Domba schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:56:
[...]
Ik heb een tijdje in het verleden google sheets bijgehouden
[...]
Vrij editen gaat maar met een paar, maar groeit het, krijg je nog een klus ben ik bang.
Met chrome kan je ook off-line bijwerken, mag je hopen dat syncen goed gaat als client weer on-line gaat, want tientallen andere kunnen in tussentijd al bijgewerkt hebben.
[...]
De link opent bij mij probleemloos op drie verschillende apparaten met verschillende browsers.
Je kunt Onedrive gewoon als veilig toevoegen aan je browser, mocht dat nodig zijn (voor firefox is er zelfs een Onedrive plugin en ook voor Chrome is er iets dergelijks). MS Onedrive is zeker niet onveiliger dan (bijvoorbeeld) Google Docs (ik ben meer fan van Onedrive dan van Google Docs, maar voor die oeverloze discussie zijn andere fora ;-) ... ). Google Docs is volgens mij lastiger om qua beveiliging in te stellen voor het doel in dit forum.
De mogelijkheden van Excel O
nline zijn in ieder geval veel groter dan van Googles spreadsheet functionaliteiten, maar beide hebben functionaliteiten die de ander niet heeft. Sync met Onedrive is een droom. Vrijwel instant op alle apparaten (telefoons, tablets, pc's) en alle users, maar waarschij
nlijk niet bij alle OS's (al heeft MS inmiddels voor de meeste platforms een ExcelO
nline app; er wordt ook steeds meer gedaan aan integratie met Linux bij MS). Als er al sync issues zijn deze vrijwel altijd simpel op te lossen.
Ik neem aan dat de conclusie bij de PV-sheet is geweest dat Excel O
nline de way-to-go was, dus dan lijkt me het logisch om dat ook bij WP te doen.
Waarom wordt er steeds op PVOutput teruggekomen? Zoals ook al door anderen benadrukt: dat heeft niets met de WP Excel sheet te maken en is dus ook geen issue in de besluitvorming.
Overigens snap ik het probleem met de leesbaarheid niet (en dus de noodzaak tot een o
nline versie). Op schermen van zeer uitee
nlopende formaten en met wel/geen touchscreen heb ik daar geen enkel probleem mee. Als de sheet nog veel groter wordt mogelijk wel (maar daar wordt het ook niet overzichtelijker van).