Ontzettend teleurgesteld.
Hoe weet Lyanna de reus nog te vermoorden?
Waarom gaan alleen side personages die oog in oog staan met de dood echt dood? Elke keer dat ik Brienne, Jaime etc. tegen een muur zag met honderden wights voor zich maakte ik me zorgen. Maar ze gingen maar niet dood.
Waarom ging Sam niet dood? Hij ligt de helft van de episode op de grond tussen duizenden wights
Hoe stapt Jon na een val van honderden meters met z'n draak direct af zonder moeite met lopen?
Jon is volledig omsingelt door tientallen wights, hoe overleeft hij dat? Steeds als een main character lijkt dood te gaan wordt er gecut naar een nieuwe scene, en dan een tijdje later zie je de hoofdpersonage die nog steeds niet dood is. En dan lekker cliché net als Jon bijna levend wordt verbrand wordt de NK vermoord.
De hele battle setup is ook absoluut waardeloos. De wights staan achter de vlammende barricades te wachten, schiet op ze? En zo nog duizenden dingen. Ik geloof absoluut niet dat alle ervaren oorlogvoerders met zo'n waardeloze setup komen.
Ik kan me nog goed GOT S1 herinneren, Ned Stark was een fantastisch hoofdpersonage en ik heb altijd gedacht, zelfs toen de beul het zwaard boven zijn hoofd hield, dat hij het op 1 of andere manier zou overleven. GOT was niet je gemiddelde serie, zelfs goede karakters worden afgeslacht en er komt niet opeens een held die ze redt. D&D hebben dit hele idee achter zich gelaten, steeds cliché scenes waarin een hoofdpersonage op het nippertje wordt gered.
Arya die langs duizenden wights en alle generals sneakt en dan met een grote sprong de night king vermoord was ook goedkoop naar mijn idee en leek meer op een coole ninja scene.
Jon Snow was als denk ik de enige in heel Westeros bezig met het grote gevaar van de Night King, maar hij deed absoluut niks de hele episode behalve miraculeus overleven.
En de cinematografie was ook zo slecht. Keuze tussen of niks zien of extreem veel black crush en beelden die er 'chopped' uitzien.
De kwaliteit van dit vergeleken met S1-4 is zo ongekend laag.
[
Voor 3% gewijzigd door
Brogala op 30-04-2019 03:22
]