Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:53

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

MarcoMVE schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:17:
[...]

Schakel gmail uit. Gebruik gmail inbox. Probleem is daar niet aanwezig. Succes
Ik heb Inbox al eens eerder gebruikt maar vond de App niet fijn werken. Maar ik ga het nu nog een kans geven.

Bedankt voor de tip!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 20:16
Sinds de laatste update van de Samsung e-mail app staat er een uitroepingsteken als notificatie bij het app icoon. Ik gebruik Tesla Unread van Nova Prime maar voordien was hier nooit een probleem mee.
Iemand met hetzelfde probleem hier?

Edit: opgelost door een bug report te sturen naar Teslacoil software. Ik heb een mail terug gekregen met een apk bestandje voor te installeren en het probleem is opgelost.

[ Voor 26% gewijzigd door ikbenben op 18-03-2018 00:41 ]

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 11:16

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Uberdude schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:27:
Zijn er hier al mensen die een kapot scherm hebben gehad, er zit bij mij ineens een scheur in die begint bij de bixby knop. Heb hem vandaag niet laten vallen en niet in mn kont of broekzak gehad
De broekzak zal het niet zijn, dat gebruik ik ook. Laten vallen is neem ik aan wel een reden voor een barst. Die andere locatie....tja geen ervaring mee..

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:02
ikbenben schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:16:
Sinds de laatste update van de Samsung e-mail app staat er een uitroepingsteken als notificatie bij het app icoon. Ik gebruik Tesla Unread van Nova Prime maar voordien was hier nooit een probleem mee.
Iemand met hetzelfde probleem hier?

Edit: opgelost door een bug report te sturen naar Teslacoil software. Ik heb een mail terug gekregen met een apk bestandje voor te installeren en het probleem is opgelost.
Heb hetzelfde probleem. Kun je misschien die apk sharen?

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 20:16
LAPJENL70 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 09:01:
[...]

Heb hetzelfde probleem. Kun je misschien die apk sharen?
Tuurlijk, alsjeblieft ;)

http://ge.tt/9x79X3p2

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
jabberwock schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:50:
[...]

De broekzak zal het niet zijn, dat gebruik ik ook. Laten vallen is neem ik aan wel een reden voor een barst. Die andere locatie....tja geen ervaring mee..
Zal het enn gewone S8 of de S8+ zijn, die in die andere locatie heeft gezeten *O*

• LAPJENL70

• breugie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-02-2023
Sinds de update naar Oreo (eergisteren) stel ik vast dat mijn Dropbox's Camera uploads niet meer werken, enkel nadat ik de DropBox app open, gaan de genomen foto's uploaden...

Nog iemand last van dit issue?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

gwystyl

Beugeltje dan maar?

breugie schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:35:
Sinds de update naar Oreo (eergisteren) stel ik vast dat mijn Dropbox's Camera uploads niet meer werken, enkel nadat ik de DropBox app open, gaan de genomen foto's uploaden...

Nog iemand last van dit issue?
Ja daar heb ik ook last van. Ik vermoed dat hij iets te enthousiast in slaapmodus gezet wordt, maar ik heb nog niet gevonden hoe ik kan zorgen dat hij in de achtergrond blijft draaien en foto's uploadt.
Wat bij mij wel helpt is Dropbox afsluiten via het applicatie-overzicht en dan opnieuw te starten. Eventueel binnen Dropbox klikken op "bestanden" en dan op "foto's", of camera uploads uit een weer aan zetten.
Het is allemaal een beetje behelpen maar het is een manier om de foto's toch op Dropbox te krijgen.
De S5Neo van mijn vrouw heeft hier trouwens ook last van, dus ik verwacht eerder dat het een instelling of Dropbox probleem is dan een issue van Oreo op de S8

• breugie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-02-2023
gwystyl schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:46:
[...]

Ja daar heb ik ook last van. Ik vermoed dat hij iets te enthousiast in slaapmodus gezet wordt, maar ik heb nog niet gevonden hoe ik kan zorgen dat hij in de achtergrond blijft draaien en foto's uploadt.
Wat bij mij wel helpt is Dropbox afsluiten via het applicatie-overzicht en dan opnieuw te starten. Eventueel binnen Dropbox klikken op "bestanden" en dan op "foto's", of camera uploads uit een weer aan zetten.
Het is allemaal een beetje behelpen maar het is een manier om de foto's toch op Dropbox te krijgen.
De S5Neo van mijn vrouw heeft hier trouwens ook last van, dus ik verwacht eerder dat het een instelling of Dropbox probleem is dan een issue van Oreo op de S8
Hi bedankt voor je toedracht! Ik ben er zeker van dat het Vrijdag in de loop van de dag nog perfect functioneerde, maar s'avonds na de update stelde ik dit issue vast... hopelijk komt er snel een fix.
Ik heb alvast een ticket geopend bij DropBox, ben benieuwd :)
Ik hou het hier alvast op de hoogte.

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 20:13
Afgelopen zaterdagmiddag heb ik de S8 onder de kraan afgespoeld (niet ondergedompeld) aangezien er vettigheid op zat. Dit heb ik al een paar keer eerder gedaan.
Vanzelfsprekend kwam de melding 'Vocht gedetecteerd in de USB poort..' alleen zag ik een tijdje later ook een 'O' met een kruis erdoorheen in mijn statusbalk; geen mobiele gegevens/netwerk... Hij herkende de simkaart niet meer..
Ik heb die dag met een pinnetje aantal keer de simtray eruit gehaald en er opnieuw ingedaan; toestel gaf geen kick op het gebied van de SIM (pincode invoeren)..
Vervolgens heb ik een SD card in de lade gelegd en na het erinschuiven zag de telefoon die wel direct, maar wederom werd de simkaart niet herkend.. Toestel 's avonds uitgezet en gaan slapen.

Zondagochtend aangezet, 'pincode invoeren'! en sindsdien werkt alles weer.

Dit lijkt mij niet in orde toch? En wel heel toevallig nadat er een plens water overheen gegaan is..alsof hij eerst helemaal moest opdrogen van binnen.
Is die sim/sd kaart lezer niet 1 en hetzelfde apparaat? Kan dat voor de helft (tijdelijk) 'kapot' zijn ?

Ik ben nu best huiverig om hem weer in contact met water/regen te hebben

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Sinds ik always on display heb uitgezet gaat me batterij een heel stuk langer mee, dacht eerst van oh het scheelt maar 3% kwa batterij. Had dit ook gelezen in een bericht van Samsung zelf, maar dit blijkt nu in theorie toch meer dan 3% te zijn.

Had met Always On Display nog 10% over rond 11 uur savonds, nu zonder Always On Display soms al snel 35% tot 40% aan batterij rond 11 uur.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:42

AvK

Ready Set Go

G_Dragon schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:47:
Sinds ik always on display heb uitgezet gaat me batterij een heel stuk langer mee, dacht eerst van oh het scheelt maar 3% kwa batterij. Had dit ook gelezen in een bericht van Samsung zelf, maar dit blijkt nu in theorie toch meer dan 3% te zijn.

Had met Always On Display nog 10% over rond 11 uur savonds, nu zonder Always On Display soms al snel 35% tot 40% aan batterij rond 11 uur.
Heb hier ooit een uitgebreide test over gelezen. Uitgevoerd door een gewone gebruiker dus niet een Tech redacteur of zo. Het is 2 - 3% per uur. Dus over een 'werkdag' gebruik inderdaad een 20 - 30%.
Zelf heb ik het altijd 'Aan' staan. Vind het zelf een super handige feature.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• G_Dragon

G_Dragon

AvK schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:11:
[...]

Heb hier ooit een uitgebreide test over gelezen. Uitgevoerd door een gewone gebruiker dus niet een Tech redacteur of zo. Het is 2 - 3% per uur. Dus over een 'werkdag' gebruik inderdaad een 20 - 30%.
Zelf heb ik het altijd 'Aan' staan. Vind het zelf een super handige feature.
Het is zeker een handige Feature dat ontken ik zeker niet, maar ik vind een langere accu duur dan toch belangrijker :). Wou dat ze iets bedachten dat wanneer je een apje krijgt je scherm even oplicht maar niet constant aanblijft

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Afhankelijk waar mijn telefoon zich bevind (op tafel, in de tas, in broekzak) red ik het met AOD toch prima. Houd vaak 30/40% over aan het einde van de dag en dan gebruik ik mijn telefoon best vaak. WhatsApp, Spotify etc.

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:01
Ik moet af en toe mijn s8 heropstarten omdat de micro niet meer werkt (registreert continu geruis). Op dit moment enkel vastgesteld bij filmen, spraakopname en spreekopdracht. Bel erg weinig, dus probleem nog niet gehad voor gewone telefoonoproepen. Iemand hetzelfde probleem?

• Mrjraider
  • Niet online
Sinds Oreo crasht Whatsapp als ik een foto verstuur en er tekst onder zit.. na een tweede poging werkt het wel? Iemand dit die dit herkent?

• G_Dragon

G_Dragon

Mrjraider schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:19:
Sinds Oreo crasht Whatsapp als ik een foto verstuur en er tekst onder zit.. na een tweede poging werkt het wel? Iemand dit die dit herkent?
Same here, dacht eerst dat het aan Whatsapp zelf lag en was blij dat er afgelopen week een update was. Maar de update van Whatsapp heeft niks opgelost, hopelijk word het snel opgelost

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Niets aan de hand hier. Maak eventjes backup in Google. Cache een gegevens wissen, en app verwijderen. Daarna opnieuw installeren, en backup terug zetten.

• Mrjraider
  • Niet online
patrickt35 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:30:
[...]

Niets aan de hand hier. Maak eventjes backup in Google. Cache een gegevens wissen, en app verwijderen. Daarna opnieuw installeren, en backup terug zetten.
Ik moet eigenlijk een fabrieksreset doen maar daar heb ik momenteel geen tijd of zin in :+

• Maroonthevan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb sinds de laatste update het volgende probleem. Ik had bij al mijn appjes de notificaties zo staan dat ik alleen bij de icoontjes van de app zelf zag (aan een nummer) wat ik berichtjes had.

Dus geen meldingen, geluidjes of trillen. Ik moest de telefoon echt eerst ontgrendelen en op de homescreen kijken of ik berichten had. Dit vind ik persoonlijk erg prettig.

Maar na de update krijg ik het niet meer zoals het was (en geloof me, ik heb echt alles geprobeerd qua instellingen. Zowel in Whatsapp als in de telefoon zelf en hier op het forum de berichtjes gelezen) Andere mensen lijken een vergelijkbaar probleem te hebben :)

Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Maroonthevan op 20-03-2018 14:58 ]

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Mrjraider schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:32:
[...]

Ik moet eigenlijk een fabrieksreset doen maar daar heb ik momenteel geen tijd of zin in :+
Gaat niet helpen, heb ik al voor je geprobeerd.
Is iets tussen Oreo en Whatsapp wat niet lekker loopt.

• RachelleFaith
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-03-2018
Ik had inderdaad hetzelfde probleem hier, begon eerst bij Whatsapp als ik een foto wilde versturen. Later begonnen ook andere apps spontaan te crashen of kon ik deze niet eens opstarten.
Gisteren dus toch maar de telefoon volledig gereset en ik heb tot nu toe nog geen problemen. Ik kan via Whatsapp ook gewoon weer foto's met bijschrift versturen, het is even wat werk.... Maar ik ben blij dat die het weer doet. *O*

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-11 11:25
Is het normaal dat de batterij maar 11 uur meegaat ?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Formula one schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:07:
Hangt helemaal van jouw gebruik af.

Normaal gesproken gaat een accu bij normaal gebruik en opladen wel een paar jaar mee. ;)

"When you grow up your heart dies"

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:52
Formula one schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:07:
Afhankelijk van welke apps, services,... die je gebruikt zou het kunnen.
Als je toestel continue actief gebruikt wordt, is dat vrij normaal.

Bij mij gaat de batterij gemiddeld 14 uren mee(heb hem een maand na release gekocht), met altijd een aciteve internetverbinding(4g of wifi), en het always on display aan.

Wel moet ik zeggen dat ik sinds de Oreo update de indruk heb dat hij 's avonds minder snel plat is.

edit: ik heb eventjes een screenshot toegevoegd, hier lijkt het dat ik tegen de 16 uur zou moeten halen, maar eens ik thuis ben gebruik ik hem iets meer en gaat hij iets sneller omlaag.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/ne7rt0.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door izzet3838 op 21-03-2018 12:22 ]

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:52
Mrjraider schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:37:
Afhankelijk waar mijn telefoon zich bevind (op tafel, in de tas, in broekzak) red ik het met AOD toch prima. Houd vaak 30/40% over aan het einde van de dag en dan gebruik ik mijn telefoon best vaak. WhatsApp, Spotify etc.
in de broekzak of omgekeert op tafel gaat het always on display uit dus als de hele dag je toestel op de tafel hebt liggen lijkt het mij logisch dat het drastisch kan zijn.

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:52
Iemand hier waarvan zijn S8 scherm redelijk snel krassen krijgt? Ik heb hiervoor een S7 gehad voor 2,5 jaar en die had alleen maar een paar niet zichtbare krassen als je het in het licht scheen. Bij mijn S8 die ik nu iets meer dan 2 maanden heb heb ik al vanaf het begin een diepe kras aan de rand (je voelt het goed met je nagel) en zijn er redelijk grote en lange (niet diepe) krassen die redelijk makkelijk ontstaan zo heb ik het gevoel.

Dit is niet echt iets wat ik verwacht van een topmodel en ik vraag me af of ik de enigste ben met dit probleem en of ik hier wat aan kan doen?

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 11:16

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Tolga07 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:37:
Iemand hier waarvan zijn S8 scherm redelijk snel krassen krijgt? Ik heb hiervoor een S7 gehad voor 2,5 jaar en die had alleen maar een paar niet zichtbare krassen als je het in het licht scheen. Bij mijn S8 die ik nu iets meer dan 2 maanden heb heb ik al vanaf het begin een diepe kras aan de rand (je voelt het goed met je nagel) en zijn er redelijk grote en lange (niet diepe) krassen die redelijk makkelijk ontstaan zo heb ik het gevoel.

Dit is niet echt iets wat ik verwacht van een topmodel en ik vraag me af of ik de enigste ben met dit probleem en of ik hier wat aan kan doen?
2,5 jaar? Lijkt me sterk.... Hij is pas op 21 februari 2016 geintroduceerd. verkoop was nog wat later.

Het gorillaglas wordt met elke versie meer shatterproof, maar daardoor meer krasgevoelig heb ik ergens gelezen..

Een reeds gemaakt kras kun je weinig aan doen lijkt me. Een nieuw scherm zou kunnen, maar dat kost je een hoop geld.

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Tolga07 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:37:

Ik heb de telefoon nu sinds november. En heb inmiddels al een paar krasjes. Niet diep, wel te zien onder het juiste licht. Ik heb op deze telefoon voor het eerst eens geen screenprotector. Heb wel ergens liquid liggen daarvoor maar weerhoud mezelf er van om dat er op te doen.
Geen idee ook wanneer ik dat er op smeer of de lichte krasjes weggaan. Ik betwijfel het. Ergo: Nee, je bent niet de enige. Ik vind het jammer, maar het blijft een gebruiksvoorwerp. ;)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Mrjraider
  • Niet online
Hier ook een paar kleine oppervlakkige krasjes. Op mijn S6 zat een glas plaatje en dat gaat gewoon niet werken op een S8 in combinatie met een case. Jammer maar helaas.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:24
Ik ben net van een S8 naar een S9 gegaan en had, terwijl mijn S8 uitstond, de SD kaart eruit gehaald tezamen met mijn simkaart.

Vervolgens stop ik hem in mijn nieuwe S9 (die overigens uitstond), en al mijn foto's en muziek zijn weg?!?! Lekker dan, gewoon een officieel Samsung 64GB kaartje die ik gratis bij mijn S8 kreeg. Waarschuwing voor diegene die het SD-kaartje er zomaar uithalen.

Iemand tips om dit terug te krijgen?

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
JDL15 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:46:
Ik ben net van een S8 naar een S9 gegaan en had, terwijl mijn S8 uitstond, de SD kaart eruit gehaald tezamen met mijn simkaart.

Vervolgens stop ik hem in mijn nieuwe S9 (die overigens uitstond), en al mijn foto's en muziek zijn weg?!?! Lekker dan, gewoon een officieel Samsung 64GB kaartje die ik gratis bij mijn S8 kreeg. Waarschuwing voor diegene die het SD-kaartje er zomaar uithalen.

Eventjes googlen op data recovery software. Er zijn wel enkele gratis en goede varianten te vinden.

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:17
Ik vind de S8 een erg mooi toestel, maar twijfel of het de moeite is om deze nu nog aan te schaffen, zo een jaar na de release. Weet niet waarom, maar ergens twijfel ik dan toch, hoe lang zou het toestel nog ondersteuning krijgen? Hoelang zou hij nog top functioneren en met de tijd mee kunnen?

Ook het niet kunnen gebruiken van een screen protector geeft me de kriebels..

Verder vind ik die bixby knop echt niks, voor de rest vind ik het een prachtig toestel. Even wachten op een pricedrop nu de S9 uit is en dan overwegen..

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
JDL15 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:46:

Is het nog steeds weg als je 'm terug in de S8 stopt? Kan me voorstellen dat deze op een bepaalde manier geformatteerd was waardoor hij alleen leesbaar is op het toestel zelf.

Als hij dan nog steeds 'leeg' is, dan zou ik inderdaad recovery software gaan proberen. De sd kaart in je laptop prikken en vervolgens het programma Recuva van Piriform laten draaien erover. Pas op dat je niets op de kaart schrijft terwijl je je bestanden nog kwijt bent, dat zal de verloren bestanden namelijk overschrijven.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Majesty schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:33:
[...]

Is het nog steeds weg als je 'm terug in de S8 stopt? Kan me voorstellen dat deze op een bepaalde manier geformatteerd was waardoor hij alleen leesbaar is op het toestel zelf.

Als hij dan nog steeds 'leeg' is, dan zou ik inderdaad recovery software gaan proberen. De sd kaart in je laptop prikken en vervolgens het programma Recuva van Piriform laten draaien erover. Pas op dat je niets op de kaart schrijft terwijl je je bestanden nog kwijt bent, dat zal de verloren bestanden namelijk overschrijven.
Ofwel dit de s8 encryptie op de sd kaart gezet. Kan hij alleen in de s8 gelezen worden

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:24
Thanx allen. Had geen encryptie aanstaan op SD. Hij was ook niet gelocked (micro SD). Ik had hem al terug gestopt in de S8 maar dat haalde niks uit. Nu ben ik Recuva aan het laten lopen (mad props Majesty) en al aan het recoveren.

Bizar, schrok me even de touwt*fus. Wel even iets om op te letten, meen me te herinneren dit ook al eens op het S7 topic te zijn tegen gekomen!

• Majesty
  • Niet online
JDL15 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:19:
Thanx allen. Had geen encryptie aanstaan op SD. Hij was ook niet gelocked (micro SD). Ik had hem al terug gestopt in de S8 maar dat haalde niks uit. Nu ben ik Recuva aan het laten lopen (mad props Majesty) en al aan het recoveren.

Bizar, schrok me even de touwt*fus. Wel even iets om op te letten, meen me te herinneren dit ook al eens op het S7 topic te zijn tegen gekomen!
Mooi dat het werkt. Erg vervelend dat het gebeurde, zelf nog nooit meegemaakt met het 'normaal' verwijderen van de SD kaart maar zou me ook rot schrikken. Herinnert je er wel weer even aan regelmatig een back-up te maken (doe het zelf ook te weinig).

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:18
JDL15 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:19:

Mooi dat je kan recoveren, maar ik ben toch wel erg benieuwd wat de oorzaak is. Dit is wel vreemd, als je verder niets geks met je SD-Card hebt gedaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 23:08

TRaSH

koffie ?

pixels66 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:24:
Ik vind de S8 een erg mooi toestel, maar twijfel of het de moeite is om deze nu nog aan te schaffen, zo een jaar na de release. Weet niet waarom, maar ergens twijfel ik dan toch, hoe lang zou het toestel nog ondersteuning krijgen? Hoelang zou hij nog top functioneren en met de tijd mee kunnen?

Ook het niet kunnen gebruiken van een screen protector geeft me de kriebels..

Verder vind ik die bixby knop echt niks, voor de rest vind ik het een prachtig toestel. Even wachten op een pricedrop nu de S9 uit is en dan overwegen..
Ik heb 4 jaar zonder problemen met mijn Galaxy S4 gedaan(gewoon default rom) dus zou niet weten waarom de S8 dat ook niet zou kunnen.
Dat ligt helemaal aan je zelf.

Die bixby knop kan je zonder root vervangen voor een andere functie dus zie daar geen echte issue mee.

Er zijn wel screen protectors voor de S8,
Alleen is het afhankelijk van je gebruikte hoesje.
Of het blijft zitten en hoe vaak je hem in en uit je hoesje haalt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 08:04
TRaSH schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 05:05:
[...]

Ik heb 4 jaar zonder problemen met mijn Galaxy S4 gedaan(gewoon default rom) dus zou niet weten waarom de S8 dat ook niet zou kunnen.
Dat ligt helemaal aan je zelf.

Die bixby knop kan je zonder root vervangen voor een andere functie dus zie daar geen echte issue mee.

Er zijn wel screen protectors voor de S8,
Alleen is het afhankelijk van je gebruikte hoesje.
Of het blijft zitten en hoe vaak je hem in en uit je hoesje haalt.
hoe doe je dat de bixby knop vervangen voor een andere functie?

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

1475paul schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:34:
[...]

hoe doe je dat de bixby knop vervangen voor een andere functie?
Google Play: Bixby Button Remapper - bxActions

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• sjaool
  • Laatst online: 22:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Zijn er meer mensen die de laatste tijd last hebben van het niet willen syncen van imap en pop mail en dan vooral bij Ziggo? Mijn Samsung mail synchroniseert wel maar mails die van de server verwijdert zijn staan. Erg vervelend want ik moet ze nu iedere keer met de hand verwijderen.

"When you grow up your heart dies"

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:13
Ik heb een vreemd probleem met mijn Samsung S8.

Wanneer ik 4G ontvangst heb en ik ga bellen dan, dan verdwijnt het 4G icoon van mijn scherm.
Ik kan prima bellen alleen ik heb geen optie om tegelijkertijd iets om te zoeken.

Wanneer ik mijn telefoon op 3G only zet dan blijft de data verbinding intact en kan ik bellen
en tegelijkertijd iets opzoeken.

Ik heb een Branded S8 (VDF) de unbranded versie (PHN) heeft een optie om 4G bellen aan of uit te zetten
bij instellingen, verbindingen, mobiele netwerken. Daar staat dan bellen via 4G .

De branded S8 heeft die optie simpelweg niet. Nu heb ik wel hier iets gevonden om een verborgen menu naar voren te halen alleen dit werkt niet op Oreo. Ook de app More Shortcuts werkt niet.
Heeft iemand anders een idee??? :?
Behalve downgraden naar Nougat dan die app installeren kijken of 4G bellen aan staat en weer upgraden?
Vodafone komt met het verhaal dat ik in het menu de instelling moet kunnen vinden dit is alleen voor unbranded toestellen. :X

Kan iemand met een Vodafone branded toestel voor mij testen of bij jou 4G wel blijft staan tijdens het bellen? (intellingen, info telefoon, softwaregegevens, Sw versie serviceprovider (VDF)

[ Voor 8% gewijzigd door Megapaul op 23-03-2018 11:32 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Formula one
Heb je bellen via wifi uitstaan ?
Megapaul schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:19:

Wanneer ik 4G ontvangst heb en ik ga bellen dan, dan verdwijnt het 4G icoon van mijn scherm.
Ik kan prima bellen alleen ik heb geen optie om tegelijkertijd iets om te zoeken.

Wanneer ik mijn telefoon op 3G only zet dan blijft de data verbinding intact en kan ik bellen

Ik heb een Branded S8 (VDF) de unbranded versie (PHN) heeft een optie om 4G bellen aan of uit te zetten
bij instellingen, verbindingen, mobiele netwerken. Daar staat dan bellen via 4G .

De branded S8 heeft die optie simpelweg niet. Nu heb ik wel hier iets gevonden om een verborgen menu naar voren te halen alleen dit werkt niet op Oreo. Ook de app More Shortcuts werkt niet.
Behalve downgraden naar Nougat dan die app installeren kijken of 4G bellen aan staat en weer upgraden?
Vodafone komt met het verhaal dat ik in het menu de instelling moet kunnen vinden dit is alleen voor unbranded toestellen. :X

Kan iemand met een Vodafone branded toestel voor mij testen of bij jou 4G wel blijft staan tijdens het bellen? (intellingen, info telefoon, softwaregegevens, Sw versie serviceprovider (VDF)

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:57
Ik heb een vdf S8 met oreo.

maar bij blijft 4g staan en werkend als ik bijvoorbeeld voicemail bel.
Megapaul schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:19:

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:12

jerry_a

doei

fredhuizinga schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:52:
Ik heb een vdf S8 met oreo.

maar bij blijft 4g staan en werkend als ik bijvoorbeeld voicemail bel.

[...]
Bij mij ook.

hoi

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:57
@Megapaul

Misschien had het hiermee te maken?

https://www.nu.nl/tech/51...-mobiele-datastoring.html

Vanochtend mobiele storing bij Vodafone.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• Megapaul
Formula one schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:53:
Heb je bellen via wifi uitstaan ?

[...]
Wifi bellen staat aan.

Collega, heeft ook een Samsung S8 Vodafone branded, bij hem werkt data over 4G wel tijdens het bellen.
Dit zojuist nog getest. Op deze loacatie schakelt mijn toestel van 4G naar 3G . zijn VDF toestel blijft keurig op 4G staan. Ik denk dat ik maar een reset moet gaan doen, wil dat eigenlijk niet...... :(

• Formula one
Probeer wifi bellen te uitschakelen
Megapaul schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:29:
[...]

Wifi bellen staat aan.

Collega, heeft ook een Samsung S8 Vodafone branded, bij hem werkt data over 4G wel tijdens het bellen.
Dit zojuist nog getest. Op deze loacatie schakelt mijn toestel van 4G naar 3G . zijn VDF toestel blijft keurig op 4G staan. Ik denk dat ik maar een reset moet gaan doen, wil dat eigenlijk niet...... :(

• pixels66
Vandaag werd ik verrast door mijn vriendin met de S8, inclusief een mooie Spigen hoes! Helemaal blij, wat een schitterend toestel. Een vraag;

Video's op YouTube, kun je deze ook uitvergroten om ze op het volledige scherm te krijgen? Ik kan dat in de YouTube app niet vinden.

• Mrjraider
  • Niet online
Pinchen met twee vingers op het scherm. Even YouTube in full screen draaien en dan pinchen

• Megapaul
Formula one schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:02:
Probeer wifi bellen te uitschakelen
[...]
WiFi bellen aan of uit, maakt niet uit.
4G werkt niet tijdens het bellen.

Uiteindelijk van alles een backup gemaakt.
En via Odin de Vodafone Firmware opnieuw geflashed, zonder Home CSC zodat toestel gereset is.
Het pobleem is gelukkig opgelost.
4G werkt tijdens het bellen. :)

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Het blijft een puinhoop met de meldingen van apps(mail, whatsapp en andere apps) onder oreo.
De ene keer zoals ingesteld met geluid en trilsignaal, de andere keer alleen een trilsignaal en soms zelfs helemaal niets.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
pixels66 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:50:
Vandaag werd ik verrast door mijn vriendin met de S8, inclusief een mooie Spigen hoes! Helemaal blij, wat een schitterend toestel. Een vraag;

Video's op YouTube, kun je deze ook uitvergroten om ze op het volledige scherm te krijgen? Ik kan dat in de YouTube app niet vinden.
Gewoon je scherm een slag draaien, dan gaat hij vanzelf full screen.
Eventueel met je vingers het scherm maximaal uitrekken.

• Mrjraider
  • Niet online
kendo schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:36:
Het blijft een puinhoop met de meldingen van apps(mail, whatsapp en andere apps) onder oreo.
De ene keer zoals ingesteld met geluid en trilsignaal, de andere keer alleen een trilsignaal en soms zelfs helemaal niets.
Ansich is het een kwestie van wennen denk ik. Whatsapp staat op geluid waarbij ik binnen Whatsapp de groepen op "trillen" heb.
Mail: heb maar 1 account gesynchroniseerd en die staat op melden.
Soms moet je het jezelf ook niet te lastig maken denk ik. (Geen idee hoe jij alles ingesteld heb)

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik zelf heb verschillende melding geluiden voor verschillende personen in Whatsapp en ook per e-mail account een andere meldings geluid.
Zo kan ik aan het melodie horen hoe belangrijk het voor mijn zelf is.
En eigenlijk werkt dat prima zonder issues bij mij met Oreo.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mrjraider schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:51:
[...]

Ansich is het een kwestie van wennen denk ik. Whatsapp staat op geluid waarbij ik binnen Whatsapp de groepen op "trillen" heb.
Mail: heb maar 1 account gesynchroniseerd en die staat op melden.
Soms moet je het jezelf ook niet te lastig maken denk ik. (Geen idee hoe jij alles ingesteld heb)
Elke app/mailadres heeft bij mij een eigen melodie + trillen. Het probleem is dat de S8+ zelf lijkt te besluiten wanneer er wel of geen geluid wordt gegeven. Of gewoon een dubbel geluid afgeeft voor de zelfde melding.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• ElectricHead

ElectricHead

kendo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 06:04:
[...]
Of gewoon een dubbel geluid afgeeft voor de zelfde melding.
Dat merk ik sinds de update voornamelijk aan Twitter.Dacht eerst dat het laag aan de koppeling van mijn Forerrunner, maar het is dus schijnbaar iets wat vaker voor komt.

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:41
Hebben jullie ook dat er elke uur een melding af gaat, terwijl er nergens te zien is waar deze melding voor is?

Het is het geluid voor de standaardmeldingen.

In het berichtenvenster wordt niks weergegeven. Ik heb geen Whatsapp of sms bericht ontvangen.

Het is wel redelijk irritant. Ik weet niet hoe ik dit uit kan zetten.

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Nee geen last van,
Misschien iets ingesteld dat hij geen melding venster mag geven ?

• ElectricHead

ElectricHead

@editoor Wel last van, weet alleen niet of het elk uur is. Heb zelf ook geen idee. Wat nog wel eens zou kunnen zijn is de weersvermelding. Tenminste, dat is mij wel eens opgevallen. Wat mij daarnaast nog meer opvalt is dat meldingen ook af en toe op springen en eigenlijk meteen of na een minuut of wat vanzelf weer weggaan. Vooral Instagram heeft hier een handje van. Misschien dat dat het ook kan veroorzaken. Dit is echter puur speculeren van mijn kant. :)

@TRaSH In mijn geval denk ik dat niet. Heb namelijk nooit een app ingesteld die geen melding mag geven. Heb elf meer het idee dat het bovenstaande zou kunnen zijn.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
ElectricHead schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:22:
@editoor Wel last van, weet alleen niet of het elk uur is. Heb zelf ook geen idee. Wat nog wel eens zou kunnen zijn is de weersvermelding. Tenminste, dat is mij wel eens opgevallen. Wat mij daarnaast nog meer opvalt is dat meldingen ook af en toe op springen en eigenlijk meteen of na een minuut of wat vanzelf weer weggaan. Vooral Instagram heeft hier een handje van. Misschien dat dat het ook kan veroorzaken. Dit is echter puur speculeren van mijn kant. :)

@TRaSH In mijn geval denk ik dat niet. Heb namelijk nooit een app ingesteld die geen melding mag geven. Heb elf meer het idee dat het bovenstaande zou kunnen zijn.
Kijk eens bij instellingen onder meldingsherinneringen

• ElectricHead

ElectricHead

DiMacho schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:11:
[...]

Kijk eens bij instellingen onder meldingsherinneringen
Ik gok dat dat Notification Reminder in het Engels is. Die staan gewoon uit, dus daar komt het niet uit voort. Maar bedankt voor de tip. :)

• bobdigi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 06:19
Hebben er ook meer mensen last van dat sinds de update slowmotion video's haperen? De eerste 5 a 10 seconden van een slowmotion filmpje spelen goed af, daarna begint het te schokken. Erg irritant. (heb een s8+, zelf geüpdatet via Odin en toen gelijk factory reset)

• Mrjraider
  • Niet online
Ik ga een reset uitvoeren. Ik bemerk dat applicaties om de haverklap gewoon afgesloten worden. Zo wordt Spotify met regelmaat de nek omgedraaid en ook Instagram en Facebook (ja die gebruik ik nog :+ ) blijven tijdens gebruik niet actief maar worden soms gewoon afgesloten.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
ElectricHead schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:01:
[...]

Ik gok dat dat Notification Reminder in het Engels is. Die staan gewoon uit, dus daar komt het niet uit voort. Maar bedankt voor de tip. :)
Wel eens meegemaakt dat je hem even aan moet zetten en weer uit. Dus de notifications reminder. Het is te proberen.

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Er is een nieuwe firmware op komst:
PDA G950FXXU1CRC7 / CSC G950FOXM1CRC7

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:18
Via de software update wordt deze nog niet gevonden bij mij (PHN/PHN/PHN).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Octopuz
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:32:
[...]
Bij mij ook nog niet.

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11 12:37
hebben meer mensen hier 'last' dat als je bijvoorbeeld Whatsapp opent de S8 soms een melding onderin het scherm geeft ''aanmelden...'' en ''site ontcijferen...''? Heb het sinds een paar dagen heb Oreo 2 weken geleden geïnstalleerd en afgelopen vrijdag toch maar een factory reset gedaan omdat sommige apps crashten en ik de batterij niet super vond. Sindsdien valt me dit op.

• Pinky-H9
  • Laatst online: 26-10-2023
Jumpman schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:32:
[...]

Had deze eergisteren al ontvangen in Duitsland (Woon daar ook)
BT fixed, NFC fixed en Patch Maart.

• Octopuz
  • Niet online
Via Smart Switch wordt de update wel aangeboden bij PHN :)

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Hier vorige week ontvangen via OTA,
Deed toevallig een manuele check.

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-11 19:33
Ik heb sinds de update met youtube filmpjes dat wanneer ik op een filmpje klik hij heel lang aan het laden is maar eigenlijk het niet doet, maar hij het wel METEEN doet wanneer ik het filmpje sluit en opnieuw op het filmpje klinkt.

En ik krijg nu meldingen dat Whatsapp op de achtergrond aan het werken is?

• pixels66
Welke rekenmachine app gebruiken jullie? Ik vind het verbazingwekkend dat er geen calculator standaard op zit..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
pixels66 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:55:
Welke rekenmachine app gebruiken jullie? Ik vind het verbazingwekkend dat er geen calculator standaard op zit..
Mijn S8 heeft gewoon 'Calculator' geïnstalleerd staan, standaard.

The devil is in the details.

• pixels66
Hahn schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:57:
[...]

Mijn S8 heeft gewoon 'Calculator' geïnstalleerd staan, standaard.
Al gevonden, op Google vind ik meer forum resultaten over de missende calculator van de S8. Dus mochten meer mensen het hebben; soms schijnt ie er gewoon niet op te staan. Even downloaden(origineel te vinden), ik heb het via de Edge panel gedaan, en hij staat er weer in..

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:15

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Nieuwe update:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pVWus6m_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

[ Voor 41% gewijzigd door Dutchredgaming op 29-03-2018 07:53 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Of je leest eerst even de laatste pagina voor je iets post....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 12:22
AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:14:
Of je leest eerst even de laatste pagina voor je iets post....
Of je laat iemand een nuttige toevoeging doen, vorige pagina's werd gezegd dat er geen OTA was en werden er wel punten opgenoemd, maar nu zien we een officieel statement. Vroeg mij al af waar de mensen hun informatie vandaan haalde dat BT/NFC e.d. gepatched waren.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vorige update heeft Samsung ineens m'n Samsung Cloud synchronisatie weer aangezet en al m'n gegevens gebackuped. Niet zo netjes van ze aangezien ik juist zo min mogelijk data die kant op wilde hebben.
Heb nu de apps maar in m'n firewall geblokkeerd maar toch.

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 16:18
Hier ook OTA binnen. Ik twijfelde eerst even aan de beleving en een eventueel placebo effect, maar echt na elke update is zowel de vinger- als gezichtsscanner beduidend sneller. En na een tijdje minder. Of ik raak er aan gewend of hij wordt om een of andere reden trager.

• Mrjraider
  • Niet online
Hier nog niets naar ik draai dan ook geen PHN

• Majesty
  • Niet online
Heb 'm ook geïnstalleerd hier. Lijkt erop dat notification channels is aangepast. Bij Whatsapp nu niet meer de mogelijkheid om al die rare fratsen met 'High priority', 'Medium' etc. in te stellen.
Zie screenshot:
Whatsapp

Het lijkt er eigenlijk op dat die functie er gewoon uitgesloopt is. In Developer Options is een optie terug gekomen die erop lijkt.

Developer options

Edit:
Vals alarm; het is bij mij nog veel erger geworden nu. Trillen gaat weer automatisch aan terwijl alles op 'silent' of 'no sound' gezet is. Als klap op de vuurpijl is de workaround in mijn post niet meer beschikbaar omdat de 'importance' niet meer aangepast kan worden, drama :'( .
Ik ga nog even verder kijken of het legen van de cache nog helpt.

[ Voor 24% gewijzigd door Majesty op 29-03-2018 11:52 ]

• Eek2nd
Ik wil ee apk installeren maar t werkt niet.. krijgt ook geen melding dat ik ergens onbekende bronnen kan uitvinken.
Iemand idee waar ik dat kan instellen?

• Octopuz
  • Niet online
Eek2nd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:27:
Ik wil ee apk installeren maar t werkt niet.. krijgt ook geen melding dat ik ergens onbekende bronnen kan uitvinken.
Ik krijg in plaats van "t werkt niet" dan een melding dat die specifieke app (browser, appstore) geen rechten heeft om apk's te installeren en kan dat vervolgens direct aanpassen.
Bij 'schermbeveilig. en vergrendeling', 'onbekende apps' kun je per app instellen of die het recht heeft om apk's te installeren.

• TweakerD
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-07-2024
Eek2nd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:27:
Ik merkte een paar dagen terug ook al dat dit anders werkt t.o.v. Nougat. Toen ik een apk had gedownload via Firefox en het direct opstartte, kreeg ik een ander schermpje. Je kunt nu op app niveau instellen of je "unknown apps" mag installeren.
Dit vind ik zelf jammer, gezien het dan ook permanent aanblijft, terwij de generieke instelling voorheen automatisch terugsprong na die ene installatie. De instelling lijkt ook alleen beschikbaar te komen op het moment dat je daadwerkelijk via een bepaalde app een apk opent. Op mijn oude versie (nonbloat) van ES File Explorer stond die instelling er bijv. niet. Daarnet opende ik een APK en kreeg ik diezelfde vraag als bij Firefox. Daarna stond die instelling opeens wel als ik naar de app browse via de application manager.

Wat ik verder opmerk aan Oreo is het verbergen van "sensitive content" op de lockscreen. Dit kon je per app instellen, zodat ik bijv. berichten en mails kon verbergen, maar reminders wel tonen. Dit kan ik dan weer niet terugvinden en is alleen de generieke instelling ervan beschikbaar. Nu krijg ik hidden content op de lockscreen bij reminders, en MOET ik unlocken om te zien wat het ookalweer was :(
Iemand een idee? Kijk ik over de app-speficieke instellingen heen?

Mijn grootste issue met Oreo is eigenlijk wel de batterijduur. Ik kon gemakkelijk twee dagen de S8 gebruiken op één volle lading. Nu is dat toch echt een halve dag minder. Als ik na een volle lading kijk naar de "power saver" zie ik ook bij de verschillende modi dat het ca. 30% minder tijd aangeeft als schatting. Dit klopt met het gevoel wat ik nu bij de batterijduur heb. Zonder een power saver o.i.d. toonde dit na een volledige charge ca. 50 uur en nu is het al gauw 30 a 35 uur...
Heb geen AOD of andere gekke dingen lopen. Heb de cache partition ook al gewiped. Niet een fabrieksreset gedaan, omdat dat bij anderen ook al niet hielp (las het op andere forums).

Wie heeft hier ook issues mee? Best jammer omdat het net goed uitkwam om elke tweede avond na het werken op te laden thuis. Nu is het net een anderhalve dag...

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerD op 29-03-2018 13:52 ]

• Octopuz
  • Niet online
Majesty schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:36:
Vals alarm; het is bij mij nog veel erger geworden nu. Trillen gaat weer automatisch aan terwijl alles op 'silent' of 'no sound' gezet is. Als klap op de vuurpijl is de workaround in mijn post niet meer beschikbaar omdat de 'importance' niet meer aangepast kan worden, drama :'( .
Ik ga nog even verder kijken of het legen van de cache nog helpt.
Op mijn S8 met de update van gisteren kan ik via de app-info van WhatsApp naar Meldingen (onder app-instellingen). Daar kan ik nog steeds bij Groepsberichten het belang (importance, dus) instellen evenals wat hij dan moet doen.

• LAPJENL70
TweakerD schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:45:
Mijn grootste issue met Oreo is eigenlijk wel de batterijduur. Ik kon gemakkelijk twee dagen de S8 gebruiken op één volle lading. Nu is dat toch echt een halve dag minder. Als ik na een volle lading kijk naar de "power saver" zie ik ook bij de verschillende modi dat het ca. 30% minder tijd aangeeft als schatting. Dit klopt met het gevoel wat ik nu bij de batterijduur heb. Zonder een power saver o.i.d. toonde dit na een volledige charge ca. 50 uur en nu is het al gauw 30 a 35 uur...
Heb geen AOD of andere gekke dingen lopen. Heb de cache partition ook al gewiped. Niet een fabrieksreset gedaan, omdat dat bij anderen ook al niet hielp (las het op andere forums).

Wie heeft hier ook issues mee? Best jammer omdat het net goed uitkwam om elke tweede avond na het werken op te laden thuis. Nu is het net een anderhalve dag...
Mijn batterij was ook dramatisch na de update naar Oreo. Kon ook 2 dagen met 4 uur scherm tijd. Na update 16 uur met 3 uur scherm tijd. Ik heb toen een reset van de telefoon gedaan. Maar toen was het nog steeds zeer slecht. Ik heb de eerste keer een reset gedaan waarbij je na invoeren van Google account gegevens ook direct je instellingen en apps kunt terugzetten. Na een tweede reset heb ik het anders gedaan. Ik heb me wel aangemeld bij Google en Samsung account maar verder alle herstelmogelijkheden eerst overgeslagen. Dit heb heb pas gedaan nadat alle standaard apps waren ge-update via de play store. Nu haal ik weer bijna 2 dagen met 4 a 4.5 schermtijd.

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:30
LAPJENL70 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:23:
[...]

Mijn batterij was ook dramatisch na de update naar Oreo. Kon ook 2 dagen met 4 uur scherm tijd. Na update 16 uur met 3 uur scherm tijd. Ik heb toen een reset van de telefoon gedaan. Maar toen was het nog steeds zeer slecht. Ik heb de eerste keer een reset gedaan waarbij je na invoeren van Google account gegevens ook direct je instellingen en apps kunt terugzetten. Na een tweede reset heb ik het anders gedaan. Ik heb me wel aangemeld bij Google en Samsung account maar verder alle herstelmogelijkheden eerst overgeslagen. Dit heb heb pas gedaan nadat alle standaard apps waren ge-update via de play store. Nu haal ik weer bijna 2 dagen met 4 a 4.5 schermtijd.
Ik heb recentelijk op exact dezelfde wijze mijn grootste ergernis (battery drain) verholpen. Na een major update kan je het beste met een verse install beginnen :)

• TweakerD
Dank, dan ga ik dat toch een dezer dagen uitproberen. Jammer, heb mijn S8 namelijk sinds de mediamarkt deal en heb het dus vrij recent al helemaal gepersonaliseerd en geconfigureerd. Dat kost toch weer wat tijd :(
Dacht dat een reinstall bij major upgrades eigenlijk alleen bij Windows gold.

Hebben jullie overigens na een reinstall wel een lockscreen instelling per app met Oreo? Of is dat er gewoon uitgesloopt?

Een ander dingetje.. Om mijn S8 te beschermen heb ik een officiele Samsung screenprotector gebruikt i.c.m. een TPU hoesje. Ziet er vrij goed uit en reageert (m.u.v. op de randen boven soms) ook verder goed. Maar rechtsbeneden is het telkens een stukje eraf aan het gaan en loopt het vol met stof.
Nu krijg ik mee van een collega dat hij de WOW Fixit Liquid heeft gebruikt en dit echt goed werkt tegen krassen. Dan hoef je geen screenprotector te gebruiken, dus ziet het er netter uit. Heb hier gemixte reviews over, dat het niet zou werken (placebo) of dat het scherm anders reageert, of zelfs gevoeliger is voor krassen. Al zie ik op videos dat er zelfs met een hamer op wordt geslagen of met een scherpe voorwerp overheen wordt gekrast. Het zou je toestel een jaar moeten beschermen.
Heeft een mede-tweaker hier toevallig ervaring mee?

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

TweakerD schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:50:
Dank, dan ga ik dat toch een dezer dagen uitproberen. Jammer, heb mijn S8 namelijk sinds de mediamarkt deal en heb het dus vrij recent al helemaal gepersonaliseerd en geconfigureerd. Dat kost toch weer wat tijd :(
Dacht dat een reinstall bij major upgrades eigenlijk alleen bij Windows gold.

Hebben jullie overigens na een reinstall wel een lockscreen instelling per app met Oreo? Of is dat er gewoon uitgesloopt?

Een ander dingetje.. Om mijn S8 te beschermen heb ik een officiele Samsung screenprotector gebruikt i.c.m. een TPU hoesje. Ziet er vrij goed uit en reageert (m.u.v. op de randen boven soms) ook verder goed. Maar rechtsbeneden is het telkens een stukje eraf aan het gaan en loopt het vol met stof.
Nu krijg ik mee van een collega dat hij de WOW Fixit Liquid heeft gebruikt en dit echt goed werkt tegen krassen. Dan hoef je geen screenprotector te gebruiken, dus ziet het er netter uit. Heb hier gemixte reviews over, dat het niet zou werken (placebo) of dat het scherm anders reageert, of zelfs gevoeliger is voor krassen. Al zie ik op videos dat er zelfs met een hamer op wordt geslagen of met een scherpe voorwerp overheen wordt gekrast. Het zou je toestel een jaar moeten beschermen.
Heeft een mede-tweaker hier toevallig ervaring mee?
Ik heb het toestel al een jaar naked en gooi hem alle kanten op, ook zo op tafel e.d.
Heb ook gewoon sleutels in dezelfde zak elke dag.
Na een jaar nog steeds 100% (haar)krasvrij. Dat glas is steviger dan je denkt, die protector is m.i. alleen maar overbodig.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:43
Ik heb wel redelijk wat krassen op de achterkant, de metalen rand heeft plekjes en er zijn al wat breuken in het glas. Ik ben er wel zuinig mee, maar hij is al een paar keer ongelukkig gevallen.

Zo overdreven is een hoesje niet.

• TweakerD
Zorian schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:01:
[...]

Ik heb het toestel al een jaar naked en gooi hem alle kanten op, ook zo op tafel e.d.
Heb ook gewoon sleutels in dezelfde zak elke dag.
Na een jaar nog steeds 100% (haar)krasvrij. Dat glas is steviger dan je denkt, die protector is m.i. alleen maar overbodig.
Ik probeer mezelf redelijk in te houden en gooi het zo min mogelijk heen en weer. De dosis wat ik aanhoud is wekelijks maximaal 1x op de grond gooien en erop stampen :)

Het vervelende is dat ik de eerste paar dagen even geen screenprotector had. En natuurlijk moet ik dan net een koffiemok perongeluk erop zetten tijdens het werken. Hele lichte kras, bijna onzichtbaar, maar wel vervelend zo de eerste dagen direct een krasje te hebben.
Verder ben ik zelf juist heel zuinig en heb ik nog een S5 dat ik drie jaar heb gebruikt in goede staat, ook mede dankzij een hoesje.

Wat hoesjes betreft is de TPU S-line een goede. Heb ik tot nu toe op meerdere toestellen gebruikt. De S8 blijft nog lekker in eigen stijl en is bijna even dun als zonder hoesje.

Toevoeging op het lockscreen verhaal:
Wat ik voorheen kon doen is dus per app instellen, en dat zag er zo uit: (Show on lock screen)
Afbeeldingslocatie: http://cdn.droidviews.com/wp-content/uploads/2017/03/Screenshot_20170325-162806-e1490439531325.png
Source: http://www.droidviews.com...lockscreen-notifications/

[ Voor 18% gewijzigd door TweakerD op 29-03-2018 16:49 ]

• Eek2nd
Octopuz schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:40:
[...]

Ik krijg in plaats van "t werkt niet" dan een melding dat die specifieke app (browser, appstore) geen rechten heeft om apk's te installeren en kan dat vervolgens direct aanpassen.
Bij 'schermbeveilig. en vergrendeling', 'onbekende apps' kun je per app instellen of die het recht heeft om apk's te installeren.
Ik krijgt dan : App niet geïnstalleerd..
Misschien dat t aan de APK ligt dan.
Thnx iig

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Net de update gedaan herkend hij de geheugenkaart weer niet krijgen we dat weer.😡

• Majesty
  • Niet online
Octopuz schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:07:
[...]

Op mijn S8 met de update van gisteren kan ik via de app-info van WhatsApp naar Meldingen (onder app-instellingen). Daar kan ik nog steeds bij Groepsberichten het belang (importance, dus) instellen evenals wat hij dan moet doen.
In mijn post staat een screenshot van het menu waar je over praat, toch? Apps -> WhatsApp -> Notifications. Ik kan hier die optie met importance niet meer vinden, waar ik dat voorheen wel kon (voor de update van gisteren).

[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 30-03-2018 09:35 ]

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:11

Arjan81

Rotterdam

Sinds laatste updates hebben mail en agenda een witte achtergrond.

Weet iemand hoe je een zwarte achtergrond kunt instellen?

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Pagina: 1 ... 77 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support