Heeft iemand dit gemerkt en misschien een oplossing? Kan via Google niet veel vinden.
Heb ook kpn maar geen last daarvan.AgeOfPanic schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:22:
Sinds de laatste update iets meer dan een week geleden merk ik dat mijn S8+ soms niet meer verbindt met datanetwerk van KPN. Het lijkt met name te gebeuren als ik van wifi naar 4G wil gaan. Even naar airplane mode en terug resulteert in helemaal geen verbinding meer. Een herstart lost het op.
Heeft iemand dit gemerkt en misschien een oplossing? Kan via Google niet veel vinden.
Ik heb er ook soms last van, maar effe mobiele gegeven uit en aan zetten en doet bij mij weer.AgeOfPanic schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:22:
Sinds de laatste update iets meer dan een week geleden merk ik dat mijn S8+ soms niet meer verbindt met datanetwerk van KPN. Het lijkt met name te gebeuren als ik van wifi naar 4G wil gaan. Even naar airplane mode en terug resulteert in helemaal geen verbinding meer. Een herstart lost het op.
Ik weet niet van waar je bent, maar in Hasselt (BE) is er een winkel die een S8 aanbiedt aan 479 euro. Wordt niet verzonden, enkel af te halen in de shop zelf.RobertVDN schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:29:
Verwachten jullie dat er binnenkort nog ergens een goede aanbieding voor de S8 komt? Of nog een prijsdaling? Ivm de S9
Toestel is verzekerd via T-Mobile, heb net claim ingediend, hoelang duurt het voordat je antwoord krijgt? Probleem is ook dat ik in Barcelona woon, dus opsturen etc gaat een probleem worden denk ik.
Iemand hier ervaring mee?
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Heb je een reguliere verzekering dan denk ik dat ze met een vergrootglas op zoek gaan naar valschade om de claim te kunnen afwijzen.
Krijg je geen problemen dat je een NL abonnement continue in het buitenland gebruikt? Daarnaast, bel T-Mobile en vraag het aan ze.Cthulhu schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:50:
Mijn S8 is gevallen, heeft nu schade aan linker bovenkant behuizing en barst in scherm, nauwelijks zichtbaar, maar toch
Toestel is verzekerd via T-Mobile, heb net claim ingediend, hoelang duurt het voordat je antwoord krijgt? Probleem is ook dat ik in Barcelona woon, dus opsturen etc gaat een probleem worden denk ik.
Iemand hier ervaring mee?
Heb 10 GB data in buitenland elke maand
[ Voor 3% gewijzigd door Cthulhu op 17-04-2018 09:15 ]
We gaan nu wel beetje offtopic. Maar T-Mobile zegt hierover:Cthulhu schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:14:
Nee, heb Unlimited NL+EU van T-Mobile, al vanaf dag 1
Heb 10 GB data in buitenland elke maand
"Er is sprake van onredelijk gebruik van de dienst(en) als je gedurende een periode van minimaal vier maanden méér tijd buiten Nederland, maar in de EU doorbrengt en méér verbruik vertoont in de EU dan in Nederland. "
bron
Ik heb nog het oude abonnement, die van mij is ingegaan per januari 2017
■Go Unlimited EU / Go Unlimited EU + USA (verkocht tot 1 mei 2017): de voorwaarden blijven hetzelfde. Je kunt 60 dagen per jaar onbeperkt internetten in de EU, daarna krijg je een vast aantal GB's per maand. Bekijk hiervoor je verbruikstatus in My T-Mobile.
[ Voor 65% gewijzigd door Cthulhu op 17-04-2018 10:56 ]
Dus zal niet een al te grote stap zijn. Maar i.c.m een abonnement van €52,- was er niet echt iets veel beters of je moest gigantisch veel bijbetalen. Hier in Duitsland zijn de kosten erg hoog voor zeer weinig.
De data (simkaart krijg ik) omdat ik vaak op reis ben tussen Luxembourg. En dus een abonnement heb gekozen zonder FUP - fair use policy'' 13GB en flat bellen.
Ben dus gespannen wat het gaat opleveren de S8 in de komende 2 jaar.
Hoe de telefoon gaat presteren na twee jaar etc. Op XDA heb ik ook geen custom roms gevonden, wat jammer is voor de S6 wel namelijk.
Mijn S8+ werkt een stuk beter op Oreo, cache uiteraard gewist en een app zoeken in je app lijst is nu realtime in plaats van 1 espresso per zoek opdracht :-)
Nu het volgende, "Ok Google" is niet meer te activeren omdat de Google Assistant nog niet in het Nederlands beschikbaar zou zijn... Werkte op Android 7.x fantastisch en na het aanraken van het "microfoontje" kan ik nu ook elke opdracht geven in het Nederlands...
Hebben meer mensen hier last van?
Instellingen in de Google app voor de assistent zijn allemaal "greyed out"...
G950FXXU1CRB7/
G950FOXM1CRAP/
G950FXXU1CRAP
welk land is dit?
OXM is een multi CSC en daar valt onder andere Nederland (PHN) onder.
dank uMrjraider schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:41:
Kijk onder instellingen > over telefoon > software service provider.
OXM is een multi CSC en daar valt onder andere Nederland (PHN) onder.
is LUX
De S8+ gebruik ik voor navigatie op de motor, en krijgt door de mount vibratie van de motor over op de telefoon (met de gevolgen van dien)
Nu vraag ik me af of het kwaad kan als ik die zo blijf gebruiken (misschien is die vibration proof?)
Mijn S5 had dit probleempje ook, maar die kon wel luider ratelen dan de S8
Ja, viel mij deze week ook opW84 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:44:
Eens in de zoveel tijd is het ledje van de Whatsapp meldingen niet meer de kleur die ik had ingesteld. Opeens roze i.p.v. groen. Meer hier last van?
Buildnummers: G950FXXU1CRD7 / G955FXXU1CRD7
Ik weet eigenlijk al wel dat het een hardware ding is, maar eens even wachten tot die patch ook hier komt. Front camera 9 van de 10 keer wazig totdat ik een tik tegen de telefoon geef. Beetje jammer. Zal software niet oplossen lijkt me, maar wie weet.Octopuz schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:03:
... stabiliteit van camera ...
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
- ik moest geen taal kiezen of een wizard doorlopen.
- en ontwikkelaarsopties waren San.
Is dit normaal of most ik terug opsturen
Waar gekocht? Klinkt als een toestel wat ooit verkocht is en niet gerest is.theduke1989 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:25:
Vandaag s8 ontvangen. En wat me opviel
- ik moest geen taal kiezen of een wizard doorlopen.
- en ontwikkelaarsopties waren San.
Is dit normaal of most ik terug opsturen
Zeker een hardware probleem. Gaat niet opgelost worden. Als je er extreem veel last van hebt, laten vervangen!!!Weakling schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:23:
[...]
Ik weet eigenlijk al wel dat het een hardware ding is, maar eens even wachten tot die patch ook hier komt. Front camera 9 van de 10 keer wazig totdat ik een tik tegen de telefoon geef. Beetje jammer. Zal software niet oplossen lijkt me, maar wie weet.
[ Voor 39% gewijzigd door DiMacho op 19-04-2018 22:29 ]
Staat wifi bellen aan? Misschien is dat handig omdat uit te zetten.W84 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 23:46:
Ik heb ook weer iets nieuws... blijkbaar ben ik vaak niet bereikbaar alsof de telefoon uitstaat. Ik weet van niks, maar als je appjes krijgt van meerdere waarom ik niet opneem... eh... wat? Wat is dit dan weer... zucht!
Ik woon in Duitsland maar heb via check24 aangeschaft. Ging via een 3de partij.DiMacho schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:27:
[...]
Waar gekocht? Klinkt als een toestel wat ooit verkocht is en niet gerest is.
Mailde het bedrijf met de geconstateerde problemen. Eerst zeiden is NEUWAREN doen we niks aan. Daarna zei ik. OK stop anders meteen het contract. En opeens kreeg ik retoursticker van hun. Dus het kan wel.
Helaas te laat met lezen. Want mobilfunk.de neemt telefoons uit Polen. Dus dan is het bijna normaal zon telefoon ontvangen.
De reden hiervoor kan van alles zijn, toch?W84 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 03:11:
Nope, staat gewoon uit. Echt heel vaag dit en vooral irritant omdat je niet weet welke telefoontjes je mist.
De makkelijkste: geen bereik.
Ik weet niet of je hulp van ons verwacht in dit topic, maar dan zal je wel even wat meer informatie moeten posten. Wanneer gebeurt het, ben je op die momenten binnen of buiten, staat WiFi aan, staat 4G geforceerd aan, wat heb je al geprobeerd etc. etc.
Ik zou 'm zo snel mogelijk laten repareren bij een service center (niet op laten halen door Dynafix) nu je nog garantie hebt.Weakling schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:23:
[...]
Ik weet eigenlijk al wel dat het een hardware ding is, maar eens even wachten tot die patch ook hier komt. Front camera 9 van de 10 keer wazig totdat ik een tik tegen de telefoon geef. Beetje jammer. Zal software niet oplossen lijkt me, maar wie weet.
[ Voor 31% gewijzigd door Majesty op 20-04-2018 13:52 ]
Dit is mijn accuverbruik:

ik heb wel NFC/GPS/Bluetooth/4G/Wifi aan maar dit heb ik altijd al aan en normaal was die nooit zo snel leeg.
het begon een paar weken na de oreo update.
de helderheid van het scherm stond hier op zijn laagst.
[ Voor 14% gewijzigd door sgouman op 20-04-2018 15:17 ]
Bereik is altijd prima, maar het is waarschijnlijk al opgelost. Ik dacht even dat m'n S8 kapot was. Contact gehad met VF en ik heb nooit een netwerkupdate gehad van hun kant. Ze hebben de boel gereset.Majesty schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:50:
[...]
De reden hiervoor kan van alles zijn, toch?
De makkelijkste: geen bereik.
Ik weet niet of je hulp van ons verwacht in dit topic, maar dan zal je wel even wat meer informatie moeten posten. Wanneer gebeurt het, ben je op die momenten binnen of buiten, staat WiFi aan, staat 4G geforceerd aan, wat heb je al geprobeerd etc. etc.
Ik ga dan ook even bellen met Vodafone, ik heb precies hetzelfde. Als ik naar mijn telefoon kijk, lijkt het alsog ik gewoon bereik heb, maar als mensen me bellen krijgen ze meteen de voicemailW84 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:46:
[...]
Bereik is altijd prima, maar het is waarschijnlijk al opgelost. Ik dacht even dat m'n S8 kapot was. Contact gehad met VF en ik heb nooit een netwerkupdate gehad van hun kant. Ze hebben de boel gereset.
Maar klopt, dat had ik ook. Of dat het zelfs bij diegene die belt gewoon overgaat en ik voor hun idee niet opneem. Het gaat nu weer goed en ik was ongeveer een kwartiertje uit de lucht voor de update/reset.
[ Voor 7% gewijzigd door W84 op 20-04-2018 22:00 ]
Heeft iemand deze al ontvangen in NL? Ik zit nog op de security patch van 1 februari. En er komt ook niets binnen als ik een VPN verbinding naar Duitsland op zet. Nu heb ik wel een dual sim toestel, maar die kreeg de Oreo update juist eerder dan de reguliere toestellen in Nederland...Octopuz schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:03:
In Duitsland rolt inmiddels voor S8 en S8+ een update uit die stabiliteit van camera, BT en WiFi verbetert en beveiligingspatches heeft..
Ik zit op security patch van 1 maart met mijn S8. Denk dat die van 1 april vandaag of morgen beschikbaar is hier.Theratron schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:37:
[...]
Heeft iemand deze al ontvangen in NL? Ik zit nog op de security patch van 1 februari. En er komt ook niets binnen als ik een VPN verbinding naar Duitsland op zet. Nu heb ik wel een dual sim toestel, maar die kreeg de Oreo update juist eerder dan de reguliere toestellen in Nederland...
DiMacho schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:27:
Zeker een hardware probleem. Gaat niet opgelost worden. Als je er extreem veel last van hebt, laten vervangen!!!
Jullie hebben helemaal gelijk. Eens zien of mijn dichtstbijzijnde service center ook deze reparatie in een paar uurtjes op een zaterdag doet. Pff, even gelezen wat je moet doen voor je 'm kunt inleveren, dat is nogal wat. Accounts verwijderen, locks er af, factory reset, sim er uit. Ja, ik ben liever lui dan moeMajesty schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:50:
Ik zou 'm zo snel mogelijk laten repareren bij een service center (niet op laten halen door Dynafix) nu je nog garantie hebt.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Backup met Smart Switch. Vanuit instellingen, algemeen beheer, reset. Sim er uit. Klaar.Weakling schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:21:
[...]
[...]
Jullie hebben helemaal gelijk. Eens zien of mijn dichtstbijzijnde service center ook deze reparatie in een paar uurtjes op een zaterdag doet. Pff, even gelezen wat je moet doen voor je 'm kunt inleveren, dat is nogal wat. Accounts verwijderen, locks er af, factory reset, sim er uit. Ja, ik ben liever lui dan moeNou ja, eerst maar eens uitzoeken of het in het service center kan.
Probeer een afspraak te maken voor 1 uurs fix via de Samsung website. Verwacht niet dat je zomaar binnen kan lopen en dat het klaar is.
En geïnstalleerd omdat het kanOctopuz schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:03:
In Duitsland rolt inmiddels voor S8 en S8+ een update uit die stabiliteit van camera, BT en WiFi verbetert en beveiligingspatches heeft..
Echt veranderingen gezien? Nee hoor .....S8 werkte al prima en doet dat nog steeds.
Overigens uiteraard gedaan via Samfirm & Odin.
Volgende keer beter
Thanks! De afspraak via de site is gemaakt. Ah, dus via die reset wordt alles al verwijderd zoals de accounts, locks etc? Top, want op de site van Samsung zelf worden die dingen als aparte stappen omschreven. Vond ik al wat vreemd, maar dacht "zij zullen het wel weten".DiMacho schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:16:
Backup met Smart Switch. Vanuit instellingen, algemeen beheer, reset. Sim er uit. Klaar.
Probeer een afspraak te maken voor 1 uurs fix via de Samsung website. Verwacht niet dat je zomaar binnen kan lopen en dat het klaar is.
https://publish.samsungsi...a-4f3b-b46e-fd6b5a0d6214/
bij mij is de batterij ook erg wisselend. Heb ook Wifi 4g BT GPS aan, en heb al een keer de telefoon gereset en een 'clean' install gedaan. Maar ben nog niet helemaal tevreden.sgouman schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:15:
ik heb ook een probleem denk ik:
Dit is mijn accuverbruik:
[afbeelding]
ik heb wel NFC/GPS/Bluetooth/4G/Wifi aan maar dit heb ik altijd al aan en normaal was die nooit zo snel leeg.
het begon een paar weken na de oreo update.
de helderheid van het scherm stond hier op zijn laagst.
Na een nacht (9uur) van 100% naar 82% wel met AOD aan, maar toch veel eraf in een nacht vind ik.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Thanks! Ik hoop dat ik hem dan ook snel krijg op mijn internationale toestel!Octopuz schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:45:
[...]
Ik zit op security patch van 1 maart met mijn S8. Denk dat die van 1 april vandaag of morgen beschikbaar is hier.
dat deed ik wilde nu even kijken wat het doet met de batterij ;-)W84 schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:57:
Waarom zet je AOD niet in de planning. Als ik slaap is die uit en als ik opsta gaat die weer aan. Ideaal.
Oh, dat zeker niet. Maar je kan ook nog voor een release per werelddeel kiezen of iets in die trant, maar het is nu wel heel erg versplinterd. Wil je wel iedereen tegelijk bedienen, kan je natuurlijk op maat service inkopen op de verwachte pieken, dit doet Apple waarschijnlijk ook bij de release van een nieuw iOS.gwystyl schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:26:
@Jumpman ik denk dat zelfs Samsung er niet op zit te wachten dat iedereen op de hele wereld tegelijkertijd hun telefoon (al dan niet gepusht) gaat updaten en "even" een paar honderd mb tot 3,5 Gb aan data van hun servers trekt. Ik vind het altijd erg knap dat Apple dit wel bijna voor elkaar krijgt, maar ik snap volkomen dat Samsung e.e.a. een beetje probeert te spreiden. Het is niet alsof de wereld vergaat als je een paar dagen later je update krijgt....
Vandaag de CRB7 update.zip gedownload en die geïnstalleerd vanuit Recovery Mode vanaf de micro SD Card. Daarna meteen een OTA update gedaan naar CRC7. Zit nu weer in de normale update cylcle van 'PHN'.
Zal dit echt de enige oplossing zijn? Of zal Samsung op een gegeven moment ook door hebben dat sommige CRAP modellen geen update meer krijgen? Ik hoop toch van wel....Jumpman schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:39:
[...]
Vandaag de CRB7 update.zip gedownload en die geïnstalleerd vanuit Recovery Mode vanaf de micro SD Card. Daarna meteen een OTA update gedaan naar CRC7. Zit nu weer in de normale update cylcle van 'PHN'.
Ik had geen zin om te wachten, Had ook de initiele firmware gewownload, maar geen zin en tijd voor een ODIN traject en backup terugzetten. dit was de snelste oplossing, zonder dat ik een PC nodig had.Theratron schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:08:
[...]
Zal dit echt de enige oplossing zijn? Of zal Samsung op een gegeven moment ook door hebben dat sommige CRAP modellen geen update meer krijgen? Ik hoop toch van wel....
Heb je de regio dan op DBT gezet oid? Als ik PHN invul is CRC7 de laatste. Als ik DBT invul zie ik wel CRD7 als laatste versie. Aangezien beide dezelfde CSC hebben verwacht ik geen problemen als ik die flash, maar als check vraag ik het toch maar ff....robbvdb schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:07:
[...]
En geïnstalleerd omdat het kan.
Echt veranderingen gezien? Nee hoor .....S8 werkte al prima en doet dat nog steeds.
Overigens uiteraard gedaan via Samfirm & Odin.
De update.zip had ik van een (vertrouwde) shared disk gehaald.Theratron schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:37:
Thanks. Dan ga ik dat ook maar proberen... Zip van XDA gehaald?
De G955F is toch de S8+? De Duos versie van de gewone S8 is SM-G950FD. Daarvoor is in ieder geval ook CRC7 beschikbaarTheratron schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:52:
Ik heb even rondgekeken op XDA, ik zie inderdaad links naar zipfiles voor de CRAP, CRB7, CRC7 en CRD7 updates.... Voor de Exynos G950F. Ik heb de Duos versie, de Exynos G955F. En voor dat toestel is alleen een zipfile van de CRAP update beschikbaar. Die ik al heb. Ik heb dus het vermoeden dat de Duos versie echt officieel geen updates meer heeft gehad sinds de Oreo update....?
Kijk voor de zekerheid even bij Instellingen - Info telefoon (helemaal onderaan), daar staat het modelnummer dat je hebt.
[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 24-04-2018 15:02 ]
Oh ja, sorry. De Duos versie heeft FD op het eind, ik heb inderdaad de S8+ dus het is G955FD.gwystyl schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:00:
[...]
De G955F is toch de S8+? De Duos versie van de gewone S8 is SM-G950FD.
En ik zie dat Sammobile wel degelijk updates heeft voor mijn toestel dus ik ga ook met een SD kaart aan de slag! Dank allen!
Kan via samsung zelf, check hun site. Zijn niet duurder dan shopjesUberdude schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:42:
Toevallig iemand al een S8 scherm laten vervangen? De mijne is vandaag van de buitentafel gevallen en zit nu een mooie barst in... Zo ja waar en wat waren de kosten, want bij ons word het door de inboedelverzekering gedekt.
Inderdaad SamFirm even op DBT regio gezet.gwystyl schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:38:
[...]
Heb je de regio dan op DBT gezet oid? Als ik PHN invul is CRC7 de laatste. Als ik DBT invul zie ik wel CRD7 als laatste versie. Aangezien beide dezelfde CSC hebben verwacht ik geen problemen als ik die flash, maar als check vraag ik het toch maar ff....
Sinds de OXM geen enkel probleem meer. Henk heeft het eens in het verleden uitgelegd hoe het zit. Uiteraard wel Home-Csc kiezen om data te behouden.
[ Voor 4% gewijzigd door robbvdb op 24-04-2018 22:58 ]
da's ook waar ik me enorm aan stoor. Ik heb precies hetzelfde als ik via Kore (kodi remote app) een YT link naar mijn pi met Kodi wil sturen. Altijd op een volledig random plek, bovin of onder, maakt geen bal uit hoe vaak je de optie gebruikt of hoe weinig je andere opties gebruikt (gebruik verder eigenlijk alleen delen via whatsapp en andere opties zoals delen via gmail etc gebruik ik nog minder dan delen met de Pi.gwystyl schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:56:
Weet iemand ook of het menu dat je ziet als je bijvoorbeeld bij YouTube op "delen" drukt aan te passen is? Ik wil meestal een video naar mijn Raspberry Pi sturen (via yatse "afspelen op media-apparaat"), maar dat icoontje staat steeds ergens anders waardoor ik 20+ opties door moet scrollen waarvan ik de helft nooit gebruik.
Bij het sturen van plaatjes vanuit de galerij of Quickpic gaat het meestal wel goed, omdat Whatsapp blijkbaar voorrang krijgt oid. Ik zie dan altijd eerst een rijtje "meest recente contacten" van Whatsapp, met daaronder het gewone Whatsapp logo voor als je iemand anders wat wil sturen. Ik vermoed dus dat het wel aanpasbaar is, maar weet niet of dit probleem Android-gerelateerd of specifiek voor Samsung is.Prulleman schreef op woensdag 25 april 2018 @ 07:50:
[...]
da's ook waar ik me enorm aan stoor. Ik heb precies hetzelfde als ik via Kore (kodi remote app) een YT link naar mijn pi met Kodi wil sturen. Altijd op een volledig random plek, bovin of onder, maakt geen bal uit hoe vaak je de optie gebruikt of hoe weinig je andere opties gebruikt (gebruik verder eigenlijk alleen delen via whatsapp en andere opties zoals delen via gmail etc gebruik ik nog minder dan delen met de Pi.
Met wat zoeken kom ik o.a. hier uit: "how to edit and clean up Androids share menu". Dat artikel verwijst naar een app Andmade Share waarin je een extra optie in je deelmenu krijgt. Als je die als standaard instelt krijg je eigenlijk hetzelfde menu weer, maar die kan je dan wel naar wens aanpassen. Dit werkt alleen nog niet helemaal zoals ik het wil, dus als iemand nog een alternatief weet houd ik me aanbevolen.
Aangezien dit toch een Android "feature" blijkt, zal ik het ook even in het Android apps topic posten.
had ook nog dit gevonden:
https://android.gadgethac...u-no-root-needed-0182089/
maar helaas krijg ik geen "pin" optie bij een long press.
Maar het gekke is, als ik bv een link vanuit chrome wil delen, dan heb ik een ander menu, waarbij ik wel een long press kan doen om bv "Afspelen op Kodi" te pinnen, maar in dit menu staat de optie wel op een vaste plek...
YouTube gebruikt dus een afwijkend "delen via" menu.. (ook nog dumpert en netflix gechecked, maar deze gebruiken weer het standaard share menu...)
hier nog meer info:
https://www.reddit.com/r/...e_menu_needs_an_overhaul/
het zou dit kunnen zijn:
Anyway, het heeft dus inderdaad niks met de s8 of samsung te maken, en volgens mij is er ook geen oplossing voor, mocht iemand hier toch verder over willen discussieren, mag dat hier: gwystyl in "Google Play & Androidapps - Deel 18"It's for analytics and seeing how people share certain things. The built-in method of sharing does not provide a way of knowing this, so we have to build our own solution all for the sake of analytics. Are people sharing our content with emails or texting more? Or maybe a different app? Are they just copying the link? It's all for analytics.
[ Voor 36% gewijzigd door Prulleman op 25-04-2018 08:46 ]
Ik heb alle apps handmatig geinstalleerd en geconfigureerd. Niks automatisch qua restore gebruikt. Bestanden had ik zelf apart gezet en screenshots gemaakt van apps met een significant aantal instellingen (lekker makkelijk met power+volumedown).vellichor schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:43:
[...]
Nee, helemaal achteraf pas. Heb wel niet alles manually een voor een de apps opnieuw geinstalleerd, maar gewoon via een backup.
Het is wat meer werk, maar het werkt nu met Oreo naar behoren!
Ik kan uit je bericht niet afleiden of je de APK zelf hebt gecompileerd, of dat je een bestaande APK hebt gedownload. In dat laatste geval werkt het zeer waarschijnlijk niet.bobdigi schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:31:
Nu al een tijdje aan het proberen Adhell3 aan de praat te krijgen, maar nog niet gelukt. Volg gewoon de instructies die te vinden zijn, maar geen succes.
Verder moet je goed kijken naar welke developer key je genereert bij Samsung.
ps. heb je de stappen gestuurd in PM
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Bedankt voor je PM, ik ben zelf vergeten om een update van mijn 'probleem' te geven. Ik post het antwoord hier zodat andere mensen er wellicht ook nog wat aan hebben.TweakerD schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:18:
[...]
[...]
Ik kan uit je bericht niet afleiden of je de APK zelf hebt gecompileerd, of dat je een bestaande APK hebt gedownload. In dat laatste geval werkt het zeer waarschijnlijk niet.
Verder moet je goed kijken naar welke developer key je genereert bij Samsung.
ps. heb je de stappen gestuurd in PM
Ik heb de APK zelf gecompileerd wat ik nog nooit eerder heb gedaan, en alles is dus vreemd dan. (Ik kan prima met computers overweg maar ben geen echte 'tweaker'
Niet alle ads worden geblokkeerd helaas, krijg bij video's bij nieuwsapps nog wel eens reclame, maar op de meeste websites is het heerlijk rustig geworden. Nadeel is dat ik bijvoorbeeld bij de app van het AD waarin ze berichten hebben over 'de sterren' van Nederland wat ze uitvoeren op hun Instagramaccounts dat de ene keer ik de foto's en berichten wel kan zien, en de andere keer niet. Heb ook geen zin om dat verder uit te zoeken.
Ben over het algemeen erg tevreden
Volgens de Galaxy App store kost de app 23 euro ofzo maar ik gebruik hem al sinds de S6 voor noppes
Ik ben ook niet echt tevreden over de camera idd. Als ik het vergelijk met een Iphone 7 van mijn vriendin, is het meestal onscherp, vooral savonds. Enige wat helpt is het legen van camera app cache , dan is het ineens wel goed, maar dat is na een paar dagen weer bagger.Franco10 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:05:
Hier nu OTA de update ook binnen inderdaad. Staat er inmiddels op. Hoop dat de camera iets is verbeterd, had de laatste tijd dat als ik even snel iets wilde schieten de eerste foto te veel bewegingsonscherpte had.
[ Voor 3% gewijzigd door mohawk0618 op 26-04-2018 14:30 ]
Het is een beetje een luxeprobleem, maar het probleem was vooral dat de foto die je in de eerste seconde maakt dat je de app opent onscherp was.
Is dit de opvolger van SABS die kort na introductie offline is gehaald door Samsung? Volgens mij werkt die op dezelfde manier en werkt de APK totdat meerdere personen tegelijk dezelfde APK hebben geactiveerd met hun developer license. Dat is het probleem wat ik had met AdHell2 na mijn reinstall, wat voorheen gewoon werkte (ik had een kant en klare APK gedownload).reyals schreef op donderdag 26 april 2018 @ 00:12:
Je kunt ook NoSabs gebruiken. Eigenlijk hetzelfde maar dan met apk beschikbaar.
You're welcome! Wat mij betreft werken de stappen die ik je stuurde, met de kanttekening dat je het builden van de APK gewoon handmatig opstart. Mocht iemand de stappen willen, dan kan ik (of bobdigi) het PM'en.bobdigi schreef op donderdag 26 april 2018 @ 04:11:
[...]
Bedankt voor je PM, ik ben zelf vergeten om een update van mijn 'probleem' te geven. Ik post het antwoord hier zodat andere mensen er wellicht ook nog wat aan hebben.
Ik heb de APK zelf gecompileerd wat ik nog nooit eerder heb gedaan, en alles is dus vreemd dan. (Ik kan prima met computers overweg maar ben geen echte 'tweaker'). Het kwam er op neer volgens mij (het is alweer een tijdje geleden), dat ik de hoofdfolder van Adhell had geselecteerd en niet de folder eronder die ik moest hebben. Het was een klein dingetje uiteindelijk maar het is me wel gelukt. Heeft me wel een uur of 2 gekost denk ik, maar weer wat bijgeleerd. Heb een post op Reddit gebruikt met de stappen die ik moest volgen, kan het zo niet terugvinden, maar als iemand het wil zal ik nog even goed op zoek gaan. Heb doorgezet, en het is uiteindelijk gelukt!
![]()
Niet alle ads worden geblokkeerd helaas, krijg bij video's bij nieuwsapps nog wel eens reclame, maar op de meeste websites is het heerlijk rustig geworden. Nadeel is dat ik bijvoorbeeld bij de app van het AD waarin ze berichten hebben over 'de sterren' van Nederland wat ze uitvoeren op hun Instagramaccounts dat de ene keer ik de foto's en berichten wel kan zien, en de andere keer niet. Heb ook geen zin om dat verder uit te zoeken.
Ben over het algemeen erg tevreden. Hoe minder onzin, hoe beter.
Je kunt de HOSTS lijst overigens uitbreiden door de URL's toe te voegen (bijv. uit Ublock Origin). Dan zou je minder ads moeten zien.
Wat ik wel merk is dat YouTube (en blijkbaar ook Chrome, maar die gebruik ik niet) dit kunnen bypassen door ads via een andere poort op te halen. Daar heeft AH3 ook iets voor bedacht door als een firewall te fungeren op poortniveau. Dit kun je zien bij het configureren (voorbeeld Chrome blokkeren op poort 53 uit mijn hoofd).
Wat ik echter niet weet is, hoe ik YouTube ads moet blokkeren. Zelfde poort lukte niet.. Die blijven alsnog komen..
Heb jij (of iemand anders) een idee over hoe YT adblockers op android bypassed?
Volgens mij kun je bij deze niet vrij instellen welke HOSTS je wilt blokkeren en las ik zelfs dat dit niet meer beschikbaar is op de galaxy app store (heb de store zelf disabled, dus kan ik niet checken).Mrjraider schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:18:
Ik snap alle moeite niet. Als je naar de Galaxy App store gaat en dan op zoek gaat naar: Disconnect Pro dan heb je een instant ad blocker. Ook die doet nagenoeg hetzelfde als AdHell en ook die blockt helaas niet alle reclames bij filmpjes.
Volgens de Galaxy App store kost de app 23 euro ofzo maar ik gebruik hem al sinds de S6 voor noppes
Het is tevens een tracker blocker en niet zozeer adblocker.
But correct me if I'm wrong.:)
Met AdHell kun je verder built-in apps disablen, waar ik ook blij van word, en permissions aan of uit zetten voor apps. Dat laatste gaat dieper dan de standaard android menu, maar met meer kans dat een app niet meer wil werken omdat je een onnodige permissie uitschakelt, zoals internet voor een PDF viewer.....
Ben benieuwd. Heb zelf nog wel wat problemen met Wifi thuis, verbinding valt vaak weg voor paar seconden. Eens kijken of dat hiermee verbeterd.
Alarm Clock Plus) te laat af gaat, bijvoorbeeld pas als je de telefoon van de (draadloze) lader haalt of ontgrendelt? Lijkt wel of de S8 in dusdanig diepe slaap is en niet gewekt wordt door een alarm app?
Heb je je telefoon zo ingesteld dat deze app niet gehinderd wordt door energiebeheer?JBS schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:35:
Iemand die het probleem herkent dat je alarm (in mijn geval
Alarm Clock Plus) te laat af gaat, bijvoorbeeld pas als je de telefoon van de (draadloze) lader haalt of ontgrendelt? Lijkt wel of de S8 in dusdanig diepe slaap is en niet gewekt wordt door een alarm app?
(te vinden onder niet-gecontroleerde apps onder de batterij instellingen)
Nee, had die app daar niet toegevoegd (geen enkele overigens). Heb dat nu wel gedaan.avec_style schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:48:
[...]
Heb je je telefoon zo ingesteld dat deze app niet gehinderd wordt door energiebeheer?
(te vinden onder niet-gecontroleerde apps onder de batterij instellingen)
Heb dit euvel overigens met m'n S6 gedurende 2 jaar nooit gehad.
Dat is correct: dit is pas sinds Android 7...JBS schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:40:
[...]
Nee, had die app daar niet toegevoegd (geen enkele overigens). Heb dat nu wel gedaan.
Heb dit euvel overigens met m'n S6 gedurende 2 jaar nooit gehad.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Bij S6 was dit mogelijk maar als ik het nu via instellingen-->pictogramkaders-->alle pictogrammen blijf ik witte kaders houders?
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Volgens mij hebben de Google Apps standaard witte kaders. Bij andere apps dan die van Google verdwijnen bij mij de kaders wel als ik ze uitzet.sekeroglan schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:17:
Is het jullie gelukt om de witte kaders bij google apps te verwijderen?
Bij S6 was dit mogelijk maar als ik het nu via instellingen-->pictogramkaders-->alle pictogrammen blijf ik witte kaders houders?
"When you grow up your heart dies"
Mocht je een post missen, dan is die waarschijnlijk verhuisd
Dit is mij dus ook al 2x gebeurd de afgelopen week.Formula one schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:57:
Ik heb de hele tijd last van dat chrome en youtube vast loopt en dat ik dan niks meer met de telefoon kan en na een paar minuten kan ik mijn s8 weer gebruiken en hij geeft aan dat system ui crashed
Chrome loopt veel vast, en met youtube 2x de hele telefoon vastgelopen.
Awesome
Ik navigeerer er bijna dagelijks mee in de auto en zie de navigatiebalk en knoppen van Google Maps op een witte achtergrond
Weet iemand of dit onder garantie valt?
Ingebrand scherm is geen garantie. Er kan een keer coulanc in het 1e jaar gegeven worden. Wel eens gehad met een S6edge+. Maar uet is afhankelijk van hoe je toestel er uit ziet...Kappade schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:08:
Hier last van scherm burn in na een jaar de S8 te hebben.
Ik navigeerer er bijna dagelijks mee in de auto en zie de navigatiebalk en knoppen van Google Maps op een witte achtergrond
Weet iemand of dit onder garantie valt?
Kan het dus proberen maar zoniet dan pech.
Thanks!
Een OLED-scherm moet je dan ook nooit continu op maximale helderheid laten staan. Ik weet niet of je dit hebt? Maar doe je dat wel dan is de kans op burn-in praktisch 100%. Ik heb de mijne op automatische helderheid staan maar de normale helderheid vrij normaal ergens op 1/3 van de helderheidsbalk.Kappade schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:23:
Hmm balen. Nooit gedacht dat dit nog steeds een issue was anno 2017/2018. Mooi scherm maar korte perfecte weergave 😐
Kan het dus proberen maar zoniet dan pech.
Thanks!
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 30-04-2018 10:36 ]
"When you grow up your heart dies"
meer dan de helft heb ik nooit nodig gehad (tot nu toe)
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
De site werkt bij mij. Heb je misschien een adblocker die de site blokkeert?rindertb schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:36:
Just curious: iemand anders die met de Samsung browser telegraaf.nl niet (nogmaals) kan bereiken? 'Deze site is niet bereikbaar.' Voor de OTA van een paar dagen geleden was dit geen probleem.
[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 30-04-2018 16:08 ]
Geen idee waar dit door komt, maar ik heb het ook op mijn S9. Als ik telegraaf.nl voor de eerste keer open gaat het goed, maar als ik daarna (na het bezoeken van een andere site) terug keer dan kom ik er ook niet op.rindertb schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:57:
@ vanisher, avec_style: eentje niet en de ander wel ... Las net bij de reviews in de store 2 meldingen van mensen met hetzelfde euvel. Ik heb alles met de install uitgeprobeerd wat ik kon bedenken. Ook met blockende instellingen. Maar steeds weer die onbereikbaarheid. En voor zover ik kon zien van alleen deze site. Andere browsers doen het wel.
Verwijderen van de cookies lijkt wel te helpen om er weer 1 malig op te komen. Wellicht zit er een fout in de opgeslagen cookie.
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support