EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Tja twee jaar lijkt me redelijk, alles wat daarna komt moet je maar afwachten denk ik. Bovendien denk ik, dat als je het toestel blijkbaar erg (te?) duur vind, waarom je dan niet voor wat meer bang-for-buck bent gegaan? Dat zou ik tenminste doen als financien een probleem zijn.Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:14:
@x-boxer vergeet niet dat voor veel mensen een S8 een rib uit hun lijf kost, dan wel verwachten ze wel jarenlang gebruik ervan kunnen maken.
Het is eigenlijk bizar dat het zo lang duur voordat ze Android updates doorvoeren. Gelukkig wordt hier nu wat aan gedaan in de nieuwe versie van Android (O).AllSeeyinEye schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 07:46:
[...]
Volgens mij geeft Samsung nooit maanden op waarin de uitrol van een update start, maar doen ze dat in kwartalen. Voor de Oreo update is er geen termijn genoemd, maar logischerwijs zal het eerste kwart 2018 zijn.
Ervaring (S2, S4, S5, S6 en S7) leert dat dat doorgaans eind maart is.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dat is als de benodigde delen van Oreo in de huidige updates worden meegenomen, want er zijn meerdere fabrikanten die dat eruit slopen.Jumpman schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:21:
[...]
Het is eigenlijk bizar dat het zo lang duur voordat ze Android updates doorvoeren. Gelukkig wordt hier nu wat aan gedaan in de nieuwe versie van Android (O).
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Klopt en dan ben je nog steeds erg afhankelijk van de fabrikant (wat ze stiekem graag willen). Immers is hun strategie om jou minimaal elke twee jaar een nieuwe top model te verkopen.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:23:
[...]
Dat is als de benodigde delen van Oreo in de huidige updates worden meegenomen, want er zijn meerdere fabrikanten die dat eruit slopen.
Jumpman schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:21:
[...]
Het is eigenlijk bizar dat het zo lang duur voordat ze Android updates doorvoeren. Gelukkig wordt hier nu wat aan gedaan in de nieuwe versie van Android (O).
https://androidworld.nl/n...jk-zonder-project-treble/AllSeeyinEye schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:23:
[...]
Dat is als de benodigde delen van Oreo in de huidige updates worden meegenomen, want er zijn meerdere fabrikanten die dat eruit slopen.
PSN: Maichel
Klopt, ik wist dat de huidige generatie van Samsung, dit sowieso niet ging ondersteunen.
Late reactie, sorry. Paar dagen weg geweest en daarna druk.Maarten00 schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:42:
Mijn oude telefoon (HTC 10) is helaas overleden, na een hoop gedoe heb ik een hele flinke tegoedbon van Coolblue gekregen om een nieuwe telefoon uit te kiezen. De S8 is verreweg het mooiste toestel wat er op dit moment te krijgen is en nog steeds vrij goed met één hand te bedienen. Maar de software staat me totaal niet aan. Rooten/unlocken en custom firmware vind ik eigenlijk teveel gedoe, vooral omdat sommige functies daarna vaak niet meer (goed) werken.
Is het met de stock rom mogelijk om dichtbij stock android te komen?
Dit is mijn eerste eigen Samsung. Daarvoor altijd Sony Xperia's gehad omdat dat toch vrijwel stock Android is (op at bloatware na). Was erg huiverig voor de overstap maar wat viel me dat mee! Vroeger vervloekte ik Samsung en TouchWiz. Die nieuwe Samsung Experience is zoveel beter en logischer (al moest ToucWiz logisch zijn??) Heb de telefoon iets meer dan een maandje nu en wat bevalt hij me goed.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Maarten00 schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:42:
Mijn oude telefoon (HTC 10) is helaas overleden, na een hoop gedoe heb ik een hele flinke tegoedbon van Coolblue gekregen om een nieuwe telefoon uit te kiezen. De S8 is verreweg het mooiste toestel wat er op dit moment te krijgen is en nog steeds vrij goed met één hand te bedienen. Maar de software staat me totaal niet aan. Rooten/unlocken en custom firmware vind ik eigenlijk teveel gedoe, vooral omdat sommige functies daarna vaak niet meer (goed) werken.
Is het met de stock rom mogelijk om dichtbij stock android te komen?
Ook ik deel deze ervaring. Ook alleen maar HTC en Sony gehad en vervloekte Samsung om de software. Maar nu de S8 gewonnen dus toch aan de Samsung en ik ben er erg blijk mee. Niks op aan te merken die software!ElectricHead schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:32:
[...]
Late reactie, sorry. Paar dagen weg geweest en daarna druk.
Dit is mijn eerste eigen Samsung. Daarvoor altijd Sony Xperia's gehad omdat dat toch vrijwel stock Android is (op at bloatware na). Was erg huiverig voor de overstap maar wat viel me dat mee! Vroeger vervloekte ik Samsung en TouchWiz. Die nieuwe Samsung Experience is zoveel beter en logischer (al moest ToucWiz logisch zijn??) Heb de telefoon iets meer dan een maandje nu en wat bevalt hij me goed.
[ Voor 25% gewijzigd door Frank!in op 02-01-2018 10:37 ]
Nja, dat bedoelde ik dus. Daarom kwam ik in verwarring. Het ander blijkt een IR blaster genoemd te worden.Arjant2 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:20:
IR sensor wordt die niet gebruikt voor de irisscanner?
Is wat anders dan de IR voor de remote afstandsbediening. Die laatste zit er inderdaad niet op.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Ervaring leert dat hier zonder bescherming wel krassen op gaan komen dus of ik neem een bookcase of een gewoon een screen protector die ik gewend ben. Maar begrijp dat die niet gaan werken met een edge scherm. Heeft iemand mss tips betreft deze combinatie? Een hard plastic over het scherm moet opzich voldoende zijn anders ga ik voor de led viewcover denk ik.thanks
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Stel je vraag in de de volgende topic.
[Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ik ben ook wel benieuwd. Ik krijg steeds de standaard antwoorden van de verschillende providers.Batsu schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:29:
Kan ik bij de S8 aangeven dat ik voorkeursnetwerken heb? Ik werk zelf in Belgie, en hij registreert altijd op BASE. Maar BASE heeft slecht bereik bij mij terwijl ik een Proximus paal op 100m heb staan. Ik wil echter niet telkens handmatig netwerk selecteren.
Het toestel zou op automatisch verbinden moeten staan. En dan verbind ie automatisch met het sterkste netwerk, met het voordeligste tarief(mits deze een samenwerking heeft met jouw provider)
Vervolgens krijg ik het standaard riedeltje over hoe ik handmatig moet verbinden. Maar dus niet of ik dit netwerk ook op kan slaan.
Kun je wel handmatig aanmelden op het proximus netwerk?
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
In de Play Store zijn apps met snelkoppelingen naar netwerkinstellingen (niet wat je zoekt wss); het lijkt er op dat je bijvoorbeeld met Automate zelf wel een script kan schrijven die met bepaalde netwerken kan verbinden als die beschikbaar zijn.
Roaming Control lijkt te kunnen wat jullie willen maar dat kan ik niet testen omdat het een betaalde app is en ik het probleem zelf niet heb. Ik weet niet of je er root voor nodig hebt.
Samsung heeft helaas de Android functie wifi prioritize eruit gesloopt...
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die het behoorlijk apart vind dat de telefoon op eigen houtje verbinding maakt met een niet beveiligde en onbekend netwerk?!
< dit stukje webruimte is te huur >
Sowieso schrijf je zo!
edit: Roaming Control zou moeten werken maar is helaas niet compatibel met de S8. Kak.
[ Voor 29% gewijzigd door Batsu op 04-01-2018 08:52 ]
Ik heb precies hetzelfde bij bijvoorbeeld Shell tankstations, etc. Heb ooit eens verbinding ermee gemaakt en nu poogt hij telkens automatisch verbinding te maken ermee, rete irritant. je krijgt dan ook automatisch zo'n pop up terwijl ik juist mijn Airmiles kaart op het scherm wil laten scannen. Als iemand een oplossing weet (behalve wifi handmatig uitzetten) hoor ik het ook graagaex351 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:50:
Is er een manier om in te stellen dat de telefoon niet automatisch verbinding maakt met willekeurige publieke of openbare wifi netwerken? Ik dacht wellicht is het een instelling, maar ik kan deze niet vinden. Op het internet ben ik vooralsnog alleen informatie tegen gekomen die resulteren in 1) het is zoals het is 2) handmatig wifi steeds uitzetten.
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die het behoorlijk apart vind dat de telefoon op eigen houtje verbinding maakt met een niet beveiligde en onbekend netwerk?!
Krijg ik om 12.30 de melding in de POSTnl app dat ik de verzending gemist heb.
Mijn innerlijke nerd huilt
Dat is kloteKingSizeBas schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:10:
oh man. Dacht vandaag mijn S8 binnen te krijgen. Op POSTnl staat keurig tussen 15:45 en 18:15. Had ook vrij genomen vanaf 15:00.
Krijg ik om 12.30 de melding in de POSTnl app dat ik de verzending gemist heb.
Mijn innerlijke nerd huilt
Ik zou een klacht indienen!
Gedaan. Maar helaas krijg ik vandaag mijn telefoon er niet door. Dus dat is wel jammer.
Balen!KingSizeBas schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:25:
[...]
Gedaan. Maar helaas krijg ik vandaag mijn telefoon er niet door. Dus dat is wel jammer.
daar zou ik van in een slecht humeur raken!
bij het gebruik van een messenger app en daarna scherm uit zetten ...
en dan weer aan blijft toetsenbord open staan waardoor je niet met een
(pin)code in kan loggen in je toestel !
Heeft iemand een idee ?
Het gaat om S8+ VF brandend toestel met laatste updates.
Ik ken deze code niet.wilke77 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:02:
Hallo allemaal, ik ben al een poosje mee bezig om het volume harder te krijgen van mijn s8plus. Via een youtube filmpje moest ik nummer *#*#3646633#*#* dan kom je in de engineer mode terecht. Daar kun je het volume harder zetten om de cijfers te veranderen. Helaas wil mijn toestel niet in die mode komen. Weten jullie hoe ik via een andere weg in die mode kom? Helaas kan ik niet Engels. Maar is er wel iemand die mij wil helpen. Ik hoor het graag.
https://www.askvg.com/hid...ung-galaxy-mobile-phones/
hoi
[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 05-01-2018 08:28 ]
Weet je de goede code dan?jerry_a schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:12:
[...]
Ik ken deze code niet.
Nee.wilke77 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:20:
Ik ken deze code niet.
[/quote]
Weet je de goede code dan misschien?
hoi
Automate heb ik geprobeerd, leuk spul. Echetr mijn toestel moet geroot zijn en dat is hij niet. En daar ga ik ook nog niet aan beginnen. Dan helaas maar handmatig het netwerk aanpassen voorlopigBatsu schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:12:
Bedankt, ga zeker eens kijken naar RoamingControl en als dat niet lukt ga ik eens aan de slag met automate.
edit: Roaming Control zou moeten werken maar is helaas niet compatibel met de S8. Kak.
Van welke Provider maak je gebruik dan? De SIM die in je toestel zit is de provider waarmee je toestel altijd verbinding mee gaat zoeken.Batsu schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:29:
Kan ik bij de S8 aangeven dat ik voorkeursnetwerken heb? Ik werk zelf in Belgie, en hij registreert altijd op BASE. Maar BASE heeft slecht bereik bij mij terwijl ik een Proximus paal op 100m heb staan. Ik wil echter niet telkens handmatig netwerk selecteren.
Klopt maar ik heb Tele2 (woon in NL), maar op mijn werk in Belgie kiest hij dus BASE, een voorkeurprovider van Tele2 denk ik. En dat wil ik dus niet...Mrjraider schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:06:
[...]
Van welke Provider maak je gebruik dan? De SIM die in je toestel zit is de provider waarmee je toestel altijd verbinding mee gaat zoeken.
Ik denk dat je je nog kan aanmelden met een UK SIM (weliswaar na een reset)gjkooijman schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:23:
Vandaag m'n S8 + binnengehad. Iemand enig idee of je je nog kan aanmelden voor de Oreo beta?
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Loopt de s8 zover achter?
KingSizeBas schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:00:
Vandaag ook eindelijk mijn s8 binnen. Bij software update geeft ie alleen aan dat er niets is, terwijl mijn security update van november 2017 is.
Loopt de s8 zover achter?
Ik zit op 1 december 2017
Nu vraag ik me af of ik de Galaxy S8+ zal kopen of de Galaxy S8. Ik vind 6,2 inch erg groot (Galaxy S5 heeft 5,1 inch) dus zou ik in dat geval voor de Galaxy S8 gaan. Maar ik heb ook gelezen dat de Galaxy S8+ juist weer een betere accu heeft. Is die accuduur de moeite waard om voor een Galaxy S8+ te kiezen?
Ik moet heel erg twijfelen.
Ik kom ook van een S5 en vond - en ondertussen nog steeds vind - die telefoon perfect qua grootte. Ik heb nu de S8, dus niet de grotere + variant en ik moet na een aantal maanden nog steeds wel een beetje wennen aan de grootte. Gebruik met één hand vind ik niet optimaal i.v.m. de balans. Ook de curve kan mij echt gestolen worden. Daardoor zou ik in eerste instantie verlengen met een S7 non edge. De acties met de S8 en de kleine meerprijs en dan toch wel de laatste technologie hebben hebben me uiteindelijk doen besluiten te verlengen met een S8. Los van deze twee punten vind ik het echt een hele goede telefoon. Batterij vind ik erg goed. Ik laad op wanneer het nodig is, niet meer standaard overnacht omdat het simpelweg niet nodig is.Jurianus schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:13:
Ik heb nu mijn Samsung Galaxy S5 drie jaar en vond het nodig om mijn smartphone te gaan vervangen.
Nu vraag ik me af of ik de Galaxy S8+ zal kopen of de Galaxy S8. Ik vind 6,2 inch erg groot (Galaxy S5 heeft 5,1 inch) dus zou ik in dat geval voor de Galaxy S8 gaan. Maar ik heb ook gelezen dat de Galaxy S8+ juist weer een betere accu heeft. Is die accuduur de moeite waard om voor een Galaxy S8+ te kiezen?
Sowieso schrijf je zo!
Kun je me toevallig vertellen of de accu van de Galaxy S8 beter is dan de accu van de Galaxy S5? Dat vind ik namelijk best belangrijk om te weten.nadroJ schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:59:
[...]
Ik kom ook van een S5 en vond - en ondertussen nog steeds vind - die telefoon perfect qua grootte. Ik heb nu de S8, dus niet de grotere + variant en ik moet na een aantal maanden nog steeds wel een beetje wennen aan de grootte. Gebruik met één hand vind ik niet optimaal i.v.m. de balans. Ook de curve kan mij echt gestolen worden. Daardoor zou ik in eerste instantie verlengen met een S7 non edge. De acties met de S8 en de kleine meerprijs en dan toch wel de laatste technologie hebben hebben me uiteindelijk doen besluiten te verlengen met een S8. Los van deze twee punten vind ik het echt een hele goede telefoon. Batterij vind ik erg goed. Ik laad op wanneer het nodig is, niet meer standaard overnacht omdat het simpelweg niet nodig is.
De accu gaat inderdaad wat langer mee dan de S5, ik ben zelf ook van de S5 naar de S8 gegaan en dit is de beste telefoon die ik ooit gehad hebJurianus schreef op maandag 8 januari 2018 @ 00:41:
[...]
Kun je me toevallig vertellen of de accu van de Galaxy S8 beter is dan de accu van de Galaxy S5? Dat vind ik namelijk best belangrijk om te weten.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
heb een vraag: je kan op de S8 zeer veel verschillende AOD-thema's (Always On Display) downloaden. (bijvoorbeeld plaatje tijger met datum en tijd)henklbr schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:07:
Voor mensen die zich nog zorgen mochten maken over het eventueel "inbranden" van de "Home"-button in de AOD-mode:
[afbeelding]
deze aod's worden door verschillende ontwikkelaars geleverd. Heeft Samsumg er nu voor gezorgd dat AOD-thema's ook af en toe een pixel verschuiven (om inbranden te voorkomen) of moet de ontwikkelaar dit zelf ingebouwd hebben? Ik ben namelijk een beetje angstig om een AOD te gebruiken welke zal gaan inbranden op mijn nieuwe S8
Dank voor jullie reacties.
Ben van een Xperia Z5 Compact naar de S8 gegaan. Grootte is wel wat lastig, 1 hand bediening wil wel, maar zoals hierboven de andere persoon op jouw vraag is de balans een beetje crap. Het blijft behelpen, maar werkt wel. Als ik op bed lig of aan een tafel zit wil ik het nog wel doen, anders 2 handig of op het tafelblad leggen.Jurianus schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:13:
Ik heb nu mijn Samsung Galaxy S5 drie jaar en vond het nodig om mijn smartphone te gaan vervangen.
Batterij duur is verbazingwekkend goed van deze telefoon. Opladen doe ik meestal wanneer het moet en niet 's nachts. De telefoon perst er toch zeker een anderhalve dag uit voordat ik hem moet laden. Tijdens mijn paar dagen snowboarden in de Harz ging het echt net op een dag, maar dit kwam door matige/geen ontvangst op de camping en tijden het boarden had ik Samsung Health aan om de runs te registeren.
Ik gebruik de telefoon toch redelijk vaak overdag dus vind dit niet slecht. Iemand die er met zijn vingers aan vast gegroeid is zal vast niet hetzelfde ervaren.
Eens met de reacties hierboven. De accu is in mijn ogen echt een stuk beter dan de S5 (ook toen de S5 nieuw was).Jurianus schreef op maandag 8 januari 2018 @ 00:41:
[...]
Kun je me toevallig vertellen of de accu van de Galaxy S8 beter is dan de accu van de Galaxy S5? Dat vind ik namelijk best belangrijk om te weten.
Sowieso schrijf je zo!
Daarnaast denk ik ook dat de gewone S8 beter in mijn hand ligt.
[ Voor 18% gewijzigd door Jurianus op 08-01-2018 11:37 ]
"When you grow up your heart dies"
Ik denk dat het inderdaad wel slim is om eerst nog naar de winkel te gaan om te ervaren welke dan het beste bij me past.sjaool schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:13:
@Jurianus Gewoon even naar de winkel en beiden in de hand nemen. De S8 Plus is helemaal niet zo heel veel groter dan de normale S8. Vind ik tenminste. Ik heb de S8 Plus en die ligt perfect in mijn hand.
Zou ik inderdaad doen, had een s7 en wou naar de s8 toe......ben eerst in de winkel even gaan "voelen"... maar het bleek toch dat de s8+ me beter beviel dan de s8...Jurianus schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:07:
[...]
Ik denk dat het inderdaad wel slim is om eerst nog naar de winkel te gaan om te ervaren welke dan het beste bij me past.
Naar mijn mening zit de fingerprint scanner niet op een ideale plek bij de S8, vooral omdat ik linkshandig ben.
Zit 'm vooral in de prijs denk ikDonRoger schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:15:
Erg mooie telefoon, vooral het scherm vind ik mooi. Ik twijfel op het moment of het verstandiger is om op de S9 te wachten, of om de S8 nu te kopen. Op zich kan ik nog wel wachten maar niet al te lang (hooguit 2 tot maanden), ik weet niet of het 't geld waard is om van de S7 naar de S8 te gaan ( qua specs en accu).
Naar mijn mening zit de fingerprint scanner niet op een ideale plek bij de S8, vooral omdat ik linkshandig ben.
Ik ben zelf van S7 Edge naar S8+ gegaan (vooral door een zeer aantrekkelijke Tele2 actie destijds) waardoor de S8+ me eigenlijk niks heeft gekost. Als dat anders was geweest had ik het denk ik niet gedaan. Snelheidsverschillen zijn nihil (sowieso is het niet Samsung als je een vlot toestel wil), camera's zijn gelijkwaardig... Het is echt enkel het scherm waar je het voor doet, en de imho betere plek van de vingerafdrukscanner. En ja, dat scherm is prachtig (vooral als je veel video kijkt) maar of het de meerprijs waard is moet je zelf bepalen
Nu ik de S8+ meer dan een half jaar heb ben ik alleen maar meer gewend aan de vingerafdrukscanner en ik vind 'm totaal niet verkeerd zitten eigenlijk. Ik denk juist dat de locatie naast de camera misschien wel makkelijker te bereiken is (en dat je minder snel je lens vies maakt) dan zo vlak eronderr.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik ga voor de Samsung Galaxy S8.
Hij is iets goedkoper dan de S8+ en de accu is goed genoeg.
Daarnaast vind ik 5,8 inch groot zat (ik kom van 5,1 inch af).
Ook is de kans dat de S8 in mijn broekzak past iets groter dan bij de S8+.
Ik ben linkshandig en heb hier totaal geen problemen mee. Juist omdat ik linkshandig ben ligt mijn wijsvinger precies op de juiste plek. Ook kom ik hierdoor niet op de camera.DonRoger schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:15:
[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 09-01-2018 11:37 ]
Is een kwestie van gewenning, maar werkt nu net zo feilloos als bij de iPhone. Wat in mijn geval wel helpt is dat ik er een dun hoesje om heb, doordat ik de rand van het hoesje voel weet ik precies waar de scanner zit. Echter ook zonder hoesje gaat het 95 van de 100 keer gewoon in 1x goed, laat staan als je ook daar volledig aan gewend bent.
Waarom is dit extra opvallend? Als ik de koptelefoon in kwestie (QC35) met een ander apparaat koppel heb ik dit probleem niet. Als ik met dezelfde S8+ in de auto naar muziek luister over bluetooth heb ik dit probleem ook niet.
En om het nog ingewikkelder te maken, als ik 'bezig ben' met de telefoon gebeurd dit niet. Als ik aan het lopen ben met de telefoon in mijn binnenzak gaat ie af en toe haperen. Iemand enig idee wat de reden hiervoor kan zijn? De meest gegarandeerde oplossing is natuurlijk een hard reset, maar als het zonder dat te doen kan, graag.
Thx! Die kende ik nog niet als jarenlange Samsung gebruiker; dat de sensoren bepalen of hij in sluimerstand gaat. Dus dramatisch gezegd is de app dan aan het vechten tegen de sluimerstand met af en toe gehaper? Klinkt wel logisch wat betreft wel in zak, niet in de auto. Ga het proberen.gwystyl schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:46:
De reden lijkt me dat je telefoon in slaapstand gaat als je hem in je zak hebt (sensoren geblokkeerd). In de auto zijn de sensoren niet geblokkeerd en zal misschien alleen het scherm uitgaan. Ik zou dus gaan zoeken bij de energiebesparingsopties.
Heb exact hetzelfde met mn skullcandy bluetooth headphone. Het is maar op een aantal plekken. Op een station als die in mn zak of tas zit. Bepaalde trajecten als ik loop naar mn werk. Als ik het toestel uit mn zak haal heb ik geen problemen. Had dit ook al met een ander toestel. Neem aan dat het toch een beperking van bluetooth is.Franco10 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:15:
Tijdens het gebruik van een bluetooth koptelefoon in combinatie met Spotify heb ik een opvallend probleem bij mijn S8+; het geluid hapert.
Waarom is dit extra opvallend? Als ik de koptelefoon in kwestie (QC35) met een ander apparaat koppel heb ik dit probleem niet. Als ik met dezelfde S8+ in de auto naar muziek luister over bluetooth heb ik dit probleem ook niet.
En om het nog ingewikkelder te maken, als ik 'bezig ben' met de telefoon gebeurd dit niet. Als ik aan het lopen ben met de telefoon in mijn binnenzak gaat ie af en toe haperen. Iemand enig idee wat de reden hiervoor kan zijn? De meest gegarandeerde oplossing is natuurlijk een hard reset, maar als het zonder dat te doen kan, graag.
Ik verwijs even naar de post boven mij met een antwoord, bij mij heeft dat vooralsnog geholpen. Bij de batterij instellingen heb ik Spotify toegevoegd als exclude voor de slaapstand. Daarna een uur buiten gebruikt, zonder haperingen.DiMacho schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:39:
[...]
Heb exact hetzelfde met mn skullcandy bluetooth headphone. Het is maar op een aantal plekken. Op een station als die in mn zak of tas zit. Bepaalde trajecten als ik loop naar mn werk. Als ik het toestel uit mn zak haal heb ik geen problemen. Had dit ook al met een ander toestel. Neem aan dat het toch een beperking van bluetooth is.
Afbeelding insluiten lukt op de een of andere reden niet, maar hieronder link naar de screenshot van mijn batterijverbruik:
https://ibb.co/gdrZnR
[ Voor 12% gewijzigd door Hi-Sintar op 10-01-2018 10:45 ]
Lijkt net alsof ie niet in de slaapstand gaat. Toevallig veel apps erop staan die hem wakker houden? Met name apps als Facebook, Instagram, Snapchat en mailapps staan hierom bekend.Hi-Sintar schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:44:
Kan iemand mij helpen met het absurde batterijverbruik van mijn S8 Plus? Ik heb hier sinds een aantal weken last van. Android OS lijkt de meeste batterij te verbruiken. Heb de telefoon 4 uur geleden van de lader gehaald, slechts 20min screen on time, nu al op 68%! Ik haal het einde van de dag amper zo. Bluetooth wifi etc staan aan, gps staat uit. Cache partition wipen lijkt even te helpen, maar na enkele dagen is de accu weer een drama...
Afbeelding insluiten lukt op de een of andere reden niet, maar hieronder link naar de screenshot van mijn batterijverbruik:
https://ibb.co/gdrZnR
Heb Bluemail erop staan die continue wakker blijft voor push mails, en Facebook / Paginabeheer heb ik ook in de lijst met uitgesloten apps staan omdat ik een bedrijfspagina heb op Facebook en berichten moet kunnen ontvangen. Maar zover ik het weet, worden deze apps apart genoemd in de lijst. Bluemail en Facebook verbruiken dan zo'n 3 a 4% max. Hier zou de S8 Plus toch op berekend moeten zijn, het hoort toch niet zo te zijn dat ik alles in spaarstand moet zetten om de dag door te komen? Moet erbij zeggen dat ik hier in het begin geheel geen last van had, meestal had ik s nachts nog 20-30% over met 4 uur schermtijd. Nu raakt ie vroeg in de avond vaak al op met 2 a 3 uur schermtijd.Zorian schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:58:
[...]
Lijkt net alsof ie niet in de slaapstand gaat. Toevallig veel apps erop staan die hem wakker houden? Met name apps als Facebook, Instagram, Snapchat en mailapps staan hierom bekend.
Elke telefoon is erop berekend dat ie tussendoor mag slapen. De accu is er niet op berekend om constant actief te wezen. Dat is ook bij andere fabrikanten zo.Hi-Sintar schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:19:
[...]
Heb Bluemail erop staan die continue wakker blijft voor push mails, en Facebook / Paginabeheer heb ik ook in de lijst met uitgesloten apps staan omdat ik een bedrijfspagina heb op Facebook en berichten moet kunnen ontvangen. Maar zover ik het weet, worden deze apps apart genoemd in de lijst. Bluemail en Facebook verbruiken dan zo'n 3 a 4% max. Hier zou de S8 Plus toch op berekend moeten zijn, het hoort toch niet zo te zijn dat ik alles in spaarstand moet zetten om de dag door te komen? Moet erbij zeggen dat ik hier in het begin geheel geen last van had, meestal had ik s nachts nog 20-30% over met 4 uur schermtijd. Nu raakt ie vroeg in de avond vaak al op met 2 a 3 uur schermtijd.
De spaarstand is dan meteen weer wat overdreven maar apps die constant je telefoon wakker houden op je verzoek zorgen wel voor dit soort taferelen.
Het is net als met een laptop. Als je die de hele dag open laat met enkel het scherm uit is ie leeg voordat je aan de lunch gaat beginnen. Als je hem dichtklapt op momenten dat je hem even niet nodig hebt gaat ie slapen en red je het wel de hele dag ermee. Ook als apps sluimeren kunnen ze meldingen geven. Het is niet zo dat als de telefoon slaapt alle functies ermee kappen.
[ Voor 21% gewijzigd door Zorian op 10-01-2018 11:24 ]
Dat is ook zo, maar Bluemail bijv. haalt in dat geval pas mails op als ik het scherm inschakel. Ik heb zo ook vaak berichten via Paginabeheer gemist, omdat ze gewoon niet doorgezet werden naar mijn telefoon. Ik kom er pas achter als ik handmatig Paginabeheer / Facebook opstart, of als mensen mij mailen waarom ik niet reageer.Zorian schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:21:
[...]
Elke telefoon is erop berekend dat ie tussendoor mag slapen. De accu is er niet op berekend om constant actief te wezen. Dat is ook bij andere fabrikanten zo.
De spaarstand is dan meteen weer wat overdreven maar apps die constant je telefoon wakker houden op je verzoek zorgen wel voor dit soort taferelen.
Het is net als met een laptop. Als je die de hele dag open laat met enkel het scherm uit is ie leeg voordat je aan de lunch gaat beginnen. Als je hem dichtklapt op momenten dat je hem even niet nodig hebt gaat ie slapen en red je het wel de hele dag ermee. Ook als apps sluimeren kunnen ze meldingen geven. Het is niet zo dat als de telefoon slaapt alle functies ermee kappen.
Bij mij lijkt het probleem vaak te ontstaan als ik geen stabiele 4G verbinding heb. Vanochtend had ik mijn telefoon ook even 2 uur in een kluisje liggen, en met oud & nieuw had ik enkel G dekking, waardoor mijn batterijpercentage ineens zakte van 50% naar 20% binnen een minuut.
Ik kan je punt voor wat betreft 4G bevestigen. Zolang ik thuis werk of in Nederland op klantbezoek ga, haal ik de dag wel redelijk. Zodra ik in België op klantbezoek ben kan ik het shaken. Dan wordt de batterij volledig leeg geslurpt en moet hij om 15.00 aan de lader. Ook mails checken of even nieuws laden is dan rampzalig, ik weet niet of roamen in België bij anderen ook zo is maar qua dekking lijk ik wel in een of andere periferie te zijn belandHi-Sintar schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:14:
[...]
Dat is ook zo, maar Bluemail bijv. haalt in dat geval pas mails op als ik het scherm inschakel. Ik heb zo ook vaak berichten via Paginabeheer gemist, omdat ze gewoon niet doorgezet werden naar mijn telefoon. Ik kom er pas achter als ik handmatig Paginabeheer / Facebook opstart, of als mensen mij mailen waarom ik niet reageer.
Bij mij lijkt het probleem vaak te ontstaan als ik geen stabiele 4G verbinding heb. Vanochtend had ik mijn telefoon ook even 2 uur in een kluisje liggen, en met oud & nieuw had ik enkel G dekking, waardoor mijn batterijpercentage ineens zakte van 50% naar 20% binnen een minuut.
Probleem is juist dat de laatste paar versies van Gorilla Glass de "kraswerendheid" juist opofferen om meer tegen valschade te beschermen. Vooral Gorilla Glass 5 staat best wel bekend om de gevoeligheid van krassenW84 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:14:
2 S8 toestellen hier en bij toeval zag ik dat beiden krasjes op het scherm hebben. Ik blijf het toch altijd maar gek vinden met dat zogenaamde "sterke" glas.
Vandaar dat ik gelijk een screenprotector heb genomen terwijl ik dit jaren lang niet had gedaan bij mn vorige telefoons..
Kras gevoeligheid, is idd. wel een dingetje bij de S8. Zo ook die van mij.W84 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:14:
2 S8 toestellen hier en bij toeval zag ik dat beiden krasjes op het scherm hebben. Ik blijf het toch altijd maar gek vinden met dat zogenaamde "sterke" glas.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Verwijderd
Bert
Sla je je contacten op op je SIM kaart? Als je je contacten op een Google account of op je telefoon opslaat, dan heb je geen beperking in het aantal tekens.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:06:
Wie kan mij vertellen hoe ik meer tekens kan invoeren bij (naam invoer) contacten. Wanneer ik een naam invoer, dan kan dit maar tot een beperkt aantal teken/letters.
Bert
Mijn toestel loopt op willekeurige moment vast. Het scherm krijgt een freeze. En herstart zich automatisch.
Ik heb al een fabrieks resetgedaan.
Heeft iemand tips, of moet ik hem terug brengen na de winkel. Is net een week oud.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Kan zijn dat er wat vuil tussen zit. Probeeret een borsteltje het schoon te krijgen. Of een klein drupje 100% alcohol. Verdampt snel!! En kan wat vuil oplossen.CAP-Team schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:45:
Meer mensen last van een "hangende" power knop? Het klik-effect begint minder te worden en ik heb het gevoel dat de knop enigszins hangt. Hij doet het nog wel.
Heb ik ondertussen gedaan. Werd niet geloofd maar had het geluk dat hij ter plekke een freeze had en een nieuwe mee kreeg.Mrjraider schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:22:
Zou naar de winkel gaaneen optie is flashen met Odin maar een toestel van een weekje oud zou ik retour doen en melden dat die vastloopt ed.
Nu alleen weer een ander probleem. Heb een patroon ingesteld om te unlocken. Toestel is nu gelockt, maar unlocken lukt niet. Patroon start met de 3, maar die wordt niet geaccepteerd. Ook niet als je bv bij 6 start en dan naar 3 wil. Iemand een idee hoe dit is op te lossen? De 3 werkt simpel weg niet meer.
Volgens mij heb je wel veel pech met allemaal maandagmorgen monsters, of niet?lentebloem8 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:37:
[...]
Heb ik ondertussen gedaan. Werd niet geloofd maar had het geluk dat hij ter plekke een freeze had en een nieuwe mee kreeg.
Nu alleen weer een ander probleem. Heb een patroon ingesteld om te unlocken. Toestel is nu gelockt, maar unlocken lukt niet. Patroon start met de 3, maar die wordt niet geaccepteerd. Ook niet als je bv bij 6 start en dan naar 3 wil. Iemand een idee hoe dit is op te lossen? De 3 werkt simpel weg niet meer.
Toen het scherm nog aan stond, had je toen problemen met dat het scherm op bepaalde plekken niet goed reageerde?
Denk niet dat je op een andere manier kunt unlocken als je alleen patroon hebt. Tenzij je ook vingerafdruk hebt ingesteld of iris zou die dat als alternatief kunnen doen (mits niet opnieuw opgestart want dan wil hij eerst weer het patroon). Ben bang dat je een reset moet doen, of iemand heeft noge een idee?
Toen het scherm nog aan stond had ik nergens last van. Tot zojuist werkte alles perfect. Nieuwe toestel nog niet met vingerafdruk en irisscan ingesteld. Dat ga ik dus direct doen als ik hem vrij krijg.
Via.Find My Mobile zou het moeten lukken..lentebloem8 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:47:
Ja, bijna niet te bevatten. Pech op pech.
Toen het scherm nog aan stond had ik nergens last van. Tot zojuist werkte alles perfect. Nieuwe toestel nog niet met vingerafdruk en irisscan ingesteld. Dat ga ik dus direct doen als ik hem vrij krijg.
[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 20-01-2018 02:32 ]
Vanochtend had ik weer een aantal meldingen. Maar geen notificaties in het pulldown scherm.kendo schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:37:
Ik heb de laatste tijd veel last van "halve meldingen". Ik hoor de S8+ regelmatig een meldingsgeluid geven dat halverwege wordt afgebroken, en soms zelfs maar een fractie van een seconde. Zowel bij Whatsapp, Twitter en mail. Maar is volledig willekeurig. Je zou kunnen denken dat er op dat moment meerdere meldingen tegelijk komen van verschillende apps, maar het gebeurd ook vaak wanneer er maar 1 berichtje binnenkomt. En een volgende keer, kan het best zo zijn dat ik meerdere berichten binnen krijg en dat het meldingsgeluid wel volledig klinkt, of meerdere keren achter elkaar.
Ook lijkt Google assistant zich weer in de meldingen genesteld te hebben. Terwijl ik deze meldingen toch echt had uit gezet. Bij controle, bleken alle meldingen weer aan te staan.
Ik blijf het bij de S8+, lastig vinden om volledig overzicht(en controle) te houden op wat er ingesteld is bij de verschillende apps en telefoon instellingen. En na elke update lijken er weer instellingen veranderd te zijn.
Bij mijn S4 met Lineage OS had ik veel meer het gevoel zelf in controle te zijn.
Na lang zoeken bleek, dat Samsung Health een aantal meldingen had gedaan. Maar de app Health, heeft bij mij helemaal geen toestemming om meldingen te geven.
Blijkt dus dat er nog een submenu is met "Insights", die mijn phone ook kan spammen.
Instellingen in een submenu, die de hoofdinstellingen van de app weer kunnen overrulen. Zo blijf je bezig.....uit is uit!
Met foto’s geeft de galerij sommige foto’s half weer. Bij muziek wordt er bij een artiest soms een foutmelding gegeven dat het bestandstype niet herkend wordt, terwijl als ik bijvoorbeeld (na opnieuw formatteren) alleen die artiest kopieer, de muziek wel goed wordt afgespeeld.
Het lijkt er op dat de sd card maar tot ongeveer 10gb accepteert.
Gebruikt iemand anders een 256gb sd card? En zo ja, ervaar je toevallig dezelfde problemen?
Waar heb je de kaart vandaan? Klinkt als een cheap china kaartje die niet de capaciteit heeft die de verkoper beweert.nielzP schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:38:
Ik heb nu een Samsung 256gb sd card en probeer nu de foto’s en muziek die op de oude sd card stonden vanaf mijn pc weer op de nieuwe sd card te kopiëren. Op de een of andere manier lukt het niet om alles goed op de kaart te krijgen, ook niet door het in delen te doen.
Met foto’s geeft de galerij sommige foto’s half weer. Bij muziek wordt er bij een artiest soms een foutmelding gegeven dat het bestandstype niet herkend wordt, terwijl als ik bijvoorbeeld (na opnieuw formatteren) alleen die artiest kopieer, de muziek wel goed wordt afgespeeld.
Het lijkt er op dat de sd card maar tot ongeveer 10gb accepteert.
Gebruikt iemand anders een 256gb sd card? En zo ja, ervaar je toevallig dezelfde problemen?
Let op: sd-kaartjes uit China halen is sterk af te raden. De prijzen liggen niet eens erg veel lager dan hier in Nederland en de kans op neppe/namaak kaartjes is erg groot. Het zou zonde zijn als belangrijke foto's corrupt raken, beter gewoon iets meer uitgeven en bij data.io bestellen
@ElectricHead lijkt er niet op dat de bestanden corrupt zijn. Vandaag de foto’s en de muziek weer gekopieerd van de pc naar de oude 128gb sd card. Dit ging zonder problemen en zonder fouten.
@Bajan bedoel je dit programma op de pc installeren of juist op mijn telefoon? Ik heb sd card formatter geprobeerd, maar deze herkent de sd kaarten in de telefoon niet. ( ik heb geen cardslot of cardreader op/aan de pc).
@Majesty nee, het is geen Chinese kaart, maar gewoon een originele ‘nederlandse’. Verder zien mijn telefoon en pc wel gewoon dat er 250gb beschikbaar is. Of doen de Chinese nepkaarten dat ook?
Zoals meneer hierboven al aangaf geven de chinese kaarten ook gewoon de beloofde capaciteit aan, maar hebben ze dit niet. Waar heb je 'm gekocht als ik vragen mag? Er zijn weleens webshops die slim denken te zijn en spul te importeren uit China om het vervolgens in NL te verkopen voor hogere bedragen.nielzP schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:08:
Bedankt voor de reakties zover!
@ElectricHead lijkt er niet op dat de bestanden corrupt zijn. Vandaag de foto’s en de muziek weer gekopieerd van de pc naar de oude 128gb sd card. Dit ging zonder problemen en zonder fouten.
@Bajan bedoel je dit programma op de pc installeren of juist op mijn telefoon? Ik heb sd card formatter geprobeerd, maar deze herkent de sd kaarten in de telefoon niet. ( ik heb geen cardslot of cardreader op/aan de pc).
@Majesty nee, het is geen Chinese kaart, maar gewoon een originele ‘nederlandse’. Verder zien mijn telefoon en pc wel gewoon dat er 250gb beschikbaar is. Of doen de Chinese nepkaarten dat ook?
Als je de kaart al meerdere malen geformatteerd hebt (ook vanuit je telefoon begrijp ik) en je kan nog steeds maar +/- 10gb functioneel gebruiken vermoed ik alsnog een nepperd. Je zou het inderdaad nog op een PC kunnen proberen als je daar de mogelijkheid toe hebt, formatteren dus. En dan vol gooien en in je telefoon proberen.
Ik denk dat het vermoeden van Majesty dan wel eens gelijk kan zijn... Aan de buitenkant zie je er niets van, van binnen klopt er geen hol van. Vorig jaar of het jaar ervoor had een andere bekende site met dagdeals ook eens mooie SD kaartjes in de aanbieding. Leuk bedrag, tot bleek dat het nep echt was. Kom even niet meer zo op de naam van de site, in ieder geval geen IBood.nielzP schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:36:
Thanks, majesty! Ik heb de kaart via jouwveilingen.nl gekocht. Op zich altijd wel goede ervaringen mee gehad, maar over deze kaart begin ik nu toch wel een beetje te twijfelen. Ik ga maar eens contact met ze opnemen, denk ik..
Kan me dit ook herinneren ja, zie hier het nieuwsbericht van Tweakers erover. Ik blijf erbij, data.io behoort praktisch altijd tot de goedkoopste en is zeer betrouwbaar. @nielzP ik zou zeker je geld terugvragen inderdaad!ElectricHead schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:48:
[...]
Ik denk dat het vermoeden van Majesty dan wel eens gelijk kan zijn... Aan de buitenkant zie je er niets van, van binnen klopt er geen hol van. Vorig jaar of het jaar ervoor had een andere bekende site met dagdeals ook eens mooie SD kaartjes in de aanbieding. Leuk bedrag, tot bleek dat het nep echt was. Kom even niet meer zo op de naam van de site, in ieder geval geen IBood.
Heeft dus verder ook niks met de S8 te maken, dus nu weer on-topic😋
Iedereen bedankt voor het meedenken en de hulp!
Verwijderd
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support