De problemen over het niet scherpstellen van de camera herken ik ook regelmatig, maar zo'n twee weken terug hield de hele camera ermee op

. Standaard camera app gaf alleen een zwart beeld en apps zoals Snapchat en Google Camera gaven een melding dat de camera niet geopend kon worden. Het leek op een softwarefout, dus ik heb hem helemaal naar de fabrieksinstellingen terug gezet. Daarna deed hij het nog steeds niet, dus Samsung gebeld en op hun aanraden nog een keer een factory reset gedaan, want 'misschien is er iets fout gegaan bij de eerste reset.' Apart verhaal, maar toch nog maar een keer gedaan om een probleem in de software uit te sluiten.
Daarna deed hij het wederom nog steeds niet, dus moest ik hem opsturen voor reparatie. Omdat ik de camera redelijk veel gebruik heb ik de telefoon in die week in de la laten liggen. De vrijdag voordat hij wordt opgehaald haal ik hem uit de la om hem klaar te maken voor het opsturen, en toen deed de camera het opeens weer.
Afgelopen week nog één keer gehad dat ik weer dezelfde problemen kreeg, maar dat is met een hard reset opgelost. Ik laat het voorlopig maar even zo. Ben allang blij dat hij het weer gewoon doet, want de camerakwaliteit van de iPhone 6 die ik had als leentelefoon is echt om te huilen vergeleken met de S8.