Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46
Dubrillion schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:54:
[...]

Ik heb een factory reset gedaan. Ik heb alleen niet echt het verschil dat het uitmaakt. Telefoon gaat nog steeds redelijk snel leeg. Beetje jammer van de data
Dan is een software probleem wel nagenoeg uitgesloten. Mogelijk is de batterij gewoon toevallig gaar geworden?

Anders even langsgaan bij een Samsung punt.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-11 15:31
Dubrillion schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:54:
[...]

Ik heb een factory reset gedaan. Ik heb alleen niet echt het verschil dat het uitmaakt. Telefoon gaat nog steeds redelijk snel leeg. Beetje jammer van de data
Maar heb je ook meteen alle apps terug gezet?

Na een factory reset zou ik even wachten met een backup terug zetten. Dan pas weet je of het aan het toestel ligt of een bepaalde app die nog niet geoptimaliseerd is.

Als blijkt dat er na een factory reset geen drain is dan langzaamaan app voor app installeren.
Is er wel meteen een drain dan is er zeker iets aan de hand.

Wat je ook kan proberen is het toestel in vliegtuig stand zetten. Als blijkt dat de drain weg is dan zit het in de verbinding.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Of je staat het toestel een keer in veilige modus. Heb je ook alleen de stock apps, is je batterijduur dan goed ligt het eerder aan een geïnstalleerde app

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 15:39
Ik heb nu alleen de "nodige" apps terug gezet. De batterij duur is wel wat beter geworden. Maar bedankt voor de tips tot zover.

Ondersteund de S8 nu Picture in Picture zoals Android standaard doet? En hoe werkt het?

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
Dubrillion schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:44:
Ik heb nu alleen de "nodige" apps terug gezet. De batterij duur is wel wat beter geworden. Maar bedankt voor de tips tot zover.

Ondersteund de S8 nu Picture in Picture zoals Android standaard doet? En hoe werkt het?
Ik merk het met google maps. Als je naar een andere app gaat blijft maps PIP

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hij ondersteunt een soort split screen. Dat zet je aan door op de knop "taakbeheer" te drukken en dan op de knop naast het kruis te drukken. Soms staat er dan ook een PiP knopje bij, bijvoorbeeld bij Whatsapp

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zorian schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:29:
[...]

* Zorian heeft ook de S8 in coral blue. :Y
Hele mooie kleur inderdaad. Gefeliciteerd met je nieuwe toestel. :)
Nou, vandaag dus de S8+ binnen (in coral blue)... met een Samsung rear cover.

Ik kom van de S7 edge af en dit zijn een aantal eerste indrukken:

- Het scherm is huge...
- Qua formaat (breedte)... op het randje... het had geen 5 mm breder mogen zijn :9 Misschien toch de reguliere S9?
- Gezichtsherkenning is hit & miss
- De originele cover past er erg goed bij: voegt nauwelijks wat aan het formaat toe, maar toch (lichte) bescherming
- De vingerafdruk scanner: ik kom met mijn vinger toch wat vaker over de camera dan ik had verwacht... niet heel fijn (natuurlijk wel bekend issue)
- Digitale thuisknop went snel
- Speaker is niet verbeterd, misschien zelfs een tikkeltje slechter
- Earphone is wel duidelijker en luider dan op de S7 edge
- Totaal niet verwacht: de software is soms net wat anders dan op de S7 edge, bijv de interface om een app te verwijderen... ziet er allemaal net wat gelikter uit
- Bixby eerste indruk is oké, maar te vroeg om iets over te zeggen
- Bereik lijkt iets beter + 4G lijkt hogere snelheden te halen... haalde met een speedtest 200 Mbps :o

Het formaat is toch wel groot. Ik had hem natuurlijk alleen aantal keer in mijn handen gehad, maar in dagelijks gebruik is-ie toch flink. Ik denk dat het vooral even wennen is; dat ga ik de komende week even aankijken.

De vingerafdruk scanner zo naast de camera is toch echt flink irritanter dan ik had verwacht.

Even aankijken de komende week hoe die mij verder bevalt. Afhankelijk daarvan: houden of retour. :)

• Zorian
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Uniciteit schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:32:
[...]

Nou, vandaag dus de S8+ binnen (in coral blue)... met een Samsung rear cover.

Ik kom van de S7 edge af en dit zijn een aantal eerste indrukken:

- Het scherm is huge...
- Qua formaat (breedte)... op het randje... het had geen 5 mm breder mogen zijn :9 Misschien toch de reguliere S9?
- Gezichtsherkenning is hit & miss
- De originele cover past er erg goed bij: voegt nauwelijks wat aan het formaat toe, maar toch (lichte) bescherming
- De vingerafdruk scanner: ik kom met mijn vinger toch wat vaker over de camera dan ik had verwacht... niet heel fijn (natuurlijk wel bekend issue)
- Digitale thuisknop went snel
- Speaker is niet verbeterd, misschien zelfs een tikkeltje slechter
- Earphone is wel duidelijker en luider dan op de S7 edge
- Totaal niet verwacht: de software is soms net wat anders dan op de S7 edge, bijv de interface om een app te verwijderen... ziet er allemaal net wat gelikter uit
- Bixby eerste indruk is oké, maar te vroeg om iets over te zeggen
- Bereik lijkt iets beter + 4G lijkt hogere snelheden te halen... haalde met een speedtest 200 Mbps :o

Het formaat is toch wel groot. Ik had hem natuurlijk alleen aantal keer in mijn handen gehad, maar in dagelijks gebruik is-ie toch flink. Ik denk dat het vooral even wennen is; dat ga ik de komende week even aankijken.

De vingerafdruk scanner zo naast de camera is toch echt flink irritanter dan ik had verwacht.

Even aankijken de komende week hoe die mij verder bevalt. Afhankelijk daarvan: houden of retour. :)
Ik heb expres de gewone S8 genomen omdat als ik de telefoon in mijn hand hou mijn vinger op natuurlijke wijze perfect op de scanner valt.
Inmiddels weet ik niet meer beter, en thuis+auto gebruik ik locatie/bluetooth gebaseerde Smart Lock dus heb ik de scanner ook niet nodig als ie op tafel ligt of in de houder zit. :)

Wacht trouwens maar tot je Android 8 met Samsung Experience 9 krijgt, allemaal nog een hele slag gelikter en mooier. ;)
En natuurlijk wel een echte Tweaker wezen, ding rooten en custom ROM erop gooien hè. :D

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
@Uniciteit vingerafdrukscanner is gewoon kwestie van wennen. Ik gebruik hem voor ontgrendelen en verschillende apps. Ideaal en werkt perfect. Ik ga echt niet over de camera met mijn vinger.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Uniciteit ik vond de S8+ ook te groot/breed. Ik kom van een BlackBerry Priv en kon ook de S8+ of zelfs Note 8 nemen, maar hoewel dat verleidelijk was geen ik het toch niet gedaan omdat ik de Priv in de praktijk de lomp groot en zwaar vond. Ik merk dat ik de S8 echt een super formaat vind. Relatief smal (smaller dan de S5 van mijn vrouw met 5.2" scherm) en toch een groot scherm. Doordat hij zo smal en dun is ligt hij ook lekker in de hand. Veel dingen zijn voor mij nog met één hand te bedienen.
De irisscanner werkt bij mij ook voor geen meter, maar de vingerafdrukscanner doet het prima en ik tik eigenlijk nooit per ongeluk op de camera.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zorian schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:05:
[...]

Ik heb expres de gewone S8 genomen omdat als ik de telefoon in mijn hand hou mijn vinger op natuurlijke wijze perfect op de scanner valt.
Inmiddels weet ik niet meer beter, en thuis+auto gebruik ik locatie/bluetooth gebaseerde Smart Lock dus heb ik de scanner ook niet nodig als ie op tafel ligt of in de houder zit. :)

Wacht trouwens maar tot je Android 8 met Samsung Experience 9 krijgt, allemaal nog een hele slag gelikter en mooier. ;)
En natuurlijk wel een echte Tweaker wezen, ding rooten en custom ROM erop gooien hè. :D
Die smart lock gebruik ik inmiddels ook voor de auto. Dat is toch een van de weinige écht vertrouwde apparaten haha. :)

Het rooten ga ik niet aan beginnen. Dat heeft er vooral mee te maken dat ik daar geen zin in heb. :9
Artwido schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:53:
@Uniciteit vingerafdrukscanner is gewoon kwestie van wennen. Ik gebruik hem voor ontgrendelen en verschillende apps. Ideaal en werkt perfect. Ik ga echt niet over de camera met mijn vinger.
Hij werkt inderdaad prima, maar tot dusver blijf ik wel steeds een hoekje van de camera meenemen (rechtshandig). Bij linkshandig gebruik is het absoluut geen probleem.
gwystyl schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:51:
@Uniciteit ik vond de S8+ ook te groot/breed. Ik kom van een BlackBerry Priv en kon ook de S8+ of zelfs Note 8 nemen, maar hoewel dat verleidelijk was geen ik het toch niet gedaan omdat ik de Priv in de praktijk de lomp groot en zwaar vond. Ik merk dat ik de S8 echt een super formaat vind. Relatief smal (smaller dan de S5 van mijn vrouw met 5.2" scherm) en toch een groot scherm. Doordat hij zo smal en dun is ligt hij ook lekker in de hand. Veel dingen zijn voor mij nog met één hand te bedienen.
De irisscanner werkt bij mij ook voor geen meter, maar de vingerafdrukscanner doet het prima en ik tik eigenlijk nooit per ongeluk op de camera.
Het is inderdaad een mooi formaat. Ik heb in het verleden de iPhone 6 Plus gehad en die vond ik wel echt te breed. De S8+ is naar mijn idee net wat minder breed, maar dus wel op het randje.
Wat formaat betreft kijk ik komende week even aan. Wat ik eerder al zei: komende week is echt even het uitproberen voor mij. Als hij in normaal gebruik toch te groot blijkt, dan stuur ik 'm retour en ga ik voor het kleinere model. :)

Ik wacht in ieder geval ook even sowieso de S9 af. Naar mijn verwachting zal-ie te duur zijn (op basis van de geruchten) en dan wordt het gewoon een 5.8" S8. :*) Mocht de prijs meevallen (of onverwacht echt 'wow'-functionaliteit hebben), dan is de S9 ook nog altijd een optie. O-)

------------------------
Nog even iets over de drukgevoelige thuisknop. Het liefst zou ik de balk onderin altijd uit beeld willen hebben en dus voor voor 'thuis' hard drukken onderin (of evt het menu omhoog swipen). Die functie is er ook. Maar ik merk dat ie dan soms ook een 'touch aanraking' erbij detecteert. Dus in Spotify klik je dan bijv. alsnog op een knop onderin én sluit af, of in Whatsapp opent ie bijv. een gesprek én sluit af.

• Zorian

Zorian

What the fox?

@Uniciteit je kan de gevoeligheid van die knop instellen. Ik heb ook ingesteld dat je keihard moet drukken voordat ie reageert want standaard druk ik hem ook in terwijl ie in mijn zak zit.

• MarcoMVE
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 20:44
Oreo crap grap. 4 dagen getest. Maar toch weer terug. Voornamelijk om mij batterij verbruik. Zefde aps. Clean install. Maar 35 procent meer batterij verbruik. Dus terug. Hopen dat de nieuwe build beter is.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
MarcoMVE schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:29:
Oreo crap grap. 4 dagen getest. Maar toch weer terug. Voornamelijk om mij batterij verbruik. Zefde aps. Clean install. Maar 35 procent meer batterij verbruik. Dus terug. Hopen dat de nieuwe build beter is.
Ik heb de crap update nu ook een tijdje in gebruik. En ook ik merk dat het verbruik een stuk hoger ligt dan anders. De eerste 2 dagen leek het een stuk beter dan de 7.0 versie. Maar daarna ging het wel erg hard met mijn batterij.

Daarnaast heb ik nog een dingetje na de update. De Samsung browser heeft regelmatig moeite om bepaalde websites volledig te laden. En geeft dan gewoon een wit scherm. Eerder heb ik daar nooit last van gehad.
Het volledig sluiten van de browser en weer starten, lost het vervolgens wel op.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 19:47

Garrett

Watercooler

MarcoMVE schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:29:
Hier precies dezelfde ervaring, dus met SamFirm even de laatste stock Nougat gedownload, met 25 a 26MB per seconde, ipv die sites waar je met 100kB/sec "mag" downloaden...
Teruggeflashed, opnieuw alles erop en weer zoals vanouds.
Zelfde settings als met CRAP en toch veel beter qua battery life, zowel in idle als in gebruik :)

I love watercooling

• Dubrillion
Toch ben ik dan niet te enige die niet tevreden was met het batterij verbruik.
Ik heb een volledige factory reset gedaan na 3 dagen niet meer de dag doorkomen. Nu is de batterij beter dan voorheen. Alleen nog niet zo goed als 7.0.

Op de voorpagina lees je dat Pixel gebruikers ook klagen. Misschien ligt het wel aan de beveiligingsupdate? Die staat op Februari en is er misschien gauw tussen gegooid door Samsung?

Al met al jammer dat ik de telefoon helemaal heb moeten resetten. Toch raak je altijd wat data kwijt die je niet meer terug krijgt. En ik ben er niet echt mee opgeschoten. En dat voor een high-end/high-budget telefoon.

• rico_13
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 23:02
Voor mijn Galaxy S8 een Dual Sim slot besteld, iemand hier ervaring ermee of dit Out of the box werkt?
Of dat er enkele aanpassingen in de firmware/hardware nodig zijn? Gaat dit helemaal niet werken op een reguliere S8?

Hier wordt vermeld van wel.. Linkje! --> https://www.mobielgadget....8s8plus-dual-simtray.html

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
rico_13 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:44:
Voor mijn Galaxy S8 een Dual Sim slot besteld, iemand hier ervaring ermee of dit Out of the box werkt?
Of dat er enkele aanpassingen in de firmware/hardware nodig zijn? Gaat dit helemaal niet werken op een reguliere S8?

Hier wordt vermeld van wel.. Linkje! --> https://www.mobielgadget....8s8plus-dual-simtray.html
Volgens mij gaat dat niet werken ivm de hardware. Voor zover ik weet zit er maar een sim kaart reader in.

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-11 02:56
rico_13 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:44:

Erg benieuwd of dit gaat werken

• rico_13
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 23:02
http://gadgetguideonline....ards-in-galaxy-s8-and-s8/

Zoals hier aangegeven zal dit inderdaad niet gaan werken i.v.m. de verschillen in hardware

Dju..

• DiMacho
Dubrillion schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:20:
Toch ben ik dan niet te enige die niet tevreden was met het batterij verbruik.
Ik heb een volledige factory reset gedaan na 3 dagen niet meer de dag doorkomen. Nu is de batterij beter dan voorheen. Alleen nog niet zo goed als 7.0.

Op de voorpagina lees je dat Pixel gebruikers ook klagen. Misschien ligt het wel aan de beveiligingsupdate? Die staat op Februari en is er misschien gauw tussen gegooid door Samsung?

Al met al jammer dat ik de telefoon helemaal heb moeten resetten. Toch raak je altijd wat data kwijt die je niet meer terug krijgt. En ik ben er niet echt mee opgeschoten. En dat voor een high-end/high-budget telefoon.
Heb hetzelfde probleem met de crap update. De accu haalde normaal van sochtends 100% tot de avond 35%. Nu is het toestel op 14% accu. Ga ook een full reset proberen. Ben benieuwd.

• Dubrillion
DiMacho schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:19:
[...]

Heb hetzelfde probleem met de crap update. De accu haalde normaal van sochtends 100% tot de avond 35%. Nu is het toestel op 14% accu. Ga ook een full reset proberen. Ben benieuwd.
Full reset scheelt wel wat. Batterij gaat weer langer mee dan toen ik de reset deed. Alsof Android een paar dagen alles inregeld of zoiets.

Toch volgende week maar een S9 kopen ;)

• DiMacho
Dubrillion schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:26:
[...]

Full reset scheelt wel wat. Batterij gaat weer langer mee dan toen ik de reset deed. Alsof Android een paar dagen alles inregeld of zoiets.

Toch volgende week maar een S9 kopen ;)
Haha dacht ik ook al aan. Mn S8 ziet er prima uit, dus kan er nog wat voor krijgen.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben vanwege het batterijverbruik van de CRAP oreo build terug naar AQL5 nougat. Sindsdien heb ik weer mini-meldingen zoals deze (sorry voor video-link, is een gifje die ik op XDA vond)
[Video: https://media.giphy.com/media/3o7btVlUtbdelu4L4I/giphy.mp4]

Ik weet dat ik deze in het verleden ook gehad heb, en dat ik ze toen uitgekregen heb. Ik wist alleen niet meer hoe ik dat gedaan had. Ik heb nu de tip in dit topic gevolgd, namelijk Edge lighting uitzetten. Blijkbaar geven apps die edge lighting meldingen geven ook die kleine meldingen. Ik wil graag de gewone 2cm hoge balk over de hele breedte van het scherm, zodat ik de eerste regel van een appje bijvoorbeeld makkelijk kan lezen ipv dat ik moet turen naar wat er in zo'n klein balkje langskomt.

Ik weet niet of ik er anderen mee help, maar ik hoop dat ik deze post terug kan vinden op het moment dat het weer verandert in de toekomst :)
Galaxy S8 Android Oreo rollout has been resumed

The sordid tale of the botched Galaxy S8 Android Oreo release has (hopefully) ended today as Samsung has now started rolling out the Android 8.0 Oreo update for the handset once again.

Samsung first released the Android 8.0 Oreo update for the Galaxy S8 and the Galaxy S8+ earlier this month but it halted the rollout merely a week after the update was released. We exclusively reported that Samsung had halted the Galaxy S8 Android Oreo release due to unexpected rebooting experienced by some users.

Galaxy S8 Android Oreo rollout resumed
We had also mentioned in our report that Samsung was developing a new firmware version for the Galaxy S8 Android Oreo update and it’s now rolling out firmware version G950FXXU1CRB7 and G955XXU1CRB7 for the Galaxy S8 and the Galaxy S8+.

The firmware update file weighs in at just over 530MB for those who are already on Android 8.0 Oreo on the Galaxy S8 duo. The file size will be considerably larger for those who have yet to update to Oreo. The rollout has been resumed in Germany and it’s only a matter of time before the update starts rolling out once again in other markets where the update had previously been released.

The Galaxy S8 Android Oreo update is now rolling out for users in Germany over-the-air. We’ll update you as soon as it goes live in other markets..

Source: SamMobile

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11 20:26
henklbr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:31:
Galaxy S8 Android Oreo rollout has been resumed

The Galaxy S8 Android Oreo update is now rolling out for users in Germany over-the-air. We’ll update you as soon as it goes live in other markets..

Source: SamMobile
Ik krijg de update nu binnen, zit ook al op 8.0. Ben zeer benieuwd straks ff installeren.

automation fanboy

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zal je uiteraard zien, net een dag nadat ik terug ben gegaan naar Nougat. Nou ja, ik kijk het wel even aan. Als de batterijdrain zo beroerd blijft onder Oreo, blijf ik nog even Nougat draaien.

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-11 02:56
Ik ga zeker niet updaten,wacht mooi de reacties af,te vaak in het verleden bugs gehad met verschillende upgrades.
Verlopig draait alles top en zie de noodzaak er eigenlijk ook niet van in.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:23
Hopelijk snel weer update.zip beschikbaar van CRAP naar deze build :)

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 16:18
Het lijkt me niet dat ze zo snel eventuele batterij drain problemen hebben opgelost. Dan wacht ik nog even. Ik heb geen zin om een factory reset te doen. In de root-dagen vroegâh was dat zo gepiept met Titanium Back-up, nu heb ik daar meer moeite mee.

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb even een vraag voor mensen die de S8 al een jaar of langer gebruiken.
Reageren mag ook via DM als anders het topic vervuild raakt.

Zelf ben ik vorig jaar overgestapt op een iPhone omdat ik met de Samsungs altijd het probleem had dat mijn accu het binnen een jaar geen dag meer uithield. Hoe is jullie ervaring met de S8? Gaat de accu snel achteruit binnen een jaar of merken jullie geen verschil? Reden dat ik het vraag is omdat ik misschien toch weer terug wil naar Android. Alvast beankt

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 16:18
Teletekst schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:15:
Ik heb even een vraag voor mensen die de S8 al een jaar of langer gebruiken.
Reageren mag ook via DM als anders het topic vervuild raakt.

Zelf ben ik vorig jaar overgestapt op een iPhone omdat ik met de Samsungs altijd het probleem had dat mijn accu het binnen een jaar geen dag meer uithield. Hoe is jullie ervaring met de S8? Gaat de accu snel achteruit binnen een jaar of merken jullie geen verschil? Reden dat ik het vraag is omdat ik misschien toch weer terug wil naar Android. Alvast beankt
Mijn ervaring is niet dat de accu per se aan kracht verliest (meer dan andere merken), maar het systeem wel gevoeliger is voor allerlei (wel of niet shady) apps die in de achtergrond de accu leegtrekken. Ik meen me te herinneren dat de S8 juist een iets anders type accu dat die gedurende meerdere laadcycli zijn capaciteit beter kon behouden.

Als je heel veel apps installeert en je niet bezig wil houden met in de gaten houden wat ze in de achtergrond doen is de kans reëel dat dat op den duur problemen gaat geven. Iemand in mijn omgeving heeft recent een Huawei Mate 10 gekocht. Je kan deze zodanig instellen dat hij heel extreem apps gaat killen in de achtergrond. Daarmee mis je wat functionaliteiten maar de accuduur is (vooral in idle) extreem goed.

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Accu van S8 is nooit slecht geweest en na firmware-updates gaat accu meestal langer mee c.q. eerder in de slaapstand..

Snap nog steeds het "sluimer-verhaal" niet.. Twitter gebruikte te veel accu.. dan maar op continu-sluimeren zonder push-notificaties, dacht ik.. maar die ontvang ik ook in de continu-sluimerstand..

Ben wel "bang" voor het accugebruik na de Oreo-update.. nieuwe Androidversies zijn bij Samsung altijd spannend.. en na het uitblijven van veiligheidsupdates over zo'n lange tijd overweeg ik na een echte Android-tablet ook maar voor de volgende Pixel-telefoon te gaan na zes Galaxy-toestellen.. pure Android heeft Samsung langzaam ingehaald wat opties betreft en werkt zoveel eenvoudiger zonder al die dubbele apps..

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 19:59
Is er een manier om de Oreo update handmatig te downloaden, eventueel via PC, en zo te installeren?

• DiMacho
Punkbuster schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:34:
[...]

Ik krijg de update nu binnen, zit ook al op 8.0. Ben zeer benieuwd straks ff installeren.
PHN of een ander toestel!?

• Punkbuster
Amazon.de toestel, dus DBT

automation fanboy

• Razer
Daar gaan we dan:

Update.zip from G950FXXU1CRAP to G950FXXU1CRB7 for SD -
https://cloud.mail.ru/public/4gMz/PujZmXNAz

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-11 10:17
ik heb een PHN toestel en ik krijg de update ook al (OTA) binnen. Ik zat ook al op 8.0

[ Voor 13% gewijzigd door avec_style op 22-02-2018 12:49 ]

• FrankoNL
Dat is apart, ik heb ook een amazon.de toestel en nog geen update. PHN/PHN/DBT

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 19:30
avec_style schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:48:
ik heb een PHN toestel en ik krijg de update ook al (OTA) binnen. Ik zat ook al op 8.0
Vreemd, ik niet (heb een PHN S8). Ik snap nooit wat van de uitrol van updates....
Jij hebt dus GEEN PHN-toestel! PHN heeft deze update (nog) niet namelijk!

Post eens een screenshot van de software-info, HELEMAAL compleet van top tot teen...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Punkbuster
FrankoNL schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:55:
[...]

Dat is apart, ik heb ook een amazon.de toestel en nog geen update. PHN/PHN/DBT
Ik zat al wel op de 8.0 release die terug getrokken is.

automation fanboy

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Razer schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:33:
Daar gaan we dan:

Ik krijg er een error mee. Ik heb schijnbaar iets met dreamltexx 2 ipv 1

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Razer
AllSeeyinEye schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:47:
[...]

Ik krijg er een error mee. Ik heb schijnbaar iets met dreamltexx 2 ipv 1
Je hebt S8+?
Op gewone S8 hier zonder problemen gebruikt.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Razer schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:48:
[...]

Je hebt S8+?
Op gewone S8 hier zonder problemen gebruikt.
Oh, stom, ja. My mistake. Heb de 955f.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• avec_style
henklbr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:46:
[...]

Jij hebt dus GEEN PHN-toestel! PHN heeft deze update (nog) niet namelijk!

Post eens een screenshot van de software-info, HELEMAAL compleet van top tot teen...
https://i.imgur.com/iTH1IkD.jpg

Ik zag onder SW-versie DBT/PHN/NZC staan. Vandaar dat ik dacht dat dit de PHN versie was. Mocht dat niet zo zijn dan hoor ik dat graag.
avec_style schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:04:
[...]

https://i.imgur.com/iTH1IkD.jpg

Ik zag onder SW-versie DBT/PHN/NZC staan. Vandaar dat ik dacht dat dit de PHN versie was. Mocht dat niet zo zijn dan hoor ik dat graag.
Active CSC = DBT (Duitsland UN-branded)
SIM CSC = PHN (Nederland UN-branded)
Product-code - NZC (Nieuw Zeeland)

Waar heb jij je toestel gekocht?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
ik zit handmatig op G950FXXU1CRAP (PHN/PHN/PHN) maar nog geen OTA.. op de een of andere manier ben ik een beetje huiverig om een update.zip van een vage russische site erop te zetten

Strava

• Razer
Prulleman schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:15:
[...]

ik zit handmatig op G950FXXU1CRAP (PHN/PHN/PHN) maar nog geen OTA.. op de een of andere manier ben ik een beetje huiverig om een update.zip van een vage russische site erop te zetten
Kan alleen geinstalleerd worden als update.zip signed is door Samsung. Wat dan ook geval is, als de update zip ook maar iets modified is komt signature niet meer overeen en kan bestand niet meer gebruikt worden. So, don't worry en update away.

• Prulleman
thanks, is er een changelog beschikbaar?

Strava

• Razer
Prulleman schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:19:
thanks, is er een changelog beschikbaar?
De standaard:

https://i.imgur.com/BxwnjHp.jpg

Recovery en bootloader schijnen in elk geval aangepast te zijn.

• Prulleman
hmmm, ik heb wat moeite om abd sideload te starten, als ik die regel in recovery selecteer, dan reboot ie gelijk naar de bootloader, ik zie nog heel kort iets van topping of iets dergelijks onderin staan..
vanavond maar eens een SD kaartje opsnorren.

De vorige keer ging het vanzelf...

Strava

• DiMacho
Daar gaan we dan:

Thanks gebruikt! Gaannhem eens testen. Hoop dat de accu in tegenstelling tot de CRAP update lamger meegaat.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ben benieuwd naar de update; voornamelijk hoe lang het duurt voordat VDF hem krijgt :+

• avec_style
henklbr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:11:
[...]

Active CSC = DBT (Duitsland UN-branded)
SIM CSC = PHN (Nederland UN-branded)
Product-code - NZC (Nieuw Zeeland)

Waar heb jij je toestel gekocht?
Toestel komt uit nieuw-zeeland. Ik heb hier ooit de PHN versie op geflashed. Dat zou volgens mij de laatste 2 codes moeten verklaren. Ik heb geen flauw idee waarom hij DBT aangeeft bij Active CSC.

• pnnr
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik blijf problemen hebben met battery drain door google services / google play services. Deze staat steevast op nr 1 in battery usage als ik de telefoon niet gebruik, en consumeert een paar % per uur. Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Daar gaan we dan:

Mail.ru? Is dit een download met extra's? :?

[ Voor 39% gewijzigd door Tranzy op 22-02-2018 16:22 ]

Ik heb ook een leuke computer..

• Razer
Tranzy schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:22:
[...]

Mail.ru? Is dit een download met extra's? :?
Zucht... Het is gewoon een fileshare platform:

Razer in "[Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie"

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Niet zuchten graag alsof ik het al 10 keer aan je gevraagd heb. Dropbox, Onedrive etc.. ok .. :(

Ken het! Maar ben nog altijd terughoudend.

btw.. heb in mijn verleden genoeg shit verwijderd van pc's afkomstig en met verwijzingen naar mail.ru

[ Voor 11% gewijzigd door Tranzy op 22-02-2018 16:36 ]

Ik heb ook een leuke computer..

• Razer
Tranzy schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:26:
[...]
btw.. heb in mijn verleden genoeg shit verwijderd van pc's afkomstig en met verwijzingen naar mail.ru
Het is gewoon een Russische Dropbox, zoals ook op Dropbox kan één ieder hier opzetten wat hij wilt, dus ook malafide zaken. Echter gaat dit dus niet met een aangepast update.zip door de signatures die door je telefoon gecontroleerd worden.

• _Nick__
  • Niet online
pnnr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:58:
Ik blijf problemen hebben met battery drain door google services / google play services. Deze staat steevast op nr 1 in battery usage als ik de telefoon niet gebruik, en consumeert een paar % per uur. Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?
App (Google play services) openen via Apps in Instellingen en updates verwijderen..

Wordt automatisch weer geüpdate met een Google app.. scheelt meestal..

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 17:08
pnnr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:58:
Wifi aan? Zet 't eens uit en reboot je toestel eens. Ik ging twee weken terug naar fabrieksinstellingen en ben gaan opbouwen, omdat ik niet goed werd van de Google Play Services. Had aan het einde van de dag zo 30%/40%/50% gebruikt. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat het niet eens de apps waren die de boel leegslurpten, maar dat op de één of andere manier de Wifi op mijn werk mijn telefoon helemaal gek maakten. Het uitzetten van het draadloos internet loste het op.

Hoe ik daarvoor een oplossing vind weet ik nog niet, maar het is een begin ;)

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:06
Ja, hier ook battery drain door Google Play Services. Vanmiddag nog 100% opgeladen en nu nog maar 23%.

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:40:
hmmm, ik heb wat moeite om abd sideload te starten, als ik die regel in recovery selecteer, dan reboot ie gelijk naar de bootloader, ik zie nog heel kort iets van topping of iets dergelijks onderin staan..
Hier hetzelfde. De vorige keer had ik dat juist bij het selecteren van SD. Dit keer werkte SD juist wel.
Mijn buildnummer is nu CRB7, maar de baseband-versie blijft CRAP.

[ Voor 7% gewijzigd door Octopuz op 22-02-2018 22:58 ]

• Prulleman
SD update deed het wel, misschien dat recovery bij de CRAP versie niet ok was..

Strava

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11 12:37
BobB schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:42:
[...]

Wifi aan? Zet 't eens uit en reboot je toestel eens. Ik ging twee weken terug naar fabrieksinstellingen en ben gaan opbouwen, omdat ik niet goed werd van de Google Play Services. Had aan het einde van de dag zo 30%/40%/50% gebruikt. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat het niet eens de apps waren die de boel leegslurpten, maar dat op de één of andere manier de Wifi op mijn werk mijn telefoon helemaal gek maakten. Het uitzetten van het draadloos internet loste het op.

Hoe ik daarvoor een oplossing vind weet ik nog niet, maar het is een begin ;)
was bij mij denk ik ook het probleem paar maanden terug. Wifi staat nu uit op het werk en dat scheelt heel veel. Geen ideale workaround maarja toch data abbo van het werk ;-)

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-11 12:23
Ik heb een beetje een vaag probleem. Het is niet ernstig maar het irriteert me wel en tot nu toe heb ik nog geen oplossing gevonden...

De situatie is als volgt:
Ik heb de S8 en een Ford Fiesta uit 2010. So far so good. Telfoon koppeld gewoon met BT en bellen en muziek afspelen gaat zonder probleem.
Echter als ik gebruik maak van alleen maps navigatie dan krijg ik met geen mogelijkheid gesproken navigatie uit de boxen.
Pas als ik muziek aanzet via de s8 en spotify dan krijg ik ook de gesproken navigatie & Flitsmeister geluiden.

Het lijkt erop alsof het niet doorkomt of geblokkeerd word...

Iemand bekend met dit probleem, of een oplossing?

Ik kwam wel vergelijkbare draadjes tegen maar dat gaat over Waze en ook geen oplossing...
https://forum.xda-develop...lp/waze-s8-audio-t3624081

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

https://www.nu.nl/mobiel/...j-achtergrondgebruik.html

Ze gaan wel heel hard, Android Oreo is nog niet eens volledig uit voor alle merken en ze beginnen alweer over een nieuw besturingssyteem haha..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• -Bas
  • Laatst online: 14-11 13:46
G_Dragon schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:23:

Ze gaan wel heel hard, Android Oreo is nog niet eens volledig uit voor alle merken en ze beginnen alweer over een nieuw besturingssyteem haha..
De ontwikkeling van Android is natuurlijk niet gestopt na de release van Oreo. :+

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51

Volgens mij doen ze al sinds het begin jaarlijkse releases. De fabrikanten lopen gewoon heel erg achter

• Dubrillion
https://imgflip.com/i/2556nr

[ Voor 233% gewijzigd door Dubrillion op 23-02-2018 12:07 ]

• sjaool
  • Laatst online: 00:19

sjaool

Every life should have 9 cats

Dat is niks vreemds. Het is net als met games die zijn ook jaren in ontwikkeling. Probleem is alleen dat mensen zich de kop gek laten maken en dus vanaf nu gaan lopen zeuren dat fabrikanten achterlopen. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Nixo schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:52:
Ik heb de S8 en een Ford Fiesta uit 2010. So far so good. Telfoon koppeld gewoon met BT en bellen en muziek afspelen gaat zonder probleem.
Echter als ik gebruik maak van alleen maps navigatie dan krijg ik met geen mogelijkheid gesproken navigatie uit de boxen.
Pas als ik muziek aanzet via de s8 en spotify dan krijg ik ook de gesproken navigatie & Flitsmeister geluiden.
Heb je al gekeken of de nieuwe functie 'Dubbele audio' in de Bluetooth-instellingen (onder de drie stipjes) iets verbetert?

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-11 12:23
Octopuz schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:45:
[...]

Heb je al gekeken of de nieuwe functie 'Dubbele audio' in de Bluetooth-instellingen (onder de drie stipjes) iets verbetert?
Thnx die kende ik nog niet. Ik zal vanmiddag kijken of het verschil maakt!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Dan ga je hem toch rooten en zet je er iets als LineageOS op? Heb je je zin.

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11 22:31
Nixo schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:52:
Ik heb een beetje een vaag probleem. Het is niet ernstig maar het irriteert me wel en tot nu toe heb ik nog geen oplossing gevonden...

De situatie is als volgt:

Het lijkt erop alsof het niet doorkomt of geblokkeerd word...

Iemand bekend met dit probleem, of een oplossing?

Ik kwam wel vergelijkbare draadjes tegen maar dat gaat over Waze en ook geen oplossing...
https://forum.xda-develop...lp/waze-s8-audio-t3624081
Misschien een stomme vraag, maar heb je de radio ook op Bluetooth staan als je alleen maps gebruikt? Met mijn Fiesta uit 2013 en S8 werkt Google Maps dan wel zonder iets extra's ingesteld te hebben.

Flitsmeister heeft nog een optie om een telefoontje te simuleren, de meldingen komen dan op elke geluidsbron binnen, ideaal :) Google Maps heeft dat helaas niet voorzover ik weet.

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-11 14:48
Verwachten jullie nog een prijsdaling voor de S8 na de launch van de S9 zondag?

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11 14:53
Laat ons hopen he :)

• Prulleman
Koja78 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 09:45:
Verwachten jullie nog een prijsdaling voor de S8 na de launch van de S9 zondag?
Die discussie mag hier:
[Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen

Strava

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
DiMacho schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:11:
[...]

Thanks gebruikt! Gaannhem eens testen. Hoop dat de accu in tegenstelling tot de CRAP update lamger meegaat.
Is deze ene zip genoeg voor de update? Bij de CRAP update moesten er 2 zipjes geflashed worden.

Mijn update beheer geeft nog steeds aan dat de CRAP update de laatste is.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Is er al een update zip voor de S8+?

• DiMacho
kendo schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:18:
[...]

Is deze ene zip genoeg voor de update? Bij de CRAP update moesten er 2 zipjes geflashed worden.

Mijn update beheer geeft nog steeds aan dat de CRAP update de laatste is.
Was genoeg! Werkt prima tot nu toe

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:17
Is er iemand die enig idee heeft wanneer 8.0 uitkomt voor de XX serienummer reeks?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-11 15:31
Antrax schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:36:
Is er iemand die enig idee heeft wanneer 8.0 uitkomt voor de XX serienummer reeks?
Dat weet niemand maar wat bedoel je met de XX serie. Bedoel je PHN.

Gewoon de update downloaden naar SD kaart en updaten via recovery. Hoef je niet te wachten totdat hij in Nederland wordt uitgerold.

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:38
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:23:
Is er al een update zip voor de S8+?
Heeft iemand al een update.zip hiervoor gevonden?

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:17
Garret1410 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 18:45:
[...]

Dat weet niemand maar wat bedoel je met de XX serie. Bedoel je PHN.

Gewoon de update downloaden naar SD kaart en updaten via recovery. Hoef je niet te wachten totdat hij in Nederland wordt uitgerold.
Thanks zal ik doen! :9

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Heb mijn S8+ geupdate naar Oreo via ODIN van een redelijk oude firmware. Nu gezien het een full image was werkte het best vlot en ik zie geen issues (heb ook ene reset gedaan om problemen te voorkomen).

Hier is een linkje voor de geintresseerden:
https://forum.xda-develop...rmware-oreo-odin-t3753912

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• MarcoMVE
Wil hem ook graag updaten maar wel phn/ phn/phn houden. S8plus. Iemand???? Thanks

• Razer
MarcoMVE schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:39:
Wil hem ook graag updaten maar wel phn/ phn/phn houden. S8plus. Iemand???? Thanks
Hoe vaak gaan we zelfde vragen krijgen? Als je OXM based odin file gebruikt, dat is dus bijvoorbeeld die van DBT dan hou je gewoon PHN. Het is een multi csc voor Europa waar PHN ook in zit.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:36

Christiano007

Ich bin der champion

Heb een update binnen, telefoon komt van Amazon.de

Ter land, ter zee en in de kroeg

• MarcoMVE
Razer schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:17:
[...]

Hoe vaak gaan we zelfde vragen krijgen? Als je OXM based odin file gebruikt, dat is dus bijvoorbeeld die van DBT dan hou je gewoon PHN. Het is een multi csc voor Europa waar PHN ook in zit.
Dus krijg ik bij de volgende update de phn tegelijk met de unbranded phn nederland

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Nou linkje voor de s8+... 1e 3 links kunnen via Odin gewoon geflashed worden
https://forum.xda-develop...post75542949#post75542949

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• m0ridin
  • Laatst online: 05:31
Daar gaan we dan:

Thanks!

Zojuist mijn S8 (Exynos) geupdate en allemaal zonder issues... Had sowieso al geen problemen met de CRAP versie (wie bedenkt die afkorting ook), hopelijk ook geen issues met deze versie en who knows, misschien zelfs nog soepeler allemaal ;)

• FrankoNL
m0ridin schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:19:
[...]

Thanks!

Zojuist mijn S8 (Exynos) geupdate en allemaal zonder issues... Had sowieso al geen problemen met de CRAP versie (wie bedenkt die afkorting ook), hopelijk ook geen issues met deze versie en who knows, misschien zelfs nog soepeler allemaal ;)
Kwestie van op SD kaart zetten en flashen?

• m0ridin
  • Laatst online: 05:31
FrankoNL schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:46:
[...]

Kwestie van op SD kaart zetten en flashen?
Yup, zo uit mijn hoofd het volgende:

1. Op (externe) sdkaart zetten (geen idee of extern moet, maar las ik en zo heb ik het gedaan)
2. Booten naar (stock) recovery. Heb zelf ook geen custom recovery
3. Even wachten, de stock recovery doet eerst een automatische update.zip poging maar die slaagt niet, daarna kom je in het recovery menu uit
4. Kies update from sd kaart oid
5. Selecteer de update.zip en voila...

Maar alles op eigen risico enzo natuurlijk, zoek even op update.zip in dit topic en je vindt de posts met meer info...

• Prulleman
intern geheugen werkt niet, het moet via een losse SD kaart. Bij de eerste update (van 7 naar 8.0/crap) had ik geen losse SD kaart bij de hand en toen heb ik de ADB sideload optie gebruikt vanuit de stock recovery. Dat werkte prima. Bij de laatste update hetzelfde geprobeerd, maar bij het selecteren van de optie in recovery kwam er gelijk een reboot.. daarom uiteindelijk SD kaartje erin gestopt en vanuit recovery die optie geselecteerd, dat werkte gelukkig wel.

Strava

• J0YR1D3R
  • Niet online

Waarom zou Google moeten wachten tot alle merken klaar zijn met de uitrol voordat ze verder mogen met innoveren/ontwikkelen? Android Oreo is alweer ruim een half jaar uit:
Android "O" was officially released on August 21, 2017 under the name "Oreo".

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11 00:01

burgt

Starbass

Sirhc_95 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:57:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar heb je de radio ook op Bluetooth staan als je alleen maps gebruikt? Met mijn Fiesta uit 2013 en S8 werkt Google Maps dan wel zonder iets extra's ingesteld te hebben.

Flitsmeister heeft nog een optie om een telefoontje te simuleren, de meldingen komen dan op elke geluidsbron binnen, ideaal :) Google Maps heeft dat helaas niet voorzover ik weet.
Bji de TomTom app kan je ook de audio source instellen.

Maar normala moet je audio source dan inderdaad op BT staan, je kan dus niet tegelijk FM/CD/USB source luisteren en instructies krijgen via de bt media source. (eigenlijk heel logisch)

Sommige radios zijn sowieso vrij traag met sourceswitchen, risico is dus dat je de helft van de instructie mist bij een trage radio.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• ChristopheS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-10 09:45
m0ridin schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:25:
[...]

Yup, zo uit mijn hoofd het volgende:

1. Op (externe) sdkaart zetten (geen idee of extern moet, maar las ik en zo heb ik het gedaan)
2. Booten naar (stock) recovery. Heb zelf ook geen custom recovery
3. Even wachten, de stock recovery doet eerst een automatische update.zip poging maar die slaagt niet, daarna kom je in het recovery menu uit
4. Kies update from sd kaart oid
5. Selecteer de update.zip en voila...

Maar alles op eigen risico enzo natuurlijk, zoek even op update.zip in dit topic en je vindt de posts met meer info...
Deed helaas niets op mijn SM-G955F (LUX/LUX/PHN).
Liep in een error, bootloader gekozen en hij start op als ervoor (geen data verlies).
Pagina: 1 ... 72 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support