Ik heb mijn S8 inmiddels twee en halve week. Gisteren kwam ik er pas achter dat er een opening zit tussen de bezel en het scherm boven de front-facing camera. Dit is alleen zichtbaar in het donker wanneer het scherm aan is, dan is het alsof het licht door een klein kiertje schijnt. Niet heel hinderlijk, maar ik vraag me wel af wat dit voor de waterdichtheid betekent. Iemand soortgelijke problemen ervaren? Moeite waard om hem op te sturen? Heb hem besteld hij Tele 2 en die sturen hem naar dynafix...
Verwijderd
Hoi, ik heb een S8..en er staat steeds een icoontje in me scherm, rond met 4 blokjes erin als je daarop klikt..krijg je allerlei instellingen, hoe gaat dat weg....dat is echt irritant...weet iemand het??? je kan het rondje ook slepen,..maar overal staat het in de weg.. volgens mij heet het hulpmenu ofzo..mail me
Misschien even een "screenshot" plaatsen?Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:49:
Hoi, ik heb een S8..en er staat steeds een icoontje in me scherm, rond met 4 blokjes erin als je daarop klikt..krijg je allerlei instellingen, hoe gaat dat weg....dat is echt irritant...weet iemand het??? je kan het rondje ook slepen,..maar overal staat het in de weg.. volgens mij heet het hulpmenu ofzo..mail me
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Hallo allemaal, ik heb besloten dat ik de S8 ga kopen. Hebben jullie tips waar ik op moet letten? Of bijzonderheden/probleempjes bij de S8?
Er moet ergens S8 op het doosje staan...vellichor schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:38:
Hallo allemaal, ik heb besloten dat ik de S8 ga kopen. Hebben jullie tips waar ik op moet letten? Of bijzonderheden/probleempjes bij de S8?
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
De BlackBerry KEYone heeft een stock rom.Zorian schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:28:
[...]
Zo te zien draai jij CM op de S8. Dus dat is absoluut geen eerlijke vergelijking.
[ Voor 8% gewijzigd door Noresponse op 30-07-2017 19:16 ]
Ik ga het bij de Vodafone kopen dus ik denk dat dat wel goed zit haha.
Trouwens vraagje, hoe zit het met het opladen van nieuwe telefoons? Ik neem aan dat wanneer ik het voor het eerst heb, dat ik het helemaal vol moet opladen. Maar is het tegenwoordig goed om de telefoon de hele nacht op te laden? En moet ik ervoor zorgen dat de telefoon nooit helemaal leeg gaat, want ik heb gehoord dat dat slecht is voor de telefoon.
Als je nu "handmatig" zoekt naar "Software updates", krijg je waarschijnlijk een "pop-up" dat er een "Update serviceprovider" beschikbaar is

Deze update installeert de app "In-Traffic Reply" van Samsung Benelux op je toestel.
Deze update installeert de app "In-Traffic Reply" van Samsung Benelux op je toestel.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ah, die ja. De app die er bij mij linea recta weer vanaf gaat.henklbr schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:28:
Als je nu "handmatig" zoekt naar "Software updates", krijg je waarschijnlijk een "pop-up" dat er een "Update serviceprovider" beschikbaar is
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ik doe dat nooit. Pak dat ding vers uit de doos, ga ermee spelen en ergens tijdens dat proces hang ik hem als ik zin heb ook aan de oplader. De accu's zijn tegenwoordig zodanig goed dat ze er niet zoveel meer om geven. "Geheugen" en "luiheid" bestaan niet echt meer tenzij je dat ding 24/7 aan de lader hebt hangen bijvoorbeeld.vellichor schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:58:
Trouwens vraagje, hoe zit het met het opladen van nieuwe telefoons? Ik neem aan dat wanneer ik het voor het eerst heb, dat ik het helemaal vol moet opladen. Maar is het tegenwoordig goed om de telefoon de hele nacht op te laden? En moet ik ervoor zorgen dat de telefoon nooit helemaal leeg gaat, want ik heb gehoord dat dat slecht is voor de telefoon.
En echt leeg lukt je niet. Hij gaat vanzelf uit voordat het een probleem vormt en gaat dan niet eerder aan voordat je er een infuus in hebt gestoken.
[ Voor 31% gewijzigd door Zorian op 30-07-2017 21:38 ]
Moet je de app inatalleren?
En dan kun je hem gewoon verwijderen?
En dan kun je hem gewoon verwijderen?
Dan wens ik je alvast veel succes en ik mag hopen dat jouw bestelling beter gaat dan die van mijvellichor schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:31:
[...]
Ik ga het bij de Vodafone kopen dus ik denk dat dat wel goed zit haha.
In de instellingen even zoeken naar "Hulpmenu" en dan kun je het gewoon uitschakelen, probleem opgelost.mikeyzoetermeer schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:49:
Voor de Li-ion maakt het weinig uit of je hem eerst oplaadt of niet. Ik laad de accu eerst helemaal vol, voordat ik het toestel aanzet. Vervolgens gebruik ik hem de eerste keren tot ongeveer 10% leeg. Niet zozeer voor de batterij, maar meer om het BMS de gelegenheid te geven om goed te kalibreren.vellichor schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:58:
Zaterdag update geinstalleerd op mijn 950FD en nu focused de camera niet meer 
Zat juist een update in voor de camera stond in de release notes maar dat is dus een dikke fail.
Zat juist een update in voor de camera stond in de release notes maar dat is dus een dikke fail.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
camera-app al geupdatet?Ballebek schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:45:
Zaterdag update geinstalleerd op mijn 950FD en nu focused de camera niet meer
Yes, alles is tegelijk gedaan (samsung updates gingen direct na het opstarten).
Vanavond eens kijken of een factory reset werkt.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
wat als ik deze app helemaal niet wil?henklbr schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:28:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 31 jul 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* Android 7.0
* July security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
Model SM-G955F
Model name Galaxy S8+
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11906023
Build date Wed, 19 Jul 2017 21:10:22 +0000
Security Patch Level 2017-07-01
Product code PHN
PDA G955FXXU1AQGB
CSC G955FOXM1AQGB
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !
Mochten mensen het interessant vinden
Net een smsje en mailtje gekregen dat ik Gear VR de komende dagen mag ontvangen.
23 juni alle info ingevuld en deelname bevestigd
13 juli bevestiging dat ik inderdaad in aanmerking kom voor de Gear VR actie
31 juli bevestiging dat het product opgestuurd wordt (Track en trace code gekregen, inclusief Oculus voucher).
Ik zat al te zoeken naar de Oculus app in the Play store, maar blijkbaar wordt deze automatisch gedownload als je je S8 in de Gear VR stopt. Dus kan de voucher nog niet activeren.
Zal wel spannend worden voor de mensen die nu een Gear VR bestellen. Je moet de voucher voor 15 september activeren...
Net een smsje en mailtje gekregen dat ik Gear VR de komende dagen mag ontvangen.
31 juli bevestiging dat het product opgestuurd wordt (Track en trace code gekregen, inclusief Oculus voucher).
Ik zat al te zoeken naar de Oculus app in the Play store, maar blijkbaar wordt deze automatisch gedownload als je je S8 in de Gear VR stopt. Dus kan de voucher nog niet activeren.
Zal wel spannend worden voor de mensen die nu een Gear VR bestellen. Je moet de voucher voor 15 september activeren...
Heb mijne twee weken geleden besteld, bevestiging ook al ontvangen.BooYooToo schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:10:
Mochten mensen het interessant vinden
Hoopte eigenlijk dat het minder dan 6 weken zou duren
Laat je een review achter, als jij de jouwe binnen hebt
S23 > Tab S8 > ATV 4K > Airtags < Macbook Pro M1 < IPad Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X
Klinkt als een fabrieks fout.Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:22:
Ik heb mijn S8 inmiddels twee en halve week. Gisteren kwam ik er pas achter dat er een opening zit tussen de bezel en het scherm boven de front-facing camera. Dit is alleen zichtbaar in het donker wanneer het scherm aan is, dan is het alsof het licht door een klein kiertje schijnt. Niet heel hinderlijk, maar ik vraag me wel af wat dit voor de waterdichtheid betekent. Iemand soortgelijke problemen ervaren? Moeite waard om hem op te sturen? Heb hem besteld hij Tele 2 en die sturen hem naar dynafix...
S8 een High-end smartphones van 2017 met een IP68 certificaat.
Ik had em al omgeruild, bij me eerste krasje wou ik de mijne al omruilen
S23 > Tab S8 > ATV 4K > Airtags < Macbook Pro M1 < IPad Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X
Yeah! Flashen!henklbr schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:30:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 31 jul 17
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements
Model SM-G955F
Model name Galaxy S8+
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11906023
Build date Wed, 19 Jul 2017 21:10:22 +0000
Product code PHN
PDA G955FXXU1AQGB
CSC G955FOXM1AQGB
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !
edit: Oei nog even geduld zie ik. S8 versie is er nog niet.
Gepraat over hoesjes en screensavers en andere middelen om je mooie telefoon te verstoppen graag in
[Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Cover en Screensavers topic.
[Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Cover en Screensavers topic.
hoi
Weet iemand waarom ik geen volledige scherpe foto meer kan maken?
Heb de instellingen van de camera app al gereset. Als ik ergens op het scherm tikken, stelt hij daar wel scherm, maar wordt de rest weer onscherp.
Heb de instellingen van de camera app al gereset. Als ik ergens op het scherm tikken, stelt hij daar wel scherm, maar wordt de rest weer onscherp.
Heb je de nieuwste update (AQG5 of hoger) al geïnstalleerd en de camera app bijgewerkt vanuit de Samsung Store?Sanderke schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:02:
[afbeelding]
Ik heb In Traffic app van Samsung door gedrukt gekregen. Zocht naar software update en vervolgens kreeg ik deze doorgedrukt.
Kun je die niet (gewoon) deleten dan?Sleehond schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:45:
Ik heb In Traffic app van Samsung door gedrukt gekregen. Zocht naar software update en vervolgens kreeg ik deze doorgedrukt.
Dit begrijp ik niet. Haal die screen protector eraf en kijk of het dan wel werkt. En hoezo moet je het steeds bij hen laten fixen? je kunt toch gewoon een screenprotector bij een andere winkel halen?vellichor schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:42:
[...]
Nee is geen officiële screen protector, is bij zo'n typische Turkse telefoonwinkel gedaan. Maar ik word er echt gek van, elke keer is er weer een probleem met iets en dat moet het weer bij hun gefixt worden en het zijn echt niet de meest vriendelijke mensen.
Jawel, maar dan moet je wel systeemapps selecteren.
[ Voor 15% gewijzigd door jabberwock op 31-07-2017 21:05 ]
mag verwijderd worden. Dubbele post
[ Voor 88% gewijzigd door jabberwock op 31-07-2017 21:05 ]
Net weer een aantal offtopic posts verplaatst naar het accessoire topic. De links naar de gerelateerde topics staan gewoon exact boven het boxje waarin je aan het typen bent. Volgende keer graag even kijken of je wel in het juiste topic post 

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Vind het een super-app..
Zou verplicht moeten worden..
Wil de app ook het hele weekend aan (kunnen) zetten.. 😊
Is trouwens enige app waarin wat reclame niet had misstaan.. heb standaard tekst gewijzigd in ..(automatisch verzonden met Samsung In-Traffic Reply-app).. anders wordt snelle reactie niet begrepen.. scheelt onnodige telefoontjes..
[ Voor 29% gewijzigd door _Nick__ op 31-07-2017 22:25 ]
Ja, helemaal up to date!Zorian schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:48:
[...]
Heb je de nieuwste update (AQG5 of hoger) al geïnstalleerd en de camera app bijgewerkt vanuit de Samsung Store?
Mijn vrouw heeft de dezelfde telefoon, dezelfde instellingen in de camera app en daar werkt het wel goed. Ik snap het niet meer...
Het is wel een vage manier van scherpstellen... Links en rechts onscherp, midden niet.Sanderke schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:59:
[...]
Ja, helemaal up to date!
Mijn vrouw heeft de dezelfde telefoon, dezelfde instellingen in de camera app en daar werkt het wel goed. Ik snap het niet meer...
Zou het eens met Samsung zelf bespreken, misschien camera defect.
Hebben andere camera apps het ook?
Dat heet scherptediepteZorian schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:43:
[...]
Het is wel een vage manier van scherpstellen... Links en rechts onscherp, midden niet.
Zou het eens met Samsung zelf bespreken, misschien camera defect.
Hebben andere camera apps het ook?
/copy paste van de Samsung site:
Selectieve focus, Scherpstellen op waar het om gaat
In de stand Selectieve focus kan je nadat je de opname hebt gemaakt de scherptediepte kiezen: voorgrond, achtergrond of allebei.
[ Voor 15% gewijzigd door Stefano op 01-08-2017 10:09 ]
Ja, alleen doet hij dat continu. Ook in de Auto modus.Stefano schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:05:
[...]
In de stand Selectieve focus kan je nadat je de opname hebt gemaakt de scherptediepte kiezen: voorgrond, achtergrond of allebei.
@Zorian @StefanoSanderke schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:02:
[afbeelding]
Heb zojuist deze foto's gemaakt met de "stock" Samsung Camera app (v7.0.93), AQGB-firmware -> geen problemen
Heel erg offtopic maar; mooie modelspoorbaan.
Hier ook prima foto's, zo uit de losse pols zonder al te lang te focussen, point and shoot. Meerdere focuspunten ook, inclusief een voorbijrazende truck.henklbr schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:07:
[...]
@Zorian @Stefano
Heb zojuist deze foto's gemaakt met de "stock" Samsung Camera app (v7.0.93), AQGB-firmware -> geen problemen

Moet wel zeggen dat ik ze niet erg scherp vind. Al vrij snel korrelig en onscherp.
Zit overigens nog op de oude camera firmware, zelfs met de stock AQG5 firmware waren de binaries van de camera niet bijgewerkt dus geen idee hoe dat wel moet dan.
Jawel: je hebt de laatste camera-firmware...Zorian schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:43:
[...]
Hier ook prima foto's, zo uit de losse pols zonder al te lang te focussen, point and shoot. Meerdere focuspunten ook, inclusief een voorbijrazende truck.
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet wel zeggen dat ik ze niet erg scherp vind. Al vrij snel korrelig en onscherp.
Zit overigens nog op de oude camera firmware, zelfs met de stock AQG5 firmware waren de binaries van de camera niet bijgewerkt dus geen idee hoe dat wel moet dan.
[afbeelding]
Ah. dacht dat de versies identiek waren tussen de S8 en S8+, heb me vergist daarin dan.henklbr schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:25:
[...]
Jawel: je hebt de laatste camera-firmware...
De screenshot die je van de S8+ firmware plaatste had een hogere versie naar mijn idee, vandaar.
[ Voor 15% gewijzigd door Zorian op 01-08-2017 12:28 ]
Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 01 aug 17
What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements
Model SM-G950F
Model name Galaxy S8
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11906023
Build date Wed, 19 Jul 2017 21:11:21 +0000
Product code PHN
PDA G950FXXU1AQGB
CSC G950FOXM1AQGB
In scherptediepte valt er weinig in te stellen want je hebt immers een vast diafragma f/1.7, dus dat vind ik een nogal vage bewering op de site. De scherptediepte wordt -in selective mode- softwarematig bereikt doordat er meerdere losse foto's, telkens met een ander focuspunt genomen worden.Stefano schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:05:
[...]
Dat heet scherptediepteDe bedoeling is om de aandacht van de kijker naar het scherpe onderwerp te trekken. Zinnig voor bijv portret maar niet voor landschap. Vwb het midden, kijk ook eens naar de "rule of thirds" voor de compositie.
/copy paste van de Samsung site:
Ik zou wel eens een foto willen zien, gewoon als voorbeeld van wat er nu precies bedoeld wordt, want een foto zegt meer dan duizend woorden.
Ik heb hem sinds kort en vind de telefoon helemaal geweldig. Snel én prachtig. De batterijduur is nog niet geweldig maar dat is altijd de eerste 2 dagen. Wel haal ik al 4 uur screen on time. Ik had er een tempered glass screenprotector bij gekocht maar deze viel er gelijk af toen ik een hoesje rond de telefoon deed. Iemand goede suggesties? Of is zonder het beste. Ik vermoed dat het scherm niet echt gemakkelijk krasjes oploopt.
Hiervoor had ik een Oneplus 3T, dus voor de snelheid hoefde ik het niet te doen. Alleen ik vond de camera 3 keer niks. Dit is echt een hele verbetering. Ook gebruik ik de Edge vaker dan ik verwacht had.
Hiervoor had ik een Oneplus 3T, dus voor de snelheid hoefde ik het niet te doen. Alleen ik vond de camera 3 keer niks. Dit is echt een hele verbetering. Ook gebruik ik de Edge vaker dan ik verwacht had.
Met welke toepassing gebruiken jullie dat edge ding? Ik zie er het nut nog niet goed van in.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Agenda, screenshots, apps, people, en ook die tools... Kun je de zaklamp sterkte mee bepalen
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
"Screenshots"?reyals schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:38:
Agenda, screenshots, apps, people, en ook die tools... Kun je de zaklamp sterkte mee bepalen
Slim selecteren bedoelt hij denk ik, maar het zijn in principe screen captures/screenshots. Niet zo nazi! 
Ideaal trouwens, die gebruik ik het meeste en ik vind het echt heel wat fijner werken dan op de Note 4.
Ideaal trouwens, die gebruik ik het meeste en ik vind het echt heel wat fijner werken dan op de Note 4.
Hmm accu is wel echt waardeloos zeg van de s8. Zit nu op nog geen anderhalf uur scherm aan en 5 uur van de lader op 55%.
Heb het toestel net een week en er draaien geen apps op de achtergrond.
DaveD
Geen idee wat je dan doet. De accuduur is normaal gesproken veel beter. Een SOT van 6/7 uur moet geen enkel probleem zijn. Ik doe een hele dag met mijn telefoon en als ik thuis kom staat de accu nog rond de 80%. Nu doe ik overdag ook vrij weinig, alleen de mail, beetje Ingress, Facebook en nieuwssites in de gaten houden.DaveD1109 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:00:
Hmm accu is wel echt waardeloos zeg van de s8. Zit nu op nog geen anderhalf uur scherm aan en 5 uur van de lader op 55%.
"When you grow up your heart dies"
Stream wat muziek via 4g en Bluetooth naar mijn speaker. Maar dat is maar een half uurtje. Heb de middelste slaapstand gekozen. Zie ik nog een instelling over het hoofd?sjaool schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:06:
[...]
Geen idee wat je dan doet. De accuduur is normaal gesproken veel beter. Een SOT van 6/7 uur moet geen enkel probleem zijn. Ik doe een hele dag met mijn telefoon en als ik thuis kom staat de accu nog rond de 80%. Nu doe ik overdag ook vrij weinig, alleen de mail, beetje Ingress, Facebook en nieuwssites in de gaten houden.
DaveD
@DaveD1109 Spaarstand gebruik ik niet. Maar ik denk dat streamen via 4G wel het nodige aan energie kost alhoewel ik daar geen ervaring mee heb. De enige keer dat ik via 4G stream is als ik in de auto zit en daar hangh mijn telefoon aan de lader. Je kunt trouwens bij batterij zien welke app veel stroom verbruikt misschien kun je daar nog wat uithalen.
[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 02-08-2017 14:07 ]
Had ik al naar zitten kijken. Misschien moet ik het thuis nog is bekijken want zit op de campingsjaool schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:12:
@DaveD1109 Spaarstand gebruik ik niet. Maar ik denk dat streamen via 4G wel het nodig aan energie kost alhoewel ik daar geen ervaring mee heb. De enige keer dat ik via 4G stream is als ik in de auto zit en daar hang mijn telefoon aan de lader. Je kunt trouwens bij batterij zien welke app veel stroom verbruikt misschien kun je daar nog wat uithalen.
DaveD
Peatsmoke schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:34:
[...]
Ik zou wel eens een foto willen zien, gewoon als voorbeeld van wat er nu precies bedoeld wordt, want een foto zegt meer dan duizend woorden.

Zoiets? Gisteren even een shot gemaakt met selective focus.
De eerste afbeelding is 'near focus' en de tweede is 'far focus'
Vind je het twee keer niets (ik vind de eerste meestal wel aardig gelukt) dan kan je alsnog voor 'pan focus' gaan en dan is alle nep-diepte weg.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Dat is een mooi dingetje. Duur?pimsaint schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:23:
[...]
[afbeelding][afbeelding]
Vind je het twee keer niets (ik vind de eerste meestal wel aardig gelukt) dan kan je alsnog voor 'pan focus' gaan en dan is alle nep-diepte weg.
Dank je, 12 euro.
Maar niet oncontroversioneel. Zie de laatste pagina's van [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic.
[ Voor 3% gewijzigd door pimsaint op 02-08-2017 18:04 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Ik waardeer je moeite, maar ik bedoelde eigenlijk een foto van diegene die problemen had met scherpte in het midden en onscherp aan de buitenzijde van de foto...pimsaint schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:23:
[...]
[afbeelding][afbeelding]
Door de hele discussie weet ik niet eens meer wie dat was...
De tweede is dd niks... Duidelijk een softwarematige scherptediepte
[ Voor 4% gewijzigd door Peatsmoke op 02-08-2017 17:45 ]
Dat was deze foto van @Sanderke :Peatsmoke schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:34:
[...]
Ik waardeer je moeite, maar ik bedoelde eigenlijk een foto van diegene die problemen had met scherpte in het midden en onscherp aan de buitenzijde van de foto...![]()
Door de hele discussie weet ik niet eems meer wie dat was...
Inderdaad een "vreemde waas/onscherpheid" aan de randen...
Dit "effect" krijg ik echter ook, als ik mijn camera in de "Eten/Food"-mode heb staan:
[ Voor 16% gewijzigd door henklbr op 02-08-2017 17:52 ]
Dit lijkt wel verdacht veel op de de wazige randen bij de stand "eten". Er zitten meer van dit soort filters met wazige randen in de instellingen.henklbr schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:43:
[...]
Dat was deze foto van @Sanderke :
[afbeelding]
Inderdaad een "vreemde waas/onscherpheid" aan de randen...
@Sanderke, kijk voor de zekerheid eens even of je niet per ongeluk een filter aan hebt staan...
[ Voor 0% gewijzigd door Peatsmoke op 02-08-2017 17:57 . Reden: Zoals henklbr al schreef... ]
Mooie hobby Henkhenklbr schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:07:
[...]
@Zorian @Stefano
Ervaren degene die (snachts) draadloos opladen ook nog problemen; dat hij niet volledig oplaad?
In het begin had ik geen problemen maar sporadisch had ik dat de telefoon niet tot 100% wilde opladen. Echter heb ik nu al 3 dagen achter elkaar dat ik hem sochtends oppak en hij maar 40% batterij heeft (ongeveer het percentage waarmee ik hem op de lader zette en hij begon met laden)
In de batterij history van GSAM zie ik dat hij rond middernacht gestopt is met (bij) laden en de lijn gestaag naar beneden gaat.
Ook zie ik dat het gemiddelde aantal accu uren is afgenomen van ong 13 naar 10.
Dit allemaal sinds de laatste tijd / die updates heb ik het idee..
De draadloze lader is overigens wel een (Qi) 3rd party maar dat zou niet mogen uitmaken lijkt mij. Ik kan nog een ander stopcontact blokje/kabel proberen maar andere draadloze lader heb ik niet dus vandaar deze vraag aan jullie..
In het begin had ik geen problemen maar sporadisch had ik dat de telefoon niet tot 100% wilde opladen. Echter heb ik nu al 3 dagen achter elkaar dat ik hem sochtends oppak en hij maar 40% batterij heeft (ongeveer het percentage waarmee ik hem op de lader zette en hij begon met laden)
In de batterij history van GSAM zie ik dat hij rond middernacht gestopt is met (bij) laden en de lijn gestaag naar beneden gaat.
De draadloze lader is overigens wel een (Qi) 3rd party maar dat zou niet mogen uitmaken lijkt mij. Ik kan nog een ander stopcontact blokje/kabel proberen maar andere draadloze lader heb ik niet dus vandaar deze vraag aan jullie..
Vergeet niet je Gear VR te claimen!
Gisteren binnengekregen. Best geinig ding maar wel een aanslag op de batterij!
Ik hoop hem ook nog binnen te krijgen. Kom iig kwa EAN enz wel in aanmerking.
Jawel, had ik ook ervaren. Blijkbaar is er met die update een of ander beveiligingsmechanisme geactiveerd voor het laden van je S8(+). Heel irritant. Enige optie is om een laadblokje met minder vermogen te koppelen aan je draadloze lader. Dat betekent geen wireless fast charging meerKappade schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:21:
Ervaren degene die (snachts) draadloos opladen ook nog problemen; dat hij niet volledig oplaad?
Onzin.. mijn S8+ heeft de laatste updates en laadt elke nacht keurig netjes tot 100% op met Fast charging. Zal eerder een scheef bitje zijn waardoor jij er last van hebt, maar het is echt geen beveiligingsoptie dat ineens is geactiveerd.JDL15 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:56:
[...]
Jawel, had ik ook ervaren. Blijkbaar is er met die update een of ander beveiligingsmechanisme geactiveerd voor het laden van je S8(+). Heel irritant. Enige optie is om een laadblokje met minder vermogen te koppelen aan je draadloze lader. Dat betekent geen wireless fast charging meer
http://www.androidpolice....ems-qi-wireless-charging/jabberwock schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:03:
[...]
Onzin.. mijn S8+ heeft de laatste updates en laadt elke nacht keurig netjes tot 100% op met Fast charging. Zal eerder een scheef bitje zijn waardoor jij er last van hebt, maar het is echt geen beveiligingsoptie dat ineens is geactiveerd.
Ik ben anders niet de enige (pretty widespread). Gebeurde precies na een OTA update van enige tijd geleden..
Ik zeg ook niet dat het probleem niet bestaat, maar spreek allen je bewering van een ingebouwde beveiliging tegen.JDL15 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:07:
[...]
http://www.androidpolice....ems-qi-wireless-charging/
Ik ben anders niet de enige (pretty widespread). Gebeurde precies na een OTA update van enige tijd geleden..
Maar de meeste meldingen komen toch wel van 3rd party laders/kabels als ik het internet mag geloven.
Misschien heb ik er daarom geen last van. Ik heb originele laders en blijf ver van die Chinese namaak weg.
Ik probeer alleen maar te helpen en geef mijn kijk erop, maakt ook verder niet uit. Ik ben in ieder geval niet de enige die na de OTA update problemen had met een niet originele Samsung lader:jabberwock schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:11:
[...]
Ik zeg ook niet dat het probleem niet bestaat, maar spreek allen je bewering van een ingebouwde beveiliging tegen.
Maar de meeste meldingen komen toch wel van 3rd party laders/kabels als ik het internet mag geloven.
Misschien heb ik er daarom geen last van. Ik heb originele laders en blijf ver van die Chinese namaak weg.
JDL15 in "[Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie"
Overigens is de mijne geen Chinese meuk, maar een andere dan Samsung's laatste wireless charger:
https://www.fonesalesman....k-qi-wireless-charger-pad
Al met al kan ik nu dus alleen met een ander laadblokje normaal opladen (geen fast charge).
Hmm bedankt voor de reacties @JDL15 en
@jabberwock
Ik ruik Apple achtige taferelen omtrent laders. Draadloos (fast) laden is misschien dus alleen goed mogelijk met Samsungs eigen laders. Ondanks dat 3rd party gewoon Qi standaarden volgt
Ik ga eens met een andere kabels/blokjes proberen. Mocht dat niet werken wordt het ouderwets kabel erin tot ik een goedkope Samsung staande lader zie
@jabberwock
Ik ruik Apple achtige taferelen omtrent laders. Draadloos (fast) laden is misschien dus alleen goed mogelijk met Samsungs eigen laders. Ondanks dat 3rd party gewoon Qi standaarden volgt
Ik ga eens met een andere kabels/blokjes proberen. Mocht dat niet werken wordt het ouderwets kabel erin tot ik een goedkope Samsung staande lader zie
M'n originele LG puck die ik destijds voor mijn Nexus 5 heb gekocht werkt nog perfect met de nieuwste update.Kappade schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:55:
Hmm bedankt voor de reacties @JDL15 en
@jabberwock
Nog bedankt voor het melden. Heb net sinds 2 weken een S8 van iemand nieuw gekocht en ik heb me ook aangemeld.
Geen probleem. Kwam er per toeval vanochtend achter dat die actie bestondGrudgie schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:00:
[...]
Nog bedankt voor het melden. Heb net sinds 2 weken een S8 van iemand nieuw gekocht en ik heb me ook aangemeld.
Ahh, jammer. Heb mijn S8 helaas voor de actieperiode gekocht. Toch bedankt voor het delen!
Ik ook .. wil niet zeggen dat ik het niet probeerSleepyPanda schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:51:
[...]
Ahh, jammer. Heb mijn S8 helaas voor de actieperiode gekocht. Toch bedankt voor het delen!
hey peter, ik was ff een tijdje ''offline''ppeterr schreef op maandag 17 juli 2017 @ 07:21:
@Dark Master
Gisteren dacht ik nog, goh ik mis @Geert1976 eigenlijk wel een beetje in dit topic,
Ik heb geen S8 meer maar inmiddels een andere smartphone, de LG G6.
Maar dit is het S8 topic, dus zal er verder niet over uitwijden.
Jij nog helemaal in de wolken met je S8(+)?
Hoi, dit zal vast wel al eens gevraagd zijn, maar hoe lang doen jullie over jullie batterij? Meestal laad ik hem rond 8 uur 's avonds op, dan is ie rond 11/12 helemaal opgeladen en de volgende dag weer hetzelfde. Is dit normaal? Stiekem had ik er meer van verwacht van een nieuwe telefoon, maar goed tegenwoordig moet alles zo dun en compact dus ik begrijp het wel.
Bij mij vreet het display echt het meeste van mijn batterij, terwijl ik het niet eens op de hoogste kwaliteit heb staan.
Bij mij vreet het display echt het meeste van mijn batterij, terwijl ik het niet eens op de hoogste kwaliteit heb staan.
Je draadloos snelladen in de instellingen uitzetten werkt ook. Alleen geen snelladen meer.JDL15 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:56:
[...]
Enige optie is om een laadblokje met minder vermogen te koppelen aan je draadloze lader.
hoi
Op vakantie met een beroerde 4G verbinding en bijna geen wifi moet de S8 bij intensief gebruik zeker twee keer per dag aan de lader..
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Denk dat je het meer moet zoeken in de apps of zo, want ik ervaar geen batterij-drain na de laatste update. Zoals je ziet gebruikt na het scherm, het VPN de meeste energie.Kappade schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:21:
ik heb het volgende probleem:
als ik mijn telefoon lock en unlock dan reageert het scherm niet. (niks werkt dan)
Als ik hem dan reset werkt alles weer.
of als ik de camera opstart (dmv 2x aanknop) dan werkt het soms wel weer...
bekend probleem of?
als ik mijn telefoon lock en unlock dan reageert het scherm niet. (niks werkt dan)
Als ik hem dan reset werkt alles weer.
of als ik de camera opstart (dmv 2x aanknop) dan werkt het soms wel weer...
bekend probleem of?
Irritant, dat het AOD steeds zo verspringt naar fel. Het lijkt steeds dat iemand belt als m'n S8 naast me op de bank ligt. Is mijn lichtsensor te gevoelig of iets?
Is het nu al weer zover dat de S8 de dag al niet meer haalt?CAP-Team schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:22:
Op vakantie met een beroerde 4G verbinding en bijna geen wifi moet de S8 bij intensief gebruik zeker twee keer per dag aan de lader..
AOD heb ik als eerste gelijk uitgezet. Heel erg irritant is dat.W84 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:34:
Irritant, dat het AOD steeds zo verspringt naar fel. Het lijkt steeds dat iemand belt als m'n S8 naast me op de bank ligt. Is mijn lichtsensor te gevoelig of iets?
Als ik een Whatsapp bericht krijg, dan zie ik hem verschijnen op m'n scherm, maar de telefoon trilt pas na 5 seconden ofzo. Weet iemand waarom dit is?
Do what you love, do it often
Nou, ik vind het opzich wel handig. Maar ik irriteer me alleen aan het verspringen van het beeld. Echt te fel...Grudgie schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:46:
[...]
AOD heb ik als eerste gelijk uitgezet. Heel erg irritant is dat.
Bij intensief gebruik haalt hij de middag amper.. maar zoals gezegd met een beroerde verbinding.Berlinetta schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:40:
[...]
Is het nu al weer zover dat de S8 de dag al niet meer haalt?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Heb het geprobeerd bij Support, maar helaas kunnen ze niets betekenen. Hoop dat jij meer succes hebt.ShockWave_Omega schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:56:
[...]
Ik ook .. wil niet zeggen dat ik het niet probeer
Yo Geert, ja hoor ben nog dik tevreden met de s8+, maar heb mijn pijlenGeert1976 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:12:
[...]
hey peter, ik was ff een tijdje ''offline''
Ik heb geen S8 meer maar inmiddels een andere smartphone, de LG G6.
Maar dit is het S8 topic, dus zal er verder niet over uitwijden.
Jij nog helemaal in de wolken met je S8(+)?
stiekem al een klein beetje gericht op de note 8. Maar eens zien wat voor
moois dat wordt wellicht. Zo blijf je bezig he
De G6 bevalt goed ? stond toendertijd ook op mijn lijstje.
Update omtrent draadloos opladen:
Vannacht een (voor zover ik weet) originele Samsung draadloze lader (die ronde platte, non fast charge) gebruikt + originele fast charge blok en kabel.
Telefoon was vanmorgen 100% opgeladen. Lijkt dus ieder geval niet aan de telefoon te liggen. (Mogelijk nog wel softwarematige detectie van niet orginele laders)
Ik ga nog wat verder experimenteren
Vannacht een (voor zover ik weet) originele Samsung draadloze lader (die ronde platte, non fast charge) gebruikt + originele fast charge blok en kabel.
Telefoon was vanmorgen 100% opgeladen. Lijkt dus ieder geval niet aan de telefoon te liggen. (Mogelijk nog wel softwarematige detectie van niet orginele laders)
Misschien zijn de telefoons na de update wat kieskeuriger geworden wat betreft draadloze laders. Zou me niets verbazen, Samsung doet natuurlijk alles om problemen met laden/accu's te voorkomen.Kappade schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:43:
Update omtrent draadloos opladen:
Waarschijnlijk ben je op vakantie ook nog eens veel meer buiten, waardoor het scherm erg vaak op 100% moet. Het OLED scherm is dan opeens niet zo extreem zuinig meer. Had dit probleem ook op vakantie afgelopen week, bij m'n reismaatje met een iPhone 7+ was het niet anders.CAP-Team schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:42:
[...]
Bij intensief gebruik haalt hij de middag amper.. maar zoals gezegd met een beroerde verbinding.
Yep, dat is ook wat ik de afgelopen jaren gemerkt heb met mijn iPhones. Als je zomers veel buiten bent staat het scherm op 100% en gaat het ontzettend hard met je accu, zelfs als je de vliegtuigmodus ingeschakeld hebt!
Als ik weet dat ik een dag lang veel buiten ben en niet kan opladen, met een festival o.i.d. dan zet ik het scherm daarom ook een stuk donkerder. Maakt een wereld van verschil.
Als ik weet dat ik een dag lang veel buiten ben en niet kan opladen, met een festival o.i.d. dan zet ik het scherm daarom ook een stuk donkerder. Maakt een wereld van verschil.
Dan sluit je de lader toch gewoon aan op de Gear VR. Wel een USB-kabel gebruiken die lang genoeg is.jabberwock schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:47:
[...]
Mijn S8 Plus haalt gemakkelijk een dag. Wat meespeelt bij een hoog batterijverbruik zijn een slecht 4G bereik en een scherm dat op automatisch iedere keer naar 100% springt. Heb je een goede (wifi)-verbinding en het scherm niet op volle helderheid dan moet het echt geen probleem zijn om een dag te halen.Berlinetta schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:40:
[...]
Is het nu al weer zover dat de S8 de dag al niet meer haalt?
[ Voor 44% gewijzigd door sjaool op 04-08-2017 12:02 ]
Ja weet ik, maar daar zit mijn USB stick al in met daarop wat films. Ach ja kan ook niet alles hebben..sjaool schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:57:
[...]
Dan sluit je de lader toch gewoon aan op de Gear VR. Wel een USB-kabel gebruiken die lang genoeg is.
@jabberwock Bedankt voor de tip voor de USB-stick. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Scheelt een heleboel kopieerwerk.
Precies. Het kopiëren naar de sdkaart duurt namelijk best lang met meerdere GB's aan film. Naar de USB stick gaat in ieder geval stukken sneller, en beide zijn USB 3 dus ik weet eigenlijk niet waarom het zo traag gaat naar de telefoon toe.sjaool schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:05:
@jabberwock Bedankt voor de tip voor de USB-stick. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Scheelt een heleboel kopieerwerk.
@jabberwock Ik moet ze van mijn server halen en aangezien dat een oud beestje is gaat dat al helemaal niet snel.
Je kunt ook Moonplayer gebruiken icm de moonplayer app vor op je pc. Dan kun je een gedeelde map beschikbaar maken voor streaming in de moonplayer app, maar bij hele grote files gaat hij wel vaak bufferen.sjaool schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:44:
@jabberwock Ik moet ze van mijn server halen en aangezien dat een oud beestje is gaat dat al helemaal niet snel.
Maar goed , dat is eigenlijk off-topic.
offtopic:
@jabberwock Mijn pc is al jaren met pensioen. Ik gebruik vooral de laptop. Als zoiets nu op mijn server zou willen draaien. Maar goed dit is allemaal off-topic.
@jabberwock Mijn pc is al jaren met pensioen. Ik gebruik vooral de laptop. Als zoiets nu op mijn server zou willen draaien. Maar goed dit is allemaal off-topic.
Verder wel heel blij met het speeltje.
Hoe lang heb je moeten wachten in totaal? Ik wacht al een week of 5.jabberwock schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:47:
[...]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support