davee92 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:16:
Goedemiddag heren,
Zojuist overgestapt van de iPhone naar de s8+. Nu had ik al beetjee door het topic heen gezocht maar wat zijn zon beetje de essentiële dingen om in te stellen binnen android, en ook de meeste batterij slurpende instellingen.
Hoor graag jullie adviezen
Mijn eerste advies zou zijn: raak eerst eens gewend aan het OS, zodat je weet waar alle instellingen en eventuele tweaks te vinden zijn. Gooi alle apps die je niet gebruikt er vanaf of schakel ze uit.
De meest batterij slurpende app is voor zover ik weet FB en een eventuele VPN app. FB gebruik ik zelf niet, maar toen ik nog FB gebruikte, was dat altijd de app die het meeste doorsluisde naar de servers in de VS, dus ook de meeste stroom verbruikte.
Mijn VPN app staat met stip bovenaan in de lijst met meest verslindende apps, maar dat is ook niet zo vreemd, want die staat constant aan.
Geert1976 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:08:
[...]
jup, hier ook. Ik merk een iets sterkere battery drain sinds de 1 Augustus update tov vorige updates. Wel is het OS in het geheel een stuk vloeiender voor mij.
Ach, ik haal nog met gemak een volle intensieve dag op mijn S8, 1 batterij lading ( ontkoppel mijn S8 zo rond 0530u/0600u in de ochtend en om 2230u/2300u gaat ie met zo'n 10% weer aan de lader)
Van dat vloeiender werken merk ik niks: het OS werkte al vloeiend, misschien heeft het OS -met het oog op de winter- een iets hogere viscositeit gekregen...

Luuk schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:12:
Vandaag even de S8 bekeken in de stad, de S8, S8+ en de Note waren bij zowel de Mediamarkt als de KPN winkel zo erg ingebrand dat ze eigenlijk meteen de prullenbak in konden.
Ongelofelijk dat Samsung dit na zoveel generaties oled nogsteeds niet voor elkaar heeft.

Dat was dan weer het moment voor de troll van de week...
In je reacties heb je -voor zover ik ze gelezen heb- nog nooit iets positiefs te melden gehad op Tweakers, over Samsung, dus ik begrijp niet waarom je überhaupt bent gaan kijken naar die toestellen in de MM. Wij, de gebruikers, zijn over het algemeen zeer tevreden over dit toestel en met name over het het beeldscherm. Toestellen die 24/7 aan staan altijd op hetzelfde schermpje (totdat er iemand komt kijken hoe erg de schermen ingebrand zijn) branden nu eenmaal in. Dat heeft niks met Samsung te maken, maar alles met de gebruikte beeldschermtechniek.
davee92 schreef op zondag 3 september 2017 @ 00:52:
[...]
Het komt er op neer dus dat tegenwoordig op Samsung telefoons niet meer echt bepaalde opties een merkbaarder langere batterij duur geven? Maar het meer allemaal kleine beetjes zijn? Ja display heb ik ook al allemaal op het kleinste staan bijna haha. Geavanceerde functies bedoel je het slim sluieren en dergelijke opties mee?
En qua account synchronisatie valt daar veel te behalen?
In het gewone gebruik kun je met accountsynchronisaties al wat winst behalen, maar veel maakt dat niet uit. De grootste batterijvreter is toch nog altijd je scherm.
Andere opties zijn er wel, maar dat brengt ook weer nadelen met zich mee. De beste optie om een langere batterijduur te krijgen is root toegang mogelijk maken en sommige apps gewoon te verwijderen, maar daarmee wordt je Knox status 0x1 en is het (zonder andere foefjes) niet meer mogelijk om sommige standaard geïnstalleerde apps te gebruiken en zou je geen garantie meer kunnen hebben (maar die geeft Samsung toch al niet op software).
Er zijn een heleboel tweaks mogelijk met root toegang, maar ik zou er voorlopig even niet aan beginnen en gewoon eens even afwachten hoe je uitkomt met de batterij. Mocht je echt te kort komen, kun je in een later stadium nog altijd dingen veranderen. Als je nu teveel dingen gaat aanpassen, zie je straks door de bomen het bos niet meer, want Android en iOS zitten toch wel heel verschillend in elkaar.
Als je echt het maximale uit je S8 wilt halen, moet je wachten totdat LineageOS uitkomt voor de S8 en die custom-rom gebruiken, maar ook daarmee wordt je Knox status 0x1.