Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-05 15:42

Dutchredgaming

ICT Beheerder

B-Real schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:52:
Hmm, misschien moet ik toch vervroeg overstappen naar een andere telefoon.
Heb mijn S8 nu iets meer dan 2 jaar en bevalt prima. Samsung S9, S10 of vergelijkbare iPhone vind ik (nog) niet de stap voorwaarts voor de centen die je er voor betaald.

Alleen nu heb ik sinds vorige week steeds vaker dat de telefoon niet wil snelladen en in de auto soms Android Auto niet pakt.
Ik vermoed dat dat komt door het veelvuldig gebruik van de aansluiting, maar ook de verbouwing van de afgelopen weken met veel stof (telefoon in m'n broekzak...) heeft vast niet geholpen.

Ik ga nog even een busje perslucht kopen en het zaakje schoon blazen, alhoewel de aansluiting niet zichtbaar stoffig is.

Is het vervangen van de aansluiting goed zelf te doen en wat kost het grofweg om dit te laten doen?
Je kan het beste met een houten tandenstoker in je USB C port alle stof eruit pulken. Je kan perslucht gebruiken, maar het beste is toch de houten tandenstoker. Dan haal je het meeste stof eruit. Voor de zekerheid een zaklamp er tegen aan!
Tomas33 schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:55:
Bij leek m'n telefoon ook vast te lopen bij 'het slotje'. Rebootte uit zichzelf en verder geen problemen.
Ja dat heb ik ook gehad. Bijna het gevoel dat mijn telefoon gewypt is, omdat hij vast liept op de encryptie te ontsleutelen. Gelijk uitgezet en tot nu toe geen last ermee gehad :D

[ Voor 15% gewijzigd door Dutchredgaming op 30-09-2019 23:21 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:41
Ik krijg nu inhoud van notifications te zien op m'n lockscreen (bijv. een whatsappje), terwijl ik expliciet aan het staan dat ik inhoud wil verbergen. Weet niet of dit door de patch komt, maar hebben andere mensen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 21:39

Wvr

werkt perfect:

https://c.mi.com/thread-2195840-1-0.html

hier wordt uit gelegt hoe je een app op je foon kan disablen, als je dan de telefoon naar fabrieks instelling zet doen ze het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:46
Heeft iemand toevallig een oplossing/workaround voor de accu led die blijft branden tijdens draadloos laden? Ik ben blij dat die voor notifications uit te schakelen is in DND mode, maar vooral de groene accu led is erg irritant 's nachts. En dan bedoel ik dus niet: led uitschakelen, iets over de led heen doen of s8 met scherm naar beneden aan de kabel laden (hoewel dat mogelijk toch de beste workaround is). :)

[ Voor 15% gewijzigd door iisworks op 20-10-2019 13:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47

Pinobigbird

doesn't share food!

Update versie G950FXXS5DSJ1/G950FOXM5DSHC/G950FXXU5DSH3 is OTA beschikbaar met beveiligingspatch 1 oktober 2019.
Changelog: De beveiliging van uw apparaat is verbeterd.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-05 08:20
Ik geef 't op na alles uitgeplozen te hebben en hoop mijn meerdere te mogen erkennen op dit forum.
Binnen de Instagram app heb ik het probleem dat mijn toetsenbord bij het typen van een opmerking, reageren op een story of binnen DM's over de te typen tekst heen komt. Je ziet dus niet wat je aan het typen bent.
Een fenomeen dat bekend is als ik op internet zoek. Het lijkt met de "navigatiebalk" te maken te hebben.

Om überhaupt dit te kunnen testen wil ik de navigatiebalk permanent in beeld hebben. Voorheen was hier een heel mooi puntje linksonder te vinden waarmee je dit kon instellen. Dit puntje is volledig verdwenen en via instellingen --> display --> navigatiebalk is dit ook niet meer in te stellen. Oftewel, mijn naviatiebalk verdwijnt om de zoveel seconden. Nu dacht ik eerst dat dat misschien nieuw is in Android 9.

Het frappante wil alleen dat de navigatiebalk op de Samsung S8 van mijn vriendin (inclusief nieuwste updates) wél aanwezig blijft. Er lijkt dus ergens een mogelijkheid te zijn om dit in te stellen. Op internet gaan forums, youtube filmpjes en artikelen met name om het laten verdwijnen van die navigatiebalk of het gebruiken van de gestures manier. En wordt er altijd verwezen naar dat puntje links onderin die er dus sinds Android 9 niet meer inzit. Ik heb de hoop inmiddels opgegeven.

Kleine sidenote; ik werk altijd met FNG gestures. Het probleem doet zich ook alleen in de Instagram app voor maar ik wil gewoon eens testen of die oplossing werkt met dat puntje.

[ Voor 3% gewijzigd door UninPro op 25-10-2019 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 22:35
Heb je je telefoon wel helemaal geupdatet? Want het zou niet meer mogelijk moeten zijn om de navigatiebalk te kunnen verbergen tenzij je zelf iets apart geinstalleerd hebt die dat mogelijk maakt.

zie ook: https://www.theandroidsou...-s9-s8-note-9-and-note-8/

Nog een andere mogelijke workaround is om wanneer je iets wilt typen je telefoon in landscape modus te houden. (dat helpt in sommige apps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

UninPro schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:11:

Om überhaupt dit te kunnen testen wil ik de navigatiebalk permanent in beeld hebben. Voorheen was hier een heel mooi puntje linksonder te vinden waarmee je dit kon instellen. Dit puntje is volledig verdwenen en via instellingen --> display --> navigatiebalk is dit ook niet meer in te stellen. Oftewel, mijn naviatiebalk verdwijnt om de zoveel seconden. Nu dacht ik eerst dat dat misschien nieuw is in Android 9.
Bij mij kan ik bij instellingen --> display --> navigatiebalk nog steeds gewoon kiezen voor "Navigatieknoppen" (balk altijd zichtbaar) of "Gebaren op volledig scherm" (balk nooit zichtbaar).
Er staat allee niets bij over een time-out, en de balk verdwijnt bij mij dus nooit uit beeld.
Het door jou genoemde puntje is inderdaad verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
avec_style schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:20:
Heb je je telefoon wel helemaal geupdatet? Want het zou niet meer mogelijk moeten zijn om de navigatiebalk te kunnen verbergen tenzij je zelf iets apart geinstalleerd hebt die dat mogelijk maakt.

zie ook: https://www.theandroidsou...-s9-s8-note-9-and-note-8/

Nog een andere mogelijke workaround is om wanneer je iets wilt typen je telefoon in landscape modus te houden. (dat helpt in sommige apps)
Kan wel, je kan dan door omhoog te swipen de terug, home en multitask functie oproepen.
Je kan zelfs de hints aan en uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-05 10:54

vvo

Ik heb mijn S8 nu zo'n 2 jaar in bezit. Altijd erg tevreden geweest maar met de laatste updates wordt de telefoon toch merkbaar trager.

Ik film en fotografeer graag met de S8.
Heb nu een anamorphic lensje gekocht, een Ulanzi. Voor de juiste aspect ratio moet ik filmen met een andere app dan de standaard app.
Ik gebruik hiervoor Filmic Pro. De app vraagt kennelijk veel van de hardware want de S8 wordt echt heel warm. Filmen wordt dan ook bijna onmogelijk en ook het opslaan van data intern dan wel sd card gaat zeer traag. Met als gevolg schokkerig beeld (vooral 2k/4k). Eigenlijk onbruikbaar.

Er zijn andere apps zoals die van Moment ...maar ja heb al betaald voor Filmic Pro.

Misschien toch tijd voor een goede opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
@avec_style @gwystyl

De telefoon is volledig up to date. Ik werk met Nova Launcher maar het stoppen van deze launcher maakt niets uit. Daarnaast wil ik nog eens herhalen dat op dezelfde Samsung S8 van mijn vriendin hetzelfde menu tevoorschijn komt. Dus nergens (balk altijd zichtbaar). Dat is natuurlijk erg vreemd als dat bij andere telefoons wel zo zou zijn.

Bijzonder dat juist iedereen die balk weg wil hebben (in gebruik wil ik deze ook niet). Maar dat bij mij het onmogelijk lijkt om de navigatiebalk juist permanent te laten staan.
Ik heb een screenshot toegevoegd;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z3BMtFpCTu9QZEvKrBt1ePmf/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

UninPro schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:48:
@avec_style @gwystyl

De telefoon is volledig up to date. Ik werk met Nova Launcher maar het stoppen van deze launcher maakt niets uit. Daarnaast wil ik nog eens herhalen dat op dezelfde Samsung S8 van mijn vriendin hetzelfde menu tevoorschijn komt. Dus nergens (balk altijd zichtbaar). Dat is natuurlijk erg vreemd als dat bij andere telefoons wel zo zou zijn.

Bijzonder dat juist iedereen die balk weg wil hebben (in gebruik wil ik deze ook niet). Maar dat bij mij het onmogelijk lijkt om de navigatiebalk juist permanent te laten staan.
Ik heb een screenshot toegevoegd;

[Afbeelding]
Kan je bij de quick settings ook niet aangeven of je de navigatiebalk wel of niet wil weergeven? Dat is volgens mij gewoon een snelkoppeling naar de toggle in jouw screenshot. Misschien is dat een snellere manier om de navigatiebalk aan of uit te zetten dan met swipen of dat puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05 18:15
Ik heb een paar min geleden mijn S8 per ongeluk laten vallen en er zit nu een barst in de linker bovenhoek en aan de achterkant. Als ik de telefoon unlock dan maakt het scherm een soort 'tik' geluidje.

Vraagje voor de experts: is dit schadelijk en/of is dit het begin van het einde van het scherm?

Thanks! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

"een soort klikgeluidje" is een ruim begrip.
Als je op marktplaats rondkijkt zie je bijna alleen maar toestellen met kleine of grote barsten in scherm of achterkant. Volgens al die mensen werkt het toestel verder nog perfect.........
of je dat moet geloven is een tweede

Uit eigen ervaring met een Galaxy S3 die ik netjes had gehouden maar die zodra hij naar mijn vader ging een onzachte aanraking kreeg met de vloer (met als resultaat een ster waar de gemiddelde kerststal trots op zou zijn): het ligt er helemaal aan hoe het glas gebroken is.
Als er scherpe randjes/puntjes uitsteken ligt het glas echt scheef en kan het op die plek wel invloed hebben op de werking. Als het nog mooi vlak ligt maar wel gebroken is, kan je er evt een screen protector overheen gooien en kan hij het nog heel lang zonder problemen doen. Mijn vader heeft de telefoon uit bovenstaand voorbeeld nog ruim 2 jaar gebruikt. Hou er alleen rekening mee dat hij niet meer waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

UninPro schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:11:
Ik geef 't op na alles uitgeplozen te hebben en hoop mijn meerdere te mogen erkennen op dit forum.
Binnen de Instagram app heb ik het probleem dat mijn toetsenbord bij het typen van een opmerking, reageren op een story of binnen DM's over de te typen tekst heen komt. Je ziet dus niet wat je aan het typen bent.
Een fenomeen dat bekend is als ik op internet zoek. Het lijkt met de "navigatiebalk" te maken te hebben.

Het frappante wil alleen dat de navigatiebalk op de Samsung S8 van mijn vriendin (inclusief nieuwste updates) wél aanwezig blijft. Er lijkt dus ergens een mogelijkheid te zijn om dit in te stellen. Op internet gaan forums, youtube filmpjes en artikelen met name om het laten verdwijnen van die navigatiebalk of het gebruiken van de gestures manier. En wordt er altijd verwezen naar dat puntje links onderin die er dus sinds Android 9 niet meer inzit. Ik heb de hoop inmiddels opgegeven.

Kleine sidenote; ik werk altijd met FNG gestures. Het probleem doet zich ook alleen in de Instagram app voor maar ik wil gewoon eens testen of die oplossing werkt met dat puntje.
Problemen met de navigatiebalk en het toetsenbord heb ik bij mij opgelost door Gboard: het Google-toetsenbord als toetsenbord te installeren. Btw ik heb dit toetsenbord juist geïnstalleerd omdat ik de navigatiebalk niet in beeld wilde hebben en er met het Samsung toetsenbord een lege zwarte balk onder in beeld onder het toetsenbord was als je de navigatiebalk uitzette.

Dat de navigatiebalk in apps verdwijnt kan ook door de gebruikte app komen lijkt mij.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 25-10-2019 22:25 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:33
Pinobigbird schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:13:
Update versie G950FXXS5DSJ1/G950FOXM5DSHC/G950FXXU5DSH3 is OTA beschikbaar met beveiligingspatch 1 oktober 2019.
Changelog: De beveiliging van uw apparaat is verbeterd.
Sinds het installeren van deze update is mijn toestel al meerdere malen (3x) vastgelopen in nog geen 12 uur tijd. Het is onvoorspelbaar wanneer dit gebeurt. De ene keer is het surfen op internet, maar ook foto's bekijken in de galerij of met Whatsapp. Hij reageert nergens meer op, ook niet op de aan/uit knop of scherm. Enige oplossing is een reset met volumeknop Down en power knop enkele seconden ingedrukt houden.

In de 2,5 jaar dat ik dit toestel nu heb nog nooit problemen met vastlopers gehad.

Zal later eens kijken of er meer mensen last van hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 26-10-2019 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

@krakendmodem Heb je na het installeren van de update de cache gewist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:33
@JBS Nee, die heb ik nog niet gewist. Goeie tip.

Nog nooit hoeven doen ook ;). Zal eens kijken wat het doet.

Edit: nope, loopt nog steeds helemaal vast. Complete freeze van het systeem, niks werkt meer.

[ Voor 30% gewijzigd door krakendmodem op 26-10-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
sjaool schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:21:
[...]

Problemen met de navigatiebalk en het toetsenbord heb ik bij mij opgelost door Gboard: het Google-toetsenbord als toetsenbord te installeren. Btw ik heb dit toetsenbord juist geïnstalleerd omdat ik de navigatiebalk niet in beeld wilde hebben en er met het Samsung toetsenbord een lege zwarte balk onder in beeld onder het toetsenbord was als je de navigatiebalk uitzette.

Dat de navigatiebalk in apps verdwijnt kan ook door de gebruikte app komen lijkt mij.
Ik gebruik SwiftKey maar ook het gebruik van Gboard heeft geen oplossing geboden.
Het lijkt een optimalisatie probleem van Instragram zelf te zijn.

Het gaat mij eigenlijk niet eens om Instagram. Op het moment dat ik daadwerkelijk op een story wil reageren heb ik nog de Friendly IG app.

Op dit moment gaat het eigenlijk puur om het feit dat mijn vriendin haar navigatiebalk wel gewoon standaard in beeld heeft. En dat ik dat niet heb. Ik wil dan weten waarom dat zo is, en hoe dat in te stellen.

Het is toch bizar dat zo iets simpels lijkend niet in te stellen lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
krakendmodem schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:51:
@JBS Nee, die heb ik nog niet gewist. Goeie tip.

Nog nooit hoeven doen ook ;). Zal eens kijken wat het doet.

Edit: nope, loopt nog steeds helemaal vast. Complete freeze van het systeem, niks werkt meer.
Ik vroeg me al af waar dit bij mijn toestel door komt, maar ik heb exact dezelfde ervaring. Nog nooit heeft m'n toestel een complete freeze gehad waarbij ik het hardwarematig moest uitzetten (aan/uit knop en volume), maar sinds korte tijd al meerdere keren ervaren. Die update lijkt me ook de boosdoener.

Ik was sowieso al van plan m'n telefoon opnieuw te installeren vanwege matige accuduur de laatste tijd, maar dit is wel een extra motivatie daarvoor, heel irritant die vastlopers. Hier overigens ook nog geen cache gewist.
UninPro schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:08:
[...]

Op dit moment gaat het eigenlijk puur om het feit dat mijn vriendin haar navigatiebalk wel gewoon standaard in beeld heeft. En dat ik dat niet heb. Ik wil dan weten waarom dat zo is, en hoe dat in te stellen.

Het is toch bizar dat zo iets simpels lijkend niet in te stellen lijkt?
Tsja, je gaat vergelijken wat er anders is aan jouw telefoon ten opzichte met die van haar neem ik aan. Ik las al dat je bijvoorbeeld een andere Launcher gebruikt wat je niet had aangegeven in je initiële post, dit kan van grote invloed zijn op het uiterlijk van je navigatiebalk. Ik weet niet welke apps je nog meer gebruikt die dergelijke aanpassingen in Android maken, maar daar zou het zomaar eens in kunnen zitten. Waaronder ook een ander toetsenbord bijvoorbeeld, zoals eerder aangehaald.

[ Voor 34% gewijzigd door Majesty op 28-10-2019 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb op mijn S8 de instellingen eens nagelopen en er mist een functie of optie: navigatiebalk handmatig verbergen. Zover ik weet was de toggle in de statusbar/notificatiebar ook niet eerder aanwezig dan met een van de latere updates. Dus daar is het veranderd.

Kijk eens onder display > apps in volledig schermweergave.. als daar bepaalde apps aan staan die niet volledig ondersteund worden (zoals instagram) kan je dit dus krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
@Majesty
De reden dat ik dat niet heb aangeven in de initiële post is omdat ik daadwerkelijk launchers, andere toetsenborden en dergelijke had verwijderd. We spreken over een bijna identieke telefoon qua software op een verschil in apps na. Het is toch opvallend, los van welke app dan ook, dat bij de ene persoon de navigatiebalk wel permanent aanwezig is en bij de ander niet? Zoals bekend was er voorheen een optie om dat gewoon aan te vinken in het menu of via dat bolletje links onder van de navigatiebalk.

Maar het maakt ook niet uit. Op internet vind ik identieke problemen waar niemand de oplossing voor lijkt te hebben. Voor nu kan ik vooruit en functioneert mijn Samsung S8 nog steeds super.

@Mrjraider
Instagram wordt aangeduid als een app die is geoptimaliseerd om in een volledig scherm uitgevoerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:57
Vanmorgen mijn S8 nog gebruikt maar vervolgens was de accu leeg en na het laden word bij het opstarten het vergrendelings patroon niet meer herkent, Ik heb ook via ontgrendelen op afstand geprobeerd maar dat staat uitgeschakeld...wat nu?? Ik kan op het net verder geen oplossingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Sithlord76 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:05:
Vanmorgen mijn S8 nog gebruikt maar vervolgens was de accu leeg en na het laden word bij het opstarten het vergrendelings patroon niet meer herkent, Ik heb ook via ontgrendelen op afstand geprobeerd maar dat staat uitgeschakeld...wat nu?? Ik kan op het net verder geen oplossingen vinden.
Na 5x een verkeerd patroon, krijg je toch automatisch een van de andere unlock methodes/inloggen met je google account.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
kendo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:12:
[...]

Na 5x een verkeerd patroon, krijg je toch automatisch een van de andere unlock methodes/inloggen met je google account.
Volgens mij is dat alleen bij gewoon gebruik en niet na een herstart van je toestel. Mijn vingerafdruk werkt nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
last resort is een factory reset uitvoeren. Maar ik weet niet of dit bij huidige android versies ook nog werkt.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
Net met samsung gesproken en ik moet mijn telefoon laten leeg lopen (staat nu op 30%) zodat deze uitggaat en vervolgen opladen tot minimaal 50% om dan een factory reset uit te voeren. Of anders langs een samsungshop te gaan waar ze de telefoon kunnen flashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:02
Heb je al geprobeerd de cache te wissen? Ik had ook een S8 met soortgelijk probleem... na wissen van de cache kon ik er weer in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sithlord76
W84 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:29:
Heb je al geprobeerd de cache te wissen? Ik had ook een S8 met soortgelijk probleem... na wissen van de cache kon ik er weer in.
Dat heeft geholpen! Thanks! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Sithlord76 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:55:
[...]

Dat heeft geholpen! Thanks! oOo
Kijk, da's mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-05 15:42

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Sithlord76 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:05:
Heb je nog garantie?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Het schijnt al opgelost te zijn, zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 11:03
Beste s8 en s8 plus gebruikers. In maart 2020 heb ik me s8 plus 2 jaar. Ik ben nu wel toe aan iets nieuws. Ik neig naar de Samsung A70 (een budget telefoon). Ik weiger om € 600 of meer voor een telefoon te betalen. Wat wordt jullie opvolger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:00

johnwoo

3S-GTE

Yasintha schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:22:
Beste s8 en s8 plus gebruikers. In maart 2020 heb ik me s8 plus 2 jaar. Ik ben nu wel toe aan iets nieuws. Ik neig naar de Samsung A70 (een budget telefoon). Ik weiger om € 600 of meer voor een telefoon te betalen. Wat wordt jullie opvolger?
Ik heb m'n S8 al ruim 2 jaar en heb besloten om te gaan voor... nog minstens een halfjaar met de S8.

Na 2 Exynos powered Samsungs zou ik liefst wel eens iets met een Snapdragon willen. Af en toe vind ik m'n S8 wat traag reageren, iets waar ik de eerste anderhalf jaar eigenlijk nooit last van had. Mijn vorige Galaxy S6 had daar ook last van (opgelost door te vervangen door S8). De SD's schijnen daar minder last van te hebben. Overigens is 'ie nog best wel werkbaar ondanks de kleine stotteringen af en toe, en de batterij die niet meer zo lang meegaat als 2 jaar geleden. Ik vind de S8 een van m'n fijnste smartphones ooit (samen met destijds de HTC One), het is een manusje-van-alles.

Daarnaast spreekt de punch hole van de S10 me niet echt aan (evenmin als een notch) en heb ik het idee dat er komend voorjaar leukere telefoons gaan komen, dus de S10 sla ik over. De OP7(T) Pro sprak me wel aan (ik gebruik de selfie cam zelden dus een popup zou mij prima passen), maar die heeft dan weer geen wireless charging (waar ik inmiddels gehecht aan ben geraakt).

Dus misschien wordt het een OP8, als ze eindelijk wireless charging gaan doen. Of wellicht een Mi 10 of iets van Oppo of zo. Of misschien toch de S11. Al vind ik de introductieprijzen van de S'en wel aan de hoge kant; tot nu toe switchte ik meestal in september, dan waren ze al wat gezakt (van de andere kant is een OP tegenwoordig ook duur, OP7 Pro momenteel zelfs 50 euro duurder dan een S10, 7T Pro nog meer). Naja, even afwachten wat er in het voorjaar allemaal komt :)

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 08:48
Ik persoonlijk ga hem denk ik nog enkele jaartjes houden. Hij werkt nog perfect en ik heb nog geen klagen over de batterij. Voor mij voldoet hij nog perfect aan mijn eisen.
Misschien koop ik hierna een S12 of is er een andere smartphone tegen dan wel op de markt die mij ook aanspreekt, we zien wel.
Eerst ga ik zien voor mijn Google Pixel C tablet te vervangen door een Tab S6 :)

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Die van mij doet het ook nog heel goed. Ik heb hem nu ruim 2 jaar. Ik begin echter wel te merken dat de accu niet meer zo lang mee gaat. Een betere accu zou voor mij de reden zijn om toch over te stappen, maar dat stel ik nog uit.
Zodra de accu echt niet meer een dag meegaat (zonder intensief gebruik) ga ik hem vervangen. Ik hoop echter wel dat er tegen die tijd een telefoon uit is die mij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Hier ook sinds launch (mei 2017) gebruiker van de S8, nog nooit zo lang met een smartphone gedaan, dat zegt wel wat.
Ik heb ook last van de kleine haperingen en crashes die wat meer gaan komen, maar wellicht dat een herinstallatie dat nog oplost. Ook de accu loopt aardig achteruit, maar die valt nog te vervangen. Voor de rest echt een toptoestel. Ook qua design ben ik nog geen mooier toestel tegen gekomen.
Ik zou niet weten welke ik momenteel zou kopen. Pixel 4 leek me nog interessant, maar daar schijnt de accu toch vrij matig van te zijn en het geheugen is niet uitbreidbaar helaas.
Grootste reden voor mij om 'm te vervangen is voor een telefoon met een betere camera.
avec_style schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:13:
Die van mij doet het ook nog heel goed. Ik heb hem nu ruim 2 jaar. Ik begin echter wel te merken dat de accu niet meer zo lang mee gaat. Een betere accu zou voor mij de reden zijn om toch over te stappen, maar dat stel ik nog uit.
Zodra de accu echt niet meer een dag meegaat (zonder intensief gebruik) ga ik hem vervangen. Ik hoop echter wel dat er tegen die tijd een telefoon uit is die mij bevalt.
De accu is bij een Samsung service center te vervangen voor €65,-. Als dat je enige klacht is is dat nog het overwegen waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 05-11-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Majesty schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:28:

[...]

De accu is bij een Samsung service center te vervangen voor €65,-. Als dat je enige klacht is is dat nog het overwegen waard.
Dat is een stuk goedkoper dan ik had gedacht. Ik dacht altijd dat het duurder was omdat ze dan ook je scherm vervangen. Maar misschien ben ik in de war met iets anders.
Ik zal de optie zeker overwegen, want dan zou ik nog 2 jaar met dit toestel kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Majesty schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:28:
Hier ook sinds launch (mei 2017) gebruiker van de S8, nog nooit zo lang met een smartphone gedaan, dat zegt wel wat.
Ik heb ook last van de kleine haperingen en crashes die wat meer gaan komen, maar wellicht dat een herinstallatie dat nog oplost. Ook de accu loopt aardig achteruit, maar die valt nog te vervangen. Voor de rest echt een toptoestel. Ook qua design ben ik nog geen mooier toestel tegen gekomen.
Ik zou niet weten welke ik momenteel zou kopen. Pixel 4 leek me nog interessant, maar daar schijnt de accu toch vrij matig van te zijn en het geheugen is niet uitbreidbaar helaas.
Grootste reden voor mij om 'm te vervangen is voor een telefoon met een betere camera.

[...]

Iedereen bedankt voor zijn reactie. Ik ben ook nog blij met met Samsung alleen gaat die batterij zo snel leeg. Ik kan er nog geen dag mee doen. En hij wordt al maar slechter, maar als er voor €65 een nieuwe batterij in kan moet ik dat misschien maar overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 14:16
@Yasintha weet je zeker dat het de batterij is en niet een app die de batterij leegtrekt? Ik heb zelf de laatste paar weken last dat de google play service app een grootverbruiker is ,15% of meer op een dag. Factory reset hielp niet ga nu eens in de save mode kijken wat de batterij doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:58

A13X

Dude

De batterij is hier intussen ook drama, als ik 2uur screen on time red op een dag is het veel. Afhankelijk van het gebruik betekend dat begin van of halverwege de middag opladen omdat hij op 20% staat.

Ook de GPS lijkt zijn beste tijd te hebben gehad. Zit er de laatste tijd vaak op de weg ernaast of maps zoomt continu in en uit.

Zowel op mijn telefoon als op die van mijn vriendin welke bijna even oud zijn. Dezelfde problemen ook al zitten we vwb werk e.d. 70km uit elkaar.

Alternatieven hebben allemaal wel wat, te groot, te korte accu duur, geen 3,5mm of wireless charging of beide niet. Of het is een merk waarbij software issues zijn met Bluetooth. Gebruik bluetooth veel op de motor dus dat moet gewoon stabiel zijn.

S10 of S10+ zijn natuurlijk prima opties, maar die vind ik maar weinig vernieuwend tov de s8. Huawei p30 pro had ik zo genomen als dat gezever er niet was geweest. Geen 3,5mm jack maar daar kan ik dan nog wel mee leven.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Ik ben onlangs, een maand of 2, overgegaan naar een nieuwe telefoon en heb mijn S8+ toen gereset naar fabrieksjnstellingen. Ik heb toen getracht alles zo summier mogelijk in te stellen, dus geen volle backup te syncen met mijn Google account etc.

Ik heb uiteraard de S8 wel geüpdate. Ik gebruik Firefox als browser.

Maar nu het volgende. Ik kan geen Netflix meer kijken. De app is kennelijk niet meer compatible met de S8+ volgens de Playstore. Ik kan de app ook niet met niet middels de apk instaleren en werkend krijgen. Via de browser kan ik wel inloggen maar verwijst die naar de app en als ik content wil bekijken dan moet ik de desktopversieopvragen en dan geeft hij een error F7701-1003 aan.
"een probleem met de Widevine Content Decryption Module (CDM) in je browser...."
Op mijn andere telefoon zelfde browser, zelfde versie, geen probleem. Ik had eerder geen probleem met mijn S8 voor de reset

Firefox 68.2.0
Software: G955FXXS5DSJ1/G955FOXM5D5HC/G955FXXU5DSH3

[ Voor 30% gewijzigd door Dethroned op 07-11-2019 23:18 ]

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
vreemd. Bij mij doet Netflix het gewoon. Ik heb een S8+.
Heb je in het verleden misschien je telefoon geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

avec_style schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:09:
vreemd. Bij mij doet Netflix het gewoon. Ik heb een S8+.
Heb je in het verleden misschien je telefoon geroot?
Hij heeft het probleem pas sinds hij een factory reset heeft gedaan. Bij updates zonder factory reset worden er misschien wel bestanden bijgeplaatst, maar sommige niet verwijderd, terwijl je bij een factory reset "terug" gaat naar de laatste (gepatchte?) image die ergens in het geheugen staat, waarbij alle userdata en sommige systeembestanden worden verwijderd.
Misschien heeft Samsung in al zijn wijsheid besloten om widevine support uit de rom te slopen? Ik ga mijn telefoon niet resetten om dat te testen, maar dat is het enige dat ik kan bedenken waarom het nu niet meer werkt.....

@Dethroned blijkbaar kan je widevine support testen met DRM info.
Bij mijn S8 geeft hij L1 aan, en ik kan via de Netflix app gewoon dingen afspelen.

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 08-11-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 14:16
Ik heb mijn S8 een week of 2/3 geleden een factory reset gegeven, alles is up to date en geen custom ROM. Netflix doet het gewoon hier dus denk dat het ergens anders aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

[quote]gwystyl schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:36:
[...]

Hij heeft het probleem pas sinds hij een factory reset heeft gedaan. Bij updates zonder factory reset worden er misschien wel bestanden bijgeplaatst, maar sommige niet verwijderd, terwijl je bij een factory reset "terug" gaat naar de laatste (gepatchte?) image die ergens in het geheugen staat, waarbij alle userdata en sommige systeembestanden worden verwijderd.
Misschien heeft Samsung in al zijn wijsheid besloten om widevine support uit de rom te slopen? Ik ga mijn telefoon niet resetten om dat te testen, maar dat is het enige dat ik kan bedenken waarom het nu niet meer werkt.....

@Dethroned blijkbaar kan je widevine support testen met DRM info.
Bij mijn S8 geeft hij L1 aan, en ik kan via de Netflix app gewoon dingen afspelen.
[/quote

Hij geeft L1 aan, geen HDR support.

Ik heb de telefoon nooit geroot. De app kan ik dus niet installeren, wat ik dus echt heel merkwaardig vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

Inmiddels kreeg via via een apk gemaild en heb ik die gebruikt en na weer een reset heb ik die apk wel kunnen installeren en gebruiken. Vreemd genoeg werkt die wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
xray79 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:17:
@Yasintha weet je zeker dat het de batterij is en niet een app die de batterij leegtrekt? Ik heb zelf de laatste paar weken last dat de google play service app een grootverbruiker is ,15% of meer op een dag. Factory reset hielp niet ga nu eens in de save mode kijken wat de batterij doet.
Ik heb naar de play app gekeken, maar die trekt niet de meeste batterijen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Verbaas mij over de kwaliteit dat Samsung levert bij deze series, want heb mijn S8+ nu iets langer dan 2 jaar en hij werkt nog steeds 100% na behoren. De accu gaat nog steeds 2 dagen mee en geen krasje op het scherm en de telefoon zelf, deze telefoon was toen de tijd de 600 euro meer dan waard.

En dan zit Samsung straks alweer bij de S11, terwijl dit model gewoon een prima model is om 3 jaar mee te doen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Dethroned schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:56:
Inmiddels kreeg via via een apk gemaild en heb ik die gebruikt en na weer een reset heb ik die apk wel kunnen installeren en gebruiken. Vreemd genoeg werkt die wel
ik hoop voor je dat het een betrouwbare via via was.. Er zijn zoveel manieren waarop dit mis kan gaan, zelfs als je alert bent op de permissies van de geïnstalleerde app. Niet dat de playstore 100 % safe is, zeker als je wat meer obscure apps gaan installeren, maar een app als netflix zou ik persoonlijk -nooit- ergens anders vandaag halen dan de playstore of apkmirror

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
Ik heb mijn S8 nu bijna 2 jaar maar het inbranden is toch wel erg duidelijk te zien. Helaas heb ik mijn S8 een keer laten vallen toen er net even geen hoesje omzat...zijn er meer die het inbranden herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Sithlord76 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:31:
Ik heb mijn S8 nu bijna 2 jaar maar het inbranden is toch wel erg duidelijk te zien. Helaas heb ik mijn S8 een keer laten vallen toen er net even geen hoesje omzat...zijn er meer die het inbranden herkennen?
Ja. Ik zie, weliswaar héél minimaal, de bovenste balk van Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 11:28
Ik heb mijn S8 nu ruim 2 jaar en 1 maand, en inbranden is niks van te zien.

Het enige wat laatste half jaar wel echt dramatisch slechter is geworden is de accuduur. Als ik 'm in de ochtend om 08:00 van de lader haal, dan mag ik blij zijn als ik om 18:00 nog meer dan 20-30% over heb. En dan heb ik 'm gebruikt voor 20-30 minuten Spotify via Bluetooth en een paar keer berichtjes checken, meer niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sithlord76 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:31:
Jazeker. Mijn scherm is al een keer vervangen, maar ook bij het nieuwe scherm is het inbranden van de notificatiebalk en de meld-knop van Waze vrij duidelijk te zien ondanks gebruik van nachtkleuren in Waze en donker thema in de meeste andere apps.

Het probleem blijft volgens mij doordat de lichtsensor wat overactief is. Bij redelijk omgevingslicht gooit hij de helderheid gewoon naar maximaal, terwijl de schuifbalk al even daarvoor (90%?) rood wordt. De telefoon houdt dus automatisch een volgens Samsung te hoge helderheid aan waardoor inbranden mijns inziens te makkelijk optreedt als je er zelf niet heel heel actief mee bezig bent. Ik heb een tijdje de helderheid zelf de hele tijd veranderd, maar werd daar zo flauw van dat ik hem weer op automatisch heb gezet.

Accuduur is bij mij de laatste tijd ook aardig afgenomen, maar wel vrij afhankelijk van gebruik. Zodra ik ga gamen (voornamelijk Pokémon Go waarbij het scherm de hele tijd aanstaat) zie je de batterij bijna leeglopen. Ook in gebieden met minder optimaal netwerkbereik gaat het hard. Als ik goed bereik heb en alleen wat berichtjes check, haal ik de dag makkelijk. Zodra ik de telefoon echt ga gebruiken mag ik blij zijn als ik de helft van de dag haal.

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 22-11-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
@gwystyl Ik gebuik nooit het automatiche helderheid gebruikt, daar werd ik zo flauw van. Die stond nooit naar mijn zin.Ik maak gebruik van bewegende sterren als achtergrond maar de standaard knoppen en notificatiebalk zijn erg goed zichtbaar...ik vind dat toch wel een min punt van zo'n (toen) dure telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Die van mij is van augustus 2017. Ik heb totaal geen last van inbranden maar ik gebruik ook wel hoofdzakelijk donkere wallpapers en de navigatiebalk is verborgen. Als ik Waze gebruik is hij aan mijn ingebouwde radio gekoppeld via Android Auto, dus het scherm staat dan uit. Ik gebruik ook de automatische helderheid.
Mijn batterij gaat nog steeds vrij lang mee maar ik ben ook geen intensieve gebruiker. Zoals ik hem gebruik doe ik er iets meer dan 2 dagen mee.

[ Voor 4% gewijzigd door ikbenben op 22-11-2019 17:57 ]

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05 16:47
Weet niet of er meer zijn die het hebben maar als ik Youtube gebruik en het scherm waar dan ook aanraak krijg ik wel de voortgangsbalk en voorheen hoefde ik deze maar aan te raken om vooruit of achteruit te spoelen maar op dit moment moet ik echt met kracht op het scherm drukken om dat te bereiken. Geen idee waardoor dat komt. De S8+ van de vrouw heeft nergens last van. Lijkt me een youtube probleem. Snap er geen fuck van. Iemand enige info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 11:28
MAB The Frisian schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:50:
Weet niet of er meer zijn die het hebben maar als ik Youtube gebruik en het scherm waar dan ook aanraak krijg ik wel de voortgangsbalk en voorheen hoefde ik deze maar aan te raken om vooruit of achteruit te spoelen maar op dit moment moet ik echt met kracht op het scherm drukken om dat te bereiken. Geen idee waardoor dat komt. De S8+ van de vrouw heeft nergens last van. Lijkt me een youtube probleem. Snap er geen fuck van. Iemand enige info ?
Nergens last van hier. Heb je al een keer je S8 opnieuw opgestart om te kijken of dat het verhelpt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
MAB The Frisian schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:50:
En dat heb je niet met andere handelingen op je scherm, dat je heel krachtig moet drukken? Alleen bij de YouTube app? Hier ook nergens last van in ieder geval (behalve een leeglopende accu).

Kan niet wachten op de S11, dan ben ik trots op mezelf dat ik toch 2 generaties heb overgeslagen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Majesty schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:57:
[...]

En dat heb je niet met andere handelingen op je scherm, dat je heel krachtig moet drukken? Alleen bij de YouTube app? Hier ook nergens last van in ieder geval (behalve een leeglopende accu).

Kan niet wachten op de S11, dan ben ik trots op mezelf dat ik toch 2 generaties heb overgeslagen :D.
Die leeglopende accu heb ik ook last van en zit ook te wachten op de S11. Ben alleen bang dat hij dan weer tegenvalt waardoor ik toch wat anders kan gaan halen :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Raym09 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:30:
[...]

Die leeglopende accu heb ik ook last van en zit ook te wachten op de S11. Ben alleen bang dat hij dan weer tegenvalt waardoor ik toch wat anders kan gaan halen :+
Haha, precies mijn zorgen. Daarnaast is hij in het begin ook nog flink duur waarschijnlijk, dus gaat het alleen nog maar langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05 16:47
@Hahn en Majesty : nee, ik heb dat alleen met youtube, ook al diverse malen herstart, en begrijp niet hoe dat ineens kan. Voor diezelfde voortgangsbalk hoef ik het scherm maar heel licht aan te raken maar diezelfde balk reageert heel moeilijk op een verdere aanraking. Andere apps reageren normaal.

• A13X

A13X

Dude

Majesty schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:20:
[...]

Haha, precies mijn zorgen. Daarnaast is hij in het begin ook nog flink duur waarschijnlijk, dus gaat het alleen nog maar langer duren.
Ik twijfel nu met de blackfriday deals om er überhaupt nog op te wachten, S10+ met T-mobile verlenging €576,-. Best een scherpe deal vergeleken met de prijzen van de laatste tijd en nog een vol jaar door met de s8 om te wachten tot de S11 zo goedkoop is ga ik denk niet redden.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-05 22:33
Ik heb last van een bug en vraag me af of jullie dit herkennen:

Als je met Spotify muziek afspeelt, je telefoon lockt en dan het scherm aanzet zodat je je lockscreen ziet en de 'widget' ( < | play/pause | > ) ziet. Als ik dan de muziek pauzeer doet ie dat voor een paar miliseconden en begint direct weer te spelen. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dit herken ik ook, ik heb er geen oplossing voor kunnen vinden helaas. Ik dacht altijd dat dit kwam omdat mijn oortjes aangesloten waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
stijnos1991 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:26:
Ik heb last van een bug en vraag me af of jullie dit herkennen:

Als je met Spotify muziek afspeelt, je telefoon lockt en dan het scherm aanzet zodat je je lockscreen ziet en de 'widget' ( < | play/pause | > ) ziet. Als ik dan de muziek pauzeer doet ie dat voor een paar miliseconden en begint direct weer te spelen. Meer mensen last van?
Heb hier ook al een paar maanden last van helaas, heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik mis opeens de optie op mijn telefoon om te bellen via wifi. Ik heb onlangs de security patch geïnstalleerd van januari. Zou het kunnen dat ze deze functie met de laatste update er weer uit gehaald hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
avec_style schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:33:
Ik mis opeens de optie op mijn telefoon om te bellen via wifi. Ik heb onlangs de security patch geïnstalleerd van januari. Zou het kunnen dat ze deze functie met de laatste update er weer uit gehaald hebben?
zit er nog in, maar kan het (zo snel) in het normale menu ook niet vinden, maar ik heb wel de quick toggle in het drop down menu.

laatste patch en net nog getest omdat KPN een storing heeft :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Vreemd.... Ik mis ook de Quick toggle.
Ik heb de Nederlandse Firmware op een unlocked telefoon en mijn provider is Vodafone.
Zou het misschien provider gerelateerd kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 20-05 00:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hier (ook met KPN sim) staat ie er gewoon nog

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-05 23:23
avec_style schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:01:
Vreemd.... Ik mis ook de Quick toggle.
Ik heb de Nederlandse Firmware op een unlocked telefoon en mijn provider is Vodafone.
Zou het misschien provider gerelateerd kunnen zijn?
Als je naar de dailer gaat, druk rechtsboven op de 3 puntjes en dan naar instellingen gaat. Daar moet die optie staan Bellen via Wi-Fi.

Wat staat er als je naar instellingen, info telefoon en softwaregegevens gaat?
Bij de optie SW-versie serviceprovider kan er PHN/PHN/PHN staan, unbranded NL software). Als er VDF/VDF/VDF staat dan heb je een Vodafone branded toestel.

In het verleden had ik een Branded Samsung S8 daar had ik sowieso niet de optie om 4G bellen aan of uit te zetten. 4G bellen werkte wel met een Vodafone sim maar niet met een KPN sim. Terwijl met de unbranded software dat niet uitmaakte.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Megapaul schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:56:
[...]

Als je naar de dailer gaat, druk rechtsboven op de 3 puntjes en dan naar instellingen gaat. Daar moet die optie staan Bellen via Wi-Fi.

Wat staat er als je naar instellingen, info telefoon en softwaregegevens gaat?
Bij de optie SW-versie serviceprovider kan er PHN/PHN/PHN staan, unbranded NL software). Als er VDF/VDF/VDF staat dan heb je een Vodafone branded toestel.

In het verleden had ik een Branded Samsung S8 daar had ik sowieso niet de optie om 4G bellen aan of uit te zetten. 4G bellen werkte wel met een Vodafone sim maar niet met een KPN sim. Terwijl met de unbranded software dat niet uitmaakte.
Ik kan ook dat de optie niet vinden. Ik heb de unbranded versie (PHN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Net even gekeken..... Ik heb zelf een PHN/PHN/DBT versie met de januari patch, maar bellen via wifi staat er gewoon bij. (dialer, instelingen)

(Ik heb 2 jaar terug ook al eens gehad dat de ppi instellingen niet meer werden weer gegeven. Alleen een reset heeft me toen nog kunnen helpen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Hier een PHN/PHN/PHN met januari patch en Vodafone, WiFi staat er gewoon nog bij.
Heb het zelf uitgezet want vond het echt een drama functie, gesprekken vielen telkens weg terwijl m'n WiFi verbinding top was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:44
avec_style schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:00:
[...]

Ik kan ook dat de optie niet vinden. Ik heb de unbranded versie (PHN)
ik heb hetzelfde probleem. Hoe krijg je deze optie er nu bij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Vreemd dat niet iedereen die optie voor wifi bellen heeft (provider moet het natuurlijk ook ondersteunen).

Inmiddels is wel de februari patch beschikbaar voor de unbranded S8, update is 434,05 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik heb zojuist de nieuwe update geïnstalleerd (met de februari patch) en wifi-bellen is nu weer terug.

Ik vind het nog steeds een beetje vreemd dat deze optie weg was met de januari patch, want blijkbaar had niet iedereen hier in de thread er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiranhi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-04 09:47
Ik zie mijn batterij steeds meer verpieteren (S8+).

Ik update altijd alle apps na een software update en gooi ook netjes via de bios de cache folder leeg.

Heeft er iemand ervaring met de batterijduur na het vervangen van de batterij? Ik wil weten of het aan mijn batterij ligt of dat ze de software gewoon hebben bijgesteld zodat mensen een nieuwe gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Xiranhi schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:03:

Ik update altijd alle apps na een software update en gooi ook netjes via de bios de cache folder leeg.

Heeft er iemand ervaring met de batterijduur na het vervangen van de batterij? Ik wil weten of het aan mijn batterij ligt of dat ze de software gewoon hebben bijgesteld zodat mensen een nieuwe gaan kopen.
Waarschijnlijk gewoon je batterij, mijne was na nog geen 1,5 al naar de klote. Je kan de health checken via de app AccuBattery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:26
Xiranhi schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:03:

Ik had hetzelfde op m'n s8.
Had ook het gevoel dat bij intensiever gebruik de accu relatief harder leeg ging.

AccuBattery app geïnstalleerd en na een paar dagen was de indicatie dat m'n accu nog 70% van z'n capaciteit had. Dus toen voor 49 euro een nieuwe laten plaatsen bij the repairhouse.

Kijk over een jaar wel weer naar een nieuw model. Dan kan deze weer naar de kids.

[ Voor 5% gewijzigd door german8 op 13-04-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiranhi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-04 09:47
german8 schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:50:
[...]

Ik had hetzelfde op m'n s8.
Had ook het gevoel dat bij intensiever gebruik de accu relatief harder leeg ging.

AccuBattery app geïnstalleerd en na een paar dagen was de indicatie dat m'n accu nog 70% van z'n capaciteit had. Dus toen voor 49 euro een nieuwe laten plaatsen bij the repairhouse.

Kijk over een jaar wel weer naar een nieuw model. Dan kan deze weer naar de kids.
Ik heb dit weekend mijn batterij vervangen, 25 euro was ik kwijt voor een nieuwe. Bij Samsungs is het wel altijd even voorzichtig zijn dat het afgeronde glas niet breekt als je het backpanel probeert los te krijgen. Na een paar keer laden merk ik wezenlijk verschil, dus ik kan weer even vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 20-05 15:06
kan geen google pay op de s8+ installeren. kan deze niet vinden op playstore. schijnt een bekende bug te zijn. Zijn hier mensen die het wel hebben kunnen installeren. en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

SolarOrbiter schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:16:
kan geen google pay op de s8+ installeren. kan deze niet vinden op playstore. schijnt een bekende bug te zijn. Zijn hier mensen die het wel hebben kunnen installeren. en zo ja, hoe?
Waarvoor wil je het gebruiken? Als ik naar de Google Pay app in de Play Store ga op mijn computer, staat er dat het niet geschikt is voor enig apparaat dat ik heb, waaronder een Galaxy S20. Ik vermoed dus dat het niet per se een probleem is van de S8(+), maar eerder een regiobeperking van Google.

Ik kan wel gewoon betalen met mijn ING app met de S8, dus contactloos betalen via NFC werkt in ieder geval wel op de S8.

Je zou kunnen proberen de apk van bijvoorbeeld APKmirror te halen, maar ik durf niet te zeggen of het dan werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 20-05 15:06
gwystyl schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:39:
[...]

Waarvoor wil je het gebruiken? Als ik naar de Google Pay app in de Play Store ga op mijn computer, staat er dat het niet geschikt is voor enig apparaat dat ik heb, waaronder een Galaxy S20. Ik vermoed dus dat het niet per se een probleem is van de S8(+), maar eerder een regiobeperking van Google.

Ik kan wel gewoon betalen met mijn ING app met de S8, dus contactloos betalen via NFC werkt in ieder geval wel op de S8.

Je zou kunnen proberen de apk van bijvoorbeeld APKmirror te halen, maar ik durf niet te zeggen of het dan werkt.
ik wil mn N26 koppelen via Google Pay en daarmee NFC betalingen verrichten. Ik had in het verleden ABN contactloos betalen, maar dat werkt niet meer en ze zijn ermee gestopt.
Ik wil liever geen apk bestand side-loaden wat betreft bankieren-apps.
maar wellicht wat je zegt, is Google pay nog niet beschikbaar in Nederland en dat ik het daarom niet kan downloaden.
ik heb het in de tussentijd gedownload via apkmirror. moet nu uitzoeken hoe ik NFC betalingen kan verrichten
EDIT: ik zal hierover verder gaan in de N26 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:16
Samsung wijzigt strategie voor beveiligingsupdates Galaxy S8
Samsung stopt maandelijkse ondersteuning Galaxy S8, vanaf nu per kwartaal verder
De Samsung Galaxy S8 was tot op heden nog voorzien van maandelijkse beveiligingsupdates om de telefoon zo veilig mogelijk te houden. Dat veranderd vandaag. Samsung kiest ervoor om de updates vanaf nu alleen nog maar per kwartaal uit te rollen.
Mijn vriendin heeft een S8. Zal ze blij mee zijn. Aan de andere kant, een toestel van 3 jaar oud nog ondersteunen in de huidige Android-wereld is best lang, ook al is het een toptoestel. Daarnaast is ze ook wel toe aan een nieuw toestel want deze wordt ook wel langzaam onderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:49
chim0 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 08:42:
Samsung stopt maandelijkse ondersteuning Galaxy S8, vanaf nu per kwartaal verder

[...]

Mijn vriendin heeft een S8. Zal ze blij mee zijn. Aan de andere kant, een toestel van 3 jaar oud nog ondersteunen in de huidige Android-wereld is best lang, ook al is het een toptoestel. Daarnaast is ze ook wel toe aan een nieuw toestel want deze wordt ook wel langzaam onderhand.
Zeker niet verkeerd.

Ik gebruik mijn S8+ nog steeds met volle tevredenheid. De accu is misschien iets achteruit gegaan in de afgelopen 3 jaar en hier en daar wat in-branders in het scherm, maar daar stoor ik mij niet echt aan. Kwa snelheid zit het nog steeds goed bij m'n S8+. Misschien tijd om die van haar een harde reset te geven?

Zit nog steeds erg in dubio om misschien over te stappen naar de S20+. Helaas hebben alle verhalen rondom de S20+ mij nog niet echt overtuigd. Daarbij betaal ik nu nog maar €18 p/m voor een abonnement met onbeperkt bellen, onbeperkt Spotify streaming en 10GB aan overige data.

De S8+ voldoet eigenlijk nog wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

chim0 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 08:42:

[...]

Dat langzamer worden vind ik tegenwoordig best wel een dooddoener. Het is meer een gevoel dan dat een toestel langzamer wordt. De nieuwere midrange modellen zijn namelijk vaak net zo snel als de flagships van een paar jaar geleden. Eigenlijk is het schandalig dat een apparaat dat honderden euro's kost al na een jaar of 3 afgeschreven wordt. Dat zouden ze eens bij televisies, koelkasten, wasmachines of auto's moeten doen. Dan is de wereld te klein! ;)

Mijn dochter heeft mijn oude S8 Plus en is er heel tevreden mee. Ik vertel haar dus maar niet dat er nu maar een keer in de 3 maanden een update komt. Het boeit haar ook niet zo, waarschijnlijk net als het meerendeel van de S8 Plus gebruikers. :)

Mijn S9 Plus is nu 2 jaar oud en gaat over een jaar ook die behandeling krijgen wat eigenlijk van de zotte is voor een toestel van 900 euro. Ik ben dan ook benieuwd hoelang dit soort strategieën nog geaccepteerd gaan worden door het piubliek en de diverse instanties.

[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 05-05-2020 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
Die van mij werkt nog steeds naar volle tevredenheid. Ik had gepland om hem in 2021 te vervangen, 4 jaar met een smartphone is niet slecht denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:51
Ryan_ schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:21:
[...]
Zit nog steeds erg in dubio om misschien over te stappen naar de S20+. Helaas hebben alle verhalen rondom de S20+ mij nog niet echt overtuigd. Daarbij betaal ik nu nog maar €18 p/m voor een abonnement met onbeperkt bellen, onbeperkt Spotify streaming en 10GB aan overige data.

De S8+ voldoet eigenlijk nog wel prima :)
Welke verhalen heb je dan gehoord? Ben op release date van de S8 naar de S10 gegaan. Ben tevreden met de overstap, vooral de toevoeging van de extra cameralenzen is echt een vooruitgang. Het enige wat ik echt mis, is de notificatie LED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:49
Amps schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Welke verhalen heb je dan gehoord? Ben op release date van de S8 naar de S10 gegaan. Ben tevreden met de overstap, vooral de toevoeging van de extra cameralenzen is echt een vooruitgang. Het enige wat ik echt mis, is de notificatie LED.
Het hele snapdragon vs exynos verhaal irriteert mij. Ook de batterijduur is (nog) een puntje van kritiek, al zal dit in de toekomst vast wel verholpen worden. De S10+ is ook nog een goede optie inderdaad, zeker nu de prijzen flink aan het zakken zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Ryan_ schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:36:
[...]

Het hele snapdragon vs exynos verhaal irriteert mij. Ook de batterijduur is (nog) een puntje van kritiek, al zal dit in de toekomst vast wel verholpen worden. De S10+ is ook nog een goede optie inderdaad, zeker nu de prijzen flink aan het zakken zijn.
Nog even geduld hebben. Het schijnt dat Samsung stopt met de custom cores en gebruik gaat maken van de Qualcomm cores. Het betekent alleen niet dat ze geen Exynos processoren meer gaan maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megapaul
Er is inmiddels weer een beveiligingsupdate uit voor de Samsung S8. (unbranded PHN)
De update is 441,98 MB groot, beveiliging patch staat op 1 mei.
Meer info kan je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:41
Sinds enige tijd, wanneer ik m'n S8 aan de oplader hang, zegt 'ie dat hij aan het opladen is... maar vervolgens gaat het percentage niet omhoog. Vaak doet hij het wel na een keer of twee opnieuw inpluggen. Super irritant, want nu moet ik iedere keer verifiëren dat het percentage omhoog gaat voordat ik hem met een goed gevoel kan wegleggen. Krijg een beetje trust issues zo :+ Heb al een paar keer meegemaakt dat ik met het zelfde percentage aan batterij wakker word in de ochtend, ondanks dat hij de hele nacht aan de kabel lag.

Met wireless laden heb ik dit probleem overigens niet. Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
yinx84 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:31:
Sinds enige tijd, wanneer ik m'n S8 aan de oplader hang, zegt 'ie dat hij aan het opladen is... maar vervolgens gaat het percentage niet omhoog. Vaak doet hij het wel na een keer of twee opnieuw inpluggen. Super irritant, want nu moet ik iedere keer verifiëren dat het percentage omhoog gaat voordat ik hem met een goed gevoel kan wegleggen. Krijg een beetje trust issues zo :+ Heb al een paar keer meegemaakt dat ik met het zelfde percentage aan batterij wakker word in de ochtend, ondanks dat hij de hele nacht aan de kabel lag.

Met wireless laden heb ik dit probleem overigens niet. Komt iemand dit bekend voor?
Wellicht je oplaadpoort eens goed schoonmaken met een houten (dunne) tandenstoker? Op het eerste gezicht kan het goed lijken dat er praktisch niets in zit, maar ik heb er uiteindelijk bij een hoop mensen al een hele broekzak uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Er is wederom een beveiligingsupdate beschikbaar. De update is 494,52 MB groot en heeft de patch van 1 juni 2020.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3Jj22y3VWGnuLxt1INxRQ0uPeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zj9OPcKkTytds35LtpoL4nfG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
Er is weer een update beschikbaar voor de unbranded S8.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzwvZPMBqTr2VfBSMF1o0Q07BjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cvc1xv9KGWciQUPEaVtc69gW.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is tevens de laatste reguliere (kwartaal) update.

[ Voor 6% gewijzigd door Megapaul op 04-05-2021 14:43 ]

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:09
M'n collega gebruikt een S8 maar heeft nooit geüpdatet en draait op Android 7 nog.
Via instellingen, software, zijn wel patches te installeren maar niet een upgrade van Android, deze komt er niet tussen te staan.
Is het op een of andere manier mogelijk naar Android 9 te gaan zonder direct Odin oid te moeten gebruiken?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:46
@Ora et Labora Begin eens met alle patches te downloaden, komt dan die update er niet achteraan als die allemaal zijn geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hebben jullie de patch van November al gehad op de S8?

Ik heb zelf een unbranded S8 uit Spanje en die heeft hem nog steeds niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

GekkePrutser schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:21:
Hebben jullie de patch van November al gehad op de S8?

Ik heb zelf een unbranded S8 uit Spanje en die heeft hem nog steeds niet :-(
Nope, ik heb een PHN toestel, maar hang nog op beveiligingspatch van 1 april 2021. Eens proberen te zoeken met Frija en dan zelf flashen....

edit: G950FXXUCDUD1/G950FXOXMCDUD4/G950FXXUCDUD1 (die ik nu al heb) is volgens Frija de laatste voor mijn toestel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrnoCG50a1NaytZyV2yLOF9EYzE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TxLOoRNNxKylREI2ar72MbLy.png?f=user_large

als ik zoek op G950FXXUCDUD1 zie ik alleen voor FTM (Frankrijk) en een paar andere een nieuwere firmware. Ik weet niet of je die zo over PHN heen kan flashen (kan met nieuwere toestellen wel, maar ik weet niet of deze al een algemene Europese CSC heeft).

edit2: Net de FTM versie geflasht, werkt prima, en security patch is nu 1 November 2021. Verder weinig spannende verschillen te zien.

[ Voor 40% gewijzigd door gwystyl op 03-03-2022 16:11 ]

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support