Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-11 11:13
JDL15 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 07:54:
Weet iemand of Samsung haar pictogrammen gaat updaten of dat je wellicht zelf iets kunt instellen om het kader om niet eigen Samsung pictogrammen te laten verdwijnen:

https://ibb.co/dO49Hc

Ik vind het jammer, vorige keer had ik custom pictogrammen die werden geupdate om die witte kaders om het pictogram te doen verdwijnen. Helaas hebben die nu ook die kaders er omheen sinds 8.0.
Je bedoeld die witte vlakken als achtergrond van het pictogram? Bij mijn S6 (Android 7) zit die optie onder Instellingen - Display - Pictogramkaders. Daar kun je kiezen uit alleen pictogrammen of pictogrammen met kaders. Is dat wat je bedoeld?

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 00:24
PatrickPR schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 07:59:
[...]

Je bedoeld die witte vlakken als achtergrond van het pictogram? Bij mijn S6 (Android 7) zit die optie onder Instellingen - Display - Pictogramkaders. Daar kun je kiezen uit alleen pictogrammen of pictogrammen met kaders. Is dat wat je bedoeld?
Jup, die ja. Die is nu dus grayed out en kun je niet veranderen.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-11 11:13
JDL15 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:10:
[...]

Jup, die ja. Die is nu dus grayed out en kun je niet veranderen.
Volgens google kan dit gebeuren als je niet TouchWiz als default launcher gebruikt. Misschien die even activeren om de kaders weg te halen?

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-11 15:03
patrickt35 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 23:47:
[...]

Wat mijn punt is is dat hier niemand zijn accu verbruik 1 dag na de update kan onderbouwen met cijfers.
Het geroeptoeter dat ze 1 dag na de update 's avonds nog maar 30% overhebben, en voor de update 35%.
De volgende roept dat na de update (clean install) zijn accu verbruik enorm is verbeterd.
Misschien eerst eens nadenken en langer testen voordat je nutteloze informatie gaat delen.

Veel mensen maken een probleem van hun accu. Gebruik gewoon je telefoon waarvoor hij bedoelt is. Is de accu leeg, dan laad je hem gewoon op.
Sommige mensen maken op vakantie ook foto's met hun toestel, en dan maken de minuten uit. Tuurlijk wij hebben ook 4 powerbanks bij en 2 extra camera's. Maar het is niet fijn om rond te lopen met een blok met een draad aan je telefoon.

Verbruik is zeker wel een van de belangrijkste factoren van veel telefoon gebruikers.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
JDL15 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:57:
Zijn jullie ook een beetje aan het struggelen met meldingen van Whatsapp op 8.0?
Voorheen lukte het me om subtiel een whatsapp pictogram te krijgen in de linkerbovenhoek bij een nieuw (groeps)bericht.

Nu krijg ik meldingen middels dropdown en geluid óf ik moet alle meldingen uitzetten? Volgens mij is het gelinkt aan de nieuwe app-meldingen? Je kunt nu namelijk ook het belang instellen en badges...

Any tips are welcome!
Dit. Het verbaast me dat ik hier zo weinig over lees.
Mijn vorige situatie was dat ik geen trillingen kreeg en geen pop-ups.
Na de update is het trillen + pop-up, bij zowel groeps- als persoonlijke berichten.

Het lijkt me inderdaad gelinkt aan de nieuwe app-meldingen. Maar wat ik ook probeer (ik zet ze dan naar 'Medium - No sound' voor groep en persoonlijke berichten), hij schiet telkens weer terug naar 'Urgent' oftewel Sound notification + pop-up.
Cache al geleegd van zowel Whatsapp zelf als de telefoon.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ligt het aan mij, of diegene met Vodafone abo icm Samsung S8/S8+ hebben nog gewoon pech om te updaten naar Oreo?
Ben al sinds eind Febr. bezig, maar krijg niks binnen. Op de Wifi en handmatig controleren, maar telkens de melding: Laatste update al geïnstalleerd, ja versie 7.0!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Octopuz schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:31:
[...]

Nu gebruik ik de beta-versie van ACR, misschien dat het daarin zit.
Ik heb me aangemeld voor de beta maar ook dan werkt t niet. Ik begrijp er niks meer van

• FragDAnvers
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-11 22:42
Nog geen nieuws ivm de LUX versie ?

https://www.twitch.tv/fragdanvers

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
Xtr3me4me schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:16:
Ligt het aan mij, of diegene met Vodafone abo icm Samsung S8/S8+ hebben nog gewoon pech om te updaten naar Oreo?
Ben al sinds eind Febr. bezig, maar krijg niks binnen. Op de Wifi en handmatig controleren, maar telkens de melding: Laatste update al geïnstalleerd, ja versie 7.0!
Je toestel heeft geen PHN CSC, maar waarschijnlijk VDF. Je zult dus of handmatig moeten updaten, of geduld moeten hebben tot Vodafone het ook tijd vindt om Oreo te gaan uitrollen.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Razer schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:50:
[...]

Je toestel heeft geen PHN CSC, maar waarschijnlijk VDF. Je zult dus of handmatig moeten updaten, of geduld moeten hebben tot Vodafone het ook tijd vindt om Oreo te gaan uitrollen.
Ja is een VDF, damn beetje jammer van Vodafone.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Terwijl Vodafone voorheen wel een van de eerste was... beetje jammer haha.

• JDL15
PatrickPR schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:18:
[...]

Volgens google kan dit gebeuren als je niet TouchWiz als default launcher gebruikt. Misschien die even activeren om de kaders weg te halen?
Heel fijn, hartstikke bedankt. Dit lost het voor de meeste icoontjes op, behalve een paar uitzonderingen (zoals LinkedIn, Chrome en Google Calendar), daar blijft nog zo'n lelijk wit vlak achter zitten:

https://ibb.co/gFcPJS

Ach ja, wellicht wordt het een keer opgelost en anders heb ik pech :*)

• JDL15
Majesty schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:51:
[...]

Dit. Het verbaast me dat ik hier zo weinig over lees.
Mijn vorige situatie was dat ik geen trillingen kreeg en geen pop-ups.
Na de update is het trillen + pop-up, bij zowel groeps- als persoonlijke berichten.

Het lijkt me inderdaad gelinkt aan de nieuwe app-meldingen. Maar wat ik ook probeer (ik zet ze dan naar 'Medium - No sound' voor groep en persoonlijke berichten), hij schiet telkens weer terug naar 'Urgent' oftewel Sound notification + pop-up.
Cache al geleegd van zowel Whatsapp zelf als de telefoon.
Ja, heel vreemd, ik zou toch verwachten dat meer mensen dit niet echt prettig vinden? Ik krijg zo veel onzin etc doorgestuurd dat ik het niet fijn vind dat iedereen nu zomaar de 1e paar woorden kan lezen van mijn Whatsappberichten als deze is unlocked.

Ik heb met jouw bovenstaande ook gisteren lang zitten spelen, helaas zonder succes. Ik weet wel dat voor 8.0 meldingsled (wit) aan moest staan voor het ontvangen van alleen het picogram in het boven in de balk.

Ik heb ook al zitten spelen met Edge lighting maar dan ook blijf ik nu een pop ontvangen :(

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:06
Oreo staat erop, maar bij de opslag is cachegeheugen weg... mis ik iets of hoe werkt dit? Je kan het natuurlijk nog via de knoppencombi wissen, maar toch...

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:13
Xtr3me4me schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:45:
[...]
Ja is een VDF, damn beetje jammer van Vodafone.
Vodafone loopt over het algemeen achter aangezien ze eerst de firmware moeten testen op hun netwerk.
Wat dom is 8)7 aangezien de unbranded toestellen (PHN). Dezelfde functionaliteit hebben. De VDF toestellen hebben juist geen 4G bellen optie als er geen Vodafone simkaart in zit.

Ik had de vraag al gesteld aan Vodafone wanneer komt de update voor VDF?
Standaard antwoord: dit is niet bekend. :/

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:06
Waarom halen ze het App info menu nou weer weg... |:(

En hoe zit het met de Slaapfunctie voor apps? Die optie mis ik nu ook of gaat dat nu automatisch?

[ Voor 49% gewijzigd door W84 op 02-03-2018 16:04 ]

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:31
JDL15 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:13:
[...]

Ja, heel vreemd, ik zou toch verwachten dat meer mensen dit niet echt prettig vinden? Ik krijg zo veel onzin etc doorgestuurd dat ik het niet fijn vind dat iedereen nu zomaar de 1e paar woorden kan lezen van mijn Whatsappberichten als deze is unlocked.

Ik heb met jouw bovenstaande ook gisteren lang zitten spelen, helaas zonder succes. Ik weet wel dat voor 8.0 meldingsled (wit) aan moest staan voor het ontvangen van alleen het picogram in het boven in de balk.

Ik heb ook al zitten spelen met Edge lighting maar dan ook blijf ik nu een pop ontvangen :(
Ik heb er nooit op gelet maar een groep waarvan ik veel berichten krijg, demp ik gewoon. (Stille meldingen heet dat tegenwoordig)

Krijg je geen pop-up of geluidsmelding maar wel een notificatie in het scherm.
Update voor Vodafone-branded toestellen is nu o.a. beschikbaar in Duitsland (nog niet in NL); deze kan zonder problemen op een Nederlands VODAFONE-branded toestel geflasht worden!

Type *#1234# in de dialer, en check achter "CSC" of er "OVF" in voor komt...

Flashen dient te geschieden met Odin v3.13.1: https://mega.nz/#!l8Rhzah...KlB4jQltEe8YrzX7s6WGFw_-8

Link S8: https://www.sammobile.com...oad/G950FXXU1CRB7/208822/

Link S8+: Download nog niet beschikbaar

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-11 09:00
Ik lees nog niet zo lang mee, maar wat ik niet helemaal begrijp: ik heb inderdaad ovf achter CSC staan, betekent dit dat ik dan een Vodafone branded toestel heb? Ik heb mijn toestel wel via Vodafone gekregen, maar dacht dat dit toestel gewoon unbranded was. Maar ik denk dat ik simlockvrij verwar met unbranded? Ik dacht ook dat een Vodafone branded toestel allerlei vodafone software er op had staan, hetgeen ik ook niet heb..hoe zit dat mu precies?

• Mrjraider
  • Niet online
Kijk even onder software info en dan service provider. VDF = Vodafone branded en PHN = unbranded

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
Ik heb sinds de update af en toe dat het GBoard niet verschijnt als ik een tekstveld selecteer in de meest recente Chrome. Hebben anderen dat ook?

• Megapaul
henklbr schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 07:23:
Update voor Vodafone-branded toestellen is nu o.a. beschikbaar in Duitsland (nog niet in NL); deze kan zonder problemen op een Nederlands VODAFONE-branded toestel geflasht worden!

Type *#1234# in de dialer, en check achter "CSC" of er "OVF" in voor komt...

Flashen dient te geschieden met Odin v3.13.1: https://mega.nz/#!l8Rhzah...KlB4jQltEe8YrzX7s6WGFw_-8

Link S8: https://www.sammobile.com...oad/G950FXXU1CRB7/208822/

Link S8+: Download nog niet beschikbaar
Henk, ik zag de Duitse Vodafone firmware staan, had al gezien dat de CSC overeenkomt.
Wilde het alleen vragen voor de 100% zekerheid. dat hoefde niet eens. Thx Henk! _/-\o_

Een toevoeging; zie ook deze post, je moet met Odin AP BL CP & HOME_CSC_OVF flashen.

Flash je met CSC_OVF dan wordt je toestel gereset.

[ Voor 13% gewijzigd door Megapaul op 03-03-2018 10:26 . Reden: toevoeging ]

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 21:35
Nu Oreo begint uit te rollen en mijn LUX/LUX/LUX S8 nog steeds op de security patch van november 2017 zit begint het toch wel te kriebelen om te flashen naar de PHN-Oreo build.. Ik heb de stappen al opgezocht (en hier tegengekomen), maar voordat ik mezelf in de problemen ga werken wou ik toch nog even weten of ik het begrepen heb..

Als ik met Odin de PHN versie flash (AP, BL, CP & CSC_OXM) zonder mijn simkaart in het toestel zou ik op LUX/LUX/PHN moeten komen en zo ook gebruik kunnen maken van de PHN security patches? Dat hij daarbij een full reset krijgt is geen probleem, ik hoop met Smart Switch alles weer terug te kunnen zetten. ;)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

bibi2205 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:03:
Nu Oreo begint uit te rollen en mijn LUX/LUX/LUX S8 nog steeds op de security patch van november 2017 zit begint het toch wel te kriebelen om te flashen naar de PHN-Oreo build.. Ik heb de stappen al opgezocht (en hier tegengekomen), maar voordat ik mezelf in de problemen ga werken wou ik toch nog even weten of ik het begrepen heb..

Als ik met Odin de PHN versie flash (AP, BL, CP & CSC_OXM) zonder mijn simkaart in het toestel zou ik op LUX/LUX/PHN moeten komen en zo ook gebruik kunnen maken van de PHN security patches? Dat hij daarbij een full reset krijgt is geen probleem, ik hoop met Smart Switch alles weer terug te kunnen zetten. ;)
Als je de Nederlandse versie flasht, AP BL CP & HOME_CSC_OXM met Odin 3.13.1, dan blijft je CSC gewoon LUX/LUX/LUX (LUX & PHN zitten beiden in OXM)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• bibi2205
Hmm, is er dan wel een mogelijkheid om met mijn toestel naar de PHN versie te gaan (zonder dat Knox getriggerd wordt)?

Ik dacht dat dit kon door de non-home CSC te gebruiken maar dat klopt dus blijkbaar niet..

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:31
henklbr schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:35:
[...]

Als je de Nederlandse versie flasht, AP BL CP & HOME_CSC_OXM met Odin 3.13.1, dan blijft je CSC gewoon LUX/LUX/LUX (LUX & PHN zitten beiden in OXM)
Begrijp ik het goed dat je hem alleen op PHN/PHN/LUX krijgt als je er een Nederlandse simkaart in doet en dan herstelt?

Ik heb namelijk ook productcode LUX maar voor de rest heb ik PHN.

• Mrjraider
  • Niet online
Ja of de CSC_OXM gebruikt ipv HOME_CSC_OXM je telefoon wordt dan sowieso gereset.

[ Voor 31% gewijzigd door Mrjraider op 03-03-2018 15:38 ]

• bibi2205
Mrjraider schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:37:
Ja of de CSC_OXM gebruikt ipv HOME_CSC_OXM je telefoon wordt dan sowieso gereset.
Dat had ik ook begrepen (en was ik van plan om te doen zoals ik eerst zei).. straks dan toch maar eens proberen. ;)

• Bartje147
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09-2024
FragDAnvers schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:41:
Nog geen nieuws ivm de LUX versie ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JHT5M7z4XMVJqpvosdM53tBv/thumb.jpg
Garret1410 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:16:
[...]

Begrijp ik het goed dat je hem alleen op PHN/PHN/LUX krijgt als je er een Nederlandse simkaart in doet en dan herstelt?

Ik heb namelijk ook productcode LUX maar voor de rest heb ik PHN.
Correct

• JDL15
Garret1410 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:23:
[...]

Ik heb er nooit op gelet maar een groep waarvan ik veel berichten krijg, demp ik gewoon. (Stille meldingen heet dat tegenwoordig)

Krijg je geen pop-up of geluidsmelding maar wel een notificatie in het scherm.
Huh, selecteer je dat in Whatsapp? Dan krijg je toch geen Whatsapp pictogram/logo in beeld?

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JDL15 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:24:
[...]

Huh, selecteer je dat in Whatsapp? Dan krijg je toch geen Whatsapp pictogram/logo in beeld?
Kan je kiezen. Alleen een stille melding of helemaal niets.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:57

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik heb nog steeds niet de nieuwe update binnen op mijn S8. Vreemd hoor. :S

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 15:16
Ik zou ook graag mijn S8 willen flashen, maar welke versie zou ik erop moeten zetten ?

Bij Software ServiceProvider zie ik OMN/OMN/OMN staan, dat zou Vodafone Italie branded betekenen.
Met *#1234# zie ik deze info:
AP:G950FXXU1AQK7
CSC : G950FOVF1AQK3
Volgens mij zou dat weer Vodafone Duitsland zijn...
Ik heb overigens een T-mobile abo en krijg de update niet binnen.

Iemand die mij kan zeggen welke versie ik bij Sammobile moet downloaden ?
Zie door de bomen het bos even niet meer ;)

• Megapaul
Sepiroth schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:03:
Ik zou ook graag mijn S8 willen flashen, maar welke versie zou ik erop moeten zetten ?

Bij Software ServiceProvider zie ik OMN/OMN/OMN staan, dat zou Vodafone Italie branded betekenen.
Met *#1234# zie ik deze info:
AP:G950FXXU1AQK7
CSC : G950FOVF1AQK3
Volgens mij zou dat weer Vodafone Duitsland zijn...
Ik heb overigens een T-mobile abo en krijg de update niet binnen.

Iemand die mij kan zeggen welke versie ik bij Sammobile moet downloaden ?
Zie door de bomen het bos even niet meer ;)
Zie deze post.
VD2 = Vodafone Multi-CSC contains: ATL, AVF, CNX, CYV, MOB, MTL, OMN, PRO, SIM, SWC, TCL, VD2, VDC, VDF, VDH, VDI, VGR, VIP, VOD, XFV".
En je csc is G950FOVF1AQK3
Volg de link en je heb de juiste versie.
PS zet voor de zekerheid eerst de optie veilig opstarten aan je het toestel.

[ Voor 6% gewijzigd door Megapaul op 04-03-2018 23:49 ]

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 15:16
Megapaul schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:47:
[...]

Zie deze post.
VD2 = Vodafone Multi-CSC contains: ATL, AVF, CNX, CYV, MOB, MTL, OMN, PRO, SIM, SWC, TCL, VD2, VDC, VDF, VDH, VDI, VGR, VIP, VOD, XFV".
En je csc is G950FOVF1AQK3
Volg de link en je heb de juiste versie.
PS zet voor de zekerheid eerst de optie veilig opstarten aan je het toestel.
Merci, ga straks even kijken :)

• Mamoulian
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:30
Kleine update over de battery drain door Play Services. Ik heb het probleem al een paar dagen niet meer voorgehad (normaal gezien maximum een dag zonder problemen) door mijn WiFiverkeer opd eachtergrond in te perken:
Verbindingen - Gegevensgebruik - Netwerken beperken (selecteer je netwerk).
Misschien niet de ideale oplossing maar voorlopig de enige die mijn toestel niet om zeep helpt.

The Last European

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:51
Iemand toevallig een (snelle) mirror naar de Duitse VDF firmware voor S8?

• Mrjraider
  • Niet online
Samfirm is een optie.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Mamoulian Kan je ook eens kijken of Samsung Health ingeschakeld is? Ik had de eerste update-poging naar Oreo ook veel last van battery drain; zelfs zo erg dat ik terug ben gegaan naar Nougat. Toen de officiële update uitkwam ben ik toch weer gelijk gaan updaten, maar nu is het batterijgebruik veel beter (vergelijkbaar of iets beter dan onder Nougat). Ik kwam er eergisteren achter dat Samsung Health nu uitstaat, terwijl ik die eerder wel eens aan gehad heb. Ik ben dus benieuwd of de drain misschien daardoor komt of verergerd wordt. Ik kan me voorstellen dat die aardig wat sensoren bijna continu in de gaten houdt en daardoor misschien slaapmodus voorkomt

• Mamoulian
gwystyl schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:54:
@Mamoulian Kan je ook eens kijken of Samsung Health ingeschakeld is? Ik had de eerste update-poging naar Oreo ook veel last van battery drain; zelfs zo erg dat ik terug ben gegaan naar Nougat. Toen de officiële update uitkwam ben ik toch weer gelijk gaan updaten, maar nu is het batterijgebruik veel beter (vergelijkbaar of iets beter dan onder Nougat). Ik kwam er eergisteren achter dat Samsung Health nu uitstaat, terwijl ik die eerder wel eens aan gehad heb. Ik ben dus benieuwd of de drain misschien daardoor komt of verergerd wordt. Ik kan me voorstellen dat die aardig wat sensoren bijna continu in de gaten houdt en daardoor misschien slaapmodus voorkomt
Ik zit sowieso nog op Nougat maar ik heb Health even uitgeschakeld (ik gebruik het toch amper). Het ding met de Play Services bug is dat wanneere het gebeurt mijn batterij binnen de paar uur compleet is leeggetrokken (en het toestel wordt behoorlijk warm). Op mijn Note had ik het ook en daar heeft ie drie (3!) batterijen kapot gemaakt (op 30 a 50% schakelde de telefoon zich uit dus kwam ik met drie batterijen soms maar maximum 2 a 3 toe).

The Last European

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ah ok. Zo erg is het bij mij niet; ik heb iets vergelijkbaars wel gehad bij mijn vorige telefoon; die had toen ook een kapotte batterij en mobo, en na vervangen van beide was het probleem over. Ik denk dat dat dus niet door play services kwam.
Health zorgt in ieder geval niet voor zo'n extreme drain, maar ik laat het wel uit staan omdat ik het toch niet zo boeiend vind en het altijd voor wat extra batterijgebruik zorgt.

• Mamoulian
Het grote probleem dat quasi iedere app/service van Google Play Services kan gebruik maken zodat je nooit gaat weten waar het probleem nu precies zit. Het is ook niet uniek voor Samsung of de S8. Het is een vrij wijdverbreid probleem met een onbekend aantal oorzaken en vooralsnog geen afdoende oplossing.

The Last European

• Mrjraider
  • Niet online
Gisteren had ik ook een Google Play Services drain, na een reboot was dit weg... Snap niet waar jullie "problemen" vandaan komen?

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:27
JDL15 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:13:
[...]

Ik heb hier ook last van. Het veranderen van meldingsinstellingen in Whatsapp lijkt niet te werken. Ook als je de melding instellingen via de notification channels veranderd springen deze gewoon weer terug, erg irritant. Hier en en op enkele andere plekken schrijven ze wel dat het een bug is in Whatsapp, maar ik kan nergens een workaround of iets dergelijks vinden. Ik denk dat het wachten is tot whatsapp het fixt?

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
Ik heb mijn moederbord moeten laten vervangen bij Dynafix omdaf mijn telefoon niet meer aan ging. Nu merkte ik op dat bijvoorbeeld bij Android Auto er geen 4G+ meer stond maar LTE. Kan dit met de boardswap te maken hebben of is er iets anders aan de hand? Er staat dat 4G+ gelijk staat aan LTE maar op een andere site staat dat het net geen 4G+ is. Wie kan mij hier duidelijkheid over verschaffen? Misschien dat mijn instellingen verkeerd staan of zo?

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 19:07
Grudgie schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:33:
Ik heb nog steeds niet de nieuwe update binnen op mijn S8. Vreemd hoor. :S
Same here

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-11 12:15

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Is er ook soort smart switch voor pc dat ik alle apps en foto's kan overzetten? Na de Oreo update gaat de batterij snel leeg

Review QNAP TS-230 NAS

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dutchredgaming schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:44:
Is er ook soort smart switch voor pc dat ik alle apps en foto's kan overzetten? Na de Oreo update gaat de batterij snel leeg
[google=smart switch pc] --> http://www.samsung.com/nl/apps/pc/

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 16:18
Hebben meer Tweakers last van slechte performance in Android 8 i.c.m. de Galaxy S8? Spotify loopt vast, delen van afbeeldingen loopt vast, soms loopt het hele OS voor enkele secondes vast. Het werkte allemaal zo mooi op Android 7, maar zo soepel als het toen was, hoe traag het nu soms gaat.. Ook lijkt de batterij sneller leeg te gaan.
Meerdere mensen die ik ken met een S8 hebben hetzelfde probleem. Iemand anders heeft ook regelmatig dat zijn notificatie scherm niet meer werkt. Hij krijgt alleen de Quick settings te zien, niet de notificaties. Even later werkt het wel weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Sandert98 op 06-03-2018 09:53 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Sandert98 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:52:
Hebben meer Tweakers last van slechte performance in Android 8 i.c.m. de Galaxy S8? Spotify loopt vast, delen van afbeeldingen loopt vast, soms loopt het hele OS voor enkele secondes vast. Het werkte allemaal zo mooi op Android 7, maar zo soepel als het toen was, hoe traag het nu soms gaat.. Ook lijkt de batterij sneller leeg te gaan.
Meerdere mensen die ik ken met een S8 hebben hetzelfde probleem. Iemand anders heeft ook regelmatig dat zijn notificatie scherm niet meer werkt. Hij krijgt alleen de Quick settings te zien, niet de notificaties. Even later werkt het wel weer.
Heb je na de update/upgrade een reset gedaan van het toestel? Zo niet dan is dat de oplossing om van je problemen af te zijn ;)

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 16:18
Mrjraider schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:06:
[...]

Heb je na de update/upgrade een reset gedaan van het toestel? Zo niet dan is dat de oplossing om van je problemen af te zijn ;)
Dat zal inderdaad vast helpen, alleen het kan toch niet zijn dat elke gebruiker (incl non-tweakers) hun toestel moeten resetten voor een goed en snel werkend OS? :+

• Mrjraider
  • Niet online
Sandert98 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Dat zal inderdaad vast helpen, alleen het kan toch niet zijn dat elke gebruiker (incl non-tweakers) hun toestel moeten resetten voor een goed en snel werkend OS? :+
Meeste problemen ontstaan na een OS update. Dus versie 7.x naar 8.x in dit geval.
Helaas is een reset wel de enige remedie die je (ook als non-tweaker) moet doen om van veel problemen af te zijn.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:19

sjaool

Every life should have 9 cats

Draai hier nu bijna een week Oreo en tot nu toe naar tevredenheid. Ik merk weinig verschil in accuverbruik terwijl de telefoon veel soepeler draait. Het enige dat ik gedaan heb is SD Maid een keer draaien en de cache via de knoppencombinatie legen.

"When you grow up your heart dies"

• Majesty
  • Niet online
luuj schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:31:
[...]

Ik heb hier ook last van. Het veranderen van meldingsinstellingen in Whatsapp lijkt niet te werken. Ook als je de melding instellingen via de notification channels veranderd springen deze gewoon weer terug, erg irritant. Hier en en op enkele andere plekken schrijven ze wel dat het een bug is in Whatsapp, maar ik kan nergens een workaround of iets dergelijks vinden. Ik denk dat het wachten is tot whatsapp het fixt?
En ik heb er ook nog steeds last van. Vind het rete irritant want nu moet ik of iedereen handmatig gaan muten, of trillen van m'n telefoon uitzetten. Heb nu dit laatste gedaan, maar alweer 2 gesprekken gemist hierdoor vandaag. Moet zeggen dat ik er weinig over kan vinden op XDA of andere fora, maar ga er vanuit dat het wel een bug is.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vodafone is echt irritant met de updates, echt moet het allemaal zo lang duren voordat we kunnen updaten.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Wat is jullie ervaring m.b.t. de accu?
En dan met name het verbruik van Android systeem.

Op Nougat was dat bij mij ongeveer 1:3
Bijvoorbeeld Scherm 30% en Android systeem 10%

Nu op Orea is het altijd 1:1 en eindigt de dag accu ongeveer met 18% / 18%.

Waar ik voorheen probleemloos de dag doorkwam is het nu rond etenstijd einde verhaal.
Net aan 3 uur schermtijd t.o.v. 6+ uur op Nougat. Mijn vrouw blijft om die reden ook op Nougat.

Gisteren had ik net geen 3 uur scherm tijd en accu leeg na 11 uur met beetje internetten, facebook en whatsapp.
Mijn vrouw haar accu was leeg na 21 uur met 6.52 schermtijd en veel netflix kijken.

Heel vreemd... Ben nu de firmware opnieuw aan het flashen met nog keer een factory reset en cache wipe. :F

Edit: Update gedaan via Odin naar de Germany DBT versie.

[ Voor 3% gewijzigd door AndereKoekoek op 06-03-2018 12:31 ]

• Megapaul
Xtr3me4me schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:39:
Vodafone is echt irritant met de updates, echt moet het allemaal zo lang duren voordat we kunnen updaten.
De Vodafone versie is al beschikbaar in Duitsland (VD2), dit is precies dezelfde versie als voor Nederland (VDF). Je kand de software flashen met odin. :) De OTA is inderdaad nog niet beschikbaar.

Ben het met je eens dat Vodafone vaak achterloopt m.b.t. beveiligingsupdate's. :/

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Megapaul schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:34:
[...]

De Vodafone versie is al beschikbaar in Duitsland (VD2), dit is precies dezelfde versie als voor Nederland (VDF). Je kand de software flashen met odin. :) De OTA is inderdaad nog niet beschikbaar.

Ben het met je eens dat Vodafone vaak achterloopt m.b.t. beveiligingsupdate's. :/
Ik ben niet zo technisch met telefoons hehehe! :+

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 20:13
Krijgen jullie sinds 8.0 (bij sommige apps?) ook 'dubbele' geluidsnotificaties? Beetje lastig uit te leggen maar ik hoor dan: geluidje#1 maar halverwege het afspelen geluidje#2. Hierdoor denk ik vaak dat ik meerdere notificaties binnenkrijg maar het is er dan maar steeds 1.

Niet super erg maar wel lelijk

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 17:48
@Kappade, Ik heb daar ook last van, vooral met gmail. Denk elke keer dat ik erg belangrijk ben maar is dan een dubbele melding voor 1 mailtje.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:22

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb sinds dat ik naar android 8 ben gegaan dat ik na het opladen van de telefoon hem niet meer meteen kan ontgrendelen met mijn vingerafdruk. Ik moet dan eerst weer 1x het wachtwoord in geven. Normaal was dit alleen als je de telefoon voor de eerste keer aanzetten. Is dit ook ergens uit te zetten?

• JDL15
Kappade schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:56:
Krijgen jullie sinds 8.0 (bij sommige apps?) ook 'dubbele' geluidsnotificaties? Beetje lastig uit te leggen maar ik hoor dan: geluidje#1 maar halverwege het afspelen geluidje#2. Hierdoor denk ik vaak dat ik meerdere notificaties binnenkrijg maar het is er dan maar steeds 1.

Heb het ook, bij Outlook lijkt het alsof ik meerdere mails tegelijk krijg, maar het lijkt wel een hick up..

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:02
Ik ben ook niet erg tevreden over de Oreo update. Notificatie badges die niet goed werken. Dubbele meldingsgeluiden traag en slechte batterij. Die was met Nougat zeer goed en nu heel matig. Kom de dag niet meer door. Voorheen 2 dagen. heb al een reset gedaan maar helpt ook niet.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kappade schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:56:

Ja constant. Bij meerdere apps. Maar dit was bij mij ook al zo op 7.0.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-11 16:30
Waardeloze update met betrekking tot notificaties op de badges. Als je nu uit het notificatiecentrum een melding wegswiped verdwijnt ook meteen het getal bij de badge. Ook na het lezen van de nieuwe mail verdwijnt het getal, ook al heb je nog tig ongelezen mails staan. Zelfde geldt voor WhatsApp en andere apps.

Ik kan echt niet begrijpen dat iemand dit zo heeft bedacht.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

LAPJENL70 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:12:
Ik ben ook niet erg tevreden over de Oreo update. Notificatie badges die niet goed werken. Dubbele meldingsgeluiden traag en slechte batterij. Die was met Nougat zeer goed en nu heel matig. Kom de dag niet meer door. Voorheen 2 dagen. heb al een reset gedaan maar helpt ook niet.
Hier ook een reset gedaan, maar zelfde gedrag tot nu toe. Nog even paar dagen wachten voor een goed beeld.

En de dubbele notificaties hier ook in Outlook. Ook na de update.

Zoveel bijzonders zit er niet in de update, dus zit er wel over te denken om nougat te flashen. En anders maar rooten.

Bijna het gevoel dat ze battery life verslechteren met de update om mensen naar de s9 te pushen. Naast de camera is er geen andere reden om over stappen. Nou ja.. als dit zo blijft.. om het einde van de dag te halen met je telefoon lol

• NickAlan
  • Laatst online: 19:38
Ik ben ook zeker niet tevreden over de batterijduur. Bij Nougat was ik ook niet tevreden, maar nu is het nog erger geworden. Ik heb een volledige reset gedaan na het installeren van Oreo, maar heeft helaas niks geholpen.

Helderheid staat meestal op 50%, scherm op FHD+, altijd 4G aan, WIFI uit, BT uit, AOD uit, Sync aan.
Zie hieronder een foto van mijn matige batterijverbruik van vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e0ycA5F.jpg

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Janet_ schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:24:
[...]

Ik heb me aangemeld voor de beta maar ook dan werkt t niet. Ik begrijp er niks meer van
Ik dacht dat de de Pro-versie van ACR tijdelijk gratis was dus ik dacht ik meld het even, maar dit blijkt een andere app te zijn. Misschien werkt deze wel...

[ Voor 16% gewijzigd door Octopuz op 07-03-2018 09:40 ]

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:14
Ik heb ook veel problemen na de update. Ik heb een factory reset gedaan, maar dit lost bij mij niks op. Sommige telefoontjes komen bij mij niet meer binnen, maar pas wanneer ik de telefoon weer ontgrendel komen alle meldingen in 1 keer. Ook mis ik vele notificaties of komen er inderdaad dubbele meldingen vanuit het niets. Batterijduur is ook waardeloos.

Ik zou nog even wachten met updaten mocht je dat nog niet hebben gedaan.

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 11:16

jabberwock

XBL:Jabberwocks

MillanO schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 04:45:
Ik heb mijn moederbord moeten laten vervangen bij Dynafix omdaf mijn telefoon niet meer aan ging. Nu merkte ik op dat bijvoorbeeld bij Android Auto er geen 4G+ meer stond maar LTE. Kan dit met de boardswap te maken hebben of is er iets anders aan de hand? Er staat dat 4G+ gelijk staat aan LTE maar op een andere site staat dat het net geen 4G+ is. Wie kan mij hier duidelijkheid over verschaffen? Misschien dat mijn instellingen verkeerd staan of zo?
Ik heb nog nooit bij Android Auto 4G zien staan, maar altijd LTE. Android Auto is ook nog niet officieel in Nederland beschikbaar, dus die software zal nog geen 4G notificatie hebben. Hoe dat in andere landen zit weet ik niet...
EJSEJS schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:08:
Ik heb sinds dat ik naar android 8 ben gegaan dat ik na het opladen van de telefoon hem niet meer meteen kan ontgrendelen met mijn vingerafdruk. Ik moet dan eerst weer 1x het wachtwoord in geven. Normaal was dit alleen als je de telefoon voor de eerste keer aanzetten. Is dit ook ergens uit te zetten?
Heb je misschien SmartLock ingesteld? Die stelt namelijk in dat na x tijd stilliggen de beveiliging opnieuw moet worden ingegeven.

[ Voor 25% gewijzigd door jabberwock op 07-03-2018 11:34 ]

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 11:16

jabberwock

XBL:Jabberwocks

mag worden verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door jabberwock op 07-03-2018 11:34 ]

• Luinwethion
  • Laatst online: 26-11 13:47
Ik weet niet hie het zit bij Android auto.

Maar bij Samsung, als je LTE of 4G te zien krijgt is afhankelijk van de rom van je toestel.

Mijn S7 edge was een Duitse O2 model en ik zag altijd LTE staan, na rebranding naar PHN was weer 4G te zien.

Verder over de betekenis van LTE, 4G en andere.... Moet je even geen druk over maken.

Probleem zit dat de eerste review van LTE (long term evolutuon) niet voldeed aan alle eisen van 4G, het was dus technisch een 3.9G. Dus je kunt in theorie zeggen dat LTE geen 4G is.

Dat was lang geleden, inmiddels zijn de Nederlandse netwerken allemaal 4G of 4.5G/4.9G... wat je ziet op je telefoon is niet van belang.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:22

DON PAPA

Tweaker-fan

jabberwock schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:29:
[...]Heb je misschien SmartLock ingesteld? Die stelt namelijk in dat na x tijd stilliggen de beveiliging opnieuw moet worden ingegeven.
Nee die staat niet ingesteld, ben er ook achter dat hij het alleen doet als hij een bepaalde tijd aan de lader heeft gehangen. Als ik hem maar een paar minuten aan de lader hang dan kan ik hem nog wel gewoon met mijn vingerafdruk ontgrendelen, maar laad ik hem bijvoorbeeld van 20% naar 100% op, en haal hem dan van de lader dan moet ik eerst 1X mijn wachtwoord ingeven voor ik hem weer met mijn vingerafdruk kan ontgrendelen.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11 00:01

burgt

Starbass

Nergens last van tot nu toe, batterij duur is wat beter dan met Nougat bij mij.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Vreemd...

Dit zou dus inhouden, dat Dynafix je een "niet Nederlands moederbord" heeft geleverd?

Kun je eens een screenshot plaatsen van de software-info, waar ook helemaal onderaan "Software serviceprovider" op staat?

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:16
Hmm. Zojuist een notificatie gehad dat de Oreo update klaarstaat, direct geïnstalleerd. Na de update zijn mijn trilinstellingen een beetje de weg kwijt. Meer mensen die merken dat kort/normaal/lang trillen niet meer hetzelfde werken als vroeger? Kort trillen is nu hetzelfde als normaal trillen (Telegram) en zodra ik lang trillen verander naar kort trillen (Whatsapp) blijft dit lang trillen.

Gebruikte de verschillende standen voor om te bepalen van welke app ik een notificatie kreeg, maar nu kan ik het verschil tussen een onbelangrijk chatbericht of een mail niet meer voelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Uffeltje op 07-03-2018 15:45 ]

YouTube

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Uffeltje schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:44:
Hmm. Zojuist een notificatie gehad dat de Oreo update klaarstaat, direct geïnstalleerd. Na de update zijn mijn trilinstellingen een beetje de weg kwijt. Meer mensen die merken dat kort/normaal/lang trillen niet meer hetzelfde werken als vroeger? Kort trillen is nu hetzelfde als normaal trillen (Telegram) en zodra ik lang trillen verander naar kort trillen (Whatsapp) blijft dit lang trillen.

Gebruikte de verschillende standen voor om te bepalen van welke app ik een notificatie kreeg, maar nu kan ik het verschil tussen een onbelangrijk chatbericht of een mail niet meer voelen.
Ook Vodafone?

• bibi2205
Gisteren mijn LUX/LUX/LUX geflashed naar de PHN-Oreo (met CSC_OXM).. Toestel werd gereset (wat de bedoeling was) maar hij blijft op LUX/LUX/LUX staan. Had stiekem gehoopt om op deze manier op LUX/LUX/PHN te komen. :(

Enige manier om naar /PHN te gaan zou (volgens XDA) zijn om te flashen naar een Oreo-build waar mijn 'LUX' code niet in zit zodat hij naar de default van die rom gaat en daarna de PHN terug te flashen (eventueel m.b.v. een prepaid NL-sim). Binnen een paar weken nog maar eens bekijken als alle landen de Oreo update hebben gekregen.

Merk verder wel geen negatieve gevolgen m.b.t. batterijduur, hij doet het nog even goed/slecht als daarvoor. ;) Al krijg ik de notificatie-led maar niet ingesteld zodat WhatsApp groen is, hij blijft vrolijk wit knipperen terwijl dat op Nougat wel zonder problemen lukte.

• Uffeltje
Ik heb het toestel via Vodafone ontvangen inderdaad.

YouTube

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-11 12:15

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik heb mijn telefoon naar fabrieksinstellingen gedaan en batterij was wel richting oude vorm, maar ik vind het wel snel leeg gaan dan de Iphones.....

Review QNAP TS-230 NAS

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Ik heb er weinig problemen mee, wel even handmatig mijn Google play services geüpdate maar de oreo versie die op apkmirror stond. Build van 6 maart

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Mrjraider
  • Niet online
VDF heeft hier nog niets ;)

• Uffeltje
Mijn Vodafone toestel is een PHN zie ik bij de softwareinformatie, dat zal het verschil zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Uffeltje op 07-03-2018 20:25 ]

YouTube

• Mrjraider
  • Niet online
Klopt en Vodafone is ontiegelijk laat momenteel :/

• JHABEK
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-12-2021
Hier juist positieve ervaringen qua batterij life sinds de update naar Oreo. Heb een dual-sim (SM-G950FD) en ben na de overstap vanaf een Xperia Z3 nooit echt tevreden geweest met de accuduur. Na een weekje Oreo is er een significante verbetering merkbaar (+/- 15-20% langer) en lijkt het nog steeds te verbeteren. Ik kom nu weer tot einde dag met intensief gebruik.

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
henklbr schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:28:
[...]

Vreemd...

Dit zou dus inhouden, dat Dynafix je een "niet Nederlands moederbord" heeft geleverd?

Kun je eens een screenshot plaatsen van de software-info, waar ook helemaal onderaan "Software serviceprovider" op staat?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt:

https://imgur.com/a/pRvNs

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
Ik zie een 4G staan in je scherm. Android auto gisteren in een nieuwe opel corsa getest. Daar stond ook LTE. Dus waarschijnlijk een combi van de app en soort auto. Niets raars aan.

• Majesty
  • Niet online
Lijkt erop dat Notifications Channels toch nog flink bugged is in Oreo, ik verbaas me nogmaals over het feit dat er hier zo weinig over gepost wordt, het is voor mij wel een major issue namelijk. Met name in WhatsApp (app die ik het meest gebruik) is het erg intrusive en irritant. Kort gezegd: telkens pop-ups van nieuwe berichten en het uitschakelen van trillen bij berichten is ook niet meer mogelijk. In Notifications Channels schiet hij telkens terug naar Urgent -> Sound and pop-up.
Inmiddels een klein onderzoek gedaan en het lijkt toch echt een Oreo ipv WhatsApp probleem te zijn.

Voor de geïnteresseerden:
https://beebom.com/whatsa...res-the-default-settings/
https://forums.oneplus.ne...ifications-issues.742530/
http://www.androidpolice....-type/#comment-3715726690
http://piunikaweb.com/201...ication-issue-after-oreo/ (issue 2)
https://forums.oneplus.ne...setting-to-urgent.772687/
https://forums.oneplus.ne...ng-back-to-urgent.772682/
https://forums.oneplus.ne...r-oreo-8-0-update.751060/
https://forums.oneplus.ne...after-oreo-update.690758/
https://forums.oneplus.ne...os-and-cons.772252/page-9
https://forums.oneplus.ne...losed-oreo-issues.770315/
https://forums.oneplus.ne...tomatically-reset.729506/
https://www.reddit.com/r/...ions_resetting_to_urgent/

En wat voor mij tot nu toe als work-around werkt is het volgende. Het is wel noodzakelijk dat je het in deze volgorde uitvoert, want bij iedere wijziging in de WhatsApp notifcaties schiet hij weer terug op urgent.
1. Go to WhatsApp >Settings >Notifications and set
Notifications tone to Silent, Vibrate to Off
2. Go to phone settings, Notifications, WhatsApp
Under Group Notifications, Set Vibrate off, Sound to None and Importance to High
Under Message notifications, Set Vibrate off, Sound to None and Importance to High
Bron: https://forums.oneplus.ne...ent.772687/#post-17908168

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Oh man wat heb ik spijt van de update ! Notificaties klopt geen hol meer van vooral bij email ondanks fabrieksreset. Hij is trager geworden, batterij is hetzelfde gebleven dat wel. Gewoon in het algemeen geen goede indruk ook zo wat kleinere bugs en lags die ik eerder niet had. Ik heb geen verstand van flashen en zo anders ging ik geheid terug naar 7 jammer

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11 11:13
Majesty schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:44:
Lijkt erop dat Notifications Channels toch nog flink bugged is in Oreo, ik verbaas me nogmaals over het feit dat er hier zo weinig over gepost wordt, het is voor mij wel een major issue namelijk. Met name in WhatsApp (app die ik het meest gebruik) is het erg intrusive en irritant. Kort gezegd: telkens pop-ups van nieuwe berichten en het uitschakelen van trillen bij berichten is ook niet meer mogelijk. In Notifications Channels schiet hij telkens terug naar Urgent -> Sound and pop-up.
Inmiddels een klein onderzoek gedaan en het lijkt toch echt een Oreo ipv WhatsApp probleem te zijn.

Voor de geïnteresseerden:
https://beebom.com/whatsa...res-the-default-settings/
http://www.androidpolice....-type/#comment-3715726690
http://piunikaweb.com/201...ication-issue-after-oreo/ (issue 2)
https://forums.oneplus.ne...setting-to-urgent.772687/
https://forums.oneplus.ne...ng-back-to-urgent.772682/
https://forums.oneplus.ne...r-oreo-8-0-update.751060/
https://forums.oneplus.ne...after-oreo-update.690758/
https://forums.oneplus.ne...os-and-cons.772252/page-9
https://forums.oneplus.ne...losed-oreo-issues.770315/
https://forums.oneplus.ne...tomatically-reset.729506/
https://www.reddit.com/r/...ions_resetting_to_urgent/

En wat voor mij tot nu toe als work-around werkt is het volgende. Het is wel noodzakelijk dat je het in deze volgorde uitvoert, want bij iedere wijziging in de WhatsApp notifcaties schiet hij weer terug op urgent.
1. Go to WhatsApp >Settings >Notifications and set
Notifications tone to Silent, Vibrate to Off
2. Go to phone settings, Notifications, WhatsApp
Under Group Notifications, Set Vibrate off, Sound to None and Importance to High
Under Message notifications, Set Vibrate off, Sound to None and Importance to High
Bron: https://forums.oneplus.ne...ent.772687/#post-17908168
Voor mij is whatsapp de enige app die problemen geeft met notificaties. Dus het lijkt mij een whatsapp probleem en niet oreo.

• Majesty
  • Niet online
GtrCraft schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:03:
[...]

Voor mij is whatsapp de enige app die problemen geeft met notificaties. Dus het lijkt mij een whatsapp probleem en niet oreo.
In de links die ik plaatste hebben users het over dezelfde problemen in andere apps. Ik maak geen gebruik van andere apps die ook Notification Channels geïmplementeerd hebben in hun app (dit is niet standaard, dat moet de 3rd party app zelf implementeren). Maak jij wel gebruik van dergelijke apps?

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11 11:13
Majesty schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:09:
[...]

In de links die ik plaatste hebben users het over dezelfde problemen in andere apps. Ik maak geen gebruik van andere apps die ook Notification Channels geïmplementeerd hebben in hun app (dit is niet standaard, dat moet de 3rd party app zelf implementeren). Maak jij wel gebruik van dergelijke apps?
Telegram, Twitter, Facebook Lite, NOS, NU.nl en Twitch doen het allemaal goed.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 09:26
Ben blij dat ik de update nog niet doorgevoerd heb na het lezen van al deze posts. Hopelijk wordt dit allemaal snel opgelost.

• Majesty
  • Niet online
GtrCraft schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Telegram, Twitter, Facebook Lite, NOS, NU.nl en Twitch doen het allemaal goed.
Lijkt erop dat Twitter en Twitch de enige twee uit dat lijstje zijn die het geïmplementeerd hebben, maar goed die werken ook iets anders dan WhatsApp, dus kan me voorstellen dat je daar geen problemen mee hebt.
Ryan_ schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:13:
Ben blij dat ik de update nog niet doorgevoerd heb na het lezen van al deze posts. Hopelijk wordt dit allemaal snel opgelost.
Als ik dit had geweten had ik ook nog even gewacht inderdaad :). 7 maanden na de officiële uitrol en een pull-back van de update; ik dacht mwah, ze hebben al kinderziektes er wel uit.

[ Voor 33% gewijzigd door Majesty op 08-03-2018 11:10 ]

bibi2205 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:17:
Gisteren mijn LUX/LUX/LUX geflashed naar de PHN-Oreo (met CSC_OXM).. Toestel werd gereset (wat de bedoeling was) maar hij blijft op LUX/LUX/LUX staan. Had stiekem gehoopt om op deze manier op LUX/LUX/PHN te komen. :(

Enige manier om naar /PHN te gaan zou (volgens XDA) zijn om te flashen naar een Oreo-build waar mijn 'LUX' code niet in zit zodat hij naar de default van die rom gaat en daarna de PHN terug te flashen (eventueel m.b.v. een prepaid NL-sim). Binnen een paar weken nog maar eens bekijken als alle landen de Oreo update hebben gekregen.
Negative!

PHN & LUX zitten allebei in de Multi-CSC OXM. Je CSC zal ten alle tijden LUX blijven, ook al flash je het PHN-bestand!

De enige manier om PHN/PHN/LUX te krijgen, is door een Nederlandse SIM in je toestel te stoppen.

Wat was je antwoord? Deze staat er niet bij namelijk, alleen de quote van mijn bericht...

[ Voor 10% gewijzigd door henklbr op 08-03-2018 11:24 ]

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 18:55
Is al eens voorbij gekomen maar zonder sluitend antwoord. Ook op internet is er niets over te vinden over deze CSC:
Baseband version
G950FXXU1CRAP
Nu wel op Oreo maar desondanks ben ik toch benieuwd wat voor toestel versie ik van mediamarkt heb gekregen..
significant schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:23:
Is al eens voorbij gekomen maar zonder sluitend antwoord. Ook op internet is er niets over te vinden over deze CSC:

[...]

Nu wel op Oreo maar desondanks ben ik toch benieuwd wat voor toestel versie ik van mediamarkt heb gekregen..
Kijk voor de gein es bij "Software info", scroll down naar "Software serviceprovider":

Wat staat daar?

Wat jij gequote hebt, is de build van de "radio": heeft niks met CSC te maken...

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 18:55
henklbr schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:26:
[...]

Kijk voor de gein es bij "Software info", scroll down naar "Software serviceprovider":

Wat staat daar?

Wat jij gequote hebt, is de build van de "radio": heeft niks met CSC te maken...
Ah daar staat:
Service provider SW ver.
SAOMC_SM-G950F_OXM_PHN_OO_0010
______
PHN/PHN/PHN
OXM ben ik volgens mij wel tegegekomen, PHN is sowieso Nederland.

• bibi2205
henklbr schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:22:
[...]

Negative!

PHN & LUX zitten allebei in de Multi-CSC OXM. Je CSC zal ten alle tijden LUX blijven, ook al flash je het PHN-bestand!

De enige manier om PHN/PHN/LUX te krijgen, is door een Nederlandse SIM in je toestel te stoppen.
Maar de eerste 2 maken toch niet uit wat updates betreft? Ik dacht dat enkel die laatste het verschil maakte. Of ben ik helemaal mis?

Pagina: 1 ... 75 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support