Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:00
ChristopheS schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:57:
[...]

Deed helaas niets op mijn SM-G955F (LUX/LUX/PHN).
Liep in een error, bootloader gekozen en hij start op als ervoor (geen data verlies).
Eh, hij is ook voor de G950F... de gewone S8. (Zie mijn post en naam van het bestand).

Valt me dus nog mee dat hij nog opstart en je niks kwijt bent.

• ChristopheS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-10 09:45
m0ridin schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:09:
[...]

Eh, hij is ook voor de G950F... de gewone S8. (Zie mijn post en naam van het bestand).

Valt me dus nog mee dat hij nog opstart en je niks kwijt bent.
Achzo, niet direct gezien dat het enkel voor de G950F was, ik wacht wel nog enkele maanden voor ik mijn over OTA krijg. Niet dat er echt iets nieuw wauw in zit.

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11 20:26
ChristopheS schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:17:
[...]

Achzo, niet direct gezien dat het enkel voor de G950F was, ik wacht wel nog enkele maanden voor ik mijn over OTA krijg. Niet dat er echt iets nieuw wauw in zit.
Hij is er ook gewoon voor de s8+ hoor. Is wel andere link
https://forum.xda-develop...nt/rom-galaxy-s8-t3749444

automation fanboy

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:06
Steeds krijg ik de melding van Google Play Store "Tik hier om veilige map in te schakelen" en als ik het weg swipe komt het weer terug. Meer hier last van? Nooit eerder gehad.

• ChristopheS
Daar vind ik de update.zip?

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Of je pakt deze, direct vanaf nougat met odin te updaten:
reyals in "[Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie"

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Zoals velen hobbyïsten (schrijf je dat zo?) al misschien gemerkt zullen hebben, kun je de huidige FW-updates naar Android 8.0 (Oreo) NIET flashen met de tot op heden beschikbare Odin's (v3.12.x).

De reden hiervoor is, dat Samsung een nieuwe compressie gebruikt in de update-bestanden (LZ4): de huidige Odin's kunnen daar niet mee overweg!

Op XDA is een beschrijving om de bestanden uit te pakken, opnieuw te re-packen etc., maar da's best wel ingewikkeld EN veel werk!

MAAR, er is GOED NIEUWS: een nieuwe Odin-versie heeft het licht gezien -> 3.13.1

Deze versie kan WEL overweg met de ORIGINELE update-bestanden, welke gecomprimeerd zijn met LZ4

Download Odin 3.13.1: https://mega.nz/#!l8Rhzah...KlB4jQltEe8YrzX7s6WGFw_-8

Flashen maar weer...

Your welcome... :)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• MarcoMVE
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 20:44
henklbr schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:31:
Zoals velen hobbyïsten (schrijf je dat zo?) al misschien gemerkt zullen hebben, kun je de huidige FW-updates naar Android 8.0 (Oreo) NIET flashen met de tot op heden beschikbare Odin's (v3.12.x).

De reden hiervoor is, dat Samsung een nieuwe compressie gebruikt in de update-bestanden (LZ4): de huidige Odin's kunnen daar niet mee overweg!

Op XDA is een beschrijving om de bestanden uit te pakken, opnieuw te re-packen etc., maar da's best wel ingewikkeld EN veel werk!

MAAR, er is GOED NIEUWS: een nieuwe Odin-versie heeft het licht gezien -> 3.13.1

Deze versie kan WEL overweg met de ORIGINELE update-bestanden, welke gecomprimeerd zijn met LZ4

Flashen maar weer...

[ Voor 8% gewijzigd door MarcoMVE op 26-02-2018 23:42 ]

• MarcoMVE
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 20:44
henklbr schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:31:

Flashen maar weer...

Dank je super.

Maakt het wat uit dat ik ze zelf met 7zip heb uitgepakt. Heb daarna kunnen flashen. Alles is goed gegaan. Of moet ik het opnieuw doen. Ik heb het zeg maar op de manier gedaan die behoorlijk wat werk is.

Gr ;)

• Mamoulian
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:30
Razer schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:59:
[...]

Dit zul je altijd houden met miljoenen verschillende apps en configuraties. Je zult zien als je wipe hebt gedaan en geen apps terug zet dat dit probleem niet voorkomt. Uiteraard ben ik er van de op hoogte dat Play Services vaker problemen veroorzaken, echter is dit 99 van 100 keer gevalletje configuratie of specifieke app die lastig doet.
Volledige factory reset gedaan en slechts de meest hoognodige apps (allen heel bekende en veilige apps) gezet. Na twee dagen was het weer zover. Van 100% naar 0% in nog geen twee uur met een kokend hete batterij. Deze "bug" volgt me al over verschillende Android versies en verschillende smartphones heen. Je kan er geen bal aan doen buiten telkens weer Google Play Services uitschakelen of je smartphone rebooten als je ziet dat hij weer begint warm te worden. Gek word je van dat ding. Na al die jaren ontwikkeling is Android nog steeds gebrekkig.
Dit is de laatste keer dat ik zoveel geld heb verprutst aan een toestel dat al gedoemd was voor ik het de eerste keer opstartte. En bovendien, ik ben allesbehalve alleen. Je moet maar eens rondzoeken hoeveel mensen een kreupele telefoon hebben dankzij een zoutgedraaide Google Play Services.

The Last European

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:22

DON PAPA

Tweaker-fan

Mamoulian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:59:
[...]

Volledige factory reset gedaan en slechts de meest hoognodige apps (allen heel bekende en veilige apps) gezet. Na twee dagen was het weer zover. Van 100% naar 0% in nog geen twee uur met een kokend hete batterij. Deze "bug" volgt me al over verschillende Android versies en verschillende smartphones heen. Je kan er geen bal aan doen buiten telkens weer Google Play Services uitschakelen of je smartphone rebooten als je ziet dat hij weer begint warm te worden. Gek word je van dat ding. Na al die jaren ontwikkeling is Android nog steeds gebrekkig.
Dit is de laatste keer dat ik zoveel geld heb verprutst aan een toestel dat al gedoemd was voor ik het de eerste keer opstartte. En bovendien, ik ben allesbehalve alleen. Je moet maar eens rondzoeken hoeveel mensen een kreupele telefoon hebben dankzij een zoutgedraaide Google Play Services.
Heb je dit ook als je geen WiFi aan heb staan ? Ik had namelijk een soort gelijk probleem toen mijn internet modem voor mijn vaste internet op zowel 2.8Ghz & 5Ghz aan stond met WiFi, dat trok ook mijn batterij van mijn S8+ als een gek leeg en stond Google Play Services ook bijna altijd boven aan bij het batterij verbruik met soms wel 92%. Nu heb ik alleen 2.8Ghz aan staan op mijn modem en is het probleem helemaal weg

• Mamoulian
EJSEJS schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:11:
[...]

Heb je dit ook als je geen WiFi aan heb staan ? Ik had namelijk een soort gelijk probleem toen mijn internet modem voor mijn vaste internet op zowel 2.8Ghz & 5Ghz aan stond met WiFi, dat trok ook mijn batterij van mijn S8+ als een gek leeg en stond Google Play Services ook bijna altijd boven aan bij het batterij verbruik met soms wel 92%. Nu heb ik alleen 2.8Ghz aan staan op mijn modem en is het probleem helemaal weg
Dit lijkt me vrij logisch omdat Google Play Services app aupdates verzorgt (die normaal gezien enkel via WiFi verlopen). Het grote probleem is dat je niet kan zien welke app voor problemen zorgt (en of het een systeemapp is). Misschien is dit probleem enkel gerelateerd aan TouchWiz zelf. Of de Facebook of Instagram meuk die Samsung standaard meelevert.

The Last European

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
Mamoulian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:59:
[...]

Telkens met dezelfde google account? Ook wel een een gloednieuwe geprobeerd? Vaak is dat de steady factor. Die dit veroorzaakt.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

rooten en een battery monitor gebruiken? Dan heb je de dader waarschijnlijk zo gevonden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Mamoulian
DiMacho schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:53:
[...]

Telkens met dezelfde google account? Ook wel een een gloednieuwe geprobeerd? Vaak is dat de steady factor. Die dit veroorzaakt.
Tof. Dus stel dat ik het kan oplossen met een nieuwe Google account mag ik alles weer opnieuw aankopen. Dus bye-bye cloud storage, aangekochte boeken en muziek. Lekker verdienmodel Google. En na zoveel tijd later: Rinse and repeat.

The Last European

• Mamoulian
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:10:
rooten en een battery monitor gebruiken? Dan heb je de dader waarschijnlijk zo gevonden.
Een gloednieuw toestel rooten en daardoor mijn garantie verkwanselen? Nee, laat maar.

The Last European

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Mamoulian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:45:
[...]

Dit lijkt me vrij logisch omdat Google Play Services app aupdates verzorgt (die normaal gezien enkel via WiFi verlopen). Het grote probleem is dat je niet kan zien welke app voor problemen zorgt (en of het een systeemapp is). Misschien is dit probleem enkel gerelateerd aan TouchWiz zelf. Of de Facebook of Instagram meuk die Samsung standaard meelevert.
Het was bij mij geen app die het probleem veroorzaakte, maar het constant wisselen tussen het 2.8Ghz en 5Ghz netwerk wat de S8+ bleef doen. En elke keer als hij wisselde (soms wel tig keer per minuut) melden hij zich opnieuw aan bij de Google Play Services waardoor die dus steeds boven aan stond. Vandaar mijn vraag heb je het ook als je WiFi uitstaat ?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mamoulian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:17:
[...]

Een gloednieuw toestel rooten en daardoor mijn garantie verkwanselen? Nee, laat maar.
Rooten is een aanpassing in software. Daarmee verspeel je je garantie niet, tenzij de garantieverlener kan aantonen dat de hardware kapot gegaan is door de aanpassing in de software.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Mamoulian
EJSEJS schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:18:
[...]

Het was bij mij geen app die het probleem veroorzaakte, maar het constant wisselen tussen het 2.8Ghz en 5Ghz netwerk wat de S8+ bleef doen. En elke keer als hij wisselde (soms wel tig keer per minuut) melden hij zich opnieuw aan bij de Google Play Services waardoor die dus steeds boven aan stond. Vandaar mijn vraag heb je het ook als je WiFi uitstaat ?
Ah. Dat is best interessant. En dat ga ik eens controleren. Thanks.

The Last European

• Mamoulian
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:18:
[...]

Rooten is een aanpassing in software. Daarmee verspeel je je garantie niet, tenzij de garantieverlener kan aantonen dat de hardware kapot gegaan is door de aanpassing in de software.
Meestal moet je al aangeven dat je je garantie opgeeft voordat je 'm kan rooten. En rooten is qua beveiliging ook niet aan te raden.

The Last European

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mamoulian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:26:
[...]

Meestal moet je al aangeven dat je je garantie opgeeft voordat je 'm kan rooten. En rooten is qua beveiliging ook niet aan te raden.
Dan zijn we klaar, toch? Jij accepteert geen hulp, want ook de wifi vraag wil je kennelijk niet beantwoorden. Dan is er voor ons verder niets te doen.

• Mamoulian
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:27:
[...]

Dan zijn we klaar, toch? Jij accepteert geen hulp, want ook de wifi vraag wil je kennelijk niet beantwoorden. Dan is er voor ons verder niets te doen.
Huh? De WiFi vraag wil ik gerust beantwoorden maar WiFi staat altijd aan en ik kan het alleen controleren of het helpt de WiFi uit te schakelen indien het probleem zich voordoet. Ik kan het dat zelf niet forceren dus moet ik noodgedwongen afwachten.

The Last European

• Mamoulian
EJSEJS schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:18:
[...]

Nog een vraagje: hoe zie je dat hij constant wisselt tussen de twee netwerken? Of heb je dit gecontroleerd via je router of zo?

The Last European

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Nou ik kwam er achter dat ik buiten de deur dit probleem eigenlijk nooit had, enkel als ik thuis was, dus toen was de link dat het met de verbinding (WiFi) te maken moest hebben snel gemaakt. Toen heb ik dus het 5Ghz WiFi netwerk uitgezet en vanaf dat moment was het probleem dus opgelost bij mij.

• Jer-r
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 13:35
Misschien een domme vraag maar:

Hoe sla ik een telefoonnummer in recent op in contacten bij een Galaxy S8?
Wanneer je bijvoorbeeld gebeld bent door een nummer en deze wil ik opslaan in contacten.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:40
Mamoulian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:34:
[...]

Nog een vraagje: hoe zie je dat hij constant wisselt tussen de twee netwerken? Of heb je dit gecontroleerd via je router of zo?
Wanneer jij thuis twee netwerken actief hebt, dus 2.4Ghz en 5.0Ghz, en beide netwerken zijn aangemeld op je telefoon, kan hij hiertussen gaan switchen.
Oplossing is om op je telefoon 1 netwerk te verwijderen. Dus lang drukken op betreffende verbinding, en dan "netwerk vergeten".
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:18:
[...]

Kan misschien wel zo zijn, maar je verliest ook meteen andere functies!

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:27:
[...]

Waar slaat deze opmerking op?

Hij accepteert wel hulp, maar omdat hij dat niet op JOUW manier wil doen (ROOTEN toestel) is het meteen dat hij geen hulp wil accepteren!

Niet iedereen wil zijn toestel rooten!

[ Voor 39% gewijzigd door henklbr op 27-02-2018 11:12 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

patrickt35 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:47:
[...]

Wanneer jij thuis twee netwerken actief hebt, dus 2.4Ghz en 5.0Ghz, en beide netwerken zijn aangemeld op je telefoon, kan hij hiertussen gaan switchen.
Oplossing is om op je telefoon 1 netwerk te verwijderen. Dus lang drukken op betreffende verbinding, en dan "netwerk vergeten".
Rename both 2.4GHz and 5GHz access points, then advance WiFi > WiFi priority then shift the 5GHz band above the 2.4GHz band..
Lijkt mij het handigste.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:19
Jer-r schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:38:

Wanneer je bijvoorbeeld gebeld bent door een nummer en deze wil ik opslaan in contacten.
Op het nummer tikken. Dan op de Details (i) en dan creëer contact.

Sowieso schrijf je zo!

• Jer-r
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 13:35
nadroJ schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:16:
[...]

Op het nummer tikken. Dan op de Details (i) en dan creëer contact.
Kijk! Domme vraag dus.. Thanx! 8)

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jer-r schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:38:

Op degene klikken waar het omgaat, dan komt er een menu met verschillende opties onder te staan, dan klik je op gegevens, en in het volgende scherm staat onderin contact opslaan

Oeps te laat :O

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:19
Jer-r schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:20:
[...]

Kijk! Domme vraag dus.. Thanx! 8)
Muah, ik moest de eerste keer ff kijken. Vind het te ver verstopt.

Sowieso schrijf je zo!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11 21:09
Vraagje... Ik heb een S8 met de software voor LUX.
Kan ik met Odin gewoon hier een Spaanse (PHE) of Duitse (DBT) software op flashen om te upgraden naar Oreo? Of geeft dit problemen?
Data loss maakt niet uit, was toch van plan om dat ding te resetten.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
Schmoove schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:29:
Kan ik met Odin gewoon hier een Spaanse (PHE) of Duitse (DBT) software op flashen om te upgraden naar Oreo? Of geeft dit problemen?
Nog maar een keer....

Samsung OXM Multi-CSC:

ACR AFG AFR ARO ATO AUT BGL BNG BRI BTC BTU CAC CAM CHO COO DBT DKR ECT EGY EON ETL EUR GLB ILO INS ITV KSA LAO LUX LYS MID MM1 MWD MYM NEE NPL ORX PAK PHE PHN ROM SEB SEE SEK SER SIN SKZ SLK SMA STH THL THR TMC TPA TPH TTT TUN TUR WTL XEF XEH XEO XEU XFE XME XSG XSP XTC XXV ZTO

Conclusie... Kan gewoon... Want in Europa Multi CSC Oxm die zich aanpast aan je sim... Waar dus ook DBT en LUX inzitten.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11 21:09
Thanks

• Mamoulian
Schmoove schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:29:
Hou er wel rekening mee dat FaceBook en Instagram standaard in de Duitse ROM ingebakken zitten (in de LUX versie zit FaceBook ook, kan je enkel uitzetten maar niet verwijderen). Indien je deze apps niet wenst te gebruiken ben je misschien beter af metd e Nederlandse versie (PHN). Je moet achteraf wel nog een complete reset uitvoeren anders blijft je CSC op de vorige landscode staan.

The Last European

Mamoulian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:40:
[...]

Hou er wel rekening mee dat FaceBook en Instagram standaard in de Duitse ROM ingebakken zitten (in de LUX versie zit FaceBook ook, kan je enkel uitzetten maar niet verwijderen). Indien je deze apps niet wenst te gebruiken ben je misschien beter af metd e Nederlandse versie (PHN). Je moet achteraf wel nog een complete reset uitvoeren anders blijft je CSC op de vorige landscode staan.
NEE dat blijft het niet...

Volgens mij weet jij niet hoe Multi-CSC OXM werkt...

In Multi-CSC OXM zitten deze CSC-bestanden (apart):
ACR AFG AFR ARO ATO AUT BGL BNG BRI BTC BTU CAC CAM CHO COO DBT DKR ECT EGY EON ETL EUR GLB ILO INS ITV KSA LAO LUX LYS MID MM1 MWD MYM NEE NPL ORX PAK PHE PHN ROM SEB SEE SEK SER SIN SKZ SLK SMA STH THL THR TMC TPA TPH TTT TUN TUR WTL XEF XEH XEO XEU XFE XME XSG XSP XTC XXV ZTO

Als je huidige CSC bv PHN is (PHN/PHN/PHN) dan BLIJFT deze ook PHN; er wordt niks uit het Duitse DBT bestand gehaald!

Doordat deze CSC's allemaal in OXM zitten, zijn de FW-updates ook altijd zo groot (OXM-bestand is over 450Mb!)

Dus geen onzin-verhalen vertellen als je niet helemaal weet hoe het zit...

• Mamoulian
henklbr schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:46:
[...]

NEE dat blijft het niet...

Volgens mij weet jij niet hoe Multi-CSC OXM werkt...

In Multi-CSC OXM zitten deze CSC-bestanden (apart):

Als je huidige CSC bv PHN is (PHN/PHN/PHN) dan BLIJFT deze ook PHN; er wordt niks uit het Duitse DBT bestand gehaald!

Doordat deze CSC's allemaal in OXM zitten, zijn de FW-updates ook altijd zo groot (OXM-bestand is over 450Mb!)

Dus geen onzin-verhalen vertellen als je niet helemaal weet hoe het zit...
Ik heb indertijds mijn (nieuwe) Duitse ROM op mijn Note 4 een volledige reset moeten geven voordat de updates opnieuw automatisch aangeboden werden, dat is alles.

The Last European

Mamoulian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:00:
[...]

Ik heb indertijds mijn (nieuwe) Duitse ROM op mijn Note 4 een volledige reset moeten geven voordat de updates opnieuw automatisch aangeboden werden, dat is alles.
De Note 4 had hele andere Firmware-files (1, de AP)

De update-procedure (en de Firmware-files) ijn sinds de Note 7 / S7-serie veranderd naar 4 aparte (AP BL CP HOME_CSC/CSC)

• Mamoulian
henklbr schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:02:
[...]

De Note 4 had hele andere Firmware-files (1, de AP)

De update-procedure (en de Firmware-files) ijn sinds de Note 7 / S7-serie veranderd naar 4 aparte (AP BL CP HOME_CSC/CSC)
Ik heb er geen problemen mee om een fout toe te geven. Goed om te lezen dat het nu (iets) vlotter werkt.

The Last European

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
Mamoulian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:15:
[...]

Tof. Dus stel dat ik het kan oplossen met een nieuwe Google account mag ik alles weer opnieuw aankopen. Dus bye-bye cloud storage, aangekochte boeken en muziek. Lekker verdienmodel Google. En na zoveel tijd later: Rinse and repeat.
Ik geef aan dat je daarmee kan kijken of het is opgelost. Even twee dagen testen. Weet je het zeker! Kleine moeite.

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
burgt schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:25:
[...]

Bji de TomTom app kan je ook de audio source instellen.

Maar normala moet je audio source dan inderdaad op BT staan, je kan dus niet tegelijk FM/CD/USB source luisteren en instructies krijgen via de bt media source. (eigenlijk heel logisch)
Ik kom net bij de audio-instellingen een optie tegen waarbij je één app kunt kiezen waarvan de audio naar een ander audio-apparaat wordt gestuurd (instellingen, geluiden, Afzonderlijk app-geluid). En daar kun je weer voor Bluetooth kiezen.

Lost niet het probleem aan de andere kant op uiteraard ;)

• bobdigi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 06:19
Gisteren ook maar even de update gedaan, was toch wel nieuwsgierig. Geen factory reset gedaan (misschien ga ik dat nog doen, ik vind het af en toe wel lekker om een 'clean' toestel te hebben.

Valt me op dat het toestel een stuk vlotter voelt met het openen van apps en scrollen door geopende apps. Ben wel benieuwd wanneer de officiele update uit gaat komen.
Mamoulian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:07:
[...]

Ik heb er geen problemen mee om een fout toe te geven. Goed om te lezen dat het nu (iets) vlotter werkt.
Zou idd vlotter moeten kunnen; maar da's helaas (nog) niet het geval...

Daarentegen kun je met Odin nu wel sneller FW flashen zonder te hoeven resetten (dankzij Multi-CSC OXM): er is altijd wel een land wiens CSC in OXM zit waar de FW eerder verschijnt... (zoals nu met Oreo ;) )

• Hakuna-Matata
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-10 01:40
Ik volg ff mee met dit topic.

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-11 14:29
Ik zit nu een update van 1378mb te downloaden.
Ik heb s8+ tele2 Nederland

Btw dat battery saver mogen ze wel slimmer maken.
Spotify was in sluimer gezet waardoor mijn auto geen liedjes ging afspelen. Het heeft 2 maanden geduurd tot ik erachter kwam. |:(

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:22

TinusTegengas

Formula Racing

raro007 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 06:33:
Ik zit nu een update van 1378mb te downloaden.
Ik heb s8+ tele2 Nederland
...
Hier ook op een S8 unbranded via vodafone

[ Voor 27% gewijzigd door TinusTegengas op 28-02-2018 06:40 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 09:50
TinusTegengas schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 06:39:
[...]

Hier ook op een S8 unbranded via vodafone
Hier loopt de download ook, wel zelf naar update moeten zoeken via het instellingen menu.

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:22

TinusTegengas

Formula Racing

Kan na de update de pictogram kaders niet meer uitzetten. Kan wel maar het werkt niet meer op alle pictogrammen als voorheen. Bij bijv. YT nu altijd een wit kader er omheen.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

• Octopuz
  • Niet online
Hier ook, unbranded KPN.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
Modbreak:graag even jullie aandacht voor dit prachtige topic:
[Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic

ik heb wat reacties die kant op gestuurd, daar kan de discussie over cases en screen protectors verder

Strava

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 15:39
Heb je zelf naar de update gezocht? Ik heb nog niks binnen. Zit wel al op 8.0 maar dan de CRAP versie!

• Razer
Dubrillion schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:27:
[...]

Heb je zelf naar de update gezocht? Ik heb nog niks binnen. Zit wel al op 8.0 maar dan de CRAP versie!
Wat wil je binnen krijgen als je al op de update zit? :?
Ik denk dat voor de laatste build even Smart Switch moet gebruiken, weet niet of er voor PHN nog een OTA komt van CRAP naar laatste build.

[ Voor 19% gewijzigd door Razer op 28-02-2018 09:30 ]

• Octopuz
  • Niet online
Dubrillion schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:27:
[...]

Ja, op een toestel dat op de laatste Nougat versie zat. Mijn eigen S8 had ik eerst handmatig naar CRAP bijgewerkt en daarna handmatig naar de laatste build. Misschien komt er geen OTA beschikbaar in NL van CRAP naar CRB7?
Razer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:29:
[...]

Wat wil je binnen krijgen als je al op de update zit? :?
Ik denk dat voor de laatste build even Smart Switch moet gebruiken, weet niet of er voor PHN nog een OTA komt van CRAP naar laatste build.
cc: @Dubrillion @Octopuz

Nope: in Nederland komt geen update van CRAP naar CRB7

CRAP is hier namelijk nooit uitgebracht...

• Dubrillion
henklbr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:46:
[...]

cc: @Dubrillion @Octopuz

Nope: in Nederland komt geen update van CRAP naar CRB7

CRAP is hier namelijk nooit uitgebracht...
Bedankt voor de snelle reacties. Dus CRB7 even handmatig op SD zetten en via recovery flashen?

• Razer
Dubrillion schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:50:
[...]

Bedankt voor de snelle reacties. Dus CRB7 even handmatig op SD zetten en via recovery flashen?
Of dat, of Smart Switch :) Of Odin natuurlijk ;)

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:58
Ik ben Oreo nu aan het downloaden. Zojuist binnengekomen op de unbranded versie.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Dubrillion
Razer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:53:
[...]

Of dat, of Smart Switch :) Of Odin natuurlijk ;)
Ik heb hem via de .ru site binnen gehaald. Gaan we dat maar even doen!
Dankje. Ik zat al te wachten op de update O-)
Dubrillion schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:50:
[...]

Installeren met Odin 3.13.1

Firmware PHN downloaden met bv SamFirm of via SamMobile

• Dubrillion
henklbr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:55:
[...]

Installeren met Odin 3.13.1

Firmware PHN downloaden met bv SamFirm of via SamMobile
SamMobile heeft nog geen PHN nederland 8.0 software

Als je PHN hebt, en Multi-CSC OXM (*#1234#) kun je ook de Franse installeren

https://www.sammobile.com...oad/G950FXXU1CRB7/208528/

Deze is Multi-CSC OXM, flash met Odin AP BL CP & HOME_CSC_OXM

CSC blijft PHN, en je data blijft intact

Flash je met CSC_OXM dan wordt je toestel gereset

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 13:02
Hier ota 8.0 gekregen. Oreo gaat als de brandweer zeg!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 16:18
harrybeuker schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:13:
Same here voor de S8+, voor het gedeelte gekregen dan. Nu aan het downloaden, ben benieuwd of ik verschil ga merken.

• wesvop
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-12-2023
harrybeuker schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:13:
Idd. Met Oreo lijkt de s8 op dit moment een stuk sneller.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:58
Zojuist de OTA geinstalleerd. Voelt zichtbaar sneller aan dan met Nougat. Nu nog even afwachten wat de batterylife gaat zijn, maar ik ben tot nu toe tevreden!

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:05
Fijn om te horen dat de update er is, het geduld wordt een keer beloond dus!

Vanavond maar even installeren, denk er over na om een even een complete reset te doen vanavond en even weer op 0 te beginnen, wellicht wel verstandig/fijn na zo'n grote update.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 13:02
wesvop schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:18:
[...]

Idd. Met Oreo lijkt de s8 op dit moment een stuk sneller.
lijkt niet zo maar het is zo :). Ook het ontgrendelen met je gezicht gaat nu echt supersnel. Voorheen had ik daar nog wel eens problemen mee en nu gaat het gelijk goed. Door de menu's en iconen heen gaat ook sneller. Verder nog niet alle functies ontdekt. Wel geinig dat je gifjes nu snel kan invoegen (optie op je keyboard)

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Zoals ik al aangaf in mijn post die geschopt is naar het accessoires topic. De update op mijn unbranded T-Mobile S8 vanmorgen ook binnen gekregen en ik moet zeggen het oogt inderdaad allemaal wel lekker snappy en snel. Batterij is van 50% tijdens install naar nu 25% gegaan. Zit een uurtje of 3 tussen. Tussentijds de telefoon nog wel een paar keer gebruikt en straks maar eens aan de lader. Tegenwoordig permanent bluetooth aan staan i.v.m. mijn Garmin Forerunner. Dus de batterij gaat tegenwoordig iets minder lang mee.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
ElectricHead schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:41:
Zoals ik al aangaf in mijn post die geschopt is naar het accessoires topic. De update op mijn unbranded T-Mobile S8 vanmorgen ook binnen gekregen en ik moet zeggen het oogt inderdaad allemaal wel lekker snappy en snel. Batterij is van 50% tijdens install naar nu 25% gegaan. Zit een uurtje of 3 tussen. Tussentijds de telefoon nog wel een paar keer gebruikt en straks maar eens aan de lader. Tegenwoordig permanent bluetooth aan staan i.v.m. mijn Garmin Forerunner. Dus de batterij gaat tegenwoordig iets minder lang mee.
Hij gaat waarschijnlijk veel updates downloaden omdat je op een nieuwe versie zit. Zulke dingen kan je pas na een dag zeggen.

Na een handmatige check komt de update hier ook binnenrollen

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 28-02-2018 11:47 ]

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 13:33
TinusTegengas schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:28:
Kan na de update de pictogram kaders niet meer uitzetten. Kan wel maar het werkt niet meer op alle pictogrammen als voorheen. Bij bijv. YT nu altijd een wit kader er omheen.
Geen vooruitgang als je het mij vraagt. Google Maps bijvoorbeeld ziet er nogal raar, uitgerekt uit. Ik zou ook geen oplossing weten. Icon Packs uit de Play Store zijn niet compatible met de Samsung Launcher en Icon Packs via Samsung zelf, uit hun winkel, die gebaseerd zijn op stock Android, houden de vormgeving intact en toveren daaromheen een circeltje. Dat schiet niet op.

• Octopuz
  • Niet online
Th_mas schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:48:
[...]
Geen vooruitgang als je het mij vraagt. Google Maps bijvoorbeeld ziet er nogal raar, uitgerekt uit. Ik zou ook geen oplossing weten. Icon Packs uit de Play Store zijn niet compatible met de Samsung Launcher en Icon Packs via Samsung zelf, uit hun winkel, die gebaseerd zijn op stock Android, houden de vormgeving intact en toveren daaromheen een circeltje.
Nova Launcher is een oplossing/workaround, ik ben daar heel tevreden mee.

Verwijderd

Iemand die weet hoe picture in picture werkt?
krijg het nog niet aan de praat.

• Franco10
Hij lijkt inderdaad een flink stuk sneller met alles. Even kijken of dat zo blijft en wat de impact is op de batterij. Met LG heb ik dat ook gehad, bleek dat de processor gewoon bijna altijd vol in de toerenbegrenzer zat.

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:54:
Iemand die weet hoe picture in picture werkt?
krijg het nog niet aan de praat.
Je hiervoor registreren was makkelijker dan even googlen?

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-11 12:15

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik heb het ook binnen. telefoon van KPN

Review QNAP TS-230 NAS

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:58:
[...]

Je hiervoor registreren was makkelijker dan even googlen?
Heb ik gedaan maar kom er niet uit vandaar de vraag, maar bedankt voor je vriendelijke opmerking _/-\o_

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:00:
[...]

Heb ik gedaan maar kom er niet uit vandaar de vraag, maar bedankt voor je vriendelijke opmerking _/-\o_
YouTube: Picture-in-Picture Mode in Android O - What You Need To Know

?

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar krijg ik OTA ook een update als ik op 8 zit via de update.zip? Ik draai nu de CRAP update die is ingetrokken :-(

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Zie in de update vooral Oreo-aanpassingen en minder "nieuws" van Samsung..

De functionaliteit van het toetsenbord is weliswaar verbeterd, maar nog steeds niet wat Gboard kan..

Dat in combinatie met te trage updates is voor mij een reden om toch na zes jaar af te stappen van Samsung en over te stappen op het directe Android-platform; ook als beveiligingsupdates als los onderdeel straks wel sneller kunnen worden geleverd..

Als Google Assistent binnenkort met Google Lens Nederlandstalig is, zal Google ook wel de Pixel-toestellen in Nederland uitleveren.. tegen die combinatie kan geen Samsung met Bixby tegenop.. ;-))

• Razer
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:08:
Misschien een domme vraag maar krijg ik OTA ook een update als ik op 8 zit via de update.zip? Ik draai nu de CRAP update die is ingetrokken :-(
Nee, stond hier al.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 09:26
Yep, hier ook binnen! S8+ / T-Mobile.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Hier nog niets. Vodafone.

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ja hoor, de update komt hier ook binnen! (Unbranded / KPN)

- Update was binnen een kwartiertje geïnstalleerd :)

[ Voor 32% gewijzigd door Yeebo op 28-02-2018 12:46 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aan alle updaters ....
Houden we er rekening mee dat accuproblemen ( snel leegraken ) vaak komen door restanten van het 'vorige' OS ?
Wil je echt optimaal gebruik maken van de update, is het aan te raden na de update een keer naar factory settings te zetten, en opnieuw beginnen met je gewenste apps.

Tussen versie-updates 8.0 naar 8.1 enz. is dan minder van belang.

• Ryan_
Is het trouwens in Oreo wel mogelijk apps te verbergen in de app drawer zonder een aparte Launcher te installeren?

• Razer
Ryan_ schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:23:
Is het trouwens in Oreo wel mogelijk apps te verbergen in de app drawer zonder een aparte Launcher te installeren?
Dit ging ook al gewoon op Nougat hoor...

https://www.sammobile.com...ames-in-the-app-launcher/

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-11 12:15

Dutchredgaming

ICT Beheerder

FreshMaker schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:13:
Aan alle updaters ....
Houden we er rekening mee dat accuproblemen ( snel leegraken ) vaak komen door restanten van het 'vorige' OS ?
Wil je echt optimaal gebruik maken van de update, is het aan te raden na de update een keer naar factory settings te zetten, en opnieuw beginnen met je gewenste apps.

Na het updaten kan het wel zijn, bij mij ging 12% af van de update in paar minuten.
Dank je wel voor de tip trouwens!

Review QNAP TS-230 NAS

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 11:15
daupie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:13:
Ja hoor, de update komt hier ook binnen! (Unbranded / KPN)
Hier ook. Unbranded.
https://www.galaxyclub.nl...d-8-oreo-update-nederland

[ Voor 16% gewijzigd door dirkjesdirk op 28-02-2018 12:50 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Franco10
FreshMaker schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:13:
Aan alle updaters ....

Heb je ook een tip voor een programma om mee te back-uppen? Ik heb een paar games die lokale vooruitgang hebben opgeslagen bijvoorbeeld, die wil ik het liefst behouden.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:30:
[...]

Na het updaten kan het wel zijn, bij mij ging 12% af van de update in paar minuten.
Dank je wel voor de tip trouwens!
Dit speelt al sinds het begin van Android updates ;)
Maar ik zie in elk topic terugkomen, dat er gebruikers zijn die 'spontaan' klachten hebben over accuverbruik.
Niet altijd, maar in 99% van de gevallen lost dit zich op na een factory-reset.

Voor veel gebruikers een issue, omdat ze dan alles opnieuw moeten instellen, iets wat sinds ( ik meen) Android6 niet meer aan de orde is

Wij kregen vorige week een S8 binnen, en de oudste was verbaast dat deze al zijn 'oude' apps nog kende ;)
Maar uitgelegd dat dat de play-store / google account is, die het onthouden heeft.
Franco10 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:35:
[...]

Heb je ook een tip voor een programma om mee te back-uppen? Ik heb een paar games die lokale vooruitgang hebben opgeslagen bijvoorbeeld, die wil ik het liefst behouden.
lokale opslag staat vaak in de Android/data/ folder
Deze opzij zetten, en na de installatie terugzetten zou moeten kunnen.

Misschien dat dit je verder helpt
https://gs5.gadgethacks.c...ata-without-root-0158767/

* FreshMaker heeft geen eigen S8, maar iPhone ... ik ben bij de S6 overgestapt, en doe alleen nog 'onderhoud' aan de toestellen van anderen.
Dus ik kan niet alles direct uitproberen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door FreshMaker op 28-02-2018 12:44 ]

• Ryan_
Wow. 8)7

In de begin tijd van de S8+ was deze optie eruit gesloopt. Dat is ook de reden dat ik Nova gebruikt. Naja, mooi dat het weer "terug" is ;)

• ChristopheS
Op mijn Bol.com S8+ Zwart (LUX/LUX/PHN) is hij nog niet binnen.

Niet via OTA en niet via SS.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46
Heb de update binnen. Merk verder weinig van verbeterde "soepelheid" van het systeem. Lijkt hetzelfde te zijn.

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 20:13
Update hier er ook op. Ik ervaar net als vele berichten een enorme snelheidsboost.

Eigenlijk heb ik nu exact dezelfde ervaring als met de S6. De performance was daar net als de S8 was, uit de doos, voor een flagship om te huilen! Pas na de 6.0 update werd het prettig om het toestel te gebruiken.

Ook nu, bijna een jaar later heb ik door de 8.0 update pas het gevoel een toptoestel in mn handen te hebben. Weg zijn de kleine rare vertraging tussen switchen van schermen of bijv in en uit de camera (in whatsapp).

Tussendoor vaak een zeer rappe HTC10 en OnePlus3T in mn handen gehad en dan moet ik toch nog steeds de conclusie trekken dat Samsung zijn optimalisatie pas laat op order heeft en zn toestel(software) rusht bij productrelease.

[ Voor 40% gewijzigd door Kappade op 28-02-2018 13:23 ]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46
Kappade schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:16:
Update hier er ook op. Ik ervaar net als vele berichten een enorme snelheidsboost.

Eigenlijk heb ik nu exact dezelfde ervaring als met de S6. De performance was daar net als de S8 was, uit de doos, voor een flagship om te huilen! Pas na de 6.0 update werd het prettig om het toestel te gebruiken.

Ook nu
Na update factory reset gedaan of zo gehouden?

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 20:13
Geen factory reset gedaan, gewoon over een geconfigureerde 7.0 heen.

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-11 16:52
Wanneer er een app-melding is, wordt er een badge weergegeven op het bijbehorende app-pictogram. Wanneer u de melding sluit, verdwijnt de badge.

Iemand enig idee hoe ik dit kan uitschakelen? Dat ik, ookal sluit ik de melding sluit zonder dat ik de app heb geopend nog steeds de badge zie?
Pagina: 1 ... 73 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support