Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 14:14
DiMacho schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:12:
[...]

Officiel Samsung punt gerepareerd? Terug gaan, klinkt als een defect. Zie je wel een groene waas of iig lichter dan een scherm wat uit staat?
Officieel samsung punt inderdaad, het scherm heeft geen groene waas en werkt verder goed. Ik zie gewoonweg de opties voor notificaties weergeven niet bij het AOD.

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
nielsjo schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:21:
[...]

Officieel samsung punt inderdaad, het scherm heeft geen groene waas en werkt verder goed. Ik zie gewoonweg de opties voor notificaties weergeven niet bij het AOD.
Heb je onder Schermvergr. en Beveilig. gekeken en daar op Meldingen gedrukt?
Onderaan dat scherm heb je 'Waar weergeven' en daar kun je kiezen voor 'Vergrendelscherm en Always On Display'.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Zo... de iris scanner is wel een heel stuk sneller geworden met Oreo.. Ik heb deze altijd aanstaan, maar in de praktijk was ik (bijna) altijd sneller met een vingerafdruk of patroon. Maar sinds de update naar Oreo merk ik dat de iris scanner de telefoon al heel vaak unlocked vlak na het inschakelen (via de home button). Ik vermoed dat ook de range wat groter is geworden, voorheen moest ik mijn toestel beter kantelen/richten/juiste afstand, nu komt dat niet meer zo precies.

Strava

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 15:39
algalid schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:33:
De update naar Oreo is hier ook gebeurd. Een pluim voor Samsung dat die update zonder enige reset van settings of data is gebeurd.

De irisscanner lijkt inderdaad iets meer vergevingsgezind te zijn. Ik kan op meer afstanden en hoeken kijken. Ik denk dat de grootste verbetering met meer megapixels komt in de S9 scanner maar voor ons is het ook al een stap vooruit.

Die opgedrongen adaptive icons van Google zien er wel niet uit: Maps is wel een mooie squircle maar Chrome zit in een wit kader en ziet er niet uit zoals in hun reclame :/ Als ik op reddit lees is er een enorm grote community die tegen is, iig geen succes te noemen.
Ik vind die iconen ook spuuglelijk. Wat gerommeld met andere pictogrammen en thema's. Maar het blijft zo met een witte rand er omheen. Hier mogen ze echt wel even wat aan doen

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:43
Dubrillion schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:55:
[...]

Ik vind die iconen ook spuuglelijk. Wat gerommeld met andere pictogrammen en thema's. Maar het blijft zo met een witte rand er omheen. Hier mogen ze echt wel even wat aan doen
Nova - Pixel Icon Pack - Win :)

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11 16:20
Razer schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:12:
[...]

Exact mijn setup :)

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:14
Prulleman schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:45:
Zo... de iris scanner is wel een heel stuk sneller geworden met Oreo.. Ik heb deze altijd aanstaan, maar in de praktijk was ik (bijna) altijd sneller met een vingerafdruk of patroon. Maar sinds de update naar Oreo merk ik dat de iris scanner de telefoon al heel vaak unlocked vlak na het inschakelen (via de home button). Ik vermoed dat ook de range wat groter is geworden, voorheen moest ik mijn toestel beter kantelen/richten/juiste afstand, nu komt dat niet meer zo precies.
Ah dat zou wel prettig zijn inderdaad. De irisscanner werkt in de basis goed en lekker vlot (zelfs in donkere omgevingen), mits je idd goed voor de scanner zit. Als het met de update wat beter werkt in verschillende hoeken dan is dat perfect :)

Alhoewel ik moet zeggen dat de vingerscanner ook meer dan prima werkt als je eenmaal uit automatisme altijd je vinger op de juiste plek legt.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Razer schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:12:
[...]

Die had ik ook, maar hoewel hij zegt dynamic calendar icons te ondersteunen, krijg ik dat niet aan de praat. Moet je daarvoor een bepaalde agenda-app gebruiken of een bepaalde icon gebruiken voor je agenda? Ik heb dit geprobeerd (maar dan met het pixel icon pack), maar dat werkte niet

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hermanleen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:13:
[...]

Bedoel je dat ook het Android gedeelte niet direct door Google kan worden ge-update? En dat alles nog steeds via Samsung moet? Wat is dan de zin van Treble?
De zin is dat vanaf dat Trebble geimplementeerd is op een toestel Google inderdaad het Android gedeelte kan updaten, los van de skin en de apps van de fabrikanten. Echter is het vooralsnog zo dat Trebble alleen geimplementeerd hoeft te worden in toestellen die nieuw op de markt gebracht worden met 8.0+. De S8/S8+ is dit niet en als zodanig heeft Samsung beslist dat zij Trebble dan ook niet op dat toestel hoeven te zetten. Dit is immers de laatste keer dat ze klanten die perse een toestel met de nieuwste Android versie een nieuw toestel kunnen laten kopen door niet meer up te daten.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:20
Dubrillion schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:55:
[...]

Setting: "Pictogramkaders" niet meer beschikbaar?

Deze vind je onder instellingen > display > pictogramkaders :)

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 14:20
-Bas schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:17:
[...]

Setting: "Pictogramkaders" niet meer beschikbaar?

Deze vind je onder instellingen > display > pictogramkaders :)
Yup had ik ook al geprobeerd maar kaders blijven. Erg jammer. Verder werkt Oreo als een trein overigens ;-)

• Razer
gwystyl schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:05:
[...]

Die had ik ook, maar hoewel hij zegt dynamic calendar icons te ondersteunen, krijg ik dat niet aan de praat. Moet je daarvoor een bepaalde agenda-app gebruiken of een bepaalde icon gebruiken voor je agenda? Ik heb dit geprobeerd (maar dan met het pixel icon pack), maar dat werkte niet
Ik heb niks veranderd aan setting, werkt gewoon?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BTP6kXY.jpg

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Razer schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:23:
[...]

[afbeelding]
Hmmm raar, nog maar 's proberen dan. Hij pakt de datum van vandaag in ieder geval wel goed, nu hopen dat hij ook update morgen

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:08:
[...]

De zin is dat vanaf dat Trebble geimplementeerd is op een toestel Google inderdaad het Android gedeelte kan updaten, los van de skin en de apps van de fabrikanten. Echter is het vooralsnog zo dat Trebble alleen geimplementeerd hoeft te worden in toestellen die nieuw op de markt gebracht worden met 8.0+. De S8/S8+ is dit niet en als zodanig heeft Samsung beslist dat zij Trebble dan ook niet op dat toestel hoeven te zetten. Dit is immers de laatste keer dat ze klanten die perse een toestel met de nieuwste Android versie een nieuw toestel kunnen laten kopen door niet meer up te daten.
Jou conclusie m.b.t. project treble is wel erg kort door de bocht. Om treble te intergeren in de nieuwe versie van android t.b.v. een update van Nougat (Android 7+) naar Oreo (8+) dient de fabrikant een gedeelte van de software compleet opnieuw te schrijven en dit kost veel tijd en geld (zie ook (welliswaar voor Nokia, maar meerdere fabrikanten integreren treble niet): https://www.androidplanet...nokia-project-treble-hmd/)
Dit kan ook een reden zijn om treble niet te integreren.

Ik denk dat de keuze om treble niet te integreren, naast het feit dat ze software dienen te herschrijven, ook wel marketing technisch geïnspireerd zal zijn dat ze op deze manier makkelijker mensen kunnen aanzetten tot het kopen van een nieuwe smartphone.

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 19:30
Razer schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:23:
[...]

[afbeelding]
Mag ik weten hoe je je navigatieknoppen hebt veranderd?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Neyluzz schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:03:
[...]

Theme store of substratum

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Neyluzz schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:03:
[...]

van plaats?

• Prulleman
plaats/volgorde is gewoon via het menu te doen, het gaat volgens mij om de vanilla nav bar buttons (ipv de lelijke samsung versie). Het was mij ook opgevallen en als ex nexus gebruiker wilde ik dit ook, na even zoeken heb je hier een paar dingen voor nodig, substratum + een samsung plugin van 2 euro, die ook nog eens met een desktop app werkt + een thema.
Bij die 2 euro ben ik even afgehaakt.

Voor zover ik weet is er in de (samsung) theme store niks te vinden die je nav bar buttons aanpast, toch?

Strava

• Octopuz
  • Niet online
Fairy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:03:
[...]

Mijn toestel geeft aan: G950FOXM1CRAP. Mijn collega heeft ook een OXM, dus dat zou goed moeten zijn??
Misschien dat deze update wel geïnstalleerd kan worden bij je collega.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Octopuz schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:01:
[...]

Misschien dat deze update wel geïnstalleerd kan worden bij je collega.
Odin kan/mag ik alleen niet gebruiken. Is een zakelijk toestel, als ik hem brick gaat me dat geld kosten.

Ik hoopte eigenlijk op een instelling of iets wat ik kan doen wat geen odin of hacks vereist.

• Razer
Prulleman schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:46:
plaats/volgorde is gewoon via het menu te doen, het gaat volgens mij om de vanilla nav bar buttons (ipv de lelijke samsung versie). Het was mij ook opgevallen en als ex nexus gebruiker wilde ik dit ook, na even zoeken heb je hier een paar dingen voor nodig, substratum + een samsung plugin van 2 euro, die ook nog eens met een desktop app werkt + een thema.
Bij die 2 euro ben ik even afgehaakt.

Voor zover ik weet is er in de (samsung) theme store niks te vinden die je nav bar buttons aanpast, toch?
Jawel, dit is PixelizD theme uit theme store van Samsung. Vanaf Oreo kunnen de knoppen ook mee worden veranderd door themes _/-\o_

@Neyluzz zo dus ;)

• Octopuz
  • Niet online
Fairy schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:23:
[...]

Odin kan/mag ik alleen niet gebruiken. Is een zakelijk toestel, als ik hem brick gaat me dat geld kosten.

Ik hoopte eigenlijk op een instelling of iets wat ik kan doen wat geen odin of hacks vereist.
Dat denk ik wel: Samsung bellen :)

• Octopuz
  • Niet online
Razer schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:23:
[...]

Jawel, dit is PixelizD theme uit theme store van Samsung. Vanaf Oreo kunnen de knoppen ook mee worden veranderd door themes _/-\o_
Interessant... ik vind PixelizeD (gratis) en DePixelizeD (€0,92). Op het oog weinig verschillen maar wel allebei een jaar geleden voor het laatst bijgewerkt.

Bedoel je die thema's?

• Dubrillion
Mijn telefoon batterij gaat als een malle leeg. Scherm vandaag 1u en 7m actief en nu al een percentage van 58%. Terwijl scherm wel bovenaan staat met meest batterij gebruik

• Razer
Octopuz schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:34:
[...]

Interessant... ik vind PixelizeD (gratis) en DePixelizeD (€0,92). Op het oog weinig verschillen maar wel allebei een jaar geleden voor het laatst bijgewerkt.

Bedoel je die thema's?
Ik heb ze beide, maar die van de screenshot was PixelizeD.

• Octopuz
  • Niet online
Razer schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:51:
[...]

Ik heb ze beide, maar die van de screenshot was PixelizeD.
Ik heb hem geprobeerd, maar bij mij schakelt hij over naar een witte navbar icm Nova Launcher, dan geef ik de voorkeur aan niet 'het thema te volgen' bij de navigatiebalk-instellingen, dan heb ik de zwarte navbar met de Samsung knoppen. Wel een mooi thema, bedankt voor de tip.

[ Voor 4% gewijzigd door Octopuz op 13-02-2018 13:53 ]

• Razer
Octopuz schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:53:
[...]

Ik heb hem geprobeerd, maar bij mij schakelt hij over naar een witte navbar icm Nova Launcher, dan geef ik de voorkeur aan niet 'het thema te volgen' bij de navigatiebalk-instellingen, dan heb ik de zwarte navbar met de Samsung knoppen. Wel een mooi thema, bedankt voor de tip.
Ik heb navbar op standaard hide staan, dan is die doorzichtig en komt hij bij naar boven swipen zichtbaar.

• Prulleman
@Razer thanks voor de tip, ik heb nu inderdaad mooie navbar icons. Bij mij werken ze transparant op Nova (witte icons op tranparante achtergrond, op een donker plaatje). Bij andere apps is de balk wit met grijze buttons of zwart met witte buttons. Helaas iets teveel apps die een witte nav bar hebben, maar dat was voorheen niet anders volgens mij.

Ik ben er blij mee :)

Strava

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:50
Ik gebruik Navbar apps. Hiermee kun je zelf bepalen hoe je navbar knoppen er uit zien.

Google Play: Navbar Apps

Een aantal opties:
- kleur navbar past zich aan aan de app.
- een muziekaal diagramte zien wanneer je muziek afspeelt
- je eigen achtergrond kiezen in de navbar
-etc.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Ik denk dat via een SD kaart of ADB (zoals een paar dagen terug uitgebreid aan de orde is geweest in dit topic) nog wel makkelijker is dan via Odin.

Waarom zou je je telefoon met Odin eigenlijk bricken? Als je gewoon de juiste versie gebruikt, de juiste bestanden download en de juiste vinkjes aan klikt kan er eigenlijk weinig mis gaan.

• Razer
[...]

Toestel al eens aan Smart Switch gehangen op de PC?

• Prulleman
avec_style schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:30:
Ik gebruik Navbar apps. Hiermee kun je zelf bepalen hoe je navbar knoppen er uit zien.

Google Play: Navbar Apps

Een aantal opties:
- kleur navbar past zich aan aan de app.
- een muziekaal diagramte zien wanneer je muziek afspeelt
- je eigen achtergrond kiezen in de navbar
-etc.
ik kan hiermee (de gratis versie dus) niet de icons aanpassen, alleen de achtergrond kleur. Helaas gaan de icoontjes (donkergrijs of wit) ook niet op de juiste manier mee (en zijn dus slecht zichtbaar).
Misschien dat de betaalde versie uitkomst bied, maar op dit moment doet deze app niet wat ik verwacht (of ik doe iets verkeerd)

Strava

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Razer schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:40:
[...]

Toestel al eens aan Smart Switch gehangen op de PC?
Heb ik inderdaad al geprobeerd. Zonder effect:

Fairy in "[Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie"

• Razer
Dan gewoon via ODIN laatste Nougat firmware voor PHN flashen, kans op bricken van device is nihil en @henklbr heeft regelmatig fail safe handleiding geplaatst. Er zit vervolgens overigens geen verschil tussen een officiële update of een Odin update. Na ODIN ontvang je gewoon OTA's.

1. Odin naar laatst Nougat (QL5)
2. Met update.zip naar Oreo

Enjoy je helemaal up to date device.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 19:47

Garrett

Watercooler

Ik heb MINU Material_Black en die bevalt prima echter heb ik de Samsung nav bar lelijke iconen. Met Oreo werkten die Google Pixel navbar icons niet meer. Iemand een goeie tip zonder thema te wisselen om die navbar icons weer stock Android te krijgen?

I love watercooling

• Mamoulian
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-11 23:30
Mamoulian schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:06:
En oh ja. Google Services heeft hier een paar dagen lelijk thuis gehouden waardoor de accuduur ferm terugliep (lees amper ene halve dag tegenover 1,5 dag). Google Services heb ik dan even stopgezet (en alle updates verwijderd), mijn cache opgeschoond en opnieuw Google Services laten updaten. Nu is het batterijverbruik weer normaal.
Ik heb voor mijn beurt gesproken blijkbaar. Een paar dagen geleden de accu op amper 1 uur met 30% zien slinken dankzij Google Services. Toestel wordt dan ook vrij warm. Het toestel heropstarten stopt Google Services wel maar na een tijd herbegint het gewoon opnieuw. En aangezien Google Services door iedere app kan aangesproken worden heb je totaal geen idee waar het probleem zit. Weer iets waarmee men moet leren leven blijkbaar?

The Last European

• Razer
Mamoulian schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:47:
[...]

Ik heb voor mijn beurt gesproken blijkbaar. Een paar dagen geleden de accu op amper 1 uur met 30% zien slinken dankzij Google Services. Toestel wordt dan ook vrij warm. Het toestel heropstarten stopt Google Services wel maar na een tijd herbegint het gewoon opnieuw. En aangezien Google Services door iedere app kan aangesproken worden heb je totaal geen idee waar het probleem zit. Weer iets waarmee men moet leren leven blijkbaar?
Nee want... Naast jou heeft niemand daar last van :)
Dit is dus iets dat specifiek aan de configuratie van jou telefoon is. Als je wilt uitsluiten kun je het beste een wipe van je toestel doen, en alleen de benodigde apps installeren. Kijken of het dan goed gaat en zo met en met de overige apps terug zetten.

• Mamoulian
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-11 23:30
Razer schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:53:
[...]

Nee want... Naast jou heeft niemand daar last van :)
Dit is dus iets dat specifiek aan de configuratie van jou telefoon is. Als je wilt uitsluiten kun je het beste een wipe van je toestel doen, en alleen de benodigde apps installeren. Kijken of het dan goed gaat en zo met en met de overige apps terug zetten.
:-D Een snelle Google Search zal je leren dat dit een wijdverbreid en gekend probleem is. Hoogstwaarschijnlijk ga ik wel een Factory Reset moeten doen (en dan ineens ook de CSC op Duitsland of Nederland zetten vanwege de snellere updates) maar eigenlijk is het ridicuul dat men met een dergelijk duur toestel moet zitten klooien (en al zeker omdat er aan de hardware zelf heel weinig aan te merken valt).

The Last European

• Razer
Mamoulian schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:57:
[...]

:-D Een snelle Google Search zal je leren dat dit een wijdverbreid en gekend probleem is. Hoogstwaarschijnlijk ga ik wel een Factory Reset moeten doen (en dan ineens ook de CSC op Duitsland of Nederland zetten vanwege de snellere updates) maar eigenlijk is het ridicuul dat men met een dergelijk duur toestel moet zitten klooien (en al zeker omdat er aan de hardware zelf heel weinig aan te merken valt).
Dit zul je altijd houden met miljoenen verschillende apps en configuraties. Je zult zien als je wipe hebt gedaan en geen apps terug zet dat dit probleem niet voorkomt. Uiteraard ben ik er van de op hoogte dat Play Services vaker problemen veroorzaken, echter is dit 99 van 100 keer gevalletje configuratie of specifieke app die lastig doet.

• Dubrillion
Ik heb dat me telefoon gewoon snel leeg gaat. Het scherm staat als groot verbruiker. En gewoon echt sinds 8.0 erop staat.

Scherm nog geen anderhalf uur aan vandaag. En toch nog maar 40% over. Geen nieuwe apps geïnstalleerd sinds 8.0 erop staat.

Meer mensen hier last van? Want om nou een wipe te doen zit ik niet op te wachten.
Op de een of andere manier neemt hij nooit me WiFi wachtwoorden mee

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-10 07:05
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:08:
[...]

Maar nu de S8 de update naar Oreo krijgt, zal binnenkort de S8 af fabriek toch ook wel met Oreo en dus Treble worden geleverd?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hermanleen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:25:
[...]

Maar nu de S8 de update naar Oreo krijgt, zal binnenkort de S8 af fabriek toch ook wel met Oreo en dus Treble worden geleverd?
Dat denk ik niet, want het toestel is al bijna een jaar geleden uitgekomen met toen nog Android 7. De verplichting geldt dus gewoon niet voor het toestel, ook niet als die daarna alsnog een update krijgt naar 8.0 en nieuwe toestellen met Oreo geleverd gaan worden.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41
Dubrillion schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:29:
Ik heb dat me telefoon gewoon snel leeg gaat. Het scherm staat als groot verbruiker. En gewoon echt sinds 8.0 erop staat.

Scherm nog geen anderhalf uur aan vandaag. En toch nog maar 40% over. Geen nieuwe apps geïnstalleerd sinds 8.0 erop staat.

Meer mensen hier last van? Want om nou een wipe te doen zit ik niet op te wachten.
Op de een of andere manier neemt hij nooit me WiFi wachtwoorden mee
Een gewone Wipe Cache doet niets met wachtwoorden. Alleen een factory reset wist alle data.
Dus zou eerst eens een Wipe Cache vanuit recovery proberen als je dat al niet gedaan hebt.

Ik haal sinds Oreo weer makkelijk 6uur SOT en dat zonder factory reset. Normaal doe ik dat altijd om problemen te voorkomen maar tot nu gaat het best goed.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 21:46
Zojuist mijn S8 binnengehad.

Nu is de CSC code: G950FOXM1AQL5

Ik kan op internet niet ontcijferen wat voor toestel dit is. Iemand een idee?

• Dubrillion
Garret1410 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:16:
[...]

Een gewone Wipe Cache doet niets met wachtwoorden. Alleen een factory reset wist alle data.
Dus zou eerst eens een Wipe Cache vanuit recovery proberen als je dat al niet gedaan hebt.

Ik haal sinds Oreo weer makkelijk 6uur SOT en dat zonder factory reset. Normaal doe ik dat altijd om problemen te voorkomen maar tot nu gaat het best goed.
Ik heb gisteren een Wipe Cache gedaan. Hopelijk helpt het.
Gisterenmiddag rond 6u was me telefoon gewoon rond de 18% |:(

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-11 01:44
gwystyl schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:27:
[...]

Dat denk ik niet, want het toestel is al bijna een jaar geleden uitgekomen met toen nog Android 7. De verplichting geldt dus gewoon niet voor het toestel, ook niet als die daarna alsnog een update krijgt naar 8.0 en nieuwe toestellen met Oreo geleverd gaan worden.
Sterker nog: https://www.androidcentra...ot-support-project-treble

Ik vind dit wel een dealbreaker van zo'n dure telefoon. Ook heerlijk dat non-argument van androidcentral "This may sound like a huge blow to the Galaxy S8 considering that Samsung's update speed has been notoriously slow, but we still haven't seen any real-world benefit from Treble." Er is nog geen major update die treble vereist, dus dat we nu nog geen voordeel zien wil niet zeggen dat telefoons met Treble support android 9 niet significant sneller krijgen.

• Goofman
FrankoNL schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:12:

Ik heb mijn S8 gekocht bij de BCC en die had iig ook AQL5 op het eind staan. De rest weet ik niet meer. Draai sinds donderdag de Oreo software. Geüpgraded via de zip op sd methode.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

FrankoNL schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:12:

Aan alleen de CSC heb je dan niet genoeg. Wat staat er verder nog bij software info? Of op de sticker op de doos 8)
Als ik zoek op die CSC krijg ik SM-G950FD en SM-G950F als modelnummer, wat zou betekenen dat het een dual sim toestel kan zijn, maar bij region staat (naast ongeveer de rest van de wereld) ook PHN, wat Nederlands Unbranded is.
Ik heb (onder Oreo) bij Instellingen - Info Telefoon - Softwaregegevens de volgende dingen staan:
Baseband versie G950FXXU1CRAP
Buildnummer R16NW.G950FXXU1CRAP
Sw-versie serviceprovider: SAOMC_CM0G950F_OXM_PHN_OO_0010

Daar komt ook OXM in voor, dus het zou me niet verbazen als je ook gewoon PHN/PHN/PHN hebt.

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Na wat testen heb ik de google maps tijdlijn open laten staan en nu werkt de tijd lijn wel goed denk ik? Klopt het dat de tijdlijn niet werkt op de S8 als je google maps niet open laat staan of komt het door de spaartand? Bij sluimeren zie ik in ieder geval geen google maps staan of tijdlijn of GPS? Ik zie door de bomen ook het bos niet meer want ik kan nergens vinden waarom niet alles word geregistreerd terwijl ik wel gps heb aangevinkt. Beetje jammer want nu kan ik niet mijn baas laten zien dat ik bij het ziekenhuis moest zijn.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Exclusive: Samsung stops Galaxy S8 Android 8.0 release, new version being developed

Samsung started rolling out the much-awaited Android 8.0 Oreo update for the Galaxy S8 and the Galaxy S8+ last week. As promised, the update was first released to members of the beta program before it was rolled out to non-beta devices earlier this week. The update had only been sent out in a handful of markets but in a rather unexpected turn of events, Samsung has stopped the Galaxy S8 Android 8.0 Oreo update release..

More info: SamMobile

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-11 08:00
henklbr schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:06:
Exclusive: Samsung stops Galaxy S8 Android 8.0 release, new version being developed

Samsung started rolling out the much-awaited Android 8.0 Oreo update for the Galaxy S8 and the Galaxy S8+ last week. As promised, the update was first released to members of the beta program before it was rolled out to non-beta devices earlier this week. The update had only been sent out in a handful of markets but in a rather unexpected turn of events, Samsung has stopped the Galaxy S8 Android 8.0 Oreo update release..

Serieus een CRAP release dus... ;) #flauw
Hoeven we ook niet meer de hele tijd het update scherm te vernieuwen.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:27

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

henklbr schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:06:

noo :O jammer dat NL zo laat aan de beurt is.. nog langer wachten dus

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:20
G_Dragon schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:18:
[...]

noo :O jammer dat NL zo laat aan de beurt is.. nog langer wachten dus
Dat is juist goed toch, zo komt er een goed geteste release bij ons op de markt.

• FrankoNL
jongetje schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:18:
[...]

Dat is juist goed toch, zo komt er een goed geteste release bij ons op de markt.
Dat is gewoon dezelfde build als die nu reeds wordt uitgerold in andere landen.

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Gekke Jantje schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:32:
Na wat testen heb ik de google maps tijdlijn open laten staan en nu werkt de tijd lijn wel goed denk ik? Klopt het dat de tijdlijn niet werkt op de S8 als je google maps niet open laat staan of komt het door de spaartand? Bij sluimeren zie ik in ieder geval geen google maps staan of tijdlijn of GPS? Ik zie door de bomen ook het bos niet meer want ik kan nergens vinden waarom niet alles word geregistreerd terwijl ik wel gps heb aangevinkt. Beetje jammer want nu kan ik niet mijn baas laten zien dat ik bij het ziekenhuis moest zijn.
Ik gebruik niet de spaarstand en heb de GPS niet uitgeschakeld. Google Maps weet me dus altijd te vinden/volgen. Ik denk dat de spaarstand inderdaad de GPS uit zet.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• uroy
  • Niet online
Goofman schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:42:
[...]

Ik heb mijn S8 gekocht bij de BCC en die had iig ook AQL5 op het eind staan. De rest weet ik niet meer. Draai sinds donderdag de Oreo software. Geüpgraded via de zip op sd methode.
Phone info Samsung uit de playstore installeren

talkin' is cheap, people follow like sheep

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 23:40
FrankoNL schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:44:
[...]

Dat is gewoon dezelfde build als die nu reeds wordt uitgerold in andere landen.
Bron?

• FrankoNL
Ze gaan echt niet voor elk land een andere build van het OS uitbrengen. Dan kan je vervolgens in elk land andere updates uit gaan rollen, dat is buitengewoon onhandig.

Enkel als er grote problemen zijn leggen ze de uitrol stil. Kleine problemen worden opgelost met patches.

• Gekke Jantje
ElectricHead schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:51:
[...]

Ik gebruik niet de spaarstand en heb de GPS niet uitgeschakeld. Google Maps weet me dus altijd te vinden/volgen. Ik denk dat de spaarstand inderdaad de GPS uit zet.
Batterij besparing heb ik nu maar eens uitgezet, GPS icoontje blijft wel uit staan op het scherm maar wie weet. Ik ga zo weer weg naar en afspraak, dus misschien word nu wel alle routes weergegeven....

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Goofman
uroy schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:51:
[...]

Phone info Samsung uit de playstore installeren
Idd niet bij stilgestaan.
CSC code SM-GF950FZKAPHN

• patrickt35
FrankoNL schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:05:
[...]

Ze gaan echt niet voor elk land een andere build van het OS uitbrengen. Dan kan je vervolgens in elk land andere updates uit gaan rollen, dat is buitengewoon onhandig.

Enkel als er grote problemen zijn leggen ze de uitrol stil. Kleine problemen worden opgelost met patches.
Dus is het een aanname. Ik ben meer gecharmeerd van feiten.

• Goofman
Oops:
Samsung stopt uitrol Android 8.0 Oreo voor Samsung Galaxy S8 https://androidworld.nl/n...-stopt-uitrol-android-80/ via @Androidworld

• FrankoNL
patrickt35 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:47:
[...]

Dus is het een aanname. Ik ben meer gecharmeerd van feiten.
Prima, degene waar ik op reageerde impliceerde dat wij dan een andere, beter geteste versie, zouden krijgen. Heb jij daar een bron van? Zo niet, dan heeft mijn toevoeging net zoveel bestaansrecht.

Edit: ik zie net dat mijn punt bevestigd wordt in de link hierboven. Alstublieft.

[ Voor 9% gewijzigd door FrankoNL op 14-02-2018 13:50 ]

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Sjongejonge, Sammobile word ook steeds verschrikkelijker. Eerst een artikel over het feit dat een update is gestopt (vermoeden zullen wel een aantal flinke bugs zijn) en vervolgens het onzin artikel: klik :’) die lui hebben ook niets beters te schrijven...

[ Voor 6% gewijzigd door Mrjraider op 14-02-2018 14:16 ]

• Dubrillion
Mrjraider schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:16:
Sjongejonge, Sammobile word ook steeds verschrikkelijker. Eerst een artikel over het feit dat een update is gestopt (vermoeden zullen wel een aantal flinke bugs zijn) en vervolgens het onzin artikel: klik :’) die lui hebben ook niets beters te schrijven...
Ik vind de S8 een wereld telefoon. Maar het is dat de Pixel telefoons niet in NL te koop zijn en gewoon te prijzig. Anders zou ik inderdaad niet meer zo snel voor een Samsung kiezen O-)

• patrickt35
FrankoNL schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:50:
[...]

Prima, degene waar ik op reageerde impliceerde dat wij dan een andere, beter geteste versie, zouden krijgen. Heb jij daar een bron van? Zo niet, dan heeft mijn toevoeging net zoveel bestaansrecht.

Edit: ik zie net dat mijn punt bevestigd wordt in de link hierboven. Alstublieft.
Je geeft aan dat het dezelfde versie is dan die nu word uitgerold. Echter komt er een nieuwe versie. Dus eventjes bij de feiten blijven.

SamMobile meldt nu dat de uitrol van Android 8.0 Oreo plotseling gestopt is. Het bestand G950/G955-FXXU1CRAP is van de update-servers verdwenen zodat het niet meer gedownload kan worden door gebruikers. Deze site heeft zelf ook onderzoek hiernaar gedaan en kan het bovenstaande ook bevestigen. Daarnaast heeft het ook bericht ontvangen dat Samsung aan een nieuwe versie van de Android 8.0 Oreo-update werkt die zo snel mogelijk weer uitgerold zal worden naar de gebruikers van een Samsung Galaxy S8 of een Samsung Galaxy S8+.

Bron: Samsung stopt uitrol Android 8.0 Oreo voor Samsung Galaxy S8 https://androidworld.nl/n...-stopt-uitrol-android-80/ via @Androidworld

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-11 20:02
G950/G955-FXXU1CRAP.... het zat al in de naam toch??

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Nou ja, Nokia rolt 8.1 al uit voor de 8. Samsung mag wel eens wat minder verschillende versies maken van 1 toestel. Kunnen ze ook wat minder tijd kwijt zijn om die updates uit te rollen. Maar ik wacht gewoon netjes af

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• FrankoNL
patrickt35 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:48:
[...]

Je geeft aan dat het dezelfde versie is dan die nu word uitgerold. Echter komt er een nieuwe versie. Dus eventjes bij de feiten blijven.

SamMobile meldt nu dat de uitrol van Android 8.0 Oreo plotseling gestopt is. Het bestand G950/G955-FXXU1CRAP is van de update-servers verdwenen zodat het niet meer gedownload kan worden door gebruikers. Deze site heeft zelf ook onderzoek hiernaar gedaan en kan het bovenstaande ook bevestigen. Daarnaast heeft het ook bericht ontvangen dat Samsung aan een nieuwe versie van de Android 8.0 Oreo-update werkt die zo snel mogelijk weer uitgerold zal worden naar de gebruikers van een Samsung Galaxy S8 of een Samsung Galaxy S8+.

Bron: Samsung stopt uitrol Android 8.0 Oreo voor Samsung Galaxy S8 https://androidworld.nl/n...-stopt-uitrol-android-80/ via @Androidworld
Jij ook dan hè? In mijn bericht gaf ik aan dat er enkel wordt stopgezet wanneer er daadwerkelijk problemen zijn met een update, dat is nu dus gebeurd.

• Dubrillion
reyals schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:49:
Nou ja, Nokia rolt 8.1 al uit voor de 8. Samsung mag wel eens wat minder verschillende versies maken van 1 toestel. Kunnen ze ook wat minder tijd kwijt zijn om die updates uit te rollen. Maar ik wacht gewoon netjes af
Ik had stiekem gehoopt en misschien wel verwacht dat ze gelijk de overstap naar 8.1 zouden maken O-)

• FrankoNL
Dubrillion schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:04:
[...]

Ik had stiekem gehoopt en misschien wel verwacht dat ze gelijk de overstap naar 8.1 zouden maken O-)
Ik verwacht, gezien het feit dat men hiervoor nooit de overstap naar 7.1 heeft gemaakt ook geen overstap naar 8.1 ... Maar goed je weet nooit :)
Goofman schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:49:
Oops:
Samsung stopt uitrol Android 8.0 Oreo voor Samsung Galaxy S8 https://androidworld.nl/n...-stopt-uitrol-android-80/ via @Androidworld

patrickt35 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:48:
[...]

FrankoNL schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:50:
[...]

Wat ik me echt af en toe afvraag: worden hier ook "voorgaande berichten" gelezen?

Dit was dus al gepost...

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54271341

[ Voor 13% gewijzigd door henklbr op 14-02-2018 15:10 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• algalid
  • Laatst online: 30-11 14:44
Als ik zo kijk naar de feature-list van 8.1 is die versie geen echt gemis. Ze hebben het kaasplakje op de hamburger emoji verbeterd en nog kleinere fixes.

Google zou ook meer features uitrollen als updates via Play Store ipv de Android build zelf, dat maakt upgrades naar nieuwe versies nog wat minder zichtbaar.

• FrankoNL
Ik heb dus een phn/phn/dbt toestel. Dit zou Duits unbranded moeten zijn?

Raar dat ik dan geen update heb gekregen voordat ze hem stopte. Iemand een idee waarom? Ook mijn security patch zit op 1 November

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Gekke Jantje schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:19:
[...]

Batterij besparing heb ik nu maar eens uitgezet, GPS icoontje blijft wel uit staan op het scherm maar wie weet. Ik ga zo weer weg naar en afspraak, dus misschien word nu wel alle routes weergegeven....
Ik zie het icoontje van de GPS ook niet altijd aan staan, maar hij doet het wel. Het zou kunnen zijn dat het periodiek is dat ie aan springt, maar het ding vind me altijd.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

FrankoNL schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:38:
Ik heb dus een phn/phn/dbt toestel. Dit zou Duits unbranded moeten zijn?

Raar dat ik dan geen update heb gekregen voordat ze hem stopte. Iemand een idee waarom? Ook mijn security patch zit op 1 November
Als je DBT/DBT/DBT had gehad wel, maar nu heb je PHN (Active CSC)/PHN (SIM CSC)/DBT (Product-code)

• FrankoNL
henklbr schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 17:15:
[...]

Als je DBT/DBT/DBT had gehad wel, maar nu heb je PHN (Active CSC)/PHN (SIM CSC)/DBT (Product-code)
Dus dan toch NL? :)

• Foeps
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-03 08:57
Gekke Jantje schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:32:
Je moet gewoon Maps starten, daarna op het "mijn positie" icoontje drukken, als het goed is krijg je dan een pop-up om lokaties toe te staan en tevens een melding om je kompas te kalibreren... hierna zou de tijdlijn-functie weer normaal moeten werken.....

• Gekke Jantje
Foeps schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:16:
[...]

Je moet gewoon Maps starten, daarna op het "mijn positie" icoontje drukken, als het goed is krijg je dan een pop-up om lokaties toe te staan en tevens een melding om je kompas te kalibreren... hierna zou de tijdlijn-functie weer normaal moeten werken.....
Bedankt voor de tip. Na lang zoeken weet ik nu ook dat data aan moet voor de timeline functie. Het kan ook zonder data maar dan moet je de offline maps gebruiken. https://productforums.goo.../SgCfQfxuknk/rVOfrpMlDgAJ

• Mrjraider
  • Niet online
Zoals verwacht is er dus een reden dat de uitrol van Oreo is gestopt:
https://www.sammobile.com...-s8-android-oreo-release/

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:30
Zijn er hier mensen die die camera bug waar hij blijft hangen sucessvol hebben laten repareren?
En zo ja waar?

Ik ben vandaag bij een samsung service punt langsgeweest ze hebben alles gecontroleerd en geven aan dat het probleem opgelost zou moeten zijn. Bij thuiskomst blijkt dat de camera nog steeds niet direct focust enkel na een paar keer tikken op de achterkant :(

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 08:04
Is het nodig of heeft dit geen zin apparaatonderhoud te gebruiken ?
En de antivirus is het aangeraden deze aan te zetten?

[ Voor 29% gewijzigd door 1475paul op 15-02-2018 16:29 ]

• Prulleman
Mrjraider schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:07:
Zoals verwacht is er dus een reden dat de uitrol van Oreo is gestopt:
https://www.sammobile.com...-s8-android-oreo-release/
Ik heb nergens last van gelukkig, ik vraag me af wat het verschil is tussen toestellen met en zonder dit probleem..

Strava

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
manmetdehamer schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:14:
Zijn er hier mensen die die camera bug waar hij blijft hangen sucessvol hebben laten repareren?
En zo ja waar?

Ik ben vandaag bij een samsung service punt langsgeweest ze hebben alles gecontroleerd en geven aan dat het probleem opgelost zou moeten zijn. Bij thuiskomst blijkt dat de camera nog steeds niet direct focust enkel na een paar keer tikken op de achterkant :(
Als je bij service punt bent geweest, moet je een repair bon hebbrn gehad. En als je die niet hebt gehad... Hebben ze niets gedaan. Waar ben je geweest? Een nieuwe camera is vaak een tijdelijke oplossing, het probleem is er nou eenmaal. Niet alleen op de s8 maar op heel veel toestellen. Even tikken, geen hamer.. helpt, pas als die echt echt blijft hangen, gaat er gerepareerd worden.
1475paul schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:51:
Is het nodig of heeft dit geen zin apparaatonderhoud te gebruiken ?
En de antivirus is het aangeraden deze aan te zetten?
Ik heb hem standaard als widget op mn frontpage staan. Elke dag een klikje en je geheugen is weer leeg en de nutteloze bestanden zijn vam je toestel af.
Antivirus is van McAfee, prima toch!

[ Voor 19% gewijzigd door DiMacho op 15-02-2018 20:11 ]

• Dubrillion
Kan ik net zo makkelijk downgraden met een update.zip naar 7.0 als naar 8.0? Want ik kom de dag niet door met batterij, terwijl ik hem totaal niet gebruikt heb. 30% met 1u en 7m aan schermtijd. Wat een drama zeg....

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:30
[quote]DiMacho schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:09:
[...]

Als je bij service punt bent geweest, moet je een repair bon hebbrn gehad. En als je die niet hebt gehad... Hebben ze niets gedaan. Waar ben je geweest? Een nieuwe camera is vaak een tijdelijke oplossing, het probleem is er nou eenmaal. Niet alleen op de s8 maar op heel veel toestellen. Even tikken, geen hamer.. helpt, pas als die echt echt blijft hangen, gaat er gerepareerd worden.

[...]

Ik heb inderdaad een bon gehad maar volgens de bon hadden ze geen probleem gevonden en alleen de software teruggezet van 8.0 naar 7.0 😅

Ik was in Breda geweest bij pqrs heet die toko geloof ik. Maar het is dus een probleem wat niet opgelost gaat worden? Blijft waardeloos voor een toestel in deze prijsklasse imo.

Daar boven op werkt die Samsung switch backup ook niet echt top.. ben gister weer een paar uur bezig geweest om de instellingen terug te zetten

• Peppershade
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:13
Dubrillion schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:22:
Kan ik net zo makkelijk downgraden met een update.zip naar 7.0 als naar 8.0? Want ik kom de dag niet door met batterij, terwijl ik hem totaal niet gebruikt heb. 30% met 1u en 7m aan schermtijd. Wat een drama zeg....
Ja, maar je raakt wel al je data weer kwijt. Gewoon even een andere android 7 rom terug flashen.

• Dubrillion
Peppershade schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:14:
[...]

Ja, maar je raakt wel al je data weer kwijt. Gewoon even een andere android 7 rom terug flashen.
Oke bedankt. Ik heb voor de zekerheid me fotos en data gebackupped die ik niet kwijt wil raken. Zou het ook een optie zijn om een factory reset te doen en gewoon even schoon te beginnen?
Of raden jullie aan om gewoon nog even 2 a 3 weken vol te houden tot Samsung met de update komt en deze hopelijk wat verbeterd?

• sjaool
  • Laatst online: 10:52

sjaool

Every life should have 9 cats

@Dubrillion Gewoon even geduld hebben. Die paar dagen/weken wachten maakt nu ook niet meer uit. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Peppershade
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:13
Dubrillion schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:20:
[...]

Oke bedankt. Ik heb voor de zekerheid me fotos en data gebackupped die ik niet kwijt wil raken. Zou het ook een optie zijn om een factory reset te doen en gewoon even schoon te beginnen?
Of raden jullie aan om gewoon nog even 2 a 3 weken vol te houden tot Samsung met de update komt en deze hopelijk wat verbeterd?
Zeker handig om alles te backuppen ja. Als je nu een factory reset doet zit je natuurlijk nog op Android 8 als je dat bedoelt. Maar even alles opschonen kan zeker geen kwaad. Er gaat in ieder geval snel een nieuwe update komen aangezien de momentele versie een aantal bugs heeft en met een beetje geluk tweaken ze dat nog een beetje maar de kans is wel klein.

Ik ben zelf ook terug gegaan van de Android 8 beta naar de Android 7.1.1 Note 8 port. Ik moet zeggen dat mijn batterij dat een stukje leuker vond met een custom kernel. Ik kan er weer een hele dag mee doen.

Maar in sommige opzichten is Android 8 wel beter. Dus ik laat de keuze bij jou.

• Dubrillion
sjaool schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:28:
@Dubrillion Gewoon even geduld hebben. Die paar dagen/weken wachten maakt nu ook niet meer uit. ;)
Hahah daar heb je een punt, alleen nu kom ik de dag niet door. Terwijl ik WhatsApp Web gebruik en zo tevreden was over hoe ik met een 80% batterij naar huis ging aan het eind van de werk dag. Nu zat ik gisteren op 40% met zo ongeveer hetzelfde gebruik.
Peppershade schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:33:
[...]

Zeker handig om alles te backuppen ja. Als je nu een factory reset doet zit je natuurlijk nog op Android 8 als je dat bedoelt. Maar even alles opschonen kan zeker geen kwaad. Er gaat in ieder geval snel een nieuwe update komen aangezien de momentele versie een aantal bugs heeft en met een beetje geluk tweaken ze dat nog een beetje maar de kans is wel klein.

Ik ben zelf ook terug gegaan van de Android 8 beta naar de Android 7.1.1 Note 8 port. Ik moet zeggen dat mijn batterij dat een stukje leuker vond met een custom kernel. Ik kan er weer een hele dag mee doen.

Maar in sommige opzichten is Android 8 wel beter. Dus ik laat de keuze bij jou.
Ik ben inderdaad een beetje bang dat ik een Factory reset doet en de batterij problemen niet opgelost zijn. Dan heb ik wel weer een verse telefoon. Alleen het instellen ben je toch weer even mee bezig |:( :O

[ Voor 51% gewijzigd door Dubrillion op 16-02-2018 11:40 ]

• Gekke Jantje
Gekke Jantje schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:09:
[...]

Bedankt voor de tip. Na lang zoeken weet ik nu ook dat data aan moet voor de timeline functie. Het kan ook zonder data maar dan moet je de offline maps gebruiken. https://productforums.goo.../SgCfQfxuknk/rVOfrpMlDgAJ
En weer registreert google het meeste waar ik geweest ben niet op maps timeline, ondanks batterijbesparing uit en mobiele gegevens aan. Het lijkt er sterk op dat googe maps continu aan moet staan op het scherm. Ik ga maar eens op zoek na een andere tracker app, die niet alleen de kortste weg door de lucht registreert.

[ Voor 7% gewijzigd door Gekke Jantje op 16-02-2018 12:07 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gekke Jantje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:05:
[...]

En weer registreert google het meeste waar ik geweest ben niet op maps timeline, ondanks batterijbesparing uit en mobiele gegevens aan. Het lijkt er sterk op dat googe maps continu aan moet staan op het scherm. Ik ga maar eens op zoek na een andere tracker app, die niet alleen de kortste weg door de lucht registreert.
Heb je veel locaties dicht bij elkaar of in de stad of zelfs in hoge gebouwen? Daar heeft Google Maps meer moeite mee dan grote verplaatsingen. Mijn timeline laat vrij goed zien waar ik geweest ben, maar als ik bijvoorbeeld op zaterdag in de stad loop in een overdekt winkelcentrum, zie ik de lijn van waar ik gelopen zou hebben van hot naar her schieten. Mijn woon-werk verkeer wordt netjes over de (snel)wegen heen gelegd, en die kloppen mede daardoor ook een stuk beter.

• sjaool
  • Laatst online: 10:52

sjaool

Every life should have 9 cats

Dubrillion schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:38:
[...]

Hahah daar heb je een punt, alleen nu kom ik de dag niet door. Terwijl ik WhatsApp Web gebruik en zo tevreden was over hoe ik met een 80% batterij naar huis ging aan het eind van de werk dag. Nu zat ik gisteren op 40% met zo ongeveer hetzelfde gebruik.
Als je verbruik zo hoog is dan is meer aan de hand en heb je waarschijnlijk toch apps die op de achtergrond te actief bezig zijn. Ik denk dat een update naar Oreo je daar niet bij gaat helpen. Een complete reset wil misschien wel helpen of een keer een complete oplaad/ontlaadcyclus doen om de accu opnieuw te kalibreren.

"When you grow up your heart dies"

• Gekke Jantje
gwystyl schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:12:
[...]

Heb je veel locaties dicht bij elkaar of in de stad of zelfs in hoge gebouwen? Daar heeft Google Maps meer moeite mee dan grote verplaatsingen. Mijn timeline laat vrij goed zien waar ik geweest ben, maar als ik bijvoorbeeld op zaterdag in de stad loop in een overdekt winkelcentrum, zie ik de lijn van waar ik gelopen zou hebben van hot naar her schieten. Mijn woon-werk verkeer wordt netjes over de (snel)wegen heen gelegd, en die kloppen mede daardoor ook een stuk beter.
Geen last van hoge gebouwen, ik woon in een dorp, en een locatie tussen mijn huis en 500 meter verder op word alleen geregistreerd, als ik verder weg ga niet meer voor de meeste tijd. Als ik over een 80 weg naar bijvoorbeeld de stad ga word dat ook niet geregistreerd op de time line al zie ik wel dat mijn locatie daar actief was. Of moet ik iedere keer op een locatie de app openen en toevoegen?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je hoeft niet letterlijk Google Maps open te hebben staan, maar het helpt waarschijnlijk wel als het toestel actief is. Ik heb tijdens woon-werk meestal Waze aan staan als navigatie. Als Google Maps bijvoorbeeld om de minuut je locatie opslaat, is dat dus redelijk nauwkeurig.
Bij de genoemde wandeling in de stad zit de telefoon meestal in mijn broekzak, en dan is hij dus minder nauwkeurig. Als je een locatie zeker in je tijdlijn wil hebben kan je google maps wel even openen en markeren dat je daar (geweest) bent. Als je dat doet, past hij ook de route er naartoe aan.
Als je je tijdlijn in een browser bekijkt heb je de mogelijkheid om het te laten uitlijnen op wegen. Dat gaat blijkbaar toch niet automatisch zag ik net bij inzoomen op mijn woon-werk verkeer op de telefoon.

• Dubrillion
sjaool schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:22:
[...]

Als je verbruik zo hoog is dan is meer aan de hand en heb je waarschijnlijk toch apps die op de achtergrond te actief bezig zijn. Ik denk dat een update naar Oreo je daar niet bij gaat helpen. Een complete reset wil misschien wel helpen of een keer een complete oplaad/ontlaadcyclus doen om de accu opnieuw te kalibreren.
Er staat niet echt een app als groot verbruik. Wat raadt je dan aan om te testen?
Ik heb nu 4minuten SOT en nu al 90%

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
manmetdehamer schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:58:
[quote]DiMacho schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:09:
[...]

[...]

Ik heb inderdaad een bon gehad maar volgens de bon hadden ze geen probleem gevonden en alleen de software teruggezet van 8.0 naar 7.0 😅

Ik was in Breda geweest bij pqrs heet die toko geloof ik. Maar het is dus een probleem wat niet opgelost gaat worden? Blijft waardeloos voor een toestel in deze prijsklasse imo.

Daar boven op werkt die Samsung switch backup ook niet echt top.. ben gister weer een paar uur bezig geweest om de instellingen terug te zetten
In Breda is volgens de Samsung site geen Premium Center. Vreemd. Maar ze hadden eerlijk met de klant moeten zijn. Probleem is bekend. Tikken helpt, blijft die echt hangen, vervangen.

• FrankoNL
Dubrillion schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:55:
[...]

Er staat niet echt een app als groot verbruik. Wat raadt je dan aan om te testen?
Ik heb nu 4minuten SOT en nu al 90%
even je cache clearen in recovery en anders een volledige reinstall.

• Dubrillion
FrankoNL schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:29:
[...]

even je cache clearen in recovery en anders een volledige reinstall.
Ik heb een factory reset gedaan. Ik heb alleen niet echt het verschil dat het uitmaakt. Telefoon gaat nog steeds redelijk snel leeg. Beetje jammer van de data
Pagina: 1 ... 71 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support