Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:52:
[...]

Of de Citadel? Of Maester? Of Hand? Kan van alles zijn.

[...]

Het wordt niet echt benadrukt, maar is er een soort bloedband tussen draken en Targaryans? In S7 bij de eerste ontmoeting liet een draak hem over de neus aaien. En nu zonder veel gezeur erop vliegen. Ook weniig fuss in de omgang met Daenerys. Toen wist hij allemaal nog niet van zijn afkomst.
spoiler: dit komt uit het commentaar van de schrijvers die na de aflevering kwam
De schrijvers geven hier letterlijk aan dat alleen een Targaryan een draak kan rijden, dus dit was al een hint voor Jon. Mochten we ooit Tyrion op een draak zien rijden weten we dus genoeg :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
spoiler:
Dus de Night King is een Targaryan. ;) Of zombiedraken moeten wat minder nitpicky zijn. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:56:
spoiler:
Dus de Night King is een Targaryan. ;) Of zombiedraken moeten wat minder nitpicky zijn. :P
Wight draak wordt volledig gecontroleerd door de White walkers, heeft geen eigen ziel meer. Wel een licht bewustzijn (zie S01 waarin de wight in Castle Black Mormont gaat aanvallen). Ik kan me voorstellen dat een wight draak dus een White Walker zal gehoorzamen.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:52:
[...]

Of de Citadel? Of Maester? Of Hand? Kan van alles zijn.

[...]

Het wordt niet echt benadrukt, maar is er een soort bloedband tussen draken en Targaryans? In S7 bij de eerste ontmoeting liet een draak hem over de neus aaien. En nu zonder veel gezeur erop vliegen. Ook weniig fuss in de omgang met Daenerys. Toen wist hij allemaal nog niet van zijn afkomst.
Het indringende aankijken van de draak richting Jon duurde ook even te lang om insignifcant te zijn. Ze zijn wijzer dan men denkt en vermoeden waarschijnlijk ook allang wel iets.

Overigens vraag ik me af of Varys niet ook allang weet dat Jon een Targaryen is. Die komt al met de cryptische voorspelling "nothing lasts".

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan nog wordt Jon Snow als troonopvolger genoemd, terwijl hij 2e graad is, Daenerys is 1e graad afstammeling van de Mad King.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er straks een moment gaat komen dat de draken niet meer naar Daenerys luisteren maar alleen nog naar Jon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:52
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:08:
Dan nog wordt Jon Snow als troonopvolger genoemd, terwijl hij 2e graad is, Daenerys is 1e graad afstammeling van de Mad King.
Opvolging is van Mad King naar Rheagar naar Jon. Dany is de zus van de troonopvolger.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 21:16
uhhhh
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://amp.thisisinsider.com/images/59a561b0701afc3c008b478d-750-591.png

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Jon/Aegon is de zoon van de oudste broer (Rhaegar) van Daenerys. Hierdoor is Jon dus automatisch de juiste in lijn van troonopvolging, ondanks dat Daenerys de dochter is van de Mad King.

Edit; Zie dus de eerdere berichten, en direct onder mij 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door JPM85 op 16-04-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Nope, het is net als met Europese koningshuizen. Eerste troonrecht is voor de oudste mannelijke nakomeling in de bloedlijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:52
Chiron schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:18:
[...]

Nope, het is net als met Europese koningshuizen. Eerste troonrecht is voor de oudste mannelijke nakomeling in de bloedlijn.
Inderdaad, zie hier bijvoorbeeld de troonopvolging van het Britse koningshuis:
Wikipedia: Britse troonopvolging

Prins George (zoon van Prins William) komt voor Prins Harry (broer van Prins William)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:13:
Ik denk dat er straks een moment gaat komen dat de draken niet meer naar Daenerys luisteren maar alleen nog naar Jon.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Ik denk eerder dat de draken de oorlog met de White Walkers niet overleven en dat Dany haar macht daarom verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:18:
[...]

Dat was ten tijde van seizoen 1 zo, daarna is het aangepast:
Sons and daughters of any future UK monarch will have equal right to the throne, after Commonwealth leaders agreed to change succession laws.

https://www.bbc.com/news/uk-15492607
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd1 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:26:
[...]

Dat was ten tijde van seizoen 1 zo, daarna is het aangepast:

[...]

:+
Ach, die Engelsen zitten toch niet meer in Europa? ;)

Maar er komt nog wel een strijd tussen Jon en Dany vrees ik. De laatste scene in de intro lijkt erop alsof er 2 vechtende draken in die 'band' staan.
En eigenlijk zijn er 4 draken in beeld, met de komeet die nu ook een drakenkop heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er zijn toch binnen GoT aardig wat opvolgingen met dames gekomen. En je had in den beginnen ook Lady of the Vale e.d. Vandaar dat ik ervan uitging dat bij sterven voor troonbestijging de volgende broer/zus de kroon neemt. Viserys is er heilig van overtuigd in S1 dat hij de troonopvolger is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Dat was hij natuurlijk ook, aangezien er vanuit werd gegaan dat hun oudere broer (Rhaeger) geen opvolging had in een zoon of dochter. Door deze onthulling is de claim op de troon van Viserys/Daenerys ook niet meer rechtsgeldig of Jon/Aegon moet komen te overlijden.

[ Voor 3% gewijzigd door JPM85 op 16-04-2019 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:01
JPM85 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:47:
Dat was hij natuurlijk ook, aangezien er vanuit werd gegaan dat hun oudere broer (Rhaeger) geen opvolging had in een zoon of dochter. Door deze onthulling is de claim op de troon van Viserys/Daenerys ook niet meer rechtsgeldig of Jon/Aegon moet komen te overlijden.
Ik zou willen beweren dat hij al overleden is. De vraag is dan, welke invloed heeft sterven en weer tot leven gewekt worden op je rechten qua troonopvolging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Sowieso was 'bigger army diplomacy' het belangrijkste element in de middeleeuwse/got cultuur.

Erg veel zin in ep 2 ook. Deze episode was erg gericht op alle karakters zich bewust laten worden van hun status/positie vlak voor de invasie en wat dat allemaal betekend.

Jon praat de hele tijd over dat titels en dat ze niets uitmaken als de white walkers aanvallen, maar zal dat nog steeds zo zijn nu hij zijn echte roots kent en weet waar hij 'recht' op heeft? Zal Dany hem pushen om de Iron Throne te claimen voor of na de aankomst van de white walkers?

En Bran's hele 'ik kan de toekomst en het verleden zien' verhaal, waarom is dat belangrijk? En waarom is zijn enige ingreep om Sam naar Jon in de crypts te pushen?

Veel vragen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
spoiler: title
Jullie missen het punt. Er komt geen gevecht tussen jon en Dany. Dat zou zowel t plot met de bloedmaan als azor ahai naar de haaien helpen!

Jon is dany's opoffering nodig om lightbringer te kunnen verwerven en zo de nightking te kunnen verslaan. T leger van whitewalkers valt en staat met de nightking welke volgens de legende alleen door azor ahai kan worden verslagen. .... Jon heeft dus geen keuze en zal longclaw uiteindelijk in dany moeten steken .... anders geen lightbringer .... maar dat gaat allemaal niet eerder gebeuren dan wanneer deze legende word gevonden en daarvoor zijn jon en dany al lang getrouwd en hebben ze besloten samen te regeren!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 11:14
Anakha schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:56:
[...]

Ik zou willen beweren dat hij al overleden is. De vraag is dan, welke invloed heeft sterven en weer tot leven gewekt worden op je rechten qua troonopvolging?
Ik vermoed dat die hypothetische situatie niet in de statuten is opgenomen :+

Steam: Pickle Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
BJBoes schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:05:
en daarvoor zijn jon en dany al lang getrouwd en hebben ze besloten samen te regeren!
Cool story, maar voordat dat gebeurt zijn de afleveringen denk ik al op. :P

Daarnaast denk ik dat het volgende aflevering al wel vechten wordt, ze zitten nu namelijk allemaal in Winterfell en de WW zijn daar ook al bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
Verwijderd1 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:22:
[...]

Cool story, maar voordat dat gebeurt zijn de afleveringen denk ik al op. :P

Daarnaast denk ik dat het volgende aflevering al wel vechten wordt, ze zitten nu namelijk allemaal in Winterfell en de WW zijn daar ook al bijna.
Al lang ... is in dit geval beetje verkeerd gebruikt laten we t zo zeggen, ze zijn al veel eerder in t seizoen getrouwd, dan dat deel van de legende aan t licht komt! Sterker nog tegen die tijd zijn de eerste krachtmetingen geweest en zijn de draken vermoedelijk al "lang" dood! Ze komen achter deze legende tegen de tijd dat alles al verloren lijkt! Geloof me daar maar in

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

-tom-562

Oliesjeik

Iets anders, wat ik hier niet terug lees. Klopt het nou dat Cersei Bronn richting Winterfell stuurt om Jaimy én Tyrion te laten vermoorden? De vertaling van Ziggo was onduidelijk/verwarrend (sowieso vond ik de ondertiteling erg slecht..)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup. Ben benieuwd hoe dat afloopt.

Net als rollebollen met Euron om de incest met Jaime weer eens te verhullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
-tom-562 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:37:
Iets anders, wat ik hier niet terug lees. Klopt het nou dat Cersei Bronn richting Winterfell stuurt om Jaimy én Tyrion te laten vermoorden? De vertaling van Ziggo was onduidelijk/verwarrend (sowieso vond ik de ondertiteling erg slecht..)
yep, voor het geval dat Jaime en Tyrion de night king zouden verslaan en de strijd zouden overleven.

Echter riep Tyrion altijd dat het niet uitmaakte wat Cersei zou bieden, Tyrion zou het altijd verdubbelen. Dus zo'n vaart zal dat wel niet lopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:37:
Klopt inderdaad. Cersei heeft last van grootheidswaanzin. Bronn doet een doet een hoop voor geld, maar dat niet denk ik, zeker niet als hij aankomt en de WW's ziet. Ik vermoed dat Bronn er heen gaat en zich aansluit bij de rest .

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
Ik vraag me af of jana uit eindelijk Theon achterna zal reizen met de rest van de greyjoy floot. Zij zal toch uiteindelijk ook beseffen dat je niet kan vluchten voor de WW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:45:
[...]

yep, voor het geval dat Jaime en Tyrion de night king zouden verslaan en de strijd zouden overleven.

Echter riep Tyrion altijd dat het niet uitmaakte wat Cersei zou bieden, Tyrion zou het altijd verdubbelen. Dus zo'n vaart zal dat wel niet lopen ;)
Dat laatste had ik inderdaad ook bedacht, maar dan moet Tyrion nog wel geld hebben. :p Ergens zou ik verwachten dat hun vriendschap ook wel wat zou betekenen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Deze kwam ik net tegen op een muziek forum, een Game Of Thrones mix met allemaal...ehm... 'stevige' nummers, maar met al de GoT samples erdoorheen wordt het geweldig: https://mixcloud.com/meta...hr0nes-the-metal-mixtape/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaswagen
BJBoes schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:05:
Jullie missen het punt. Er komt geen gevecht tussen jon en Dany. Dat zou zowel t plot met de bloedmaan als azor ahai naar de haaien helpen!

Jon is dany's opoffering nodig om lightbringer te kunnen verwerven en zo de nightking te kunnen verslaan. T leger van whitewalkers valt en staat met de nightking welke volgens de legende alleen door azor ahai kan worden verslagen. .... Jon heeft dus geen keuze en zal longclaw uiteindelijk in dany moeten steken .... anders geen lightbringer .... maar dat gaat allemaal niet eerder gebeuren dan wanneer deze legende word gevonden en daarvoor zijn jon en dany al lang getrouwd en hebben ze besloten samen te regeren!
spoiler: Seizoen 8
George heeft in z'n hele song of ice and fire veel historische klanken weten te stoppen. Noem mij 1 troonsopvolging in de middeleeuwen tijdens/direct na oorlogen waar de troonopvolgers het uiteindelijk eens werden en niet met elkaar op de vuist gingen?

Bovendien, de night king valt eerst kings landing aan met z'n ijsdraak (groter leger bouwen ftw), dus zodra de nog overgebleven mensen winnen (?) moeten Jon en Dany er rap uitkomen wie de baas is... anders pakt iemand anders de macht wel in de tussentijd. Eerlijk gezegd zie ik ze niet zomaar elkaar trouwen, ik denk eerder dat Jon besluit dat hij geen koning hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
Kaaswagen schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 23:05:
[...]

spoiler: Seizoen 8
George heeft in z'n hele song of ice and fire veel historische klanken weten te stoppen. Noem mij 1 troonsopvolging in de middeleeuwen tijdens/direct na oorlogen waar de troonopvolgers het uiteindelijk eens werden en niet met elkaar op de vuist gingen?

Bovendien, de night king valt eerst kings landing aan met z'n ijsdraak (groter leger bouwen ftw), dus zodra de nog overgebleven mensen winnen (?) moeten Jon en Dany er rap uitkomen wie de baas is... anders pakt iemand anders de macht wel in de tussentijd. Eerlijk gezegd zie ik ze niet zomaar elkaar trouwen, ik denk eerder dat Jon besluit dat hij geen koning hoeft te zijn.
Dat is wat ik eerder al zei, in een reactie erboven Jon moet uiterst voorzichtig zijn wat ie zegt hoe die het zegt en Dany duidelijk maken dat hij de troon niet wil! Dat neemt nog steeds niet weg dat hij azor ahai is! Dany zal dat offer uit eindelijk moeten brengen ( anders kan de night king niet verslagen worden ), en dat zal ze doen uit liefde voor Jon.

Dany moet dus dood voor dat de eindstrijd begint! Er is dus na dat "de mensen" lees Jon heeft gewonnen helemaal geen strijd meer nodig tussen Jon en Dany gezien ze er dan niet meer is!

Ik ben het met je eens dat de night king vermoedelijk eerst wel is kings landing aan zou vallen want dat zou 1. verrasend zijn! 2. het moraal van dat wat overblijft enorm naar beneden halen. 3. een huzarenstukje zijn Wel moet daarbij gezegd worden dat het vreemd zou zijn, want winterfel en het noorden is een soort van bottleneck .... je moet wel eerst door winterfel heen voor dat je naar t zuiden kan!

[ Voor 22% gewijzigd door BJBoes op 17-04-2019 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

Bloodclot

Jawier!

Mijn (vergezochte) theorie over Azor Ahai.
spoiler:
Hoewel... het nog steeds best aannemelijk is dat Jon de Azor Ahai is, aangezien de legende een mythische zwaard (zijn huidige of tarly's) nodig heeft en zijn geliefde(danny) er mee opoffert en daarmee ook 'the lightbringer' creeert.

...Denk ik dat samwell ook nog wel eens de Azor Ahai kan zijn, dit denk ik dus sinds deze laatste aflevering (8.1). Hij heeft een zwaard die af en toe naar voren wordt gehaald, maar tot nu toe niks mee wordt gedaan in het verhaal. Hij is zeer verdrietig over het feit dat zijn vader en broer zijn gedood door danny, hij dood danny (nadat ook Jon (weer) is gesneuveld door NK) en wordt hiermee de Azor Ahai.

OF! Sam leest de boeken door, leest over de Azor Ahai + lightbringer, forged de pre-blade (tarly?) van lightbringer en haalt Jon over om zijn geliefde te doden. (ook een beetje uit wraak). Hoe dan ook, ik denk dat Sam een hele grote rol gaat spelen in de Azor Ahai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Verwijderd1 schreef op maandag 15 april 2019 @ 04:42:
Is het normaal dat er op het einde van de aflevering al een sneak peak naar de volgende zit? Na de aftiteling?
Dat heb je toch met de meeste series?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/wbxnp3.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Mandrake466 op 17-04-2019 09:39 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:31
Leuker/duidelijker was geweest als er stond: "Kan je me nog een duwtje geven?"

Dan was het een betere referentie aan de duw van S01E01

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Bloodclot schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:10:
Mijn (vergezochte) theorie over Azor Ahai.
spoiler:
Hoewel... het nog steeds best aannemelijk is dat Jon de Azor Ahai is, aangezien de legende een mythische zwaard (zijn huidige of tarly's) nodig heeft en zijn geliefde(danny) er mee opoffert en daarmee ook 'the lightbringer' creeert.

...Denk ik dat samwell ook nog wel eens de Azor Ahai kan zijn, dit denk ik dus sinds deze laatste aflevering (8.1). Hij heeft een zwaard die af en toe naar voren wordt gehaald, maar tot nu toe niks mee wordt gedaan in het verhaal. Hij is zeer verdrietig over het feit dat zijn vader en broer zijn gedood door danny, hij dood danny (nadat ook Jon (weer) is gesneuveld door NK) en wordt hiermee de Azor Ahai.

OF! Sam leest de boeken door, leest over de Azor Ahai + lightbringer, forged de pre-blade (tarly?) van lightbringer en haalt Jon over om zijn geliefde te doden. (ook een beetje uit wraak). Hoe dan ook, ik denk dat Sam een hele grote rol gaat spelen in de Azor Ahai.
spoiler:
Maar Azor Ahai is ook duidelijk 'wake dragons from stone'. We weten allemaal dat dit gebeurt is, en het was geen man. Daarbij, zie vorig seizoen, verhaal over 'the prince that was promised' en dat de vertaling geen geslacht kent - dus ook een vrouw kan zijn.

Daarnaast hebben we al genoeg symboliek gehad. Zo heeft Jon al een 'blade trough the hearth' gehad bijvoorbeeld. Of born from smoke and salt, hallo Greyjoy, tevens een prins? Duikt in water tussen brandende schepen, verdrinkt bijna...

Verder kan de lightbringer ook al gewoon bestaan, in vele vormen. Of gemaakt worden. En dan is het een kwestie van vinden/herkennen/gebruiken. Longclaw, tarly's zwaard, dolk van Arya, of toch zwaard van onze Lady Tarth... of is het er al, een zwaard van vuur in de handen van onze 1-oog, en kijken we er vol overheen?
Gelukkig hebben we al een meester-blacksmith in onze Baratheon in de buurt om er straks mee te helpen.

Er kunnen wel eens veel meer twists en turns komen dan we vooraf kunnen bedenken. Elk stukje van de voorspelling kun je al over meerdere events leggen, en daardoor meerdere personen de reborn-prince laten zijn om het grotendeels kloppend te krijgen.

Of wijst juist elke stap op een ander persoon, en gaat het om de samenkomst van alle huizen (born from salt = Greyjoy, stabbed in the hearth = Jon, dragons from stone= Daenerys, sword = Tarly...) die zich scharen achter 1 leider?

Of.. "I am the Sword in the darkness; the Fire that burns against the cold; the Light that brings the dawn,"

Ze kunnen letterlijk op tientallen manieren het verhaal kloppend rondkrijgen ondertussen. Dus sit back, relax, and enjoy :)

[ Voor 15% gewijzigd door Xanaroth op 17-04-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

Bloodclot

Jawier!

Xanaroth schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:09:
[...]

spoiler:
Maar Azor Ahai is ook duidelijk 'wake dragons from stone'. We weten allemaal dat dit gebeurt is, en het was geen man. Daarbij, zie vorig seizoen, verhaal over 'the prince that was promised' en dat de vertaling geen geslacht kent - dus ook een vrouw kan zijn.

Daarnaast hebben we al genoeg symboliek gehad. Zo heeft Jon al een 'blade trough the hearth' gehad bijvoorbeeld. Of born from smoke and salt, hallo Greyjoy, tevens een prins? Duikt in water tussen brandende schepen, verdrinkt bijna...

Verder kan de lightbringer ook al gewoon bestaan, in vele vormen. Of gemaakt worden. En dan is het een kwestie van vinden/herkennen/gebruiken. Longclaw, tarly's zwaard, dolk van Arya, of toch zwaard van onze Lady Tarth... of is het er al, een zwaard van vuur in de handen van onze 1-oog, en kijken we er vol overheen?
Gelukkig hebben we al een meester-blacksmith in onze Baratheon in de buurt om er straks mee te helpen.

Er kunnen wel eens veel meer twists en turns komen dan we vooraf kunnen bedenken. Elk stukje van de voorspelling kun je al over meerdere events leggen, en daardoor meerdere personen de reborn-prince laten zijn om het grotendeels kloppend te krijgen.
Feit blijft dat dit soort theorieën heerlijk blijven om te lezen, elke theorie die je tegenkomt zit een kern van logica in. Dat maakt de serie natuurlijk alleen nog maar mooier. De gemiddelde GoT-kijker zal niet bezig zijn wie de Azor Ahai is, buiten Azor Ahai om is het nog steeds een fantastische serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:51
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd waar jullie de tijd vandaan denken te halen om dit soort theorieën tot de kijker te laten komen. Met in totaal nog iets meer dan 6 uur televisie voor de boeg moet het tempo wel aardig omhoog ten opzichte van de eerste aflevering van dit seizoen als er nog nieuwe delen van mythes geïntroduceerd moeten worden. Zeker aangezien het wel zo ongeveer vast staat dat een groot deel van die 6 uur besteed zal worden aan epische slachtpartijen.

e; Er is ook 2 seizoenen besteed aan het uitleggen dat Jon Snow een Targaeryan is, laat staan dat we daar nog Azor Ahai bij moeten halen, daar is gewoon geen ruimte voor.

[ Voor 15% gewijzigd door MrAngry op 17-04-2019 10:23 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
MrAngry schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:21:
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd waar jullie de tijd vandaan denken te halen om dit soort theorieën tot de kijker te laten komen. Met in totaal nog iets meer dan 6 uur televisie voor de boeg moet het tempo wel aardig omhoog ten opzichte van de eerste aflevering van dit seizoen als er nog nieuwe delen van mythes geïntroduceerd moeten worden. Zeker aangezien het wel zo ongeveer vast staat dat een groot deel van die 6 uur besteed zal worden aan epische slachtpartijen.

e; Er is ook 2 seizoenen besteed aan het uitleggen dat Jon Snow een Targaeryan is, laat staan dat we daar nog Azor Ahai bij moeten halen, daar is gewoon geen ruimte voor.
We zijn al 4-5 seizoenen bezig? Ongeveer alles met/rond Melissandre draait om 'the one that was promised'. Eerst Baratheon, toen Jon, toen misschien Daenerys (zie prince vs princess scene)... Het is dus enkel nog de ontknoping eigenlijk, en misschien wat details verklaren/uitleggen, wat echt nodig is. Hoeven ze niet eens een hele aflevering aan te besteden.

Ze is geloof ik ook de enige die in dit seizoen nog niet in beeld is gekomen, na de afsluiter van vorig jaar 'i must die on this foreign continent'.

[ Voor 12% gewijzigd door Xanaroth op 17-04-2019 10:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 22:56
GRRM heeft juist een hekel aan cliche voorspellingen over een "uitverkorene". Als je kijkt naar de informatie asymmetrie tussen Essos en Westeros, over hoe Mellisandre niet alles perfect begrijpt en over hoe de geschiedenis die in de boeken verteld is altijd anders is of nooit echt betrouwbaar geeft dat ook aan hoe GRRM het juist belangrijk vind dat er in zo'n wereld niet echte objectieve waarheid bestaat. De voorspelling is voor duizenden jaren doorverteld.
Probeer maar eens het spel om in een kring te zitten, de eerste persoon fluistert een paar zinnen in het oor van degene ernaast en zo gaat het het ronde door. Aan het einde van de cirkel is het onherkenbaar geworden. GRRM vind dit concept erg belangrijk.
Daarnaast, het hele idee van een enkele good guy die wint van de bad guys is juist een concept die GRRM vaak bekritiseerd, hij vond het hele Aragorn plot van LOTR juist slecht hierdoor.

spoiler:
daarom denk ik dus dat we dit hele verhaal over Azor Ahai niet moeten interpreteren als een letterlijke profetie.
Zo denk ik eerder dat er misschien een conflict komt tussen Jon en Daenerys waardoor Jon zich verplicht voelt Daenerys te vermoorden, dit doet hij om Daenerys ervan te weerhouden een domme actie te doen of zoiets. Deze moord van Jon zorgt ervoor dat de oorlog eindigt en de wereld gered wordt. Daardoor wordt Jon Azor Ahai, maar er zal geen brandend zwaard zijn, niemand zal Jon ook maar erkennen als Azor ahai door dat te doen. Longclaw zou hetzelfde blijven. Het einde zal geen zoetsappig verhaal zijn waarin een held op komt, het wordt een bittersweet einde waarin iemand een grote opoffering moet doen om de wereld te redden en daar geen erkenning voor krijgt. Precies hetzelfde verhaal als Jaime en the mad king.

Over een heel andere theory van reddit die ik zelf wel leuk vind hoe het verhaal mogelijk zal eindigen:
spoiler:
Voor de rest ben ik een grote voorstander van deze theory van reddit: https://www.reddit.com/r/...night_king_is_not_stupid/ die uitlegt dat de Night King direct naar kings landing gaat om dat in te nemen. Daardoor verwacht ik dat na aflevering 3 er weer drie grote groepen zijn, de Night King in Kings Landing, het erg verzwakte noorden na de grote veldslag waarin ze het leger van de White Walkers verslagen hebben en the Golden Company met Eurons floot er tussenin.

Een andere theory sluit hier om aan en is iets verder gezocht maar wel erg leuk. Het idee is juist dat na de veldslag in het noorden iedereen naar het zuiden zal trekken en dat de Night Kings King's Landing pas inneemt wanneer Daenerys en Jon dichtbij zijn. Heel Kings Landing wordt overgenomen door Whights. Maar vergeet niet dat er overal onder ed stad nog wildfire ligt. Jaime gaat de stad alleen in om nog als laatste hoop te proberen te onderhandelen met Cercei, maar ze wilt zichzelf opsluiten in de Red Keep terwijl de stad om haar heen ingenomen wordt. Jaime weet dat dit hopeloos is, vermoord Cercei en steek juist zelf de wildfire onder King's Landing aan om alle Whights te verslaan. Dan is Jaime juist Azor Ahai en de valonqar die Cercei zou vermoorden! Beide voorspellingen komen uit maar helemaal niet op de manier die je zou verwachten. Bovendien is dit een perfect tragisch einde voor Jaime.

[ Voor 18% gewijzigd door markdm op 17-04-2019 10:49 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Shmoozer schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:07:
[...]

Leuker/duidelijker was geweest als er stond: "Kan je me nog een duwtje geven?"

Dan was het een betere referentie aan de duw van S01E01
Handje helpen refereert naar 'geen hand ' en duwen naar het zetje geven van de toren.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Al die theorieën over Azor Ahai.. :')

Er zijn nog 5 afleveringen te gaan.. Ze zijn al 7 seizoenen bezig met opbouwen van vanalles.. Denk nou niet dat ze nu ineens nog zo'n verhaal gaan introduceren..

Ik verwacht zoiets:
Ep 1: introductie, kleine opbouw
Ep 2: Battle/groot event
Ep 3: Nasleep event, nieuwe opbouw
Ep 4: Battle/groot event
Ep 5: Nasleep event, nieuwe opbouw
Ep 6: Eindbattle, afsluiting

of dit

Ep 2: Battle/groot event
Ep 3: Nasleep event, nieuwe opbouw
Ep 4: nieuwe opbouw
Ep 5: Battle/groot event
Ep 6: Vervolg eindbattle, afsluiting

[ Voor 31% gewijzigd door Angeloonie op 17-04-2019 10:53 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
In de meeste seizoenen was toch de voorlaatste aflevering vaak een grote battle met de laatste aflevering juist allerlei mop-ups en gevolgen hiervan?

Ik kan me wel in @Xanaroth zijn verhaal vinden dat het eigenlijk de samenkomst van de grote huizen is die de NK kan verslaan, niet zozeer één persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:38
Uit interviews begreep ik dat episode 3 "de grote" zou zijn. Ik denk aan het volgende:

Ep 2: meer opbouw (van defenses)/paar reveals/WW voor de poorten (laatste 5 minuten)
Ep 3: Battle of Winterfell/grote reveal
Ep 4: nieuwe opbouw
Ep 5: veel opbouw/"korte" Battle of King's Landing
Ep 6: Afwikkeling eindbattle, afsluiting

Ik denk dat de bittersweet ending ook een wrang gevoel voor de kijker zal zijn die een heel snelle wrapup ziet. Er zullen toch nog wat losse eindjes aan blijven hangen.

En er komt ergens wel een vlammend zwaard tussen dat Jon vast houdt maar erg uitgebreid zie ik het stukje niet. Melisandre zal wel een klein verhaaltje spinnen en wss zichzelf opofferen.

[ Voor 15% gewijzigd door algalid op 17-04-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
En toch ben ik blij dat het afgelopen gaat zijn. Wordt verder een fantastisch seizoen met paar seriewaardige afleveringen gecompleteerd met feitelijk gewoon filmwaardige afleveringen.

Series moeten een einde hebben en niet geannuleerd worden omdat ze vervallen.

Ik ben superbenieuwd hoe e.e.a. gaat aflopen. Ineens is iedereen bij elkaar zal voor spanningen zorgen. Vooral benieuwd naar Arya. Waarom wil zij een wapen van dragonglass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik snap de logica eigenlijk niet dat de NK eerst naar Kings Landing gaat, of hij moet in zn eentje op Viserion gaan. Als je vanaf de wall naar het zuiden gaat moet je namelijk eerst door Winterfell heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die snap ik ook niet.

Welke EP had ook alweer het visioen met een vernielde throne room in King's Landing? Was dat Bran onder de boom toentertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Señor Sjon schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:28:
Die snap ik ook niet.

Welke EP had ook alweer het visioen met een vernielde throne room in King's Landing? Was dat Bran onder de boom toentertijd?
Yep

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Hetzelfde visioen zag ook Daenerys in seizoen 2, episode 10 in House of the Undying (wat dan later gerecycleerd is voor Bran in seizoen 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Chiron schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:16:
Ik snap de logica eigenlijk niet dat de NK eerst naar Kings Landing gaat, of hij moet in zn eentje op Viserion gaan. Als je vanaf de wall naar het zuiden gaat moet je namelijk eerst door Winterfell heen.
In zijn eentje op Viserion ja, draken zijn redelijk OP dus zo'n rare move zal het niet zijn voor de NK. Bovendien zorgt dat er voor dat de visions van Bran en Daenerys uit eerdere seizoenen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En King's Landing heeft geen wapens tegen WW buiten 1-2 Valyrian steel wapens. Dus in dat opzicht is de theorie dat de NK probeert Winterfell te omzeilen niet zo raar. Een miljoen inwoners meenemen het slagveld op tegen Winterfell kan zomaar helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• algalid
Er gaat al een oude theorie mee vanaf seizoen 4 of 5 (in een of andere variant):

NK maakt van King's Landing een Snow City en alle wights zitten binnen om alles voor te bereiden. Tyrion zal een oud plannetje boven halen: er is namelijk genoeg wildfire om de hele stad op te blazen.

Bran weet ondertussen dat hij Aerys opdracht moet geven om decennia eerder te beginnen. De "burn them all" loopt wat fout. Gelukkig was er de Kingslayer die te vroeg afvuren tegen hield. Daarom mag Jaime ook leven probeert Bran aan ijskoningin Dany te vertellen.

Ik vind het niet zo'n fantastisch plot maar ja, ik zal niet verbaasd zijn dat het verhaal zo down hill gaat. Zo halfbakken dat het niet eens een spoiler tag waard is. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door algalid op 17-04-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
algalid schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:00:
Er gaat al een oude theorie mee vanaf seizoen 4 of 5 (in een of andere variant):

NK maakt van King's Landing een Snow City en alle wights zitten binnen om alles voor te bereiden. Tyrion zal een oud plannetje boven halen: er is namelijk genoeg wildfire om de hele stad op te blazen.

Bran weet ondertussen dat hij Aerys opdracht moet geven om decennia eerder te beginnen. De "burn them all" loopt wat fout. Gelukkig was er de Kingslayer die te vroeg afvuren tegen hield. Daarom mag Jaime ook leven probeert Bran aan ijskoningin Dany te vertellen.

Ik vind het niet zo'n fantastisch plot maar ja, ik zal niet verbaasd zijn dat het verhaal zo down hill gaat. Zo halfbakken dat het niet eens een spoiler tag waard is. 8)7
Dat zou een.. boeiende ontknoping zijn. Burn them all van The Mad King, gewoon nog een hodor-achtige opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

Kings Landing is zo wat eigenlijk de enige stad die de mogelijkheid heeft om draken uit de lucht te schieten en het is ze in het verleden zelfs nog gelukt ook.
Vrij dom als de NK dan in zijn eentje op Viserion daar gaat aanvallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walteij
Chiron schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:16:
Nee hoor. Het is alleen logisch om vanaf castle Black (dat in het midden van de muur staat) via Winterfell naar het zuiden te trekken over de Kingsroad.
De WW en zijn leger hebben de Wall doorbroken bij Eastwatch by the sea (zoals de naam al doet vermoeden, dus de oostelijke punt van de Wall).
Vanaf daar kunnen ze eenvoudig via de Last hearth (waar Edd en Tormund elkaar weer eens ontmoetten), dan het Dreadfort (waar de Boltons de baas waren) naar White Harbour (Manderly) reizen om daarna het onvermijdelijke te moeten doen, namelijk Moat Cailin. Die vesting wordt als onneembaar vanaf het zuiden gezien, maar is al meerdere keren vanuit het noorden heroverd in de afgelopen seizoenen (eerst door de Greyjoys, daarna met behulp van Theon door de Boltons).
De NK kan dus met zijn gehele leger Winterfell compleet rechts laten liggen en doorstomen naar Kingslanding, rustig zijn eigen ondode leger versterken met alle slachtoffers die hij onderweg maakt.
s0kkie schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:12:
Kings Landing is zo wat eigenlijk de enige stad die de mogelijkheid heeft om draken uit de lucht te schieten en het is ze in het verleden zelfs nog gelukt ook.
is dat zo? Ik moet even teruggraven, ik kan me herinneren dat de enige draak die is neergehaald vanaf een kasteel Meraxes is, tijdens de Dornish wars. En dat gebeurde in Hellholt.

[ Voor 17% gewijzigd door walteij op 17-04-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
walteij schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:34:
[...]
Vanaf daar kunnen ze eenvoudig via de Last hearth (waar Edd en Tormund elkaar weer eens ontmoetten), dan het Dreadfort (waar de Boltons de baas waren) naar White Harbour (Manderly) reizen om daarna het onvermijdelijke te moeten doen, namelijk Moat Cailin. Die vesting wordt als onneembaar vanaf het zuiden gezien, maar is al meerdere keren vanuit het noorden heroverd in de afgelopen seizoenen (eerst door de Greyjoys, daarna met behulp van Theon door de Boltons).
Hmm. Daar zit dan ook wel weer wat in :) En het moeras rond Moat Cailin is een stuk begaanbaarder als de boel bevroren is.

Al is het dan nog wel een eindje naar Kings Landing:

http://quartermaester.info/

[ Voor 5% gewijzigd door Chiron op 17-04-2019 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
Chiron schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:38:
[...]

Hmm. Daar zit dan ook wel weer wat in :) En het moeras rond Moat Cailin is een stuk begaanbaarder als de boel bevroren is.

Al is het dan nog wel een eindje naar Kings Landing:

http://quartermaester.info/
Dat was precies de kaart die ik even had bekeken om er zeker van te zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik denk dat Winterfell vooral dient als een afleiding om veel menselijke troepen daar te krijgen (de rest zit enkel nog in het zuiden) en doden kunnen "herbruikt" worden als nieuwe cannon fodder. Ondertussen hebben ze daar al de troepen van Umber "gerecruteerd" en wss nog een paar anderen.

Aangezien het een groot gevecht zou zijn zal wel een derde tot de helft van het ondode leger aankomen terwijl de rest in een wijde bocht loopt. Sowieso moeten de opgesplitste troepen toch verslagen worden maar de opsplitsing reveal zou een shock moeten geven. Een shot op het einde van episode 3 waar de ice dragon een pad blaast door de streek van Moat Cailin. En een domme boogschutter die opkijkt en doodvriest als extraatje.

Ik vraag me af of het doden van de NK al de rest doodt. Wel een stomme zwakheid maar zou me niets verbazen!

[ Voor 11% gewijzigd door algalid op 17-04-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
algalid schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:53:
Ik denk dat Winterfell vooral dient als een afleiding om veel menselijke troepen daar te krijgen (de rest zit enkel nog in het zuiden) en doden kunnen "herbruikt" worden als nieuwe cannon fodder. Ondertussen hebben ze daar al de troepen van Umber "gerecruteerd" en wss nog een paar anderen.

Aangezien het een groot gevecht zou zijn zal wel een derde tot de helft van het ondode leger aankomen terwijl de rest in een wijde bocht loopt. Sowieso moeten de opgesplitste troepen toch verslagen worden maar de opsplitsing reveal zou een shock moeten geven.

Ik vraag me af of het doden van de NK al de rest doodt. Wel een stomme zwakheid maar zou me niets verbazen!
Het doden van een WW, zorgt er voor dat de wights die onder zijn controle vallen ook 'doodgaan', dat zag je duidelijk in de aflevering waarin Vyserion gedood wordt.
Een klein gevecht met wat wights en 1 WW. Zodra Jon de WW doodt met zijn valyrisch zwaard, vallen de wights neer en doen ze niets meer.
Dit is inderdaad een stomme zwakheid en eentje die de levenden moeten/zullen gaan uitbuiten. In plaats van strijd te voeren met het gehele leger van ondoden, moeten de levenden zich gaan richten op het uitschakelen van de WW's.
Een dergelijke overmacht is onmogelijk van te winnen, zeker omdat ieder slachtoffer aan de kant van de levenden een extra tegenstander oplevert.
Tactisch gezien zouden ze dus met de draken een pad moeten branden door de wights heen, richting de WW's. Over het pad moet vervolgens een (klein) leger uitgerust met wapens van Valyrisch staal en drakenglas de WW's gaan uitschakelen. Zodra je dit weet te doen, zouden de ondoden ook uitgeschakeld moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
walteij schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:58:
[...]
. Zodra je dit weet te doen, zouden de ondoden ook uitgeschakeld moeten zijn.
En dan wordt iedereen weer levend en wordt het een nog grotere reunie dan S08E01.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

walteij schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:34:
[...]
is dat zo? Ik moet even teruggraven, ik kan me herinneren dat de enige draak die is neergehaald vanaf een kasteel Meraxes is, tijdens de Dornish wars. En dat gebeurde in Hellholt.
Ik bedoelde niet dat het precies in Kings Landing was gebeurd, maar dat het de Lannisters al lang eerder een keer gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Hoe wordt je eigenlijk een Wight? Meteen als je gedood wordt door een White Walker? Of moeten die je op een speciale manier aanraken?

Hoeveel White Walkers zijn er eigenlijk? Want als je de WW dood, dan dood je iedereen die door die WW tot leven is gewekt begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
readytoflow schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:08:
Hoe wordt je eigenlijk een Wight? Meteen als je gedood wordt door een White Walker? Of moeten die je op een speciale manier aanraken?

Hoeveel White Walkers zijn er eigenlijk? Want als je de WW dood, dan dood je iedereen die door die WW tot leven is gewekt begrijp ik.
Hoe is terug te zien in de aflevering Hardhome.
Je hoeft niet gedood te worden door een WW, of door een Wight. Gewoon dood zijn is voldoende. De NK (en waarschijnlijk ook andere WW's) bezitten een vorm van magie waarmee ze de doden kunnen reanimeren.
Als je deze scene bekijkt, zijn er 13 WW's (12+ de NK), maar het kan goed zijn dat deze WW's de 'hogere officieren' zijn en er dus nog honderden 'onderofficieren' zijn die de Wights aan kunnen sturen.

We weten dat er 3 WW's zijn gedood tot nu toe. 1 door Sam na de val van Craster, 1 door Jon bij Hardhome en nog 1 door Jon in het gevecht voordat Vyserion gedood werd.
s0kkie schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:07:
[...]

Ik bedoelde niet dat het precies in Kings Landing was gebeurd, maar dat het de Lannisters al lang eerder een keer gelukt is :)
Maar Meraxes is gedood door de Dornish. Ik kan niet terugvinden dat er een draak in het verleden door een Lannister is gedood. Ik heb de lijst met draken doorgenomen, maar kan niet terugvinden dat er een specifiek door alleen een Lannister is gedood. Wellicht hebben Lannisters geholpen bij het doden van een (of meerdere) draken (zoals bij de bestorming van de Dragonpit), maar nergens waar een Lannister direct wordt benoemd.

[ Voor 26% gewijzigd door walteij op 17-04-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nou....dat moet toch te doen zijn?
Maar wordt je ook een wight als je door een wight gedood wordt? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
readytoflow schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:17:
Nee, de WW's zijn een soort van dodenbezweerders. De Wights zijn 'gewoon' ondoden, die aan gestuurd worden door de WW's. Hun ondode status is niet besmettellijk of overdraagbaar (zoals bij zombies of vampiers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 19:00
readytoflow schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:17:
Nee, je wordt een wight als je geresurrect word door een White Walker echter kan iedere (recent gedode) persoon geresurrect worden.

wat ook een van de redenen is (naast dat het bijna onmogelijk is om doden te begraven north of the wall) dat de Wildlings hun dode cremeren.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, dan had ik het goed in m'n gedachtes. Dus draken op de wights af sturen.
Zorgen dat je bij de WW kan komen. Dragonglass en Valyrian steel erop en klaar met die flauwekul toch :+

Pijlpunten van dragonglass zullen ze toch ook wel aan denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
s0kkie schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:12:
Een wight draak heeft niet zoveel last van een speer, die vliegt gewoon door. Hooguit door een brandende speer te gebruiken, doe je wat meer schade, maar daar heb je wel meer dan één bolt thrower nodig.
readytoflow schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:28:
Ja, dan had ik het goed in m'n gedachtes. Dus draken op de wights af sturen.
Zorgen dat je bij de WW kan komen. Dragonglass en Valyrian steel erop en klaar met die flauwekul toch :+

Pijlpunten van dragonglass zullen ze toch ook wel aan denken?
Werden ook gemaakt, zag je nadrukkelijk in de smederij van Winterfell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:42
Señor Sjon schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:31:
[...]

Een wight draak heeft niet zoveel last van een speer, die vliegt gewoon door. Hooguit door een brandende speer te gebruiken, doe je wat meer schade, maar daar heb je wel meer dan één bolt thrower nodig.

[...]

Werden ook gemaakt, zag je nadrukkelijk in de smederij van Winterfell.
Die gendry kan wel wat red-bull gebruiken lijkt me zo. Nu nog allemaal wapens moeten maken voor zoveel soldaten is me toch een klus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hij heeft nog een andere rol te vervullen en ik vermoed iets met Arya. Ik weet niet wat zij besteld heeft, maar het leek op een soort kruisboog/sling die je om je arm kan binden? Kon het niet goed zien.

Afbeeldingslocatie: https://c-6rtwjumjzx7877x24x78yfynhx2elfrjx78utyx2ehtr.g00.gamespot.com/g00/3_c-6bbb.lfrjx78uty.htr_/c-6RTWJUMJZX77x24myyux78x3ax2fx2fx78yfynh.lfrjx78uty.htrx2fzuqtfix78x2fx78hfqj_x78zujwx2f6036x2f60366829x2f8078568-lfrjx2btkx2bymwtsjx78x2bfwdfx2biwfltslqfx78x78.oulx3fn65h.rfwpx3dnrflj_$/$/$/$/$/$

Van: https://www.gamespot.com/...gendry-to-m/1100-6466264/
(hier weten ze het ook niet)

[ Voor 53% gewijzigd door Señor Sjon op 17-04-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:37
Señor Sjon schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:39:
Hij heeft nog een andere rol te vervullen en ik vermoed iets met Arya. Ik weet niet wat zij besteld heeft, maar het leek op een soort kruisboog/sling die je om je arm kan binden? Kon het niet goed zien.

[Afbeelding]

Het antwoord is te lezen op StackExchage:
That said the schematic shows two pieces that fit together and can come apart with one end being tipped in dragonglass so it is likely a long weapon that can be split into two dagger like weapons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Het lijkt me een soort speer te zijn, die inderdaad opgesplitst kan worden in een dolk en een korte speer. Wellicht zodat ze 'm kan gooien als het een vliegende ondode draak betreft?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Señor Sjon schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:39:

[Afbeelding]

Leek voor mij in eerste instantie op een atlatl maar weet dat nu niet meer zo net.
Arya is als assasin opgeleid dus het in die hoek zoeken is het meest logische.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
Ik zat meer te denken aan een wapenstok, waarbij de ene punt wordt bezet met haar Valyrische dolk en de andere punt met dragonglass (dat laatste staat ook op de tekening).
Arya is tenslotte flink getrained in het vechten met een stok.
Ze kan dus behoorlijk wat schade aanrichten met haar stok en zodra ze in een kleinere ruimte komt de stok splitsen, zodat ze haar dolk en het dragonglass tegelijkertijd kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Dit is wat het volk denkt over de afloop :P
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D4JgMOZWsAEeqXQ.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik denk dat er op een gegeven moment helemaal geen throne meer is om op te zitten, omdat ze 'm uitelkaar slopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Chiron schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:11:
Ik denk dat er op een gegeven moment helemaal geen throne meer is om op te zitten, omdat ze 'm uitelkaar slopen :+
Om de zwaarden uit de troon naar de ondooien te gooien?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Saffie_time schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:13:
[...]

Om de zwaarden uit de troon naar de ondooien te gooien?
Blijkt het allemaal valyrian steel te zijn :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Tsurany schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:20:
[...]

Of Sam en Genry herontdekken het proces voor het maken van Valryian steel, en komen erachter dat er behalve gewoon staal, ook nog Targaryen bloed en drakenvuur nodig zijn.

Ik zou het wel symbolisch vinden als die throne gesloopt wordt. Breaking the wheel. En dan de heerschappij over de 7 kingdoms op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Tsurany schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:20:
[...]

Nou ja...…. Hoewel het erg onwaarschijnlijk is, zou dit in theorie wel kunnen.
De zwaarden van de Iron Throne zijn samengesmolten door de vlam van Balerion the Black Dread, dus door drakenvuur.
Nu wordt er gezegd dat om valyrisch staal te smeden, je magische spreuken moet gebruiken, maar ook drakenvuur is blijkbaar essentieel voor het smeden van Valyrisch staal.
Wat nu als die magische spreuken helemaal niet nodig zijn en het staal alleen ongeschonden moet zijn als het door een drakenvlam is behandeld?

Het lijkt mij trouwens niet erg waarschijnlijk. Waarschijnlijker lijkt het mij dat Sam met zijn neus in de boeken iets leest over het maken van Valyrisch staal, waarna hij Gendry gaat opzoeken om te kijken of het hem lukt (Gendry was tenslotte de meestbelovende leerling-smid van Tobho Moth, de enige zwaardsmid in Westeros die Valyrisch staal kon bewerken, wat hij ook gedaan heeft toen hij het zwaard van de Starks, Ice, heeft omgesmeed tot de zwaarden, waar Brienne er nu een van heeft).

Damn, @Chiron was me al voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Staal gemengd met dragonglass, beiden gesmolten door drakenvuur, en dan gequenched in {Targaryen) bloed. Zoeits zal het wel zijn. Ik vermoed dat we het nog wel te zien krijgen.

The obvious is natuurlijk dat Bran even teleporteert naar het verleden in een Valyrische smederij en zo de kunst afkijkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Moet ie wel weten wat ie ziet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Chiron schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:38:
Staal gemengd met dragonglass, beiden gesmolten door drakenvuur, en dan gequenched in {Targaryen) bloed. Zoeits zal het wel zijn. Ik vermoed dat we het nog wel te zien krijgen.

The obvious is natuurlijk dat Bran even teleporteert naar het verleden in een Valyrische smederij en zo de kunst afkijkt :+
Je eerste zin ben ik het wel een heel eind mee eens.

Over je tweede zin.... Tot nu toe hebben we Bran alleen terug zien kijken naar gebeurtenissen in Westeros.
De Weirwood bomen komen ook alleen voor in Westeros. Brams kunsten zijn van ' the old gods', net als de Weirwood bomen (of misschien zijn de bomen wel de goden).
Valyrian steel is nooit gemaakt in Westeros, alleen in Essos (specifiek Valyria, vandaar de naam). Na de doem van Valyria zijn er geen nieuwe Valyrian steel zwaarden meer gemaakt. De Old Gods hebben geen presence op het continent Essos (oke, met uitzondering van the House of Black and White), alleen in Westeros.
Ik denk dus niet dan Brans kunstje gaat werken buiten Westeros.

[ Voor 3% gewijzigd door walteij op 17-04-2019 14:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:48
Christus, ik denk gewoon een leuke goede serie te kijken en ik lees hier complotttheorieën die dieper gaan dan 9/11. Respect, maar wordt je kijkplezier hier niet minder van? Kan me namelijk niet voorstellen dat als je er *zo* diep in zit je tevreden gaat zijn met wat voor einde ze dan ook gaan laten zien over een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
walteij schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:14:
[...]
We weten dat er 3 WW's zijn gedood tot nu toe. 1 door Sam na de val van Craster, 1 door Jon bij Hardhome en nog 1 door Jon in het gevecht voordat Vyserion gedood werd.
4 dan; 1 door Meera met dragonglass tijdens de aanval op de three eyed raven grot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Brammos85 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:17:
Christus, ik denk gewoon een leuke goede serie te kijken en ik lees hier complotttheorieën die dieper gaan dan 9/11. Respect, maar wordt je kijkplezier hier niet minder van? Kan me namelijk niet voorstellen dat als je er *zo* diep in zit je tevreden gaat zijn met wat voor einde ze dan ook gaan laten zien over een maand.
Nou, ik heb de boeken ook (meerdere keren) gelezen, inclusief de boeken die gaan over alles van voor Game of Thrones. Daardoor zit ik wel wat dieper in de materie ja :).
Sommige dingen in de serie vallen mij ook wat tegen, vooral sinds de serie dus de boeken heft ingehaald. Sindsdien is de dialoog tussen de personages duidelijk minder geworden.
Daar staat tegenover dat de serie zelf gewoon goed is en ook goed in elkaar steekt (alleen niet zo goed als de boeken).
Ik beleef dus aan de serie gewoon heel veel plezier. Ook allerlei kleine verwijzingen naar oude afleveringen (begin S08E01 is een leuke verwijzing naar S01E01 met Arya) kan ik waarderen.
Nu gaat het hier op tweakers minder ver qua complot-theorieen dan op andere websites, als je dit al ver vind gaan, moet je niet op het Westeros forum gaan kijken.
vergeleken met de mensen daar ben ik maar een baby als het gaat om de alle theorien….
icemotion schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:27:
[...]

4 dan; 1 door Meera met dragonglass tijdens de aanval op de three eyed raven grot.
Scherp!!! Die was ik helemaal vergeten.

[ Voor 8% gewijzigd door walteij op 17-04-2019 15:30 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• markdm
Brammos85 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:17:
De theorieën en de speculatie zijn juist twee van de leukste aspecten aan de serie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:39
S08E01 keek erg lekker weg. Heb zin in E02!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Al die theorieën geven voor mij alleen maar aan hoe goed de serie/boeken wel niet zijn. Het is fantastisch om te zien hoe sommige zaadjes geplant in seizoen 1/2/3 nu uitkomen. En zelfs nu, net voor het eind, gaan de theorieën nog alle kanten op. Heerlijk gewoon.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 09:16

Goverman

not loaded

Govervrouw en Goverman zijn weer begonnen vanaf seizoen 1, gewoon omdat het kan...

Een paar observaties:
- Bran zegt in ep 3 dat hij niet meer wil leven.
- Jon Snow geeft niets om titels en wil naar de Knight's watch.

Het lijkt er op dat GoT steeds datgene doet met mensen wat ze niet willen...

Als we zo naar de serie kijken, wat kan er dan gebeuren?

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb gisteren ook S1E1 aangezet. Grappig is dat Jaimy als een soort Prins Charming kloon begint (echt, hij komt zo uit Shrek wandelen). Ook Daenerys nog als timide schaapje. Zeker met de kennis van nu zie je veel meer verwijzingen naar latere eps die je vroeger miste en vooral heel veel karakterontwikkeling. Behalve Cersei, dat was toen al een b*tch. :+.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rouchken11
  • Laatst online: 00:19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
Señor Sjon schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:09:
Ik heb gisteren ook S1E1 aangezet. Grappig is dat Jaimy als een soort Prins Charming kloon begint (echt, hij komt zo uit Shrek wandelen). Ook Daenerys nog als timide schaapje. Zeker met de kennis van nu zie je veel meer verwijzingen naar latere eps die je vroeger miste en vooral heel veel karakterontwikkeling. Behalve Cersei, dat was toen al een b*tch. :+.
Klopt. De serie heeft dan ook een lekker hoge 'rewatch' waarde.
Mijn vrouw en ik keken altijd alle voorgaande seizoenen voordat er een nieuwe begon.
Of tenminste het voorgaande seizoen.
Er zitten regelmatig hints in voorafgaande afleveringen en de karakterontwikkeling is erg sterk en aannemelijk.

Je komt ook een paar opmerkelijke zaken tegen die eerder misschien niet opvielen.
Zo speelde bijvoorbeeld de acteur die Tommen speelt, eerst de rol van zijn neefje.
Nu zag ik dat in de eerste run, maar blijkbaar was het velen niet opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Zeg dan tenminste nog waar de spoiler over gaat...

Dit gaat dus over wie de Night King op de korrel zou hebben.

spoiler:
De acteur die de night king speelt heeft aangegeven dat de night king een heel specifiek doelwit heeft, en dat hij of zij nog niet bekend is.
Misschien zien we het verkeerd en is het helemaal niet de bedoeling dat de night king heel Westeros omtovert tot een permanent winter wonder zombieland, maar wil ie een specifiek iemand omleggen met een bepaalde reden.
Dat kan dan weer een (hele) oude bekende zijn zoals de three eyed raven/Bran, of iemand als Melisandre (die is ook aardig op leeftijd). Ben benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 19-04-2019 17:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat lijkt me wel een spoiler. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
_NooT_ schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:11:
[...]

Klopt. De serie heeft dan ook een lekker hoge 'rewatch' waarde.
Mijn vrouw en ik keken altijd alle voorgaande seizoenen voordat er een nieuwe begon.
...
Mijn plan is om na S08 alles eens opnieuw te bekijken. (Waarschijnlijk in de winter)
Ooit nog eens S01-S04 bekeken na S05 en dan merk je toch weer nieuwe dingen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rouchken11
  • Laatst online: 00:19
Chiron schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:17:
spoiler:
De acteur die de night king speelt heeft aangegeven dat de night king een heel specifiek doelwit heeft, en dat hij of zij nog niet bekend is.
Misschien zien we het verkeerd en is het helemaal niet de bedoeling dat de night king heel Westeros omtovert tot een permanent winter wonder zombieland, maar wil ie een specifiek iemand omleggen met een bepaalde reden.
Dat kan dan weer een (hele) oude bekende zijn zoals de three eyed raven/Bran, of iemand als Melisandre (die is ook aardig op leeftijd). Ben benieuwd.
Mijn 2 cent:
spoiler:
de NK is zelf een oude stark die zich vorige keer opgeofferd heeft om NK te worden en zo de doden te controleren. Hij wilt nu gewoon naar winterfell en een andere stark moet zijn plaats innemen. Dat zou bepaalde stukken uit de teasers en trailers verklaren, het zet een tragische ark voor John Snow op (die de nieuwe NK wordt) en het stopt de NK ark halverwege wat nog wat tijd over laat voor de ontknoping rond de Iron throne.
Dat was mijn idee ruwweg en dit lijkt daarin te passen.

Edit: het zou een pak van de woorden/slogans van de starks verklaren:
* winter is coming (ze weten dat de NK stark ooit terugkeert en vervangen moet worden)
* there must always be a stark in winterfell (om de switch te kunnen doen)
* the lone wolf dies and the pack survives (foreshadowing)

[ Voor 11% gewijzigd door rouchken11 op 18-04-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
rouchken11 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:45:
[...]

Mijn 2 cent:
spoiler:
de NK is zelf een oude stark die zich vorige keer opgeofferd heeft om NK te worden en zo de doden te controleren. Hij wilt nu gewoon naar winterfell en een andere stark moet zijn plaats innemen. Dat zou bepaalde stukken uit de teasers en trailers verklaren, het zet een tragische ark voor John Snow op (die de nieuwe NK wordt) en het stopt de NK ark halverwege wat nog wat tijd over laat voor de ontknoping rond de Iron throne.
Dat was mijn idee ruwweg en dit lijkt daarin te passen.

Edit: het zou een pak van de woorden/slogans van de starks verklaren:
* winter is coming (ze weten dat de NK stark ooit terugkeert en vervangen moet worden)
* there must always be a stark in winterfell (om de switch te kunnen doen)
* the lone wolf dies and the pack survives (foreshadowing)
één ding. John is geen stark ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
1 cent
spoiler:
De NK heeft een aantal ontmoet en niet doorgezet zoals de party die de wight moest vangen en Daenerys. Bran lijkt me nog het meest logische, aangezien zijn voorganger al die tijd verscholen heeft gezeten voor de NK.
analogworm schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:00:
[...]

één ding. John is geen stark ;)
Wolf met drakenbloed, wel 50% Stark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Señor Sjon schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:01:
1 cent
spoiler:
De NK heeft een aantal ontmoet en niet doorgezet zoals de party die de wight moest vangen en Daenerys. Bran lijkt me nog het meest logische, aangezien zijn voorganger al die tijd verscholen heeft gezeten voor de NK.

[...]

Wolf met drakenbloed, wel 50% Stark.
Fair enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Chiron schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:17:
spoiler:
spoiler:
Ik had ook al verwacht dat de NK een veel specifieker doel had dan gewoon Westeros innemen, wat dit nou precies is is nog pure speculatie. Maar gelukkig hou ik van speculatie dus ik zie verschillende mogelijke verklaringen:
1. de NK wilt de magie van de draken de wereld uit helpen. Toen Daenerys draken geboren werden voelde iedereen dit over de hele wereld door een terugkeer van magie, het maken van wildfire in Kings Landing ging een stuk sneller en de magie van The House of the Undying was sterker in Qarth. De NK voelt deze magie en wist dat de draken naar Westeros zouden komen, dus probeert hij Westeros in te nemen om de draken te vermoorden.
2. Iets met de Starks zoals @Chiron al aangaf, maar ik vind het moeilijk hier een goede coherente en satisfying theory uit te halen.
3. Iets met geloof en weirwood trees, de White Walkers zijn dus gevormd door magie van the Children of the Forest en het geloof in de Old gods begint steeds meer af te nemen, R'hllor begint steeds populairder te worden en hij is wel het tegenovergestelde van de WW's dan willen. Voorbeeld: Stannis heeft de Wierdood Tree in Storms End verbrand.
4. Er is een bekende theory dat The Wall gemaakt is met de hulp van de White Walkers, als een soort van divisie van dat boven de muur voor de WW's is en onder de muur voor de mensen. In deze theory is Azor Ahai niet een persoon die met een brandend zwaard de WW's verslaat, maar een diplomaat die het pact sluit. De Nights Watch had dan misschien hier een rol in die verloren gegaan is sinds dat de Targaryens de macht hebben in Westeros. Misschien zien de WW's het bestaan van de Wildlings boven de muur wel als een soort verraad van de pact.

Zelf zie ik een combinatie als 2 en 4 als de oorzaak. Er was een soort afspraak met betrekking tot de Starks en over The Wall als grens tussen de twee. Maar wat deze afspraak in hield weet ik echt niet.

Pagina: 1 ... 36 ... 70 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic