• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12 15:27
7
SolarOrbiter schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:40:
S8 Plus bevalt me zeer zeker qua batterij. gaat makkelijk een hele dag mee.

heb wel een issue met de "do not disturb"functionaliteit.
ik heb deze ingesteld voor een bepaalde tijdslot en dagen, met uitzonderingen op favorieten.
Soms werkt het en soms niet. anderen hier ook last van? heb gewoon inschakelen als gepland aanstaan.
dagen ma-zo, tijd 22:00 - 07:30
Inmiddels na de laatste update geen last meer van de do not disturb issue.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

e.looijenga schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:51:
[...]

Hoe lang heb je moeten wachten in totaal? Ik wacht al een week of 5.
Er staat "binnen 6 weken geleverd" dus je hebt nog even. :)
Ben zelf ook nog aan het wachten. Hij komt vanzelf, heb geen haast.

• Sietse13
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-02 11:05
CAP-Team schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:22:
Op vakantie met een beroerde 4G verbinding en bijna geen wifi moet de S8 bij intensief gebruik zeker twee keer per dag aan de lader..
Hier in Italië geen 4g alleen een h, geen wifi, dan is soms 2x per dag nog te weinig :( jaloers kijkend naar de lenovo p2 van mijn zoon, makkelijk de hele dag ouwe, en uitlachen

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 20:57

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wel jammer dat je met Touchwiz geen icoontjes zelf kan aanpassen en alleen diegene kan kiezen uit de shop.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 09:41
Grudgie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:52:
Wel jammer dat je met Touchwiz geen icoontjes zelf kan aanpassen en alleen diegene kan kiezen uit de shop.
Je kunt Nova Launcher installeren en een icon pack downloaden. Maar het is wel jammer dat het standaard niet kan.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Sietse13 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:33:
[...]

Hier in Italië geen 4g alleen een h, geen wifi, dan is soms 2x per dag nog te weinig :( jaloers kijkend naar de lenovo p2 van mijn zoon, makkelijk de hele dag ouwe, en uitlachen
Nou ik ben in voorthuizen op de camping, wel 4g maar net aan een dag hoor.
Heb hem net een week. Als dit zo blijft dan gaat die echt de deur weer uit! Met mijn iPhone 7 haalde ik met gemak de dag!

DaveD

• Sietse13
Ja de accu duur valt me erg tegen, ben eigenlijk afgegaan op de vele positieve reacties over de accu duur die hier verteld worden, maar ik haal dat bij lange na niet.
Ik haal op een normale dag maar net aan de dag door en dat vind ik toch tegenvallen, heb er een hekel aan om met laders en powerbank door de ronte te sjouwen.
Vindt het voor de rest een prima toestel, maar accu valt nu al tegen

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Sietse13 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:33:
[...]

Een telefoon met een accu van 5100mAh (P2) vergelijken met een telefoon met een 3000mAh (S8) accu...
Ik durf bijna te wedden dat hij om andere redenen jaloers is op jouw S8. ;)

Ik ben nog steeds tevreden qua accuduur. Ik haal met gemak een dag met de S8 Plus maar het hangt er dan ook wel vanaf wat ik met de telefoon doe. Gebruik ik hem in de Gear VR dan gaat het natuurlijk wel hard. Maar daar heeft iedere telefoon last van.

"When you grow up your heart dies"

• Zorian

Zorian

What the fox?

Accu die hard leeg gaat ligt vrij vaak aan apps. Vooral apps als o.a Facebook, Instagram en Snapchat slurpen achterlijk veel accu. Ondanks dat ze niet hoog in de lijst staan met consumerende apps. Gooi die er eens af ter test en kijk wat er met je accuduur gebeurt. Geef het wel even een chargecycle of 3 zodat het kan stabiliseren.

• Garret1410
DaveD1109 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:48:
[...]

Nou ik ben in voorthuizen op de camping, wel 4g maar net aan een dag hoor.
Heb hem net een week. Als dit zo blijft dan gaat die echt de deur weer uit! Met mijn iPhone 7 haalde ik met gemak de dag!
Je zit op een camping dus geen goede vergelijking. Is al meerdere malen in het topic voorbij gekomen.

Ik haal de dag ook niet als ik op vakantie ben terwijl ik normaal gesproken makkelijk 6uur sot haal. Vaak heb ik 30% over einde dag. Maar als je de dag haalt is het toch ook weer niet zo verkeerd.

Slecht signaal en hoge schermhelderheid zijn grote energie slurpers. Zal met een iPhone 7 echt niet beter zijn.
Waar iPhone 7 iets beter in is, is content met witte achtergronden zoals webbrowsen en stand-by verbruik.
In de accutest van Tweakers komt dit ook naar voren.

• DaveD1109
Garret1410 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Je zit op een camping dus geen goede vergelijking. Is al meerdere malen in het topic voorbij gekomen.

Ik haal de dag ook niet als ik op vakantie ben terwijl ik normaal gesproken makkelijk 6uur sot haal. Vaak heb ik 30% over einde dag. Maar als je de dag haalt is het toch ook weer niet zo verkeerd.

Slecht signaal en hoge schermhelderheid zijn grote energie slurpers. Zal met een iPhone 7 echt niet beter zijn.
Waar iPhone 7 iets beter in is, is content met witte achtergronden zoals webbrowsen en stand-by verbruik.
Misschien even een kleine aanvulling.. bereik hier is prima en met de iPhone heb ik hier ook gezeten. Nu valt mij wel op dat ik met de iPhone altijd meer streepjes/stippen bereik had.

DaveD

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:08:
Ik heb weinig last van de rode randen, maar bij mij zit er een gradient in het scherm.(s8+) Bovenin is het wit mooi wit, maar onderin het scherm neigt het meer naar geel. De update heeft mij mij helaas niets geholpen. Ik heb contact opgezocht met Samsung én Tele2, maar beide bedrijven willen hun vingers er niet aan branden en weigeren de telefoon terug te nemen.. Komt dit gradient probleem jullie bekend voor, en hebben jullie succes met het omruilen van de telefoon? Ik ben inmiddels flink gefrustreerd .. ;)

[afbeelding]
Je vraag is alweer van een tijdje terug, maar ik zou nog graag van je willen weten of dit inmiddels vanzelf is verdwenen, je niet egale scherm?

Ik heb nu een paar dagen mijn S8 binnen en deze heeft ook een scherm wat niet egaal wit is. Ik heb aan de linkerkant een iets meer gele tint en aan de rechterkant meer wit/blauw.

Vooral bij witte achtergronden valt dit natuurlijk op... Volgens een imei-check is mijn toestel geproduceerd in mei 2017.

Meer mensen ook hier 'last' van? Volgens mij heeft elk scherm wel iets, maar na een aantal iPhones met dit probleem te hebben gehad, hoopte ik er nu vanaf te zijn...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Sietse13
Garret1410 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Nou ik haal hooguit 3 en een half uur sot en dan heb ik nog maar 10 procent over, ik heb always on al uitgezet ik heb geen thema of zoiets aan ik heb een zwarte achtergrond resolutie staat op de laagste stand, display staat op 30 procent. En dan redt ik normaal gezien in Nederland net aan 1 dag, ik begrijp gerust wel dat ik op vakantie wat meer verbruik, maar het valt mij heel erg tegen

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:08
Dacht ik vandaag met mn nieuwe s8+ aan de slag te kunnen, heb ik een dode pixel in het scherm. Vet balen! Maar weer retourneren dan..

• SleepyPanda
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-11 20:50
Sietse13 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:01:
[...]

Nou ik haal hooguit 3 en een half uur sot en dan heb ik nog maar 10 procent over, ik heb always on al uitgezet ik heb geen thema of zoiets aan ik heb een zwarte achtergrond resolutie staat op de laagste stand, display staat op 30 procent. En dan redt ik normaal gezien in Nederland net aan 1 dag, ik begrijp gerust wel dat ik op vakantie wat meer verbruik, maar het valt mij heel erg tegen
Dan heb je toch echt een stille batterij-slurper op de achtergrond?

Zelf heb ik nu 1 uur en 51 minuten SOT (helderheid op ~80%) en heb nog 71% batterij (is al 7 uur en 12 minuten van de lader). Dan heb ik ook nog best veel Facebook, Instagram, Chrome en Snapchat gebruikt.

Groot deel van de dag staan Bluetooth (Spotify streamen) en GPS, 4G en Wi-fi ook aan.

• Garret1410
[...]

Batterij besparing doe ik niet echt. Gebruik alleen geen Bixby, always on, bluetooth, nfc.
Misschien heeft het systeem even tijd nodig om bepaalde apps automatisch in sluimerstand te zetten.

Als ik 6uur sot haal is dat wel met wifi, binnenshuis (50% scherm) en veel YouTube.

Met iPhone 7 haalde ik omgerekend vaak 4uur en nu dus ietsje meer met S8.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

freddyathlon schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:48:
[...]

Je vraag is alweer van een tijdje terug, maar ik zou nog graag van je willen weten of dit inmiddels vanzelf is verdwenen, je niet egale scherm?

Ik heb nu een paar dagen mijn S8 binnen en deze heeft ook een scherm wat niet egaal wit is. Ik heb aan de linkerkant een iets meer gele tint en aan de rechterkant meer wit/blauw.

Vooral bij witte achtergronden valt dit natuurlijk op... Volgens een imei-check is mijn toestel geproduceerd in mei 2017.

Meer mensen ook hier 'last' van? Volgens mij heeft elk scherm wel iets, maar na een aantal iPhones met dit probleem te hebben gehad, hoopte ik er nu vanaf te zijn...
Zojuist moest ik voor wat anders bij Mediamarkt zijn en heb even gekeken naar de schermen van de vele S8-toestellen. De meesten hadden een rode gloed, zoals een bekend probleem was, maar er waren er ook een paar waarbij het display bijvoorbeeld bovenin witter was dan onderin. (Onderin wat meer 'grijs). Verder nog wat andere toestellen van Samsung en HuaWei bekeken, maar ook hier exemplaren met soms geel-kleurige vlekken in het scherm. Het komt dus wel vaker voor...

Net nog even bij mijn S8 gekeken; als ik de helderheid volledig omhoog zet, is het 'minder' zichtbaar en ook bij het kijken vanuit een iets andere hoek. Er zullen dus vast meer eigenaren zijn bij wie het scherm niet strak egaal wit is op elke plek...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• DaveD1109
Garret1410 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:26:
[...]

Batterij besparing doe ik niet echt. Gebruik alleen geen Bixby, always on, bluetooth, nfc.
Misschien heeft het systeem even tijd nodig om bepaalde apps automatisch in sluimerstand te zetten.

Als ik 6uur sot haal is dat wel met wifi, binnenshuis (50% scherm) en veel YouTube.

Met iPhone 7 haalde ik omgerekend vaak 4uur en nu dus ietsje meer met S8.
Ik heb besparing op de middelste stand en ben 11 uur van de lader met nog geen 2 uur scherm tijd. Zit op 35%! |:(

DaveD

• kendo
  • Niet online
DaveD1109 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:32:
[...]

Ik heb besparing op de middelste stand en ben 11 uur van de lader met nog geen 2 uur scherm tijd. Zit op 35%! |:(
Hier een 8+

16 uur van de lader, geen besparing, scherm 90%, sot 2uur 40 minuten en nog 52% over.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
freddyathlon schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:08:
[...]

Zojuist moest ik voor wat anders bij Mediamarkt zijn en heb even gekeken naar de schermen van de vele S8-toestellen. De meesten hadden een rode gloed, zoals een bekend probleem was, maar er waren er ook een paar waarbij het display bijvoorbeeld bovenin witter was dan onderin. (Onderin wat meer 'grijs). Verder nog wat andere toestellen van Samsung en HuaWei bekeken, maar ook hier exemplaren met soms geel-kleurige vlekken in het scherm. Het komt dus wel vaker voor...

Net nog even bij mijn S8 gekeken; als ik de helderheid volledig omhoog zet, is het 'minder' zichtbaar en ook bij het kijken vanuit een iets andere hoek. Er zullen dus vast meer eigenaren zijn bij wie het scherm niet strak egaal wit is op elke plek...
Vergeet niet dat deze toestellen meestal op demostand staan, waardoor scherm vrijwel heel de dag aanstaan.
freddyathlon schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:08:
[...]

Eigenlijk hoor ik de laatste weken er niemand meer over, of ik moet het eea gemist hebben.
Er zijn ook genoeg iPhones geweest waar het wit gewoon bijna geel was, maar ook dat lijkt nu opgelost te zijn, hoewel die ook nog bij de MM liggen.
De toestellen die daar liggen, als demo, zijn meestal al maanden, soms zelfs meer dan een jaar oud, staan 24/7/365 aan en worden door Jan & alleman als vrouw van lichte zeden gebruikt. Eigenlijk dus gewoon niet representatief en relevant voor wat je als consument geleverd krijgt.

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-11 07:13
Ik heb besloten dat de opvolger van mijn S7 niet de S8+ maar de J7 2017 is geworden. Tot nu toe zeer tevreden mee aangezien ik voornamelijk wat browse en social media bekijk. SOT is makkelijk 9uur! Vind ik ongekend aangezien mijn S7 nooit meer de 4uur haalde.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Peatsmoke schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 07:37:
[...]

Eigenlijk hoor ik de laatste weken er niemand meer over, of ik moet het eea gemist hebben.
Er zijn ook genoeg iPhones geweest waar het wit gewoon bijna geel was, maar ook dat lijkt nu opgelost te zijn, hoewel die ook nog bij de MM liggen.
De toestellen die daar liggen, als demo, zijn meestal al maanden, soms zelfs meer dan een jaar oud, staan 24/7/365 aan en worden door Jan & alleman als vrouw van lichte zeden gebruikt. Eigenlijk dus gewoon niet representatief en relevant voor wat je als consument geleverd krijgt.
Je hebt gelijk, zeker. Ik heb ook een iPhone 7 in gebruik die nu een maandje oud is, maar ook deze heeft gewoon geen egaal wit scherm. Is aan de rechterkant wat meer geel gekleurd dan links...
En nogmaals; het is hoe je naar het scherm kijkt. Draai ik mijn S8 een fractie naar links, dan is het scherm wel egaal wit...

r0bb schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:33:
Ik heb besloten dat de opvolger van mijn S7 niet de S8+ maar de J7 2017 is geworden. Tot nu toe zeer tevreden mee aangezien ik voornamelijk wat browse en social media bekijk. SOT is makkelijk 9uur! Vind ik ongekend aangezien mijn S7 nooit meer de 4uur haalde.
De S8 heeft een betere accuduur dan de S7, maar de J7 2017 vergelijken met de S8 is ook een beetje appels met peren vergelijken. Voor een groot deel is de langere accuduur ook te wijten aan de resolutie, maar de J7 heeft iig geval 20% meer accu-capaciteit.
Verder is het prijsverschil tussen de J7 en de S8 natuurlijk behoorlijk te noemen en van dat geld kun je veel andere dingen doen. Als je de telefoon alleen gebruikt voor de doeleinden die jij beschrijft heb je ene goede keuze gemaakt, lijkt mij zo.
Een "XDA"-gebruiker heeft het mogelijk gemaakt een "watermark" op je foto's te plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/pSxaLf.png

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WW29grnA5gI]

Hoe werkt het:
- Download .apk file and install.
- Open Camera app & open sticker menu
- Open S8 Watermark

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/LAzmG2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/8NRuDw.jpg

APK: https://mega.nz/#!x8QjCA5...MfvYNYyH54SEGWwLj0C7zYBn0

Bron: https://forum.xda-develop...hp?p=73214394&postcount=1 & https://www.sammobile.com...pictures-using-galaxy-s8/

[ Voor 5% gewijzigd door henklbr op 06-08-2017 14:05 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Grudgie

Grudgie

henklbr schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:08:
Een "XDA"-gebruiker heeft het mogelijk gemaakt een "watermark" op je foto's te plaatsen:

[afbeelding]

[video]

Hoe werkt het:
- Download .apk file and install.
- Open Camera app & open sticker menu
- Open S8 Watermark

[afbeelding]
[afbeelding]

APK: https://mega.nz/#!x8QjCA5...MfvYNYyH54SEGWwLj0C7zYBn0

Bron: https://forum.xda-develop...hp?p=73214394&postcount=1 & https://www.sammobile.com...pictures-using-galaxy-s8/
Dat ziet er wel tof uit! Haha.
Leuk, maar alles wat ik online zet is onder CC-BY-ND 4.0 licentie. ☺
Ben juist bezig om alle zichtbare watermerken van mijn foto's te verwijderen. 😜

[ Voor 0% gewijzigd door Peatsmoke op 07-08-2017 04:18 . Reden: tekstvoorspelling ]

[...]

Dan klopt er echt iets niet... ik zit nu al op 25 uur, waarvan 5 uur SOT.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
Peatsmoke schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:52:
[...]

Dan klopt er echt iets niet... ik zit nu al op 25 uur, waarvan 5 uur SOT.
Inderdaad, ik zit nu op 30 uur, waarvan 5u23 sot en nog 20% accu. Heb wel een custom ROM.

• Grudgie

Grudgie

Ik zelf ben niet zo bezig met hoeveel batterij ik haal met SoT. Ik gebruik hem gewoon en als de batterij bijna op is dan laad ik hem op.

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 19:07
donpablo80 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:58:
[...]

Inderdaad, ik zit nu op 30 uur, waarvan 5u23 sot en nog 20% accu. Heb wel een custom ROM.
De non plus?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• donpablo80
  • Laatst online: 14-11 19:56

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Grudgie schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:08:
Ik zelf ben niet zo bezig met hoeveel batterij ik haal met SoT. Ik gebruik hem gewoon en als de batterij bijna op is dan laad ik hem op.
Afbeeldingslocatie: http://commentphotos.com/images/opengraph/CommentPhotos.com_1405447067.jpg

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Zorian

Zorian

What the fox?

Maar Tweakers geilen toch wel een beetje op hoge nummers enzo? :+
Vind het zelf wel fijn als ie het einde van de dag haalt. Hedendaags doe ik meerdere dagen met 1 lading.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:33
Aggressor schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:16:
ik heb het volgende probleem:

als ik mijn telefoon lock en unlock dan reageert het scherm niet. (niks werkt dan)
Als ik hem dan reset werkt alles weer.

of als ik de camera opstart (dmv 2x aanknop) dan werkt het soms wel weer...

bekend probleem of?
iemand?

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 01-12 15:27
probleem ken ik niet. kijk anders naar de laatste app(s) die je hebt geinstalleerd toen de problemen begonnen, wellicht zorgt dit voor problemen. apps eraf gooien.

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 00:17
Check eens of het een screen overlay app is die roet in het eten gooit?
Bij instellingen > toegankelijkheid.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 22:41
jabberwock schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:11:
[...]

Ik zeg ook niet dat het probleem niet bestaat, maar spreek allen je bewering van een ingebouwde beveiliging tegen.

Maar de meeste meldingen komen toch wel van 3rd party laders/kabels als ik het internet mag geloven.
Misschien heb ik er daarom geen last van. Ik heb originele laders en blijf ver van die Chinese namaak weg.
Ik heb het ook met de originele draadloze oplader van de S7(6) gekocht in de Samsung winkel dus 100% origineel. Ook gebruik ik de oplader van de S8 en kabel uit de doos van de S7.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Verwijderd

Het niet egale scherm is helaas nog steeds aanwezig. Ik heb van alles geprobeerd, de workaround die ik gevonden heb is een zwart thema toepassen, en screen equaliser. Hiermee kun je een kleurtoon over een gedeelte van je scherm toepassen. Ik heb de bovenkant van mijn scherm dus dezelfde gele tint gegeven als de onderkant dat heeft. Een baggeroplossing, I know, maar het scherm is nu in elk geval een soort van egaal.. Met de blauw licht functie helpt het niet trouwens, dan is de onderkant echt nog een stuk donkerder dan de bovenkant.

Ik koop in elk geval nooit meer een 1e batch Samsung! :(
freddyathlon schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:48:
[...]

Zorian schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 00:22:
Maar Tweakers geilen toch wel een beetje op hoge nummers enzo? :+
Vind het zelf wel fijn als ie het einde van de dag haalt. Hedendaags doe ik meerdere dagen met 1 lading.
Daarom heb ik al een pré order gedaan voor de S100... :+
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:18:
Het niet egale scherm is helaas nog steeds aanwezig. Ik heb van alles geprobeerd, de workaround die ik gevonden heb is een zwart thema toepassen, en screen equaliser. Hiermee kun je een kleurtoon over een gedeelte van je scherm toepassen. Ik heb de bovenkant van mijn scherm dus dezelfde gele tint gegeven als de onderkant dat heeft. Een baggeroplossing, I know, maar het scherm is nu in elk geval een soort van egaal.. Met de blauw licht functie helpt het niet trouwens, dan is de onderkant echt nog een stuk donkerder dan de bovenkant.

Ik koop in elk geval nooit meer een 1e batch Samsung! :(

[...]
Waarom claim je dan niet de garantie? Bij een dergelijk toestel mag je verwachten dat het scherm in staat is om een egaal witte kleur weer te geven.

[ Voor 16% gewijzigd door Peatsmoke op 07-08-2017 19:55 ]

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Peatsmoke schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:52:
[...]

[...]

Waarom claim je dan niet de garantie? Bij een dergelijk toestel mag je verwachten dat het scherm in staat is om een egaal witte kleur weer te geven.
Ik denk dat dat weinig zin heeft... Diverse S8 toestellen die ik heb bekeken, hebben dit allemaal in meer of mindere mate. Zelfde als bij veel iPhones en HuaWei's...

De een stoort zich er ook meer aan dan de ander of het valt nauwelijks op.
Bij mijn S8, geproduceerd in mei, heb ik niet de rode gloed, maar wel iets meer gelere tint aan de linkerkant dan aan de rechterkant van het scherm. Omdat ik het nu weet, valt het steeds op. Maar net nog even de iPhone 7 van mijn vrouw en mijn iPhone SE bekeken (maandje oud), en deze hebben het beiden ook (helaas). Ik denk gewoon dat het nauwelijks mogelijk is om een strak, egaal wit scherm te produceren.

Edit;

Google levert ook wel veel op als je zoekt op 'yellow gradient samsung', waaronder veel op XDA, zoals dit topic: https://forum.xda-develop...reen-intentional-t3273408

Schijnt toch wel vaak voor te komen bij Amoled-schermen... (maar goed; ik kan me ook geen iPhone herinneren met een ultra perfect wit scherm, en heb er toch behoorlijk wat gehad.)

[ Voor 17% gewijzigd door freddyathlon op 07-08-2017 20:35 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

freddyathlon schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:21:
[...]

Ik denk dat dat weinig zin heeft... Diverse S8 toestellen die ik heb bekeken, hebben dit allemaal in meer of mindere mate. Zelfde als bij veel iPhones en HuaWei's...

Bij mijn S8, geproduceerd in mei, heb ik niet de rode gloed, maar wel iets meer gelere tint aan de linkerkant dan aan de rechterkant van het scherm. Omdat ik het nu weet, valt het steeds op. Maar net nog even de iPhone 7 van mijn vrouw en mijn iPhone SE bekeken (maandje oud), en deze hebben het beiden ook (helaas). Ik denk gewoon dat het nauwelijks mogelijk is om een strak, egaal wit scherm te produceren.
Lijkt me sterk. Ik heb gewoon een strak egaal wit scherm. Geel en rood/roze duidt gewoon op een defect en/of verouderd scherm. Kortweg problemen/slijtage van de pixels. Dus gewoon garantie claimen.
freddyathlon schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:21:
[...]

Edit;

Google levert ook wel veel op als je zoekt op 'yellow gradient samsung', waaronder veel op XDA, zoals dit topic: https://forum.xda-develop...reen-intentional-t3273408

Schijnt toch wel vaak voor te komen bij Amoled-schermen... (maar goed; ik kan me ook geen iPhone herinneren met een ultra perfect wit scherm, en heb er toch behoorlijk wat gehad.)
Het aantal maakt niet zoveel uit, als een hele batch schermen in de fabriek verneukt is, hoef je daarmee als consument geen genoegen te nemen.
Je mag van een toestel met deze prijs verwachten dat het scherm gewoon goed is.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De laatste dagen heb ikast van een flinke battery drain, als ik kijk in het overzicht zie ik de volgende top 5 (nog 32% over na een halve dag:

Android systeem: 14%
Scherm:11%
Com.android.systemui: 8%
Android os: 6%
Android in systeem standby 5%

Als ik naar losse apps kijk vallen mij 2 dingen op (kennelijk krijg ik deze percentages bij alle services die onderdeel van het Android systeem zijn) :
Aasaservice: 12%
Auth service: 14%

Redelijk extreme waardes voor systeem services. Weet iemand waar ik de oorzaak kan vinden? Op Google vind ik niet erg veel over deze services.

[ Voor 18% gewijzigd door Avvd op 08-08-2017 19:11 ]

• pappaleone
Amoled-schermen zijn nooit hetzelfde, leg 10 galaxy s8 toestellen in dit geval naast elkaar en ze zijn allemaal verschillend. Bij de Galaxy S6 ben ik destijds 5 keer!!! terug geweest en heb 5 keer een nieuw toestel gekregen. Uiteindelijk was nr 5 het beste, maar nooit 100% egaal. Ik denk dat dit probleem ook nooit opgelost wordt met amoled schermen.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

pappaleone schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 02:56:
Amoled-schermen zijn nooit hetzelfde, leg 10 galaxy s8 toestellen in dit geval naast elkaar en ze zijn allemaal verschillend. Bij de Galaxy S6 ben ik destijds 5 keer!!! terug geweest en heb 5 keer een nieuw toestel gekregen. Uiteindelijk was nr 5 het beste, maar nooit 100% egaal. Ik denk dat dit probleem ook nooit opgelost wordt met amoled schermen.
Precies. Dat is wat ik ook vaker via google tegenkom en op diverse fora.
Verder is deze S8 perfect in de zin van bouwkwaliteit etc. Ik ga hem dan ook niet ruilen. Vraag het me alleen af of er meer mensen zijn met niet geheel egale schermen en waardoor dit wordt veroorzaakt. Ook bij iPhones speelt dit erg.

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Hoewel ik vroeger veel met ROMs gestunt heb om de Galaxy zo te krijgen als ik hem wilde hebben, moet ik toegeven dat de S8(plus in mijn geval) uit de doos alles doet wat ik zou willen en meer..

Vooral de Samsung Apps hebben mij prettig verrast..

Hoewel ik de Gmail-app niet zou willen missen om oude mails op te zoeken en ook bij deze Galaxy de functionaliteit van verbeterde apps soms achter ligt (Gboard is bij gebruik van meer talen prettiger en de reminders van Google Agenda zijn ook nog niet in de Samsung Agenda te vinden) werkt het complete Samsung "eco-systeem" ook super als je het een kans geeft.. Samsung Mail is completer bij verwerking en verzending (in HTML-opmaak) van "courante" mail.. de Samsung Agenda heeft een fijnere widget..

De Reminder-app (als variant van Keep) heeft veel leuke functionaliteit.. herinneringen zijn goed in te spreken (met Google Voice in Samsung Toetsenbord) en op tijd of locatie word je tijdig herinnerd.. bij het gebruik van S Health verschijnen zelfs extra tijdstippen ("als je wakker wordt" (met een goede schatting van die tijd) of "voor het slapen gaan" (met een goede schatting van die tijd).. vind het inmiddels prettiger dan Keep in het gebruik en het functioneert altijd..

Heb deze vakantie geprobeerd of ik alle Google Apps kan vervangen door Samsung Apps en dat kan dus..

Alleen jammer dat veel Apps niet zijn voorzien van een goede handleiding van de opties.. volgens mij weten wij nog veel niet van de mogelijkheden..

Heb deze

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:50

Church of Noise

Drive it like you stole it

Klein vraagje: net als sommige andere tweakers heb ik m'n S8 via amazon.it gekocht.
Daardoor heb ik nu als CSC het volgende: ITV/LUX/ITV (woon in België).

Is er een reden om te flashen (mis ik iets met de huidige CSC?) en zo ja, welke dan? Is de LUX de 'unbranded' versie voor België? Want de enige andere die ik vind is PRO, de branded versie voor Proximus (ben wel klant bij Proximus, dus in theorie zou dat kunnen)

Thx!
Church of Noise schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:10:
Klein vraagje: net als sommige andere tweakers heb ik m'n S8 via amazon.it gekocht.
Daardoor heb ik nu als CSC het volgende: ITV/LUX/ITV (woon in België).

Is er een reden om te flashen (mis ik iets met de huidige CSC?) en zo ja, welke dan? Is de LUX de 'unbranded' versie voor België? Want de enige andere die ik vind is PRO, de branded versie voor Proximus (ben wel klant bij Proximus, dus in theorie zou dat kunnen)

Thx!
ITV/LUX/ITV

De 1e CSC, ITV, is de HUIDIGE CSC die gebruikt wordt (Italy UNbranded)
De 2e CSC. LUX, is de (voorgestelde) CSC die hoort bij je SIM (Belgium UNbranded)
De 3e CSC is de PRODUCT-code van het toestel, en die blijft ten aller tijde ITV

Wil je de 1e CSC ook op LUX krijgen, wat een voordeel kan zijn als bv voor LUX VoLTE en/of VoWiFi wordt ondersteund en bij ITV niet, dien je je toestel te resetten MET je huidige SIM in het toestel.
Na de reset zul je zien, dan de gegevens veranderd zijn naar LUX/LUX/ITV; je zal dan ook updates ontvangen voor LUX

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 08:04
Heb een Galaxy s8 met de go app (TomTom)
Maar de stem van lucie en ook andere spreken niet altijd de zin uit deze wordt soms gewoon afgebroken.
weet iemand hoe dit komt of ligt het aan de app zelf

• Garret1410
pappaleone schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 02:56:
Geldt ook wel voor LCD. Heb meerdere LCD gehad en geen enkele was 100% egaal. Vaak zie je precies waar de backlight zit. Gele vlekken is typisch voor LCD.
Alleen met Amoled heb je wel sneller colorshifting waardoor je snel andere kleuren ziet afhankelijk van hoe je ertegen aan kijkt.

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:47
1475paul schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:20:
Heb een Galaxy s8 met de go app (TomTom)
Maar de stem van lucie en ook andere spreken niet altijd de zin uit deze wordt soms gewoon afgebroken.
weet iemand hoe dit komt of ligt het aan de app zelf
TomTom is al jaren aan het klooien om de stemmen normaal te laten werken. Ligt aan de TomTom app.

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 08:04
rwarmink schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:32:
[...]

TomTom is al jaren aan het klooien om de stemmen normaal te laten werken. Ligt aan de TomTom app.
Dank u
zo, en van een Samsung S8 (en een stofhappende iPhone 7 in de kast) naar een LG G6 weer terug naar een S8....het tij kan keren! ;)

Ik heb een zeer goeie deal kunnen sluiten om een hagelnieuwe S8 van iemand over te nemen. Deze had hij ''gratis'' via zijn abbo verlenging via T-Mobile gekregen.

Ik heb dus nog de 1 juni Security update en niet die van 1 juli. Het toestel laat zien: TNL/TNL/TNL

Ik heb de S8 al helemaal ingericht. Wat is wijsheid, gewoon lekker wachten op de OTA van 1 juli voor mijn T Mobile S8, of kan ik ZONDER (data!) verlies via Odin de 1 juli update flashen?

EDIT: nevermind. nog eens goed de posts van @henklbr doorgenomen :)
Ik weet wat me te doen staat!

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 09-08-2017 16:25 ]

Geert1976 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:13:
zo, en van een Samsung S8 (en een stofhappende iPhone 7 in de kast) naar een LG G6 weer terug naar een S8....het tij kan keren! ;)

Ik heb een zeer goeie deal kunnen sluiten om een hagelnieuwe S8 van iemand over te nemen. Deze had hij ''gratis'' via zijn abbo verlenging via T-Mobile gekregen.

Ik heb dus nog de 1 juni Security update en niet die van 1 juli. Het toestel laat zien: TNL/TNL/TNL

Ik heb de S8 al helemaal ingericht. Wat is wijsheid, gewoon lekker wachten op de OTA van 1 juli voor mijn T Mobile S8, of kan ik ZONDER (data!) verlies via Odin de 1 juli update flashen? (en zo ja, wat is de meest snelle manier?)

Thanks alvast voor degene met de oplossing hiervoor! :)
Welkom terug, Geert: tof je weer te zien... :)

Jij hebt zelf ook een T-Mobile SIM in je toestel (zie ik)?

Wil je je toestel UN-branden (je wilt de juli update van PHN neem ik aan), dan heb ik (helaas) minder goed nieuws voor je:

De CSC wordt geswitched, wat altijd resulteert in een reset! Maar gelukkig is dat maar eenmalig, en je bent de T-Mobile bloat tenminste kwijt...

Je toestel zal dan aangeven, NA het flashen: PHN/PHN/TNL (de laatste blijft TNL, omdat dat de PRODUCT-code is)...

henklbr schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:27:
[...]

Welkom terug, Geert: tof je weer te zien... :)

Jij hebt zelf ook een T-Mobile SIM in je toestel (zie ik)?

Wil je je toestel UN-branden (je wilt de juli update van PHN neem ik aan), dan heb ik (helaas) minder goed nieuws voor je:

De CSC wordt geswitched, wat altijd resulteert in een reset! Maar gelukkig is dat maar eenmalig, en je bent de T-Mobile bloat tenminste kwijt...

Je toestel zal dan aangeven, NA het flashen: PHN/PHN/TNL (de laatste blijft TNL, omdat dat de PRODUCT-code is)...
thanks voor het warme (weder) welkom Henk! :) Echt bizar, jouw gedrevenheid en hulp die je maar aan blijft bieden al die tijd, ook al krijg je het soms niet al te makkelijk hier. Hulde en dank daarvoor!

Het CSC wordt dus geswitched en levert 'n reset op? aiii ok, jammer. Ik heb zelf een KPN simcard en het toestel wat ik dus heb overgenomen is er 1 van T Mobile.
Ik moet zeggen, heb nog 0 bloatware aangetroffen van T Mobile. Das wel erg fijn!

Denk dat ik dan gewoon lekker rustig ga afwachten totdat T Mobile NL de OTA van 1 juli er uit gaat gooien. Geduld is een schone zaak :+

Bedankt voor je reply, Henk!

• R0N4NN
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-11 19:07
freddyathlon schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

Vraag het me alleen af of er meer mensen zijn met niet geheel egale schermen en waardoor dit wordt veroorzaakt.
Het scherm van mijn S8 heeft wanneer ik bepaalde websites bekijk (vooral die van tweakers) links bovenin en rechts onderin een beetje een rood achtige roze waas, het is maar een klein stukje en het valt mij alleen op wanneer ik er naar kijk. Ik zie het overigens niet wanneer ik naar een egaal wit plaatje kijk, alleen wanneer ik de Tweakers website bekijk dan zie ik het wel. Misschien vanwege die rode banner bovenin o.i.d.? Het is ook niet altijd aanwezig. Overigens stoor ik mij er totaal niet aan en werkt het toestel verder perfect, ik ga er dan ook niets mee doen. :)

• pappaleone
Geert1976 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:33:
[...]

thanks voor het warme (weder) welkom Henk! :) Echt bizar, jouw gedrevenheid en hulp die je maar aan blijft bieden al die tijd, ook al krijg je het soms niet al te makkelijk hier. Hulde en dank daarvoor!

Het CSC wordt dus geswitched en levert 'n reset op? aiii ok, jammer. Ik heb zelf een KPN simcard en het toestel wat ik dus heb overgenomen is er 1 van T Mobile.
Ik moet zeggen, heb nog 0 bloatware aangetroffen van T Mobile. Das wel erg fijn!

Denk dat ik dan gewoon lekker rustig ga afwachten totdat T Mobile NL de OTA van 1 juli er uit gaat gooien. Geduld is een schone zaak :+

Bedankt voor je reply, Henk!
Dat mag inderdaad ook wel eens genoemd worden op dit forum,Henk is alyijd paraat als er ergens iets mis dreigt te gaan chapeau. Ps welkom terug Geert. :) :)

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:23

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:De hele discussie over privacy enz. heb ik in de prullenbak gegooid, is hier volledig offtopic. Mocht je behoefte hebben om er over te praten, maak dan een nieuw topic aan, niet hier.

Hier weer graag ontopic over de S8, het toestel zelf :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
janvanduschoten schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:51:
[modbreak]
De hele discussie over privacy enz. heb ik in de prullenbak gegooid, is hier volledig offtopic. Mocht je behoefte hebben om er over te praten, maak dan een nieuw topic aan, niet hier.

Hier weer graag ontopic over de S8, het toestel zelf :) [/]
Wilde nog zeggen hoe blij ik was met de Secure Folder, maar durf nu niet meer.. >:)

• Rohit
Dutchredgaming schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:28:
Ik heb op dit moment een Note 3, maar ik zag bij tele 2 de toestel voor 575 euro liggen. Een goede deal? Ik krijg ook de vr headset en controller.

De s8+ is 675 euro
Kun je zelf toch ook wel bedenken lijkt mij?

[Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen

• Dutchredgaming
  • Laatst online: 01-12 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik bedoelde dat de telefoon na 4 maanden wel waard is. Alleen heb ik het niet duidelijk gezet.

Review QNAP TS-230 NAS

• Rohit
Dutchredgaming schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:08:
[...]

Ik bedoelde dat de telefoon na 4 maanden wel waard is. Alleen heb ik het niet duidelijk gezet.
tja ik zou even de prijzen vergelijk in de pricewatch.. en vraag het even in de juiste topic ;)

rwarmink schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:32:
[...]

Had er ook nog op willen antwoorden, maar ook dat laat ik dan maar achterwege, want dat is offtopic. >:)

Negeer het maar, was mss een beetje flauw... :p

[ Voor 8% gewijzigd door Peatsmoke op 10-08-2017 17:36 ]

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 14:14
Beste medetweakers,

Ik heb al een geruime tijd de galaxy s8 plus maar sinds gister heb ik opeens een blurry camera(achterzijde). Het lijkt erop dat de autofocus niet goed werkt. Als je een object dicht bij houdt heb je wel scherp beeld. Nu had ik het vandaag weer en gaf een licht tikje aan de achterkant van het toestel wat het probleem oploste . Hebben meer mensen hier last van of gehad? Tot aan gisteren dus geen problemen gehad en heb het toestel sinds de release.

• sjaool

sjaool

nielsjo schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:42:
Beste medetweakers,

Ik heb al een geruime tijd de galaxy s8 plus maar sinds gister heb ik opeens een blurry camera(achterzijde). Het lijkt erop dat de autofocus niet goed werkt. Als je een object dicht bij houdt heb je wel scherp beeld. Nu had ik het vandaag weer en gaf een licht tikje aan de achterkant van het toestel wat het probleem oploste . Hebben meer mensen hier last van of gehad? Tot aan gisteren dus geen problemen gehad en heb het toestel sinds de release.
Lees de thread eens door. Is een algemeen bekend probleem.

• Rohit
nielsjo schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:42:
Beste medetweakers,

even een keertje hard schudden of een harde tik met je hand aan geven.. :) Anders terug naar de winkelier of laten opsturen naar Samsung.

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 20:41
Ik heb net mijn S8 binnen gekregen alleen zie ik nergens een voucher over de Gear VR. Ik heb mijn Samsung bij Mobiel.nl gekocht en daar zag ik staan dat ze mee doen met de actie. Weet iemand hier iets meer over?

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:05
editoor schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:17:
Ik heb net mijn S8 binnen gekregen alleen zie ik nergens een voucher over de Gear VR. Ik heb mijn Samsung bij Mobiel.nl gekocht en daar zag ik staan dat ze mee doen met de actie. Weet iemand hier iets meer over?
https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/NZR8B2K9RQHQA/

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:27
Geert1976 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:13:
Hey hallo!, wat leuk. Kunnen we weer gaan uitkijken naar de note 8 en de iphone8.

Maar nu enjoy your s8 ! Het is toch wel een super fijn apparaat.
ppeterr schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 07:25:
[...]

Hey hallo!, wat leuk. Kunnen we weer gaan uitkijken naar de note 8 en de iphone8.

Of de Note 8 gaat komen, is nog maar zeer de vraag. Hij staat wel gepland en zou ook uitgebracht worden, maar of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren ligt aan de zinnen van Kim en Donald... 8)
ppeterr schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 07:25:
[...]

Hey Peter! :)

Ja komende weken worden erg leuke weken in smartphone-land.
Zeer benieuwd naar oa de Pixel 2, Note 8 en vooral de iPhone 8. ;)
Volgens geruchten zou, op 23 augustus, naast de Note 8 ook nog een nieuwe versie van de S8 gepresenteerd kunnen gaan worden, die dan S8 Pro zou gaan heten. Deze versie beschikt over een dual-camera en 6GB RAM en 128 GB opslag krijgen. :)
Bron

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Vandaag m'n GearVR binnengekregen :7

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• sjaool

sjaool

Geert1976 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 07:51:
[...]

Hey Peter! :)

Ja komende weken worden erg leuke weken in smartphone-land.
Zeer benieuwd naar oa de Pixel 2, Note 8 en vooral de iPhone 8. ;)
De Pixel 2 schijnt tegen te vallen qua specs etc., de iPhone is ronduit lelijk met die camera midden in het scherm. Blijft dus de Note 8 over als koning der smartphones. :+

Alhoewel die laatste wel flink wat meer moet doen om mij niet meer blij te laten zijn met mijn S8 Plus. :D

sjaool schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 01:20:
[...]

De Pixel 2 schijnt tegen te vallen qua specs etc., de iPhone is ronduit lelijk met die camera midden in het scherm. Blijft dus de Note 8 over als koning der smartphones. :+

Alhoewel die laatste wel flink wat meer moet doen om mij niet meer blij te laten zijn met mijn S8 Plus. :D
haha ja, die Note 8 wordt gewoon een S8 Plus in een ander jasje.

Kunnen we gewoon allemaal ons geld in de pocket houden en onze huidige telefoon behouden. Scheelt dus weer een kleine €1000 dit jaar :+ :+

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:08
Sinds vrijdag mm nieuwe s8+ binnengekregen, zonder dode pixel :) Wat een top apparaat zeg!
sjaool schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 01:20:
[...]

De Pixel 2 tegenvallen wat prestaties betreft? Gezien deze benchmark, valt dat volgens mij best wel mee, maar ik vind het design vooral tegenvallen. Ondanks de andere schermverhouding (17,5x9) en het ontbreken van de fysieke Home-button, ziet hij toch een beetje uit als een S7. Daarnaast hebben Pixel's wel een goede camera, is het een heerlijk toestel om te tweaken en ben je veel langer dan bij Samsung, verzekerd van updates.

De iPhone, met die lelijke uitstekende camera, is wat mij betreft ook een misser. Het ontbreken van een brezel aan de onderkant, is dan wel weer een pluspunt. Dat het ook anders kan met de camera, laat de Note 8 en de foto's van geruchten van de S8Pro, zien:
Afbeeldingslocatie: https://theleaker.com/wp-content/uploads/2017/08/Galaxy-S8-Plus-Dual-Camera-back-696x522.jpg
Als dit klopt, wordt dit de eerste S8 met vingerafdrukscanner in het scherm... :)
Geert1976 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 04:31:
[...]

haha ja, die Note 8 wordt gewoon een S8 Plus in een ander jasje.

Kunnen we gewoon allemaal ons geld in de pocket houden en onze huidige telefoon behouden. Scheelt dus weer een kleine €1000 dit jaar :+ :+
Of hopen dat de S8 Pro toch echt komt en dan meteen iets hebben voor pakjesavond <+:) of voor kerst o<:)

• sjaool

sjaool

@Peatsmoke Pixel 2 ik bedoelde niet zo zeer de snelheid van het toestel. ;) De Pixel 2 heeft geen 3.5mm hoofdtelefoonaansluiting meer, het design met half kunststof en metaal, grote bezels boven en onder het scherm, een knijpfunctie??? en nog wat andere dingen die mij niet aanstaan.

Wat betreft updates, Samsung ondersteunt de vlaggenschepen behoorlijk lang ook al duurt het wat langer voordat je een nieuwe Android versie krijgt. De maandelijkse beveiligingsupdates komen ook steeds sneller. Dus dat valt wel mee. :)

sjaool schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:06:
@Peatsmoke Pixel 2 ik bedoelde niet zo zeer de snelheid van het toestel. ;) De Pixel 2 heeft geen 3.5mm hoofdtelefoonaansluiting meer, het design met half kunststof en metaal, grote bezels boven en onder het scherm, een knijpfunctie??? en nog wat andere dingen die mij niet aanstaan.

Wat betreft updates, Samsung ondersteunt de vlaggenschepen behoorlijk lang ook al duurt het wat langer voordat je een nieuwe Android versie krijgt. De maandelijkse beveiligingsupdates komen ook steeds sneller. Dus dat valt wel mee. :)
Waarom dat die 3,5 mm jack steeds meer verdwijnt is mij ook een raadsel, want ik loop liever niet de hele dag met BT aan. Het kunststof en metaal heeft natuurlijk wel een groot voordeel: het kan niet kapot vallen, want de achterkant van de S8(+) schijnt wel heel erg gevoelig te zijn voor val schade (gelukkig nog niet getest).

Deze maand begint iig de uitrol van Android 7.1.0, want die is door Samsung inmiddels vrij gegeven. Misschien hebben we wel geluk en verschijnt de voorlaatste versie van Android online voordat Android O er is. ;)
Peatsmoke schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:17:
[...]

eze maand begint iig de uitrol van Android 7.1.0, want die is door Samsung inmiddels vrij gegeven. Misschien hebben we wel geluk en verschijnt de voorlaatste versie van Android online voordat Android O er is. ;)
Ben toch wel eens benieuwd hoe jij aan deze "wijze info" komt... (Android 7.1 vrijgegeven)...

Ook bij die "bron" met de "discutabele info" over de eventuele S8Pro? De vingerafdruk-herkenning "in het scherm", komt hooguit pas bij de Note 9 beschikbaar...

De Note 8 heeft deze niet eens: en dan zou de door jou genoemde "S8Pro" dit wel krijgen? ;)

Er zijn verschillende sites die melding maken van nog een versie van de S8, naast de huidige 3.

De info van de firmware kwam van de website van VF, maar ze doen het nu af als een typo.

Totdat er een officiële spreekbuis van Samsung hier op het forum komt, zullen wij ons moeten bedienen van allerlei info die online te vinden is, toch?

• Garret1410
Note 8 is al praktisch helemaal bekend en zover ik gezien heb heeft deze net als de S8 een vingerafdruk scanner op de achterkant.

De iPhone 8 (of anniversary edition) zal ook geen vingerafdruk scanner in het scherm krijgen en waarschijnlijk de S9 of meer waarschijnlijk de Note 9 pas.

Een opgevoerde S8 is trouwens al in Korea te krijgen dus misschien dat deze ook in de rest van de wereld beschikbaar wordt.

Persoonlijk vind ik de Pixel 2 qua design lelijk maar de nieuwe iPhone vind ik wel mooi. Vraag me af in hoeverre iOS11 aan het nieuwe scherm aangepast zal worden want dat is nog niet helemaal duidelijk maar dat er iets anders wordt is wel duidelijk.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb een misschien bizarre vraag, maar mij viel iets op;

Tijdens het typen van een  bericht viel me op dat aan de linkerkant van het scherm, bij het 'tappen' op het scherm, je een wat holler geluid hoort. Aan de rechterkant is dit niet het geval en 'klinkt' het tappen als normaal zonder geluiden.

Het beste kan ik dit reproduceren door het scherm uit te zetten, en met mijn vlakke wijsvinger gewoon op elke plek op het scherm te tappen. 

Komt dit omdat er misschien onderdelen achter het scherm zitten, dichter bij het oppervlak, waardoor je juist iets wel of niet als 'hol' ervaart?

Is dit bij elke S8 het geval? Zo aan de buitenkant is er niets te zien. Ik bedoel; het scherm heeft geen kieren of iets waardoor het indeukt of wat dan ook.

Nogmaals; vreemde vraag, maar ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel en misschien zelf ook ervaart.

• ppeterr
@freddyathlon

ik heb dit zelf niet, maar wat je daar tikt lijkt op het loskomen van het
scherm uit het frame, ik heb dit eerder voorbij zien komen in dit topic.

Je zegt dat je geen verhogingen of kieren ziet, maar ik zou dit toch
nog eens goed bekijken, wellicht een voorteken van het loslaten van
het scherm en het frame.

Ik heb dit absoluut niet, een solide geheel is het.
freddyathlon schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:29:
Ik heb een misschien bizarre vraag, maar mij viel iets op;

Tijdens het typen van een  bericht viel me op dat aan de linkerkant van het scherm, bij het 'tappen' op het scherm, je een wat holler geluid hoort. Aan de rechterkant is dit niet het geval en 'klinkt' het tappen als normaal zonder geluiden.

Het beste kan ik dit reproduceren door het scherm uit te zetten, en met mijn vlakke wijsvinger gewoon op elke plek op het scherm te tappen. 

Komt dit omdat er misschien onderdelen achter het scherm zitten, dichter bij het oppervlak, waardoor je juist iets wel of niet als 'hol' ervaart?

Is dit bij elke S8 het geval? Zo aan de buitenkant is er niets te zien. Ik bedoel; het scherm heeft geen kieren of iets waardoor het indeukt of wat dan ook.

Nogmaals; vreemde vraag, maar ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel en misschien zelf ook ervaart.
Zojuist eens even geprobeerd. Met min nagel op het scherm getikt en ik hoor ook (weliswaar minimaal) verschil in geluid. Eigenlijk klinkt het bij mijn S8 alleen aan de rechterkant - kijkende in de richting van het scherm- iets minder hol dan links. Boven en onder klinkt het hetzelfde als links. Ik zal straks ook eens even de S8 van mijn partner testen, of er een verschil is tussen beide toestellen.
Het verschil in klank, is niet zodanig dat ik denk dat er iets mis is, maar er zijn idd toestellen waarvan het scherm los geraakt is.

Edit:
Ze is eerder thuis dan gedacht... :)
Bij haar toestel klinkt het rechts ook iets minder hol dan links. Niet veel anders dan bij mijn toestel. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Peatsmoke op 13-08-2017 17:09 ]

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Peatsmoke schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:58:
[...]

Zojuist eens even geprobeerd. Met min nagel op het scherm getikt en ik hoor ook (weliswaar minimaal) verschil in geluid. Eigenlijk klinkt het bij mijn S8 alleen aan de rechterkant - kijkende in de richting van het scherm- iets minder hol dan links. Boven en onder klinkt het hetzelfde als links. Ik zal straks ook eens even de S8 van mijn partner testen, of er een verschil is tussen beide toestellen.
Het verschil in klank, is niet zodanig dat ik denk dat er iets mis is, maar er zijn idd toestellen waarvan het scherm los geraakt is.

Edit:
Ze is eerder thuis dan gedacht... :)
Bij haar toestel klinkt het rechts ook iets minder hol dan links. Niet veel anders dan bij mijn toestel. ;)
Dat is 'fijn' om te horen. Ik hoor het gewoon als ik met mijn platte wijsvinger overal op het scherm tik. Klinkt inderdaad overal wel hetzelfde, maar links naast het midden opeens meer hol. Alsof het scherm daar los ligt en iets meer blijft plakken ofzo haha. Moeilijk uit te leggen. Heb net mijn S8 nog eens grondig bekeken, maar het scherm zit keurig strak in het frame en niks wijst erop dat het scherm los zit. Lijkt me dan ook dat het aan de randen meer te horen moest zijn.

Maar dan zullen er vast meer eigenaren zijn met dit 'probleem'. Vraag me dan wel af waar dat vandaan komt...

• ppeterr
:: never mind ::

[ Voor 97% gewijzigd door ppeterr op 13-08-2017 17:42 ]

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Heb jij dat ook dan? ;)

• ppeterr
Nee joh, ik heb mijn antwoord weg gehaald omdat ik geen discussie
wil over hoe mensen dit soort verschillende dingen ervaren.

Bij mij zit het scherm rots vast, en klinkt overal solide. In het begin toen ik
het toetstel had, was ik ook ontzettend waakzaam op dit soort dingen.
Denk aan kleur in het scherm (die rode gloed), het frame wat los laat....
De camera die je met een beukje op de tafel weer laat scherp stellen...

Ik heb gelukkig geen enkel van die problemen. Maar ik snap dondersgoed die waakzaamheid :)

Daarom was wat ik in eerste instantie tikte niet gepast, en later dus weg gehaald.
freddyathlon schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:18:
[...]

Dat is 'fijn' om te horen. Ik hoor het gewoon als ik met mijn platte wijsvinger overal op het scherm tik. Klinkt inderdaad overal wel hetzelfde, maar links naast het midden opeens meer hol. Alsof het scherm daar los ligt en iets meer blijft plakken ofzo haha. Moeilijk uit te leggen. Heb net mijn S8 nog eens grondig bekeken, maar het scherm zit keurig strak in het frame en niks wijst erop dat het scherm los zit. Lijkt me dan ook dat het aan de randen meer te horen moest zijn.

Maar dan zullen er vast meer eigenaren zijn met dit 'probleem'. Vraag me dan wel af waar dat vandaan komt...
Zojuist even met de platte vinger op beide schermen lopen tikken, maar het holle geluid hoor ik nergens en beide schermen zijn nog heel...
@ppeterr
Nu maak je mij toch ook wel nieuwsgierig... Wees niet bang: ik zal de discussie niet aangaan.. ;)
Ik denk trouwens dat veel van de "problemen" die jij noemt, bij veel mensen niet eens een probleem zouden zijn, als niet iedereen er over zou lezen. Neem de rode gloed, als daarover nooit geschreven was, zou het veel mensen niet eens opvallen.
Het scherm van mijn laptop is gecalibreerd en ik doe nogal wat met fotografie. Als ik soms foto's van anderen zie, kan het niet anders dan dat de schermen van die mensen en rode, blauwe of gele zweem vertonen, maar daar hoor je vrijwel nooit iemand over, omdat er niks over geschreven wordt en het mensen dan ook kennelijk minder opvalt.

[ Voor 23% gewijzigd door Peatsmoke op 13-08-2017 18:51 ]

Ik ben weer eens Smart Lock gaan gebruiken. Werkt vele malen beter dan in april/mei. GPS/Locatie wordt beter opgepakt en waar ik voorheen merkte dat Smart Lock het gewoonweg niet deed, merk ik nu meer succes.
Geen idee of het placebo is, of dat Google het heeft verbeterd.

Vraag me alleen af wat inhoudelijk het mogelijke ''gevaar'' is van het gebruik van Smart Lock (Locatie gebonden dus).
Kan iemand (dus niet iemand met een geavanceerde apparatuur) makkelijk mee kijken of iets dergelijks? Heb niet eens echt spannende vertrouwelijke gegevens op mijn telefoon staan.

Iemand die wat meer thuis is wat betreft de veiligheid/onveiligheid van Smart Lock (Locatie)??

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 13-08-2017 19:03 ]

• ppeterr
Geert1976 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:03:
Ik ben weer eens Smart Lock gaan gebruiken. Werkt vele malen beter dan in april/mei. GPS/Locatie wordt beter opgepakt en waar ik voorheen merkte dat Smart Lock het gewoonweg niet deed, merk ik nu meer succes.
Geen idee of het placebo is, of dat Google het heeft verbeterd.

Vraag me alleen af wat inhoudelijk het mogelijke ''gevaar'' is van het gebruik van Smart Lock (Locatie gebonden dus).
Kan iemand (dus niet iemand met een geavanceerde apparatuur) makkelijk mee kijken of iets dergelijks? Heb niet eens echt spannende vertrouwelijke gegevens op mijn telefoon staan.

Iemand die wat meer thuis is wat betreft de veiligheid/onveiligheid van Smart Lock (Locatie)??
Nou geert, ik heb dus contacten bij de FBI, CIA, en de WIA, en die geven allemaal
aan geheel niet geinteresseerd te zijn in jouw doen en laten......

maar even serieus:

I love smart lock

in de auto, lekker geen gedoe met unlocken omdat hij de BT connectie ziet,
het zelfde op het werk, met een BT speaker.

Thuis, op locatie werkt het perfect, ik vind het een super toevoeging :)

[ Voor 11% gewijzigd door ppeterr op 13-08-2017 19:09 ]

ppeterr schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:06:
[...]

Nou geert, ik heb dus contacten bij de FBI, CIA, en de WIA, en die geven allemaal
aan geheel niet geinteresseerd te zijn in jouw doen en laten......
:9 :9 :9

een heldere ''Peter-uitleg''! _/-\o_

thanks kerel...nu ga ik met een gerust hart vanavond in bed liggen met m'n teddy beer
Smart lock zorgt toch alleen voor de schermontgrendeling? Behalve als iemand bij jou in zou breken of in zou sluipen, heeft het weinig effect.
De "diensten" krijgen - Als ze dat al zouden willen- toch wel toegang tot je telefoon. 😉
Het enige nadeel aan constant WiFi en/of Bluetooth aan hebben staan, is het feit dat je voor winkelketens en andere "serviceverleners" (bijvoorbeeld een VID) makkelijk te volgen bent. Voor Wifi zijn er trouwens goede apps die tracking dmv Wifi onmogelijk maken.
Peatsmoke schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:22:
Smart lock zorgt toch alleen voor de schermontgrendeling? Behalve als iemand bij jou in zou breken of in zou sluipen, heeft het weinig effect.
ja, dit vermoeden had ik dus zelf ook al.
Bedankt voor de bevestiging! Nu heb ik hier een hond die gek is op (hij biedt je nog de keuze bij binnenkomst; linker of rechterarm eraf :+ :+ ) ''vreemde mannen'' a.k.a mannen met verkeerde bedoelingen die het huis ongevraagd zouden betreden... (nee, geen agressieve hond, beest is zo lief als wat...maar kom niet zonder toestemming van zn baas het huis in haha)

Ik zie de hond dan maar ook als een soort van beveiliging met het gebruik van Smart Lock :+

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 13-08-2017 19:28 ]

Zat er zelf aan te denken om NFC te gebruiken om automatisch mijn BT in- en uit te schakelen dmv een NFC sticker in de auto.
Heb geen enkel idee of dat werkt, maar misschien iemand van jullie?
Als ik die sticker op de plek plak waar mijn telefoon in de auto zit, zou ik zo BT in en uit kunnen laten schakelen. Zo loop je nooit onnodig met BT aan en kun je het scherm automatisch ontgrendelen in de auto.
Weet iemand toevallig of dat werkt, anders werp ik mezelf wel op als proefkonijn. ☺

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 11:16

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Peatsmoke schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:59:
Zat er zelf aan te denken om NFC te gebruiken om automatisch mijn BT in- en uit te schakelen dmv een NFC sticker in de auto.
Als ik die sticker op de plek plak waar mijn telefoon in de auto zit, zou ik zo BT in en uit kunnen laten schakelen. Zo loop je nooit onnodig met BT aan en kun je het scherm automatisch ontgrendelen in de auto.
Weet iemand toevallig of dat werkt, anders werp ik mezelf wel op als proefkonijn. ☺
Ik weet niet of de huidige nfc apparaten geavanceerder zijn dan een paar jaar terug. Toen kon ik wel inschakelen door mijn telefoon in de houder te doen waar een sticker op zat, maar zodra ik mijn telefoon eruit haalde werd niet nogmaals nfc getriggerd door niet meer verbonden te zijn. Er was toen wel een xda-er die een tool had die wel iets had geknutseld maar daar was root voor nodig en je batterij ging als een speer leeg omdat er elke x miliseconde naar het disconnecten van nfc aan het pollen was.

Maar als je handig bent met Tasker is er wel het eea te maken.

Ik ben al wat jaren gestopt met het uitschakelen van BT. Zo heel veel verbruikt het niet en sinds de komst van een smartwatch is het noodzakelijkn om aan te hebben.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Peatsmoke schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:59:
Ik zet hem aan met een nfc tag, uit via tasker met dit profiel: http://tasker.wikidot.com/bluetooth-auto-turn-off

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Pagina: 1 ... 51 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support