Dit dus. Zo ééndimensionaal, Hollywood style. Jammer. NK geen enkele toelichting verder, geen dialoog / confrontatie met Bran, Bran zit daar en doet niets. Het voelde allemaal zo goedkoop aan.EDIT schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:17:
Ik vond het zo veel te eendimensionaal en zo compleet zonder achterliggend doel. In een serie die tot nu toe bol staat van de diepere betekenissen, achterliggende verhalen en andere dingen vind ik zoiets erg jammer.
In GoT zijn karakters over het algemeen niet goed of slecht, maar allebei, zoals mensen gewoon zijn. Dat was juist één van de dingen die ik zo knap vond. En dat lijkt hier nu volledig te missen.
Mooie vechtscenes, maar ze hadden imo beter een deel van de tijd kunnen besteden aan karakters, zoals de NK en de andere white walkers. Die staan er nu een beetje voor l*l bij.
Ik wacht wel tot de boeken uit zijn en dan lezen wat GRRM ervan maakt.
GRRM: ik heb hier een gecompliceerd verhaal, met meerdere plotwendingen, 3 dimensies, met meerdere gelaagdheden.
B&B: jaja, leuk.... maar we hebben hier een template van wat 99% van de kijkers wilt zien. Met bloed, en vechten, en draken, en goed vs kwaad, en nog meer bloed, en emoties, en mensen die theatraal sterven voor het grotere goed. En de main cast blijven leven !!!
GRRM: Ja, maar, dat is al honderden keren zo verteld en zo saai en dat is toch niets aan.

B&B: nee, maar verdient wel lekker veel flappen!!!