Mijn voorspelling over wie dood gaat op het slagveld de komende episode:
- Brienne: heeft het gelukkigste moment van haar leven (rise as a knight) gehad, dus ze kan sneuvelen.
- Tormund: gaat kapot van emotie als hij Brienne dood ziet gaan...
- Jaime: heeft een soort van vrede heeft kunnen sluiten met zijn verleden (richting de Bran Stark, Danny, Brienne en Tyrion).
- Davos: heeft eigenlijk niets meer om voor te leven en handelt daar naar
- Hound: idem
- Theon: heeft vrede gesloten met zijn verleden en met het verdedigen van Winterfell is zijn rol klaar.
- Gendry: geen idee waarom. Maar ik denk dat zijn rol klaar is met het bewapenen van de troepen. Dat ze nu nog Valerian Steel gaan ontdekken en maken lijkt me sterk.
- er gaat een flink aantal white walkers dood, waardoor de troepenmacht van de army of the dead wel veel zwakker wordt.
Jorah: die hakt er flink op los en neemt wat WW te grazen, maar wordt toch verslagen.
- Jon overleeft het, Danny ook, beide zittend op draken. Brandon overleeft het ook, maar wordt geëvacueerd... door Jon of evt. Danny. Hij is nog een te belangrijke asset.
- die gast met zijn vlammende zwaard: ik weet het niet... (hij kan prima sneuvelen, maar op een of andere manier zie ik hem ook wel wat met een vlammend Valerian Steel zwaard wat doen...
- de Night King overleeft het, maar er worden wel verwoede pogingen gedaan om hem te killen. Ze komen niet dichtbij genoeg: een pijl met dragon glass werkt niet en Jon komt niet dichtbij genoeg. De draken lukt het niet om de NK te raken. (we weten dus niet of dragon fire alleen de NK kan killen)
In de crypte gaat actie plaatsvinden. Daar gaan ook slachtoffers vallen:
- het kleine meisje dat wilde vechten.
- Gilly en Sam jr. gaan dood.
- Sansa overleeft het.
- Varys en Tyrion overleven het.
Arya gaat met haar badass wapen gaat flink knokken in de crypte, waar alle vuur uitdooft door de komende kou. Mogelijk sneuvelt ze, maar we gaan het niet zien. Wie weet komt ze toch nog terug. Ik zie haar nog wel een gezicht pakken om later Cersei te killen, maar dat is wellicht te ver gezocht.
Nog vijf dagen...
Tjark schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:31:
Sowieso is er een makkelijkere manier van beleg van een vesting: wachten tot de mensen omkomen van de honger. Als de NK na duizend jaar niet even 1-2 maandjes kan chillen om Winterfell uit te laten hongeren... tenzij hij toch schrik heeft van 2 draken tegen 1

hmmmmm, dit is interessant! Ik denk dat het antwoord hierop ligt in het doel van de NK: hij wil Brandon hebben. En dan is een vesting uithongeren weer niet zo'n handig idee natuurlijk...
Bovendien, de vesting is niet omsingeld, aan de zuidzijde kunnen ze nog altijd voorraden aanvullen.
[
Voor 13% gewijzigd door
Goverman op 23-04-2019 12:01
]