Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
--- oeps dubbel----

[ Voor 98% gewijzigd door walteij op 25-04-2019 15:01 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:37
SmokingSig schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:55:
Wat bedoel je me ijzeren zwaarden ?
Er zijn ijzeren zwaarden in de Winterfell cryptes. In fantasy (of in ons eigen bijgeloof, het hoefijzer) is ijzer een ward tegen onheil zoals knoflook tegen vampieren.
Ze worden ook getoond in de serie:
Afbeeldingslocatie: https://imgix.bustle.com/uploads/image/2019/4/19/0a43045a-d218-4c34-88b6-30aca4378e4d-b03f1dc47584684f3c1c88b9714241432529f037a22cbfb7ef43894011a8a4809741f3cca8c6729b966c879e29261dd9.jpg

Ik denk dat het volgende dan enkel uit de boeken komt (of uit seizoen 1-2): Ned Stark vermeldt daarin dat de ijzeren zwaarden zouden moeten voorkomen dat de beenderen opstaan uit de dood. Het gaat niet over Valyrian steel, het is gewoon ijzer. Of het waar is of niet is niet geweten, het lijkt bijgeloof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:57
Wel apart, als je in een wereld leeft waar doden kunnen opstaan zou je toch zeggen dat crematie de traditie is. Ook al is het duizenden jaren geleden dat er WW gezien waren. Het is ook duizenden jaren sinds er Starks opgeborgen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
walteij schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:57:
[...]

Een zwaard dat ze hadden gekocht van een andere familie en waar ze genoeg geld voor hadden betaald om een heel leger mee te kopen. En ze hebben er nog geen eeuw van mogen 'genieten'.
Waar haal je vandaan dat dat van een andere familie zou zijn? Volgens http://awoiaf.westeros.org/index.php/Brightroar hebben ze het inderdad gekocht (voor veel geld), maar Ice is net zo goed gekocht door de Starks (https://awoiaf.westeros.org/index.php/Ice).

Aangezien ze alleen in Valyria deze zwaarden konden maken, zullen alle zwaarden ofwel gekocht zijn bij de Valyrian zwaardenboer, of van andere houses gekocht/veroverd/gekregen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:12:
Wel apart, als je in een wereld leeft waar doden kunnen opstaan zou je toch zeggen dat crematie de traditie is. Ook al is het duizenden jaren geleden dat er WW gezien waren. Het is ook duizenden jaren sinds er Starks opgeborgen liggen.
Ten noorden van de muur doen ze dat ook. Ik ben nu halverwege S2, maar kan me niet herinneren dat ze het over stalen zwaarden in de WF crypte hebben gehad.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Wel apart, als je in een wereld leeft waar doden kunnen opstaan zou je toch zeggen dat crematie de traditie is.
Haha cultureel plotgat. _/-\o_

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
algalid schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:02:
[...]

Er zijn ijzeren zwaarden in de Winterfell cryptes. In fantasy (of in ons eigen bijgeloof, het hoefijzer) is ijzer een ward tegen onheil zoals knoflook tegen vampieren.
Ze worden ook getoond in de serie:
[Afbeelding]

Ik denk dat het volgende dan enkel uit de boeken komt (of uit seizoen 1-2): Ned Stark vermeldt daarin dat de ijzeren zwaarden zouden moeten voorkomen dat de beenderen opstaan uit de dood. Het gaat niet over Valyrian steel, het is gewoon ijzer. Of het waar is of niet is niet geweten, het lijkt bijgeloof.
Ah ok dat wist ik al, was even niet mee. Maar dan zit er nog een vraag, waarvan zijn al de gewone zwaarden gemaakt als de ijzeren in de crypt al speciaal zijn ?

[ Voor 6% gewijzigd door SmokingSig op 25-04-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Dat hangt er vanaf...
spoiler:
Niet als je als huis verantwoordelijk bent voor én de Nights King én de Night King (de eerste is zeker, de tweede vermoedelijk een Stark), én The Wall, én al 10.000 jaar de de Warden of The North bent.
Als Dragon Glass even zeldzaam is als Valyrian Steel, dan is het nog altijd geen plotgat.

Ga na dat beide materialen pas (ruim) beschikbaar kwamen toen ze (her)ontdekt werden als probaat middel tegen wights / White Walkers / Others.

En de winning van Dragon Glass vond v.z.w.w. voornamelijk plaats op Dragonstone (hence the name) en dat was, evenals Valyria een exclusief Targaryen / Valyrian stronghold. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Ramzzz op 25-04-2019 15:54 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ramzzz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:50:
[...]

Dat hangt er vanaf...
spoiler:
Niet als je als huis verantwoordelijk bent voor én de Nights King én de Night King (de eerste is zeker, de tweede vermoedelijk een Stark), én The Wall, én al 10.000 jaar de de Warden of The North bent.

[...]

Als Dragon Glass even zeldzaam is als Valyrian Steel, dan is het nog altijd geen plotgat.

Ga na dat beide materialen pas (ruim) beschikbaar kwamen toen ze (her)ontdekt werden als probaat middel tegen wights / White Walkers / Others.

En de winning van Dragon Glass vond v.z.w.w. voornamelijk plaats op Dragonstone (hence the name) en dat was, evenals Valyria een exclusief Targaryen / Valyrian stronghold. :P
Ik zie niet precies hoe je verhandeling over Dragon Glass en Valyrian Steel betrekking heeft op begraven vs verbranden. (wrong post?)

Maar je zou kunnen beargumenteren dat het zo lang gelden is en mensen niet meer in de WW geloven dat ze ook gestopt zijn daar naar te handelen en op een bepaald moment mensen weer zijn gaan begraven. Anywa.. laten we vooral veel zout op deze slak gaan leggen. Ik vind het wel een grappig gegeven.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Zoveel vragen! Is het alweer maandag?

- Kunnen de 2 "type" draken elkaar pijn doen met hun eigen soort vuur?
- Gaat Jon, ehh Eagon nu voor de troon?
- Hoeveel van de main-cast gaan er dood c.q. overleven?
- Krijgt Tormund nog zijn "big-lady"?
- Hoe weet Bran het voor mekaar te krijgen zich zo nutteloos te houden met alle powers/visioenen die hij heeft?
- Weet Tyrion aan de goede kant van Daenerys te blijven?
etc. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:32

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Je vergeet Arya's superweapon in je lijstje 'waiting for'.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

MrMonkE schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:03:
[...]

Ik zie niet precies hoe je verhandeling over Dragon Glass en Valyrian Steel betrekking heeft op begraven vs verbranden. (wrong post?)

Maar je zou kunnen beargumenteren dat het zo lang gelden is en mensen niet meer in de WW geloven dat ze ook gestopt zijn daar naar te handelen en op een bepaald moment mensen weer zijn gaan begraven. Anywa.. laten we vooral veel zout op deze slak gaan leggen. Ik vind het wel een grappig gegeven.
O wacht, ik vergat het cremeren nog... :P

De Targaryens cremeerden overigens altijd hun doden, de wildlings ook, maar die kennis wijsheid) is blijkbaar verloren geraakt door de millennia heen. Go figure, het belangrijkste plotpunt. :+

De eigenwijsheid van de 'zuiderlingen' was sowieso al hun kryptonite. :+

Als het goed is kan de Night King ook niet door / over vloeibaar water (behalve met een draak), en op de Iron Islands kreeg iedereen een zeemansgraf, dus dat hielp meestal ook wel (blijft niets van over).

offtopic:
Ik reageerde tegelijkertijd op de meerdere probate middelen tegen wights én White Walkers / Others.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als we het even naar onze wereld vertalen, dan zouden wij iets doen omdat het in de tijd van de oude Grieken gebruikelijk was. Zouden wij nu nog verhalen van de oude Grieken geloven? Sterker nog, hoeveel mensen geloven überhaupt nog in de bijbel?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
SmokingSig schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:44:
Ah ok dat wist ik al, was even niet mee. Maar dan zit er nog een vraag, waarvan zijn al de gewone zwaarden gemaakt als de ijzeren in de crypt al speciaal zijn ?
Ik zou die zwaarden niet speciaal noemen, het is gewoon een traditie. Er zitten ook een aantal gaten in want zoals hierboven wordt opgemerkt is het beter om lijken te verbranden.
Zou een ijzeren dolk helpen of een lepel? Wie weet. Op andere fora heb ik de vraag gesteld wat er zo speciaal is en het komt neer op "HET IS ZO" Ja ok...

Aangezien ze er weinig van zeggen in de show is het mss niet eens van belang.

En hoe vers een lijk moet zijn om te verrijzen is ook onbekend. Een paar uur? Een paar dagen? Eeuwenoud? Jojen werd vermoord door een oud skelet, maar ik zou niet verrast zijn als een vd acteurs in de crypte zegt "Dat zal wel, dat kan niet!"

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 10:48
what do the dragons of GOT eat?

spoiler:
The CGI budget

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 09:16

Goverman

not loaded

Ramzzz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:14:
[...]

O wacht, ik vergat het cremeren nog... :P

De Targaryens cremeerden overigens altijd hun doden, de wildlings ook, maar die kennis wijsheid) is blijkbaar verloren geraakt door de millennia heen. Go figure, het belangrijkste plotpunt. :+

De eigenwijsheid van de 'zuiderlingen' was sowieso al hun kryptonite. :+

Als het goed is kan de Night King ook niet door / over vloeibaar water (behalve met een draak), en op de Iron Islands kreeg iedereen een zeemansgraf, dus dat hielp meestal ook wel (blijft niets van over).

offtopic:
Ik reageerde tegelijkertijd op de meerdere probate middelen tegen wights én White Walkers / Others.
Kunnen Targareyans branden dan? Danny overleefde twee vuurhaarden, maar okay, ze leefde toen natuurlijk. Hoe zou dat zitten bij dode Targareyans?

In datzelfde idee: Jon Snow brandde zich stevig aan de olielamp waarmee hij de wight uitschakelde. Dus helemaal Targareyan is hij niet (duh). Maar Viserius dan? Of was die een bastaard?

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Goverman schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:08:
[...]

Kunnen Targareyans branden dan? Danny overleefde twee vuurhaarden, maar okay, ze leefde toen natuurlijk. Hoe zou dat zitten bij dode Targareyans?

In datzelfde idee: Jon Snow brandde zich stevig aan de olielamp waarmee hij de wight uitschakelde. Dus helemaal Targareyan is hij niet (duh). Maar Viserius dan? Of was die een bastaard?
De Targaryens branden als een lier, alle Targaryen-koningen (en overige familie) werden gecremeerd.

(zie Fire & Blood).

Dat Danaerys niet crispy werd, had met de blood magic (bloedoffer van Drogo) te maken, waarmee ze ook de draken uit liet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Ramzzz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:10:
[...]

De Targaryens branden als een lier, alle Targaryen-koningen (en overige familie) werden gecremeerd.

(zie Fire & Blood).

Dat Danaerys niet crispy werd, had met de blood magic (bloedoffer van Drogo) te maken, waarmee ze ook de draken uit liet komen.
Idd, Jon Snow's nieuwe ex-oom is ook dood gegaan toen hij een mooie gouden pet kreeg :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:13
Historisch zijn Aegon V Targaryen en zijn zoon doodgebrand in Summerhall, en volgens mij is er ook een gekke Targaryen doodgegaan door het drinken van Wildfire, al weet ik niet of dat brandend wildfire was. Verder zoals hierboven benoemd, Viserys dood door de hitte van gesmolten goud, en Targaryens worden traditioneel gecremeerd.

Dat Dany tegen vuur kon was een eenmalig iets dat te maken had met de bloed magie van die heks die Drogo hersendood heeft gemaakt, en/of met de komeet die toen langskwam. In de serie is dit nog een beetje verward met de scene in seizoen 1 dat Dany een veelste heet bad neemt, maar na het uitkomen van de eieren is er nooit meer iets geweest dat insinueert dat ze vuurbestendig is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:27
Flamesz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:22:
Historisch zijn Aegon V Targaryen en zijn zoon doodgebrand in Summerhall, en volgens mij is er ook een gekke Targaryen doodgegaan door het drinken van Wildfire, al weet ik niet of dat brandend wildfire was. Verder zoals hierboven benoemd, Viserys dood door de hitte van gesmolten goud, en Targaryens worden traditioneel gecremeerd.

Dat Dany tegen vuur kon was een eenmalig iets dat te maken had met de bloed magie van die heks die Drogo hersendood heeft gemaakt, en/of met de komeet die toen langskwam. In de serie is dit nog een beetje verward met de scene in seizoen 1 dat Dany een veelste heet bad neemt, maar na het uitkomen van de eieren is er nooit meer iets geweest dat insinueert dat ze vuurbestendig is.
Behalve dan die aflevering waarin ze die hut vol khals in de fik steekt en er zelf ongeschonden uit wandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:22

en de 2e keer dan?
toen ze de rest van de khal's doodde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Oei. Pijnlijk, die was ik even vergeten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En dat met Flames in de nick. :+

Of alleen de vrouwelijke tak is vuurbestendig, dat kan ook. Ik weet al wie de aangewezen vrijwilliger wordt om het wildfire onder KL aan te steken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Volgens de schrijver GRRM is Daenerys uniek in haar vuurresistentie. Je kan de weerbaarheid ook niet "kweken" door incest te plegen wat sommige lezers zelf zaten te theoriseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 19:57
In een van de eerste afleveringen stapte ze toch in een kokend heet bad? Toen had ze Drogo nog niet eens ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Voor de liefhebbers trouwens, er is een hoop GoT merch bij de Primark te vinden.

Ik was wel diep teleurgesteld dat hetgeen waar ik voor kwam niet geleverd was. Deurstoppers met Hodor aan de ene kant en Hold the Door aan de andere. :p
De T-shirts zijn overigens uiteraard van abominabele kwaliteit polyester, dus die heb ik ook genegeerd. Ik heb als enige een kussentje met de landkaart erop gehaald.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Cyphax

Moderator LNX

Username checks out. :+

Maar zou ze dat dan eigenlijk wel geweten hebben toen ze die brandstapel in ging met die heks? Of was ze eigenlijk van plan er een eind aan te maken en zal ze ergens halvewege gedacht hebben "ik mis iets, een brandende huid enzo"?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
algalid schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:17:
Volgens de schrijver GRRM is Daenerys uniek in haar vuurresistentie. Je kan de weerbaarheid ook niet "kweken" door incest te plegen wat sommige lezers zelf zaten te theoriseren.
Heb je een idee waar/wanneer George dat ooit bevestigd heeft, of wat dit suggereerd? Ik dacht dat hij niet echt in gaat op fan theories. edit: ik doel op je twee ik zin
Señor Sjon schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:14:
En dat met Flames in de nick. :+

Of alleen de vrouwelijke tak is vuurbestendig, dat kan ook. Ik weet al wie de aangewezen vrijwilliger wordt om het wildfire onder KL aan te steken. >:)
Je hebt een hele theorie dat de kracht om draken te berijden/eieren uit te laten komen een genetisch iets is, waarbij alleen mensen met 2x het gen eieren zouden kunnen uit laten komen. Als dat een X gen is zou dat inderdaad alleen aan vrouwen voorbehouden zijn.
Als je meer over de theorie wilt weten is hier een nogal lange onderbouwing van een welbekend aluhoedje in de asoiaf theorieën wereld.

YouTube: A Song of Ice and Fire: The Genetics of Dragons and War Part 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Flamesz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:47:
Heb je een idee waar/wanneer George dat ooit bevestigd heeft, of wat dit suggereerd? Ik dacht dat hij niet echt in gaat op fan theories. edit: ik doel op je twee ik zin
Die fan theory ging een tijdje mee maar hij ontkende het in 1999. Desondanks blijft het opduiken bij nieuwere lezers:
Granny Do Targaryens become immune to fire once they "bond" to their dragons?
George_RR_Martin Granny, thanks for asking that. It gives me a chance to clear up a common misconception. TARGARYENS ARE NOT IMMUNE TO FIRE! The birth of Dany's dragons was unique, magical, wonderous, a miracle. She is called The Unburnt because she walked into the flames and lived. But her brother sure as hell wasn't immune to that molten gold.
Als je het zinnetje "TARGARYENS ARE NOT IMMUNE TO FIRE" opzoekt vind je nog tientallen Quora en Reddit threads met duizenden replies, het gaat maar voort en voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
algalid schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:03:
[...]

Die fan theory ging een tijdje mee maar hij ontkende het in 1999. Desondanks blijft het opduiken bij nieuwere lezers:

[...]

Als je het zinnetje "TARGARYENS ARE NOT IMMUNE TO FIRE" opzoekt vind je nog tientallen Quora en Reddit threads met duizenden replies, het gaat maar voort en voort.
Dat bevestigd inderdaad wat ik ook al zei, dat Dany in het algemeen niet immuun is. Ik vraag me hierdoor af of de scene die ik vergeten was, waarin Dany immuun is voor vuur in het Dothraki kamp, zich anders gaat uitpakken in de boeken.

Maar waar ik eigenlijk benieuwd naar was is of GRRM ooit iets heeft gezegd over het nut van incest en genetica in asoiaf, en dat kon ik niet vinden in de bron die je stuurde. En ik denk ook niet dat GRRM ooit zoiets publiek gezegd zal hebben, anders had Preston wel iets eerder opgehouden met zijn theorie die ik in mijn vorige post linkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Flamesz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:19:
Maar waar ik eigenlijk benieuwd naar was is of GRRM ooit iets heeft gezegd over het nut van incest en genetica in asoiaf
Hij heeft het verwerkt in zijn "Fire & Blood" (hoofdstuk "The Sons of the Dragon") dat onlangs uit kwam:
The tradition amongst the Targaryens had always been to marry kin to kin. Wedding brother to sister was thought to be ideal. Failing that, a girl might wed an uncle, a cousin, or a nephew; a boy, a cousin, aunt, or niece. This practice went back to Old Valyria, where it was common amongst many of the ancient families, particularly those who bred and rode dragons. "The blood of the dragon must remain pure," the wisdom went.
Over de literaire reden dat incest een rol speelt bij bvb Lannisters en Targaryens en zelfs een oud idee van Jon en Dany, mss baseert hij zich op de Habsburgers met hun prominente kin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
algalid schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:29:
[...]

Hij heeft het verwerkt in zijn "Fire & Blood" (hoofdstuk "The Sons of the Dragon") dat onlangs uit kwam:

[...]

Over de literaire reden dat incest een rol speelt bij bvb Lannisters en Targaryens en zelfs een oud idee van Jon en Dany, mss baseert hij zich op de Habsburgers met hun prominente kin.
Hmm, ik moet mijn serie dan maar eens compleet gaan maken met Fire & Blood dan, is de enige die ik nog mis.
En GRRM zegt inderdaad dat hij zich laat inspireren door de echte geschiedenis, dus de Habsburgs en de incest in de andere Europese koningshuizen zullen vast invloed hebben gehad op hoe hij de Targaryens heeft bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

Flamesz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:34:
[...]
En GRRM zegt inderdaad dat hij zich laat inspireren door de echte geschiedenis, dus de Habsburgs en de incest in de andere Europese koningshuizen zullen vast invloed hebben gehad op hoe hij de Targaryens heeft bedacht.
Dat is waarschijnlijk ook wat GoT zo goed maakt. Het is fantasie maar met een flinke dosis zaken die hun basis vinden in onze eigen geschiedenis. Ondanks de draken, giants, gekke schaduwbabies, magie, herrijzen uit de dood en ijszombies komt alles verrassend realistisch over. Best knap als je er over na gaat denken. Vergelijk het ook 's met Lord of the Rings. Ook fantasie, maar de films missen die dosis realisme.

Nu scheelt het misschien ook wel dat veel zaken uit GoT terug te vinden zijn in folklore en mythes die we zelf hebben, zoals draken, hekserij en andere bovenmenselijke dingetjes. Waarschijnlijk voegt dat ook wat toe aan het realisme-aspect. Het zijn namelijk geen onbekende dingen voor ons, ook al heeft het allemaal nooit bestaan.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

[...]

Het ging in werkelijkheid ook zo ver dat de tsaar van Rusland als twee druppels water leek op de Britse koning, ten tijde van WOI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 00:19
OMX2000 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:08:
[...]

Ze hebben teveel stilgestaan bij die speer van Arya. Dus dat gaat een betekening krijgen.

De vraag die ik heb is wat Sansa gaat doen als ze hoort dan Jon Snow niet haar broer is. Arya gaat er zelf ok mee zijn, maar Sansa weet ik nog zo net niet.
John was vroeger voor haar ook "maar" een half-broer en bastaard waar ze niet veel van moest weten. Denk dat als ze nu hoort dat het haar neef is ipv half-broer, ze daar niet zo héél erg mee inzit. Ze beschouwt de persoon "John" nu als familie, dat is wat telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

[...]

Apart dat Viserys dan niet trouwde met Daenerys. ;)

Waarom was Sansa zo blij met Theon eigenlijk? For the time being, heeft ie er een grotere puinhoop van gemaakt en was indirect de oorzaak van haar huwelijk met Ramsey. Zonder Theon was Winterfell niet in handen van de Boltons gekomen en had dat huwelijk nooit plaats hoeven vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Dankzij Theon heeft Sansa kunnen ontsnappen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 09:16

Goverman

not loaded

Señor Sjon schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:03:
[...]

Waarom was Sansa zo blij met Theon eigenlijk? For the time being, heeft ie er een grotere puinhoop van gemaakt en was indirect de oorzaak van haar huwelijk met Ramsey. Zonder Theon was Winterfell niet in handen van de Boltons gekomen en had dat huwelijk nooit plaats hoeven vinden.
Theon hielp Sansa ook ontsnappen uit Winterfell, uit de handen van Ramsey. Lijkt me dat dat het is.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan is het toch 1-1? Shit in, shit out. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Señor Sjon schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:03:
Op dat moment waren draken al 150 jaar uitgestorven. Het trouwen met verwanten was minder aanwezig, tenzij de ouders van Daenerys (en dus Viserys en Rhaegar) want die waren broer en zus. Volgens de (mss ongeloofwaardige) "profetie" van een heks zou dat de Prince who was Promised brengen. Die titel kennen we nog toen Missandei zei dat die Prince een gender neutraal woord is in Valyrian.

Deze info is enkel beschikbaar in de "viewers guide" dus denk dat we er voor de serie maar lichtjes over moeten gaan dat papa en mama broer en zus waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
algalid schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:27:
[...]

Op dat moment waren draken al 150 jaar uitgestorven. Het trouwen met verwanten was minder aanwezig, tenzij de ouders van Daenerys (en dus Viserys en Rhaegar) want die waren broer en zus. Volgens de (mss ongeloofwaardige) "profetie" van een heks zou dat de Prince who was Promised brengen. Die titel kennen we nog toen Missandei zei dat die Prince een gender neutraal woord is in Valyrian.

Deze info is enkel beschikbaar in de "viewers guide" dus denk dat we er voor de serie maar lichtjes over moeten gaan dat papa en mama broer en zus waren.
De ouders van Daenarys waren Aegon V en zijn zus Rhaella.
Rhaegar zou eigenlijk ook met zijn zus moeten trouwen van zijn ouders, maar omdat Rhaella geen dochter kreeg, werd hij uiteindelijk toegestaan om met Elia te trouwen.
Trouwen met verwanten was dus wel degelijk aanwezig.

Vyseris is nooit met Daenerys getrouwd, omdat hij inzag dat hij haar beter kon 'verkopen' aan een sterke krijgsheer om op die manier de troon te heroveren, hopend op het overlijden van de krijgsheer tijdens de campagne, zodat hij Daenerys later alsnog als vrouw kon opeisen (maar dat plan ontplofte/smolt uiteindelijk redelijk in zijn gezicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:45
Señor Sjon schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:14:
Dan is het toch 1-1? Shit in, shit out. :P
Theon heeft natuurlijk ook zwaar moeten 'betalen' voor zijn foute gedrag in de jaren ervoor. Sansa heeft daarvan het meeste niet meegemaakt of gezien, maar wel de tijd die ze samen als slachtoffers van Ramsey doormaakten (en hun vlucht). Daarnaast zijn ze wel samen opgegroeid (Sansa was een kleuter toen Theon als 8-jarige bij de Starks ondergebracht werd als 'ward' om Balon onder de duim te houden na de opstand van de Greyjoys/Iron Islands).

[ Voor 4% gewijzigd door Sassie op 26-04-2019 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Nou vooruit, doe ik ook een paar random duiten in het zakje. Ik vermoed dat:

- Het wapen van Arya heeft een punt die afgeschoten kan worden als een harpoen. Ik zie haar zomaar verslagen worden en als laatste actie voor haar dood schiet ze die punt in iemands mik.
- Er zijn wel olifanten, alleen waren die al aan Michiel Huisman verhuurd. Nooit op 1 paard wedden.
- Bronn schiet Tyrion in z'n kneiter, erg poëtisch, net als paps. Vervolgens legt Jaime z'n zus om.
- The Hound verlost z'n broer uit z'n lijden, helaas staat hij zelf 2 minuten later in de fik.
- Littlefinger leeft, net lang genoeg voor Varys om hem om zeep te helpen en zo als laatste influencer over te blijven.

En ik vergeet de helft. Nou ja, genoeg creatief denkwerk voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

mercapto schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:06:
Nou vooruit, doe ik ook een paar random duiten in het zakje. Ik vermoed dat:

- Het wapen van Arya heeft een punt die afgeschoten kan worden als een harpoen. Ik zie haar zomaar verslagen worden en als laatste actie voor haar dood schiet ze die punt in iemands mik.
- Er zijn wel olifanten, alleen waren die al aan Michiel Huisman verhuurd. Nooit op 1 paard wedden.
- Bronn schiet Tyrion in z'n kneiter, erg poëtisch, net als paps. Vervolgens legt Jaime z'n zus om.
- The Hound verlost z'n broer uit z'n lijden, helaas staat hij zelf 2 minuten later in de fik.
- Littlefinger leeft, net lang genoeg voor Varys om hem om zeep te helpen en zo als laatste influencer over te blijven.

En ik vergeet de helft. Nou ja, genoeg creatief denkwerk voor nu.
Ten aanzien van Littlefinger:
spoiler:
Er gaat een theorie rond dat hij Jaqen H’ghar had ingehuurd om Ned Stark om te brengen, maar dat dat door tussenkomst van Joffrey niet meer hoefde.

Littlefinger zou dus gebruik kunnen hebben gemaakt van een faceless man die door Arya is gedood, waardoor hij zelf nog leeft...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Op die manier kan je natuurlijk alles recht-plot-twisten. Hoop niet dat het zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
Ramzzz schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:11:
[...]

Ten aanzien van Littlefinger:
spoiler:
Er gaat een theorie rond dat hij Jaqen H’ghar had ingehuurd om Ned Stark om te brengen, maar dat dat door tussenkomst van Joffrey niet meer hoefde.

Littlefinger zou dus gebruik kunnen hebben gemaakt van een faceless man die door Arya is gedood, waardoor hij zelf nog leeft...
Even doorgaan over LF en de theorie over dat hij nog zou leven…..
spoiler:
Ik ken de theorie, maar vind hem niet echt sterk.
Ten eerste zit Jaquen H'ghar opgesloten in de black cells, waarschijnlijk al voordat Ned wordt gearresteerd (Ned merkt namelijk niet dat er nieuwe gevangenen worden gebracht). Hoe zou hij in hemelsnaam Ned moeten doden? Tenzij dat natuurlijk zou gebeuren op het moment dat ze vertrekken naar the Wall.
We weten alleen allemaal dat Ned zijn woord houdt. Hij zou een misdaad bekennen die hij niet heeft gepleegd, om zijn dochters te redden. Ned weet ook maar al te goed dat Cersei zijn dochters meteen zou vermoorden op het moment dat Ned niet het zwart van de NW zou aannemen, Zodra Ned dus naar het Noorden zou vertrekken, zou hij helemaal geen bedreiging meer zijn voor wie dan ook in Westeros.
Ten tweede, waarom zou Jaqen vervolgens Arya helpen en die munt geven voor een gratis boottochtje naar Braavos en training door de FM. Jaqen liet zich chanteren door Arya.
Ook de theorie dat het meisje in Winterfell waarmee LF praat een FM is, lijkt me iets te ver gezocht.

De verhaallijn van LF was al ten einde. Hij moest Sansa uit Kingslanding halen en was het middel voor Sansa om de lords of the Vale te laten helpen in de Battle of the Bastards. Hij heeft al zijn plannen en methodes aan Sansa uitgelegd, dus is er geen noodzaak meer voor hem om te blijven leven.
Dat hij dus vervolgens ontmaskerd wordt door zijn leerling Sansa (al of niet met hulp van Bran/Arya) is een logisch en prima einde voor LF. Ik zou namelijk niet kunnen bedenken wat hij nu nog aan het verhaal zou kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

Waarom die theorieën in spoilertags? Het is allemaal informatie uit uitgezonden afleveringen aangevuld met theorieën. Anyways, ik zelf ben nog niet helemaal overtuigd want zijn story arc was afgesloten. Wat gaat nu dan zijn doel zijn?

Van de andere kant... dat meisje wie hij iets geeft heeft verder geen enkel doel gehad in de serie. Waarom dan die scene tonen? Wat wordt er gegeven? Als GoT iets niet doet is het wel dat soort zinloze scenes gebruiken. Grote kans dat het wél betekenis heeft en dan zou de theorie best kunnen kloppen. LF weet dat zijn laatste uur geslagen heeft, geeft een munt aan een faceless persoon en die persoon neemt de plek van LF in waardoor hij kan ontsnappen. Niet voor de hand liggend, maar het kan. En het is GoT dus ik kijk nergens raar van op :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

https://www.youtube.com/watch?v=e4-R3JvGdJs

The Game of Phones Hotline! Wel grappig :)

[ Voor 7% gewijzigd door Family Guy op 26-04-2019 21:09 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:45
Leuk interview met Kristofer Hivju over Tormund in de laatste aflevering ('“A Knight of the Seven Kingdoms'): https://www.hollywoodrepo...winterfell-battle-1204568

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
De nieuwe ALT SHIFT X staat weer klaar. Altijd goede samenvattingen.

YouTube: Game of Thrones S8E02 Explained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Leuk detail dat als ze klappen rond het hardvuur Davos ook met 1 hand op zijn knie klapt :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
A girl dies? ;(

spoiler:
And joins the dead })

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-04-2019 04:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rouchken11
O.M.G.
Dit klasseer ik toch wel bij het beste wat ik al gezien heb. Ik zou het net geen 10/10 geven owv een paar kleine (volledig verwaarloosbare) minpuntjes:
* Het nog steeds volledig collectief ontbreken van ook maar enig strategisch of tactisch inzicht. Maar dat is natuurlijk gedaan om enerzijds spectaculaire plaatjes te schieten en anderszijds om de plot te dienen.

* wie leeft en wie sterft, ik had het anders verwacht. Technisch gezien mag ik het er hier al over hebben de epp is uitgezonden, maar ik wacht toch nog even want je wilt echt niks spoilen uit zo'n aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Verwijderd1 schreef op maandag 29 april 2019 @ 04:37:
A girl dies? ;(

spoiler:
And joins the dead })
Wat je niet in spoilertags hebt mag ook best in spoilertags.
Behoorlijk duidelijk over wie je het hebt, helaas.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Family Guy schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:22:
[...]

En dan blijft de vraag of hij gelijk heeft, of aan het trollen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ben benieuwd wat we vanavond te zien krijgen in deze lange episode :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

Zojuist gekeken en man man man man wat een episode! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Cinematografisch echt de BESTE aflevering!!
Maar zoals iemand al zei, een 10 waard? Nee dat niet. Er gebeuren inderdaad wel wat gekke dingen maar dat neemt niet weg dat er echt iets gebeurd dat ik noooooit had verwacht :o
Nu juist meer benieuwd geworden naar de laatste 3 episodes!

[ Voor 9% gewijzigd door s0kkie op 29-04-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Family Guy schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:22:
[...]

Gezien het al uitgezonden is mag het zonder spoilers. Het gaat trouwens niet over Arya, mocht je daarop hinten. Mocht je het al gezien hebben dan weet je dat. Heb je het nog niet gezien dan is het niet handig om na de uitzending hier mee te lezen en te klagen over spoilers, zie de topicwaarschuwing. ;)

De reactie is leuk voor diegenen die de aflevering volgen / gevolgd hebben maar betekenisloos (behalve dat je weet dat een vrouwelijk karakter sterft) voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Verwijderd1 schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:02:
[...]

Gezien het al uitgezonden is mag het zonder spoilers. Het gaat trouwens niet over Arya, mocht je daarop hinten. Mocht je het al gezien hebben dan weet je dat. Heb je het nog niet gezien dan is het niet handig om na de uitzending hier mee te lezen en te klagen over spoilers, zie de topicwaarschuwing. ;)

De reactie is leuk voor diegenen die de aflevering volgen / gevolgd hebben maar betekenisloos (behalve dat je weet dat een vrouwelijk karakter sterft) voor de rest.
Het is hier in Nederland nog niet officieel uitgezonden, dus graag gewoon alle (mogelijke) info in spoilertags.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Family Guy schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:09:
[...]

Het is hier in Nederland nog niet officieel uitgezonden, dus graag gewoon alle (mogelijke) info in spoilertags.
Het is na iedere aflevering dezelfde discussie, maar:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Family Guy schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:09:
[...]

Blijf uit het topic dan want:
Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Prima, tot morgen dan :)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:56
Niet om jou hoor, maar als iedereen dat even doet die steeds zeurt over spoiler tags.
Regels zijn duidelijk en het is vragen om ellende als je in een GoT topic komt de dag na een uitzending. Wil je het niet weten, kom hier dan niet.

:+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17
Nou, dat was niet echt GoT-achtig met deze episode, ik vond het een behoorlijke anti-climax. Zo eenvoudig kán het toch niet zijn? Ik wacht dus nog op de plottwist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
EDIT schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:06:
Nou, dat was niet echt GoT-achtig met deze episode, ik vond het een behoorlijke anti-climax. Zo eenvoudig kán het toch niet zijn? Ik wacht dus nog op de plottwist :P
Denk dat de NK gewoon een plot device was om Jon en Danny samen te krijgen, om Jon zijn afkomst duidelijk te maken en wat meer impact te geven (dat hij op een draak kan rijden bv) en ook om de legers wat uit te dunnen zodat Cercei er weer wat beter voor staat, ook al is zij de "slechte".
Al die dingen zijn gebeurd, nu is het nog opbouwen naar de finale ontknoping: het eindspel in a game of thrones.

De NK blijft zo wel wat ééndimensionaal, wat jammer is, maar hij heeft zijn doel gediend. Op naar Cleganebowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ja, het is wel jammer dat de NK uiteindelijk "overwaait" zonder dat de rest van Westeros ze heeft gezien. Ze zitten te schaterlachen in de Citadel van Oldtown over die naïevelingen...

Ik denk niet dat we nog veel van de winter gaan zien of de landen ten noorden van de Wall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
rouchken11 schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:10:
[...]

Denk dat de NK gewoon een plot device was om Jon en Danny samen te krijgen, om Jon zijn afkomst duidelijk te maken en wat meer impact te geven (dat hij op een draak kan rijden bv) en ook om de legers wat uit te dunnen zodat Cercei er weer wat beter voor staat, ook al is zij de "slechte".
Al die dingen zijn gebeurd, nu is het nog opbouwen naar de finale ontknoping: het eindspel in a game of thrones.

De NK blijft zo wel wat ééndimensionaal, wat jammer is, maar hij heeft zijn doel gediend. Op naar Cleganebowl
Wel meer dan dat toch? Volgens mij was deze aflevering die het meest ging over de 'song of fire and ice' (of hoe het dan ook precies heet).

Ik ben bang dat juist de rest wat anticlimactisch is. Er was heel veel opbouw naar het gevecht met de NK. Nu lijkt het me een simpele overwinning van de alliantie versus Cersei en vervolgens wat infighting over wie de baas is.

Een mogelijke plottwist zou zijn dat een groep binnen de alliantie samenzweert met Cercei. Dany misschien? Maar hoeveel is er nog over van haar leger? Anders wordt het niet zo spannend meer lijkt me.
algalid schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:14:
Ja, het is wel jammer dat de NK uiteindelijk "overwaait" zonder dat de rest van Westeros ze heeft gezien. Ze zitten te schaterlachen in de Citadel van Oldtown over die naïevelingen...

Ik denk niet dat we nog veel van de winter gaan zien of de landen ten noorden van de Wall.
Of de NK is niet echt dood? Het lijkt er niet op maar het is allemaal magie en zo, toch? Zou wel een plottwist zijn als de NK nu in Arya zit en in de laatste episode iedereen gaat backstabben en zo de game wint. :D

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-04-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:06:
Redelijk mee eens. Epische aflevering maar het gevecht was wel heel erg een kansloze missie..Hoe meedogenloos GRMM ook is, konden ze het gevecht met z'n allen in het noorden niet verliezen. Dus dan weet je gewoon dat je nog een twist kan verwachten. Blij dat we die wel hebben gezien, maar ook jammer dat het na veel opbouw snel gedaan is met de NK.
Vind het ook erg meevallen qua personages die we verloren zijn vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
Ik vond het zo veel te eendimensionaal en zo compleet zonder achterliggend doel. In een serie die tot nu toe bol staat van de diepere betekenissen, achterliggende verhalen en andere dingen vind ik zoiets erg jammer.
In GoT zijn karakters over het algemeen niet goed of slecht, maar allebei, zoals mensen gewoon zijn. Dat was juist één van de dingen die ik zo knap vond. En dat lijkt hier nu volledig te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:44
Hoe laat staat de aflevering op Ziggo?
Op internet staat 21.00

Maar meestal als ik rond 19.00 kijk staat die er al op.

Ook kans dat die er zo op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Melisandre ook dood

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Verwijderd1 schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:16:
Of de NK is niet echt dood? Het lijkt er niet op maar het is allemaal magie en zo, toch? Zou wel een plottwist zijn als de NK nu in Arya zit en in de laatste episode iedereen gaat backstabben en zo de game wint. :D
Dat is net iets te komisch dus denk het niet. Ik kan me wel inbeelden dat de allerlaatste screenshot helemaal omhoog in de wolken gaat van een triomf in KL en dan terug naar beneden om dan in een besneeuwde grot ver in het noorden zo'n baby te horen huilen en die heeft nu dan blauwe ogen. Maar het is niet mijn geprefereerd einde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
algalid schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:22:
[...]

Dat is net iets te komisch dus denk het niet. Ik kan me wel inbeelden dat de allerlaatste screenshot helemaal omhoog in de wolken gaat van een triomf in KL en dan terug naar beneden om dan in een besneeuwde grot ver in het noorden zo'n baby te horen huilen en die heeft nu dan blauwe ogen. Maar het is niet mijn geprefereerd einde...
Dat is meer Wheel of Time dan Game of Thrones.
En het Wheel zou Dany nou juist breken….. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
algalid schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:22:
[...]

Ja, als je al die fan theorieën leest en dan vergelijkt met de echte serie dan lijken de fans wel erg veel fantasie te hebben. Het echte plot is steeds redelijk voor de hand liggend (achteraf gezien). Ook dat hele Azor Ahai verhaal is volgens mij niet meer terug gekomen?

Hier wel een vraag daarover, maar volgens mij had dat verder weinig betekenis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Aggressor schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:20:
Hoe laat staat de aflevering op Ziggo?
Op internet staat 21.00

Maar meestal als ik rond 19.00 kijk staat die er al op.

Ook kans dat die er zo op staat?
De aflevering sinds zojuist beschikbaar op ziggo!

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
walteij schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:27:
[...]

Dat is meer Wheel of Time dan Game of Thrones.
En het Wheel zou Dany nou juist breken….. ;)
Nou, ik zat zelf meer te denken aan de verhalen van Old Nan, die vertelde over de eindeloze winter en de zomer die er na kwam en dat er na zo'n zomer altijd weer een winter zou komen ("Winter is coming"). Dat zou impliceren dat er altijd ooit weer een winter zou komen, dus inderdaad een beetje WoT-achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
EDIT schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:31:
[...]

Nou, ik zat zelf meer te denken aan de verhalen van Old Nan, die vertelde over de eindeloze winter en de zomer die er na kwam en dat er na zo'n zomer altijd weer een winter zou komen ("Winter is coming"). Dat zou impliceren dat er altijd ooit weer een winter zou komen, dus inderdaad een beetje WoT-achtig.
Ah, op die manier.

Maar de seizoenen in Westeros zijn niet zoals bij ons met een vast interval. De seizoenen wordne beinvloed door magie (Aldus GRRM zelf). Nu de NK is verdwenen, is de kracht achter de eindeloze winter ook verdwenen en is wellicht ook de reden voor de magische seizoenen verdwenen en zullen deze zich weer op een normale manier (lees: vergelijkbaar met hier op aarde) gaan gedragen.
Winter is coming inderdaad, maar gewoon maar 3 maanden per jaar en ieder jaar opnieuw.

Ik vraag me wel af hoe ze nu de laatste 3 afleveringen (met feature film lengte) gaan vullen….. Kingslanding moet nog aangepakt worden, wat politiek geneuzel en nog wat meer.
Ik zou het jammer vinden als alle verhaallijnen helemaal worden afgesloten. Van mij mogen er nog wel heel wat dingen onduidelijk/onbeantwoord blijven. GoT is geen serie waarin alle vragen beantwoord moeten worden (naar mijn niet zo bescheiden mening).

En ik zat er dus duideljik naast dat er nog een grote slag met de Army of the Dead zou plaatsvinden bij de Trident :'(

[ Voor 4% gewijzigd door walteij op 29-04-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Ik heb even moeten googlen wat er nou met Rhaegal gebeurde, maar de preview van aflevering 4 heeft duidelijkheid gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Jaded schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:49:
Ik heb even moeten googlen wat er nou met Rhaegal gebeurde, maar de preview van aflevering 4 heeft duidelijkheid gegeven.
Er is 1 dragon over?

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 04-09 09:17
Nee ze zijn er allebei nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
iets over de preview van epp 4

spoiler:
Net als Ghost. Die zie je mee de heroïsche domme charge van de dothraki induiken (kudos, die langzaam uitdovende zwaarden in de horizon waren wel een heel sterk momentje in de aflevering) maar daarna zie je hem niet meer.
In de preview duikt hij wel op

[ Voor 3% gewijzigd door rouchken11 op 29-04-2019 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Laatst online: 20:50
Ha ik vond het een strakke actie van Arya! Zo dat mes laten vallen in de andere hand. Ook een mooie boog van Moedig -> Hoop verloren, paniekerig klein meisje -> tot de held van de dag. Ze kwam wel een beetje uit het niets :P

Maar dat gebeuren met Bran.. Ik volg het niet helemaal en vind het wat underwhelming. Hij heeft door de seizoenen heen een onwijse trip gemaakt. En 't beste wat hij nu deed was Wargen in een paar kraaien/eksters(?)… Owja, en natuurlijk zijn staarwedstrijd met de Night King..

Desalniettemin; Wel super vette aflevering. De lichtjes van de Dothraki uit; Uh oh momentje.. Net nadat Melisandre enigzins hoop had gegeven. Of de Unsullied die moedig standhielden én wel enigzins taktiek vertoonden. Ik vond de timing van de resurrect ook wel goed. Eigenlijk dacht ik dat alle dothraki meteen terug zouden komen. Maar dat gebeurde gelukkig niet. Puntje van mijn stoel.

@rouchken11 Dat is zoals t heurt met spoilers. Korte omschrijving en mbt previews idd spoilertags. Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door analogworm op 29-04-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

De NK is helemaal niet naar King's Landing gegaan. Dat is gelijk al ontkracht.
spoiler:
Werd de NK nu gestoken door Arya eigen Valerian dagger of door de Dragon Glass speer die door Gendry is gemaakt ?

En verder ze hadden moeten vechten zoals de Spartanen in 300. In verdediging en in kleine gangen waar zoals gezegt "Numbers don't count"

[ Voor 24% gewijzigd door Blord op 29-04-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:06
Iemand nog een tip voor de Ziggo go app? Die zegt dat aflevering beschikbaar is op home screen maar na doorklikken toch niet. Cache legen hielp niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 20:13

MazeWing

The plot thickens...

Wow wat een aflevering! Behoort zeker tot mijn favoriete afleveringen.

Wel hoop dat we (via Bran?) nog wat info over de NK krijgen. Ook verwacht ik nog wat uitleg mbt waarom hij aan het wargen was. Dit moet een doel hebben lijkt me...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
Hier komt sowieso een meme van:
"Go to the crypt, they said.
It'll be safe, they said."

Wat een epische aflevering! Veel gebeurd, geen eindeloos gevecht afleveringen lang, soms iets gerekt vooral aan het einde met onheilspellende muziek. Weer wat mensen dood, zoals het GoT betaamt :+ De Dothraki met al het vuur was top, maar voorspelbaar. De aflevering gaf mij een beetje de vibe van Helms Deep, vooral ook door de focus op een aantal strijders. Arya was een baas op de muur, maar daarna opeens heel angstig en bang. Bran en Theon was ook echt mooi gedaan, zeker met alle shit van Theon die hij gedaan heeft, meegemaakt heeft en waar hij voor is getraft. Toch nog een ode voor iemand die je haat en waar je mee leeft. Owja, en draken die vechten. Je zou het bijna vergeten. Jorah :(

Arya is de baas van de dag! Maar er is geen moment rust, nu komt Cersei er ongetwijfeld aan en komt er spanning tussen Dani en Jon...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

[b]Arjan90 in "[Serie] Game of Thrones Deel 2"

Arya is de baas van de dag! Maar er is geen moment rust, nu komt Cersei er ongetwijfeld aan en komt er spanning tussen Dani en Jon...
Arya backstapp Cersei, einde verhaal. Zij stond toch al op Arya list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Blord schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:45:
De NK is helemaal niet naar King's Landing gegaan. Dat is gelijk al ontkracht.
spoiler:
Werd de NK nu gestoken door Arya eigen Valerian dagger of door de Dragon Glass speer die door Gendry is gemaakt ?

En verder ze hadden moeten vechten zoals de Spartanen in 300. In verdediging en in kleine gangen waar zoals gezegt "Numbers don't count"
spoiler:
Het mes wat Bran had moeten doden volgens mij, die van littlefinger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rouchken11
siren schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:59:
[...]

spoiler:
Het mes wat Bran had moeten doden volgens mij, die van littlefinger.
Ironisch genoeg: het mes dat Bran had moeten doden, redt hem nu het leven. Littlefinger zou de ironie hierin gewaardeerd hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Over LF gesproken, zou die theorie nog uitkomen dat hij een Faceless Man was? Hij werd door sommigen gespot in een gordijn achter Sansa 8)7

Die andere theorie over NK klopte uiteindelijk wel: hij is niet meer dan het amorfe kwaad, er zat niet veel achter helaas. Er zijn nog sommigen die een ingewikkeld plot achter de plots willen zoeken maar ik vrees er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
analogworm schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:29:
Of de Unsullied die moedig standhielden én wel enigzins taktiek vertoonden.
Wat dat betreft eigenlijk heel slecht van de NK om zelf in het holst van de leeuw te kruipen. Ik neem aan dat hij wist dat zn hele leger valt als hij dood is. En hij wist dat ze allemaal dragonglass /valerian steel hebben.

Na alle waarschuwingen over hoe gevaarlijk de doden wel niet zijn dus een flinke anticlimax..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
algalid schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:13:
Over LF gesproken, zou die theorie nog uitkomen dat hij een Faceless Man was? Hij werd door sommigen gespot in een gordijn achter Sansa 8)7

Die andere theorie over NK klopte uiteindelijk wel: hij is niet meer dan het amorfe kwaad, er zat niet veel achter helaas. Er zijn nog sommigen die een ingewikkeld plot achter de plots willen zoeken maar ik vrees er voor.
Ik denk niet dat LF nog in leven is. Ik zou werkelijk waar niet weten wat hij nog ana het verhaal toe te voegen heeft.

WBT de NK en zijn einde, voor de TV serie vind ik dit wel aaridg. Ik hoop alleen dat de boeken serie (mocht die ooit voltooid worden) een iets minder zwart-witte WW's aanlevert, waarbij ook het einde van de WW"s niet zo zwart-wit is als de TV serie lijkt te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

LF is net zo mors dood als de NK dat nu is, ik snap echt niet dat mensen nog überhaupt denken dat hij nog komt.
Dat hele faceless god gedoe met Arya was al lang klaar en ze is ook al een tijdje gewoon Arya en niet ‘no one’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Nou...ja...
Ik had dit liever als eind gezien dan wat er nu gaat volgen, denk ik nu. Een titel verdedigen is moeilijker dan een titel veroveren...

Was Bran nou Theon aan het besturen of was hij een potje aan het tijdreizen en komen we er nog wel achter?

Dat truukje met die dolk, heeft ze dat eerder gedaan of is dat ergens anders geleend, want die move ken ik al.

En het David en Goliath cliche, die kent iedereen al, die zag je 10 minuten ervoor al aankomen. Mixje van bijbel en LotR (nou ja, LotR is natuurlijk ook half van de bijbel overgeschreven, dus mixje bijbel en bijbel :P)

En tja, die crypte...tjongejonge, over obvious gesproken.

Verders wel vermakelijk, maar op geen moment op het puntje van m'n stoel gezeten of iemand vervloekt. De gun factor is er nog wel, maar de haat factor is al een tijdje weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:50

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

mercapto schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:50:

Dat truukje met die dolk, heeft ze dat eerder gedaan of is dat ergens anders geleend, want die move ken ik al.
yup

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

:+
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/567015465952739329/572328755884851200/spet.png

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:50

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Maar wat een aflevering zeg! nu snap ik waarom er 2 jaar zat tussen seizoen 7 en 8 ipv de gebruikelijke 1...

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
spoiler:
Geweldige aflevering, maar wel erg chaotisch en opeens heel rap er doorheen. Beetje anticlimax eigenlijk vind ik, het had langer mogen duren. Zeker nadat je die happy kop van de night king zag toen de draak hem geen fuck kon maken, en dan opeens is ‘t klaar. Maar... De trailers toonden toch de winter in kings landing...?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Het was misschien leuker geweest als Bran de Ice Dragon had gewargd en de NK midden in Winterfeld had gedropt. Nou hoofdrolspelers, leeft je uit op de NK terwijl de undeads op de muren beuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Laatst online: 20:50
WhatsappHack schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:25:
spoiler:
Geweldige aflevering, maar wel erg chaotisch en opeens heel rap er doorheen. Beetje anticlimax eigenlijk vind ik, het had langer mogen duren. Zeker nadat je die happy kop van de night king zag toen de draak hem geen fuck kon maken, en dan opeens is ‘t klaar. Maar... De trailers toonden toch de winter in kings landing...?
Misschien zit er nog een plottwist aan te komen? Hopelijk gaat bran nog meer van betekenis zijn..

[ Voor 15% gewijzigd door analogworm op 29-04-2019 13:31 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic