Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 01:25

sjaool

Every life should have 9 cats

W84 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:43:
[...]

Handig om te checken, tnx! Ik zit zelf op 86% na meer dan 2 jaar. Niet heel slecht lijkt me. :) Wel apart dat de PPI 564 aangeeft, ik dacht dat de S8 meer had. :o
86% na 2 jaar volop gebruiken is niet heel slecht. Ik geloof dat het percentage nog flink lager moet liggen willen ze hem gratis voor je vervangen. Dus als hij echt heel erg snel leeg gaat is er iets anders aan de hand.

De S8 heeft 570 ppi en de S8+ heeft 529 ppi volgens de website van Samsung.

"When you grow up your heart dies"

• W84
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:04
sjaool schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:33:
[...]

86% na 2 jaar volop gebruiken is niet heel slecht. Ik geloof dat het percentage nog flink lager moet liggen willen ze hem gratis voor je vervangen. Dus als hij echt heel erg snel leeg gaat is er iets anders aan de hand.

Klopt, ik had dus issues met de batterij en het toestel ging zelfs uit bij zo'n 30%. Dit bleek een app/update te zijn. Nu haal ik nog zo'n 6u SOT. Wel een paar maanden terug een S10 gekocht, juist omdat ik die batterij zat was... zal je altijd zien. En de S10 ligt nu op tafel. 8)7

Maar de PPI geeft toch echt 564 aan. Heel apart...

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:28
W84 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:43:
[...]

Handig om te checken, tnx! Ik zit zelf op 86% na meer dan 2 jaar. Niet heel slecht lijkt me. :) Wel apart dat de PPI 564 aangeeft, ik dacht dat de S8 meer had. :o
Als je als klant klaagt over je batterij wordt hij voor je uitgelezen. Als daar uit blijkt dat hij slecht is en je dat zelf ook aangeeft, wordt hij gewoon vervangen

• fender89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-11 15:10
sjaool schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:33:
[...]

Ik heb ook even de app geinstalleerd. Bij mij geeftie aan : battery health: 99,7 %
Ook na zeker 2 jaar gebruik. (Manufacturing date 2017)

Heb ik geluk met een zeer goede batterij ? :P

• W84
Ja, de S8 van m'n vriendin heeft 99,8% dus zo goed is mijn batterij dus niet. Toch maar m'n S10 gebruiken. :+

• DiMacho
fender89 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:08:
[...]

Ik heb ook even de app geinstalleerd. Bij mij geeftie aan : battery health: 99,7 %
Ook na zeker 2 jaar gebruik. (Manufacturing date 2017)

Heb ik geluk met een zeer goede batterij ? :P
De app was vroegah wel wat beter. Gaf bij mij ongeveer hetzelfde aan als bij Samsung zelf. Tegenwoordig geeft de app bij bij ook rond de 97% weer, maar bij Samsung 86%. Dus niet altijd op een app vertrouwen. Kan best zijn dat bij een software update het zelf uitlezen van de capaciteit weer wat is dichtgebouwd.

• W84
DiMacho schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:31:
[...]

De app was vroegah wel wat beter. Gaf bij mij ongeveer hetzelfde aan als bij Samsung zelf. Tegenwoordig geeft de app bij bij ook rond de 97% weer, maar bij Samsung 86%. Dus niet altijd op een app vertrouwen. Kan best zijn dat bij een software update het zelf uitlezen van de capaciteit weer wat is dichtgebouwd.
Hoe bedoel je bij Samsung? Een app/software of bij een service center?

• kgl
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 22:39
Van mijn S8+ was zowel het scherm als de achterkant gebarsten. Zelf nieuwe display module batterij en achterkant aangeschaft en vervangen. Alles prima, maar luidspreker aan onderzijde krijg ik niet meer aan de praat. Nieuwe luidspreker module plaatsen helpt niet. Contactpunten op het mainboard lijken goed te zitten. Iemand nog een geniale tip? Best balen want zo is de telefoon niet zo bruikbaar...

• W84
kgl schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:40:
Van mijn S8+ was zowel het scherm als de achterkant gebarsten. Zelf nieuwe display module batterij en achterkant aangeschaft en vervangen. Alles prima, maar luidspreker aan onderzijde krijg ik niet meer aan de praat. Nieuwe luidspreker module plaatsen helpt niet. Contactpunten op het mainboard lijken goed te zitten. Iemand nog een geniale tip? Best balen want zo is de telefoon niet zo bruikbaar...
Alles origineel? Lijkt me toch dat het ergens niet goed contact maakt, ben je wellicht iets vergeten of iets per ongeluk beschadigd? Je zou kunnen proberen of het in safe mode werkt en via het service menu. Of een reset doen. Ik heb al vaak toestellen uitelkaar gehad, maar als het niet werkte was het of contactje die het net niet aantikte of het was opgelost na een factory reset. :)

• kgl
W84 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:53:
[...]

Alles origineel? Lijkt me toch dat het ergens niet goed contact maakt, ben je wellicht iets vergeten of iets per ongeluk beschadigd? Je zou kunnen proberen of het in safe mode werkt en via het service menu. Of een reset doen. Ik heb al vaak toestellen uitelkaar gehad, maar als het niet werkte was het of contactje die het net niet aantikte of het was opgelost na een factory reset. :)
Ja, ik heb uitsluitend originele onderdelen gebruikt. Ook vanuit service menu niks. Contactpunten kan ik nog eens controleren. Ik heb nog geen factory reset uitgevoerd, dat ga ik morgen eens proberen, goed idee.
Ik kwam op YouTube video's tegen van mensen die het versterker IC vervangen. Ik hoop dat dat het niet is, want dat gaat me echt niet lukken, spullen niet voor.

• DiMacho
W84 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:10:
[...]

Hoe bedoel je bij Samsung? Een app/software of bij een service center?
Een app vanuit Samsung Service Punt.

• DiMacho
kgl schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:00:
[...]

Ja, ik heb uitsluitend originele onderdelen gebruikt. Ook vanuit service menu niks. Contactpunten kan ik nog eens controleren. Ik heb nog geen factory reset uitgevoerd, dat ga ik morgen eens proberen, goed idee.
Ik kwam op YouTube video's tegen van mensen die het versterker IC vervangen. Ik hoop dat dat het niet is, want dat gaat me echt niet lukken, spullen niet voor.
ESD veilig gewerkt? Zo niet heb je misschien een component gesloopt met je statische electriciteit...

Hoor je echt helemaal niets? Of toch nog iets?

• kgl
DiMacho schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:22:
[...]

ESD veilig gewerkt? Zo niet heb je misschien een component gesloopt met je statische electriciteit...

Hoor je echt helemaal niets? Of toch nog iets?
Mijn best gedaan maar ik heb geen 100% ESD veilige werkomgeving. Kan het dus niet uitsluiten...
Er komt helemaal geen geluid uit, ook geen kraakjes ofzo.
Straks even factory reset proberen, maar ik verwacht er eigenlijk weinig van. En anders moet ik ander mainboard zien te scoren. Misschien is er nog een tweaker met kapotte S8+ waarvan mainboard nog ok is.

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 06:58

Mrjraider

De mannelijke zuster

sjaool schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:59:
[...]

Installeer Phone INFO eens en kijk onder het tabblad PERSONAL wat de Battery Health is. Dit geeft een aardige indicatie hoe het er bij staat.
Zou er niet te veel vanuit gaan, bij mij zegt ie 99.6% terwijl de telefoon bijna twee jaar in gebruik is...

At the end of the line a survivor will be born

• sjaool

sjaool

Mrjraider schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:57:
[...]

Zou er niet te veel vanuit gaan, bij mij zegt ie 99.6% terwijl de telefoon bijna twee jaar in gebruik is...
Het is ook maar een indicatie natuurlijk. Mijn batterij heeft al een keer rond de 90% gestaan met de app maar zit nu steevast rond de 96%. De batteryhealth ging bij mij juist naar beneden toen ik de op internet gegeven tips volgde om de deze weer op te laden bij 40% en dan niet volledig op te laden tot circa 80%. Het is dus zeker geen vast gegeven.

• magnum73
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 28-10 15:53
Ik heb nova launcher op de s8+ ,al jaar en dag. Nu de laatste tijd als ik hem met de vingerafdruk activeer,is mijn eerste scherm vaak het instellingenscherm van nova. Ook als ik het appscherm open via de navigatiebalk onderaan, krijg ik vaak het instellingenscherm van nova i.p.v. de apps...iemand dit al meegemaakt en een eventuele oplossing. Ik vind niet meteen iets terug in de instellingen...

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20:25

Dutchredgaming

ICT Beheerder

sjaool schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:59:
[...]

Installeer Phone INFO eens en kijk onder het tabblad PERSONAL wat de Battery Health is. Dit geeft een aardige indicatie hoe het er bij staat.
Batterij zou 98%, maar andere app gaf weer 84%.
Ik heb het gevoel als ik mijn telefoon vaak gebruik dat ik maximaal 3 uur screen on time.

Review Samsung C27H800 Monitor

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik haal maximaal 3 a 4 uur SoT. En elke nacht aan de lader, soms vergeet ik het en dan de volgende ochtend via de autolader tijdens mijn werk. Laden gaat volgens de telefoon traag; geeft snelladen aan maar het duurt uren voordat de telefoon vol is (op?) en na aansluiten komt de melding dat opladen langzaam gaat vanwege de kabel/lader. Ach, over een paar weken verlengen :)

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Mrjraider schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:56:
Ik haal maximaal 3 a 4 uur SoT. En elke nacht aan de lader, soms vergeet ik het en dan de volgende ochtend via de autolader tijdens mijn werk. Laden gaat volgens de telefoon traag; geeft snelladen aan maar het duurt uren voordat de telefoon vol is (op?) en na aansluiten komt de melding dat opladen langzaam gaat vanwege de kabel/lader. Ach, over een paar weken verlengen :)
Als je garantie hebt, mag je aanmelden. Valt ook onder garantie.
Haal ook met een houten tandenstoker de stof uit type c en 3,5mm jack.
In de auto laden kan wat langer duren.

Alleen 3 sot max vind ik wel weinig persoonlijk.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Dutchredgaming schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:03:
[...]

Als je garantie hebt, mag je aanmelden. Valt ook onder garantie.
Haal ook met een houten tandenstoker de stof uit type c en 3,5mm jack.
In de auto laden kan wat langer duren.

Alleen 3 sot max vind ik wel weinig persoonlijk.
Scherm is gebarsten dus ik kan fluiten naar mijn garantie ;)

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Mrjraider schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:10:
[...]

Voor de kabel en oortjes hebben aparte garantie.
(Dan is overwegen voor nieuwe toestel wel logisch)

• sjaool

sjaool

Mrjraider schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:10:
[...]

Even je inboedelverzekering checken als je die hebt. ;)
Dutchredgaming schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:05:
[...]

Volgens mij geeft Samsung tegenwoordig op zowel het toestel als de accessoires 2 jaar garantie. :)

sjaool wijzigde deze reactie 18-08-2019 19:32 (40%)

• DiMacho
Dutchredgaming schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:05:
[...]

Met kassabon langs bij een service punt en je accessoires worden zo omgeruild.

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06:19
De augustus patch komt binnen op mijn S8 PHN (unbranded NL), Omvang is 468 MB, versie G950FXXS5DSH5 Het is puur de patch geen verdere verbeteringen.
Normaal kan je ook hier de veranderingen zien alleen die pagina is nog niet bijgewerkt.

Megapaul wijzigde deze reactie 21-08-2019 10:20 (34%)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• vellichor
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-10 14:14
Heeft iemand eigenlijk ook het probleem dat foto's die geupload worden op bijv. whatsapp of ergens anders dat die kwaliteit beduidend minder is in vergelijking met op gallerij? Andere telefoons hebben dit niet/veel minder dan de S8.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

vellichor schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:42:
Heeft iemand eigenlijk ook het probleem dat foto's die geupload worden op bijv. whatsapp of ergens anders dat die kwaliteit beduidend minder is in vergelijking met op gallerij? Andere telefoons hebben dit niet/veel minder dan de S8.
Volgens mij is dat gewoon een feature van Whatsapp. Die verkleint foto's die je verstuurt. Ik vraag mensen dan ook altijd om mooie foto's (die ik wil kunnen afdrukken) naar mij te mailen, via BT/Wi-Fi te sturen of om ze op Dropbox oid te zetten.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

De foto's die je via WhatsApp verstuurd worden inderdaad verkleind volgens mij om te zorgen dat de gehele applicatie zo min mogelijk data gebruikt.

• Franco10
  • Laatst online: 12-11 19:11
Mijn toestel is een paar maanden geleden gereset vanwege een batterij vervanging, hij begint nu echt traag te worden. Heb dat met vorige Samsungs eigenlijk niet gehad. Apps zoals WhatsApp of LinkedIn duren een paar seconden om op te starten.

• W84
Franco10 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:03:
Mijn toestel is een paar maanden geleden gereset vanwege een batterij vervanging, hij begint nu echt traag te worden. Heb dat met vorige Samsungs eigenlijk niet gehad. Apps zoals WhatsApp of LinkedIn duren een paar seconden om op te starten.
Al een cache wipe gedaan via knoppencombinatie?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
De S8 van mijn moeder is vandaag op haar werk gestolen. De dief heeft hem uiteraard direct uitgezet. In zowel Google als Samsung (Findmyphone) hebben we hem nu staan als gestolen. Weet iemand of dat ook nog werkt als de dief een factory reset doet?

Is het al bijna vrijdag?

• sjaool

sjaool

DennusB schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:29:
De S8 van mijn moeder is vandaag op haar werk gestolen. De dief heeft hem uiteraard direct uitgezet. In zowel Google als Samsung (Findmyphone) hebben we hem nu staan als gestolen. Weet iemand of dat ook nog werkt als de dief een factory reset doet?
Als je moeder de telefoon niet beveiligd heeft met een pincode, vingerafdruk of andere beveiliging dan is het volgens mij bijkans onmogelijk om hem terug te vinden. Enige wat mogelijk zou zijn is het toestel op IMEI te laten blokkeren door je provider dan is het toestel onbruikbaar op de netwerken maar daarmee heb je het niet terug.
Android Device Manager will be wiped after a factory reset — a thief can reset your device and you won’t be able to track it down. Android Device Manager also won’t monitor a complete history of a lost device’s movements — it only fetches the location of the device when you sign in. It discards any location data when you sign out.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

DennusB schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:29:
Je moeder kan een soort van mazzel hebben als de functie Factory Reset Protection (FRP) aan staat dan kan de dief er niks mee na een reset omdat je dan met de eigenaars gegevens dient in te loggen voordat je verder kan met het toestel.. Maar of je je toestel daarmee terug kan vinden? Geen idee.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:59:
[...]

Als je moeder de telefoon niet beveiligd heeft met een pincode, vingerafdruk of andere beveiliging dan is het volgens mij bijkans onmogelijk om hem terug te vinden. Enige wat mogelijk zou zijn is het toestel op IMEI te laten blokkeren door je provider dan is het toestel onbruikbaar op de netwerken maar daarmee heb je het niet terug.

[...]
Er stond een pincode + vingerafdruk op. Dus ben benieuwd!

Is het al bijna vrijdag?

• W84
Samsung (en ook Apple) worden aangeklaagd wat niet zo gek is. De Galaxy S8 heeft dus 500% meer straling dicht op de huid zoals in je broekzak of in je handen bij gebruik. Da's best bizar.

• sjaool

sjaool

@W84 Beetje random post zo zonder verdere bronvermelding etc. Btw op het plaatje zie je dat de waarde zeer snel afneemt met elke millimeter afstand tot het lichaam. De straling is op elke afstand binnen de normen behalve wanneer de telefoons op 2mm afstand van het lichaam worden gehouden.

Bron
In the least surprising news of the week, lawyers have already filed a class action lawsuit against Apple and Samsung, following revelations this week that the radiation emitted by smartphones from both manufacturers exceed safety standards—at least according to tests commissioned by the Chicago Tribune.
Een krant doet een meting die afwijkt van de norm en meteen duiken er advocaten bovenop om een class action rechtszaak op te starten. Mooi verdienmodel voor ze. :P Je kunt je natuurlijk ook vragen stellen op wat voor manier de krant de metingen heeft uitgevoerd of heeft laten uitvoeren.

Het lijkt mij dat de FCC deze toestellen ook door de vingers heeft gehad voordat ze deze goedgekeurd heeft. Dus op zich zou je kunnen zeggen dat die rechtszaak aangespannen moet worden tegen de keuringsinstantie. :P

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Eind deze maand mag ik een nieuw toestel en ik twijfel zeer sterk of ik nog in het Samsung (of Android) kamp ga blijven. De iPhone XR is erg interessant voor mij maar goed ik twijfel heel erg dus wie weet blijf ik gewoon hangen :+

Wat meer ontopic:
Mijn S8 heeft zo nu en dan de neiging het "er is een mailtje binnen gekomen" "tuut tuut" geluidje af te laten gaan om vervolgens geen nieuwe mail te laten zien? Er is geen melding, niks nada noppes binnen gekomen.. en dat vind ik best raar? Iemand die dit herkend?

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:07
@Mrjraider Ik heb dat alleen als mijn vrouw de mail al gelezen heeft via ons gezamenlijke mail, verder nooit gehad. Wat je kunt doen bij de verschillende apps, verschillende geluidjes instellen. Dan weet je waar het vandaan komt.

Offtopic, ik heb van mijn werk een iPhone naast mijn Android en apps, zoals Whatsapp werken minder fijn vind ik zelf. Terug link in apps zit altijd linksboven ipv zoals bij Android rechtsonder in het systeem menu en nog wat andere navigatie dingen. En je kunt iconen niet zelf plaatsen (moeten naast elkaar, niets 2 linksboven en 1 rechtsonder) daarnaast ook geen widgets. Maar ja maar net wat je gewend bent (en waar je mee gezien wilt worden).

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06:19
Er is wederom een update beschikbaar voor de (unbranded) S8.
De update is 538,28 MB Groot en de camerastabiliteit is verbeterd.
De beveiligingspatch blijft op 1 augustus staan meer info hier.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• xray79
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 11-11 14:13
Hebben meer mensen wat meer batterij drain gehad afgelopen dagen? Valt me op dat Google Play-services nu vaak 1 van de grootverbruikers is terwijl ik niets heb veranderd. Heb al een cahce wipe gedaan van de S8 en ook vand e Google services maar ook nu heeft die weer 5% opgeslurpt met actief 1u42m en achtergrond 5u35. Iemand nog suggesties om dit op te lossen zonder een complete fabrieks reset??

• Franco10
  • Laatst online: 12-11 19:11
Ik heb al langer dat de batterij echt heel veel minder is geworden. Heb er nog niet zo lang geleden een nieuwe batterij in laten zetten. Of er is iets goed mis met de software of ze hebben er bij het officiële service center een Alibaba accu in gedaan.

Ik kom de dag niet meer door zonder bijladen.

• blueface
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12-11 12:48
Sinds vandaag weer een nieuwe software update. September patch. 424,38 mb. PHN versie. Unbranded.

Edit: zou als ik jullie was nog het even wachten met de update. Heeft mijn telefoon vern**kt. Loopt vast en moet nu standaard 2x booten om normaal in mijn telefoon te komen. :(. Loopt elke keer vast bij draaiend slotje. Net voordat ik op vakantie ga. Damn.

Edit 2: Na een factoryreset werkt alles weer als een zonnetje.

blueface wijzigde deze reactie 18-09-2019 22:49 (81%)

• german8
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11-11 13:48
Hier geen enkel probleem met het installeren van de september patch.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

german8 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:03:
Hier geen enkel probleem met het installeren van de september patch.
Hier ook geen probleem met de patch.

• Tomas33
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11-11 22:18
Bij leek m'n telefoon ook vast te lopen bij 'het slotje'. Rebootte uit zichzelf en verder geen problemen.

Wel lijkt youtube weer automatisch te pauzeren, maar dat heb ik vaker korte tijd na updates. Super random, maar ben niet de enige dacht ik.

• opdiefiets
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:23
Ik heb via mijn werk een S8, het valt me op dat het updaten van apps in de Playstore stopt wanneer het beeldscherm uitgaat/standby (?). Ik heb alleen ervaring met WIndows Mobile, dus ik verwacht dat het een instelling is die ik heb gemist.
Ik heb ingesteld in de appstore:
  • downloadvoorkeur: alleen via wifi
  • apps alleen via wifi automatisch updaten

• sjaool

sjaool

Heb je de telefoon misschien zo ingesteld dat de wifi uitgaat op het moment dat de telefoon in sleep modus gaat?

sjaool wijzigde deze reactie 26-09-2019 01:05 (37%)

• opdiefiets
  • Laatst online: 22:23
sjaool schreef op donderdag 26 september 2019 @ 01:04:
Heb je de telefoon misschien zo ingesteld dat de wifi uitgaat op het moment dat de telefoon in sleep modus gaat?
De instellingen zien er anders uit, maar ik de wifi-spaarstand uitgezet misschien dat dat helpt. Ik kan het alleen niet testen, want ik heb nu geen apps die moeten updaten.

• blueface
Na de fabrieksreset ook geen problemen meer gehad. Normaal bij een update na een reboot update ie automatisch de apps. Dat deed ie bij de laatste update niet. Dat heeft waarschijnlijk bij mij het probleem van het vastlopen veroorzaakt. Nu werkt alles gewoon weer super.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 06:46
Hmm, misschien moet ik toch vervroeg overstappen naar een andere telefoon.
Heb mijn S8 nu iets meer dan 2 jaar en bevalt prima. Samsung S9, S10 of vergelijkbare iPhone vind ik (nog) niet de stap voorwaarts voor de centen die je er voor betaald.

Alleen nu heb ik sinds vorige week steeds vaker dat de telefoon niet wil snelladen en in de auto soms Android Auto niet pakt.
Ik vermoed dat dat komt door het veelvuldig gebruik van de aansluiting, maar ook de verbouwing van de afgelopen weken met veel stof (telefoon in m'n broekzak...) heeft vast niet geholpen.

Ik ga nog even een busje perslucht kopen en het zaakje schoon blazen, alhoewel de aansluiting niet zichtbaar stoffig is.

Is het vervangen van de aansluiting goed zelf te doen en wat kost het grofweg om dit te laten doen?

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:03

Prulleman

a.k.a Nilz

B-Real schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:52:
Heb mijn S8 nu iets meer dan 2 jaar en bevalt prima. Samsung S9, S10 of vergelijkbare iPhone vind ik (nog) niet de stap voorwaarts voor de centen die je er voor betaald.

Alleen nu heb ik sinds vorige week steeds vaker dat de telefoon niet wil snelladen en in de auto soms Android Auto niet pakt.
Ik vermoed dat dat komt door het veelvuldig gebruik van de aansluiting, maar ook de verbouwing van de afgelopen weken met veel stof (telefoon in m'n broekzak...) heeft vast niet geholpen.

Ik ga nog even een busje perslucht kopen en het zaakje schoon blazen, alhoewel de aansluiting niet zichtbaar stoffig is.

Is het vervangen van de aansluiting goed zelf te doen en wat kost het grofweg om dit te laten doen?
ben ik ook wel benieuwd naar, die van mij is ook behoorlijk gaar, en dat terwijl deze in de nacht altijd draadloos wordt opgeladen, de kabel gebruik ik in de auto, en op kantoor om bij te laden. Er ligt ook nog een OP3 bij ons thuis, die langer is gebruikt, en zonder draadloos laden (en ook met minder beleid is gebruikt... :X ik ga wat voorzichtiger om met dit soort spul). en die doet het nog perfect, klikt beter en laad altijd goed. Mijn 8 moet ik regelmatig opnieuw verbinden om te kunnen snelladen.

(en het ligt niet aan de kabel, ik heb het met meerdere kabels, ook niet aan vuil, al meerdere malen met tandenstokers e.d. schoongepeutert)

• famm40
  • Registratie: mei 2019
  • Nu online
ik heb nu 1,5 jaar mijn s8+.
Maar elke keer als ik hem heb geupdate krijg ik een soort van storing, waarbij alle apps zichzelf op een x moment afsluiten.
Dit valt wel op te lossen door elke keer een fabrieks reset te doen. ( wat heel irritant is)
Ik heb nog nergens een betere oplossing kunnen vinden, dus mocht er iemand hier een oplossing voor hebben, hoor ik dat graag.

• blueface
famm40 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:47:
ik heb nu 1,5 jaar mijn s8+.
Maar elke keer als ik hem heb geupdate krijg ik een soort van storing, waarbij alle apps zichzelf op een x moment afsluiten.
Dit valt wel op te lossen door elke keer een fabrieks reset te doen. ( wat heel irritant is)
Ik heb nog nergens een betere oplossing kunnen vinden, dus mocht er iemand hier een oplossing voor hebben, hoor ik dat graag.
Werkt op het moment dat de apps afsluiten een cache wipe niet vanuit het recovery menu, zodat je niet elke keer een factoryreset hoeft te doen?

Neem aan dat je ook al een soft reset hebt geprobeerd? Volume knop omlaag+power button ingedrukt houden tot reboot.

Heb je al gecheckt of een app dit veroorzaakt? Start eens in veilige modus op en kijk of het dan nog gebeurd. Veilige modus opstarten doe je door op de internet power button te drukken en uitschakelen ingedrukt te houden op het scherm. Dan krijg je de optie veilige modus.

• famm40
  • Registratie: mei 2019
  • Nu online
1: gedaan, meerdere keren geen effect.
2: ook gedaan, zelfde als hierboven.
3: nog niet geprobeerd, zal ik de volgende keer eens proberen.

dank je voor de tips.
blueface schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:03:
[...]

Werkt op het moment dat de apps afsluiten een cache wipe niet vanuit het recovery menu, zodat je niet elke keer een factoryreset hoeft te doen?

Neem aan dat je ook al een soft reset hebt geprobeerd? Volume knop omlaag+power button ingedrukt houden tot reboot.

Heb je al gecheckt of een app dit veroorzaakt? Start eens in veilige modus op en kijk of het dan nog gebeurd. Veilige modus opstarten doe je door op de internet power button te drukken en uitschakelen ingedrukt te houden op het scherm. Dan krijg je de optie veilige modus.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

B-Real schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:52:

Je kan het beste met een houten tandenstoker in je USB C port alle stof eruit pulken. Je kan perslucht gebruiken, maar het beste is toch de houten tandenstoker. Dan haal je het meeste stof eruit. Voor de zekerheid een zaklamp er tegen aan!
Tomas33 schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:55:
Bij leek m'n telefoon ook vast te lopen bij 'het slotje'. Rebootte uit zichzelf en verder geen problemen.
Ja dat heb ik ook gehad. Bijna het gevoel dat mijn telefoon gewypt is, omdat hij vast liept op de encryptie te ontsleutelen. Gelijk uitgezet en tot nu toe geen last ermee gehad :D

Dutchredgaming wijzigde deze reactie 30-09-2019 23:21 (15%)

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11-11 10:47
Ik krijg nu inhoud van notifications te zien op m'n lockscreen (bijv. een whatsappje), terwijl ik expliciet aan het staan dat ik inhoud wil verbergen. Weet niet of dit door de patch komt, maar hebben andere mensen dit ook?

• Wvr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:07
werkt perfect:

https://c.mi.com/thread-2195840-1-0.html

hier wordt uit gelegt hoe je een app op je foon kan disablen, als je dan de telefoon naar fabrieks instelling zet doen ze het weer.

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:45
Heeft iemand toevallig een oplossing/workaround voor de accu led die blijft branden tijdens draadloos laden? Ik ben blij dat die voor notifications uit te schakelen is in DND mode, maar vooral de groene accu led is erg irritant 's nachts. En dan bedoel ik dus niet: led uitschakelen, iets over de led heen doen of s8 met scherm naar beneden aan de kabel laden (hoewel dat mogelijk toch de beste workaround is). :)

iisworks wijzigde deze reactie 20-10-2019 13:52 (15%)

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:12

Pinobigbird

doesn't share food!

Update versie G950FXXS5DSJ1/G950FOXM5DSHC/G950FXXU5DSH3 is OTA beschikbaar met beveiligingspatch 1 oktober 2019.
Changelog: De beveiliging van uw apparaat is verbeterd.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
http://kattenoppasleiderdorp.nl

• UninPro
  • Laatst online: 21:26
Ik geef 't op na alles uitgeplozen te hebben en hoop mijn meerdere te mogen erkennen op dit forum.
Binnen de Instagram app heb ik het probleem dat mijn toetsenbord bij het typen van een opmerking, reageren op een story of binnen DM's over de te typen tekst heen komt. Je ziet dus niet wat je aan het typen bent.
Een fenomeen dat bekend is als ik op internet zoek. Het lijkt met de "navigatiebalk" te maken te hebben.

Om überhaupt dit te kunnen testen wil ik de navigatiebalk permanent in beeld hebben. Voorheen was hier een heel mooi puntje linksonder te vinden waarmee je dit kon instellen. Dit puntje is volledig verdwenen en via instellingen --> display --> navigatiebalk is dit ook niet meer in te stellen. Oftewel, mijn naviatiebalk verdwijnt om de zoveel seconden. Nu dacht ik eerst dat dat misschien nieuw is in Android 9.

Het frappante wil alleen dat de navigatiebalk op de Samsung S8 van mijn vriendin (inclusief nieuwste updates) wél aanwezig blijft. Er lijkt dus ergens een mogelijkheid te zijn om dit in te stellen. Op internet gaan forums, youtube filmpjes en artikelen met name om het laten verdwijnen van die navigatiebalk of het gebruiken van de gestures manier. En wordt er altijd verwezen naar dat puntje links onderin die er dus sinds Android 9 niet meer inzit. Ik heb de hoop inmiddels opgegeven.

Kleine sidenote; ik werk altijd met FNG gestures. Het probleem doet zich ook alleen in de Instagram app voor maar ik wil gewoon eens testen of die oplossing werkt met dat puntje.

UninPro wijzigde deze reactie 25-10-2019 07:18 (3%)

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:24
Heb je je telefoon wel helemaal geupdatet? Want het zou niet meer mogelijk moeten zijn om de navigatiebalk te kunnen verbergen tenzij je zelf iets apart geinstalleerd hebt die dat mogelijk maakt.

zie ook: https://www.theandroidsou...-s9-s8-note-9-and-note-8/

Nog een andere mogelijke workaround is om wanneer je iets wilt typen je telefoon in landscape modus te houden. (dat helpt in sommige apps)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

UninPro schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:11:

Om überhaupt dit te kunnen testen wil ik de navigatiebalk permanent in beeld hebben. Voorheen was hier een heel mooi puntje linksonder te vinden waarmee je dit kon instellen. Dit puntje is volledig verdwenen en via instellingen --> display --> navigatiebalk is dit ook niet meer in te stellen. Oftewel, mijn naviatiebalk verdwijnt om de zoveel seconden. Nu dacht ik eerst dat dat misschien nieuw is in Android 9.
Bij mij kan ik bij instellingen --> display --> navigatiebalk nog steeds gewoon kiezen voor "Navigatieknoppen" (balk altijd zichtbaar) of "Gebaren op volledig scherm" (balk nooit zichtbaar).
Er staat allee niets bij over een time-out, en de balk verdwijnt bij mij dus nooit uit beeld.
Het door jou genoemde puntje is inderdaad verdwenen.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

avec_style schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:20:
Heb je je telefoon wel helemaal geupdatet? Want het zou niet meer mogelijk moeten zijn om de navigatiebalk te kunnen verbergen tenzij je zelf iets apart geinstalleerd hebt die dat mogelijk maakt.

zie ook: https://www.theandroidsou...-s9-s8-note-9-and-note-8/

Nog een andere mogelijke workaround is om wanneer je iets wilt typen je telefoon in landscape modus te houden. (dat helpt in sommige apps)
Kan wel, je kan dan door omhoog te swipen de terug, home en multitask functie oproepen.
Je kan zelfs de hints aan en uitzetten...

• vvo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:14
Ik heb mijn S8 nu zo'n 2 jaar in bezit. Altijd erg tevreden geweest maar met de laatste updates wordt de telefoon toch merkbaar trager.

Ik film en fotografeer graag met de S8.
Heb nu een anamorphic lensje gekocht, een Ulanzi. Voor de juiste aspect ratio moet ik filmen met een andere app dan de standaard app.
Ik gebruik hiervoor Filmic Pro. De app vraagt kennelijk veel van de hardware want de S8 wordt echt heel warm. Filmen wordt dan ook bijna onmogelijk en ook het opslaan van data intern dan wel sd card gaat zeer traag. Met als gevolg schokkerig beeld (vooral 2k/4k). Eigenlijk onbruikbaar.

Er zijn andere apps zoals die van Moment ...maar ja heb al betaald voor Filmic Pro.

Misschien toch tijd voor een goede opvolger.

• UninPro
@avec_style @gwystyl

De telefoon is volledig up to date. Ik werk met Nova Launcher maar het stoppen van deze launcher maakt niets uit. Daarnaast wil ik nog eens herhalen dat op dezelfde Samsung S8 van mijn vriendin hetzelfde menu tevoorschijn komt. Dus nergens (balk altijd zichtbaar). Dat is natuurlijk erg vreemd als dat bij andere telefoons wel zo zou zijn.

Bijzonder dat juist iedereen die balk weg wil hebben (in gebruik wil ik deze ook niet). Maar dat bij mij het onmogelijk lijkt om de navigatiebalk juist permanent te laten staan.
Ik heb een screenshot toegevoegd;

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

UninPro schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:48:
@avec_style @gwystyl

De telefoon is volledig up to date. Ik werk met Nova Launcher maar het stoppen van deze launcher maakt niets uit. Daarnaast wil ik nog eens herhalen dat op dezelfde Samsung S8 van mijn vriendin hetzelfde menu tevoorschijn komt. Dus nergens (balk altijd zichtbaar). Dat is natuurlijk erg vreemd als dat bij andere telefoons wel zo zou zijn.

Bijzonder dat juist iedereen die balk weg wil hebben (in gebruik wil ik deze ook niet). Maar dat bij mij het onmogelijk lijkt om de navigatiebalk juist permanent te laten staan.
Ik heb een screenshot toegevoegd;

[Afbeelding]
Kan je bij de quick settings ook niet aangeven of je de navigatiebalk wel of niet wil weergeven? Dat is volgens mij gewoon een snelkoppeling naar de toggle in jouw screenshot. Misschien is dat een snellere manier om de navigatiebalk aan of uit te zetten dan met swipen of dat puntje.

• PeevdTee
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11-11 16:19
Ik heb een paar min geleden mijn S8 per ongeluk laten vallen en er zit nu een barst in de linker bovenhoek en aan de achterkant. Als ik de telefoon unlock dan maakt het scherm een soort 'tik' geluidje.

Vraagje voor de experts: is dit schadelijk en/of is dit het begin van het einde van het scherm?

Thanks! <3

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

"een soort klikgeluidje" is een ruim begrip.
Als je op marktplaats rondkijkt zie je bijna alleen maar toestellen met kleine of grote barsten in scherm of achterkant. Volgens al die mensen werkt het toestel verder nog perfect.........
of je dat moet geloven is een tweede

Uit eigen ervaring met een Galaxy S3 die ik netjes had gehouden maar die zodra hij naar mijn vader ging een onzachte aanraking kreeg met de vloer (met als resultaat een ster waar de gemiddelde kerststal trots op zou zijn): het ligt er helemaal aan hoe het glas gebroken is.
Als er scherpe randjes/puntjes uitsteken ligt het glas echt scheef en kan het op die plek wel invloed hebben op de werking. Als het nog mooi vlak ligt maar wel gebroken is, kan je er evt een screen protector overheen gooien en kan hij het nog heel lang zonder problemen doen. Mijn vader heeft de telefoon uit bovenstaand voorbeeld nog ruim 2 jaar gebruikt. Hou er alleen rekening mee dat hij niet meer waterdicht is.

• sjaool

sjaool

UninPro schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:11:
Ik geef 't op na alles uitgeplozen te hebben en hoop mijn meerdere te mogen erkennen op dit forum.
Binnen de Instagram app heb ik het probleem dat mijn toetsenbord bij het typen van een opmerking, reageren op een story of binnen DM's over de te typen tekst heen komt. Je ziet dus niet wat je aan het typen bent.
Een fenomeen dat bekend is als ik op internet zoek. Het lijkt met de "navigatiebalk" te maken te hebben.

Het frappante wil alleen dat de navigatiebalk op de Samsung S8 van mijn vriendin (inclusief nieuwste updates) wél aanwezig blijft. Er lijkt dus ergens een mogelijkheid te zijn om dit in te stellen. Op internet gaan forums, youtube filmpjes en artikelen met name om het laten verdwijnen van die navigatiebalk of het gebruiken van de gestures manier. En wordt er altijd verwezen naar dat puntje links onderin die er dus sinds Android 9 niet meer inzit. Ik heb de hoop inmiddels opgegeven.

Kleine sidenote; ik werk altijd met FNG gestures. Het probleem doet zich ook alleen in de Instagram app voor maar ik wil gewoon eens testen of die oplossing werkt met dat puntje.
Problemen met de navigatiebalk en het toetsenbord heb ik bij mij opgelost door Gboard: het Google-toetsenbord als toetsenbord te installeren. Btw ik heb dit toetsenbord juist geïnstalleerd omdat ik de navigatiebalk niet in beeld wilde hebben en er met het Samsung toetsenbord een lege zwarte balk onder in beeld onder het toetsenbord was als je de navigatiebalk uitzette.

Dat de navigatiebalk in apps verdwijnt kan ook door de gebruikte app komen lijkt mij.

sjaool wijzigde deze reactie 25-10-2019 22:25 (8%)

• krakendmodem
  • Laatst online: 12-11 18:25
Pinobigbird schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:13:
Update versie G950FXXS5DSJ1/G950FOXM5DSHC/G950FXXU5DSH3 is OTA beschikbaar met beveiligingspatch 1 oktober 2019.
Changelog: De beveiliging van uw apparaat is verbeterd.
Sinds het installeren van deze update is mijn toestel al meerdere malen (3x) vastgelopen in nog geen 12 uur tijd. Het is onvoorspelbaar wanneer dit gebeurt. De ene keer is het surfen op internet, maar ook foto's bekijken in de galerij of met Whatsapp. Hij reageert nergens meer op, ook niet op de aan/uit knop of scherm. Enige oplossing is een reset met volumeknop Down en power knop enkele seconden ingedrukt houden.

In de 2,5 jaar dat ik dit toestel nu heb nog nooit problemen met vastlopers gehad.

Zal later eens kijken of er meer mensen last van hebben.

krakendmodem wijzigde deze reactie 26-10-2019 05:50 (10%)

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
@krakendmodem Heb je na het installeren van de update de cache gewist?

• krakendmodem
  • Laatst online: 12-11 18:25
@JBS Nee, die heb ik nog niet gewist. Goeie tip.

Nog nooit hoeven doen ook ;). Zal eens kijken wat het doet.

Edit: nope, loopt nog steeds helemaal vast. Complete freeze van het systeem, niks werkt meer.

krakendmodem wijzigde deze reactie 26-10-2019 20:19 (30%)

• UninPro
sjaool schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:21:
[...]

Problemen met de navigatiebalk en het toetsenbord heb ik bij mij opgelost door Gboard: het Google-toetsenbord als toetsenbord te installeren. Btw ik heb dit toetsenbord juist geïnstalleerd omdat ik de navigatiebalk niet in beeld wilde hebben en er met het Samsung toetsenbord een lege zwarte balk onder in beeld onder het toetsenbord was als je de navigatiebalk uitzette.

Dat de navigatiebalk in apps verdwijnt kan ook door de gebruikte app komen lijkt mij.
Ik gebruik SwiftKey maar ook het gebruik van Gboard heeft geen oplossing geboden.
Het lijkt een optimalisatie probleem van Instragram zelf te zijn.

Het gaat mij eigenlijk niet eens om Instagram. Op het moment dat ik daadwerkelijk op een story wil reageren heb ik nog de Friendly IG app.

Op dit moment gaat het eigenlijk puur om het feit dat mijn vriendin haar navigatiebalk wel gewoon standaard in beeld heeft. En dat ik dat niet heb. Ik wil dan weten waarom dat zo is, en hoe dat in te stellen.

Het is toch bizar dat zo iets simpels lijkend niet in te stellen lijkt?

• Majesty
  • Laatst online: 12-11 16:33
krakendmodem schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:51:
@JBS Nee, die heb ik nog niet gewist. Goeie tip.

Nog nooit hoeven doen ook ;). Zal eens kijken wat het doet.

Edit: nope, loopt nog steeds helemaal vast. Complete freeze van het systeem, niks werkt meer.
Ik vroeg me al af waar dit bij mijn toestel door komt, maar ik heb exact dezelfde ervaring. Nog nooit heeft m'n toestel een complete freeze gehad waarbij ik het hardwarematig moest uitzetten (aan/uit knop en volume), maar sinds korte tijd al meerdere keren ervaren. Die update lijkt me ook de boosdoener.

Ik was sowieso al van plan m'n telefoon opnieuw te installeren vanwege matige accuduur de laatste tijd, maar dit is wel een extra motivatie daarvoor, heel irritant die vastlopers. Hier overigens ook nog geen cache gewist.
UninPro schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:08:
[...]

Op dit moment gaat het eigenlijk puur om het feit dat mijn vriendin haar navigatiebalk wel gewoon standaard in beeld heeft. En dat ik dat niet heb. Ik wil dan weten waarom dat zo is, en hoe dat in te stellen.

Het is toch bizar dat zo iets simpels lijkend niet in te stellen lijkt?
Tsja, je gaat vergelijken wat er anders is aan jouw telefoon ten opzichte met die van haar neem ik aan. Ik las al dat je bijvoorbeeld een andere Launcher gebruikt wat je niet had aangegeven in je initiële post, dit kan van grote invloed zijn op het uiterlijk van je navigatiebalk. Ik weet niet welke apps je nog meer gebruikt die dergelijke aanpassingen in Android maken, maar daar zou het zomaar eens in kunnen zitten. Waaronder ook een ander toetsenbord bijvoorbeeld, zoals eerder aangehaald.

Majesty wijzigde deze reactie 28-10-2019 13:37 (34%)

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik heb op mijn S8 de instellingen eens nagelopen en er mist een functie of optie: navigatiebalk handmatig verbergen. Zover ik weet was de toggle in de statusbar/notificatiebar ook niet eerder aanwezig dan met een van de latere updates. Dus daar is het veranderd.

Kijk eens onder display > apps in volledig schermweergave.. als daar bepaalde apps aan staan die niet volledig ondersteund worden (zoals instagram) kan je dit dus krijgen.

• UninPro
@Majesty
De reden dat ik dat niet heb aangeven in de initiële post is omdat ik daadwerkelijk launchers, andere toetsenborden en dergelijke had verwijderd. We spreken over een bijna identieke telefoon qua software op een verschil in apps na. Het is toch opvallend, los van welke app dan ook, dat bij de ene persoon de navigatiebalk wel permanent aanwezig is en bij de ander niet? Zoals bekend was er voorheen een optie om dat gewoon aan te vinken in het menu of via dat bolletje links onder van de navigatiebalk.

Maar het maakt ook niet uit. Op internet vind ik identieke problemen waar niemand de oplossing voor lijkt te hebben. Voor nu kan ik vooruit en functioneert mijn Samsung S8 nog steeds super.

@Mrjraider
Instagram wordt aangeduid als een app die is geoptimaliseerd om in een volledig scherm uitgevoerd te worden.

• Sithlord76
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:06
Vanmorgen mijn S8 nog gebruikt maar vervolgens was de accu leeg en na het laden word bij het opstarten het vergrendelings patroon niet meer herkent, Ik heb ook via ontgrendelen op afstand geprobeerd maar dat staat uitgeschakeld...wat nu?? Ik kan op het net verder geen oplossingen vinden.

• kendo
  • Laatst online: 06:55
Sithlord76 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:05:
Vanmorgen mijn S8 nog gebruikt maar vervolgens was de accu leeg en na het laden word bij het opstarten het vergrendelings patroon niet meer herkent, Ik heb ook via ontgrendelen op afstand geprobeerd maar dat staat uitgeschakeld...wat nu?? Ik kan op het net verder geen oplossingen vinden.
Na 5x een verkeerd patroon, krijg je toch automatisch een van de andere unlock methodes/inloggen met je google account.

• Sithlord76
kendo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:12:
[...]

Na 5x een verkeerd patroon, krijg je toch automatisch een van de andere unlock methodes/inloggen met je google account.
Volgens mij is dat alleen bij gewoon gebruik en niet na een herstart van je toestel. Mijn vingerafdruk werkt nu ook niet.

• kendo
  • Laatst online: 06:55
last resort is een factory reset uitvoeren. Maar ik weet niet of dit bij huidige android versies ook nog werkt.

• Sithlord76
Net met samsung gesproken en ik moet mijn telefoon laten leeg lopen (staat nu op 30%) zodat deze uitggaat en vervolgen opladen tot minimaal 50% om dan een factory reset uit te voeren. Of anders langs een samsungshop te gaan waar ze de telefoon kunnen flashen.

• W84
Heb je al geprobeerd de cache te wissen? Ik had ook een S8 met soortgelijk probleem... na wissen van de cache kon ik er weer in.

• Sithlord76
W84 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:29:
Heb je al geprobeerd de cache te wissen? Ik had ook een S8 met soortgelijk probleem... na wissen van de cache kon ik er weer in.
Dat heeft geholpen! Thanks! oOo

• W84
Sithlord76 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:55:
[...]

Dat heeft geholpen! Thanks! oOo
Kijk, da's mooi! :)

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Sithlord76 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:05:
Heb je nog garantie?

• palthe
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:53
Het schijnt al opgelost te zijn, zie hierboven.

• Yasintha
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 06:38
Beste s8 en s8 plus gebruikers. In maart 2020 heb ik me s8 plus 2 jaar. Ik ben nu wel toe aan iets nieuws. Ik neig naar de Samsung A70 (een budget telefoon). Ik weiger om € 600 of meer voor een telefoon te betalen. Wat wordt jullie opvolger?

• johnwoo
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 12-11 01:04

johnwoo

3S-GTE

Yasintha schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:22:
Beste s8 en s8 plus gebruikers. In maart 2020 heb ik me s8 plus 2 jaar. Ik ben nu wel toe aan iets nieuws. Ik neig naar de Samsung A70 (een budget telefoon). Ik weiger om € 600 of meer voor een telefoon te betalen. Wat wordt jullie opvolger?
Ik heb m'n S8 al ruim 2 jaar en heb besloten om te gaan voor... nog minstens een halfjaar met de S8.

Na 2 Exynos powered Samsungs zou ik liefst wel eens iets met een Snapdragon willen. Af en toe vind ik m'n S8 wat traag reageren, iets waar ik de eerste anderhalf jaar eigenlijk nooit last van had. Mijn vorige Galaxy S6 had daar ook last van (opgelost door te vervangen door S8). De SD's schijnen daar minder last van te hebben. Overigens is 'ie nog best wel werkbaar ondanks de kleine stotteringen af en toe, en de batterij die niet meer zo lang meegaat als 2 jaar geleden. Ik vind de S8 een van m'n fijnste smartphones ooit (samen met destijds de HTC One), het is een manusje-van-alles.

Daarnaast spreekt de punch hole van de S10 me niet echt aan (evenmin als een notch) en heb ik het idee dat er komend voorjaar leukere telefoons gaan komen, dus de S10 sla ik over. De OP7(T) Pro sprak me wel aan (ik gebruik de selfie cam zelden dus een popup zou mij prima passen), maar die heeft dan weer geen wireless charging (waar ik inmiddels gehecht aan ben geraakt).

Dus misschien wordt het een OP8, als ze eindelijk wireless charging gaan doen. Of wellicht een Mi 10 of iets van Oppo of zo. Of misschien toch de S11. Al vind ik de introductieprijzen van de S'en wel aan de hoge kant; tot nu toe switchte ik meestal in september, dan waren ze al wat gezakt (van de andere kant is een OP tegenwoordig ook duur, OP7 Pro momenteel zelfs 50 euro duurder dan een S10, 7T Pro nog meer). Naja, even afwachten wat er in het voorjaar allemaal komt :)

Specs | Toyota MR2 Turbo

• ikbenben
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:24
Ik persoonlijk ga hem denk ik nog enkele jaartjes houden. Hij werkt nog perfect en ik heb nog geen klagen over de batterij. Voor mij voldoet hij nog perfect aan mijn eisen.
Misschien koop ik hierna een S12 of is er een andere smartphone tegen dan wel op de markt die mij ook aanspreekt, we zien wel.
Eerst ga ik zien voor mijn Google Pixel C tablet te vervangen door een Tab S6 :)

Samsung Galaxy S8 | OnePlus One | Google Pixel C 64GB | Panasonic 55VT60

• avec_style
Die van mij doet het ook nog heel goed. Ik heb hem nu ruim 2 jaar. Ik begin echter wel te merken dat de accu niet meer zo lang mee gaat. Een betere accu zou voor mij de reden zijn om toch over te stappen, maar dat stel ik nog uit.
Zodra de accu echt niet meer een dag meegaat (zonder intensief gebruik) ga ik hem vervangen. Ik hoop echter wel dat er tegen die tijd een telefoon uit is die mij bevalt.

• Majesty
  • Laatst online: 12-11 16:33
Hier ook sinds launch (mei 2017) gebruiker van de S8, nog nooit zo lang met een smartphone gedaan, dat zegt wel wat.
Ik heb ook last van de kleine haperingen en crashes die wat meer gaan komen, maar wellicht dat een herinstallatie dat nog oplost. Ook de accu loopt aardig achteruit, maar die valt nog te vervangen. Voor de rest echt een toptoestel. Ook qua design ben ik nog geen mooier toestel tegen gekomen.
Ik zou niet weten welke ik momenteel zou kopen. Pixel 4 leek me nog interessant, maar daar schijnt de accu toch vrij matig van te zijn en het geheugen is niet uitbreidbaar helaas.
Grootste reden voor mij om 'm te vervangen is voor een telefoon met een betere camera.
avec_style schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:13:
Die van mij doet het ook nog heel goed. Ik heb hem nu ruim 2 jaar. Ik begin echter wel te merken dat de accu niet meer zo lang mee gaat. Een betere accu zou voor mij de reden zijn om toch over te stappen, maar dat stel ik nog uit.
Zodra de accu echt niet meer een dag meegaat (zonder intensief gebruik) ga ik hem vervangen. Ik hoop echter wel dat er tegen die tijd een telefoon uit is die mij bevalt.
De accu is bij een Samsung service center te vervangen voor €65,-. Als dat je enige klacht is is dat nog het overwegen waard.

Majesty wijzigde deze reactie 05-11-2019 12:29 (3%)

• avec_style
Majesty schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:28:

[...]

De accu is bij een Samsung service center te vervangen voor €65,-. Als dat je enige klacht is is dat nog het overwegen waard.
Dat is een stuk goedkoper dan ik had gedacht. Ik dacht altijd dat het duurder was omdat ze dan ook je scherm vervangen. Maar misschien ben ik in de war met iets anders.
Ik zal de optie zeker overwegen, want dan zou ik nog 2 jaar met dit toestel kunnen doen.

• Yasintha
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 06:38
Majesty schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:28:
Hier ook sinds launch (mei 2017) gebruiker van de S8, nog nooit zo lang met een smartphone gedaan, dat zegt wel wat.
Ik heb ook last van de kleine haperingen en crashes die wat meer gaan komen, maar wellicht dat een herinstallatie dat nog oplost. Ook de accu loopt aardig achteruit, maar die valt nog te vervangen. Voor de rest echt een toptoestel. Ook qua design ben ik nog geen mooier toestel tegen gekomen.
Ik zou niet weten welke ik momenteel zou kopen. Pixel 4 leek me nog interessant, maar daar schijnt de accu toch vrij matig van te zijn en het geheugen is niet uitbreidbaar helaas.
Grootste reden voor mij om 'm te vervangen is voor een telefoon met een betere camera.

[...]

Iedereen bedankt voor zijn reactie. Ik ben ook nog blij met met Samsung alleen gaat die batterij zo snel leeg. Ik kan er nog geen dag mee doen. En hij wordt al maar slechter, maar als er voor €65 een nieuwe batterij in kan moet ik dat misschien maar overwegen.

• xray79
@Yasintha weet je zeker dat het de batterij is en niet een app die de batterij leegtrekt? Ik heb zelf de laatste paar weken last dat de google play service app een grootverbruiker is ,15% of meer op een dag. Factory reset hielp niet ga nu eens in de save mode kijken wat de batterij doet.

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 07:04

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

De batterij is hier intussen ook drama, als ik 2uur screen on time red op een dag is het veel. Afhankelijk van het gebruik betekend dat begin van of halverwege de middag opladen omdat hij op 20% staat.

Ook de GPS lijkt zijn beste tijd te hebben gehad. Zit er de laatste tijd vaak op de weg ernaast of maps zoomt continu in en uit.

Zowel op mijn telefoon als op die van mijn vriendin welke bijna even oud zijn. Dezelfde problemen ook al zitten we vwb werk e.d. 70km uit elkaar.

Alternatieven hebben allemaal wel wat, te groot, te korte accu duur, geen 3,5mm of wireless charging of beide niet. Of het is een merk waarbij software issues zijn met Bluetooth. Gebruik bluetooth veel op de motor dus dat moet gewoon stabiel zijn.

S10 of S10+ zijn natuurlijk prima opties, maar die vind ik maar weinig vernieuwend tov de s8. Huawei p30 pro had ik zo genomen als dat gezever er niet was geweest. Geen 3,5mm jack maar daar kan ik dan nog wel mee leven.

The first 40 years of childhood are the hardest.

• Dethroned
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09-11 21:34
Ik ben onlangs, een maand of 2, overgegaan naar een nieuwe telefoon en heb mijn S8+ toen gereset naar fabrieksjnstellingen. Ik heb toen getracht alles zo summier mogelijk in te stellen, dus geen volle backup te syncen met mijn Google account etc.

Ik heb uiteraard de S8 wel geüpdate. Ik gebruik Firefox als browser.

Maar nu het volgende. Ik kan geen Netflix meer kijken. De app is kennelijk niet meer compatible met de S8+ volgens de Playstore. Ik kan de app ook niet met niet middels de apk instaleren en werkend krijgen. Via de browser kan ik wel inloggen maar verwijst die naar de app en als ik content wil bekijken dan moet ik de desktopversieopvragen en dan geeft hij een error F7701-1003 aan.
"een probleem met de Widevine Content Decryption Module (CDM) in je browser...."
Op mijn andere telefoon zelfde browser, zelfde versie, geen probleem. Ik had eerder geen probleem met mijn S8 voor de reset

Firefox 68.2.0
Software: G955FXXS5DSJ1/G955FOXM5D5HC/G955FXXU5DSH3

Dethroned wijzigde deze reactie 07-11-2019 23:18 (30%)

I got a problem-solver and its name is revolver

• avec_style
vreemd. Bij mij doet Netflix het gewoon. Ik heb een S8+.
Heb je in het verleden misschien je telefoon geroot?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

avec_style schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:09:
vreemd. Bij mij doet Netflix het gewoon. Ik heb een S8+.
Heb je in het verleden misschien je telefoon geroot?
Hij heeft het probleem pas sinds hij een factory reset heeft gedaan. Bij updates zonder factory reset worden er misschien wel bestanden bijgeplaatst, maar sommige niet verwijderd, terwijl je bij een factory reset "terug" gaat naar de laatste (gepatchte?) image die ergens in het geheugen staat, waarbij alle userdata en sommige systeembestanden worden verwijderd.
Misschien heeft Samsung in al zijn wijsheid besloten om widevine support uit de rom te slopen? Ik ga mijn telefoon niet resetten om dat te testen, maar dat is het enige dat ik kan bedenken waarom het nu niet meer werkt.....

@Dethroned blijkbaar kan je widevine support testen met DRM info.
Bij mijn S8 geeft hij L1 aan, en ik kan via de Netflix app gewoon dingen afspelen.

gwystyl wijzigde deze reactie 08-11-2019 11:41 (15%)

• xray79
Ik heb mijn S8 een week of 2/3 geleden een factory reset gegeven, alles is up to date en geen custom ROM. Netflix doet het gewoon hier dus denk dat het ergens anders aan ligt?

• Dethroned
[quote]gwystyl schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:36:
[...]

Hij heeft het probleem pas sinds hij een factory reset heeft gedaan. Bij updates zonder factory reset worden er misschien wel bestanden bijgeplaatst, maar sommige niet verwijderd, terwijl je bij een factory reset "terug" gaat naar de laatste (gepatchte?) image die ergens in het geheugen staat, waarbij alle userdata en sommige systeembestanden worden verwijderd.
Misschien heeft Samsung in al zijn wijsheid besloten om widevine support uit de rom te slopen? Ik ga mijn telefoon niet resetten om dat te testen, maar dat is het enige dat ik kan bedenken waarom het nu niet meer werkt.....

@Dethroned blijkbaar kan je widevine support testen met DRM info.
Bij mijn S8 geeft hij L1 aan, en ik kan via de Netflix app gewoon dingen afspelen.
[/quote

Hij geeft L1 aan, geen HDR support.

Ik heb de telefoon nooit geroot. De app kan ik dus niet installeren, wat ik dus echt heel merkwaardig vind

• Dethroned
Inmiddels kreeg via via een apk gemaild en heb ik die gebruikt en na weer een reset heb ik die apk wel kunnen installeren en gebruiken. Vreemd genoeg werkt die wel

Pagina: 1 ... 93 94 95 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True