Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Sjurm schreef op maandag 22 april 2019 @ 22:27:
Ik denk dat de crypts en de dooien in de crypts nog wel een rol gaan spelen. Hoe vaak werd de 'crypts are safe' wel niet benadrukt.
'crypts are safe' werd helemaal niet gezegd. Het woord 'crypt' werd 8 keer genoemd, het woord 'crypts' 1 keer. Zie het script.

Overigens, de woordrelatie 'crypt' en 'safe' werd wel 5 keer genoemd. Wel genoeg om betekenis te hebben inderdaad.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd1 op 22-04-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Qu3st schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:41:
[...]

Mwah, Bran heeft natuurlijk een 'opleiding' tot Three Eyed Raven gehad. Lijkt me niet dat hij Tyrion alles in een avondje kan leren ;)
Ik heb het natuurlijk ook niet over de vaardigheid leren als Greenseer, dat is iets wat je kan of niet kan, dat kun je niet leren, hooguit je vaardigheden verbeteren. Echter heb ik het er over dat Bran hem de meest belangrijke verhalen die hij heeft gezien als Three Eyed Raven kan vertellen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Qu3st schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:37:
[...]

Maar dan zou hij toch ook al meer weten? Nu kwam het op mij over dat hij niet zeker wist of er nog erna gaat gebeuren voor hen. Of het is een foreshadowing dat Jaime dood gaat :'(
Bran kan toch niet in de toekomst kijken? Alleen het verleden en heden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 21:16
Verwijderd1 schreef op maandag 22 april 2019 @ 22:57:
[...]

Bran kan toch niet in de toekomst kijken? Alleen het verleden en heden, toch?
Klopt volgens mij. Hij heeft wel dromen over de toekomst though en misschien kan hij (later?) 'greensight' van een greenseer zoals Jojen (RIP) leren?

Ik ben nog steeds van van de "Night King valt Kings Landing met draak aan"-theorie. Golden Company als zombies zou ook visueel spectaculair zijn en geeft 'Young Griff' een doel in de boeken - zombievoer zijn.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:30
Bran lijkt voorlopig enkel in visioenen te kunnen dromen. Melisandre en Thoros kunnen ook visioenen zien in het vuur. Maar het probleem is dat het geen letterlijke voorspellingen zijn en de interpretatie kan wel eens fout zijn (wat af en toe bij Melisandre gebeurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Kaaswagen schreef op maandag 22 april 2019 @ 23:02:

Ik ben nog steeds van van de "Night King valt Kings Landing met draak aan"-theorie. Golden Company als zombies zou ook visueel spectaculair zijn en geeft 'Young Griff' een doel in de boeken - zombievoer zijn.
Dat van die Golden Company zou ook een mooie 'in' zijn voor een eventuele prequel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wel benieuwd of Dany nog een momentje van zelfreflectie kent en realiseert hoe extreem rechtlijnig ze naar die Iron throne verlangt, terwijl de rechtmatige eigenaar die troon niet eens wil en toch boven alles goed wil doen.
Ook dat verstrakken bij Sansa was een momentje. Zij kan na de battle nog wel eens voor een wat nare sfeer zorgen als ze kiest voor de Iron Throne.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
algalid schreef op maandag 22 april 2019 @ 23:05:
Bran lijkt voorlopig enkel in visioenen te kunnen dromen. Melisandre en Thoros kunnen ook visioenen zien in het vuur. Maar het probleem is dat het geen letterlijke voorspellingen zijn en de interpretatie kan wel eens fout zijn (wat af en toe bij Melisandre gebeurt)
Waar is Melisandre eigenlijk :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• algalid
Als ze het boekje van LotR volgen dan komt ze in het uur van nood aangestormd vanuit de heuvel met versterkingen en een glimmende witte staf vurig zwaard. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Qu3st schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:37:
[...]

Maar dan zou hij toch ook al meer weten? Nu kwam het op mij over dat hij niet zeker wist of er nog erna gaat gebeuren voor hen. Of het is een foreshadowing dat Jaime dood gaat :'(

Wat ik wel jammer vond is dat ze het gesprek tussen Bran en Tyrion zo kort hebben gemaakt.

En die Weirwood Tree, zou die nog een belangrijke rol gaan spelen volgende week? Die heeft magische krachten.....
1} Jaime gaat dood in de strijd, dus geen afterwards om over te praten.
2) Jaime heeft zo'n antwoord nodig om zonder scrupules de strijd in te gaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Weer een mooie aflevering. Vanaf volgende week gaan we naar afleveringen van dik 80 minuten. Dat wordt genieten. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wederom weer een mooie aflevering, volgende week per aflevering 80 min? Yeah :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
Eigenlijk is het nu toch allemaal John Snow's schuld ?
Als hij het niet nodig vond om iedereen te overtuigen dat de NK eraan kwam, was er nu geen probleem.
"We moeten Cercei overtuigen, weet je wat, lichtjes creepy bezitterige tante-minnares met draken van me, ik en een paar mede-sukkels gaan voorbij de muur, we zoeken ons een wight en we nemen die naar Cercei"

Door dat plan heeft de NK uiteindelijk een draak gekregen waarmee hij voorbij The Wall geraakt is. Wat was het alternatief als John snow zijn klep gehouden had ? Minder spannende televisie iig.

"Oh look, 200.000 dead. Luckily we have a magic wall 700 feet high. What are they going to do ? Throw their ice-spears at it to make it stronger ? Should we inform the queen or just piss on their ugly mugs ? Get the dwarf, he loves pissing down the wall"

[ Voor 4% gewijzigd door rouchken11 op 23-04-2019 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Er zijn kijkers die denken dat er een ice dragon moest komen van GRRM maar de makers kwamen dan met dat halfbakken idee van "let's catch a wight with Jon" als excuus om die draak daar te krijgen. Het is niet echt logisch.

Ik kijk uit naar de grote battle maar strategisch gezien vind ik het toch een slechte locatie. Je kan helemaal omsingeld worden en er is te veel volk. En als hij achter Bran aan zit, kan die dan niet beter ergens anders als afleiding dienen? Ik zou terug trekken naar de moerassen van Moat Cailin waar een bottleneck is voor de vijandelijke troepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
rouchken11 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:37:
Door dat plan heeft de NK uiteindelijk een draak gekregen waarmee hij voorbij The Wall geraakt is. Wat was het alternatief als John snow zijn klep gehouden had ? Minder spannende televisie iig.
Nou ja, Castle Black was al bijna gevallen door een aanval van de Freefolk/Wildlings. En dat waren maar een paar duizend man die geschikt waren om te vechten.
Als de NK echt wil, kon hij echt wel een andere manier vinden om de muur te slechten. De muur is ook magisch, dus de wights er doorheen laten graven zal wat lastiger zijn (zie ook de grot waar Bran de 3eyed-raven heeft ontmoet). Maar ook die magie is te slopen (of juist te ontwijken),
De wights en WW's zouden simpelweg om de muur kunnen gaan. De Bay of seals aan de oostkant vriest bij een normale winter al dicht, dus als de WW komen met hun strenge winter zal deze gegarandeerd dichtvriezen.
Maar aan het westelijke einde van de muur zou het veel makkelijker moeten zijn om de 7 kingdoms binnen te vallen. De Shadow tower (die het westelijke einde van de is) staat namelijk aan een rivier, die uiteindelijk uitkomt in de Bay of ice (waar Bear Island in ligt).
Een dergelijke rivier zou volgens mij redelijk makkelijk over te steken zijn. Die draak is/was helemaal niet nodig om de muur te passeren, maar het geeft een mooi dramatisch effect voor de laatste scene van seizoen 7.
algalid schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:03:
Er zijn kijkers die denken dat er een ice dragon moest komen van GRRM maar de makers kwamen dan met dat halfbakken idee van "let's catch a wight with Jon" als excuus om die draak daar te krijgen. Het is niet echt logisch.

Ik kijk uit naar de grote battle maar strategisch gezien vind ik het toch een slechte locatie. Je kan helemaal omsingeld worden en er is te veel volk. En als hij achter Bran aan zit, kan die dan niet beter ergens anders als afleiding dienen? Ik zou terug trekken naar de moerassen van Moat Cailin waar een bottleneck is voor de vijandelijke troepen.
Moat Cailin heeft geen verdedigingswerken naar het Noorden gericht, alleen naar het zuiden. De Ironborn hebben Moat Cailin vanaf het noorden met een kleine krijgsmacht weten te overwinnen, dus die 200.000 wights zullen Moat Cailin al helemala kunnen veroveren.

[ Voor 24% gewijzigd door walteij op 23-04-2019 09:08 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:25
algalid schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:03:

Moat Cailin is alleen bedoelt om aanvallen van het zuiden te kunnen weren. Bovendien is het moeras bevroren wat de verdedigingswerken van Moat Cailin nutteloos maken.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:58:
[...]

Misschien niet echt drama en intrige, maar ik vond het echt een ijzersterke aflevering. Nee we leren niks nieuws en er gebeurt in principe niks, maar je voelt gedurende heel de aflevering de spanning die er hangt. De angst voor wat er komen, de verbroedering en de angst geliefden kwijt te raken.

En zoveel open verhaallijnen zijn er in principe niet meer.
- Hoe gaat Dany eindigen?
- Hoe gaat Jon eindigen en wat voor rol gaat zijn nieuwe naam spelen?
- Hoe gaat Cercei eindigen?
- Wat is het ware motief van de Nights King?
- Wat komt er nadat de oorlog voorbij is?
- Wat gebeurt er met de 'kleinere' hoofdrollen?

Dat kun je prima afronden in de afleveringen die nog komen. Aflevering 2 was gewoon een sterke aflevering om aan te geven hoeveel er van het komende gevecht afhangt en hoeveel er de laatste 8 seizoen qua vrienden en vijanden veranderd is.
Ik mis soms wat kritisch vermogen bij de fans hier op tweakers. Zoveel verhaallijnen zijn er niet meer? Ik weet niet wat je precies met de 'kleinere' hoofdrollen bedoelt, maar er staat nog wat open. Wat er zo bij me opkomt bovenop jouw lijstje (er zal vast meer zijn):

- Dorne
- Melisandre
- Het heel Lord of Light gebeuren, de enige god die iets van aanwezigheid heeft laten zien.
- Daario
- Valyria blijft een mysterie?

Dat deze aflevering goed was doet voor mij niet af dat ik het idee heb dat over 6 afleveringen er een einde is dat lang niet alle open eindjes afrondt. Dat vind ik een beetje zonde voor een serie die zoveel op detail gelet heeft altijd. We gaan het zien de komende weken, maar door dit tempo verwacht ik of een anti-climax of veel open vragen op het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:10:
[...]
- Dorne
- Melisandre
- Het heel Lord of Light gebeuren, de enige god die iets van aanwezigheid heeft laten zien.
- Daario
Dorne - Alle karakters uit die verhaallijn zijn verdwenen. Wellicht dat er na de great war een nieuwe versie van the Dornish wars komt, maar dat zal voorbij de scope van deze TV serie gaan.
Mellisandre - Ze is op Dragonstone geweest en daar vertrokken. Ze moet Arya nog een keer ontmoeten, maar haar verhaallijn is nog niet verdwenen.
Lord of Light - Ik gok dat Mel/Arya ontmoeting daar iets over gaat vertellen. Volgens mij is het geen god, maar 'gewone' magie.
Daario - Is achtergebleven als Dany's vergetenwoordiger in Meereen, maar misschien dat we hem ergens in de Golden Company zien verschijnen.
Valyria blijt een mysterie! Ja, Valyria is gewoon de Westeros variant van Atlantis. Superieur in technologie, architectuur en cultuur, maar vernietigd. We kunnen er alleen over fantaseren. Gaat binnen deze Game of Thrones serie geen extra diepgang krijgen. Misschien zou er een spinoff van kunnen komen.
De strijd tussen de draken families en het vertrek van de Targaryens naar Dragonstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

MazeWing

The plot thickens...

Ik ben eerder benieuwd of ze de NK weten te verslaan en dan richting King's Landing gaan (of dat Cercei naar Winterfell gaat) of dat ze niet winnen en terugtrekken en de slag der slagen uiteindelijk in King's Landing gaat plaatsvinden...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 09:16

Goverman

not loaded

[...]

Ik mis soms wat kritisch vermogen bij de fans hier op tweakers. Zoveel verhaallijnen zijn er niet meer? Ik weet niet wat je precies met de 'kleinere' hoofdrollen bedoelt, maar er staat nog wat open. Wat er zo bij me opkomt bovenop jouw lijstje (er zal vast meer zijn):

- Dorne
- Melisandre
- Daario

Dat deze aflevering goed was doet voor mij niet af dat ik het idee heb dat over 6 afleveringen er een einde is dat lang niet alle open eindjes afrondt. Dat vind ik een beetje zonde voor een serie die zoveel op detail gelet heeft altijd. We gaan het zien de komende weken, maar door dit tempo verwacht ik of een anti-climax of veel open vragen op het eind.
mwah, met de verhaallijnen die je noemt komt het wel goed:

Dorne: afgesloten nadat moeder en dochter net niet in elkaars armen kunnen komen. Voor de rest niet echt relevant meer voor dit verhaal.
Daario: afgesloten met het vertrek van Danny naar Westeros (hij kreeg orders mee en werd gedumpt, klaar dus)
Valyria: speelde in de serie niet echt een belangrijke rol (wel Valerian steel, maar de stad zelf heeft meer iets weg van een mythisch verleden als Atlantis o.i.d.
Melissandre / Lord of light: dat komt dus nog wel. Het lag er nogal dik bovenop afgelopen seizoen dat Mel nog een keertje terug moet naar Westeros om daar te sterven.

Ik vond gisteren vooral een soort 'helmsdeep' gehalte hebben: de voorbereiding op de grote veldslag, inclusief alle psyche bij de aanwezigen. Ja, het heeft wat weg van een fellowship of Winterfell, maar ja, who cares :)

De actie van Arya kan ik me ook wel voorstellen. In een van de docu's over WOI van een paar jaar geleden kwam dit ook aan de orde: allerlei jonge mannen die niet als maagd wilden sneuvelen en dus op zoek gingen naar vrouwen. Dat liep toen zo uit de hand dat de legerleidingen (Frans/Duits/Engels) zelf maar dames gingen inhuren voor het moraal van de troepen...

Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren. We weten dat de White Walkers Wights in hun macht hebben: WW weg, Wights weg. De Night King heeft het meeste in zijn macht. En die is dus op zoek naar Bran. De tacktiek kwam duidelijk aan de orde... Ik denk dat de Night King het niet gaat overleven, omdat een draak wat gaat proberen (de hint 'no one tried before with dragon fire) was Obvious. Maar dat kan ook betekenen dat dat mislukt en het dan met Valerian Steel / Dragon Glass moet gebeuren. Of alle drie natuurlijk...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
MazeWing schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:20:
Ik ben eerder benieuwd of ze de NK weten te verslaan en dan richting King's Landing gaan (of dat Cercei naar Winterfell gaat) of dat ze niet winnen en terugtrekken en de slag der slagen uiteindelijk in King's Landing gaat plaatsvinden...
De great war wordt niet gewonnen in Winterfell. Anders zijn er nog 4 afleveringen waarin de strijd met Cersei wordt aangegaan. Lijkt me te lang duren.
Ik denk eigenlijk ook niet dat de strijd in Kingslanding wordt beslecht, maar juist bij de Trident. Daar waar Robert Baratheon Rhaegar Targaryen heeft verslagen.

In het boek is er ook een visioen van Daenarys dat daar naar hint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Mooie aflevering. Duidelijk opbouw naar het gevecht om het zo meer lading en diepgang te geven. Benieuwd naar de volgende aflevering.

Wat ik wel bijzonder vond is dat tijdens de strategiesessie niemand het over de draak had van de Night King. Volgens mij niet heel onbelangrijk tijdens de veldslag... Overigens vind ik de opmerking van Bran wat suf, hij komt voor mij want ik ben het "geheugen" van de wereld van de levenden. Oh en de NK wil alleen maar dood zaaien. Hmm en wat gaat ie dan doen met z'n tijd? :+

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

MrFl0ppY schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:30:
Mooie aflevering. Duidelijk opbouw naar het gevecht om het zo meer lading en diepgang te geven. Benieuwd naar de volgende aflevering.

Wat ik wel bijzonder vond is dat tijdens de strategiesessie niemand het over de draak had van de Night King. Volgens mij niet heel onbelangrijk tijdens de veldslag... Overigens vind ik de opmerking van Bran wat suf, hij komt voor mij want ik ben het "geheugen" van de wereld van de levenden. Oh en de NK wil alleen maar dood zaaien. Hmm en wat gaat ie dan doen met z'n tijd? :+
Hmmmm, goed punt van de ijsdraak. Aan de andere kant: men heeft de draak wel geraakt zien worden, maar volgens mij heeft men niet de ijsdraak gezien. Alleen Tormund en zijn vrienden hebben de muur zien vallen, maar wellicht niet de manier waarop het gat is gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
[...]

Om zelf wat te nitpicken: the many faced god heeft toch ook al wel iets van zijn mogelijkheden laten zien ;-)

Verder wil ik Bronn met zijn kruisboog toch ook graag zijn verhaallijn nog zien afronden. Hij gaat kort na de veldslag toch bij Winterfell aankomen. Ik denk dat die kruisboog letterlijk en figuurlijk nog wel eens in cercei haar gezicht gaat kunnen ontploffen.

Dan is er ook nog Daario en het hele andere continent (waarvan we maar een klein stukje gezien hebben), hoe zou het zijn met Daenerys haar veroveringen daar ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Arya heeft natuurlijk niet voor niets dat speciale wapen laten maken...
Daar gaat wat episch mee gebeuren verwacht ik.....
Want er werd best wat nadruk op gelegd.

Hele toffe aflevering kan echt niet wachten om verder te kijken...
Volgende aflevering zullen heel wat grote personages gaan sneuvelen.....

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Wii4all schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:52:
Arya heeft natuurlijk niet voor niets dat speciale wapen laten maken...
Daar gaat wat episch mee gebeuren verwacht ik.....
Want er werd best wat nadruk op gelegd.

Hele toffe aflevering kan echt niet wachten om verder te kijken...
Volgende aflevering zullen heel wat grote personages gaan sneuvelen.....
Het lijkt op de stok waarmee ze geblinddoekt heeft leren vechten maar dan met dubbel geslepen dragon glass aan het einde.
Ik verwacht dus dat die straks ergens in het donker (de crypt wellicht?) in een gevecht met een WW of de NK terecht zal komen. En daarmee haar vechtkunsten in het donker kan aantonen.
Enkel nog geen idee wat er met dat 'voorste' deel gaat gebeuren dat los leek te kunnen op de tekening die ze gemaakt had.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
rouchken11 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:47:
Dan is er ook nog Daario en het hele andere continent (waarvan we maar een klein stukje gezien hebben), hoe zou het zijn met Daenerys haar veroveringen daar ? :)
Kans is quasi 0 dat we daar terecht komen. Er zullen hoofdzakelijk vermeldingen zijn. Er waren wel opnames in Spanje maar is dat Dorne of Meereen? Ik denk het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
Goverman schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:35:
[...]

Hmmmm, goed punt van de ijsdraak. Aan de andere kant: men heeft de draak wel geraakt zien worden, maar volgens mij heeft men niet de ijsdraak gezien. Alleen Tormund en zijn vrienden hebben de muur zien vallen, maar wellicht niet de manier waarop het gat is gemaakt...
Tormund en co hebben die draak al gezien toen ze boven op de Wall stonden en het leger van de NK voor de Wall stond te wachten. Dus het blijft vreemd dat ze daar geen rekening mee houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Noiz op 23-04-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
walteij schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:04:
[...]

Nou ja, Castle Black was al bijna gevallen door een aanval van de Freefolk/Wildlings. En dat waren maar een paar duizend man die geschikt waren om te vechten.
Als de NK echt wil, kon hij echt wel een andere manier vinden om de muur te slechten. De muur is ook magisch, dus de wights er doorheen laten graven zal wat lastiger zijn (zie ook de grot waar Bran de 3eyed-raven heeft ontmoet). Maar ook die magie is te slopen (of juist te ontwijken),
De wights en WW's zouden simpelweg om de muur kunnen gaan. De Bay of seals aan de oostkant vriest bij een normale winter al dicht, dus als de WW komen met hun strenge winter zal deze gegarandeerd dichtvriezen.
Maar aan het westelijke einde van de muur zou het veel makkelijker moeten zijn om de 7 kingdoms binnen te vallen. De Shadow tower (die het westelijke einde van de is) staat namelijk aan een rivier, die uiteindelijk uitkomt in de Bay of ice (waar Bear Island in ligt).
Een dergelijke rivier zou volgens mij redelijk makkelijk over te steken zijn. Die draak is/was helemaal niet nodig om de muur te passeren, maar het geeft een mooi dramatisch effect voor de laatste scene van seizoen 7.
Dan is de Wall op zich toch volledig nutteloos ? Voor zover ik weet is de wall gebouwd door brann the builder met als specifiek doel om de NK en zijn doden aan hun kant te houden. Dat zou dan nergens op slaan.
Dat die nu wildlings weg hield was mooi meegenomen, maar niet het initiele plan.

Diezelfde wildlings gebruiken trouwens klimgerief om over the wall te geraken, dat zie ik hersenloze doden nog niet doen. Nu ja, het zou kunnen, maar ik zou het nogal lazy writing vinden als de wights gewoon met 200.000 klimhaken gewoon over de muur konden. Dan zou opnieuw het bouwen van die muur zelf nutteloos geweest zijn.

Collega van me maakte er mij vanochtend wel attent op dat de NK Brann heeft aangeraakt in een visioen wat hem (en de wights) mogelijk in staat stelt om voorbij de magie van the wall te geraken.
Dat zou het een combined effort maken van Brann en John en dan zijn het allebei (om het op zijn vlaams te zeggen) kiekens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Noiz schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:39:
[...]

Tormund en co hebben die draak al gezien toen ze boven op de Wall stonden en het leger van de NK voor de Wall stond te wachten. Dus het blijft vreemd dat ze daar geen rekening mee houden.
Ja Dany kreeg het ook te horen in E1 - ze was nog ontdaan over de herrijzenis van haar kindje.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Noiz schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:39:
[...]

Bran weet het ook, hij heeft het zelfs in aflevering 1 gemeld aan Daenarys, die er niet echt heftig op reageerde (understatement). Zelfs als Tormund en co geen bericht naar Winterfell hebben kunnen sturen, zou het dus bekend moeten zijn en zouden e hun strategie hierop aan moeten passen.
Wat ze dus niet doen…..
rouchken11 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:47:
[...]
Diezelfde wildlings gebruiken trouwens klimgerief om over the wall te geraken, dat zie ik hersenloze doden nog niet doen. Nu ja, het zou kunnen, maar ik zou het nogal lazy writing vinden als de wights gewoon met 200.000 klimhaken gewoon over de muur konden. Dan zou opnieuw het bouwen van die muur zelf nutteloos geweest zijn.

Collega van me maakte er mij vanochtend wel attent op dat de NK Brann heeft aangeraakt in een visioen wat hem (en de wights) mogelijk in staat stelt om voorbij de magie van the wall te geraken.
Dat zou het een combined effort maken van Brann en John en dan zijn het allebei (om het op zijn vlaams te zeggen) kiekens
De muur is ook een magische barriere. Het zou dus zomaar kunnen dat de muur gewoon niet door wights betreden kan worden. Of ze dan neervallen (of uit elkaar knallen zoals bij de grot) is onduidelijk.

Nu kun je Bran een Kieken noemen, omdat hij is aangeraakt door de NK, maar dan is Brynden Rivers het al helemaal. Hij had Bran moeten waarschuwen. Hij had kunnen voorzien dat dit ging gebeuren (en heeft het waarschijnlijk ook gezien, maar niet voorkomen). Een kwestie van je leerling goed opleiden.
In plaats daarvan heeft Brynden Rivers Bran bewust deze fout laten maken. Brynden wist wat er ging gebeuren en ook grofweg wanneer.
Hij wist ook wat er zou gebeuren als Bran dit niet zou zijn overkomen, maar koos er voor om Bran niet direct te waarschuwen.

[ Voor 55% gewijzigd door walteij op 23-04-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 13:15
Ik ben benieuwd hoe ze ervoor gaan zorgen dat de overige twee draken niet overgenomen worden door de NK. Gezien die dat met relatieve eenvoud heeft gedaan vorig seizoen lijkt het me dat zodra een draak bij hem in de buurt komt hij zo'n speer hoeft te gooien en dan is het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

VulcanRaven schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:51:
Ik ben benieuwd hoe ze ervoor gaan zorgen dat de overige twee draken niet overgenomen worden door de NK. Gezien die dat met relatieve eenvoud heeft gedaan vorig seizoen lijkt het me dat zodra een draak bij hem in de buurt komt hij zo'n speer hoeft te gooien en dan is het gebeurt.
Ik neem aan dat als die draken de speer aan zien komen, ze er nog wel op kunnen reageren? Met vuur is dat ding misschien zo "gesmolten"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:57
Houdt dragonglass ook een zwaard van een White Walker tegen? Valyrian steel doet dat wel zoals we zagen bij Jon, maar doet dragonglass dat ook of spat het dan kapot als ieder ander wapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:55:
Houdt dragonglass ook een zwaard van een White Walker tegen? Valyrian steel doet dat wel zoals we zagen bij Jon, maar doet dragonglass dat ook of spat het dan kapot als ieder ander wapen?
Is nog niet duidelijk. Er zijn slechts 2 momenten geweest waarop een WW en Dragonglass geconfronteerd zijn (Sam en Leaf). In beide gevallen is er geen grote schermutseling geweest, maar werd de WW bijna direct gedood door het dragonglass.
Is wel een interessante vraag. Kijken hoe dat gaat uitpakken in aflevering 3 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Laatst online: 20-09 13:15
Eric_Cantona schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:53:
[...]

Ik neem aan dat als die draken de speer aan zien komen, ze er nog wel op kunnen reageren? Met vuur is dat ding misschien zo "gesmolten"?
Dan moeten ze die wel zien aankomen. Gezien het feit dat die speren heel snel gaan en direct effect hebben hoeft de NK maar één goed momentje te krijgen als ze even niet opletten. Zo is hem dat de 1e keer ook gelukt.

[ Voor 3% gewijzigd door VulcanRaven op 23-04-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:32

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Is het wel zeker dat de doden tot de laatste aflevering meedingen om de Iron Throne?

Had tijdens de aflevering het gevoel dat de volgende aflevering de doden verslagen worden en vervolgens Cersei aangepakt moet gaan worden.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Family Guy schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:05:
Is het wel zeker dat de doden tot de laatste aflevering meedingen om de Iron Throne?

Had tijdens de aflevering het gevoel dat de volgende aflevering de doden verslagen worden en vervolgens Cersei aangepakt moet gaan worden.
Haha, als het goed is, is niets zeker :+ Daarom kijken we het zo graag 8)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lauryn
  • Laatst online: 05-11-2023
Was weer een heerlijke aflevering. De hele aflevering voelde ik de spanning. Vond ik goed gedaan. Mooie momenten weer onderling.

Snap alleen nog steeds niet waarom vrouwen, kinderen en ouderen niet geëvacueerd zijn. Er werd ook veel benadrukt dat er ook beschermers nodig zijn in de crypte. Totaal kansloos natuurlijk. Alsof Sam, Tyrion en een paar anderen iets kunnen uitrichten tegen zo'n overmacht als ze eenmaal doordringen.

Bran laten beschermen door Theon klinkt ook zo onlogisch. Bran is je grootste troef, zou ik iets zwaarder bewaken. Vooral omdat je hem niet kunt verstoppen voor de NK. Vind Bran zijn inbreng sowieso nihil. Hij is een bron van informatie maar zegt bijna niks.

Ik vond het ook jammer dat we niet meer over de strategie te horen kregen. Er komt een mega leger incl draak op je af. Had wel iets van een gameplan willen horen. Nu zei iedereen alleen maar "morgen zijn we waarschijnlijk dood." Gaf mij niet het idee dat ze ervoor gingen.

Las nog een interessante theorie dat de NK niet bij de battle aanwezig zal zijn maar naar Kingslanding vliegt en daar de ravage aanricht die we eerder in visioenen hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:44
Ik kan me niet voorstellen dat ze genoeg troepen hebben om beide aan te kunnen. Vooral nu Cersei nog the golden company erbij heeft. Ze gaan het al moeilijk genoeg krijgen met de WW's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik verwacht dat de WW nog mee kunnen tot aflevering 5, zou wat gemakkelijk zijn dat ze nu al verslagen worden. Maar meesterstrategen zullen het ook niet zijn dus mss worden er te veel troepen verloren zodat het meer lijkt op een last stand van de NK.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Als Tormund en Brienne het maar overleven! :X

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Family Guy schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:10:
Die zijn beiden echt leuk :)

Verwacht overigens niet dat de doden volgende aflevering al verslagen zouden worden. Dat is toch een veel belangrijkere tegenstander dan zo'n permanent chagrijnig mens in King's Landing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 23:26

Tjark

DON'T PANIC

Sowieso is er een makkelijkere manier van beleg van een vesting: wachten tot de mensen omkomen van de honger. Als de NK na duizend jaar niet even 1-2 maandjes kan chillen om Winterfell uit te laten hongeren... tenzij hij toch schrik heeft van 2 draken tegen 1 ;)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Overigens om terug te komen op valyrian steel en dragonglass vs white walkers; ik gok dat alleen de mensen met Valyrian steel wapens echt op kunnen wassen tegen de white walkers. Jorah, Jon, Jaime, Arya, Brienne. Ik denk dat we vooral die mensen in gevecht gaan zien met een white walker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Mijn voorspelling over wie dood gaat op het slagveld de komende episode:
- Brienne: heeft het gelukkigste moment van haar leven (rise as a knight) gehad, dus ze kan sneuvelen.
- Tormund: gaat kapot van emotie als hij Brienne dood ziet gaan...
- Jaime: heeft een soort van vrede heeft kunnen sluiten met zijn verleden (richting de Bran Stark, Danny, Brienne en Tyrion).
- Davos: heeft eigenlijk niets meer om voor te leven en handelt daar naar
- Hound: idem
- Theon: heeft vrede gesloten met zijn verleden en met het verdedigen van Winterfell is zijn rol klaar.
- Gendry: geen idee waarom. Maar ik denk dat zijn rol klaar is met het bewapenen van de troepen. Dat ze nu nog Valerian Steel gaan ontdekken en maken lijkt me sterk.
- er gaat een flink aantal white walkers dood, waardoor de troepenmacht van de army of the dead wel veel zwakker wordt.
Jorah: die hakt er flink op los en neemt wat WW te grazen, maar wordt toch verslagen.

- Jon overleeft het, Danny ook, beide zittend op draken. Brandon overleeft het ook, maar wordt geëvacueerd... door Jon of evt. Danny. Hij is nog een te belangrijke asset.

- die gast met zijn vlammende zwaard: ik weet het niet... (hij kan prima sneuvelen, maar op een of andere manier zie ik hem ook wel wat met een vlammend Valerian Steel zwaard wat doen...

- de Night King overleeft het, maar er worden wel verwoede pogingen gedaan om hem te killen. Ze komen niet dichtbij genoeg: een pijl met dragon glass werkt niet en Jon komt niet dichtbij genoeg. De draken lukt het niet om de NK te raken. (we weten dus niet of dragon fire alleen de NK kan killen)

In de crypte gaat actie plaatsvinden. Daar gaan ook slachtoffers vallen:
- het kleine meisje dat wilde vechten.
- Gilly en Sam jr. gaan dood.
- Sansa overleeft het.
- Varys en Tyrion overleven het.

Arya gaat met haar badass wapen gaat flink knokken in de crypte, waar alle vuur uitdooft door de komende kou. Mogelijk sneuvelt ze, maar we gaan het niet zien. Wie weet komt ze toch nog terug. Ik zie haar nog wel een gezicht pakken om later Cersei te killen, maar dat is wellicht te ver gezocht.

Nog vijf dagen...
Tjark schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:31:
Sowieso is er een makkelijkere manier van beleg van een vesting: wachten tot de mensen omkomen van de honger. Als de NK na duizend jaar niet even 1-2 maandjes kan chillen om Winterfell uit te laten hongeren... tenzij hij toch schrik heeft van 2 draken tegen 1 ;)
hmmmmm, dit is interessant! Ik denk dat het antwoord hierop ligt in het doel van de NK: hij wil Brandon hebben. En dan is een vesting uithongeren weer niet zo'n handig idee natuurlijk...

Bovendien, de vesting is niet omsingeld, aan de zuidzijde kunnen ze nog altijd voorraden aanvullen.

[ Voor 13% gewijzigd door Goverman op 23-04-2019 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Goverman schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:38:
[...]

Mijn voorspelling over wie dood gaat op het slagveld de komende episode:
- Hound: idem
Die gaat natuurlijk in King's Landing komen om wraak te nemen op z'n broer. Dat moet toch gewoon. Of hij fluistert Arya in dat zij 't moet doen of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Eric_Cantona schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:03:
[...]

Die gaat natuurlijk in King's Landing komen om wraak te nemen op z'n broer. Dat moet toch gewoon. Of hij fluistert Arya in dat zij 't moet doen of zo.
Als the hound niet tegen the mountain vecht. Dan is heel de serie kut! Haha ;).

Tormund was geniaal afgelopen aflevering. Flink gelachen om onze rooie tittysucker!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

Gelekte foto van Winterfell slagveld volgende week :+
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DzsSY4XN0zaibD2093dWHmhn/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 12% gewijzigd door s0kkie op 23-04-2019 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
sidenote, ik heb vorige week I Am Legend gelezen en jaren geleden de film ooit gezien. Toch twee redelijk verschillende verhalen maar ik vind het boek en film beiden erg goed.

vraagje voor degene die eerst alle seizoenen GOT gezien hebben maar nog niet de boeken gelezen hebben.
Is dat nog steeds leuk? Of zijn de series op tv beter en moet ik het daarbij houden?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Interessant stukje theorie op IGN :)
Bran assumes that the Night King's ultimate goal is to track him down and finish the rivalry that started in Bran's visions. He assumes that the White Walkers are coming to kill or assimilate him, and the entire strategy for the coming battle is predicated on that fact. But Bran isn't omniscient. His visions of the future are limited and subject to misinterpretation. And if the entire strategy for winning the Battle of Winterfell boils down to killing the Night King and severing his control over the dead, what happens if the Night King isn't there to kill?

At best, Danenerys, Jon and the rest may eke out a temporary victory before realizing the true enemy lurks elsewhere. At worst, they may realize there's no way of defeating this overwhelming force if they can't cut the head off the snake. Strategically, it may actually be the wisest move for the Night King not to travel to Winterfell.

So if the Night King isn't at Winterfell, where has he gone? It's possible he's instead headed to King's Landing. Even as one White Walker army whittles away the forces at Winterfell, another army may lay siege to the capital of Westeros. King's Landing isn't exactly undefended right now. Cersei has the 20,000 members of the Golden Company and Euron's navy and her beck and call. But these soldiers have no experience battling the dead. Nor do they have a ready supply of dragonglass. And as we know all too well by now, the Night King can simply replenish his army with a wave of his hand. No matter how many troops Cersei has, she's practically guaranteed to lose this fight.

Reddit user u/qp0n points out that, of the various visions Bran saw when he met the Bloodraven in Season 4, the only ones that haven't yet come to pass involve images of King's Landing covered in the shadow of a dragon and the throne room in ruins. At the time, many assumed this was foreshadowing Dany's attack on the city. But what if Bran was actually seeing glimpses of the Night King's attack instead?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
streamnl schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:50:
sidenote, ik heb vorige week I Am Legend gelezen en jaren geleden de film ooit gezien. Toch twee redelijk verschillende verhalen maar ik vind het boek en film beiden erg goed.

vraagje voor degene die eerst alle seizoenen GOT gezien hebben maar nog niet de boeken gelezen hebben.
Is dat nog steeds leuk? Of zijn de series op tv beter en moet ik het daarbij houden?
Een fervent boeklezer en fan van de show hier :). Ik had de boeken (die er waren) al gelezen voor de TV serie er was).
De show en de boeken volgen global dezelfde verhaallijn. Het grote verschil is dat je in de TV serie vanuit een camera perspectief bekijkt, terwijl ieder hoofdstuk in het boek vanuit het oogpunt (en dus ook de gedachten) van een hoofdpersoon zijn geschreven.
Er zijn ook de nodige verschillen in verhalen tussen de boeken en de serie. Vooral het terugblikken dat in de boeken veel gebeurd, zie je in de serie weinig terug.
Ook hebben personages andere namen, zijn er personages in de serie dood die in de boeken nog leven (of andersom).

Ik vond de boeken uitermate intrigerend en vooral de manier waarop gebeurtenissen ervaren werden door de verschillende personages (en hoe ze hieraan terug denken, via hun eigen gekleurde visie) maakt voor mij persoonlijk de boeken beter en spannender dan de TV serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Het grote nadeel als je nog met de boeken wil beginnen is dat ze nog niet af zijn. De serie is straks klaar, de boekenreeks wordt (vrees ik) een never ending story.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
spoiler:
Wat hierboven aangegeven word hoop ik enorm. In de laatste scene van afgelopen aflevering zag ik flink wat whites, maar geen nk! Ook is met de komst van Jaimy volgens mij alle valeryan steel in Winterfell, en gezien kings landing ook geen dragonglass heeft (voor zovel we weten) is cersei vrijwel defenseless. Laten we hopen dat we haar zien branden!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
I ship it!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:07:
Het grote nadeel als je nog met de boeken wil beginnen is dat ze nog niet af zijn. De serie is straks klaar, de boeken wordt (vrees ik) een never ending story.
Ach... ik had "The Gunslinger" ook ergens in 1994 gelezen en heb lang moeten wachten op de rest. Dan kan dit ook wel ;)

@walteij ,thanks. Misschien moet ik inderdaad gewoon zelf beginnen en een eigen mening creëren. Ik kan altijd na 1 boek stoppen als het tegenvalt ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
In de (nieuwe) openings-animatie zie je wel erg duidelijk in KingsLanding dat grote speer-kruisboog-Scorpions ding die op een schedel van een draak schiet.. wellicht zit daar wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
boomr schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:08:
spoiler:
Wat hierboven aangegeven word hoop ik enorm. In de laatste scene van afgelopen aflevering zag ik flink wat whites, maar geen nk! Ook is met de komst van Jaimy volgens mij alle valeryan steel in Winterfell, en gezien kings landing ook geen dragonglass heeft (voor zovel we weten) is cersei vrijwel defenseless. Laten we hopen dat we haar zien branden!
Waarschijnlijk hebben ze nog wel wat wildfire over of geproduceerd. Daar kunnen wights e.d. ook niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 17-09 13:12
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:15:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze nog wel wat wildfire over of geproduceerd. Daar kunnen wights e.d. ook niet tegen.
Is nog nooit getest ;) Maar waarschijnlijk niet nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
Gisteren de laatste aflevering gekeken en toch een tikje teleurgesteld.

Niet omdat het een rustige aflevering was, maar vooral omdat het voor mij niet die GoT spanning had.
Het was allemaal wel erg braaf. Voelde meer als een 'wat willen de kijkers graag zien'.
Wat dat betreft kan je toch wel duidelijk merken dat de aflevering steeds minder input van George Martin hebben om op te teren.
Op zich prima geschreven, maar voorspelbaar en gericht op 'pleasen' in tegenstelling tot de verknipte en complexe wendingen en keuzes die we gewend zijn.

Het is ook moeilijk om al die personages op een manier bij elkaar te brengen die correct en natuurlijk aanvoelt. Het zou me ook niets verbazen dat dit de nummer 1 reden is waarom de boeken zoveel vertraging hebben opgelopen.

Maar.... genoeg om naar uit te kijken. Er beloofd nog veel moois aan te komen.

Ik hoop alleen niet dat ze geforceerd een einde aan de serie proberen te breien waar alle grote vragen beantwoord worden. Dat past gewoon niet. Er zijn al duizenden jaren volop spanningen in Westeros. Zou een beetje stom zijn als alles opeens koek en ei is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Het was een beetje een SitCom-aflevering. :+ Wat veel grappen en grollen, naast wat serieuzere zaken.

Maar wel van genoten. Spanning bouwt lekker op, na de verzamel- en opstart-aflevering van S8E1.

De neiging om 'onderschatting' van de White Walkers / Night King te vrezen wordt ook goed ongebouwd, allerlei defensieve strategieën die niet uitgaan van totale omsingeling, maar een éénzijdige aanval, de sterkte van de eigen defensie overschatten...

Als de Night King op Viserion aan komt vliegen, dan sta je toch wel relatief gezien met lege handen, ik heb v.z.i.w. geen Scorpions met Dragon Glass gezien?

Het zou logisch geweest zijn om een fikse voorraad Wildfire mee naar het Noorden te transporteren.

Maar goed. Spanning dus. :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wildfire is toch alleen geproduceerd in Kings Landing? Cersei ziet zegmaar weinig reden om dan een lading naar het noorden te sturen.
Sniffels schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:14:
In de (nieuwe) openings-animatie zie je wel erg duidelijk in KingsLanding dat grote speer-kruisboog-Scorpions ding die op een schedel van een draak schiet.. wellicht zit daar wat in.
Dat kwam in een van de eerste seizoenen toch al eens langs? Ik meen een scene met Tyrion en Jaime te herinneren. En natuurlijk Bronn vorig seizoen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Arya heeft toch ooit heel erg in het begin een aantal drakenschedels en wapentuig in Kingslanding gevonden in 1 of andere kelder?
Toen Ned nog net wel of net niet meer leefde.

En Cersei heeft natuurlijk wapens laten maken om draken mee uit de lucht te laten schieten.

[ Voor 21% gewijzigd door Saffie_time op 23-04-2019 14:10 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
De intro speelt een scene na tussen Cersei en Qyburn in S7. Zo laat ie zien hoe de speer door de schedel van de grootste draak kan. En ja Arya heeft die schedels ook in S1 gevonden. Ze stonden vroeger in de troonkamer tot Robert aan de macht kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Saffie_time schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:10:

En Cersei heeft natuurlijk wapens laten maken om draken mee uit de lucht te laten schieten.
Enige issue is dat er nu een undead draakje is waar die dingen mogelijk niets tegen doen :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:15
Angeloonie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:22:
[...]

Enige issue is dat er nu een undead draakje is waar die dingen mogelijk niets tegen doen :P
Beetje mikken en de vleugel leuk raken... Zou er toch voor moeten zorgen dat ie niet meer zo goed kan vliegen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
Zeara schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:37:
[...]

Beetje mikken en de vleugel leuk raken... Zou er toch voor moeten zorgen dat ie niet meer zo goed kan vliegen in ieder geval.
Je hebt het hier over een fantasy serie waar een dode draak is en die al meerdere gaten heeft in zijn vleugels. Denk niet dat dit iets zou doen, misschien als de vleugels er helemaal af zijn wel. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=FeFbjBquIG4&t=2m50s

[ Voor 8% gewijzigd door Andyk125 op 23-04-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En als ze nou eens wildfire op de kop doet, net als een brandende pijl. Toch wat meer effect. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Als de NK een verrassingsaanval doet op KL dan hoeft ie alleen maar in Flea Bottom te landen. 10 man om te brengen op de lokale markt die er vervolgens nog 50 ombrengen etc. etc. en dan is KL zo ingenomen. Voordat iemand zo slim is de restanten van de wildfire te halen en in te zetten heeft de NK al 500.000 volgers. Bedenk wel dat op wat wildfire na er geen één wapen is in KL dat een wight kan doden. Slopen met z'n draak zou alleen maar tegen 'm werken omdat het geen wights oplevert schat ik zo.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:15
Andyk125 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:44:
[...]

Je hebt het hier over een fantasy serie waar een dode draak is en die al meerdere gaten heeft in zijn vleugels. Denk niet dat dit iets zou doen, misschien als de vleugels er helemaal af zijn wel. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=FeFbjBquIG4&t=2m50s
Ik bedoel ook niet de flappen, maar eerder de stukken bot waar dat aanvast zit, de vleugelarm zeg maar ;) We weten dat die Scorpion Bolts recht door een schedel gaan. Dan zou zo'n stukje bot ook wel moeten knappen.... Maar ja, once in a lifetime shot natuurlijk ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Wat eigenlijk wel echt gaaf zou zijn is als we de volgende aflevering niet de grote battle zien die iedereen verwacht. Het zou pas gaaf zijn als er zo'n 20.000 wights en een paar WW's staan voor Winterfell, maar niets doen en dat de rest van de aflevering een epische battle te zien is in King's Landing, waar de meeste wights naar toe zijn samen met de NK. Ik denk niet dat het gebeurt, met name omdat die afstand te groot is, maar het zou wel een mooie plot twist zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 18:04
miicker schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:07:
Wat eigenlijk wel echt gaaf zou zijn is als we de volgende aflevering niet de grote battle zien die iedereen verwacht. Het zou pas gaaf zijn als er zo'n 20.000 wights en een paar WW's staan voor Winterfell, maar niets doen en dat de rest van de aflevering een epische battle te zien is in King's Landing, waar de meeste wights naar toe zijn samen met de NK. Ik denk niet dat het gebeurt, met name omdat die afstand te groot is, maar het zou wel een mooie plot twist zijn.
Ik zie het ook nog wel gebeuren. Waarom zou de Night King het enige kasteel wat een gevecht daadwerkelijk zou kunnen winnen aanvallen? Gewoon omsingelen en door naar het volgende kasteel zonder Draken/Valyrian Steel/Dragonglass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Aksnes schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:10:
Ik kan me niet voorstellen dat ze genoeg troepen hebben om beide aan te kunnen. Vooral nu Cersei nog the golden company erbij heeft. Ze gaan het al moeilijk genoeg krijgen met de WW's.
Over de Golden Company zijn een hoop theorieën, met name dat het niet zomaar sell swords zijn die je kan kopen, ze hebben ook iets van ethiek. Zou me niets verbazen als ze ineens toch aansluiten bij die anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

miicker schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:07:
Afstanden zijn vanaf seizoen 6 al geen probleem meer voor de schrijvers :P
Verder wel een interessante theorie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

s0kkie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:35:
[...]

haha, true. Jon Snow vs. White Walkers:

Afbeeldingslocatie: https://static.independent.co.uk/s3fs-public/thumbnails/image/2017/08/20/16/game-of-thrones.jpg?width=1368&height=912&fit=bounds&format=pjpg&auto=webp&quality=70

https://www.independent.c...-of-thrones-a7903561.html

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
s0kkie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:35:
[...]

Inderdaad. In S7 lag het er wel dik bovenop:
Gendry vanaf de groep op het meer in no-time naar de Eastwatch kon rennen, vervolgens een raaf naar Dragonstone kon laten vliegen en dat Daenerys moest zich (weer) omkleden en naar haar standby staande
draak gelijk terugvliegen. Binnen een halve dag was ze zo'n beetje terug.

Maar al in S1 gaat het mis. Waar het koninklijk gezelschap een maand erover deed om Winterfell (5000 miles) te bereiken, ging dat later al stukken sneller. Er zitten segmenten van tijdsverdichting in die niet heel erg lekker (zeg maar niet) uitgelegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Señor Sjon schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:07:
[...]

Inderdaad. In S7 lag het er wel dik bovenop:
Gendry vanaf de groep op het meer in no-time naar de Eastwatch kon rennen, vervolgens een raaf naar Dragonstone kon laten vliegen en dat Daenerys moest zich (weer) omkleden en naar haar standby staande
draak gelijk terugvliegen. Binnen een halve dag was ze zo'n beetje terug.

Maar al in S1 gaat het mis. Waar het koninklijk gezelschap een maand erover deed om Winterfell (5000 miles) te bereiken, ging dat later al stukken sneller. Er zitten segmenten van tijdsverdichting in die niet heel erg lekker (zeg maar niet) uitgelegd worden.
Het zit inderdaad vol met continuity errors, dat probleem heb je in een boek niet.

Ik ben (nog steeds) bezig in Fire & Blood, en daar zitten ook wat interessante tijdsprongen heen en weer in.

Niet interessant om je aan te ergeren toch? Ander kun je beter de boeken gaan lezen...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
https://www.reddit.com/r/...n_7_timeline_episode_5_6/

Iemand probeert het uit te leggen, wel interessante serie over de tijdlijnen in S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

frickY schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:03:
[...]

Dat is het juiste woord; prachtig.
Riep zoveel verschillende emoties en vragen op. Echt van genoten.

Sommige tweakers lijken alleen maar actie te verwachten, terwijl deze show al acht seizoenen lang vooral drama en intrige is. Als je alleen veldslagen leuk vind is dit echt niet de goede serie voor je en begrijp ik niet hoe je het tot s8 hebt volgehouden.
Misschien eens proberen te kijken met een andere bril, want het zit echt heel goed in elkaar.

[...]
Aub niet praten over previews zonder spoiler tags, dit is info uit nog niet uitgezonden afleveringen en sommige mensen (zoals ik) kijken die expliciet niet.

[ Voor 10% gewijzigd door mark-k op 24-04-2019 07:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

SomerenV

It's something!

Volgens mij is dit het plan van de NK:
- Relatief klein leger bij Winterfell puur om tijd te winnen en eventueel het menselijke leger uit te dunnen.
- Verrassingsaanval bij Kings Landing. NK + legertje wights. Als hij succesvol is dan kan hij er vrij makkelijk 1 miljoen ondoden bij krijgen (populatie van Kings Landing) en een paar duizend soldaten van de Golden Company.
- Dit ligt in lijn met een visioen dat Dany had.
Throne Room (en dus Kings Landing) ligt in puin.
Alles lijkt bedekt te zijn in sneeuw. Eerder dachten we aan as vanwege haar draken, maar het kan ook sneeuw zijn vanwege de White Walkers.
- In seizoen 4 heeft Bran ook een visioen waarbij we wederom Kings Landing zien bedekt in sneeuw en een draak die over Kings Landing vliegt. De NK op zijn draakje vlak voor de aanval?
- Vervolgens trekt de NK met zijn nieuwe leger richting het noorden.

- Bronn is nog bij, of in de buurt van KL ten tijde van de aanval en kan op die manier de mensen in het noorden waarschuwen.
- Die vertrekken vervolgens richting 't zuiden wat uiteindelijk tot een flinke clash zal komen ergens in 't midden van de reis.
- Euron en een groepje van zijn leger + een deel van The Golden Company vertrekt richting de Iron Islands. Euron wordt vermoord en de rest sluit zich aan bij Dany en Jon.
- Het zou me niet verbazen als ze besluiten een berg Wildfire mee te nemen.
- Cercei kan het allemaal overleven. Er is net een 'connectie' geweest met Euron en haar dus ze heeft wat plotarmor. Ben wel benieuwd hoe het the Mountain zal vergaan. Hij is in principe al dood, dus hoe werkt dat in combinatie met de NK?

Aflevering 3 zal dus een relatief kleine veldslag zijn en meer een voorbode van wat komen gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door SomerenV op 23-04-2019 20:21 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Ik verwacht dat Arya zeker tot het eind blijft leven. Damn, was je maar een heer van stand zou je bijna denken, Arya wilde geljk een wip maken toen ze hoorde...
En Cersei....die wordt gewoon doodgemaakt door Tyrion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
SomerenV schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:17:
Volgens mij is dit het plan van de NK:
- Relatief klein leger bij Winterfell puur om tijd te winnen en eventueel het menselijke leger uit te dunnen.
- Verrassingsaanval bij Kings Landing. NK + legertje wights. Als hij succesvol is dan kan hij er vrij makkelijk 1 miljoen ondoden bij krijgen (populatie van Kings Landing) en een paar duizend soldaten van de Golden Company.
- Dit ligt in lijn met een visioen dat Dany had.
Throne Room (en dus Kings Landing) ligt in puin.
Alles lijkt bedekt te zijn in sneeuw. Eerder dachten we aan as vanwege haar draken, maar het kan ook sneeuw zijn vanwege de White Walkers.
- In seizoen 4 heeft Bran ook een visioen waarbij we wederom Kings Landing zien bedekt in sneeuw en een draak die over Kings Landing vliegt. De NK op zijn draakje vlak voor de aanval?
- Vervolgens trekt de NK met zijn nieuwe leger richting het noorden.

- Bronn is nog bij, of in de buurt van KL ten tijde van de aanval en kan op die manier de mensen in het noorden waarschuwen.
- Die vertrekken vervolgens richting 't zuiden wat uiteindelijk tot een flinke clash zal komen ergens in 't midden van de reis.
- Euron en een groepje van zijn leger + een deel van The Golden Company vertrekt richting de Iron Islands. Euron wordt vermoord en de rest sluit zich aan bij Dany en Jon.
- Het zou me niet verbazen als ze besluiten een berg Wildfire mee te nemen.
- Cercei kan het allemaal overleven. Er is net een 'connectie' geweest met Euron en haar dus ze heeft wat plotarmor. Ben wel benieuwd hoe het the Mountain zal vergaan. Hij is in principe al dood, dus hoe werkt dat in combinatie met de NK?

Aflevering 3 zal dus een relatief kleine veldslag zijn en meer een voorbode van wat komen gaat.
Zou best kunnen. De NK heeft zijn focus (blijkbaar) op Bran en in Winterfell heerst een soort status quo. Daarbij komt nog eens dat de voedselvoorraden niet riant zijn en afwachten de beste strategie is om de bescherming rond Bran te laten afbrokkelen. Door KL te belegeren elimineer je de kans dat er toch voedselstromen richting het Noorden gaan...

Jammere daarvan is wel dat we geen epische slachtpartij tussen Cersei en Tyrion zien :'(
Laat staan een trouwende Aegon en Dany op de Iron Throne ;)

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:38

d0s

sssst

Ik zie net dat Lena Headey niet meer in de intro van episode 2 voorkomt. Eerste episode nog wel.

Foutje, of voorteken en zien we Lena niet meer terug? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

SomerenV

It's something!

ralphilosophy schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:27:
[...]

Zou best kunnen. De NK heeft zijn focus (blijkbaar) op Bran en in Winterfell heerst een soort status quo. Daarbij komt nog eens dat de voedselvoorraden niet riant zijn en afwachten de beste strategie is om de bescherming rond Bran te laten afbrokkelen. Door KL te belegeren elimineer je de kans dat er toch voedselstromen richting het Noorden gaan...

Jammere daarvan is wel dat we geen epische slachtpartij tussen Cersei en Tyrion zien :'(
Laat staan een trouwende Aegon en Dany op de Iron Throne ;)
Ik denk ook dat Bran het bij het verkeerde eind heeft (het hele 'hij wil mij dood hebben want ik heb alle herinneringen' gebeuren) of hij weet wél hoe en wat maar zet iedereen expres op een zijspoor. Als de NK het had gewild had ie hem al dood kunnen hebben gok ik zo. Hetzelfde geldt voor Dany en Jon. de NK had ze al kunnen doden maar heeft het nog niet gedaan. Waarom? Geen idee, maar hij heeft vast een plan. Een plan dat te maken heeft met Bran, Jon en Dany, of alleen Bran & Jon.

Er gaat een theorie dat Bran de NK is en dat Jon hem moet doden om alles te stoppen. Lijkt me wat vergezocht maar in GoT kan alles volgens mij :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
d0s schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:52:
Ik zie net dat Lena Headey niet meer in de intro van episode 2 voorkomt. Eerste episode nog wel.

Foutje, of voorteken en zien we Lena niet meer terug? ;)
Heb jij Cersei gezien in episode 2 dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

We weten expliciet dat de Night King achter Bran aan zit en het is meerdere keren genoemd dat Cercei zich veilig waant omdat de doden toch in het noorden zitten.

In typische Game of Thrones stijl gaat de night king dus flapperdeflap op zijn vogeltje naar Kings Landing om daar de bende uit te moorden. Zou me niet heel veel verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 04:41
SomerenV schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:17:
-knip-
-knip-
Dat is nu juist de crux, dat de Mountain al dood is. Cersei waant zich veilig, maar zodra de Night King in de buurt is hoeft hij maar te wapperen met z'n handjes en de doden worden Wights.
Dag Cersei.

:*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
mark-k schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:23:
[...]

Aub niet praten over previews zonder spoiler tags, dit is info uit nog niet uitgezonden afleveringen en sommige mensen (zoals ik) kijken die expliciet niet.
Niet mee eens. Previews zijn gewoon uitgezonden. Komen er meteen achteraan en laten we eerlijk zijn, gewoon trailers, niet eens previews. Niks te zien. We weten allemaal hoe trailers gemaakt zijn om mensen op verkeerde been te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Sjah schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:44:
Ik verwacht dat Arya zeker tot het eind blijft leven. Damn, was je maar een heer van stand zou je bijna denken, Arya wilde geljk een wip maken toen ze hoorde...
En Cersei....die wordt gewoon doodgemaakt door Tyrion.
Of.. Cersei wordt de night queen als the night king kings landing inneemt, en wordt daarna inderdaad door tyrion of Jaime gestopt. Dan klopt ook die voorspelling alsnog.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
‘Is the big woman still here?’

Geweldig :+

Vond het ook een leuke aflevering. Er zijn conversaties die voor mij als niet zo relevant over komen en helemaal suf geanalyseerd zijn en vice versa. Ben benieuwd :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:37
UltraSub schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:47:
[...]

Niet mee eens. Previews zijn gewoon uitgezonden. Komen er meteen achteraan en laten we eerlijk zijn, gewoon trailers, niet eens previews. Niks te zien. We weten allemaal hoe trailers gemaakt zijn om mensen op verkeerde been te zetten.
Een quote uit de topic warning:
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews , etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:29
mat.hi.as schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:51:
[...]

Een quote uit de topic warning:

[...]
De preview van e03 is al uitgezonden, dus geen spoilertags nodig.

- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Je moet spoilertags gebruiken als materiaal nog niet uitgezonden is, maar de trailer/preview is wel uitgezonden, dus geen spoilertag nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
  • Laatst online: 20:50
Dacuuu schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:28:
[...]

De preview van e03 is al uitgezonden, dus geen spoilertags nodig.

- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Je moet spoilertags gebruiken als materiaal nog niet uitgezonden is, maar de trailer/preview is wel uitgezonden, dus geen spoilertag nodig.
Lees dan ajb ook ff de rest van de topic waarschuwing;
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
Dankje. Serieus zwaar irritant dat genuezel de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
  • Laatst online: 30-07 18:50
spoiler: title
Het schijnt dat Arya alleen in Belfast heeft gefilmd, terwijl o.a. Sansa ook nog naar Spanje zijn geweest. Gezien de voorspelling dat het een soort red wedding-achtige aflevering gaat worden is het best plausibel dat Arya de battle of Winterfell niet gaat overleven.

Zou ik ook niet eens erg vinden, haar verhaal is afgerond als ze sneuvelt.

edit: spoilertag

[ Voor 7% gewijzigd door Vestendrie op 24-04-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Aangezien er altijd een Stark op Winterfell moet blijven, kan het ook gewoon zijn dat ze niet meegaat. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
Vestendrie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:50:
spoiler:
Het schijnt dat Arya alleen in Belfast heeft gefilmd, terwijl o.a. Sansa ook nog naar Spanje zijn geweest. Gezien de voorspelling dat het een soort red wedding-achtige aflevering gaat worden is het best plausibel dat Arya de battle of Winterfell niet gaat overleven.

In Belfast is een enorm grote studio, en zijn ook de nodige buitenlocaties voor GoT in gebruik.
Spanje en Kroatie (Dubrovnik) zijn voornamelijk gebruikt voor Kinglanding/Meereen/Dorne locaties
IJsland is gebruikt voor het Noorden en beyond the wall.

'Probleem' is alleen dat je, qua locaties, eigenlijk niets definitief nu kunt stellen, vooral omdat het nu Winter is in Westeros. In de laatste aflevering van seizoen 7 viel er ook sneeuw in Kingslanding, dus de warme temperaturen (en dus de noodzaak voor Spanje/Kroatie voor die locaties) zijn ook daar verdwenen.
Veel kan dus gewoon vanuit de studio in Belfast worden opgenomen, waarbij de beelden van kingslanding via greenscreen kunnen worden toegevoegd.
Het grote voordeel van veel opnemen in de Belfast studio, is dat er ook leaks voorkomen kunnen worden (want er valt maar weinig te filmen als er dingen in de studio gebeuren).

spoiler:
Het enige wat hieruit duidelijk wordt, is dat de winter dus ten einde komt en Sansa daarna in een warm oord komt. Dit kan kingslanding zijn, maar wellicht ook Dorne (omdat ze, ik noem maar een belachelijke mogelijkheid, lemon trees wil zien en zelf verse lemon cakes wil gaan bakken).
Maar de kans is dus erg groot dat Sansa de strijd overleefd als deze geruchten kloppen.

Edit: Spoiler tags toegevoegd, @Flimovic heeft hierin gelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door walteij op 24-04-2019 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:04

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

spoiler:
[quote]Vestendrie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:50:

[/quote]

SPOILER TAGS!

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:09

Jebus4life

BE User

Vestendrie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:50:
spoiler:

Dude, major spoiler...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
  • Laatst online: 30-07 18:50
Sorry guys, had me niet gerealiseerd dat het als spoiler kan worden gezien. Aangezien iedereen hier vrij theorieën opnoemt had ik er niet bij nagedacht. Want het is en blijft een theorie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:04

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Vestendrie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:30:
Sorry guys, had me niet gerealiseerd dat het als spoiler kan worden gezien. Aangezien iedereen hier vrij theorieën opnoemt had ik er niet bij nagedacht. Want het is en blijft een theorie natuurlijk.
Wijzig dan op zijn minst je post even en zet het dan alsnog even tussen spoiler tags...

edit:

thx

Steam/Discord: Flimovic

Pagina: 1 ... 38 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic