EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik heb het thema opnieuw ingesteld en de agenda heeft weer een zwarte achtergrond nu.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:32:
Mail gebruik ik niet van Samsung, maar Calendar had Al jaren een witte achtergrond. Gebruikte je geen theme dat nu niet meer compatibel is?
Mail blijft echter witte achtergond
HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Had ik ook. Ik heb het aangepast met Substratum + Andromeda en een zwart theme.Arjan81 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:14:
Sinds laatste updates hebben mail en agenda een witte achtergrond.
Weet iemand hoe je een zwarte achtergrond kunt instellen?
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Hier een factory reset gedaan vorige week in de hoop dat de batterij beter zou worden maar vind hem slechter dan voor de update. Zal deze tip eens volgen. Dus eerst de gewone apps. laten installeren en updaten en dan later pas vanuit googleplay of de cloud de andere apps installeren correct?LAPJENL70 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:23:
[...]
Mijn batterij was ook dramatisch na de update naar Oreo. Kon ook 2 dagen met 4 uur scherm tijd. Na update 16 uur met 3 uur scherm tijd. Ik heb toen een reset van de telefoon gedaan. Maar toen was het nog steeds zeer slecht. Ik heb de eerste keer een reset gedaan waarbij je na invoeren van Google account gegevens ook direct je instellingen en apps kunt terugzetten. Na een tweede reset heb ik het anders gedaan. Ik heb me wel aangemeld bij Google en Samsung account maar verder alle herstelmogelijkheden eerst overgeslagen. Dit heb heb pas gedaan nadat alle standaard apps waren ge-update via de play store. Nu haal ik weer bijna 2 dagen met 4 a 4.5 schermtijd.
Klopt. En Factory reset gewoon vanuit Android en niet vanuit 'Recovery mode' zoals ik het de eerste keer had gedaan. Weet niet of het allemaal wat uitmaakt maar mijn batterij doet het weer zoals ik verwacht.xray79 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:32:
[...]
Hier een factory reset gedaan vorige week in de hoop dat de batterij beter zou worden maar vind hem slechter dan voor de update. Zal deze tip eens volgen. Dus eerst de gewone apps. laten installeren en updaten en dan later pas vanuit googleplay of de cloud de andere apps installeren correct?
Dat kun je alleen zelf zien. Maar ik heb die optie dus wel (WhatsApp 2.18.97).Majesty schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:34:
[...]
In mijn post staat een screenshot van het menu waar je over praat, toch? Apps -> WhatsApp -> Notifications. Ik kan hier die optie met importance niet meer vinden, waar ik dat voorheen wel kon (voor de update van gisteren).
Ik begrijp je reactie niet. Je ziet het screenshot toch?Octopuz schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:33:
[...]
Dat kun je alleen zelf zien. Maar ik heb die optie dus wel (WhatsApp 2.18.97).
Ik heb dezelfde versie van WhatsApp overigens, Beta programma.
Goed, ik zie het wel en jij ziet het niet. Dan zijn we uitgepraat toch?Majesty schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:03:
[...]
Ik begrijp je reactie niet. Je ziet het screenshot toch?.
Ik heb dezelfde versie van WhatsApp overigens, Beta programma.
Ja nee juist niet dus. Dat we wat anders zien is toch niet de bedoelingOctopuz schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:06:
[...]
Goed, ik zie het wel en jij ziet het niet. Dan zijn we uitgepraat toch?[afbeelding]
Absoluut. Via SmartSwitch bijgewerkt.Majesty schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:46:
[...]
Ja nee juist niet dus. Dat we wat anders zien is toch niet de bedoeling. Je draait wel echt G950FXXU1CRC7?
De camera maakt foto's die qua filesize in mijn beleving vrij laag zijn. Met de hoogste setting (4:3, 12M) blijft de bestandsgrootte rond 4 a 4.2 MB.
Is dit normaal?
Foto's die ik maak zijn meestal tussen de 6 en 10MB, maar ik heb HDR altijd aan.dekeizer schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:57:
Na stevig Googlen, kan ik geen antwoord vinden op het volgende issue waar ik tegenaan loop.
De camera maakt foto's die qua filesize in mijn beleving vrij laag zijn. Met de hoogste setting (4:3, 12M) blijft de bestandsgrootte rond 4 a 4.2 MB.
Is dit normaal?
The devil is in the details.
Thx. HDR heb ik ook altijd aan. Deze bestandsgrootte haal ik nooit. Met mijn vorige S7 wel. Ben bang dat iets mis is.Hahn schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:00:
[...]
Foto's die ik maak zijn meestal tussen de 6 en 10MB, maar ik heb HDR altijd aan.
Ik had de optie 'Motion photo' aanstaan. Nu ik die uitzet en snel even een foto maakte, kreeg ik een foto van 2.1MB, dus ik zou me niet druk makendekeizer schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:03:
[...]
Thx. HDR heb ik ook altijd aan. Deze bestandsgrootte haal ik nooit. Met mijn vorige S7 wel. Ben bang dat iets mis is.
Yep, hier zijn ze ook ongeveer zo groot.dekeizer schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:57:
Na stevig Googlen, kan ik geen antwoord vinden op het volgende issue waar ik tegenaan loop.
Is dit normaal?
Ah, onder Settings > Apps > WhatsApp > Notifications kun je nog op Group Notifications en Message notifications klikken, ondanks dat er een on/off switch achter staat. Dat was me niet helemaal duidelijk. Gevonden dusOctopuz schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:38:
[...]
Absoluut. Via SmartSwitch bijgewerkt.
[afbeelding]
Biedt wel veel customization die notificaties op deze manier, maar ook veel verwarring.
Ja, dat is normaal.dekeizer schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:57:
Is dit normaal?
"When you grow up your heart dies"
Is er een app waarmee je zonder root kunt zien welk specifieke proces dat is? Heb naast het updaten van de Galaxy Apps verder niets aangepast.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
De nu.nl app heeft het probleem ook. Ik heb ze feedback gestuurd.appelthee schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:50:
[...]
Bij mijn zijn alleen alle Google apps nog met kader, krijg deze dan ook niet gewijzigd.. de rest overigens wel...
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Ook ik heb gisteren een factory reset gedaan via de settings, nadat zowel LAPJENL70 en Neyluzz aangaven dat dit heeft gewerkt voor ze. Zelf heb ik niet automatisch apps of settings teruggehaald via backups. Alles met een verse installatie gedaan en geconfigureerd.xray79 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:32:
[...]
Hier een factory reset gedaan vorige week in de hoop dat de batterij beter zou worden maar vind hem slechter dan voor de update. Zal deze tip eens volgen. Dus eerst de gewone apps. laten installeren en updaten en dan later pas vanuit googleplay of de cloud de andere apps installeren correct?
(Voorlopige) conclusie: tot zover voelt het aan alsof het inderdaad langer meegaat, maar het draait op dit moment pas 11 uur sinds de volle 100% geladen was gisteren (na het configureren). Zit nu op 88% en heb net flitsmeister e.d. gedraaid en voor het slapen gaan nog wat op een app lopen scrollen. Ik draai geen AOD, 's nachts staat het internet uit en heb automatic brightness aanstaan.
Ik kan geen definitieve conclusie geven, omdat mijn gebruik nog wordt "geanalyseerd" om een prediction te kunnen geven, maar ook omdat ik de 100% nog niet volledig heb gebruikt
@LAPJENL70 / @Neyluzz : Hoe lang duurde het bij jullie na de reset, tot de prediction eindelijk werd getoond?
Verder liep ik tegen de volgende zaken aan bij het resetten, mocht iemand hierin geinteresseerd zijn:
1. Ik deed eigenlijk 2x een reset. De 1e keer ging de messages app updaten via de galaxy store, maar de "Black_Edition_V2" theme uit de Theme store werkt daar niet goed mee. Je kan ook niet rollbacken.. dus... reset.
2. Bij de 2e reset bleek dat ik geen calculator heb. Ik las ergens dat andere mensen dit ook hadden ervaren. Dit kan je installeren via zowel de Play Store als de Galaxy Apps. Ik installeerde het via de Galaxy Apps. De black theme dat ik heb werd echter niet overgenomen in de calculator, ook na het re-applyen. Na een reboot werkte het spontaan wel!
3. Ik had een werkende AdHell2 instantie, maar dit kon ik niet meer gebruiken. De Samsung licentie was verlopen, dus moest ik een nieuwe genereren. Dit heb ik gedaan, maar de app is blijkbaar op een blacklist gezet. Opvolger SABS van mid-feb is ook heel recent geblokkeerd. Er is nu een AdHell3, maar niemand geeft daarvoor een precompiled APK uit, omdat Samsung er bovenop zit. Dus gisteren heb ik even een APK moeten leren compilen met een unieke app ID, welke alleen op mijn telefoon wordt gebruikt.
Dit heeft gewerkt! Geen idee of ik links mag posten naar instructies hiervoor, dus ga ik niet doen.
Heb een korte tijd zonder deze gem de telefoon gebruikt en wat een verademing na het installeren ervan...
3 a 4 dagen meen ik. Batterijverbruik blijft natuurlijk ook sterk afhankelijk welke apps je hebt draaien. Maar ik ben nu weer tevreden na mijn reset. Haal weer 2 dagen met 4 uur sot.TweakerD schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:36:
@LAPJENL70 / @Neyluzz : Hoe lang duurde het bij jullie na de reset, tot de prediction eindelijk werd getoond?
Voor wie hier ook naar heeft lopen zoeken heb ik het antwoord!TweakerD schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:31:
[...]
<truncated>
Toevoeging op het lockscreen verhaal:
Wat ik voorheen kon doen is dus per app instellen, en dat zag er zo uit: (Show on lock screen)
[afbeelding]
Source: http://www.droidviews.com...lockscreen-notifications/
Na mijn reset wilde ik dit ook nog even gefixed hebben en ging ik verder zoeken, en de setting blijkt gewoon te bestaan. Het is echter een beetje verborgen:
1. Settings> Notifications> Advanced (top right)> Choose app>
2. Vanaf dit punt wordt het interessant en heb je, afhankelijk van de app, twee mogelijkheden:
a. je kunt direct de "On lock screen" setting inzien en aanpassen
b. je moet PER categorie (bijv. WhatsApp> Chats> Group notifications) DOOR"KLIKKEN" (niet de slider aanpassen) en op dat punt de "On lock screen" setting aanpassen
En 2b was net degene waar ik vorige keer naar liep te zoeken, waarbij ik toevallig net geen app aanklikte dat de situatie van 2a had (dat had mij vast eerder aan het denken gezet in de juiste richting).
Hoop dat ik hiermee iemand die tijd en moeite bespaar!
ps. thanks voor jullie reacties hierboven! even afwachten dus wat de officiele prediction wordt
[ Voor 3% gewijzigd door TweakerD op 03-04-2018 10:51 ]
Sorry misschien een domme vraag, ik overweeg nu om ook inderdaad te hard resetten. Ik heb best wel veel foto's/Whatsapp gesprekken op mijn telefoon staan. Als ik een back-up maak via Smart Switch, krijg ik die dan gewoon terug? Alvast bedankt!TweakerD schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:36:
[...]
Ook ik heb gisteren een factory reset gedaan via de settings, nadat zowel LAPJENL70 en Neyluzz aangaven dat dit heeft gewerkt voor ze. Zelf heb ik niet automatisch apps of settings teruggehaald via backups. Alles met een verse installatie gedaan en geconfigureerd.
(Voorlopige) conclusie: tot zover voelt het aan alsof het inderdaad langer meegaat, maar het draait op dit moment pas 11 uur sinds de volle 100% geladen was gisteren (na het configureren). Zit nu op 88% en heb net flitsmeister e.d. gedraaid en voor het slapen gaan nog wat op een app lopen scrollen. Ik draai geen AOD, 's nachts staat het internet uit en heb automatic brightness aanstaan.
Ik kan geen definitieve conclusie geven, omdat mijn gebruik nog wordt "geanalyseerd" om een prediction te kunnen geven, maar ook omdat ik de 100% nog niet volledig heb gebruikt. Voor de reset ging er 's nachts echter ca. 5% a 6% af, en vannacht was dit 1%.
Verder liep ik tegen de volgende zaken aan bij het resetten, mocht iemand hierin geinteresseerd zijn:
1. Ik deed eigenlijk 2x een reset. De 1e keer ging de messages app updaten via de galaxy store, maar de "Black_Edition_V2" theme uit de Theme store werkt daar niet goed mee. Je kan ook niet rollbacken.. dus... reset.
2. Bij de 2e reset bleek dat ik geen calculator heb. Ik las ergens dat andere mensen dit ook hadden ervaren. Dit kan je installeren via zowel de Play Store als de Galaxy Apps. Ik installeerde het via de Galaxy Apps. De black theme dat ik heb werd echter niet overgenomen in de calculator, ook na het re-applyen. Na een reboot werkte het spontaan wel!
3. Ik had een werkende AdHell2 instantie, maar dit kon ik niet meer gebruiken. De Samsung licentie was verlopen, dus moest ik een nieuwe genereren. Dit heb ik gedaan, maar de app is blijkbaar op een blacklist gezet. Opvolger SABS van mid-feb is ook heel recent geblokkeerd. Er is nu een AdHell3, maar niemand geeft daarvoor een precompiled APK uit, omdat Samsung er bovenop zit. Dus gisteren heb ik even een APK moeten leren compilen met een unieke app ID, welke alleen op mijn telefoon wordt gebruikt.
Dit heeft gewerkt! Geen idee of ik links mag posten naar instructies hiervoor, dus ga ik niet doen.
Heb een korte tijd zonder deze gem de telefoon gebruikt en wat een verademing na het installeren ervan...
SmartSwitch heb ik zelf nooit gebruikt, al vermoed ik zo dat die wel een dergelijke functie zou moeten hebben voor files. Ik vertrouw die backup & restore faciliteiten niet zo heel erg. Daarom heb ik bestanden handmatig naar mijn PC gekopieerd en ze handmatig teruggezet na een clean install.vellichor schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:05:
[...]
Sorry misschien een domme vraag, ik overweeg nu om ook inderdaad te hard resetten. Ik heb best wel veel foto's/Whatsapp gesprekken op mijn telefoon staan. Als ik een back-up maak via Smart Switch, krijg ik die dan gewoon terug? Alvast bedankt!
Juist ook omdat die battery drain zo vaag is na de Oreo upgrade en ik geen settings e.d. wilde meekopieren. Wie weet backupt SmartSwitch settings waar je als gebruiker niet eens bij kan en heb je zo weer die battery drain als de boosdoener daarin zit..
Wat jouw WhatsApp chats betreft, kun je het volgende doen:
1. Zet eerst je internet uit, zodat je geen nieuwe chats mist in je backup
2. Ga naar WhatsApp> Settings> Chats> Chat Backup en klik vervolgens op de groene knop "BACK UP" om je huidige chats op te slaan.
3. Kopieer de volgende folder naar een andere plek (bijv PC): Internal Storage> WhatsApp> Databases (je hebt eigenlijk alleen het bestand msgstore.db.crypt12 nodig, maar doe voor de zekerheid alles)
4. Na je harde reset kopieer je diezelfde folder terug naar exact dezelfde locatie. De overige WhatsApp folders hoeven op dit moment niet perse te bestaan
5. Installeer en start WhatsApp op
6. Na het activeren van je account wordt de backup uit stap 2 gevonden en krijg je de mogelijkheid om dit te restoren.
Succes! Het is best een karwei om alles weer te configureren en personalisen.
En andere afbeeldingen en video's staan toch in Google Photos of op je SD kaart?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Weet iemand hoe het gefixt kan worden (zonder factory reset)?
Thnx
Wel even een toevoeging: als je aan het resetten bent i.v.m. de battery drain n.a.v. Oreo, dan moet je het restoren dus NIET doen aan het begin (tijdens de initialisatie).AvK schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:35:
Maak met Smartswitch een backup op je laptop / PC. Reset je telefoon en start opnieuw op. Alles overslaan wat betreft instellen van accounts, mail, wachtwoorden enz. Alleen je wifi code ingeven in het begin. Op een gegeven moment komt de vraag of je wilt restoren mbv Smartswitch. Zeg ok en volg de stappen. Al je gegevens worden teruggezet, inclusief contacten, accounts, notities, agenda enz. Daarna alleen nog een beetje customizen. Whatsapp komt compleet terug (inclusief foto's ed) zodra je aangeeft dat je je historie terug wilt. 10 Dagen geleden nog gedaan ivm overstap van S7edge naar S9+. Succes.
Zie: LAPJENL70 in "[Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie"
Is dit spontaan gebeurd? Na Oreo misschien?Eek2nd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:26:
Ik krijg geen meldinggeluid bij mn Whatsapp berichten...alleen melding geluid als ik Whatsapp open het staan, das pas nodig =.=
Weet iemand hoe het gefixt kan worden (zonder factory reset)?
Thnx
In Oreo is de notificatie-instellingen pagina vernieuwd. Je zou even kunnen kijken of het aanstaat in:
Settings> Notifications> Advanced (top right)> WhatsApp> Message notifications
Zorg hier dat de slider in ieder geval AAN staat en druk vervolgens door op de tekst om extra instellingen in te zien zoals de Sound.
Idem ditto voor Group Notifications
Neem even aan dat je de WhatsApp instellingen binnen de app al hebt gecontroleerd.
Een ander dingetje: check of WhatsApp niet afgesloten wordt door de battery saver. Het moet onder de Unmonitored Apps staan.
[ Voor 6% gewijzigd door TweakerD op 03-04-2018 20:07 ]
Is idd sinds oreoTweakerD schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:01:
[...]
Wel even een toevoeging: als je aan het resetten bent i.v.m. de battery drain n.a.v. Oreo, dan moet je het restoren dus NIET doen aan het begin (tijdens de initialisatie).
Zie: LAPJENL70 in "[Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie"
[...]
Is dit spontaan gebeurd? Na Oreo misschien?
In Oreo is de notificatie-instellingen pagina vernieuwd. Je zou even kunnen kijken of het aanstaat in:
Settings> Notifications> Advanced (top right)> WhatsApp> Message notifications
Zorg hier dat de slider in ieder geval AAN staat en druk vervolgens door op de tekst om extra instellingen in te zien zoals de Sound.
Idem ditto voor Group Notifications
Neem even aan dat je de WhatsApp instellingen binnen de app al hebt gecontroleerd.
Een ander dingetje: check of WhatsApp niet afgesloten wordt door de battery saver. Het moet onder de Unmonitored Apps staan.
Alleen de badges staat uitgeschakeld, kan dat daar aan liggen?
Ik zet hem wel aan en kijk of t werkt.
Bij batterij staat ie wel gwn tussen unmonitored.
Thnx iig
Edit: ook geen geluid als badges aan staat..
- Misschien iets geks, maar... een simpele reboot al geprobeerd?
- Wellicht kun je proberen een nieuwe geluidstoon te kiezen, op te slaan, en dan opnieuw datgene kiezen wat je had? Of uberhaupt even testen met een andere zonder het direct terug te zetten.
- Kijk ook even naar je globale geluidsniveau, staat de bar bij notificaties op maximaal?
- Werkt het geluid bij het afgaan van de wekker?
- Wat als iemand je bijv. een SMS stuurt?
- Werkt het bijv. wel met Telegram of een andere messaging app? (mocht je dat hebben)
- En tjah... wat je dan nog even kunt proberen is het uninstallen en reinstallen van WhatsApp (denk daarbij aan de chat backup, zie mijn eerdere post, gericht aan vellichor
- Probeer de WhatsApp cache even te clearen via application management
- Eventueel ook de partition cache wipe proberen (https://www.technobezz.co...tition-samsung-galaxy-s8/)
En anders kom je langzamerhand wel een beetje uit op een harde reset als je het echt opgelost wilt hebben. (a.k.a. kan even geen andere dingen bedenken, sorry)
Thanx @TweakerD
Ik probeer de Maart update Ota te krijgen op mijn s8.
destijds heb ik de snelle route voor Oreo gevolgd met de zip files.
vooralsnog geen Ota ontvangen.
Zojuist aangesloten op de pc met SMART SWITCH, echter wordt er gezegd dat ik up to date ben.
Ik zit dus op de CRAP build nu.
welke opties resteren mij nog? of tips zijn ook welkom.
Odin.Guids schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:49:
Hi,
Ik probeer de Maart update Ota te krijgen op mijn s8.
destijds heb ik de snelle route voor Oreo gevolgd met de zip files.
vooralsnog geen Ota ontvangen.
Zojuist aangesloten op de pc met SMART SWITCH, echter wordt er gezegd dat ik up to date ben.
Ik zit dus op de CRAP build nu.
welke opties resteren mij nog? of tips zijn ook welkom.
Daar waar ik voorheen makkelijk een dag redde zonder te laden red ik het nu net wel/net niet. Dacht eerst dat het vorige week kwam omdat ik relatief veel in de auto zat 's ochtends en 's middags en Google Maps gebruikte ipv de navigatie van de auto. Echter deze week zit ik juist heel weinig in de auto en lijkt de accu ook te snel leeg te zijn.
Nog even aanzien en anders ook maar even een hard reset doen. Gedoe
Snap ik het nut niet van. Er is standaard een instelling waarmee de camera opent als je 2x de on/off knop indrukt.Michele_M_ schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:47:
Ik heb de bixby knop aan de camera gekoppeld maar ik heb geen idee hoe ik de standaard instelling weer terug krijg? Iemand een idee?
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Als je het via een app hebt gedaan dan kan je het via die app uitschakelenMichele_M_ schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:47:
Ik heb de bixby knop aan de camera gekoppeld maar ik heb geen idee hoe ik de standaard instelling weer terug krijg? Iemand een idee?
Dat was mijn vraag niet.ikbenben schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:46:
[...]
Snap ik het nut niet van. Er is standaard een instelling waarmee de camera opent als je 2x de on/off knop indrukt.
Ik weet van de standaardinstelling en ik wil van die bixby knop af..
ThxFormula one schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:23:
[...]
Als je het via een app hebt gedaan dan kan je het via die app uitschakelen
Verwijderd
Nee die ga je niet ontvangen, CRAP is nooit voor PHN toestellen uitgekomen dus er komt ook geen OTA voor je toestel ter beschikking. Even met Smart Switch of Odin aan de slag.Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:49:
Vraagje aan de experts hier. Ik heb toen android 8 uitkwam de CRAP update er met de hand (via sd kaart) geüpdatet. Nu vraag ik mij of of ik de nieuwe update ook OTA ga ontvangen. Iemand een idee?
De reden dat ik deze post plaats is het volgende. Ik heb middels de informatie op dit forum de Bixby knop uitgezet. Naar aanleiding van de Cambridge Analytics en Facebook schandalen wilde ik zeker weten dat er geen persoonlijke data via apps naar Samsung kan 'lekken' en heb ik van zoveel mogelijk Bixby apps de rechten uitgezet aangezien je ze niet kunt uitschakelen. Helaas zijn de apps niet te verwijderen zoals ik het kon bij de S7 (daar kon ik alle Samsung apps via een tooltje verwijderen, maar dit werkt niet meer bij de S8).
Toen ik alles had uitgezet en de cache had geleegd ging ik er van uit dat de Bixby apps niet meer actief zouden zijn, maar het tegendeel bleek waar. Nadat ik per ongeluk weer op de Bixby knop drukte was hij weer actief. Kennelijk kun je het alleen maar 'uitzetten' als je bent aangemeld op de app.
Nu is mijn vraag of dat de knop uitzetten en alle macthingen uitzetten waar mogelijk voldoende is om mogelijk 'lekken' van data naar Samsung te voorkomen?
Zo niet, is er een app of tool bekend die dit kan regelen zonder root (ik kan dat niet veranderen ivm mijn werkinstellingen).
You're welcomeEek2nd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:38:
Uiteindelijk is het gefixt met Whipe cache! (Dat ik daar niet aan heb gedacht)
Thanx @TweakerD
Het is mogelijk zonder root, maar je moet er wel even tijd voor reserveren.. Ik noemde de app al eerder in een post hier, AdHell3. Omdat ik niet weet of het toegestaan is om een link ernaar te posten, heb ik dat niet gedaan. Ik erger me ook heel erg aan apps die blijven draaien zonder dat ik dat wil, dus heb ik veel Samsung CRAP disabled staan en tegelijkertijd ook een goede adblocker dat voor alle apps werktBaddie09 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:57:
Sinds een week ben ik eigenaar van een Galaxy S8 plus. De keuze voor dit model is met name gebasseerd op de (voor mij) minimale meerwaarde van de S9 t.o.v. de S8 serie. Ik kom van een S7 waar ik erg tevreden over was maarja, ik mocht van mijn baas een andere telefoon uitkiezen
De reden dat ik deze post plaats is het volgende. Ik heb middels de informatie op dit forum de Bixby knop uitgezet. Naar aanleiding van de Cambridge Analytics en Facebook schandalen wilde ik zeker weten dat er geen persoonlijke data via apps naar Samsung kan 'lekken' en heb ik van zoveel mogelijk Bixby apps de rechten uitgezet aangezien je ze niet kunt uitschakelen. Helaas zijn de apps niet te verwijderen zoals ik het kon bij de S7 (daar kon ik alle Samsung apps via een tooltje verwijderen, maar dit werkt niet meer bij de S8).
Toen ik alles had uitgezet en de cache had geleegd ging ik er van uit dat de Bixby apps niet meer actief zouden zijn, maar het tegendeel bleek waar. Nadat ik per ongeluk weer op de Bixby knop drukte was hij weer actief. Kennelijk kun je het alleen maar 'uitzetten' als je bent aangemeld op de app.
Nu is mijn vraag of dat de knop uitzetten en alle macthingen uitzetten waar mogelijk voldoende is om mogelijk 'lekken' van data naar Samsung te voorkomen?
Zo niet, is er een app of tool bekend die dit kan regelen zonder root (ik kan dat niet veranderen ivm mijn werkinstellingen).
Je moet in ieder geval basale functies leren van de android development kit (zware applicatie overigens), een Samsung developer key aanvragen via je Samsung account en een unieke APK creëren voor jezelf. Samsung blokkeert namelijk APK's voor gebruik met een developer license key als ze merken dat dit door meerdere personen tegelijk in gebruik is. Eenmaal geactiveerd heb je er geen last meer van. Ik had een werkende AdHell2 totdat ik na mijn reset merkte dat ik 'ff' moest leren "developen"
(Dit valt overigens heel erg mee. Als je een beetje IT'er bent, moet dit je wel lukken denk ik.)
Succes hiermee!
[ Voor 10% gewijzigd door TweakerD op 06-04-2018 13:00 ]
Weet iemand hoe goede manier om de nieuwe firmware ergens te downloaden?Razer schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:07:
[...]
Nee die ga je niet ontvangen, CRAP is nooit voor PHN toestellen uitgekomen dus er komt ook geen OTA voor je toestel ter beschikking. Even met Smart Switch of Odin aan de slag.
Beste wat ik heb gevonden is de website sammobile, maar daar duurt het nog 5 uren. Lijkt ook semi dodgy.
Ik download nu ook via Updato, nog 11 uren te gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Guids op 05-04-2018 22:35 ]
[ Voor 5% gewijzigd door jerry_a op 06-04-2018 09:13 ]
hoi
Heb het zelf af en toe. Niet alleen Play Servives, maar ook System. Heb op mijn werk geen bereik, dus zet de telefoon in vliegtuigstand, maar dan alsnog loopt de batterij leeg als een malle. Soms werkt het, andere keren niet.Zo irritant, ik doe mijn best om zo veel mogelijk uit mijn batterij te halen, maar wel of geen vliegtuigstand lijkt weinig verschil te maken. Ik ben supertevreden met de telefoon zelf, maar baal wel van de batterydrain wanneer ik de telefoon weinig verbruik.W84 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:12:
Wat is dat toch steeds met die Google Play Services... vannacht hele S8 leeggetrokken tot aan 0%. Top! Al 's eerder gehad en dan eraf gegooid en opnieuw erop gezet. Gaat dan weer even goed, maar niet voor lang.
Heb screen-on tijden van meer dan 6 uur gehad, en nu soms anderhalf uur met hetzelfde batterijperentage over.
Ik merk dus bij mijzelf dat ik ook vaak mijn telefoon al aan de lader ga hangen als hij minder dan 70% is, omdat ik weet dat het zo snel naar beneden gaat.
Moet niet nodig zijn lijkt mij, maar ik durf het ook gewoon niet aan om te gaan slapen met minder dan 50% batterij. Je bent het zo kwijt, ook al doe je weinig met de telefoon.
Als ik de telefoon wel veelvuldig gebruik valt het me vaak mee hoe weinig ik gebruik, dus vooral tijdens het niet gebruiken valt er imo veel te verbeteren voor Android/Samsung.
Ik hou het niet eens meer in de gaten. Als ik mijn telefoon niet gebruik staat hij naast mij op de Samsung Wireless Charger. Ik heb er nu twee in gebruik een convertible en een normale. Echt ideaal en geen gedoe met kabels.bobdigi schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:33:
[...]
Ik merk dus bij mijzelf dat ik ook vaak mijn telefoon al aan de lader ga hangen als hij minder dan 70% is, omdat ik weet dat het zo snel naar beneden gaat.
Heb ook de wireless charger, maar slechts 1 kabel. Dus het is of wireless opladen of via de kabelsjaool schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:44:
[...]
Ik hou het niet eens meer in de gaten. Als ik mijn telefoon niet gebruik staat hij naast mij op de Samsung Wireless Charger. Ik heb er nu twee in gebruik een convertible en een normale. Echt ideaal en geen gedoe met kabels.
Zit ook te denken aan een ander hoesje/cover. Heb nu een alcantra van Samsung zelf, maar begint te slijten. Zonder vind ik de telefoon echt te glad. Wil hem opzich wel 'naked' gebruiken, maar dan wel met een goedskin/plakplaatje. Zo via google lastig te vinden helaas. Het gaat mij vooral om de 'grip.
Ja, same. In het begin makkelijk 6 uur SOT. Nu zeker meer dan de helft minder, zo irritant.bobdigi schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:33:
[...]
Heb het zelf af en toe. Niet alleen Play Servives, maar ook System. Heb op mijn werk geen bereik, dus zet de telefoon in vliegtuigstand, maar dan alsnog loopt de batterij leeg als een malle. Soms werkt het, andere keren niet.Zo irritant, ik doe mijn best om zo veel mogelijk uit mijn batterij te halen, maar wel of geen vliegtuigstand lijkt weinig verschil te maken. Ik ben supertevreden met de telefoon zelf, maar baal wel van de batterydrain wanneer ik de telefoon weinig verbruik.
Heb screen-on tijden van meer dan 6 uur gehad, en nu soms anderhalf uur met hetzelfde batterijperentage over.
Moet niet nodig zijn lijkt mij, maar ik durf het ook gewoon niet aan om te gaan slapen met minder dan 50% batterij. Je bent het zo kwijt, ook al doe je weinig met de telefoon.
Als ik de telefoon wel veelvuldig gebruik valt het me vaak mee hoe weinig ik gebruik, dus vooral tijdens het niet gebruiken valt er imo veel te verbeteren voor Android/Samsung.
Daarnaast wordt de telefoon zelf af en toe erg (erg) warm en heeft dan periodes waarin de batterij in 30 minuten met 15-20% terugloopt. Dit gebeurt als hij gewoon in mijn zak zit.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik heb het vermoeden van een hardware-probleem: defecte batterij of charging port ofzo?
Heb je 'm al eens opnieuw opgestart?brainovic schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:12:
Mijn S8 laadt sinds eergisteren niet of nauwelijks meer op via de kabel/charging port. Wireless chargen gaat wel, maar dat duurt wel ontzettend lang. Het is me tot nu toe 1x gelukt om het alsnog via de kabel gedaan te krijgen, maar hij reageert helemaal niet meer op het inpluggen van de oplader. Uiteraard ook andere opladers/kabels geprobeerd. De oplader(s) werden overigens warm tijdens het proberen op te laden.
Daarnaast wordt de telefoon zelf af en toe erg (erg) warm en heeft dan periodes waarin de batterij in 30 minuten met 15-20% terugloopt. Dit gebeurt als hij gewoon in mijn zak zit.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik heb het vermoeden van een hardware-probleem: defecte batterij of charging port ofzo?
Even de charge poort schoonmaken. Genoeg handleidingen te vinden. Er komt zo veel vuil in!!brainovic schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:12:
Ja. Zo ver was ik zelf nog wel gekomen.
Ja dat ga ik morgen maar eens proberen!DiMacho schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:10:
[...]
Even de charge poort schoonmaken. Genoeg handleidingen te vinden. Er komt zo veel vuil in!!
Als dat niet werkt een factory reset. Al heb ik die voor dat de problemen begonnen al eens gedaan. En dat lijkt me niet van invloed op de poort zelf toch?
Het leek eerst korter te duren, omdat de battery optimizer 36 uur aangaf bij een volle lading. Wel merkte ik dat het ondanks de schatting alsnog twee volle dagen redde en was dit een schatting gebaseerd op de eerste twee dagen waarbij ik volop aan het installeren en configureren was.
Gisteren merkte ik dat de schatting was bijgesteld naar 48 uur bij een volle lading door mijn "normale" gebruik de afgelopen dagen, so it's all good!
Dus wie met de Oreo batterij usage zit: een reset heeft een goede kans van slagen!
@Formula one
Bij een reset is het in ieder geval het belangrijkste dat je bij de initialisatie (eerste paar setup schermen) NIET de (automatische) herstel uitvoert van applicaties en data. (dit is o.b.v. ervaringen van andere tweakers)
Persoonlijk heb ik alles handmatig teruggezet, voor de zekerheid.
Maar 'ns kijken hoe vlot ik een nieuw toestel krijg van telefoonwereld, ik hoop alleszins al niet te moeten opdraaien voor de retourkosten. Heb ze al telefonisch gesproken en moest een screenshot van het testscherm doorsturen waarin de dode zone duidelijk zichtbaar is. Benieuwd hoe snel ze reageren op die mail.
Gisteren geprobeerd via ODIN de orginele ROM weer te installeren, maar geeft naar 2 seconden SUCCESS aan. Helemaal geen success dus. Ook via Smart Switch kan ik geen Emergency Software Recovery doen.
Morgen maar weer een bekijken wat er mis kan zijn.
Wat was het verbruik hiervoor dan (sot)? Twijfel zelf namelijk ook om toestel te resetten. Voorheen haalde ik gemakkelijk 6 sot nu hooguit 4 uur sotTweakerD schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:52:
Voor wie er nog naar benieuwd is: de reset heeft gewerkt! De batterijduur weer gelijk aan hoe het was tijdens Nougat.
Het leek eerst korter te duren, omdat de battery optimizer 36 uur aangaf bij een volle lading. Wel merkte ik dat het ondanks de schatting alsnog twee volle dagen redde en was dit een schatting gebaseerd op de eerste twee dagen waarbij ik volop aan het installeren en configureren was.
Gisteren merkte ik dat de schatting was bijgesteld naar 48 uur bij een volle lading door mijn "normale" gebruik de afgelopen dagen, so it's all good!
Dus wie met de Oreo batterij usage zit: een reset heeft een goede kans van slagen!
@Formula one
Bij een reset is het in ieder geval het belangrijkste dat je bij de initialisatie (eerste paar setup schermen) NIET de (automatische) herstel uitvoert van applicaties en data. (dit is o.b.v. ervaringen van andere tweakers)
Persoonlijk heb ik alles handmatig teruggezet, voor de zekerheid.
Zelfde hier. Sinds crap niks meer ontvangen heb gewoon phn. Hoor graag als je een oplossing heb gevonden hierdoor.KingSizeBas schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:56:
Hmm, ik kon niet wachten op de 8.0 update, dus ik had de CRAP versie geinstalleerd. Werkt heerlijk en er is niets mis mee, behalve dat ik de updates niet meer krijg.
Gisteren geprobeerd via ODIN de orginele ROM weer te installeren, maar geeft naar 2 seconden SUCCESS aan. Helemaal geen success dus. Ook via Smart Switch kan ik geen Emergency Software Recovery doen.
(Sorry voor twee aparte posts. Zit op mobiel)
[ Voor 4% gewijzigd door SYQ op 10-04-2018 23:58 ]
De tijden die je aangeeft kloppen met wat ik heb ervaren met Nougat vs Oreo (direct na upgrade). Sinds de reset is 6 uur weer haalbaar.SYQ schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:55:
[...]
Wat was het verbruik hiervoor dan (sot)? Twijfel zelf namelijk ook om toestel te resetten. Voorheen haalde ik gemakkelijk 6 sot nu hooguit 4 uur sot
Het grote batterydrain probleem is bij mij opgelost, maar ondertussen merk ik wel dat het mogelijk 1 tot 3 uur minder volhoudt over twee dagen heen. Al moet ik erbij zeggen dat ik er nu extra op let (kost iets meer SOT
Ik ben niet thuis in dit soort dingen. De eerste keer dat ik van stock naar CRAP ging, kreeg ik een foutmelding en wou mijn telefoon niet meer booten. Na 3 of 4 keer opnieuw opstarten wou deze wel in 1x.SYQ schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:56:
[...]
Zelfde hier. Sinds crap niks meer ontvangen heb gewoon phn. Hoor graag als je een oplossing heb gevonden hierdoor.
@SYQKingSizeBas schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:56:
Hmm, ik kon niet wachten op de 8.0 update, dus ik had de CRAP versie geinstalleerd. Werkt heerlijk en er is niets mis mee, behalve dat ik de updates niet meer krijg.
Welke Odin-versie hebben jullie gebruikt? Odin 3.13.1 is benodigd, omdat sind Oreo de bestanden zijn gecomprimeerd welke de oude Odin-versies niet aan kunnen...
Odin 3.13.1
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Zijn er meer mensen die hier merkbaar last van hebben?
If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
Ik heb dat opeens met Chrome dev en altijd een vertraging in het laatste stukje laden van de site.
Met Chrome zelf geen last.
Gebruik je het standaard keyboard op een aangepaste.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Yes. Gelukt :-) Zit weer op de orginele stock. Dank je wel.henklbr schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:54:
[...]
@SYQ
Welke Odin-versie hebben jullie gebruikt? Odin 3.13.1 is benodigd, omdat sind Oreo de bestanden zijn gecomprimeerd welke de oude Odin-versies niet aan kunnen...
Odin 3.13.1
Huawei P30
In de pricewatch vind je hem al voor 534, maar bij de bekendere shops kost hij tegen de 600, persoonlijk verwacht ik niet dat de s8 snel in prijs zal dalen aangezien de verschillen met de s9 praktisch onbelangrijk zijn voor de meeste mensen.RobertVDN schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:29:
Verwachten jullie dat er binnenkort nog ergens een goede aanbieding voor de S8 komt? Of nog een prijsdaling? Ivm de S9
Daardoor zie ik persoonlijk de prijs niet sterk dalen in de nabije toekomst, over een maandje of twee zou de prijs met tientallen euro's kunnen dalen misschien, maar ik verwacht niet dat de prijs fel onder de €500 zal dalen.
Wel zou ik niet verrast zijn moest samsung een cashback actie ofzo doen bij de s9.
7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)
Dank, heb ook eerst lopen zoeken in dit topic naar mogelijke download links. Meestal voorziet Henk dit altijd voor ons, maar kon niks vindenTRaSH schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:10:
Even 1-2 bladzijdes terug lezen en je kan elke firmware snel downloaden met dat tooltje
edit / Hm, lijkt erop dat de tool deprecated is. Haal hem nu binnen via updato, nog 11 uur te gaan
[ Voor 13% gewijzigd door SYQ op 13-04-2018 00:16 ]
Via de linkjes bovenaan in deze thread op Reddit gaat het wat sneller.SYQ schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 00:11:
[...]
Dank, heb ook eerst lopen zoeken in dit topic naar mogelijke download links. Meestal voorziet Henk dit altijd voor ons, maar kon niks vinden![]()
edit / Hm, lijkt erop dat de tool deprecated is. Haal hem nu binnen via updato, nog 11 uur te gaan
Die tekst staat er voor de sier, de tool werkt nog steeds prima. Wordt hooguit niet meer bijgewerkt.SYQ schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 00:11:
[...]
Dank, heb ook eerst lopen zoeken in dit topic naar mogelijke download links. Meestal voorziet Henk dit altijd voor ons, maar kon niks vinden![]()
Hier ook na CRAP geen updates meer.SYQ schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:56:
[...]
Zelfde hier. Sinds crap niks meer ontvangen heb gewoon phn. Hoor graag als je een oplossing heb gevonden hierdoor.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Wat al meerdere malen aangegeven is dat klopt, want CRAP is hier nooit uitgerold zodat er wat Samsung betreft in dit gebied niemand op zou draaien, zodat er dus geen aanleiding is hier een update vanaf CRAP aan te bieden.
Gewoon met Odin even de laatste versie er overheen zetten.
[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 13-04-2018 07:40 ]
Klopt, ik heb de laatste ODIN nu, nu nog even de laatste firmware downloaden.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 07:40:
[...]
Wat al meerdere malen aangegeven is dat klopt, want CRAP is hier nooit uitgerold zodat er wat Samsung betreft in dit gebied niemand op zou draaien, zodat er dus geen aanleiding is hier een update vanaf CRAP aan te bieden.
Gewoon met Odin even de laatste versie er overheen zetten.
Dat valt tegen, overal lange wachttijden voor G950FXXU1CRC7 PHN. Zo nog maar eens zoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 13-04-2018 08:12 ]
Dan hoef je niet uren te wachten.
Daar download ik nu van (de PHN), nog 11 uur.TRaSH schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:17:
Ook misschien een paar berichten terug lezen.
Dan hoef je niet uren te wachten.
Ik heb de firmware gisteren binnen een paar tellen gedownload met het tooltje uit mijn vorige post.Jumpman schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:31:
[...]
Daar download ik nu van (de PHN), nog 11 uur.Ga zo wel even opzoek naar betere bron.
Niet dat ik hem nodig heb want ik kreeg hem netjes OTA binnen.
[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 13-04-2018 10:29 ]
Helaas heeft het bij mij niet geholpen. Waarschijnlijk heb ik iets fouts gedaanTweakerD schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:55:
[...]
De tijden die je aangeeft kloppen met wat ik heb ervaren met Nougat vs Oreo (direct na upgrade). Sinds de reset is 6 uur weer haalbaar.
Het grote batterydrain probleem is bij mij opgelost, maar ondertussen merk ik wel dat het mogelijk 1 tot 3 uur minder volhoudt over twee dagen heen. Al moet ik erbij zeggen dat ik er nu extra op let (kost iets meer SOT) en mogelijk iets meer ermee bezig ben overall. Al met al vind ik dit niet significant genoeg om er iets mee te doen en werkt de telefoon gewoon naar wens!
Dat is correct:SYQ schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:26:
Ben nu ook om dankzij samfirm. Alleen heb ik tijdens het flashen home_csc overgeslagen. Moest ik dit toch wel inladen in Odin? Ik zie nml bericht van @henklbr in de samsung note 8 topic waarin die aangeeft dat het wel moet
je moet ten ALLE tijden alle 4 files flashen -> AP BL CP + HOME_CSC_OXM
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Nee, helemaal achteraf pas. Heb wel niet alles manually een voor een de apps opnieuw geinstalleerd, maar gewoon via een backup.TweakerD schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:26:
Heb je direct een herstel gedaan van je backup, tijdens het doorlopen van de startschermen?
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support