Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:33
Update naar Oreo werkt perfect :) Alles draait smooth .....

Op 1 klein probleempje na, welke ik bij andere updates nog niet had .... ALLE wachtwoorden ( ja, ik gebruik een paar acounts meer ) in de Samsung-mail-app dienen opnieuw bij mij ingesteld te worden 8)7

Nou ja...... het was even niet anders |:(

• Foeps
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-03 08:57
Heb hem net ook even geïnstalleerd, alles werkt nog, behalve de Mcdonalds app crashed op de achtergrond.
Deze maar verwijderd, is niet zo spannend .... runs like a rockett :-)

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 15:39
Garret1410 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:58:
[...]

Is het een S8 software probleem dan. Ik heb nog nooit een wifi probleem gehad waar dan ook.
Ik ben dus ook bang dat het een WiFi probleem is.
Zouden jullie mij met een appje kunnen helpen? Dat ik bijvoorbeeld kan kijken wat voor verbinding er is op het moment dat ik niks meer geladen krijg.

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 08:25

SKB

Kan iemand de instructies een posten op dit via adb te doen? Ik heb namelijk geen sd kaartje dat ik kan gebruiken. Ik zit momenteel op AQK7

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:43
SKB schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:30:
Kan iemand de instructies een posten op dit via adb te doen? Ik heb namelijk geen sd kaartje dat ik kan gebruiken. Ik zit momenteel op AQK7
Wellicht google en dan sideload update.zip is maar kleine hint...

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30
Razer schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:06:
Official OREO (CRAP build naam) op PHN:

[afbeelding]

Let op, alleen voor gewone S8!

Vanaf Nougat:
Step #1 - Flash official AQL5 with Odin -> Dit is ook gewone laatste PHN versie, dus grote kans dat deze er al op staat.

Step #2 - Copy AQL5 to ZRA5 update.zip to external sd card
https://androidfilehost.com/?fid=962187416754455265

Step #3 - Flash via stock recovery

Step #4 - Copy ZRA5 to CRAP update.zip to external sd card
https://www.androidfilehost.com/?fid=673956719939818338

Step #5 - Flash via stock recovery

En draai je stock official Oreo :)

Credits @ XDA (https://forum.xda-develop...p=75488160&postcount=2960)

In totaal duur het hele proces ongeveer 20 minuten! Data blijft gewoon intact.
Bij Software serviceprovider:
Staat bij mij nu PHN/PHN/PHN.

Hoe is dit na deze update? Gezien ik bij jou PHN/PHN/DBT zie. Dat is een andere regio (Germany).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

robbvdb schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 00:02:
Update naar Oreo werkt perfect :) Alles draait smooth .....

Op 1 klein probleempje na, welke ik bij andere updates nog niet had .... ALLE wachtwoorden ( ja, ik gebruik een paar acounts meer ) in de Samsung-mail-app dienen opnieuw bij mij ingesteld te worden 8)7

Nou ja...... het was even niet anders |:(
Dit had ik ook, en ook na het updaten van de e-mail app via Galaxy Apps wat ik niet lang daarna deed.
Jumpman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:13:
[...]

Hoe is dit na deze update? Gezien ik bij jou PHN/PHN/DBT zie. Dat is een andere regio (Germany).
Ik ben van PHN/PHN/PHN gewoon op PHN/PHN/PHN gebleven na de 1-staps update. Gelukkig had ik nog een 2Gb micro-sd kaartje liggen, dat is toch wat makkelijker dan via ADB.

Ik heb nog niet heel veel nieuws gezien. Er staan wat instellingen op andere plekken, AOD en vergrendelscherm hebben iets meer instelmogelijkheden (verschillende watchfaces) en er is mogelijkheid voor dual messenger. Hier staan wat nieuwe features op AndroidGadget

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
adb sideload is nu bezig, vrij simpel als je geen sd kaartje bij de hand hebt
https://developer.android...eases/platform-tools.html
(officiele adb.exe, je hoeft niet eens wat te installeren als adb oproept vanuit die uitgepakt platform-tools map)

update.zip in dezelfde map
reboot in recovery
adb sideload kiezen
checken of je abd goed werkt (kan je trouwens ook even in android zelf doen) via "adb devices"
sideload starten "adb sideload update.zip"

Strava

• Razer
Jumpman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:13:
[...]

DBT is mijn product code, ik heb een Duits toestel met NL sim :)

Met PHN product code blijft uiteraard alles PHN/PHN/PHN.

• Jumpman
gwystyl schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:30:
[...]

Dit had ik ook, en ook na het updaten van de e-mail app via Galaxy Apps wat ik niet lang daarna deed.

[...]

Ik ben van PHN/PHN/PHN gewoon op PHN/PHN/PHN gebleven na de 1-staps update. Gelukkig had ik nog een 2Gb micro-sd kaartje liggen, dat is toch wat makkelijker dan via ADB.

Ik heb nog niet heel veel nieuws gezien. Er staan wat instellingen op andere plekken, AOD en vergrendelscherm hebben iets meer instelmogelijkheden (verschillende watchfaces) en er is mogelijkheid voor dual messenger. Hier staan wat nieuwe features op AndroidGadget
Razer schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:40:
[...]

DBT is mijn product code, ik heb een Duits toestel met NL sim :)

Met PHN product code blijft uiteraard alles PHN/PHN/PHN.
Bedankt! Inmiddels ook op Android 8.0 Oreo hier en inderdaad PHN/PHN/PHN.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 09-02-2018 10:58 ]

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:14
Eerste ervaringen?

Plus- en minpunten?

Ik wacht rustig af totdat de update voor mijn Vodafone toestel via de normale weg beschikbaar komt :)

• Razer
B-Real schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:09:
Eerste ervaringen?

Plus- en minpunten?

Ik wacht rustig af totdat de update voor mijn Vodafone toestel via de normale weg beschikbaar komt :)
Eerlijk gezegd merk ik in dagelijks gebruik geen verschil. Het voelt allemaal iets soepeler aan en er zitten wat kleine visuele aanpassingen hier en daar in. Echter zitten er ook aanpassingen in stock apps welke ik dan weer niet gebruik dus niet over kan oordelen.

Al met al niks schokkends en iets dat je perse direct moet hebben.

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11 20:38
Is er ook een full update file voor de 8.0 beta?
Ik zit momenteel met de volgende AP: G950FXXU1AQK7, CP: G950FXXU1AQK7, CSC: G950FOVF1AQK3

Ik wil wel graag naar PHN toe en van OVF af.

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
NegativeFreak schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:31:
Ik zit momenteel met de volgende AP: G950FXXU1AQK7, CP: G950FXXU1AQK7, CSC: G950FOVF1AQK3
Vanaf beta 6 is er een update naar final beschikbaar. Die vind je in de vorige reacties terug inclusief verwijzing naar XDA.

Hij draait hier nu 24 uur goed afgezien van de Bluetooth problemen van gisteren.
Ook merk ik dat mijn navbar steeds na verloop van tijd weer wit wordt ook als ik hem op zwart heb ingesteld via adb.
En ik ben van Adhell overgestapt naar Adhell2 omdat de oude niet compatible is en veel crasht.

Palthe

NegativeFreak schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:31:

Ik wil wel graag naar PHN toe en van OVF af.
Beta? We hebben inmiddels gewoon de 8.0 versie, dus die uit Beta is.
Naar mijn weten is er nog geen PHN volledige versie te downloaden, net nog gecheckt met samfirm.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

palthe schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:06:
[...]

Naar mijn weten is er nog geen PHN volledige versie te downloaden, net nog gecheckt met samfirm.
Er is ook geen PHN meer. Er zijn alleen multi CSC versies.
Groot pluspunt vind ik (ik gebruik geen AOD) de calendar op lockscreen (swipen van de clock) en de edge notification uitbreidingen qua stijlen.

Ook de shortcuts die nu op meer apps werken zijn erg fijn.

Verder ervaar ik weinig anders, maar gebruik dan ook sowieso Nova Prime en daarin is niets veranderd.

[ Voor 39% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-02-2018 12:38 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Palthe

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:22:
[...]

Er is ook geen PHN meer. Er zijn alleen multi CVC versies.

[...]
Ah? Ok, dat is nieuw met Oreo dan? Ik zal zo eens zoeken. Maar kun je nog wel hierop zoeken in SamFirm dan?

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

palthe schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:27:
[...]

Ah? Ok, dat is nieuw met Oreo dan? Ik zal zo eens zoeken. Maar kun je nog wel hierop zoeken in SamFirm dan?
Dat was ook op Nougat al zo. No clue about SamFirm. Heb ik bij mn S6 voor t laatst gebruikt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Razer
palthe schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:27:
[...]

Is als sinds de release van S8. In Multi-CSC zitten veel verschillende CSC's welke zich aanpassen aan wat voor een sim er in je toestel zit.

• SKB

SKB

Prulleman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:40:
adb sideload is nu bezig, vrij simpel als je geen sd kaartje bij de hand hebt
https://developer.android...eases/platform-tools.html
(officiele adb.exe, je hoeft niet eens wat te installeren als adb oproept vanuit die uitgepakt platform-tools map)

update.zip in dezelfde map
reboot in recovery
adb sideload kiezen
checken of je abd goed werkt (kan je trouwens ook even in android zelf doen) via "adb devices"
sideload starten "adb sideload update.zip"
Waar ben jij van vertrokken? Ik krijg een fout dat de signature niet juist blijkt te zijn?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
SKB schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:45:
[...]

Waar ben jij van vertrokken? Ik krijg een fout dat de signature niet juist blijkt te zijn?
de laatste officiele (AQL5) en daarop dus de juiste update.zip (AQL5 > CRAP)

Strava

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:16
Ik ben een SM-G955F gebruiker en heb onderstaande gedaan en succesvol een update naar Oreo uitgevoerd.

1. Backuppen :)

2. Indien op laatste versie van Nougat AQL5 dan onderstaande installeren via recovery (updaten via sd card) door deze update te plaatsen op sd card.

https://mega.nz/#!3M9hATZ..._vmkyD5M6tscbllrVfEwR9WuQ

3. Nu even wachten op "Android update voltooien" in statusbar en wanneer upgrade klaar is stap twee nogmaals uitvoeren met update.zip hieronder

https://drive.google.com/...YzhIMAEKl9lK8n5L-kUiA_WS3

4. Na voltooiing stap 3 is alles up to date en wachten is voorbij voor Oreo.

5. Tot slot een gebedje doen richting de originele uploaders :D _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door beezjeh op 09-02-2018 18:11 ]

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11 01:40
Ik kreeg net een melding van update uw telefoon druk ik er op is alles up to date. Handig...

• Jumpman
Ik vind de Samsung Galaxy S8 met Android 8.0 Oreo vooral sneller geworden voor mijn gevoel. Ik vraag me af waarom je nog Samsung Galaxy S9 zou willen? De Samsung Galaxy S9 heeft iets betere hardware en visueel minimale verschillen (vingerscanner en nog kleinere bezel).

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:16
Hier ook succesvol geupdate naar Oreo (PHN/PHN/ITV)... Ging eigenlijk helemaal soepel allemaal.

Merk geen enorme verschillen hoewel de iris (en fingerprint) scan bij mij veel sneller lijkt te werken nu?! Vooral de irisscan is instant nu en leek eerder iets trager/gevoeliger.

Verder wat cosmetische dingetjes maar niet enorm anders, hoewel er op de achtergrond natuurlijk genoeg veranderd zal zijn.

• NegativeFreak
palthe schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:06:
[...]

Mijn excuses, ik had het nieuwsbericht gelezen en dacht beta maar het is momenteel alleen nog beschikbaar voor de "beta toestellen" vandaar mijn verwarring :D
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:22:
[...]

Er is ook geen PHN meer. Er zijn alleen multi CSC versies.
Kan ik wel switchen via de Multi CSC van OVF naar PHN?

• Razer
NegativeFreak schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:10:
[...]

Mijn excuses, ik had het nieuwsbericht gelezen en dacht beta maar het is momenteel alleen nog beschikbaar voor de "beta toestellen" vandaar mijn verwarring :D

[...]

Kan ik wel switchen via de Multi CSC van OVF naar PHN?
Je zult eerst met ODIN moeten flashen om op goede CSC te komen, hier meer uitleg van @henklbr :)

https://forum.xda-develop...?p=72703421&postcount=212

• SKB

SKB

Ook hier op 8.0.0 nu. Loopt op het eerste zicht vlot. Zie voor de rest weinig veranderingen.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41
m0ridin schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:47:
Hier ook succesvol geupdate naar Oreo (PHN/PHN/ITV)... Ging eigenlijk helemaal soepel allemaal.

Merk geen enorme verschillen hoewel de iris (en fingerprint) scan bij mij veel sneller lijkt te werken nu?! Vooral de irisscan is instant nu en leek eerder iets trager/gevoeliger.

Verder wat cosmetische dingetjes maar niet enorm anders, hoewel er op de achtergrond natuurlijk genoeg veranderd zal zijn.
De gewone gezichts herkenning is helemaal supersnel geworden. Zo gauw ik er naar kijk wordt hij al geunlocked. Zal eens Iris scan proberen want dat werkte bij mij altijd zeer langzaam.

Voor de rest is alles wat sneller geworden, wat kleine cosmetische verschillen en wat handige features. Accu lijkt ook prima tot nu toe. Al met al ben ik wel tevreden.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-11 12:15

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Kan je nu nog niet updaten via de "ouderwetse" manier updaten (via Instellingen => software updates?

Review QNAP TS-230 NAS

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:16
Dutchredgaming schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:17:
Kan je nu nog niet updaten via de "ouderwetse" manier updaten (via Instellingen => software updates?
Nee, duurt meestal wat langer voor hij op die manier beschikbaar is. Wordt gefaseerd uitgerold waarbij de beta testers sites eerste aan de beurt zijn.

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
m0ridin schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:47:

De update uitgevoerd op mijn s8 plus. Het lijkt er inderdaad op dat irisscan sneller is geworden. De vinger print sensor werkt nu ook bij een klein stukje vinger. :)

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Net ook even de update gedaan.

Het zijn idd. de kleine dingetjes die het allemaal net wat sneller aan doen voelen. Echt grote verschillen met android 7 zijn er niet.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11 20:26
S8 net geüpdate naar Oreo, lijkt toch ff wat vlotter aan te voelen. 😎

automation fanboy

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 20:57

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hier een handige Oreo review van de S8. :)

• Razer
Grudgie schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:58:
Hier een handige Oreo review van de S8. :)

[video]
Van een hele oude beta ja :)

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Ik heb zojuist even Google Assistant op m'n telefoon geprobeerd, en het werkt in het Nederlands! Mogelijk omdat ik in het bèta programma van Google Play Services zit, maar wilde het hier even checken :)

Meer mensen hier waar het werkt? Ik heb de update naar Android 8 nog niet geïnstalleerd.

/Edit: Ik begin nu toch te twijfelen of het Google Assistant is, of Google Now.. Zodra ik hard op "Ok Google" spreek in het home screen, kan ik een zoekvraag stellen.

[ Voor 22% gewijzigd door PetersNL op 10-02-2018 11:37 ]

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-11 12:16
beezjeh schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:53:
Ik ben een SM-G955F gebruiker en heb onderstaande gedaan en succesvol een update naar Oreo uitgevoerd.

1. Backuppen :)

2. Indien op laatste versie van Nougat AQL5 dan onderstaande installeren via recovery (updaten via sd card) door deze update te plaatsen op sd card.

https://mega.nz/#!3M9hATZ..._vmkyD5M6tscbllrVfEwR9WuQ

3. Nu even wachten op "Android update voltooien" in statusbar en wanneer upgrade klaar is stap twee nogmaals uitvoeren met update.zip hieronder

https://drive.google.com/...YzhIMAEKl9lK8n5L-kUiA_WS3

4. Na voltooiing stap 3 is alles up to date en wachten is voorbij voor Oreo.

5. Tot slot een gebedje doen richting de originele uploaders :D _/-\o_
Krijg je na deze stappen toekomstige updates nog OTA?

• Razer
Masterkev schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:07:
[...]

Krijg je na deze stappen toekomstige updates nog OTA?
Ja

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:03
beezjeh schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:53:
Ben ik die bestanden aan het downloaden kom ik erachter dat het om de 955 gaat en niet om de 950 8)7 8)7

Dan nog maar even rustig wachten..

Gamertag: timmie271

• Punkbuster
timmie271 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:04:
[...]

Ben ik die bestanden aan het downloaden kom ik erachter dat het om de 955 gaat en niet om de 950 8)7 8)7

Dan nog maar even rustig wachten..
https://forum.xda-develop...ssion-oreo-final-t3746561

Ook voor de 955 en 950

automation fanboy

• NegativeFreak
Razer schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:13:
[...]

Je zult eerst met ODIN moeten flashen om op goede CSC te komen, hier meer uitleg van @henklbr :)

https://forum.xda-develop...?p=72703421&postcount=212
Mee bezig geweest en ben van OVF naar OXM gekomen en daarna de updates geïnstalleerd.
Draait allemaal als een zonnetje.
Bedankt voor de tip.

• Razer
Ik ben erg positief over de batterij op Oreo. Vandaag nog ruim 40% over met bijna 5u screen on time.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V0grS7b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8AXg40n.jpg

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Razer schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:21:
Ik ben erg positief over de batterij op Oreo. Vandaag nog ruim 40% over met bijna 5u screen on time.

[afbeelding]

[afbeelding]
S8 of de plus?

Review QNAP TS-230 NAS

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 15:39
Razer schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:21:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik juist eigenlijk niet. Mijn batterij gaat juist erg hard.

• Razer

• kendo
  • Niet online
Mijn accuduur lijkt ook aanzienlijk verbeterd ( s8+) met 8.0

Maar gezichtsherkenning en de fingerprint zijn nog steeds wat wisselvallig.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:03
kendo schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:38:
Mijn accuduur lijkt ook aanzienlijk verbeterd ( s8+) met 8.0

Maar gezichtsherkenning en de fingerprint zijn nog steeds wat wisselvallig.
Ik heb de irisscanner weer ingeschakeld en op het moment werkt ie net zo snel als de gezichtsherkenning dus dan maak ik toch nog gebruik van die optie na 10 maanden :+

Gamertag: timmie271

• kendo
  • Niet online
timmie271 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:55:
[...]

Ik heb de irisscanner weer ingeschakeld en op het moment werkt ie net zo snel als de gezichtsherkenning dus dan maak ik toch nog gebruik van die optie na 10 maanden :+
Irisscanner gebruik ik alleen voor samsungpass en DigiD.
Voor het unlocken van de phone werkt het voor geen meter.
Bij iets minder licht werkt ie al niet meer. En 's avonds draag ik vaak een bril. Ook dan werkt de irisscanner niet.

Ik gebruik meestal een patroon in combinatie met veilige locaties.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:59
Even over een heel andere boeg…
Sommige hebben wellicht zo een Sansung Gear VR bij hun s8 gekregen/gekocht.
Nu heb ik zelf een Maginon set gekocht. Die is stukken goedkoper.
Maar wat is het substantiele verschil dat de Samsung gear vele malen duurder is?

• sjaool
  • Laatst online: 10:52

sjaool

Every life should have 9 cats

@Artwido De Maginon is een zogenaamde passieve VR-bril. Deze heeft dus geen eigen touchpad en sensoren. De Samsung Gear VR werkt veel beter. Deze heeft eigen bewegingssensoren waardoor het beeld veel stabieler is en de bewegingen beter gevolgd worden. Bij een passieve bril verloopt het beeld langzaam naar links of rechts als je de sensoren in de telefoon gebruikt. De Gear VR heeft ook een eigen touchpad dat erg goed werkt. Bovendien sluit de beeldhoek veel beter aan op de telefoon. De afstandsbediening van de Samsung werkt ook heel prettig.

Ik heb verscheidene passieve VR-brillen gebruikt maar de Samsung is echt vele malen beter.

"When you grow up your heart dies"

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:59
@sjaool

Bedankt voor je duidelijke uitleg.

[ Voor 88% gewijzigd door Artwido op 11-02-2018 18:36 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:27

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hoelang duurt zo'n uitrol van 8.0? Heb er al een aantal geleden over gelezen maar elke keer als ik updates handmatig controlleer geeft die aan dat er geen update is..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 23:08

TRaSH

koffie ?

Had ergens gelezen (androidworld etc) dat Nederland hem als laatste krijgt.
Dus verwacht niet iets voor maart.
Mocht het wel zo wezen mooi meegenomen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

TRaSH schreef op maandag 12 februari 2018 @ 05:53:
Had ergens gelezen (androidworld etc) dat Nederland hem als laatste krijgt.
Dus verwacht niet iets voor maart.
Mocht het wel zo wezen mooi meegenomen.
Na maart?!??

Review QNAP TS-230 NAS

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 23:08

TRaSH

koffie ?

Voor maart heb ik geschreven maar na maart is dus ook "niet voor maart" ;)
1 van de sites met het gerucht dat Nederland het later krijgen.
https://www.androidplanet...voor-galaxy-s8-nederland/

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Razer
Of jullie zetten hem er handmatig op in 5 minuten tijd :)

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik heb sinds kort de Samsung Galaxy S8, ik ben er zeer tevreden over. Echter registreert de GPS niet alles zie ik op de tijdlijn van google maps, ik zie dan alleen 2 punten waar ik vaak kom en verder niets of het is een grijze lijn die later verdwijnt. Hopelijk is het alleen maar een instelling die die niet goed is ingesteld maar dat kan ik dus niet vinden, tips?

[ Voor 18% gewijzigd door Gekke Jantje op 12-02-2018 09:29 ]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• G_Dragon

G_Dragon

Razer schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:50:
Of jullie zetten hem er handmatig op in 5 minuten tijd :)
Is het dan niet zo dat je automatische updates verliest als je het via odin doet?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:33
G_Dragon schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:44:
[...]

Is het dan niet zo dat je automatische updates verliest als je het via odin doet?
Je doet het niet via Odin ;) en de automatische updates verlies je niet nee :)

Wat wil een mens nog meer :P ............ nou ja, misschien wachten dan tot na maart _/-\o_

• G_Dragon

G_Dragon

robbvdb schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:03:
[...]

Je doet het niet via Odin ;) en de automatische updates verlies je niet nee :)

Wat wil een mens nog meer :P ............ nou ja, misschien wachten dan tot na maart _/-\o_
Haha oke, kan me nog herrinderen dat ik jaren terug het via odin deedt en toen bij updates altijd de melding kreeg dat ik een custom rom geinstalleerd had. Wil je me de nieuwe manier uitleggen? :)

Thanks!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26
Net 8.0 via OTA binnen gekregen voor de 8plus. Ben geen deelnemer van een beta programma.

[ Voor 8% gewijzigd door The Source op 12-02-2018 12:20 ]

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:20
The Source schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:36:
Net 8.0 via Samsung Update binnen gekregen voor de 8plus. Ben geen deelnemer van een beta programma.
Samsung Update? Is dat een programma of heb je hem OTA gekregen?

• Razer
OTA wordt momenteel in veel Europese landen uitgerold ook voor de niet beta mensen :)

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:27

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26
-Bas schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:57:
[...]

Samsung Update? Is dat een programma of heb je hem OTA gekregen?
OTA... duidelijker gemaakt.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 21:46
Doen jullie factory reset na de update? Verwacht morgen mijn S8 binnen te krijgen vanuit Duitsland. Meteen maar updaten dan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HZDAjYmMeASDWgKPjuVqsdaC/full.png

S8+ Oreo-update nu ook te downloaden voor install met Odin (Multi-CSC OXM)

Deze kan dus ZONDER PROBLEMEN op de UN-branded toestellen, met bv PHN & LUX als CSC

[ Voor 9% gewijzigd door henklbr op 12-02-2018 12:56 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

henklbr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:54:
[afbeelding]

S8+ Oreo-update nu ook te downloaden voor install met Odin (Multi-CSC OXM)

Deze kan dus ZONDER PROBLEMEN op de UN-branded toestellen, met bv PHN & LUX als CSC
Model SM-N950 is de Note 8 toch?

@FrankoNL ik heb geen factory reset gedaan, omdat ik geen zin had om alles opnieuw in te stellen. Data is nu gewoon behouden, en ik heb nog geen negatieve effecten gezien van het niet resetten.

@hieronder.... dat is snel ;)

[ Voor 22% gewijzigd door gwystyl op 12-02-2018 12:57 ]

gwystyl schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:55:
S
[...]

Model SM-N950 is de Note 8 toch?
Gecorrigeerd ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 19:30
Kan je via deze methode Oreo ook voor de S8 downloaden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Imk6t4CCWZSGRxqT5yxbxUZH/full.png

S8 Oreo-update nu ook te downloaden voor install met Odin (Multi-CSC OXM)

[ Voor 72% gewijzigd door henklbr op 12-02-2018 13:26 ]

• G_Dragon

G_Dragon

henklbr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:09:
[afbeelding]

Als je met Odin doet kan je dan nog wel via Settings/systeem updates blijven updaten?

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ja dat kan gewoon.

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik ben er al uit de timeline functie werkt gewoon niet goed, wachten dus op een fix.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb een vraag. Wij hebben op de zaak 3 Galaxy S8's. Identieke toestellen.

Het updaten heeft op 1 toestel problemen.

Mijn toestel werkt prima en die van collega 2 ook. Echter collega 3 krijgt gewoon geen updates. Zijn beveiligingsupdate is van oktober en hoe vaak je ook zoekt, er komt geen nieuwe.

Nu hebben wij net Android 8 gekregen, maar op zijn toestel blijft hij zeggen dat de huidige firmware de laatste is.

Hij heeft geen rare dingen ingesteld, ook heb ik de installatie samen met hem doorlopen toen hij nieuw was, en toen kreeg ik al vrij snel een update, maar hij ook niet.

Iemand enig idee wat we nog kunnen doen, want zijn toestel gaat zo hopeloos achter lopen.

PS. Ik wil niet gaan kloten met Odin e.d.. Het is een zakelijk toestel met garantie. Hij is ook niet geroot.
Overigens bij voorkeur willen we hem ook niet resetten als het even kan.

Alvast dank !
Fairy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:36:
Ik heb een vraag. Wij hebben op de zaak 3 Galaxy S8's. Identieke toestellen.

Het updaten heeft op 1 toestel problemen.

Mijn toestel werkt prima en die van collega 2 ook. Echter collega 3 krijgt gewoon geen updates. Zijn beveiligingsupdate is van oktober en hoe vaak je ook zoekt, er komt geen nieuwe.

Nu hebben wij net Android 8 gekregen, maar op zijn toestel blijft hij zeggen dat de huidige firmware de laatste is.

Hij heeft geen rare dingen ingesteld, ook heb ik de installatie samen met hem doorlopen toen hij nieuw was, en toen kreeg ik al vrij snel een update, maar hij ook niet.

Iemand enig idee wat we nog kunnen doen, want zijn toestel gaat zo hopeloos achter lopen.

PS. Ik wil niet gaan kloten met Odin e.d.. Het is een zakelijk toestel met garantie. Hij is ook niet geroot.
Overigens bij voorkeur willen we hem ook niet resetten als het even kan.

Alvast dank !
Maak een screenshot van Software-info, waar "Software serviceprovider" op staat -> kunnen we hier bekijken waar het toestel vandaan komt

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

henklbr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:42:
[...]

Maak een screenshot van Software-info, waar "Software serviceprovider" op staat -> kunnen we hier bekijken waar het toestel vandaan komt
Ik heb het even overgetypt:

SAOMC_SM-G950F_OXM_PHN_0069
ce071717c2dfac0905
PHN/PHN/DBT

De andere 2 telefoons hebben een iets ander nummer, maar daar staat intussen al Android 8 op.

Serienummer van zijn toestel is nagenoeg gelijk aan de andere 2 toestellen. Dus geen andere serie.

[ Voor 22% gewijzigd door Fairy op 12-02-2018 15:00 ]

• Hakki
  • Laatst online: 30-11 21:01
henklbr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:09:
[afbeelding]

Ben je via Odin alle instellingen en logins van apps kwijt?
Vroeger eens zonder verlies gedaan op mijn S6 (Marshmellow naar Nougat), maar toen aan de hand van stap voor stap youtube video en weet niet meer hoe dat gegaan is ;)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heb net via Smart Switch gekeken. Die zegt ook dat het toestel up to date is. Geeft aan QJ5(PHN).

Toch loopt hij echt ontzettend achter, zowel beveiligingsupdates als nu ook Android.

[ Voor 31% gewijzigd door Fairy op 12-02-2018 14:59 ]

• Octopuz
  • Niet online
Hakki schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:52:
[...]
Ben je via Odin alle instellingen en logins van apps kwijt?
Bij de keren dat ik het gedaan heb, ben ik nooit iets kwijtgeraakt.

• Octopuz
  • Niet online
Fairy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:45:
[...]

Ik heb het even overgetypt:

SAOMC_SM-G950F_OXM_PHN_0069
ce071717c2dfac0905
PHN/PHN/DBT
Dit toestel is voor de Duitse markt bestemd volgens dit artikel. Ter vergelijking, die van mijn is PHN/PHN/PHN. In het artikel wordt uitgelegd wat je nog kunt doen.

• Octopuz
  • Niet online
Wel dat hij er was, maar niet hoe je hem kon downloaden. SamFirm doet het niet op mijn Mac :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Octopuz schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:21:
[...]

Dit toestel is voor de Duitse markt bestemd volgens dit artikel. Ter vergelijking, die van mijn is PHN/PHN/PHN. In het artikel wordt uitgelegd wat je nog kunt doen.
We hebben dit toestel gewoon bij een Nederlandse firma aangeschaft. Begrijp dan ook niet waarom zijn toestel niet update en die andere 2 wel, de serienummers liggen heel dicht bij elkaar!

Ook al zou hij duits zijn, hij heeft nog nooit een update gehad. Ook geen beveiligingsupdates...!

• Punkbuster
Fairy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:26:
[...]

We hebben dit toestel gewoon bij een Nederlandse firma aangeschaft. Begrijp dan ook niet waarom zijn toestel niet update en die andere 2 wel, de serienummers liggen heel dicht bij elkaar!

Ook al zou hij duits zijn, hij heeft nog nooit een update gehad. Ook geen beveiligingsupdates...!
pas die CSC aan.. en gooi die update er over heen. Krijgt in de toekomst ook weer updates..

automation fanboy

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Punkbuster schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:39:
[...]

pas die CSC aan.. en gooi die update er over heen. Krijgt in de toekomst ook weer updates..
Mijn toestel geeft aan: G950FOXM1CRAP. Mijn collega heeft ook een OXM, dus dat zou goed moeten zijn??

Dit onder het *#1234# menu. Het is een zakelijk toestel, dus klooien in de CSC of iets wat ook maar enig risico geeft kan ik niet gaan doen. OXM zou multi CSC moeten zijn en dus ook NL....?

[ Voor 17% gewijzigd door Fairy op 12-02-2018 16:04 ]

• sjaool
  • Laatst online: 10:52

sjaool

Every life should have 9 cats

SamMobile heeft de updates offline gehaald in verband met niet willen updaten van sommige toestellen.
quote: SamMobile
Update 2: There seems to be an issue with the firmware which prevents it from being flashed on the devices. We have decided to pull the firmware files until these issues are sorted out by Samsung. We will update you when the files are available once again.

"When you grow up your heart dies"

• Mrjraider
  • Niet online
Wie weet krijgen we volgende week al het wel verdiende koekje: https://www.sammobile.com...he-netherlands-next-week/
De nieuwe Oreo "Odin"-files zijn helaas niet te flashen met de huidige Odin-versies:

"Due to a new compression format of image files adopted by Samsung (lz4), it would seem that the current known versions of Odin are not able to" read "the various firmware packages causing the installation procedure to stop. "

We moeten dus wachten totdat een nieuwe Odin-versie beschikbaar komt...

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:20
[quote]henklbr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:09:
[afbeelding]

[/quote]

Wat zijn de stappen na het downloaden via SamFirm?
Kom er niet direct uit, moet je hem flashen via odin? Zo ja, zou iemand in het kort een stappenplan kunnen maken? O+
henklbr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:06:
De nieuwe Oreo "Odin"-files zijn helaas niet te flashen met de huidige Odin-versies:

"Due to a new compression format of image files adopted by Samsung (lz4), it would seem that the current known versions of Odin are not able to" read "the various firmware packages causing the installation procedure to stop. "

Werkt nog niet dus...

[ Voor 33% gewijzigd door -Bas op 12-02-2018 17:09 ]

• Jeroen257
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-02-2023
Zijn er eigenlijk nadelen als je je Android update via bijvoorbeeld Odin tegenover de gewone standaard update?

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 14:14
Wellicht dat iemand me hierbij kan helpen. Mijn telefoon is net terug met een nieuw scherm echter zie ik geen notificaties op het scherm als deze uit Is, dus op het always on display. Ik zie bij de opties niet meer staan of je notificaties aan en uit kan zetten wat volgens mij voorheen wel was.

Palthe

nielsjo schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:56:
Wellicht dat iemand me hierbij kan helpen. Mijn telefoon is net terug met een nieuw scherm echter zie ik geen notificaties op het scherm als deze uit Is, dus op het always on display. Ik zie bij de opties niet meer staan of je notificaties aan en uit kan zetten wat volgens mij voorheen wel was.
Dat is toch gewoon bij je schermvergrendeling en beveiliging onder Meldingen?

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 14:14
Dat zou het moeten zijn inderdaad maar ik zie niks op het scherm verschijnen

• Octopuz
  • Niet online
henklbr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:06:

Of deze XDA tutorial volgen, wat volgens de auteur zou moeten werken.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
nielsjo schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:15:
Dat zou het moeten zijn inderdaad maar ik zie niks op het scherm verschijnen
Officiel Samsung punt gerepareerd? Terug gaan, klinkt als een defect. Zie je wel een groene waas of iig lichter dan een scherm wat uit staat?

• algalid
  • Laatst online: 30-11 14:44
De update naar Oreo is hier ook gebeurd. Een pluim voor Samsung dat die update zonder enige reset van settings of data is gebeurd.

De irisscanner lijkt inderdaad iets meer vergevingsgezind te zijn. Ik kan op meer afstanden en hoeken kijken. Ik denk dat de grootste verbetering met meer megapixels komt in de S9 scanner maar voor ons is het ook al een stap vooruit.

Die opgedrongen adaptive icons van Google zien er wel niet uit: Maps is wel een mooie squircle maar Chrome zit in een wit kader en ziet er niet uit zoals in hun reclame :/ Als ik op reddit lees is er een enorm grote community die tegen is, iig geen succes te noemen.

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-10 07:05
Mamoulian schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:14:
[...]

Nee om Project Treble werkende te krijgen moet je een aparte partitie hebben voor je besturingssysteem en een voor de vendor specifieke drivers en softwareschil. Nieuwere telefoons die uitkomen met Oreo zijn van Google uit verplicht om die te hebben maar zelfs dan nog is het de verantwoordelijkheid van de vendors (en carriers indien van toepassing) om updates uit te sturen. Dus Project Treble zal wel helpen maar is nog geen garantie op zich.
Bedoel je dat ook het Android gedeelte niet direct door Google kan worden ge-update? En dat alles nog steeds via Samsung moet? Wat is dan de zin van Treble?
Pagina: 1 ... 70 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support