Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tolga07 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:36:
Wanneer er een app-melding is, wordt er een badge weergegeven op het bijbehorende app-pictogram. Wanneer u de melding sluit, verdwijnt de badge.

Iemand enig idee hoe ik dit kan uitschakelen? Dat ik, ookal sluit ik de melding sluit zonder dat ik de app heb geopend nog steeds de badge zie?
instellingen - dynamische meldingen ?

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:52
FreshMaker schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:37:
[...]

instellingen - dynamische meldingen ?
Dynamische meldingen? Ik kan helaas zoiets niet op mijn S8 vinden..

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:19

sjaool

Every life should have 9 cats

Vanochtend ook de PHN versie op mijn S8 Plus binnengekregen. Helaas kan ik Antutu niet vergelijken omdat deze vernieuwd is. Maar alles werkt hier in ieder geval vlot en naar behoren.

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 28-02-2018 14:39 ]

"When you grow up your heart dies"

• vblinden
  • Laatst online: 19-09 13:19
Ik heb net de CRB7 versie over mijn CRAP versie geflasht, alleen ging dit niet helemaal goed. Als ik nu kijk naar mijn regio code staat er //PHN, eerst stond hier PHN/PHN/PHN. Hoe kan ik nu het beste terug gaan naar de vorige versie of een juiste versie flashen?

Er staat ook KT twophone service provider in de instellingen van mijn telefoon. Ik heb de firmware gedownload via SamFirm met de regio PHN.

Weet iemand waar ik de juiste kan downloaden?

[ Voor 26% gewijzigd door vblinden op 28-02-2018 14:33 ]

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
vblinden schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:29:
Ik heb net de CRB7 versie over mijn CRAP versie geflasht, alleen ging dit niet helemaal goed. Als ik nu kijk naar mijn regio code staat er //PHN, eerst stond hier PHN/PHN/PHN. Hoe kan ik nu het beste terug gaan naar de vorige versie of een juiste versie flashen?

Er staat ook KT twophone service provider in de instellingen van mijn telefoon. Ik heb de firmware gedownload via SamFirm met de regio PHN.

Odin...

• vblinden
Ik heb inderdaad geflashed via Odin, kun je hiermee ook firmware downloaden? Zo ja, welke moet ik dan hebben?

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
vblinden schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:35:
[...]

Ik heb inderdaad geflashed via Odin, kun je hiermee ook firmware downloaden? Zo ja, welke moet ik dan hebben?
Heb je S8 of S8+?

• vblinden

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

418O2 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:46:
[...]

Hij gaat waarschijnlijk veel updates downloaden omdat je op een nieuwe versie zit. Zulke dingen kan je pas na een dag zeggen.

Na een handmatige check komt de update hier ook binnenrollen
Het viel mee met hoeveel updates er uiteindelijk verder nodig waren. 4 of 5 Samsung apps en een stuk of 10 uit de play store. Dat laatste toen ik de telefoon al aan de lader had. :)

Ik weet dat het batterijgebruik nu toch nog niet te bepalen is. Dit is me de laatste paar jaar al vaak opgevallen.... In positieve en negatieve zin. ;)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

vblinden schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:29:

Heb je alle 4 de files geflashed: AP BL CP & HOME_CSC_OXM?

Odin 3.13.1?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:20
Ik wacht maar met updaten tot er berichten zijn gekomen over accuduur. Als die drastisch achteruit gaat, wacht ik liever tot er optimalisatie updates beschikbaar zijn.

• vblinden
henklbr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:47:
[...]

Heb je alle 4 de files geflashed: AP BL CP & HOME_CSC_OXM?

Odin 3.13.1?
Nee, alleen de AP.
Altijd ALLE 4 files flashen

AP -> AP
BL -> BL
CP -> CP
HOME_CSC_OXM -> CSC

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:39
Tolga07 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:36:
Wanneer er een app-melding is, wordt er een badge weergegeven op het bijbehorende app-pictogram. Wanneer u de melding sluit, verdwijnt de badge.

Iemand enig idee hoe ik dit kan uitschakelen? Dat ik, ookal sluit ik de melding sluit zonder dat ik de app heb geopend nog steeds de badge zie?
Dit was dus ook mijn eerste reactie. Ik wil de meldingen weg kunnen vegen maar wel het cijfertje bij de app behouden met aantal ongelezen berichten. Heel irritant!

• ElectricHead

ElectricHead

Tolga07 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:45:
[...]

Dynamische meldingen? Ik kan helaas zoiets niet op mijn S8 vinden..
Engelse taal toevallig? Notifications en dan App icon badges?

• Tolga07
ElectricHead schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:59:
[...]

Engelse taal toevallig? Notifications en dan App icon badges?
Dat is meer of ik het nummertje wil zien bij de app-pictogram of niet. Ik bedoel dat als ik een notificatie wegveeg bij mijn notificatiescherm of vergrendelscherm dat ik dan nog wel de badge behoud bij mijn app-pictogram. Nu is het een nieuw 'feature' van 8.0 dat als ik de notificatie wegveeg dat dan ook meteen mijn badge weggaat. Ik wil dit weer terug naar mijn oude variant dat de badge pas weggaat als ik de app open.

• ElectricHead

ElectricHead

Tolga07 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:07:
[...]

Dat is meer of ik het nummertje wil zien bij de app-pictogram of niet. Ik bedoel dat als ik een notificatie wegveeg bij mijn notificatiescherm of vergrendelscherm dat ik dan nog wel de badge behoud bij mijn app-pictogram. Nu is het een nieuw 'feature' van 8.0 dat als ik de notificatie wegveeg dat dan ook meteen mijn badge weggaat. Ik wil dit weer terug naar mijn oude variant dat de badge pas weggaat als ik de app open.
Even op die optie doorklikken, daar staan extra instellingen onder. ;) En daar kun je instellen dat je het zonder nummer wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door ElectricHead op 28-02-2018 15:11 ]

• Tolga07
ElectricHead schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:11:
[...]

Even op die optie doorklikken, daar staan extra instellingen onder. ;) En daar kun je instellen dat je het zonder nummer wilt.
Dat is niet echt wat ik bedoel. Zoals Arjant2 het zegt:
Arjant2 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:52:
[...]

Dit was dus ook mijn eerste reactie. Ik wil de meldingen weg kunnen vegen maar wel het cijfertje bij de app behouden met aantal ongelezen berichten. Heel irritant!
Dus zoals het was in Android 7.0, maar waarom ze dit hebben veranderd in Android 8.0 zonder (met tot zover ik het zie) geen optie om dit te veranderen naar zoals het eerst was snap ik niet echt.

• ElectricHead

ElectricHead

Tolga07 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:15:
[...]

Dat is niet echt wat ik bedoel. Zoals Arjant2 het zegt:

[...]

Dus zoals het was in Android 7.0, maar waarom ze dit hebben veranderd in Android 8.0 zonder (met tot zover ik het zie) geen optie om dit te veranderen naar zoals het eerst was snap ik niet echt.
Ah wacht, die stap heb ik inderdaad even gemist in het verhaal. Sorry. |:(

Edit En net even getest... Als je hem uitschakelt dan laat ie helemaal geen badges meer zien bij de apps... Pffff.. Dat is irritant inderdaad! De variant in 7 was zo heerlijk. :(

[ Voor 16% gewijzigd door ElectricHead op 28-02-2018 16:41 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:39
Ja dit vind ik echt een gemis.
Ik veeg altijd meldingen weg als ik ze niet voor direct belangrijk zijn zodat lampje niet meer blijft knipperen.
Maar dan is het wel handig als je later gewoon aan de badge ziet van oh ja, ik heb nog 2 mails te beantwoorden (bijvoorbeeld).

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Hier nu ook de update geinstalleerd. (Kpn unbranded)
Ik gebruik een launcher dus zie geen verschil.
Merk ook verder geen verschil

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 15:39
Ik heb nog 2 dingen na de update. Hoe kan het dat er bij foto-in-foto / PiP staat dat Maps, Netflix en Youtube worden ondersteund. Maar ik echt alleen bij Maps zodra ik navigeer PiP krijg als ik de homeknop indruk.
Maar ik dit bij YouTube echt niet voor elkaar krijg?

En mijn WhatsApp LED notificatie is standaard Paars. Ook als ik hem heb veranderd naar groen en blauw.
Iemand hier ook last van?

• ElectricHead

ElectricHead

Dubrillion schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:49:
Ik heb nog 2 dingen na de update. Hoe kan het dat er bij foto-in-foto / PiP staat dat Maps, Netflix en Youtube worden ondersteund. Maar ik echt alleen bij Maps zodra ik navigeer PiP krijg als ik de homeknop indruk.
Ik heb even gegoogled. Dat schijnt alleen een optie te zijn voor abonnees van YouTube Red. Geen idee of dit klopt. VLC werkt in ieder geval zeer netjes op PIP.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
ElectricHead schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:59:
[...]

Ik heb even gegoogled. Dat schijnt alleen een optie te zijn voor abonnees van YouTube Red. Geen idee of dit klopt. VLC werkt in ieder geval zeer netjes op PIP.
Dit klopt. YouTube speelt alleen in de achtergrond af als je red hebt. PiP zien ze als achtergrond

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:18
Ik kan toch echt helemaal nergens de settings voor PiP vinden. Kan iemand mij op het spoor zetten?

• ElectricHead

ElectricHead

Roost schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:19:
Ik kan toch echt helemaal nergens de settings voor PiP vinden. Kan iemand mij op het spoor zetten?
Onder instellingen bij apps. Rechts boven in special access kiezen en daar staan de PiP settings.

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-11 13:47
Dubrillion schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:49:

En mijn WhatsApp LED notificatie is standaard Paars. Ook als ik hem heb veranderd naar groen en blauw.
Iemand hier ook last van?
En bij Netflix heb je Android 8.1 nodig.

Nu YouTube kun je of de mobiele website gebruiken of "alternatieven" zoeken.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:01
ben een beetje afwachtend met deze update ! heb net een s8 ivm olympische actie , en de boel overgezet...

Kan ik nu het beste een backup maken en dan de boel eerst hardwarematig resetten en dan de update doen of nu een update doen en dan een hardware reset of software matig ... wat is beste resultaat voor schone start ivm voorkomen van een batterij drain (nu nog geen last van ...maar voor het geval dat

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 13:53

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Gandalf68 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:30:
ben een beetje afwachtend met deze update ! heb net een s8 ivm olympische actie , en de boel overgezet...

Kan ik nu het beste een backup maken en dan de boel eerst hardwarematig resetten en dan de update doen of nu een update doen en dan een hardware reset of software matig ... wat is beste resultaat voor schone start ivm voorkomen van een batterij drain (nu nog geen last van ...maar voor het geval dat
Update installeren en daarna factory reset

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11 15:53
Nav. de updates die rond gaan..

Heb het toestel in een Nederlandse winkel gekocht, maar het blijkt dat ik een AUT versie heb... Een model uit Zwitserland :?

Beetje jammer weer O-)

AUT/PHN/AUT

Gekocht bij lokale telefoonwinkel (optie 1)

Ga eerst maar eens resetten.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-11 12:15

Dutchredgaming

ICT Beheerder

krakendmodem schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:56:

Heb het toestel in een Nederlandse winkel gekocht, maar het blijkt dat ik een AUT versie heb... Een model uit Zwitserland :?

Beetje jammer weer O-)

AUT/PHN/AUT

Dan via import wat (meestal) goedkoper is

Review QNAP TS-230 NAS

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Heb wel weer een groot nadeel na de update.
Hij laad alleen op wanneer ik met de lader ingestoken het toestel opnieuw opstart.
Dit probleem was ik een tijdje kwijt maar is nu weer terug.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik probeer de CRB7 te installeren met Odin ik krijg alleen steeds de melding "failed 1"

Ik heb de firmware voor mijn SM-G955F gedownload met samfirm (PHN), daarna uitgepakt met WINRAR en de afzonderlijke bestanden ingevoerd in ODIN. (BL, AP, CP en de HOME_CSC )

Ik doe vast iets verkeerd maar wat.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 19:13
Ik heb de nieuwe firmware gedownload , klopt het dat de cp en csc op crap blijven staan?

of moet ik dan een andere firmware hebben?

Want AP staat wel op CRB7

Edit: net bij mijn vrouw gekeken die de van 7.0 naar 8.0 is gegaan via OTA , CP en CSC blijven inderdaad op CRAP staan.

[ Voor 36% gewijzigd door Dancis op 28-02-2018 18:36 ]

• 418O2
kendo schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:23:
Ik probeer de CRB7 te installeren met Odin ik krijg alleen steeds de melding "failed 1"

Ik heb de firmware voor mijn SM-G955F gedownload met samfirm (PHN), daarna uitgepakt met WINRAR en de afzonderlijke bestanden ingevoerd in ODIN. (BL, AP, CP en de HOME_CSC )

Ik doe vast iets verkeerd maar wat.
Heb je wel die nieuwe versie van Odin?

• kendo
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:28:
[...]

Heb je wel die nieuwe versie van Odin?
Ja heel zeker!

Maarrrrr..... Ik maakte een gigantische beginnersfout. Hij moet eerst wel in download mode. :o :+

(tientallen keren mijn S1 en S4 geflashed maar was deze stap even vergeten, hij is nu bezig :) )

edit: PASS!

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-11 13:47

Update > Reset.

Of all in one via Odin, of via Smart Switch, zet je telefoon in Download modus en verbind met smartswitch en kies "repair".
krakendmodem schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:56:

Beetje jammer weer O-)

AUT/PHN/AUT

Ha, rebranding doen? Anders mis je dingen zoals VoLTE en VoWiFi.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11 15:53
Luinwethion schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:34:
[...]

Update > Reset.

Of all in one via Odin, of via Smart Switch, zet je telefoon in Download modus en verbind met smartswitch en kies "repair".

[...]

Ha, rebranding doen? Anders mis je dingen zoals VoLTE en VoWiFi.
Eerst maar eens verdiepen daarin. Ik zie het al fout gaan :P

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 00:24
Zijn jullie ook een beetje aan het struggelen met meldingen van Whatsapp op 8.0?
Voorheen lukte het me om subtiel een whatsapp pictogram te krijgen in de linkerbovenhoek bij een nieuw (groeps)bericht.

Nu krijg ik meldingen middels dropdown en geluid óf ik moet alle meldingen uitzetten? Volgens mij is het gelinkt aan de nieuwe app-meldingen? Je kunt nu namelijk ook het belang instellen en badges...

Any tips are welcome!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Waarschijnlijk kijk ik ergens overheen, maar voorheen was er in de gamelauncher een optie dat je alle meldingen kon dempen als je een spelletje speelde. Nu zie ik deze optie niet meer. Weet iemand waar deze staat. Ik wil in alle rust kunnen Candy crushen haha. De niet stiren modus vind ik onhandig omdat ik die vaak vergeet uit te zetten.

Ik had de update trouwens vanmiddag op mijn vodafone toestel

[ Voor 8% gewijzigd door Janet_ op 28-02-2018 20:22 ]

Verwijderd

wat is nu het verschil tussen de crap en de crb7 versie?

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:03:
wat is nu het verschil tussen de crap en de crb7 versie?
CRB7 is release, CRAP was beta. Maar dat doet nu niet meer terzake :)

• Octopuz
  • Niet online
Een backup maken met SmartSwitch. Daarna updaten. Nog een keer rebooten. Een week aankijken (in elk geval meer dan drie dagen). En pas als je problemen hebt, resetten.

• 418O2
Janet_ schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:21:
Waarschijnlijk kijk ik ergens overheen, maar voorheen was er in de gamelauncher een optie dat je alle meldingen kon dempen als je een spelletje speelde. Nu zie ik deze optie niet meer. Weet iemand waar deze staat. Ik wil in alle rust kunnen Candy crushen haha. De niet stiren modus vind ik onhandig omdat ik die vaak vergeet uit te zetten.

Ik had de update trouwens vanmiddag op mijn vodafone toestel
Notification menu naar beneden trekken > Gear icoon > button order

Dan kan je een button om heads up te muten

Verwijderd

Octopuz schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:59:
[...]

CRB7 is release, CRAP was beta. Maar dat doet nu niet meer terzake :)
werkt deze beter of? krijg je met crap wel gewoon ota updates? of wel even handmatig over gaan naar crb7?

• Octopuz
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:15:
[...]

werkt deze beter of? krijg je met crap wel gewoon ota updates? of wel even handmatig over gaan naar crb7?
Lees even terug in deze discussie, dat is hier al besproken :) Als je op CRAP zit krijg je geen updates meer. Je moet handmatig naar CRB7. Dat kun je doen door de juiste update.zip op een MicroSD-kaart te zetten en vanuit recovery te flashen - of via ADB.

Verwijderd

Octopuz schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:16:
[...]
Lees even terug in deze discussie, dat is hier al besproken :) Als je op CRAP zit krijg je geen updates meer. Je moet handmatig naar CRB7. Dat kun je doen door de juiste update.zip op een MicroSD-kaart te zetten en vanuit recovery te flashen - of via ADB.
bestanden blijven intact of moet ik ff back-upen

• Janet_
Klopt het dat de huidige versie G950FXXU1CRB7/G950FOXM1CRAP/G950FXXU1CRAP heet?

@catch22 dat is niet helemaal wat ik zoek. Ik wil normaal alles ontvangen maar als ik dus ff speel helemaal niks
Janet_ schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 23:11:
Klopt het dat de huidige versie G950FXXU1CRB7/G950FOXM1CRAP/G950FXXU1CRAP heet?
Klopt

• nickblockhuis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06 12:43
Heb nog geen update gekregen, s8 direct via t-mobile gekocht.
Nu kijk ik bij *#1234# hier staat de volgende csc-code: G950FODX1AQJ5
Valt dit onder een nederlands toestel? Zo nee, welk land mag dit wezen?

• MarcoMVE
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 20:44
nickblockhuis schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:09:
Heb nog geen update gekregen, s8 direct via t-mobile gekocht.
Nu kijk ik bij *#1234# hier staat de volgende csc-code: G950FODX1AQJ5
Valt dit onder een nederlands toestel? Zo nee, welk land mag dit wezen?
Gewoon de laatste rom phn pakken 8.0. Laatste odin en klaar.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
MarcoMVE schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:15:
[...]

Gewoon de laatste rom phn pakken 8.0. Laatste odin en klaar.
Inderdaad, is wel erg aantrekkelijk want zoals gebruikelijk laat Vodafone weer op zich wachten }:|

• Janet_
Mrjraider schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:19:
[...]

Inderdaad, is wel erg aantrekkelijk want zoals gebruikelijk laat Vodafone weer op zich wachten }:|
Ik heb de update al en ik had mijn abonnement via vodafone verlengd.

Ik weet nog niet wat ik moet vinden van de update. Ik heb het idee dat whatsapp trager reageert. Wifi is zwaar onstabiel. De game launcher werkt niet zoals het was, contactenscherm is lelijk, en blijkbaar neemt mn gespreksopname op niet meer mn gesprek op. Tenminste ik hoor mezelf wel, maar degene aan de andere kant niet meer. Superonandig aangezien ik gister een heel interview had gedaan die ik wilde uitwerken.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Janet_ schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:28:
[...]

Ik heb de update al en ik had mijn abonnement via vodafone verlengd.

Ik weet nog niet wat ik moet vinden van de update. Ik heb het idee dat whatsapp trager reageert. Wifi is zwaar onstabiel. De game launcher werkt niet zoals het was, contactenscherm is lelijk, en blijkbaar neemt mn gespreksopname op niet meer mn gesprek op. Tenminste ik hoor mezelf wel, maar degene aan de andere kant niet meer. Superonandig aangezien ik gister een heel interview had gedaan die ik wilde uitwerken.
Als je onder software info kijkt zie je dan bij Service provider: VDF/VDF/VDF of zie je PHN/PHN/PHN? Mijn zus heeft dat laatste (ook bij vodafone verlengt) en mij ma en ik beide VDF en dus nog geen update

• Janet_
Mrjraider schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:30:
[...]

Als je onder software info kijkt zie je dan bij Service provider: VDF/VDF/VDF of zie je ?PHN/PHN/PHN Mijn zus heeft dat laatste (ook bij vodafone verlengt) en mij ma en ik beide VDF en dus nog geen update
Ik heb PHN/PHN/PHN staan. Apart dat ze dan 2 versies uitgeven.

• Octopuz
  • Niet online
Janet_ schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:28:
[...]
en blijkbaar neemt mn gespreksopname op niet meer mn gesprek op. Tenminste ik hoor mezelf wel, maar degene aan de andere kant niet meer.
Ik gebruik ACR en die werkt prima.

• Janet_
Octopuz schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:53:
[...]

Ik gebruik ACR en die werkt prima.
Ik heb het net even getest maar ook hier hoor ii mezelf wel maar de ander niet. Het lijkt alsof er ineens wat mis is met de microfoon ofzo

• Octopuz
  • Niet online
Janet_ schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:04:
[...]

Ik heb het net even getest maar ook hier hoor ii mezelf wel maar de ander niet. Het lijkt alsof er ineens wat mis is met de microfoon ofzo
Ik heb bij geluidsbron MIC gekozen in plaats van automatisch.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 19:59
Mijn ervaringen met de update tot nu toe:

-Een aantal iconen laten nog kaders zien, terwijl dat niet zo hoort (Instellingen --> Display --> Pictogramkaders--> Alleen pictogrammen). Onder andere Gmail en Google Agenda doen dit niet goed.

-Notificatiebadges verdwijnen nu als je de melding wegveegt. Helaas! Jammer dat er geen optie is om weer te kiezen voor de 'oude' werkwijze, dat het aantal ongelezen berichten / meldingen blijft staan ondanks dat je de melding wegveegt uit je notificatiescherm.

-Dubbelklik op een notificatie vanuit je lockscreen wil niet soepel werken. Ik moet vaak een trage dubbelklik doen voordat de app opent, dit is voor mij een veelgebruikte manier om direct Whatsapp te openen en bij het juiste gesprek te komen.

-Lang drukken op een icoon geeft niet meer de optie tot 'app-info', dit gebruikte ik zeer regelmatig om notificaties van een app snel uit te kunnen zetten. Nu moet ik naar: Instellingen --> Apps --> zoeken in de lijst om er te komen. Wat een omweg.
Helaas geen verbetering... de functies waar ik zo ontzettend blij mee was zijn verdwenen.

• Octopuz
  • Niet online
stijnos1991 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:30:
-Lang drukken op een icoon geeft niet meer de optie tot 'app-info', dit gebruikte ik zeer regelmatig om notificaties van een app snel uit te kunnen zetten. Nu moet ik naar: Instellingen --> Apps --> zoeken in de lijst om er te komen.
Geen last van hier. Al gebruik ik wel Nova Launcher.

• Janet_
Octopuz schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:14:
[...]

Ik heb bij geluidsbron MIC gekozen in plaats van automatisch.
Je bent mn held!! Het werkt! Dit bespaart me zoveel tijd. Nu alleen nog uitzoeken hoe ik al die meldingen wegkrijg.

Heeft deze trouwens ook een max 30 min limiet?

Never mind inkomend werkt nog steeds niet

[ Voor 6% gewijzigd door Janet_ op 01-03-2018 11:59 ]

• Hakuna-Matata
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-10 01:40

-Een aantal iconen laten nog kaders zien, terwijl dat niet zo hoort (Instellingen --> Display --> Pictogramkaders--> Alleen pictogrammen). Onder andere Gmail en Google Agenda doen dit niet goed.
Mijn probleem is juist dat ik die optie pictogramkaders niet eens kan aanzetten.

• Octopuz
  • Niet online
Janet_ schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:40:
[...]

Je bent mn held!! Het werkt! Dit bespaart me zoveel tijd. Nu alleen nog uitzoeken hoe ik al die meldingen wegkrijg.

Heeft deze trouwens ook een max 30 min limiet?

Never mind inkomend werkt nog steeds niet
Raar? Heb je het menu 'Opname problemen?' al geprobeerd dan?
Ik geloof niet dat hij een 30 minuten-limiet heeft. Wel wat beperkingen zoals cloud-opslag in de gratis versie. Maar de Pro key is regelmatig in de aanbieding.

• andreasfc
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03-2023
Weet iemand wat de juist manier is om van de CRAP Android (werkte niet Crap overigens) versie te updaten naar de laatste CRB7? Zonder dat ik alles opnieuw moet installeren dan wel een factory reset moet doen?
En ik ben bekend met Odin om deze te gebruiken.

• Octopuz
  • Niet online
andreasfc schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:18:
Weet iemand wat de juist manier is om van de CRAP Android (werkte niet Crap overigens) versie te updaten naar de laatste CRB7? Zonder dat ik alles opnieuw moet installeren dan wel een factory reset moet doen?
En ik ben bekend met Odin om deze te gebruiken.
update.zip op SD-kaart en dan via recovery. Deze is hier wel langsgekomen en staat ook op XDA.

• andreasfc
Ik heb de telefoon niet geroot en de laatste keer had ik problemen met allerlei CRS en Hash met een update.zip bestand. Met deze geen problemen zonder dat ik dus CWM of TWRP gebruik?
Octopuz schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:19:
[...]

update.zip op SD-kaart en dan via recovery. Deze is hier wel langsgekomen en staat ook op XDA.

• Octopuz
  • Niet online
andreasfc schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:23:
Ik heb de telefoon niet geroot en de laatste keer had ik problemen met allerlei CRS en Hash met een update.zip bestand. Met deze geen problemen zonder dat ik dus CWM of TWRP gebruik?

[...]
Nee, die update.zip is door Samsung ondertekend. Ik heb ook geen root.

• andreasfc
Helaas krijg ik van de dropbox.ru een signature verification failed met de update.zip.
Octopuz schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:24:
[...]

Nee, die update.zip is door Samsung ondertekend. Ik heb ook geen root.

• appelthee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-11 15:31

-Notificatiebadges verdwijnen nu als je de melding wegveegt. Helaas! Jammer dat er geen optie is om weer te kiezen voor de 'oude' werkwijze, dat het aantal ongelezen berichten / meldingen blijft staan ondanks dat je de melding wegveegt uit je notificatiescherm.

-Dubbelklik op een notificatie vanuit je lockscreen wil niet soepel werken. Ik moet vaak een trage dubbelklik doen voordat de app opent, dit is voor mij een veelgebruikte manier om direct Whatsapp te openen en bij het juiste gesprek te komen.

-Lang drukken op een icoon geeft niet meer de optie tot 'app-info', dit gebruikte ik zeer regelmatig om notificaties van een app snel uit te kunnen zetten. Nu moet ik naar: Instellingen --> Apps --> zoeken in de lijst om er te komen. Wat een omweg.
Helaas geen verbetering... de functies waar ik zo ontzettend blij mee was zijn verdwenen.
Bij mijn zijn alleen alle Google apps nog met kader, krijg deze dan ook niet gewijzigd.. de rest overigens wel...

• Janet_
Octopuz schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:17:
[...]

Raar? Heb je het menu 'Opname problemen?' al geprobeerd dan?
Ik geloof niet dat hij een 30 minuten-limiet heeft. Wel wat beperkingen zoals cloud-opslag in de gratis versie. Maar de Pro key is regelmatig in de aanbieding.
Ja en helaas werkt dit ook niet

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:16
Telefoon lijkt veel vlotter na de update. Batterij lijkt alleen iets sneller leeg te lopen, maar dat is niet zo een probleem met tussentijds opladen.

Ik heb alleen dat mijn led lampje niet meer brandt tijdens het opladen (rood). Hebben meer mensen hier last van? Bij instellingen display staat de led indicator wel aan.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

andreasfc schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:31:
Helaas krijg ik van de dropbox.ru een signature verification failed met de update.zip.

[...]
Heb je de update voor het juiste model? S8 / S8+? Voor zover ik weet zwerft de update voor de S8+ (G955F) nog niet rond. Die voor de S8 (G950F) wel.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:03
Freshnub schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:24:
Telefoon lijkt veel vlotter na de update. Batterij lijkt alleen iets sneller leeg te lopen, maar dat is niet zo een probleem met tussentijds opladen.
Dat idee heb ik inderdaad ook dat de batterij eerder leeg is. Maar ik vind het wel een probleem. Moet toch niet zo zijn dan we tevreden moeten zijn met extra opladen op een dag in deze tijd?

• andreasfc
Ik heb deze in dit draadje opgezocht en gedownload en heb dan dus update problemen, heb een gewone S8 (SM-G950F). Ik download nu het nieuwste Firmware bestand van Sammoblie voor PHN The Netherlands.
Fash deze anders wel even met Odin.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:38:
[...]

Heb je de update voor het juiste model? S8 / S8+? Voor zover ik weet zwerft de update voor de S8+ (G955F) nog niet rond. Die voor de S8 (G950F) wel.

[ Voor 13% gewijzigd door andreasfc op 01-03-2018 14:02 ]

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 15:39
Freshnub schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:24:

Ik heb alleen dat mijn led lampje niet meer brandt tijdens het opladen (rood). Hebben meer mensen hier last van? Bij instellingen display staat de led indicator wel aan.
Ik heb exact dezelfde ervaring als jou. Na de update gaat de batterij iets korter mee. Maar misschien nog beetje inleren met de ''nieuwe'' opties van Android 8.0.

Ik merk dat mijn WhatsApp lampje alleen nog paars doet. Nu zag ik bij mijn vriendin gisteren exact hetzelfde. Die doet ook alleen nog paars |:(

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 12:06
AllSeeyinEye schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:38:
[...]

Kan inderdaad de update zip voor s8+ nog niet vinden helaas.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:36
1 wijziging die mij opvalt sinds de update is dat de Outlook app nu ook een badge heeft op het startscherm met het aantal nieuwe berichten. Was eerst niet zo.

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-11 15:03
Ik heb een factory reset uitgevoerd na de update.

Met de laatste nougat update 3h 45m screen on time.

Met de laatste oreo update 6h screen on time.

Is de oreo update zo veel beter of had ik gewoon problemen?

Ik snap er niets van...

Geinstalleerde Apps
  • Samsung Agenda
  • Samsung E-Mail
  • Google Rekenmachine
  • Instellingen
  • JBL Connect
  • Netflix
  • YouTube
  • Spotify
  • My Vodafone
  • Dropbox
  • Instagram
  • ING Bankieren
  • Maps
  • Messenger Lite
  • Facebook
  • Snapchat
  • Klok
  • Galerij
  • Play Store
  • WhatsApp
  • Samsung Connect
  • Galaxy Apps
  • Veilige map
  • Vodafone SMS Services
  • Samsung Health
  • Excel
  • 9292
  • Google Keep
  • LEGO SAGA Android
  • AliExpress

Settings
  • Always on-display uit
  • Edge features uit
  • Bixby uit
  • WQHD+

[ Voor 61% gewijzigd door jeantje op 01-03-2018 16:13 ]

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:05
@jeantje

Knap!

Hier juist compleet ruk met Oreo, dit is toch niet normaal:

5 uur en 30 mintuten geleden met 100% van het stroom afgehaald en nu nog maar 62% met 1 uur en 28 minuten SOT.

Als dit tempo doorgaat ben ik na 10-12 uur leeg....

• jeantje
Sleehond schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:24:
@jeantje

Knap!

5 uur en 30 mintuten geleden met 100% van het stroom afgehaald en nu nog maar 62% met 1 uur en 28 minuten SOT.

Ja ik ben uiteraard blij met deze improvement, maar het is totaal niet fijn om niet te weten waardoor het komt. Stel dat het weer gebeurd dan weet ik het nog niet...

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 14:30
Iemand een snelle download link voor de laatste PHN versie voor de 8+? Heb nu BTU beta er op, maar duurt me te lang voor de OTA uitgerold word.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 20:13
@jeantje

Knap!

Hebben we het hier over een normale (niet plus) S8?

Mijn ervaring met de S8/Android 7.0 was altijd al 10-15 uur. En naarmate de maanden verstreken ging het steeds meer naar de 10 uur icm screenon tijd van 2-3 uur. Onlangs zelfs de batterij door het servicecentrum laten vervangen maar ik hou dezelfde waardes na factoryreset.
Ik vind niet dat ik de telefoon overdreven veel gebruik maar ik trek als conclusie dat de S8 niet veel meer dan een werkdag (07:00-17:00) meegaat waar ik voornamelijk browse of whatsapp ermee.

• jeantje
Kappade schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:43:
[...]

Hebben we het hier over een normale (niet plus) S8?

Mijn ervaring met de S8/Android 7.0 was altijd al 10-15 uur. En naarmate de maanden verstreken ging het steeds meer naar de 10 uur icm screenon tijd van 2-3 uur. Onlangs zelfs de batterij door het servicecentrum laten vervangen maar ik hou dezelfde waardes na factoryreset.
Ik vind niet dat ik de telefoon overdreven veel gebruik maar ik trek als conclusie dat de S8 niet veel meer dan een werkdag (07:00-17:00) meegaat waar ik voornamelijk browse of whatsapp ermee.
Yes S8, Manufactured in Vietnam, SM-G950F, Aangeschaft in September 2017

Je hebt ze trouwens uit verschillende landen. China, Vietnam, Korea.

[ Voor 6% gewijzigd door jeantje op 01-03-2018 15:47 ]

• kendo
  • Niet online
Mijn verbruik met CRAP update was al een stuk slechter dan 7.0 . Maar de huidige CRB7 is nog erger. Komend weekend maar eens een complete factory reset doen.

Blijft de biometrische data trouwens bekend bij Samsung pass? Of moet alles opnieuw gescand worden?

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 09:26
@jeantje

Knap!

Wel al een factory reset gedaan?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
kendo schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:24:
Mijn verbruik met CRAP update was al een stuk slechter dan 7.0 . Maar de huidige CRB7 is nog erger. Komend weekend maar eens een complete factory reset doen.

Blijft de biometrische data trouwens bekend bij Samsung pass? Of moet alles opnieuw gescand worden?
mag hopen dat ze dat niet in de cloud opslaan..

Strava

• Sleehond
Ryan_ schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:26:
[...]

Wel al een factory reset gedaan?
Nee niet gedaan, maar door deze statistieken vanavond maar even rustig een reset doen. Lijkt me toch verstandig.

• jeantje
Sleehond schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:57:
[...]

Nee niet gedaan, maar door deze statistieken vanavond maar even rustig een reset doen. Lijkt me toch verstandig.
Laat me weten hoe je ervaring na de reset is!

• jeantje
AAC ondersteuning is ook fijn met mijn BeatsX, geluid is iets helderder en minder overdreven boom in de lage frequenties.

• ElectricHead

ElectricHead

Inmiddels gistermiddag ergens rond deze tijd mijn telefoon na de update van het stroom gehaald en ik moet zeggen, ik heb nog 31% over.. Kleine 7 uur nog te gaan, schatting. Geen factory reset uitgevoerd. Gewoon lekker de update van Oreo over Nougat heen. Ik ben verbaasd. Heb het ding toch echt wel redelijk gebruikt. Lijkt er op dat het stroom verbruik dus weer wat beter is geworden.

Nog niet echte ergernissen tegen gekomen behalve dan het reeds aangestipte wegvegen van meldingen, ook de badges weg bij de app. Grrrr... Allemaal klagen bij Samsung voor een snelle update ? :)

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46
ElectricHead schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:27:
Inmiddels gistermiddag ergens rond deze tijd mijn telefoon na de update van het stroom gehaald en ik moet zeggen, ik heb nog 31% over.. Kleine 7 uur nog te gaan, schatting. Geen factory reset uitgevoerd. Gewoon lekker de update van Oreo over Nougat heen. Ik ben verbaasd. Heb het ding toch echt wel redelijk gebruikt. Lijkt er op dat het stroom verbruik dus weer wat beter is geworden.

Nog niet echte ergernissen tegen gekomen behalve dan het reeds aangestipte wegvegen van meldingen, ook de badges weg bij de app. Grrrr... Allemaal klagen bij Samsung voor een snelle update ? :)
Hier is, ook na factor reset, de batterijduur verminderd.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Ook geen Factory reset gedaan, wel even play services cache gewist, uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Scheelt een hele hoop bij mij

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:40
Wat een gewauwel allemaal weer over het verbruik.

• Octopuz
  • Niet online
Janet_ schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:53:
[...]
Ja en helaas werkt dit ook niet
Nu gebruik ik de beta-versie van ACR, misschien dat het daarin zit.

• Sleehond
patrickt35 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:20:
Wat een gewauwel allemaal weer over het verbruik.
Iedereen mag toch hier zijn of haar bevinding over geven? En als je dat onderbouwen kan met cijfers of andere relevante informatie kan iemand anders er mogelijk wat aan hebben. We kunnen elkaar er mogelijk mee helpen met tips en tricks.

Dus wat is je punt precies?

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:40
Sleehond schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:47:
[...]

Iedereen mag toch hier zijn of haar bevinding over geven? En als je dat onderbouwen kan met cijfers of andere relevante informatie kan iemand anders er mogelijk wat aan hebben. We kunnen elkaar er mogelijk mee helpen met tips en tricks.

Dus wat is je punt precies?
Wat mijn punt is is dat hier niemand zijn accu verbruik 1 dag na de update kan onderbouwen met cijfers.
Het geroeptoeter dat ze 1 dag na de update 's avonds nog maar 30% overhebben, en voor de update 35%.
De volgende roept dat na de update (clean install) zijn accu verbruik enorm is verbeterd.
Misschien eerst eens nadenken en langer testen voordat je nutteloze informatie gaat delen.

Veel mensen maken een probleem van hun accu. Gebruik gewoon je telefoon waarvoor hij bedoelt is. Is de accu leeg, dan laad je hem gewoon op.

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-11 14:29
Heb de update gedaan.
Heb Geen reset gedaan en geen battery draain.
Wel kwam ik vandaag achter dat je notificatie kan laten staan en dat je geen batch krijgt.
Dat heb ik voor Spotify en google gedaan omdat die dat zaten te spammen.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 00:24
Weet iemand of Samsung haar pictogrammen gaat updaten of dat je wellicht zelf iets kunt instellen om het kader om niet eigen Samsung pictogrammen te laten verdwijnen:

https://ibb.co/dO49Hc

Ik vind het jammer, vorige keer had ik custom pictogrammen die werden geupdate om die witte kaders om het pictogram te doen verdwijnen. Helaas hebben die nu ook die kaders er omheen sinds 8.0.

[ Voor 7% gewijzigd door JDL15 op 02-03-2018 07:56 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support