• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ja die las ik ook al. Maar hij gaf aan dat het system process was gestopt en rebootte daarna. Bij accuproblemen denk je eerder aan spontane reboots.

Anyway, adb reboot recovery & factory reset gedaan. Nu zijn alle backups teruggezet en doet hij het weer. Enige wat ik me kan bedenken, als het softwarematig is, is dat er wat problemen zijn ontstaan door package disabler pro, waarmee ik alle bixby meuk had uitgezet.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:27
418O2 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:45:
ja die las ik ook al. Maar hij gaf aan dat het system process was gestopt en rebootte daarna. Bij accuproblemen denk je eerder aan spontane reboots.

Anyway, adb reboot recovery & factory reset gedaan. Nu zijn alle backups teruggezet en doet hij het weer. Enige wat ik me kan bedenken, als het softwarematig is, is dat er wat problemen zijn ontstaan door package disabler pro, waarmee ik alle bixby meuk had uitgezet.
Ja daar heb je gelijk in, anderzijds is het dan wel knap dat PDP op system level
dingen kan slopen zonder root.

• 418O2
  • Nu online
ppeterr schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:47:
[...]

Ja daar heb je gelijk in, anderzijds is het dan wel knap dat PDP op system level
dingen kan slopen zonder root.
Ja, die PDP Engine is wel device administrator en heeft daarmee wel een andere rol, maar zo heftig?

Tip voor anderen: Zet alles weer aan met PDP als je geen risico wil lopen
418O2 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:45:

ik ben gisteren van mijn T-Mobile (TNL/TNL/TNL) naar een PHN/PHN/TNL van 1 augustus sec update gegaan middels flash in Odin met hulp van SamFirm.
Ook had ik PDP geinstalleerd en voor het flashen een back up gemaakt met ook alle Bixby disabled.

Na de flash die 100% gelukt is een backup teruggezet en alles draait als een tierelier hier.

• 418O2
  • Nu online
Geert1976 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:09:
[...]

ik ben gisteren van mijn T-Mobile (TNL/TNL/TNL) naar een PHN/PHN/TNL van 1 augustus sec update gegaan middels flash in Odin met hulp van SamFirm.
Ook had ik PDP geinstalleerd en voor het flashen een back up gemaakt met ook alle Bixby disabled.

Na de flash die 100% gelukt is een backup teruggezet en alles draait als een tierelier hier.
Ik weet ook niet of het uberhaupt meespeelde, maar ik deel het maar even.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 09:41
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:42:
Dank voor je reactie!
Os update is dus anders dan de normale updates, begrijp ik dat goed?
Ik ben hier totaal niet in thuis🙈

Ik zag net dat de s8 vandaag voor 38 pm weg kan incl abo dus denk dat ik daarvoor ga kiezen. Mijn s5 is megavol al heb ik er ook nog een card in zitten en de s8 heeft wel heel veel geheugen😀

Voor mn moeder zou ik dan verlengen met een s7 edge. Daar kan ze toch wel 2 jaar mee volmaken? Ondanks dat er nog 1 os update aankomt of is dit ook niet aan te raden?

Zelfs de a5 2017 vind ik er leuk uitzien en zag dat hij niet heel veel minder goed is dan de S7. Zal deze dan langer goed blijven, hij lijkt nieuwer dan de S7

Groetjes
Debbie
Je hebt OS updates, dus van Android 6 naar 7 naar 8 enz.. en je hebt security (beveiligings) updates. Samsung geeft meestal twee keer een OS update en daarna alleen security updates.

Dus met een S7E kun je best even voorruit. Het is niet dat de telefoon ermee ophoudt alleen de software blijft wat achter. Jouw S5 zal nog de oude TouchWiz hebben maar werkt nog wel. Qua beveiliging zal het ook wel achterlopen.

De A5 2017 is best goed en lijkt optisch heel veel op de S7 maar de S7 blijft hardwarematig toch wel de betere van de twee. Alleen de accuduur van de A5 is superieur aan de S7 als ik GSMArena mag geloven.

• twanvanl
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03-2022
Ik heb momenteel heel erg dat apps vast komen te zitten en zich dan moeten herstarten en de accu gaat als een tierelier leeg, kan er geen dag mee vooruit. Iemand een oplossing?
@henklbr Was nog vergeten te vermelden wat ik bedoelde op XDA... Je kunt kennelijk slecht tegen mensen die niet goed lezen... ;)

Sinds gisteren dus de laatste update erop staan, handmatig erop gezet met Odin en twee keer een fabrieksreset gedaan, zoals je hebt kunnen lezen als je het gevolgd hebt.
Toen ik gisteren mijn telefoon wilde koppelen met de ingebouwde handsfree van de auto, ontdekte ik dat er er ergens iets met BT niet lijkt te kloppen. De telefoon blijft in een soort van bootloop vragen of ik de gespreksgeschiedenis en contactpersonen wil delen met de autoradio.
Heeft iemand anders ook al soortgelijke dingen gehad?

• Garret1410
twanvanl schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:15:
Ik heb momenteel heel erg dat apps vast komen te zitten en zich dan moeten herstarten en de accu gaat als een tierelier leeg, kan er geen dag mee vooruit. Iemand een oplossing?
Reset oftewel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Werkt altijd. Wel eerst backup maken.

Of de apps die problemen geven verwijderen en weer opnieuw installeren. Ook een mogelijkheid is om de cache te wissen.

[ Voor 18% gewijzigd door Garret1410 op 19-08-2017 11:29 ]

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 19:53
Kan iemand mij een argument geven om mijn Huawei Nexus 6p te vervangen voor een s8?

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 17:43
pitchdown schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:38:
Kan iemand mij een argument geven om mijn Huawei Nexus 6p te vervangen voor een s8?
Dat is precies wat ik gedaan heb
  • Toestel is een stuk sneller
  • Toestel ligt veel fijner in de hand (en broekzak)
  • Scherm is mooier (feller in de zon ook)
  • Waterdicht!
  • Camera een tikje beter, maar wel veel sneller
  • Wireless charging - vond het in het begin wat suf klinken maar heb voor 10 euro een stand gekocht op AE en op mijn burea gezet. Vet handig
  • Voor mij Samsung Pay, dat is echt goud. Maar volgens mij werkt dat (nog) niet in Nederland
Genoeg?

offtopic:
Het was mijn plan om de 6P in ieder geval aan te houden als reserve telefoon, maar deze kwam op mysterieuze wijze in een bootloop terecht, twee dagen nadat ik mijn S8 in gebruik heb genomen. Niets meer aan te doen, harstikke dood (usb debugging nooit aangezet). Pech of geluk?

[ Voor 5% gewijzigd door pimsaint op 19-08-2017 14:01 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Het is iig geen Chinese soft- en hardware... :X Wat veiligheid en privacy betreft heb ik, na verschillende berichten over Chinese hard- en software, hier toch mijn twijfels over.

• 418O2
  • Nu online
Peatsmoke schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

Het is iig geen Chinese soft- en hardware... :X Wat veiligheid en privacy betreft heb ik, na verschillende berichten over Chinese hard- en software, hier toch mijn twijfels over.
Die telefoon draait stock Android he

• Garret1410
Je kunt het ook omdraaien.

Welk argument is er om de 6p te houden afgezien dat het je geen geld kost.

Wil je stock Android dan komt een U11, Pixel of OP5 dichter in de buurt. Voor al het andere S8.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Geert1976 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:32:
Lees op Reddit dat Samsung momenteel (sinds vandaag) bezig is Bixby in meerdere landen uit te laten rollen.

Ik zie er nog geen nut in voor mij persoonlijk.

Edit: lees dat Samsung nog wel server side de schakelaar moet omzetten/aanzetten
Ik heb vanochtend diverse Bixby updates binnen gekregen. Ik ben dan ook behoorlijk benieuwd wat dit gaat opleveren en of ik het ook echt ga gebruiken. :P

"When you grow up your heart dies"

• pimsaint
@henklbr Wellicht heb jij een antword op mijn vraag.

Factory reset gedaan met mijn Koreaanse sim-kaart erin op een SM-G950FD (eGlobal, Maleisie)

Echter blijft de software versie staan op XME/XME/XME. Enige idee waarom mijn telefoon weigert om ook maar een beetje Koreaans te worden?

pimsaint schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:51:
@henklbr Wellicht heb jij een antword op mijn vraag.

Factory reset gedaan met mijn Koreaanse sim-kaart erin op een SM-G950FD (eGlobal, Maleisie)

Echter blijft de software versie staan op XME/XME/XME. Enige idee waarom mijn telefoon weigert om ook maar een beetje Koreaans te worden?
Had ik dit al niet uitgelegd aan je?

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52269525

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• pimsaint
Sorry, niet goed gelezen denk ik...

offtopic:
Sorry, beetje gefrusteerd dat ik een Samsung heb gekocht voor Samsung Pay maar dat 't niet werkt en dus ook niet gaat werken.

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 20:16

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:25
Zijn er hier meer mensen die last hebben met ingebrande spots? Na vanmiddag even met de vr bril gespeeld te hebben, heb ik een plekje achter mijn scherm.

• ppeterr
TakeAway schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:26:
Zijn er hier meer mensen die last hebben met ingebrande spots? Na vanmiddag even met de vr bril gespeeld te hebben, heb ik een plekje achter mijn scherm.
Is het niet eerder een dode pixel ? eigenlijk weet ik niet of dat ook bij oled kan.
Inbranden is eerder iets zoals de notificatie balk die in andere schermen
een verkleurde tint laat zien, niet enkel een stip of iets dergelijks.

op de volgende link kan je iets lezen over het test-menu van samsung.
But also the display can be checked for pixel errors. So it makes sense to look at this service menu on the Samsung Galaxy S8 a bit more closely.

Source: https://www.solvemix.com/...splay-hidden-service-menu
Android Smartphones
© Solvemix - quick tips, tricks and solutions
https://www.solvemix.com/...splay-hidden-service-menu

• TakeAway
Dit is echt geen dode pixel, het is een vlekje.
Wat ik heb kunnen vinden:
https://www.reddit.com/r/...rks_after_using_the_gear/

Bij mij niet koper kleurig maar wit, waarschijnlijk omdat hij niet te heet werd.

[ Voor 19% gewijzigd door TakeAway op 19-08-2017 19:20 ]

• ppeterr
TakeAway schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:19:
Dit is echt geen dode pixel, het is een vlekje.
Wat ik heb kunnen vinden:
https://www.reddit.com/r/...rks_after_using_the_gear/

Bij mij niet koper kleurig maar wit, waarschijnlijk omdat hij niet te heet werd.
wat ik zo lees en zie op die link, is dat daar een felle licht bron aan de binnenzijde
van de headset door de lenzen heen op het scherm heeft staan inbranden.

Lijkt mij niet dat dit bij jou aan de orde was toch.

• TakeAway
Niet hetzelfde maar wel hetzelfde resultaat
https://t.co/qWkmif8Sjs

Het witte dode stipje heb ik dus na vanmiddag. Niet laten vallen oid. Het was er ineens na de VR bril gebruikt te hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door TakeAway op 19-08-2017 19:56 ]

• Garret1410
TakeAway schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:54:

Het witte dode stipje heb ik dus na vanmiddag. Niet laten vallen oid. Het was er ineens na de VR bril gebruikt te hebben.
Vreemd. Feit is wel dat een Amoled scherm, wit wordt als het te warm wordt maar dan praat je over hoge temperaturen zoals een vlam erbij houden.

• ppeterr
Garret1410 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:45:
[...]

Vreemd. Feit is wel dat een Amoled pixels wit worden als het te warm wordt maar dan praat je over hoge temperaturen zoals een vlam erbij houden.
of je VR bril uittesten, dan op de bank neerleggen in de zon die in de lenzen schijnt.

@TakeAway

Hoe dit dan ook kan gebeurd zijn, en er dus geen val schade is en zo. Zit je natuurlijk
binnen de garantie termijn van je leverancier. Neem contact met hun op voor een oplossing.

[ Voor 21% gewijzigd door ppeterr op 19-08-2017 20:57 ]

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 20:16
Enkele mods die je kan doen zonder root of adb, enkel een apk installeren :

https://forum.xda-develop...ollection-tweaks-t3657118

Ik heb de klok en batterij icon verwijderd uit de notificatiebalk, maakt het toch weer ietsje meer minimal :)

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Garret1410 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:45:
[...]

Vreemd. Feit is wel dat een Amoled scherm, wit wordt als het te warm wordt maar dan praat je over hoge temperaturen zoals een vlam erbij houden.
Glas is een slechte warmtegeleider en mijn Galaxy was ook behoorlijk warm na 3 kwartier "gieren". Gezien de matige grafische prestaties en de warmte die vrij kwam, had ik toch eigenlijk zoiets van: "de tijd is daarvoor nog niet echt rijp".
TakeAway schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:54:

Wil je dat niet meer op die Twitter account zetten met zo'n smakelijke header... :9
Als een schermafdruk maakt, zie je het dan ook terug?
Het viel mij wel op dat de Galaxy erg warm wordt als je even (3 kwartier) met die bril op hebt gezeten, dus het zou mij niet verbazen dat er ergens achter het scherm iets niet goed zit of echt te heet geworden is.
Persoonlijk vond ik het toch al tegenvallen, maar als je ook nog het risico loopt schade op te lopen aan het scherm, hoeft de Gear al helemaal niet. Tegen valschade en diefstal heb ik al mijn spullen wel goed verzekerd (want dure foto-uitrusting en de telefoon is daar ook bij verzekerd) maar dit lijkt idd wel een fabrieksfout. Ook dat wordt wel geregeld, maar je bent je S8 wel even kwijt (opsturen naar Dynafix, twee dgn reparatie, terugsturen naar winkelier, zijn toch al snel 4-5 werkdgn).

• TakeAway
ppeterr schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:47:
[...]

of je VR bril uittesten, dan op de bank neerleggen in de zon die in de lenzen schijnt.

@TakeAway

Hoe dit dan ook kan gebeurd zijn, en er dus geen val schade is en zo. Zit je natuurlijk
binnen de garantie termijn van je leverancier. Neem contact met hun op voor een oplossing.
Deze gaat inderdaad ook terug, de bril heeft zeker niet in de zon gelegen met de lenzen in het licht.
Peatsmoke schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 07:37:
[...]

Glas is een slechte warmtegeleider en mijn Galaxy was ook behoorlijk warm na 3 kwartier "gieren". Gezien de matige grafische prestaties en de warmte die vrij kwam, had ik toch eigenlijk zoiets van: "de tijd is daarvoor nog niet echt rijp".

[...]

Wil je dat niet meer op die Twitter account zetten met zo'n smakelijke header... :9
Als een schermafdruk maakt, zie je het dan ook terug?
Het viel mij wel op dat de Galaxy erg warm wordt als je even (3 kwartier) met die bril op hebt gezeten, dus het zou mij niet verbazen dat er ergens achter het scherm iets niet goed zit of echt te heet geworden is.
Persoonlijk vond ik het toch al tegenvallen, maar als je ook nog het risico loopt schade op te lopen aan het scherm, hoeft de Gear al helemaal niet. Tegen valschade en diefstal heb ik al mijn spullen wel goed verzekerd (want dure foto-uitrusting en de telefoon is daar ook bij verzekerd) maar dit lijkt idd wel een fabrieksfout. Ook dat wordt wel geregeld, maar je bent je S8 wel even kwijt (opsturen naar Dynafix, twee dgn reparatie, terugsturen naar winkelier, zijn toch al snel 4-5 werkdgn).
Kreeg de foto's even niet zo snel hierin geplakt. 8) Met een screenshot is het niet te zien. Dat ik hem een paar dagen kwijt ben is nog mijn grootste probleem :'(
TakeAway schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:42:
[...]

Deze gaat inderdaad ook terug, de bril heeft zeker niet in de zon gelegen met de lenzen in het licht.

[...]

Kreeg de foto's even niet zo snel hierin geplakt. 8) Met een screenshot is het niet te zien. Dat ik hem een paar dagen kwijt ben is nog mijn grootste probleem :'(
Je hoeft hem helemaal niet een paar dagen kwijt te zijn: je hebt ook een 24u-service (ophaal-service) (of maak een afspraak bij een service-point -> 1u service)

24u service: https://www.samsung.com/nl/reparatie/ophaalservice/
service-point: https://www.samsung.com/nl/reparatie/bezoek-servicelocatie/

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• TakeAway
henklbr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:13:
[...]

Je hoeft hem helemaal niet een paar dagen kwijt te zijn: je hebt ook een 24u-service (ophaal-service) (of maak een afspraak bij een service-point -> 1u service)

Dat wist ik niet, super! Thx! _/-\o_

• ppeterr
Zie net dat de bixby apps gepushed zijn

Bixby wake up en bixby dictation

Heb er zin in om het uit te proberen!!
ppeterr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:29:
Zie net dat de bixby apps gepushed zijn

Bixby wake up en bixby dictation

Heb er zin in om het uit te proberen!!
hey Peter, wil je later je bevindingen met ons delen? Ik zie er persoonlijk geen nut in, maar wellicht kan jouw eventuele enthousiasme me overhalen 8)

Heb nu namelijk gewoon nog alles wat met Bixby te maken heeft, disabled.

EDIT: ow, ik zie dat je de updates bedoelt. Ja, die zijn al iets van 48 uur gepushed. Samsung moet nog de switch omzetten zodat het ook daadwerkelijk te gebruiken is.
Ik gok na de presentatie van de nieuwe Note 8

[ Voor 28% gewijzigd door _Bailey_ op 20-08-2017 13:02 ]

henklbr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:13:
[...]

Hoef je daarvoor dan niet extra te betalen? Gevalletje lezen... ;)
Binnen 24 uur gerepareerd terug? Dat kan ook! Kies dan voor de Ophaalservice Express. Deze supersnelle service kunnen we aanbieden voor € 24,95.**

[ Voor 17% gewijzigd door Peatsmoke op 20-08-2017 13:17 ]

• ppeterr
Geert1976 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:56:
[...]

hey Peter, wil je later je bevindingen met ons delen? Ik zie er persoonlijk geen nut in, maar wellicht kan jouw eventuele enthousiasme me overhalen 8)

Heb nu namelijk gewoon nog alles wat met Bixby te maken heeft, disabled.

EDIT: ow, ik zie dat je de updates bedoelt. Ja, die zijn al iets van 48 uur gepushed. Samsung moet nog de switch omzetten zodat het ook daadwerkelijk te gebruiken is.
Ik gok na de presentatie van de nieuwe Note 8
Ja ik zie ook nergens iets terug komen van die updates, en ik zal je zeker op
de hoogte houden. Maar voor nu is er eigenlijk dus niks te melden :)
ppeterr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

Ja ik zie ook nergens iets terug komen van die updates, en ik zal je zeker op
de hoogte houden. Maar voor nu is er eigenlijk dus niks te melden :)
Bij mij is het niet anders, ook ik kreeg ze gepushed. Na downloaden zijn ze onvindbaar... 😂

[ Voor 0% gewijzigd door Peatsmoke op 20-08-2017 17:24 . Reden: Tekstvoorspelling ]

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Zo, mag me hier ook melden. Ben overstag gegaan door de mooie prijs bij Coolblue. Ben erg tevreden tot nu toe. Twinfel nog een beetje aan Bixby maar het scherm en de snelheid zijn heerlijk!
Ojjorz schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:05:
Zo, mag me hier ook melden. Ben overstag gegaan door de mooie prijs bij Coolblue. Ben erg tevreden tot nu toe. Twinfel nog een beetje aan Bixby maar het scherm en de snelheid zijn heerlijk!
Er valt nog weinig te twijfelen aan Bixby, want dat is nog niet beschikbaar in de Benelux. 😉
Eerst maar eens afwachten wat de mogelijkheden zijn, daarna kunnen we oordelen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

@Peatsmoke Bixby Voice nog niet. Die hoeft schijnbaar alleen nog maar geactiveerd te worden. De software staat inmiddels al wel op mijn S8 Plus. ;)

"When you grow up your heart dies"

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-12 14:12

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Ik zit momenteel met een probleem met mijn S8.

Anderhalve week geleden gaf mijn toestel de volgende melding;
Er is vocht gedetecteerd in uw oplader/USB-poort. Zorg ervoor dat de oplader/USB-poort helemaal droog is voordat u het apparaat oplaadt. Dit kan enige tijd in beslag nemen.
Ikzelf heb niks kunnen constateren. Wel met een wc papiertje in de ingang gezeten om zo evt vocht op te zuigen. Föhn op afstand erop geblazen om het eventuele vocht weg te krijgen. En met een tandenstoker heel verzichtig de aansluiting schoongemaakt in combinatie met een perslucht busje. Uiteindelijk verdween de melding en kon het toestel ook weer opladen. Echter, nog geen paar uur later kwam de melding weer terug. Nogmaals alles gedaan en het ging weer even goed. Vorig weekend kwam de melding voor de zoveelste keer door en heb ik mijn toestel volledig hersteld. Dit leek resultaat te hebben om vage redenen. Echter, de melding is weer verschenen.

Wat kan ik nog doen?
Zelfs als het toestel uit staat geeft het toestel aan dat er vocht is gedetecteerd zodra ik de oplader aansluit en weigert dan ook om op te laden.

Mijn laatste mogelijkheid is natuurlijk teruggaan naar de winkel. Want volgend mij is het toestel gewoon waterdicht gecertificeerd?

Iemand nog tips?

• ppeterr
Peatsmoke schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:22:
[...]

Er valt nog weinig te twijfelen aan Bixby, want dat is nog niet beschikbaar in de Benelux. 😉
Eerst maar eens afwachten wat de mogelijkheden zijn, daarna kunnen we oordelen.
Er is veel te zien op yt, dat dan wel. En ik vind de aanpak voor wat ik nu zie beter dan siri.

Zo vroeg mijn zoontje aan zijn iphone gisteren, of de mannelijke stem....
een man of een vrouw was....en ja het antwoord past precies in de gender discussie op het moment ;w

Ofwel ik hoop dat het wat, moderner en beter geïntegreerd is in het systeem including de apps.
ppeterr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:29:
[...]

Er is veel te zien op yt, dat dan wel. En ik vind de aanpak voor wat ik nu zie beter dan siri.

Zo vroeg mijn zoontje aan zijn iphone gisteren, of de mannelijke stem....
een man of een vrouw was....en ja het antwoord past precies in de gender discussie op het moment ;w

Ofwel ik hoop dat het wat, moderner en beter geïntegreerd is in het systeem including de apps.
Ik word een beetje moe van dat gender gedoe... Je bent man of vrouw en je bent dat vanaf je geboorte of na operaties. Voor die paar promille die beiden zijn: die mogen kiezen naar welke wc ze willen. 8)7

Bixby zal inderdaad vallen of staan met de apps waarin het geïntegreerd wordt. Zijn dat alleen de Samsung apps, dan is het tot mislukken gedoemd. Wordt het geïntegreerd in de meeste of alle apps, dan kan het echt een meerwaarde zijn.
Gezien er meer Samsungs in omloop zijn dan iPhones, zal de vooruitgang sneller gaan dan Siri. Maar de vraag blijft nog steeds of we in Nederland ook wel een Nederlandse versie van krijgen en voor mij -als diepe Zuiderling- of het systeem in kan gaan met mijn gezang en zachte geeeee.... 8)
WishmasterNL schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:27:
Ik zit momenteel met een probleem met mijn S8.

Anderhalve week geleden gaf mijn toestel de volgende melding;

[...]

Ikzelf heb niks kunnen constateren. Wel met een wc papiertje in de ingang gezeten om zo evt vocht op te zuigen. Föhn op afstand erop geblazen om het eventuele vocht weg te krijgen. En met een tandenstoker heel verzichtig de aansluiting schoongemaakt in combinatie met een perslucht busje. Uiteindelijk verdween de melding en kon het toestel ook weer opladen. Echter, nog geen paar uur later kwam de melding weer terug. Nogmaals alles gedaan en het ging weer even goed. Vorig weekend kwam de melding voor de zoveelste keer door en heb ik mijn toestel volledig hersteld. Dit leek resultaat te hebben om vage redenen. Echter, de melding is weer verschenen.

Wat kan ik nog doen?
Zelfs als het toestel uit staat geeft het toestel aan dat er vocht is gedetecteerd zodra ik de oplader aansluit en weigert dan ook om op te laden.

Mijn laatste mogelijkheid is natuurlijk teruggaan naar de winkel. Want volgend mij is het toestel gewoon waterdicht gecertificeerd?

Iemand nog tips?
Was het ongebruikt wc-papier? :+
Is de Galaxy nu wel of niet nat geworden? Waterdicht is hij maar gedurende een half uur en maximaal 1,5 meter.
Vocht valt trouwens buiten de garantie....

Je zou hem eens in silica kunnen leggen om te drogen.

[ Voor 37% gewijzigd door Peatsmoke op 20-08-2017 18:01 ]

• ppeterr
Peatsmoke schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:55:
[...]

Ik word een beetje moe van dat gender gedoe... Je bent man of vrouw en je bent dat vanaf je geboorte of na operaties. Voor die paar promille die beiden zijn: die mogen kiezen naar welke wc ze willen. 8)7

Bixby zal inderdaad vallen of staan met de apps waarin het geïntegreerd wordt. Zijn dat alleen de Samsung apps, dan is het tot mislukken gedoemd. Wordt het geïntegreerd in de meeste of alle apps, dan kan het echt een meerwaarde zijn.
Gezien er meer Samsungs in omloop zijn dan iPhones, zal de vooruitgang sneller gaan dan Siri. Maar de vraag blijft nog steeds of we in Nederland ook wel een Nederlandse versie van krijgen en voor mij -als diepe Zuiderling- of het systeem in kan gaan met mijn gezang en zachte geeeee.... 8)

[...]
Met je eens, ik vond het al vervelend genoeg dat er een mening door siri opgelegd werd aan
mijn zoontje van 9 - die niks met dit gelul te maken heeft op dit moment.
(mening als in :: laat je niet verwarren door mijn stem, ik ben geen man of vrouw:: dankje wel apple)
Hij keek er van op, ik ook maar goed...dit hoort niet in deze discussie :) laten we het niet verder aanwakkeren.

Ik zag wel al een filmpje, waar je Whatsapp kan openen, de persoon noemen, dan kan dicteren
en verzenden via bixby. Ja, ik denk dat het nuttig is in de auto bijvoorbeeld.

En die zachte GGGG, forget it, leer ABN ;)

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-12 14:12

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Peatsmoke schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:55:
[...]

[...]

Was het ongebruikt wc-papier? :+
Is de Galaxy nu wel of niet nat geworden? Waterdicht is hij maar gedurende een half uur en maximaal 1,5 meter.
Vocht valt trouwens buiten de garantie....

Je zou hem eens in silica kunnen leggen om te drogen.
Ik was inderdaad niet duidelijk. Het toestel is misschien nat geworden van een klein beetje regen. Geen plensbui en het toestel zat in mijn broek. Wel is het toestel IP68 gecertificeerd, dus waterdicht en aldus ook als waterdicht zijnde verkocht. Dus dit valt dan neem ik aan wel onder garantie? Aan hun om te bewijzen dat hij, bij wijze van, op de bodem van de oceaan heeft gelegen. Lijkt mij...
WishmasterNL schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:17:
[...]

Ik was inderdaad niet duidelijk. Het toestel is misschien nat geworden van een klein beetje regen. Geen plensbui en het toestel zat in mijn broek. Wel is het toestel IP68 gecertificeerd, dus waterdicht en aldus ook als waterdicht zijnde verkocht. Dus dit valt dan neem ik aan wel onder garantie? Aan hun om te bewijzen dat hij, bij wijze van, op de bodem van de oceaan heeft gelegen. Lijkt mij...
Even een stukje van de Samsung website...
De garantie geldt niet in de volgende gevallen:
  • Op software, data, inhoud.
  • Periodieke controles, onderhoud, normale slijtage, bij defecten veroorzaakt door ruwe behandeling of ongeoorloofd gebruik.
  • Op mechanische defecten (gebroken displays, valschade, gebogen printplaat, etc.).
  • Schade is ontstaan door vallen, stoten en overige van buitenaf komende oorzaken, waaronder zand- en vochtschade.
  • Op elektrische schade (te hoog voltage door gebruik van niet-originele toebehoren, batterij, lader, etc.).
  • Wanneer producten werden geopend, aangepast of gerepareerd door niet-erkende servicecenters.
  • Het model-, serie-, IMEI- of productnummer van het product is gewijzigd, gewist, verwijderd of onleesbaar gemaakt.
  • Deze garantie geldt niet voor diensten die zijn uitgevoerd door derden, niet-erkende servicecenters of door de klant zelf (zoals installatie, configuratie, softwaredownloads). Gebruiksaanwijzingen en eventueel op aparte informatiedragers meegeleverde software zijn eveneens van deze garantie uitgesloten.
  • De garantie is niet afdwingbaar als het product blootgesteld is geweest aan vocht, damp of extreme temperaturen of omgevingscondities of snelle wisselingen van dergelijke omgevingscondities, corrosie, oxidatie, morsen van voedsel of vloeistof of de invloed van chemische producten.
  • De oorzaak van het defect is te wijten aan het gebruik van een niet-origineel Samsung-product.
  • De batterijen zijn opgeladen met een andere dan een door Samsung goedgekeurde oplader.
  • Na de garantietermijn.
Ik heb het niet verzonnen voor een IP68 gekwalificeerd toestel. Maar het is natuurlijk nooit te bewijzen dat je toestel maar 1 meter of 2 meter onder water heeft gelegen, of zoals in jouw geval, nat geworden is door de regen.
Mijn partner heeft dezelfde melding ook wel eens gehad op de S5Neo, maar nadat ie eenmaal goed droog was, geen melding meer gekregen. Perslucht zou ik trouwens niet gebruiken, want daarmee blaas je toch onder hoge druk, het water ook (deels) in het toestel.
ppeterr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:11:
[...]

Met je eens, ik vond het al vervelend genoeg dat er een mening door siri opgelegd werd aan
mijn zoontje van 9 - die niks met dit gelul te maken heeft op dit moment.
(mening als in :: laat je niet verwarren door mijn stem, ik ben geen man of vrouw:: dankje wel apple)
Hij keek er van op, ik ook maar goed...dit hoort niet in deze discussie :) laten we het niet verder aanwakkeren.

Ik zag wel al een filmpje, waar je Whatsapp kan openen, de persoon noemen, dan kan dicteren
en verzenden via bixby. Ja, ik denk dat het nuttig is in de auto bijvoorbeeld.

En die zachte GGGG, forget it, leer ABN ;)
Gelukkig heb ik en het verleden met Amsterdammers, Rotterdammers en Groningers gewerkt en die zachte GGGGG weten te verdoezelen. Het scheelde dat die ook allemaal geen ABN spraken... :p
In het begin dachten ze nog dat ik via een crypto aan het praten was :Y , maar gaandeweg kom je als Limbrurger best wel van die extreem zachte G af.. ;)

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10 10:02
Vond het ook wel mooi bij Bixby wat ik gezien heb, is dat je het toestel geen eens hoeft aan te raken. Dat je alleen maar hoeft te zeggen: Bixby: call jiska. Dit lijkt me soms wel handig. Of dat ik de telefoon gewoon op mijn nachtkastje kan laten en kan zeggen: Bixby, put clock 07:00.

Uiteraard weet ik niet of ik er veel gebruik van maken maken, maar ik weet wel dat er er wat mee ga spelen. Dat lijkt me wel weer leuk :). Hoorde dat het of rond 22/08 live kwam of eind van de maand, we gaan het zien :)

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

• ppeterr
oeh misschien is het straks wel tijd voor een eigen bixby topic :)

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-11 11:39

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Zucht, contacten toevoegen is voor mij 'niet meer mogelijk', althans naar mijn Microsoft Account.

Het werkte allemaal prima, maar vorige week merkte ik dat het afgelopen was met de pret. Zodra ik een contact wil opslaan krijg ik de melding 'Contact niet gevonden' (goh). Heb het internet afgestruind maar ben nog niets tegengekomen wat mij kan helpen.

Het opslaan op een ander account, Samsung of Google (of lokaal), werkt wel gewoon, maar gezien het feit dat al mijn contact in mijn Microsoft Account staan, wil ik deze daar blijven opslaan.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Microsoft Account weggehaald, opnieuw toegevoegd en opnieuw synchroniseren e.d. al gedaan.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
MisterChaoSs schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:05:
Zucht, contacten toevoegen is voor mij 'niet meer mogelijk', althans naar mijn Microsoft Account.

Het werkte allemaal prima, maar vorige week merkte ik dat het afgelopen was met de pret. Zodra ik een contact wil opslaan krijg ik de melding 'Contact niet gevonden' (goh). Heb het internet afgestruind maar ben nog niets tegengekomen wat mij kan helpen.

Het opslaan op een ander account, Samsung of Google (of lokaal), werkt wel gewoon, maar gezien het feit dat al mijn contact in mijn Microsoft Account staan, wil ik deze daar blijven opslaan.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Microsoft Account weggehaald, opnieuw toegevoegd en opnieuw synchroniseren e.d. al gedaan.
Staat synchroniseren van Contacten (en Taken) aan in de E-mail-app?

Vreemde plaats, maar daar staat het nou eenmaal onder "synchronisatie-instellingen"..

• _Nick__
  • Niet online
Kan mij trouwens niet herinneren ooit veel ingesteld te hebben in de Camera-app, maar nadat ik gisteren geprobeerd heb foto's te maken met de Prof-modus en deze niet teruggezet kreeg, heb ik een reset van alle instellingen in de Camera-app gedaan..

Daarna zie je een duidelijk verschil in foto's vóór en na de reset van instellingen..

Erna is stukken beter, hoewel ook bijna allemaal gemaakt in de automatische stand..

Misschien een tip..

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

_Nick__ schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

Staat synchroniseren van Contacten (en Taken) aan in de E-mail-app?

Vreemde plaats, maar daar staat het nou eenmaal onder "synchronisatie-instellingen"..
Yesz, alles staat aan wat aan hoort te staan, lijkt mij. Ik heb namelijks niet veranderd alvorens het probleem zich ging voordoen...

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 16:18
Ben inmiddels de tel kwijt wat betreft hoeveel Android telefoons ik heb gebruikt. Tussendoor heb ik vooral zakelijk iPhones gehad. In elk opzicht vind ik Android superieur, het enige probleem dat ze gewoon niet kunnen oplossen zijn wakelocks. Vaak had ik een heel weekend mijn iPhone op kantoor liggen of ergens anders waar hij niet wordt aangeraakt. Bij het opnieuw oppakken waren er maar een paar procent af, zelfs na een heel weekend.

Aanvankelijk werd ik echt betoverd door het accuverbruik van mijn S8+ - ging met 45% naar werk in de ochtend om het einde van de dag te halen met regelmatig gebruikt. Inmiddels niet meer mogelijk omdat hij (vast en zeker door een app die ik heb geinstalleerd) nu in idle soms een paar procent per uur naar beneden gaat. Heb door de jaren heen uitgeklede custom Samsung roms gehad (van origineel 1.9 gb naar 'slim' 500 mb), aangepaste kernels, teruggeschroefde processoren. Je blijft altijd - vooral als je veel apps gebruikt - die wisselvallige idle prestatie houden.
MisterChaoSs schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:01:
[...]

Yesz, alles staat aan wat aan hoort te staan, lijkt mij. Ik heb namelijks niet veranderd alvorens het probleem zich ging voordoen...
Weet je zeker dat het probleem niet bij MS ligt?
Franco10 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:28:
Ben inmiddels de tel kwijt wat betreft hoeveel Android telefoons ik heb gebruikt. Tussendoor heb ik vooral zakelijk iPhones gehad. In elk opzicht vind ik Android superieur, het enige probleem dat ze gewoon niet kunnen oplossen zijn wakelocks. Vaak had ik een heel weekend mijn iPhone op kantoor liggen of ergens anders waar hij niet wordt aangeraakt. Bij het opnieuw oppakken waren er maar een paar procent af, zelfs na een heel weekend.

Aanvankelijk werd ik echt betoverd door het accuverbruik van mijn S8+ - ging met 45% naar werk in de ochtend om het einde van de dag te halen met regelmatig gebruikt. Inmiddels niet meer mogelijk omdat hij (vast en zeker door een app die ik heb geinstalleerd) nu in idle soms een paar procent per uur naar beneden gaat. Heb door de jaren heen uitgeklede custom Samsung roms gehad (van origineel 1.9 gb naar 'slim' 500 mb), aangepaste kernels, teruggeschroefde processoren. Je blijft altijd - vooral als je veel apps gebruikt - die wisselvallige idle prestatie houden.
Bij energieverbruik is toch makkelijk te achterhalen welke app (te)veel energie verbruikt.

• ppeterr
MisterChaoSs schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:05:

gebruik je daar voor de outlook app ? Ik heb namelijk een aantal weken terug ook een raar
probleem gehad met de outlook app. Na een tip van een van hier - de in app-support aangesproken.
En die heeft het keurig opgelost voor mij, super netjes, verbaasde mij eigenlijk :)

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

ppeterr schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:16:
[...]

gebruik je daar voor de outlook app ? Ik heb namelijk een aantal weken terug ook een raar
probleem gehad met de outlook app. Na een tip van een van hier - de in app-support aangesproken.
En die heeft het keurig opgelost voor mij, super netjes, verbaasde mij eigenlijk :)
Voor het toevoegen van contacten gebruik ik gewoon de contact/telefoon app van de s8 zelf, dat is mijn grootste frustratie haha

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Peatsmoke schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:12:
[...]

100% aangezien het de contact/telefoon app van de S8 is en mijn Outlook het account overal gewoon normaal doet. Ik kan ook gewoon in outlook, PC of e-mail, een contact toevoegen.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

[...]

[...]
100% aangezien het de contact/telefoon app van de S8 is en mijn Outlook het account overal gewoon normaal doet. Ik kan ook gewoon in outlook, PC of e-mail, een contact toevoegen.

Edit: er ging iets niet helemaal lekker, excuses voor de dubbele post

[ Voor 9% gewijzigd door MisterChaoSs op 21-08-2017 17:20 ]

MisterChaoSs schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:18:
[...]

Hier zou je de oplossing kunnen vinden.

• ppeterr
MisterChaoSs schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:19:
[...]

Ik ga even een wilde gok doen, geen idee of dit het is maar het hielp mij de synch. functies
in de outlook app - en dus ook het synchen van contacts te herstellen.

Als de app, moeite heeft met het benaderen van een toegevoegd domein of e-mail
adres in het outlook acount, waardoor er dus geen synchronisatie kan plaatsvinden.

Maak dan een een "alias acount" aan, deze krijgt dan een dedicated outlook adres,
en is dan misschien wel juist te synchen via de android app.

• Franco10
[...]

[...]

Bij energieverbruik is toch makkelijk te achterhalen welke app (te)veel energie verbruikt.
Jazeker, Android Systeem en Android OS met daaronder zo'n 100 processen als een van de verdachte.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Het is niet zozeer dat ik mijn contacten niet kan syncen, want heb al mijn contacten er gewoon instaan en kan deze bellen. Wanneer ik echter een nieuw contact wil toevoegen aan mijn contactenlijst, onder het account van microsoft, dan geeft hij aan 'contact niet gevonden' direct na het 'opslaan' van een nieuw contact. Het ziet er als volgt uit:

Toevoegcontact1

Toevoegcontact2

En nog mooier, als ik als opslaglocatie mijn andere Outlook account selecteer voegt hij hem gewoon toe! |:( |:( |:( 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door MisterChaoSs op 21-08-2017 17:50 ]

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:52
Zo ook ik mag me sinds vandaag melden. Moest mijn S6 4 keer per dag laden... Gister was de druppel :X Ik heb alleen ONWIJS ruzie met fingerprint reader (hoop dat een hoesje dit nog kan oplossen). Maar verder wat een ding.. Tijd geleden dat ik bij een phone 'wow' gezegd heb. En eigenlijk moest ik echt niks hebben van 'edge' (heb ook expliciet voor normaal scherm gekozen met mijn S6). Maar hij ligt voortreffelijk in de hand en het scherm is prachtig (past een complete iPhone 6 in :+).

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:56
Heb er al een vraag over gesteld in een eigen topic maar herkennen jullie het probleem dat de S8+ niet met Wi-Fi 5G wil verbinden zonder accespoint en telefoon te resetten?

Zodra telefoon eenmaal verbonden is op 5ghz gaat het prima maar loop ik de deur uit en kom ik terug dan moet ik de Unifi en telefoon dus resetten anders blijft telefoon hangen op 144Mbps (2,4Ghz).

[ Voor 5% gewijzigd door Operations op 21-08-2017 21:06 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Android Oreo (8.0) is live...

beschikbaar voor je S8, ergens in maart 2018! :P :P

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 21-08-2017 21:44 ]

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 20:57

Grudgie

PSN: Grudgie7

Geert1976 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:43:

Als het mee zit ja.
ben zeer tevreden met mijn S8, maar het is een telkens terugkerend item:

update beleid is echt zwaar ruk bij Samsung. En dan druk ik me nog voorzichtig uit

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 20:57

Grudgie

PSN: Grudgie7

Geert1976 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:46:
[...]

ben zeer tevreden met mijn S8, maar het is een telkens terugkerend item:

update beleid is echt zwaar ruk bij Samsung. En dan druk ik me nog voorzichtig uit
Ben ook super tevreden met mijn S8. Werkt heerlijk. Alleen dat update beleid is wel vervelend ja.
dit klinkt wel hoopgevend:

Komt van het blog van Google

https://www.blog.google/p...s-coming-device-near-you/

eind dit jaar dus waarschijnlijk (al)

[ Voor 23% gewijzigd door _Bailey_ op 21-08-2017 22:00 ]

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:40
Deze versie is toch zo opgebouwd dat het sneller is te updaten door de merken die er een schil omheen gooien? Ik verwacht hem wel dit jaar nog hoor.

Altijd goed om te lezen dat het vooral weer op snelheid verbetering en accuverbetering zit, altijd welkom. Opstart snelheid is x2 claimen ze. Apps zouden ook weer flink sneller moeten opstarten.

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Sleehond schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:06:
Deze versie is toch zo opgebouwd dat het sneller is te updaten door de merken die er een schil omheen gooien? Ik verwacht hem wel dit jaar nog hoor.

Altijd goed om te lezen dat het vooral weer op snelheid verbetering en accuverbetering zit, altijd welkom. Opstart snelheid is x2 claimen ze. Apps zouden ook weer flink sneller moeten opstarten.
Dat deze versie zo is opgebouwd dat klopt. Alleen heb je daar pas vanaf een volgende versie profijt van denk ik. Nu moet eerst alles worden aangepast aan de nieuwe manier hoe android om gaat met een schil van een fabrikant.

Op dagen als vandaag mis ik dan nog stiekem mijn Nexus 6p wel een beetje. Maar ach, de telefoon doet het nu ook gewoon prima en zoveel schokkends veranderd er ook weer niet.
Franco10 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:37:
[...]

Jazeker, Android Systeem en Android OS met daaronder zo'n 100 processen als een van de verdachte.
Hoop dat dat straks met android oreo ook minder wordt. Is wel een van de verbeteringen als het goed is.

[ Voor 16% gewijzigd door urf op 21-08-2017 22:53 ]

• Franco10
urf schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:51:

Hoop dat dat straks met android oreo ook minder wordt. Is wel een van de verbeteringen als het goed is.
Sinds ik Android (Gingerbread?) ben gaan gebruiken wordt dat bij elke grote update wel aangekondigd, maar tot op de dag van vandaag blijft het probleem. Ik heb echter geen ervaring met stock Android op een Nexus, misschien dat daar dit minder speelt. Maar op LG, Samsung en HTC heb ik die ervaring helaas wel.

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Franco10 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:57:
[...]

Sinds ik Android (Gingerbread?) ben gaan gebruiken wordt dat bij elke grote update wel aangekondigd, maar tot op de dag van vandaag blijft het probleem. Ik heb echter geen ervaring met stock Android op een Nexus, misschien dat daar dit minder speelt. Maar op LG, Samsung en HTC heb ik die ervaring helaas wel.
Ik heb een Nexus 6p gehad met dus daarbij stock Android. Voor het gevoel wel minder batterijverbruik in idle dan mijn huidige 8+. Al was het ook daarmee wisselvallig.

Ik blijf hopen :)

• _Nick__
  • Niet online
Firmware S8+ (PHN) nu OTA te downloaden..
=deleted=

[ Voor 97% gewijzigd door henklbr op 22-08-2017 07:10 ]

Geert1976 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:43:

Maar daarvoor krijgen we toch al 7.1.1? :Y)

• ppeterr
_Nick__ schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 04:50:
Firmware S8+ (PHN) nu OTA te downloaden..
Yay! geïnstalleerd, en ik zie weer geen verschil 8)

Hoopte op Bixby - die zou toch heel misschien los komen vandaag ?

• 418O2
  • Nu online
ppeterr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:56:
[...]

Yay! geïnstalleerd, en ik zie weer geen verschil 8)

Hoopte op Bixby - die zou toch heel misschien los komen vandaag ?
Dat is gewoon een app update toch?

Changelog

http://doc.samsungmobile.com/SM-G955F/PHN/doc.html

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Peatsmoke schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:01:
[...]

Maar daarvoor krijgen we toch al 7.1.1? :Y)
Serieus brengen ze hem pas zo laat uit voor de rest?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• ppeterr
Die app updates had ik van de week al binnen, maar ik denk dat je wel gelijk
hebt en maar gewoon afwachten tot er weer wat systeem appjes van bixby komen.

• 418O2
  • Nu online
G_Dragon schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:16:
[...]

Serieus brengen ze hem pas zo laat uit voor de rest?
Dat weet niemand. Dit is trollerij ;)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

418O2 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:23:
[...]

Dat weet niemand. Dit is trollerij ;)
haha dan trapte ik erin :) schrok al :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

voor de liefhebbers, Samsung heeft Bixby Voice live gezet in meer dan 200 landen, aldus een persbericht

https://news.samsung.com/...er-200-countries-globally

• _Nick__
  • Niet online
Gisteren voor mij echt nog niet.. ondanks jouw Twitter-bericht..

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:47
Geert1976 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:15:
voor de liefhebbers, Samsung heeft Bixby Voice live gezet in meer dan 200 landen, aldus een persbericht

Nog niet voor mij 😁

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 15:39
Geert1976 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:15:

Hopelijk ook voor ''Nederland''. Zou dit gewoon een Galaxy apps update zijn? Of moeten wij zelf nog wat aanzetten?

Ook de OTA nog niet binnen.

Echt werkelijk waar een top telefoon, maar krijg toch wel kriebels dat de Pixel vandaag al 8.0 krijgen en wij nog op 7.0 zitten |:(
Dubrillion schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:29:
[...]

Hopelijk ook voor ''Nederland''. Zou dit gewoon een Galaxy apps update zijn? Of moeten wij zelf nog wat aanzetten?

Ook de OTA nog niet binnen.

Echt werkelijk waar een top telefoon, maar krijg toch wel kriebels dat de Pixel vandaag al 8.0 krijgen en wij nog op 7.0 zitten |:(
de Bixby apps updates inderdaad via de Galaxy Store downloaden ein installeren.
Verder kan ik me voorstellen dat het een mega operatie is voor Samsung, ''even'' voor 200 landen (miljoenen gebruikers?) Bixby aanzetten.
Denk dat de switch vandaag/morgen gefasseerd omgezet gaat worden voor deze 200 landen.

Verder met je eens; S8 is een top toestel, update beleid betreffende Android van Samsung is slechter dan slecht.
Ook 1 van de voornaamste redenen dat mensen op een gegeven moment helemaal klaar zijn met Samsung smartphones.

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 22-08-2017 09:36 ]

• 418O2
  • Nu online
Geert1976 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:34:
[...]

Verder met je eens; S8 is een top toestel, update beleid betreffende Android van Samsung is slechter dan slecht.
Dat vind ik wel meevallen tbh. De major updates van android zijn niet zo indrukwekkend imo. Ik zou de merkbare verschillen tussen 6 en 8 niet eens kunnen noemen. Zo lang ik de security updates binnen krijg vind ik het wel best.
418O2 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:35:
[...]

Dat vind ik wel meevallen tbh. De major updates van android zijn niet zo indrukwekkend imo. Ik zou de merkbare verschillen tussen 6 en 8 niet eens kunnen noemen. Zo lang ik de security updates binnen krijg vind ik het wel best.
deels met je eens. Het zullen geen dramatische verbeteringen/veranderingen zijn wellicht.
En toch, je betaalt €800/900 voor een toestel, mag je best wel up to date software voor verwachten...my 2 cents

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11 00:06
Geert1976 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:37:
[...]

deels met je eens. Het zullen geen dramatische verbeteringen/veranderingen zijn wellicht.
En toch, je betaalt €800/900 voor een toestel, mag je best wel up to date software voor verwachten...my 2 cents
Maar daarna klagen wanneer het niet goed werkt voor een 800/900 euro toestel, omdat de update bugs heeft.
Geert1976 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:34:
[...]

Ook 1 van de voornaamste redenen dat mensen op een gegeven moment helemaal klaar zijn met Samsung smartphones.
cc: @Dubrillion

Ben het hier absoluut NIET mee eens...

Wil je als 1e MAJOR Android-updates hebben, dan moet je een "Google Phone" nemen...

En, vwb Samsung updates: ze doen het t.o.v. de andere merken (Sony, LG, Huawei etc.) VEEL beter: zeker vwb de maandelijkse security patches (zelfs voor de 3jr oude Note 4!)

OK: (nog) geen Android 7.1.1 -> poe poe -> 7.1.1 is maar een nummer in "Software info"...

Er zijn best al wat "7.1.1-functies" geÏmplementeerd in Samsung's 7.0-versie ;)

deleted

[ Voor 98% gewijzigd door _Bailey_ op 22-08-2017 11:09 ]

henklbr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:50:
[...]

En, vwb Samsung updates: ze doen het t.o.v. de andere merken (Sony, LG, Huawei etc.) VEEL beter: zeker vwb de maandelijkse security patches (zelfs voor de 3jr oude Note 4!)
ben het met veel dingen eens @henklbr . Echter de merken die jij aanhaalt zijn geen toestellen van ong €900.

Of er 7.0 of 7.1. in mijn telefoon info staat, zal me inderdaad ook een worst wezen, feit blijft voor mij dat je voor zo'n smak geld wel up to date software mag verwachten.
Koop ik een toestel van 500/600 euro, dan heb ik er gelijk hele andere verwachtingen bij.

Verder brengt Samsung zelf hele mooie feautures die je niet in stock Android tegenkomt, das een hele grote plus voor Samsung.

edit: om toch Oreo te kunnen gebruiken heb ik zonet zelf maar een pak Oreo's gehaald bij de Albert Heijn hier :+ :+

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 22-08-2017 10:13 ]

• Dubrillion
Zojuist wel 5 Bicby updates gedraaid via de Galaxy Apps store.
Echter zie ik nog geen veranderingen in Bixby zelf.

• Franco10
Is het een idee dat er net als voor Levertijden - Accessoires - Rooten ook een Firmware/OTA achtig sub-topic komt?

Rondom elke mogelijke updates staat het hier weer pagina's vol met mensen die de update policy van Samsung slecht vinden en mensen die steeds moeten uitleggen dat als je de firmware niet zelf maakt (zoals Apple of Pixel) het iets anders loopt. En oh ja mijn favoriete groep die gewoon zegt tevreden te zijn, ook met de verschrikkelijke, belachelijk oude software die een half jaar geleden nog hot en hip was.

• _Nick__
  • Niet online
Dubrillion schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:14:
Als er een mogelijkheid voor spraakinvoer is, kan de Bixby-knop nu ingedrukt worden en wordt gesproken tekst omgezet in -bij mij- Engelse taal (dus: Hoe gaat het ermee? wordt verwerkt als "Who cares? ;-)

Zal nog wel verbeterd worden.. Engels en Duits gaat heel goed.. maar Nederlands zal wel weer een tijd op zich laten wachten.. maar ja.. daar hebben we Google voor..
Franco10 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:39:
Is het een idee dat er net als voor Levertijden - Accessoires - Rooten ook een Firmware/OTA achtig sub-topic komt?

Rondom elke mogelijke updates staat het hier weer pagina's vol met mensen die de update policy van Samsung slecht vinden en mensen die steeds moeten uitleggen dat als je de firmware niet zelf maakt (zoals Apple of Pixel) het iets anders loopt. En oh ja mijn favoriete groep die gewoon zegt tevreden te zijn, ook met de verschrikkelijke, belachelijk oude software die een half jaar geleden nog hot en hip was.
Nope: slecht plan (er zijn al TE veel topics)...

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 15:48
henklbr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:30:
[...]

Nope: slecht plan (er zijn al TE veel topics)...
Voor de S7 is/was er wel een appart topic voor update gerelateerde zaken...

[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update (problemen)

Voor mij hoeft het overigens ook niet, kan makkelijk gewoon hier.

[ Voor 9% gewijzigd door Maichel op 22-08-2017 13:01 ]

PSN: Maichel

• UnderDogg1905
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10-2023
Dubrillion schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:14:
Nee inderdaad er zijn geen wijzigingen lijkt het wel. Terwijl Bixby Voice wel geinstalleerd is.
Bij mij kwam ik het bixby voice icoontje pas te voorschijn, na het tikken op de "3dots" rechtboven bij het bixby home scherm en daarna op "spraak-apps en services". Het lijstje was in eerste instantie leeg, maar zodra dat ik terug ging kreeg ik het introductie scherm te zien van BixbyVoice.
lees nu op Reddit dat Samsung de switch heeft omgezet zodat Bixby Voice nu echt te gebruiken is.
Verschillende gebruikers in diverse landen melden dat het nu daadwerkelijk werkt dus.

Mocht het niet direct werken, voer het volgende uit (via Reddit):

'If you got updates go to apps and go to storage of each bixby app and clear data, reboot your phone. Press bixby button, and it will work'

[ Voor 71% gewijzigd door _Bailey_ op 22-08-2017 13:20 ]

• Dubrillion
Nice. Vanmiddag na het werk de introductie maar eens goed doorlopen.
Hoe vaak je het gaat gebruiken vraag ik me af, maar leuke gimmick is het wel
Pagina: 1 ... 53 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support