Misschien een optie voor de crew bij Tweakers.net om het systeem van ‘plussen/minnen’ af te schaffen en een ‘hartje' ervoor in plaats te gebruiken. Ik geef (ook maar) een suggestie aan. Goed, dit is offtopic, dus laten we maar weer ontopic gaan, nietwaar!?Chris.nl schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:25:
[...]
Een +1 haalt het gemiddelde naar beneden... Op het moment dat iemand (overtuigend) een +2/3 review schrijft dan zijn +1tjes weinig motiverend.
--
[ Voor 100% gewijzigd door _Bailey_ op 26-08-2017 17:52 ]
Garret1410 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:08:
[...]
Als ik je goed begrijp vind je een +1 niet voldoende. Ik geef zelden punten. Of ik weet niet hoe het werkt want elke pluspunt is toch mooi meegenomen of zie ik dat verkeerd.
Het hele modsysteem heeft niks te maken met plakkertjes van de juffrouw, maar het is ooit bedacht om het kaf van het koren te scheiden in reacties en reviews.Geert1976 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:31:
[...]
Een hartje? Tis hier toch geen Facebook of Hyves?![]()
Door het systeem op de juiste wijze toe te passen kun je snel reviews en reacties vinden die er toe doen of die juist een verdieping geven op het artikel.
De laatste jaren begint het steeds meer een middel te worden om te trollen of om te laten merken als je het eens of juist oneens bent met een reactie.
Als je op de waarderingen klikt (mis je een modstatus hebt) zie je meteen wat het betekent. Je kunt mijn review alles behalve oppervlakkig noemen.
Mensen steken veel tijd in dergelijke reviews en je hoeft het niet te beoordelen, maar als je het doet, doe het dan fatsoenlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Peatsmoke op 26-08-2017 15:58 ]
wat 'n stumperd ik...geef ik commentaar op jouw review over de telefoon, vergeet ik te plussenEOSfoto schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:52:
[...]
[...]
Het hele modsysteem heeft niks te maken met plakkertjes van de juffrouw, maar het is ooit bedacht om het kaf van het koren te scheiden in reacties en reviews.
Door het systeem op de juiste wijze toe te passen kun je snel reviews en reacties vinden die er toe doen of die juist een verdieping geven op het artikel.
De laatste jaren begint het steeds meer een middel te worden om te trollen of om te laten merken als je het eens of juist oneens bent met een reactie.
Als je op de waarderingen klikt (mis je een modstatus hebt) zie je meteen wat het betekent. Je kunt mijn review alles behalve oppervlakkig noemen.
Mensen steken veel tijd in dergelijke reviews en je hoeft het niet te beoordelen, maar als je het doet, doe het dan fatsoenlijk.
Sorry, alsnog gedaan!
Heb je +3 gegevenEOSfoto schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:52:
[...]
[...]
Het hele modsysteem heeft niks te maken met plakkertjes van de juffrouw, maar het is ooit bedacht om het kaf van het koren te scheiden in reacties en reviews.
Bedankt, maar daar gaat het mij niet om, maar het is zo zielig om daar een +1 voor te geven.
In de reacties op artikelen ben ik het ook niet altijd eens met zaken, maar als het een toevoeging is op een artikel of een must read, dan geef ik daar ook gewoon een +2 of +3 voor.
Nu weer ontopic over de S8
In de reacties op artikelen ben ik het ook niet altijd eens met zaken, maar als het een toevoeging is op een artikel of een must read, dan geef ik daar ook gewoon een +2 of +3 voor.
Nu weer ontopic over de S8
Oké wist ik niet. Dacht dat het gewoon een optel som was van punten.Chris.nl schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:25:
[...]
Een +1 haalt het gemiddelde naar beneden... Op het moment dat iemand (overtuigend) een +2/3 review schrijft dan zijn +1tjes weinig motiverend.
Dit is overigens wat mij momenteel weerhoudt om een S8 te nemen, daar de andere merken inmiddels met twee camera's werken heeft samsung bij de S8 gekozen om eea softwarematig op te lossen.EOSfoto schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:49:
Toen ik dit nieuwsbericht zag, viel ik toch wel een beetje van de stoel: de J7 krijgt wel een dubbele camera. Op die manier geloof ik toch wel in een S8 Plus, maar blijft het een beetje vreemd dat de S8 die niet gekregen heeft.
Ik wacht in ieder geval nog even af met het vervangen van mijn huidige toestel, wie weet wat de toekomst ons gaat brengen!
Heb de S8 nu een week en zo af en toe wil de camera aan de achterkant niet scherpstellen. Heb op internet gelezen dat dit wel vaker voorkomt en dat schudden van het toestel kan helpen. Hier werkt dat idd ook. Maar voor een telefoon van deze prijs vind ik dit eigenlijk niet acceptabel. Wat is de ervaring hier met dit issue?
Zelf heb ik nog geen ervaring met dit issue, maar ik denk dat elke S8 hier last van heeft en dat het te maken heeft met de hardware die gebruikt wordt. De cameramodule is voorzien van een beweegbare lens, die kennelijk onder bepaalde omstandigheden vast gaat zitten. Het rammelen zorgt ervoor dat het objectief weer vrij komt en scherp kan stellen. Zoals je in onderstaande video kunt zien, werkt de beeldstabilisatie kennelijk altijd, los van het feit of je de camera gebruikt of niet.GoEV6 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 06:23:
Heb de S8 nu een week en zo af en toe wil de camera aan de achterkant niet scherpstellen. Heb op internet gelezen dat dit wel vaker voorkomt en dat schudden van het toestel kan helpen. Hier werkt dat idd ook. Maar voor een telefoon van deze prijs vind ik dit eigenlijk niet acceptabel. Wat is de ervaring hier met dit issue?
Ik ben het met je eens dat dit eigenlijk niet mag gebeuren met een telefoon, eigenlijk zelfs ongeacht de prijsklasse. Waarom Samsung ervoor gekozen heeft om de optische stabilisatie altijd te laten werken is mij evenwel een raadsel, want dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van dit fenomeen.
[ Voor 3% gewijzigd door Peatsmoke op 27-08-2017 08:24 ]
Dank voor je reactie en uitleg. Dus volgens jou zou elke S8 met dit probleem te maken kunnen krijgen? Jij hebt er zelf geen last van geef je aan. Ik ga toch maar even contact leggen met de leverancier.EOSfoto schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 08:24:
[...]
Zelf heb ik nog geen ervaring met dit issue, maar ik denk dat elke S8 hier last van heeft en dat het te maken heeft met de hardware die gebruikt wordt. De cameramodule is voorzien van een beweegbare lens, die kennelijk onder bepaalde omstandigheden vast gaat zitten. Het rammelen zorgt ervoor dat het objectief weer vrij komt en scherp kan stellen. Zoals je in onderstaande video kunt zien, werkt de beeldstabilisatie kennelijk altijd, los van het feit of je de camera gebruikt of niet.
[video]
Ik ben het met je eens dat dit eigenlijk niet mag gebeuren met een telefoon, eigenlijk zelfs ongeacht de prijsklasse. Waarom Samsung ervoor gekozen heeft om de optische stabilisatie altijd te laten werken is mij evenwel een raadsel, want dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van dit fenomeen.
Er is geen hard bewijs voor die stelling, maar ik denk (op basis van wat ik over camera's weet) dat dit gewoon een issue is dat (onder de juiste, of juist verkeerde) omstandigheden bij alle toestellen kan gebeuren die voorzien zijn van die cameramodule.GoEV6 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 08:28:
[...]
Dank voor je reactie en uitleg. Dus volgens jou zou elke S8 met dit probleem te maken kunnen krijgen? Jij hebt er zelf geen last van geef je aan. Ik ga toch maar even contact leggen met de leverancier.
Het zou zeker niet mogen gebeuren en ik denk dat er gewoon iets mis is met de module of juist teveel correctie toestaat waardoor het objectief op plekken komt waar het niet meer mag komen (omdat het daar vast blijft zitten) of gewoon een productiefout. Tot het moment dat Samsung er zelf iets over zegt (wat ze wss niet zullen doen omdat dan iedereen met een S8 er opeens last van heeft en een reparatie/modificatie wil), blijft dat gissen.
@beyazz06 Laat je door die dubbele camera niet weerhouden om een S8 te kopen. Een dubbele camera is in mijn ogen nog steeds een gimmick die binnen de kortste keren weer verdwijnt. Samsung is op de hypetrain gesprongen om geen verkopen kwijt te raken aan de concurrentie. De camera die in de S8 (+) zit is al een van de beste, zo niet de beste, op de markt. De tweede camera wordt in de meeste gevallen gebruikt om een effect aan de hoofdcamera toe te voegen meer niet.
@GoEV6 Ik heb een S8 Plus en hier nog nooit last van gehad. Ik ben wel benieuwd of dit zich nu alleen voordoet bij de S8 en niet bij de S8 Plus.
@GoEV6 Ik heb een S8 Plus en hier nog nooit last van gehad. Ik ben wel benieuwd of dit zich nu alleen voordoet bij de S8 en niet bij de S8 Plus.
"When you grow up your heart dies"
Vanochtend even een schrik moment gehad. De wekker ging van mijn S8 met een nieuwe toon. Slaapwandelend naar mijn bureau waar de telefoon in de oplader lag. Begint bixby tegen mij te praten.
Goodmorning ....,
Today will be a sunny day with some clouds coming. Here are the latest news updates
Trump blablabla
Floyd blablabla
Wist niet wat mij overkwam haha. Wel erg gaaf om zo wakker te worden, nu heb ik er zin in dat Nederlandse ondersteuning komt!
Goodmorning ....,
Today will be a sunny day with some clouds coming. Here are the latest news updates
Trump blablabla
Floyd blablabla
Wist niet wat mij overkwam haha. Wel erg gaaf om zo wakker te worden, nu heb ik er zin in dat Nederlandse ondersteuning komt!
Als de tweede lens / camera een optische zoom heeft, voegt het zeker wel (heel veel) toe.sjaool schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:03:
@beyazz06 Laat je door die dubbele camera niet weerhouden om een S8 te kopen. Een dubbele camera is in mijn ogen nog steeds een gimmick die binnen de kortste keren weer verdwijnt. Samsung is op de hypetrain gesprongen om geen verkopen kwijt te raken aan de concurrentie. De camera die in de S8 (+) zit is al een van de beste, zo niet de beste, op de markt. De tweede camera wordt in de meeste gevallen gebruikt om een effect aan de hoofdcamera toe te voegen meer niet.
Digitale zoom vergroot enkel de pixels en daarmee gaat heel veel detail verloren.
Het verschil zie je duidelijk bij onderstaande illustratie:

De camera van de S8(+) is prima voor een smartphone, zolang je maar niet gaat inzoomen, want dan wordt het al snel matig en slecht (bij maximaal zoom).
[ Voor 7% gewijzigd door Peatsmoke op 27-08-2017 14:47 ]
@EOSfoto Dat is ook de enige reden. Maar de meeste tweede camera's hebben een lagere aantal megapixel en dan wordt het vaak puur voor de bokeh gebruikt. Ik denk dat de tweede camera dan ook vrij snel weer verdwijnt.
Dat is één reden, zeker niet de enige. En kwaliteitsverschil is best aanzienlijk, zelfs al is de 2e camera wat minder pixels (wat bij de Note 8 niet het geval is).sjaool schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:48:
@EOSfoto Dat is ook de enige reden. Maar de meeste tweede camera's hebben een lagere aantal megapixel en dan wordt het vaak puur voor de bokeh gebruikt. Ik denk dat de tweede camera dan ook vrij snel weer verdwijnt.
Een andere interessante bij de Note 8 is dat je met 1 druk op de knop 2 foto's met 2 verschillende kijkhoeken hebt gemaakt.
Zelf denk ik niet dat de tweede camera snel zal verdwijnen, juist eerder dat het ook bij de goedkopere telefoons gemeengoed gaat worden.
The devil is in the details.
Voor de bokeh? Bokeh is de manier waarop een objectief de achtergrond laat vervagen bij een groot diafragma.
Ik neem aan dat je de scherptediepte bedoelt?
Aangezien de sensors toch al te klein zijn (behalve als je op 30 cm van het hoofdonderwerp zit) om natuurlijke scherptediepte te creëren, wordt dat softwarematig gedaan. Helaas zijn die technieken ook nog steeds niet zoals ze zijn moeten en zie je dat ook altijd wel.
Ik denk dat het juist geen hype is, die over zal waaien, maar juist een blijvertje omdat het de tekortkomingen van enkele camera met digitale zoom, juist helemaal opvangt.
De smartphone wordt steeds meer een al-in-one ding en veel mensen nemen nu nog juist een compactcamera mee omdat die zoom veel beter is.
Aangezien de sensors toch al te klein zijn (behalve als je op 30 cm van het hoofdonderwerp zit) om natuurlijke scherptediepte te creëren, wordt dat softwarematig gedaan. Helaas zijn die technieken ook nog steeds niet zoals ze zijn moeten en zie je dat ook altijd wel.
Ik denk dat het juist geen hype is, die over zal waaien, maar juist een blijvertje omdat het de tekortkomingen van enkele camera met digitale zoom, juist helemaal opvangt.
De smartphone wordt steeds meer een al-in-one ding en veel mensen nemen nu nog juist een compactcamera mee omdat die zoom veel beter is.
Om de bokeh van een kleinere scherptediepte na te bootsen via software worden beide lenzen gebruikt, dat bedoelt 'ie misschienEOSfoto schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 15:03:
Voor de bokeh? Bokeh is de manier waarop een objectief de achtergrond laat vervagen bij een groot diafragma.
Bokeh is de kwaliteit van de onscherpte van de achtergrond. Het is een beetje een vaag begrip en wordt ook vaak verkeerd uitgelegd. Maar ik bedoelde inderdaad het nabootsen ervan en dus niet de scherptediepte want dat is iets totaal anders.EOSfoto schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 15:03:
Herkent iemand het probleem dat de helderheid van het scherm soms vanzelf naar donker gaat? Dit komt met name voor als ik met de telefoon in een donkere ruimte kom, juist de plek waar het scherm juist helderder zou moeten zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Gilb1 op 27-08-2017 18:20 ]
Automatische helderheid zal aanstaan en dan wordt het scherm inderdaad donkerder als het omgevingslicht minder wordt (tegen lasogenGilb1 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:19:
Herkent iemand het probleem dat de helderheid van het scherm soms vanzelf naar donker gaat? Dit komt met name voor als ik met de telefoon in een donkere ruimte kom, juist de plek waar het scherm juist helderder zou moeten zijn.
Het doet dus precies wat het moet doen.
[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 27-08-2017 18:22 ]
Als je in een donkere ruimte komt wil je juist niet dat je scherm helderder wordtGilb1 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:19:
Ik kan hem morgen ruilen voor een nieuwe. Ga er maar vanuit dat die zonder problemen werkt.GoEV6 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 08:28:
[...]
Dank voor je reactie en uitleg. Dus volgens jou zou elke S8 met dit probleem te maken kunnen krijgen? Jij hebt er zelf geen last van geef je aan. Ik ga toch maar even contact leggen met de leverancier.
Nu de Note uit is, vraag ik me af of er eindelijk nieuwe dynamische/infinity wallpapers ook naar de S8 komen.
En die edge optie om 2 apps tegelijk te openen...muhda schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:09:
Nu de Note uit is, vraag ik me af of er eindelijk nieuwe dynamische/infinity wallpapers ook naar de S8 komen.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Zag op XDA wel dat er een backport is gedaan van alle apps etc van de Note 8. Moet je wel custom rom hebben wil je er gebruik van maken.
Je hoeft geen custom rom te hebben, maar wel root access en dan is knox tripped:Pukson schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:47:
Zag op XDA wel dat er een backport is gedaan van alle apps etc van de Note 8. Moet je wel custom rom hebben wil je er gebruik van maken.
Note8 Apps for any Samsung device and any Stock ROM rooted running Android 7.0+
Ik heb een probleempje met de kaarten in Bixby Home. Als ik een alarm zet zou dit normaal gezien als een kaart moeten weergegeven worden maar hij doet het niet meer. Ik heb al geprobeerd om alle alarmen te verwijderen en te herstarten. Ook heb ik alle kaarten al afgezet en de nodige weer aangezet. Nog steeds geen resultaat.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
En als je in de Bixby instellingen -> Kaarten de alarm klok een keer uit/aan zet?ikbenben schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:03:
Ik heb een probleempje met de kaarten in Bixby Home. Als ik een alarm zet zou dit normaal gezien als een kaart moeten weergegeven worden maar hij doet het niet meer. Ik heb al geprobeerd om alle alarmen te verwijderen en te herstarten. Ook heb ik alle kaarten al afgezet en de nodige weer aangezet. Nog steeds geen resultaat.
PSN: Maichel
De Galaxy S8 heeft best een impressive camera.
Heb bij de mijne ZeroCamera Mod erop gezet zodat 4K filmen naar 62Mbit/s wordt opgeschroefd.
De stabilisatie is ook impressive te noemen.
Voor de beeldvorming (pun intended); Dit was op Gamescom afgelopen weekend, terwijl ik van alle kanten werd geduwd/geraakt door mensen die probeerden langs me heen te komen. In werkelijkheid bewoog de telefoon dus behoorlijk, wat je nauwelijks terug ziet in de video. Alleen jammer dat YouTube de kwaliteit wat verziekt...
Ook staat HDR aan in 4K modus.
MediaInfo.
Heb bij de mijne ZeroCamera Mod erop gezet zodat 4K filmen naar 62Mbit/s wordt opgeschroefd.
Voor de beeldvorming (pun intended); Dit was op Gamescom afgelopen weekend, terwijl ik van alle kanten werd geduwd/geraakt door mensen die probeerden langs me heen te komen. In werkelijkheid bewoog de telefoon dus behoorlijk, wat je nauwelijks terug ziet in de video. Alleen jammer dat YouTube de kwaliteit wat verziekt...
MediaInfo.
[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 28-08-2017 17:31 ]
Wow. Wat ziet dat er gelikt uit zeg. Ik zag dat er ook een app was vrijgegeven. Doet die hetzelfde? Of is flashen nodig?Zorian schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:31:
De Galaxy S8 heeft best een impressive camera.
MediaInfo.
Het gedeelte dat je flashed mod al een deel van je cam waardoor HDR in 4K o.a. mogelijk wordt.Ryan_ schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:01:
[...]
Wow. Wat ziet dat er gelikt uit zeg. Ik zag dat er ook een app was vrijgegeven. Doet die hetzelfde? Of is flashen nodig?
De app schroeft daarbij de bitrates e.d. omhoog.
Thanks! Rooten is helaas wel nodig zag ik. Logisch ook maar daar wacht ik nog even meeZorian schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:02:
[...]
Het gedeelte dat je flashed mod al een deel van je cam waardoor HDR in 4K o.a. mogelijk wordt.
De app schroeft daarbij de bitrates e.d. omhoog.
Automatische helderheid doet strikt genomen misschien wat het moet doen, maar doet het heel extreem met erg grote stappen. Hij staat bij mij meestal op eenderde. In de zon gaat-ie *altijd* automatisch naar de extreemste stand, terwijl ik ook dan eenderde, maar aangepast naar wat mee zon, prima vind, dus zet ik hem handmatig terug. De automatische helderheid op mijn Sony Xperia Z3 Compact vond ik veel beter en kostte me minder handmatig ingrijpen én minder batterij.tozzke schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:21:
[...]
Automatische helderheid zal aanstaan en dan wordt het scherm inderdaad donkerder als het omgevingslicht minder wordt (tegen lasogen) en feller als er veel omgevingslicht is (om het scherm überhaupt te kunnen lezen).
Het doet dus precies wat het moet doen.
Ik vind de automatische helderheid dus slecht geïmplememteerd en handmatige helderheid toch te veel gedoe.
Ook al geprobeerd. Heb het zelfs al geprobeerd door alles uit te zetten en dan weer de nodige te selecteren.Maichel schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:24:
[...]
En als je in de Bixby instellingen -> Kaarten de alarm klok een keer uit/aan zet?
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Opmerking hierboven over automatisch helderheid kan ik mij wel in vinden, hij gaat veel te vlot naar max helderheid. Ook bij de iPhone is dit beter geregeld, daar gaat het automatisch maar kun je hem wel handmatig terugzetten.
Ik heb mijn S8 nu ook handmatig op +/- 1/3 helderheid staan.
Gisteren tijdens het Netflixen begon Bixby ineens terug te praten, hij kon het niet helemaal goed verstaan maar het is dus blijkbaar erg gevoelig
Ik heb mijn S8 nu ook handmatig op +/- 1/3 helderheid staan.
Gisteren tijdens het Netflixen begon Bixby ineens terug te praten, hij kon het niet helemaal goed verstaan maar het is dus blijkbaar erg gevoelig
Vraagje, ik zit er al een tijdje mee te klooien. Als ik een mooie zwarte achtergrond doe zoals deze.
Where can I get this kind of wallpaper for my S8 Plus
https://www.reddit.com/r/...d_of_wallpaper_for_my_s8/
Het probleem wat ik dan heb is dat eigenlijk net onder de status bar niet egaal zwart is maar beetje een grijs achtige tint zo'n halve cm. Bekijk ik hem in mijn gallery dan is het wel helemaal zwart. Meerdere mensen hier last van? Is hier een fix voor?
Where can I get this kind of wallpaper for my S8 Plus
https://www.reddit.com/r/...d_of_wallpaper_for_my_s8/
Het probleem wat ik dan heb is dat eigenlijk net onder de status bar niet egaal zwart is maar beetje een grijs achtige tint zo'n halve cm. Bekijk ik hem in mijn gallery dan is het wel helemaal zwart. Meerdere mensen hier last van? Is hier een fix voor?
er staat in de Galaxy Store een update klaar voor de Edge Screen Lightning (notificaties). Dit is een nieuwe update voor deze dienst die standaard in de Note 8 staat.
Je kan nu helemaal los gaan
met kleurtjes en hoe wijd je ze wil hebben op je scherm e.d. Mooi om te zien dat er nu al een feauture van de Note 8 overkomt naar de S8 (Plus).
Nu hopelijk ook snel die mogelijkheid om in 1 tik 2 apps in multi tasking / AppSwitcher te krijgen. Dat vind ik persoonlijk wel heel gaaf gedaan in die Note 8
Je kan nu helemaal los gaan
Nu hopelijk ook snel die mogelijkheid om in 1 tik 2 apps in multi tasking / AppSwitcher te krijgen. Dat vind ik persoonlijk wel heel gaaf gedaan in die Note 8
Dat is de reden dat ik bij mij de Bixby voice wakeup heb uitgezet. Hij ging bij mij continu af.B-Real schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:53:
Edge Lightning update kreeg ik gisteren ook, maar wist nog niet dat je daar nu ook dingen in aan kon passen. Geinig!
Bixby werkt best aardig, wel even wennen om dat allemaal in het engels te doen maar wat ik er tot nu toe van gemerkt heb is dat het best uitgebreid is en dat er zeker een lerend effect in zit. Doen ze goed!
Ik heb als Samsung/Android beginner ook nog een vraagje. Het Samsung toetsenbord bevalt prima, maar ik erger mij echt kapot aan de Samsung emoji's. Zijn deze te vervangen voor de standaard Whatsapp emoji's?
Nu weet ik dat bij het typen in Whatsapp je links in het tekstvak wel de optie hebt voor de "normale" emoji's, mits je de telefoon rechtop houdt. Als je, zoals ik, vaak je telefoon horizontaal vast hebt lukt dat niet.
Ik wil eigenlijk de "normale" emoji's op de plek van de Samsung emoji's op het toetsenbord hebben.
Kortom, zijn de Samsung emoji's eruit te slopen/te vervangen? Moet ik daar een emoji app voor downloaden of een heel nieuw toetsenbord? En zo ja welke, de keuze is reuze in de playstore namelijk
Bixby werkt best aardig, wel even wennen om dat allemaal in het engels te doen maar wat ik er tot nu toe van gemerkt heb is dat het best uitgebreid is en dat er zeker een lerend effect in zit. Doen ze goed!
Ik heb als Samsung/Android beginner ook nog een vraagje. Het Samsung toetsenbord bevalt prima, maar ik erger mij echt kapot aan de Samsung emoji's. Zijn deze te vervangen voor de standaard Whatsapp emoji's?
Nu weet ik dat bij het typen in Whatsapp je links in het tekstvak wel de optie hebt voor de "normale" emoji's, mits je de telefoon rechtop houdt. Als je, zoals ik, vaak je telefoon horizontaal vast hebt lukt dat niet.
Ik wil eigenlijk de "normale" emoji's op de plek van de Samsung emoji's op het toetsenbord hebben.
Kortom, zijn de Samsung emoji's eruit te slopen/te vervangen? Moet ik daar een emoji app voor downloaden of een heel nieuw toetsenbord? En zo ja welke, de keuze is reuze in de playstore namelijk
Ik heb het ook en krijg de kaart ook niet meer terug. Gekke is dat ik las dat hier iemand was die schijnbaar bij het wekken een heel verhaal van Bixby krijgt, maar ook dat heb ik niet en zou ik best eens willen testen..ikbenben schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:38:
[...]
Ook al geprobeerd. Heb het zelfs al geprobeerd door alles uit te zetten en dan weer de nodige te selecteren.
Heb het hier maar 1 keer gehad toen de telefoon op de bijrijdersstoel lag als navigatiedienst en ik ook de muziek op standje mobiele disco had staan. Ergens vond ie blijkbaar de woorden 'hi bixby' terug in 1 of ander liedje.sjaool schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:15:
[...]
Dat is de reden dat ik bij mij de Bixby voice wakeup heb uitgezet. Hij ging bij mij continu af.
Idem hier, vriend van mij heeft het ook. Dus het is wel een vrij vaak voorkomend probleem.GoEV6 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 06:23:
Inderdaad even schudden en het is opgelost, maar het hoort niet dat ben ik met je eens.
Ik krijg net een melding voor een update met o.a. verbeterde automatische helderheidsinstelling... ja dat mag ook wel. Die werkt echt voor geen meter bij mij en moet ik steeds handmatig kalibreren. Ben benieuwd.
waar kan ik deze update terugvinden? Ik heb namelijk net al mijn updates weer gechecked....niks! helaasW84 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:36:
Ik krijg net een melding voor een update met o.a. verbeterde automatische helderheidsinstelling...
In de Samsung apps app bij my appsGeert1976 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:41:
[...]
waar kan ik deze update terugvinden? Ik heb namelijk net al mijn updates weer gechecked....niks! helaas
ja, das het vreemde...daar had ik 3 updates, 1 voor de Gallerij, 1 voor Calculator en 1 voor de Edge Screen notificaties.
Maar niets wat beteft die Helderheid
wellicht later.....
thanks
Hier ook geen update voor de helderheid(s8+). Wel voor een aantal andere apps, waar ik overigens geen notificatie voor heb gekregen. Terwijl automatisch updaten via wifi aanstaat.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ik zie niets staan tussen mijn apps dat verband houd met automatische helderheid. Hoe wordt het genoemd in de apps zodat ik het kan zoeken?W84 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:36:
Ik krijg net een melding voor een update met o.a. verbeterde automatische helderheidsinstelling... ja dat mag ook wel. Die werkt echt voor geen meter bij mij en moet ik steeds handmatig kalibreren. Ben benieuwd.
Dat is een setting in BixbyJDL15 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:18:
[...]
Ik heb het ook en krijg de kaart ook niet meer terug. Gekke is dat ik las dat hier iemand was die schijnbaar bij het wekken een heel verhaal van Bixby krijgt, maar ook dat heb ik niet en zou ik best eens willen testen..
Ik hoop wel dat ik die kaart terug krijg. Op zich is het geen drama maar ik wil gewoon dat alles werkt zoals het hoort. Misschien dat ik nog eens kan proberen om de Bixby updates te verwijderen en te herinstalleren.
[ Voor 10% gewijzigd door ikbenben op 29-08-2017 12:45 ]
@W84 Meldt volgende keer even waar je die update gehad hebt...Geert1976 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:46:
[...]
ja, das het vreemde...daar had ik 3 updates, 1 voor de Gallerij, 1 voor Calculator en 1 voor de Edge Screen notificaties.
Maar niets wat beteft die Helderheid
wellicht later.....
thanks
cc: @418O2 @kendo @ikbenben
[ Voor 12% gewijzigd door henklbr op 29-08-2017 13:30 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Thanks Henk! Die update had ik al 'n tijdje. Via jouhenklbr schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:28:
[...]
@W84 Meldt volgende keer even waar je die update gehad hebt...
cc: @418O2 @kendo @ikbenben
[afbeelding]
Die update had ik al een aantal dagen geleden. De Edge lighting update kreeg ik pas toen ik de edge display settings opende. En de updates voor de Samsung apps, pas toen ik de store opende.
[ Voor 20% gewijzigd door kendo op 29-08-2017 14:35 ]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Net ook de update geïnstalleerd, nu komt m'n S8 regelmatig heel traag/slecht uit standby. Heel vervelend. Opnieuw opstarten haalt niks uit.
Hoe bedoel je traag? Duurt het lang voordat je de unlock opties krijgt? Welke unlock opties gebruik je?Lexo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:16:
Net ook de update geïnstalleerd, nu komt m'n S8 regelmatig heel traag/slecht uit standby. Heel vervelend. Opnieuw opstarten haalt niks uit.
De telefoon reageert nergens op. Vingerafdruk scanner geeft geen resultaat, home button niet, standby knop ook niet.
In mijn ongeduld ga ik dan overal op drukken en ineens is ie uit standby en unlocked. Zal de volgende keer beginnen met de vingerafrukscanner en dan wachten.
In mijn ongeduld ga ik dan overal op drukken en ineens is ie uit standby en unlocked. Zal de volgende keer beginnen met de vingerafrukscanner en dan wachten.
Wis je cache (via knoppen), helpt ook regelmatig.
Waarom krijg ik die update dan zo laat?!
Ik kreeg er bij mijn S8+ (gekocht 17 april) een aantal weken geleden ook ineens last van, uit het niets gewoon. Steeds schudden (wat op zich wel hielp) vond ik dus echt geen optie voor zo'n high end toestel als dit. Heb m na terugkomst van vakantie meteen ter reparatie opgestuurd via Coolblue (via Samsung kan ook trouwens). Je bent hem dan een paar dagen tot n week kwijt. Het camera gedeelte is geheel vervangen. Het euvel lijkt idd verholpen maar heb toestel pas een paar dagen terug. Wanneer het weer gebeurt gaat ie weer terug voor reparatie...GoEV6 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 06:23:
Welke knoppen combinatie ook alweer om de cach te wissen?W84 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:22:
Wis je cache (via knoppen), helpt ook regelmatig.
Dank!
Ik heb bij Coolblue een nieuw toestel gekregen. Hij was ook pas 1 week oud dus zonder gedoe een nieuwe. Deze werkt prima gelukkigpenscup62 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:58:
[...]
Ik kreeg er bij mijn S8+ (gekocht 17 april) een aantal weken geleden ook ineens last van, uit het niets gewoon. Steeds schudden (wat op zich wel hielp) vond ik dus echt geen optie voor zo'n high end toestel als dit. Heb m na terugkomst van vakantie meteen ter reparatie opgestuurd via Coolblue (via Samsung kan ook trouwens). Je bent hem dan een paar dagen tot n week kwijt. Het camera gedeelte is geheel vervangen. Het euvel lijkt idd verholpen maar heb toestel pas een paar dagen terug. Wanneer het weer gebeurt gaat ie weer terug voor reparatie...
Heb dat ook één keer gehad met mijn S8. Gelukkig tot nu toe niet meer teruggekeerd. *klopt af*penscup62 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:58:
[...]
Ik kreeg er bij mijn S8+ (gekocht 17 april) een aantal weken geleden ook ineens last van, uit het niets gewoon. Steeds schudden (wat op zich wel hielp) vond ik dus echt geen optie voor zo'n high end toestel als dit. Heb m na terugkomst van vakantie meteen ter reparatie opgestuurd via Coolblue (via Samsung kan ook trouwens). Je bent hem dan een paar dagen tot n week kwijt. Het camera gedeelte is geheel vervangen. Het euvel lijkt idd verholpen maar heb toestel pas een paar dagen terug. Wanneer het weer gebeurt gaat ie weer terug voor reparatie...
Ik heb zojuist de update voor edge lightning geinstalleerd en ingesteld dat ie altijd moet werken. Alleen als scherm uitstaat en Always on display werkt zie ik geen edge light?Geert1976 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:13:
er staat in de Galaxy Store een update klaar voor de Edge Screen Lightning (notificaties). Dit is een nieuwe update voor deze dienst die standaard in de Note 8 staat.
Je kan nu helemaal los gaanmet kleurtjes en hoe wijd je ze wil hebben op je scherm e.d. Mooi om te zien dat er nu al een feauture van de Note 8 overkomt naar de S8 (Plus).
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Samsung staat dat alleen maar toe in hun eigen apps als bijvoorbeeld Berichtenflexje schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:22:
[...]
Ik heb zojuist de update voor edge lightning geinstalleerd en ingesteld dat ie altijd moet werken. Alleen als scherm uitstaat en Always on display werkt zie ik geen edge light?
Verwijderd
Is er al een alternatief om Bixby volledig uit te zetten in plaats van Package Disabler Pro? Ik word knettergek van Bixby. Hij gaat uit zichzelf bellen in je broekzak of muziek afspelen ondanks het schermslot. Als dat knopje wordt ingedrukt is gelijk Bixby actief en wordt er van alles geactiveerd in je broekzak.
Nee hoor: ook bv "WhatsApp"...Geert1976 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:49:
[...]
Samsung staat dat alleen maar toe in hun eigen apps als bijvoorbeeld Berichten
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ook met het volledige scherm uit en gelocked?
Wow, nice! Dan ben je 1 van de weinige wereldwijd bij wie dat gelukt is volgens mij
Er is een update voor de Phone-app..
Volgens beschrijving kun je stickers verzenden..
Iemand al ontdekt hoe dat werkt.?
Waar lees je dat dit mogelijk is? Lijk mij nl sterk dat dit kan, want dat werkt niet met het GSM-protocol, maar zou op zijn minst met MMS moeten werken. MMS is nu al door KPN ten grave gedragen en ik verwacht dat er nog meer providers volgen._Nick__ schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:32:
Er is een update voor de Phone-app..
Er is ook een nieuwe versie voor TouchWiz, sinds vandaag...
Even Edge lighting updaten via Galaxy app storeGeert1976 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:55:
[...]
Ook met het volledige scherm uit en gelocked?
Wow, nice! Dan ben je 1 van de weinige wereldwijd bij wie dat gelukt is volgens mij
Je kunt nu van alles aanpassen qua kleur en Whatsapp ook selecteren.
[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 30-08-2017 09:58 ]
Als Samsung net zo hard werkt aan Oreo als aan hun eigen apps dan kan dat nooit lang duren. Wat een hoop updates (niet dat het inhoudelijk veel voorstelt maar toch)
ja, die update had ik gisteren al bekend gemaakt hier.Garret1410 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:56:
[...]
Even Edge lighting updaten via Galaxy app store
Je kunt nu van alles aanpassen qua kleur en Whatsapp ook selecteren.
Maar de eerdere vraag was, of deze Edge Lightning ook vanaf het lockscreen (met scherm uit dus) werkte, ik dacht dat Samsung dat niet toe liet, deze functie vanaf lockscreen met scherm uit dus. Alleen wel met hun eigen stock apps.
Maar @henklbr is het dus wel gelukt met WhatsApp. Dus klopt wat ik er over heb gelezen, niet.
Je kan dus gewoon de edge screen notificaties ontvangen met je scherm uit. Mij (en velen met mij) is het nog niet gelukt, ook niet na de laatste update....
edit: hier een kleine uitleg (Edge Screen notificaties) dus;
''It's a problem with Samsung not allowing notifications work wake the screen. That's why the only one that works when screen is off will be Samsung's messages app; it is the only app that defaults to waking the screen when you get a notification''
Maar als ik Henk zo hoor, klopt bovenstaande Engelse tekst dus NIET.
[ Voor 23% gewijzigd door _Bailey_ op 30-08-2017 10:16 ]
Er is een instelling (settings -> display -> scherm uitgeschakeld laten) die voorkomt dat je toestel per ongeluk geactiveerd wordt als het in je broekzak zit.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:00:
Is er al een alternatief om Bixby volledig uit te zetten in plaats van Package Disabler Pro? Ik word knettergek van Bixby. Hij gaat uit zichzelf bellen in je broekzak of muziek afspelen ondanks het schermslot. Als dat knopje wordt ingedrukt is gelijk Bixby actief en wordt er van alles geactiveerd in je broekzak.
De Bixby knop doet het dan alsnog helaas. Ik snap zijn frustratie wel.ikbenben schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:40:
[...]
Er is een instelling (settings -> display -> scherm uitgeschakeld laten) die voorkomt dat je toestel per ongeluk geactiveerd wordt als het in je broekzak zit.
Hebben jullie trouwens ook dat de complete achterkant van net onder de camera tot circa 2cm van de onderkant af in het midden best wel stevig mee vibreert tijdens het afspelen van muziek op de speaker?
Ben vergeten een screenshot te maken, maar toen ik de Telefoon-app opende had ik rechts boven een "in-app-update-melding" (naar versie 2.3.00-20).EOSfoto schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:55:
[...]
Waar lees je dat dit mogelijk is? Lijk mij nl sterk dat dit kan, want dat werkt niet met het GSM-protocol, maar zou op zijn minst met MMS moeten werken. MMS is nu al door KPN ten grave gedragen en ik verwacht dat er nog meer providers volgen.
Schat in dat zij de nieuwe stickers bedoelen, waaruit je kunt kiezen als je je Samsung-profiel deelt.. zijn wat gif-bestandjes bijgekomen..
Touchwiz heeft bij mij al de tweede update in drie dagen..
Zie nu ook bij de Rekenmachine converteer-opties of waren die er al.?
Yep, stickers zijn toegevoegd. Wat enig! Heb je niets aan, gebruik je nooit natuurlijk.
"Oproepstickers verzenden naar het belscherm. Vrolijk het belscherm van de persoon met wie u spreekt op met stickers en wissel stickers uit"
Daarnaast nog wat andere kleine dingetjes, maar geen schokkende update.
"Oproepstickers verzenden naar het belscherm. Vrolijk het belscherm van de persoon met wie u spreekt op met stickers en wissel stickers uit"
Verwijderd
Staat al aan zie ik net. Standaard al aan dus. Toch wordt Bixby automatisch actief in mijn broekzak. Komt door dat knopje voor Bixby aan de zijkant. Vaak ligt hij verkeerd in je broekzak. In je auto stappen even de telefoon opzij duwen in je broekzak anders duwt hij tegen je lies aan. Of met bukken. Dan raak je de zijkant aan en Bixby wordt gelijk geactiveerd met alle toeters en bellen. Net getest. Ondanks in je broekzak ontgrendeld Bixby het scherm. Vingerafdrukscanner is dus nutteloos zo.ikbenben schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:40:
[...]
Er is een instelling (settings -> display -> scherm uitgeschakeld laten) die voorkomt dat je toestel per ongeluk geactiveerd wordt als het in je broekzak zit.
Toch maar 2,50 euro betalen dan voor Package Disabler Pro. Vanochtend ineens vanuit mijn broekzak werd mijn zwager gebeld om 07:46. Dat wil je gewoon niet.
Package Disabler Pro is niet meer wat het was. Ik zou dan eerder bxActions downloaden.
Nieuwe TouchWiz versie beschikbaar sinds vandaag!
Edit: excuus zie dat EOSfoto het al gemeld heeft
Edit: excuus zie dat EOSfoto het al gemeld heeft
ik gebruik PDP in combinatie met bxactions, werken samen 100%. (bxactions in Control Mode)W84 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:28:
Package Disabler Pro is niet meer wat het was. Ik zou dan eerder bxActions downloaden.
"Oproepsticker verzenden naar het belscherm"?B-Real schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:14:
Yep, stickers zijn toegevoegd. Wat enig! Heb je niets aan, gebruik je nooit natuurlijk.
Zie die optie ook na de update niet staan.
Moet je dan in gesprek zijn?
Je hebt opeens zo'n vage plugin nodig voor PDP... Ik start Maps via de Bixby-knop en in lockscreen is die uitgeschakeld. Kan ik niks per ongeluk actieveren.Geert1976 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:39:
[...]
ik gebruik PDP in combinatie met bxactions, werken samen 100%. (bxactions in Control Mode)
[ Voor 17% gewijzigd door W84 op 30-08-2017 11:45 ]
ik gebruik de Bixby knop om vanaf mijn lockscreen direct naar mijn Hue app (All4Hue) te gaan zodat ik direct toegang heb tot al mijn (Philips) Hue lichten hier thuisW84 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:43:
[...]
Je hebt opeens zo'n vage plugin nodig voor PDP... Ik start Maps via de Bixby-knop en in lockscreen is die uitgeschakeld. Kan ik niks per ongeluk actieveren.
Verwijderd
Heb je Bixby niet voor nodig. De Philips Hue app heeft ook widgets welke je op het bureaublad kan plaatsen om direct het licht aan te doen.Geert1976 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:54:
[...]
ik gebruik de Bixby knop om vanaf mijn lockscreen direct naar mijn Hue app (All4Hue) te gaan zodat ik direct toegang heb tot al mijn (Philips) Hue lichten hier thuis
Werkt perfect. Bixby is uitgeschakeld. Knopje dient nu voor geluid zacht.W84 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:28:
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 12:46 ]
weet ik, maar ik vanaf lockscreen direct (middels de Bixby button dus) in het overzicht komen met al mijn lampen en scenes. Ach, ik win er misschien 2,5 seconden mee.... I knowVerwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:35:
[...]
Heb je Bixby niet voor nodig. De Philips Hue app heeft ook widgets welke je op het bureaublad kan plaatsen om direct het licht aan te doen.
Dit is wat wordt bedoeld:EOSfoto schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:55:
[...]
Waar lees je dat dit mogelijk is? Lijk mij nl sterk dat dit kan, want dat werkt niet met het GSM-protocol, maar zou op zijn minst met MMS moeten werken. MMS is nu al door KPN ten grave gedragen en ik verwacht dat er nog meer providers volgen.
YouTube: How to send Stickers during a phone call - Samsung feature
Je hebt gelijk. Ik heb iets te snel geantwoord. Kennelijk werkt Whatsapp icm edge lighting alleen bij scherm aan.Geert1976 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:11:
[...]
ja, die update had ik gisteren al bekend gemaakt hier.
Maar de eerdere vraag was, of deze Edge Lightning ook vanaf het lockscreen (met scherm uit dus) werkte, ik dacht dat Samsung dat niet toe liet, deze functie vanaf lockscreen met scherm uit dus. Alleen wel met hun eigen stock apps.
Maar @henklbr is het dus wel gelukt met WhatsApp. Dus klopt wat ik er over heb gelezen, niet.
Je kan dus gewoon de edge screen notificaties ontvangen met je scherm uit. Mij (en velen met mij) is het nog niet gelukt, ook niet na de laatste update....
''It's a problem with Samsung not allowing notifications work wake the screen. That's why the only one that works when screen is off will be Samsung's messages app; it is the only app that defaults to waking the screen when you get a notification''
Wel jammer want bij scherm aan hoef ik niet perse Edge lighting te zien.
Iemand ervaring met een S8+ Duos (Dual Sim) met binnenkomende oproepen?
In mijn oude OP2 kwam er netjes het sim nummer in beeld op welk nummer je gebeld werd maar op de S8+ Duos niet en word het dus raden hoe je op moet nemen.
Dual Sim Selector Pro lost dit helaas ook niet op, dat werkt alleen met uitgaande oproepen.
Is er misschien een instelling die ik mis ergens? Eventueel een tooltje is ook aanvaardbaar.
Ik zou graag dezelfde ringtone willen behouden voor beide nummers.
In mijn oude OP2 kwam er netjes het sim nummer in beeld op welk nummer je gebeld werd maar op de S8+ Duos niet en word het dus raden hoe je op moet nemen.
Dual Sim Selector Pro lost dit helaas ook niet op, dat werkt alleen met uitgaande oproepen.
Is er misschien een instelling die ik mis ergens? Eventueel een tooltje is ook aanvaardbaar.
Ik zou graag dezelfde ringtone willen behouden voor beide nummers.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Bixby heeft ook een paar leuke easter egg functies. 
Probeer maar eens beatbox for me of sing for me.
Tell me a joke vermaakt me vaak ook prima.sjaool schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:48:
Ik heb hier nog een heel pak meersjaool schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:48:
http://techxat.com/funny-...stant-when-you-are-bored/
Nu Google Android ''uit elkaar heeft getrokken'' en het makkelijker is voor telefoon makers om updates te maken. Gaan wij dan gelijk Android 8.0 zien op de S8? Of zien wij hooguit 7.1.1. over (te lang) een paar maanden?
Wat denken jullie?
Wat denken jullie?
Dacht al dat het dit was..._Nick__ schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:49:
[...]
Dit is wat wordt bedoeld:
YouTube: How to send Stickers during a phone call - Samsung feature
Heb de video maar niet afgekeken, want de stem van die man was zo deprimerend dat ik al op zoek begon te gaan naar een stevig touw...
Die updates worden alleen makkelijker wanneer Android 8 al op het toestel staat, dus binnen Android 8 zijn de maandelijkse patches makkelijker te doen. De update van 7 naar 8 wordt er niet makkelijker op. Voorspellingen waag ik me niet aan.Dubrillion schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:08:
Nu Google Android ''uit elkaar heeft getrokken'' en het makkelijker is voor telefoon makers om updates te maken. Gaan wij dan gelijk Android 8.0 zien op de S8? Of zien wij hooguit 7.1.1. over (te lang) een paar maanden?
Wat denken jullie?
Om te voorkomen dat iedereen meteen "ophangt", moet hij tijdens het bellen die stem wel compenseren door het sturen van die leuke stickers.. 😊EOSfoto schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:10:
[...]
Dacht al dat het dit was...
Heb de video maar niet afgekeken, want de stem van die man was zo deprimerend dat ik al op zoek begon te gaan naar een stevig touw...
Bij mij werkt het wel sporadisch als het scherm net uit is. Maar bijvoorbeeld snapchat doet het wel altijd als het scherm zwart is en ik heb mijn s8 op de tafel liggen.Garret1410 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:41:
[...]
Je hebt gelijk. Ik heb iets te snel geantwoord. Kennelijk werkt Whatsapp icm edge lighting alleen bij scherm aan.
Wel jammer want bij scherm aan hoef ik niet perse Edge lighting te zien.
Je kan het voor whatsapp werkend krijgen, maar wel op een manier die voor mij niets toevoegd.Geert1976 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:11:
[...]
ja, die update had ik gisteren al bekend gemaakt hier.
Zie deze link naar het samsung forum (ik zie niet hoe ik direct naar de specifieke post moet linken).
Je moet "pop-up notificaties" aanzetten in de whatsapp instellingen en dan werkt het wel...
Apps die dit standaard aan hebben staan werken blijkbaar ook zonder dat je iets hoeft in te stellen.
Ik heb het gisteren getest. het nadeel was dat ik elke keer een "reply" schermpje van whatsapp zag als ik mijn scherm aan zette. Dus voor mij geen oplossing...
Nu mijn U11 stuk is gegaan heb ik net toch maar een S8+ i.c.m. een Spigen Tough Armor besteld bij CB, hopelijk komen deze vanavond binnen.
Als ik de telefoon binnen heb meteen maar even bxActions installeren zodat ik geen last heb van mijn nieuwe beste vriend (Bixby, aldus Samsung) waar ik niet om gevraagd heb.
Ben echt benieuwd
Als ik de telefoon binnen heb meteen maar even bxActions installeren zodat ik geen last heb van mijn nieuwe beste vriend (Bixby, aldus Samsung) waar ik niet om gevraagd heb.
Ben echt benieuwd
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support