jabberwock schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:18:
[...]

Ik weet niet of de huidige nfc apparaten geavanceerder zijn dan een paar jaar terug. Toen kon ik wel inschakelen door mijn telefoon in de houder te doen waar een sticker op zat, maar zodra ik mijn telefoon eruit haalde werd niet nogmaals nfc getriggerd door niet meer verbonden te zijn. Er was toen wel een xda-er die een tool had die wel iets had geknutseld maar daar was root voor nodig en je batterij ging als een speer leeg omdat er elke x miliseconde naar het disconnecten van nfc aan het pollen was.

Maar als je handig bent met Tasker is er wel het eea te maken.

Ik ben al wat jaren gestopt met het uitschakelen van BT. Zo heel veel verbruikt het niet en sinds de komst van een smartwatch is het noodzakelijkn om aan te hebben.
Smartwatch heb ik niet en mijn fitnesstracker connect via ANT+ met Orux. De accu is voor mij niet de reden waarom ik niet de hele dag met BT aan wil rondlopen. ;)
reyals schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:27:
[...]

Ik zet hem aan met een nfc tag, uit via tasker met dit profiel: http://tasker.wikidot.com/bluetooth-auto-turn-off
Lijkt me eens leuk om eens mee te experimenteren. Ik ga eens met Tasker aan de slag. :)

Bedankt mannen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XFJY2om0Nbymd7Et7gPt8OfS/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dEElqIz1wKjMAqypTGCG01VD/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M0WaGmpMjzPtluiCNlCOnxP8/thumb.png

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 14 aug 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* August security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G955F
Model name Galaxy S8+
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 12050265
Build date Tue, 8 Aug 2017 23:43:40 +0000
Security Patch Level 2017-08-01
Product code PHN
PDA G955FXXU1AQH3
CSC G955FOXM1AQH3
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fsesOXveMhlY5kQRCcbP6dvz/thumb.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

henklbr schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:55:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements

Model SM-G955F
Model name Galaxy S8+
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 12050265
Product code PHN
PDA G955FXXU1AQH3
CSC G955FOXM1AQH3
Details for download with SamFirm: [afbeelding]

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !
Zit ik dan met m'n T-Mobile toestel en de laatste update van 1 juni. Niet eens nog een 1 juli OTA 8)7 8)7 8)7

Het is dat ik mijn telefoon nu naar wens heb ingericht, anders was ik Odin gaan aanslingeren.

Evengoed, mooi dat jij er weer zo super vroeg bij bent met de update, @henklbr _/-\o_ _/-\o_
Geert1976 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:41:
[...]

Zit ik dan met m'n T-Mobile toestel en de laatste update van 1 juni. Niet eens nog een 1 juli OTA 8)7 8)7 8)7

Het is dat ik mijn telefoon nu naar wens heb ingericht, anders was ik Odin gaan aanslingeren.

Evengoed, mooi dat jij er weer zo super vroeg bij bent met de update, @henklbr _/-\o_ _/-\o_
Ik zou, als ik jou was, gewoon ff Odin aanslingeren: heb je tenminste ALTIJD de laatste updates (op tijd)...

Het is weer ff werk, maar je hebt er wel profijt van daarna... ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

W84 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:47:
LOL, niet alleen de achterkant klinkt holler op sommige plekken... het scherm ook. Tikte net per ongeluk met m'n nagel en ongeveer links van het midden klinkt het vrij hol i.t.t. de rest van het scherm. Volgens mij zit daar de batterij achter. Niet echt heel uniform zo. :p

Is dat bij jullie ook zo?
Ja, dat is bij mij ook... Heb zelf gisteren dezelfde vraag gesteld hier en zie nu dat jij dat een paar maanden geleden ook hebt gevraagd.

Bij mij klinkt het scherm links van het midden ook anders. Maar als ik met mijn platte wijsvinger iets harder op het scherm tik, klinkt het links van het midden ook anders dan bijvoorbeeld rechts. Rechts 'hoor' je vrijwel geen geluid als je met de platte vinger erop 'tapt', links van het midden is dit wat meer hoorbaar. Achter dat stuk zit de batterij, dus wellicht is er daar iets meer ruimte dan rechts.

Scherm zit verder strak op de behuizing en heb nergens kieren. En ik tik niet extreem hard waardoor ik het scherm zou kunnen indrukken of iets, dus dat zit wel goed neem ik aan.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

freddyathlon schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

Ja, dat is bij mij ook... Heb zelf gisteren dezelfde vraag gesteld hier en zie nu dat jij dat een paar maanden geleden ook hebt gevraagd.

Bij mij klinkt het scherm links van het midden ook anders. Maar als ik met mijn platte wijsvinger iets harder op het scherm tik, klinkt het links van het midden ook anders dan bijvoorbeeld rechts. Rechts 'hoor' je vrijwel geen geluid als je met de platte vinger erop 'tapt', links van het midden is dit wat meer hoorbaar. Achter dat stuk zit de batterij, dus wellicht is er daar iets meer ruimte dan rechts.

Scherm zit verder strak op de behuizing en heb nergens kieren. En ik tik niet extreem hard waardoor ik het scherm zou kunnen indrukken of iets, dus dat zit wel goed neem ik aan.
Op YouTube een filmpje gezien waar iemand een nieuwe achterkant monteerde. Daar zag je wel dat in het midden geen isolatie oid zit, terwijl dat op de rest wel zit. Leek iets van heel dun schuim, maar kan ook iets anders geweest zijn.
Dat zou ook een verklaring kunnen zijn voor het verschil in geluid aan de achterkant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4LJ2ztCduh9bCAy4qIZf2CKs/full.png

Goed nieuws voor liefhebbers van "Dual-SIM"-toestellen:

De support-site van Samsung geeft aan, dat de Note 8 ook in een Dual-SIM variant zal verschijnen in de Benelux! :)

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Kijk, dat vind ik wel interessant. Ik heb een "oude" werk nokia en mijn prive telefoon. Als ik dienst heb dan ben ik zo'n telefoon neuroot. Elk kwartier zakken nakijken, tafel controleren en telefoons checken of ik niets gemist heb :+ Dan is zo'n dual SIM best ideaal/handig :Y

• Ferrr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-10 20:52
Kom er zojuist achter dat ik een halfronde zwarte stip (dode pixel?) op de zijkant van het scherm heb zitten. Het is niet echt storend maar je weet dat het er zit en dan irriteert het uiteindelijk toch. Op google gekeken maar ik vind alleen soortgelijke problemen bij de S7 en S6. Hier iets van bekend?
Ferrr schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:44:
Kom er zojuist achter dat ik een halfronde zwarte stip (dode pixel?) op de zijkant van het scherm heb zitten. Het is niet echt storend maar je weet dat het er zit en dan irriteert het uiteindelijk toch. Op google gekeken maar ik vind alleen soortgelijke problemen bij de S7 en S6. Hier iets van bekend?
Plaats er eens een foto van: makkelijker om te beoordelen, toch...?

Wat ik meestal doe als ik zoiets aantref op een prijzig toestel: meteen terug naar de winkel, en daar vragen voor een oplossing -> garantie!

• Ferrr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-10 20:52
De foto:

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1708/300381/VADGXdAn.jpg

Lees dat in de meeste gevallen het scherm wordt vervangen. Verlies ik waarschijnlijk m'n IP68 certificering mee dus dat is wel even iets om over na te denken. Coolblue maar eens mailen.
Ferrr schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:39:
De foto:

[afbeelding]

Lees dat in de meeste gevallen het scherm wordt vervangen. Verlies ik waarschijnlijk m'n IP68 certificering mee dus dat is wel even iets om over na te denken. Coolblue maar eens mailen.
Nee: daar verlies je niet je IP-68 certificering mee, als je je toestel tenminste laat repareren door een OFFICIËLE Samsung gecertificeerde reparatiepunt:

https://www.samsung.com/nl/reparatie/

Er is een update beschikbaar voor "S8 Watermark", v3.0 (UN-install eerst de oude versie):

https://mega.nz/#!UkYDFBD...lRP95_LiDCPPx5822lj29Cvgo

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/BK8oAr.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/2Whi3r.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/VYz9Fr.jpg

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 17:52

Bullet NL

Eigen Wijs

De foto:

[afbeelding]

Dit is geen dode pixel, je scherm is deels uitgevallen.
Garantie gevalletje als er niets met je toestel gebeurd is. Gewoon contact opnemen met Samsung. IP68 zou je ook naar reparatie moeten hebben.

Cogitationis poenam nemo patitur

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 17:43
Ben altijd blij geweest met m'n exynos variant, alleen vandaag een beetje minder. De aangepaste apk van Google Camera (die HDR+ mogelijk maakt op niet-google toestellen) draait alleen op snapdragon soc's.

Toevalig hier iemand die de mod al heeft geprobeerd op een S8?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-12 18:56
henklbr schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:03:
Er is een update beschikbaar voor "S8 Watermark", v3.0 (UN-install eerst de oude versie):
Waarom zou iemand dat ooit willen gebruiken?

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
henklbr schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:55:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements

Model SM-G955F
Model name Galaxy S8+
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 12050265
Product code PHN
PDA G955FXXU1AQH3
CSC G955FOXM1AQH3

Update is OTA (buitenland) 600,5 MB, terwijl veel Samsung Apps tussentijds via App Store zijn bijgewerkt..

Belooft weer wat..
_Nick__ schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:45:
[...]

Update is OTA (buitenland) 600,5 MB, terwijl veel Samsung Apps tussentijds via App Store zijn bijgewerkt..

Belooft weer wat..
OTA wordt hier ook 600.5 MB (we zitten allemaal in OXM, tenminste de UN-branded devices dan) ;)

De foto:

[afbeelding]

Hierbij krijg ik meer het idee dat een softwarematig gevalletje is. Heb je al eens een fabrieksreset gedaan?
Coolblue werkt (net als bijvoorbeeld Vodafone) samen met Dynafix, een geauthoriseerde hersteller, die ook gebruik maakt van originele Samsung onderdelen en waarbij fabrieksgarantie (en garantie op reparatie) van toepassing is.
pimsaint schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:17:
Ben altijd blij geweest met m'n exynos variant, alleen vandaag een beetje minder. De aangepaste apk van Google Camera (die HDR+ mogelijk maakt op niet-google toestellen) draait alleen op snapdragon soc's.

Toevalig hier iemand die de mod al heeft geprobeerd op een S8?
Nope, maar ik denk dat er inmiddels net zoveel voor- als tegen de Exynos variant te zeggen is. De ontwikkeling van alternatieve ROMS is bij de Exynos iig een stuk verder. De apk gaat wss ook niet werken omdat ze gebruik maakt (zoals in het stuk ook al staat) van de Hexagon 680 image signal processor. De Exynos maakt gebruik van een ander systeem hiervoor.
De Snapdragon was voor mij ook gewenster geweest, omdat je daarmee de app Snoopsnitch kunt gebruiken, dat gaat op de Exynos helaas ook niet. ;)
Luapper schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:40:
[...]

Zolang het watermerk niet aan te passen is (en volgens de ontwikkelaar op XDA) is dat voorlopig niet zo, zie ik ook geen enkele meerwaarde van die app. Met aanpasbaar watermerk zou het voor mensen nog interessant kunnen zijn, maar de vraag is of mensen die met fotografie bezig zijn (en dus watermerken regelmatig gebruiken) hun naam aan foto's willen koppelen met die kwaliteit. Niet dat de kwaliteit (voor een smartphone slecht is, in tegendeel) maar voor mensen die beroeps of hobbymatig bezig zijn is het verschil toch duidelijk zichtbaar. Voor de gemiddelde SBS6-reporter of andere campingzender/blad "Journalist" zou het misschien wel wat zijn.
Voor nu is het imo meer zoiets van "kijk eens, ik heb een S8", net zoals de mails of reacties in een forum die afgesloten worden met "verzonden met... vanaf mijn Samsung Galaxy S8".

[ Voor 49% gewijzigd door Peatsmoke op 15-08-2017 07:10 ]

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Waar ik gisteren achter kwam is dat mijn systeem opeens 45!!GB in gebruik had. na lang zoeken bleek er een video.FOS file in een whatsapp map te staan van 27GB. Weet niet of ik de enige ben die hier last van heeft, maar vond het nog al een groot bestand.

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 15:42
Ik weet niet of ik in het juiste topic zit, mijn excuses anders hiervoor.

Ik woon in Nederland vlak tegen de belgische grens en heb momenteel een belgische herlaadkaart. (ik werk in België en ben meer daar dan in Nederland). Nu ben ik op zoek naar een nieuwe smartphone en had mijn oog op de S8 laten vallen.

Doordat ik niet van plan ben ineens €600+ te betalen dacht ik aan een abbo.
In Nederland vind ik die het goedkoopst voor €0 eenmalig en €34/maand voor 24 maand.
Maar! Nu komt de vraag.
Kan ik dit abbo dan (de kaart dus) uit de telefoon halen en mijn huidige simkaart erin stoppen? Zodat ik mijn huidig nummer en abbo behoud en dan toch een nieuwe S8 heb? Of zijn die telefoons simlocked ofzo??

Mijn huidige belgische kaart kost mij €15/maand, dit zou dus komen op €49/maand en heb ik een nieuwe S8.
Geloof het of niet, dit is goedkoper dan er één in België kopen.

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Valdourian schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:06:
Ik weet niet of ik in het juiste topic zit, mijn excuses anders hiervoor.

Ik woon in Nederland vlak tegen de belgische grens en heb momenteel een belgische herlaadkaart. (ik werk in België en ben meer daar dan in Nederland). Nu ben ik op zoek naar een nieuwe smartphone en had mijn oog op de S8 laten vallen.

In Nederland vind ik die het goedkoopst voor €0 eenmalig en €34/maand voor 24 maand.
Maar! Nu komt de vraag.
Kan ik dit abbo dan (de kaart dus) uit de telefoon halen en mijn huidige simkaart erin stoppen? Zodat ik mijn huidig nummer en abbo behoud en dan toch een nieuwe S8 heb? Of zijn die telefoons simlocked ofzo??

Mijn huidige belgische kaart kost mij €15/maand, dit zou dus komen op €49/maand en heb ik een nieuwe S8.
Er kan een simlock opzitten. volgens mij voornamelijk als je via T-Mobile een telefoon koopt hebben die vaak een simlock. Je kan altijd even de shop benaderen of dit een sim-lock vrij toestel is.
lebbe02 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:02:
[...]

Er kan een simlock opzitten. volgens mij voornamelijk als je via T-Mobile een telefoon koopt hebben die vaak een simlock. Je kan altijd even de shop benaderen of dit een sim-lock vrij toestel is.
Ik heb een T-Mobile S8. Zit mijn KPN sim in, alles werkt gewoon 100%.

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-11 22:42

verbraakje

🚦

Vraagje ik heb het niet kunnen vinden in dit topic (misschien overheen gelezen?) Is het mogelijk om de US versie van google assistant/ now te krijgen zonder root? Ik zag dat de us versie meer als Siri werkte terwijl die van mij ongeveer alleen kan zeggen toelaat het is.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 15:48
verbraakje schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:25:
Vraagje ik heb het niet kunnen vinden in dit topic (misschien overheen gelezen?) Is het mogelijk om de US versie van google assistant/ now te krijgen zonder root? Ik zag dat de us versie meer als Siri werkte terwijl die van mij ongeveer alleen kan zeggen toelaat het is.
Yes, je taal aanpassen.

PSN: Maichel

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:07
lebbe02 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:02:
[...]

Ik heb mijn toestel bij T-Mobile gekocht en hij zei dat T-Mobile geen toestellen verkoopt met een simlock.

• ice angel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-11 13:06
Peatsmoke schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:17:
[...]

Waarom dat die 3,5 mm jack steeds meer verdwijnt is mij ook een raadsel, want ik loop liever niet de hele dag met BT aan. Het kunststof en metaal heeft natuurlijk wel een groot voordeel: het kan niet kapot vallen, want de achterkant van de S8(+) schijnt wel heel erg gevoelig te zijn voor val schade (gelukkig nog niet getest).

Deze maand begint iig de uitrol van Android 7.1.0, want die is door Samsung inmiddels vrij gegeven. Misschien hebben we wel geluk en verschijnt de voorlaatste versie van Android online voordat Android O er is. ;)
Heel simpel USB C daar zal ook de audio over gaan waardoor je geen 3,5mm jack nodig hebt.
Momenteel kun je allen met verloopstekkertjes nog gebruiken maar hele idee is dat je allles via 1 poort (usb C) dus gaat gebruiken voor toevoer van data en of laden van je toestel !

hierbij nog artikel over usb - c : http://www.techradar.com/...l-kill-the-headphone-jack

[ Voor 5% gewijzigd door ice angel op 15-08-2017 15:03 ]

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 20:16
Valdourian schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:06:

34 x 24 = 816 euro

Je vind hem echt wel goedkoper dan dit hoor in België.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

verbraakje schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:25:
Niet zonder KNOX te activeren (zie hieronder).
ice angel schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:02:
[...]

Heel simpel USB C daar zal ook de audio over gaan waardoor je geen 3,5mm jack nodig hebt.
Momenteel kun je allen met verloopstekkertjes nog gebruiken maar hele idee is dat je allles via 1 poort (usb C) dus gaat gebruiken voor toevoer van data en of laden van je toestel !

hierbij nog artikel over usb - c : http://www.techradar.com/...l-kill-the-headphone-jack
Waardoor je dus niet naar muziek kunt luisteren terwijl je toestel aan de lader hangt... Onbegrijpelijk dus.
Daarmee ben je er niet.
Op XDA staat een tutorial hoe je het voor elkaar krijgt.

Je KNOX wordt alleen geactiveerd, dus de keuze is aan jou.

[ Voor 60% gewijzigd door Peatsmoke op 15-08-2017 17:22 ]

Peatsmoke schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:19:
[...]

Niet zonder KNOX te activeren (zie hieronder).

Daarmee ben je er niet.
Op XDA staat een tutorial hoe je het voor elkaar krijgt.

Je KNOX wordt alleen geactiveerd, dus de keuze is aan jou.
Goed lezen!

Hij had het niet over "Bixby", maar over "Google Assistent/Now"! 8)7

henklbr schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:28:
[...]

Goed lezen!

Hij had het niet over "Bixby", maar over "Google Assistent/Now"! 8)7
Je hebt gelijk, maar dan weet @verbraakje dat ook meteen... ;)

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Ik heb het idee dat de S8 ook een soort antenna-gate probleem heeft.
Als ik hem horizontaal hou (tijdens games/films) dan vliegt het signaal van WiFi en 4g van maximaal bereik naar 3 streepjes.. 2 streepjes.. 1 streepje... Disconnected. Haal ik daarna mijn handen van de boven/onderkant af dan heb ik direct weer goed bereik.
Ook het klemmen van de telefoon tussen oor en schouder doet dit schijnbaar.
Zijn er meer mensen die dit ervaren? Vooral met WiFi is het heel erg gesteld.

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 15:42
ikbenben schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

34 x 24 = 816 euro

Je vind hem echt wel goedkoper dan dit hoor in België.
Mijn post eens beter lezen ;)

• verbraakje
  • Laatst online: 03-11 22:42

verbraakje

🚦

Klopt had het over google now/assistent. Was gewoon om even te kijken hoe goed dat werkt. Ben ook wel benieuwd naar bixby maar had al gelezen dat die waarschijnlijk niet heel lang meer op zich laat wachten. ( eind augustus) Toch bedankt voor de reacties 😉

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

• Garret1410
  • Laatst online: 01-12 09:41
Zorian schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:06:
Ik heb het idee dat de S8 ook een soort antenna-gate probleem heeft.
Als ik hem horizontaal hou (tijdens games/films) dan vliegt het signaal van WiFi en 4g van maximaal bereik naar 3 streepjes.. 2 streepjes.. 1 streepje... Disconnected. Haal ik daarna mijn handen van de boven/onderkant af dan heb ik direct weer goed bereik.
Ook het klemmen van de telefoon tussen oor en schouder doet dit schijnbaar.
Zijn er meer mensen die dit ervaren? Vooral met WiFi is het heel erg gesteld.
Ik denk dat er dan iets niet goed zit want ik heb van alles geprobeerd maar ik zie geen verschil.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Garret1410 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:40:
[...]

Ik denk dat er dan iets niet goed zit want ik heb van alles geprobeerd maar ik zie geen verschil.
Toestel zelf is nog nooit gevallen of hard neergekomen oid dus die zou goed moeten zijn.
De router is wel 1 keer van de muur gevallen toen ik de deur iets te hard dicht deed (schroef van ophanging zat niet ver genoeg) waardoor 1 antenne van de 6 is geknapt, maar die zou het nog wel moeten doen aangezien enkel het scharnier stuk is daarvan.

Het zal wel. :p Just my luck with electronics.

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 11:15
lebbe02 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:00:
Waar ik gisteren achter kwam is dat mijn systeem opeens 45!!GB in gebruik had. na lang zoeken bleek er een video.FOS file in een whatsapp map te staan van 27GB. Weet niet of ik de enige ben die hier last van heeft, maar vond het nog al een groot bestand.
Een .fos file? Geen .vob file?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Garret1410 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:40:
[...]

Dat het signaal minder wordt als je het toestel boven vastpakt is vrij normaal, de antenne loopt daar langs. Bij mij toestel heb ik ook een signaalverlies van ongeveer 20dbm. Dat het signaal helemaal wegvalt hoeft niet te bekennen dat er iets mis is, maar dat het 4g en Wifi al niet sterk is.
Je kunt de signaalsterkte meten (eventueel met een app), dus probeer het eens en kijk hoeveel de signaalsterkte afneemt.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Peatsmoke schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 06:44:
[...]

Dat het signaal minder wordt als je het toestel boven vastpakt is vrij normaal, de antenne loopt daar langs. Bij mij toestel heb ik ook een signaalverlies van ongeveer 20dbm. Dat het signaal helemaal wegvalt hoeft niet te bekennen dat er iets mis is, maar dat het 4g en Wifi al niet sterk is.
Je kunt de signaalsterkte meten (eventueel met een app), dus probeer het eens en kijk hoeveel de signaalsterkte afneemt.
Mja ik zit praktisch naast/onder de router (1-2 meter ervanaf) en het signaal is soms al matig te noemen. 8)7
Maar dat is nooit permanent. Het stuitert een beetje. Opeens dipt ie wat en daarna is ie weer goed.
Heb ASUS al een mailtje gestuurd of ze nieuwe antennes kunnen leveren. :+
4g heb ik sowieso al niet, laat staan 3g. Edge als je mazzel hebt. :p Maar meestal helemaal niks.
Gelukkig heeft Vodafone WiFi-calling. Daarmee merkte ik het dus ook, ineens was het tijdens een gesprek ernstig stil. Ga je kijken, sta je weer op de dialer in plaats van in het gesprek. En je ziet de WiFi heel gauw weer verbinden.

Krijg vandaag mijn New Gear VR + Controller binnen van de actie trouwens, ben benieuwd. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 16-08-2017 10:19 ]

• Garret1410
Peatsmoke schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 06:44:
[...]

Klopt maar dan praat je over relatief kleine verschillen en niet over streepjes en verbinding die verbroken wordt zoals TS vermeld.

Met WiFi analyzer zie je een duidelijk verschil maar dat is niet zichtbaar zonder deze app.
ppffff die prijskeldering gaat maar door voor de S8 (Plus).

Je kan nu al een S8 krijgen op de Duitse Amazon voor €559. Bizar, in nog geen half jaartje na de release al een daling van ongeveer €240.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
Geert1976 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:50:
ppffff die prijskeldering gaat maar door voor de S8 (Plus).

Je kan nu al een S8 krijgen op de Duitse Amazon voor €559. Bizar, in nog geen half jaartje na de release al een daling van ongeveer €240.
Thnx voor de tip :D
Ik moet van mezelf nog even afwachten tot de nieuwe iPhone bekend gemaakt gaat worden en dan komt of de nieuwe iPhone er of de S8. Nu de S8 steeds goedkoper wordt, wordt deze wel steeds aantrekkelijker. Sowieso na 10 jaar iPhones wel toe aan iets anders.

Neem aan dat het qua functionaliteiten/eventuele beperkingen niets uit maakt dat het een Duitse telefoon is?

Overigens zie ik dat de Samsung Gear S3 op amazon.de ook een stuk goedkoper is als in NL (323eu)
B-Real schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Neem aan dat het qua functionaliteiten/eventuele beperkingen niets uit maakt dat het een Duitse telefoon is?
Qua functionaliteiten niet, maar wellicht ontvang je software updates iets trager (bijv een maandje later) als unbranded toestellen.
Verder kunnen alle NL providers gebruikt worden met deze S8 via amazon

• B-Real
Daar valt in mijn geval prima mee te leven. Thnx voor het antwoord en de tip, want anders had ik hem t.z.t. blindelings bij Belsimpel o.i.d. besteld :D
B-Real schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:30:
Daar valt in mijn geval prima mee te leven. Thnx voor het antwoord en de tip, want anders had ik hem t.z.t. blindelings bij Belsimpel o.i.d. besteld :D
ik zie dat je interesse hebt in de Gear S3.
Deze is via eglobalcentral voor €253 te bestellen. Eglobal is een prima webshop, vele Tweakers hier diverse toestellen van oa LG besteld. Enige 'nadeel' is, evt garantie gaat via hun in Hong Kong

• B-Real
Ik zal mijn situatie even kort beschrijven, misschien dat mensen hier nog ervaringen/tips hebben die er bij aansluiten.

Zoals gezegd heb ik inmiddels al 10 jaar diverse iPhones. Ooit per toeval als eerste smartphone een iPhone 4 genomen en die beviel prima. Dit jaar had ik mijn zinnen gezet op een smartwathc, de Apple Watch lag dan voor de hand. Ik vind die echter niet mooi en volgens mij zijn de mogelijkheden wat minder t.o.v. de Gear S3.

De Gear S3 vind ik juist weer erg mooi, dus waarom dan ipv een nieuwe iPhone niet een Samsung S8? De overstap naar Android zal even wennen zijn, maar na 10 jaar iPhone is dat misschien juist wel lekker verfrissend.

Meer mensen die voor dit grote dilemma hebben gestaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ceLZ2muwHfsyeutNYzcYymH5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/82jtuA80My7yLDC2QUWvWiYW/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 16 aug 17

What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements

Model SM-G950F
Model name Galaxy S8
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 12050265
Build date Tue, 8 Aug 2017 23:41:13 +0000
Product code PHN
PDA G950FXXU1AQH3
CSC G950FOXM1AQH3
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/hPxhgf.png

[ Voor 11% gewijzigd door henklbr op 16-08-2017 13:33 ]

• Liev
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-11 09:50
B-Real schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:43:
Ik zal mijn situatie even kort beschrijven, misschien dat mensen hier nog ervaringen/tips hebben die er bij aansluiten.

Zoals gezegd heb ik inmiddels al 10 jaar diverse iPhones. Ooit per toeval als eerste smartphone een iPhone 4 genomen en die beviel prima. Dit jaar had ik mijn zinnen gezet op een smartwathc, de Apple Watch lag dan voor de hand. Ik vind die echter niet mooi en volgens mij zijn de mogelijkheden wat minder t.o.v. de Gear S3.

De Gear S3 vind ik juist weer erg mooi, dus waarom dan ipv een nieuwe iPhone niet een Samsung S8? De overstap naar Android zal even wennen zijn, maar na 10 jaar iPhone is dat misschien juist wel lekker verfrissend.

Zijn genoeg vloggers op youtube die hier hele verhalen over hebben. Ook specifiek naar een S8.

YouTube: Lifetime iPhone User Switches to Android: Regret? | Galaxy S8 Review
Zorian schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:19:
[...]

Mja ik zit praktisch naast/onder de router (1-2 meter ervanaf) en het signaal is soms al matig te noemen. 8)7
Maar dat is nooit permanent. Het stuitert een beetje. Opeens dipt ie wat en daarna is ie weer goed.
Heb ASUS al een mailtje gestuurd of ze nieuwe antennes kunnen leveren. :+
4g heb ik sowieso al niet, laat staan 3g. Edge als je mazzel hebt. :p Maar meestal helemaal niks.
Gelukkig heeft Vodafone WiFi-calling. Daarmee merkte ik het dus ook, ineens was het tijdens een gesprek ernstig stil. Ga je kijken, sta je weer op de dialer in plaats van in het gesprek. En je ziet de WiFi heel gauw weer verbinden.

Krijg vandaag mijn New Gear VR + Controller binnen van de actie trouwens, ben benieuwd. :)
Zijn die signaalwisselingen alleen op je telefoon of ook op je laptop of ander toestel. De klachten van wisselende signaalsterkte, of wegvallend signaal zie je ook wel eens door interferentie van andere modems (die op hetzelfde kanaal zitten).
Garret1410 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:27:
[...]

Klopt maar dan praat je over relatief kleine verschillen en niet over streepjes en verbinding die verbroken wordt zoals TS vermeld.

Met WiFi analyzer zie je een duidelijk verschil maar dat is niet zichtbaar zonder deze app.
Bij mij scheelt het max 20dbm in signaalsterkte, ongeacht of ik via Wifi of 4G verbinding heb. Dat heb ik gemeten met de signaalmeter van de app "jammer detection".

Wifi analyzer is btw ook heel goed te gebruiken om te kijken of het signaal van je modem niet gestoord wordt doordat iemand vlakbij op hetzelfde kanaal zit. Je kunt met Wifi analyzer zoeken naar een vrij kanaal en dat instellen op je modem, maar ik neem aan dat je dit soort dingen allemaal wel weet? :)

• Zorian

Zorian

What the fox?

Peatsmoke schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:59:
[...]

Zijn die signaalwisselingen alleen op je telefoon of ook op je laptop of ander toestel. De klachten van wisselende signaalsterkte, of wegvallend signaal zie je ook wel eens door interferentie van andere modems (die op hetzelfde kanaal zitten).

[...]

Bij mij scheelt het max 20dbm in signaalsterkte, ongeacht of ik via Wifi of 4G verbinding heb. Dat heb ik gemeten met de signaalmeter van de app "jammer detection".

Wifi analyzer is btw ook heel goed te gebruiken om te kijken of het signaal van je modem niet gestoord wordt doordat iemand vlakbij op hetzelfde kanaal zit. Je kunt met Wifi analyzer zoeken naar een vrij kanaal en dat instellen op je modem, maar ik neem aan dat je dit soort dingen allemaal wel weet? :)
Enkel op de telefoon, de laptop verliest soms 1 streepje op 4 meter aftand maar blijft doorgaans op maximaal.
Interferentie is zo goed als onmogelijk, ik zit louter op 5Ghz en ben daarmee de enige in de wijde omtrek (rondje gelopen met WiFi Analyzer). Het is verder ook alleen als ik hem tussen mijn oor en schouder klem of als ik hem horizontaal in mijn handen vast hou.

De 2.4Ghz zit bovendien op kanaal 12/13/14 en daar zit maar 1 ander op rond kanaal 11/12/13 en de rest zit rond kanaal 1-9. 5Ghz zwabbert rond kanaal 40/44 en de 2e 5Ghz rond 120/140, allen met 40 (2.4G) en 80(5G) Mhz breedte.
Lees dit artikel eens, dat gaat over de iPhone, maar radiosignalen trekken zich niks aan van een merk ;) . Als je toch twijfels hebt, kun je het toestel natuurlijk opsturen, maar ik denk dat het een normaal verschijnsel is.
Míjn S4 had daar ook veel meer last van, dan de S8, maar het kan van persoon tot persoon verschillen.

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Luapper schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:40:
[...]

Exact..als je nog b.v. naam of je bedrijfsnaam kon invoeren, snapte ik het nog.
Snap het nut hier van ook niet .. :? ach tja liefde gaat ver O+

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

henklbr schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:49:
[afbeelding][afbeelding]

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 16 aug 17

What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements

Model SM-G950F
Model name Galaxy S8
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 12050265
Build date Tue, 8 Aug 2017 23:41:13 +0000
Product code PHN
PDA G950FXXU1AQH3
CSC G950FOXM1AQH3

Deze krijg ik alleen maar naar boven voor de dual-sim versie??? Bij de SM-G950F blijft de oude versie naar boven komen, ook als ik als regiocode PHN invoer?
Zie bijgevoegde screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://eosfoto.nl/images/extern/Schermopname%20(83).png

Afbeeldingslocatie: https://eosfoto.nl/images/extern/Schermopname%20(84).png

• Bartje147
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09-2024
Peatsmoke schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 07:47:
[...]

Deze krijg ik alleen maar naar boven voor de dual-sim versie??? Bij de SM-G950F blijft de oude versie naar boven komen, ook als ik als regiocode PHN invoer?

[afbeelding]

[afbeelding]
Maakt niet uit. De software is identiek aan de F versie
Mooi, dan ga ik die van mij eens updaten... Dacht dat ie branded was, maar ja... lezen... :)

[ Voor 27% gewijzigd door Peatsmoke op 17-08-2017 08:47 ]

Peatsmoke schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 07:47:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Je moet SM-G950FD invoeren met XSG, NIET SM-G950F - XSG ;)

Multi-CSC OXM heeft UN-branded CSC's, waar ook de Nederlandse PHN deel van uit maakt...

[ Voor 7% gewijzigd door henklbr op 17-08-2017 09:10 ]

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:34

Flipm0de

geen

Hoe unlocken jullie de s8? Vingerafdruk of Iris? Werkt de iris echt zo goed als soms lijkt in de fimpjes?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Garret1410
B-Real schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:43:

De overstap naar Android zal even wennen zijn, maar na 10 jaar iPhone is dat misschien juist wel lekker verfrissend.

Ik ben geen die-hard iPhone gebruiker dus kan je niet helemaal helpen. Toch weet ik wel dat ik beide systemen waardeer. Soms vind ik de iPhone weer beter en de andere keer een Android. Voor mij zou een combinatie mooi zijn maar dat is toekomst.

Qua hardware vind ik de S8 beter dan de iPhone kijkend naar scherm, accu, camera, design etc.

Qua software heeft iOS voordelen wat betreft de updates en het loopt allemaal erg goed en soepel wat je vooral merkt bij scrollen en veel wisselen tussen apps. Het is op zich een eenvoudig toestel met weinig instellingen om te spelen, tenminste zo out of the box. Ga je wat dieper in de instellingen dan kan er zeker wat aangepast worden maar is niet echt nodig.Standaard werkt het gewoon zoals Apple het bedacht heeft en dat werkt goed.

Backup functionaliteit van iOS is ook nog ongeëvenaard. Bij Android zul je dit nog niet vinden, dus bij een reset zul je diverse instellingen of inlog gegevens van apps zelf weer in moeten voeren.

Aan de andere kant kun je met Android veel aanpassen en dat moet je leuk vinden. Het hoeft niet maar wil je het maximale eruit halen dan zou ik dat wel doen.
Android heeft minder restricties en dat heeft zn nadelen en voordelen. Om een voorbeeld te noemen ondersteund Bluetooth van iOS alleen bepaalde protocollen waardoor niet alles werkt. Ik had een OBDII apparaat om foutcodes van een auto uit te lezen en dat werkte gewoon niet met iOS omdat Apple dat protocol niet ondersteund terwijl het met een Android geen probleem was. NFC hetzelfde verhaal.

Ander voorbeeld is dat wanneer ik met een iPhone iets wil downloaden zoals van mijn NAS, dan komt het niet direct op mijn telefoon te staan in een map. Nee het komt in een sandboxed map van de app en van daaruit kan ik het gebruiken. Maar dit wil ik helemaal niet. Ik hou van een mappen structuur waarbij ik zelf mappen kan maken en daar inzet wat ik wil.
Android is een beetje als Windows wat dat betreft. Veel mogelijkheden maar het kan ook wel eens pielen zijn om het goed te krijgen.

Nu is iOS wel steeds beter geworden want ik kan me herinneren dat je geen quick toggeles (control center) of deel opties had. Wilde je iets delen dan moest dat vanuit de app zelf. Nu is dat al een stuk beter geworden.
De dialer of contacten van iOS vind ik wat minder werken. Ik was smart dialing gewend dus moest wel wennen dat ik steeds een naam moest intypen.

Dus het zal best wennen zijn maar ik zou gewoon een paar maanden de tijd nemen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

@Flipm0de Ik gebruik smartlock voor thuis en op het werk, scheelt weer een handeling voordat je je telefoon kunt gebruiken. Als ik onderweg ben gebruik ik patroon en mijn vingerafdruk aangezien je je vinger alleen maar op de sensor hoeft te leggen om de telefoon in een keer te unlocken. Iris en gezichtsherkenning gebruik ik niet omdat dat vrij lang duurt en niet altijd even goed werkt.

"When you grow up your heart dies"

• pimsaint
Ik heb het CSC verhaaltje in de thread een beetje proberen te volgen, maar ik kom er toch niet uit.
Een tijdje geleden heb ik de XME versie van eGlobal in huis gekregen en in Nederland geactiveerd.

Inmiddels ben ik weer in Zuid-Korea en zou hier graag gebruik maken van Samsung Pay. Verschijnt sowieso niet in de store en met de losse APK heb ik ook weinig succes. Ik denk dat ik de CSC op SKT (Korea) moet krijgen, dus ik heb een factory reset gedaan met mijn Koreaanse sim-kaart erin. Wederom weinig succes, SW version blijft XME/XME/XME.

Moet ik nu op één of andere manier Koreaanse firmware op mijn SM-G950FD flashen?

pimsaint schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:47:
Ik heb het CSC verhaaltje in de thread een beetje proberen te volgen, maar ik kom er toch niet uit.
Een tijdje geleden heb ik de XME versie van eGlobal in huis gekregen en in Nederland geactiveerd.

Inmiddels ben ik weer in Zuid-Korea en zou hier graag gebruik maken van Samsung Pay. Verschijnt sowieso niet in de store en met de losse APK heb ik ook weinig succes. Ik denk dat ik de CSC op SKT (Korea) moet krijgen, dus ik heb een factory reset gedaan met mijn Koreaanse sim-kaart erin. Wederom weinig succes, SW version blijft XME/XME/XME.

Moet ik nu op één of andere manier Koreaanse firmware op mijn SM-G950FD flashen?
Als je je toestel wil "bricken", moet je dat vooral doen -> Koreaanse FW op je toestel flashen!

Jouw S8-DS is van origine afkomstig uit Maleisië, en deze maakt ook gebruik van de Multi-CSC OXM waar XME onderdeel van is.

Als er een "betere CSC" voor je toestel was geweest die onderdeel uitmaakt van de Multi-CSC OXM, dan had je toestel daar automatisch naar geswitched na invoeren van je Koreaanse SIM.
Dit is niet gebeurt, dus XME is het beste wat bij deze SIM hoort! Als voor XME "Samsung Pay" nog niet beschikbaar is, zal je deze app ook niet krijgen...

• pimsaint
henklbr schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:01:
[...]

Als je je toestel wil "bricken", moet je dat vooral doen -> Koreaanse FW op je toestel flashen!

Jouw S8-DS...
Okay, dankje, duidelijk verhaal. Vervelend, heb dat ding juist aangeschaft voor Samsung Pay.
Mocht ie niet meer booten met Koreaanse FW, kan ik hem dan wel weer gewoon unbricken met de originele ROM?

pimsaint schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:13:
[...]

Okay, dankje, duidelijk verhaal. Vervelend, heb dat ding juist aangeschaft voor Samsung Pay.
Mocht ie niet meer booten met Koreaanse FW, kan ik hem dan wel weer gewoon unbricken met de originele ROM?
Gewoon NIET flashen met Koreaanse FW -> is FW voor een heel ander type toestel...

• pimsaint
henklbr schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Gewoon NIET flashen met Koreaanse FW -> is FW voor een heel ander type toestel...
Got it

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Jammer trouwens dat die beveiligingsupdates niet meer los te downloaden zijn..

"Vroeger" probeerde ik vaker met succes het tussentijds updaten van "updates beveiligingsbeleid".. onder beveiligingsinstellingen..

Zonder nieuwe firmware werd dan toch vaak dit onderdeel bijgewerkt.. zou eigenlijk bij alle toestellen los van de firmware zo moeten werken.. maandelijkse updates zijn niet voor niets en komen toch vaak pas laat binnen (soms zelfs nadat volgende update alweer vrijgegeven is)..
_Nick__ schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:38:
Jammer trouwens dat die beveiligingsupdates niet meer los te downloaden zijn..

"Vroeger" probeerde ik vaker met succes het tussentijds updaten van "updates beveiligingsbeleid".. onder beveiligingsinstellingen..

Zonder nieuwe firmware werd dan toch vaak dit onderdeel bijgewerkt.. zou eigenlijk bij alle toestellen los van de firmware zo moeten werken.. maandelijkse updates zijn niet voor niets en komen toch vaak pas laat binnen (soms zelfs nadat volgende update alweer vrijgegeven is)..
FYI:

"Updates beveiligingsbeleid" is heel wat anders dan de "Security patches" van Google (& Samsung)...

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-11 11:39

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Goedemiddag allen, ik heb even een korte vraag.

Als ik vanaf recente telefoontjes een contact wil toevoegen, druk ik op het 'i' informatie icoontje en klik vervolgens op 'Contact toevoegen'. Vervolgens type ik de naam en eventueel de organisatie en wil hem opslaan. Echter, zodra ik op opslaan druk, zegt hij 'contact niet gevonden' wat nogal logisch is aangezien ik een nieuwe aanmaak. Ik werk niets bij maar maak een nieuw contact aan en hij weigert dit dus.

Het rare is dat via mijn Samsung Account wel de nummers worden opgeslagen, maar via mijn Outlook (waar al mijn nummers in staan en het voorheen gewoon goed mee ging) werkt het dus niet meer.

Iemand enig idee hoe dit komt/verholpen kan worden?

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Blueone schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:02:
De laatste dagen heb ikast van een flinke battery drain, als ik kijk in het overzicht zie ik de volgende top 5 (nog 32% over na een halve dag:

Android systeem: 14%
Scherm:11%
Com.android.systemui: 8%
Android os: 6%
Android in systeem standby 5%

Als ik naar losse apps kijk vallen mij 2 dingen op (kennelijk krijg ik deze percentages bij alle services die onderdeel van het Android systeem zijn) :
Aasaservice: 12%
Auth service: 14%

Redelijk extreme waardes voor systeem services. Weet iemand waar ik de oorzaak kan vinden? Op Google vind ik niet erg veel over deze services.
Weet iemand misschien nog hoe ik de veroorzaker kan achterhalen van dit probleem?
de 1 augustus update vanmiddag geflashed (met hulp van @henklbr ). Voor mijn gevoel (placebo?) voelt het allemaal sneller aan dan daarvoor.
Had namelijk pas de 1 april update op mijn S8 staan.

Het voelt allemaal wat snappier aan (oh nee, snappy mag alleen Apple gebruiken :+ :+ )
Helaas lukt het mij niet om te flashen, want CSC van VF...
Eens even lopen rondneuzen op XDA, maar niet veel wijzer geworden, behalve dat je voor het kunnen wijzigen van de CSC root nodig hebt en dan nog zijn de resultaten heel wisselend... :(

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
ken-dj schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 04:49:
[...]

Exact..als je nog b.v. naam of je bedrijfsnaam kon invoeren, snapte ik het nog.
Snap het nut hier van ook niet .. :? ach tja liefde gaat ver O+
Ook dat kan dus:
https://forum.xda-develop...atermarks-camera-t3655920

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Peatsmoke schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:06:
Helaas lukt het mij niet om te flashen, want CSC van VF...
Eens even lopen rondneuzen op XDA, maar niet veel wijzer geworden, behalve dat je voor het kunnen wijzigen van de CSC root nodig hebt en dan nog zijn de resultaten heel wisselend... :(
ik heb een T Mobile S8, vanmiddag met 100% succes mijn S8 naar PHN/PHN/TNL kunnen flashen.
Geert1976 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:15:
[...]

ik heb een T Mobile S8, vanmiddag met 100% succes mijn S8 naar PHN/PHN/TNL kunnen flashen.
Ik zal de file nog eens opnieuw downloaden in dat geval. Ik heb 7ZIP gebruikt om ze uit te pakken, normaal is dat een prima progje voor zoiets, maar soms, heel soms lees je wel eens dat het zip-programma verschil maakt.
Wat zou het anders kunnen zijn @henklbr ?
Of moet ik daarvoor straks ff naar XDA? ;)

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik heb het hier al eens gevraagd, maar toen geen antwoord gekregen. Is het een instelling, een S8 iets of een bug dat de vibratie van een melding 5-10 seconden na de visuele melding komt? (ik zie dus een WhatsApp bericht binnenkomen, maar krijg pas na enkele seconden een vibreren)

Do what you love, do it often

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-12 14:46
Ik denk een S8 iets. Bij mij ook hetzelfde met het lampje... ene keer wel en dan weer niet. Totaal geen melding. En bij Outlook meldingen verdwijnt het zelfs compleet na een paar seconden, alsof ik überhaupt geen mail heb gekregen of het al heb gelezen. :+
Peatsmoke schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:19:
[...]

Ik zal de file nog eens opnieuw downloaden in dat geval. Ik heb 7ZIP gebruikt om ze uit te pakken, normaal is dat een prima progje voor zoiets, maar soms, heel soms lees je wel eens dat het zip-programma verschil maakt.
Wat zou het anders kunnen zijn @henklbr ?
Of moet ik daarvoor straks ff naar XDA? ;)
Wat is je huidige CSC (phone info, onderaan Software Serviceprovider): VDF/VDF/VDF?

Je wilt de FW naar UN-branded PHN/PHN/VDF krijgen (laatste is de product-code, en kan niet veranderd worden)?

Download de laatste FW AQH3 voor je S8 (SM-G950F) of S8+ (SM-G955F), pak het ZIP-bestand uit met WinRAR (of WinZIP)

Als je je telefoon UN-branded wil krijgen, dien je CSC_OXM te gebruiken (je toestel wordt dan wel gereset!).
Laat je SIM-kaart in je toestel.
Flash deze bestanden dan: AP BL CP & CSC_OXM

Gebruik minimaal Odin 3.12.3

Je hebt waarschijnlijk HOME_CSC_OXM gebruikt tijdens het flashen, maar dat lukt niet. Multi-CSC OXM is VEEL groter dan Multi-CSC OVF (Vodafone) -> daarom moet je CSC_OXM gebruiken

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 15:46
macciez schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:29:
Ik heb het hier al eens gevraagd, maar toen geen antwoord gekregen. Is het een instelling, een S8 iets of een bug dat de vibratie van een melding 5-10 seconden na de visuele melding komt? (ik zie dus een WhatsApp bericht binnenkomen, maar krijg pas na enkele seconden een vibreren)
Heb je toevallig Whatsapp Web open staan? Dan komen de vibraties/geluidsnotificaties ook pas later binnen bij mij. Ik zie het bericht wel in het notificatiescherm op de telefoon, maar het notificatiegeluid/de vibratie volgt pas 5-30 seconden later.

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren deze telefoon en nu heb ik boven de facebookapp een balk met databesparing staan. Hoe haal ik deze balk weg?
henklbr schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:32:
[...]

Wat is je huidige CSC (phone info, onderaan Software Serviceprovider): VDF/VDF/VDF?

Je wilt de FW naar UN-branded PHN/PHN/VDF krijgen (laatste is de product-code, en kan niet veranderd worden)?

Download de laatste FW AQH3 voor je S8 (SM-G950F) of S8+ (SM-G955F), pak het ZIP-bestand uit met WinRAR (of WinZIP)

Als je je telefoon UN-branded wil krijgen, dien je CSC_OXM te gebruiken (je toestel wordt dan wel gereset!).
Laat je SIM-kaart in je toestel.
Flash deze bestanden dan: AP BL CP & CSC_OXM

Gebruik minimaal Odin 3.12.3

Je hebt waarschijnlijk HOME_CSC_OXM gebruikt tijdens het flashen, maar dat lukt niet. Multi-CSC OXM is VEEL groter dan Multi-CSC OVF (Vodafone) -> daarom moet je CSC_OXM gebruiken
Na een nachtje slapen weet ik wss waar ik de mist ben in gegaan, maar goed ik ga eerst eens antwoord geven op de vragen.

Mijn huidige softwaregegevens zijn in VDF/VDF/VDF en daar wil ik dus vanaf. Dit moet gewoon PHN/PHN/PHN worden en dat ik daarvoor een volledige reset moet doen, maakt mij geen moer uit.

Voor het flashen heb ik idd gebruik gemaakt van Odin 3.12.3 en ook geprobeerd met 3.12.5. Zoals jij ook al aangaf heb ik het eerst met HOME-CSC-OXM geprobeerd. Toen naar het YT instructies gekeken waar je naar linkte op XDA.
Daarna nog een met CSC_OXM geprobeerd maar ook toen weer de FAIL melding.

Maar na een nachtje slapen bedacht ik mij opeens dat ik de fabrieksinstelling terug gezet had voordat ik ging updaten. Daarmee zet je dus ook de ontwikkellaarsopties uit... |:( 8)7 |:(
Inmiddels staat de laatste firmware er dus gewoon op... :)

Je antwoord op de vraag bij XDA over het verschil van software van de dualsim (die ik gelukkig hier stelde), vond ik trouwens wel leuk... :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Peatsmoke op 18-08-2017 07:20 ]

Peatsmoke schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 06:35:
[...]

Maar na een nachtje slapen bedacht ik mij opeens dat ik de fabrieksinstelling terug gezet had voordat ik ging updaten. Daarmee zet je dus ook de ontwikkellaarsopties uit... |:( 8)7 |:(
Inmiddels staat de laatste firmware er dus gewoon op... :)

Je antwoord op de vraag bij XDA over het verschil van software van de dualsim (die ik gelukkig hier stelde), vond ik trouwens wel leuk... :Y)
Top dat het gelukt is met de laatste, AQH3, firmware. Kun je eens een screenshotje sturen van "Phone info", en dan met name "Software serviceprovider"?

Antwoord op XDA: welke bedoel je precies?

henklbr schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:30:
[...]

Top dat het gelukt is met de laatste, AQH3, firmware. Kun je eens een screenshotje sturen van "Phone info", en dan met name "Software serviceprovider"?

Antwoord op XDA: welke bedoel je precies?
De softwareversie is nu XEU/PHN/VDF, ondanks dat ik de Home-versie niet gebruikt heb.
Zal straks ff een screenshot bijvoegen. ;)
Peatsmoke schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:54:
[...]

De softwareversie is nu XEU/PHN/VDF, ondanks dat ik de Home-versie niet gebruikt heb.
Zal straks ff een screenshot bijvoegen. ;)
Dit klopt niet: hoe heb je geflasht? Zat je SIM-kaart in je toestel toen je flashte en/of eerste instelling?

Er had PHN/PHN/VDF moeten komen te staan...

Oplossing: reset je device, MET je SIM-kaart in je toestel

• Garret1410
macciez schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:29:
Is mij nog niet opgevallen. Zal er eens op letten. Is dit alleen als toestel in standby staat.

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Sander-B schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:11:
[...]

Heb je toevallig Whatsapp Web open staan? Dan komen de vibraties/geluidsnotificaties ook pas later binnen bij mij. Ik zie het bericht wel in het notificatiescherm op de telefoon, maar het notificatiegeluid/de vibratie volgt pas 5-30 seconden later.
Daadwerkelijk ja, maar ik weet niet zeker of het alleen dan voorkomt. Ik zal er eens op letten.
Garret1410 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:24:
[...]

Is mij nog niet opgevallen. Zal er eens op letten. Is dit alleen als toestel in standby staat.
Nee, in standby en ook als ik actief bezig ben

Do what you love, do it often

even een vergelijking qua effectieve (stabliteits) updates Samsung S7 (vorig jaar) vs Samsung S8;

Heb vorig jaar een paar maanden de S7 gehad. Ik vind dat de updates met deze S8 echt lichtjaren beter (dus zichtbaar/merkbaar) dan vorig jaar met de S7.

Had het gister al eens gemeld, ik ben met mijn S8 van de April update ineens naar de Augustus update gegaan.
Ik merk echt een zeer sterke verbetering qua smoothness/framedrops/lag.

Samsung is echt zeer goed bezig met de effectieve maandelijkse updates, qua stabiliteit

oke, 1 klein (groot) minpuntje: die spierwitte navigatie balk die niet meer aan te passen is naar zwart is zwaar ruk....gelukkig een .apk kunnen vinden die dat heeft opgelost.

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 18-08-2017 09:47 ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Irritant inderdaad dat die balk nu wit is ipv zwart. Maak dat dan een optie ofzo.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Geert1976 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:27:
even een vergelijking qua effectieve (stabliteits) updates Samsung S7 (vorig jaar) vs Samsung S8;

Heb vorig jaar een paar maanden de S7 gehad. Ik vind dat de updates met deze S8 echt lichtjaren beter (dus zichtbaar/merkbaar) dan vorig jaar met de S7.

Had het gister al eens gemeld, ik ben met mijn S8 van de April update ineens naar de Augustus update gegaan.
Ik merk echt een zeer sterke verbetering qua smoothness/framedrops/lag.

Samsung is echt zeer goed bezig met de effectieve maandelijkse updates, qua stabiliteit

oke, 1 klein (groot) minpuntje: die spierwitte navigatie balk die niet meer aan te passen is naar zwart is zwaar ruk....gelukkig een .apk kunnen vinden die dat heeft opgelost.
Ik heb dat gewoon opgelost door een donker thema te installeren, dan is ie ook zwart... ;)
henklbr schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:57:
[...]

Dit klopt niet: hoe heb je geflasht? Zat je SIM-kaart in je toestel toen je flashte en/of eerste instelling?

Ja, die zat er gewoon in... Ik zal eens de fabrieksinstellingen resetten... :)

[ Voor 52% gewijzigd door Peatsmoke op 18-08-2017 10:06 ]

Peatsmoke schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:04:
[...]

Ik heb dat gewoon opgelost door een donker thema te installeren, dan is ie ook zwart... ;)

[...]
Heb ook een zwart thema. Maar in sommige apps springt de navigatie balk gewoon weer op wit. Bijvoorbeeld in Telegram en WhatsApp.

Maar heb ik dus nu opgelost door een . apk te installeren zodat de navigatie balk altijd zwart gekleurd blijft.
henklbr schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:57:
[...]

Na de reset is het dus idd PHN/PHN/VDF :)
Het was ook vreemd dat het toestel na de reboot, standaard op Engels (UK) stond, maar ik heb dat meteen op Nedelands (Nederland) gezet en toen verder gegaan. Hoe dan ook: het is goed gekomen en nu kan ik weer eens kijken wat ik wel of niet gebruik van apps. Bedankt @henklbr!
Geert1976 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

Heb ook een zwart thema. Maar in sommige apps springt de navigatie balk gewoon weer op wit. Bijvoorbeeld in Telegram en WhatsApp.

Maar heb ik dus nu opgelost door een . apk te installeren zodat de navigatie balk altijd zwart gekleurd blijft.
Dat ben ik nog niet tegengekomen, maar ik gebruik die apps ook niet (twee keer raden waarom niet... :P ). Daarvoor in de plaats gebruik ik Signal (van Open Whisper Systems) en die geeft behalve echte privacy ook een mooie zwarte balk. Overweeg het eens te gebruiken, want langzaam maar zeker zie ik ook steeds meer contactpersonen in Signal verschijnen, dus de app begint toch langzaam aan populariteit te winnen. ;)

Verwijderd

Goedemorgen,
Kan iemand mij vertellen welke van de 3, S7-S7e of S8 het minst breekbaar is?

Ik mag verlengen en kan gewoon geen keuze maken. Het prijsverschil is van 33 pm tot 39 pm en mijn keus gaat eigenlijk naar de S8. Maar als het verschil niet heel groot is....dan is 10 pm weer zonde.

Ik heb gelezen dat bv de batterij van de 7edge langer meegaat per dag dan de s8. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Groetjes van een mega twijfelaar.

Ik heb nu nog de S5 trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2017 11:35 ]

• Ramsteen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11-2021
Camera was gister nog niks mee aan de hand. Zojuist stelt hij niet meer scherp op afstand. Na even schudden weer perfect. Lijkt ook wat los te zitten ter hoogte van de camera. Hoor een tikje bij t schudden.
Meer mensen hier last van?

[ Voor 10% gewijzigd door Ramsteen op 18-08-2017 12:13 ]

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 00:17
Ramsteen schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:12:
Camera was gister nog niks mee aan de hand. Zojuist stelt hij niet meer scherp op afstand. Na even schudden weer perfect. Lijkt ook wat los te zitten ter hoogte van de camera. Hoor een tikje bij t schudden.
Bekend probleem, zoek maar eens in dit topic.

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 14:30
Ramsteen schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:12:
Dat tikken wat je hoort is normaal.

YouTube: Samsung Galaxy S8 OIS Rattling Noise denk dat je dit hebt?

Is de optical image stabilizer, een framepje waar in de camera sensor.

http://newatlas.com/what-...mage-stabilization/42212/

Edit: Dat scherpstel probleem.....geen idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein187 op 18-08-2017 13:41 ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• Garret1410
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:33:
Goedemorgen,
Kan iemand mij vertellen welke van de 3, S7-S7e of S8 het minst breekbaar is?

Ik mag verlengen en kan gewoon geen keuze maken. Het prijsverschil is van 33 pm tot 39 pm en mijn keus gaat eigenlijk naar de S8. Maar als het verschil niet heel groot is....dan is 10 pm weer zonde.

Ik heb gelezen dat bv de batterij van de 7edge langer meegaat per dag dan de s8. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Groetjes van een mega twijfelaar.

Ik heb nu nog de S5 trouwens.
Lastig. Ze zijn allemaal breekbaar maar gebogen schermen kunnen wat gevoeliger zijn en in ieder geval duurder bij reparatie.

Batterijduur van de S7E zou beter moeten zijn maar persoonlijk merk ik dat niet zo echt. Kom van S7E af en het verschil is bij mij niet zo heel groot, maar om antwoord te geven op je vraag: JA de accuduur van de S7E is iets beter.

De S7E is wat groter dan de S7 en S8 dus let daar wel op. S8 is het makkelijkst vast te houden omdat deze het smalst is.Vond ik een groot voordeel.

De S7 en S7E krijgen nog één grote OS update en dan is het afgelopen. De S8 krijgt nog twee OS updates dus het is de vraag hoe belangrijk je dat vind.

Verder vind ik de S8 overal net wat beter in dan de S7E. De vraag is natuurlijk wat je nodig hebt. Mijn vrouw heeft voldoende aan een Galaxy A3. Snel genoeg voor whatsapp en facebook en een goede accuduur.

Verwijderd

Dank voor je reactie!
Os update is dus anders dan de normale updates, begrijp ik dat goed?
Ik ben hier totaal niet in thuis🙈

Ik zag net dat de s8 vandaag voor 38 pm weg kan incl abo dus denk dat ik daarvoor ga kiezen. Mijn s5 is megavol al heb ik er ook nog een card in zitten en de s8 heeft wel heel veel geheugen😀

Voor mn moeder zou ik dan verlengen met een s7 edge. Daar kan ze toch wel 2 jaar mee volmaken? Ondanks dat er nog 1 os update aankomt of is dit ook niet aan te raden?

Zelfs de a5 2017 vind ik er leuk uitzien en zag dat hij niet heel veel minder goed is dan de S7. Zal deze dan langer goed blijven, hij lijkt nieuwer dan de S7

Groetjes
Debbie

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
Hmm..

Mijn s8+ start zichzelf de hele tijd opnieuw op, ook als ik niets doe reboot hij na een paar minuten... Als ik hem handmatig uit zet gaat hij ook weer aan.

"Process system isn't responding" en een paar seconde daarna reboot hij

[ Voor 36% gewijzigd door 418O2 op 18-08-2017 14:17 ]

418O2 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:06:
Hmm..

Mijn s8+ start zichzelf de hele tijd opnieuw op, ook als ik niets doe reboot hij na een paar minuten... Als ik hem handmatig uit zet gaat hij ook weer aan.

"Process system isn't responding" en een paar seconde daarna reboot hij
Je hebt niks verders aan je toestel gedaan? Wat deed je met je toestel VOOR dat dit begon?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
henklbr schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:34:
[...]

Je hebt niks verders aan je toestel gedaan? Wat deed je met je toestel VOOR dat dit begon?
nope. Niets bijzonders gedaan, meest recente wijziging was het installeren van Chrome Beta uit de Play Store. Die is er inmiddels weer af, maar dat zou het niet moeten kunnen veroorzaken.

Probeer nu een factory reset te doen, maar dat wil ook niet lukken want hij doet dat gewoon niet. Veel menuitems reageren niet, pincode invoeren bij het resetten opent geen keyboard.

via recovery startup probeer ik nu, maar als ik hem uit zet, gaat hij automatisch weer aan.

Met een kabel in de recovery kunnen komen en een factory reset gedaan. Even kijken wat er nu gebeurt

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 18-08-2017 14:50 ]

Lees op Reddit dat Samsung momenteel (sinds vandaag) bezig is Bixby in meerdere landen uit te laten rollen.

Ik zie er nog geen nut in voor mij persoonlijk.

Edit: lees dat Samsung nog wel server side de schakelaar moet omzetten/aanzetten

[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 18-08-2017 15:49 ]

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:27
Geert1976 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:32:
Lees op Reddit dat Samsung momenteel (sinds vandaag) bezig is Bixby in meerdere landen uit te laten rollen.

Ik zie er nog geen nut in voor mij persoonlijk
Tof nieuws, ik zie het wel zitten, voor in de auto namelijk.

@418O2

Op samsung.com loopt een 71 pagina's tellende discussie over jou probleem, bij pagina
4 ben ik gestopt..wat een narigheid.

Wat mij eigenlijk gelijk te binnenschoot, is een stukke accu. Mijn note 4 had dit zelfde
probleem, sluiting in de accu, dus random reboots. Daar kon ik natuurlijk de accu vrij zelf
makkelijk vervangen. Als een factory reset lukt en hij reboot nog...terug naar waar je hem kocht!

succes

https://us.community.sams...ting-by-itself/td-p/92825

@Verwijderd

Het verschil is mega groot, de s8+ is by far the most sexy :)

[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 18-08-2017 15:44 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support