Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Er zijn zo duidelijk pacts (last man standing burns the rest?) en samensmeltingen (arya's scene tot knight-brienne), zoveel splintergroepjes en grotere scenes, iedereen lijkt bij iedereen langs te gaan.

Ik denk dat we allemaal na aflevering 2 wel kunnen concluderen, dat dit een soort semi-afronding en stilte voor de storm is. Na aflevering 3 zijn er minder levende acteurs (ze kunnen best nog even rondlopen... go brienne v jaime) en het is een iene-miene-mutte wie leeft of niet aan het eind.

Verder moet men ook niet de grootste spoiler vergeten - ze hebben meerdere verhalen opgenomen met goede en slechte eindes van elk karakter. En daarnaast hebben we iemand met visioenen, dus reisplannen kunnen ook best te maken hebben met Bran (geschiedenis? voorspelling?) en niet 1-op-1 iets wat gaat gebeuren.
Dus wie/waar is gezien, zegt in principe niks tot het wordt uitgezonden.

Hell, er zijn zelfs mensen die speculeren dat van 1 of meer afleveringen kopieen klaar liggen, en HBO aan de hand van deze weken besluit welke de formele finale wordt..

Oh, en alsof visioenen en multiple-endings niet genoeg zijn om leaks te wantrouwen. Met Arya erbij zegt helemaal niks van aan- of afwezigheid iets over het verhaal. Het kan prima zijn dat ze het gezicht overneemt, en wie er leven (of niet) toch anders blijkt uit te pakken.

[ Voor 20% gewijzigd door Xanaroth op 24-04-2019 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vestendrie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-07 18:50
Flimovic schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:39:
[...]

Wijzig dan op zijn minst je post even en zet het dan alsnog even tussen spoiler tags 8)7
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar...stel, en het heeft er alle schijn van, het komt nu al tot een behoorlijke battle bij Winterfell. Wie gaan er deze episode aan?

Ik denk:
Brienne (sterft als ridder)
The Hound (is er klaar mee)
Podrick (te onervaren)
Davos (vind ik een onbetekenend personage)
Misschien zelfs Jaime?(gelijk met of ipv Brienne)

Of misschien inderdaad wel Arya, sterft niet als maagd. Waarbij ze net niet de NK dood.

Of....
Als boven maar Arya dood de NK ‘gewoon’ en het hele WW verhaal is hierna klaar en de focus gaat in de laatste 3 afleveringen over the Iron Throne: Jon/Daenerys vs Cersei.
Dat laatste zie ik bijna nergens terugkomen maar is eigenlijk ook best plausibel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:57
Ik zou het jammer vinden als de laatste 3 afleveringen draaien om Jon/Dany vs Cersei en de NK verslagen is. De doden zijn een veel grotere vijand naar mijn mening die al in S01E01 hun moordlust tonen. Daar zou het ook mee afgesloten moeten worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Dit zijn leuke speculaties :).

Van jouw lijstje:
Brienne (sterft als ridder) - Acht ik heel waarschijnlijk. Ze staat met haar leger op de linkerflank, op een wat hogere positie, maar wel kwetsbaar als er ineens undead van de zijkant aan komen vallen.
The Hound (is er klaar mee) - Acht ik minder waarschijnlijk. Hij heeft eindelijk iets om voor te vechten (behalve zichzelf). Er zit nog ontwikkelling in zijn karakter…..
Podrick (te onervaren) - Grote kans op. Vooral ook omdat hij bij Brienne staat en zij zelf zegt dat hij toch nog veel te leren heeft.
Davos (vind ik een onbetekenend personage) - Hmm, ik vind hem nog steeds de moraal van de gehele serie. Hij heeft Stannis regelmatig de juiste weg op gestuurd, datzelfde daarna met zowel melissandre als Jon. Juist vanwege zijn nuchtere kijk en zijn mening dat ieder mensenleven er toe doet verdiend hij na de great war een plek in de council. Daarnaast heeft hij in Winterfell zijn vervanger voor Shireen gezien (dat meisje met greyscale dat vraagt waar zij naartoe moet). Ook daar moet nog iets mee gebeuren….
Misschien zelfs Jaime?(gelijk met of ipv Brienne) Grote kans op. Zie Brienne en Podrick

Arya heeft nog steeds iemand op haar lijstje staan. Je komt van haar lijst af op 2 manieren (je verbetert je gedrag, of ze vermoord je). Daardoor is haar verhaallijn dus ook nog niet voltooid.

Ik zou het een anticlimax vinden als de NK de komende aflevering al wordt vermoord. Beide partijen moeten serieuze verliezen lijden. Op die manier kan Cersei haar zet maken en proberen om de restjes te vermorzelen. Ik zou het treffend vinden als uiteindelijk 3 legers (NK, Winterfell strijdkracht en Cersei en de Golden Company) elkaar treffen bij de Trident. 3 legers, 3 riviervorken, 3 draken…..

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fo0
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-01-2023

fo0

Het wordt volgende week in ieder geval een epische aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:27

OMX2000

By any means necessary...

walteij schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:02:
Dit zijn leuke speculaties :).

Van jouw lijstje:
Brienne (sterft als ridder) - Acht ik heel waarschijnlijk. Ze staat met haar leger op de linkerflank, op een wat hogere positie, maar wel kwetsbaar als er ineens undead van de zijkant aan komen vallen.
The Hound (is er klaar mee) - Acht ik minder waarschijnlijk. Hij heeft eindelijk iets om voor te vechten (behalve zichzelf). Er zit nog ontwikkelling in zijn karakter…..
Podrick (te onervaren) - Grote kans op. Vooral ook omdat hij bij Brienne staat en zij zelf zegt dat hij toch nog veel te leren heeft.
Davos (vind ik een onbetekenend personage) - Hmm, ik vind hem nog steeds de moraal van de gehele serie. Hij heeft Stannis regelmatig de juiste weg op gestuurd, datzelfde daarna met zowel melissandre als Jon. Juist vanwege zijn nuchtere kijk en zijn mening dat ieder mensenleven er toe doet verdiend hij na de great war een plek in de council. Daarnaast heeft hij in Winterfell zijn vervanger voor Shireen gezien (dat meisje met greyscale dat vraagt waar zij naartoe moet). Ook daar moet nog iets mee gebeuren….
Misschien zelfs Jaime?(gelijk met of ipv Brienne) Grote kans op. Zie Brienne en Podrick

Arya heeft nog steeds iemand op haar lijstje staan. Je komt van haar lijst af op 2 manieren (je verbetert je gedrag, of ze vermoord je). Daardoor is haar verhaallijn dus ook nog niet voltooid.

Ik zou het een anticlimax vinden als de NK de komende aflevering al wordt vermoord. Beide partijen moeten serieuze verliezen lijden. Op die manier kan Cersei haar zet maken en proberen om de restjes te vermorzelen. Ik zou het treffend vinden als uiteindelijk 3 legers (NK, Winterfell strijdkracht en Cersei en de Golden Company) elkaar treffen bij de Trident. 3 legers, 3 riviervorken, 3 draken…..
Ze hebben teveel stilgestaan bij die speer van Arya. Dus dat gaat een betekening krijgen.

De vraag die ik heb is wat Sansa gaat doen als ze hoort dan Jon Snow niet haar broer is. Arya gaat er zelf ok mee zijn, maar Sansa weet ik nog zo net niet.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:31
De vraag die ik heb is wat Sansa gaat doen als ze hoort dan Jon Snow niet haar broer is. Arya gaat er zelf ok mee zijn, maar Sansa weet ik nog zo net niet.
Misschien niet haar broer, maar wel nog steeds familie / een Stark, dus daar verwacht ik zelf niet heel veel spannends uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fo0

fo0

Ik denk overigens niet dat de NK doorloop naar KL. In de intro kan je zien dat de 'vakjes' steeds verder naar 't zuiden gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walteij
Shmoozer schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:12:
[...]

Misschien niet haar broer, maar wel nog steeds familie / een Stark, dus daar verwacht ik zelf niet heel veel spannends uit
En dan dus niet alleen haar neef (en dus familie), maar ook de rechtmatige koning van de 7 kingdoms. Waarmee het noorden dus feitelijk een koning heeft gekozen die niet alleen king in the North is, maar gewoon all seven bloody kingdoms (copyright Sam), waarmee ze dus hun 'onafhankelijkheid' nog steeds houden.

Sansa wordt hiermee dan effectief niet alleen Lady of Winterfell, maar ook Warden of the North. Ik denk dat juist Sansa (en het Noorden ook) wel heel blij mee gaat zijn met deze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:14

Nibbz

Postmaster General

Als de NK al 7 seizoenen nodig had, om tot Winterfell te komen, gaat hij het rustig afwachten tot de laatste aflevering en dan pas in actie komen. Er zal wel heel veel tussendoor gaan komen, voordat we dat zien :p

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
fo0 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:25:
Ik denk overigens niet dat de NK doorloop naar KL. In de intro kan je zien dat de 'vakjes' steeds verder naar 't zuiden gaan.
Hoe bedoel je precies? je moet toch juist richting het zuiden om bij Kings Landing uit te komen (en "redelijk in de buurt" van Winterfell)?
Als ze over land gaan komen de door "The Neck" (waar Greywater Watch ligt). Gezien de afstand zou (als de Night King die kant op zou gaan) het pas verwachten rond aflevering 5 ofzo.

Of hij moet al alleen doorgevlogen zijn op zijn draak, maar ik verwacht niet dat hij alleen wil gaan, maar met (een gedeelte van) zijn leger, of op z'n minst een aantal white walkers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:01:
Ik zou het jammer vinden als de laatste 3 afleveringen draaien om Jon/Dany vs Cersei en de NK verslagen is. De doden zijn een veel grotere vijand naar mijn mening die al in S01E01 hun moordlust tonen. Daar zou het ook mee afgesloten moeten worden.
Ik verwacht en hoop juist dat het hoofdstuk White walkers na ep3 toch wel klaar is.

Ja ze zijn een dreiging vanaf het begin, maar uiteindelijk is Game of Thrones toch vooral een serie waarin alle spelers morally grey zijn.. niemand is puur goed of puur slecht. Iedereen maakt fouten en kan daarvan terugkomen.

De Night king en de walkers zijn een soort big bad, pure evil entiteit. De interessantste stukken met betrekking tot de Walkers waren het mysterie in de eerdere seizoenen.. de onthulling van hoe ze zijn ontstaan.. het ontdekken van hoe ze gedood moeten worden. Dat weten we nu in grote lijnen allemaal.

Een andere focus dan de Night king en zijn walkers voor de laatste afleveringen zou ik veel passender vinden. De afwikkeling van de strijd om de Iron Throne. Hoe om te gaan met Jon's identiteit. Wat gaat Daenerys doen met haar strijd voor die Throne nu blijkt dat zij niet de sterkste claim op dat ding heeft?

In die zin waren de reacties van Daenerys op zowel Sansa als Jon heel erg sprekend.. zij heeft haar zinnen gezet op de seven kingdoms en moet dat nu mogelijk opgeven.. in ieder geval deels. Maar kan ze dat?

IMHO veel interessanter materiaal dan nog 3 afleveringen Night King op weg naar X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

1 van de karakters waarvan ik merk dat ze totaal niet mee aan bod komen en daarmee 'een stille dood sterven' is Varys.
De man die in het begin niet te doorgronden leek, daarna langzaam liet doorschemeren dat hij 'het beste met de wereld' voor had, van invloedrijk adviseur naar iemand die af en toe achter in beeld voorbij komt schuifelen.
Wat mij betreft doodzonde.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Sowieso merk je wel een afname in de kwaliteit van de dialogen. Valt vooral op als je opnieuw kijkt. Oude gesprekken waren vaak veel dubbelzinniger, terwijl er nu veel meer direct over zaken gesproken wordt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fo0

fo0

Mja, je kan het hebben op dit moment over 'ladders' en hoe je opklimt naar de troon maar dat is allemaal niet relevant.

Dat is eigenlijk al 8 seizoenen niet relevant maar eind s07 en nu hebben ze door dat er een veel groter probleem is. Je kan het nu wel over koetjes en kalfjes gaan hebben maar wat heeft dat voor zin?
Shmoozer schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:33:
[...]

Hoe bedoel je precies? je moet toch juist richting het zuiden om bij Kings Landing uit te komen (en "redelijk in de buurt" van Winterfell)?
Als ze over land gaan komen de door "The Neck" (waar Greywater Watch ligt). Gezien de afstand zou (als de Night King die kant op zou gaan) het pas verwachten rond aflevering 5 ofzo.

Of hij moet al alleen doorgevlogen zijn op zijn draak, maar ik verwacht niet dat hij alleen wil gaan, maar met (een gedeelte van) zijn leger, of op z'n minst een aantal white walkers.
De ijs vakjes spreiden zich langzaamerhand uit naar 't zuiden. Deze aflevering was Winterfell al helemaal in ijs'vakjes'.

[ Voor 54% gewijzigd door fo0 op 24-04-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Nibbz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:31:
Als de NK al 7 seizoenen nodig had, om tot Winterfell te komen, gaat hij het rustig afwachten tot de laatste aflevering en dan pas in actie komen. Er zal wel heel veel tussendoor gaan komen, voordat we dat zien :p
Er is in ieder geval een reden waarom het NU allemaal moet gebeuren.
Als de NK al 5000 jaar bezig is kan ie nu ook wel een paar maanden een siege doen totdat iedereen verhongerd en bevroren is :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• walteij
Chiron schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:43:
[...]

Er is in ieder geval een reden waarom het NU allemaal moet gebeuren.
Als de NK al 5000 jaar bezig is kan ie nu ook wel een paar maanden een siege doen totdat iedereen verhongerd en bevroren is :P
Ik denk dat de NK juist nu zijn slag wil slaan, omdat Bran de nieuwe (jonge, onervaren en invalide dus zeer kwetsbare) 3-eyed raven is.
Brynden Rivers (aka Bloodraven), de vorige 3-eyed raven, was al een sterk greenseer en had al meerdere magische krachten onder controle voordat hij uiteindelijk de 3-eyed raven werd (boek-canon).
Zowel de 3-eyed raven als de NK hebben magische krachten waardoor ze (delen van) de toekomst kunnen zien. Ook lijkt het er op dat de nabije toekomst duidelijker is dan de verre toekomst.
De NK heeft dus gezien dat de sterke en slimme bloodraven wordt vervangen door een onervaren en invalide jongen. Wat voor hem de trigger was om zijn krachten te verzamelen en de aanval voor te bereiden.

Iedere dag dat Bran nu de 3-eyed raven is, leert hij meer over de geschiedenis van Westeros, de WW/NK en wordt Bran dus slimmer en sterker. Voor de NK is het dus van belang om Bran zo snel mogelijk uit te schakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
walteij schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:50:
[...]

Ik denk dat de NK juist nu zijn slag wil slaan, omdat Bran de nieuwe (jonge, onervaren en invalude dus zeer kwetsbare) 3-eyed raven is.
Brynden Rivers (ka Bloodraven), de vorige 3-eyed raven, was al een sterk greenseer en had al meerdere magische krachten onder controle voordat hij uiteindelijk de 3-eyed raven werd.
Zowel de 3-eyed raven als de NK hebben magische krachten waardoor ze (delen van) de toekomst kunnen zien. Ook lijkt het er op dat de nabije toekomst duidelijker is dan de verre toekomst.
De NK heeft dus gezien dat de sterke en slimme bloodraven wordt vervangen door een onervaren en invalide jongen. Wat voor hem de trigger was om zijn krachten te verzamelen en de aanval voor te bereiden.

Iedere dag dat Bran nu de 3-eyed raven is, leert hij meer over de geschiedenis van Westeros, de WW/NK en wordt Bran dus slimmer en sterker. Voor de NK is het dus van belang om Bran zo snel mogelijk uit te schakelen.
Dit zou ik dus een goede uitleg vinden waarom de NK nu aanvalt en ook waarom de NK het doel heeft om Bran te vermoorden.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
miicker schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:55:
[...]

Dit zou ik dus een goede uitleg vinden waarom de NK nu aanvalt en ook waarom de NK het doel heeft om Bran te vermoorden.
Dank je, soms heb ik nog wel eens goede invallen als het gaat om theorieen en speculatie :) 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
De ijs vakjes spreiden zich langzaamerhand uit naar 't zuiden. Deze aflevering was Winterfell al helemaal in ijs'vakjes'.
De ijsvlakjes zijn nog niet helemaal bij Winterfell gekomen, je ziet ze er bijna bij komen. Ik heb het net nog even nagekeken om het zeker te weten :)

YouTube: game of thrones s08e02 Opening Credits

Maar goed, dat wil nog niet zeggen of iedereen, inclusief de Night King er bij is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Leuk detail in die intro is ook dat je sinds EP2 de vuurtrenches ziet om Winterfell heen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 16:34
Señor Sjon schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:41:
Sowieso merk je wel een afname in de kwaliteit van de dialogen. Valt vooral op als je opnieuw kijkt. Oude gesprekken waren vaak veel dubbelzinniger, terwijl er nu veel meer direct over zaken gesproken wordt.
De dialogen zijn veel meer 'Hollywood' dan wat ze waren, maar dan in de setting van GoT. Persoonlijk erg jammer, maar wel te verwachten met het gebrek aan boeken.
Juist de eerste seizoenen waren zo fantastisch omdat de verhalen op zichzelf stonden, maar wel elkaar kruisten of langs elkaar schuurden.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Ik hoop nog steeds dat de NK naar Kingslanding gaat, en dat Bran op 1 of andere manier gaan wargen naar iemand in Kingslanding, om al het Wildfire te ontsteken. Maar dat dat helemaal mis gaat en dat dat dus de reden was waarom de mad king 'burn them all' ging schreeuwen.
Zoiets als met Hodor dus.
Dat is echt een vette theorie imo :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 09:16

Goverman

not loaded

-tom-562 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:14:
Ik hoop nog steeds dat de NK naar Kingslanding gaat, en dat Bran op 1 of andere manier gaan wargen naar iemand in Kingslanding, om al het Wildfire te ontsteken. Maar dat dat helemaal mis gaat en dat dat dus de reden was waarom de mad king 'burn them all' ging schreeuwen.
Zoiets als met Hodor dus.
Dat is echt een vette theorie imo :p
Dat is een redelijk bekende theorie, waar steeds meer draagvlak voor lijkt te zijn:
- Bran die een draak boven King's Landing zag vliegen
- Bran die de Mad King zag ("Burn them all")
- sneeuw boven King's Landing

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 10:00
"al het wildfire"? Is dat niet door Cersei opgeblazen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Het zou heel fijn zijn, als iedereen zich hier aan de volgende afspraken zou willen houden:
  1. Alles dat een spoiler is, of speculatie op basis van zaken buiten de uitgezonden afleveringen (dus incl. de 'preview'), met spoilertags.
  2. Spoilers voorzien van een korte uitleg, waarom het een spoiler is - zonder de inhoud prijs te geven. Dus niet alleen een zwart vlak.
  3. Niet steeds zo zeuren over spoilertags, klik er dan niet op, en houd op met hierover constant TR's aan te maken.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Dennis van der Stelt schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:18:
"al het wildfire"? Is dat niet door Cersei opgeblazen?
Nee, Cersei heeft alleen het wildfire onder de Sept opgeblazen.
Er zijn op veel meer plaatsen in Kingslanding opslagplaatsen voor Wildfire. Veel hiervan is al gevonden in seizoen 2 (bij de battle of the blackwater), maar is toen niet ingezet, omdat het ondertussen al bijna 20 jaar oud was en dus erg instabiel (te instabiel om te vervoeren).
Die opslagplaatsen van wildfire zijn er dus nog steeds.
Jaime Lannister
"The Mad King was obsessed with it. He loved to watch people burn, the way their skin blackened and blistered and melted off their bones. He burned lords he didn't like. He burned Hands who disobeyed him. He burned anyone who was against him. Before long, half the country was against him. Aerys saw traitors everywhere. So he had his pyromancers place caches of wildfire all over the city. Beneath the Sept of Baelor and the slums of Flea Bottom. Under houses, stables, taverns. Even beneath the Red Keep itself.

[ Voor 20% gewijzigd door walteij op 24-04-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Bran kan in principe (zo ver wij weten) enkel in dieren en Hodor zijn hoofd komen.
Met dus een beperkte intelligentie.
Geen idee over welke afstand dat dat lukt maar tot nu toe hebben we hem dat ook enkel zien naar dieren/hodor die dichtbij hem waren op het moment van wargen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
walteij schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:23:
[...]

Nee, Cersei heeft alleen het wildfire onder de Sept opgeblazen.
Er zijn op veel meer plaatsen in Kingslanding opslagplaatsen voor Wildfire. Veel hiervan is al gevonden in seizoen 2 (bij de battle of the blackwater), maar is toen niet ingezet, omdat het ondertussen al bijna 20 jaar oud was en dus erg instabiel (te instabiel om te vervoeren).
Die opslagplaatsen van wildfire zijn er dus nog steeds.

[...]
Zijn die visioenen van een verwoeste Red Keep dan niet as ipv sneeuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Saffie_time schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:24:
Bran kan in principe (zo ver wij weten) enkel in dieren en Hodor zijn hoofd komen.
Met dus een beperkte intelligentie.
Geen idee over welke afstand dat dat lukt maar tot nu toe hebben we hem dat ook enkel zien naar dieren/hodor die dichtbij hem waren op het moment van wargen.
Bran kan juist in mensen wargen dat is hem 1 keer per ongeluk gelukt. Bran is in jonge Hodor gwargt, daarom is Hodor geworden wie hij was. Het is Bran dus gelukt om per ongeluk in een persoon te wargen vanuit een visioen, ik denk dus dat met wat oefenen het hem ook wel lukt als hij het wil.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:32

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Misschien wargt hij nog wel in (een van de handlangers van) de Night King.

Wat ik me afvraag is hoeveel White Walkers er zijn, of deze populatie groeit (door Night King?) en wat er met ze gebeurt als ze dood gaan/verslagen worden (fading ice?)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walteij
miicker schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:37:
[...]

Bran kan juist in mensen wargen dat is hem 1 keer per ongeluk gelukt. Bran is in jonge Hodor gwargt, daarom is Hodor geworden wie hij was. Het is Bran dus gelukt om per ongeluk in een persoon te wargen vanuit een visioen, ik denk dus dat met wat oefenen het hem ook wel lukt als hij het wil.
Eigenlijk is het nog net wat gecompliceerder en kom je hier in zo'n vervelende timeloop.
In het heden (nou vooruit, seizoen 5 t/m 7 heden) kon Bran in Hodor wargen. Dit deed hij als eerste in de Koninginnetoren in the Gift, waar Hodor schrok van het onweer, terwijl er buiten Wildlings waren (en Jon).Doordat Hodor begon te schreeuwen en hij niet kalmeerde, probeerde Bran Hodors te wargen.
Dit lukte, waarna Bran vaker Hodors geest overman (in Crasters keep, maar vooral in de grotten bij de 3-eyed raven, waar hij Hodors geest overman en met hem door de tunnels liep).
Stukje boek canon: Bran merkte dat het hem steeds makkelijker afging en hij kreeg ook het gevoel alsof er iets van Bran zelf in Hodor achterbleef of al zat (foreshadowing ofzo??).
terug naar de serie
Nu het moment van de aanval van de NK op de grotten. Op dat moment keken in Bran en de 3ER in het verleden naar Winterfell, waar ze Ned zagen vertrekken naar the Eyrie.
Vervolgens viel de NK aan, en riep Meera Bran dat hij Hodor moest overnemen om te helpen met vluchten.
Dat deed Bran, maar ondertussen zat Bran nog steeds via het weirwoodnet te kijken naar de jonge Hodor.
Hierdoor is de Hodor uit het heden in contact gekomen met de Hodor uit het verleden. Het Hold-The-Door moment is dus ook het moment waarop de huidige Hodor (inclusief de warg actie van Bran) min of meer het bewustzijn van de vroegere Hodor overneemt (je eigen door ver in de toekomst zien is best confronterend lijkt me) en er dus een stukje van Bran in Hodor blijft, zelfs na de dood van de huidige Hodor en het verbreken van de verbinding met het weirwood net.

Hierdoor is het voor Bran dus mogelijk om hodors geest over te nemen. Hij is zwakzinnig geworden op het moment dat Bran in het verleden naar hem keek, terwijl hij tegelijkertijd in hodors geest zat in het heden. Brans wargen is dus de oorzaak van de zwakzinnigheid van Hodor, er zitten 2 geesten in Hodors hoofd en 1 daarvan (Bran) heeft ervoor gezorgd dat Hodor zijn eigen dood ziet.

Ik vraag me dus serieus af of het voor Bran mogelijk is om andere mensen te wargen…...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
-tom-562 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:14:
Maar dat dat helemaal mis gaat en dat dat dus de reden was waarom de mad king 'burn them all' ging schreeuwen.
Hmmm dat heb ik gemist, wnr was dat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Ok maar dan klopt de tijd toch niet ? Tijdens de tijd van de mad king ware er toch geen whitewalkers in Kingslanding ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, maar de Mad King is ook pas ~20 jaar dood (17 als Ned naar KL moet). Als Bran vanuit het heden naar het verleden gaat kan ie zo de MK ge'Hodor'd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Hmm dat denk ik niet:

"Jaime tersely responds that the last thing the Mad King said was the same thing he'd been raving for hours, since the sack of the capital by the rebels began: "Burn them all!" This silences Robert's levity.[4]"

Burn them all sloeg dus op de plunderingen en niet op white walkers?

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingSig op 24-04-2019 15:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walteij
SmokingSig schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:17:
Hmm dat denk ik niet:

"Jaime tersely responds that the last thing the Mad King said was the same thing he'd been raving for hours, since the sack of the capital by the rebels began: "Burn them all!" This silences Robert's levity.[4]"

Burn them all sloeg dus op de plunderingen en niet op white walkers?
Dat is Jaime's interpretatie inderdaad.
Maar wat nu als Bran in de MK's hoofd zit, ruim voor de aanval van de Lannisters op Kingslanding, omdat hij de MK aan het beinvloeden is om het wildfire te laten maken en dit op te slaan onder de stad, om dit uiteindelijk te gebruiken bij de aanval van de WW's op kingslanding?
En wat nu als Bran ook in de MK's hoofd zit tijdens de aanval van de Lannisters op kingslanding, maar Bran in het heden ziet hoe Kingslanding wordt aangevallen door de WW's en de Wights….

Hold the Door == Burn them all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmokingSig
walteij schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:22:
[...]

Dat is Jaime's interpretatie inderdaad.
Maar wat nu als Bran in de MK's hoofd zit, ruim voor de aanval van de Lannisters op Kingslanding, omdat hij de MK aan het beinvloeden is om het wildfire te laten maken en dit op te slaan onder de stad, om dit uiteindelijk te gebruiken bij de aanval van de WW's op kingslanding?
En wat nu als Bran ook in de MK's hoofd zit tijdens de aanval van de Lannisters op kingslanding, maar Bran in het heden ziet hoe Kingslanding wordt aangevallen door de WW's en de Wights….

Hold the Door == Burn them all.
Om verder het verhaal te quoten:

Aerys opened the city gates, and the Lannisters proceeded to sack the city. Jaime again begged Aerys to surrender, but the Mad King ordered Jaime to bring him Tywin's head, and his pyromancer (Wisdom Rossart) to set the city ablaze with the hidden wildfire, burning its five hundred thousand inhabitants to death, rather than lose the city to the rebels. "Burn them all," Aerys said, "Burn them in their homes. Burn them in their beds." Jaime makes it plain to Brienne that was his breaking point and asks her what she would do if her precious Renly commanded her to kill her own father and then stand by and do nothing as he murdered thousands of innocent people; she can only sit in shocked silence. Jaime goes on to say that he killed the pyromancer first, then drove his sword into Aerys's back as the Mad King tried to run for his life. Even as he was dying, the Mad King kept raving, "Burn them all...Burn them all..." Shaken at the memory, Jaime speculates that King Aerys didn't believe he would die in the blaze, and that in his lunacy, the Mad King believed he would be reborn as a dragon in the fire, granting him the power to burn his enemies to ashes. Jaime then finished Aerys off by slitting his throat in order to make sure he died, concluding that Eddard Stark found him at that point.[2]

Dus eigenlijk kunnen we helemaal niet afgaan op Jaimie zijn verhaal... Lame..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Señor Sjon schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:16:
Nee, maar de Mad King is ook pas ~20 jaar dood (17 als Ned naar KL moet). Als Bran vanuit het heden naar het verleden gaat kan ie zo de MK ge'Hodor'd hebben.
Dat lijkt mij niet, ik denk eerder dat de oude Three Eyed Raven dit gedaan heeft. Die is mogelijk al vele jaren bezig om de wereld zo te vormen dat er iemand op staat om het tegen de Night King op te nemen.

Mooie theorie:

Let op: bevat ook veel extra informatie uit de boeken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:27

OMX2000

By any means necessary...

Weten ze on Winterfell nu al dat de NK een draak heeft. Lijkt me wel omdat Tormund hem gezien moet hebben.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:37
OMX2000 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:19:
Weten ze on Winterfell nu al dat de NK een draak heeft. Lijkt me wel omdat Tormund hem gezien moet hebben.
Bran heeft het verteld tegen Dany die gewoonweg niet reageerde. Daarna riep hij "We don't have time for all this" Wss zullen ze volgende week nog eens verbaasd naar lucht happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Ik voorzie een ruzie ontstaan tussen Dany en de rest, zij was gewend de absolute vorst te zijn. Aan de andere kant we hebben nog maar 4 epis hiervoor, maar dat zou misschien genoeg kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Sjah schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:38:
Ik voorzie een ruzie ontstaan tussen Dany en de rest, zij was gewend de absolute vorst te zijn. Aan de andere kant we hebben nog maar 4 epis hiervoor, maar dat zou misschien genoeg kunnen zijn.
Sansa en Dany's momentje was ook typerend hiervoor: Dany ziet zichzelf als de alleenheerser, terwijl Sansa het noorden niet zomaar 'opgeeft' omdat Dany toevallig voorbij komt zetten. Dany kon zelfs daar niet een politiek statement maken en trok haar hand terug, terwijl ze onderbroken werden. Hoewel ze melancholisch zijn over hun collectief naderende einde zijn enkelen toch bezig met het bedenken hoe het verder moet als ze de iron throne in het zicht krijgen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Ik keek gisteren op Unibet en zag daar dat je ook kunt wedden wie de 'ruler' van de seven kingdoms zou moeten worden. Nu staat Gendry bovenaan, wat is zelf niet echt kan plaatsen :/

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/t4Xb2bZ/got.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Reverb_ schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:06:
Ik keek gisteren op Unibet en zag daar dat je ook kunt wedden wie de 'ruler' van de seven kingdoms zou moeten worden. Nu staat Gendry bovenaan, wat is zelf niet echt kan plaatsen :/

[Afbeelding]
Gendry is de laatst levende 'echte' zoon van Robert Baratheon... dus ergens is hij wel de logische troonopvolger. :p Daarom wilde Cersei ze ook allemaal dood hebben.

Wat ik interessanter vind is dat Littlefinger erop staat..... gaat ie dan als undead opstaan en op de troon zitten? We hebben niet gezien of hij verbrand is of begraven dus I guess it's possible.

[ Voor 16% gewijzigd door SmurfLink op 25-04-2019 08:45 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voodoo
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

SmurfLink schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:44:
[...]
Wat ik interessanter vind is dat Littlefinger erop staat..... gaat ie dan als undead opstaan en op de troon zitten? We hebben niet gezien of hij verbrand is of begraven dus I guess it's possible.
Er is een theorie dat Littlefinger zijn dood in scene gezet heeft. Op een bepaald shot in S7 is te zien dat hij een zilverkleurige munt aan een vrouw geeft, hier is niets meer mee gedaan tot op heden. Mogelijkheid is dat Littlefinger eenzelfde coin als Arya had geeft aan een faceless (wo)man, met de opdracht zijn gedaante over te nemen. Littlefinger zelf kan dan vluchten en de faceless man wordt vermoord door Arya.

Zie: https://www.youtube.com/watch?v=XdLletjWIew

Zelf verwacht ik alleen niet dat ze nu nog de tijd nemen om daarop terug te komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Voodoo op 25-04-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig

[Afbeelding]
Haha de mountain xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij

[Afbeelding]
Grey worm als kandidaat voor de troon?
Dat is om meerdere redenen niet logisch…
1) Hij kan geen troonopvolger maken met Missandei
2) Hij gaf in de laatste aflevering zelf al aan dat hij niet in Westeros wil blijven als de strijd gestreden is.
3) Ik geloof niet dat de bevolking van Westeros het zou accepteren als een gecastreerde voormalig slaafsoldaat uit Essos op de troon zou komen. Dat zou bijna direct een nieuwe burgeroorlog veroorzaken.

Unibet is de weg een beetje kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

walteij schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:15:
[...]

Grey worm als kandidaat voor de troon?
Dat is om meerdere redenen niet logisch…
1) Hij kan geen troonopvolger maken met Missandei
2) Hij gaf in de laatste aflevering zelf al aan dat hij niet in Westeros wil blijven als de strijd gestreden is.
3) Ik geloof niet dat de bevolking van Westeros het zou accepteren als een gecastreerde voormalig slaafsoldaat uit Essos op de troon zou komen. Dat zou bijna direct een nieuwe burgeroorlog veroorzaken.

Unibet is de weg een beetje kwijt.
offtopic:
Ideale koning, geen opvolgers, dus wellicht democratie?

Alle gekheid op een stokje, discussie over dit soort wilde onzintheorieën heeft toch geen enkele zin?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roloxkit
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-03 10:39
Misschien komt er wel niemand op de troon en is in aflevering 6 iedereen dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online

[Afbeelding]
:o
Hoeveel mensen zouden het script kennen?
Het nichtje van de assistent van de cameraman kan zo een makkelijk centje kunnen verdienen. Dit is geen gok natuurlijk.

Ik doe er ook aan mee, maar het is wel vermakelijk, al die theorieën hier over iets dat uiteindelijk gewoon verzonnen is. Het is niet zo dat het gaat over de onzekere uitkomst van de Brexit, de situatie in het Midden Oosten of de gevolgen van de klimaatverandering :+

En niet alleen hier maar over de hele wereld en al die prachtige geanimeerde youtube filmpjes over de achtergrond van de serie/boeken. _/\o_

Over paar duizend jaar gaan historici nog echt op zoek naar de resten van een ijzeren troon. :+

Maar on topic...het zou toch ook wel een stunt zijn wanneer Jon en/of Dany er gewoon aan gaat maandag.
De opstellingen zijn wel erg kwetsbaar voor de ijsdraak van de NK zo eigenlijk he.
Voor dany op jaar draak zit heeft die ijsdraak al heel wat schade aan kunnen richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@readytoflow ja alles is mogelijk natuurlijk. Maar er zijn toch wat limieten als het gaat om de uitkomst van de serie. Het zou voor de GoT franchise niet heel goed zijn als nu in E3 de meest populaire figuren in ene allemaal sneuvelen en het geheel toewerkt in de resterende afleveringen naar een totale catastrofe. Kan in het GoT universum prima, maar of je de kijkers er een plezier mee doet.

Het is tot nu toe een langdurig verhaal van hoop geweest, maar eentje die niet gebonden was aan 1 persoon. Dus ja, de kans is erg groot, dat door de trend van de serie, er belangrijke en geliefde personen sneuvelen, maar ik verwacht zelf wel dat er een soort-van goed einde uit komt. Soort-van omdat het zoveel heeft gekost dat je je kunt afvragen of je wel echt gewonnen hebt. Zoals de overlevende van een wereldwijde nucleaire oorlog 'wint' :+

Helaas gaat ook logica op basis van voorgaande seizoenen geen echt antwoord beredeneren op wie er uiteindelijk wint. Kans dat het Jon+Dany worden is klein (want het is geen disney sprookje), maar tegelijk zijn er een aantal figuren al een hele tijd in de race.. dus waarom niet. Jon werd ook pas Jon zoals die nu is doordat z'n familie eraan ging :-P Die opbouw duurde alleen een paar seizoenen, dus als ze zo'n twist in een paar aflveringen afraffelen kom ik terug op een eerder punt: de fans verwachten ook een mooie 'closure' van deze saga natuurlijk. Nog 101 plottwists helpen niet, los van dat S7 ook min of meer een samensmelting van alle verhalen in 1 werd.

Goed, tl;dr: geen idee wat er gaat gebeuren, maar het lijkt erop dat we dit verhaal gewoon in de huidige vorm gaan uitzitten en natuurlijk gaan er een zooi helden dood. Want er zijn er toch zat :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitamine
Een fan theorie van Ladbible/Reddit die in mijn beleving erg plausibel én erg vet is:
http://www.ladbible.com/e...ome-back-to-life-20190424

spoiler:
[quote]
"Then it clicked: The crypt is full of dead people.

"All episode they keep repeating and emphasising how safe it was in the crypt, but its GOTand we cannot have nice things.

"So is it possible we have old Starks rising from the crypts? Or is that too far fetched?

"PLUS we saw in multiple previews Arya fighting in the crypts with her new weapon."
[/quote]

Met spoilertags omdat ik niet weet wie het wel of niet lezen wilt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Hm ik had niet op die spoiler moeten drukken. Ik dacht dat het over een fan theorie ging, maar de laatste zin is een stuk uit een preview die ik niet wilde weten. Eigen domme fout maar een waarschuwing voor anderen.

Mogelijke doden die opstaan in de crypts is trouwens allang besproken hier als theorie, zonder spoiler tags :) vraag mij alleen af of die lijken niet onder een flinke steen liggen. Ze kunnen wel tot leven komen maar dan moeten ze ook nog uit hun graf zien te komen.

[ Voor 38% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 25-04-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Maar een dode kont toch niet zomaar tot leven? Moet je daarvoor niet gedood zijn/aangeraakt door een WW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
readytoflow schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:18:
Maar een dode kont toch niet zomaar tot leven? Moet je daarvoor niet gedood zijn/aangeraakt door een WW?
Nee. De WW kunnen iedere dode ' reanimeren'. Ze hoeven ze niet aan te raken.
De WW's bezitten een vorm van magie waarmee ze de doden tot wights kunnen converteren. Als je de aflevering Hardhome bekijkt, zie je de NK zijn armen omhoog doen, waarna alle doden tot leven komen. Hij heeft deze echt niet allemaal aangeraakt.
Dat is ook de reden dat ze north of the wall ook allemaal hun doden verbranden, zodat er niets (of bijna niets) van ze overblijft, waardoor de WW er niets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roloxkit
readytoflow schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:18:
Nee zeker niet, denk maar terug aan het moment dat de Night King alle overleden wildlings weer liet opstaan.

Verder denk ik dat er niet veel gaat gebeuren in de crypts. Ik kan mee voorstellen dat de overleden personen onder een steen of in een afgesloten kist liggen en dus niet zomaar er uit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vitamine schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:55:
Een fan theorie van Ladbible/Reddit die in mijn beleving erg plausibel én erg vet is:

spoiler:
[quote]

"All episode they keep repeating and emphasising how safe it was in the crypt, but its GOTand we cannot have nice things.

"So is it possible we have old Starks rising from the crypts? Or is that too far fetched?

"PLUS we saw in multiple previews Arya fighting in the crypts with her new weapon."
[/quote]

Het lag er zo ontzettend dik bovenop de vorige aflevering dat je gewoon zeker weet dat er iets gebeurt. Ze zijn alle subtiliteit even verloren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17

spoiler:
[quote]

[/quote]

Oude theorie die zomaar uit zou kunnen komen idd.
spoiler:
De standbeelden van de oude koningen in de crypts hebben een ijzeren zwaard op schoot om de 'evil spirits' gevangen te houden, maar we hebben ook al gezien dat er nog weinig van de verroeste zwaarden over is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:13
Het is in de boeken wel gezegd dat alle graven in de crypts een ijzeren zwaard hebben, wat blijkbaar automagisch hiertegen zou beschermen, maar in seizoen 2 hebben Bran/Hodor/Osha/Rickon deze van een paar graven meegenomen. Het lijkt dat het dus ook al wordt 'geforeshadowed' in de boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
walteij schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:22:
[...]

Nee. De WW kunnen iedere dode ' reanimeren'. Ze hoeven ze niet aan te raken.
De WW's bezitten een vorm van magie waarmee ze de doden tot wights kunnen converteren. Als je de aflevering Hardhome bekijkt, zie je de NK zijn armen omhoog doen, waarna alle doden tot leven komen. Hij heeft deze echt niet allemaal aangeraakt.
Dat is ook de reden dat ze north of the wall ook allemaal hun doden verbranden, zodat er niets (of bijna niets) van ze overblijft, waardoor de WW er niets aan hebben.
Maar, en ik moet zeggen dat ik weinig van de achtergrond van de GoT wereld ken, je kan ook zeggen dat die gerezen doden bij Hardhome gedood zijn door wights die onder ‘bevel’ staan van een WW. Dus indirect zijn ze gedood door een WW?
Ik dacht het eerst omdat viserion aan werd geraakt door de NK en toen zijn ogen pas opende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roloxkit
readytoflow schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:45:
[...]

Maar, en ik moet zeggen dat ik weinig van de achtergrond van de GoT wereld ken, je kan ook zeggen dat die gerezen doden bij Hardhome gedood zijn door wights die onder ‘bevel’ staan van een WW. Dus indirect zijn ze gedood door een WW?
Ik dacht het eerst omdat viserion aan werd geraakt door de NK en toen zijn ogen pas opende.
Ik kan me voorstellen dat de NK bij een draak meer magie nodig heeft en dus de draak moet aanraken. Bij de wights zal het wat minder magie kosten en kan hij het van afstand (Denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

spoiler:
[quote]

[/quote]

spoiler:
Een variant hierop, Bran brengt de oude Starks tot leven en dan vechten ze aan de kant van de levende, bijna alle starks van de afgelopen 5000 jaar liggen er geloof ik, dus dat is een klein leger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
roloxkit schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:48:
[...]

Ik kan me voorstellen dat de NK bij een draak meer magie nodig heeft en dus de draak moet aanraken. Bij de wights zal het wat minder magie kosten en kan hij het van afstand (Denk ik)
Niet dat het ‘De Waarheid’ hoeft te zijn maar dit bevestigd mijn gedachtes:

https://gameofthrones.fandom.com/wiki/Wights
To be clear, being bitten by a wight will not turn someone into a wight. Wights can only be created by the White Walkers when they reanimate corpses. Although they share some characteristics with classic depictions of "zombies", they aren't the same thing. Of course, a major part of the White Walkers' tactics still involves the exponential zombie growth rate of their hordes of wights: people killed by a wight (not bitten, but just with a sword, etc.) can then in turn be resurrected into more wights by the White Walkers, who will in turn kill even more people so the White Walkers can turn them into even more wights, ad infinitum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
garriej schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:48:
[...]

spoiler:
Een variant hierop, Bran brengt de oude Starks tot leven en dan vechten ze aan de kant van de levende, bijna alle starks van de afgelopen 5000 jaar liggen er geloof ik, dus dat is een klein leger.
GoT meets LOTR :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

spoiler:
De mogelijkheid is voorhanden:
spoiler:
De ‘Horn of Winter’ was mogelijkerwijs al door Jon en Sam gevonden, toen Ghost de cache met Dragonglass vond op de Fist of the First Men.

Die zou bij gebruik mogelijk alle Starks uit de crypte doen herrijzen, volgens één van de vele theorieën.

Bedenk daarbij dat de Nights King een Stark was, evenals Bran the Builder, etc. Grote namen uit het verleden, pakweg 8.000-10.000 jaar geleden.

De band van de oude Starks met de First Men en de Children of the Forest, de Old Gods, is ook belangrijk. Onder meer de reden waarom Bran een Greenseer is en inmiddels de Three-eyed Raven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
Ramzzz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:59:
[...]

De mogelijkheid is voorhanden:
spoiler:
De ‘Horn of Winter’ was mogelijkerwijs al door Jon en Sam gevonden, toen Ghost de cache met Dragonglass vond op de Fist of the First Men.

Die zou bij gebruik mogelijk alle Starks uit de crypte doen herrijzen, volgens één van de vele theorieën.

Bedenk daarbij dat de Nights King een Stark was, evenals Bran the Builder, etc. Grote namen uit het verleden, pakweg 8.000-10.000 jaar geleden.

De band van de oude Starks met de First Men en de Children of the Forest, de Old Gods, is ook belangrijk. Onder meer de reden waarom Bran een Greenseer is en inmiddels de Three-eyed Raven.
spoiler:
Het lastige aan the Horn of Winter is dat die in een aflevering 'nog even' geïntroduceerd moet worden. Daarom acht ik de kans niet zo heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Weten de showmakers nog dat die hoorn bestaat? Wanneer hebben we die voor het laatst gezien, Samwell Tarly had 'm toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:23
roloxkit schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:48:
[...]

Maakt hij van Viserion niet een White Walker? Aangezien hij wakker wordt met blauwe ogen. Ook de zoons van Craster krijgen blauwe ogen als ze aangeraakt worden door de night king. Dat is anders dan bij de Wights.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
Spookelo schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:07:
[...]

Maakt hij van Viserion niet een White Walker? Aangezien hij wakker wordt met blauwe ogen. Ook de zoons van Craster krijgen blauwe ogen als ze aangeraakt worden door de night king. Dat is anders dan bij de Wights.
Wights hebben ook blauwe ogen. In S08E01 in The Last Hearth is daar een leuke verwijzing naar, als Tormund en Edd elkaar weer ontmoeten:
Edd: "Get back. He has blue eyes!"
Tormund: " I've always had blue eyes!"

Ook de wight die in seizoen 2 LC Mormont aanvalt in Castle Black had blauwe ogen.
De NK is gemaakt door een levend mens een stuk dragon glass in het hart te steken (en wellicht de nodige magische spreuken tegelijkertijd).
Crasters baby's worden WW's doordat ze (levend) worden aangeraakt door de NK, maar we weten niet of er tegelijkertijd niet nog iets wordt gedaan.

Maar beide gebeurtenissen wijzen er op dat je alleen een WW kan worden, als je door een andere WW (of misschien alleen door de NK) wordt aangeraakt terwijl je nog leeft. De WW worden ook wel de 'Others' genoemd, ofwel: de Anderen. Wel levend, maar anders.
Als je dood bent gegaan, kun je dus niet als WW terugkomen, alleen als ondode wight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Vitamine schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:05:
[...]

spoiler:
Het lastige aan the Horn of Winter is dat die in een aflevering 'nog even' geïntroduceerd moet worden. Daarom acht ik de kans niet zo heel groot.
Tegelijkertijd is er nóg een hoorn:
spoiler:
Dragonbinder, die zou Euron in zijn bezit hebben...

Er zijn zoveel dingen vroeg in de serie geïntroduceerd, op diverse manieren, die nu pas relevant worden, dat het mij toch niet zou verbazen.

Allerlei prophecies, (o.a. aan Cersei), en diverse veel te toevallige zaken om totaal te negeren. Zo was de eerste zoon van Cersei dood na geboorte, maar kan net zo goed alsnog Gendry zijn geweest, daar is ook speculatie over.

Maar goed, de tijd zal het leren. Ik ging eerst alle speculatie uit de weg, wilde de serie opsparen voor een ‘binge’, maar ben nou toch zowel de serie opnieuw aan het bekijken vanaf het begin, als compleet up-to-date met de serie en alle boeken.

Het is een leuk tijdverdrijf. Ook volg ik een paar diverse minder hoogdravende maar wel intense channels op YT, die ik wel kan waarderen om de brede en diepe uitweiding op details, die je zelf niet of nauwelijks zou uitzoeken.

Uiteraard zitten er naast interessante ideeën ook totale open deuren tussen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/S1mFoDK4sUQ/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Ramzzz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:16:
[...]

Tegelijkertijd is er nóg een hoorn:
spoiler:
Dragonbinder, die zou Euron in zijn bezit hebben...

Er zijn zoveel dingen vroeg in de serie geïntroduceerd, op diverse manieren, die nu pas relevant worden, dat het mij toch niet zou verbazen.
Lijkt mij sterk dat die nog in de serie gaat voorkomen, die hadden ze bij de kingsmoot al overgeslagen. En in de boeken lijkt hij vooral van belang te gaan worden in de strijd om Meereen, dat lijkt in iedergeval wat het wordt op basis van de hoofdstukken van Winds of Winter die al beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
Afbeeldingslocatie: https://imagesvc.timeincapp.com/v3/fan/image?url=https%3A%2F%2Fwinteriscoming.net%2Ffiles%2F2016%2F05%2FScreen-Shot-2016-05-26-at-3.02.00-PM.jpg&c=sc&w=736&h=485

We hebben gezien hoe de Night King word gemaakt in seizoen 6, het zal niet de fysieke vorm van Bran zijn.
In diezelfde aflevering zien we ook hoe Bran terug in de tijd Hodor overneemt, dus het is zeker een verwachting dat hij dat misschien doet met de night king, maar daarvan ga je geen fysieke gelijkenis krijgen.

edit: oeps, sorry voor de dubbelpost, dacht dat de post die ik quote na mijn vorige was ipv tegelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Flamesz op 25-04-2019 12:27 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:05
De mensen die nu nog leven moet gewoon het onderstaande uitvoeren, dan maken de WW geen schijn van kans meer :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y9fQucGFzdO2qlWlbu7XOR3E/full.png

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fo0

fo0

Gezien de NK een mond heeft zouden ze kunnen praten, of in ieder geval geluiden kunnen produceren? We hebben ze nog nooit horen praten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik dacht meer zoiets als wat er met Benjen gebeurd is. Niet levend, maar ook niet helemaal dood. Beric en Jon zijn technisch gezien al dood geweest, maar door de Lord of Light gerezen ipv de NK. Dat kan ook nog een dingetje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
fo0 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:27:
Gezien de NK een mond heeft zouden ze kunnen praten, of in ieder geval geluiden kunnen produceren? We hebben ze nog nooit horen praten toch?
De WW's hebben inderdaad nog geen (verstaanbaar) word gesproken in de serie. Maar ze hebben we degelijk een taal:
bronThe language the Others speak is unknown, but has been described as sounding like "the cracking of ice on a winter lake", and their laughter as being as sharp as icicles.
Dus in theorie zouden de WW's al heel veel gezegd kunnen hebben, alleen verstaan wij het niet. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

Jaime moet gewoon zijn hand van dragonglass maken en WW bitch slappen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmokingSig
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een serie mij zo kan hypen. Elke dag denk ik er aan. Misschien door de werldwijde hype maar het is gwn zo f*cking spannend. 8)7 :o B) ;( :9~

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingSig op 25-04-2019 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
SmokingSig schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:03:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een serie mij zo kan hypen. Elke dag denk ik er aan. Misschien door de werldwijde hype maar het is gwn zo f*cking spannend. 8)7 :o B) ;( :9~
Eens. Zit te denken of ik maandag niet beter thuis kan werken zodat ik niet tot 17:00 hoef te wachten om naar huis te racen vanaf werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:07:
[...]

Eens. Zit te denken of ik maandag niet beter thuis kan werken zodat ik niet tot 17:00 hoef te wachten om naar huis te racen vanaf werk.
Hehe wij gaan gewoon sochtends kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
SmokingSig schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:09:
[...]

Hehe wij gaan gewoon sochtends kijken :P
Vroegah, toen HBO ook nog bij KPN te ontvangen was, keek ik de afleveringen gewoon 's nachts. Iets eerder naar bed gaan, zacht alarm zetten om vervolgens de aflevering in bed te kijken, om daarna weer om te draaien en in slap te vallen.
Uiteraard werd de aflevering dan 's avonds nog een keer bekeken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:32

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Dit is zo slecht en zou érg makkelijk zijn. 8)7

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Family Guy schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:30:
[...]

Dit is zo slecht en zou érg makkelijk zijn. 8)7
Haha wat in het vuur porren hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:37
Remy!!!! schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:26:
De mensen die nu nog leven moet gewoon het onderstaande uitvoeren, dan maken de WW geen schijn van kans meer :D
Ik vraag me wel af waarom ze "vergeten" zijn om Dragonglass te dragen als ketting, amulet, valse tanden, ... Ze weten wel sinds duizenden jaren dat er ijzeren zwaarden moeten zijn maar dragonglass dan weer niet. White walkers kennen ze wel, erg consistent is het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:05
algalid schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:52:
[...]

Ik vraag me wel af waarom ze "vergeten" zijn om Dragonglass te dragen als ketting, amulet, valse tanden, ... Ze weten wel sinds duizenden jaren dat er ijzeren zwaarden moeten zijn maar dragonglass dan weer niet. White walkers kennen ze wel, erg consistent is het niet.
WW zijn tot een aantal seizoenen geleden voor de meeste mensen mythes geweest, men geloofde daar totaal niet in. Dus waarom zou je dan dragonglass bij je dragen?
En zwaarden zijn altijd wel relevant gebleven voor ridders e.d.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:07:
[...]

Haha, dit. Het is echt erg om de hele dag te moeten wachten. :p maar om nou om 5u op te staan om de ep te kijken voor werk gaat me ook wel weer heel ver.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Valyrian zwaarden zijn al ~4 eeuwen niet meer nieuw gesmeed (wel omgesmolten) en staan naast het eigen kasteel gedeeld eerste qua belangrijkheid voor een House.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Señor Sjon schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:38:
[...]

Valyrian zwaarden zijn al ~4 eeuwen niet meer nieuw gesmeed (wel omgesmolten) en staan naast het eigen kasteel gedeeld eerste qua belangrijkheid voor een House.
Ja en nee.
Valyrian steel geeft een huis inderdaad wel wat meer aanzien, maar het geeft niet aan hoe belangrijk een huis is.
Zo hebben de Lannisters nooit een Valyrian steel zwaard gehad, totdat Tywin ICE liet omsmelten in Widows wail en Oathkeeper.
Ook de Mormonts hebben eeuwenlang een Valyrian steel zwaard gehad, Longclaw, dat door Jeor Mormont aan Jon Snow is gegeven. Toch zijn de Mormonts maar een zeer klein huis, met alleen wat aanzien in het Noorden, wat dan weer voornamelijk komt doordat ze als een van de weinige huizen altijd 100% trouw zijn gebleven aan de Starks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik bedoel voor het House zelf, niet zozeer hoe ze gezien worden door derden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChipSkylark
  • Laatst online: 16-09 20:31
[...]

spoiler:
spoiler:
Misschien te logisch gedacht, maar dat werkt vast alleen als er daadwerkelijk nog een lijk over is. Lijkt me niet dat er opeens doden rondlopen die al 100 jaar dood zijn en waar geen stukje bot meer van over is. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
walteij schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:46:
[...]

Ja en nee.
Valyrian steel geeft een huis inderdaad wel wat meer aanzien, maar het geeft niet aan hoe belangrijk een huis is.
Zo hebben de Lannisters nooit een Valyrian steel zwaard gehad, totdat Tywin ICE liet omsmelten in Widows wail en Oathkeeper.
Ook de Mormonts hebben eeuwenlang een Valyrian steel zwaard gehad, Longclaw, dat door Jeor Mormont aan Jon Snow is gegeven. Toch zijn de Mormonts maar een zeer klein huis, met alleen wat aanzien in het Noorden, wat dan weer voornamelijk komt doordat ze als een van de weinige huizen altijd 100% trouw zijn gebleven aan de Starks.
De Lannisters hadden wel een zwaard, maar dat is ergens verloren gegaan
https://gameofthrones.fandom.com/wiki/Brightroar

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
ChipSkylark schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:49:
[...]

spoiler:
Misschien te logisch gedacht, maar dat werkt vast alleen als er daadwerkelijk nog een lijk over is. Lijkt me niet dat er opeens doden rondlopen die al 100 jaar dood zijn en waar geen stukje bot meer van over is. :P
spoiler:
Die wights hangen toch ook van pezen en prut aan elkaar - volgens mij 'leven' ze vooral door 'magie' :+
Ik zou het wel een leuke twist vinden.. The crypt is the safest place...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

Bloodclot

Jawier!

ChipSkylark schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:49:
[...]

spoiler:
spoiler:
In het noorden is het kouder en in de crypts kan het zijn dat lichamen beter bewaard worden.
Sommige kerken in nederland hebben ook van die kille kelders, waar nog redelijk goed bewaarde lijken liggen, iig qua bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
[...]

Wat bedoel je me ijzeren zwaarden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Señor Sjon schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:48:
Ik bedoel voor het House zelf, niet zozeer hoe ze gezien worden door derden. :)
Ah, op die manier.
Ja, dan heb je inderdaad helemaal gelijk. Voor het huis zelf is een Valyrian steel zwaard inderdaad echt wel een pronkstuk en iets om zeer trots op te zijn. Ik kan me ook niet herinneren dat er Valeryan steel zwaarden zijn verkocht door huizen, of dat ze zijn doorgegeven aan andere huizen (behalve dan dus nu 2 keer, Longclaw naar Jon Snow/Aegon Targaryen en Heartsbane naar Jorah Mormont).

Sterker nog, de Blackfyre rebellion is grotendeels ontstaan doordat Blackfyre (traditioneel gezien het zwaard van de koning of troonopvolger) werd gegeven aan Daemon Waters een bastaard zoon van Aegon IV, in plaats van aan Daeron II (zijn wettelijke zoon).
Hiermee (en door al zijn bastaard kinderen te erkennen) gaf Aegon IV een sterke troef aan Daemon als het om troonsopvolging gaat. Daemon kreeg immers het zwaard van de koning.
TheFes schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:50:
[...]

De Lannisters hadden wel een zwaard, maar dat is ergens verloren gegaan
https://gameofthrones.fandom.com/wiki/Brightroar
Een zwaard dat ze hadden gekocht van een andere familie en waar ze genoeg geld voor hadden betaald om een heel leger mee te kopen. En ze hebben er nog geen eeuw van mogen 'genieten'.

[ Voor 17% gewijzigd door walteij op 25-04-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Die foto is leuk gemaakt zo maar ik zie een 'recente' Bran die overgaat in de NK.
Echter is het gezicht van de NK al sinds zijn eerste optreden zo. Lijkt me sterk dat men dit zo passend zou kunnen maken op basis van een 'jongere' versie van Bran. Als je kijkt hoeveel zijn gezicht ontwikkeld is in door de seizoenen heen is dat zeer veel.
En aan de andere kant, wellicht onderschat ik de technologie die hierachter zit compleet en zou het zomaar waar kunnen zijn... :X

Pagina: 1 ... 39 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic