Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
spoiler: wat de NK volgens mij wil
Ik heb dit al eerder gezegd, maar dit bevestigd het voor mij. De acteur van de NK heeft dus gezegd dat hij een specifiek persoon wil of doel heeft dat nog niet bekend is. Die persoon is de baby van Dany en Jon. Deels Stark dus. Dit zal de grote opoffering zijn die Jon moet doen.
Alle referenties met de WW baby's en nu ook weer dat kind van Umber vind ik er op wijzen dat de NK een kind (of baby) wil hebben.

Ik ben benieuwd.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:30
miicker schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:22:
spoiler:
Die persoon is de baby van Dany en Jon. Deels Stark dus. Dit zal de grote opoffering zijn die Jon moet doen.
spoiler:
Dan moet Daenerys wel erg vlug een baby laten groeien of zal de NK daar maanden zitten cirkelen? Of Dany's buik in steken? Dat telt wel als shockeffect. Kan hij meteen zijn zwaard laten vlammen met twee vliegen in 1 klap.

Ik vind het maar niets dat de menselijke kant ook afhangt van 1 enkele persoon. Maar het is een typische fantasy trope, dus mss moeten we ons neerleggen bij Azor Ahai die net (niet) het loodje legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:20
miicker schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:22:
spoiler: wat de NK volgens mij wil
Ik heb dit al eerder gezegd, maar dit bevestigd het voor mij. De acteur van de NK heeft dus gezegd dat hij een specifiek persoon wil of doel heeft dat nog niet bekend is. Die persoon is de baby van Dany en Jon. Deels Stark dus. Dit zal de grote opoffering zijn die Jon moet doen.
Alle referenties met de WW baby's en nu ook weer dat kind van Umber vind ik er op wijzen dat de NK een kind (of baby) wil hebben.

Ik ben benieuwd.
spoiler:
Cercei is ook zwanger. Dat zou dan ook de baby kunnen zijn toch?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
spoiler:
Ik denk toch eerder een baby van Daenerys. Dat is vuur. WW is ijs. en dat hij door middel van overnemen van die baby dan ook de vuur-elementen heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Ewivis op 18-04-2019 15:46 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Spookelo schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:37:
[...]

spoiler:
spoiler:
Zou zo maar kunnen, alleen steekt dat een beetje met de verhalen dat hij Stark bloed nodig zou hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Ewivis tussen spoiler tags a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:20
miicker schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:40:
[...]

spoiler:
Zou zo maar kunnen, alleen steekt dat een beetje met de verhalen dat hij Stark bloed nodig zou hebben
spoiler:
Dat is waar, maar het zou wel verklaren waarom het verhaal verder gaat naar Kings Landing. Stark en Danaerys legers samen gaan heel veel verliezen lijden tegen de whitewalkers en dan niet meer alleen opkunnen tegen de legers van Cercei, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 09:16

Goverman

not loaded

[...]

spoiler:
spoiler:
Cersei dronk wijn in de afgelopen episode, maar niet in de laatste van S07 toen duidelijk werd dat ze zwanger werd... Ik denk dus dat ze al een miskraam heeft gehad, maar het nog niet wil laten weten. Of ze dronk bewust wijn in het bijzijn van Euron, dat zou ook nog kunnen

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ik denk dat in die tijd de medische wetenschap nog niet bezig was met alcohol en zwangerschappen. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Señor Sjon schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:53:
spoiler:
Ik denk dat in die tijd de medische wetenschap nog niet bezig was met alcohol en zwangerschappen. :+
spoiler:
Dat denk ik dus wel... en blijkt ook uit de opmerkingen in de laatste episode van S07 die Tyrion maakte. Kennelijk was de link alcohol/miskraam al wel duidelijk...

en ff in spoilers aub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is al uitgezonden geweest, hence not the spoiler. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Señor Sjon schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:10:
Dat is al uitgezonden geweest, hence not the spoiler. :)
don't spoil the spoiler :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:38
Kan de discussie die in de spoilerblokken staat niet in [SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. worden gevoerd? Zo blijft dit topic een beetje ontdaan van de (nu) vele zwarte vlakken, en ook hoeft er dan geen spoiler-blok omheen te worden gezet door de posters.

(ik heb geen idee wat er in de spoilerblokken staat aangezien ik ze niet lees)

[ Voor 12% gewijzigd door edie op 18-04-2019 16:55 ]

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27

Spooksel

Spooksel!

Het gaat over een wel/niet zwangere Cercei omdat ze wel/niet wijn drinkt in de laatste paar episodes.

Totaal niet spoilerwaardig dus omdat iedereen het gewoon al gezien heeft en/of zou moeten hebben.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Speculatie, zolang het beperkt is tot de informatie verkregen in de serie, hoeft absoluut niet in spoilertags.
En speculatie gebaseerd op boekinformatie hoort überhaupt niet in dit topic, dus ook niet met spoiler blokken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik vind het niet geslaagd maar mss kan iemand anders ermee lachen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:20

SomerenV

It's something!

Even een rant maar wat een moraalridders in dit nieuwsbericht van vandaag. Volgens mij zijn die gasten nergens fan van ofzo.

Illegaal downloaden hoef je voor mij niet te verdedigen, illegaal = illegaal.

Niet meer doen aub

[ Voor 57% gewijzigd door janvanduschoten op 19-04-2019 08:57 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Zie hierboven

[ Voor 96% gewijzigd door janvanduschoten op 19-04-2019 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
[...]

spoiler:
spoiler:
Dat heeft Cersei vertelt aan Jaime... maar is het ook waar? Ze heeft al meer gezegd...

spoiler:
Er is met oog op de NK nog de factor van Bran die ik lijk te missen. Als Drie-ogige raaf heeft hij de neiging aardig wat relevante kennis op te slorpen en te delen. Hij weet bijvoorbeeld hoe de White Walkers zijn ontstaan en blijft de meest zuivere (mannelijke) Stark in Winterfell...

spoiler:
Verder zullen er ongetwijfeld vele doden te betreuren vallen (ik vond aflevering 1 zeer beperkt in body count maar ik ga nog steeds voor het echtpaar Aegon/Daenarys op de Iron Throne en ze leefden nog lang en gelukkig :P

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
ralphilosophy schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:51:
[...]
spoiler:
Verder zullen er ongetwijfeld vele doden te betreuren vallen (ik vond aflevering 1 zeer beperkt in body count maar ik ga nog steeds voor het echtpaar Aegon/Daenarys op de Iron Throne en ze leefden nog lang en gelukkig :P
spoiler:
Ik denk ook dat ze samen zullen eindigen als heersers over Westeros. Ik denk alleen niet dat het lang en gelukkig gaat zijn.
Er zijn (vooral in de boeken) de nodige hints geweest dat Dany zal sterven bij de geboorte van haar kind, waardoor Jon effectief de koning van Westeros zal worden. Een titel die hij niet ambieert of wil.
Daarom niet lang en gelukkig. Het gelukkig zal slechts van korte duur zijn, waarna Jon als somber alleenheerser de baas is over Westeros.

Edit: Mijn spoiler verwijst naar wat dingen in de boeken en gaat over dingen die nog niet uitgezonden zijn (en misschien zit ik er wel helemaal naast)

[ Voor 8% gewijzigd door walteij op 19-04-2019 10:45 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Jezus.. kan ik die spoilers waar het hier vol mee staat nou lezen als ik de laatste ep heb gezien of niet? :P
- informatie die (nog) niet is uitgezonden
Dus het feit dat er zoveel in tags staat.. of ze worden "verkeerd" gebruikt, of er staat een heel spannende discussie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
walteij schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:28:
[...]

spoiler:
Ik denk ook dat ze samen zullen eindigen als heersers over Westeros. Ik denk alleen niet dat het lang en gelukkig gaat zijn.
Er zijn (vooral in de boeken) de nodige hints geweest dat Dany zal sterven bij de geboorte van haar kind, waardoor Jon effectief de koning van Westeros zal worden. Een titel die hij niet ambieert of wil.
Daarom niet lang en gelukkig. Het gelukkig zal slechts van korte duur zijn, waarna Jon als somber alleenheerser de baas is over Westeros.

Edit: Mijn spoiler verwijst naar wat dingen in de boeken en gaat over dingen die nog niet uitgezonden zijn (en misschien zit ik er wel helemaal naast)
Goed punt... Ik heb de boeken ook gelezen overigens, maar tijd gaat onhoudbaar door en het is steeds langer geleden dat het nieuwe deel aangekondigd is. Daarbij is de re-read waarde (in mijn ogen) lager dan de re-watch waarde ;)

@UltraSub Ik zou het niet doen, eerlijk waar :-)

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
ralphilosophy schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:55:
[...]

Goed punt... Ik heb de boeken ook gelezen overigens, maar tijd gaat onhoudbaar door en het is steeds langer geleden dat het nieuwe deel aangekondigd is. Daarbij is de re-read waarde (in mijn ogen) lager dan de re-watch waarde ;)
Bij de eerste keer lezen werd ik toch iedere keer redelijk overrompelt door het shock-effect van de plottwists. Bij de tweede keer lezen, weet je dat het er aan zit te komen, dus ga je meer kijken naar de opbouw en zie je dus waarschuwingen komen. Bij de derde keer lezen, lees je nog meer tussen de regels door, zie je de verschillende interpretaties van de personages, maar ook verwijzingen naar gebeurtenissen in het verleden in een ander daglicht en kunnen er ineens hele theorien ontstaan door slechts het lezen van 1 of 2 zinnen.

De boeken zitten wel een heel stuk gecompliceerder in elkaar dan de serie. Mocht je een keer veel te veel tijd hebben, kan ik je aanraden om The Meereenese Blot stukken te lezen. Daarin wordt het gehele stuk over Meereen en vooral het boek "A dance with dragons" volledig uitgeplozen. En dat gaat erg ver en diep.
En GRRM zelf heeft aangegeven dat de Schrijver van dit blog veel dingen goed geanalyseerd heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door walteij op 19-04-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
walteij schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:28:
[...]

spoiler:

spoiler:
Dood in kraambed is ook de moeder van Jon overkomen. Het is wel een cop-out om een hoofdpersoon zo te laten sterven. Dat is de soap-manier om van een actrice af te komen. Ik neem aan dat mocht ze het einde niet halen, er wel een waardiger dood komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:41:
Jezus.. kan ik die spoilers waar het hier vol mee staat nou lezen als ik de laatste ep heb gezien of niet? :P

[...]

Dus het feit dat er zoveel in tags staat.. of ze worden "verkeerd" gebruikt, of er staat een heel spannende discussie :+
Ik klik ze gewoon open. Ten eerste omdat ik te nieuwsgierig ben :+ Ten tweede omdat het over het algemeen alleen maar speculatie betreft van "what could be" en dat voor mij persoonlijk de pret van de volgende aflevering niet bederft. Het voegt zelfs iets toe. Ten derde: De stukjes die gaan over de "next episode shots ná de aflevering" vind ik verder ook niet erg. De makers tonen die teaser om de mensen lekker te maken voor de volgende aflevering, wellicht onnodig ik zou toch wel kijken, maar toch maakt het mij ook lekker voor de volgende aflevering zonder dat ik het gevoel heb gespoilerd te worden. Maar ja, ik doe ook niet zo krampachtig over "spoilers". Zelf als men nu zou zeggen dat de gehele cast gewiped wordt en de Nightking een relatie krijgt met dead Danaerys dan zou ik met net zoveel plezier kijken :)

ieder zijn ding dus. Als je heel krampachtig spoilers wil voorkomen, dan klik je de zwarte blokken niet open. Ben je niet zo krampachtig, dan kun je het wat mij betreft prima doen. En anders probeer je er toch gewoon eerst eentje (oei, dat klinkt als een coke-dealer :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:17
Wat mij betreft bestaan er zodra je de aflevering gezien hebt geen spoilers meer. We zijn de boeken voorbij dus het betreft hoogstens nog verdieping/speculatie vanuit de boeken, dat kan je gewenst of ongewenst vinden maar is voor mij geen spoiler.

Ik zie dus in het geheel geen noodzaak meer voor spoilertags. Vanaf zondagavond tot je de aflevering gezien hebt gewoon wegblijven van internet.

[ Voor 7% gewijzigd door assje op 19-04-2019 11:55 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij

The regular size council :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:03

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Er komt geen strijd tussen Winterfell en Kings Landing.

De Red Furry Knight zorgt er gewoon voor dat er een vreedzame samenwerking komt tussen Cersei en Thyrion.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Ik vond deze ook wel mooi: Game of Phones

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
@walteij GRRM is wel de ultieme troll: "After the show ends there will still be... BOOKS" Ja dat zal wel. Andere boeken en niet de rest van A song of ice and fire :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:03

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
Even 2 dingen hier noemen die me opvielen de laatste aflevering.

1. Mooi dat Yara zich veilig waant op haar eilanden waar El Rey de la Noche met zijn draak natuurlijk niet kan komen..
2. Heeft de Night King een korte vakantie genomen? Einde seizoen 7 een hoop spektakel dat je denkt dat heel seizoen 8 1 grote clash wordt en nu beperkt meneer zich tot spelletjes met de Umber boy..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 22:56
cbr600f4i schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:01:
Even 2 dingen hier noemen die me opvielen de laatste aflevering.

1. Mooi dat Yara zich veilig waant op haar eilanden waar El Rey de la Noche met zijn draak natuurlijk niet kan komen..
2. Heeft de Night King een korte vakantie genomen? Einde seizoen 7 een hoop spektakel dat je denkt dat heel seizoen 8 1 grote clash wordt en nu beperkt meneer zich tot spelletjes met de Umber boy..
1. Dit vind ik ook belangrijk ja, er wordt op 2 losse plekken gerefereerd naar de Iron Islands als plek om terug te vallen als de White Walkers invallen, dit lijkt me wel een keer terug komen. Ik weet niet hoe maar het lijkt me wel relevant.

2. Het is wel een lang stukje te voet lopen tussen de wall en Last Hearth en daarna tot Winterfell.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
The Guardian - Game of Thrones betting guide: who will live, who will die, who will get it on?
Will Brienne and Tormund become Brieormund?
Brienne spends an hour picking Tormund’s teeth out of her knuckles: 2/1

Who will Arya tick off on her kill list?
Cersei: 20/1 – Ayra will have to get in line …

Who will join the army of the undead?
Hodor: 3/1 – Last seen indulging in a spot of temporal nominative determinism while being killed by White Walkers.

What will happen when Bran Stark meets Jamie Lannister?
Jaime panics and shoves Bran out of a window: 2/1
Hilarisch _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Iemand deze video al gezien dit lijkt me heel erg te kloppen

YouTube: Who Is The Night King? [Finally Answered] Game Of Thrones Season 8 T...

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:11:
Ik denk dat er op een gegeven moment helemaal geen throne meer is om op te zitten, omdat ze 'm uitelkaar slopen :+
Ik denk het ook in de zin dat absolute heerschap niet meer voor zal komen. Ik denk dat de hoofdstad verplaatst wordt en er een constitutionele monarchie (parlementaire democratie) voor in de plaats komt dat de macht aan de volkeren geeft. De monarch krijgt dan vooral een ceremoniële bindende rol (ik denk dat Sansa het zal worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:04

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Oeh, de nieuwe Alt-Shift-X is uit

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• algalid
De regisseurs per episode (waar onrechtstreeks iets uit af te leiden valt):
spoiler:
Episode 1: David Nutter
Episode 2: David Nutter
Episode 3: Miguel Sapochnik
Episode 4: David Nutter
Episode 5: Miguel Sapochnik
Episode 6: David Benioff & D. B. Weiss

Ik leid daaruit af dat Nutter de "rustige" episodes voor zich neemt. Hij heeft ook de Red Wedding, Cersei's walk of shame en Shireen's verbranding voor zich genomen dus mss is er ergens een shock momentje. Sapochnik is bekend van Hardhome en Battle of the Bastards dus 3 en 5 zullen full scale battles zijn. D&D nemen de laatste aflevering voor hun rekening om dan alles af te ronden (incl reveals denk ik).

[ Voor 11% gewijzigd door algalid op 21-04-2019 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
In tegendeel. Er klopt mijn inziens heel veel niet.
Lees de comments er bij maar eens.

Hoorde laatst dat opnames van Battle Of The Basterds bijna 3 weken hebben geduurd. En dat opnames voor 1 van de battles in dit seizoen, ik vermoed ep3, 52 dagen hebben geduurd. Dat beloofd wat :o

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 21-04-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Mogelijk lek over episode 3. Het komt uit reddit en was weggehaald met een DMCA notice dus lijkt iets geloofwaardiger dan fan fiction. Link klikken op eigen risico! En of het waar is of niet weet ik zelf niet (commentaren lijken sceptisch).

Er is ook een episode 2 plot reveal. EDIT: winteriscoming bevestigt dat er een lek is via Prime Video Duitsland, auto-play gaat gewoon verder, oeps!

[ Voor 48% gewijzigd door algalid op 21-04-2019 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:48
frickY schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:33:
[...]

In tegendeel. Er klopt mijn inziens heel veel niet.
Lees de comments er bij maar eens.

Hoorde laatst dat opnames van Battle Of The Basterds bijna 3 weken hebben geduurd. En dat opnames voor 1 van de battles in dit seizoen, ik vermoed ep3, 52 dagen hebben geduurd. Dat beloofd wat :o
spoiler:
Er zitten wel wat elementen in die kunnen kloppen.

Brynden Rivers aka Bloodrave/3-eyed raven stamt af van de Targaryans en de Blackwoods. Heel toevallig gebruiken de WhiteWalkers dezelfde symbolen als de Targaryans, namelijk die spiraal vorm. De hints waren eerst subtieler, maar eigenlijk S08E01 heeft het nog wat duidelijker gemaakt.

In deze aflevering was het weer het zelfde signaal maar met dode Ned Umber die in brand werd gestoken. Wat dus staat voor Fire & Blood, de woorden van House Targaryan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat soort speculatie hoeft toch niet in spoiler-tags?

De Children Of The Forest gebruikte die symbolen ook. En de Targaryans bestonden nog niet ten tijde van de First Men.
Daar bovenop leefde Brynden tot recent nog gewoon, terwijl de NK al lang bestaat.

Persoonlijk verwacht ik dat de NK een Bran Stark is. Ik hoop alleen niet dat blijkt dat het de Bran is die wij nu kennen, en die ook oa Bran the Builder is en het plot een of andere timeloop blijkt waarin hij de toekomst probeert te voorkomen, waar Hodor ook een knipoog naar was. Maar ik vermoed van wel

[ Voor 61% gewijzigd door frickY op 21-04-2019 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
New York Post - ‘Game of Thrones’ writer dishes on show’s most-hyped reveal
"As we saw with Bran and the Three-Eyed Raven, the spiral pattern was sacred to the Children of the Forest, who created the Night King by sacrificing a captured man in a spiral 'henge of stones'.

"The Night King then adopted the symbol as a sort of blasphemy, like Satan with the upside-down cross."
Moeten we er dan meer achter zoeken ivm Targaryen? Ik denk dat we de info van de schrijver maar letterlijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

algalid schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:20:
Mogelijk lek over episode 3. Het komt uit reddit en was weggehaald met een DMCA notice dus lijkt iets geloofwaardiger dan fan fiction. Link klikken op eigen risico! En of het waar is of niet weet ik zelf niet (commentaren lijken sceptisch).

Er is ook een episode 2 plot reveal. EDIT: winteriscoming bevestigt dat er een lek is via Prime Video Duitsland, auto-play gaat gewoon verder, oeps!
Jammer zoiets. Episode 2 staat inmiddels al online. Gelukkig 'maar' een dagje te vroeg. Speculeren vind ik wel leuk, en het lezen van theorieën, maar het is sneu dat mensen zich genoodzaakt voelen nog niet uitgezonden afleveringen volledig te spoilen. Ik snap ook niet dat mensen zoiets willen weten. Dat haalt toch volledig de fun van de afleveringen weg?
frickY schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:14:
Dat soort speculatie hoeft toch niet in spoiler-tags?

De Children Of The Forest gebruikte die symbolen ook. En de Targaryans bestonden nog niet ten tijde van de First Men.
Daar bovenop leefde Brynden tot recent nog gewoon, terwijl de NK al lang bestaat.

Persoonlijk verwacht ik dat de NK een Bran Stark is. Ik hoop alleen niet dat blijkt dat het de Bran is die wij nu kennen, en die ook oa Bran the Builder is en het plot een of andere timeloop blijkt waarin hij de toekomst probeert te voorkomen, waar Hodor ook een knipoog naar was. Maar ik vermoed van wel
Ik hoop ook niet dat alle Bran's 'onze' Bran is. Proberen alle problemen te fixen, steeds verder terug gaan in de tijd, erachter komen dat de problemen blijven of erger worden, weer verder terug om problemen te fixen un so weiter. Volgens de theorie kan Bran de toekomst zien dus hij weet vrij snel of zijn daden in het verleden impact hebben op de toekomst. Bij negatieve impact kan hij dus weer terug om een en ander aan te passen. Maar dan krijg je een soort butterfly effect waarbij de effecten steeds desastreuzer worden.

Van de andere kant: er zijn momenteel zóveel theorieën dat het volgens mij echt onmogelijk is nu al te weten wat er precies gaat gebeuren. Volgens mij is dat uiteindelijk meer geluk dan wijsheid. :+

[ Voor 37% gewijzigd door SomerenV op 21-04-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
SomerenV schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:29:
[...]

Jammer zoiets. Episode 2 staat inmiddels al online. Gelukkig 'maar' een dagje te vroeg.
379.1 MB - meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ja, is ook maar 540p volgens mij. Als het 1080p was geweest had ik me er misschien nog aan gewaagd, maar ik ga gewoon netjes wachten tot morgenavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 15:14
Correctie... 328 MB. Schijn dat GoT in Duitsland op Amazon te zien is en aflevering 2 startte spontaan na aflevering 1.... leuk foutje.

Twijfels.. twijfels.. twijfels.. ander kant morgen vrij.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
The things we do for love
:+ :D

Weer een hoog reunie gehalte maar wel leuker dan vorige aflevering.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd1 op 22-04-2019 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op maandag 22 april 2019 @ 03:40:
[...]

:+ :D

Weer een hoog reunie gehalte maar wel leuker dan vorige aflevering.
Die flashback was wel even raar zeg. Bizar hoe veel Jaime is veranderd.. hier zei iemand al eerder, in het begin was het net prince Charming die uit een Disney film was gewandeld.. Ik mag hem nu een stuk meer. :p

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

Interessanter dan vorige week maar inderdaad nog steeds reünies die vorige week nog geen kans kregen.
Verder natuurlijk heel benieuwd wat volgende week gaat gebeuren, de reactie van Dany was eigenlijk heel kort en heel interessant dat ze geen antwoord gaf op de vraag van Sansa :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:54
Prachtige aflevering :) weinig actie maar des te meer goede dialogen. Volgende week barst het wel los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het was wel een aardige aflevering maar effectief kijken we nu wel naar ruim anderhalf uur opbouw van een gevecht, had toch wel verwacht dat er iets meer zou gebeuren. Ook relatief weinig nieuwe informatie, het blijft een groot deel van alle feiten herhalen voor wie het nog niet wist.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:52

Jebus4life

BE User

De dialogen zijn ook behoorlijk natuurlijk, slapen zit er inderdaad niet in de nacht voor zo'n veldslag denk ik.

spoiler:
Enige 2 die ik beduidend minder goed vond waren tussen Sansa en Dany (kwam echt niet natuurlijk over. Ook niet echt goed acteerwerk) en Grey Worm en Missandei (maar die personages boeien me ook minder).

Tweede helft van de aflevering vond ik overigens echt weer absurd hoge kwaliteit. Het gesprek aan het haardvuur was echt geniaal. Het zingen van Podrick met alle personages die voorbijkwamen vond ik ook erg knap. Sam en Jorah... Allemaal zeer goed.

Enja, Thormund is gewoon een held. Die acteur speelt dat ook zo natuurlijk, echt sterk. Ik vrees enkel dat we hem gaan kwijtraken (nuja, ik vrees (en hoop, anders blijft GoT niet trouw aan zichzelf) dat we wel eens een hele rist personages kunnen kwijtraken).

*Ik weet dat het niet moet. Maar ik heb het toch maar ik spoilers gezet...

[ Voor 6% gewijzigd door Jebus4life op 22-04-2019 11:24 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ja, volgende week is het grote gevecht dat ze ons al 2 jaar "beloven". Nu alle gesprekken zijn gevoerd zullen we wss een aantal vertrouwde karakters verliezen in een gigantische veldslag.

Maar ik kijk uit naar de afloop daarna. Wordt Winterfell ingenomen? Is het mss een pyrrhusoverwinning om de menselijke troepen uit te dunnen? Waar zit de Night's King zelf?

Ik had wel verwacht dat ze deze week tijd zouden vinden voor KIng's Landing maar dat wordt dan mss een korte scène volgende week of zelfs pas aflevering 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:21

The_Worst

Unox

Geen slechte aflevering maar zoals andere ook opmerken: had wel iets meer verwacht/gehoopt.

En gaan ze nu de vrouwen en kinderen opsluiten in een crypte terwijl ze een vijand hebben die doden weer tot leven kunnen wekken? :9

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:59
Piet_Piraat7 schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:53:
Prachtige aflevering :) weinig actie maar des te meer goede dialogen. Volgende week barst het wel los.
Op zich een prima aflevering ja, maar ik ben ook wel even toe aan weer eens een epische veldslag. :P
En zoals @algalid al aangeeft vooral benieuwd naar wat er daarna komt. Ik neem aan dat de 'Game of Thrones' dan weer vol op gang komt. Er zijn al wel wat zaadjes geplant met Sansa's vragen over de vrijheid van het Noorden, de gang van zaken in King's Landing en ga zo maar door. Aangezien de laatste drie episodes bijna van speelfilmlengte zijn staat ons wat dat betreft nog wel veel te verwachten neem ik aan.

Stoorde me overigens ook wel een beetje aan weer zo'n plichtmatige semi-naaktscene, echt weer een gevalletje: 'It's not porn, it's HBO'.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
In mijn optiek een sterkere aflevering dan de vorige. Door de aflevering heen voel je de spanning heen, de reveal van Jon / Aegon dat hij een Targaryan is gaat denk ik een leuke twist opleveren in de serie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• algalid
Podrick's lied, versie van Florence + the Machine:

De meeste kijkers vergelijken het met Pippin's song toen Faramir uitgezonden werd tegen Osgiliath. Het gevecht volgende week zal ook "inspiratie" halen uit de LotR reeks.

Uitleg over Podrick's lied (bevat spoilers!)
https://www.vox.com/cultu...ryen-florence-the-machine
spoiler:
Jenny had een visioen over The prince who was promised en trouwde met de oudere broer van de Mad King. Onrechtstreeks was ze verantwoordelijk voor de geboorte van Rhaegar en Daenerys. Azor Ahai is dus nog altijd relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
algalid schreef op maandag 22 april 2019 @ 12:04:
Podrick's lied, versie van Florence + the Machine:
[YouTube: Florence + the Machine - Jenny of Oldstones (Lyric Video) | Season 8 | Game of Thrones (HBO)]
De meeste kijkers vergelijken het met Pippin's song toen Faramir uitgezonden werd tegen Osgiliath. Het gevecht volgende week zal ook "inspiratie" halen uit de LotR reeks.

Uitleg over Podrick's lied (bevat spoilers!)
https://www.vox.com/cultu...ryen-florence-the-machine
spoiler:
Jenny had een visioen over The prince who was promised en trouwde met de oudere broer van de Mad King. Onrechtstreeks was ze verantwoordelijk voor de geboorte van Rhaegar en Daenerys. Azor Ahai is dus nog altijd relevant.
Sowieso is de hele thematiek in dit deel van de GoT wel sterk in lijn met LOTR en de makers zijn bovendien ook niet te beroerd om vrij letterlijk elementen uit de films te lenen zoals inderdaad een eigen variant van Pippin's song. Denk ook niet dat je eraan ontkomt aangezien Tolkien toch wel redelijk de standaard heeft gezet wat betreft het fantasy epos over de strijd tussen goed en kwaad, maar ik kreeg bij de haardvuurscène toch wel een beetje en 'fellowship of Winterfell' gevoel. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
De intro is ook weer licht veranderd, we zien de oorlog letterlijk vooruit kruipen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9DOv5UC.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben ik de enige die echt ff een traantje wegpinkte..

spoiler:
Toen onze stoere grote blondine een echte ridder werd gemaakt O+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

* Quad moest ff opzoeken hoe oud Arya was.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 20-09 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Quad schreef op maandag 22 april 2019 @ 13:40:
* Quad moest ff opzoeken hoe oud Arya was.
Vanwege haar onderonsje? Keur je het niet goed als ze minderjarig zou zijn? Ze heeft ook al een hoop mensen gedood he..

[ Voor 6% gewijzigd door Vuvuzela op 22-04-2019 13:52 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:55
Vond in deze aflevering best een hoop loze minuten zitten. Beetje opvulling wat niet direct een functie heeft. Aan de andere kant ook enorm genoten horen van het herzien van Sansa en Theon bv. Nu is het ook wel duidelijk dat NK voor Bran komt. Al vertrouw ik Bran niet helemaal. Hij benoemde zo heel expliciet dat de NK alles wilde uitroeien dat ik iets van argwaan kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWSteal
Robehr schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:34:
Vond in deze aflevering best een hoop loze minuten zitten. Beetje opvulling wat niet direct een functie heeft. Aan de andere kant ook enorm genoten horen van het herzien van Sansa en Theon bv. Nu is het ook wel duidelijk dat NK voor Bran komt. Al vertrouw ik Bran niet helemaal. Hij benoemde zo heel expliciet dat de NK alles wilde uitroeien dat ik iets van argwaan kreeg.
Als dat de enige motivatie is waarom hij naar het zuiden gaat zou ik het wel erg jammer vinden, wat te 1-dimensionaal. Hopelijk schuilt er meer achter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• frickY
Piet_Piraat7 schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:53:
Dat is het juiste woord; prachtig.
Riep zoveel verschillende emoties en vragen op. Echt van genoten.

Sommige tweakers lijken alleen maar actie te verwachten, terwijl deze show al acht seizoenen lang vooral drama en intrige is. Als je alleen veldslagen leuk vind is dit echt niet de goede serie voor je en begrijp ik niet hoe je het tot s8 hebt volgehouden.
Misschien eens proberen te kijken met een andere bril, want het zit echt heel goed in elkaar.
The_Worst schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:45:
En gaan ze nu de vrouwen en kinderen opsluiten in een crypte terwijl ze een vijand hebben die doden weer tot leven kunnen wekken? :9
Daar moest ik ook aan denken, ook nav de eerdere teasers voor dit seizoen met die mist in de crypten.
spoiler:
In de preview voor ep3 bevestigde Danny dit ook nog even voor me.

edit:
@mark-k heb spoiler tags toegevoegd, pas jij je quote even aan? ;)

[ Voor 26% gewijzigd door frickY op 23-04-2019 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:30

MazeWing

The plot thickens...

Een fantastische filler aflevering waarbij iedereen nog eens goed stil staat bij wat ze samen allemaal hebben meegemaakt en hoe raar zaken kunnen lopen dat ze, ondanks in het verleden tegen elkaar gevochten te hebben, nu samen daar zijn.

Ik kan niet wachten op de volgende aflevering. Dan krijgen we eindelijk het gevecht waar we al de halve serie op zitten te wachten...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
frickY schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:03:
[...]

Dat is het juiste woord; prachtig.
Riep zoveel verschillende emoties en vragen op. Echt van genoten.

Sommige tweakers lijken alleen maar actie te verwachten, terwijl deze show al acht seizoenen lang vooral drama en intrige is. Als je alleen veldslagen leuk vind is dit echt niet de goede serie voor je en begrijp ik niet hoe je het tot s8 hebt volgehouden.
Misschien eens proberen te kijken met een andere bril, want het zit echt heel goed in elkaar.
Ik vind juist dat de naderende confrontatie met de Night King en z'n vrolijke vriendjes ervoor zorgt dat er weinig drama en intrige is. Ik verwacht dat we dat na de veldslag echt nog wel weer gaan krijgen, maar voor nu is het meer een beetje feel-good opbouw naar die veldslag dan drama en intrige.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

frickY schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:03:
Sommige tweakers lijken alleen maar actie te verwachten, terwijl deze show al acht seizoenen lang vooral drama en intrige is.
Heb jij dan echte drama en intrige gezien in deze aflevering? Het is een beetje de voorspelbare en "verplichte" gesprekken in een enkele aflevering stoppen. We leren als kijker niks nieuws, er gebeurt niks en er is geen echte vooruitgang in de verhaallijnen.

En dat terwijl er nog heel wat verhaal afgesloten moet worden in een paar afleveringen, vraag me af of ze dat nog wel netjes kunnen afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 22:56
Het idee dat de lijken in the Crypts of Winterfell in Whights zullen veranderen om iedereen die in de Crypts verstopt zit te vermoorden om dan van binnen Winterfell in te nemen lijkt me echt verschrikkelijk. Het zou zo cheesy zijn als niemand daar aan gedacht zou hebben. Bovendien zitten de lijken in gigantisch zware stenen tombes.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik vond het een heerlijke aflevering. Zeer goede dialogen van enorm hoge kwaliteit. Ik vind zelf altijd de afleveringen die volledig gaan over gevechten meestal juist iets minder. Dit was in mijn optiek echt een top aflevering. Daarnaast hebben we een antwoord (voor zover het waar is) op zo'n beetje de meest gestelde vraag van de laatste paar maanden: Wat wil de NK?

Antwoord is dus: de NK wil een eindeloze winter, een eindeloze nacht, waar dus al het andere leven vernietigd wordt. Wat ik dan wel bijzonder vind is dat er nog nooit iemand geprobeerd heeft om de NK te vermoorden (schijnbaar).

Had iemand hier trouwens een versie met een sneak peak voor volgende aflevering? Ik had het dit keer niet namelijk, ik ga er dus vanuit dat niemand dit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik zou wel heel hard lachen als ze The Walking Dead achterna gaan maar ik denk eerder dat ze via een alternatieve route de crypte in kunnen en de levenden zo omturnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frickY
miicker schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:56:
Had iemand hier trouwens een versie met een sneak peak voor volgende aflevering? Ik had het dit keer niet namelijk, ik ga er dus vanuit dat niemand dit had.
Ja. Die had ik. En ook een stuk "inside the Thrones" met director commentaar.

Hier istie
YouTube: Game of Thrones | Season 8 Episode 3 | Preview (HBO)

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 22-04-2019 23:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daarnaast hebben we een antwoord (voor zover het waar is) op zo'n beetje de meest gestelde vraag van de laatste paar maanden: Wat wil de NK?

Antwoord is dus: de NK wil een eindeloze winter, een eindeloze nacht, waar dus al het andere leven vernietigd wordt.
Ik vind het een matig antwoord... de slechterik wilt iedereen vermoorden! Dat kan ik me niet echt voorstellen, zeker niet gezien de offers van Craster, daar moet toch meer achter zitten? Wat schiet de Night King op met een wereld zonder levenden waar enkel hij overblijft met z'n Wights?

Zou het ook vreemd vinden als de doden in de Crypt straks op staan, zeker gezien ze er de hele aflevering naar refereren. Met zo veel slimme personages bij elkaar zou wel iemand dat bedacht moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik vond dat in deze ep meerdere subtiele humor zat gestopt, was wel tof.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Hadden er meer mensen het idee alsof Arya Gendry ging vermoorden, dat bleek anders uit te pakken :+
Ik had het idee dat Arya vroeg naar de hoeveelheid bed partners om erachter te komen of er nog meer Baratheon nakomelingen konden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Tsurany schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:22:
daar moet toch meer achter zitten? Wat schiet de Night King op met een wereld zonder levenden waar enkel hij overblijft met z'n Wights?
In een interview zeiden D&D dat hij niets meer zoekt dan de dood dus wat mij betreft is dat ook alles wat daar achter zit.

De schrijver GRRM kan er anders over denken maar de NK is niet zo "diep" in de serie. Gewoon de verpersoonlijking van een killing power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik vind het een matig antwoord... de slechterik wilt iedereen vermoorden! Dat kan ik me niet echt voorstellen, zeker niet gezien de offers van Craster, daar moet toch meer achter zitten? Wat schiet de Night King op met een wereld zonder levenden waar enkel hij overblijft met z'n Wights?
Dat is waar The Children Of The Forest hem voor gemaakt hebben toch?
Quad schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:32:
Was het alweer vergeten maar zeker in de eerste helft zit inderdaad veel humor.

[ Voor 22% gewijzigd door frickY op 22-04-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

algalid schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:40:
[...]

In een interview zeiden D&D dat hij niets meer zoekt dan de dood dus wat mij betreft is dat ook alles wat daar achter zit.

De schrijver GRRM kan er anders over denken maar de NK is niet zo "diep" in de serie. Gewoon de verpersoonlijking van een killing power.
Ik zou dat een erg simplistisch antwoord vinden en een dooddoener voor de rest van de serie. Zeven seizoenen lang kijken om uiteindelijk geen ander antwoord te krijgen dan "de Night King wil iedereen dood maken zodat iedereen dood is". Ik verwacht dat er meer achter zit, een heel stuk verhaal dat we nog missen.
frickY schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:45:
[...]
Dat is waar The Children Of The Forest hem voor gemaakt hebben toch?
Hij is gemaakt als wapen inderdaad, maar daarna ook duizenden jaren verdwenen. Wat heeft hij al die tijd gedaan? Waarom komt hij nu terug?
Was het alweer vergeten maar zeker in de eerste helft zit inderdaad veel humor.
Veel humor inderdaad, dat was echt een positief punt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:54
Wat ik dan wel bijzonder vind is dat er nog nooit iemand geprobeerd heeft om de NK te vermoorden (schijnbaar).
Nog nooit met drakenvuur :)

[ Voor 18% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 22-04-2019 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Ja, volgende aflevering gaan ze waarschijnlijk vechten tegen de WW'ers, daar leek het in ieder geval wel op. Het zou ook kunnen dat er eerst nog een reünie onder de white walkers komt, dat we iedereen die dood is even terug zien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:43

YouTube: Game of Thrones | Season 8 Episode 3 | Preview (HBO)

Bij deze O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
2Dutch schreef op maandag 22 april 2019 @ 13:36:
Ben ik de enige die echt ff een traantje wegpinkte..

spoiler:
Toen onze stoere grote blondine een echte ridder werd gemaakt O+
Had ik bij het Theon momentje, blijft een intrigerend personage.

Sowieso weer een heerlijk aflevering, lag wel in de lijn der verwachting. Iedereen is erg gemoedelijk en er is veel verbroedering maar tegelijkertijd stijgt de spanning de pan uit omdat we allemaal weten wat er aan komt.

Ook goed om
spoiler:
Ghost
eindelijk weer te zien al vraag ik me af welke rol zij in zullen nemen, hetzelfde geldt natuurlijk voor
spoiler:
Nymeria
. Fingers crossed.

De open deuren zijn bijna allemaal ingetrapt. Gaat het (halverwege) volgende aflevering eindelijk los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:30

MazeWing

The plot thickens...

@Tsurany
Waarschijnlijk heeft de NK in de afgelopen jaren gewoon flink wat voorbereidingen getroffen en zijn leger gigantisch uitgebreid. Zeker qua white walkers, vandaar ook dat ie Craster spaarde in ruil voor baby's.

Het zoue niets verbazen als er in een toekomstige episode middels flashbacks eens flink wordt teruggeblikt op de NK en zijn beweegredenen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zou het ook vreemd vinden als de doden in de Crypt straks op staan, zeker gezien ze er de hele aflevering naar refereren. Met zo veel slimme personages bij elkaar zou wel iemand dat bedacht moeten hebben.
Tjah door 10x binnen een paar minuten te vermelden dat de crypte zo veilig was........ lijkt het me de minst veilige plek om te zitten.

Aflevering vond ik beter dan de eerste, pakte me meer. Maar het lijkt niet alsof er nog deftige antwoorden komen op allerlei vragen uit eerdere seizoenen of de boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik vond het een goede aflevering. Je ziet steeds meer de fixatie van Danny voor de iron throne. Riddering van Brienne was een kippenvel momentje.
Veldslagen in got vind ik het minst om eerlijk te zijn. Maar ik ben in de minderheid als ik de reacties hier zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Beltoni schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:08:
[...]

Had ik bij het Theon momentje, blijft een intrigerend personage.

Sowieso weer een heerlijk aflevering, lag wel in de lijn der verwachting. Iedereen is erg gemoedelijk en er is veel verbroedering maar tegelijkertijd stijgt de spanning de pan uit omdat we allemaal weten wat er aan komt.

Ook goed om
spoiler:
Ghost
eindelijk weer te zien al vraag ik me af welke rol zij in zullen nemen, hetzelfde geldt natuurlijk voor
spoiler:
Nymeria
. Fingers crossed.

De open deuren zijn bijna allemaal ingetrapt. Gaat het (halverwege) volgende aflevering eindelijk los?
Waarom spoilers gebruiken? Ghost was gewoon te zien, dus geen spoiler. Nymeria heb ik niet gezien, als die terug komt zal het meer als verrassing zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
miicker schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:33:
[...]

Waarom spoilers gebruiken? Ghost was gewoon te zien, dus geen spoiler. Nymeria heb ik niet gezien, als die terug komt zal het meer als verrassing zijn lijkt me.
Hoop/denk dat de fans dit topic niet checken voordat ze de aflevering zien maar kleine moeite om paar woordjes weg te laten.

Man man man wat heb ik zin in volgende week. Kijk GoT al vanaf s01e01, toen nog vanuit mijn studentenkamertje maar ben gewoon vergeten hoe het is om een week te wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
Kwam zojuist een theorie tegen op youtube die mij wel aanspreekt en erg plausibel lijkt

Zou nog een leuke plottwist kunnen gaan geven.

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 22-04-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online

Qu3st

Quad schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:32:
Dit viel me vorige aflevering ook al op. Hebben ze goed gedaan ;)

Ik vond de foreshadowing van Bran tegen Jaime erg "naar":
Jaime: "Why didn't you tell them?"
Bran: "You weren't able to help us in this fight, if I let them murder you first."
Jaime: "What about afterwards?"
Bran: "How do you know there is an afterwards?"
Dus het lijkt alsof Bran nog niks gezien heeft over wat hierna gaat gebeuren, gaan we volgende week een bloedbad meemaken? :X

Ik heb geen enkel probleem met zulke 'trage' afleveringen. Als er opeens een grote veldslag is heb je toch alleen maar vraagtekens. Je moet ook wel een opbouw hebben, en deze aflevering vind ik top voor die opbouw.

Podrick is wel een stevigere persoon geworden, die heeft naar mijn mening niet op rantsoen geleefd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Qu3st schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:29:
[...]

Dit viel me vorige aflevering ook al op. Hebben ze goed gedaan ;)

Ik vond de foreshadowing van Bran tegen Jaime erg "naar":

[...]

Dus het lijkt alsof Bran nog niks gezien heeft over wat hierna gaat gebeuren, gaan we volgende week een bloedbad meemaken? :X

Ik heb geen enkel probleem met zulke 'trage' afleveringen. Als er opeens een grote veldslag is heb je toch alleen maar vraagtekens. Je moet ook wel een opbouw hebben, en deze aflevering vind ik top voor die opbouw.

Podrick is wel een stevigere persoon geworden, die heeft naar mijn mening niet op rantsoen geleefd :P
Bran heeft de Weirwood Trees nodig voor zijn voorspelling, dikke kans dat de laatste (of belangrijkste?) er komende aflevering aan gaat, waardoor Bran niet verder in de toekomst kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

miicker schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:33:
[...]

Bran heeft de Weirwood Trees nodig voor zijn voorspelling, dikke kans dat de laatste (of belangrijkste?) er komende aflevering aan gaat, waardoor Bran niet verder in de toekomst kan kijken.
Maar dan zou hij toch ook al meer weten? Nu kwam het op mij over dat hij niet zeker wist of er nog erna gaat gebeuren voor hen. Of het is een foreshadowing dat Jaime dood gaat :'(

Wat ik wel jammer vond is dat ze het gesprek tussen Bran en Tyrion zo kort hebben gemaakt.

En die Weirwood Tree, zou die nog een belangrijke rol gaan spelen volgende week? Die heeft magische krachten.....

[ Voor 9% gewijzigd door Qu3st op 22-04-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Qu3st schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:37:
[...]

Wat ik wel jammer vond is dat ze het gesprek tussen Bran en Tyrion zo kort hebben gemaakt.
Dat vond ik juist heel sterk. Dit biedt heel veel mogelijkheden in de toekomst, stel Bran gaat dood, dan heeft Tyrion misschien heel veel belangrijke kennis opgedaan die nog relevant gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

miicker schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:38:
[...]

Dat vond ik juist heel sterk. Dit biedt heel veel mogelijkheden in de toekomst, stel Bran gaat dood, dan heeft Tyrion misschien heel veel belangrijke kennis opgedaan die nog relevant gaat zijn.
Mwah, Bran heeft natuurlijk een 'opleiding' tot Three Eyed Raven gehad. Lijkt me niet dat hij Tyrion alles in een avondje kan leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik neem aan dat Bran sowieso sterft gezien de scene met Tyrion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Tsurany schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:43:
[...]

Heb jij dan echte drama en intrige gezien in deze aflevering? Het is een beetje de voorspelbare en "verplichte" gesprekken in een enkele aflevering stoppen. We leren als kijker niks nieuws, er gebeurt niks en er is geen echte vooruitgang in de verhaallijnen.

En dat terwijl er nog heel wat verhaal afgesloten moet worden in een paar afleveringen, vraag me af of ze dat nog wel netjes kunnen afronden.
Misschien niet echt drama en intrige, maar ik vond het echt een ijzersterke aflevering. Nee we leren niks nieuws en er gebeurt in principe niks, maar je voelt gedurende heel de aflevering de spanning die er hangt. De angst voor wat er komen, de verbroedering en de angst geliefden kwijt te raken.

En zoveel open verhaallijnen zijn er in principe niet meer.
- Hoe gaat Dany eindigen?
- Hoe gaat Jon eindigen en wat voor rol gaat zijn nieuwe naam spelen?
- Hoe gaat Cercei eindigen?
- Wat is het ware motief van de Nights King?
- Wat komt er nadat de oorlog voorbij is?
- Wat gebeurt er met de 'kleinere' hoofdrollen?

Dat kun je prima afronden in de afleveringen die nog komen. Aflevering 2 was gewoon een sterke aflevering om aan te geven hoeveel er van het komende gevecht afhangt en hoeveel er de laatste 8 seizoen qua vrienden en vijanden veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:56
Ik denk dat de crypts en de dooien in de crypts nog wel een rol gaan spelen. Hoe vaak werd de 'crypts are safe' wel niet benadrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SomerenV schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:58:
[...]

Misschien niet echt drama en intrige, maar ik vond het echt een ijzersterke aflevering. Nee we leren niks nieuws en er gebeurt in principe niks, maar je voelt gedurende heel de aflevering de spanning die er hangt. De angst voor wat er komen, de verbroedering en de angst geliefden kwijt te raken.
Het was wel een mooie aflevering wat dat betreft, maar samen met de vorige aflevering is het wel echt bijna twee uur lang wachten op een enkel gevecht, dat duurt mij wat lang. Dan zijn het vooral leuke momenten omdat je de characters kent maar het voelde ook wat geforceerd aan, alle hoofdrolspelers bij elkaar laten komen zonder enige andere personages er om heen simpelweg zodat ze zo'n avondje samen konden beleven.
En zoveel open verhaallijnen zijn er in principe niet meer.
- Hoe gaat Dany eindigen?
- Hoe gaat Jon eindigen en wat voor rol gaat zijn nieuwe naam spelen?
- Hoe gaat Cercei eindigen?
- Wat is het ware motief van de Nights King?
- Wat komt er nadat de oorlog voorbij is?
- Wat gebeurt er met de 'kleinere' hoofdrollen?

Dat kun je prima afronden in de afleveringen die nog komen. Aflevering 2 was gewoon een sterke aflevering om aan te geven hoeveel er van het komende gevecht afhangt en hoeveel er de laatste 8 seizoen qua vrienden en vijanden veranderd is.
Daar hebben ze effectief drie afleveringen voor, om de heel oorlog om de troon af te ronden. Ik ben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen. Misschien zit ik er naast maar het lijkt mij alsof ze relatief weinig verhaal over hebben en zo snel mogelijk richting die laatste twee epische gevechten toe willen werken.
MazeWing schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:09:
@Tsurany
Waarschijnlijk heeft de NK in de afgelopen jaren gewoon flink wat voorbereidingen getroffen en zijn leger gigantisch uitgebreid. Zeker qua white walkers, vandaar ook dat ie Craster spaarde in ruil voor baby's.

Het zoue niets verbazen als er in een toekomstige episode middels flashbacks eens flink wordt teruggeblikt op de NK en zijn beweegredenen.
Maar hij had de draak nodig om door de muur te komen. Dus wellicht heeft hij op Jon en Daenerys moeten wachten? Immers die draken moesten wel geboren worden en dat was al jaren niet meer gebeurd. Daarnaast spaarde hij Jon en Daenerys ook redelijk toen ze voorbij de Wall waren leek het.

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 22-04-2019 22:33 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic