Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:28:
S7 vervangen voor een S8 de moeite waard? Nu met btw korting en 50 euro cashback +- 485 euro
Mwoah, ik ben zelf van een S7 Edge naar een S8+ gegaan vorige week. Er is -uiteraard- een uiterlijk verschil tussen de toestellen, maar ik kan niet zeggen dat ik nou echt een wow gevoel heb. Het scherm is prachtig, maar dat was die van de S7 ook al. Qua snelheid is de S8+ wel sneller, maar het is niet zo dat er een wereld voor je open zal gaan. Nee, het is niet veel meer dan een uiterlijk verschil (en daar moet je van houden, die Edge schermen) wat mij betreft. Maar goed, ik ben niet echt een enorme tweaker, speel de eerste paar dagen heel veel met een nieuwe telefoon, en daarna is het gewoon een telefoon met een mooi uiterlijk. Dus het zou kunnen dan de S8 technisch gezien wel een aantal zaken kan of heeft die op de S7 niet mogelijk zijn/waren. Maar voor een gewone gebruiker zoals ik is het niet heel erg zichtbaar.

Let wel, de S8 heeft een groter scherm dan de S7, maar haalt dit vooral uit de hoogte. Je hebt dus geen 16:9 verhouding meer. En dat vind ik persoonlijk niet altijd even tof. Persoonlijk heb ik een beetje spijt dat ik naar de S8+ ben gegaan. Mooie telefoon, snel, maar nou niet een wereldwonder die mijn S7 Edge weg heeft geblazen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyrax0508 op 25-01-2018 11:19 ]

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Cyrax0508 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Mwoah, ik ben zelf van een S7 Edge naar een S8+ gegaan vorige week. Er is -uiteraard- een uiterlijk verschil tussen de toestellen, maar ik kan niet zeggen dat ik nou echt een wow gevoel heb. Het scherm is prachtig, maar dat was die van de S7 ook al. Qua snelheid is de S8+ wel sneller, maar het is niet zo dat er een wereld voor je open zal gaan. Nee, het is niet veel meer dan een uiterlijk verschil (en daar moet je van houden, die Edge schermen) wat mij betreft. Maar goed, ik ben niet echt een enorme tweaker, speel de eerste paar dagen heel veel met een nieuwe telefoon, en daarna is het gewoon een telefoon met een mooi uiterlijk. Dus het zou kunnen dan de S8 technisch gezien wel een aantal zaken kan of heeft die op de S7 niet mogelijk zijn/waren. Maar voor een gewone gebruiker zoals ik is het niet heel erg zichtbaar.

Let wel, de S8 heeft een groter scherm dan de S7, maar haalt dit vooral uit de hoogte. Je hebt dus geen 16:9 verhouding meer. En dat vind ik persoonlijk niet altijd even tof. Persoonlijk heb ik een beetje spijt dat ik naar de S8+ ben gegaan. Mooie telefoon, snel, maar nou niet een wereldwonder die mijn S7 Edge weg heeft geblazen.
Ik ben ook van de S7 edge naar de S8+ gegaan maar ik ervaar toch echt wel een WOW gevoel hoor.
Het is alweer een tijdje terug dat ik ben overgestapt maar alleen het scherm is de overstap in mijn beleving al waard.

De snelheid, meer geheugen capaciteit en betere camera is mooi meegenomen.
En dat de Accu even lang mee gaat is een min punt wat mij betreft.

De S8+ is de beste smartphone die ik heb gehad.en kan alleen verbeteren als.
1/ hij van onbreekbaar materiaal word gemaakt.
2/ stereo speakers heeft.
3/ vinger print scanner onder het scherm heeft.
4/ (waarom niet) een beamer functie heeft om netflix op een witte muur te kijken :+

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

wortel1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:37:
[...]

Ik ben ook van de S7 edge naar de S8+ gegaan maar ik ervaar toch echt wel een WOW gevoel hoor.
Het is alweer een tijdje terug dat ik ben overgestapt maar alleen het scherm is de overstap in mijn beleving al waard.

De snelheid, meer geheugen capaciteit en betere camera is mooi meegenomen.
En dat de Accu even lang mee gaat is een min punt wat mij betreft.

De S8+ is de beste smartphone die ik heb gehad.en kan alleen verbeteren als.
1/ hij van onbreekbaar materiaal word gemaakt.
2/ stereo speakers heeft.
3/ vinger print scanner onder het scherm heeft.
4/ (waarom niet) een beamer functie heeft om netflix op een witte muur te kijken :+
Heeft ie ook. :9
Althans, met een mod die je kan flashen. Werkt verrassend goed moet ik zeggen.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 15:39
Dit zijn wel punten voor de S9 die stereospeakers. Lijkt me zo cool!
Ik had zo graag een Nexus met stereospeakers gehad (Nee niet de Moto 6 ;) )

Al vind ik de S8 echt een super telefoon. Ik ging van de Nexus 5 naar een S6 en dat viel me toch even tegen.
Super scherm, maar ik moest wel echt wennen aan Samsung. Toen van de S6 naar de S8 ging makkelijker.
Ik vind het elke keer toch nog een hele gave telefoon.

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Gisteren deze e-mail ontvangen en ik snap er er helemaal niks van.. 8)7

Wat wordt er nou precies verwijderd? Gegevens van apps van derden: oke. Maar worden ook de backups van mijn foto's en documenten verwijderd?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r6WDeOi.jpg

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 23:08

TRaSH

koffie ?

Hmm had volgens mij ook iets van dropbox volgens mij.

[ Voor 81% gewijzigd door TRaSH op 26-01-2018 09:48 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Whis!
  • Niet online
TRaSH schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:43:
Wat ik er snel uit begrijp is dat je bestaande back-ups niks mee gebeurt.
Maar er worden geen nieuwe back-ups gemaakt.
Heel vreemd. Niemand anders deze mail ontvangen?

Vanaf nu moet ik dus mijn gegevens bij een andere dienst (zoals Google Drive) gaan synschroniseren haha.. Ik vond Samsung Cloud eerlijk gezegd wel fijn werken.

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-11 09:33
Heeft iemand voor mij een optimale manier om de Bixby knop/functionaliteit te vervangen door Google Assistant? En verdwijnt deze dan ook uit de foto-app?

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:27

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

deejaylethal schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:03:
Heeft iemand voor mij een optimale manier om de Bixby knop/functionaliteit te vervangen door Google Assistant? En verdwijnt deze dan ook uit de foto-app?
Ik heb hem wel uitgeschakeld , direct al toen ik de S8+ kreeg.
Ontzettend vervelende functie!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 22:41
mklkhanou schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:48:
[...]

Vanaf nu moet ik dus mijn gegevens bij een andere dienst (zoals Google Drive) gaan synschroniseren haha.. Ik vond Samsung Cloud eerlijk gezegd wel fijn werken.
Ik heb deze wel gehad ;)

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 14:20
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:28:
S7 vervangen voor een S8 de moeite waard? Nu met btw korting en 50 euro cashback +- 485 euro
Gisteren ook een S8 opgehaald voor 527 Euro. Daar moet dan de 50 Euro cashback vanaf getrokken worden. Ik had een S7 gekocht einde december voor 450 Euro en deze kan ik nog retourneren. Lijkt me geen slechte deal voor de 27 Euro meer ;-)

Eerste indruk van de S8 is uiterst positief. De S7 (non-Edge) ziet er in 1 klap ouderwets uit naast de S8. De S8 lijkt ook net wat sneller te zijn. En het scherm is erg mooi. Verder de komende weken ondervinden hoe de accu het doet.

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-11 09:39
nvidia schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:51:
Hebben er nog mensen last van een traag toestel? Een aantal voorbeelden:

- Chrome: pagina happeren zeer snel, alsof je zeeziek bent..
- Games: blijven soms een tijdje hangen zonder enige reden
- Alle openstaande applicaties doorscrollen: heb je een minuutje..

Ik draai v955FxxU1AQH3.. Chrome v61..
Dit heb ik ook. Mijn oude Moto G5 plus is nog sneller. Ik mag hem nog terug sturen en twijfel erg.

• Zorian

Zorian

What the fox?

jeroen.ijmuiden schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:19:
[...]

Dit heb ik ook. Mijn oude Moto G5 plus is nog sneller. Ik mag hem nog terug sturen en twijfel erg.
Integendeel. Ding is razendsnel en lag heb ik nog nooit gezien.
Probeer eens een factory reset. Kan best zijn dat je ergens een app of setting hebt geïnstalleerd/gedaan welke de boel ligt te verzieken.

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
[...]

Ik heb hem ook gehad een tijdje terug

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zorian schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:15:
[...]

Integendeel. Ding is razendsnel en lag heb ik nog nooit gezien.
Probeer eens een factory reset. Kan best zijn dat je ergens een app of setting hebt geïnstalleerd/gedaan welke de boel ligt te verzieken.
Ook hier geen last.

Chrome gebruik ik niet zo veel, maar is gewoon snel(ook met meerdere tabs open) Ik gebruik liever de Samsung browser trouwens.
Op elk moment heb ik zo'n 15 tot 20 apps in mijn lijst staan. En scrollen door die lijst, gaat gewoon smooth. En openen vanuit die lijst ook.
En de games die ik speel hangen nooit.

Wat ik wel regelmatig doe, is apparaat onderhoud even draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door kendo op 27-01-2018 23:00 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41
[...]

Backuppen van app gegevens van derden werkte toch al niet dus je mist niets.

Alles blijft gewoon werken alleen de instellingen van een app bijvoordbeeld worden niet opgeslagen.

Dus bij een factory reset worden wel de apps terug gezet maar niet de inloggegevens en instellingen. Zover ik weet werkte dit toch al niet.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-11 12:15

Dutchredgaming

ICT Beheerder

[...]

Heb je device maintenance geprobeerd?

Review QNAP TS-230 NAS

• Garret1410
[...]

Dan is er iets niet goed. Het volgende zou ik eens proberen.

- apparaat onderhoud en optimaliseren
- wipe cache vanuit recovery
- factory reset

Niet alles tegelijk natuurlijk alleen wanneer het ene niet helpt dan naar volgende stap.

Ik vind de S8 juist nog steeds best snel aanvoelen na al die tijd tov de S6 en S7 die na verloop van tijd wat trager werden. Heb een iPhone 8 en Nokia 8 in handen en ik zal niet zeggen dat de S8 de snelste is maar ook niet echt langzamer tov deze twee. Heb de animatie schaal trouwens wel op 0.5

• Whis!
  • Niet online
Garret1410 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:27:
[...]

Backuppen van app gegevens van derden werkte toch al niet dus je mist niets.

Alles blijft gewoon werken alleen de instellingen van een app bijvoordbeeld worden niet opgeslagen.

Dus bij een factory reset worden wel de apps terug gezet maar niet de inloggegevens en instellingen. Zover ik weet werkte dit toch al niet.
Bedankt voor je toelichting! Als dat het is dan mis ik inderdaad niks.
Het ging mij voornamelijk om Foto's en Notities. :9

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik zat op 9gag en alles was bevroren.
Ook opnieuw opstarten was niet mogelijk.

Na hard resetten (niet fabrieksinstellingen, maar bijzondere herstart) was het eindelijk gelukt om mijn telefoon weer normaal te krijgen)

Review QNAP TS-230 NAS

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:11
Ben toch wel benieuwd wanneer we nou eens Android 8 gaan krijgen op onze peperdure phones...

MuziekLiefhebbert

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:12

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@oldsmelly de betas zijn voorbij, maar januari ook (er waren geruchten van eind januari). Ik verwacht zelf rond de aankondiging van de S9 eind februari, maar ik heb nog geen geloofwaardige datum gezien. Het zal dus toch afwachten worden.....

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:11
gwystyl schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:51:
@oldsmelly de betas zijn voorbij, maar januari ook (er waren geruchten van eind januari). Ik verwacht zelf rond de aankondiging van de S9 eind februari, maar ik heb nog geen geloofwaardige datum gezien. Het zal dus toch afwachten worden.....
Tnx voor je uitleg.... wel jammer dat het zo lang op zich laat wachten

MuziekLiefhebbert

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-11 11:25
Hebben jullie ook bij de s8 als het donker is korrelig fotos en strepen als je foto's maakt

• Zorian

Zorian

What the fox?

Formula one schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:31:
Hebben jullie ook bij de s8 als het donker is korrelig fotos en strepen als je foto's maakt
Nee. Mooie heldere foto's alsof het een beetje schemerig is hooguit. Blijf me verbazen over hoe lichtsterk de camera is.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:51

aex351

I am the one

oldsmelly schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:58:
[...]

Tnx voor je uitleg.... wel jammer dat het zo lang op zich laat wachten
Mis je iets dan? Volgens mij had Samsung de meeste 'nieuwe' Android 8 features allang ingebouwd in Android 7.

< dit stukje webruimte is te huur >

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:53
Hebben jullie een tip waar ik mijn accu kan vervangen? Ik zelf heb eigenlijk niet zo'n denderende ervaring met Dynafix. Een Samsung Expierience store in de buurt is Eindhoven en dit is gewoon in Mediamarkt. Zij vervingen geen accu's.

Mijn batterij zit vaker al op 40% rond 12.00 met alleen wat bluetooth muziek streamen naar het werk, Flitsmeister en het nieuws lezen. Heb al een factory reset gedaan, maar heb het vermoeden dat ik te vaak mijn accu heb opgeladen/ontladen (en dan ook halfvol bijgeladen, een nacht aan de oplader) en ik denk dat dit niet zo'n goede impact had op de accu.

Daarnaast, liet ik afgelopen vrijdag in een dronken bui mijn S8 vallen en nu is de achterkant gebarsten. Dit gebeurt me normaal nooit. Op dit topic las ik dat wanneer je de achterkant laat repareren ook de accu wordt vervangen (procedure van Samsung)? Weet iemand waar dan? En wat de kosten zijn (bij benadering)?

Thanx!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11 12:37
JDL15 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:34:
Hebben jullie een tip waar ik mijn accu kan vervangen? Ik zelf heb eigenlijk niet zo'n denderende ervaring met Dynafix. Een Samsung Expierience store in de buurt is Eindhoven en dit is gewoon in Mediamarkt. Zij vervingen geen accu's.

Mijn batterij zit vaker al op 40% rond 12.00 met alleen wat bluetooth muziek streamen naar het werk, Flitsmeister en het nieuws lezen. Heb al een factory reset gedaan, maar heb het vermoeden dat ik te vaak mijn accu heb opgeladen/ontladen (en dan ook halfvol bijgeladen, een nacht aan de oplader) en ik denk dat dit niet zo'n goede impact had op de accu.

Daarnaast, liet ik afgelopen vrijdag in een dronken bui mijn S8 vallen en nu is de achterkant gebarsten. Dit gebeurt me normaal nooit. Op dit topic las ik dat wanneer je de achterkant laat repareren ook de accu wordt vervangen (procedure van Samsung)? Weet iemand waar dan? En wat de kosten zijn (bij benadering)?

Thanx!
Die accu kan ook liggen aan een probleem met Google play service/ slecht netwerk dan gaat het ook harder met de accu. Heb ik een tijd terug last van gehad staat in dit topic.
Vervangen van accu kan in Eindhoven in de binnenstad aan de Rechtestraat 11 bij de Tele2 winkel. Heb ik ook moeten doen :'( :'( paar maanden geleden en accu werd toen vervangen en S8 is dan ook weer waterdicht.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb de S8 nu een paar maanden in gebruik, maar ik merk dat ik sinds kort een "notities" app mis die synchroniseert met Exchange. Op mijn vorige toestel (Blackberry Priv) stond een Notitie-app, maar die is na 30 dagen niet meer bruikbaar als je geen Blackberry toestel hebt. Ik ben niet van plan om hier een Blackberry Hub+ abonnement voor af te gaan sluiten.... Op de Galaxy S3 die ik heel vroeger gehad heb werden de notities volgens mij ook gewoon gesynchroniseerd met Exchange?

Weet iemand een goed alternatief? Ik heb Samsung Notes al geprobeerd, maar die synct alleen met de Samsung cloud. Als Exchange Notes heb ik alleen deze app gevonden. Die gooit de layout en kleuren van mijn notities overhoop (als ik dat gebruik). Ik ben benieuwd wat jullie gebruiken?

Daarnaast geeft de Samsung mail-app geen melding als er mail binnenkomt in een subfolder van Postvak In. Dit zou ik wel graag willen. Kijk ik straal over een instelling heen of kan dit gewoon niet met deze app? Als het moet ga ik Touchdown weer gebruiken (had ik ooit gekocht, weet niet of de key nog werkt nu het overgenomen is door Symantec), maar ik doe het liefst het meeste met de standaard apps.....

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

One note? Dat is toch de notitie app uit de office suite?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

AllSeeyinEye schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:16:
One note? Dat is toch de notitie app uit de office suite?
Ja ongeveer, maar dat is een apart programma onder Windows en Android. Volgens mij synchroniseert die niet de notities van Outlook/Exchange maar alleen zijn eigen notities in Onedrive?

Voor de mail in subfolder heb ik misschien wel een oplossing. Ik had bij de instelling van de folders die gedownload moeten worden niet aangegeven dat deze map gesynchroniseerd moest worden dus die stond op handmatig. Nu heb ik hem op automatisch gezet, dus is het wachten op een nieuwe mail in die map om te kijken of daar een melding van komt

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:53
xray79 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:16:
[...]

Die accu kan ook liggen aan een probleem met Google play service/ slecht netwerk dan gaat het ook harder met de accu. Heb ik een tijd terug last van gehad staat in dit topic.
Vervangen van accu kan in Eindhoven in de binnenstad aan de Rechtestraat 11 bij de Tele2 winkel. Heb ik ook moeten doen :'( :'( paar maanden geleden en accu werd toen vervangen en S8 is dan ook weer waterdicht.
Thanks! Weet je nog wat dit kostte?

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11 12:37
JDL15 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:32:
[...]

Thanks! Weet je nog wat dit kostte?
79 euro. Voorkant was heel wat duurder.....
Maar de accu weet ik niet zeker (heb ik van dit topic hier) toen niet over gehad......Je zou Samsung repair service kunnen bellen om het zeker te weten. Of vragen als je de achterkant toch laat vervangen

• Dubrillion
Hoppa 26 februari wordt de S9 aangekondigd.
En wij zitten nog op Android 7.0 en een brakke WiFi verbinding. Well Done Samsung!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 16:18
Ik ben in 7 jaar Android letterlijk nog nooit weggeblazen door de revolutie die een grote update met zich mee bracht. Dat verwacht ik nu ook niet. Van doze tot en met andere dingen die mijn leven anders moesten maken; het viel allemaal wel mee. Dus zo lang mijn toestel het goed doet, kan het me eigenlijk niet schelen op welke versie ik zit. Ik heb het toestel gekocht voor de functies die er destijds op zaten, niet wat er bij gaat komen met updates. Mocht dat gebeuren; mooi meegenomen.

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 23:08

TRaSH

koffie ?

Dubrillion schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:17:
Hoppa 26 februari wordt de S9 aangekondigd.
En wij zitten nog op Android 7.0 en een brakke WiFi verbinding. Well Done Samsung!
Wat zijn jouw issues met de Wi-Fi ?
Ik heb eigenlijk totaal nergens last van als ik op de Wi-Fi thuis zit.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Dubrillion
TRaSH schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:34:
[...]

Wat zijn jouw issues met de Wi-Fi ?
Ik heb eigenlijk totaal nergens last van als ik op de Wi-Fi thuis zit.
Er staat netjes dat er verbinding is. Geen uitroepteken, genoeg streepjes.
Ik heb ''slimme netwerkwissel'' al uit staan. Afgelopen week nog opnieuw verbonden met me thuis wifi en werk wifi. Wifi altijd aan tijdens slaapstand. En dan toch is er geen verbinding. Sites laden niet door, spelletjes starten niet op en WhatsAppjes komen niet binnen. Voor de rest is het een wereld telefoon, maar elke maand zit ik tegen me bundel aan. Omdat ik toch overschakel naar 4G als ik een YouTube filmpje wil kijken die weer eens niet buffert en afspeelt |:(

Telefoon vanaf dag 1. Altijd wachten tot de update en hopen dat ze het oplossen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dubrillion op 06-02-2018 12:25 ]

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:20
Soms één keer per dag, maar vandaag heb ik 'm al vier keer gehad:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/da1uRH/Schermafbeelding_2018_02_06_om_12_45_55.png

Ergernis nummer één aan mijn S8+. Verder geniet ik iedere dag van het toestel, maar na anderhalf jaar Nexus 6P hoopte ik nu een telefoon te hebben met een batterijduur van iets méér dan een dag, in plaats van minder :(

Vooralsnog heb ik de gouden tip nog niet gevonden... Jullie wel?

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022
Dubrillion schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:24:
[...]

Er staat netjes dat er verbinding is. Geen uitroepteken, genoeg streepjes.
Ik heb ''slimme netwerkwissel'' al uit staan. Afgelopen week nog opnieuw verbonden met me thuis wifi en werk wifi. Wifi altijd aan tijdens slaapstand. En dan toch is er geen verbinding. Sites laden niet door, spelletjes starten niet op en WhatsAppjes komen niet binnen. Voor de rest is het een wereld telefoon, maar elke maand zit ik tegen me bundel aan. Omdat ik toch overschakel naar 4G als ik een YouTube filmpje wil kijken die weer eens niet buffert en afspeelt |:(

Telefoon vanaf dag 1. Altijd wachten tot de update en hopen dat ze het oplossen.
Kan ook een hardware issue zijn en niet software dus de vraag is maar of het met een update opgelost wordt. Misschien eens laten onderzoeken.

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

BobB schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:49:
Soms één keer per dag, maar vandaag heb ik 'm al vier keer gehad:

[afbeelding]

Ergernis nummer één aan mijn S8+. Verder geniet ik iedere dag van het toestel, maar na anderhalf jaar Nexus 6P hoopte ik nu een telefoon te hebben met een batterijduur van iets méér dan een dag, in plaats van minder :(

Vooralsnog heb ik de gouden tip nog niet gevonden... Jullie wel?
Nog nooit een melding voor Google Play gehad die de boel zou ophouden. Batterijduur zelfs best goed te noemen met redelijk actief gebruik. +/- 1 1/2 dag red ik wel. Als ik er alleen mee bel en af en toe app/Facebook gebruik red ik ook nog wel krap 2 dagen.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Mamoulian
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-11 23:30
Ik heb twee weken geleden een S8+ gekocht maar ik heb gemerkt dat de datum van mijn beveiligingspatch op november 2017 blijft steken. Is dit normaal? Ik dacht dat Samsung maandelijks de beveiliging up to date hield.

The Last European

• Mamoulian
En oh ja. Google Services heeft hier een paar dagen lelijk thuis gehouden waardoor de accuduur ferm terugliep (lees amper ene halve dag tegenover 1,5 dag). Google Services heb ik dan even stopgezet (en alle updates verwijderd), mijn cache opgeschoond en opnieuw Google Services laten updaten. Nu is het batterijverbruik weer normaal.

The Last European

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Mamoulian schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:04:
Ik heb twee weken geleden een S8+ gekocht maar ik heb gemerkt dat de datum van mijn beveiligingspatch op november 2017 blijft steken. Is dit normaal? Ik dacht dat Samsung maandelijks de beveiliging up to date hield.
Ik zit met mijn S8 nu op januari 2018

Heb je via ebay gekocht ofzoiets?

Review QNAP TS-230 NAS

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De mijne staat op december 17

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 19:30
Ik zit op 1 december 2017 en ontvang nog geen nieuwe update. Ik heb een PHN/PHN/PHN toestel van Tele2.

• Mamoulian
Gewoon in de winkel. Wel in België maar voor veiligheidsupdate zou dat geen verschil mogen inhouden.

The Last European

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik zit op November 2017 met VDF/VDF/VDF

• Mamoulian
Bollocks. Firmware is van Luxemburg. Veel slechter qua updates kon ik het niet krijgen. Maar toch is het vreemd dat dat security updates zou tegenhouden.

The Last European

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:16
Volgens mij was dit juist een van de dingen die met Orea gefixed moet worden toch? Nu zijn de security updates nog onderdeel van de samsung updates en deze zijn afhankelijk van je toestel code (ik heb PHN en deze staat nog op 1 december, toestel was oorspronkelijk ITV welke brakker was qua updates).

Maar dacht dat dit met Orea losgekoppeld zou zijn van elkaar en security updates direct van google komen ipv via samsung.

Hoop wat dat betreft dan ook dat Oreo snel beschikbaar komt...

Ok, niet helemaal dus... my bad. Thanks voor de correcties!

[ Voor 13% gewijzigd door m0ridin op 06-02-2018 16:22 ]

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 20:16
Mamoulian schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:57:
Bollocks. Firmware is van Luxemburg. Veel slechter qua updates kon ik het niet krijgen. Maar toch is het vreemd dat dat security updates zou tegenhouden.
Normaal gezien moet je die van december al hebben. Ik heb ook een Belgisch toestel (LUX/LUX/LUX).
http://doc.samsungmobile.com/SM-G950F/LUX/doc.html

Edit: volgens de gegevens zou ik ook de android beveiligingspatch van november hebben, maar deze heb ik (volgens bovenstaand link) op 19 dec gekregen. G950FXXU1AQK7 is de laatste.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
m0ridin schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:17:
Volgens mij was dit juist een van de dingen die met Orea gefixed moet worden toch? Nu zijn de security updates nog onderdeel van de samsung updates en deze zijn afhankelijk van je toestel code (ik heb PHN en deze staat nog op 1 december, toestel was oorspronkelijk ITV welke brakker was qua updates).

Maar dacht dat dit met Orea losgekoppeld zou zijn van elkaar en security updates direct van google komen ipv via samsung.

Het modulaire updaten wat android Oreo introduceert, werkt alleen op telefoons die van de fabriek uit met Oreo worden uitgeleverd.
Dit zal dus niet op de S8 gaan werken.
Blijkbaar moet je filesysteem daarvoor op een specifieke manier ingericht zijn.

• Mamoulian
ikbenben schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:59:
[...]

Normaal gezien moet je die van december al hebben. Ik heb ook een Belgisch toestel (LUX/LUX/LUX).
http://doc.samsungmobile.com/SM-G950F/LUX/doc.html

Edit: volgens de gegevens zou ik ook de android beveiligingspatch van november hebben, maar deze heb ik (volgens bovenstaand link) op 19 dec gekregen. G950FXXU1AQK7 is de laatste.
Die heb ik ook. Ik heb enkel naar de datum gekeken (en die stond op november 2017). Bedankt alvast voor het antwoord. Ik vrees overigens wel dat we voor firmware updates wel eens lang zouden kunnen wachten want de updatelijst oogt vrij mager in vergelijking met bvb. Nederland.

The Last European

• Mamoulian
m0ridin schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:17:

Nee om Project Treble werkende te krijgen moet je een aparte partitie hebben voor je besturingssysteem en een voor de vendor specifieke drivers en softwareschil. Nieuwere telefoons die uitkomen met Oreo zijn van Google uit verplicht om die te hebben maar zelfs dan nog is het de verantwoordelijkheid van de vendors (en carriers indien van toepassing) om updates uit te sturen. Dus Project Treble zal wel helpen maar is nog geen garantie op zich.

The Last European

• Nelsa
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-08 12:26
Iemand enig idee hoe ik snel laden kan uitzetten? In de instellingen staat deze al uit, maar op de één of andere manier laadt ie toch snel op.. Dit was ook bij mijn s6 het geval, ik gebruik wel de orginele oplader.

https://ibb.co/kXcEBH
https://ibb.co/n2RrrH

• Bajan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-07 23:34
Nelsa schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:52:
Iemand enig idee hoe ik snel laden kan uitzetten? In de instellingen staat deze al uit, maar op de één of andere manier laadt ie toch snel op.. Dit was ook bij mijn s6 het geval, ik gebruik wel de orginele oplader.

https://ibb.co/kXcEBH
https://ibb.co/n2RrrH
Instellingen
Geavanceerde functies
Accessoires
:)

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 20:13
Ik heb even op het internet en in dit forum zitten zoeken maar kan het niet vinden; wat is nou het verschil tussen 'Apps sluimeren' en 'Apps optimaliseren'?

- Apps sluimeren : Instellingen > Apparaatonderhoud > Batterij > (helemaal onderaan) > 'Niet gecontroleerde apps' en 'Altijd sluimerende apps'

- Batterijverbr. optimaliseren: Instellingen > Apparaatonderhoud > Batterij > Batterijverbruik > (3 punts menu) Batterijverbr. optimalis.

Zo zie ik bijv 'E-mail' wel bij 'Altijd sluimerende apps' maar ook in het andere lijstje 'Apps niet geoptimaliseerd' :?

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 19:47

Garrett

Watercooler

Bajan schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 02:04:
[...]

Instellingen
Geavanceerde functies
Accessoires
:)
Bij mij is het Instellingen, dan Apparaatonderhoud, Batterij, dan rechts bovenin de 3 dots aantikken, Geavanceerde Instellingen, en dan bij Opladen kan je Snel opladen via kabel uitzetten.

I love watercooling

• Nelsa
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-08 12:26
Garrett schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:42:
[...]

Bij mij is het Instellingen, dan Apparaatonderhoud, Batterij, dan rechts bovenin de 3 dots aantikken, Geavanceerde Instellingen, en dan bij Opladen kan je Snel opladen via kabel uitzetten.
Ja klopt, daar staat het bij mij ook. Maar zelfs als deze uitgeschakeld is laadt hij snel op..
Ik kan geen accessoires vinden bij instellingen.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:43
Yes Oreo is live voor DBT CSC code, hopelijk snel ODIN package beschikbaar! Eindelijk....

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:49
VDF loopt echt weer hopeloos achter. nog op de nov security patch

Sowieso schrijf je zo!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-11 02:56
Ben wel benieuwd wat er anders is

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ben zeer benieuwd of update voor niet-beta-testers idd na 24 uur volgt..

De update voor beta-testers is immers maar 487 MB, terwijl de update voor niet beta-testers waarschijnlijk rond de 1.600 MB zal liggen..

• Razer
Ben hem aan het flashen, zal ervaringen zo delen, via trucje kun je hem zelf al installeren :)

Ik zal eerst checken of het werkt en daarna mijn ervaring delen :)

• Virtua
Kicken,wist niet dat dat kon

• Razer
Official OREO (CRAP build naam) op PHN:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FxPwiP8.jpg

Let op, alleen voor gewone S8!

Vanaf Nougat:
Step #1 - Flash official AQL5 with Odin -> Dit is ook gewone laatste PHN versie, dus grote kans dat deze er al op staat.

Step #2 - Copy AQL5 to ZRA5 update.zip to external sd card
https://androidfilehost.com/?fid=962187416754455265

Step #3 - Flash via stock recovery

Step #4 - Copy ZRA5 to CRAP update.zip to external sd card
https://www.androidfilehost.com/?fid=673956719939818338

Step #5 - Flash via stock recovery

En draai je stock official Oreo :)

Credits @ XDA (https://forum.xda-develop...p=75488160&postcount=2960)

In totaal duur het hele proces ongeveer 20 minuten! Data blijft gewoon intact.

[ Voor 92% gewijzigd door Razer op 08-02-2018 11:15 ]

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Bedankt Roy1985!
Ik lees op XDA dat er later vandaag ook nog een 1-stap upgrade aankomt.

• Razer
Octopuz schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:31:
Bedankt Roy1985!
Ik lees op XDA dat er later vandaag ook nog een 1-stap upgrade aankomt.
Dat scheelt je 3 minuten ;) Niet echt de moeite waard :)

• Octopuz
  • Niet online
Razer schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:32:
[...]
Dat scheelt je 3 minuten ;) Niet echt de moeite waard :)
Ik denk 2x een SD-kaartje uit mijn telefoon halen, de update.zip vervangen en opnieuw vanuit recovery flashen? :9

• Razer
Octopuz schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:34:
[...]

Ik denk 2x een SD-kaartje uit mijn telefoon halen, de update.zip vervangen en opnieuw vanuit recovery flashen? :9
Gewoon alles al op je SD zetten, en gewoon via USB kabel.

Eerste update.zip in root van SD, tweede update zip in folder _update.

Boot recovery, kies update from zip, kies de eerste update.zip.

Telefoon reboot automatisch en je hebt nu Oreo Beta. Met file explorer de update.zip verwijderen en de file update.zip uit _update moven naar de root van je SD. Reboot in recovery en kies weer update from zip en kies update.zip. Deze gaat erg snel en 4 minuten later reboot je telefoon weer en zit je op official Oreo.

[ Voor 0% gewijzigd door Razer op 08-02-2018 11:51 . Reden: Typo ]

• Virtua
Vanavond even knutselen dan😁

• Razer
Directe upgrade is er ook :)

Direct upgrade from AQL5 (Nougat) to CRAP (Official Oreo) for G950F Only:

Step #1 - Flash official AQL5 with odin

Step #2 - Copy CRAP update.zip to external sd card
https://www.androidfilehost.com/?fid=673956719939818342

https://forum.xda-develop...p=75489341&postcount=2991

[ Voor 13% gewijzigd door Razer op 08-02-2018 21:57 ]

• Octopuz
  • Niet online
Ha, je bent me voor :) ik ga 't proberen.
Edit: Er lijkt (nog) geen Project Treble ondersteuning in te zitten.

Edit2: Voor de S8 Plus lijkt er ook een update te zijn:
https://forum.xda-develop...p=75489551&postcount=2997

[ Voor 90% gewijzigd door Octopuz op 08-02-2018 13:20 . Reden: s8 Plus ]

• Dubrillion
Over hoelang kunnen we een OTA verwachten? Of moet ik me gewoon even verdiepen in hoe dit werkt en vanavond zelf even flashen?

• Razer
Dubrillion schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:28:
Over hoelang kunnen we een OTA verwachten? Of moet ik me gewoon even verdiepen in hoe dit werkt en vanavond zelf even flashen?
Met de S7 heeft het wel een paar weken geduurd voor dat de OTA naar PHN (Nederlandse) toestellen kwam. Er valt trouwens niks te verdiepen, want het zijn handelingen die een kind van 8 ook kan uitvoereren.

Het gaat niet verder als een zip op je toestel zetten, met de toetsen combi booten in recovery en de zip installeren.

• Dubrillion
Razer schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:30:
[...]

Met de S7 heeft het wel een paar weken geduurd voor dat de OTA naar PHN (Nederlandse) toestellen kwam. Er valt trouwens niks te verdiepen, want het zijn handelingen die een kind van 8 ook kan uitvoereren.

Het gaat niet verder als een zip op je toestel zetten, met de toetsen combi booten in recovery en de zip installeren.
Misschien een domme vraag, maar is me toestel daarna leeg? O-)

• Razer
Dubrillion schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:32:
[...]

Misschien een domme vraag, maar is me toestel daarna leeg? O-)
Razer in "[Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie"

Laatste zin ;)

Backuppen is altijd verstandig! Ik doe er zelf niet aan, toch alles in de cloud. Echter als je data belangrijk is even backup nemen :)

• Dubrillion
Razer schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:38:
[...]

Razer in "[Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie"

Laatste zin ;)

Backuppen is altijd verstandig! Ik doe er zelf niet aan, toch alles in de cloud. Echter als je data belangrijk is even backup nemen :)
Bedankt voor de info. Dan gooi ik me telefoon even aan de computer. Belangrijkste data zijn fotos en die worden netjes met Google Fotos gesynched. Vakantie fotos zijn er al af gehaald _/-\o_ . Toch hou ik de data nog even O-)

Ik heb nog wel wat problemen met me WiFi verbinding. Dus ik hoop dat deze update dat oplost.
Zo niet gooi ik me telefoon alsnog een keertje leeg. Maar dat komt van het weekend wel dan 8)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bedankt voor de update.zip link hierboven :). Had helaas geen sd-kaart in de buurt, maar updaten via ADB sideload is ook gelukt (met behoud van data).

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30
Hier de update.zip aan het downloaden direct op microSD-Card.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Dubrillion
Update is geinstalleerd en nu aan het voltooien. Alle data is behouden.
Bedankt Tweakers ;)

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:04
iemand die de 955F crap versie heeft geladen en een melding krijg met betrekking tot google play certified o.i.d? hierover zag ik iets op XDA dev forum staan namelijk

• Dubrillion
WiFi probleem is nog niet opgelost. Nog steeds geen stabiele verbinding...

• Octopuz
  • Niet online
Hier draait hij ook. Via sd-card lukte niet. Via adb wel. Zag eerst wel een foutmelding voorbij komen over 'permission denied' met de system-partitie maar hij ging gelukkig gewoon door.

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-11 19:44
HouseQ schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:42:
iemand die de 955F crap versie heeft geladen en een melding krijg met betrekking tot google play certified o.i.d? hierover zag ik iets op XDA dev forum staan namelijk
Zijn de bestanden voor de 955 al vrijgegeven? Ik ben niet heel erg thuis op XDA maar ik ben ze nog niet tegengekomen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Razer
SacreBleu schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:19:
[...]

Zijn de bestanden voor de 955 al vrijgegeven? Ik ben niet heel erg thuis op XDA maar ik ben ze nog niet tegengekomen.
SM-G955F CRAP update.zip:
https://drive.google.com/...YzhIMAEKl9lK8n5L-kUiA_WS3

Dit is niet de full zip, echter de OTA vanaf laatste beta :)

[ Voor 8% gewijzigd door Razer op 08-02-2018 15:20 ]

• Octopuz
  • Niet online
Mocht je navigation bar wit zijn geworden na de update en je wilt deze weer zwart maken, dan dan dat met:
code:
1
2
adb shell settings put global navigationbar_current_color -167772160
adb shell settings put global navigationbar_color -167772160

Edit: het lijkt erop dat Data Saver is vertaald als 'Gegevens opslaan'. Dat is wel heel onduidelijk...

[ Voor 17% gewijzigd door Octopuz op 08-02-2018 16:29 . Reden: aanvulling aan laatste post ]

• Goofman
Geïnstalleerd vanaf de SD kaart, daarna teruggezet naar fabrieksinstellingen en nu (+ vanavond) alles weer installeren/instellen. Tot nu toe geen problemen ondervonden, maar ook geen veranderingen ;-)
Ik heb thuis een Dex station staan met een Full HD monitor er aan. Met Oreo zou Dex nu ook de Full HD resolutie moeten ondersteunen. Ben daar wel benieuwd naar...

• Garret1410
Dubrillion schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:45:
WiFi probleem is nog niet opgelost. Nog steeds geen stabiele verbinding...
Is het een S8 software probleem dan. Ik heb nog nooit een wifi probleem gehad waar dan ook.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Octopuz schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:48:
Ha, je bent me voor :) ik ga 't proberen.
Edit: Er lijkt (nog) geen Project Treble ondersteuning in te zitten.

Edit2: Voor de S8 Plus lijkt er ook een update te zijn:
https://forum.xda-develop...p=75489551&postcount=2997
Mislukt hier :( Kreeg foutmelding in recovery waarna ik weer heb gereboot

Alsnog gelukt 👌 moest in recovery stand handmatig de zip file selecteren. Ik ga nu de crap versie erop zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door SYQ op 08-02-2018 20:53 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Vanmiddag binnen 15 minuten naar Oreo gegaan. Piece of cake

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-11 20:39
Data saver -> Gegevens opslaan, dat hadden we vroeger ook op de S7. Is op een bepaald moment wel gefixt gelukkig.

• Goofman
Chips, de pictogrammen zijn en blijven gekaderd, zelfs als je in de instellingen kiest voor Pictogramkaders --> alleen pictogrammen. Ik vind dat er zo goedkoop uitzien wanneer er een kader om pictogrammen van bijvoorbeeld Chrome en Gmail staan :-(

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Goofman schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:00:
Chips, de pictogrammen zijn en blijven gekaderd, zelfs als je in de instellingen kiest voor Pictogramkaders --> alleen pictogrammen. Ik vind dat er zo goedkoop uitzien wanneer er een kader om pictogrammen van bijvoorbeeld Chrome en Gmail staan :-(
Yup. Enige oplossing is een icon pack.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 21:46
Kogel is door de kerk. Na lang twijfelen vervang ik mijn 1,5 jaar oude S7 voor een S8 (527 voor de zilvere bij Amazon). Ik zat er aan te denken te wachten op de S9 maar de S8 was bij de launch flink aan de prijs met 699 euro en dat zal voor de S9 in ieder geval niet lager zijn. Dat bedrag vind ik een smartphone niet waard.

Helaas heeft mijn S7 wel wat beschadigingen dus veel zal ik er niet meer voor krijgen, maar al krijg ik er maar 125 euro voor dan ben ik voor de S8 400 euro kwijt en dat vind ik een prima bedrag.

Ben zeer benieuwd :)

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:08
Razer schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:39:
Directe upgrade is er ook :)

Direct upgrade from AQL5 (Nougat) to CRAP (Official Oreo) for G950F Only:

Step #1 - Flash official AQL5 with odin

Step #2 - Copy AQL5 to CRAP update.zip to external sd card
https://www.androidfilehost.com/?fid=673956719939818342

https://forum.xda-develop...p=75489341&postcount=2991
Ik zal wel gek zijn of het was te laat gisteren 8)7

# 1 kan ik overslaan, ik draai de laatste Nougat al de AQL5

#2 8)7 8)7 WAT ga ik doen? Ik heb de CRAP update-zip op SD-kaart staan, hoe ga ik daar AQL5 naar Copy-en?

Wie verklaart me even wat er bedoeld wordt want ik snap het even niet hoor ......

• Razer
robbvdb schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:53:
[...]

Ik zal wel gek zijn of het was te laat gisteren 8)7

# 1 kan ik overslaan, ik draai de laatste Nougat al de AQL5

#2 8)7 8)7 WAT ga ik doen? Ik heb de CRAP update-zip op SD-kaart staan, hoe ga ik daar AQL5 naar Copy-en?

Wie verklaart me even wat er bedoeld wordt want ik snap het even niet hoor ......
Oeps mix up, kopieer update zip naar SD en install vanuit recovery that's it.

Orginele bericht ook even bijgewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Razer op 08-02-2018 21:57 ]

• Octopuz
  • Niet online
Ik had in de auto spontaan een BT disconnect, 5 km later pas weer verbonden. In de geschiedenis van BT instellingen is niets terug te vinden...

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:16
Oeh, verleidelijk... Zit hier op AQL5 (PHN/PHN/ITV)... zou dus moeten werken. Even overwegen dit :P
Pagina: 1 ... 69 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support