• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:46
Tipje: Probeer de Bixby knop niet in te drukken. Installeer eerst bxActions en zodra je de eerste keer op de knop hebt gedrukt wordt Bixby wel even getriggerd, maar ga hierna naar je Apps en wis alle gegevens/cache van alle Bixby processen en stop ze. Hierdoor krijg je ook niet steeds de melding op je lockscreen dat Bixby nog niet ingesteld is. :)

Oh, en verwijder de eventuele updates van Bixby.

[ Voor 6% gewijzigd door W84 op 31-08-2017 12:54 ]

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb weer eens iets vreemds met de S8+. Na het unlocken van de phone vanochtend, waren alle icoontjes ineens heel klein. Ook klopte de uitlijning van de google searchbar en de weerwidget niet.

Ik heb wel eens eerder gespeeld met de raster instellingen, dus geen probleem zou je zeggen, even naar de display settings, startscherm en dan de grid size aanpassen.
Maar de instellingen voor het raster zijn weg. En ik kan ze nergens meer vinden. Ik heb touchwiz al opnieuw gestart, gereboot, chache geleegd etc. Maar geen instellingen meer voor de rastergrootte. Terwijl ik ze van de week nog voorbij heb zien komen.

Iemand een idee?

Edit: Ik heb net een soft reset van het toestel gedaan, en de instellingen zijn weer terug. 8)7

Komend weekend maar eens een factory reset uitvoeren. Er zijn inmiddels zoveel instellingen en beveiliging zaken aangepast en ingesteld, dat ik zelf niet eens meer weet wat allemaal. Dat is ook meteen het nadeel van deze toestellen. Zoveel dingen die aangepast kunnen worden in zoveel verschillende secties en submenu's. Wat dat betreft mis ik Lineage OS op mijn S4 nog wel eens.

[ Voor 27% gewijzigd door kendo op 31-08-2017 16:09 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:46
Meerder mensen die indruk hebben sinds laatste update dat batterij minder is geworden?

Voorbeeld, ik heb 20% er af na 6 uur met 1 uur SOT. Gevoelsmatig vind ik dat best veel. En dan heb ik niet gegamed of zware apps gedaan.

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:56
Ik haal überhaupt nooit meer dan 4u SOT, wat ik opzich geen enkel probleem vind.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Geen enkele last van. Gemiddelde van 6-7 uur SOT hier met de S8. Draaiende op AQH3.
Zorian schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:16:
Geen enkele last van. Gemiddelde van 6-7 uur SOT hier met de S8. Draaiende op AQH3.
Vraag me toch af, hoe mensen 6-7 uur SOT halen; missen die onderstaande dingen? ;)

1. werk
2. school
3. sociaal leven(en dan bedoel ik niet via je mobiel!)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Zorian

Zorian

What the fox?

henklbr schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:21:
[...]

Vraag me toch af, hoe mensen 6-7 uur SOT halen; missen die onderstaande dingen? ;)

1. werk
2. school
3. sociaal leven(en dan bedoel ik niet via je mobiel!)
Alleen al in bed haal ik rustig een uurtje of 1-2 SOT (nog eventjes voor het slapengaan, oh is het alweer zo laat?) en steeds op het toilet/tussendoor even wat bladeren tikt bij elkaar toch ook snel aan.
Zo ben ik vorige week bijvoorbeeld loeidruk geweest met werken en toch heb ik ~3,5 uur SOT per dag gehaald ondanks het nauwelijks uit mijn zak halen van dat ding. Gaat vaak sneller dan je denkt. :p
een dev heeft een shortcut / app gemaakt, en (vandaag) in de Play Store gezet, waarmee je instantly 2 apps in multi window mode kan zetten, dus wat zometeen stock op de Note 8 mogelijk is!
Dus weer 1 reden minder om een Note 8 aan te gaan schaffen ;)

Erg gaaf dat er een dev is die dat meteen oppakt en heeft ontwikkeld.
Vooralsnog werkt het redelijk, maar wel enige glitches hier en daar, maar dat zal ongetwijfeld door updates verholpen worden. Wat deze app dus doet, is een shortcut (als een widget ) maken van 2 apps die je vantevoren geconfigureerd hebt.

Verder zal de app/shortcut nog de nodige customization moeten krijgen.

link van de betreffende app in de Google Play Store:

Google Play: Split-screen creator

[ Voor 47% gewijzigd door _Bailey_ op 01-09-2017 16:10 ]

• Liev
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-11 09:50
fast-server schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:32:

Als ik de telefoon binnen heb meteen maar even bxActions installeren zodat ik geen last heb van mijn nieuwe beste vriend (Bixby, aldus Samsung) waar ik niet om gevraagd heb.

Ben echt benieuwd
Mijn ervaring met die bxActions apps was niet zo positief. Je zag tussendoor toch bixby of het reageerde sloom.

Heb nu via package disabler(zie play store) alle bixby shit uitgeschakeld.
Liev schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:39:
[...]

Mijn ervaring met die bxActions apps was niet zo positief. Je zag tussendoor toch bixby of het reageerde sloom.

Heb nu via package disabler(zie play store) alle bixby shit uitgeschakeld.
hier werkt bxactions 100%. Heb nog nooit tussendoor bixby gezien

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:58
Sinds kort heb ik ook een S8. Het toestel (raar woord eigenlijk) maakt een goede indruk: Alles lijkt van goede kwaliteit en hij werkt lekker snel. Ideaal vind ik de iris-scan. Omdat ik het toestel zakelijk gebruik moet hij beveiligd worden met een 5-cijferige pincode waar ik nu gelukkig vanaf ben. De iris-scan is razendsnel, zelfs als ik een leesbril op heb.

Ik heb bewust gekozen voor de S8 en niet de S8+. De S8 past prima in mijn broekzak. De lengte van het scherm is prettig. De meeste apps renderen het goed alleen de browser wil wel eens de edges opzoeken.

Ik wil de S8 graag handsfree in de auto kunnen gebruiken. Ik denk aan:
- gesprek starten naar huis-nummer
- Spotify starten en afspelen
- van playlist veranderen in Spotify
- Flitsmeister tonen (opstarten kan via bluetooth)
- Buienradar starten
Is dit te doen met Bixby?

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 21:06
Poecillia schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:41:
Sinds kort heb ik ook een S8. Het toestel (raar woord eigenlijk) maakt een goede indruk: Alles lijkt van goede kwaliteit en hij werkt lekker snel. Ideaal vind ik de iris-scan. Omdat ik het toestel zakelijk gebruik moet hij beveiligd worden met een 5-cijferige pincode waar ik nu gelukkig vanaf ben. De iris-scan is razendsnel, zelfs als ik een leesbril op heb.

Ik heb bewust gekozen voor de S8 en niet de S8+. De S8 past prima in mijn broekzak. De lengte van het scherm is prettig. De meeste apps renderen het goed alleen de browser wil wel eens de edges opzoeken.

- Buienradar starten
https://www.cnet.com/how-...ful-bixby-voice-commands/

• davee92
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-11 10:50
Goedemiddag heren,
Zojuist overgestapt van de iPhone naar de s8+. Nu had ik al beetjee door het topic heen gezocht maar wat zijn zon beetje de essentiële dingen om in te stellen binnen android, en ook de meeste batterij slurpende instellingen.

Hoor graag jullie adviezen
Sleehond schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:57:
Meerder mensen die indruk hebben sinds laatste update dat batterij minder is geworden?

Voorbeeld, ik heb 20% er af na 6 uur met 1 uur SOT. Gevoelsmatig vind ik dat best veel. En dan heb ik niet gegamed of zware apps gedaan.
Die indruk heb ik ook, alleen heb ik dat nog niet echt getest. Mijn vermoeden gaat eerder uit naar Bixby dan naar de update zelf...
EOSfoto schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:03:
[...]

Die indruk heb ik ook, alleen heb ik dat nog niet echt getest. Mijn vermoeden gaat eerder uit naar Bixby dan naar de update zelf...
jup, hier ook. Ik merk een iets sterkere battery drain sinds de 1 Augustus update tov vorige updates. Wel is het OS in het geheel een stuk vloeiender voor mij.

Ach, ik haal nog met gemak een volle intensieve dag op mijn S8, 1 batterij lading ( ontkoppel mijn S8 zo rond 0530u/0600u in de ochtend en om 2230u/2300u gaat ie met zo'n 10% weer aan de lader)

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:46
Even maar de Alcantara cover eraf gehaald voor een schoonmaak... kolere wat een stof en rommel gaat er in die rand boven zitten. Rond de oorspeaker ook. 8)7

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Ik overweeg om de S8 te kopen en ik vroeg mij af of er ook tweakers gebruik maken van de duosim optie en wat zijn de ervaringen? Werkt dit goed? Ik kan er niks op het vinden hier over.
Zijn ze te gelijk in gebruik of moet je schakelen tussen de sims...en kun je eventueel 1 sim tijdelijk dempen (de zakelijke sim mag buiten werktijden of vakantie lekker uit staan).

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vandaag even de S8 bekeken in de stad, de S8, S8+ en de Note waren bij zowel de Mediamarkt als de KPN winkel zo erg ingebrand dat ze eigenlijk meteen de prullenbak in konden.
Ongelofelijk dat Samsung dit na zoveel generaties oled nogsteeds niet voor elkaar heeft. :/

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 20:16
W84 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:29:
Even maar de Alcantara cover eraf gehaald voor een schoonmaak... kolere wat een stof en rommel gaat er in die rand boven zitten. Rond de oorspeaker ook. 8)7
Ik heb hem er ondertussen ook alweer afgehaald. Zoals je zegt blijft er wel veel stof aan de randen hangen.
Ik ben nu aan het wachten op mijn covertjes die ik van aliexpress heb besteld.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• Poecillia
Thanks, inmiddels wat ervaring met Bixby. Een telefoongesprek starten en een whatsapp bericht versturen lukt me inmiddels. Ik kan ook Spotify starten en muziek starten/stoppen (ondanks dat dit formeel nog niet ondersteund wordt). Ik zie Bixby als een handige toevoeging voor de auto al moet ik daar nog een praktijktest doen. De boetes voor het bedienen van de mobiele telefoon uit de auto zijn hoog. Bixby is met name zinvol in situaties dat je alleen bent en je handen niet kunt gebruiken. Ik denk dan ook niet dat ik Bixby in andere situaties ga gebruiken.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 09:41
Luuk schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:12:
Vandaag even de S8 bekeken in de stad, de S8, S8+ en de Note waren bij zowel de Mediamarkt als de KPN winkel zo erg ingebrand dat ze eigenlijk meteen de prullenbak in konden.
Ongelofelijk dat Samsung dit na zoveel generaties oled nogsteeds niet voor elkaar heeft. :/
Bij normaal gebruik is er weinig aan de hand. Dus snap je ophef niet.
davee92 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:16:
Goedemiddag heren,
Zojuist overgestapt van de iPhone naar de s8+. Nu had ik al beetjee door het topic heen gezocht maar wat zijn zon beetje de essentiële dingen om in te stellen binnen android, en ook de meeste batterij slurpende instellingen.

Ik zou adviseren om niet teveel instellingen te wijzigen. Eerst wat bekend raken met Android en dan langzamerhand dingen wijzigen. Er zijn er genoeg die zoveel veranderen waardoor er zoveel problemen ontstaan en dan klagen dat iets niet werkt en wat uiteindelijk tot een factory reset leidt.

Persoonlijk schakel ik de meeste "geavanceerde features" uit.
Beeldscherm instellingen verander ik meteen want ik vind alles veel te groot. Ik hou van kleinere letters en meer inhoud op het scherm.
Verder dingen die ik niet gebruik zet ik uit zoals bluetooth, locatie en NFC bijvoorbeeld.
Onder Meldingen kies ik eerst waar ik wel of geen melding van wil.
Verder gebruik ik Package Disabler Pro maar dat raad ik nu nog niet aan.
Ook gebruik ik Nova Launcher om lay-out te wijzigen zoals iconen en gestures.

Zo zijn er heel veel instellingen waar je mee kan spelen maar doe voorzichtig.

[ Voor 58% gewijzigd door Garret1410 op 02-09-2017 17:48 ]

• davee92
Garret1410 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:38:

Ik zou adviseren om niet teveel instellingen te wijzigen. Eerst wat bekend raken met Android en dan langzamerhand dingen wijzigen. Er zijn er genoeg die zoveel veranderen waardoor er zoveel problemen ontstaan en dan klagen dat iets niet werkt en wat uiteindelijk tot een factory reset leidt.

Persoonlijk schakel ik de meeste "geavanceerde features" uit.
Beeldscherm instellingen verander ik meteen want ik vind alles veel te groot. Ik hou van kleinere letters en meer inhoud op het scherm.
Verder dingen die ik niet gebruik zet ik uit zoals bluetooth, locatie en NFC bijvoorbeeld.
Onder Meldingen kies ik eerst waar ik wel of geen melding van wil.
Verder gebruik ik Package Disabler Pro maar dat raad ik nu nog niet aan.
Ook gebruik ik Nova Launcher om lay-out te wijzigen zoals iconen en gestures.

Zo zijn er heel veel instellingen waar je mee kan spelen maar doe voorzichtig.
Het komt er op neer dus dat tegenwoordig op Samsung telefoons niet meer echt bepaalde opties een merkbaarder langere batterij duur geven? Maar het meer allemaal kleine beetjes zijn? Ja display heb ik ook al allemaal op het kleinste staan bijna haha. Geavanceerde functies bedoel je het slim sluieren en dergelijke opties mee?
En qua account synchronisatie valt daar veel te behalen?
davee92 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:16:
Goedemiddag heren,

Mijn eerste advies zou zijn: raak eerst eens gewend aan het OS, zodat je weet waar alle instellingen en eventuele tweaks te vinden zijn. Gooi alle apps die je niet gebruikt er vanaf of schakel ze uit.
De meest batterij slurpende app is voor zover ik weet FB en een eventuele VPN app. FB gebruik ik zelf niet, maar toen ik nog FB gebruikte, was dat altijd de app die het meeste doorsluisde naar de servers in de VS, dus ook de meeste stroom verbruikte.
Mijn VPN app staat met stip bovenaan in de lijst met meest verslindende apps, maar dat is ook niet zo vreemd, want die staat constant aan.
Geert1976 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:08:
[...]

jup, hier ook. Ik merk een iets sterkere battery drain sinds de 1 Augustus update tov vorige updates. Wel is het OS in het geheel een stuk vloeiender voor mij.

Ach, ik haal nog met gemak een volle intensieve dag op mijn S8, 1 batterij lading ( ontkoppel mijn S8 zo rond 0530u/0600u in de ochtend en om 2230u/2300u gaat ie met zo'n 10% weer aan de lader)
Van dat vloeiender werken merk ik niks: het OS werkte al vloeiend, misschien heeft het OS -met het oog op de winter- een iets hogere viscositeit gekregen... :+
Dat was dan weer het moment voor de troll van de week... *O*
In je reacties heb je -voor zover ik ze gelezen heb- nog nooit iets positiefs te melden gehad op Tweakers, over Samsung, dus ik begrijp niet waarom je überhaupt bent gaan kijken naar die toestellen in de MM. Wij, de gebruikers, zijn over het algemeen zeer tevreden over dit toestel en met name over het het beeldscherm. Toestellen die 24/7 aan staan altijd op hetzelfde schermpje (totdat er iemand komt kijken hoe erg de schermen ingebrand zijn) branden nu eenmaal in. Dat heeft niks met Samsung te maken, maar alles met de gebruikte beeldschermtechniek.
davee92 schreef op zondag 3 september 2017 @ 00:52:
[...]

Het komt er op neer dus dat tegenwoordig op Samsung telefoons niet meer echt bepaalde opties een merkbaarder langere batterij duur geven? Maar het meer allemaal kleine beetjes zijn? Ja display heb ik ook al allemaal op het kleinste staan bijna haha. Geavanceerde functies bedoel je het slim sluieren en dergelijke opties mee?
En qua account synchronisatie valt daar veel te behalen?
In het gewone gebruik kun je met accountsynchronisaties al wat winst behalen, maar veel maakt dat niet uit. De grootste batterijvreter is toch nog altijd je scherm.
Andere opties zijn er wel, maar dat brengt ook weer nadelen met zich mee. De beste optie om een langere batterijduur te krijgen is root toegang mogelijk maken en sommige apps gewoon te verwijderen, maar daarmee wordt je Knox status 0x1 en is het (zonder andere foefjes) niet meer mogelijk om sommige standaard geïnstalleerde apps te gebruiken en zou je geen garantie meer kunnen hebben (maar die geeft Samsung toch al niet op software).
Er zijn een heleboel tweaks mogelijk met root toegang, maar ik zou er voorlopig even niet aan beginnen en gewoon eens even afwachten hoe je uitkomt met de batterij. Mocht je echt te kort komen, kun je in een later stadium nog altijd dingen veranderen. Als je nu teveel dingen gaat aanpassen, zie je straks door de bomen het bos niet meer, want Android en iOS zitten toch wel heel verschillend in elkaar.
Als je echt het maximale uit je S8 wilt halen, moet je wachten totdat LineageOS uitkomt voor de S8 en die custom-rom gebruiken, maar ook daarmee wordt je Knox status 0x1.

• DonkMatt
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 14:41
Poecillia schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:41:
- Buienradar starten
Ik gebruik Android Auto voor berichten, navigatie, muziek (Spotify) en gesprekken. Reageert vlot op "OK Google", waarna ik een commando kan geven (bijv. "Bel Peter", "Stuur bericht aan Suus", "Wat is het weer in Eindhoven", "Is er file in Utrecht"). Moet je wel even downloaden via APKmirror, maar is gewoon Nederlands.

• Poecillia
DonkMatt schreef op zondag 3 september 2017 @ 08:07:
[...]

Ik gebruik Android Auto voor berichten, navigatie, muziek (Spotify) en gesprekken. Reageert vlot op "OK Google", waarna ik een commando kan geven (bijv. "Bel Peter", "Stuur bericht aan Suus", "Wat is het weer in Eindhoven", "Is er file in Utrecht"). Moet je wel even downloaden via APKmirror, maar is gewoon Nederlands.
Bedankt voor de tip. Ik heb het geïnstalleerd maar loop tegen een issue aan dat ik in het topic voor Android auto heb gemeld: Poecillia in "Android Auto in Nederland"
Ik heb nog geen lijst met Nederlandstalige opdrachten gevonden of moet ik de opdrachten van google now gebruiken?

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik zou me als ik jou was eens even beter inlezen in het oled gebeuren in plaats van hier je onzin weg te schrijven. Dit is inherent aan oled schermen. Punt 2 schermen die je in de winkels al MM vindt zij schermen die heel de dag aan staan vaak ook nog op de hoogste resolutie. :O

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:34

Flipm0de

geen

Krijg je bij de Netflix app ook zwarte balken aan de zijkant? Of heeft Netflix de app al compatibel gemaakt voor de s8?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Ryan_
  • Laatst online: 16:55
Flipm0de schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:20:
Krijg je bij de Netflix app ook zwarte balken aan de zijkant? Of heeft Netflix de app al compatibel gemaakt voor de s8?
Gewoon fullscreen.

• boddieh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:39
Sinds het weekend bezitter van een S8, mooi toestel, goede batterije en snel! Enige waar ik me aan stoor is het feit dat het ledje niet werkt wanneer de telefoon op de trilstand staat. Dit vond ik bij m´n OnePlus 2 ideaal, alles op stil, maar zodra er een appje binnen kwam had ik dat door vanwege het notificatie ledje. Enig idee of er wat in te stellen is waardoor de notificatieled wel gebruikt wordt als de telefoon op stil/trillen staat?

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:44
Flipm0de schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:20:
Het zelfde heb ik dus ook met ZiggoGo

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Wat versta jij onder 'gewoon fullscreen'?

Sowieso, tenzij de video die je bekijkt precies dezelfde verhoudingen heeft als je telefoon, bestaat er geen 'gewoon fullscreen', of je kapt een stuk af of je hebt ergens zwarte balken :P

The devil is in the details.

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Over welke Note heb je het eigenlijk over? Want als je de Note 8 bedoelt, dan heb je het waarschijnlijk mis... die is er sinds maar een paar dagen als demo in de winkels, en dan nog niet bij allemaal.
Wat de S8 (+) betreft, dat kan, lees maar de reacties op jouw bericht.

• Garret1410
GentiLi schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:17:
[...]

Over welke Note heb je het eigenlijk over? Want als je de Note 8 bedoelt, dan heb je het waarschijnlijk mis... die is er sinds maar een paar dagen als demo in de winkels, en dan nog niet bij allemaal.
Wat de S8 (+) betreft, dat kan, lees maar de reacties op jouw bericht.
De Note 7 en 5 zijn niet in NL geleverd dus dat zal de Note 4 of 3 zijn waar hij over praat. Maar die is niet meer te krijgen bij de MediaMarkt zover ik weet, dus het lijkt mij een gevalletje trollen.

• Flipm0de
  • Laatst online: 21:34

Flipm0de

geen

Hahn schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:06:
[...]
Wat versta jij onder 'gewoon fullscreen'?

Sowieso, tenzij de video die je bekijkt precies dezelfde verhoudingen heeft als je telefoon, bestaat er geen 'gewoon fullscreen', of je kapt een stuk af of je hebt ergens zwarte balken :P
Ja dit dus. Dan is een 5.8 inch scherm heel mooi enzo maar als je er maar 5.5 van gebruikt is dat toch jammer.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:43
boddieh schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:33:
Sinds het weekend bezitter van een S8, mooi toestel, goede batterije en snel! Enige waar ik me aan stoor is het feit dat het ledje niet werkt wanneer de telefoon op de trilstand staat. Dit vond ik bij m´n OnePlus 2 ideaal, alles op stil, maar zodra er een appje binnen kwam had ik dat door vanwege het notificatie ledje. Enig idee of er wat in te stellen is waardoor de notificatieled wel gebruikt wordt als de telefoon op stil/trillen staat?
Dat is vreemd; bij mij werkt het ledje gewoon en mijn telefoon staat zo goed als altijd op trillen. Ik weet wel dat notificaties nogal op de schop zijn genomen door always-on-displays en edge notifications. Die heb ik allebei uitstaan...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:49

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Graag even kijken waar je post thuishoort voordat je op de verzend knop drukt. Het staat misschien wat onopvallend in het GROTE, RODE VLAK, direct boven het veld waarin je je nieuwe post gaat typen, maar probeer er toch even op te letten.

Het zijn zelfs klikbare links, speciaal voor de luie usert. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AJNU3P5LPWAejZ7PWoQETlZP/full.png

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

boddieh schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:33:
ook hier werkt het LED lichtje gewoon naar behoren, ook indien mijn S8 op de trilstand staat. Wellicht toch ergens nog even goed je Instellingen nakijken.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:14
Ik heb iets eigenaardigs met het opladen van de S8 in de auto.

In mijn auto (Opel Astra K) gebruik ik altijd de USB poort in de armsteun, deze is ook gekoppeld aan Apple Carplay en Android Auto (laatste werkt overigens nog niet). Mijn iPhone laadde altijd prima op via deze poort (met originele kabel) en ik had zelfs het gevoel dat dit sneller ging dan een regulier stopcontact.

Zaterdag kwam ik er echter achter met de S8 dat ik na 1,5 uur rijden minder batterij had als bij vertrek!. Ook hier weer gewoon de originele kabel gebruikt en alleen Flitsmeister/Waze aan gehad. Op de terugweg er op gelet en hij laad blijkbaar ontzettend traag op (telefoon gaf 4 uur aan voor iets van 30 á 40%).

Nu heb ik achterin de auto ook nog twee poorten, deze laden wel iets vlotter ben ik achter maar ik vind het onhandig om deze te gebruiken en ik wil t.z.t. toch ook Android Auto gaan gebruiken wat alleen via de USB poort in de armsteun werkt.

Iemand enig idee waar dit grote verschil t.o.v. de iPhone vandaan komt? (moet nog even uitzoeken watt de verschillende poorten zijn overigens, maar had gedacht dat die in de armsteun juist de sterkere zou zijn).

• B-Bandit
  • Laatst online: 00:49
B-Real schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:56:
Ik heb iets eigenaardigs met het opladen van de S8 in de auto.

In mijn auto (Opel Astra K) gebruik ik altijd de USB poort in de armsteun, deze is ook gekoppeld aan Apple Carplay en Android Auto (laatste werkt overigens nog niet). Mijn iPhone laadde altijd prima op via deze poort (met originele kabel) en ik had zelfs het gevoel dat dit sneller ging dan een regulier stopcontact.

Zaterdag kwam ik er echter achter met de S8 dat ik na 1,5 uur rijden minder batterij had als bij vertrek!. Ook hier weer gewoon de originele kabel gebruikt en alleen Flitsmeister/Waze aan gehad. Op de terugweg er op gelet en hij laad blijkbaar ontzettend traag op (telefoon gaf 4 uur aan voor iets van 30 á 40%).

Nu heb ik achterin de auto ook nog twee poorten, deze laden wel iets vlotter ben ik achter maar ik vind het onhandig om deze te gebruiken en ik wil t.z.t. toch ook Android Auto gaan gebruiken wat alleen via de USB poort in de armsteun werkt.

Iemand enig idee waar dit grote verschil t.o.v. de iPhone vandaan komt? (moet nog even uitzoeken watt de verschillende poorten zijn overigens, maar had gedacht dat die in de armsteun juist de sterkere zou zijn).
Een andere kabel gebruiken, want je auto ondersteunt geen quick charge (waar de samsung kabel op geleverd is). Ik heb een tijdje terug al mijn kabels doorgemeten en de Samsung kabel laadt bij volle belasting op 5V maximaal 0,7A. Dat is onvoldoende om jouw telefoon tijdens gebruik van navigatie in elk geval op peil te houden. Kwestie van even een goede USB kabel van Anker of Aukey te kopen en die te gebruiken. Die meter bij mij vaak tussen de 1.4 en 1.7 A.

Normaalgesproken laad je natuurlijk via de quick charge laders je toestel op en dan merk je dat de kwaliteit van de kabel een stuk minder relevant is. Door het hogere voltage welk gehanteerd wordt (9V volgens mij), heb je minder last van de weerstand die vaak voorkomt bij slechte kabels. Dat vind ik overigens het grootste voordeel aan quick charge. Geen gezeik meer met welke kabel nou goed is. Bijna alle kabels doen het gewoon.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• boddieh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:39
pimsaint schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:41:
[...]

Dat is vreemd; bij mij werkt het ledje gewoon en mijn telefoon staat zo goed als altijd op trillen. Ik weet wel dat notificaties nogal op de schop zijn genomen door always-on-displays en edge notifications. Die heb ik allebei uitstaan...
Geert1976 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:53:
[...]

ook hier werkt het LED lichtje gewoon naar behoren, ook indien mijn S8 op de trilstand staat. Wellicht toch ergens nog even goed je Instellingen nakijken.
Heb online gelezen dat het wel vaker voorkomt. Heb een silent ringtone ingesteld en de telefoon van de trilstand afgehaald, werkt prima nu.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:14
Ah, dat klinkt aannemelijk inderdaad :)

Aangezien dit mijn eerste apparaat met USB-C is stond een bestelling met diverse kabels sowieso al op de planning, maar even werk van maken een dezer dagen.

• B-Bandit
B-Real schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:11:
Ah, dat klinkt aannemelijk inderdaad :)

Aangezien dit mijn eerste apparaat met USB-C is stond een bestelling met diverse kabels sowieso al op de planning, maar even werk van maken een dezer dagen.
Najah, ik moet zeggen dat ik aardig verslaafd ben aan het gebruik van QC. Heb zelf gewoon een sigarettenaanstekeroplader met QC-support. Dan kan je gewoon echt navigeren met helderheid op max en na 1 uur rijden gewoon een stuk vollere telefoon hebben!

Het hangt er ook een beetje vanaf wat voor USB aansluiting je hebt. Laadt ie op 1.0, 1.5 of 2.1 Ampere. De nieuwste Opels beschikken volgens mij over 2.1. Is het minder dan mag je blij zijn als de lader hem tijdens de rit op peil houdt.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• ikbenben
B-Bandit schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:30:
[...]

Een andere kabel gebruiken, want je auto ondersteunt geen quick charge (waar de samsung kabel op geleverd is). Ik heb een tijdje terug al mijn kabels doorgemeten en de Samsung kabel laadt bij volle belasting op 5V maximaal 0,7A. Dat is onvoldoende om jouw telefoon tijdens gebruik van navigatie in elk geval op peil te houden. Kwestie van even een goede USB kabel van Anker of Aukey te kopen en die te gebruiken. Die meter bij mij vaak tussen de 1.4 en 1.7 A.

Normaalgesproken laad je natuurlijk via de quick charge laders je toestel op en dan merk je dat de kwaliteit van de kabel een stuk minder relevant is. Door het hogere voltage welk gehanteerd wordt (9V volgens mij), heb je minder last van de weerstand die vaak voorkomt bij slechte kabels. Dat vind ik overigens het grootste voordeel aan quick charge. Geen gezeik meer met welke kabel nou goed is. Bijna alle kabels doen het gewoon.
Meen je dat nu...en ik had onlangs een extra OEM Samsung kabel bijbesteld om in de auto te gebruiken |:(
Wel nog niet getest voor op te laden, dat doet die ook via wireless chargen.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• B-Bandit
ikbenben schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:21:
[...]

Meen je dat nu...en ik had onlangs een extra OEM Samsung kabel bijbesteld om in de auto te gebruiken |:(
Wel nog niet getest voor op te laden, dat doet die ook via wireless chargen.
Zal thuis nog ff checken voor de zekerheid. Heb het voor het laatst getest met mijn S6 namelijk. Maar volgens mij leveren ze nog altijd dezelfde kabel. Ik heb net even mijn overzichtje uit een archief ergens gevist en daar heb ik voor de samsung kabel 1.6A staan. Dat betekent dat ik het gewoon verkeerd heb onthouden. Kom er vanavond nog ff op terug!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:12
Momenteel zit ik Azië met mijn Galaxy s8. Deze heb ik aangeschaft bij de kpn winkel. Ondertussen heb ik een Maleisische simkaart gekocht en tot mijn verbazing krijg ik een melding dat mijn telefoon network locked is?

Dit is dus de simlock vrije versie die ik los zonder abo bij de kpn winkel in Amsterdam heb gekocht. Ik ben dus erg verbaasd en las iets over een regio lock, maar ik heb in Amsterdam al meerdere keren langer dan vijf min gebeld.

Ik zit nu dus in Azië met een s8 en ben dus onbereikbaar. Heeft iemand hier ervaring mee en een passende oplossing?

*edit* het is waarschijnlijk een regio lock die eraf kan worden gehaald als ik minimaal vijf minuten bel met mn telefoon hier. Dure grap a 2.25 per minuut. Ik heb hier tien gb data voor 1 maand a 5e. Is er geen goedkopere oplossing?

[ Voor 17% gewijzigd door Freshnub op 05-09-2017 17:30 ]

• tjbork
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Freshnub schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:59:
Momenteel zit ik Azië met mijn Galaxy s8. Deze heb ik aangeschaft bij de kpn winkel. Ondertussen heb ik een Maleisische simkaart gekocht en tot mijn verbazing krijg ik een melding dat mijn telefoon network locked is?

>knip<
Bij mij staat op de verpakking: European sim card only...
Misschien daarom... :?

• davee92
Goedenavond!
Samsung pass geeft bij mij hele tijd een melding dat er een update is. Echter als je klikt op bijwerken geeft die foutmeldingen dat de update niet bestaat of niet voor dit toestel geschikt is. Hebben dit meerdere? Versie momenteel is 1.3.11.2

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
davee92 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:10:
Goedenavond!
Samsung pass geeft bij mij hele tijd een melding dat er een update is. Echter als je klikt op bijwerken geeft die foutmeldingen dat de update niet bestaat of niet voor dit toestel geschikt is. Hebben dit meerdere? Versie momenteel is 1.3.11.2
Hier de laatste versie: 1.3.15.7, geen problemen gehad met updaten. Probeer het eens via Galaxy apps

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• davee92
reyals schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:20:
[...]

Hier de laatste versie: 1.3.15.7, geen problemen gehad met updaten. Probeer het eens via Galaxy apps
Vreemd, want daar ook gekeken, maar dan kan ik hem niet vinden tussen de galaxy apps.
Hoe zou dit kunnen?

• pappaleone
tjbork schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:23:
[...]

Bij mij staat op de verpakking: European sim card only...
Misschien daarom... :?
Als je even verder leest dan staat er ergens dat je eerst een minimaal aantal minuten met de kpn simkaart moet bellen in Nederland, daarna is hij gewoon te gebruiken in dit geval in Maleisie :)
Telefoon moet zich registreren op het Nederlandse netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door pappaleone op 06-09-2017 01:32 ]

• Freshnub
pappaleone schreef op woensdag 6 september 2017 @ 01:29:
[...]

Als je even verder leest dan staat er ergens dat je eerst een minimaal aantal minuten met de kpn simkaart moet bellen in Nederland, daarna is hij gewoon te gebruiken in dit geval in Maleisie :)
Telefoon moet zich registreren op het Nederlandse netwerk.
Ja had ik al gelezen, ik heb de telefoon sinds eind juli en heb dus al meerdere keren in Nederland gebeld, gesprekken van een half uur. Ik mag aannemen dat ik allang aan die eis voldoe.

Ik lees nu dat ik in Azië met mijn Nederlandse simkaart moet bellen voor hij wordt 'geactiveerd'. Dure grap wordt dit, en dat is juist de reden dat ik nu een Maleisische simkaart heb gekocht. Omdat het bellen en internetten hier met een tele 2/t-mobile sim veel te duur is.

Ik ga het maar proberen a €2.25 per minuut. Hopelijk is dit niet voor niets.
Freshnub schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:59:

Dit is dus de simlock vrije versie die ik los zonder abo bij de kpn winkel in Amsterdam heb gekocht. Ik ben dus erg verbaasd en las iets over een regio lock, maar ik heb in Amsterdam al meerdere keren langer dan vijf min gebeld.

Ik zit nu dus in Azië met een s8 en ben dus onbereikbaar. Heeft iemand hier ervaring mee en een passende oplossing?

*edit* het is waarschijnlijk een regio lock die eraf kan worden gehaald als ik minimaal vijf minuten bel met mn telefoon hier. Dure grap a 2.25 per minuut. Ik heb hier tien gb data voor 1 maand a 5e. Is er geen goedkopere oplossing?
De regio lock kun je laten verwijderen bij een Samsung servicepoint. http://www.samsung.com/my/support/servicelocation/
;)
B-Bandit schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:32:
[...]

Zal thuis nog ff checken voor de zekerheid. Heb het voor het laatst getest met mijn S6 namelijk. Maar volgens mij leveren ze nog altijd dezelfde kabel. Ik heb net even mijn overzichtje uit een archief ergens gevist en daar heb ik voor de samsung kabel 1.6A staan. Dat betekent dat ik het gewoon verkeerd heb onthouden. Kom er vanavond nog ff op terug!
Dat is dan ook die versie waarvan de plug bijna boven de versnellingspook uitsteekt?
Wordt tijd dat Samsung daarvoor eens een versie maakt die een beetje moderner (lees: kleiner) is dan wat ze nu leveren.

[ Voor 43% gewijzigd door Peatsmoke op 06-09-2017 08:02 ]

• BadWampa
  • Laatst online: 04-02 15:09
W84 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:28:
Package Disabler Pro is niet meer wat het was. Ik zou dan eerder bxActions downloaden. :)
Thanks ik ga die eens proberen, ik gebruik nu Bixby Remapper, maar die werkt niet zo lekker als verwacht.

Een ander vraagje: ik ben benieuwd hoe lang men hier gemiddeld heeft gewacht tot ze de VR set thuis kregen.

------------------------------ edit ------------------------------
Hmm bxActions heeft een package disabler nodig zegt ie, dus ik heb Package Disabler pro geinstalleerd. Die zegt dat hij PD Plugin Engine nodig heeft. Maar die geeft een fout bij de installatie... Iemand een tip?

[ Voor 25% gewijzigd door BadWampa op 06-09-2017 12:49 ]

• reyals
BadWampa schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:46:
[...]

Thanks ik ga die eens proberen, ik gebruik nu Bixby Remapper, maar die werkt niet zo lekker als verwacht.

Een ander vraagje: ik ben benieuwd hoe lang men hier gemiddeld heeft gewacht tot ze de VR set thuis kregen.

------------------------------ edit ------------------------------
Hmm bxActions heeft een package disabler nodig zegt ie, dus ik heb Package Disabler pro geinstalleerd. Die zegt dat hij PD Plugin Engine nodig heeft. Maar die geeft een fout bij de installatie... Iemand een tip?
Adhell gebruiken om de packages te disablen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• BadWampa
reyals schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:12:
[...]

Adhell gebruiken om de packages te disablen
Ok, ga ik die proberen. Klopt het dat die niet (meer) in de Play Store staat?

• Garret1410
Goede optie. Ik gebruik deze al een tijdje met Nova Launcher. Goed dat er nu standaard in zit.

• Ryan_
BadWampa schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:36:
[...]

Ok, ga ik die proberen. Klopt het dat die niet (meer) in de Play Store staat?
Klopt inderdaad. AdHell wordt niet meer ontwikkeld. De ontwikkelaar was een Samsung medewerker. Samsung was hier niet zo blij mee.

AdHell 2 wordt door iemand anders ontwikkeld maar doet hetzelfde :)

• BadWampa
Ryan_ schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:00:
[...]

Klopt inderdaad. AdHell wordt niet meer ontwikkeld. De ontwikkelaar was een Samsung medewerker. Samsung was hier niet zo blij mee.

AdHell 2 wordt door iemand anders ontwikkeld maar doet hetzelfde :)
Thanks, ik moet nu alleen nog een Knox key aanvragen blijkbaar.

• Ryan_
BadWampa schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:36:
[...]

Thanks, ik moet nu alleen nog een Knox key aanvragen blijkbaar.
De oudere versie is ook nog beschikbaar op APK websites *knip*. Het plaatsen naar APK files buiten de Play Store om is niet toegestaan.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 07-09-2017 08:17 ]

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Heb zelf veel apps in de batterij-besparing staan, maar probeer na update altijd of het beter is om alles aan Samsung over te laten..

Sinds de laatste update (..H3) is dat wel het geval..

Alles uit: 4%/uur.. Alles aan (via Samsung Auto-besparing): 2%/uur.. besparing slaat trouwens bij mij al meteen aan na opstarten..

Andere omstandigheden (thuis) hetzelfde (netwerk/wifi-afstand en zo speelt anders natuurlijk ook mee)..

• BadWampa
Ryan_ schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:42:
[...]

De oudere versie is ook nog beschikbaar op APK websites *knip*.
Super, het is gelukt. bxActions werkt inderdaad sneller en beter! :)
ikbenben schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:29:
[...]
8 augustus gekocht, gisteren (5 september) ontvangen. Kleine maand dus.
Ok, dan zou ik nog een weekje of twee moeten wachten.

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 07-09-2017 08:17 ]

• davee92
reyals schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:20:
[...]

Nu heeft die wel kunnen updaten zelf, alleen bij mij nu naar 1.3.13.2.
Heb jij eventueel zelf andere software / android erop gezet of geen Nederlands toestel toevallig?
Want de nieuwste update hij nu dus nog niet vanaf galaxy apps

• pappaleone
Freshnub schreef op woensdag 6 september 2017 @ 01:44:
[...]

Ja had ik al gelezen, ik heb de telefoon sinds eind juli en heb dus al meerdere keren in Nederland gebeld, gesprekken van een half uur. Ik mag aannemen dat ik allang aan die eis voldoe.

Ik lees nu dat ik in Azië met mijn Nederlandse simkaart moet bellen voor hij wordt 'geactiveerd'. Dure grap wordt dit, en dat is juist de reden dat ik nu een Maleisische simkaart heb gekocht. Omdat het bellen en internetten hier met een tele 2/t-mobile sim veel te duur is.

Ik ga het maar proberen a €2.25 per minuut. Hopelijk is dit niet voor niets.
success anders even een super goedkoop telefoontje op de kop tikken. Maar inderdaad niet leuk.

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 07-09-2017 09:11 ]

• Freshnub
pappaleone schreef op donderdag 7 september 2017 @ 01:02:
success anders even een super goedkoop telefoontje op de kop tikken. Maar inderdaad niet leuk.
De regio lock is eraf, ik moest idd 6 minuten bellen vanuit Azië met mijn Nederlandse simkaart. Belachelijk als je het mij vraagt, maar een andere optie was er niet. Ik kan nu iig tijdens mijn reizen wereldwijd simkaarten gebruiken. Mochten meer mensen tegen dit probleem aanlopen, dan weten jullie wat te doen.

[ Voor 39% gewijzigd door Freshnub op 07-09-2017 02:33 ]

davee92 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:50:
[...]

Nu heeft die wel kunnen updaten zelf, alleen bij mij nu naar 1.3.13.2.
Heb jij eventueel zelf andere software / android erop gezet of geen Nederlands toestel toevallig?
Want de nieuwste update hij nu dus nog niet vanaf galaxy apps
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/OaDIwA.png

Waar mensen zich al druk om kunnen maken, omdat hij/zij een "update" nog niet heeft gehad... 8)7

Weet jij wat een "staged roll-out" is? Daarom heb je, misschien, de laatste update nog niet...

Heb geduld, hij komt automatisch op je toestel (Galaxy Apps geeft overigens de "verkeerde versie" aan bij de beschrijving; kijk es bij de "App Info"!)

PS: mijn toestel is "PHN/PHN/PHN" overigens -> Nederland UN-branded

[ Voor 4% gewijzigd door henklbr op 07-09-2017 09:56 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-11 20:52
Nog steeds erg blij met het toestel. In combinatie met een Lifeproof hoes mooie onderwateropnamen gemaakt van mijn dochter die een duikles kreeg. Zelfs het geluid staat er prima op.

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 11:16

jabberwock

XBL:Jabberwocks

e.looijenga schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:12:
Nog steeds erg blij met het toestel. In combinatie met een Lifeproof hoes mooie onderwateropnamen gemaakt van mijn dochter die een duikles kreeg. Zelfs het geluid staat er prima op.
Dat is een prijzig hoesje voor een toestel wat out-of-the box al waterdicht is..

• ikbenben
EOSfoto schreef op donderdag 7 september 2017 @ 05:25:
[...]

Je hebt het inmiddels sneller in huis dan dat je er vanaf komt... :+
Volgens mij willen mensen nog geld bij het setje dat ik op Marktplaat heb staan, maar ik ga het ook niet weggeven aan een wildvreemde. Mij leek €45 een heel redelijke prijs voor iets dar meer dan €100 kost. Heb ik mij toch kennelijk vergist.
Héhé :P
Ik hou het gewoon zelf bij. Ik wou altijd wel eens zelf 1 of andere VR ervaren en nu hoef ik er zelfs geen geld aan te geven. Het is sowieso iets dat na enkele keren proberen opzij zal liggen om misschien daarna nooit meer boven te halen. Dus in mijn geval goed dat ik het gratis krijg :)

• SleepyPanda
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-11 20:50
jabberwock schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:48:
[...]

Dat is een prijzig hoesje voor een toestel wat out-of-the box al waterdicht is..
Garantie vervalt zodra het toestel nat is geworden (heel kort gezegd) en is maar tot een bepaalde duur/diepte. Dat kan een reden zijn alsnog een waterdicht hoesje aan te schaffen. :)

• e.looijenga
SleepyPanda schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:57:
[...]

Garantie vervalt zodra het toestel nat is geworden (heel kort gezegd) en is maar tot een bepaalde duur/diepte. Dat kan een reden zijn alsnog een waterdicht hoesje aan te schaffen. :)
Jip, die waterdichtheid is een wassen neus. En ik spreek uit ervaring, werk in de telecom :-).

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
e.looijenga schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:25:
[...]

Jip, die waterdichtheid is een wassen neus. En ik spreek uit ervaring, werk in de telecom :-).
Geen idee waar je werkt maar als een waterdicht toestel van Samsung geen externe schade heeft. Niet in zout, chloor water is geweest, wordt het toestel gewoon gerepareerd. Een Apple iPhone 7 is een ander vedhaal, geen garantie op de waterdichtheid.

• Zorian

Zorian

What the fox?

De waterdichtheid is dik in orde in mijn ervaring.
Ik neem hem vrijwel altijd mee onder de douche (muziek bedienen via bluetooth, ben een uitgebreide doucher :+) en ik word ook nog wel eens gebeld onder de douche. Dan neem ik ook gewoon op, de tegenpartij hoort geeneens dat ik dan met stromend water over het toestel heen sta te telefoneren.

Baden heeft ie ook al gedaan, hij was wat viezig (vet uit een pan na het koken, foutje) wat er niet zo simpel af wou. Dus even 5 minuten in een badje lauwwarm water gedaan, goed roeren, naspoelen en weer brandschoon. :+
DiMacho schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:54:
[...]

Geen idee waar je werkt maar als een waterdicht toestel van Samsung geen externe schade heeft. Niet in zout, chloor water is geweest, wordt het toestel gewoon gerepareerd. Een Apple iPhone 7 is een ander vedhaal, geen garantie op de waterdichtheid.
De garantievoorwaarden van Samsung sluiten schade door vocht echter wel gewoon uit:
De garantie is niet afdwingbaar als het product blootgesteld is geweest aan vocht, damp of extreme temperaturen of omgevingscondities of snelle wisselingen van dergelijke omgevingscondities, corrosie, oxidatie, morsen van voedsel of vloeistof of de invloed van chemische producten.
Dat is ook wel logisch eigenlijk, want Samsung kan natuurlijk nooit controleren of de telefoon op één meter of tien meter diepte heeft gelegen, of 2 seconden onder water heeft gelegen of 2 uur.
De waterdichtheid moet je zien als een extra feature die ervoor zorgt dat het toestel niet meteen naar de knoppen is als het nat wordt of even in het water terecht komt.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:30
Ik heb een aantal berichten over het ontvangen van de VR set verplaatst naar: Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen.

• e.looijenga
DiMacho schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:54:
[...]

Zoals hieronder ook staat is vochtschade uitgesloten, datzelfde geldt voor de Xcover 4. Dynafix keurt dit soort toestellen gewoon af voor reparatie als er ook maar ergens uit blijkt dat ze met vocht in aanraking zijn geweest. Dus zonder mijn hoes ga ik er niet mee onder de douche :-)

• DiMacho
e.looijenga schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:42:
[...]

Zoals hieronder ook staat is vochtschade uitgesloten, datzelfde geldt voor de Xcover 4. Dynafix keurt dit soort toestellen gewoon af voor reparatie als er ook maar ergens uit blijkt dat ze met vocht in aanraking zijn geweest. Dus zonder mijn hoes ga ik er niet mee onder de douche :-)
Ten eerste Dynafix keurt ze niet af, dat doet Samsung. Samsung bepaalt de regels, Dynafix voert ze alleen maar uit.

Ten tweede, de afgelopen weken meerdere Samsung S8 en S7 opgestuurd met vochtschade. Allemaal gerepareerd terug!

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Waarom zou je het risico willen lopen is toch een toestel van 800+. Ik heb 16 euro geïnvesteerd in een redpepper hoes tegen water sneeuw en vuil tevens val bestendig tot 2 meter. Voor dat geld ga ik echt geen risico lopen 😉

• e.looijenga
DiMacho schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:47:
[...]

Ten eerste Dynafix keurt ze niet af, dat doet Samsung. Samsung bepaalt de regels, Dynafix voert ze alleen maar uit.

Ten tweede, de afgelopen weken meerdere Samsung S8 en S7 opgestuurd met vochtschade. Allemaal gerepareerd terug!
Mooi dat jij daarin geen problemen ervaart. Wij kregen recent nog een afkeur omdat er vochtsporen geconstateerd waren in een laadconnector van een S8 :?

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:03
Ik vermoed dat ik een probleem heb met mijn S8. Tijdens een telefoongesprek hoort de tegenpartij héél veel achtergrondgeluiden. Fietsen en bellen? Blijkbaar ben ik nauwelijks verstaanbaar. Lopen en bellen levert zelfs wel eens de reactie op: zit je op de fiets?!
Wat kan dit zijn? Een defecte microfoon ergens? Meer mensen hier last van?

• DiMacho
e.looijenga schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:01:
[...]

Mooi dat jij daarin geen problemen ervaart. Wij kregen recent nog een afkeur omdat er vochtsporen geconstateerd waren in een laadconnector van een S8 :?
Dat zou kunnen. Je krijgt nl een melding op het toestel dat er vocht bij de laadcon zit. De verwachting is dat je dat droog maakt. Als je dat niet doet, krijg je corrosie. Dan is het Gebruikersschade, geen garantie.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-12 09:53
ikbenben schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

Ik zie niets staan tussen mijn apps dat verband houd met automatische helderheid. Hoe wordt het genoemd in de apps zodat ik het kan zoeken?

[...]

Dat is een setting in Bixby ;)
Ik hoop wel dat ik die kaart terug krijg. Op zich is het geen drama maar ik wil gewoon dat alles werkt zoals het hoort. Misschien dat ik nog eens kan proberen om de Bixby updates te verwijderen en te herinstalleren.
Waarschijnlijk weten de meesten dit al, maar mij kostte het nogal wat moeite haha. Het is eigenlijk geen setting in Bixby, het is een setting in je alarm app. Ik heb me helemaal suf gezocht in Bixby |:(

Gewoon het desbetreffende alarm dat je wil laten afgaan selecteren en de optie aan switchen met Bixby briefing :)

Overigens heb ik de kaart ook nog niet terug!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:57

jagermeister

Artillerie magneet :-(

stijnos1991 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:06:
Ik vermoed dat ik een probleem heb met mijn S8. Tijdens een telefoongesprek hoort de tegenpartij héél veel achtergrondgeluiden. Fietsen en bellen? Blijkbaar ben ik nauwelijks verstaanbaar. Lopen en bellen levert zelfs wel eens de reactie op: zit je op de fiets?!
Nee, geen last van.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• DiMacho
stijnos1991 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:06:
Defecte microfoon, boven. Test de microfoons met *#0283# je krijgt een soort loopback. Dus je hoort wat je zegt
Galaxy S8 Android 8.0 Oreo update development has started

While Samsung is yet to roll out the Android 7.0 update for its low-end and lower mid-range smartphones and tablets, Google has released the final version of Android 8.0. However, we’ve received some exciting news earlier today. According to our reliable sources, Samsung has started the development of the Android 8.0 Oreo update for the Galaxy S8 and S8+.

Galaxy S8 Android 8.0 Oreo update

The firmware version for the Android 8.0 update for the Galaxy S8 and S8+ could be G955FXXU1BQI1 and G950FXXU1BQI1, respectively. We’re not sure about the timeline for the release of Oreo for the smartphones, but we’ll let you know as soon as we get more information about it. There’s a fair chance that Samsung could start a beta testing program for early adopters like it did for the Galaxy S7 and S7 edge. Once the beta update gets tested thoroughly, the update could be rolled out worldwide much faster than last year as the company has started using multi-CSC firmwares.

Android 8.0 is supposed to make phones much faster, especially things like boot times. The new version of Android also limits background activities and manages them in a much better way, which helps a lot in increasing system smoothness as well as battery life. Other important features include Autofill framework for logins and passwords, picture-in-picture mode for even better multitasking, notification dots, and Android instant apps.

The Oreo update also brings a brand new design for emojis, over 60 new emojis, notification channels, an ability to snooze notifications, more granular storage controls, a new battery menu, adaptive icons, LDAC codec for Bluetooth audio streaming, wide color gamut for imaging apps, Wi-Fi aware technology, a proper progress bar while installing apps, smart text selection, sticky notifications, better fonts, ambient display, and more.

Samsung might not use all the Android 8.0 features mentioned above, as it tends to customize Android in its own flavor.

Bron: https://www.sammobile.com...us-android-8-oreo-update/

• ikbenben
Is het normaal dat als ik een sms ontvang dat ik voortdurend een melding met geluid krijg? Ik krijg dus eerst mijn normale ingestelde meldingsgeluid, maar als ik het niet direct bekijk blijf ik meldingsgeluiden krijgen maar wel met een andere toon.
Deze week zat ik bij de tandarts en de S8 bleef maar meldingen geven omdat ik niet direct kon kijken. Zeer irriterend !

• reyals
Als je die meldingsherinnering aan hebt staan wel ja

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:03
DiMacho schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:00:
[...]

Defecte microfoon, boven. Test de microfoons met *#0283# je krijgt een soort loopback. Dus je hoort wat je zegt
Dankjewel voor de tip. Mijn 2nd mic lijkt raar te doen, ik kan het zelf niet goed beoordelen. Binnenkort even testen met de S8 van een vriend. Ik laat nog wel weten of het een defect is ja/nee.
stijnos1991 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:32:
[...]

Dankjewel voor de tip. Mijn 2nd mic lijkt raar te doen, ik kan het zelf niet goed beoordelen. Binnenkort even testen met de S8 van een vriend. Ik laat nog wel weten of het een defect is ja/nee.
Wacht daar nou niet te lang mee: als hij "raar" doet -> terug naar de winkel (toestel moet gewoon goed zijn)

• DiMacho
stijnos1991 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:32:
[...]

Probeer eens via de headphones te bellen. Als er dan geen klachten zijn is echt je microfoon boven kapot. Zit op het moederbord. Backup maken en inleveren het toestel. Kijk of je in de buurt een Samsung Premium Service Point hebt, dan wordt hij daar gefixed!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Ik heb Always on Display ingeschakeld maar vroeg mij af of dit kan inbranden of is daar rekening mee gehouden? Ik las wel iets over de Homeknop die om de zoveel tijd een paar pixels opschuift maar bij de klok en datum zie ik eigenlijk niets veranderen.

• ikbenben
reyals schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 09:59:
Als je die meldingsherinnering aan hebt staan wel ja
Dat was het dus. Bedankt !

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 14:02
Artwido schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:43:
Ik heb Always on Display ingeschakeld maar vroeg mij af of dit kan inbranden of is daar rekening mee gehouden? Ik las wel iets over de Homeknop die om de zoveel tijd een paar pixels opschuift maar bij de klok en datum zie ik eigenlijk niets veranderen.
Ook de klok verspringt een stukje (net als de Homeknop). Met het blote oog bijna niet te waarnemen maar verspringt een paar pixels zo af en toe.
Heb Always on Display ingeschakeld op mijn S7 en nog niks van inbranden gemerkt.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 14:00
ik heb (volgens mij) sinds de laatste update, die eigenlijk draadloos laden zou moeten verbeteren, met enige regelmaat een bijna lege telefoon in de ochtend.

als ik naar de grafiek kijk zie ik een stijging van +20% over een uurtje ofzo, en dan een drop die steiler is dan screen on. Gisteravond ging ie er met 50% op, en met 15% wakker..

Ik gebruik de orginele nexus lader van de nexus 5 (die vierkante met magneten). De plaatsing is spot-on en het laden hervat weer als ik het scherm even aanzet.. erg vervelend dit, wat niet echt betrouwbaar als wekker en de deur uit met 15% is ook niet handig...

Strava

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11 12:37
Prulleman schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:45:
ik heb (volgens mij) sinds de laatste update, die eigenlijk draadloos laden zou moeten verbeteren, met enige regelmaat een bijna lege telefoon in de ochtend.

als ik naar de grafiek kijk zie ik een stijging van +20% over een uurtje ofzo, en dan een drop die steiler is dan screen on. Gisteravond ging ie er met 50% op, en met 15% wakker..

Ik gebruik de orginele nexus lader van de nexus 5 (die vierkante met magneten). De plaatsing is spot-on en het laden hervat weer als ik het scherm even aanzet.. erg vervelend dit, wat niet echt betrouwbaar als wekker en de deur uit met 15% is ook niet handig...
Hier geen probleem met draadloos laden ik gebruik deze samsung lader Is geen snellader maar laadt de telefoon gewoon op in een uur of 3/4 als die op 30% zit ofzo.

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Vraage, ik ben een life time iPhone gebruiker maar de S8+ trekt me toch echt zwaar aan. Een ding wat ik me af vroeg, als ik me iphone open zonder security settings er op, is 2x klikken en ik zit op de hoofdpagina 1 met alle apps.

Is dat ook mogelijk bij se S8? Elk keer als ik dat zie dan zie ik lege pagina met het weer widget op, ik wil er gewoon me belangrijkste apps op heb zonder nog eens door te klikken qua menu, kan dat bij android ?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
Vedrano schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:21:
Vraage, ik ben een life time iPhone gebruiker maar de S8+ trekt me toch echt zwaar aan. Een ding wat ik me af vroeg, als ik me iphone open zonder security settings er op, is 2x klikken en ik zit op de hoofdpagina 1 met alle apps.

Is dat ook mogelijk bij se S8? Elk keer als ik dat zie dan zie ik lege pagina met het weer widget op, ik wil er gewoon me belangrijkste apps op heb zonder nog eens door te klikken qua menu, kan dat bij android ?
Je kan vanuit je drawer (het menu) apps naar je dashboard slepen. Zo heb je zelf controle over hetgeen daar staat ja

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:39
Een vraag uit interesse; gebruiken jullie de S8 eigenlijk met TouchWiz en/of Samsung Apps, of installeren jullie asap een nieuwe launcher of eventueel zelfs rooten om een zo clean mogelijke Android ervaring te krijgen?

Zelf ben ik nog wat aan het vergelijken, enerzijds heb ik graag mijn Nova Launcher look omdat dan alles clean is, maar zit ik nog met wat dubbele apps waar ik de beste versie nog van aan het zoeken ben. Anderzijds is het aanbod van Samsung ook weer niet zo verkeerd en voelt het meer passend gezien het toestel er rondom ontworpen is.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• Ryan_
Darks schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:04:
Een vraag uit interesse; gebruiken jullie de S8 eigenlijk met TouchWiz en/of Samsung Apps, of installeren jullie asap een nieuwe launcher of eventueel zelfs rooten om een zo clean mogelijke Android ervaring te krijgen?

Zelf ben ik nog wat aan het vergelijken, enerzijds heb ik graag mijn Nova Launcher look omdat dan alles clean is, maar zit ik nog met wat dubbele apps waar ik de beste versie nog van aan het zoeken ben. Anderzijds is het aanbod van Samsung ook weer niet zo verkeerd en voelt het meer passend gezien het toestel er rondom ontworpen is.
Ik gebruik Nova Launcher, puur omdat ik apps in de drawer wil verbergen. Helaas heeft Samsung dit een paar versies geleden eruit gesloopt.

• ikbenben
Ik gebruik ook Nova. Zoveel meer opties dan bij Touchwiz + de meeste customize dingen zijn bij de Samsung store te betalen, zelfs voor simpele icoontjes.

Pagina: 1 ... 56 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support