• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
robbvdb schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:44:
Lag & andere stroperige toestanden op mijn S8, S7 of S7 Edge?

Als ik ( wat ik met regelmaat gebruik ) binnen het toestsenbord 'spraakgestuurd typen' gebruik, wat via Google loopt, en ik wil 'even' terug naar het Samsung-keyboard om iets te typen, dan duurt het serieus te lang ( een dikke echte seconde, misschein wel 2 ) , voordat het keyboard weer verschijnt.

Zoals ik het zie KAN dat niet liggen aan de hardware maar is dit echt een software issue.

Iemand die er een oplossing voor heeft?
Gebruik met name om die reden Gboard van Google..

ziet ook bij het inspreken verkeerde woorden verspringen naar bedoelde woorden als context duidelijk wordt..

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:08
Ook ik ben helaas getroffen met het probleem de onscherpe camera :( Met een tikje is het opgelost, maar vind het belachelijk dat dit gebeurd. Even snel foto's maken is er nu niet meer bij.

Iemand met succes al terug uit de reparatie?

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-11 15:45
Is er al een manier om bixby voice werkend te krijgen?

Ik kan de optie om het volume van notificaties en ringtone samen te voegen niet vinden. Heeft TouchWiz deze optie niet?
Ik blijf me iedere keer verbazen, dat na elke "Firmware-update" er weer liedens zijn die hun "ongenoegens" uiten.

Lange tijd werd er "geklaagd", dat Samsung "traag" is met updates (ik zou zeggen: kijk eens naar LG, HTC, Huawei, Sony -> doen die het beter?)...

Nu heeft Samsung zich hierin zich enigszins verbeterd, wordt er weer "geklaagd" dat het nog geen Android 7.1.1 is!

Mensen: 7.1.1 is "just a number"! Kijk eerst eens, welke functies de S8/S8+ al WEL heeft (sommige functies komen bij Google pas bij Android 8 uit!)...
Vele functies van 7.1.1 zijn al geïmplementeerd in de huidige "7.0"-firmware van de S8/S8+

Krijg echt het idee, dat als Samsung alleen het "versie-nummer" zou veranderen van 7.0 naar 7.1.1, en voor de rest niks veranderd aan de huidige functies die het toestel al heeft, er geen "gezeur" zou zijn...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04

sjaool

Every life should have 9 cats

henklbr schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:49:
Krijg echt het idee, dat als Samsung alleen het "versie-nummer" zou veranderen van 7.0 naar 7.1.1, en voor de rest niks veranderd aan de huidige functies die het toestel al heeft, er geen "gezeur" zou zijn...
Nee, dan zouden ze zeuren dat het zo lang duurt voordat ze Android O krijgen. ;)

"When you grow up your heart dies"

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12 15:27
Dit weekend een video onder water genomen. Indrukwekkend.
Kreeg na de video een notification, vocht detectie en dat de usb poort eerst moet drogen voordat je gaat laden.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:17

Felyrion

goodgoan!

Kappade schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:17:
Vreemd dat sommige mensen wel (soms) last lijken te hebben van de vertragingen en anderen nooit. Omdat ik het bij meerdere voorbij heb zie komen ga ik er toch vanuit dat er iets niet helemaal goed zit, want nogmaals: de aanwezige hardware kan de beperking niet zijn.
Het komt mij over alsof er een app (of meer) dwars ligt of op de achtergrond zaken bezet houdt.
Ik heb wellicht een stuk minder apps (105 in de drawer in totaal inclusief samsung default spul) maar ik het totaal geen vertraging. Net als anderen kan ik bijna instant foto's maken vanuit standby.

Wat ik in het verleden met een vergelijkbaar issue gedaan heb: opnieuw beginnen met een schone telefoon en testen hoe het gaat.
Vervolgens de rest van de apps in delen weer installeren en telkens testen. Dit zou ik doen in bijvoorbeeld 4 delen. Telkens goed testen of je vertraging merkt.
Zodra je vertraging merkt kun je het zoeken in de laatst geïnstalleerde groep apps. Deze weer opdelen in kleinere groepen of losse apps, dan moet je de probleemgevallen vanzelf tegenkomen.

Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan het toestel ligt aangezien veel mensen nergens last van hebben.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11 01:40
SolarOrbiter schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:07:
Dit weekend een video onder water genomen. Indrukwekkend.
Kreeg na de video een notification, vocht detectie en dat de usb poort eerst moet drogen voordat je gaat laden.
jij durft _/-\o_

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 09:47
Weet iemand hoe ik tijdens het filmen een foto kan maken, dit was eerst wel het geval maar ik heb de knop om fotos te maken nu niet meer.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Ik neem de mijne ook vaak zat mee onder de douche waar ik ook wel eens sta te bellen hoor. :p Gewoon met telefoon en al onder de douchekop. Andere partij hoort het geeneens. :+
Telefoon vies? Hop onder de kraan en afspoelen maar. :p Levert ook altijd leuke blikken op. :+

Even wat anders, ik ben opeens de IMS Service kwijt. Oftewel Vodafone WiFi bellen. Nog meer mensen waarbij die foetsie is of ligt het bij mij? Zowel het icoontje van een telefoon+wifi-icoontje als de ongoing notification zijn weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 25-07-2017 14:55 ]

• R0N4NN
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-11 19:07
Na mijn S8 nu meer dan een week in gebruik te hebben moet ik zeggen dat ik erg te tevreden ben! Het toestel is erg smooth en snel. De batterij die heeft mij ook erg verbaasd met hoe lang die meegaat. Ik haal met gemak 1,5 tot 2 dagen. Ik ben dan ook geen zware gebruiker en game er niet op. Toch ben ik verbaasd aangezien ik een tijdje de OP5 heb gehad met een grotere batterij en die had ik wel sneller leeg.

Het enige kleine puntje dat ik kan vinden is dat tijdens het typen ik met het standaard Samsung toetsenbord erg veel typos had. Nu ik Gboard gebruik lijkt dat voor het grootste deel voorbij.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:30
Ik heb een aantal posts over het triggeren van Knox en custom rom's verplaatst naar: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:08
R0N4NN schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:27:
Na mijn S8 nu meer dan een week in gebruik te hebben moet ik zeggen dat ik erg te tevreden ben! Het toestel is erg smooth en snel. De batterij die heeft mij ook erg verbaasd met hoe lang die meegaat. Ik haal met gemak 1,5 tot 2 dagen. Ik ben dan ook geen zware gebruiker en game er niet op. Toch ben ik verbaasd aangezien ik een tijdje de OP5 heb gehad met een grotere batterij en die had ik wel sneller leeg.

Het enige kleine puntje dat ik kan vinden is dat tijdens het typen ik met het standaard Samsung toetsenbord erg veel typos had. Nu ik Gboard gebruik lijkt dat voor het grootste deel voorbij.
Hier hetzelfde, Samsung KB is rete-traag. Gboard is de uitkomst :)

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik blijf me iedere keer verbazen, dat na elke "Firmware-update" er weer liedens zijn die hun "ongenoegens" uiten.

Lange tijd werd er "geklaagd", dat Samsung "traag" is met updates (ik zou zeggen: kijk eens naar LG, HTC, Huawei, Sony -> doen die het beter?)...

Nu heeft Samsung zich hierin zich enigszins verbeterd, wordt er weer "geklaagd" dat het nog geen Android 7.1.1 is!

Mensen: 7.1.1 is "just a number"! Kijk eerst eens, welke functies de S8/S8+ al WEL heeft (sommige functies komen bij Google pas bij Android 8 uit!)...
Vele functies van 7.1.1 zijn al geïmplementeerd in de huidige "7.0"-firmware van de S8/S8+

Helemaal met je eens Henk het is ook nooit goed. Toestel draait uit de box al prima geen probleem. Nu bij elke update zijn er weer klachten dit werkt niet dat is niet mooi. Laten we gewoon blij zijn met zo'n toptoestel. Bij elk merk zijn er wel probleempjes. Dit is innerent aan de huidige generatie smartphones. Wil je dit soort problemen niet koop de nieuwe Nokia 3310 hier kun je mee bellen en sms sturen ofwel geen enkel probleem. Het leuke van een smartphone daarintegen is dat er altijd wel iets of wat is, met een beetje lezen en googelen is er altijd een oplossing te vinden.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 20:57

Grudgie

PSN: Grudgie7

Had ik al gezegd dat dit echt een heerlijke telefoon is? Bijdeze :P

Heb heel wat telefoons gehad maar deze staat tot nu toe wel in mijn top 3!

Heb wel iets raars met de standaard Email app van Samsung. Ik heb daar 2 mail adressen instaan en als ik mails binnen krijg en ik verwijder ze en ik open de mail via internet site zelf dan staan de mails er nog wel en zijn ze daar niet verwijdert. Iemand enig idee waarom ze daar nog wel staan? Terwijl ze in de app wel zijn verwijdert.

[ Voor 53% gewijzigd door Grudgie op 25-07-2017 22:54 ]

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-12 09:53
pappaleone schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:37:
[...]

Helemaal met je eens Henk het is ook nooit goed. Toestel draait uit de box al prima geen probleem. Nu bij elke update zijn er weer klachten dit werkt niet dat is niet mooi. Laten we gewoon blij zijn met zo'n toptoestel. Bij elk merk zijn er wel probleempjes. Dit is innerent aan de huidige generatie smartphones. Wil je dit soort problemen niet koop de nieuwe Nokia 3310 hier kun je mee bellen en sms sturen ofwel geen enkel probleem. Het leuke van een smartphone daarintegen is dat er altijd wel iets of wat is, met een beetje lezen en googelen is er altijd een oplossing te vinden.
Ik ben het ook wel eens over het update beleid, ik vind dat Samsung het nu vrij snel doet, dus dikke pluim!

Maar een update kan wel eens probleempjes veroorzaken en die mag/kun je hier toch gerust delen? Dat houdt dit forum ook levendig en niks zo fijn als iemand die je hier op dit forum kan helpen met iets waar je je aan stoort/waar je niet uit komt :)

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:39
Heb deze klepper (S8+) nu ook een week in mijn bezit. Kom van een iPhone 7.

Eerst verwonderd over het gigantische scherm, dan twijfel over het grote formaat. Maar dat went heel snel en ik kan niet meer zonder. Nova Launcher maakt het allemaal wat prettiger. Verder doet deze telefoon alles prima.

Ik had vorig jaar een Galaxy S7 en daar vond ik de speaker het grootste minpunt. Dat is toch wel een pak verbeterd. Het is misschien geen stereo maar wel gewoon goed.

De batterij valt na enkele dagen zeer goed mee, zit nu 1 dag 13u op deze lading, bijna 4u SoT en heb nog 41%.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Zorian schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:55:
[...]

Ik neem de mijne ook vaak zat mee onder de douche waar ik ook wel eens sta te bellen hoor. :p Gewoon met telefoon en al onder de douchekop. Andere partij hoort het geeneens. :+
Telefoon vies? Hop onder de kraan en afspoelen maar. :p Levert ook altijd leuke blikken op. :+

Even wat anders, ik ben opeens de IMS Service kwijt. Oftewel Vodafone WiFi bellen. Nog meer mensen waarbij die foetsie is of ligt het bij mij? Zowel het icoontje van een telefoon+wifi-icoontje als de ongoing notification zijn weg.
Die heb je door de gootsteen weggespoeld. :X

• Zorian

Zorian

What the fox?

Berlinetta schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 00:52:
[...]

Die heb je door de gootsteen weggespoeld. :X
Jaja, vast samen met de IP68 certificering. :+
Inmiddels doet ie het weer na 24 uur absent te zijn geweest. Gelukkig maar want heb geen mobiel bereik hier. :p

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
JDL15 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 23:32:
[...]

Ik ben het ook wel eens over het update beleid, ik vind dat Samsung het nu vrij snel doet, dus dikke pluim!

Maar een update kan wel eens probleempjes veroorzaken en die mag/kun je hier toch gerust delen? Dat houdt dit forum ook levendig en niks zo fijn als iemand die je hier op dit forum kan helpen met iets waar je je aan stoort/waar je niet uit komt :)
Daar heb je helemaal gelijk in, maar nu alweer vragen om een update naar 7.1 waarom niemand weet wat het zal brengen en het toestel werkt prima. En degenen die na de update ineens loopt te klagen dat de camera slecht is??? Dan zouden er nu wel een hele hoop klachten zijn zie jij ze?? Ps hier draait de camera prima, zo zal er altijd wel iets zijn _/-\o_
Zelf heb ik 7.1 gebruikt op mijn vorige (overleden) telefoon gebruikt en ik kan mij zo geen verschillen voor de geest halen. De AGQ5 zou verbeteringen voor de camera moeten bevatten, maar daar merk ik niks van, hoewel ik ook geen problemen had met de camera.

Wat ik mij wel ineens zo afvraag: welke sensor heeft camera (die van Sony of Samsung) die problemen geeft? Of is dat gewoon random, dus zowel bij Samsung als Sony sensor?

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 00:17
JDL15 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 00:50:
[...]

Ik kan me bij je aansluiten. Nu net nog een testje gedaan en als ik 2x de power button indruk zit ik binnen no time (nog geen halve seconde) in de camera app. Als ik dan direct op foto duwen klik, is de foto direct gemaakt en opgeslagen op mijn SD-kaart.

Tegenwoordig in 96/100 gevallen ook geen mini stutter meer als ik de app drawer open :*)
Gebruiken jullie een package disabler toevallig? Ik hoor mensen die erbij zweren en performance/batterij beter vinden na disablen van packages maar daar tegenover hoor ik ook mensen die stock volledig tevreden zijn en een package disabler het geheel zelfs vinden vertragen.

Of naast package disabler andere aanpassingen gedaan zoals dingen uit- of aangezet?

[ Voor 17% gewijzigd door injectx op 26-07-2017 10:00 ]

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-12 09:53
injectx schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:58:
[...]

[...]

Gebruiken jullie een package disabler toevallig? Ik hoor mensen die erbij zweren en performance/batterij beter vinden na disablen van packages maar daar tegenover hoor ik ook mensen die stock volledig tevreden zijn en een package disabler het geheel zelfs vinden vertragen.
Ik gebruik hem wel, durf je eigenlijk geen input te geven hierover, want ik heb het niet getest zonder... Het enige dat ik uitzet is Samsung agenda/FB/Samsung DLP service (ik weet eigenlijk niet meer wat de laatste is).

Om de een of andere reden kreeg ik telkens dubbele agenda-meldingen terwijl ik alleen die van Google wil gebruiken. Nu kun je meldingen individueel uitstellen dus misschien wordt het eens tijd PDP niet te gebruiken :)

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:22
injectx schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:58:
[...]

[...]

Of naast package disabler andere aanpassingen gedaan zoals dingen uit- of aangezet?
Yup, normaal rootte ik mijn apparaten altijd om apps te verwijderen of gebruikte ik light roms.

Met een 64GB rom is dat al minder een issue en ben ik voor nu tevreden met het disablen van packages, durf nou niet echt te zeggen of het helpt qua batterij (ook niet lang genoeg getest zonder om het verschil te zien), maar ik vind het feit dat er niet allerlei apps draaien en zichtbaar zijn die ik nooit gebruik als de moeite waard.

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11 12:37
Hier ook een tevreden S8 gebruiker. Gelukkig geen problemen met de camera of lag.
Vraag over batterijduur en ik weet dat dat per persoon anders is ivm scherm instelling etc. Heb geen andere ROM en scherm op default staan FHD+. Ik heb Wifi altijd aan en soms BT lees wel wat Strava/Facebook/Intsagram etc. en speel wat spelletjes.
Ik haal hier 13-15 uur me en heb dan 10-15% over met een schermtijd van 25%.
Is prima dacht ik zo , maar ik lees hier mensen met een batterij performance van een dag op een lading en nog 41% over hebben......
Hoe krijg je dat voor elkaar? Alleen maar bellen en mailen en verder niks doen?

• Kappade
  • Laatst online: 24-11 20:13
Felyrion schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:45:
[...]

Het komt mij over alsof er een app (of meer) dwars ligt of op de achtergrond zaken bezet houdt.
Ik heb wellicht een stuk minder apps (105 in de drawer in totaal inclusief samsung default spul) maar ik het totaal geen vertraging. Net als anderen kan ik bijna instant foto's maken vanuit standby.

Wat ik in het verleden met een vergelijkbaar issue gedaan heb: opnieuw beginnen met een schone telefoon en testen hoe het gaat.
Vervolgens de rest van de apps in delen weer installeren en telkens testen. Dit zou ik doen in bijvoorbeeld 4 delen. Telkens goed testen of je vertraging merkt.
Zodra je vertraging merkt kun je het zoeken in de laatst geïnstalleerde groep apps. Deze weer opdelen in kleinere groepen of losse apps, dan moet je de probleemgevallen vanzelf tegenkomen.

Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan het toestel ligt aangezien veel mensen nergens last van hebben.
Als ik het altijd en overal zou hebben wel, maar het is toch krom dat dit met eerdere toestellen (van andere fabrikanten) een veel snappier Android ervaring heb dan met de S8 (en S6) uit de doos.
Last is een groot en persoonlijk woord. Ik denk dat veel mensen eens een Pixel of OnePlus 3(T) in hun handen moeten hebben gehad, dan valt het beter te begrijpen op wat voor 'lag' ik doel.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Vraagje aan de s8 bezitters..Kan je met de bijgeleverde akg headset ook nummers voor en achteruit skippen?

DaveD

• Frank!in
DaveD1109 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:52:
Vraagje aan de s8 bezitters..Kan je met de bijgeleverde akg headset ook nummers voor en achteruit skippen?
Jup, uit mn hoofd twee maal snel achter elkaar klikken.

• DaveD1109
Frank!in schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:06:
[...]

Jup, uit mn hoofd twee maal snel achter elkaar klikken.
Dan ben ik denk om! Gebruik dat veel en op vroegere Android toestellen kon dit nooit.
Al dienjaren bij Apple gebleven maar mijn iPhone 7 is kapot dus nu dan maar die sexy s8 halen! :9~

DaveD

• Frank!in
DaveD1109 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:15:
[...]

Dan ben ik denk om! Gebruik dat veel en op vroegere Android toestellen kon dit nooit.
Al dienjaren bij Apple gebleven maar mijn iPhone 7 is kapot dus nu dan maar die sexy s8 halen! :9~
Ik dacht ik ga het nog even testen voor je, maar nu ik het probeer lukt het niet 8)7 Ik zal toch zweren dat ik m'n nummer doorzet op de fiets.

edit: Ben er achter. 2x snel op de pauze/play knop drukken is het. Dan ga je door naar het volgende nummer. Terug kan denk ik niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Frank!in op 26-07-2017 13:28 ]

• Neyluzz
Frank!in schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:26:
[...]

Ik dacht ik ga het nog even testen voor je, maar nu ik het probeer lukt het niet 8)7 Ik zal toch zweren dat ik m'n nummer doorzet op de fiets.

edit: Ben er achter. 2x snel op de pauze/play knop drukken is het. Dan ga je door naar het volgende nummer. Terug kan denk ik niet.
Werkt bij mij wel, met Spotify

• Frank!in
Neyluzz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:31:
[...]

Werkt bij mij wel, met Spotify
Hoe ga jij een nummer terug dan?

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 09:41
Kappade schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:11:
[...]

Als ik het altijd en overal zou hebben wel, maar het is toch krom dat dit met eerdere toestellen (van andere fabrikanten) een veel snappier Android ervaring heb dan met de S8 (en S6) uit de doos.
Last is een groot en persoonlijk woord. Ik denk dat veel mensen eens een Pixel of OnePlus 3(T) in hun handen moeten hebben gehad, dan valt het beter te begrijpen op wat voor 'lag' ik doel.
Ik snap wel wat je bedoelt maar dan praat je over kleine verschillen in milliseconden die lang niet iedereen zal merken. Ik merk wel degelijk dat de S8 niet het meest 'snappy' toestel is maar omdat de rest zo goed is neem ik het voor lief.

Het probleem wat in dit topic gemeld wordt is dat iets wel seconden duurt voordat er iets gebeurt en dat heb ik totaal niet.
Toch vind ik het wel jammer dat Samsung de software niet zo soepel krijgt als de concurrentie zoals Apple of Google.

• Neyluzz
Frank!in schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:32:
[...]

Hoe ga jij een nummer terug dan?
Oh grapje 8)7 . Een track terug lukt niet. Alleen vooruit!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 17:43
DaveD1109 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:52:
De AKG headphones klinken goed, maar als je eenmaal draadloos hebt gehad wil je vast niet anders. Momenteel gebruik ik de QCY-19, headphones die akelig goed klinken voor twee tientjes.
Daarmee kan ik zonder problemen tracks heen en weer skippen (o.a. in Spotify)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:55
Neyluzz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:37:
[...]

Oh grapje 8)7 . Een track terug lukt niet. Alleen vooruit!
Dat verschilt weer per app. Spotify kan dat inderdaad niet.
Ik gebruik daarnaast Blackplayer en die kan wel een nummer terug als je 3 keer klikt. Ik gok dat er ook wel andere spelers zullen zijn die iets dergelijks hebben ingebouwd.
Frank!in schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:26:
[...]

@DaveD1109 @Neyluzz @pimsaint @avec_style

Kan zowel "vooruit" als "achteruit" skippen met mijn "Bose wireless Headset", maar nog makkelijker met mijn "Gear S3"... ;)

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/54OkL4.jpg

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Erikwesselo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-03-2023
Ik kan geen apk bestanden meer installeren van mycloud. Ik heb de optie aan staan dat ik buiten de playstore om bestanden mag installeren. Ik zie ook het installatiescherm maar wanneer ik klik op installeren gebeurd er niets.

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Zorian schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:36:
[...]

Altijd tof als je dit soort dingen gratis krijgt. :9
Heb deze mail maandag, ook ontvangen, hoop wel, dat de levering sneller dan 6 weken is :9

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-11 18:41
Hoe lang gaat de batterij mee van de Samsung, Ik doe er nu ongeveer 3 dagen mee tussen de 8-9 uur schermtijd met de KEYone. Mijn broertje twijfelt tussen de een sony X nog wat,samsung S8 of mijn toestel. Ik geloof de iphone SE ook een goede batterij duur had.

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-HEb9pv8SyRE/WXkEEhUrqBI/AAAAAAAAB0M/AQ6nToDc_bcMAvZ9aIB9UgnerRcbdAlcwCLcBGAs/s1600/accu%2Bkiller.jpg

[ Voor 91% gewijzigd door Noresponse op 26-07-2017 23:32 ]

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-12 14:46
Ik haal met de S8 zo'n 5, 6u SOT zonder spaarstand. :)

• DaveD1109
Hmmm begin nu toch wel te twijfelen. Muziek bediening moet echt wel kunnen met Deezer evenals een goede Nederlandse spraak assistent voor het bedienen van de hue lampen en CV.

DaveD

• injectx
Even een opmerking met betrekking tot hoe smooth het toestel is bij openen apps/switchen apps/openen app drawer. Ik heb toch het idee dat dit bij veel mensen te maken heeft met de resolutie instelling. Zelf heb ik vanaf dag 1 de resolutie op max. Nu ben ik gisteren geswitched naar FHD+ en ik merk dat alles nét iets vloeiender gaat. Bij de app drawer heb ik zelfs helemaal geen last meer van haperingen.

En zoals tweakers al in de review zei:
Zie je het verschil tussen de hoogste twee resoluties op een redelijk normale afstand? Bij de S8 nauwelijks, dus wat ons betreft zet je de resolutie voor dagelijks gebruik op 2220x1080 pixels. Bij de S8+ is het verschil iets duidelijker, dus we kunnen ons voorstellen dat je de resolutie bij dat toestel standaard op maximaal zet.

• Garret1410
Noresponse schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:26:
Hoe lang gaat de batterij mee van de Samsung, Ik doe er nu ongeveer 3 dagen mee tussen de 8-9 uur schermtijd met de KEYone. Mijn broertje twijfelt tussen de een sony X nog wat,samsung S8 of mijn toestel. Ik geloof de iphone SE ook een goede batterij duur had.

[afbeelding]
High-end telefoons hebben niet altijd een goede accuduur want snelle soc en het moet zo dun mogelijk waardoor er weinig ruimte voor batterij overblijft. Je moet dan aan een een galaxy A5 of J5 denken voor goede accuduur.

IPhone SE heeft zover ik weet helemaal geen goede accuduur. Alleen de 7+ doet het goed. (Heb meerdere iphones gehad). Standby tijd is wel iets waar de iPhone het goed in doet . Dus gebruik je je telefoon af en toe dan is een iPhone goede keus.

Maar drie dagen en 8-9uur schermtijd is absurd goed. Ik ken zo geen telefoon die dat doet bij normaal gebruik. Tenzij je gebruiksduur bedoelt ipv schermtijd.
Kijk ik naar reviews mbt batterijduur dan zou een S8 gelijkwaardig aan Keyone moeten zijn maar ik betwijfel of je 8-9 schermtijd haalt icm drie dagen.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
Heeft iemand met de meest recente update bxactions getest? Werkt die nog?
EnigmaNL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:29:
Heeft iemand met de meest recente update bxactions getest? Werkt die nog?
Google is your "best friend"... ;)

https://forum.xda-develop...map-bixby-button-t3630297

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:47
henklbr schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:32:
[...]

@DaveD1109 @Neyluzz @pimsaint @avec_style

Kan zowel "vooruit" als "achteruit" skippen met mijn "Bose wireless Headset", maar nog makkelijker met mijn "Gear S3"... ;)

[afbeelding]
Kun je meer vertellen over de Gear S3 icm de Samsung S8?
Ik heb een iPhone en wil graag een smartwatch maar vind de Apple Watch niet mooi, aangezien de iPhone ook al bijna 3 jaar oud is zou ik dus (na 10 jaar iPhone) willen overstappen naar een S8 plus een S3. Vind het echter lastig om goede gebruikerservaringen te vinden over deze combinatie.

Overigens zal ik de smartwatch vooral als gimmick gebruiken en één á twee keer per week bij training, dus het is vooral voor de "heb".

@ Standby-tijd: drie dagen standby heb ik in het smartphone tijdperk nog nooit gehaald volgens mij.
Afgelopen maand in Australië geweest waarbij de telefoon amper gebruikt is en grotendeels in vliegtuigmodus stond kwam ik daar niet aan met alleen 's avonds wat WiFi gebruik.

Voor mij ook geen ramp, als een telefoon een goede dag op één acculading haalt vind ik het prima. 's Avonds/'s nachts aan het stroom of overdag aan in de auto vind ik prima.

Verwijderd

Goedemorgen,
ik heb een vraag ik heb nu paar keer foto's onder water gemaakt.
Die zijn prachtig maar lastig te maken.
op het moment dat ik onder water ga drukt hij moeilijk af of hij wisselt van programma's en dit in gewoon stilstaand water. Iemand ervaring of enig idee wat ik fout doe??

• injectx
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:55:
Goedemorgen,
ik heb een vraag ik heb nu paar keer foto's onder water gemaakt.
Die zijn prachtig maar lastig te maken.
op het moment dat ik onder water ga drukt hij moeilijk af of hij wisselt van programma's en dit in gewoon stilstaand water. Iemand ervaring of enig idee wat ik fout doe??
Tip: open de camera vanaf het lockscreen en stel de app zo in dat je foto's kunt maken met de volumeknoppen, werkt een stuk beter.

Verwijderd

injectx schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:58:
[...]

Tip: open de camera vanaf het lockscreen en stel de app zo in dat je foto's kunt maken met de volumeknoppen, werkt een stuk beter.
Super dank je wel ga ik dat proberen _/-\o_

Verwijderd

Een week in het bezit van de S8. Ik kom met een volle batterij en matig gebruik, hier en daar een messenger bericht, af en toe facebook checken, een videochat van ong 10 min, 's avonds 17u aan ongeveer 20 % batterij. Soms vind ik hem echt leeglopen.. App's sluit ik steeds, scherm staat op laagste of midden resolutie. Sluimerende app's staan allemaal uit wanneer nodig. Is dit normaal? Ik had voorheen een iPhone 5s en heb geen beeld wat de accuduur van recente Android-telefoon is.

• EnigmaNL
I know. Ik vraag het liever hier omdat ik op xda wel vaker berichten heb gelezen die niet helemaal blijken te kloppen.
EnigmaNL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:25:
[...]

I know. Ik vraag het liever hier omdat ik op xda wel vaker berichten heb gelezen die niet helemaal blijken te kloppen.
De link die ik je stuurde, is van de "maker van de app" zelf, dus ik neem aan dat hij het wel zal weten toch...?

• EnigmaNL
henklbr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:36:
[...]

De link die ik je stuurde, is van de "maker van de app" zelf, dus ik neem aan dat hij het wel zal weten toch...?
Ah oke, dat had in niet in de gaten :)

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 14:30
Ik heb gister een S8+ gekocht (zeeer aantrekkelijk geprijsd via Marktplaats sealed etc). Alles werkt top!
Kom van mn S7 edge welke eigenlijk niet aan vervanging toe was.. maar ben er toch voor gegaan.
Wel even wennen dat grote scherm..

Ik heb hem nog niet vast in gebruik aangezien ik nog wacht op mn Tech21 Evo hoesje.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• Grudgie

Grudgie

Hoesjes. Echt nog nooit gehad om mijn telefoons. Vind dat echt ondingen en het maakt de telefoon lelijk.

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 15:33

CoolHead621

Enjoy every moment

Grudgie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:54:
Hoesjes. Echt nog nooit gehad om mijn telefoons. Vind dat echt ondingen en het maakt de telefoon lelijk.
Eens!
Zelfde als screenprotector op de S8.... Ziet er niet uit...

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Hoe kan ik de terugknop zichbaar maken zodat ik niet steeds naar boven moet vegen om ze te zien?

• injectx
wilke77 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:42:
Hoe kan ik de terugknop zichbaar maken zodat ik niet steeds naar boven moet vegen om ze te zien?
Bolletje aan de linkerkant van de navigatiebalk indrukken zodat ie gevuld is.
Grudgie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:54:
Ben benieuwd of je dat ook zegt, als je toestel op de grond is gevallen en je barsten hebt aan de voor- en/of achterkant...

Dan maar iets "logger" en in jouw woorden "lelijker", maar met mijn "UAG Monarch" is mijn S8+ tenminste goed beschermd! ;)

• Grudgie

Grudgie

henklbr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:47:
[...]

Ben benieuwd of je dat ook zegt, als je toestel op de grond is gevallen en je barsten hebt aan de voor- en/of achterkant...

Dan maar iets "logger" en in jouw woorden "lelijker", maar met mijn "UAG Monarch" is mijn S8+ tenminste goed beschermd! ;)
Ik heb nog nooit mijn telefoon laten vallen of whatever haha. :P

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:47
Ik heb ook nog nooit een hoesje om mijn telefoon gehad en nog nooit een gebarsten telefoon gehad. Kwestie van opletten met je telefoon en, niet geheel onbelangrijk, ook niet klagen als je hem per ongeluk toch eens op de grond laat kletteren.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-12 15:53
CoolHead621 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:27:
[...]

Eens!
Zelfde als screenprotector op de S8.... Ziet er niet uit...
de whitestone dome ziet er in de filmpjes/foto's zeer goed uit en ik ben van plan deze ook te gaan gebruiken in combinatie met een dbrand achterkant.

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
injectx schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:44:
[...]

Bolletje aan de linkerkant van de navigatiebalk indrukken zodat ie gevuld is.
Dank jewel

• DaveD1109
Wat een verschil zeg met de iPhone 7! Wordt even wennen aan de grote ook al is de s8 maar een centimeter langer ongeveer.
Werkt verder wel fijn tot nu toe.

DaveD

• Vincent227
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-11 18:50
Al enige tijd (ruim een maand lang) eigenaar van een Galaxy s8. Sinds vandaag voor het eerst opnieuw opgestart doordat ik een update moest installeren van Android, echter krijg ik sindsdien deze melding;

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/a/img922/947/7VtM4P.png

ik begrijp niet helemaal waarom ik dit krijg aangezien alles gewoon werkt? Iemand die dit ook heeft gehad?

Thanks.

Mijn PC configuratie

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
henklbr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:47:
[...]

Hier hetzelfde, uag monarch en plasma icm whitestone dome. Schitterend dat industriële looks

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Verwijderd

Ik heb het gekregen. Is een update voor een app die tijdens het rijden dingen voor jou uitzet. Je kan het niet verwijderen of zien bij je apps.
Vincent227 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:38:
Al enige tijd (ruim een maand lang) eigenaar van een Galaxy s8. Sinds vandaag voor het eerst opnieuw opgestart doordat ik een update moest installeren van Android, echter krijg ik sindsdien deze melding;

[afbeelding]

ik begrijp niet helemaal waarom ik dit krijg aangezien alles gewoon werkt? Iemand die dit ook heeft gehad?

Thanks.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-12 14:46
Iemand een idee trouwens wat dat rare puntje links is? Het komt en het gaat, totaal random...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RU1tXv1.png
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:49:
Ik heb het gekregen. Is een update voor een app die tijdens het rijden dingen voor jou uitzet. Je kan het niet verwijderen of zien bij je apps.

[...]
Waar haal je deze nonsens nu ergens vandaan? Als je niet weet...

Deze melding krijg je als:

Je koopt bv een toestel in Duitsland; de CSC (Country Specific Code) staat dan op DBT (Duitsland UN-branded).
In Nederland gebruik je natuurlijk niet een Duitse SIM (je toestel neemt de Duitse configuratie-instellingen na 1e opstart).
Doordat geheel Europa nu gebruik maakt van de Multi-CSC OXM, waarin ALLE Europese CSC's zitten, geeft je toestel deze melding als je een Nederlandse SIM in je oorspronkelijk Duitse S8/S8+ stopt.
De CSC wordt dan veranderd van DBT naar PHN en zul je de Nederlandse instellingen op je telefoon krijgen (NL-Alert, VoLTE, VoWifi (laatste 2 indien beschikbaar voor je provider) etc.

@Vincent227 Wat is je huidige provider en wat staat er bij jou bij "Softwaregegevens -> Software serviceprovider"?

Een Nederlands toestel heeft PHN/PHN/PHN. Heb je bv een Duits toestel met Nederlandse SIM, dan zal NA herstel fabrieksinstellingen PHN/PHN/DBT staan (laatste is "product-code" van je toestel die je niet kan veranderen)

@Verwijderd Die app die jij bedoelt moet je ZELF downloaden, en kun je dus ook verwijderen, en heet "Traffic Reply"!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FWqEdA7Ye7awrHplbrx9rvcI/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door henklbr op 27-07-2017 19:45 ]

Verwijderd

O lol ik las de plaatje verkeerd. Ik kreeg vandaag zelfde soort venster met serviceprovider update. Ik dacht dat het bubbeltje dat was. Las niet eens wat er in zat.
henklbr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:38:
[...]

Je koopt bv een toestel in Duitsland; de CSC (Country Specific Code) staat dan op DBT (Duitsland UN-branded).
In Nederland gebruik je natuurlijk niet een Duitse SIM (je toestel neemt de Duitse configuratie-instellingen na 1e opstart).
Doordat geheel Europa nu gebruik maakt van de Multi-CSC OXM, waarin ALLE Europese CSC's zitten, geeft je toestel deze melding als je een Nederlandse SIM in je oorspronkelijk Duitse S8/S8+ stopt.
De CSC wordt dan veranderd van DBT naar PHN en zul je de Nederlandse instellingen op je telefoon krijgen (NL-Alert, VoLTE, VoWifi (laatste 2 indien beschikbaar voor je provider) etc.

@Vincent227 Wat is je huidige provider en wat staat er bij jou bij "Softwaregegevens -> Software serviceprovider"?

Een Nederlands toestel heeft PHN/PHN/PHN. Heb je bv een Duits toestel met Nederlandse SIM, dan zal NA herstel fabrieksinstellingen PHN/PHN/DBT staan (laatste is "product-code" van je toestel die je niet kan veranderen)

@Verwijderd Die app die jij bedoelt moet je ZELF downloaden, en kun je dus ook verwijderen, en heet "Traffic Reply"!

[afbeelding]

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 11:16

jabberwock

XBL:Jabberwocks

DaveD1109 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 06:32:
Hmmm begin nu toch wel te twijfelen. Muziek bediening moet echt wel kunnen met Deezer evenals een goede Nederlandse spraak assistent voor het bedienen van de hue lampen en CV.
Voor de muziek bediening kun je gebruik maken van Jays headset control. Je kunt daar allerlei knoppen instellen, ook voor het terugskippen. Maar volgens mij kan het standaard ook al door 3x achter elkaar de knop op je headset in te drukken, maar dat weet ik niet zeker..

• Vincent227
henklbr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:38:
[...]

[afbeelding]
Mijn huidige provider is T-Mobile. Het toestel komt volgens mij uit Zwitserland.

Bij software serviceprovider; AUT/PHN/AUT

Ik snap het niet, het toestel kwam uiteraard nieuw binnen en ook gewoon clean alles moeten instellen, daarbij toen ik mijn sim kaart erin deed en kreeg ik ook een update van T-Mobile.

Edit;
Ik heb wel vaker toestellen vanuit het buitenland, vooral Duitsland en dit is het eerste toestel waarbij ik deze melding krijg.

[ Voor 3% gewijzigd door Vincent227 op 27-07-2017 21:45 ]

Mijn PC configuratie

Vincent227 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:42:
[...]

Mijn huidige provider is T-Mobile. Het toestel komt volgens mij uit Zwitserland.

Bij software serviceprovider; AUT/PHN/AUT

Ik snap het niet, het toestel kwam uiteraard nieuw binnen en ook gewoon clean alles moeten instellen, daarbij toen ik mijn sim kaart erin deed en kreeg ik ook een update van T-Mobile.

Edit;
Ik heb wel vaker toestellen vanuit het buitenland, vooral Duitsland en dit is het eerste toestel waarbij ik deze melding krijg.
AUT/PHN/AUT

Je ingestelde CSC = AUT (Zwitserland)
Je SIM-kaart CSC = PHN
Product-code = AUT

Omdat de 1e niet PHN is, stelt hij voor je toestel te resetten; hierna zal het PHN/PHN/AUT worden

Maar de keus is aan jou natuurlijk; je zal die melding iedere keer krijgen na een update, totdat je een reset uitvoert...

Dat dit de 1e keer is dat je dit krijgt is correct; deze wijze is het geval sinds de Note 7

[ Voor 5% gewijzigd door henklbr op 27-07-2017 22:42 ]

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 01-12 15:27
henklbr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:40:
[...]

AUT/PHN/AUT

Je SIM-kaart CSC = PHN
Product-code = AUT

Omdat de 1e niet PHN is, stelt hij voor je toestel te resetten; hierna zal het PHN/PHN/AUT worden

Maar de keus is aan jou natuurlijk; je zal die melding iedere keer krijgen na een update, totdat je een reset uitvoert...

Dat dit de 1e keer is dat je dit krijgt is correct; deze wijze is het geval sinds de Note 7
Heb deze melding ook na opnieuw starten. In software info staat er bij mij

Software serviceprovider
SAOMC_SM-G955F_OXM_AFR_0073
ce0417143be1e41a0c
AFR/PHN/AFR

Denken jullie dat, indien ik het reset, dat ik nl alert enzo wel ingesteld ga krijgen?

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-11 18:41
Garret1410 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:25:
[...]

High-end telefoons hebben niet altijd een goede accuduur want snelle soc en het moet zo dun mogelijk waardoor er weinig ruimte voor batterij overblijft. Je moet dan aan een een galaxy A5 of J5 denken voor goede accuduur.

IPhone SE heeft zover ik weet helemaal geen goede accuduur. Alleen de 7+ doet het goed. (Heb meerdere iphones gehad). Standby tijd is wel iets waar de iPhone het goed in doet . Dus gebruik je je telefoon af en toe dan is een iPhone goede keus.

Maar drie dagen en 8-9uur schermtijd is absurd goed. Ik ken zo geen telefoon die dat doet bij normaal gebruik. Tenzij je gebruiksduur bedoelt ipv schermtijd.
Kijk ik naar reviews mbt batterijduur dan zou een S8 gelijkwaardig aan Keyone moeten zijn maar ik betwijfel of je 8-9 schermtijd haalt icm drie dagen.
De 9 uur is dat het scherm ook daadwerkelijk aanstaat. Mijn broertje heeft toch nog de iphone SE gekocht was volgens de verkoper beter door kleiner scherm 8)7 Zijn keuze.

Moet wel aangeven dat mijn scherm brightness automatisch staat en op minimaal tot 40% en ik gebruik geen whatsapp,facebook. Wel weer BBM voor familie en vrienden en Twitter, 5 e-mails account en luister per dag ongeveer 50 minuten naar de radio of spotify via bluetooth. Ik surf mijn fav pagina, 9 GAG ,reddit en wat apps. Ik bel gemiddeld 5-8 minuten per dag en sms nog zelfs met mensen die geen BBM of Twitter hebben :).

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-HEb9pv8SyRE/WXkEEhUrqBI/AAAAAAAAB0M/AQ6nToDc_bcMAvZ9aIB9UgnerRcbdAlcwCLcBGAs/s1600/accu%2Bkiller.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Noresponse op 27-07-2017 23:45 ]

• Vincent227
henklbr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:40:
[...]

AUT/PHN/AUT

Je SIM-kaart CSC = PHN
Product-code = AUT

Thanks voor de info! Dat verklaard een hoop, kan dus verder geen kwaad? Wil liever geen reset doen..

Mijn PC configuratie

• dark0990
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 13:55
SolarOrbiter schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:27:
[...]

Software serviceprovider
ce0417143be1e41a0c
AFR/PHN/AFR

Denken jullie dat, indien ik het reset, dat ik nl alert enzo wel ingesteld ga krijgen?
Als je een reset doet ga je dat als het goed is wel krijgen. Ik heb een geïmporteerde dual sim variant, hier heb ik toen gelijk de europese firmware opgezet en nu staat er bij mij phn/phn/egy. Ik heb gewoon NL alert, 4g bellen bij kpn etc.
dark0990 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:40:
[...]

Als je een reset doet ga je dat als het goed is wel krijgen. Ik heb een geïmporteerde dual sim variant, hier heb ik toen gelijk de europese firmware opgezet en nu staat er bij mij phn/phn/egy. Ik heb gewoon NL alert, 4g bellen bij kpn etc.
Dat kan ik wel beamen. Nadat ik mijn S8 uit de doos haalde (via VDF aangeschaft) bleek mijn telefoon ook AUT landcode te hebben. Na de update (direct na opstarten) de fabrieksinstellingen hersteld en nu staat er netjes VDF/VDF/VDF.
Zolang VDF de updates sneller online heeft dan de gewone PHN, blijft dit nog wel even zo, maar ik gebruik hem het liefst unbranded.
SolarOrbiter schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:27:
[...]

Software serviceprovider
ce0417143be1e41a0c
AFR/PHN/AFR

Kort antwoord: Ja

Het Nederlandse CSC-bestand wordt dan geladen ipv de Keniaanse...

In jouw geval, wordt het NA de reset PHN/PHN/AFR

Peatsmoke schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:57:
[...]

Dat kan ik wel beamen. Nadat ik mijn S8 uit de doos haalde (via VDF aangeschaft) bleek mijn telefoon ook AUT landcode te hebben. Na de update (direct na opstarten) de fabrieksinstellingen hersteld en nu staat er netjes VDF/VDF/VDF.
Zolang VDF de updates sneller online heeft dan de gewone PHN, blijft dit nog wel even zo, maar ik gebruik hem het liefst unbranded.
Beetje vreemd, je geeft zelf aan VDF/VDF/VDF

De laatste is de PRODUCT-code van het toestel (wat nooit veranderd) en dat is VDF (Vodafone Nederland), anders had daar wel AUT (Zwitserland) gestaan ;)

[ Voor 39% gewijzigd door henklbr op 28-07-2017 11:27 ]

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 15:33

CoolHead621

Enjoy every moment

lubbertkramer schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:02:
[...]

de whitestone dome ziet er in de filmpjes/foto's zeer goed uit en ik ben van plan deze ook te gaan gebruiken in combinatie met een dbrand achterkant.
Ik ben benieuwd wat je er van vindt.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

henklbr schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:23:
[...]

Kort antwoord: Ja

Het Nederlandse CSC-bestand wordt dan geladen ipv de Keniaanse...

In jouw geval, wordt het NA de reset PHN/PHN/AFR

[...]

Beetje vreemd, je geeft zelf aan VDF/VDF/VDF

De laatste is de PRODUCT-code van het toestel (wat nooit veranderd) en dat is VDF (Vodafone Nederland), anders had daar wel AUT (Zwitserland) gestaan ;)
Op de S8 is het zelfs heel simpel om de CSC te veranderen... ;)
  1. Zoek de IMEI van je telefoon (op de doos) of kies *#06#
  2. Kies vervolgens *#272#IMEI#
  3. Kies de CSC die je wilt gebruiken (Je kunt alleen een CSC gebruiken die overeenkomt met het land van je SIM-kaart.
Je CSC is nu veranderd en de telefoon zal de laatste software installeren voor de gebruikte CSC.

8)

• m0ridin
Peatsmoke schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Op de S8 is het zelfs heel simpel om de CSC te veranderen... ;)
  1. Zoek de IMEI van je telefoon (op de doos) of kies *#06#
  2. Kies vervolgens *#272#IMEI#
  3. Kies de CSC die je wilt gebruiken (Je kunt alleen een CSC gebruiken die overeenkomt met het land van je SIM-kaart.
Je CSC is nu veranderd en de telefoon zal de laatste software installeren voor de gebruikte CSC.

8)
Werkt volgens mij niet op alle telefoons (iig niet op de mijne, simlockvrije ITV variant)
m0ridin schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:26:
[...]

Werkt volgens mij niet op alle telefoons (iig niet op de mijne, simlockvrije ITV variant)
Je provider moet wel MMI ondersteunen, anders is er ook nog altijd een andere methode, maar daarvoor moet je Root-toegang hebben omdat je CSC in de efs-partitie staat. ;)

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:55
Ik had eerst XME/XME/XME omdat ik nog geen SIM kaartje erin had gedaan.

Toen ik Sim kaartje erin deed kreeg ik ook de melding of ik wilde resetten, ik heb dit toen ook gedaan.
Na de reset stond er gewoon netjes PHN/PHN/XME en is alles perfect en werkt ook alles zoals het zou moeten. Dus niks firmware flashen/rare nummers intoetsen. Ik heb ook vanalles geprobeerd maar een reset was uiteindelijk de makkelijkste optie!
OsiriS.nl schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:19:
Ik had eerst XME/XME/XME omdat ik nog geen SIM kaartje erin had gedaan.

Toen ik Sim kaartje erin deed kreeg ik ook de melding of ik wilde resetten, ik heb dit toen ook gedaan.
Na de reset stond er gewoon netjes PHN/PHN/XME en is alles perfect en werkt ook alles zoals het zou moeten. Dus niks firmware flashen/rare nummers intoetsen. Ik heb ook vanalles geprobeerd maar een reset was uiteindelijk de makkelijkste optie!
De CSC staat dus nog steeds gewoon op XME... ;)
Peatsmoke schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:30:
[...]

De CSC staat dus nog steeds gewoon op XME... ;)
Lees jij eerdere berichten?

unquote

De PRODUCT-CODE van je toestel kan je niet veranderen; zijn CSC staat dus op PHN

• m0ridin
Peatsmoke schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:47:
[...]

Je provider moet wel MMI ondersteunen, anders is er ook nog altijd een andere methode, maar daarvoor moet je Root-toegang hebben omdat je CSC in de efs-partitie staat. ;)
Ah, that explains... Blijkbaar doet telfort dat niet (kreeg idd een melding maar snapte hem op dat moment niet, maar was 'ongeldige mmi code' zag ik net).

Btw, zie in mn sw versie ITV/PHN/ITV staan wat, als ik het goed begrijp, betekent dat het

ITV is, PHN het beste is (op basis van SIM) en deze ook aanwezig is, ITV de product versie is (niet aanpasbaar)

Maar de enige manier om hem naar PHN om te gooien is een factory reset met mijn PHN sim in het toestel? (Geen behoefte aan rooten op het moment dus die optie valt voor nu af).

Meh, geen idee wat de eventuele minpunten zouden zijn van een ITV csc ipv PHN dus denk niet dat het nou bepaald de moeite waard is... alles draait soepel en geen zin alles weer opnieuw in te stellen.

[ Voor 34% gewijzigd door m0ridin op 28-07-2017 16:04 ]

• Garret1410
@henklbr ik heb phn/phn/lux.

Het toestel is bij Coolblue gekocht en ik gebruik een KPN sim. Kennelijk is de product code van het toestel Luxemburg. Maakt mij verder niet uit maar ik dacht dat CB alleen Nederlandse toestellen verkocht.
Garret1410 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:37:

Het toestel is bij Coolblue gekocht en ik gebruik een KPN sim. Kennelijk is de product code van het toestel Luxemburg. Maakt mij verder niet uit maar ik dacht dat CB alleen Nederlandse toestellen verkocht.
Indeed; waarschijnlijk Coolblue Belgie?

Je kan er mee terug gaan, want CB garandeert PHN-toestellen namelijk...

• kendo
  • Niet online
Garret1410 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:37:

Ik meende ergens gelezen te hebben, dat CB juist heel veel buitenlandse toestellen verkocht/verkoopt. Die van mij is trouwens een Duitse versie, ook gekocht bij CB(Nederland) PHN/PHN/DBT.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

kendo schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:15:
[...]

Ik meende ergens gelezen te hebben, dat CB juist heel veel buitenlandse toestellen verkocht/verkoopt. Die van mij is trouwens een Duitse versie, ook gekocht bij CB(Nederland) PHN/PHN/DBT.
Ik denk dat je in de war bent met Belsimpel!

Coolblue verkoopt Nederlandse toestellen (anders kunnen zij ook niet mee doen met promoties van Samsung)

Toevallig gisteren gelezen dat de app In-Traffic Reply standaard op alle Samsung telefoons geïnstalleerd gaat worden. Een betutteling waar ik helemaal niet zit te wachten, want het is en blijft een eigen verantwoording van mij om veilig aan het verkeer deel te nemen daarvoor heb ik Samsung niet nodig.

Gelukkig is de app wel gewoon uit te schakelen en daarmee ook nutteloos, want mensen die nu nog steeds appen of de mobiele telefoon vasthouden, zullen dat blijven doen en de app wss gewoon verwijderen of niet eens downloaden.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:10
Hoe is het scherm van de s8, kan die tegen een stootje.Las veel negatieve berichten erover.Ben van plan om eentje te kopen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• kendo
  • Niet online
Amaze86 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:20:
Hoe is het scherm van de s8, kan die tegen een stootje.Las veel negatieve berichten erover.Ben van plan om eentje te kopen.
Wat is een stootje? Het is glas rondom.....dus het risico op breken is aanzienlijk na een val.
De krasvastheid is wel goed, ook is ie redelijk bestand tegen buigen. Maar mijn ervaring is wel, dat het scherm gevoelig is voor microkrasjes en swirls.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• MarcoMVE
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 20:44
Ik hoor mensen klagen over lag en over geen lag.
Ik merk grote verschil in de soorten themes die ik gebruik. Probeer eens een andere zou ik zeggen.
Dreaming whale vindst ik erg snel.

• Garret1410
Niks gelezen over slechte kwaliteit van gorilla glass 5. Feit is dat de S8 dubbel glas is en ook nog eens gebogen dus kans op beschadiging is statistisch gezien groter en heeft niks met de kwaliteit van het glas te maken.

Doe je er een hoesje/case omheen dan is er niks aan de hand.

Heb wel een paar micro krasjes maar dat had ik met andere toestellen ook. Helaas zijn er weinig goede screenprotectors plus dat ik ook niet van screenprotectors houd want het is voor mij een stukje afbreuk van de gebruikerservaring net als hoesjes trouwens.
MarcoMVE schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:11:
Ik hoor mensen klagen over lag en over geen lag.
Ik merk grote verschil in de soorten themes die ik gebruik. Probeer eens een andere zou ik zeggen.
Dreaming whale vindst ik erg snel.
Lag? Ik heb er iig geen last van, maar ik hou mij ook helemaal niet op aan thema's en al zeker niet aan bewegende achtergronden. Ik gebruik zelf een 100% zwarte achtergrond (ook nog eens goed voor het stroomverbruik) in de afmeting van de maximale schermresolutie, 72DPI gewoon gemaakt in Photoshop. Als thema gebruik ik een of ander simpel hoog contrast thema, dat met die zwarte achtergrond een prima combinatie is. Ik begrijp ook weinig van die thema's want ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik vol fascinatie heb zitten kijken naar de icoontjes en achtergrond, kan ik mij niet meer herinneren. *O*
Geen enkel scherm kan tegen een stootje (natuurlijk is dat ook afhankelijk van wat jij een stootje noemt), want glas (zeker gehard glas) heeft nu eenmaal de eigenschap (net als alles wat een grote hardheid heeft) dat het niet erg buigzaam is.
De constructie van de S8(+) zorgt er nu eenmaal voor dat er veel glas zit op plekken waar je toestel de grond raakt bij een val. Er zijn cases die de kans dat (bij een val) het glas het eerste is dat de grond raakt, tot 0 beperken, maar daarmee lijkt de S8(+) als snel op een M1-tank en daar moet je van houden. Ik hou het zelf in het midden met een LED-view cover en (in de nabije toekomst) een Quad Lock case. Verder moet je natuurlijk een beetje voorzichtig omgaan met je telefoon, maar dat moet je met alle toestellen.
Het breekbare heeft in ieder geval niets te maken met de gebruikte materialen, maar hooguit met het design.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Noresponse schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:39:
[...]

De 9 uur is dat het scherm ook daadwerkelijk aanstaat. Mijn broertje heeft toch nog de iphone SE gekocht was volgens de verkoper beter door kleiner scherm 8)7 Zijn keuze.

Moet wel aangeven dat mijn scherm brightness automatisch staat en op minimaal tot 40% en ik gebruik geen whatsapp,facebook. Wel weer BBM voor familie en vrienden en Twitter, 5 e-mails account en luister per dag ongeveer 50 minuten naar de radio of spotify via bluetooth. Ik surf mijn fav pagina, 9 GAG ,reddit en wat apps. Ik bel gemiddeld 5-8 minuten per dag en sms nog zelfs met mensen die geen BBM of Twitter hebben :).

[afbeelding]
Zo te zien draai jij CM op de S8. Dus dat is absoluut geen eerlijke vergelijking. :p

• injectx
Kwam dit artikel op Reddit tegen over waarom het verstandiger is om je display op FHD+ te houden ipv WQHD+:

Basics on Pentile AMOLED displays, the real reason why 1080p is considered optimal vs 1440p, and more debunking of widespread myths.

[ Voor 28% gewijzigd door injectx op 30-07-2017 11:53 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support