Dubrillion schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:19:
Nice. Vanmiddag na het werk de introductie maar eens goed doorlopen.
Hoe vaak je het gaat gebruiken vraag ik me af, maar leuke gimmick is het wel
waar ik zelf vooral benieuwd naar ben, in hoeverre Bixby gaat vragen van je batterij. Verder op zich eens met je, voor nu lijkt het mij nog vooral een gimmick. Maar laat me graag het tegendeel bewijzen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 22-08-2017 13:23 ]

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 14:30
OTA update voor de S8+ komt hier ook binnen.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
UnderDogg1905 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:07:
[...]

Nee inderdaad er zijn geen wijzigingen lijkt het wel. Terwijl Bixby Voice wel geinstalleerd is.
Bij mij kwam ik het bixby voice icoontje pas te voorschijn, na het tikken op de "3dots" rechtboven bij het bixby home scherm en daarna op "spraak-apps en services". Het lijstje was in eerste instantie leeg, maar zodra dat ik terug ging kreeg ik het introductie scherm te zien van BixbyVoice.
Ja.. hier ook..

Standaard in het Koreaans (schat ik in)..

Daarna wel in het Engels aan te zetten, ondanks toesteltaal Nederlands..

Krijg daarna weer een update.. derde van vandaag voor Bixby..

• UnderDogg1905
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10-2023
_Nick__ schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:25:
[...]

Ja.. hier ook..

Standaard in het Koreaans (schat ik in)..

Daarna wel in het Engels aan te zetten, ondanks toesteltaal Nederlands..

Krijg daarna weer een update.. derde van vandaag voor Bixby..
Ik krijg de keuze menu gelijk te zien (Engels / Koreans) en inderdaad meerdere bixby updates moeten uitvoeren en na het doorlopen van de intro moest ik ook nog allerlei samsung apps updaten, voordat ik bixby uberhaupt kon gebruiken

• _Nick__
  • Niet online
UnderDogg1905 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:33:
[...]

Ik krijg de keuze menu gelijk te zien (Engels / Koreans) en inderdaad meerdere bixby updates moeten uitvoeren en na het doorlopen van de intro moest ik ook nog allerlei samsung apps updaten, voordat ik bixby uberhaupt kon gebruiken
Hier nog extra update voor Bixby..

Functioneert nu in het Engels, met tips over het gebruik in het Nederlands.. meer speelgoed en Engels cursus dan gebruiksgemak.. wel leuk.. zou wat kunnen worden (zullen wel wat jaren overheen gaan)..

Ben benieuwd of Bixby eerder Nederlands verstaat en spreekt dan dat Google de Assistent in het Nederlands zal introduceren..

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 22:41
Ota update na handmatig zoeken nu ook hier binnen! 600MB :)

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:53
Heb bixby binnen! :)

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 15:48
Iemand een idee hoe je de wizard opnieuw kan runnen?

PSN: Maichel

• _Nick__
  • Niet online
Maichel schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:59:
Iemand een idee hoe je de wizard opnieuw kan runnen?
Cache van app leeg maken?

• Maichel
ja dat heb ik nu gedaan, maar het moet toch ook op een "normale" manier kunnen :)

Overigens zegt ie nu na de taalkeuze dat "er geen verbinding gemaakt kan worden met de server"...effe wachten dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Maichel op 22-08-2017 14:06 ]

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:27
Nu een uurtje gespeeld met bixby en ik ben eigenlijk wel aangenaam verrast. Ik zie het vooral als een tool voor in de auto. En de functies. Make call. Send Whatsapp. Open an play werken zonder echte problemen.

Kom wel wat lastige dingen tegen maar zo voor het eerste uur is de eerste indruk goed!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10 10:02
ppeterr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:53:
Nu een uurtje gespeeld met bixby en ik ben eigenlijk wel aangenaam verrast. Ik zie het vooral als een tool voor in de auto. En de functies. Make call. Send Whatsapp. Open an play werken zonder echte problemen.

Kom wel wat lastige dingen tegen maar zo voor het eerste uur is de eerste indruk goed!
Klinkt super!, gelijk na werk uit proberen, je kan toch ook ergens instellen dat je de Bixby knop helemaal niet hoeft in te drukken ?. Dat je alleen hoeft te zeggen Hi Bixby en dan call *. Dat lijkt me vooral handig in de auto inderdaad :)

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

• ppeterr
GokuSsj schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:09:
[...]

Klinkt super!, gelijk na werk uit proberen, je kan toch ook ergens instellen dat je de Bixby knop helemaal niet hoeft in te drukken ?. Dat je alleen hoeft te zeggen Hi Bixby en dan call *. Dat lijkt me vooral handig in de auto inderdaad :)
Ja werkt erg goed. En in de auto gebruik ik smartlock zodat ik niet iedere keer het password hoef te noemen.

Nadeeltje is wel dat je de namen met een Engels accent moet uitspreken.

Wat ook wel handig lijkt is de mogelijkheid zelf acties te "programeren". Dat bixby bijvoorbeeld handelingen gaat doen bij het herkennen van 1 woord.

[ Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 22-08-2017 15:24 ]

• _Nick__
  • Niet online
ppeterr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:53:

Heb wel een snelkoppeling moeten maken voor het weerbericht in Celsius.. instelling blijkbaar gemist bij opstarten..

• ppeterr
_Nick__ schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:22:
[...]

Heb wel een snelkoppeling moeten maken voor het weerbericht in Celsius.. instelling blijkbaar gemist bij opstarten..
Wat hier ook niet werkt is "location" dan stuurt hij mij naar de app store om Maps te downloaden en zegt dan oops je hebt Maps al :)

• _Nick__
  • Niet online
ppeterr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Wat hier ook niet werkt is "location" dan stuurt hij mij naar de app store om Maps te downloaden en zegt dan oops je hebt Maps al :)
Zelfde ervaring..

En maakt rare woorden van plaatsnamen..

Probeer Maastricht maar eens.. 😊

• Maichel
Jammer dat er nog geen support voor Hue in zit :)

• _Nick__
  • Niet online
Maichel schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:33:
Jammer dat er nog geen support voor Hue in zit :)
Áls het toch in het Engels moet; dan kan het wel al met Google Assistant..

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 19:07
En wat is juist het verschil met Google??

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 15:39
Leuk dat Bixby. Werkt wel aardig.
Jammer dat als ik zeg open play music dat ze eerst wil dat ik het download. Maar het staat allang op me telefoon :D

• sENSA
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09-2023
Het is bekend dat de camera van de s8 prima beelden schiet, echter maak ik vaak filmpjes op festivals en daarbij merkte ik bij mijn huidige s6 edge dat de kwaliteit van de microfoon gewoon ruk is vergeleken een iPhone. De microfoon kraakt ernstig en maakt t eigenlijk onbruikbaar.

Ik ben dus erg benieuwd of iemand hier met de s8 al ervaring mee heeft.

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:47
Dubrillion schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:56:
Leuk dat Bixby. Werkt wel aardig.
Jammer dat als ik zeg open play music dat ze eerst wil dat ik het download. Maar het staat allang op me telefoon :D
Doet hij ook met Google Maps.

Edit: sorry was al gemeld.

[ Voor 4% gewijzigd door LAPJENL70 op 22-08-2017 18:28 ]

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-12 14:46
Bixby... nog nooit gebruikt en mis het ook niet. Eigenlijk wilde ik de S8 hiervoor niet kopen, want ik weiger zoiets als het door je strot wordt geduwd. Maar nu ben ik blij met dat extra knopje. 1 druk en Maps start op! :D
_Nick__ schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:32:
[...]

Zelfde ervaring..

En maakt rare woorden van plaatsnamen..

Probeer Maastricht maar eens.. 😊
In het Koreaans lukt het stukken beter. :+
Ben er ook eens mee aan de slag geweest en kan wel zeggen dat het redelijk goed werkt, alleen blijf je natuurlijk zitten met een niet echt Engels accent, waardoor het natuurlijk ook wel lastig is. De naam van mijn partner is een naam die niet in het Engels voorkomt, dus het lukt mij niet om haar met Bixby te bellen.
Het blijft behelpen, zolang er geen Nederlandse versie is en het zou op zich al goed zijn als er al iets kwam waarmee je de database al kon voeden met Nederlandse woorden en zinnen.

• AMD and INTEL
W84 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:02:
Bixby... nog nooit gebruikt en mis het ook niet. Eigenlijk wilde ik de S8 hiervoor niet kopen, want ik weiger zoiets als het door je strot wordt geduwd. Maar nu ben ik blij met dat extra knopje. 1 druk en Maps start op! :D
Inderdaad werkt echt goed :)

[ Voor 11% gewijzigd door AMD and INTEL op 22-08-2017 20:15 ]

• W84
Dat moet je ook bypassen met een app. :p

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 20:16
W84 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:15:
Dat moet je ook bypassen met een app. :p
Tell us more :)

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• W84
Staat gewoon in dit draadje hoor, lees maar terug. :)

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 09:41
sENSA schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:20:
Het is bekend dat de camera van de s8 prima beelden schiet, echter maak ik vaak filmpjes op festivals en daarbij merkte ik bij mijn huidige s6 edge dat de kwaliteit van de microfoon gewoon ruk is vergeleken een iPhone. De microfoon kraakt ernstig en maakt t eigenlijk onbruikbaar.

Ik ben dus erg benieuwd of iemand hier met de s8 al ervaring mee heeft.
Heb eens een filmpje in dit topic voorbij zien komen van een opname met S8 in een club en klonk dacht ik best goed.
Misschien kun je bij de S6 de microfoon afplakken met een stukje tape. Microfoon is erg gevoelig waardoor hij misschien overstuurd wordt.

De microfoon van de iPhone klinkt best gedempt dus misschien dat deze met harde geluiden beter om gaat.

Edit : Gevonden. YouTube: Samsung Galaxy S8+ vs. Galaxy S7 Edge Low Light Club Camera Comparis...

[ Voor 13% gewijzigd door Garret1410 op 22-08-2017 23:35 ]

Franco10 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:39:
Is het een idee dat er net als voor Levertijden - Accessoires - Rooten ook een Firmware/OTA achtig sub-topic komt?

Rondom elke mogelijke updates staat het hier weer pagina's vol met mensen die de update policy van Samsung slecht vinden en mensen die steeds moeten uitleggen dat als je de firmware niet zelf maakt (zoals Apple of Pixel) het iets anders loopt. En oh ja mijn favoriete groep die gewoon zegt tevreden te zijn, ook met de verschrikkelijke, belachelijk oude software die een half jaar geleden nog hot en hip was.
Dat valt best mee en als er al over geschreven wordt, grijpt de mod in en wordt het in 99% vd gevallen verwijderd als off-topic. ;)

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Zojuist een nieuwe update binnen gekregen via ota.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:43
Voor diegene die ook problemen hebben met Strava (rit pauzeert na een paar minuten): bij mij was de oplossing om de power saver uit te zetten.

Wat direct weer de vraag opwerpt: is er een manier om de powersaving mode te schedulen? Bijvoorbeeld: tussen 10:00 en 16:00: power saving mode aan...

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 15:39
rwarmink schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:27:
[...]

Doet hij ook met Google Maps.

Edit: sorry was al gemeld.
Volgens het bericht op de Frontpage moet dit via Bixby Labs toch werken.
Nog maar eens goed uitvogelen zo! O-)
Ryan_ schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:42:
Zojuist een nieuwe update binnen gekregen via ota.
Het zal voor andere lezers best wel helpen om te melden voor welk toestel: deze post zegt namelijk niks... 8)7

Waarschijnlijk de "S8", want de "S8+" heeft de update al ontvangen...

Voor de volgende keer misschien?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Chester
  • Niet online
henklbr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:38:
[...]

Het zal voor andere lezers best wel helpen om te melden voor welk toestel: deze post zegt namelijk niks... 8)7

Ik heb een S8+, en heb ook net pas de update gehad...

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
henklbr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:38:
[...]

S8+ ;)
W84 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:48:
Staat gewoon in dit draadje hoor, lees maar terug. :)
heb bxactions via de Google Play Store (Pro versie!) ook geinstalleerd en alle instructies gevolgd in het topic op XDA.

Control Mode is wel erg gaaf zeg!

Ik hoef de navigatie balk totaal niet meer te gebruiken! :)

Ik gebruik de Bixby knop nu dus voor het volgende:

- 1x tap is Terug (back)
- 1x lang ingedrukt is Home
- dubbel tap is App Switcher

Je kan zelfs bepaalde functies laten uitvoeren vanaf het lockscreen. (Ik heb flashlight ingesteld, altijd handig voor 's avonds ;) )

Ik had bxactions al een paar weken geleden gebruikt, toen zat er nog een kleine vertraging op het indrukken van de Bixby knop en de uit te voeren actie daarop.
Nu door Control Mode is de actie onmiddelijk.

Op deze manier krijgt de Bixby knop dus een ongeloofelijk handige/powerful functie en hoef je dus eigenlijk die hele navigatie balk onderin niet meer te gebruiken!

Voor diegene die bxactions willen installeren (en geloof me, echt de moeite waard!!), het is hooguit 2 minuten werk maar wel ZEER GOED de instructies volgen (op XDA heeft de dev er een heel topic aan gewijd)
Je kan vrijwel elke App toewijzen aan de Bixby knop. De uitvoering van het drukken op de knop is onmiddelijk

[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 23-08-2017 10:06 ]

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-12 18:56
Update hier ook binnen voor de s8, 600MB.
Geert1976 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:01:
[...]

heb bxactions ook geinstalleerd en alle instructies gevolgd in het topic op XDA.

Ik hoef de navigatie balk totaal niet meer te gebruiken! :)

Ik gebruik de Bixby knop nu dus voor het volgende:

- 1x tap is Terug (back)
- 1x lang ingedrukt is Home
- dubbel tap is App Switcher
Leuk, maar waarom zou je liever een hard button aan de zijkant indrukken dan 3 goedgeplaatste softbuttons? Ik kan me weinig situaties voorstellen waarbij dat handiger zou zijn, tevens is lang drukken, of dubbeltap natuurlijk nooit sneller.
Ieder zijn ding natuurlijk!
Luapper schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:06:
Update hier ook binnen voor de s8, 600MB.

[...]

Leuk, maar waarom zou je liever een hard button aan de zijkant indrukken dan 3 goedgeplaatste softbuttons? Ik kan me weinig situaties voorstellen waarbij dat handiger zou zijn, tevens is lang drukken, of dubbeltap natuurlijk nooit sneller.
Ieder zijn ding natuurlijk!
ik heb niet zulke lange vingers...met mijn ene hand ben ik dus sneller bij de Bixby knop dan dat ik 1 vinger moet stretchen naar de navigatie balk.

Tevens kan je dus aan de Bixby knop legio functies als ook apps hangen, zo ook vanaf het lockscreen. Als je Control Mode gebruikt, worden deze functies/apps DIRECT uitgevoerd.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:19

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Hii All.

Ik heb een s8+ , ik ben benieuwd of jullie ook tegen dit probleem aanlopen.

In het begin hadden wij last van een wat blauwige gloed in het scherm. Dit was na een update verholpen, of handmatig in de instellingen aan te passen.

Ik heb nu, dat hoe minder vol de batterij is; hoe heel licht rood het scherm word. Dit krijg ik dan met de instellingen bijna niet weggewerkt. Warmte oid maakt geen verschil. Het is alleen te zien bij een wit achtergrond bijvoorbeeld tijdens het browsen. Overige kleuren blijven wel gewoon het zelfde.

Heeft iemand hier ook last van?

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:40
DRAFTER86 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:54:
Voor diegene die ook problemen hebben met Strava (rit pauzeert na een paar minuten): bij mij was de oplossing om de power saver uit te zetten.

Wat direct weer de vraag opwerpt: is er een manier om de powersaving mode te schedulen? Bijvoorbeeld: tussen 10:00 en 16:00: power saving mode aan...
Hier had/heb ik ook last van ja. Met een MTB ritje, staat bij strava in de instellingen dat hij stopt, zodra ik ook stil sta. Kortom, ik ben af en toe lekker pauze aan het nemen, vervolgens zie ik aan het eind van de rit dat de tijd gewoon door heeft gelopen. Ik heb dan overigens NIET de powersaver aan staan. Ik heb dus geen idee waar het aan kan liggen. Onlangs geloof ik wel wat updates geweest met Strava, dus wie weet is het probleem inmiddels verholpen.

P.S. hier inderdaad de update van 600mb binnen (S8). Toch elke maand zo netjes updates.

[ Voor 4% gewijzigd door Sleehond op 23-08-2017 13:10 ]

• _Nick__
  • Niet online
En toen trilde mijn S8+ van de tafel en plat op de achterzijde.. geheel gescheurd.. na een val van 80cm op steen..

Maak van de nood een deugd dacht ik en gaf aan dat ik de achterzijde graag in het blauw vervangen wilde hebben..

Kon.. officieel.. tegen schappelijke prijs (49 euri).. maar de garantie zou alleen blijven gelden als ik de originele kleur liet vervangen..

Deze logica ontgaat mij.. officiële reparatie met officieel onderdeel (bij Samsung Servicepunt (wel in buitenland, omdat hier alles bezet was).. waarom zou de grijze beter zijn dan de blauwe?!

Ben zelf ook een voorstander van officieel spul, maar begrijp dit niet..

• Maichel
_Nick__ schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:29:
En toen trilde mijn S8+ van de tafel en plat op de achterzijde.. geheel gescheurd.. na een val van 80cm op steen..

Maak van de nood een deugd dacht ik en gaf aan dat ik de achterzijde graag in het blauw vervangen wilde hebben..

Kon.. officieel.. tegen schappelijke prijs (49 euri).. maar de garantie zou alleen blijven gelden als ik de originele kleur liet vervangen..

Deze logica ontgaat mij.. officiële reparatie met officieel onderdeel (bij Samsung Servicepunt (wel in buitenland, omdat hier alles bezet was).. waarom zou de grijze beter zijn dan de blauwe?!

Heb je ze gevraagd wat de reden hiervan is dan?

• _Nick__
  • Niet online
Maichel schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:31:
[...]

Da's een goeie..

Werd er eigenlijk een beetje mee overvallen..

Heb inmiddels gevraagd om beide achterkanten klaar te leggen en ga toch voor de blauwe..

Officieel spul en officieel gemaakt.. ik zie het probleem niet..
Maichel schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:31:
[...]

cc: @_Nick__

De reden die ik kan bedenken:

De "blauwe" achterkant behoort niet tot de:

a. Product-code van het toestel
b. IMEI-code
c. Serienummer

Genoeg redenen?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11 12:37
_Nick__ schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:29:

dat is een mooie prijs hier in NL is het 79 euro......
Ik weet het omdat hier de achterkant ook kapot is, op steentje gevallen. Had wel de Samsung Clear Cover, maar die hield de steen niet tegen helaas :( Hij was er zelf ook verbaasd over.
Afbeeldingslocatie: https://goo.gl/photos/ZLw19W28j26yvZLD8
Bij reparatiewinkel ingeleverd hier in Eindhoven. Over een paar dagen klaar was erg druk.....
Heb zelf Orchid Grey en hij geinde ik maak hem wel rose waarop ik zei dat is goed als ik een flinke korting krijg. Maar dat kan niet de aluminium lijst heeft de kleur van de achterkant waar de USB en audio jack zit. Dus denk dat ze dan later kunnen twijfelen over de onderdelen?
En dan zou je die ook moeten vervangen en dat wordt een duur geintje dacht 249 euro voor de voorkant.

• _Nick__
  • Niet online
henklbr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:16:
[...]

cc: @_Nick__

De reden die ik kan bedenken:

De "blauwe" achterkant behoort niet tot de:

a. Product-code van het toestel
b. IMEI-code
c. Serienummer

Genoeg redenen?
Dacht wel dat de Samsung-sheriff zich zou melden, maar hoor/lees nog steeds geen praktische reden..

Officieel onderdeel in andere kleur gemonteerd door officiële reparateur is spannender dan de voorgeschreven kleur?

Ben benieuwd of ik in een procedure daarover ongelijk zou krijgen..

• _Nick__
  • Niet online
xray79 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:24:
[...]

dat is een mooie prijs hier in NL is het 79 euro......
Ik weet het omdat hier de achterkant ook kapot is, op steentje gevallen. Had wel de Samsung Clear Cover, maar die hield de steen niet tegen helaas :( Hij was er zelf ook verbaasd over.
[afbeelding]
Bij reparatiewinkel ingeleverd hier in Eindhoven. Over een paar dagen klaar was erg druk.....
Heb zelf Orchid Grey en hij geinde ik maak hem wel rose waarop ik zei dat is goed als ik een flinke korting krijg. Maar dat kan niet de aluminium lijst heeft de kleur van de achterkant waar de USB en audio jack zit. Dus denk dat ze dan later kunnen twijfelen over de onderdelen?
En dan zou je die ook moeten vervangen en dat wordt een duur geintje dacht 249 euro voor de voorkant.
Mijn voorkant is gelukkig niet kapot..

Volgens Members-app is alle hardware ook OK..

Heb Artic Z/Silver.. is op achterkant na identiek aan Coral Blue-variant..

Ga toch voor blauw..

Bij problemen klim ik wél in de pen/ toetsenbord.. kan mij niet voorstellen dat..
_Nick__ schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:08:
[...]

Dacht wel dat de Samsung-sheriff zich zou melden, maar hoor/lees nog steeds geen praktische reden..

Officieel onderdeel in andere kleur gemonteerd door officiële reparateur is spannender dan de voorgeschreven kleur?

Ben benieuwd of ik een procedure daarover ongelijk zou krijgen..
Weet niet waar de opmerking "Samsung-sheriff" ergens op slaat, maar dat zal wel...

Je weet waarschijnlijk, aangaande je opmerking denk ik niet, dat iedere kleur S8+ een "eigen" product-code heeft?

Deze product-code staat ook SOFTWARE-matig in je toestel (die je niet kan veranderen).

De blauwe kleur, zie jij zo graag wil hebben, klopt niet met de product-code van je toestel (die SILVER aangeeft): daarom kan hij je hier geen garantie op geven, omdat het "kapotte onderdeel" van je toestel wordt vervangen door een "niet origineel" onderdeel (behorend bij JOUW toestel)...

Ach: en mocht je nog problemen hebben, dan vraag je toch om een nieuw "Dual-SIM moederbord": als je nou toch al bezig bent...
Je hebt alleen geen garantie meer... :)

Compris?

[ Voor 7% gewijzigd door henklbr op 23-08-2017 14:26 ]

• Maichel
henklbr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:15:
[...]

Weet niet waar de opmerking "Samsung-sheriff" ergens op slaat, maar dat zal wel...

Je weet waarschijnlijk, aangaande je opmerking denk ik niet, dat iedere kleur S8+ een "eigen" product-code heeft?

Deze product-code staat ook SOFTWARE-matig in je toestel (die je niet kan veranderen).

De blauwe kleur, zie jij zo graag wil hebben, klopt niet met de product-code van je toestel (die SILVER aangeeft): daarom kan hij je hier geen garantie op geven, omdat het "kapotte onderdeel" van je toestel wordt vervangen door een "niet origineel" onderdeel (behorend bij JOUW toestel)...

Compris?
Dit zal het inderdaad zijn ja...je toestel klopt niet meer met de papieren die erbij zitten.

Beetje zelfde met een auto toch? Die mag je ook niet in een hele andere kleur spuiten als vermeld op het kenteken bewijs :)

• _Nick__
  • Niet online
[...]

Ach: en mocht je nog problemen hebben, dan vraag je toch om een nieuw "Dual-SIM moederbord": als je nou toch al bezig bent...

Compris?
Was geintje Henk.. en compris het niet.. er is toch een reden voor de afwijkende kleur na/door het herstel door de officiële reparateur.. andere kleur is dan geen gebeun, maar ondersteund door reparatiebon..

Ben geen aanhanger van de "Samsung heeft altijd gelijk-filosofie".. is daarnaast ook nog eens voor eigen rekening.. denk dat mijn auto-dealer ook geen garantie kan weigeren als ik de auto blauw verf..

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 20:16
Geert1976 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:01:
[...]
heb bxactions via de Google Play Store (Pro versie!) ook geinstalleerd en alle instructies gevolgd in het topic op XDA.

Je kan zelfs bepaalde functies laten uitvoeren vanaf het lockscreen. (Ik heb flashlight ingesteld, altijd handig voor 's avonds ;)
Voor de flashlight lijkt mij dit ook wel handig. Kan je dan ook bv Bixby laten zoals het is (dus 1 maal drukken = Bixby) en bij 2 maal drukken de Flashlight?

Btw, vandaag was mijn alarm niet afgegaan voor te gaan werken...en half uur later plots wakker geschoten. Ik ben gewoon van de Google klok widget te gebruiken omdat je hierbij het ingestelde uur kan zien + door op de klok te tikken kom je rechtstreeks in het alarm. Bij de standaard Samsung klok gaat beide niet.
Gisteren wat zitten proberen met de Samsung klok en blijkbaar was hierdoor mijn alarm niet afgegaan. Ja, later komt er dan de melding alarm gemist :F .
Echt kl*te, heb dit met mijn OnePlus One ook al twee keer voor gehad.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

ikbenben schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:14:
[...]

Voor de flashlight lijkt mij dit ook wel handig. Kan je dan ook bv Bixby laten zoals het is (dus 1 maal drukken = Bixby) en bij 2 maal drukken de Flashlight?
Jup, 1 van de vele mogelijkheden inderdaad
Sleehond schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:06:
[...]

Hier had/heb ik ook last van ja. Met een MTB ritje, staat bij strava in de instellingen dat hij stopt, zodra ik ook stil sta. Kortom, ik ben af en toe lekker pauze aan het nemen, vervolgens zie ik aan het eind van de rit dat de tijd gewoon door heeft gelopen. Ik heb dan overigens NIET de powersaver aan staan. Ik heb dus geen idee waar het aan kan liggen. Onlangs geloof ik wel wat updates geweest met Strava, dus wie weet is het probleem inmiddels verholpen.

P.S. hier inderdaad de update van 600mb binnen (S8). Toch elke maand zo netjes updates.
Eigenlijk heb ik "alle" apps wel gehad voor hardlopen en fietsen, maar allemaal vertonen ze zo hun kuren. Zeker in het grensgebied lijken ze soms moeite te hebben om niet vast te lopen. Sinds ik Oruxmaps gebruik heb ik geen vastlopers of andere ergernissen meer gehad. Ook die app moet niet in de energiebesparing gezet worden, maar als je eenmaal vertrouwd bent met die app wil je nooit meer een andere. ;)

• AMD and INTEL
Heeft iemand anders ook het probleem dat de gps het niet meer doet?

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12 21:05
Net een rondje gefietst met Endomondo aan en had geen problemen met GPS. Wel een keertje dat de autofocus lens vast zat.. :p

Verwijderd

Morgen komt mijn S8+ binnen 😎. Na 3 jaar iOS weer terug naar het Android kamp. Ben heel benieuwd! Kan mijn 6+ op v&a.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

_Nick__ schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:37:
[...]
denk dat mijn auto-dealer ook geen garantie kan weigeren als ik de auto blauw verf..
Als jij je auto blauw verft dan krijg je andere problemen want dat mag ook niet zomaar. ;)

"When you grow up your heart dies"

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:36
_Nick__ schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:37:
[...]

Was geintje Henk.. en compris het niet.. er is toch een reden voor de afwijkende kleur na/door het herstel door de officiële reparateur.. andere kleur is dan geen gebeun, maar ondersteund door reparatiebon..

Ben geen aanhanger van de "Samsung heeft altijd gelijk-filosofie".. is daarnaast ook nog eens voor eigen rekening.. denk dat mijn auto-dealer ook geen garantie kan weigeren als ik de auto blauw verf..
Wij snappen je ook wel, maar dat is nou eenmaal hoe dit soort bedrijven werken. Als er ook maar iets anders is, dan wordt het allemaal heel moeilijk.

Ik ga volgende maand overigens weer terug naar iOS wanneer de nieuwe iPhone er is, was leuk een aantal maanden en het scherm is echt geweldig, maar ik voel nog steeds kleine haperingen bij het uitvoeren van bepaalde acties.

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 24-08-2017 00:44 ]

[...]
....

Compris?
Juiste vanwege het feit dat het het serienummer niet veranderd kan worden, begrijp ik die hele filosofie ook niet.
Laten we ook wel wezen: dit gaat toch gewoon nergens over? Het is exact dezelfde achterkant (blauw, paars, zilver, zwart), die op precies dezelfde manier gemonteerd wordt door dezelfde (erkende) reparateur.

Om het vergelijk van Sjaool (hieronder) even aan te halen:
Dat zou hetzelfde zijn als je een auto koopt waar je (door eigen schuld) de motor geheel in de soep laat draaien, jij door een erkende dealer eenzelfde motor laat inbouwen en de importeur vervolgens zou zeggen: je garantie vervalt omdat het nieuwe motornummer niet meer correspondeert met het VIN-nummer (de motornummers, VIN-nummers en verschillende andere productiecodes staan ook bij de fabriek (en deels bij de importeur) geregistreerd als behorende tot één geheel.

Vanuit het consumentenrecht verwacht ik ook niet dat er ook maar één rechter zal meegaan in die filosofie van Samsung.
@_Nick__ voer jij even een proefproces als je de garantie nodig hebt? ;)
sjaool schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 00:06:
[...]
Als jij je auto blauw verft dan krijg je andere problemen want dat mag ook niet zomaar. ;)
Vertel...
Als de auto gewoon gespoten wordt conform de richtlijnen of zelfs het schadebedrijf van de dealer, krijg je 0 problemen. Het enige dat je hoeft te doen is de nieuwe kleur laten inschrijven in het kentekenregister.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

@Peatsmoke Dat bedoel ik dus. Je moet de kleur wel laten inschrijven. Doe je dat niet dan krijg je problemen. Dat gaat je alleen bij Samsung niet lukken aangezien die kleurencombinatie geen origineel model is. ;)

"When you grow up your heart dies"

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 17:43
Even liggen slapen terwijl bxActions ondertussen flink is geüpdatet. Nu eindelijk een oplossing zonder root die de Bixby-knop écht disabled (of toekent aan een andere actie) zonder Bixby eerst te triggeren.

Voor diegenen die bxActions, net zoals ik, in het verleden wel eens hebben geprobeerd en het als een halve oplossing ervaren: probeer de nieuwste versie! Je moet je S8 wel even aan een (windows) PC hangen.

edit:
Nu nog de mogelijkheid om de knop te gebruiken als camera-shutter en ik ben helemaal blij

[ Voor 11% gewijzigd door pimsaint op 24-08-2017 08:45 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:49
Volgens mij is dit nog niet opgemerkt. Sinds de nieuwste update staan de softbuttons weer standaard aan...en om ze uit te schakelen moet je nu dubbelklikken op het 'puntje'. Wat mij betreft een welkome verbetering. Was aanvankelijk blij met het 'puntje', maar het werkt gewoon niet optimaal.

@pimsaint hieronder. Je kan toch gewoon de volumeknop gebruiken als shutter? Is al jaren zo en werkt prima.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

pimsaint schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:43:
Even liggen slapen terwijl bxActions ondertussen flink is geüpdatet. [/edit]
jup, hier ook zeer blij met de inmiddels zeer goeie app, bxactions. Indien je Control Mode gebruikt, zijn alle acties (je kan er echt bijna alles aan hangen) die je koppelt aan bxactions deze direct worden uitgevoerd. Waar bxactions een tijdje terug nogal eens voor lag zorgde, dus de taken met vertraging uitvoerde.

• Paul Guijt
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zijn er gebruikers die merken dat de 4 Gb werkgeheugen krap is?

Ik heb nu een Note3 met 2Gb en toe aan een S8+ of Note 8.
De Note 8 heeft definitief 6 Gb, maar in wat voor situaties is dat zinvol?

Mag ik aannemen dat bijvoorbeeld tegelijk navigatie en muziek moeiteloos gaat op de S8+?

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 16:18
Paul Guijt schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:51:
Zijn er gebruikers die merken dat de 4 Gb werkgeheugen krap is?

Ik heb nu een Note3 met 2Gb en toe aan een S8+ of Note 8.
De Note 8 heeft definitief 6 Gb, maar in wat voor situaties is dat zinvol?

Mag ik aannemen dat bijvoorbeeld tegelijk navigatie en muziek moeiteloos gaat op de S8+?
Ik loop nergens tegen problemen aan met 4 GB. Muziek en Navigatie moeten bij 2 GB ram al moeiteloos gaan dus daar zul je geen problemen mee hebben. Heb vaak dat ik een app die ik een dag of 3 geleden heb gebruikt uit de recente apps haal en hij netjes staat te wachten waar ik was gestopt. Als je niet alle apps tegelijk gaat gebruiken op je toestel verwacht ik niet dat je de keuze moet baseren op werkgeheugen.

• pimsaint
Heeft iemand misschien een oplossing voor de gebrekkige manier waarop Samsung "do not disturb" heeft geïntegreerd in de S8?

Bij mijn vorige telefoon, Nexus 6p, werd er bij het activeren van Do Not Disturb gevraagd voor hoelang. Dat kon bijvoorbeeld een tijdsduur zijn (1hr, 2hr), tot het eerstvolgend einde van de dnd schema of tot het volgende alarm. Vooral dat laatste was erg handig, voor als ik even een uurtje ongestoord wilde tukken.

Iemand enige idee waarom ik deze functie niet in de S8 terugvind, of een suggestie voor een app die soelaas biedt?

• ppeterr
Iemand die al bixby in de auto heeft geprobeerd. En dan audio via de auto zelf.
Ik heb de telefoon via BT gekoppeld, en normaal werkt alles super. Dan heb ik
het eigenlijk enkel over bellen enzo over de unit in de auto.

Ik heb nu ook "media audio" aangevinked, in de settings op de s8+ naast zoals ik
al "oproepgeluid" had aan staan.

Enkel niks over het geluids systeem van de auto qua bixby.

Als ik dan "media audio" uitzet op de s8+, dan hoor ik wel het geluidje
dat bixby actief wordt op de telefoon zelf, maar dan verder geen stemmetje....

Iemand een tip ?

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-12 18:56
pimsaint schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:03:
Heeft iemand misschien een oplossing voor de gebrekkige manier waarop Samsung "do not disturb" heeft geïntegreerd in de S8?

Bij mijn vorige telefoon, Nexus 6p, werd er bij het activeren van Do Not Disturb gevraagd voor hoelang. Dat kon bijvoorbeeld een tijdsduur zijn (1hr, 2hr), tot het eerstvolgend einde van de dnd schema of tot het volgende alarm. Vooral dat laatste was erg handig, voor als ik even een uurtje ongestoord wilde tukken.

Iemand enige idee waarom ik deze functie niet in de S8 terugvind, of een suggestie voor een app die soelaas biedt?
Hi Bixby, do not disturb me for an hour.
Daar kun je instellen dat hij de telefoon voor een bepaalde tijd op dempen zet.
(Settings->geluiden en trillen->geluidstand->dempen)

Edit: of lang op het speaker icoontje in het dropdown menuutje klikken natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Luapper op 24-08-2017 16:43 ]

• _Nick__
  • Niet online
EOSfoto schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 04:55:
[...]

Vanuit het consumentenrecht verwacht ik ook niet dat er ook maar één rechter zal meegaan in die filosofie van Samsung.
@_Nick__ voer jij even een proefproces als je de garantie nodig hebt? ;)
Ik ook niet.. als jurist vind ik het dan ook niet spannend..

Inmiddels dan ook "Samsung-burgerlijk ongehoorzaam" geweest en is kleur veranderd met een stoere zilveren vingerscanner-knop.. 😊

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 11:15
Geert1976 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:14:
[...]

jup, hier ook zeer blij met de inmiddels zeer goeie app, bxactions. Indien je Control Mode gebruikt, zijn alle acties (je kan er echt bijna alles aan hangen) die je koppelt aan bxactions deze direct worden uitgevoerd. Waar bxactions een tijdje terug nogal eens voor lag zorgde, dus de taken met vertraging uitvoerde.
Geprobeerd te installeren. Ik kom een eind, maar de eis om bij de control mode een blocker als Adhell te installeren begrijp ik niet. Adhell is niet beschikbaar in de store. Wat hebben jullie geinstalleerd?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• W84
Pff, ja dat is ook zo wat. Ik heb zelf de hybrid mode aan (1x drukken voor Maps) en op lockscreen niks actief. Ik weiger Bixby te activeren. Gelukkig is de melding (Bixby is niet ingesteld blabla) ook weg nu als je per ongeluk op de Bixby-knop drukt tijdens de lockscreen...
dirkjesdirk schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:12:
[...]

Geprobeerd te installeren. Ik kom een eind, maar de eis om bij de control mode een blocker als Adhell te installeren begrijp ik niet. Adhell is niet beschikbaar in de store. Wat hebben jullie geinstalleerd?
hier Adhell uit de Play Store:

https://play.google.com/s...etadhell.androidapp&hl=nl

Ik heb Disconnect Pro uit de Galaxy Store (ooit eens gratis kunnen aanschaffen).

Beide apps geven het zelfde gewenste resultaat om Control Mode in bxactions te kunnen laten werken.

• pimsaint
Luapper schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:42:
[...]

Hi Bixby, do not disturb me for an hour.
Daar kun je instellen dat hij de telefoon voor een bepaalde tijd op dempen zet.
(Settings->geluiden en trillen->geluidstand->dempen)

Edit: of lang op het speaker icoontje in het dropdown menuutje klikken natuurlijk.
Ik heb bixby gedeactiveerd, want ik druk vaak per ongeluk op de bixby knop. Dus dat is eigenlijk geen optie.

Als ik lang druk op het speaker icoontje krijg ik gewoon 3 standaard opties te zien: mute, vibrate, sound. Niets met een tijdsduur. Doe ik iets fout?

Inderdaad, als ik op mute klik krijg ik inderdaad de optie voor een tijdsduur. Maar in tegenstelling tot do not disturb kan ik zien noch instellen wat er wel en niet door komt. Bedankt voor de tip, toch vreemd dat Samsung deze verrekt handige standaardfunctie gewoon uit android heeft gesloopt :(

[ Voor 19% gewijzigd door pimsaint op 25-08-2017 05:48 ]

Geert1976 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 01:17:
[...]

hier Adhell uit de Play Store:

https://play.google.com/s...etadhell.androidapp&hl=nl

Ik heb Disconnect Pro uit de Galaxy Store (ooit eens gratis kunnen aanschaffen).

Beide apps geven het zelfde gewenste resultaat om Control Mode in bxactions te kunnen laten werken.
Het lijkt erop dat Adhell om onduidelijke reden niet meer beschikbaar is in Nederland? Bij het klikken op de link, krijg ik onderstaande melding:
adhell

Vreemd, want 2 dagen geleden heeft mijn partner het nog geïnstalleerd vanuit de Play Store. Zelf gebruik ik overigens ook Disconnect Pro.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Adhell is gewoon te bereiken in de play store hier

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Garret1410
Ik kan adhell via Playstore ook niet installeren. Maar via apk lukt het wel.

Verwijderd

pimsaint schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 05:36:
[...]

Inderdaad, als ik op mute klik krijg ik inderdaad de optie voor een tijdsduur. Maar in tegenstelling tot do not disturb kan ik zien noch instellen wat er wel en niet door komt. Bedankt voor de tip, toch vreemd dat Samsung deze verrekt handige standaardfunctie gewoon uit android heeft gesloopt :(
Daar heb ik me inderdaad ook over verbaasd. Was een handige functie die ze blijkbaar bewust hebben verwijderd... Why?
EOSfoto schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 06:40:
[...]

Het lijkt erop dat Adhell om onduidelijke reden niet meer beschikbaar is in Nederland? Bij het klikken op de link, krijg ik onderstaande melding:
[afbeelding]

Vreemd, want 2 dagen geleden heeft mijn partner het nog geïnstalleerd vanuit de Play Store. Zelf gebruik ik overigens ook Disconnect Pro.
verrek! je hebt gelijk....op mijn S8 kon ik gisteren Adhell nog gewoon opzoeken en zag ik 'm dus staan bij de resultaten en nu vanochtend ineens niet meer.
Heel vreemd dit....zou de dev de App teruggetrokken hebben uit de Play Store?

Verder noemde ik vannacht Disconnect Pro, dit is een adblocker....stom van mij |:( |:(
Ik bedoelde dus Package Disabler Pro (Samsung), hiermee kun je net als Adhell packages disablen, wat je dus nodig hebt om bxactions te kunnen remappen via de Control Mode (de meest snelle/effectieve mode)

[ Voor 19% gewijzigd door _Bailey_ op 25-08-2017 10:16 ]

Geert1976 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:07:
[...]

verrek! je hebt gelijk....op mijn S8 kon ik gisteren Adhell nog gewoon opzoeken en zag ik 'm dus staan bij de resultaten en nu vanochtend ineens niet meer.
Heel vreemd dit....zou de dev de App teruggetrokken hebben uit de Play Store?

Verder noemde ik vannacht Disconnect Pro, dit is een adblocker....stom van mij |:( |:(
Ik bedoelde dus Package Disabler Pro (Samsung), hiermee kun je net als Adhell packages disablen, wat je dus nodig hebt om bxactions te kunnen remappen via de Control Mode (de meest snelle/effectieve mode)
Ik ken de voorwaarden voor Play Store niet, maar ik weet dat er sinds een paar weken een soort abonnement nodig was om sommige apps uit te sluiten. Dat was vrij prijzig (iets van €1,59/maand) en daarop zijn oa van mij, nogal wat negatieve commentaren gekomen. Het kan ook zijn dat het inbreuk maakte op zaken van Samsung of zelfs Disconnect pro.

Er is nog niets over te vinden, dus het blijft gissen.

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12 15:27
Geert1976 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:32:
[...]

Jup, 1 van de vele mogelijkheden inderdaad
heb net alle stappen gedaan (o.a. aansluiten op pc, rechten geven)
vervolgens adhell als apk geinstalleerd, Bixby gekocht voor 1,69 :*)
super! werkt geweldig. ik miste de flashlight functie bij de OP2 (V tekenen op scherm) dit is even makkelijk :-)

moet nu nog alleen google assistent werkend krijgen via de lockscreen, gebruik het om te navigeren, contacten bellen e.d.

• ppeterr
Bixby - ik ben er best enthousiast over eigenlijk. Heb het aardig voor elkaar
en heb een paar dagen zitten vergelijken met siri, en het werkt naar mijn mening
minstens net zo goed. Op sommige vlakken zeker beter.

Zoals ik al eerder tikte wil ik het vooral in de auto gaan gebruiken, en dat heb ik
nu ook goed voor elkaar. Bixby heeft een perfecte response op mijn stem om het
te activeren. Zelfs met muziek aan (niet te hard) wordt het goed opgepakt.
Dat werkt bij een iphone 5se lang niet zo goed.

De integratie met de apps en het android systeem zit goed in elkaar, er zit wel een kleine
leer curve aan vast die wat irritant is, aangezien het niet in het Nederlands is. Dus namen uitspreken
en app namen met een Engels accent...ja dat is apart.

Maar het "make call, send msg, open deezer, play music, open and play..." en de gimmics
"rap for me, beatbox for me, whats the weather" en dat soort dingen werkt leuk.

Mijn whatsapp berichten worden al voor gelezen door mijn auto radio, dus nu met
gesproken stem reageren is natuurlijk wel erg hip!

Ik heb niet het idee dat het extra de accu gebruikt, bij normaal of niet gebruiken van bixby,
of althans niet noemenswaardig. Ik ben sowieso erg tevreden met de accuduur (2 dagen gemiddeld).

Ik heb eerder ook appjes gebruikt om de knop van bixby te veranderen in iets nuttigs...maar ja
nu samsung dit uitrolt, en ik zelf helemaal niet de dingen heb zoals ik hier af en toe hoor als:
(door mijn strot duwen, ik maak zelf wel uit wat ik met die knop doe etc), ga ik dit zeker nuttig proberen
te maken! Tevens heb ik juist met bxactions en dergelijke de ervaring dat het dingen
verstoort in het systeem. Je legt iets lam in het systeem met slechte code of verkeerde rechten.
Een voorbeeld hiervan is de micro stutter in scrollen die met bxactions ontstond in het begin.

Al met al een zeer knappe start van samsung voor een persoonlijke assistent!

• ppeterr
Wat ik zeg, een zeer goede start van de samsung assistent :)

Het zal wel zeer lang duren voor het in nederlands is, als ze het volgend
jaar in nederlands voor elkaar krijgen, loopt het behoorlijk voor op
siri en google.

[ Voor 25% gewijzigd door ppeterr op 25-08-2017 16:22 ]

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Amazing, daar ik eerder iemand commentaar zag geven dat 'Bixby' alles laat zien/doet, laat deze video juist zien dat dit het kracht van Bixby is. Ik moest overigens wel bij een aantal bij 'hey siri' lachen toen 'siri' weigerde dienst te doen _/-\o_

Alleen blijft het voor personen, zoals ik, die de 'sis-klanken' niet kunnen uitspreken nog een uitdaging om 1. bixby op te roepen 2. te laten begrijpen wat ik bedoel :X

[ Voor 16% gewijzigd door beyazz06 op 25-08-2017 16:58 ]

• ppeterr
beyazz06 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:57:
[...]

Amazing, daar ik eerder iemand commentaar zag geven dat 'Bixby' alles laat zien/doet, laat deze video juist zien dat dit het kracht van Bixby is. Ik moest overigens wel bij een aantal bij 'hey siri' lachen toen 'siri' weigerde dienst te doen _/-\o_

Alleen blijft het voor personen, zoals ik, die de 'sis-klanken' niet kunnen uitspreken nog een uitdaging om 1. bixby op te roepen 2. te laten begrijpen wat ik bedoel :X
Ik ga vast iets zeggen wat je al weet, maar de optie om je stem te leren aan bixby
staat in de bixby instellingen. Misschien de moeite waard om daar eens te kijken,
en jouw "accent" eens iets overdreven mee te geven tijdens het "leren" van je stem.

ps: voor de vergeetachtigen onder ons, vanmiddag "remember where i parked my car" geprobeerd,
en werkt top!

• Gilb1
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-10-2023
Sinds kort kun je op de S8 onderaan het scherm de 3 opties (terug, alles sluiten etc.) vastzetten door middel van het puntje links. Wel zo handig in verschillende programma's zoals je mail etc.
Alleen dit vastzetten werk vaak maar voor even. Regelmatig moet ik dit opnieuw doen, heel irritant. Is dit herkenbaar en is er een oplossing voor?

• ppeterr
Gilb1 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:50:
Sinds kort kun je op de S8 onderaan het scherm de 3 opties (terug, alles sluiten etc.) vastzetten door middel van het puntje links. Wel zo handig in verschillende programma's zoals je mail etc.
Alleen dit vastzetten werk vaak maar voor even. Regelmatig moet ik dit opnieuw doen, heel irritant. Is dit herkenbaar en is er een oplossing voor?
joh :) ik vroeg mij al af waar dat puntje voor was (hoe suf he)

Ik ga het proberen en kijken of ik het zelfde ervaar!

• Gilb1
ppeterr schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:55:
[...]

joh :) ik vroeg mij al af waar dat puntje voor was (hoe suf he)

Ik ga het proberen en kijken of ik het zelfde ervaar!
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:55
Gilb1 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:50:
Het is nog niet in je opgekomen om in de settings bij navigation bar te kijken? ;)

• ppeterr
Gilb1 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:00:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
bij mij verdwijnt dus bij beide opties het balkje automatisch na een seconde ongeveer.

Ik heb toendertijd, in het begin wel een android adb (command line) commando doorgevoerd
om altijd de navigatie balk te laten verdwijnen.
@EOSfoto ik heb even jouw zeer uitgebreide objectieve (!!) review gelezen over de S8 hier op Tweakers.
Mijn complimenten...velen kunnen jouw review als voorbeeld nemen. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 25-08-2017 19:05 ]

• Gilb1
418O2 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:06:
[...]

Het is nog niet in je opgekomen om in de settings bij navigation bar te kijken? ;)
Top! Dank je :) Probleem opgelost.
Geert1976 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:04:
@EOSfoto ik heb even jouw zeer uitgebreide objectieve (!!) review gelezen over de S8 hier op Tweakers.
Mijn complimenten...velen kunnen jouw review als voorbeeld nemen. _/-\o_
Nogmaals dank!
Zoiets vind ik gewoon leuk om te doen, maar op Tweakers begint de lol er een beetje vanaf te gaan. Behalve dat ik het leuk vind om te doen is het natuurlijk ook leuk om te zien dat je artikel aandacht krijgt en het gewaardeerd wordt (jammer dat je ook altijd van kl..tzakken hebt die er dan maar een +1 voor geven). Dat is toch een beetje de waardering van het werk dat ik erin steek. Het is alleen jammer op Tweakers dat mensen zoals ik, eigenlijk helemaal overschaduwd worden door een klein groepje mensen (eigenlijk maar twee) die kennelijk in de elektronicabranche werkzaam zijn en iedere week 3 tot 4 (goede) reviews schrijven over verschillende producten. Alleen vraag ik mij wel af wat de waarde van die reviews is en in hoeverre ze alles ook zelf testen, want in de frequentie waarin er reviews geschreven worden, lijkt mij dat haast onmogelijk zonder tijd over te houden voor andere zaken. Maar ja, we zitten op Tweakers en bij een event dat ik laatst op het Tweakers HQ heb bijgewoond, ben ik tot de conclusie gekomen dat er heel wat freaks en nerds rondhangen op deze pagina. :Y
Als Samsung mij (met enige regelmaat) producten zou toesturen die ik een tijdje uitgebreid zou kunnen testen en dan (zonder kosten te maken) weer kon terugsturen, zou ik ook wel meer reviews schrijven, maar ik ga echt geen producten kopen om er reviews over te schrijven.
Verder ben ik nog een beetje van de generatie die iets koopt omdat ik het nodig heb of gewoon omdat ik er iets mee doe. Kopen, gewoon voor de heb, doe ik eigenlijk nooit want in dat geval, zijn er zaken waar ik mijn geld liever aan uitgeef.
Daarbij heb ik ook nog heel wat andere hobby's: fotografie en urban exploring (op deze webpagina), cardetailing (poetsen, polijsten en van bescherming voorzien van auto's), koken en onderhoud ik nog wat contacten die ik krijg door deze website die ik maakte nadat een ziekte bij mij gediagnosticeerd werd. Als ik naast mijn werk en andere hobby's nog wat tijd over hou, maak, onderhoud en pas ik ook nog websites van/voor anderen aan. Verder hang ik de laatste tijd nogal veel rond op de fora over de S8, maar dat was je waarschijnlijk ook al opgevallen.
Het klinkt ongelofelijk, maar ik heb ook nog een vaste relatie, beweeg ook nog regelmatig en hou zelfs nog tijd over om andere leuke dingen te doen. :Y)
nog even terugkomen op Adhell. De dev heeft , op aandringen van zijn leidinggevende/baas, zijn app Adhell uit de Google Play Store gehaald.
Deze dev is een medewerker van Samsung, wat toch redelijk opmerkelijk te noemen is.

Hij heeft een korte uitleg gegeven op Reddit, zal het hier citeren:

Hello guys. You may know me as Adhell developer.
People was writing me last two days about current status of the app. So I want to explain what happened. I will not to dive into details though.
"I have removed Adhell from public access on Github and unpublished it on Google Play because Samsung asked me to do it. I am Samsung employee by the way (so please mind your comments).
(Samsung policy: Knox SDKs was designed for B2B, not for B2C).
For those who already has Adhell it will still work.
I want to thank everybody who contributed to the project in anyway.
The community of Adhell was really-really active (never seen such support and activeness from regular users before and I wanted to keep up the work for you guys).
Many-many thanks. I bow in front all of you."

In een andere post geeft hij aan toch enigzins onder druk van Samsung, gevraagd dus zijn app terug te trekken uit de Play Store

Ofwel, Adhell werkt nog prima en is inmiddels als apk op de bekende sites te verkrijgen ;)
Geert1976 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:26:
nog even terugkomen op Adhell. De dev heeft , op aandringen van zijn leidinggevende/baas, zijn app Adhell uit de Google Play Store gehaald.
Deze dev is een medewerker van Samsung, wat toch redelijk opmerkelijk te noemen is.

Hij heeft een korte uitleg gegeven op Reddit, zal het hier citeren:

Hello guys. You may know me as Adhell developer.
People was writing me last two days about current status of the app. So I want to explain what happened. I will not to dive into details though.
"I have removed Adhell from public access on Github and unpublished it on Google Play because Samsung asked me to do it. I am Samsung employee by the way (so please mind your comments).
(Samsung policy: Knox SDKs was designed for B2B, not for B2C).
For those who already has Adhell it will still work.
I want to thank everybody who contributed to the project in anyway.
The community of Adhell was really-really active (never seen such support and activeness from regular users before and I wanted to keep up the work for you guys).
Many-many thanks. I bow in front all of you."

In een andere post geeft hij aan toch enigzins onder druk van Samsung, gevraagd dus zijn app terug te trekken uit de Play Store

Ofwel, Adhell werkt nog prima en is inmiddels als apk op de bekende sites te verkrijgen ;)
Persoonlijk denk ik dat het meer was dan een vraag van zijn leidinggevende (of hebben ze in de VS nog bazen?).

Er zijn wel meer medewerkers van Samsung die (al dan niet met daar ruchtbaarheid aan te geven) op verschillende fora actief zijn, maar daaraan zit natuurlijk altijd een risico verbonden. De kruik gaat zo lang te water, totdat hij barst. Zelf ben ik ook wel altijd voorzichtig met wat en hoe ik dingen omschrijf met zaken waarvan ik wetenschap heb, die anderen niet hebben of behoren te hebben. Als je daarmee niet voorzichtig bent kun je zo een geheimhoudingsplicht schenden en sta je op straat.
Adhell was een fijne app, maar ik ben wel benieuwd of de ontwikkelaar nog verder gaat met het onderhouden ervan, anders zal er toch een moment komen waarop de app onbruikbaar wordt of niet meer dat doet, wat ze zou moeten doen.

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
http://doc.samsungmobile.com/SM-G950F/PHN/doc.html

Zojuist een update ontvangen, enig ervaring wat er veranderd?
Toen ik dit nieuwsbericht zag, viel ik toch wel een beetje van de stoel: de J7 krijgt wel een dubbele camera. Op die manier geloof ik toch wel in een S8 Plus, maar blijft het een beetje vreemd dat de S8 die niet gekregen heeft.

• Garret1410
EOSfoto schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 07:56:
[...]

Nogmaals dank!
Zoiets vind ik gewoon leuk om te doen, maar op Tweakers begint de lol er een beetje vanaf te gaan. Behalve dat ik het leuk vind om te doen is het natuurlijk ook leuk om te zien dat je artikel aandacht krijgt en het gewaardeerd wordt (jammer dat je ook altijd van kl..tzakken hebt die er dan maar een +1 voor geven).
Als ik je goed begrijp vind je een +1 niet voldoende. Ik geef zelden punten. Of ik weet niet hoe het werkt want elke pluspunt is toch mooi meegenomen of zie ik dat verkeerd.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Garret1410 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:08:
[...]

Als ik je goed begrijp vind je een +1 niet voldoende. Ik geef zelden punten. Of ik weet niet hoe het werkt want elke pluspunt is toch mooi meegenomen of zie ik dat verkeerd.
Een +1 haalt het gemiddelde naar beneden... Op het moment dat iemand (overtuigend) een +2/3 review schrijft dan zijn +1tjes weinig motiverend.
Pagina: 1 ... 54 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support