Samsung brengt zijn smartphones Galaxy S8 en Galaxy S8+ op 28 april uit in Nederland en België. Dat heeft de fabrikant bekendgemaakt. De S8 kost 799 euro, voor de S8+ moeten klanten 899 euro op tafel leggen bij de release.

De pre-orders voor beide telefoons beginnen gelijk op woensdag, na het evenement dat Samsung heeft georganiseerd voor de presentatie van beide telefoons. De S8 is een stuk langer en iets minder breed dan de Galaxy S7 van vorig jaar, terwijl de S8+ langer en iets breder is dan de S7 edge.

De S8 heeft een 5,8"-scherm met 18,5:9-verhouding, bij de S8+ gaat het om een 6,2"-scherm, beide met een resolutie van 2960x1440 pixels. Daarmee zijn de schermen langer dan gebruikelijke 16:9-panelen, iets dat LG ook doet met de G6. Het afspelen van 16:9-video's op bijvoorbeeld YouTube gaat op de S8 met een schermdiagonaal van bijna 5,2", bij de S8+ is dat 5,5".

Beide telefoons draaien in de Benelux op een Exynos 8895-soc, een octacore met vier zelf ontworpen hooggeklokte kernen en vier zuinigere Cortex A53-kernen, bijgestaan door een Mali G71-gpu met twintig kernen. Het lpddr4-geheugen heeft een grootte van 4GB, terwijl de ufs-opslag een capaciteit heeft van 64GB. De opslag is uitbreidbaar via een microsd-kaartje.

De vingerafdrukscanner, die Samsung afgelopen jaren in de Home-knop plaatste, zit nu aan de achterkant. De scanner is naast de camera te vinden. Aan de voorkant is wel een irisscanner te vinden. De camera heeft dezelfde sensor en lens als de S7 van vorig jaar, al heeft Samsung wel gesleuteld aan de software. Zo is de functie Multi Frame, wat moet leiden tot minder bewogen foto's bij weinig licht.

De presentatie van het toestel is nauwelijks een verrassing, want het toestel figureerde afgelopen weken in veel geruchten. De telefoons komen alleen beschikbaar in een variant met 64GB-opslag. Met een prijs van 799 euro is de Galaxy S8 een paar tientjes duurder dan de iPhone 7 en Google Pixel, terwijl de S8+ met 899 euro evenveel kost als een Google Pixel XL en een tientje goedkoper is dan de iPhone 7 Plus.

Terug naar Inhoudsopgave

S8 (5,8")S8 (6,2")
OSAndroid 7.0Android 7.0
SkinTouchwizTouchwiz
CPUSamsung Exynos 9-series 8895Samsung Exynos 9-series 8895
GPUARM Mali-G71ARM Mali-G71
RAMlpddr4 4GBlpddr4 4GB
ROMUFS 64 GB (uitbreidbaar tot 2TB)UFS 64 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/acBluetooth 5.0, A-GPS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C, 3,5mm audio aansluitingUSB Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdrukscanner, infrarood, gyroscoop, acceleratiesensoren, nabijheidssensor, Ambient lichtsensor, Hall Sensor, elektronisch kompasVingerafdrukscanner, infrarood, gyroscoop, acceleratiesensoren, nabijheidssensor, Ambient lichtsensor, Hall Sensor, elektronisch kompas
Scherm5,8" Edge, 2960x1440px, Super Amoled6,2" Edge, 2960x1440px, Super Amoled
Front Camera8MP, f/1.7, AF8MP, f/1.7, AF
Back CameraDual Pixel, 12MP, F/1.7Dual Pixel, 12MP, F/1.7
Accu3000 mAh3500 mAh
KleurZwart, Grijs, ZilverZwart, Grijs, Zilver
Afmetingen68,1 x 148,9 x 8,0 mm73,4 x 159,5 x 8,1 mm
Gewicht152 g173 g
Prijs799 euro899 euro
Release Datum28 april28 april
BijzonderhedenWaterdicht. Infinity DisplayWaterdicht. Infinity Display
AccessoiresDatakabel, Oplader, Sim-tool, OTG-kabel, Tuned by AKG oortelefoon, Koptelefoon, Micro-USB converterDatakabel, Oplader, Sim-tool, OTG-kabel, Tuned by AKG oortelefoon, Koptelefoon, Micro-USB converter

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.030-03-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0Henk 'm!
ik kijk echt naar het toetsel uit, en zal ook proberen zo lang mogelijk de
huidige software uit te proberen.

Mijn huidige is een Note 4, volgens mij heb ik hier toendertijd binnen de 2 maanden
CM 12 op gezet. Echt nooit spijt van gehad, en ook niet echt speciale
opties gemist als die de stylus brengt enzo.

Nu, met bixby, de iris scanner, en diverse camera opties ben ik wat voorzichtiger.

Wat jullie.....kijken we samen de kat uit de boom ? of gelijk een verse rom erop ?

MENTAL REBOOT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Eerst zal Chainfire ons moeten verblijden met root, maar bijd galaxy s7 en de 7Edge was dit ook vrij snel. Ik denk wel dat de devs rap aan de slag zullen gaan, ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!
ja dat gaat zich heel snel opvolgen, dat is vrijwel zeker. ik ben ook erg benieuwd.

Hopelijk, komen er apps die de extra functies van de s8 kunnen overnemen.

Bixby is er al, re mapping van de hw buttons, is er ook al.....uhmmmm

flashen die zooi dan maar :)

MENTAL REBOOT

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik wacht eigenlijk nog altijd op Xposed voor Android N, ik denk niet dat het nog gaat komen of tegen die tijd zitten we al op Android O en kunnen ze weer opnieuw beginnen.

Heb m'n Motorola nooit naar N geupgrade om die reden maar ik stop met wachten, nu een S8+ gepreordered dan maar geen xposed :)

Root komt wel goed die zal al wel snel beschikbaar zijn :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dannelini
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-03 16:47
Morning...

https://forum.xda-develop...galaxy-s8-exynos-t3595102

post verplaatst vanuit het normale s8 topic)

[Voor 20% gewijzigd door Prulleman op 24-04-2017 09:51]

TWRP en de eerste rom staat op xda

https://forum.xda-develop...le-s7e-port-v3-1-t3594956

MENTAL REBOOT

Dat is mooi nieuws...het begin is er >:)
dafmay schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:00:
Dat is mooi nieuws...het begin is er >:)
serieuze vraag;

met alle mogelijkheden die nu al voor handen zijn, wat is in jouw ogen nog de échte toegevoegde waarde van Root en custom ROM's.
Bij oudere telefoons kan ik het nog wel begrijpen.

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Goede vraag! Ik had altijd Titanium backup, maar dat lijkt niet meer zo nuttig als vroeger.

Daarnaast exposed, maar dat gebruikte ik alleen om de NFC icons te verbergen en Waze in immersive mode te zetten - wat al kan op de S8.

Het enige wat ik me kan voorstellen is het remappen van de bixby knop, maar denk niet dat ik dat de moeite waard vind van het rooten en het gedoe dat het met zich meebrengt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Geert1976 schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:11:
[...]

serieuze vraag;

met alle mogelijkheden die nu al voor handen zijn, wat is in jouw ogen nog de échte toegevoegde waarde van Root en custom ROM's.
Op dit moment...geen. >:)

Maar het is altijd goed dat de mogelijkheid er is...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:33

Pinobigbird

doesn't share food!

Mooi dat er al root mogelijk is! Al sinds mijn eerste Android op de HTC HD2 heb ik altijd direct m'n telefoon geroot. Ik heb roottoegang (op m'n huidige toestel in afwachting van m'n S8) voor Titanium Backup, AdAway en MacroDroid.
Nu las ik dat er een rootloze systemwide adblocker mogelijk is, en voor MacroDroid gebruik ik het bij slechts 1 macro die ik zou kunnen missen. Dan blijft Titanium Backup over waarvoor ik een goed alternatief zou willen. Voorlopig zal ik denk ik nog even afwachten wat de custom roms gaan brengen voordat ik TWRP/root/roms ga flashen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1Henk 'm!
Pinobigbird schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:45:
Mooi dat er al root mogelijk is! Al sinds mijn eerste Android op de HTC HD2 heb ik altijd direct m'n telefoon geroot. Ik heb roottoegang (op m'n huidige toestel in afwachting van m'n S8) voor Titanium Backup, AdAway en MacroDroid.
Nu las ik dat er een rootloze systemwide adblocker mogelijk is, en voor MacroDroid gebruik ik het bij slechts 1 macro die ik zou kunnen missen. Dan blijft Titanium Backup over waarvoor ik een goed alternatief zou willen. Voorlopig zal ik denk ik nog even afwachten wat de custom roms gaan brengen voordat ik TWRP/root/roms ga flashen.
exact dat, en ....tot het kriebelt, en et ietwat saai wordt :)

MENTAL REBOOT

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-03 12:28
Ik wacht het hier ook nog even af, maar wil wel een custom rom of puur alleen root zo kan tenminste immersive mode zonder keyboard problemen krijgen. Immersive mode is immers zeer mooi op de S8

Add me op Stadia: Gloogle

• pappaleone
Pukson schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:47:
Ik wacht het hier ook nog even af, maar wil wel een custom rom of puur alleen root zo kan tenminste immersive mode zonder keyboard problemen krijgen. Immersive mode is immers zeer mooi op de S8
Voor mij is root momenteel alleen fijn om titanium backup te draaien, en adaware voor reclamshit en overtollige samsaung crap te verwijderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03 17:52

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Pinobigbird schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:45:
Ik ben gisteren overgestapt van S7 naar S8 en ik moet eerlijk zeggen dat de samsung cloud backup voor mij de lading dekt. Al mijn apps en instellingen zijn teruggezet. Ik moest bij 2 apps opnieuw inloggen, maar dat soort dingen had ik ook bij Titanium.

Het ad blocken doe ik tegenwoordig met Disconnect Pro en dat werkt fantastisch. Dat is te downloaden uit de galaxy app store en is met enige regelmaat gratis te downloaden. Anders is het vrij prijzig. Maar het werkt wel echt goed!

Sinds de S7 heb ik geen root meer nodig gehad.

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:57
Ik moet zeggen dat ik ook voor het eerst in jaren tevreden ben met een toestel zonder dat deze rootaccess heeft. Zoals hierboven ook gezegd werkt de Samsung restore optie boven verwachting goed. Voornaamste reden om te rooten bij eerdere toestellen was om ongebruikte applicaties te kunnen "freezen" zodat deze de batterij niet leegslurpten. Ik zit momenteel op 6 uur SOT wat voor mij echt meer dan genoeg is. Geen root noodzakelijk voor mij zoals het er nu voorstaat :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Voor wie een duidelijke stap-voor-stap-handleiding met afbeeldingen zoekt voor het installeren van TWRP en root:
http://www.thetechnotriad...ng-galaxy-s8-and-s8-plus/
Veel duidelijker kan het bijna niet.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • +1Henk 'm!
jabberwock schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:04:
[...]
Het ad blocken doe ik tegenwoordig met Disconnect Pro en dat werkt fantastisch. Dat is te downloaden uit de galaxy app store en is met enige regelmaat gratis te downloaden. Anders is het vrij prijzig. Maar het werkt wel echt goed!
Mee eens. Disconnect pro werkt zeer goed...een aanrader! d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik zie dat Chainfire (gefeliciteerd met je verjaardag Jorrit ;)) nu ook CF-Auto-Root beschikbaar heeft voor alle S8(+) varianten (met unlocked bootloader, dus geen Snapdragon 835 uit de VS)
https://autoroot.chainfire.eu
Dus als je alleen root wil en geen custom recovery en/of custom rom dan is dit misschien wel de eenvoudigste manier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
Pinobigbird schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 19:20:
Ik zie dat Chainfire (gefeliciteerd met je verjaardag Jorrit ;)) nu ook CF-Auto-Root beschikbaar heeft voor alle S8(+) varianten (met unlocked bootloader, dus geen Snapdragon 835 uit de VS)
https://autoroot.chainfire.eu
Dus als je alleen root wil en geen custom recovery en/of custom rom dan is dit misschien wel de eenvoudigste manier.
Thanks morgen eens even gaan rommelen.Ik wordt crazy van die reclame zooi/ :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-03 20:52
wie weet raad probeerde me s8 te rooten via youtube twrp maar nu blijft tie hangen in download modus geef ook aanblocked by fap lock kryg m ook met geen mogelijk meer uit en pc herkent m niet.beetje radeloos loos word ik ervan .Misschien dat medetweakers een oplossing weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!
plexter22 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:29:
wie weet raad probeerde me s8 te rooten via youtube twrp maar nu blijft tie hangen in download modus geef ook aanblocked by fap lock kryg m ook met geen mogelijk meer uit en pc herkent m niet.beetje radeloos loos word ik ervan .Misschien dat medetweakers een oplossing weten.
Ik denk dat je FRP bedoelt, factory reset protection.

Ik zou als ik jou was, eens een orginele firmware via odin gaan proberen te flashen.

edit

hier een linkje naar xda hoe je dat kan doen, maar jij moet toch zelf even
controleren welke firmware je er in gaat flashen...

https://forum.xda-develop...ware-update-odin-t3598172

hopelijk lukt het je, succes!

[Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 07-05-2017 12:49]

MENTAL REBOOT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:11:
[...]

serieuze vraag;

Op de S7Edge draaide ik Superman ROM handig voor:

Volledig verwijderen van alle Samsung Bloatware.
Pixel launcher als enige launcher.
Google assistent (kan inmiddels ook zonder ROM)
Camera mods die een hogere bitrate ondersteunen voor video.
Google apps ipv Samsung apps (Dialer. Kalender. Contacts enz).
Volledige(re) back-up methodes.

Ik ga er met de S8 niet meer aan beginnen maar de voordelen zijn er zeker nog.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pappaleone
Meer mensen de chainfire root al gebruikt? Ik heb hem geprobeerd. Uitkomst niet goed moest telefoon opnieuw installeren. Ik heb al zoveel telefoons geroot via chainfire maar deze keer was niet best.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

pappaleone schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:35:
Meer mensen de chainfire root al gebruikt? Ik heb hem geprobeerd. Uitkomst niet goed moest telefoon opnieuw installeren. Ik heb al zoveel telefoons geroot via chainfire maar deze keer was niet best.
Hier staat dat je een fuil wipe moet doen na het flashen, en dan nogmaals flashen.
just need to do a full wipe manually when the phone ask to after reboot and reflash CF-Auto-Root, after that all will be fine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twanvanl
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03-2022
Vandaag mijn S8 binnengekregen. Zit te twijfelen of ik hem moet rooten of niet, want aan de ene kant; je fabrieksgarantie vervalt, Aan de andere kant; die irritante advertenties etc. uit apps kun je verwijderen, custom roms installeren. Iemand die al geroot heeft en me kan vertellen of hij er spijt van heeft?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-03 15:14

jelbo

Hij doet het niet!

twanvanl schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:59:
Vandaag mijn S8 binnengekregen. Zit te twijfelen of ik hem moet rooten of niet, want aan de ene kant; je fabrieksgarantie vervalt, Aan de andere kant; die irritante advertenties etc. uit apps kun je verwijderen, custom roms installeren. Iemand die al geroot heeft en me kan vertellen of hij er spijt van heeft?
Ik root normaliter direct en ik heb nog geen spijt van het níet rooten. Met Adhell, Custom Navigation Bar, Helium en het adb commando waarmee je apps WRITE_SECURE_SETTINGS rechten kunt geven (t.b.v. bijvoorbeeld battery stats) kom ik tot nu toe ver genoeg.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• Donstil
  • Niet online
Roms vallen mij wel tegen tot nu toe. Telefoon is nu 2 maanden uit maar er is vrijwel niets wat echt interessant is voor mij. Erg balen dat bv Superman de overstap naar de S8 (nog) niet gemaakt heeft.

• pappaleone
Donstil schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:46:
Roms vallen mij wel tegen tot nu toe. Telefoon is nu 2 maanden uit maar er is vrijwel niets wat echt interessant is voor mij. Erg balen dat bv Superman de overstap naar de S8 (nog) niet gemaakt heeft.
Heb je Ehoe rom al gezien /geprobeerd is niet gratis maar wel goed met veel updates. Ik moet zeggen dat ik al zoveel geflashed heb, maar dat ik er even helemaal klaar mee ben. Elke keer alles weer terugzetten enz.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
pappaleone schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 23:53:
[...]Heb je Ehoe rom al gezien /geprobeerd is niet gratis maar wel goed met veel updates. Ik moet zeggen dat ik al zoveel geflashed heb, maar dat ik er even helemaal klaar mee ben. Elke keer alles weer terugzetten enz.
Ooh op de S7Edge pingpongde ik een beetje heen en weer tussen Echoe en Superman. Wist niet dat Echoe er al was voor de S8+ :) . Thnx.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:00

Stefano

Ondertitel Not Found

Donstil schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:46:
Superman heet Batman voor de S8(+)
https://forum.xda-develop...atman-rom-v1-0-0-t3618374

[Voor 11% gewijzigd door Stefano op 17-06-2017 15:39]

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

twanvanl schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:59:
Ik heb ook even getwijfeld, maar mijn vorige phone (S6) heb ik wel geroot en altijd custom rom op gehad, maar daar had ik wel degelijk gesodemieter met bijvoorbeeld de Netflix app (meestal deed hij het helemaal niet, los van of je hem wel / niet uberhaupt kunt downloaden) en verschillende bank-apps die soms liepen te klagen of geen fingerprint-access toelieten op een rooted phone. Ik vind de S8 (op een paar van die gare Samsung apps na en natuurlijk die uber-kansloze bixby knop) eigenlijk prima zoals hij uit de doos komt. Voor nu laat ik het zo, ben veel te blij dat Netflix foutloos werkt.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• pappaleone
spaceboy schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:00:
[...]

Ik heb ook even getwijfeld, maar mijn vorige phone (S6) heb ik wel geroot en altijd custom rom op gehad, maar daar had ik wel degelijk gesodemieter met bijvoorbeeld de Netflix app (meestal deed hij het helemaal niet, los van of je hem wel / niet uberhaupt kunt downloaden) en verschillende bank-apps die soms liepen te klagen of geen fingerprint-access toelieten op een rooted phone. Ik vind de S8 (op een paar van die gare Samsung apps na en natuurlijk die uber-kansloze bixby knop) eigenlijk prima zoals hij uit de doos komt. Voor nu laat ik het zo, ben veel te blij dat Netflix foutloos werkt.
Bij Echoe rom is een patch voor netflix dus dat probleem is opgelost. Verder heb ik geen problemen met 0.a ING en ABN

• iksander
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09-2022
Heeft iemand de laatste firmware voor de s8 voor mij op een andere host dan mega? (3gb overschreden)
Je zou me er een gigantisch plezier mee doen.

Overigens heb ik TWRP erop gezet om de Batrom eens te proberen, maar halverwege het kopiëren naar de telefoon stopt de verbinding.
Nu dus weer terug naar stock.
Hopelijk heeft iemand hem die wat snel is :>

[Voor 41% gewijzigd door iksander op 17-06-2017 20:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!
iksander schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:45:
Heeft iemand de laatste firmware voor de s8 voor mij op een andere host dan mega? (3gb overschreden)
Je zou me er een gigantisch plezier mee doen.

Overigens heb ik TWRP erop gezet om de Batrom eens te proberen, maar halverwege het kopiëren naar de telefoon stopt de verbinding.
Nu dus weer terug naar stock.
Hopelijk heeft iemand hem die wat snel is :>
http://megadownloaderapp.blogspot.nl/

Gebruik die. Geen speed cap of limiet

MENTAL REBOOT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iksander
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09-2022
Super! Bedankt :)

• pappaleone
Pukson schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:02:
[...]

Oeps. Dom van mij dan. Zal dan ook wel gevolgen hebben voor het verkoop van dit toestel. Maja. Dan gaan we weer lekker de custom rom land betreden nu het de beste optie is.
Als je naar echoe rom gaat deze ondersteund wel alles. De rom is niet gratis maar wel heel goed met nieuwe updates. Forum is shit, mensen op het forum likken nog net niet de Def zijn voeten veel vriendjes politiek. Gewoon doorheen kijken.

• Pukson
pappaleone schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:05:
[...]

Als je naar echoe rom gaat deze ondersteund wel alles. De rom is niet gratis maar wel heel goed met nieuwe updates. Forum is shit, mensen op het forum likken nog net niet de Def zijn voeten veel vriendjes politiek. Gewoon doorheen kijken.
Ik ga dus niet voor een Custom rom betalen, nu Omega erop en damn smooth.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-08-2020
Pukson schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:19:
[...]

Heb ook de laatste omega erop staan nu, echt top!
Heb nu een sot van 3uur45 en nog 49% te gaan.

• pappaleone
Pukson schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:19:
[...]

Okay ieder zijn ding, leuk om te horen dat Omega ook weer aanwezig is, heb vroeger vaak hun roms gebruikt.

• martien25
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-06-2017
hee hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum en zo groen als gras als het gaat om android device's
maar ik dacht ik root die samsung s8 van mij wel even, oke dat was gelukt, ik blij, maar apps zoals health werkte niet meer, daar baalde ik wel van want die gebruik ik best vaak in combinatie met mijn gear s3 , dus ik weer terug naar de orginele firmware, al mijn andere apps werken weer behalve mijn veilige map en de health s,

nu wil ik graag jullie advies,

zijn er al roms of custom roms of hoe je het ook mag noemen, waar gewoon alle apps werken?
en dan doel ik het meest op de health app, netflix en ziggogo apps die werken nu overigens wel gewoon zonder problemen.

graag jullie advies,

dankjewel

• pappaleone
martien25 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:30:
hee hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum en zo groen als gras als het gaat om android device's
maar ik dacht ik root die samsung s8 van mij wel even, oke dat was gelukt, ik blij, maar apps zoals health werkte niet meer, daar baalde ik wel van want die gebruik ik best vaak in combinatie met mijn gear s3 , dus ik weer terug naar de orginele firmware, al mijn andere apps werken weer behalve mijn veilige map en de health s,

nu wil ik graag jullie advies,

zijn er al roms of custom roms of hoe je het ook mag noemen, waar gewoon alle apps werken?
en dan doel ik het meest op de health app, netflix en ziggogo apps die werken nu overigens wel gewoon zonder problemen.

graag jullie advies,

dankjewel
Echoe rom hier werkt alles keurig ook netflix. Is niet gratis eenmalig €10 veel updates _/-\o_ http://echoerom.com/ zowel voor de S8 en S8+

• Pukson
Heb hier nu Omega 3.0 draaien samen met Notorious kernel 1.5 met wat aanbevolen tweaks toegepast en smoother ga je hem haast niet krijgen en batterij doet het goed met WQHD setting.

Gebruik MTweaks en dan deze settings
Set both CPU Govenors to Blu Active. After this go into CPU Govenor Tuneables and set fastlane to "1"(on) . You can then change how aggressively the govenor ramps up and down by changing the Fastlane Threshold value(higher better battery, lower better performance) . By default its set to 50 but this is quite conservative. I usually have it around 40 for slightly better performance. But kind for the battery performance

Acties:
  • +4Henk 'm!

• WeZZeY
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-03 15:15
Van de week ff een tutorial geschreven (op basis van eigen ervaring :) ) voor een collega wat betreft het installeren van twrp en renovate ice 3 op de galaxy s8+, hij is redelijk accuraat en makkelijk uit te voeren:

Benodigde downloads:

- PC:
o 1. Android USB drivers
§ http://developer.samsung....id-usb-driver-for-windows
o 2. Odin
§ https://redirect.viglink....msung%27s%20Flash%20Tool)
o 3. TWRP (Team Win Recovery Project)
§ https://dl.twrp.me/dream2...-1-dream2lte.img.tar.html

- SD
o 4. Renovate ice v3.0 rom
§ https://www.androidfilehost.com/?fid=673368273298968791
o 5. No verity opt encrypt
§ https://build.nethunter.c...erity-opt-encrypt-5.1.zip

Stap 1, telefoon voorbereiden:

- Telefoon aanzetten
- (vraagt je account en je wifi enzo) Alles invullen of skippen maakt niet zo uit zolang je maar uiteindelijk gewoon op je homescreen komt.
- Ga naar settings -> about device
- Klik +/- 7 keer op build number (developer options enabled)
- Ga naar settings -> developer options
- Enable OEM Unlock
- Schakel de telefoon uit

Stap 2, overige voorbereidingen:

- Plaats de SD downloads (Download 4. & 5.) op de betreffende micro SD
- Installeer (Download 1.) android USB drivers op de PC
- Pak Odin uit
- Plaats het TWRP (Download 3.) bestand in de odin map
- Plaats de SD kaart in de telefoon

Stap 3, TWRP installeren

- Start Odin op de PC
- Start de telefoon (niet aangesloten aan USB) op in download mode
o Download mode opstarten: ‘Volume down‘ + ‘bixby knop’ + ‘power’ knop inhouden
- Waarschuwing wordt weergegeven, kies ‘continue’ (volume up)
- Ga naar Odin op de PC, klik op de AP knop en selecteer het TWRP bestand
- Verbind je telefoon via USB, Odin zal deze nu herkennen (zal iets weergeven van com1 of com3 of dergelijk
- Belangrijk: eerst helemaal lezen voor het uitvoeren!
o Houd ‘volume up’ + ‘Bixby’ + ‘Power’ in op de telefoon en druk in odin op start (houd de telefoon knoppen ingedrukt!)
o De telefoon zal automatisch herstarten in recovery mode (Houd de telefoon knoppen ingedrukt!)
o TWRP zal opstarten na het booten
Als TWRP opstart kun je de volgende stappen overslaan:
§ Als TWRP niet opstart:
· Blijf wachten totdat android opstart (kan 10 min duren) (of hard reset met volume down + power 7 sec.)
· Zet de telefoon uit
· Houd ‘volume up’ + ‘Bixby’ + ‘Power’ in op de telefoon (om hem aan te zetten)
· TWRP zal opstarten na het booten

Stap 4, Rom flashen

- In TWRP wordt gevraagd of system modifications mogen worden toegepast, klik hier op ‘Keep /system RO’
- Klik op ‘Wipe’
- Klik ‘format data’
- Typ ‘Yes’ om door te gaan
- Ga naar ‘Reboot’ -> ‘Recovery’
- Telefoon zal opnieuw opstarten in TWRP
Als hij 'gewoon' probeert te booten I.p.v TWRP dan kun je het volgende doen:
- Hard reset met volume down + power 7 sec.
- Houd ‘volume up’ + ‘Bixby’ + ‘Power’ in (direct) zodra hij herstart

- Kies na het opstarten van twrp ‘allow system modifications’(swipe balk van links naar rechts)
- Klik op Install
- Navigeer naar de SD kaart
- Selecteer (Download 5.) No verity opt encrypt
- Installeer deze
- Ga naar ‘Reboot’ -> ‘Recovery’
- Telefoon zal opnieuw opstarten in TWRP
Als hij 'gewoon' probeert te booten I.p.v TWRP dan kun je het volgende doen:

- Klik op ‘Wipe’ -> ‘advanced wipe”
- Selecteer alles behalve SDCard en USB OTG
- Swipe to wipe :)
- Klik op install
- Navigeer naar de SD kaart
- Selecteer (Download 4.) Renovate ice v3.0 rom
- Swipe to confirm flash (Renovate ice installatie begint)

Stap 5, Renovate Ice installeren

- Agree to terms
- next
- Perform full wipe
- Next
- Chainfire SuperSu
- Vink alle die de ‘remove’ opties aan
- Samsung apps (select to remove) je kunt zelf even kijken wat je zou willen (als je ergens niet van weet wat het is dan zou ik het niet aanvinken).
o mijn configuratie:
§ Galaxy app store: niet aangevinkt
§ Gear manager: WEL aangevinkt (wordt dus verwijderd)
§ Samsung bixby: niet aangevinkt
§ Samsung browser: WEL aangevinkt (wordt dus verwijderd)
§ Samsung connect: niet aangevinkt
§ Samsung edge panels: niet aangevinkt
§ Samsung email: WEL aangevinkt (wordt dus verwijderd)
§ Samsung file manager: WEL aangevinkt (wordt dus verwijderd)
§ Samsung gallery: niet aangevinkt
§ Samsung game launcher: WEL aangevinkt (wordt dus verwijderd)
§ Samsung health: niet aangevinkt
§ Samsung live wallpapers: niet aangevinkt
§ Samsung members: niet aangevinkt
§ Samsung notes: niet aangevinkt
§ Samsung pay/billing: WEL aangevinkt (wordt dus verwijderd)
§ Samsung photo editor: niet aangevinkt
§ Samsung TTS: niet aangevinkt
§ Samsung Video editor: niet aangevinkt
§ Samsung Voice: niet aangevinkt
§ Samsung Voice recorder: niet aangevinkt
- Google apps, kies zelf maar even wat je wel en niet wil
- 3rd party apps, ook zelf kiezen, ik heb facebook en nog iets onderaan ergens (wat als onzin klonk) aangevinkt.
- region: Europe
- Doorklikken en swipen om te installeren, installatie zal +/- 5 minuten duren
- Reboot

Stap 6, Eerste keer opstarten!

- De eerste keer opstarten zal ongeveer 10 minuten duren, je zal denken ‘Gaat die nog wel opstarten?!?!’ het kan zijn dat hij tussendoor nog een keer reboot.
- Telefoon is klaar met opstarten, stel al je dingen in (account / wifi / etc.)
- PARTY Time! :D

[Voor 3% gewijzigd door WeZZeY op 08-07-2017 13:40]

• WeZZeY
Mocht de telefoon 'normaal rebooten' terwijl er staat dat hij naar recovery (twrp) moet booten dan kun je het volgende doen:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Mooie uitgebreide uitleg, thanks. Bevalt die rom? Ik draai nog gewoon stock en heb eigenlijk geen klachten

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• WeZZeY
Hey spaceboy,

De rom bevalt prima, nog geen bug of instabiliteit problemen ervaren.
Ik heb hem nu 4 dagen draaien ongeveer :).

De rom heeft nog wel wat stappen te maken wat betreft customizability, maar ik vind het al erg fijn dat de Samsung 'warnings' en dergelijke disabled kunnen worden (zoals de gehoorbeschadiging bij te hoog volume en zichtbeschadiging bij te hoge brightness meldingen).

Vanaf de volgende stable release zal het ook mogelijk zijn om met 15% batterij of lager de flitser te gebruiken, Samsung blokkeerd dat helaas in zijn roms...

De rom heeft op dit moment een redelijk actieve community en wordt er door de devs echt geluisterd naar gebruikerservaringen en wensen.

Dus tot zover enorm tevreden!

Renovate xda pagina:
forum.xda-developers.com/galaxy-s8/samsung-galaxy-s8--s8-cross-device-development/renovate-ice-g950-g955-android-7-0-aqdg-t3598040/

[Voor 16% gewijzigd door WeZZeY op 08-07-2017 13:48]

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-03 16:12
Oh wat een genot :P .... een S8 met een snelle ROM en helemaal debloated. Zelfs Bixby knopje is nu Google Assistant (overigens heb je daar geen custom ROM voor nodig). Ik ben voor de BatStock ROM gegaan en alles zo kaal mogelijk geïnstalleerd.
Dit maakt de overgang van de Nexus 6P (@ PureNexus ROM) naar de S8 niet zo groot :)

| medic with nerdskillz | Pixel 6 Pro | Pixel 5 (backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD 2017 |

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:11
jelbo schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:10:
[...]

Ik root normaliter direct en ik heb nog geen spijt van het níet rooten. Met Adhell, Custom Navigation Bar, Helium en het adb commando waarmee je apps WRITE_SECURE_SETTINGS rechten kunt geven (t.b.v. bijvoorbeeld battery stats) kom ik tot nu toe ver genoeg.
Hmmm, kun je iets meer info geven mbt WRITE_SECURE_SETTINGS?

Ik probeer deze aan betterybatterystats toe te kennen via het volgende commando:
adb -d shell pm grant com.asksven.betterbatterystats_xdaedition android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS
Maar krijg dan de volgende melding:
Operation not allowed: java.lang.SecurityException: Package com.asksven.betterbatterystats_xdaedition has not requested permission android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS
Anyway, verder mis ik root ook nog niet echt. Enige waar ik het echt voor gebruikte was adblock (gebruik ik nu adguard voor) en debloaten icm titanium backup en twrp...

*EDIT*
Het lijkt erop dat de volgende 2 commandos al voldoende waren voor de statistieken in betterybatterystats:
adb -d shell pm grant com.asksven.betterbatterystats_xdaedition android.permission.DUMP
adb -d shell pm grant com.asksven.betterbatterystats_xdaedition android.permission.BATTERY_STATS
Top!

[Voor 11% gewijzigd door m0ridin op 11-07-2017 11:13]

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-03 16:12
De huidige versie van BatStock ROM reboot iedere nacht, wat mij irriteert. Heb keurig de last_kmsg file aan de dev gegeven gisteren en vandaag in de kernel al gefixed. Desondanks heb ik toch een andere ROM er op gezet, de eerder genoemde RENOVATE ICE. Ook deze werkt erg soepel en is volledig te debloaten. Heerlijk!

Daarna de Pixel Launcher (Launch3) erop gezet (die eigenlijk van een user op Reddit komt), wat helemaal tof is!

Ik ben een tevreden stock Android/"Pixel"/S8 user :9

| medic with nerdskillz | Pixel 6 Pro | Pixel 5 (backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD 2017 |

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-03 23:14
WeZZeY schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:05:
Van de week ff een tutorial geschreven (op basis van eigen ervaring :) ) voor een collega wat betreft het installeren van twrp en renovate ice 3 op de galaxy s8+, hij is redelijk accuraat en makkelijk uit te voeren:
Bedankt voor deze uitleg. Ik ben redelijk novice met het rooten/installen van custom roms op mijn toestel maar werkt dit ook op een S7edge (ja niet dezelfde rom dan :))

• WeZZeY
Your welcome! :)

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-03 15:14

jelbo

Hij doet het niet!

m0ridin schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:10:
*EDIT*
Het lijkt erop dat de volgende 2 commandos al voldoende waren voor de statistieken in betterybatterystats:

[...]

Top!
Ik was inderdaad mis. Verschillende apps kunnen verschillende extra dingetjes. Hier een lijstje met zaken die ik heb genoteerd, voor de apps Gsam Battery Monitor / Wakelock Detector Lite / ForceDoze / BetterBatteryStats XDA Edition / Custom Navigation Bar / Secure Task / Cerberus / System UI Tuner

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
adb shell pm grant com.gsamlabs.bbm.pro android.permission.BATTERY_STATS

adb shell pm grant com.uzumapps.wakelockdetector.noroot android.permission.BATTERY_STATS

adb -d shell pm grant com.suyashsrijan.forcedoze android.permission.DUMP
adb -d shell pm grant com.suyashsrijan.forcedoze android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS

adb shell pm grant com.asksven.betterbatterystats_xdaedition android.permission.BATTERY_STATS
adb shell pm grant com.asksven.betterbatterystats_xdaedition android.permission.DUMP

adb shell pm grant xyz.paphonb.systemuituner android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS

adb shell pm grant com.balda.securetask android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS
adb shell pm grant com.balda.securetask android.permission.READ_LOGS
adb shell pm grant com.balda.securetask android.permission.DUMP
adb shell pm grant com.balda.securetask android.permission.CHANGE_CONFIGURATION

adb shell pm grant com.lsdroid.cerberus android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS

adb shell pm grant com.zacharee1.systemuituner android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS
adb shell pm grant com.zacharee1.systemuituner android.permission.DUMP

Leuk extraatje; met dit commando krijg je de navigation bar weer zwart met Samsung updates die alleen maar lichtere kleuren bieden:

code:
1
2
adb shell settings put global navigationbar_color -0016777216
adb shell settings put global navigationbar_current_color -0016777216

[Voor 7% gewijzigd door jelbo op 18-07-2017 14:42]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Dan kom je -voor zover ik weet- toch op een Custom uit, want ik heb nog geen originele 7.1 gezien.
Peatsmoke schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 08:34:
Dan kom je -voor zover ik weet- toch op een Custom uit, want ik heb nog geen originele 7.1 gezien.
En dan is KNOX getriggered, en werken bepaalde functies/apps niet meer:

* s-Pay
* s-Health
* Secure Folder
* Netflix
* Bepaalde bank-apps

Sommige 7.1-functies zitten al in de recente FW ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

henklbr schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:56:
[...]

* s-Pay
* s-Health
* Secure Folder
* Netflix
* Bepaalde bank-apps

Voor zover ik weet, verdwijnt Knox toch, er komt iets anders voor terug en we zullen zien of daar ook weer dat gezeik van toepassing is.
Netflix en sommige bankier apps hebben volgens mij meer te maken met ongelimiteerde Root toegang. Met TWRP en LineageOS had ik die problemen trouwens niet op de S5. :)

[Voor 15% gewijzigd door Peatsmoke op 22-07-2017 14:39]

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Peatsmoke schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:34:
[...]

Voor zover ik weet, verdwijnt Knox toch, er komt iets anders voor terug en we zullen zien of daar ook weer dat gezeik van toepassing is.
Netflix en sommige bankier apps hebben volgens mij meer te maken met ongelimiteerde Root toegang. Met TWRP en LineageOS had ik die problemen trouwens niet op de S5. :)
De ene custom rom is de andere niet natuurlijk. Maar mijn S4 met geroote Lineage rom draaide die apps ook gewoon. Ik heb nooit problemen ondervonden met een gertiggerde Knox.

Ik begin bij mijn S8+ ook steeds meer te neigen naar een custom rom. Ik heb touchwiz nu wel gezien.

[Voor 7% gewijzigd door kendo op 22-07-2017 15:40]

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

kendo schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:39:
[...]

De ene custom rom is de andere niet natuurlijk. Maar mijn S4 met geroote Lineage rom draaide die apps ook gewoon. Ik heb nooit problemen ondervonden met een gertiggerde Knox.

Ik begin bij mijn S8+ ook steeds meer te neigen naar een custom rom. Ik heb touchwiz nu wel gezien.
Dat herken ik nu eigenlijk ook al, maar helaas moeten we nog even wachten. Lineage is nog niet beschikbaar voor de S8(+).

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03 17:52

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Peatsmoke schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:34:
[...]

Nee Knox verdwijnt niet. Jij bedoelt waarschijnlijk "My Knox". Die gaat (of is misschien al) verdwijnen. Daarvoor in de plaats komt de app Secure Folder.

Simpel gezegd:
Knox is een beveiligingslaag
My Knox is een app die de bovenstaande laag nodig heeft.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:07

Zorian

What the fox?

henklbr schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:56:
[...]

* s-Pay
* s-Health
* Secure Folder
* Netflix
* Bepaalde bank-apps

Fout, fout, fout, fout en wederom fout. :p
Ik zit op een custom ROM en al die functies werken 100%. Inclusief KNOX zelf. ;)
Kwestie van Magisk Hide aanzetten en alle functies werken weer 100%. Inclusief SafetyNet die gewoon passed.

Kijk maar.

Samsung Pay (want dat werkt niet in NL) en Secure Folder (gebruik ik niet) heb ik verwijderd dus die kan ik ook niet showen. :p
De Rabobank app werkt ook prima, net als Vodafone Wallet.

[Voor 23% gewijzigd door Zorian op 22-07-2017 20:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!
jabberwock schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:33:
[...]

Nee Knox verdwijnt niet. Jij bedoelt waarschijnlijk "My Knox". Die gaat (of is misschien al) verdwijnen. Daarvoor in de plaats komt de app Secure Folder.

Simpel gezegd:
Knox is een beveiligingslaag
My Knox is een app die de bovenstaande laag nodig heeft.
Dat zal beslist zo zijn. Ik heb het een paar maanden geleden op xda gelezen en aangezien ik vandaag al niet meer weet wat ik maandag gegeten heb _/-\o_ , neem ik aan dat je gelijk hebt.

• Bartje147
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-11-2022
Zorian schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:19:
[...]

Ik zit op een custom ROM en al die functies werken 100%. Inclusief KNOX zelf. ;)
Kwestie van Magisk Hide aanzetten en alle functies werken weer 100%. Inclusief SafetyNet die gewoon passed.

Kijk maar.

Samsung Pay (want dat werkt niet in NL) en Secure Folder (gebruik ik niet) heb ik verwijderd dus die kan ik ook niet showen. :p
En hoe zit het met Samsung Pass? Ik dacht dat dit ook niet ging

• Zorian

Zorian

What the fox?

Bartje147 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:21:
[...]

En hoe zit het met Samsung Pass? Ik dacht dat dit ook niet ging
Ik ken het niet, maar ga er maar vanuit dat ie gewoon werkt. Knox staat ook op 0x0 (legit en unrooted, aldus telefoon die niet beter weet).

Acties:
  • +1Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:19:
[...]

Kijk maar.

Fout, fout etc...

Jij loopt gewoon "softwarematig" de zaak te "beduvelen"...

Bij een CUSTOM-ROM wordt KNOX altijd getriggered; als jij je toestel wil verkopen, en je de originele ROM op het toestel zet, mag je de koper wel verwittigen dat KNOX is getriggered.

Ik zou iig zo'n toestel niet willen hebben...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

henklbr schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:10:
[...]

Fout, fout etc...

Bij een CUSTOM-ROM wordt KNOX altijd getriggered; als jij je toestel wil verkopen, en je de originele ROM op het toestel zet, mag je de koper wel verwittigen dat KNOX is getriggered.

Ik ging enkel in op je claim dat bepaalde apps niet meer zouden werken hoor. :p
Want dat gedeelte klopt niet. Dat hij in de download mode wel op een 1 staat klopt en zal best, maar dat doet dus in de praktijk niks af aan de werking van het toestel en de apps.

Acties:
  • +1Henk 'm!
henklbr schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:10:
[...]

Fout, fout etc...

Tegen de tijd dat het toestel bij mij de deur uitgaat willen de meeste mensen het toch niet meer...
Maar goed, het lijkt mij beter om deze discussie voort te zetten op het topic [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's. ;)

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-02 00:06
Custom ROMs, lever dat op de S8 nog wat extra op naast veel opties om de layout aan te passen?
Is het vloeiender dan stock bijvoorbeeld?

• m0ridin
injectx schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:43:
Custom ROMs, lever dat op de S8 nog wat extra op naast veel opties om de layout aan te passen?
Is het vloeiender dan stock bijvoorbeeld?
Kan, kunnen optimalisaties en customizaties (is dat een woord?) zijn toegepast. Verder wordt er vaak veel bloat verwijderd waardoor je een compactere rom krijgt, vaak ook wat zuiniger en vloeiender omdat er minder onnodige dingen geladen worden.

En veel opties qua layout aanpassen valt wel mee, dat zijn meer icons en mods die door de rommakers in worden gebakken en waar je als gebruiker minder mee kan. Het zijn meer de dingen 'achter het uiterlijk' die het voor mij iig de moeite waard zouden maken.

Hoewel ik nu voor het eerst mijn telefoon nog niet geroot enzo heb, voel daar nog niet echt de noodzaak toe. (Hoewel ik wel al veel bloatware heb uitgezet met package disabler en daar liever gewoon de optie tot echt verwijderen zou hebben. Ook een simpele adblocker dmv hostfile aanpassen zou fijn zijn, ipv adguard wat ik nu heb... hoewel dat an sich prima werkt trouwens).

• injectx
m0ridin schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:58:
[...]
Ook een simpele adblocker dmv hostfile aanpassen zou fijn zijn, ipv adguard wat ik nu heb... hoewel dat an sich prima werkt trouwens).
Probeer eens Adhell, werkt via Knox. Heeft geen VPN of rare dingetjes nodig. Werkt perfect.

• m0ridin
injectx schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:05:
[...]

Probeer eens Adhell, werkt via Knox. Heeft geen VPN of rare dingetjes nodig. Werkt perfect.
Had ik ook wel naar gekeken inderdaad, maar weet niet meer waarom ik toch voor adguard ging (al had ik daar sowieso nog een lifetime license van). Volgens mij dat adguard ook beter zou filteren bij bijv youtube films oid? Of net iets uitgebreider...

Maar goede ervaringen met adhell dus? Duik ik ook nog eens in, thanks! :)

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-03 18:29
Ja, en adhell heeft ook een package disabler ingebouwd tegenwoordig. En de mogelijkheid om eigen lijsten/bronnen in te voeren. Werkt soepel.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

En hij is er, Xposed voor Android Nougat!

https://forum.xda-develop...gat-sdk-25-arm64-t3639221

Let erop: Dit is nog (mogelijk) unstable, maar dat het werkt is al heel wat. :) Heeft even geduurd.

• injectx
- Sorry, dubbelpost -

[Voor 96% gewijzigd door injectx op 12-08-2017 14:24]

• boddieh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05-2021
Heb net een S8 op de kop getikt en wil deze rooten met een custom rom. Kom echter niet in het download menu met de bixby knop, volume down en power, maar in een of ander apart Chinees menu. Iemand enig idee hoe ik alsnog m'n telefoon kan rooten aangezien ik op dit moment geen stap verder kom?
boddieh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:14:
Heb net een S8 op de kop getikt en wil deze rooten met een custom rom. Kom echter niet in het download menu met de bixby knop, volume down en power, maar in een of ander apart Chinees menu. Iemand enig idee hoe ik alsnog m'n telefoon kan rooten aangezien ik op dit moment geen stap verder kom?
probeer het eens met volume up knopje

even een toevoeging, als je dus wel in een normale recovery komt kan je
misschien daar iets mee als de download mode dus echt niet werkt

anderzijds een adb-shell op je pc, en dan het volgende

adb reboot bootloader

[Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 20-08-2017 16:29. Reden: ADB niet ABD]

MENTAL REBOOT

• boddieh
ppeterr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:18:
[...]

probeer het eens met volume up knopje
Dan kom ik helaas ook niet in het download menu terecht
boddieh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:25:
[...]

Dan kom ik helaas ook niet in het download menu terecht
sorry was nog niet klaar met tikken, lees mijn edit (ADB dus) :9

[Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 20-08-2017 16:30]

MENTAL REBOOT

• boddieh
ppeterr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:26:
[...]

sorry was nog niet klaar met tikken, lees mijn edit (ADB dus) :9
Krijg het eerlijk gezegd nog niet voor elkaar. Komt blijkbaar een chinese recovery voor, zie onderstaand screenshotje (van google geplukt)

[Voor 21% gewijzigd door boddieh op 20-08-2017 17:58]

boddieh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:55:
[...]

Krijg het eerlijk gezegd nog niet voor elkaar. Komt blijkbaar een chinese recovery voor, zie onderstaand screenshotje (van google geplukt)

[afbeelding]
apart zeg, waar heb je dit toestel vandaan ? Ik heb ook werkelijk geen idee of dit chinees is.
Denk eerder een koreaans demo model ofzo :) dan heb je wel iets aparts.

MENTAL REBOOT

• boddieh
ppeterr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:03:
[...]

apart zeg, waar heb je dit toestel vandaan ? Ik heb ook werkelijk geen idee of dit chinees is.
Denk eerder een koreaans demo model ofzo :) dan heb je wel iets aparts.
Via Marktplaats op de kop getikt, alles zat nog in de verpakking. M'n Oneplus 2 staat op het punt te overlijden, maar vind persoonlijk de software van Samsung niet fijn, vandaar dat ik m eigenlijk meteen wil rooten, al blijkt dat iets moeilijker met dit toestel dan gedacht 8)7 .

[Voor 6% gewijzigd door boddieh op 20-08-2017 18:15]

boddieh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:10:
[...]

Via Marktplaats op de kop getikt, alles zat nog in de verpakking. M'n Oneplus 2 staat op het punt te overlijden, maar vind persoonlijk de software van Samsung niet fijn, vandaar dat ik m eigenlijk meteen wil rooten.
Een raar import model dus, met zelfs dus de recovery en bootmode (download modus)
in een andere taal dan gebruikelijk (ik heb het niet eerder gezien). Dit zou toch wel vermeld
moeten worden door de verkoper van marktplaats toch?

Succes met zoeken van iemand die je door de menu's heen kan helpen!

MENTAL REBOOT

• boddieh
ppeterr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:16:
[...]

Een raar import model dus, met zelfs dus de recovery en bootmode (download modus)
in een andere taal dan gebruikelijk (ik heb het niet eerder gezien). Dit zou toch wel vermeld
moeten worden door de verkoper van marktplaats toch?

Succes met zoeken van iemand die je door de menu's heen kan helpen!
Ja idd, beetje vreemd dit. Verkoper gaf aan dat hij hem bij het verlengen van z'n abbo had gekregen, maar uiteindelijk een iPhone 7 Plus aan heeft geschaft. Zal toch maar even de standaard software aankijken. Als dat na een paar weken niet bevalt gaat ie simpelweg de deur uit, met de "juiste" info erbij. Zoek ik wel weer een andere S8 die wel te rooten valt >:)
@boddieh

als je er een fijne prijs voor hebt betaald heb je vast en zeker een prachtig
toestel in handen. Ik gooi normaal altijd gelijk overal een nieuwe rom op
van tablet tot telefoon, of wat dan ook. Maar tot nu toe heb ik het niet
nodig gevonden op de s8+.

Ik heb niks gevonden nog waar ik root, of een custom rom voor nodig heb.

Veel plezier met je s8!!

MENTAL REBOOT

• boddieh
ppeterr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:27:
@boddieh

als je er een fijne prijs voor hebt betaald heb je vast en zeker een prachtig
toestel in handen. Ik gooi normaal altijd gelijk overal een nieuwe rom op
van tablet tot telefoon, of wat dan ook. Maar tot nu toe heb ik het niet
nodig gevonden op de s8+.

Ik heb niks gevonden nog waar ik root, of een custom rom voor nodig heb.

Veel plezier met je s8!!
Het is zeker weten een mooi toestel voor een goed prijsje, dat mag duidelijk zijn! Ben altijd stock android of near stock gewend, dus al deze extra (nutteloze) functionaliteiten van Samsung zijn wel even wennen. Ben benieuwd of dat gaat lukken, maar we gaan het zien!

• reyals
Kijk eens met samsung phone info of het wel een s8 is, zou best eens een clone kunnen zijn...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• boddieh
reyals schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:56:
Kijk eens met samsung phone info of het wel een s8 is, zou best eens een clone kunnen zijn...
Dit speelt idd al de hele middag in m'n achterhoofd en heb nu het volgende gevonden.

Mn eerste gedachte is dat ik een hartig woordje moet spreken met iemand. Al lijkt de info van het scherm niet helemaal te kloppen met de 4.82 inch aangezien deze van de telefoon een stuk groter is dan dat..

Jullie ideeen hierover?

[Voor 27% gewijzigd door boddieh op 20-08-2017 21:02]

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 19:24
boddieh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:40:
[...]

Dit speelt idd al de hele middag in m'n achterhoofd en heb nu het volgende gevonden.

Mn eerste gedachte is dat ik een hartig woordje moet spreken met iemand. Al lijkt de info van het scherm niet helemaal te kloppen met de 4.82 inch aangezien deze van de telefoon een stuk groter is dan dat..

Jullie ideeen hierover?

[afbeelding]

[afbeelding]
MT6580.. Alleen daardoor gaan de Chinese alarmbellen al af.. Ik hoop niet dat je een vermogen hebt uitgegeven ;( http://mediatek-mobile.com/mediatek-mt6580/

• boddieh
T-Blizzard schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:23:
[...]

MT6580.. Alleen daardoor gaan de Chinese alarmbellen al af.. Ik hoop niet dat je een vermogen hebt uitgegeven ;( http://mediatek-mobile.com/mediatek-mt6580/
Valt mee hoor, maar idd, lijkt geen zuivere koffie. Heb al een berichtje gestuurd en anders maar even aangifte doen.

• reyals
http://www.mediatekguides...-mtk6580-devices.html?m=1

Dus een HDC Galaxy s8, naar alle waarschijnlijkheid...

• Zorian

Zorian

What the fox?

boddieh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:40:
[...]

Jullie ideeen hierover?

[afbeelding]

[afbeelding]
Daar zou ik mee terug gaan.
Naast dat je vage hardware hebt die niet voor deze EU markt bedoeld is krijg ik het idee dat dit een Chinese clone is en geen echte Galaxy S8.
Daarbij komt dat Chinese toestellen andere kanalen ondersteunen en je hier dus misschien issues krijgt met het bereik op 3g/4g.
Zou deze terugbrengen en een andere halen!
Als je nou gewoon 1 had gehad met de juiste normale Exynos chip aan boord had je dat taalprobleem nog wel kunnen bypassen door een volledige PHN ROM te flashen via ODIN. Die flashed ook je bootloader/recovery e.d.
boddieh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:14:
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Gezien je hele verhaal zou ik in ieder geval aangifte doen van internetoplichting, om jezelf in ieder geval al in te dekken. Ik neem aan dat je niet bij de verkoper aan de deur bent geweest?
Als je aangifte doet, is er in ieder geval via een IP-adres (via Marktplaats en e-mail provider) achter de ware identiteit van de dader te komen.
Ik zie wel vaker van dit soort advertenties voorbij komen...

Heb je al een reactie gehad op het contact met de verkoper?

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Dit s gewoon 100% een fake, clone, of hoe je het ook wilt noemen. En deze is ook niet verkregen bij het verlengen van een abbo(tenminste niet hier in Nederland). Deze is willens en wetens verkocht als zijnde een originele S8 voor waarschijnlijk een "vrienden prijsje" .

Een custom rom gaat daar niets aan veranderen.

Zo snel mogelijk aangifte doen!

[Voor 12% gewijzigd door kendo op 21-08-2017 08:29]

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

@kendo

Ik vraag mij in deze echt af wat beter werkt, een berichtje
naar de verkoper met:

Ik heb aangifte gedaan, en nu wil ik mijn geld terg.
of
Ik wil mijn geld terug anders doe ik aangifte.

@boddieh

Het is verder natuurlijk wel off topic, graag zou ik wat foto's zien van
het toestel. En misschien raar van mij, maar als hij nou erg goed
eruit ziet, en bijvoorbeeld >200 euro heeft gekost, goh misschien
de moeite waard om te houden :)

[Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 21-08-2017 09:00]

MENTAL REBOOT

• boddieh
Dat het een clone is ben ik ondertussen wel 100% van overtuigd. Heb simpelweg aangegeven dat ik mn geld terug wil en me wat van de domme gehouden. Nog niks genoemd qua aangifte of iets dergelijks. Maar helaas nog geen reactie gehad. Toestel is niet van echt te onderscheiden, doen ze wel goed die Chinezen!

Laten we verder maar weer on-topic gaan, teveel off-topic lijkt me ook niet goed gezien de forum rules.

[Voor 3% gewijzigd door boddieh op 21-08-2017 09:51]

boddieh schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:50:
Dat het een clone is ben ik ondertussen wel 100% van overtuigd. Heb simpelweg aangegeven dat ik mn geld terug wil en me wat van de domme gehouden. Nog niks genoemd qua aangifte of iets dergelijks. Maar helaas nog geen reactie gehad. Toestel is niet van echt te onderscheiden, doen ze wel goed die Chinezen!

Laten we verder maar weer on-topic gaan, teveel off-topic lijkt me ook niet goed gezien de forum rules.
Daarmee zet je een ROM van de Chinese veiligheidsdienst erop... :+

• Shefkee
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:03
Ik heb nu meerdere Galaxy's gehad en afgelopen week de S8 gekocht. Nu wilde ik me in een custom rom verdiepen, aangezien ik daar iedere keer weer op terug val, maar het viel me op dat dit topic dermate minder populair is dan andere jaren.. Iemand die hier de reden van weet? Viel me ook op dat er minder rom's beschikbaar lijken, is de S8 moeilijker te customizen?
Shefkee schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:57:
Ik heb nu meerdere Galaxy's gehad en afgelopen week de S8 gekocht. Nu wilde ik me in een custom rom verdiepen, aangezien ik daar iedere keer weer op terug val, maar het viel me op dat dit topic dermate minder populair is dan andere jaren.. Iemand die hier de reden van weet? Viel me ook op dat er minder rom's beschikbaar lijken, is de S8 moeilijker te customizen?
Ik denk vooral dat je andersom moet denken. "is het nog nodig root of een rom om te customizen".
Zelf heb ik altijd ook vrij snel een andere rom op mijn toestel gezet, zoals mijn vorige telefoon
de note 4. Maar voor de s8+ heb ik zelf nog niet een reden gevonden.

Het toestel is snel, niet vol met bloatware, en niet beperkt in zijn functies. Ik zelf ben nog
geen beperkingen tegengekomen die mij tot het flashen van een andere rom zou zetten.

Welke functies mis je ?

MENTAL REBOOT

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee