Dat kind in de fik aan de muur. Wat wilt de nightking daar mee uiten? Voorheen was het altijd vrij klinisch wat hij deed.
@Robehr Dat lijkt me meer voor de kijker dan nuttig binnen het plot. Zie je zo'n leger bij ons al binnenvallen en dan eerst nog een tapijt weven, want wie weet komt er hier iemand nog langs als we weg zijn.
Mss dat het magisch is, maar ik denk dat ze het volgende aflevering al vergeten zijn.
Mss dat het magisch is, maar ik denk dat ze het volgende aflevering al vergeten zijn.
Quote: "Having only six episodes don’t mean that GoT S8 is losing out. The length of the upcoming episodes was revealed by sound designer Paula Fairfield. Reportedly, she told that the episodes of Game of Thrones S8 will be of feature film length. It means that they would be close to 80 minutes each instead of usual 60 minutes. Moreover, the GoT season 7 finale was 80 minutes long."
Eerste episode is 64 min. Valt toch tegen. Hoop dat het verhaal wel drastisch beter is.
Eerste episode is 64 min. Valt toch tegen. Hoop dat het verhaal wel drastisch beter is.
Dit zijn de lengtes (zonder recap en preview):
- Winterfell – 54 mins
- Episode two – 58 mins
- Episode three – 82 minutes
- Episode four – 78 minutes
- Episode five – 79 minutes
- Episode six – 79 minutes
Ongeveer 50min vanaf na de opening credits tot begin eind credits.honey schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:09:
PSN ID: Beest41
Ah, bedankt! Het wordt wel beter dus. Ze hebben nog erg veel verhaallijnen af te ronden en hoop dat ze het een beetje fatsoenlijk doen.algalid schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:18:
Dit zijn de lengtes (zonder recap en preview):
- Winterfell – 54 mins
- Episode two – 58 mins
- Episode three – 82 minutes
- Episode four – 78 minutes
- Episode five – 79 minutes
- Episode six – 79 minutes
Qua lengte is het wel magertjes, vooral in de wetenschap dat ze nu nog steeds bezig zijn met de story van The Winds Of Winter. Het laatste boek (A Dream Of Spring) lijkt compleet te worden overgeslagen op de laatste episode na.honey schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:21:
[...]
Ah, bedankt! Het wordt wel beter dus. Ze hebben nog erg veel verhaallijnen af te ronden en hoop dat ze het een beetje fatsoenlijk doen.
Prima herintroductie van de karakters. Een aantal informatieve zaken afgehandeld en daarmee een prima start van het laatste seizoen.
Niet iedereen (incl. mijzelf) heeft zin om vooraf alles terug te kijken om te weten hoe het ook alweer zat. Nu iedereen zo'n beetje aan bod is gekomen, weet je weer waar iedereen is en wat de stand van zaken is.
Op naar meer spanning!
Niet iedereen (incl. mijzelf) heeft zin om vooraf alles terug te kijken om te weten hoe het ook alweer zat. Nu iedereen zo'n beetje aan bod is gekomen, weet je weer waar iedereen is en wat de stand van zaken is.
Op naar meer spanning!
Ik zag haar zitten in het publiek in Winterfell tijdens het bespreken van de praktische zaken in het beginTsurany schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:08:
[...]
ik miste alleen Brienne deze aflevering. Maar wellicht dat ze de komende aflevering een entree maakt met Jaime samen.
[...]
11:20 ongeveer, ze zit naast die piepklein felle lady die zicht afvraagt wat Jon nu is, nu die geen king of the north meer is
[ Voor 15% gewijzigd door NiGeLaToR op 15-04-2019 20:47 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Vind het hele verhaal van en rondom Euron een luchtbel, ingegeven omdat de schrijver het beetje saaiig eind vond worden. Helaas... ik vind Euron saai.
Laatste seizoen. Helaas. Je weet nu al dat de draken koningin niet gaat flippen als Jon verteld dat hij de rechtmatige koning zou moeten zijn.
Waarschijnlijk is het hush. Mond houden en vechten tegen de undead.
Waarschijnlijk is het hush. Mond houden en vechten tegen de undead.
Brienne was weldegelijk aanwezig, ze stond op de achtergrond bij een scène duidelijk in beeld.Tsurany schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:08:
... ik miste alleen Brienne deze aflevering. Maar wellicht dat ze de komende aflevering een entree maakt met Jaime samen.
[...]
Edit: screencap

[ Voor 14% gewijzigd door Pinobigbird op 15-04-2019 21:40 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Dus nog 1 aflevering. Want de Winterfell battle is aflevering 3.shoombak schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:25:
Dit wordt een soap tot 'the final battle'
Nee hoor, in eerdere afleveringen zijn er ook al diverse patronen/vormen neergelegd met lichamen/lichaamsdelenRobehr schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:51:
Dat kind in de fik aan de muur. Wat wilt de nightking daar mee uiten? Voorheen was het altijd vrij klinisch wat hij deed.
Verder, erg toffe aflevering. Beetje tam, maar een goede intro voor het nieuwe seizoen. Dat jochie was wel ff schrikken
Vaak bu'j te bang!
Ik vond het een prima aflevering. Geen top aflevering, maar een fijne aflevering om er weer in te komen en wat touwtjes aan elkaar te knopen. Na de aflevering kwam een voorproefje voor volgende week, daarna kwam wat commentaar van de makers over deze aflevering, dat vond ik ook wel leuk.
Nog even voor de duidelijkheid:
De aflevering is uitgezonden, dus mag open besproken worden.
De beelden die getoond zijn over de volgende aflevering mogen besproken worden in spoiler tags.
Eventuele boek spoilers (voor zo ver die er nog zijn) mogen besproken worden in spoiler tags of in het boek topic.
Nog even voor de duidelijkheid:
De aflevering is uitgezonden, dus mag open besproken worden.
De beelden die getoond zijn over de volgende aflevering mogen besproken worden in spoiler tags.
Eventuele boek spoilers (voor zo ver die er nog zijn) mogen besproken worden in spoiler tags of in het boek topic.
Daar is een theorie over die ik door dit soort beelden steeds mee begin te geloven:Robehr schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:51:
spoiler:
De oorlog kan misschien niet beëindigt worden met vechten, maar misschien wel door 'vrede' te sluiten met The Night King. Volgens deze theorie zou de NK opzoek zijn naar een troon opvolger, maar heeft hij iemand nodig met koninklijk bloed. de NK is hoogst waarschijnlijk zelf een Stark (lees andere theorieën, maar dat is zeer aannemelijk), hij heeft in ieder geval bloed uit een bepaalde lijn. Hij zou uit zijn op het kind van Dany en Jon, om die reden zou hij Jon al meermaals hebben laten ontsnappen. Hij wacht to ze een kind krijgen.
GRRM heeft altijd een 'bitterzoet' einde voorspeld, dit past precies in dat straatje, Jon en Dany die hun kind moeten afstaan aan de NK om de oorlog te beëindigen.
GRRM heeft altijd een 'bitterzoet' einde voorspeld, dit past precies in dat straatje, Jon en Dany die hun kind moeten afstaan aan de NK om de oorlog te beëindigen.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik vond de reünie tussen Arya en Jon wel mooi eigenlijk.
Prima aflevering die soms iets te zoetsappig was, maar fuck it! Er staat zoveel te gebeuren, dat zo een ´intro´ aflevering wel mag!
Volgens mij moeten sommigen hier hun verwachtingen bijstellen
Je moet een eerste aflevering van een seizoen niet meteen openen met volle bak actie, geweld en grote momenten. Dat werkt niet. Het beste is het om een soort intro te doen, personages weer terug te brengen en het verhaal even samen te vatten en deuren te openen naar de rest van het seizoen. Dat is exact wat de eerste aflevering heeft gedaan.
- We hebben de key personages nu weer gezien.
- We weten nu (weer) hoe de relaties zijn.
- Sommigen zien elkaar (weer) voor het eerst en dat zorgt voor nieuwe dynamiek.
- We weten hoe ver de White Walkers nu zijn.
- We weten een beetje wat de plannen van diverse personen zijn.
Dat heb je gewoon nodig voor een fatsoenlijk seizoen, zeker na een pauze van 2 jaar. Nu kan de vaart erin gezet kan worden. Plannen uitvoeren en verhaallijnen afsluiten met als einde de climax.
Ik vond het een goed begin en ik zat er vanaf de eerste seconde tot het einde helemaal in
Dat heb je gewoon nodig voor een fatsoenlijk seizoen, zeker na een pauze van 2 jaar. Nu kan de vaart erin gezet kan worden. Plannen uitvoeren en verhaallijnen afsluiten met als einde de climax.
Ik vond het een goed begin en ik zat er vanaf de eerste seconde tot het einde helemaal in
Die 1 seconde zonder tekst is niet zo weldegelijk aanwezigPinobigbird schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:35:
[...]
Brienne was weldegelijk aanwezig, ze stond op de achtergrond bij een scène duidelijk in beeld.
Edit: screencap
[Afbeelding: Brienne]
Het leek een beetje op een projectiel-achtig wapen. Een soort mes/speerpunt dat afgevuurd kan worden ofzo.Obbiie schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:31:
Ben ik nou de enige die benieuwd is wat Arya nou wilt? Uiteraard iets met dragonglass maar wat?
@SomerenV het lijkt welhaast of het wat minder serieus is allemaal. Ik wil olifanten. Dat gedoe met Aegon z'n ego-wip met de koningin, lekker potje vliegen, het ging maar door
Wel tof, maar denk dat de serie door z'n cultstatus in het laatste seizoen misschien niet helemaal bloedserieus meer is
Enfin, scheelt dat we nu geen 2 jaar hoeven te wachten, maar.. een week, is het niet?
Enfin, scheelt dat we nu geen 2 jaar hoeven te wachten, maar.. een week, is het niet?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat had eigenlijk beter in een prequel / tussentijdse aflevering / special gepast. Nu is het ook wel raar dat men twee jaar geleden in de laatste aflevering allemaal (althans een hoop) vriendjes zijn geworden en twee jaar later meteen de eerste aflevering is het oorlog (al een dorp binnen gevallen)?SomerenV schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:18:
Volgens mij moeten sommigen hier hun verwachtingen bijstellenJe moet een eerste aflevering van een seizoen niet meteen openen met volle bak actie, geweld en grote momenten. Dat werkt niet. Het beste is het om een soort intro te doen, personages weer terug te brengen en het verhaal even samen te vatten en deuren te openen naar de rest van het seizoen. Dat is exact wat de eerste aflevering heeft gedaan.
Het was IMHO beter geweest als het meeste van deze aflevering in een special zat waarbij het nog geen oorlog was en men wat ging voorbereiden en aankwam bij Winterfell. Deze aflevering had iets meer actie mogen hebben, denk aan meer tijd voor het veroveren van het schip en misschien nog iets meer over de Iron Bank?
Net via de Ziggo go app gekeken. De donkere scènes zien er niet uit zo. Veel te donker. Hebben meer mensen dit?
De donkere scènes zijn idd lastig te zien, het beperkte kleurbereik van de uitzending helpt niet. En zij die echt pech hebben kijken op een scherm met een contrast van 100:1, dan zie je enkel een zwarte blob zweven.
Hier een artikel met een interview met 2 leden van de studio (Elastic) dat de oude en de nieuwe intro maakte: https://www.theringer.com...-kirk-shintani-angus-wallalgalid schreef op maandag 15 april 2019 @ 07:32:
Het budget is stevig omhoog gegaan (en de CPU rendering kracht ook), indrukwekkend:
[YouTube: Opening Credits | Game of Thrones | Season 8 (HBO)]
(let op: er wordt ook gerefereerd aan iets wat in de eerste aflevering gebeurt - maar die gebeurtenis is hier ook al langs gekomen in een reactie)
Qua aflevering zelf eentje die vooral in het teken stond van verplaatsen van de schaakstukken (sinds de vorige aflevering) en de reünies tussen personages plus nieuwe ontmoetingen, maar daarnaast ook het bekend maken/worden van belangrijke informatie en gebeurtenissen (uit het vorige seizoen). Vooral het oplossen van vragen en inlossen van verwachtingen sinds het vorige seizoen (waar een ieder dus al 1,5 jr over heeft kunnen speculeren..) en natuurlijk ook van de trailer.
Het is nu de vraag hoe dingen gaan uitspelen en/of personen gaan belasten de komende afleveringen, en of dat snel gaat of juist langer gaat duren. Maar goed er liggen nu nog zoveel opties open, eerst maar eens afwachten tot de (eerste?) grote slag en wie of wat die overleeft.
Kijk op een oled tv, maar blijft gaar. Interactieve tv op de decoder deed het trouwens niet. Als ik op YouTube trailers ed kijk zien ze er wel normaal uit, dus het is iets van Ziggo.algalid schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:42:
De donkere scènes zijn idd lastig te zien, het beperkte kleurbereik van de uitzending helpt niet. En zij die echt pech hebben kijken op een scherm met een contrast van 100:1, dan zie je enkel een zwarte blob zweven.
Welke scene / tijd precies? Misschien leuk om een screenshot te vergelijken? Hier was het niet storend maar het is natuurlijk geen HDR.Sj44k13 schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:45:
[...]
Kijk op een oled tv, maar blijft gaar. Interactieve tv op de decoder deed het trouwens niet. Als ik op YouTube trailers ed kijk zien ze er wel normaal uit, dus het is iets van Ziggo.
Huh? Welk dorp is er naar jouw mening al ingevallen dan?Verwijderd1 schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:36:
[...]
(…) en twee jaar later meteen de eerste aflevering is het oorlog (al een dorp binnen gevallen)?
Ik heb geen mediabox, dus heb de aflevering via de Ziggo GO app gecast naar de chromecast. Daarbij had ik geen last van scenes die te donker waren. Maar misschien is mijn televisie anders ingesteld.Sj44k13 schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:45:
[...]
Kijk op een oled tv, maar blijft gaar. Interactieve tv op de decoder deed het trouwens niet. Als ik op YouTube trailers ed kijk zien ze er wel normaal uit, dus het is iets van Ziggo.
[quote][b][message=5h?file=Map_of_the_Wolfswood.jpg
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:49 ]
spoiler:
Indrukwekkendste scene van de 1e aflevering vond ik die waarin Daenerys Samwell komt bedanken voor het redden van Jorah en Daenerys er dan achter komt dat Samwell een Tarly is en ze dus zijn vader en broer in de as gelegd heeft.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Sam z'n acteerwerk was 10/10 deze ep. Hoeft geen spoilertags trouwens.PatrickC schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:08:
spoiler:Indrukwekkendste scene van de 1e aflevering vond ik die waarin Daenerys Samwell komt bedanken voor het redden van Jorah en Daenerys er dan achter komt dat Samwell een Tarly is en ze dus zijn vader en broer in de as gelegd heeft.
PSN ID: Beest41
Ik kwam er vandaag achter dat het kijken van HBO tegenwoordig alleen maar via ziggogo.tv kan als je geen mediabox hebt? Ik heb een LG OLED 2018 zonder mediabox maar met CI+ module (paar maand geleden gekocht) en kreeg het interactieve gedeelte van Ziggo wel aan de praat maar dat was een ervaring van niks. Season 0 t/m 7; waarbij season 7 niet season 8 is zoals je zou denken.saviour schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:59:
[...]
Ik heb geen mediabox, dus heb de aflevering via de Ziggo GO app gecast naar de chromecast. Daarbij had ik geen last van scenes die te donker waren. Maar misschien is mijn televisie anders ingesteld.
Wat is de beste (legale) manier om GoT te kijken zonder mediabox met een nieuwe TV? M'n pc is overigens vast geknoopt aan m'n tv via HDMI. Ik zou ook graag bijvoorbeeld engelse subs willen ipv NL. Iemand een idee?
Eens, hier via een Apple tv gekeken. En vergeleken met de download direct via tv gigantisch verschil. Ook mbt geluid. Nja, dan zou het in dit geval nog de Apple tv kunnen zijn. Maar ik vermoed Ziggo..Sj44k13 schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:45:
[...]
(Niet mijn eigen setup dus kan weinig testen)
@Osiris de scène aan het einde. Dat Tormund(?) en companen met het vlammende zwaard door de donkere gangen heen liepen op weg naar die dooie Umber.
Overigens, iemand hier zei net dat t budget omhoog was gegaan. Maar vonden meer mensen dat de scènes met dani en John niet goed matchen met de achtergrond? Ik dacht echt duidelijk te zien dat Dani en John er ingeplakt waren..
Nja, azijnzeik modus uit. Idd een goeie aflevering kwa opbouw en herintroductie. Je merkt al duidelijk dat er een en ander wringt in de alliantie en het is maar de vraag hoe lang dat goed gaat. Én eindelijk weet John dat hij een targaryan is.. king and Queen? Of vechtscheiding?
Hier download op OLED en zag er echt goed uit. Her en der wat banding, maar de donkere scenes waren goed te zien.
Afleveirng was ook erg vet
Afleveirng was ook erg vet
[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 15-04-2019 23:17 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Het ging Theon ook wel heel makkelijk af zeg!
Maar ben benieuwd wat er nog gaat komen
Maar ben benieuwd wat er nog gaat komen
Het budget is van $4 miljoen per episode langzaam gegroeid naar $10 miljoen vorig seizoen en $15 miljoen dit seizoen.analogworm schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:12:
Overigens, iemand hier zei net dat t budget omhoog was gegaan. Maar vonden meer mensen dat de scènes met dani en John niet goed matchen met de achtergrond? Ik dacht echt duidelijk te zien dat Dani en John er ingeplakt waren..
Helaas gaat daar wel meteen $5 miljoen af voor de 5 hoofdpersonages (per aflevering hé) en dan is er nog $10 miljoen voor nevenpersonages, decor, kostuums en CGI. Ik vrees dat het budget voor de green key lager ligt dan bij de grote Hollywood films (en zelfs die zien er niet helemaal feilloos uit).
De tandjes... Nee klopt, al is de green screen wel met rasse schreden verbeterd het afgelopen decennium. Vroeger zag je bij wijze van de pixels van de cgi. En lag het kleurenspectrum er wat off.algalid schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:18:
[...]
Het budget is van $4 miljoen per episode langzaam gegroeid naar $10 miljoen vorig seizoen en $15 miljoen dit seizoen.
Helaas gaat daar wel meteen $5 miljoen af voor de 5 hoofdpersonages (per aflevering hé) en dan is er nog $10 miljoen voor nevenpersonages, decor, kostuums en CGI. Ik vrees dat het budget voor de green key lager ligt dan bij de grote Hollywood films (en zelfs die zien er niet helemaal feilloos uit).
Desalniettemin van de aflevering van t vorige seizoen, dat de draken de lannister caravan aanvielen, de making of gekeken. 't is wel bizar hoeveel lagen ze hebben van opnamen, cgi en kleur overlays enzo. 't is hoe dan ook een knap staaltje werk.
Je moet voor de gein The Lord of the Rings eens terugkijken, of Star Wars Episode 1-2. De CGI + green screen is echt om te janken zo slecht als je dat nu ziet. Wat dat betreft doet GoT het absoluut niet slecht, al helemaal niet als je bedenkt dat je een serie kijkt en geen blockbuster Hollywood film. Het budget wat GoT heeft voor één seizoen is gelijk (of zelfs minder dan) aan een Hollywood film.analogworm schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:24:
[...]
De tandjes... Nee klopt, al is de green screen wel met rasse schreden verbeterd het afgelopen decennium. Vroeger zag je bij wijze van de pixels van de cgi. En lag het kleurenspectrum er wat off.
Desalniettemin van de aflevering van t vorige seizoen, dat de draken de lannister caravan aanvielen, de making of gekeken. 't is wel bizar hoeveel lagen ze hebben van opnamen, cgi en kleur overlays enzo. 't is hoe dan ook een knap staaltje werk.
Ik heb dat gevecht nog eens bekeken en ze maakten daar slim gebruik van Dany op achtergrond van witte wolken of haar (digitale) achterkant. Je ziet ook vaak de draak vanop de zijkant waar Dany juist achter de vleugels zit.
Ik denk dat ze meer succes zouden hebben met een digitale Dany maar voor authenticiteit zullen ze wss opteren om altijd de green key te nemen, ook al zou je met deepfake technieken haar gezicht erop kunnen zetten zoals voor Cersei's walk of shame werd gedaan.
Hopelijk wordt bij de grote battle van 50 minuten slim gebruik gemaakt van CGI en practical effects.
Ik denk dat ze meer succes zouden hebben met een digitale Dany maar voor authenticiteit zullen ze wss opteren om altijd de green key te nemen, ook al zou je met deepfake technieken haar gezicht erop kunnen zetten zoals voor Cersei's walk of shame werd gedaan.
Hopelijk wordt bij de grote battle van 50 minuten slim gebruik gemaakt van CGI en practical effects.
Nee precies, dat zet het ook wel weer in perspectief. Als fotograaf weet ik hoe moeilijk het kan zijn om beelden op elkaar te matchen. Laat staan als het bewegend beeld is.SomerenV schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:34:
[...]
Je moet voor de gein The Lord of the Rings eens terugkijken, of Star Wars Episode 1-2. De CGI + green screen is echt om te janken zo slecht als je dat nu ziet. Wat dat betreft doet GoT het absoluut niet slecht, al helemaal niet als je bedenkt dat je een serie kijkt en geen blockbuster Hollywood film. Het budget wat GoT heeft voor één seizoen is gelijk (of zelfs minder dan) aan een Hollywood film.
't leek me nu echter voor het eerst op te vallen dat het er slechter uitzag dan ik mij kan herinneren van vorige seizoenen. Maar goed, misschien herinner ik het mij wel verkeerd..
@algalid het zijn vooral de close shots met Dany vliegend op de draak. Doet me zo denken aan die oude in de auto shots. Waarbij gebruik werd gemaakt van een stilstaande auto met een geprojecteerde achtergrond die voorbij kwam. Typisch in series van denk jaren 90?
[ Voor 13% gewijzigd door analogworm op 15-04-2019 23:47 ]
Waar ze altijd zo aan het stuur zitten te trekken, dat als dat werkelijkheid was geweest die auto van links naar rechts was gezwabberd over minstens 3 rijstokenanalogworm schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:43:
@algalid het zijn vooral de close shots met Dany vliegend op de draak. Doet me zo denken aan die oude in de auto shots. Waarbij gebruik werd gemaakt van een stilstaande auto met een geprojecteerde achtergrond die voorbij kwam. Typisch in series van denk jaren 90?
Dit dus.
Verwijderd1 schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:01:
[...]
Van Wikipedia
[...]
Dat is dus hier, rechtsboven op de kaart:
[Afbeelding]
Bron: https://gameofthrones.fan...=Map_of_the_Wolfswood.jpg
Aah, die ja. Zat qua 'oorlog' meer aan Cersei te denken enzo. Was die dooien alweer vergetenanalogworm schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:12:
[...]
@Osiris de scène aan het einde. Dat Tormund(?) en companen met het vlammende zwaard door de donkere gangen heen liepen op weg naar die dooie Umber.
ik kwam er na een uur ook achter dat seizoen 0 seizoen 8 is. Denk een fout bij opvoeren vanuit Ziggowei9ojcqw89 schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:10:
[...]
Ik kwam er vandaag achter dat het kijken van HBO tegenwoordig alleen maar via ziggogo.tv kan als je geen mediabox hebt? Ik heb een LG OLED 2018 zonder mediabox maar met CI+ module (paar maand geleden gekocht) en kreeg het interactieve gedeelte van Ziggo wel aan de praat maar dat was een ervaring van niks. Season 0 t/m 7; waarbij season 7 niet season 8 is zoals je zou denken.

Haha, had ik ook in eerste instantie. Snapte er niks van. Zag wel Seizoen 8 op de telefoon maar niet op de TV. Toen via ander menu wel bei Seizoen 8 uit gekomen en gekeken.majoh schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:00:
[...]
ik kwam er na een uur ook achter dat seizoen 0 seizoen 8 is. Denk een fout bij opvoeren vanuit Ziggo
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Wat vertel je me nu. Was dat een body-double?algalid schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:43:
... met deepfake technieken haar gezicht erop kunnen zetten zoals voor Cersei's walk of shame werd gedaan.
Durfde ze niet zelf?
//Edit
Haar toelichting. Interessant
[ Voor 28% gewijzigd door frickY op 16-04-2019 08:13 ]
Grauwvreugden, Onbezoedelen
Er zouden wat andere mensen bij de vertalingen van Ziggo moeten gaan werken.

Dat zijn de vertaalde equivalenten uit de boeken. Ik vind ze ook maar niets maar in grote mate geen verzinsels van een creatieve Ziggo vertaler.
Dit was inderdaad echt top. Het verschil in hoe hij reageerde op z'n vader en z'n broer was echt impressive.SCARfaceE schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:10:
[...]
Sam z'n acteerwerk was 10/10 deze ep. Hoeft geen spoilertags trouwens.
I have stability. The ability to stab.
*knip* dat is niet de bedoeling.
[ Voor 85% gewijzigd door Mx. Alba op 16-04-2019 15:13 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Hier met Telenet geen enkel probleem qua beeldkwaliteit. Boven Led, beneden nog een uitstekende Pana Plasma. Zwart is zwart maar toch perfect te bekijken met voldoende contrast.
Aflevering... TOP! Had niet direct bloedstollende battles verwacht, maar de opbouw zat er weer in. En een paar blote tietjes, wat grappige momenten, serieuze momenten, ...
Yup ik kijk uit naar E2!
Aflevering... TOP! Had niet direct bloedstollende battles verwacht, maar de opbouw zat er weer in. En een paar blote tietjes, wat grappige momenten, serieuze momenten, ...
Yup ik kijk uit naar E2!
Never ever financial advice...
Dat onbezoedelden vreemd over komt maar unsullied niet, betekent alleen dat Engels niet je moedertaal is. Het is de letterlijke vertaling. GreyJoys vertalen naar Grauwvreugden vind ik dan mooier dan Grijspleziers.s0kkie schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:23:
Grauwvreugden, Onbezoedelen![]()
OTOH, het is lang geleden dat ik naar zwaar metaal muziek heb geluisterd of dat ik in een lopiepratie heb gesproken.
Maar inderdaad, houd vooral de boeken aan qua vertaling.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Geweldige aflevering vond ik. De emotie was te voelen door al het wederzien van de verschillende personages die allemaal zo veel hebben meegemaakt in tussentijd. Dat is echt de kracht van GoT als je het mij vraagt. De ontmoeting tussen Tyrion en Sansa, The Hound en Arya en Bran en Jamie
etc etc. Deze aflevering laat mooi zien dat iedereen alle ongeschreven regels van wie de goede zijn en wie de slechteriken, wie ze moeten volgen, hoe je moet omgaan met het onbekende (draken) en vreemden overboord (moet) worden gegooid en er een nieuwe realiteit is. Het zegt iets als alle haat en nijd aan de kant wordt gezet voor een gezamenlijk doel en dat kon je mooi aflezen aan de gezichten deze aflevering.
Ik vind het jammer dat mensen direct actie verwachten en daarom de episode lager beoordelen. Dit is altijd waar het om gegaan is in GoT. En natuurlijk is de serie wat commerciëler geworden door wat spectaculaire battles erin te gooien maar de kern is toch echt de ontwikkeling van de personages en daar was deze episode een prachtig voorbeeld van.
De onthulling van Sam aan Jon vond ik overigens wat underwhelming. Dat was toch voor 7 seizoenen HET plotgeheim, daar had ik wat meer van verwacht.
Ik vind het jammer dat mensen direct actie verwachten en daarom de episode lager beoordelen. Dit is altijd waar het om gegaan is in GoT. En natuurlijk is de serie wat commerciëler geworden door wat spectaculaire battles erin te gooien maar de kern is toch echt de ontwikkeling van de personages en daar was deze episode een prachtig voorbeeld van.
De onthulling van Sam aan Jon vond ik overigens wat underwhelming. Dat was toch voor 7 seizoenen HET plotgeheim, daar had ik wat meer van verwacht.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
wees blij dat Rammert Sneeuw al niet meer in de serie voorkomts0kkie schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:23:
Grauwvreugden, Onbezoedelen![]()
@MrFl0ppY ik denk dat Jon weinig met die kennis gaat doen omdat hij gefocussed is op 1 ding - overleven. Stel dat Dany zijn claim op de troon niet accepteert dan valt de hele alliantie in het niet. Ook herhaalde hij nog even dat hij die hele troon niet hoeft, dus ik denk dat hij dit meer als een last dan iets moois vindt.
Maargoed, we zullen zien. Plotwending kan zijn dat Dany sneuvelt en Jon alsnog de claim op de troon opeist bijvoorbeeld. De kaarten zullen dat het laatste moment op tafel blijven liggen gok ik
Maargoed, we zullen zien. Plotwending kan zijn dat Dany sneuvelt en Jon alsnog de claim op de troon opeist bijvoorbeeld. De kaarten zullen dat het laatste moment op tafel blijven liggen gok ik
Ik vond de algehele kwaliteit gewoon ronduit slecht, de donkere scenes zagen er zwaar gecomprimeerd uit. Een gemiddelde illegale torrent download ziet er beter uit!Sj44k13 schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:40:
Net via de Ziggo go app gekeken. De donkere scènes zien er niet uit zo. Veel te donker. Hebben meer mensen dit?
Mwah, volgens mij is het toch al wel vrij duidelijk dat het een setje wordt. Dus is het dan nog heel belangrijk. Wellicht is het voor Dany net dat zetje wat nodig is om toe te geven dat het niet erg is om de macht te delen omdat het nu toch familie isNiGeLaToR schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:46:
@MrFl0ppY ik denk dat Jon weinig met die kennis gaat doen omdat hij gefocussed is op 1 ding - overleven. Stel dat Dany zijn claim op de troon niet accepteert dan valt de hele alliantie in het niet. Ook herhaalde hij nog even dat hij die hele troon niet hoeft, dus ik denk dat hij dit meer als een last dan iets moois vindt.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Das juist de catch22 toch? Dat ze familie zijn en dus wellicht géén setje kunnen blijven?MrFl0ppY schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:56:
[...]
Mwah, volgens mij is het toch al wel vrij duidelijk dat het een setje wordt. Dus is het dan nog heel belangrijk. Wellicht is het voor Dany net dat zetje wat nodig is om toe te geven dat het niet erg is om de macht te delen omdat het nu toch familie is.
daarom is in seizoen 1 alvast duidelijk gemaakt dat Targaryens daar niet zo moeilijk over doenNiGeLaToR schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:00:
[...]
Das juist de catch22 toch? Dat ze familie zijn en dus wellicht géén setje kunnen blijven?
Dat is voor een Targaryen geen probleem toch?NiGeLaToR schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:00:
[...]
Das juist de catch22 toch? Dat ze familie zijn en dus wellicht géén setje kunnen blijven?
De Lannisters zijn er tegenwoordig ook wat minder moeilijk in
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Ik vrees dat Dany sterft bij de geboorte van het kind van haar en Jon. (Net zoals de moeder van Dany stierf bij haar geboorte).
WTF @ Umber kid aan de muur trouwens.
Viel wel op dat dat spiraal logo aan de wand overeenkomt met Last Hearth in de intro:

En Last Hearth is het kasteel van nu wijlen 'lord' Umber.
WTF @ Umber kid aan de muur trouwens.
Viel wel op dat dat spiraal logo aan de wand overeenkomt met Last Hearth in de intro:

En Last Hearth is het kasteel van nu wijlen 'lord' Umber.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Vol plezier gisteravond weer gekeken naar S08E01
.
Dingen die mij opvielen:
De intro: Een jongetje dat tussen soldaten doorrent om de grote stoet te zien, om vervolgens Arya in beeld te tonen (verwijst leuk naar S01E01 toen Arya ongeveer hetzelfde deed).
Reunie Bran en Jon, Jon merkt meteen dat Bran heel erg veranderd is, maar begrijpt dat hiernaar vragen nu compleet verkeerde timing is.
Daenarys' chapperones na de drakenvlucht vond ik ook wel erg leuk (de vlucht zelf was iets minder qua CGI, maar nog steeds was de kwaliteit goed genoeg voor mij, iets minder Falcors flight, maar nog steeds duidelijk te zien dat het ' niet echt' is).
Sansa/Tyrion en Arya/the Hound/Gendry die elkaar weer ontmoeten.
Bran die iedere keer 'creepy' staat te wachten als er iemand naar buiten komt of aankomt.
De Jon/Arya scene, waarin ze elkaars zwaarden laten zien.
Tormund die Edd tegenkomt in Last Hearth.
Dingen die ik minder vond:
De geforceerde afstand tussen Sansa en Daenerys. ja, we snappen het, Noorderlingen zijn stug en staan niet open voor mensen uit het zuiden/vreemdelingen, maar moet daarom eerst Daenarys koel ontvangen worden door Sansa, vervolgens de Scene in de grote zaal, daarna Sansa/Jon, daarna Daenerys/Jon, Arya/Jon....
Ik vond dat net even iets te ver doorgaan.
Over 2 afleveringen is alles ineens anders, omdan Daenerys dan iets doet waardoor het gehele noorden ineens van mening veranderd.
Dingen die mij opvielen:
De intro: Een jongetje dat tussen soldaten doorrent om de grote stoet te zien, om vervolgens Arya in beeld te tonen (verwijst leuk naar S01E01 toen Arya ongeveer hetzelfde deed).
Reunie Bran en Jon, Jon merkt meteen dat Bran heel erg veranderd is, maar begrijpt dat hiernaar vragen nu compleet verkeerde timing is.
Daenarys' chapperones na de drakenvlucht vond ik ook wel erg leuk (de vlucht zelf was iets minder qua CGI, maar nog steeds was de kwaliteit goed genoeg voor mij, iets minder Falcors flight, maar nog steeds duidelijk te zien dat het ' niet echt' is).
Bran die iedere keer 'creepy' staat te wachten als er iemand naar buiten komt of aankomt.
De geforceerde afstand tussen Sansa en Daenerys. ja, we snappen het, Noorderlingen zijn stug en staan niet open voor mensen uit het zuiden/vreemdelingen, maar moet daarom eerst Daenarys koel ontvangen worden door Sansa, vervolgens de Scene in de grote zaal, daarna Sansa/Jon, daarna Daenerys/Jon, Arya/Jon....
Over 2 afleveringen is alles ineens anders, omdan Daenerys dan iets doet waardoor het gehele noorden ineens van mening veranderd.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Jammer van de zoutzak van een tegenspeelster.SmurfLink schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:38:
[...]
Dit was inderdaad echt top. Het verschil in hoe hij reageerde op z'n vader en z'n broer was echt impressive.
Overigens zijn de openingscredits wel echt tof gedaan, zal ook wel wat budget naartoe gegaan zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door shoombak op 16-04-2019 10:16 ]
Ik heb echt genoten van de aflevering! Fijne manier van weer inkomen. Leuk ook dat de meeste beelden uit de trailer ook uit deze aflevering komen.
Dialoog met Tyrion en Varys ook weer goed. Ik vond de scene tussen Tyrion en Sansa net te kort. Mocht van mij iets langer duren. Wederzien van Arya en The Hound vond ik iets tegenvallen. Maar komt waarschijnlijk verderop in het seizoen wel goed.
Sansa is zoals Arya al aangeeft slim en trapt niet meer in spelletjes. Ik vermoed dat zij ook meer op lange termijn denkt. Okee, eerst moeten de grote oorlog gevoerd worden, maar zij kijkt al verder. Ze vertrouwt Daenerys niet, of heeft in ieder geval veel meer vertrouwen in haar broer (neef) en terecht lijkt me.
Fijn ook dat Sansa aangaf geen rantsoenen te hebben voor zoveel mensen. Jammer dat daar niet op gereageerd werd. Was wel nieuwsgierig.
Vraag me trouwens wel af hoe Tormund (zelfs te paard) ongezien langs dat enorme leger gaan komen. Vond het ook vreemd dat er een enorm leger aan staat te komen en je even relaxed gaat rondvliegen met draken.Zoals Bran al zegt "we don't have time for this"
Ik verwacht trouwens niet al te veel van de dialoog tussen Bran en Jamie nu hij de third eyed ravenis. Hij ziet alles nu in een groter perspectief en lijkt zo emotieloos. Denk dat het vooral Jamie is die zich schuldig voelt maar dat Bran daar al lang niet meer mee bezig is. Anders was hij waarschijnlijk nooit geworden wie hij nu is.
Sam was ook op dreef. Was blij dat hij gewoon zei waar het op stond tegen Jon. Er is al zo lang omheen gedraaid. Ook meteen dat Daenerys zijn vader en broer heeft vermoord. Krijgt Jon toch ineens een andere kant van haar te zien. Ik vermoed dat daar nog een pittige dialoog uit voortkomt.
Tenslotte, zien we in de trailer ook dat vrouwen en kinderen in Winterfel blijven. Waarom worden zijn zij niet geëvacueerd? Naar bijvoorbeeld het kasteel/vesting (?) waar de zus van Catelyn woonde?
Dialoog met Tyrion en Varys ook weer goed. Ik vond de scene tussen Tyrion en Sansa net te kort. Mocht van mij iets langer duren. Wederzien van Arya en The Hound vond ik iets tegenvallen. Maar komt waarschijnlijk verderop in het seizoen wel goed.
Sansa is zoals Arya al aangeeft slim en trapt niet meer in spelletjes. Ik vermoed dat zij ook meer op lange termijn denkt. Okee, eerst moeten de grote oorlog gevoerd worden, maar zij kijkt al verder. Ze vertrouwt Daenerys niet, of heeft in ieder geval veel meer vertrouwen in haar broer (neef) en terecht lijkt me.
Fijn ook dat Sansa aangaf geen rantsoenen te hebben voor zoveel mensen. Jammer dat daar niet op gereageerd werd. Was wel nieuwsgierig.
Vraag me trouwens wel af hoe Tormund (zelfs te paard) ongezien langs dat enorme leger gaan komen. Vond het ook vreemd dat er een enorm leger aan staat te komen en je even relaxed gaat rondvliegen met draken.Zoals Bran al zegt "we don't have time for this"
Ik verwacht trouwens niet al te veel van de dialoog tussen Bran en Jamie nu hij de third eyed ravenis. Hij ziet alles nu in een groter perspectief en lijkt zo emotieloos. Denk dat het vooral Jamie is die zich schuldig voelt maar dat Bran daar al lang niet meer mee bezig is. Anders was hij waarschijnlijk nooit geworden wie hij nu is.
Sam was ook op dreef. Was blij dat hij gewoon zei waar het op stond tegen Jon. Er is al zo lang omheen gedraaid. Ook meteen dat Daenerys zijn vader en broer heeft vermoord. Krijgt Jon toch ineens een andere kant van haar te zien. Ik vermoed dat daar nog een pittige dialoog uit voortkomt.
Tenslotte, zien we in de trailer ook dat vrouwen en kinderen in Winterfel blijven. Waarom worden zijn zij niet geëvacueerd? Naar bijvoorbeeld het kasteel/vesting (?) waar de zus van Catelyn woonde?
Gelukkig is Jaime er nu, hij heeft geen problemen om Bran te duwenwalteij schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:04:
Vol plezier gisteravond weer gekeken naar S08E01.
Dingen die mij opvielen:
Die overdreven reactie van Sansa vind ik wel begrijpelijk, bijna alle 'hulp' die zij heeft gekregen was tegen haar familie, dus zij is gewoon achterdochtig geworden door alle ervaringen die zij heeft gehad.
En het blijven vrouwen heQu3st schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:45:
[...]
Die overdreven reactie van Sansa vind ik wel begrijpelijk, bijna alle 'hulp' die zij heeft gekregen was tegen haar familie, dus zij is gewoon achterdochtig geworden door alle ervaringen die zij heeft gehad.
Maar zonder gekheid, hen is altijd geleerd dat Targaryens het kwaad zijn en opeens komt er een Targaryen die zichzelf de koningin noemt en verwacht dat anderen haar zullen accepteren. Ze heeft een voor hen onbekend leger dat groter is dan wat ze zelf hebben en twee draken die eigenlijk uitgestorven waren. Ik snap de achterdocht wel
Ben wel benieuwd naar het gesprek dat Jon gaat hebben met Daenerys.

Ik vond de reactie van Sansa (erg koel: "Your grace, Winterfell is yours") ook prima. Die werd koud en hard genoeg geplaatst om het meteen duidelijk te maken. Om er vervolgens in 3 of 4 andere scenes nog eens extra aandacht op te vestigen, vond ik te veel van het goede.Qu3st schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:45:
[...]
Gelukkig is Jaime er nu, hij heeft geen problemen om Bran te duwen
Jon en Sansa samen was al voldoende geweest. Zeker als Sansa daarbij benadrukt dat ze de overleving van de Starks (en de mensheid zelf) als hoofddoel heeft.
Ik denk ook dat Bran wat minder issues met het gebeurde heeft dan Jaime. Bran weet dat hij nooit de 3-eyed-raven zou worden, als Jaime hem niet geduwd had.
spoiler:
Jaime zal terecht staan voor het vermoorden van de Mad King, maar ik gok dat onder andere Brienne hem gaat verdedigen (door wat Jaime haar vertelde in de scene in het bad van Harrenhall), waarbij Tyrion het verhaal van de opslag van het wildfyre zal bevestigen. Wellicht dat Bran dan nog een keer 'doet wat hij doet' en het verhaal ook kan bevestigen.
[ Voor 3% gewijzigd door walteij op 16-04-2019 10:56 ]
Jon heeft wel een aardige pickle ja. Hij wou eigenlijk al niet 'king of the north' zijn, en nu blijkt ie zelfs de rechtmatige koning van de 7 kingdoms te zijnSomerenV schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:54:
[...]
Ben wel benieuwd naar het gesprek dat Jon gaat hebben met Daenerys.
[Afbeelding]

Maar dat wordt wel een aardig gesprek met Dany ja..
Uiteindelijk zal ie dan toch wel de knee benden, maar dan om haar ten huwelijk te vragen gok ik
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Het was een mooie eerste aflevering van het seizoen. Weer een beetje rustig inkomen, de schaakstukken op het spelbord reorganiseren. Kan niet wachten op de volgende!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Blijft een man heChiron schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:00:
[...]
Jon heeft wel een aardige pickle ja. Hij wou eigenlijk al niet 'king of the north' zijn, en nu blijkt ie zelfs de rechtmatige koning van de 7 kingdoms te zijn![]()
Daar zat ie echt niet op te wachten.
Maar dat wordt wel een aardig gesprek met Dany ja..
Uiteindelijk zal ie dan toch wel de knee benden, maar dan om haar ten huwelijk te vragen gok ik
Mijn gok is dat hij voor gaat stellen samen, 50/50, als koning en koningin te regeren. Daarmee behoudt Daenerys haar titel en macht, maar hij ook.
Ik ben meer benieuwd naar de reactie van de noorderlingen. "Ohja, ik, jullie King of The North, ben eigenlijk een Targearyen. Alles wat jullie wisten van me klopt niet."
Wat me wel opviel:
Arya liet duidelijk aan Jon verstaan om te kiezen voor FAMILIE... En ze zich 100% achter Sansa schaart ipv Dany (haar queen) 200% te steunen.
Arya liet duidelijk aan Jon verstaan om te kiezen voor FAMILIE... En ze zich 100% achter Sansa schaart ipv Dany (haar queen) 200% te steunen.
Never ever financial advice...
Was weer een mooie aflevering. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom niemand met Bran praat? Hij weet tenslotte waar de Night King is op dit moment en dat de Lannisters niet van plan zijn te komen helpen.
Nou, dan moet Jon maar met Dany gaan trouwen. Is dat probleem in ieder geval verholpenkazzzdafke schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:26:
Wat me wel opviel:

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Ik denk eerder dat zij de voetstappen van de mad king gaat volgen en dat Jon er ergens een einde aan maakt.SomerenV schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:06:
[...]
Blijft een man he![]()
Mijn gok is dat hij voor gaat stellen samen, 50/50, als koning en koningin te regeren. Daarmee behoudt Daenerys haar titel en macht, maar hij ook.
Ik ben meer benieuwd naar de reactie van de noorderlingen. "Ohja, ik, jullie King of The North, ben eigenlijk een Targearyen. Alles wat jullie wisten van me klopt niet."
Damn dat zou inderdaad goed kunnen. Ze heeft nu al van die mad king trekjes..... Zou het wel heel jammer vinden maar ach ja, alles is mogelijk bij GoT.Booyaa schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:58:
[...]
Ik denk eerder dat zij de voetstappen van de mad king gaat volgen en dat Jon er ergens een einde aan maakt.
Volgens mij weet Arya al dat John een Targearyen is toch?kazzzdafke schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:26:
Wat me wel opviel:
Familie is meer dan alleen bloed en naam (zoals John ook met Theon sprak over dat hij zowel Stark als wel een Greyjoy is). Daarnaast is John zijn moeder een Stark en dus is hij alsnog familie.
Het kwam bij mij in elk geval meer over als vergeet ons niet nu je de rechtmatige koning bent.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Nu heb je het over Cersei....Booyaa schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:58:
[...]
Ik denk eerder dat zij de voetstappen van de mad king gaat volgen en dat Jon er ergens een einde aan maakt.
Mad King riep "Burn them all" en werd erom door Jaime vermoord.
Cersei heeft met de voorraad Wildfyre die de Mad King onder de sept had geplaatst de sept en een paar families uitgemoord (om nog maar te zwijgen over de gewone mensen die er bij aanwezig wilden zijn).
Goh, wat zou er toch met Cersei gebeuren…….

Daenerys maakt inderdaad fouten, de ene wat groter dan de andere. Het verschil tussen haar, de Mad King en Cersei is dat ze uiteindeljik wel naar haar raadgevers luisterd. Maar hiervoor moet ze eerst een paar grove fouten maken.
[ Voor 16% gewijzigd door walteij op 16-04-2019 12:23 ]
Ik kreeg ook de indruk dat bij het gesprek met Sam ze wat nieuw inzicht leek te krijgen op haar acties, en dat ze zich wat schuldig leek te voelen. Misschien dat ze nog wat softer wordt.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dat lijkt me idd ook wel de beste oplossing. Het meest populaire setje samen laten regerenSomerenV schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:06:
[...]
Blijft een man he![]()
I have stability. The ability to stab.
De kans dat dit gaat gebeuren is inderdaad wel erg groot.SmurfLink schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:27:
[...]
Dat lijkt me idd ook wel de beste oplossing. Het meest populaire setje samen laten regerenalle fans blij. En op zich moeten de Noorderlingen zich dan maar aanpassen. Ze wilden John als king of the North, nou hier: King of everything!
De man/jongen die geen macht wil, wordt uiteindelijk de koning van de 7 kingdoms. Of hij en Dany lang gelukkig zullen worden samen, is nog maar de vraag…..
De scene met Sam vond ik heel sterk.
Puur vanwege de onschuld van Sam omdat hij gratie vraagt voor het stelen van de boeken en hoewel hij niet de beste relatie met zijn broer en vader had, toch wel rouwt om hun dood.
Puur vanwege de onschuld van Sam omdat hij gratie vraagt voor het stelen van de boeken en hoewel hij niet de beste relatie met zijn broer en vader had, toch wel rouwt om hun dood.
Samwell, Bran en nu ook Jon zijn nog de enige die het wetenThalaron schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:16:
[...]
Volgens mij weet Arya al dat John een Targearyen is toch?
Familie is meer dan alleen bloed en naam (zoals John ook met Theon sprak over dat hij zowel Stark als wel een Greyjoy is). Daarnaast is John zijn moeder een Stark en dus is hij alsnog familie.
Het kwam bij mij in elk geval meer over als vergeet ons niet nu je de rechtmatige koning bent.
Hoe zou Arya weten dat Jon een Targaryen is?Thalaron schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:16:
[...]
Volgens mij weet Arya al dat John een Targearyen is toch?
Als je het zo schrijft kan ik maar 1 ding denken: dat wordt nog een ' <vul kleur in> wedding'SmurfLink schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:27:
[...]
Dat lijkt me idd ook wel de beste oplossing. Het meest populaire setje samen laten regerenalle fans blij. En op zich moeten de Noorderlingen zich dan maar aanpassen. Ze wilden John als king of the North, nou hier: King of everything!
Allemachtig, als het lijkt te gaan eindigen als een mooi sprookje gebeurt dat nooit he
Leuk feitje over het Ed Sheeran karakter die ik (en waarschijnlijk jullie ook) gemist hebben:
https://imgur.com/gallery/cLQvN2n
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
-nvm-
[ Voor 99% gewijzigd door roloxkit op 16-04-2019 13:37 ]
Of Jon moet zichzelf opofferen om vrede te stichten met de white walkers en wordt uiteindelijk de nieuwe night king.walteij schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:35:
[...]
De kans dat dit gaat gebeuren is inderdaad wel erg groot.
De man/jongen die geen macht wil, wordt uiteindelijk de koning van de 7 kingdoms. Of hij en Dany lang gelukkig zullen worden samen, is nog maar de vraag…..
Jon: 'the prince who was promised'. Maarja promised aan welk volk....
Goed gevonden ja, "I see fire"Vince22 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:16:
Leuk feitje over het Ed Sheeran karakter die ik (en waarschijnlijk jullie ook) gemist hebben:
Nog een catch22. Hij is eigenlijk de laatste man van zijn huis toch en dus de nieuwe Lord Tarly? Maar hij heeft geen titel meer door zijn tijd bij de Night Watch om zo zijn broer opvolging te geven. De wiki geeft de titel door aan zijn zusje: https://gameofthrones.fandom.com/wiki/House_TarlyAwaken1 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:45:
De scene met Sam vond ik heel sterk.
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 16-04-2019 14:20 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat zat ik me ook te bedenken. Het is op dit moment logisch dat Sams zus nu het hoofd van House Tarly is.Señor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:19:
[...]
Nog een catch22. Hij is eigenlijk de laatste man van zijn huis toch en dus de nieuwe Lord Tarly? Maar hij heeft geen titel meer door zijn tijd bij de Night Watch om zo zijn broer opvolging te geven. De wiki geeft de titel door aan zijn zusje: https://gameofthrones.fandom.com/wiki/House_Tarly
Maar zoals het er nu uit ziet, zal de Nightswatch niet lang meer bestaan en zal Sam dus van zijn eed worden verlost.
De vraag is wat er dan gebeurd. Ook zal Sam (als hij alles overleefd) aan het einde beloond worden voor al zijn goede raad en zijn onvoorwaardelijke steun aan Jon (als die dan ook nog leeft).
Zou Sam dus House Tarly gaan leiden, of wordt hij uiteindelijk raadgever van de koning/koningin, of misschien wel een landvoogd.
Maar ze is wel gefixeerd om te heersen. Dat gaat geblokkeerd worden door de status die John heeft. Het is nog afwachten hoe dit gaat uitpakken.walteij schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:22:
[...]
Daenerys maakt inderdaad fouten, de ene wat groter dan de andere. Het verschil tussen haar, de Mad King en Cersei is dat ze uiteindeljik wel naar haar raadgevers luisterd. Maar hiervoor moet ze eerst een paar grove fouten maken.
Je kan wel langzaam de overname van John in beeld zien. Hij zat nu ook op 1 van de draken en volgende episode zal er misschien wel wat nieuws zijn. Zal me ook niks verbazen als John 1 van die draken als huisdier krijgt.
t lijkt me vrij duidelijk dat Jon zich niet interreseert wie zijn achterste op de ijzeren troon zit. Sterker nog hij lijkt zich als enige te realizeren dat het niet uit maakt en dat de ijzeren troon bijzaak is op dit moment. het enige wat belangrijk is, is het gevaar van de witte wandelaars uit het noorden!!!
Hij zal dan ook echt wel melden bij Dany dat hij niet is wie hij dacht dat hij was, hij zal dit uiterst voorzichtig moeten brengen! Ik ga er van uit dat hij er dan ook op blijft hameren dat hem de troon niets uitmaakt .... en belangrijker ongeacht wat er gebeurt van haar houd! ( hij zal dit om 2 redenen doen: 1. zodat Dany het van niemand anders hoord. 2. en te melden dat ze dit voor de rest van de wereld geheim houden IVM voor de hand liggenden redenen )
Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat Dany die verklaring van Jon voldoende vind en haar genegenheid voor hem zal beantwoorden! Met een huwelijk tot gevolg! ( dit zal volgens de legende van azor ahai ook wel logisch zijn )
Jon zal zowel sansa als arya moeten overtuigen dat ondanks dat family belangrijk is .... ook die banden niet uitmaken als ze allemaal omzeep geholpen worden door een leger met witte wandelaars
Hij zal dan ook echt wel melden bij Dany dat hij niet is wie hij dacht dat hij was, hij zal dit uiterst voorzichtig moeten brengen! Ik ga er van uit dat hij er dan ook op blijft hameren dat hem de troon niets uitmaakt .... en belangrijker ongeacht wat er gebeurt van haar houd! ( hij zal dit om 2 redenen doen: 1. zodat Dany het van niemand anders hoord. 2. en te melden dat ze dit voor de rest van de wereld geheim houden IVM voor de hand liggenden redenen )
Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat Dany die verklaring van Jon voldoende vind en haar genegenheid voor hem zal beantwoorden! Met een huwelijk tot gevolg! ( dit zal volgens de legende van azor ahai ook wel logisch zijn )
Jon zal zowel sansa als arya moeten overtuigen dat ondanks dat family belangrijk is .... ook die banden niet uitmaken als ze allemaal omzeep geholpen worden door een leger met witte wandelaars
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd
Of de Citadel? Of Maester? Of Hand? Kan van alles zijn.walteij schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:44:
[...]
Dat zat ik me ook te bedenken. Het is op dit moment logisch dat Sams zus nu het hoofd van House Tarly is.
Maar zoals het er nu uit ziet, zal de Nightswatch niet lang meer bestaan en zal Sam dus van zijn eed worden verlost.
De vraag is wat er dan gebeurd. Ook zal Sam (als hij alles overleefd) aan het einde beloond worden voor al zijn goede raad en zijn onvoorwaardelijke steun aan Jon (als die dan ook nog leeft).
Zou Sam dus House Tarly gaan leiden, of wordt hij uiteindelijk raadgever van de koning/koningin, of misschien wel een landvoogd.
Het wordt niet echt benadrukt, maar is er een soort bloedband tussen draken en Targaryans? In S7 bij de eerste ontmoeting liet een draak hem over de neus aaien. En nu zonder veel gezeur erop vliegen. Ook weniig fuss in de omgang met Daenerys. Toen wist hij allemaal nog niet van zijn afkomst.Booyaa schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:49:
[...]
Maar ze is wel gefixeerd om te heersen. Dat gaat geblokkeerd worden door de status die John heeft. Het is nog afwachten hoe dit gaat uitpakken.
Je kan wel langzaam de overname van John in beeld zien. Hij zat nu ook op 1 van de draken en volgende episode zal er misschien wel wat nieuws zijn. Zal me ook niks verbazen als John 1 van die draken als huisdier krijgt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic