Acties:
  • +12 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 19:19
EDIT schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:17:
Ik vond het zo veel te eendimensionaal en zo compleet zonder achterliggend doel. In een serie die tot nu toe bol staat van de diepere betekenissen, achterliggende verhalen en andere dingen vind ik zoiets erg jammer.
In GoT zijn karakters over het algemeen niet goed of slecht, maar allebei, zoals mensen gewoon zijn. Dat was juist één van de dingen die ik zo knap vond. En dat lijkt hier nu volledig te missen.
Dit dus. Zo ééndimensionaal, Hollywood style. Jammer. NK geen enkele toelichting verder, geen dialoog / confrontatie met Bran, Bran zit daar en doet niets. Het voelde allemaal zo goedkoop aan.
Mooie vechtscenes, maar ze hadden imo beter een deel van de tijd kunnen besteden aan karakters, zoals de NK en de andere white walkers. Die staan er nu een beetje voor l*l bij.
Ik wacht wel tot de boeken uit zijn en dan lezen wat GRRM ervan maakt.

GRRM: ik heb hier een gecompliceerd verhaal, met meerdere plotwendingen, 3 dimensies, met meerdere gelaagdheden.
B&B: jaja, leuk.... maar we hebben hier een template van wat 99% van de kijkers wilt zien. Met bloed, en vechten, en draken, en goed vs kwaad, en nog meer bloed, en emoties, en mensen die theatraal sterven voor het grotere goed. En de main cast blijven leven !!!
GRRM: Ja, maar, dat is al honderden keren zo verteld en zo saai en dat is toch niets aan. :N
B&B: nee, maar verdient wel lekker veel flappen!!! :P :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ja ik ben het eens dat het wel erg hollywood good vs bad geworden is, wat helemaal niet de bedoeling was. Ook sinds aflevering 1 die threat van de walkers tonen en hypen, en opeens... Plof. Lullig einde, weinig diepgang, wordt als een common criminal op straat neergestoken. :+ En een godsvermogen aan plotbescherming voor de main characters. Dat is wel heel erg balen. Ik hoop dat ze iets gaan goed maken, maar dit was zo lazy qua script... En jammer, want ‘t eerste uur zat ik op ‘t puntje van m’n stoel, helemaal happy, blije kop van de NK erbij met die draak was een “Lol oh shit” moment. Het einde was eigenlijk gewoon heel erg kut.

Ohja:
Afbeeldingslocatie: https://www.reactiongifs.us/wp-content/uploads/2015/03/only_counts_as_one_lotr.gif

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

EDIT schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:06:
Nou, dat was niet echt GoT-achtig met deze episode, ik vond het een behoorlijke anti-climax. Zo eenvoudig kán het toch niet zijn? Ik wacht dus nog op de plottwist :P
Zo eenvoudig kan het dus wel zijn. Iemand wil iets, verkijkt zich erop dat er ook onverwachte dingen kunnen gebeuren en het is klaar. En er was al eerder op gehint dat het op deze manier kon gebeuren.

Maar goed dat terzijde, ik heb echt bijna anderhalf uur genoten. De gordijnen dicht, de surroundset op standje oorlog en gaan. Dit waren beelden van bioscoopkwaliteit en dat voor een tv-serie. Als ze hier dan ook geen prijzen mee gaan winnen dan weet ik het ook niet meer. Je kunt aan de regisseur van de aflevering in ieder geval al aflezen wat voor soort aflevering je voorgeschoteld gaat krijgen. Dus aflevering 5 wordt er weer zo een. :P

En ik wil ook een draak die mij komt troosten als ik verdrietig ben. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
IntToStr schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:51:
Iemand nog een tip voor de Ziggo go app? Die zegt dat aflevering beschikbaar is op home screen maar na doorklikken toch niet. Cache legen hielp niet.
Ga naar series en movies xl en dan naar hbo series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

O, en voor ik het vergeet. Waarom wil iedereen toch alles uitgelegd krijgen. De Night King was gewoon een beetje dom. Als je teveel verwacht kun je alleen maar teleurgesteld worden. ;)

Dat de aflevering een beetje op Helmsdeep leek komt omdat de regisseur die veldslag heeft bestudeerd om deze aflevering te kunnen maken.

Een aantal karakters hebben deze aflevering in ieder geval een waardig einde gekregen, waaronder natuurlijk onze eigen Carice. Theon vond zijn einde was natuurlijk prachtig heroïsch zeker als je ziet wat hij allemaal heeft meegemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
Heb erg gemengde gevoelens over deze aflevering.

-Die Dothraki aanval in het begin sloeg nergens op. Zag er grafisch leuk uit, maar hoezo zou je blindelings ten aanval gaan als je weet dat de tegenstander een veel groter leger heeft. En wat Ghost hierbij deed vroeg ik me helemaal af.

-Twist in de crypts was opzich wel leuk, was wat voorspelbaar alleen. Jammer dat dit geen enkele implicaties heeft gehad op het verhaal. Alleen maar figuranten die kapot gingen hier. Snap dus ook niet helemaal waarom dit dan in de seizoens trailer gehyped werd.

-Theon die dood gaat bij verdedigen van Bran was goed einde voor zijn plot.

-Night King zo simpel dood vond ik erg jammer. Erg teleurgesteld in de hype die in 7 jaar tijd is opgebouwd. Helaas lijken alle diepere plotlijnen weg te zijn gehaald, en blijven we met een erg simplistisch einde van de serie over.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Er zijn in de loop der seizoenen wel meer karakters 'simpel' vermoord. Kijk alleen maar naar de Red Wedding waarbij een groot deel van de adel in het noorden uit het plot gezaagd werd.

@Edwin__ Uiteindelijk is S8 waar de opbouw samenkomt, dus dat het wat voorspelbaarder wordt om de serie te eindigen is dan niet zo heel raar. En we zijn pas halverwege S8. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Señor Sjon schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:47:
Er zijn in de loop der seizoenen wel meer karakters 'simpel' vermoord. Kijk alleen maar naar de Red Wedding waarbij een groot deel van de adel in het noorden uit het plot gezaagd werd.

@Edwin__ Uiteindelijk is S8 waar de opbouw samenkomt, dus dat het wat voorspelbaarder wordt om de serie te eindigen is dan niet zo heel raar. En we zijn pas halverwege S8. :P
Precies dit !

Uit eindelijk komt het beste einde in de boeken straks :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Edwin__ schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:45:

-Die Dothraki aanval in het begin sloeg nergens op. Zag er grafisch leuk uit, maar hoezo zou je blindelings ten aanval gaan als je weet dat de tegenstander een veel groter leger heeft. En wat Ghost hierbij deed vroeg ik me helemaal af.
Tja, de geallieerden deden op D-Day in principe exact hetzelfde. Daar liepen duizenden militairen ook willens en wetens hun dood tegemoet. Honderden hebben niet eens het strand gehaald. Soms is de werkelijkheid nog veel harder dan fantasie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:09

Spooksel

Spooksel!

Het was in ieder geval een voorspelbaar moment, helemaal toen die view vanaf de positie van Dany en Jon te zien was. De enorme zee van lichtjes naar voren... ik zei meteen tegen mn vriendin 'Nou, die gaan allemaal uit zo'... :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Voor het verhaal is het nodig dat Dany en Jon als underdogs de strijd aangaan tegen eindbaas Cersei en dat betekent dat ze geen enorme legers Dothraki en Unsullied meer heeft.

Ik vraag me ook af wat de Dothraki anders kunnen dan op de vijand in chargeren. Op de muren staan is niks voor ze en ze als reserve gebruiken splitst nog meer de troepen op.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:52
Daenerys heeft nog altijd haar draken waarvan ik even dacht dat ze gingen doodvriezen maar ze kunnen nu nog Cersei roosteren. Die 2 kanonnen zijn een tegenwicht waar Qyburn naar uitkijkt om ze te schieten zoals een jager op safari.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
Señor Sjon schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:47:

De gehele scene maakte maar weinig indruk, komt doordat de gehele back-story van de Night King ontbreekt. Als ze eerst zijn verleden, of motieven wat duidelijker hadden gemaakt had het wellicht wat meer kunnen boeien. Nu is het simpelweg een good vs evil, waarin hij de villain is.

Bijvoorbeeld de dood van Joffrey bracht enorm veel emotie naar voren, puur door de backstory en het goed uitgewerkte character.

Ook wat Bran deze aflevering aan het doen was was maar teleurstellend. Enige wat die heeft gedaan is met wat kraaien rondvliegen, had gehoopt dat hij wel enige invloed zou hebben op de battle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Willen jullie ophouden met spoiler tags te plaatsen ! Het blijft moeilijk voor sommigen.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Edwin__ schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:14:
[...]

De gehele scene maakte maar weinig indruk, komt doordat de gehele back-story van de Night King ontbreekt. Als ze eerst zijn verleden, of motieven wat duidelijker hadden gemaakt had het wellicht wat meer kunnen boeien. Nu is het simpelweg een good vs evil, waarin hij de villain is.

Bijvoorbeeld de dood van Joffrey bracht enorm veel emotie naar voren, puur door de backstory en het goed uitgewerkte character.

Ook wat Bran deze aflevering aan het doen was was maar teleurstellend. Enige wat die heeft gedaan is met wat kraaien rondvliegen, had gehoopt dat hij wel enige invloed zou hebben op de battle.
Joffrey was dan ook al 3 seizoenen aan het etteren en begon met de onthoofding van Ned Stark, een karakter die je 9 afleveringen lang hebt gevolgd en het nog niet gewoon was in een serie om zo iemand af te maken. Bran die is sinds ie terug van the Wall is een soort zen-figuur die half in deze wereld zit. Die heeft al tijden geen emotie meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 19:19
sjaool schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:39:
O, en voor ik het vergeet. Waarom wil iedereen toch alles uitgelegd krijgen. De Night King was gewoon een beetje dom. Als je teveel verwacht kun je alleen maar teleurgesteld worden. ;)
Dat geldt misschien voor aflevering van de walking dead, maar LOTR is toch wat beter in elkaar gezet dan dat. Zeker de eerste seizoenen die de boeken nog volgden. Geen 1 dimensionale karakters, maar echte personen, waarbij niets bestaat zoals 100% goed of 100% slecht. En nu is de NK afgeschilderd als 100% slecht die door op een simpele manier gedood wordt. Wat een anti climax.
Dat de aflevering een beetje op Helmsdeep leek komt omdat de regisseur die veldslag heeft bestudeerd om deze aflevering te kunnen maken.
Vergeet Mordor (Mount Doom) niet, toen alles en iedereen in elkaar stortte bij het ontploffen van Sauron (idem dito aan de NK scene).

Ik doe een voorspelling voor John en Danny die een baby maken op de iron throne en dan 50 jaar later op een pijp in hun mond terug blikken op een mooi leven, totdat hun draken ze komen ophalen en hen weg vliegen naar het einde van de wereld waar ze eeuwig zullen leven.
Sam die op de troon zit, met een paar kleine koters en probeert de 7 kingdoms bij elkaar te houden. Tyrion maakt een grappige opmerking en de hele zaal moet lachen.

The end **hartje hartje ** kus ** kuss**

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Edwin__ schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:14:
[...]
Wilde je nu meteen al uitleg hebben wat Bran aan het doen was? Het antwoord daarop komt heus nog wel in een van de komende afleveringen.

Waar ik mij meer over verbaasde was dat de Night King vuurvast was. Dat zou betekenen dat het hele verhaal dat de Night King een Stark was niet zou kloppen. Dan zou hij eerder een Targaryen zijn of een Stark/Targaryen... Wat dat betreft ben ik wel benieuwd of daar nog wat meer over naar boven komt. Plus de vraag waarom had de Night King zo'n belangstelling voor Bran? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:57

s0kkie

Cowabunga

Knap lullig voor de mensen die na de aflevering van vorige week zeiden dat het verhaal van bepaalde characters nu klaar was en deze dood gingen (Brienne, Greyworm, Gendry, Arya).
Dan ken je duidelijk GOT nog niet ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:36
Toffe aflevering! Bijna anderhalf uur een gekke battlefield, kan snel eentonig worden maar dynamiek en verschillende edits/montage hield het spannend. Wel enkele wtf momenten zoals jamie en brienne tegen een muur klakkeloos alle undead neer whipen terwijl ze echt helemaaal op zijn maar ach moet kunnen in een fantasy setting :)
Nu besef ik wel dat de NK story de kijker een beetje op een zijspoor heeft moeten leiden, ja, van belang in de serie maar uiteindelijk gaat het om de throne en daar zullen de laatste 3 episodes zoveel mogelijk op focussen.
Ik snap de warg actie van Bran niet helemaal, wat was zijn doel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Edwin__ schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:45:

-Twist in de crypts was opzich wel leuk, was wat voorspelbaar alleen. Jammer dat dit geen enkele implicaties heeft gehad op het verhaal. Alleen maar figuranten die kapot gingen hier. Snap dus ook niet helemaal waarom dit dan in de seizoens trailer gehyped werd.

-Theon die dood gaat bij verdedigen van Bran was goed einde voor zijn plot.

-Night King zo simpel dood vond ik erg jammer. Erg teleurgesteld in de hype die in 7 jaar tijd is opgebouwd. Helaas lijken alle diepere plotlijnen weg te zijn gehaald, en blijven we met een erg simplistisch einde van de serie over.
- Het idee vond ik niet verkeerd, de uitwerking slecht. Stannis's cavalrie ging ook door de Free Folk heen. Maar die had toen een gelaagde groups formatie, om ervoor te zorgen dat je ze over hun eigen paarden struikelen. Dit was meer een horde engage, en erg vreemd gezien ze in Jorah seasoned Westeros commander hebben. Daarnaast gingen ze veel te snel dood ook. Ghost was er misschien bij om Jorah te redden.

- Varys zou dood moeten zijn i.v.m. de voorspelling van Melisandre. Was inderdaad erg voorspelbaar, maar misschien moest het wel zo gaan. De night king leek er langer over te doen om de dead te raisen, dus misschien deed hij meer moeite om ook de crypt mee te nemen. Dat waren dan weer een paar seconden extra tijd voor Arya om naar de night king te rennen en op hem te springen.

- Theon's dood was mooi, ook omdat hij zijn dood tegemoet rende voor Bran terwijl hij dat vroeger nooit gedaan heeft.

- Misschien dat de volgende aflevering voor een deel over de Night King gaat; Bran kan het uitleggen.

Melisandre's dood vond ik ook mooi. Ze ging dood aan het opgebruiken van haar krachten lijkt (net zoals Stanis dood zou gaan als die nog een shadow baby maakte).
BigF25 schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:48:
Toffe aflevering! Bijna anderhalf uur een gekke battlefield, kan snel eentonig worden maar dynamiek en verschillende edits/montage hield het spannend. Wel enkele wtf momenten zoals jamie en brienne tegen een muur klakkeloos alle undead neer whipen terwijl ze echt helemaaal op zijn maar ach moet kunnen in een fantasy setting :)
Nu besef ik wel dat de NK story de kijker een beetje op een zijspoor heeft moeten leiden, ja, van belang in de serie maar uiteindelijk gaat het om de throne en daar zullen de laatste 3 episodes zoveel mogelijk op focussen.
Ik snap de warg actie van Bran niet helemaal, wat was zijn doel?
De NK naar hem toe leiden lijkt me. Heel veel afleveringen terug voelde de NK Bran in de crows, en die disperse toen de hele cloud (uit irritatie?). Daarnaast is het gewoon een goede reminder voor de NK waarom de NK daar is (hij was toen met iets anders bezig namelijk). Leuker was geweest om de NK de hele tijd te pesten met crows door de hele aflevering heen (dan kan je terugkijken om de crows te spotten).

[ Voor 20% gewijzigd door TweakerNummer op 29-04-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
sjaool schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:37:
[...]

Wilde je nu meteen al uitleg hebben wat Bran aan het doen was? Het antwoord daarop komt heus nog wel in een van de komende afleveringen.

Waar ik mij meer over verbaasde was dat de Night King vuurvast was. Dat zou betekenen dat het hele verhaal dat de Night King een Stark was niet zou kloppen. Dan zou hij eerder een Targaryen zijn of een Stark/Targaryen... Wat dat betreft ben ik wel benieuwd of daar nog wat meer over naar boven komt. Plus de vraag waarom had de Night King zo'n belangstelling voor Bran? :P
Misschien hierom ?

https://amp.thisisinsider...bd14f008b4671-750-563.jpg

Niet dat ik daar in geloof, maar he genoeg over te vinden en what not :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 29-04-2019 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
haha leuk hoeveel voorgaande theorieën de vuilbak ingevlogen zijn (mezelf incl.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 11:53

odan

The dark side is within all!

hoewel ik de serie echt wel interessant en entertaining vindt, is het toch echt duidelijk dat we voor het echte verhaal moeten hopen dat George de boeken gaat afronden.
Hopelijk is een theorie die rond gaat waar en (misschien is die contractueel verplicht) wacht die tot na de finale met publicatie van de boeken.

als ik zo luister naar wat er gezegd werd in Inside the Episode kwam voor mij ook naar voren dat dit compleet de visie was van benioff en weiss, en niet de visie/verhaal van George.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 14:28
Hoe kan de Night King een volle laag XL drakenvuur overleven en dan geveld worden door een dolkje :')

Zoals al eerder vermeld, sloeg de charge van de Dothraki (incl. Ghost?!?) werkelijk nergens op.

De skeletten in de crypts konden opeens door een dikke stenen muur heenslaan ?

Tenenkrommend ook hoe Lyanna Mormont opeens een Giant killed.

etc, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Diagonaal op 29-04-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 21:16
odan schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:23:
hoewel ik de serie echt wel interessant en entertaining vindt, is het toch echt duidelijk dat we voor het echte verhaal moeten hopen dat George de boeken gaat afronden.
Dit hopen we allemaal wel denk ik. Er zijn echt zo veel 'subplots' in de blender gemikt deze episode... Ze hadden ook duidelijker moeten maken in eerdere afleveringen dat Arya daadwerkelijk langs alles kan glippen, dit was te random. Dat Dany en Jon het overleefden was ook slecht gefilmd, in beide situaties op de grond hadden ze 100% dood moeten gaan.

Kom maar door met de boeken George :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Diagonaal schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:25:
Hoe kan de Night King een volle laag XL drakenvuur overleven en dan geveld worden door een dolkje :')

Zoals al eerder vermeld, sloeg de charge van de Dothraki (incl. Ghost?!?) werkelijk nergens op.

etc, etc.
Erm, Dany kan dat ook. Alleen dat dolkje was gemaakt van WW Kryptonite. ;) Zo ongeveer ~5 seizoenen gaan over de zwakheden van WW/NK in de zin van dragonglass en Valeryian steel.

Dothraki hebben we aleen zien vechten in de Reach en toen waren ze ook al van het lange halen, snel thuis, ongeacht de tegenstander. "They fight for sport" was de constatering van Jaime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 23:40

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Kaaswagen schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:29:
[...]

Dit hopen we allemaal wel denk ik. Er zijn echt zo veel 'subplots' in de blender gemikt deze episode... Ze hadden ook duidelijker moeten maken in eerdere afleveringen dat Arya daadwerkelijk langs alles kan glippen, dit was te random. Dat Dany en Jon het overleefden was ook slecht gefilmd, in beide situaties op de grond hadden ze 100% dood moeten gaan.

Kom maar door met de boeken George :)
Huh? Misschien niet goed opgelet?

A girl has no name. A girl has no face. A girl sits on the throne?

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Mandrake466 schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:15:
Willen jullie ophouden met spoiler tags te plaatsen ! Het blijft moeilijk voor sommigen.
<knip> Doe 'es niet zo flauw? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 29-04-2019 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:35
Het begin van het gevecht sloeg helemaal nergens op. Lichte cavallerie gebruiken voor een frontale aanval is waanzin. Kijkend naar de geschiedenis hadden ze gebruik moeten maken van de hammer and anvil tactiek, waarmee onder andere Alexander de Grote zo machtig is geworden. Ze hadden een uitstekende infanterie in de vorm van unsullied die een falanx vormen, waarna de cavallerie om de vijand heen had moeten flanken en ze van achteren herhaaldelijk aan had moeten vallen. Daarnaast had de artillerie véél eerder ingezet moeten worden, niet pas op het moment dat de cavallerie al onderweg is. Ook is het een ongelooflijk dom idee om je artillerie vóór je infanterie op te stellen. Zeker trebuchets zouden nog op de binnenplaats opgesteld kunnen worden en over de muren heen vuren (al lijkt een trebuchet mij uberhaupt niet echt het juiste wapen, een simpele katapult lijkt me handiger in deze situatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:55
Avalaxy schreef op maandag 29 april 2019 @ 17:45:
Het begin van het gevecht sloeg helemaal nergens op. Lichte cavallerie gebruiken voor een frontale aanval is waanzin. Kijkend naar de geschiedenis hadden ze gebruik moeten maken van de hammer and anvil tactiek, waarmee onder andere Alexander de Grote zo machtig is geworden. Ze hadden een uitstekende infanterie in de vorm van unsullied die een falanx vormen, waarna de cavallerie om de vijand heen had moeten flanken en ze van achteren herhaaldelijk aan had moeten vallen. Daarnaast had de artillerie véél eerder ingezet moeten worden, niet pas op het moment dat de cavallerie al onderweg is. Ook is het een ongelooflijk dom idee om je artillerie vóór je infanterie op te stellen. Zeker trebuchets zouden nog op de binnenplaats opgesteld kunnen worden en over de muren heen vuren (al lijkt een trebuchet mij uberhaupt niet echt het juiste wapen, een simpele katapult lijkt me handiger in deze situatie).
Ja t zou mooi zijn geweest als ze voor dit soort gevechten toch iets van een strategisch adviseur zouden hebben. Nu is het een beetje als schaken met jezelf; maakt niet uit wat voor domme zet je doet.. je weet dat de tegenstander minstens net zo'n domme zet gaat doen.

Aan de andere kant, dothraki is een horde. Dit is hoe ze altijd vochten toch? Headbutts van wie de meeste heeft..

Grote voordeel is wel dat ze nu niet meer zo veel monden te voeren hebben :-P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:31
< waarschijnlijk superieure strategie>
Je hebt wellicht gelijk en bent een beter strateeg dan de personages in GoT, toch zijn er een paar dingen die pleiten voor de huidige aanpak:

- Dothraki deden tot nu toe altijd waar ze zin in hadden: beetje chaotisch door elkaar heen rennen. Toen ze een vlammenzwaard kregen dachten ze zoals het werd uitgebeeld 'jeej we zijn onoverwinnelijk!'.
- De NK zou pas ten tonele verschijnen als het kasteel was ingenomen. Ze hadden er op kunnen gokken dat ie aan zou komen lopen als je de deuren open zou zetten en je legers weg zou laten, maar het lijkt er op dat ie vrij veel op het moment instinctief aanvoelde. Neem het moment met Arya.

Dus tjah, ze moesten er toch allemaal aan. En ja, de Dothraki deden superdom. Maarja.

Vond het een vette aflevering, ondanks alle plotgaten en losse eindjes. Er kan gewoon nog een hele Bran-spinoff komen met wtf die aan het doen was en waarom de NK per se zelf Bran moest om komen leggen, etc etc en etc. Maar het boeit me niet zo: ik geniet er van en kijk uit naar de volgende aflevering.

Dit moment vond ik wel een passende samenvatting voor de hele aflevering btw :+

Samenvatting S08E03

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:30
Ik heb nog altijd wel het idee dat het plot rondom de Night King nog niet rond is. Het lijkt een beetje zoals Jon zijn dood in seizoen 5, een einde dat geen einde bleek te zijn. Ook van Gendry werd gedacht dat we hem nooit meer terug zouden zien. (die was natuurlijk niet dood, maar zijn verhaallijn zou afgelopen zijn)

Tevens lijkt het er op dat Bran 'iets' heeft gedaan wat zich nog moet onthullen. Want ik kan me niet voorstellen dat wegdraaien met je ogen en met de kraaien wat rondfladderen zijn rol is geweest.

Met nog 3 afleveringen van ieder circa 80 minuten verwacht ik dat er nog een flink gat gevuld moet worden met een finale twist. De meest opvallende tekst van de afgelopen aflevering is dat Melisandre heeft heeft over bruine, groene en blauwe ogen. Greenseers wellicht? De enige greenseers die we kennen in de show is Bran. Bran is wellicht toch de Night King?

[ Voor 6% gewijzigd door MadDogMcCree op 29-04-2019 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Diagonaal schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:25:

etc, etc.
Eens op alle punten. En waar kwam Ghost ineens vandaan? Wie zet hem nou vooraan de battle ipv dat ie John bewaakt (nou ja Bran in dit geval gezien John vliegt).

Ik vond het een hele gave aflevering, de muziek was echt top, maar er zijn zoveel rare dingen...

De NK in Dany's vuur was prachtig.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 21-09 19:57
Je merkt wel altijd dat als iets erg gehypet wordt, zoals deze aflevering, het helemaal hot is om zo kritisch mogelijk te zijn. Vraag me af waarom. Vond het echt een geweldige aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 09:55
Ik vertrouw Bran echt voor geen meter. Daar zit echt nog wat duisters achter.

Denk eerder dat Bran dit zo heeft opgezet zodat NK gedood kon worden. Wat verder zijn bedoeling is is nog onbekend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het begin van het gevecht sloeg helemaal nergens op.
Bedoelde je niet eerder het idee dat ze het gehele leger buiten de muur opstelden om Wights tegen te houden? Dat vond ik namelijk te idioot voor woorden.

Als ze iedereen binnen de muur hadden gehouden waren er heel wat minder doden gevallen en hadden ze duizenden mannen op de muur om de wights tegen te houden. Wat dacht je van een paar duizend Unsullied op de muur met lange speren die al die Wights neersteken?

Strategisch was het vrij vreemd, ze baseren zich volledig op een vijand die bang is dood te gaan terwijl Wights zich zonder problemen op speren storten, van muren werpen of in een brandende put springen.

Een phalanx had dus ook niet gewerkt. Het hele concept achter een phalanx is dat de vijand zich niet op die lange speren gaat storten en wilt blijven leven. Echter Wights hebben die drijfveer niet, die storten zich massaal op de speren waarna deze wel losgelaten moeten worden.

Hetzelfde met de doden in de crypts, dat was toch ook vrij matig? Zo voorspelbaar voor iedereen behalve elk van de hoofdpersonen? Dat gaat er bij mij echt niet in.

De aflevering was een gigantisch audiovisueel spektakel maar helaas met aardig wat rare dingen die voor mij echt afbreuk doen aan de aflevering.

Het einde was dan wel geweldig met Arya die uit het niets komt en de Night King te grazen neemt, dat had ik niet verwacht.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:25
Oef,echt een fantastische aflevering. Maar wel een raar einde, mag hopen dat er meer achter zit, anders gaat het wel een beetje een anticlimax worden. De hele Azor Ahai prophecy, waar de hele serie om draait, mag dan de prullenbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:00:
[...]

Bedoelde je niet eerder het idee dat ze het gehele leger buiten de muur opstelden om Wights tegen te houden? Dat vond ik namelijk te idioot voor woorden.

Als ze iedereen binnen de muur hadden gehouden waren er heel wat minder doden gevallen en hadden ze duizenden mannen op de muur om de wights tegen te houden. Wat dacht je van een paar duizend Unsullied op de muur met lange speren die al die Wights neersteken?

Strategisch was het vrij vreemd, ze baseren zich volledig op een vijand die bang is dood te gaan terwijl Wights zich zonder problemen op speren storten, van muren werpen of in een brandende put springen.

Een phalanx had dus ook niet gewerkt. Het hele concept achter een phalanx is dat de vijand zich niet op die lange speren gaat storten en wilt blijven leven. Echter Wights hebben die drijfveer niet, die storten zich massaal op de speren waarna deze wel losgelaten moeten worden.

Hetzelfde met de doden in de crypts, dat was toch ook vrij matig? Zo voorspelbaar voor iedereen behalve elk van de hoofdpersonen? Dat gaat er bij mij echt niet in.

De aflevering was een gigantisch audiovisueel spektakel maar helaas met aardig wat rare dingen die voor mij echt afbreuk doen aan de aflevering.

Het einde was dan wel geweldig met Arya die uit het niets komt en de Night King te grazen neemt, dat had ik niet verwacht.
Viserion had heel winterfell afgebrandt als er niemand buiten was. Tenzij Drogon & Rhaegal aanvielden boven de vijandelijke troepen. War er nu gebeurde is dat Jon & Daenerys landen/vielen op plekken waar ze van gered konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TweakerNummer schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:19:
[...]

Viserion had heel winterfell afgebrandt als er niemand buiten was. Tenzij Drogon & Rhaegal aanvielden boven de vijandelijke troepen. War er nu gebeurde is dat Jon & Daenerys landen/vielen op plekken waar ze van gered konden worden.
Viserion hadden ze met die twee draken aan kunnen pakken, geen probleem. Jaag hem buiten de muren en vecht het daar uit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online

^ Behind the Scenes van Ep3.

Geen idee of het al geplaatst was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 20:58
SmurfLink schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:46:
[...]

Eens op alle punten. En waar kwam Ghost ineens vandaan? Wie zet hem nou vooraan de battle ipv dat ie John bewaakt (nou ja Bran in dit geval gezien John vliegt).
Ik heb haast het idee dat ze Ghost waren 'vergeten' en die voor de fans er gewoon in hebben geëdit. De vorige aflevering stond hij daar ook op zo'n vreemde afstand, nu weer.

Vette aflevering, voorspelbaarder en wat minder gelaagd dan we misschien gewend zijn, maar misschien is dat juist de plottwist :P

Ik ben heel benieuwd wat er nu nog gaat gebeuren in de laatste afleveringen. Is het NK verhaal echt klaar?
Ik verwacht het gezien deze aflevering eigenlijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
En deze mag ook niet ontbreken. De piano is er weer:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Waarom was deze aflevering zo donker trouwens? Budget voor de verlichting was op? Snap dat ‘t the long (haha, right...) night was enzo, maar dit was wel heel ruk te volgen. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Terranova
WhatsappHack schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:04:
Waarom was deze aflevering zo donker trouwens? Budget voor de verlichting was op? Snap dat ‘t the long (haha, right...) night was enzo, maar dit was wel heel ruk te volgen. :P
Man het was echt donker, ik heb mn brightness maar volledig op max gezet. Nogsteeds niet veel te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Terranova schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:06:
[...]

Man het was echt donker, ik heb mn brightness maar volledig op max gezet. Nogsteeds niet veel te zien
Dacht al, ligt het nu aan m'n tv? :P

Fantastische episode overigens. Cinematografisch pareltje _O_

Kijk alweer uit naar volgende week!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

kijkend naar de geschiedenis.... het is een fucking fanatasy verhaal van een andere wereld waar Alexander de grote niet bestaat. comments als dit maken mij serieus gewoon triggered XD

wees open minded en kijk zulke series gewoon voor het plezier. Maakt alles een stuk beter en fijner om te zien

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 29-04-2019 20:20 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Cinematografisch past The Long Night uiteraard bij het donker en het vuur ziet er wss spectaculairder uit in het donker. Hier en daar denk ik dat ze daarmee meer CGI figuren konden "verbergen".

Het snelle flitsende gevecht van de draken is ook zo'n truc, gelukkig zagen we Jon en Dany niet te veel op green key (zag je nog in die blauwe vlammen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 23:32
Best een goede aflevering met mooie momenten. Tenminste na de eerste 50 minuten. Echt verbazingwekkend hoe lang het duurde voor er plottechnisch iets interessants gebeurde.
Goede momenten zoals het einde van Mellisandre waren vreemd neergezet. Ja, ze zou de nacht niet overleven, maar nu leek het alsof ze zelf het einde gekozen heeft. Waarom, denk ik dan? Als bijvoorbeeld dat kristal rond haar nek gebarsten was na het ontsteken van de vuurlinie, was er nog een 'logisch' oorzaak-gevolg aan te knopen. Nu was het meer; 'Ja, ik moest dood volgens de voorspelling, dus zo doen we dat.'

Wel een leuke opzet met Sansa en Tyrion, wetende dat ze nog niet weten hoe het zit met Aegon.
Viserion met z'n lekkende keel, leuk gedaan.

Ik ben wel benieuwd hoe (ik denk in de boeken, zie HBO er niet voor aan om het te verfilmen) het verder gaat met de Children of the Forest en de rest. Immers zijn er geen WW meer die ze tegenhouden. Het noorden zal een stuk aangenamer worden in de winters, dus ze zouden zomaar weer naar het zuiden kunnen trekken. Misschien wel verwelkomd door Bran. De CotF dan, de Spiders of Thenns zie ik nog niet zo welkom zijn op Winterfell.

Addicted to silent computing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 12:35
Ricmaniac schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:16:
[...]
kijkend naar de geschiedenis.... het is een fucking fanatasy verhaal van een andere wereld waar Alexander de grote niet bestaat. comments als dit maken mij serieus gewoon triggered XD

wees open minded en kijk zulke series gewoon voor het plezier. Maakt alles een stuk beter en fijner om te zien
Waar slaat dat op... Het is gewoon een tactiek die veel beter werkt en ik haal de geschiedenis aan als bewijs hiervoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:09

d0s

sssst

Het viel me toch wat tegen.

Ik had wel wat mooie veldslagen verwacht tussen de White Walker Luitenanten vs. Jaime, Brienne, Jorah en Jon. Dat hadden ze zoveel mooier kunnen maken. Of een veldslag Jon vs. The Night King, waar het wel even op leek. Er miste gewoon wat in de aflevering naar mijn mening.

En toch eeuwig zonde dat we niets, maar dan ook niets van de beweegredenen van de white walkers te horen hebben gekregen. Dat maakt hun sterven toch wat minder impactvol. Ik dacht toen de Night King lag te grijzen vanuit het vuur dat het eindelijk onthult zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Vraag me wel of hoe de prophecy van Azor Ahai nu ingevuld moet worden. Was Arya de beloofde krijger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

OMX2000

By any means necessary...

[...]

Hij heeft wel een punt. It didn’t make sense. Maar door de behind de scenes begreep ik wat ze wilde uitbeelden. Maar dat, Danaerys die het niet trok dat de Dothraki’s eraan waren gegaan en dus het plan niet meer volgde, vond ik mwah overkomen.

Maar ja. Ze willen een verhaal vertellen, en dat doen ze soms beter dan de andere keer.

Ik snapte dat hele three eyed raven ding niet. Wat heeft dat bereikt? Dus ja, Bran is kinda fishy, zou gek zijn als zijn rol opeens uitgespeeld is.

Maar de aflevering was, intens, saai en frustrerend. Dus ja, een heel GoT seizoen in 1 aflevering ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 20:58
Ik vind dit wel interessant leesvoer over Bran (misschien spoiler, al is het een theorie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Voor wat betreft de dood van de Night King... Ik heb zo het vermoeden dat hij ooit een profetie had gehoord in de trant van "no man can kill you". Nou, dat klopt!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• algalid
Haha fantastische kritiek van https://gfycat.com/@pulpotpourri Op de foto klikken voor het filmpje :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bBEoV48.png

[ Voor 9% gewijzigd door algalid op 29-04-2019 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Nog even zonder jullie opmerkingen gelezen te hebben mijn reactie op de aflevering: het was een aflevering met redelijk wat verrassingen, al was het ook wel te voorspellen dat dit zou gebeuren. Dat Arya een zeer belangrijke rol kreeg bij het verslaan van de Night King was me vooral duidelijk op het moment dat Melisandre aangaf dat dit het doel was, om haar levend te houden, zijn doel was volbracht. Er zijn minder karakters doodgegaan dan ik had verwacht en alhoewel ik daar over het algemeen wel blij mee ben is het aan de andere kant niet erg Game of Thrones achtig.

Wat ik dan wel weer erg gaaf vond is de manier waarop Arya de Night King heeft vermoord. Ze heeft hiervoor niet eens haar speciale wapen gebruikt. Haar wapen vond ik nou ook niet echt spectaculair, ik had wel iets meer verwacht.

Ben benieuwd naar de volgende afleveringen, ik verwacht komende aflevering weer opbouw en zo, de aflevering er na een gevecht en de aflevering daarna afsluiting, ben benieuwd.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Het is een serie met duizenden jaren geschiedenis van oorlogsvoering, daar mag je dus ook capabele generaals van verwachten.

En ik heb dan ook bepaalde verwachtingen van een serie als Game of Thrones waar altijd veel aandacht besteed wordt aan het politieke spel en oorlogsvoering. Het is dan erg jammer dat het laatste seizoen afgeraffeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In een feodale wereld zijn generaals meestal niet de meest capabele strategen maar mensen die toevallig van adel zijn...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:18
Teleurgesteld in de reacties die ik hier lees. Heb genoten vd epi, en als ik dan lees dat het lijjkt alsof GoT zich ervan afmaakt als de 2 films na Matrix deden, tja dan neig k ook naar negatief, terwijl ik dat niet wil of meen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:13
miicker schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:04:

Wat ik dan wel weer erg gaaf vond is de manier waarop Arya de Night King heeft vermoord. Ze heeft hiervoor niet eens haar speciale wapen gebruikt. Haar wapen vond ik nou ook niet echt spectaculair, ik had wel iets meer verwacht.
Ik had eerst ook wat meer van haar wapen verwacht, maar tijdens het vechten was het gewoon duidelijk waarom ze het zo wou hebben. Wanneer je de ruimte hebt (op de muren, tussenplaats etc) kun je de volle lengte van de speer gebruiken. Op het moment dat je ergens binnen vecht of je hebt de ruimte niet meer, gebruik je het korte stuk. Dus uiteindelijk heel slim van haar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
Sjah schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:11:
Teleurgesteld in de reacties die ik hier lees. Heb genoten vd epi, en als ik dan lees dat het lijjkt alsof GoT zich ervan afmaakt als de 2 films na Matrix deden, tja dan neig k ook naar negatief, terwijl ik dat niet wil of meen.
Er is een groot verschil tussen fans van de serie en fans van de boeken. Is ook heel goed te zien op de bijbehorende reddits. Boek fans vinden het echt helemaal niets omdat het lijkt alsof alle opbouw gewoon is weggegooid.

En daar hoor ik ook wel een beetje bij. De aflevering was echt fantastisch hoor, maar als fan van de boeken en alles opbouw e.d. ben ik zeer teleurgesteld in de richting die de showrunners zijn opgegaan.

En ik hoop wel dat er nog een geniepige wending aan komt die alles weer een beetje recht trekt, maar op dit moment ben ik er niet echt blij mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Terranova op 29-04-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 11:07

OMX2000

By any means necessary...

Sjah schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:11:
Waarom? JIJ hebt toch genoten? Perfect toch. Iedereen ervaart het op haar/zijn manier. Ik vond het een indrukwekkende aflevering, maar ik ben niet satisfied. Over 3 afleveringen weten we hoe geniaal deze aflevering was.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:18
tJa, IK trek me ook aan, dat boek-lezers dit afkraken, mag ik, ik heb respect voor ze.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
toch miste je de olifanten.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-08 20:09
Prima aflevering, intens genoten van het gevecht. Het einde voelt alleen wat, vreemd... Iets wat zoveel opbouw heeft, wat nu gewoon klaar is. Nu heeft GoT dit weleens vaker gedaan. Maar dit voelt toch wel een beetje als een anticlimax. Had toch gehoopt dat de NK ook in kings landing zou komen.

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Paulus07 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:22:
toch miste je de olifanten.....
Cersei had dat beter niet 2x herhaald of mss zijn ze de verrassing in KL en komen ze daar overzwemmen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik heb de boeken niet echt gelezen (zit nog ergens in boek 3) en vond de aflevering vet, maar ‘t einde heel ruk.
Mx. Alba schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:53:
Voor wat betreft de dood van de Night King... Ik heb zo het vermoeden dat hij ooit een profetie had gehoord in de trant van "no man can kill you". Nou, dat klopt!
Afbeeldingslocatie: https://static.comicvine.com/uploads/original/11125/111254686/4899598-3603230389-wk71..jpg
Night king heeft LOTR gelezen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Elke vader van een dochter herkent wel een stukje Lady Mormont in z’n kleine meid :+

Wat in GoT echt goed is gedaan is dat elke keer als wie dan ook wint, de winnaar soms bijna meer verloor dan de verliezer.

Btw wie weet of Arya alle kleuren ogen nu gehad heeft? Of zijn die van Cersei nog aan de beurt?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
algalid schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:25:
[...]

Cersei had dat beter niet 2x herhaald of mss zijn ze de verrassing in KL en komen ze daar overzwemmen...
misschien hebben ze die vliegende olifant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mx. Alba schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:08:
In een feodale wereld zijn generaals meestal niet de meest capabele strategen maar mensen die toevallig van adel zijn...
Je gaat mij niet vertellen dat het daar allemaal idioten zijn. Je hebt de drie J's die allen aardig wat ervaring hebben, daar mag je meer van verwachten. Daarnaast Tyrion en Varys met aardig wat intellectueel vermogen, die kunnen politieke spelletjes perfect uitspelen maar zouden nu opeens al hun denkvermogen kwijt zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Tsurany het was toch juist de strategie om te ‘verliezen’ om te kunnen winnen? De NK moest naar Bran komen. Wellicht was dit de strategie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Sjurm schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:01:
[...]

Ik heb haast het idee dat ze Ghost waren 'vergeten' en die voor de fans er gewoon in hebben geëdit. De vorige aflevering stond hij daar ook op zo'n vreemde afstand, nu weer.

Vette aflevering, voorspelbaarder en wat minder gelaagd dan we misschien gewend zijn, maar misschien is dat juist de plottwist :P

Ik ben heel benieuwd wat er nu nog gaat gebeuren in de laatste afleveringen. Is het NK verhaal echt klaar?
Ik verwacht het gezien deze aflevering eigenlijk wel.
Maar dan is nu de hamvraag, heeft Ghost het overleefd? :p Had het idee dat op een gegeven moment het CGI budget gekort was, in het begin al die puppy's en opeens gingen ze allemaal stuk voor stuk dood en Ghost was MIA.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
TheNightbringer schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:23:
Had toch gehoopt dat de NK ook in kings landing zou komen.
Ik ook. Vond de NK echt interessant en had graag nog zoveel meer over de doden te weten gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
d0s schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:37:
Het viel me toch wat tegen.

Ik had wel wat mooie veldslagen verwacht tussen de White Walker Luitenanten vs. Jaime, Brienne, Jorah en Jon. Dat hadden ze zoveel mooier kunnen maken. Of een veldslag Jon vs. The Night King, waar het wel even op leek. Er miste gewoon wat in de aflevering naar mijn mening.

En toch eeuwig zonde dat we niets, maar dan ook niets van de beweegredenen van de white walkers te horen hebben gekregen. Dat maakt hun sterven toch wat minder impactvol. Ik dacht toen de Night King lag te grijzen vanuit het vuur dat het eindelijk onthult zou worden.
Eens, het was gaver geweest als er af en toe een White Walker vermoord werd en er dan weer een groep whights neervielen omdat ze geturned waren door die specifieke WW.
Crahsystor schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:20:
Best een goede aflevering met mooie momenten. Tenminste na de eerste 50 minuten. Echt verbazingwekkend hoe lang het duurde voor er plottechnisch iets interessants gebeurde.
Goede momenten zoals het einde van Mellisandre waren vreemd neergezet. Ja, ze zou de nacht niet overleven, maar nu leek het alsof ze zelf het einde gekozen heeft. Waarom, denk ik dan? Als bijvoorbeeld dat kristal rond haar nek gebarsten was na het ontsteken van de vuurlinie, was er nog een 'logisch' oorzaak-gevolg aan te knopen. Nu was het meer; 'Ja, ik moest dood volgens de voorspelling, dus zo doen we dat.'

[...]
Dit vond ik juist wel mooi, zoals ze ook over Beric Dondarrion zei "He served his purpose". Zij heeft door dat amulet waarschijnlijk veel langer geleefd dan normaal mogelijk is, nu heeft ze haar doel bereikt.
Sjurm schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:01:
[...]

[...]
Dit denk ik dus ook, vorige aflevering waren er veel mensen die hem niet eens gezien hadden, toen dacht ik nog dat ze dat express gedaan hadden, zodat er toch een soort hype ontstond. Daarna maar even snel er in gezet en met de eerste linie meegestuurd zodat ie dood is. Alleen jammer dat hij nog nog even als Whight terug kwam :P
Terranova schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:10:
Oef,echt een fantastische aflevering. Maar wel een raar einde, mag hopen dat er meer achter zit, anders gaat het wel een beetje een anticlimax worden. De hele Azor Ahai prophecy, waar de hele serie om draait, mag dan de prullenbak in.
De serie draait juist niet om Azor Ahai. Het grappige is dat dit ook helemaal niet uitgebreid aan bod komt in de serie. Mensen in dit topic zullen de serie iets gedetailleerder volgen dan de gemiddelde kijker. Ik had het laatst met collega's over GoT en begon over Azor Ahai, niemand kende die term. Dus om nu te zeggen dat de serie daar om draait..
Tsurany schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:00:
[...]

[...]
Zoveel man op de muur had me strategisch gezien juist heel slecht geleken, met name omdat er ook een ijsdraak was, iedereen op 1 hoop = iedereen in 1 keer dood. Verder ben ik het er zeker mee eens dat er vage dingen gebeurde. Jorah, met alle Dothraki er in rennen, wie komt er levend terug: Jorah. De makers vertelde in het interview dat hiermee de Dothraki zijn uitgeroeid, maar Jorah overleefde het dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsurany schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:26:
[...]

Je gaat mij niet vertellen dat het daar allemaal idioten zijn. Je hebt de drie J's die allen aardig wat ervaring hebben, daar mag je meer van verwachten. Daarnaast Tyrion en Varys met aardig wat intellectueel vermogen, die kunnen politieke spelletjes perfect uitspelen maar zouden nu opeens al hun denkvermogen kwijt zijn?
Ik heb toch niet gezegd dat ze idioten zijn? Alleen dat ze wellicht niet optimaal zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Al met al vond ik het een vermakelijke aflevering (met een paar filler-scenes zoals die in de bibliotheek), tot de nok toe gevuld met spektakel en een acceptabel verhaal. Ongetwijfeld zal het in de boeken nog veel spectaculairder zijn met een diepgaand verhaal, maar dat niveau is nu eenmaal lastig te halen in een tv-serie (kost te veel tijd). De scene met de Dothraki-charge hadden ze leuk gedaan met die dovende "fakkels", maar het was jammer om het leger waar een groot deel van het verhaal over ging zo snel te zien sneuvelen.

Vooral de scene waarbij de undead als een golf eraan kwamen vond ik erg vet (typish "uh-oh" momentje >:) ). Het gevecht tussen de draken had wat langer gemogen, maar op het eind zaten er zeker nog een paar mooie shots van die beschadigde ijs-draak. Bij die scene met Aria dacht ik even dat de NK haar nek direct brak (zou wel een typische GoT wending zijn geweest), maar op zich was het zo ook een leuk einde.

Kan niet wachten tot de volgende aflevering! *O*

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NiGeLaToR schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:28:
@Tsurany het was toch juist de strategie om te ‘verliezen’ om te kunnen winnen? De NK moest naar Bran komen. Wellicht was dit de strategie?
Dat was het plan van Bloodraven, koste wat kost de Nightking naar zich toe krijgen en iedereen opofferen als dat doel maar bereikt wordt.

Echter verwacht ik niet dat de rest daar zomaar in mee gaat. Dan hadden ze namelijk een heel deel van het leger kunnen verplaatsen om achter de hand te houden mochten ze winnen. Hele cavalerie weg zonder dat er iets bereikt is, vrijwel alle Unsullied opgeofferd en aardig wat leiders kwijt.

Als je plan is te verliezen om te winnen dan zorg je wel dat je, nadat je verloren en daardoor gewonnen hebt, niet alles verloren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 20:24
Ze moeten nu wel alle lijken buiten verbranden. Stel de NK zal er toch nog zijn of iets.
Dan heeft hij i.g.g.een kleiner leger.

Ik ben benieuwd wat er nu op stapel komt.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Pfoe, heftige ep hoor. Hartslagmeting op m'n watch laat flinke pieken zien. En na die grote YEAHHHH toen ook weer veel "sniff". Emotional rollercoaster. Maakt me alleen maar meer benieuwd naar wat er nog komen gaat, nu we 'het grote issue' hebben verwerkt...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
Wel vreemd dat ze zo weinig gebruik hebben gemaakt van vuur als verdediging. En toen de barricade in de hens stond, werd iedereen opeens passief, leek het. Amper de moeite om even pijlen te schieten terwijl die doden stilstonden.

Daarnaast was er veel plot armor, maar dat zie ik door de vingers want was wel vermakelijk. Echter was het alles behalve waterdicht qua script.

Frustratie alom omdat mevrouw even vergeet dat ze omringd wordt door best wel veel slechteriken, waardoor haar draak de klos is. Maar dat hoort erbij :)

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Greyjoy en Golden Company zijn nu in de meerderheid. Ik vermoed een plot twist qua een nieuwe bondgenoot om alles weer te levelen. Cersei is zwanger natuurlijk dus wie weet vindt Euron dat niet echt cool.

Of simpelweg olifanten, natuurlijk

Trouwens, wat was Bran aan het doen tijdens het hele gebeuren? Op een gegeven moment gaan de kraaien de lucht in, ja, maar wat heeft hij al die tijd gedaan?

[ Voor 8% gewijzigd door bierkwadraat op 29-04-2019 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Piet_Piraat7 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:29:
Ik ook. Vond de NK echt interessant en had graag nog zoveel meer over de doden te weten gekomen.
Dat zal niet voor deze reeks zijn. De prequel die zich tijdens de periode van The Long Night afspeelt zal dit wss wel belichten. Ik heb ook het gevoel dat de makers D&D liefst af wilden van de "opgedrongen" plotlijn over de White Walkers, dus hier gaan ze geen woorden meer aan vuil maken, zwijgen zoals de NK zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Tsurany schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:37:
[...]

Dat was het plan van Bloodraven, koste wat kost de Nightking naar zich toe krijgen en iedereen opofferen als dat doel maar bereikt wordt.

Echter verwacht ik niet dat de rest daar zomaar in mee gaat. Dan hadden ze namelijk een heel deel van het leger kunnen verplaatsen om achter de hand te houden mochten ze winnen. Hele cavalerie weg zonder dat er iets bereikt is, vrijwel alle Unsullied opgeofferd en aardig wat leiders kwijt.

Als je plan is te verliezen om te winnen dan zorg je wel dat je, nadat je verloren en daardoor gewonnen hebt, niet alles verloren is.
Ik zag in een preview legers van unsullied optrekken naar kings landing. Wellicht zijn je gebeden verhoord. We zullen het zien :)

Oh en de NK was niet makkelijk voor de gek te houden. Zelfs Arya haar sneak attack ‘zag’ ie op tijd, op een klein scherp detail na dan :)

Maargoed, ben met je eens dat het een dun plot is, al die schijnbaar zinloze opoffering.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Dit shot uit de 2e scene was wel goed gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5WEWsyWwAMTCuR.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

bierkwadraat schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:43:
Greyjoy en Golden Company zijn nu in de meerderheid. Ik vermoed een plot twist qua een nieuwe bondgenoot om alles weer te levelen. Cersei is zwanger natuurlijk dus wie weet vindt Euron dat niet echt cool.

Of simpelweg olifanten, natuurlijk
Ik denk dat de Iron Bank een grote rol gaat spelen. Ze hadden veel geld gestoken in de Baratheon lijn en zouden de Baratheons vervangen worden door Targaryens of de Starks zijn deze schulden niet meer te innen.
Echter doordat Cersei de volledige schuld heeft afgelost is de Iron Bank vrij om een andere partij te steunen en dan is de partij met draken wel een zeer aantrekkelijke optie, vergeet niet dat Aegon hele veldslagen heeft beslist met zijn draak.

Wellicht heeft de Iron Bank dus de Golden Company rechtstreeks ingehuurd en heeft Cersei niet door dat ze trouw zijn aan de Iron Bank en niet aan haar. Dat zou dus wel eens een zeer dure fout van Cersei kunnen zijn geweest.

Immers Cersei moet nog door Jaime of Tyrion vermoord worden en iemand knapper dan haar moet de troon innemen.
NiGeLaToR schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:49:
[...]

Ik zag in een preview legers van unsullied optrekken naar kings landing. Wellicht zijn je gebeden verhoord. We zullen het zien :)

Oh en de NK was niet makkelijk voor de gek te houden. Zelfs Arya haar sneak attack ‘zag’ ie op tijd, op een klein scherp detail na dan :)

Maargoed, ben met je eens dat het een dun plot is, al die schijnbaar zinloze opoffering.
Ja wellicht wordt dat nog verduidelijkt in een volgende aflevering. Zoals het er uit zag was bijna iedereen in Winterfell dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:06
Heerlijke aflevering wat er geweld. Zo'n gevecht heb ik nog nooit in een serie gezien (ook niet in een film) strategisch niet heel briljant allemaal, en had iets meer verwacht van Bran, maar wellicht volgt dat nog. Ik heb erg veel zin aan het slot van dit seizoen. Ik denk dat de ww nog makke lammetjes waren vergeleken met cercei

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Paulus07 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:54:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uguMuHR.png

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online

[Afbeelding]
Keek je via Ziggo?
Ik niet namelijk en ondanks dat sommige scenes wat donker waren vond ik het prima te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
Zeer spectaculair (ben overigens liefhebber van zowel boeken als serie) en gave aflevering!

Toch veel losse eindjes, maar voldoende levenden om die aan elkaar te vlechten, niet?

Met Jorah Mormont wel geliefd personage gevallen, maar het lijkt erop dat het gros heeft overleefd Targaryen, Stark, Lannister en Greyjoy kunnen nog wel even door... Strikt genomen kunnen Aegon/Dany ook nog huis Baratheon herstellen...

Is Lord Arryn eigenlijk nog onder ons?

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
@ralphilosophy Ja Sweet Robin leeft nog, zit waarschijnlijk nog op een tietje te zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19

[Afbeelding]
Totaal geen last van gehad. Geleende 1080p (van 3.4gb) versie op OLED.

Waarom werkte het vuur niet tegen de night king? Devs laten er ook weinig over los.. ‘no reason it shouldnt work, no reason it should’... oké..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:54
Holy fuck, wat een slachtpartij. Hier moet ik even van bijkomen.

Eerste gedachte nu is dat Cersei de troon makkelijk kan oprapen. Het noorden bestaat eigenlijk niet meer, en zowel de dothraki als de unsullied zijn praktisch verdwenen.

Holy fuck..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Montaner schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:07:
[...]

Totaal geen last van gehad. Geleende 1080p (van 3.4gb) op OLED.

Waarom werkte het vuur niet tegen de night king? Devs laten er ook weinig over los.. ‘no reason it shouldnt work, no reason it should’... oké..
Op zich plausible, meen me te herinneren dat in een van de eerdere seizoenen een kleine lijn met vuur ook week toen de white walkers er doorheen liepen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Paulus07 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:26:
[...]

misschien hebben ze die vliegende olifant :P
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/SU8nQdNtkjIrVcCYcV/giphy.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:56:
[...]

Ik denk dat de Iron Bank een grote rol gaat spelen. Ze hadden veel geld gestoken in de Baratheon lijn en zouden de Baratheons vervangen worden door Targaryens of de Starks zijn deze schulden niet meer te innen.
Echter doordat Cersei de volledige schuld heeft afgelost is de Iron Bank vrij om een andere partij te steunen en dan is de partij met draken wel een zeer aantrekkelijke optie, vergeet niet dat Aegon hele veldslagen heeft beslist met zijn draak.

Wellicht heeft de Iron Bank dus de Golden Company rechtstreeks ingehuurd en heeft Cersei niet door dat ze trouw zijn aan de Iron Bank en niet aan haar. Dat zou dus wel eens een zeer dure fout van Cersei kunnen zijn geweest.
[...]
Zou wel mooi zijn als The Golden Company zich ineens omdraait en zich aansluit bij de vijand, maar verwacht na deze aflevering dat ze gewoon blijven werken met Cersei.

Trouwens in de opening credits is duidelijk zo'n speer/kruisboog te zien die op een draak mikt in Kings Landig. Ik vermoed dat de Good Guys wel winnen, maar dat er geen draken meer over zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:51
Zo wat een heftige aflevering! Dat de Night King zo ineens gedood zou worden had ik echt niet aan zien komen. Gevecht om het kasteel, hoewel met enkele vreemde keuzes, ook erg gaaf gedaan. Benieuwd naar de volgende aflevering! :)

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Malfunctions schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:09:

Eerste gedachte nu is dat Cersei de troon makkelijk kan oprapen. Het noorden bestaat eigenlijk niet meer, en zowel de dothraki als de unsullied zijn praktisch verdwenen.

Holy fuck..
Al maakte de Dothraki en Unsullied nooit deel uit van het noorden, dus daar is niet veel veranderd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Malfunctions schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:09:

Holy fuck..
Aegon's Conquest is eigenlijk enkel te danken aan z'n draken, vele veldslagen werden daardoor gewonnen. Maar denk ook aan Harrenhall, wat een enkele draak gedaan heeft.

Ze moeten een draak vol raken willen ze hem uit de lucht kunnen schieten, dat zal toch erg lastig zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Sandor leeft nog, dus cleganebowl is nog mogelijk oOo _/-\o_

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:32
Genieten deze episode! Zeker niet verwacht dat het zo zou eindigen, wel een mooie hint m.b.t. de ‘blue eyes’ :)

Het is snel gebeurd maar kijk toch ook wel erg uit naar the battle for the throne. Wat mij betreft dus prima zo. En er komt nog een draak mee in ieder geval :D
Pagina: 1 ... 41 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic