helemaal niks. Geen profetie, geen vlammend zwaard, niks....

Game of Thrones was juist de serie waar je tussen de zinnen moest lezen. Anders had je nooit geweten wat R+L=J was. En hadden D+D nooit de serie mogen maken. En nu is het Hollywood, we willen een Emmy serie geworden.

Ze kunnen het uiteraard nog goed maken hoor, maar ik vraag me beetje af hoe.
Voelt een beetje als de Last Jedi. Waar alle theorien opeens weg waren en de big bad zomaar dood was zonder moeite en back-story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

EnigmaNL schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:41:
[...]

Verschil is natuurlijk wel dat ze zich nu al grotendeels verenigd hebben en enigszins wisten wat ze deden. Ze wisten wat eraan zat te komen en wat de zwaktes van de white walkers waren. 8000 jaar geleden waren ze nergens op voorbereid en wisten ze niets over de white walkers.
Dat kan een rol spelen natuurlijk. Echter is dit wel een vorm van Armageddon end The End Times in Game of Thrones, je verwacht dan toch meer impact dan een enkel beslissend gevecht? Wellicht ook een budgettaire kwestie, maar dat mag dan wel beter in het verhaal verwerkt worden.
Dubrillion schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:48:
Game of Thrones was juist de serie waar je tussen de zinnen moest lezen.
Ook een heel sterk punt inderdaad. De subtiliteit is er grotendeels uit, dat is erg jammer. Het is geen serie meer waarbij je eindeloos vooruit kan speculeren omdat veel lore, prophesy en legende genegeerd worden omdat het niet meer past.

[ Voor 24% gewijzigd door Tsurany op 30-04-2019 08:52 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Vraag me wel af wat ze nu met Cersei doen. Ze staan behoorlijk achter in de manschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Tsurany schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:48:
[...]

Dat kan een rol spelen natuurlijk. Echter is dit wel een vorm van Armageddon end The End Times in Game of Thrones, je verwacht dan toch meer impact dan een enkel beslissend gevecht? Wellicht ook een budgettaire kwestie, maar dat mag dan wel beter in het verhaal verwerkt worden.
Volgens mij is de impact best groot. De legers van het Noorden zijn vrijwel allemaal uitgemoord en Dany is ook haar manschappen kwijt. Cersei kan er nu met gemak overheen walsen. Er zijn toch zeker enkele tienduizenden doden gevallen. Geen idee hoeveel mensen er uberhaupt leven in Westeros maar volgens mij is er nu best een groot gedeelte van gesneuveld.
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:49:
Vraag me wel af wat ze nu met Cersei doen. Ze staan behoorlijk achter in de manschappen.
Ik verwacht dat ze geen rechtstreekse confrontatie aangaan met de legers van Cersei. Er zal wel iets gebeuren waardoor Cersei gedood wordt en Jon en Dany samen de Iron Throne bestijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door EnigmaNL op 30-04-2019 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

EnigmaNL schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:50:
[...]

Volgens mij is de impact best groot. De legers van het Noorden zijn vrijwel allemaal uitgemoord en Dany is ook haar manschappen kwijt. Cersei kan er nu met gemak overheen walsen. Er zijn toch zeker enkele tienduizenden doden gevallen. Geen idee hoeveel mensen er uberhaupt leven in Westeros maar volgens mij is er nu best een groot gedeelte van gesneuveld.
Aegon heeft zijn Seven Kingdoms gebouwd op de rug van zijn draken. Een enkele draak kan duizenden soldaten waard zijn. Het Noorden heeft geknield voor Aegon simpelweg omdat ze wisten dat je niets kon beginnen tegen draken.

Daarnaast geloof ik nog steeds aardig in mijn voorspelling over The Golden Company en de Iron Bank, maar wellicht heb ik dan teveel tussen de regels door gelezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:10:

Dit is echt enorm simplistisch. Ik heb maar 1 boek gelezen, kwam er moeilijk doorheen dus nog niet verder gelezen. Verslind media ongeacht kwaliteit en kan ook prima genieten van laagdrempelig vermaak. GoT de serie was echter meer dan laagdrempelig vermaak, het verraste en het choqueerde. Er zat tactiek achter en een verhaallijn die niet conventioneel was. Dit seizoen is het simpelweg een rechttoe rechtaan Hollywood spektakel. Daar kan ik ook prima van genieten, maar het haalt het kwalitatief simpelweg niet bij de eerste seizoenen. Dit briljant noemen getuigt van een enorm lage standaard.

Mensen die dan roepen dat het ook te simpel zou zijn om zaken te herhalen en hoofdpersonages dan maar te vermoorden dat is deels waar. Maar allerlei personages laten bedelven onder tientallen wights (die dan opeens geen wapens hebben om te steken?) en ze het laten overleven zonder kleerscheuren is echt te cheesy. Had dan de scenes anders opgezet, zodat dit soort onlogische zaken niet voorkomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 22-09 14:36
Hier ook uiteindelijk een negatief gevoel overgehouden aan de aflevering. Alle geweldige theorieën kunnen de kast in, de opbouw van de vorige aflevering was allemaal voor niks want we overleven het toch met z'n (allen-1) en nadenken over strategie is alleen maar voor mensen die moeilijk willen overkomen :N.

Hollywood heeft de serie overgenomen en dat is helaas aan alles te merken. Het is nu aan boeken om een waardig einde te maken aan de serie. Erg jammer want GoT brak nu juist met alle series door realisme toe te voegen wat diepgang en onvoorspelbaarheid gaf. Ik hoopte dat juist meer series die keuze zouden maken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:58:
Hier ook uiteindelijk een negatief gevoel overgehouden aan de aflevering. Alle geweldige theorieën kunnen de kast in, de opbouw van de vorige aflevering was allemaal voor niks want we overleven het toch met z'n (allen-1) en nadenken over strategie is alleen maar voor mensen die moeilijk willen overkomen :N.

Hollywood heeft de serie overgenomen en dat is helaas aan alles te merken. Het is nu aan boeken om een waardig einde te maken aan de serie. Erg jammer want GoT brak nu juist met alle series door realisme toe te voegen wat diepgang en onvoorspelbaarheid gaf. Ik hoopte dat juist meer series die keuze zouden maken.
Sjonge jonge wat dramatisch. Er komen nog 3 afleveringen hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik denk dat de Golden Company voor Cersei blijft vechten en geen Trojaans paard blijkt te zijn dat al in KL zit, anders is het nogal makkelijk om af te sluiten.

Het is wel mogelijk dat Dany de GC probeert te overtuigen dat Cersei haar schulden niet betaalt en zo de Lannister leuze teniet doet (die Highgarden koffers blijken leeg of veroverd door Dany bvb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ergens verwacht ik dat in de boeken de Night King wèl de ultieme vijand is en ook het eindgevecht. Alleen dat het voor een serie fijner is een menselijke tegenstander te hebben als eindgevecht (Cersei), die kan communiceren en emoties kan tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
walteij schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 07:48:
Het samenbrengen van Lyanna en Rhaegar? Ik kan hier eigenlijk geen goed argument voor vinden. Robert zou Lyanna trouwen, Neds broer Brandon zou trouwen met Catelyne (waar LF verliefd op was).
Ik zei het verkeerd. Niet het samenbrengen zelf, maar het verhaal dat Rhaegar haar misbruikt zou hebben zou van LF kunnen komen.

Chaos is a ladder

Jammer dat een aantal mensen negatieve gevoelens bij deze aflevering hebben. Misschien je verwachtingen wat temperen? De kwaliteit van de eerste 6 seizoenen is gewoonweg niet meer haalbaar nu ze niet meer kunnen leunen op de zeer gedetailleerde boeken. Laat dat los, en probeer te genieten van wat het wel nog is.

[ Voor 25% gewijzigd door frickY op 30-04-2019 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben ooit gaan kijken omdat het een toffe serie leek te worden. En dat was het. Daarna de boeken gaan lezen, die nog toffer (hoewel soms wat langdradig) zijn.
Nu blijkt de serie iets minder te zijn dan je vanaf het begin kon denken.

Maar nog steeds ben ik blij dat zoiets er is. Een serie met diepgang (ja nog steeds meer dan andere series) en spanning. Dus wat zeuren we met zijn allen? Wees blij dat er zoiets gemaakt wordt en filosofeer er op los. Maar ga niet zo zeiken. Pfft. Maak je druk over belangrijkere dingen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:00:
[...]

Sjonge jonge wat dramatisch. Er komen nog 3 afleveringen hè?
Het is hier ook niet heel vaak goed, dus deel jou mening. Geniet van het einde van GoT, wat ze echt wel zorgvuldig aan het doen zijn ondanks de vele 'tactische fouten' die men volgens velen (die het niet beter zouden kunnen waarschijnlijk) maken.

- Hadden ze de aflevering afgekapt voordat Arya de NK dood, dan hadden ze het een GTST einde gevonden waar we weer een week moeten wachten om te zien wat er gebeurt.
- Had de NK wel dood kunnen gaan door drakenvuur, dan had dat een sullig einde geweest. Nu vinden mensen het sullig dat de NK daar blijkbaar tegen kan.
- Had de NK wel iedereen afgemaakt dan kloppen de voorspellingen van Melissandre niet.
etc...

Ik heb genoten, en ondanks dat het soms wat te donker was (wat ook kwam doordat ik de huiskamer niet donker genoeg kan maken, op het puntje van mijn stoel gezeten. Enige wat ik mijzelf afvroeg, waarom Bran in Winterfell opsluiten als de NK enkel voor hem komt. Zet hem lekker midden op een veldje, dan bespaar je een hoop mensenlevens. Heb namelijk het gevoel dat er nog iets gaan gebeuren met het hele Bran verhaal.

Nu genieten van het gevecht om de Throne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:44
algalid schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:01:

Het is wel mogelijk dat Dany de GC probeert te overtuigen dat Cersei haar schulden niet betaalt en zo de Lannister leuze teniet doet (die Highgarden koffers blijken leeg of veroverd door Dany bvb).
Het geld was al aangekomen in KL en dat heeft Cersei ook direct betaald aan de Iron Bank. Daarom wou de Iron Bank ook verder investeren in Cercei en hadden ze dus het geld geleend om de Golden Company te betalen. Dus voor mij is de GC betaald en wel.

Dat er vervolgens nog iets anders kan gebeuren met de GC, dat kan altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

[...]
Het grootste probleem met de afgelopen twee seizoenen is dat het niet past in de wereld van Game of Thrones. Wat George met zijn boekenserie wilde bereiken is een einde aan de fantasy tropes, afstappen van elementen als plot armor en de good guys die altijd winnen.
[...]
Dit probleem is ontstaan doordat de tv-serie de boekenserie ingehaald heeft natuurlijk. Anders was het vrijwel zeker een stuk gruwelijker afgelopen, denk ik. Zo'n veldslag, zoals George hem zou maken, had anders geweest. De spanning zou een stuk hoger liggen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zeara schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:15:
[...]

Het geld was al aangekomen in KL en dat heeft Cersei ook direct betaald aan de Iron Bank. Daarom wou de Iron Bank ook verder investeren in Cercei en hadden ze dus het geld geleend om de Golden Company te betalen. Dus voor mij is de GC betaald en wel.

Dat er vervolgens nog iets anders kan gebeuren met de GC, dat kan altijd.
En dat kan juist een fout zijn van Cersei, het afbetalen van de Iron Bank. Loyaliteit van de bank komt voort uit afhankelijkheid. Tywin begreep dat, je betaald de Iron Bank maar niet meer dan nodig. Zo blijven ze investeren, sunk cost fallacy. Nu heeft de Iron Bank geen reden meer om loyaal te blijven, waarom niet switchen naar de kant met de draak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aan alle mensen/fanboys die zo lopen te zeiken op anderen die kritiek op een serie hebben, laat het lekker zelf.

Ik ga ook niet lopen zeiken op mensen die graag naar Snollebollekes in Ahoy gaan, maar noem het geen hoogstaand vermaak, want het is gewoon platvloers en lomp (en kan verder heel leuk zijn).

De genoemde punten zijn veelal terecht. Maakt dat de serie minder vermakelijk? Dat is persoonlijk. Maakt het de serie kwalitatief minder goed? Dat is al objectiever vast te stellen en ik denk van wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Piet_Piraat7 schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:47:
Je merkt wel altijd dat als iets erg gehypet wordt, zoals deze aflevering, het helemaal hot is om zo kritisch mogelijk te zijn. Vraag me af waarom. Vond het echt een geweldige aflevering.
In S1 zagen we geen enkele veldslag, maar wel de (politieke) gevolgen. Dat vond ik eerlijk gezegd veel interessanter dan 80 minuten strategische blunders en zwarte schermen met geschreeuw. Ik heb een plasma met goede zwartwaarden, maar ik kan me voorstellen dat iemand met een oudere LCD helemaal niks heeft meegekregen van deze ep.

De strijd tussen de 3 draken was ook nauwelijks te volgen. Wights waren nog vrij sloom in het begin van GoT, maar nu on steroids en renden zo'n beetje paarden eruit. Ik snap dat men stopt met de war machines als de Dothraki er zijn, maar daarna kan je toch wel weer doorgaan? Wat deden de doden in de interne ruimtes van Winterfell terwijl ze pas net de muur over waren? Waar komt Arya vandaan vliegen? Zo hoog kan ze niet springen en zoveel bomen stonden er niet omheen?

In S1-S2 vertelt Theon dat 500 man in Winterfell 10.000 man kan tegenhouden. Dit leek nergens op.

Grappig was wel dat ik net S3 (The Climb) gekeken heb waar Arya voor het eerst Melissandre tegenkomt. De volgorde van de kleur ogen is wel anders, ze eindigt dan met groen ipv blauw. :P Op zich vind ik wel veel verwijzingen naar oude seizoenen. Ep 1, S1. Ep2 S2 en nu Ep3 S3.

Hebben we nu al een confirmed kill list? Ik zie namen langskomen die ik gemist heb in de zwarte brei.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:33:
[...]

Hebben we nu al een confirmed kill list? Ik zie namen langskomen die ik gemist heb in de zwarte brei.
Yep, die is er: https://www.vulture.com/2...ied-night-king-death.html

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:31:
Aan alle mensen/fanboys die zo lopen te zeiken op anderen die kritiek op een serie hebben, laat het lekker zelf.

Ik ga ook niet lopen zeiken op mensen die graag naar Snollebollekes in Ahoy gaan, maar noem het geen hoogstaand vermaak, want het is gewoon platvloers en lomp (en kan verder heel leuk zijn).

De genoemde punten zijn veelal terecht. Maakt dat de serie minder vermakelijk? Dat is persoonlijk. Maakt het de serie kwalitatief minder goed? Dat is al objectiever vast te stellen en ik denk van wel.
Dus mensen die het wél een goede afleveringen vinden en de serie nog steeds kwalitatief goed vinden zijn fanboys en moeten maar hun mond houden en het laten. Terwijl de mening van mensen die kritiek hebben en opeens de serie kwalitatief minder vinden terecht en objectief is. 8)7 Koekoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:44
Tsurany schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:24:
[...]

En dat kan juist een fout zijn van Cersei, het afbetalen van de Iron Bank. Loyaliteit van de bank komt voort uit afhankelijkheid. Tywin begreep dat, je betaald de Iron Bank maar niet meer dan nodig. Zo blijven ze investeren, sunk cost fallacy. Nu heeft de Iron Bank geen reden meer om loyaal te blijven, waarom niet switchen naar de kant met de draak?
Ze hebben toch weer opnieuw geld geleend aan Cercei, zodat Cercei geld heeft voor de GC. Of zo werd het volgens mij gefilmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
Het zaten gisteren inderdaad wel een paar jammere hollywood momentjes in:
- Waarom gaat Arya, (als iemand de haar eigen kasteel als de beste kent), opeens in haar eentje de bibliotheek in om er daarna achter te komen dat ze toch wel in een penibele situatie zit?
- Waarom moet de eindafrekening met zoveel suspense gepaard gaan. De NK had gewoon zijn pijl door Bran's hoofd kunnen gooien en klaar. Nu is het weer toevallig zijn vertraging die ervoor heeft gezorgd dat hij verloor. Het gaat om "The Dead", alsof zij enig gevoel voor dramatiek hebben?
- Waarom is de NK draak niet in staat om even "om het hoekje" of "over het muurtje" vuur te spuwen? Op dat moment was het hem en John tegen elkaar.
- Waarom worden de Dothraki zo de dood in gejaagd terwijl toch duidelijk was dat ze dat nooit zouden overleven?

En toch nog twee onbeantwoorde vragen:
- Waarom kan de NK tegen drakenvuur, maar John en Dany niet tegen drakenijs? En waarom verbrand alles bij drakenvuur en bevriest niet alles bij drakenijs?
- Hoe zit het nu met Catelyn? Ik kan me toch echt herinneren dat ze op een gegeven moment half dood uit de sloot kruipt en nog leeft. Of ben ik nu gek?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zeara schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:37:
[...]

Ze hebben toch weer opnieuw geld geleend aan Cercei, zodat Cercei geld heeft voor de GC. Of zo werd het volgens mij gefilmd.
Dat kan zo zijn. Een andere optie is dat de bank de Golden Company heeft ingehuurd en dus het contract heeft, niet Cersei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
CurlyMo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:40:
...

En toch nog twee onbeantwoorde vragen:
- Waarom kan de NK tegen drakenvuur, maar John en Dany niet tegen drakenijs? En waarom verbrand alles bij drakenvuur en bevriest niet alles bij drakenijs?
...
Dat Dany ongeschonden uit het vuur kwam had volgens mij vooral te maken met de Blood magic van toentertijd. Het is niet zo dat Targaryens tegen vuur kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:37:
[...]

Dus mensen die het wél een goede afleveringen vinden en de serie nog steeds kwalitatief goed vinden zijn fanboys en moeten maar hun mond houden en het laten. Terwijl de mening van mensen die kritiek hebben en opeens de serie kwalitatief minder vinden terecht en objectief is. 8)7 Koekoek.
Wie zegt dat? Je mag prima zeggen dat je het een geweldig briljante aflevering vindt. Ga alleen niet lopen zeiken op mensen die dat niet zo vinden en daar steekhoudende argumenten voor hebben. Als je inhoudelijk wilt argumenteren waarom je iets geweldig vindt, leuk daar is dit draadje voor. Krijg je ook discussie op basis van inhoud.

De meesten komen alleen niet voorbij Dumpert niveau en jammeren wat over de personen die hun mening verkondigen (azijn enzo) in plaats van in te gaan op die mening en het over de inhoud te hebben.

Het voegt weinig toe om het te hebben over dat mensen maar niet meer moeten kijken, niet zo kritisch moeten zijn, verwachtingen verkeerd zijn etc. Zeg dan niks of heb het over de inhoud, dat is mijn boodschap. Mensen die alleen hosanna roepen en iedereen affakkelen die iets van kritiek levert, dat zijn fanboys.

Edit: Nog een enorme plothole waar ik me aan stoorde en die je eigenlijk alleen kunt verklaren met 'ja draakje was verzwakt': Die ijsdraak heeft de hele muur en ook een stuk van Winterfell voledig aan gort geknald met zijn ijsvuur. Dat wordt met veel bombarie in beeld gebracht. Maar op het moment dat John Snow vlucht op de binnenplaats gedraagt het vuur zich als 'normaal' vuur en gaat het langs stenen heen en verpulvert het niks. Opeens is de machtige draak dan een soort veredelde terrasverwarmer.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
analogworm schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:45:
[...]

Dat Dany ongeschonden uit het vuur kwam had volgens mij vooral te maken met de Blood magic van toentertijd. Het is niet zo dat Targaryens tegen vuur kunnen.
Dat was nu juist de bevestiging voor Dany dat John familie is ;) Toen hij het in zijn eentje wilde opnemen tegen de NK, was het Dany die hem en alle death die hem omringde in de fik zette met drakenvuur. John kwam er ongeschonden uit.

Herinner je ook nog de eerste kennismaking met Dany, dat ze dat veel te hete bad in stapt?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:33:
Grappig was wel dat ik net S3 (The Climb) gekeken heb waar Arya voor het eerst Melissandre tegenkomt. De volgorde van de kleur ogen is wel anders, ze eindigt dan met groen ipv blauw. :P Op zich vind ik wel veel verwijzingen naar oude seizoenen. Ep 1, S1. Ep2 S2 en nu Ep3 S3.

Ik vond het wel een aardige mindfuck dat Arya in een scene opeens in 1 ruimte staat met Melisandre, Sandor en Beric, allen (voormalig) op haar kill list.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Gaat Clegane-bowl nog gebeuren?
Pagina: 1 ... 42 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic