Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:51

Samsung brengt zijn smartphones Galaxy S8 en Galaxy S8+ op 28 april uit in Nederland en België. Dat heeft de fabrikant bekendgemaakt. De S8 kost 799 euro, voor de S8+ moeten klanten 899 euro op tafel leggen bij de release.

De pre-orders voor beide telefoons beginnen gelijk op woensdag, na het evenement dat Samsung heeft georganiseerd voor de presentatie van beide telefoons. De S8 is een stuk langer en iets minder breed dan de Galaxy S7 van vorig jaar, terwijl de S8+ langer en iets breder is dan de S7 edge.

De S8 heeft een 5,8"-scherm met 18,5:9-verhouding, bij de S8+ gaat het om een 6,2"-scherm, beide met een resolutie van 2960x1440 pixels. Daarmee zijn de schermen langer dan gebruikelijke 16:9-panelen, iets dat LG ook doet met de G6. Het afspelen van 16:9-video's op bijvoorbeeld YouTube gaat op de S8 met een schermdiagonaal van bijna 5,2", bij de S8+ is dat 5,5".

Beide telefoons draaien in de Benelux op een Exynos 8895-soc, een octacore met vier zelf ontworpen hooggeklokte kernen en vier zuinigere Cortex A53-kernen, bijgestaan door een Mali G71-gpu met twintig kernen. Het lpddr4-geheugen heeft een grootte van 4GB, terwijl de ufs-opslag een capaciteit heeft van 64GB. De opslag is uitbreidbaar via een microsd-kaartje.

De vingerafdrukscanner, die Samsung afgelopen jaren in de Home-knop plaatste, zit nu aan de achterkant. De scanner is naast de camera te vinden. Aan de voorkant is wel een irisscanner te vinden. De camera heeft dezelfde sensor en lens als de S7 van vorig jaar, al heeft Samsung wel gesleuteld aan de software. Zo is de functie Multi Frame, wat moet leiden tot minder bewogen foto's bij weinig licht.

De presentatie van het toestel is nauwelijks een verrassing, want het toestel figureerde afgelopen weken in veel geruchten. De telefoons komen alleen beschikbaar in een variant met 64GB-opslag. Met een prijs van 799 euro is de Galaxy S8 een paar tientjes duurder dan de iPhone 7 en Google Pixel, terwijl de S8+ met 899 euro evenveel kost als een Google Pixel XL en een tientje goedkoper is dan de iPhone 7 Plus.

De S8+ is ook verkrijgbaar in een Dual Sim versie.

Terug naar Inhoudsopgave

S8S8+
OSAndroid 7.0Android 7.0
SkinTouchwizTouchwiz
CPUSamsung Exynos 9-series 8895Samsung Exynos 9-series 8895
GPUARM Mali-G71ARM Mali-G71
RAMlpddr4 4GBlpddr4 4GB
ROMUFS 64 GB (uitbreidbaar tot 2TB)UFS 64 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/acBluetooth 5.0, A-GPS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C, 3,5mm audio aansluitingUSB Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdrukscanner, infrarood, gyroscoop, acceleratiesensoren, nabijheidssensor, Ambient lichtsensor, Hall Sensor, elektronisch kompas
Scherm5,8" Edge, 2960x1440px, Super Amoled6,2" Edge, 2960x1440px, Super Amoled
Front Camera8MP, f/1.7, AF8MP, f/1.7, AF
Back CameraDual Pixel, 12MP, F/1.7Dual Pixel, 12MP, F/1.7
Accu3000 mAh3500 mAh
KleurZwart, Grijs, ZilverZwart, Grijs, Zilver
Afmetingen68,1 x 148,9 x 8,0 mm73,4 x 159,5 x 8,1 mm
Gewicht152 g173 g
Prijs799 euro899 euro
Release Datum28 april28 april
BijzonderhedenWaterdicht. Infinity DisplayWaterdicht. Infinity Display
AccessoiresDatakabel, Oplader, Sim-tool, OTG-kabel, Tuned by AKG oortelefoon, Koptelefoon, Micro-USB converter

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.028-02-2017Topic aangemaakt
V1.030-03-2017Topic aangepast aan aankondiging

Terug naar Inhoudsopgave

rens-br wijzigde deze reactie 26-02-2018 17:15 (146%)

• rens-br
quote:
diquan2001 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:49:
Zie ik nou een Quicklaunch knop onder de volumeknop?

Of zou het iets anders zijn? :)
Lijkt het wel op of een dedicated cameraknop, maar goed dan zal die ook weer in te stellen zijn, waardoor het alsnog een quicklaunch button is.

• rens-br
quote:
Zilverdael80 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:52:
Kan me vergissen, maar ROM is toch Read Only Memory? of is dit een andere afkorting?
Opslaggeheugen is iig 64GB uitbreidbaar tot 2TB
Nee, je hebt helemaal gelijk. Officieel moet de term daar ook zijn EEPROM of te wel flashgeheugen / opslaggeheugen.

• rens-br
Modbreak:
Het levertijd en prijzen topic is inmiddels gemaakt en de meeste reacties zijn daar ook heen verplaatst. Alle reacties betreft prijzen, winkels vanaf nu in: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen.

• rens-br
Net weer een aantal posts verplaatst naar: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen.

Alle berichten met betrekking tot bestellen: kleur, ja of nee, welk type? horen daar thuis. Verder ook alles met betrekking tot de prijs: cashback acties, abonnementen, teruggave e.d. horen daar ook thuis.

Graag vanaf nu de berichten plaatsen in het juiste topic.

• rens-br
Modbreak:
Net weer een aantal berichten verplaatst naar [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen. Berichten met betrekking tot pre-order en de bij behorende 'cadeautjes' horen daar ook thuis.

• rens-br
Modbreak:
Dames en heren. Letten we bij het posten goed op de topicwarning:

Berichten met betrekking tot hoesjes en SD kaarten horen in: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic.
Alles met betrekking tot prijzen, kleuren, zichttermijn, shops, twijfel en levertijd hoort in: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen.

Ik heb een hoop berichten verplaatst naar de juiste topics.

Verder als je ziet dat een bericht verkeerd geplaatst is, maak dan even een TR aan en reageer er niet op.

• rens-br
Modbreak:
Dames en heren. Letten we nog even op de topicwarning? Alle berichten met betrekking tot hoesjes, skins en protectors hoort in: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic. Ik heb weer een aantal berichten verplaatst.

Mocht je toch perongelijk in het verkeerde topic posten, maak dan even een TR aan, dan zullen wij de posts verplaatsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Geert1976 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:32:
Heb het idee dat als je dit op automatisch zet, er constant een verbinding openstaat met de PlayStore.
Android werkt al een hele lange tijd anders. Veel apps ondersteunen Push Messages via de dienst van Google genaamd Cloud Messaging samenvattend verzameld deze dienst alle notificaties en stuurt die om de 'x' tijd naar je apparaat toe. Er blijft dus niks open staan maar er wordt gewoon één keer in de zoveel tijd notificaties verstuurd.

Het automatisch updaten vind ik zelf persoonlijk wel handig. Ik heb zo'n 102 apps en als ik ze allemaal handmatig moet bijwerken, kost mij veels te veel tijd. Google Play verzameld overigens naar mijn idee ook de updates en voert die +/- 2 keer per dag uit.

rens-br wijzigde deze reactie 25-04-2017 11:45 (17%)

• rens-br
quote:
MisterChaoSs schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:53:
Ik doel dus op mappen van apps die ik van beneden naar boven wil ordenen of gewoon vrij, want als ik een app naar onder sleep dan locked hij zichzelf gewoon weer bovenin de map vast
Je kan toch ook gewoon alleen de onderste helft van je homescreen gebruiken op apps op te zetten? Dan kan je er in ieder geval altijd gemakkelijk bij.

Ik weet niet precies wat je bedoeld met mappen. Maar als je Nova Launcher gebruikt dan vouwt de map zich gewoon open op de plek waar je deze gemaakt hebt, dus:

Hoe dit op de stock launcher werkt weet ik niet precies, maar volgens mij hetzelfde.

• rens-br
quote:
MisterChaoSs schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:02:
Als ik een map aanklik krijg ik deze weergave:
[afbeelding]
Ah op de S8 wordt een map dus full screen geopend, terwijl met Nova Launcher er alleen een klein venster komt. Ik denk dat het met de stock launcher niet gaat lukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Blijven we letten op de topicwarning? Ik heb weer een aantal berichten moeten verplaatsen naar: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic

rens-br wijzigde deze reactie 08-05-2017 13:41 (27%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Dames en heren. Blijven we op de topicwarning letten? Berichten over hoesjes en bumpers horen in: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic.

• rens-br
Ik heb (helaas) weer wat posts moeten verplaatsen naar [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic. Alle berichten over accessoires horen daar thuis, gelieve hier op te letten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Donstil schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:59:
Is er ergens een definitie van wat we op tweakers als Accessoire zien?

Ik vraag dat trouwens hier en niet in een DM omdat het naar het blijkt ook voor andere onduidelijk is.
Interessante vraag en ook goed dat je die hier stelt, dan kunnen we dat meteen ophelderen:

In principe is alles wat niet met het toestel zelf te maken heeft een Accessoire. Dus hoesjes, skins, opladers, screenprotectors, kabels, powerbanks, koptelefoons, oortjes, smartwatches, speakers e.d. Zie ook.
Om het meteen door te trekken naar de andere topics:
- Rooten & Custom rom's: Alles met betrekking tot het unlocken van je bootloader, rooten, custom rom's, tweaks die root nodig hebben en dat soort zaken;
- RMA: Problemen waarbij je een reparatieafdeling nodig hebt of afhandeling van je reparatie;
- Levertijd en prijzen: Winkels, prijzen, aanbiedingen en bestellingen.

Heb ik het iets duidelijker voor je gemaakt?

rens-br wijzigde deze reactie 18-05-2017 23:07 (5%)

• rens-br
quote:
Donstil schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:11:
Maar Dan nog 1 vraag. Als iets twee Topics beslaat (zoals mijn SD vraag) mag je dan kiezen?
offtopic:
We gaan nu wel erg offtopic maar goed. Als het om aankoop van SD gaat past het beter in het accessoires topic, als het om een technische / software vraag gaat past het beter hier. Je vraag valt in de laatste categorie, maar aangezien je ook had geantwoord over de skin heb ik hem toch verplaatst. Je kan beter dat stukje er even uitknippen en hier nogmaals plaatsen.

Maar voor verdere discussie over wat waar past, nodig ik jullie graag uit in: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

rens-br wijzigde deze reactie 18-05-2017 23:18 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Ik heb alle posts over de VR actie verplaatst naar: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Ik heb weer een aantal posts verplaatst naar: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic.

• rens-br
Ik heb een aantal posts over het triggeren van Knox en custom rom's verplaatst naar: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's

• rens-br
Ik heb een aantal berichten over het ontvangen van de VR set verplaatst naar: Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen.

• rens-br
Ik heb even wat posts verplaatst naar: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic. De Dex is ook een accessoire en moet dus daar besproken worden.

• rens-br
Ik heb een aantal posts verplaatst naar het Root topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
De discussie over Google Assistant hoort beter thuis in [Google Assistent] Ervaringen & Discussie, de berichten heb ik dan ook naar daar verplaatst.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True