Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
https://forum.xda-develop...gat-sdk-25-arm64-t3639221
Let erop: Dit is nog (mogelijk) unstable, maar dat het werkt is al heel wat.
[ Voor 96% gewijzigd door injectx op 12-08-2017 14:24 ]
probeer het eens met volume up knopjeboddieh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:14:
Heb net een S8 op de kop getikt en wil deze rooten met een custom rom. Kom echter niet in het download menu met de bixby knop, volume down en power, maar in een of ander apart Chinees menu. Iemand enig idee hoe ik alsnog m'n telefoon kan rooten aangezien ik op dit moment geen stap verder kom?
even een toevoeging, als je dus wel in een normale recovery komt kan je
misschien daar iets mee als de download mode dus echt niet werkt
anderzijds een adb-shell op je pc, en dan het volgende
adb reboot bootloader
[ Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 20-08-2017 16:29 . Reden: ADB niet ABD ]
Dan kom ik helaas ook niet in het download menu terecht
sorry was nog niet klaar met tikken, lees mijn edit (ADB dus)boddieh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:25:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 20-08-2017 16:30 ]
Krijg het eerlijk gezegd nog niet voor elkaar. Komt blijkbaar een chinese recovery voor, zie onderstaand screenshotje (van google geplukt)ppeterr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:26:
[...]
sorry was nog niet klaar met tikken, lees mijn edit (ADB dus)

[ Voor 21% gewijzigd door boddieh op 20-08-2017 17:58 ]
apart zeg, waar heb je dit toestel vandaan ? Ik heb ook werkelijk geen idee of dit chinees is.boddieh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:55:
[...]
Krijg het eerlijk gezegd nog niet voor elkaar. Komt blijkbaar een chinese recovery voor, zie onderstaand screenshotje (van google geplukt)
[afbeelding]
Denk eerder een koreaans demo model ofzo
Via Marktplaats op de kop getikt, alles zat nog in de verpakking. M'n Oneplus 2 staat op het punt te overlijden, maar vind persoonlijk de software van Samsung niet fijn, vandaar dat ik m eigenlijk meteen wil rooten, al blijkt dat iets moeilijker met dit toestel dan gedachtppeterr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:03:
[...]
apart zeg, waar heb je dit toestel vandaan ? Ik heb ook werkelijk geen idee of dit chinees is.
Denk eerder een koreaans demo model ofzodan heb je wel iets aparts.

[ Voor 6% gewijzigd door boddieh op 20-08-2017 18:15 ]
Een raar import model dus, met zelfs dus de recovery en bootmode (download modus)boddieh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:10:
[...]
Via Marktplaats op de kop getikt, alles zat nog in de verpakking. M'n Oneplus 2 staat op het punt te overlijden, maar vind persoonlijk de software van Samsung niet fijn, vandaar dat ik m eigenlijk meteen wil rooten.
in een andere taal dan gebruikelijk (ik heb het niet eerder gezien). Dit zou toch wel vermeld
moeten worden door de verkoper van marktplaats toch?
Succes met zoeken van iemand die je door de menu's heen kan helpen!
Ja idd, beetje vreemd dit. Verkoper gaf aan dat hij hem bij het verlengen van z'n abbo had gekregen, maar uiteindelijk een iPhone 7 Plus aan heeft geschaft. Zal toch maar even de standaard software aankijken. Als dat na een paar weken niet bevalt gaat ie simpelweg de deur uit, met de "juiste" info erbij. Zoek ik wel weer een andere S8 die wel te rooten valtppeterr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:16:
[...]
Een raar import model dus, met zelfs dus de recovery en bootmode (download modus)
in een andere taal dan gebruikelijk (ik heb het niet eerder gezien). Dit zou toch wel vermeld
moeten worden door de verkoper van marktplaats toch?
Succes met zoeken van iemand die je door de menu's heen kan helpen!
als je er een fijne prijs voor hebt betaald heb je vast en zeker een prachtig
toestel in handen. Ik gooi normaal altijd gelijk overal een nieuwe rom op
van tablet tot telefoon, of wat dan ook. Maar tot nu toe heb ik het niet
nodig gevonden op de s8+.
Ik heb niks gevonden nog waar ik root, of een custom rom voor nodig heb.
Veel plezier met je s8!!
Het is zeker weten een mooi toestel voor een goed prijsje, dat mag duidelijk zijn! Ben altijd stock android of near stock gewend, dus al deze extra (nutteloze) functionaliteiten van Samsung zijn wel even wennen. Ben benieuwd of dat gaat lukken, maar we gaan het zien!ppeterr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:27:
@boddieh
als je er een fijne prijs voor hebt betaald heb je vast en zeker een prachtig
toestel in handen. Ik gooi normaal altijd gelijk overal een nieuwe rom op
van tablet tot telefoon, of wat dan ook. Maar tot nu toe heb ik het niet
nodig gevonden op de s8+.
Ik heb niks gevonden nog waar ik root, of een custom rom voor nodig heb.
Veel plezier met je s8!!
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Dit speelt idd al de hele middag in m'n achterhoofd en heb nu het volgende gevonden.reyals schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:56:
Kijk eens met samsung phone info of het wel een s8 is, zou best eens een clone kunnen zijn...
Mn eerste gedachte is dat ik een hartig woordje moet spreken met iemand. Al lijkt de info van het scherm niet helemaal te kloppen met de 4.82 inch aangezien deze van de telefoon een stuk groter is dan dat..
Jullie ideeen hierover?

[ Voor 27% gewijzigd door boddieh op 20-08-2017 21:02 ]
MT6580.. Alleen daardoor gaan de Chinese alarmbellen al af.. Ik hoop niet dat je een vermogen hebt uitgegevenboddieh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:40:
[...]
Dit speelt idd al de hele middag in m'n achterhoofd en heb nu het volgende gevonden.
Mn eerste gedachte is dat ik een hartig woordje moet spreken met iemand. Al lijkt de info van het scherm niet helemaal te kloppen met de 4.82 inch aangezien deze van de telefoon een stuk groter is dan dat..
Jullie ideeen hierover?
[afbeelding]
[afbeelding]
Valt mee hoor, maar idd, lijkt geen zuivere koffie. Heb al een berichtje gestuurd en anders maar even aangifte doen.T-Blizzard schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:23:
[...]
MT6580.. Alleen daardoor gaan de Chinese alarmbellen al af.. Ik hoop niet dat je een vermogen hebt uitgegevenhttp://mediatek-mobile.com/mediatek-mt6580/
Dus een HDC Galaxy s8, naar alle waarschijnlijkheid...
Daar zou ik mee terug gaan.boddieh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:40:
[...]
Dit speelt idd al de hele middag in m'n achterhoofd en heb nu het volgende gevonden.
Jullie ideeen hierover?
[afbeelding]
[afbeelding]
Naast dat je vage hardware hebt die niet voor deze EU markt bedoeld is krijg ik het idee dat dit een Chinese clone is en geen echte Galaxy S8.
Daarbij komt dat Chinese toestellen andere kanalen ondersteunen en je hier dus misschien issues krijgt met het bereik op 3g/4g.
Zou deze terugbrengen en een andere halen!
Als je nou gewoon 1 had gehad met de juiste normale Exynos chip aan boord had je dat taalprobleem nog wel kunnen bypassen door een volledige PHN ROM te flashen via ODIN. Die flashed ook je bootloader/recovery e.d.
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.boddieh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:14:
Heb net een S8 op de kop getikt en wil deze rooten met een custom rom. Kom echter niet in het download menu met de bixby knop, volume down en power, maar in een of ander apart Chinees menu. Iemand enig idee hoe ik alsnog m'n telefoon kan rooten aangezien ik op dit moment geen stap verder kom?
Gezien je hele verhaal zou ik in ieder geval aangifte doen van internetoplichting, om jezelf in ieder geval al in te dekken. Ik neem aan dat je niet bij de verkoper aan de deur bent geweest?
Als je aangifte doet, is er in ieder geval via een IP-adres (via Marktplaats en e-mail provider) achter de ware identiteit van de dader te komen.
Ik zie wel vaker van dit soort advertenties voorbij komen...
Heb je al een reactie gehad op het contact met de verkoper?
Een custom rom gaat daar niets aan veranderen.
Zo snel mogelijk aangifte doen!
[ Voor 12% gewijzigd door kendo op 21-08-2017 08:29 ]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ik vraag mij in deze echt af wat beter werkt, een berichtje
naar de verkoper met:
Ik heb aangifte gedaan, en nu wil ik mijn geld terg.
of
Ik wil mijn geld terug anders doe ik aangifte.
@boddieh
Het is verder natuurlijk wel off topic, graag zou ik wat foto's zien van
het toestel. En misschien raar van mij, maar als hij nou erg goed
eruit ziet, en bijvoorbeeld >200 euro heeft gekost, goh misschien
de moeite waard om te houden
[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 21-08-2017 09:00 ]
Laten we verder maar weer on-topic gaan, teveel off-topic lijkt me ook niet goed gezien de forum rules.
[ Voor 3% gewijzigd door boddieh op 21-08-2017 09:51 ]
boddieh schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:50:
Dat het een clone is ben ik ondertussen wel 100% van overtuigd. Heb simpelweg aangegeven dat ik mn geld terug wil en me wat van de domme gehouden. Nog niks genoemd qua aangifte of iets dergelijks. Maar helaas nog geen reactie gehad. Toestel is niet van echt te onderscheiden, doen ze wel goed die Chinezen!
Laten we verder maar weer on-topic gaan, teveel off-topic lijkt me ook niet goed gezien de forum rules.
Daarmee zet je een ROM van de Chinese veiligheidsdienst erop...
Ik denk vooral dat je andersom moet denken. "is het nog nodig root of een rom om te customizen".Sheva schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:57:
Ik heb nu meerdere Galaxy's gehad en afgelopen week de S8 gekocht. Nu wilde ik me in een custom rom verdiepen, aangezien ik daar iedere keer weer op terug val, maar het viel me op dat dit topic dermate minder populair is dan andere jaren.. Iemand die hier de reden van weet? Viel me ook op dat er minder rom's beschikbaar lijken, is de S8 moeilijker te customizen?
Zelf heb ik altijd ook vrij snel een andere rom op mijn toestel gezet, zoals mijn vorige telefoon
de note 4. Maar voor de s8+ heb ik zelf nog niet een reden gevonden.
Het toestel is snel, niet vol met bloatware, en niet beperkt in zijn functies. Ik zelf ben nog
geen beperkingen tegengekomen die mij tot het flashen van een andere rom zou zetten.
Welke functies mis je ?
Volgende keer misschien iets beter opletten en iets meer uitgeven voor een origineel toestel. Dit krijg je er nu van, koop op een gerenommeerde site dan heb je ook gewoon garantie. Laat dit een wijze les zijn.boddieh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:25:
[...]

Apps kunnen verwijderen ipv uitschakelen die ik niet gebruik of wil gebruiken vind ik nog wel de belangrijkste.ppeterr schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:21:
[...]
Ik denk vooral dat je andersom moet denken. "is het nog nodig root of een rom om te customizen".
Zelf heb ik altijd ook vrij snel een andere rom op mijn toestel gezet, zoals mijn vorige telefoon
de note 4. Maar voor de s8+ heb ik zelf nog niet een reden gevonden.
Het toestel is snel, niet vol met bloatware, en niet beperkt in zijn functies. Ik zelf ben nog
geen beperkingen tegengekomen die mij tot het flashen van een andere rom zou zetten.
Welke functies mis je ?
De heerlijke kaalheid van LineageOS mis ik op dit moment wel. Niet dat ik te kort kom door allerlei (voor mij) overbodige zaken, maar ik hou wel van kaal. De meeste gebruikers zullen zich er niet aan storen en dat doe ik ook (nog) niet, maar we zullen zien wat de toekomst brengt.
[ Voor 16% gewijzigd door Peatsmoke op 26-08-2017 09:15 ]
Ik ben het met je eens, ik kom zelf bij de note 4 van CM12 af, de voorloper van LineageOS toch.EOSfoto schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:12:
[...]
Apps kunnen verwijderen ipv uitschakelen die ik niet gebruik of wil gebruiken vind ik nog wel de belangrijkste.
De heerlijke kaalheid van LineageOS mis ik op dit moment wel. Niet dat ik te kort kom door allerlei (voor mij) overbodige zaken, maar ik hou wel van kaal. De meeste gebruikers zullen zich er niet aan storen en dat doe ik ook (nog) niet, maar we zullen zien wat de toekomst brengt.
En ja, de kaalheid en netheid en overzichtelijkheid met wat je zelf doet en installeert, is
absoluut heerlijk. Daar in tegen miste ik toen wel opeens de fingerprint scanner, de opties
die de stylus met zich mee bracht, en bijvoorbeeld betalen met je telefoon (en vast nog wat meer)
De compleetheid die de s8 nu mij brengt weegt op tegen het gemis van functies als je
de rom gaat flashen. Hoewel ik niet geheel op de hoogte ben van wat er allemaal op te lossen
is. Maar nu zou ik bijvoorbeeld niet, "betalen met je telefoon, fingerprint scanner en andere
security opties" willen missen.
Ook denk ik dat android zelf, of in combi met de hardware van de telefoon het nodig is
om prestatie winst te halen met een custom rom. En is de bloatware niet erg opdringerig aanwezig meer.
(maar dat schreef je o,a, al in je toffe review
Same here, jaren Cyanogen gedraaid en nu weer een Samsung S8 is toch wel droevig. Van zaken als tiles aanpassen tot aan niet kunnen scripten is een gemis.EOSfoto schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:12:
[...]
De heerlijke kaalheid van LineageOS mis ik op dit moment wel.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Waarom de status van 0x1 niet gewoon weer 0x0 wordt als je er de Standaard firmware weer op zet. Dat het te maken heeft met een hardwarematige fuse begrijp ik wel, maar waarom daarvoor gekozen is, begrijp ik niet.
Het lijkt erop dat Samsung andere software gewoon wil ontmoedigen en de reden daarvoor zou ik wel kunnen raden.
Dat draadje kende ik, maar het geeft eigenlijk niet echt antwoord op de vraag: waarom er voor die oplossing gekozen is.ppeterr schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 08:41:
[...]
Er loopt wel een soort iets op XDA hierover van 35+ pagina's
https://forum.xda-develop...x-counter-to-0x0-t3414890
Strekking van het verhaal - werkt niet - je moet doneren - werkt nog niet - app kost 16$ - lijkt op scam
Kijk, dat Samsung zegt: "We kunnen de integriteit van het toestel niet waarborgen als je andere software dan die van ons erop zet" begrijp ik volkomen, maar waarom zeggen ze eigenlijk "We kunnen de integriteit vh toestel NOOIT meer waarborgen als jij er andere software op gedraaid hebt", dat vind ik nogal vreemd.
Dan komt het verhaal van "warranty void": inmiddels is wel duidelijk dat Samsung gewoon hardwarematige garantie blijft verlenen op toestellen waarop een andere ROM draait of gedraaid heeft, daarvan zijn inmiddels genoeg voorbeelden te vinden.
Over welke garantie hebben we het dan? Garantie op software is bij voorbaat al uitgesloten:
Bron: http://www.samsung.com/nl/support/warranty/Garantievoorwaarden
De garantie geldt niet in de volgende gevallen:
• Op software, data, inhoud.
Het is misschien een vreemde vergelijking, maar met fotocamera's heb je eigenlijk hetzelfde. Als je "Magic Lantern" (alternatieve software voor Canon toestellen) gebruikt, wordt ook de bootflag enabled (waardoor je geen garantie hebt op het toestel, maar zodra je deze software verwijderd, wordt de bootflag ook disabled. Nu heeft dat er misschien wel mee te maken dat ML als een extra geïnstalleerd wordt op een geheugenkaart en niet in plaats van de firmware, maar het blijkt wel mogelijk te zijn om iets te maken waardoor je de originele staat van het toestel weer kunt herstellen in plaats van een zekering die eenmaal kapot, nooit meer te herstellen is (behalve door een ander moederbord, neem ik aan).
Heb letterlijk 5 minuten gespeeld met die telefoon en zag er allemaal keurig uit. Nu ben ik geen expert qua telefoons, dus wellicht zijn bepaalde dingen me niet opgevallen. Zijn overigens genoeg mensen die bij het verlengen van hun abbo hun nieuwe telefoon doorverkopen, dus dit lijkt me nog steeds een prima manier om een paar Euro's te besparen, vooral met de belachelijke prijzen die tegenwoordig gevraagd worden. Al met al heb ik de telefoon terug mogen brengen en heb ik m'n geld terug gekregen. Liep dus met een sisser af gelukkig!pappaleone schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 01:12:
[...]
Volgende keer misschien iets beter opletten en iets meer uitgeven voor een origineel toestel. Dit krijg je er nu van, koop op een gerenommeerde site dan heb je ook gewoon garantie. Laat dit een wijze les zijn.
Daarmee gaat deze knakker dus gewoon door met het oplichten van nietsvermoedende kopers. De meeste mensen weten niet eens wat een custom-rom is, komen nooit op Tweakers en al helemaal niet op XDA. Ze komen waarschijnlijk veel te laat erachter dat ze opgelicht zijn, of merken het nooit. Ondertussen hebben ze wel honderden euro's betaald voor chinese imitatie meuk....boddieh schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:24:
[...]
Heb letterlijk 5 minuten gespeeld met die telefoon en zag er allemaal keurig uit. Nu ben ik geen expert qua telefoons, dus wellicht zijn bepaalde dingen me niet opgevallen. Zijn overigens genoeg mensen die bij het verlengen van hun abbo hun nieuwe telefoon doorverkopen, dus dit lijkt me nog steeds een prima manier om een paar Euro's te besparen, vooral met de belachelijke prijzen die tegenwoordig gevraagd worden. Al met al heb ik de telefoon terug mogen brengen en heb ik m'n geld terug gekregen. Liep dus met een sisser af gelukkig!
Theme-Depot themes developer by me
ScienTific theme met live lockscreen, full custom theme.
ZooperWidgets ook van mijn.
RT van XDA lang geleden, aardig om hier weer eens rond te neuzen!

Tubes....It's what make music music!
Jep, is altijd een risico. Als de politie nou eens bij een eerste aangifte in actie zou komen zou het een hoop schelen!EOSfoto schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:09:
[...]
Daarmee gaat deze knakker dus gewoon door met het oplichten van nietsvermoedende kopers. De meeste mensen weten niet eens wat een custom-rom is, komen nooit op Tweakers en al helemaal niet op XDA. Ze komen waarschijnlijk veel te laat erachter dat ze opgelicht zijn, of merken het nooit. Ondertussen hebben ze wel honderden euro's betaald voor chinese imitatie meuk....
Dat is dus een kip & ei redenatie. Zolang er geen aangiftes komen, zal de politie geen actie ondernemen, omdat ze het simpelweg niet weten. Er liggen duidelijke afspraken tussen Marktplaats en de Nationale Politie, maar zolang er niemand naar politie stapt of via internet aangifte doet, gebeurt dus niets.boddieh schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:00:
[...]
Jep, is altijd een risico. Als de politie nou eens bij een eerste aangifte in actie zou komen zou het een hoop schelen!
Netflix heb ik aangeklikt in Root Hide maar toch werkt netflix nog niet. Krijg foutmelding ''There is a problem playing the video. Please try again. (5.2)''
geprobeerd om ''liboemcrypto.so" in system/libs te verwijderen maar ik kan dat bestand niet eens vinden met root explorer.
Doe ik iets fout? Ander apps geven geen piep.
[ Voor 43% gewijzigd door spartacusNLD op 12-09-2017 11:44 ]
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Dat zou het toch echt moeten zijn, als ik in Solid explorer naar system/lib ga (niet libs), zie ik daar wel degelijk een liboemcrypto.so staan. Daar heb ik .bak achter gezet en het werkt weer.spartacusNLD schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:03:
Sinds gisteren in bezit van een s8. Heel blij mee! Ik draai Renovate 5.1 met Magisk Root & Root hide werkt (safetynet pass ik gewoon)
Netflix heb ik aangeklikt in Root Hide maar toch werkt netflix nog niet. Krijg foutmelding ''There is a problem playing the video. Please try again. (5.2)''
geprobeerd om ''liboemcrypto.so" in system/libs te verwijderen maar ik kan dat bestand niet eens vinden met root explorer.
Doe ik iets fout? Ander apps geven geen piep.
baas.. ik maar naar libs zoekenthecompany schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:51:
[...]
Dat zou het toch echt moeten zijn, als ik in Solid explorer naar system/lib ga (niet libs), zie ik daar wel degelijk een liboemcrypto.so staan. Daar heb ik .bak achter gezet en het werkt weer.
fixed!!
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Maak zelf gebruik van Lawnchair als launcher en nu heb je ook die quicktoggles bij een longpress op een app!
Add me op Stadia: Gloogle
Maar goed iedereen zijn ding.
the murdock
Samsung verleent gewoon garantie, behalve op de software, maar dat doen ze normaal ook niet.Pukson schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:05:
Alles werkt hier, en garantie hou je gewoon. Trouwens mooi nieuws! Deze komende dagen komt dan eindelijk LineageOS uit voor de S8! Verder is er ook een RR rom in de maak, kan niet wachten stock Android op de S8
https://imgur.com/gallery/m3BUm
Stappen plan:
- Schoon standaard image (geen problemen nog)
- Ik voeg nog GEEN account toe
- Rooten met autoroot
- App erop zetten voor debloat (titanium of debloater pro rechtstreeks met een apk)
- Account koppelen
--> telefoon is nu weer "kapot" omdat FRP inwerking treed na een reboot.
Telefoon gaat niet meer aan, en ik kan weer opnieuw beginnen met alles
Hoe kom ik van die FRP af?
[ Voor 6% gewijzigd door C6DL op 03-10-2017 12:43 ]
Naar mijn weten moet je wel encryptie uitschakelen en/of de OEM Lock in developer setttings. Rooten met autoroot ben ik dan weer niet bekend meer. Weet wel dat als je root functies als Samsung Pay etc kwijt bent.C6DL schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:36:
Ik wordt echt helemaal gek van die FRP lock die steeds in werking treed nadat ik probeer mijn telefoon te ontdoen van alle bloatware.
Stappen plan:
- Schoon standaard image (geen problemen nog)
- Ik voeg nog GEEN account toe
- Rooten met autoroot
- App erop zetten voor debloat (titanium of debloater pro rechtstreeks met een apk)
- Account koppelen
--> telefoon is nu weer "kapot" omdat FRP inwerking treed na een reboot.
Telefoon gaat niet meer aan, en ik kan weer opnieuw beginnen met alles
Hoe kom ik van die FRP af?
Waar kan ik de LineageOS versie voor de Samsung vinden en is er ergens iets te zien wat werkt en niet werkt? Ik ben best tevreden met mijn S8, maar zou liever stock Android hebben i.v.m. bloatware en de dramatische emoticons van Samsung.Pukson schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:05:
Alles werkt hier, en garantie hou je gewoon. Trouwens mooi nieuws! Deze komende dagen komt dan eindelijk LineageOS uit voor de S8! Verder is er ook een RR rom in de maak, kan niet wachten stock Android op de S8
Ben errvaren Linux man en software engineer, maar nog een newbie op Android gebied. Ben wel eens benieuwd om dat wereldje een beetje te begrijpen...
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Yelp play werkt met Magisk hide. Heb het een tijdje geleden zo gedaan.pandamaneke schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:42:
Ik hou alles origineel want wil mijn ganrantie niet verliezen en de yelo play app werkt niet op een toestel met root en ik heb gelezen netflix ook niet.
Maar goed iedereen zijn ding.
231483
Dus jij kan een andere versie van Android op tablet zetten als deze geen updates meer krijgen?radiac93 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 06:12:
[...]
Yelp play werkt met Magisk hide. Heb het een tijdje geleden zo gedaan.
the murdock
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
https://forum.xda-develop...-oreo-samsung-s8-t3714409
Lijkt een vroege leak van de officiële versie... Wie durft?

[ Voor 28% gewijzigd door Trackerfire op 04-12-2017 13:16 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Deze ROM is voor de Amerikaanse versie met Snapdragon!!Trackerfire schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:16:
Dit is zojuist verschenen op XDA....
https://forum.xda-develop...-oreo-samsung-s8-t3714409
Lijkt een vroege leak van de officiële versie... Wie durft?
[afbeelding]
Wat is eigenlijk de makkelijkste methode om een geroote firmware te upgraden? Ik wil ook wel de nieuwste Android 7 installeren (G950FXXU1AQK7).
[ Voor 20% gewijzigd door HaTe op 04-12-2017 13:50 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik heb een S8+ met TWRP en Magisk. Omdat ik geen beveiligingsupdates meer binnenkrijg en ook in de auto wat problemen met Bluetooth wil ik weer terug naar origineel of de boel unrooten. Nu kun je Magisk verwijderen, maar dan blijft het een rooted toestel. Andere oplossing is de officiele rom flashen met Odin.
Is er nog een tussenweg waarbij ik de root kan verwijderen en toch niet alles opnieuw hoef te installeren? Of is Samsung backup zo goed dat ik straks na het restoren van de backup alles weer terug heb?
Wie weet raad?
Om de officiele updates weer te kunnen ontvangen zal je hoogstwaarschijnlijk met Odin het orgineel weer moeten flashen. Het nadeel daar aan is dat apps zoals SHealth en nog wat Samsung apps dan niet meer werken omdat KNOX al 0x1 is.cupra4 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:46:
Ik heb inmiddels heel wat uurtjes op XDA en hier zitten lezen, maar kom er niet uit.
Ik heb een S8+ met TWRP en Magisk. Omdat ik geen beveiligingsupdates meer binnenkrijg en ook in de auto wat problemen met Bluetooth wil ik weer terug naar origineel of de boel unrooten. Nu kun je Magisk verwijderen, maar dan blijft het een rooted toestel. Andere oplossing is de officiele rom flashen met Odin.
Is er nog een tussenweg waarbij ik de root kan verwijderen en toch niet alles opnieuw hoef te installeren? Of is Samsung backup zo goed dat ik straks na het restoren van de backup alles weer terug heb?
Wie weet raad?
Root is makkelijk te verwijderen via de Magisk of SuperSU maar ik betwijfel of het je probleem gaat oplossen.
Mijn advies naar jou is om met Titanium Backup (root) backups te maken van apps met belangrijke inhoud. (Google en Samsung restoren al je apps na het herinstalleren als je het hebt gekoppeld maar niet de data). Na dit zou ik gewoon een leuke (actieve) ROM uitzoeken op XDA die vaak geupdate wordt. Dan kan je met de tijd zonder problemen je ROM blijven updaten.
Bijvoorbeeld een rom als deze:
https://forum.xda-develop...soldier9312-zqk4-t3703183
Vergeet ook niet je foto's en media te backuppen naar je computer.
Eenmaal tripped gaat ie nooit meer terug.cupra4 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:01:
Knox is inderdaad om zeep, maar Samsung health werkt prima. En krijg je met de officiele rom geen werkende knox meer terug?
Op custom roms hebben ze echter vaak een fix ingebakken welke dat omzeilt zodat de apps wel werken (fake Knox 0x0).
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ja, staan meerdere handleidingen op Tweakers en XDA.G_Dragon schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:53:
Is er een manier om Android 8.0 erop te flashen zonder dat je de knox triggert? Heb het een keer eerder gedaan bij me S5 en toen was het direct raak met me knox.
Top zal even zoeken, dank je!Zorian schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:06:
[...]
Ja, staan meerdere handleidingen op Tweakers en XDA.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik heb me het afgelopen jaar dus ook niet bezig gehouden met de ontwikkelingen van custom roms, Magisk, root, exposed framework etc.
Zijn er nog belangrijke zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik vind diverse tutorials waarin wordt uitgelegd hoe TWRP te installeren en vervolgens root middels Magisk maar deze zijn allemaal vrij gedateerd.
Kan mij iemand mij wijzen naar een recente en betrouwbare rootmethode? Verassenderwijs vind ik dit namelijk niet op XDA, enkel instructies om een Oreo device te voorzien van TWRP en root en ik draai nog Nougat.
Eerst de recovery in orde maken zodat je daarna root.zip kunt flashen
https://www.androidexplained.com/galaxy-s8-install-twrp/
https://www.androidexplained.com/galaxy-s8-root-supersu/
Wil je root dan moet je volgens mij sowieso wel een custom ROM (met aangepaste kernel) gebruiken.
edit: Je kunt ook gewoon alleen TWRP er op zetten en vervolgens een custom ROM met root ingebouwd (magisk of supersu)
[ Voor 13% gewijzigd door Praetorian op 26-02-2018 22:44 ]
Ik ga toch maar voor de Magisk variant, ik heb begrepen dat de root dan nog vrij eenvoudig te hiden is en bovendien wordt mijn Knox ook niet getriggerred met sommige roms.
Wordt een mooi projectje voor het weekend, al mn app instellingen handmatig terugzetten zucht..
https://forum.xda-develop...android-7-0-aqdg-t3598040
Mijn vraag is of ik in plaats van de hele stock Oreo firmware ook gewoon de Oreo BL en CP kan flashen en vervolgens via TWRP de custom Oreo rom kan flashen?
[ Voor 11% gewijzigd door Jackson6 op 28-02-2018 11:14 ]
https://forum.xda-develop...m-google-edition-t3725858
Interessant, werken je bank/netflix apps nog? Ik kom verschillende ervaringen tegen.bob-nwk schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:46:
Zojuist succesvol de Google Edition OREO geflashed
https://forum.xda-develop...m-google-edition-t3725858
Jep, de Bankieren app werkte direct en Netflix ook nadat ik system/lib/liboemcrypto.so had gerenamed naar /liboemcrypto.so.bakStefano schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 07:04:
[...]
Interessant, werken je bank/netflix apps nog? Ik kom verschillende ervaringen tegen.
Ik krijg alleen mijn Android Auto (nog) niet aan de praat wat voor mij opzich wel een showstopper is als ik die niet werkend krijg..
UPDATE: Android Auto werkt ook weer
[ Voor 20% gewijzigd door bob-nwk op 01-03-2018 21:43 ]
KNOX wordt altijd getriggered met custom binaries, het begint al met TWRP, dat alleen zou al voor een 0x01 moeten zorgen op KNOX.bob-nwk schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:59:
Dank voor je reactie.
Ik ga toch maar voor de Magisk variant, ik heb begrepen dat de root dan nog vrij eenvoudig te hiden is en bovendien wordt mijn Knox ook niet getriggerred met sommige roms.
Wordt een mooi projectje voor het weekend, al mn app instellingen handmatig terugzetten zucht..
Het grote nadeel van een custom ROM op de S8 is dat je de native android encryptie (dm-crypt) moet disablen. Ik hou graag mijn zaken encrypted om de gelukkige vinder niet te verblijden met mijn privé-data.
Klopt inderdaad, mijn eerdere opmerking klopte niet helemaal. Maar deze rom (o.a.) zet de teller tijdens de installatie weer terug op 0x0Praetorian schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:51:
[...]
KNOX wordt altijd getriggered met custom binaries, het begint al met TWRP, dat alleen zou al voor een 0x01 moeten zorgen op KNOX.
Het grote nadeel van een custom ROM op de S8 is dat je de native android encryptie (dm-crypt) moet disablen. Ik hou graag mijn zaken encrypted om de gelukkige vinder niet te verblijden met mijn privé-data.
No problem. En voor wat betreft de counter terugzetten is dat wat complexer. De e-fuse waar KNOX naar kijkt is definief kapot, die kan nooit meer terug naar een daadwerkelijke "0x0". Maar de app (die dus in de ROM wordt meegenomen) die er nu voor is gemaakt doet wat om de software-matige counter in de war te brengen en van 0x1 naar 0x0 te brengen.bob-nwk schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:54:
[...]
Klopt inderdaad, mijn eerdere opmerking klopte niet helemaal. Maar deze rom (o.a.) zet de teller tijdens de installatie weer terug op 0x0
Flash je daarna de stock-rom weer terug, dan wordt je KNOX weer correct als 0x1 uitgelezen. (Ja dan kun je de app weer gebruiken om te faken...)
Ik heb de laatste paar jaar eigenlijk geen reden gevonden om een custom rom te installeren omdat de telefoons steeds sneller worden. Bij mijn Galaxy Spica flashte ik bijna dagelijks; de Galaxy S3 om de paar weken; bij mijn vorige Blackberry Priv was het niet mogelijk om custom ROMs te flashen, maar die vond ik al vlot genoeg met de standaard ROM. Bij de S8 heb ik al helemaal niet de behoefte aan een custom ROM. Ik heb de meeste apps die ik niet gebruik uitgeschakeld of verborgen, en ben nog niet tegen de grenzen van de hardware aangelopen.
Ik had al enkele dagen geleden inderdaad de LOS14.1 gezien. Alleen zoals groot op de voorpagina niet voor dagelijks gebruik.gwystyl schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:50:
Ik kan me voorstellen dat het ten opzichte van de S6 niet lijkt als een enorme sprong voorwaarts, maar je gaat het verschil in snelheid echt wel merken hoor. En op XDA zijn wel verschillende ROMs en root-manieren te vinden. O.a. een unofficial Lineage als je naar ongeveer stock Android wil.
Ik heb de laatste paar jaar eigenlijk geen reden gevonden om een custom rom te installeren omdat de telefoons steeds sneller worden. Bij mijn Galaxy Spica flashte ik bijna dagelijks; de Galaxy S3 om de paar weken; bij mijn vorige Blackberry Priv was het niet mogelijk om custom ROMs te flashen, maar die vond ik al vlot genoeg met de standaard ROM. Bij de S8 heb ik al helemaal niet de behoefte aan een custom ROM. Ik heb de meeste apps die ik niet gebruik uitgeschakeld of verborgen, en ben nog niet tegen de grenzen van de hardware aangelopen.
https://forum.xda-develop...s-14-1-galaxy-s8-t3684397
Maar voor uitschakelen en verwijderen van de meeste apps heb je een system unistaller nodig toch? En dus root of dat niet.
Ik heb ze alleen uitgeschakeld/verwijderd voor zover dat mogelijk is in instellingen - apps - alle apps, maar zonder root kan je ook meer verwijderen m.b.v. ADBtheduke1989 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:11:
[...]
Ik had al enkele dagen geleden inderdaad de LOS14.1 gezien. Alleen zoals groot op de voorpagina niet voor dagelijks gebruik.
https://forum.xda-develop...s-14-1-galaxy-s8-t3684397
Maar voor uitschakelen en verwijderen van de meeste apps heb je een system unistaller nodig toch? En dus root of dat niet.
Zoals gezegd vind ik het voor de snelheid van het toestel tegenwoordig niet meer echt nodig. Samsung plaatst apps die energie gebruiken in slaapstand, en daar kan je zelf ook nog e.e.a. aan instellen. Behalve de ruimte die ze innemen op je /system partitie heb je er dus eigenlijk geen last van. Aangezien het mijn zakelijke toestel is ga ik er niet meer aan klooien dan zonder kunstgrepen mogelijk is.
GA deze installeren
https://forum.xda-develop...nt/rom-galaxy-s8-t3749171
Stock oreo zonder Knox Truppen en ota ontvangen
https://forum.xda-develop...s-rom-1-1-stable-t3753975
perfecte rom. batterij gaat 2 dagen mee
[ Voor 25% gewijzigd door me44 op 04-06-2018 11:52 ]
Heeft het misschien iets met de modem te maken of baseband?
Hiervoor met renovate rom geen last.
Heb een import telefoon uit China.
Iemand enig idee?
Weet het zelf even niet meer namelijk, maar erger mij er groen en geel aan haha
Ik zit te twijfelen tussen Alexis en Renovate Ice.hikhakhok schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:38:
Ik heb na het installeren van alexis rom telkens dat bereik van twee streepjes naar nul valt. En dan ineens wel weer twee streepjes en dan weer niet.
Heeft het misschien iets met de modem te maken of baseband?
Hiervoor met renovate rom geen last.
Heb een import telefoon uit China.
Iemand enig idee?
Weet het zelf even niet meer namelijk, maar erger mij er groen en geel aan haha
Heb jij een duidelijke voorkeur? Waarom?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Zit intussen op custom rom van Googlewiz, werkt erg prettig. Goede accuduur en razend snel, misschien niet de stabielste rom. Renovate staat ontwikkeling beetje stil. Alexis was battery slurper, sommige hebben betere ervaring.anandus schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:33:
[...]
Ik zit te twijfelen tussen Alexis en Renovate Ice.
Heb jij een duidelijke voorkeur? Waarom?
De poespas die je kan installeren met de andere roms via aroma is wel leuk! Dubbele speaker, camera van s9 maar uiteindelijk gebruik ik daar maar weinig van.
Lang verhaal kort, kijk even naar de rom van Googlewiz. Wel alles van Google wat ik persoonlijk totaal niet erg vind!
Heb net een S8 binnen en kan Touchwiz niet uitstaan. Is Googlewiz het meest pixel-achtig? Vooral de virtuele knoppen onderaan en de settings menu vind ik ongelofelijk lelijkhikhakhok schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:56:
[...]
Zit intussen op custom rom van Googlewiz, werkt erg prettig. Goede accuduur en razend snel, misschien niet de stabielste rom. Renovate staat ontwikkeling beetje stil. Alexis was battery slurper, sommige hebben betere ervaring.
De poespas die je kan installeren met de andere roms via aroma is wel leuk! Dubbele speaker, camera van s9 maar uiteindelijk gebruik ik daar maar weinig van.
Lang verhaal kort, kijk even naar de rom van Googlewiz. Wel alles van Google wat ik persoonlijk totaal niet erg vind!

Ja klopt, alleen is de settings menu niet te veranderen in geen enkele rom. Ben toch weer terug gegaan naar Renovate, deze is wat stabieler.Rezk schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:34:
[...]
Heb net een S8 binnen en kan Touchwiz niet uitstaan. Is Googlewiz het meest pixel-achtig? Vooral de virtuele knoppen onderaan en de settings menu vind ik ongelofelijk lelijk
Wat voor instabiliteit merkte je bij Googlewiz?hikhakhok schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 07:51:
[...]
Ja klopt, alleen is de settings menu niet te veranderen in geen enkele rom. Ben toch weer terug gegaan naar Renovate, deze is wat stabieler.
European Union
The Free Software Foundation Europe argues that it is legal to root or flash any device. According to the European Directive 1999/44/EC, replacing the original operating system with another does not void the statutory warranty that covers the hardware of the device for two years unless the seller can prove that the modification caused the defect.[39]
dus zolang jou aanpassingen er niet voor hebben gezorgd dat de telefoon kapot is gegaan is er niks aan de hand.
ik zelf heb nu 2 roms getest op de S8 en ben met beide eigenlijk wel tevreden.
ben begonnen met: Lightrom zoals de naam al zegt een light weight rom.
https://forum.xda-develop...ent/rom-lightrom-t3719674
Erg fijne rom, alle Samsung apps vervangen voor Google ect. alleen crashte bij mij Pixel Launcher telkens, waardoor ik de samsung launcher moest gebruiken (waarna ik Action Launcher erop heb gezet om zo toch meer de Pixel feeling te krijgen).
Rom is naar mijn persoonlijke ervaring gewoon stabiel, geen problemen mee gehad laatste update is van 15 augustus maar de dev heeft ondertussen aangegeven te stoppen met de verdere ontwikkeling. (voor alle features zie XDA forum).
Momenteel zit ik op Project Alice rom ook dit is een light weight rom.
https://forum.xda-develop...roject-alice-2-0-t3656539
Deze is rom heeft iets meer de Samsung experience wat inhoud dat de dialer, berichten apps ect. nog allemaal van Samsung zijn waar deze bij LightRom ook vervangen waren.
Gebruik momenteel gewoon de Samsung launcher, miss dat ik deze in de toekomst nog vervang voor Action of Nova. (voor alle features zie XDA forum).
Ook deze rom is naar mijn persoonlijke ervaring stabiel. Voordeel is dat de devs hier nog wel actief mee bezig zijn.
Edit: de dev. van Project Alice is Nederlands
Wat vaker updates en bugs. Voor de rest prima rom, snel en alles van samsung is er uitgeknikkerd.Rezk schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:39:
[...]
Wat voor instabiliteit merkte je bij Googlewiz?
Alexis rom moet ook wel goed zijn. Deze is dan weer heel uitgebreid.
ik heb hier een s8 en wil een file aan passen in de root / data .
Kan er niet bijkomen moet ik de s8 rooten of is er een andere manier om de file te veranderen.
ik wil niet er geen een custom rom op zetten.
Op zich zou ik Stock + wat Root tweaks ook wel prima hebben gevonden, maar OTA werkt dan niet en bij een handmatige upgrade met Stock ben je Root/TWRP steeds kwijt.
Gelukkig is LightROM + Root een prima alternatief:
https://forum.xda-develop...ent/rom-lightrom-t3719674
Wordt vrij actief onderhouden en de standaard versie is ontdaan van alle Samsung Bloatware en is upgradebaar zonder wipe.
[ Voor 16% gewijzigd door iisworks op 18-12-2018 07:46 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Heeft iemand die al geprobeerd?
https://forum.xda-develop.../rom-evolution-x-t4083251