"When you grow up your heart dies"
Helaas, een andere usb-c kabel (van USAMS) werkt niet.sjaool schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:40:
[...]
Nee, dit is niet normaal. Heb je al eens een andere USB-C-kabel geprobeerd? Het zou ook nog kunnen dat de kabel kapot is.
Ook een 100% werkende reguliere USB kabel met verloopplugje naar USB-C werkt niet.
Wat testwerk verder en nu is dit mijn diagnose;
Er is een soort 'reverse usb' aan de hand:
Er is continu de melding dat er een usb apparaat verbonden is, terwijl er niets verbonden is, ook niet de oplader. Op het moment dat ik de oplader in het stopcontact doe, zegt de telefoon dat de usb verbinding verbroken is (gevolgd door continue wisselingen van "usb connector aangesloten / usb connector losgekoppeld").
-geen-
nee. hij is net nieuw (7 dgn) en niet gebruikt geweest buiten mijn huiskamer, bovendien viel het me direct op dat hij vreemd oplaadt.Vdb64 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:55:
Zit er geen vocht in de aansluiting?
Ik weet het niet meer. Kan in google ook niet genoeg terugvinden over specifiek dit 'reverse usb' probleem.
Ik denk eraan hem terug te sturen naar amazon italie. Net voor mn vakantie, niet erg fraai maar goed, als er geen oplossing is, moet hij toch terug. In Nederland bij een Samsung premium repair point kunnen ze hem niet repareren onder garantie (afspraken met samsung zijn dat het een NL toestel moet zijn).
[ Voor 42% gewijzigd door Alien_Inside op 18-07-2017 23:27 ]
-geen-
Hoe krijg je hem dan in je auto?Alien_Inside schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:25:
[...]
nee. hij is net nieuw (7 dgn) en niet gebruikt geweest buiten mijn huiskamer...
De foutmeldingen die je krijgt wanneer hij aan de PC hangt en het verbinden ontkoppelen herken ik wel. Ik had dat ook met mijn S5plus, als ik het verkeerde protocol gebruikte wanneer ik het toestel aan de PC hing.
Persoonlijk denk ik dat er niets mis is met de kabel of het toestel, maar dat het te maken heeft met de communicatie tussen de autoradio en de S8. Als je toestel gewoon werkt en je het kunt opladen is er niets mis met de usb-aansluiting. Ik weet wel dat het belangrijk is om het stekkertje ver genoeg door te duen in de aansluiting, dus als je in de auto een -niet originele- kabel hebt, zou daar ook nog wel eens het probleem kunnen zitten. Het is nog altijd een optie om uit te zoeken om welk merk radio het gaat (dus van welke radio-boer, VAG die radio's inkoopt voordat er een logo of type op komt van VAG). Verder zou ik gewoon eens verschillende instellingen kiezen voor de USB (in de ontwikkelaars opties) en dan eens kijken of je met één wel gewoon verbinding krijgt tussen de S8 en de radio. Lukt het wel om via bluetooth de telefoon met de radio te koppelen?
Heeft iemand de G950F versie voor mij op een mirror? Mega blokkeert mij namelijk omdat ik altijd zogenaamd de limiet heb overschreden op 99%.henklbr schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:36:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 14 jul 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* Android 7.0
* July security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
* Camera Firmware updated
Model SM-G955F
Model name Galaxy S8+
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11814589
Build date Fri, 07 Jul 2017 08:53:10 +0000
Security Patch Level 2017-07-01
Product code PHN
PDA G955FXXU1AQG5
CSC G955FOXM1AQG5
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !
WARNING: Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)
Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 14 jul 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* Android 7.0
* July security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
* Camera Firmware updated
Model SM-G950F
Model name Galaxy S8
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11814589
Build date Fri, 07 Jul 2017 08:49:47 +0000
Security Patch Level 2017-07-01
Product code PHN
PDA G950FXXU1AQG5
CSC G950FOXM1AQG5
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !
ppeterr schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:07:
[...]
voor de mensen die tegen de download limiet aanlopen bij mega.
Er is een fijn programma'tje die dit oplost.
Ongelimiteerd linkjes pasten in een download tool - en slurpen maar.
http://megadownloaderapp.blogspot.nl/
@henklbr je zal vast vaker deze vraag krijgen, bij deze de oplossing voor de links naar mega
die beperkt worden.
en @robje50 - bij deze dus geen limiet met bovenstaande proggie
Die werkt dus helaas niet meer. Mega heeft dat gepatched.
Zorian schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:13:
[...]
Die werkt dus helaas niet meer. Mega heeft dat gepatched.
Ik gebruik nooit mega, maar zit dus ook aan de limiet.....blijkbaar
[ Voor 13% gewijzigd door ppeterr op 19-07-2017 16:27 ]
Alvast bedankt!!ppeterr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:22:
[...]
ik ga hem even downloaden voor je en op WT zetten
Helaas, precies waarom ik geen fan ben van Mega.
Je verwart mijn postings met iemand anders... ik heb niets met een auto of autoradio van doen.Peatsmoke schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 04:36:
[...]
Hoe krijg je hem dan in je auto?![]()
De foutmeldingen die je krijgt wanneer hij aan de PC hangt en het verbinden ontkoppelen herken ik wel. Ik had dat ook met mijn S5plus, als ik het verkeerde protocol gebruikte wanneer ik het toestel aan de PC hing.
Persoonlijk denk ik dat er niets mis is met de kabel of het toestel, maar dat het te maken heeft met de communicatie tussen de autoradio en de S8. Als je toestel gewoon werkt en je het kunt opladen is er niets mis met de usb-aansluiting. Ik weet wel dat het belangrijk is om het stekkertje ver genoeg door te duen in de aansluiting, dus als je in de auto een -niet originele- kabel hebt, zou daar ook nog wel eens het probleem kunnen zitten. Het is nog altijd een optie om uit te zoeken om welk merk radio het gaat (dus van welke radio-boer, VAG die radio's inkoopt voordat er een logo of type op komt van VAG). Verder zou ik gewoon eens verschillende instellingen kiezen voor de USB (in de ontwikkelaars opties) en dan eens kijken of je met één wel gewoon verbinding krijgt tussen de S8 en de radio. Lukt het wel om via bluetooth de telefoon met de radio te koppelen?
Simpelweg werkt de USB-C aansluiting in een soort reverse order. Als ik de telefoon zonder kabels in mn hand hebt zegt ie dat USB verbonden is, en als ik de USB kabel iplugt zegt ie dat de kabel verbroken is.
En het opladen gaat als gevolg niet goed.
-geen-
Klopt... heb je naar het tijdstip gekeken van de post? Was net of juist nog niet wakker...Alien_Inside schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:34:
[...]
Je verwart mijn postings met iemand anders... ik heb niets met een auto of autoradio van doen.
Simpelweg werkt de USB-C aansluiting in een soort reverse order. Als ik de telefoon zonder kabels in mn hand hebt zegt ie dat USB verbonden is, en als ik de USB kabel iplugt zegt ie dat de kabel verbroken is.
Als je 100% zeker weet dat de bekabeling goed is dan zal het de hardware in de S8 zijn. Meestal is het de kabel die dwarsligt.Alien_Inside schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:34:
[...]
Je verwart mijn postings met iemand anders... ik heb niets met een auto of autoradio van doen.
In de ontwikkelaarsopties hoef je helemaal niet te komen. Het moet gewoon werken, dus S8 in de PC zal direct herkend worden en je kunt dan gebruik maken van de interne en externe opslag. Tevens wordt hij opgeladen.
Zou hem terugsturen.
Ja, begrijp ik. Wellicht een kleine hint naar @henklbr om van host te veranderen.Zorian schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:31:
[...]
Helaas, precies waarom ik geen fan ben van Mega.
Ik heb een abo bij Mega, dus dat doe ik niet...ppeterr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:51:
[...]
Ja, begrijp ik. Wellicht een kleine hint naar @henklbr om van host te veranderen.
SamFirm is idd een alternatief...
Wat ik wel kan doen, is bij de eerstvolgende FW CSC_OXM er uit te halen: dat scheelt ong 500 Mb!
Dan is de archive WEL onder de 3Gb...
cc: @Zorian
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Zolang we de PDA, CSC en originele Regio weten kunnen we hem eigenlijk altijd wel via SamFirm ophalen.henklbr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:33:
[...]
Ik heb een abo bij Mega, dus dat doe ik niet...
SamFirm is idd een alternatief...
Wat ik wel kan doen, is bij de eerstvolgende FW CSC_OXM er uit te halen: dat scheelt ong 500 Mb!
Dan is de archive WEL onder de 3Gb...
cc: @Zorian
Meestal binnen twee weken..Aggressor schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:36:
hoe lang zal het dan gaan duren voordat hem gewoon via de telefoon zelf kunnen downloaden
Schat in, net voor of na dit weekend..
Waarom zou je Samsung Pay willen installeren? Dat werkt (nog) niet in Nederland...Executor16 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:37:
Ik zie trouwens dat ik geen Samsung Pay kan installeren op mijn device. Is dit ook nog te omzeilen met zo'n custom CSC?
En nee: dat gaat niet met een "custom"-CSC, want er bestaan geen "custom"-CSC's...
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ik zit ook niet in NL. Met mijn andere Samsung had ik een of andere file geflashed met odin waardoor ik bepaalde apps dus wel te zien kreeg.henklbr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:06:
[...]
Waarom zou je Samsung Pay willen installeren? Dat werkt (nog) niet in Nederland...
En nee: dat gaat niet met een "custom"-CSC, want er bestaan geen "custom"-CSC's...
Gebruik daar graag een externe browser voor, maar als de externe browser effe voor iets anders open is geweest, moet Google Search na ieder gelezen nieuws-item opnieuw worden opgestart.. en sluit browser vaak niet in één keer..
Opnieuw opstarten toestel of gebruik interne browser (search-app) herstelt dit weer..
Maar toch raar..
Jazeker, via eGlobal.PureLOOD schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:54:
Zijn er al mensen die de dual sim variant in huis hebben? Kan er eigenlijk maar weinig over vinden online
Dik tevreden, wat een toptoestel. Heb de s8 en was een beetje huiverig voor de batterijduur. Ik heb mijn nexus 5x namelijk toentertijd verruild voor een 6p omdat ik simpelweg meer batterij nodig heb. Hoewel ik er 2 jaar van heb genoten vond ik 'm nét iets te groot en ben deze keer voor kleiner gegaan.
Totaal geen probleem. Met van alles een beetje (gps, Bluetooth, wifi, nfc, 4g) kom ik de dag, zelfs op het tele2 netwerk, prima door (3-4 sot).
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Dat gaat echt niet werken in Nederland, ook niet als je je toestel op "Engels US" zet...rohit schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:55:
Iemand Bixby Voice al aan de praat gekregen? Heb net een aantal apk's geüpdatet maar wil nog niet echt werken haha..
Je Samsung Account wordt namelijk ook gechecked, en deze komt niet voor in de US-database...
Op een nacht van 12 uur niks doen (het toestel dan) nog geen 10% verloren. Erg netjes.
En dat is met 1 streepje Edge, WiFi calling ingeschakeld en alles.
XDA forum:henklbr schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:06:
[...]
Dat gaat echt niet werken in Nederland, ook niet als je je toestel op "Engels US" zet...
Je Samsung Account wordt namelijk ook gechecked, en deze komt niet voor in de US-database...
My experience,
with Korean CSC , and the new APK files you are able to choose between english and Korean
I'm in France and Bixby work in english
misschien dan alleen Koreaans en Engels uitgebracht ofzo?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Voorlopig alleen in thuisland Korea & de V.S.rohit schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:14:
[...]
XDA forum:
My experience,
with Korean CSC , and the new APK files you are able to choose between english and Korean
I'm in France and Bixby work in english
misschien dan alleen Koreaans en Engels uitgebracht ofzo?
0.2% per uur vind ik netjes. Heb dan wel sterk wifi of 4g+ dus niet helemaal te vergelijken.Zorian schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:11:
Minder dan 1% per uur in standby aangetikt inmiddels, ik ben ruim tevreden. Zeker als dit aanhoudt.
Op een nacht van 12 uur niks doen (het toestel dan) nog geen 10% verloren. Erg netjes.
En dat is met 1 streepje Edge, WiFi calling ingeschakeld en alles.
Batterijduur verschilt soms ook heel erg per dag. De laatste tijd is het bij mij zeer goed. Weet niet wat er precies verandert is.
Deze komen o.a. binnen bij een Firmware-update en/of Galaxy Apps/Play StoreMrjraider schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:01:
Even een algehele Samsung Nougat vraag: op Sammobile zie ik regelmatig nieuwe versies van bijvoorbeeld Myfiles of Email komen. Krijgen jullie "nieuwe" apk versies binnen automagisch via bijvoorbeeld de Galaxy App store? Of helemaal niet?
Let wel: dit kunnen ook versies zijn van/voor "andere" toestellen
Heb een aantal update eens gewoon geïnstalleerd. Dat gaat prima. Maar email en een aantal andere werken niet omdat deze dan niet vervangen kan worden vanwege pakket met zelfde naam.. Ik heb de s6 dus dat kan een dingetje zijn.henklbr schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:47:
[...]
Deze komen o.a. binnen bij een Firmware-update en/of Galaxy Apps/Play Store
Let wel: dit kunnen ook versies zijn van/voor "andere" toestellen
Hangt er grotendeels vanaf van welk toestel deze komen.. een s8 of een tab s3... Vroeger kon je deze allemaal installeren maar sinds februari of maart gaat dit niet meer.. alleen de apk's die van een firmware update komen specifiek voor jouw toestel die kan je nog makkelijk installeren maar bijvoorbeeld een update van 'mijn bestanden' van op de Tab S3 zal niet werken op een ander toestel..Mrjraider schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:28:
[...]
Heb een aantal update eens gewoon geïnstalleerd. Dat gaat prima. Maar email en een aantal andere werken niet omdat deze dan niet vervangen kan worden vanwege pakket met zelfde naam.. Ik heb de s6 dus dat kan een dingetje zijn.
Natuurlijk met root kan het dus wel
In deze ROM zit security patch van 01/07/2017 en zouden problemen met de camera opgelost moeten worden (ik heb/had er geen).
[ Voor 43% gewijzigd door Peatsmoke op 21-07-2017 08:01 ]
In het bestand wat ik he uitgeprint staan alle gegevens, ook "je onvangt binnen 5 min een bevestiging van je deelname per emai"
deze mail heb ik nooit gehad, en het is bijna 2 weken geleden
tussen my samsung account staat ie wel
[ Voor 8% gewijzigd door Aggressor op 21-07-2017 08:25 ]
Is dat zo? Kun je eens een "screenshot" plaatsen van "Softwaregegevens", waar "Software serviceprovider" op staat?Peatsmoke schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 07:58:
De G950FXXU1AQG5 ROM is nu (sinds 20-07-2017) ook beschikbaar via OTA, dus als je handmatig zoekt, zou hij nu moeten verschijnen.
In deze ROM zit security patch van 01/07/2017 en zouden problemen met de camera opgelost moeten worden (ik heb/had er geen).
Wellicht vergeten erbij te vermelden dat het om de VF branded gaat, blijkbaar loopt de standaard update dus nog steeds achter op die van VF....henklbr schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:35:
[...]
Is dat zo? Kun je eens een "screenshot" plaatsen van "Softwaregegevens", waar "Software serviceprovider" op staat?
[ Voor 14% gewijzigd door Peatsmoke op 21-07-2017 08:53 ]
Op Samsung.nl kan je de Dual sim S8Plus bestellen. De normale bieden ze niet aan in een dual sim versie. Volgens mij is dit ook de enige plek waar de de Dual sim versie kan bestellen (en dan bedoel ik een officiele Nederlandse versie).PureLOOD schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:54:
Zijn er al mensen die de dual sim variant in huis hebben? Kan er eigenlijk maar weinig over vinden online
Hij kost dan 899...
Wellicht begrijp ik je niet goed, maar volgens mij doet Android dat al zo'n beetje vanaf dag 1 automatisch..theocm schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:51:
Is er inmiddels geen alternatief om overschakeling van wifi naar 4G en vice versa automatisch te laten doen?
Ik heb er ook achter aan moeten gaan.Aggressor schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:24:
een vraag over de samsung gear vr actie:
In het bestand wat ik he uitgeprint staan alle gegevens, ook "je onvangt binnen 5 min een bevestiging van je deelname per emai"
Gemaild en nu wel bevestiging.
PSN: IS_DJ
Ik had hetzelfde, verscheen we in mijn Samsung account en 2 weken later bevestigd voor levering binnen 6 weken.Aggressor schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:24:
S8? S8+?SYQ schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:03:
Wow ik zit nu op 8u SOT met nog 22% te gaan. Enige wat ik heb gedaan is always display uitgeschakeld en resolutie van display op FHD+ gezet. Wat een verschil met voorheen waarbij ik met moeite 5u SOT haalde
Hier begon ie wel meteen met downloaden na handmatig zoeken. Heb de dual-sim versie van eGlobal.
[ Voor 33% gewijzigd door pimsaint op 22-07-2017 01:34 ]
De e-mail had ik binnen twee minuten en na een paar dagen kreeg ik zelfs een sms dat mijn aanvraag in behandeling is genomen. Het lijkt er dus een beetje op dat het net is welke zin Wong heeft, of en hoe hij de consument laat weten dat Samsung ermee bezig is.Aggressor schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:24:
Bij mij had hij dus goede zin, misschien omdat ie mijn review gelezen had...
En wanneer zullen we eens naar Android 7.1 gaan?
Bij de release werd aangekondigd dat het "heel snel"zou zijn, maar ik begin langzaam het vermoeden te krijgen dat het nog wel eens zou kunnen zijn dat we 7.1 gaan overslaan. Ik denk dat men bij de conversie tegen grotere problemen is opgelopen dan verwacht. In 7.1 staan eigenlijk niet zoveel zaken die echt iets toevoegen, want de meeste "nieuwe features" heeft Samsung al in zijn eigen UE staan. Het zou mij niet verbazen als dat juist de bottleneck is, waarom 7.1 zo lang op zich laat wachten.Sleehond schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 07:40:
Hier nog niks, nog op AQF7, nog geen AQG5 te vinden.
De release voor Android 8 staat al volgende maand op het programma...
Als je niet kan wachten: "Odin" is je "beste vriend"...Sleehond schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 07:40:
Hier nog niks, nog op AQF7, nog geen AQG5 te vinden.
Kom van Nexus 6P.
Ik zoek ook zoiets. Weet niet of jij hetzelfde bedoelt. Mijn wifi bereik op zolder is slecht. Evenals sommige slaapkamers en badkamer. Met de huidige 4g bundels (50gb per maand!) gebruik ik nagenoeg geen wifi meer omdat deze thuis vaker wegvalt dan stabiel is.jabberwock schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:17:
[...]
Wellicht begrijp ik je niet goed, maar volgens mij doet Android dat al zo'n beetje vanaf dag 1 automatisch..
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Benieuwd hoe jij de batterijduur gaat ervaren tegenover de 6P.Grudgie schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 09:38:
Ben sinds vandaag ook een trots eigenaar van een zwarte Samsung Galaxy S8!
Kom van Nexus 6P.
Ik ook. Heb jij er ervaring mee?pimsaint schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:00:
[...]
Benieuwd hoe jij de batterijduur gaat ervaren tegenover de 6P.
Haalde met mijn 6P 2 dagen als ik rustig deed en 1,5 dag als ik wat meer gebruikte.
Ik heb toentertijd mijn 5x ingeruild voor een 6p omdat ik meer batterij nodig had. Weet zo 123 even geen harde cijfers maar als ik een dag geen GPS gebruikte (of in vakantiefoto-mode was), haalde ik mijn telefoon 's ochtends van de lader en ging ik 's avonds slapen met 40 - 10% over. Ik speel totaal geen games maar 't scherm staat sowieso al 2 uur per dag non-stop aan als ik in de metro zit.Grudgie schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:01:
[...]
Ik ook. Heb jij er ervaring mee?
Haalde met mijn 6P 2 dagen als ik rustig deed en 1,5 dag als ik wat meer gebruikte.
Helaas begon mijn Nexus 6p uit te vallen wanneer er 20% of minder batterij over was, zelfs nu in de zomer. Gelukkig lag er hier in Nederland een S8 op me te wachten. Via YouTube en reviews kreeg ik het idee dat alleen de batterij in de grote versie (S8+) een positive beoordeling kreeg, maar ik heb heb het idee dat de batterij van mijn S8 net zo lang meegaat als die van mij Nexus 6p. Al heb ik hier nog geen hele ochtenden in een metro gezeten
Ik heb mijn s8 op 3 juli geregistreerd en heb nog altijd geen mail ontvangen dat de gear vr word opgestuurd, heb ook al contact gehad met samsung en ze zeiden dat ze mijn registratie goed hebben ontvangen en dat het systeem alle gegevens aan het nakijken is.TakeAway schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:52:
[...]
Ik had hetzelfde, verscheen we in mijn Samsung account en 2 weken later bevestigd voor levering binnen 6 weken.
En hoe verklaar je dan (en ook die kerel in het filmpje) dat het aansturen van 2 BT speakers bijv. of de volume sync functies wel werken? Dat is toch echt wel BT5 functionaliteit die nu dus al wel werkt.Chris.nl schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 21:31:
Als ik het goed heb inthouden ondersteunt android 8 (O) pas bluetooth 5.x Dus het kan er hardwarematig al wel inzitten maar met android 8 wordt het pas echt ondersteunt/geactiveerd. Wie het echt zeker wil weten mag erop Googelen.... - edit - zie onderstaande video, bij Android 8 zal de S8 bluetooth 5 (groten)deels gaanondersteunen.
vwb snelheid zou het natuurlijk kunnen dat het pas in Android O zit, maar daar zie ik de meerwaarde niet van. Ik kan er niet blijer van worden als mijn muziekstream een paar miliseconden eerde bij mijn speaker aankomt. En bestandsoverdracht via BT, wie doet dat tegenwoordig?
Gefelciteerd! met de beste smartphone, tot dus verTigerXtrm schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:51:
Sinds vandaag ook eigenaar van een S8Hiervoor 4 jaar een HTC One M7 gehad en dit is echt wel een flinke upgrade. Sowieso fijn om weer eens een camera te hebben die werkt
S23 > Tab S8 > ATV 4K > Airtags < Macbook Pro M1 < IPad Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X
Dat kan ik niet verklaren... Wellicht dat Samsung die optie zelf al ingebouwd heeft? Samsung loopt wel vaker voor met aanpassingen die later via Android beschikbaar komen. Bijvoorbeeld 'splitscreen' kon Samsung al tijden voordat het in Android 7 werd opgenomen.jabberwock schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:33:
[...]
En hoe verklaar je dan (en ook die kerel in het filmpje) dat het aansturen van 2 BT speakers bijv. of de volume sync functies wel werken? Dat is toch echt wel BT5 functionaliteit die nu dus al wel werkt.
Wij westerlingen gebruiken dat waarschijnlijk vrijwel niet, zeker niet nu WhatsApp het delen van alle bestandsextensies mogelijk heeft gemaakt. Ik denk dat gebruikers in landen waar internet niet erg algemeen toegankelijk is, bijvoorbeeld Cuba, erg content zijn met de voordelen van Bluetooth 5En bestandsoverdracht via BT, wie doet dat tegenwoordig?
Normaal ben ik niet zo van fotos en filmpjes maken maar nu toch eens even uitgetest en dat is toch wel erg nice.
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een S8 dual sim met CSC XME. Is het verstandig om deze te veranderen naar PHN? Of is het veel rompslomp en levert het niks op?
Als ik deze CSC wil veranderen, kan iemand mij in simpele stappen uitleggen hoe? Is dit mogelijk zonder root en wipe? (Ik had hiervoor altijd Nexus smartphones en ben (nog) niet bekend met rooten/custom roms/twrp/odin etc.)
Alvast bedankt!
Mocht je telefoon nog leeg zijn (als in; weinig spullen/apps erop), dan zou ik persoonlijk aanraden de wissel te doen inclusief wipe. Dit doe je door de files te flashen via Odin. Je hebt een gewone CSC en een HOME_CSC. De 1e wiped, de 2e niet. Bij de 2e is er een kans dat je problemen krijgt met o.a. apps die crashen na het flashen. Flashen van dit soort files triggert bovendien geen KNOX omdat het legitieme Samsung files zijn.OsiriS.nl schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:00:
Hallo allemaal,
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een S8 dual sim met CSC XME. Is het verstandig om deze te veranderen naar PHN? Of is het veel rompslomp en levert het niks op?
Als ik deze CSC wil veranderen, kan iemand mij in simpele stappen uitleggen hoe? Is dit mogelijk zonder root en wipe? (Ik had hiervoor altijd Nexus smartphones en ben (nog) niet bekend met rooten/custom roms/twrp/odin etc.)
Alvast bedankt!
Geen idee welke files je exact nodig hebt voor de dualsim overigens. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat je model geen G950F is, want dat is de normale versie met 1 SIM. Mijn vermoeden gaat uit naar de G950FD.
Verder vrij simpel allemaal. Download met SamFirm de firmware, plaats ze in de corresponderende slots in Odin (namen wijzen zichzelf, AP in AP dus etc), zet je toestel in download mode, koppel hem aan de PC en druk op Start. Even wachten en klaar alweer.
Het kan je overigens dingen opleveren zoals o.a. WiFi bellen, VoLTE bellen en sommige providers apps verwachten een Nederlandse CSC.
Let er wel op dat het tegenwoordig allemaal een Multi-CSC is. Je zal dus OXM als CSC file flashen, maar hij komt uit op PHN. Want PHN is 1 van de vele CSC's die in OXM verpakt zit.
Dat hangt er van af; Kun je eens kijken wat er staat bij "Softwaregegevens" -> "Software serviceprovider"?OsiriS.nl schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:00:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt!
Daar zou moeten staan "PHN/PHN/XME"
Als dat zo is, dan zit je goed en hoef je (eventueel) geen firmware te flashen. De laatste die verandert niet, want dat is de "Product-code" van het toestel.
Dit is in zijn geval NIET percee nodig, omdat XME ook onderdeel is van Multi-CSC OXM (waar ook PHN deel van uitmaakt)Zorian schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:55:
[...]
Mocht je telefoon nog leeg zijn (als in; weinig spullen/apps erop), dan zou ik persoonlijk aanraden de wissel te doen inclusief wipe. Dit doe je door de files te flashen via Odin. Je hebt een gewone CSC en een HOME_CSC. De 1e wiped, de 2e niet. Bij de 2e is er een kans dat je problemen krijgt met o.a. apps die crashen na het flashen. Flashen van dit soort files triggert bovendien geen KNOX omdat het legitieme Samsung files zijn.
Waarschijnlijk staat zijn toestel al op PHN/PHN/XME als hij zijn SIM in het toestel gedaan heeft voor de 1e installatie.
De -FD- versie heeft dezelfde betanden als de -F- versieGeen idee welke files je exact nodig hebt voor de dualsim overigens. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat je model geen G950F is, want dat is de normale versie met 1 SIM. Mijn vermoeden gaat uit naar de G950FD.
Voor hij Odin installeert, dient hij eerst "SmartSwitch" geïnstalleerd te hebben voor de "Samsung"-driversVerder vrij simpel allemaal. Download met SamFirm de firmware, plaats ze in de corresponderende slots in Odin (namen wijzen zichzelf, AP in AP dus etc), zet je toestel in download mode, koppel hem aan de PC en druk op Start. Even wachten en klaar alweer.
Correct; NL-Alert zal ook correct ingesteld worden...Het kan je overigens dingen opleveren zoals o.a. WiFi bellen, VoLTE bellen en sommige providers apps verwachten een Nederlandse CSC.
Let er wel op dat het tegenwoordig allemaal een Multi-CSC is. Je zal dus OXM als CSC file flashen, maar hij komt uit op PHN. Want PHN is 1 van de vele CSC's die in OXM verpakt zit.
[ Voor 55% gewijzigd door henklbr op 23-07-2017 16:54 ]
Thanks Zorian en henkblr.henklbr schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:47:
[...]
Dat hangt er van af; Kun je eens kijken wat er staat bij "Softwaregegevens" -> "Software serviceprovider"?
Daar zou moeten staan "PHN/PHN/XME"
Als dat zo is, dan zit je goed en hoef je (eventueel) geen firmware te flashen. De laatste die verandert niet, want dat is de "Product-code" van het toestel.
[...]
Dit is in zijn geval NIET percee nodig, omdat XME ook onderdeel is van Multi-CSC OXM (waar ook PHN deel van uitmaakt)
Waarschijnlijk staat zijn toestel al op PHN/PHN/XME als hij zijn SIM in het toestel gedaan heeft voor de 1e installatie.
[...]
De -FD- versie heeft dezelfde betanden als de -F- versie
[...]
Voor hij Odin installeert, dient hij eerst "SmartSwitch" geïnstalleerd te hebben voor de "Samsung"-drivers
[...]
Correct; NL-Alert zal ook correct ingesteld worden...
Dat was het probleem, ik had mijn SIM niet in het toestel gedaan. Wilde eerst even wat apps installeren etc.
Uiteindelijk zag ik de post van henkblr op XDA waarin stond: factory reset, sim erin en booten.
Toen gaf hij aan dat hij een "andere SIM" zag en vroeg op ik weer wilde resetten en opnieuw beginnen. Dat gedaan en nu heb ik PHN/PHN/XME, dus ik ben tevreden
Nu nog verder met wennen aan samsung
De "juli security patch" (+ update camera firmware) is:
S8: via OTA beschikbaar (via SmartSwitch volgt zsm)
S8+: via SmartSwitch beschikbaar (via OTA volgt zsm)
[ Voor 28% gewijzigd door henklbr op 24-07-2017 10:20 ]
Heb jij ook informatie over de verbeterde camera software. Kan zo even niets vinden.henklbr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:55:
Nederlandse S8+ gebruikers (PHN):
De "juli security patch" (+ update camera firmware) is via SmartSwitch beschikbaar (OTA volgt zsm)
Hier kan ik je (helaas) niet aan helpen...Garret1410 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:43:
[...]
Heb jij ook informatie over de verbeterde camera software. Kan zo even niets vinden.
Update (S8+) via Smart Switch ging prima.. begin lijkt langer te duren,henklbr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:55:
Nederlandse S8 + S8+ gebruikers (PHN):
omdat je aan je pc vastzit, maar twee deel leek sneller (zal in praktijk
hetzelfde zijn, schat ik in)..
Bedankt voor de tip!
Is dat AGQ5 of is dit weer een nieuwere versie?henklbr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:55:
Nederlandse S8 + S8+ gebruikers (PHN):
Vraag me af hoe de camera firmware wordt bijgewerkt, ik draai al AGQ5 maar heb nog de 'oude' camera firmware.
Gewoon de standaard, middelste optie dus. Ik merk geen verschil in beeldkwaliteit bij alledaags gebruik maar het scheelt wel op de accu ja. Hij hoeft immers minder pixels aan te sturen.Grudgie schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:03:
In welke resolutie hebben jullie de telefoon ingesteld? 1440p of 1080p? En merk je ook verschil in batterij verbruik of maakt dat niet veel uit?
[ Voor 31% gewijzigd door Zorian op 24-07-2017 11:49 ]
Zorian schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:48:
[...]
Is dat AGQ5 of is dit weer een nieuwere versie?
Vraag me af hoe de camera firmware wordt bijgewerkt, ik draai al AGQ5 maar heb nog de 'oude' camera firmware.
Softwarematig; dit is de nieuwe firmware (op de S8+):
Rear Camera:
Load FW Ver: F12LLKG01GM
[ Voor 14% gewijzigd door henklbr op 24-07-2017 12:33 ]
Is dat een Galaxy S8 of S8+?henklbr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:14:
[...]
[afbeelding]
Softwarematig; dit is de nieuwe firmware:
Rear Camera:
Load FW Ver: F12LLKG01GM
Dit is van mijn Galaxy S8 met AGQ5:
Camera FW op S8/S8+ is hetzelfde (zie post @m0ridin )Zorian schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:19:
[...]
Is dat een Galaxy S8 of S8+?
[afbeelding]
Maar gebruikte jij niet CUSTOM-FW op je toestel?
Klopt, vandaar ook mijn vraag hoe de firmware bijgewerkt wordt. Het had gekund dat die automatisch geflashed wordt zodra je AQF5 opstart.henklbr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:36:
[...]
Camera FW op S8/S8+ is hetzelfde (zie post @m0ridin )
Maar gebruikte jij niet CUSTOM-FW op je toestel?
Ga echter geen stock ROM flashen om het bij te werken, de nieuwe AQF5 bootloader/modem bevat iets vaags waardoor root geblokkeerd wordt.
- Ter info: afkomstig van een zeer vloeiende OnePlus 3T uit eind vorig jaar. Daarvoor goede software ervaringen met HTC en Sony uit het Android kamp. Maar door de goed presterende camera (in de S6) naar de S8 gegaan. Ik heb altijd zo'n 150 apps op mijn telefoon waaronder de dikke Facebook app.
- Ik kan het mij niet zo goed herinneren maar naar mijn idee is de performance vanaf dag 1 al nooit echt (zo) goed geweest al bijv de 3T.
- Kort geleden heb ik de animatiesnelheid op 0.5x gezet maar dat was helemaal dramatisch. Ja de apps leken wel sneller te starten maar het geheel was meer 'hollen of stilstaan' geworden. Animatie terug en het is meer een geheel geworden.
- batterij is OK, maar had echt beter gemogen. Ik haal vaak 11-13 uur waarvan max 3.5 uur schermtijd.
De 2 ergste punten (die ik vaak gebruik) zijn vooral:
- het openen van het zoekscherm in de appdrawer en kunnen typen. Dit duurt vaak 2-4 seconden voordat ik kan typen wat (welke app) ik zoek
- het uit slaapstand openen van de camera middels 2x de powerknop indrukken. Vaak een kleine twijfel of ik het wel goed heb gedaan....ah de camera opent....en dan 1-5 seconde moeten wachten totdat de camera vloeiend reageert en ik direct een foto kan nemen. Als ik na openen direct op foto nemen druk, maakt hij hem pas dus die (wacht)seconden later. [Camera-opslag staat ingesteld op het toestelgeheugen]
Enige aanpassing die ik nog heb gedaan is Bixby uitschakelen via Adhell. Mogelijk dat daardoor er wat doodlopende straatjes ingelopen wordt door de software dus die ga ik weer eens een tijdje ingeschakeld houden.
Ik krijg flashbacks naar hoe mijn S6 in het eerste jaar presteerde.. Pas na de 6.0 Marshmellow update draaide het systeem goed. En eerlijk gezegd draait die S6 (in bezit van iemand bekend) beter op de genoemde punten dan de S8.
BOTTOM LINE: Het toestel is niet slecht, sterker nog; de functies zijn geweldig en als de app of functie eenmaal gestart is; draait het perfect. Maar alles wat deze functies aan elkaar plakt; het OS en de response daarvan is absoluut niet top waardig.
Een ander element wat ik niet helemaal vertrouw is (mijn Moto 360 Sport met) Android Wear. Ik verdenk die er ook wel van dat er soms zaken op elkaar worden of worden gesynct bij het opstarten van apps. Hopelijk komt die langbeloofde AW2.0 update eens snel voor dat ding en heeft men dat OSje een stuk soepeler gemaakt. Ik ga ook eens een paar dagen testen zonder een Android Wear horloge.
In de toekomst/na dit toestel wil ik gewoon Apple achtige prestaties met Android. En qua prestaties zet ik HTC en Oneplus nu boven Samsung. Echter heeft Samsung betere features; goede camera, draadloos opladen, algemene ondersteuning. Dus ik zie het als:
- Samsung fixt enorm veel met de/een (7.1/8.0) update en ik zal ze wederom overwegen.
- Ik ga terug naar HTC. De U11 blijkt al ieder geval een hele goede camera te hebben.
- Ik stap over naar de Pixel serie. Heel duur, maar blijkbaar wel heel/gewoon goed.
Mochten er mensen met soortgelijke setup, soortgelijke ervaringen hebben hoor ik het graag. Dan kan ik sowieso het toestel hardwarematig uitsluiten.
Helemaal met je eens.Kappade schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:04:
Aangezien de laatste berichten over 'lag' en 'traag' uit begin juli dateren, wilde ik toch ook (nogmaals) melden dat ik de laatste tijd ook niet zo tevreden ben met de performance van de (gewone) S8 in algemeen gebruik. Zeker als er iemand anders in mijn omgeving het ook constateert en zegt "wat reageert jouw telefoon traag soms traag joh." Dan ga je toch afvragen wat voor 'toptoestel' je hebt..
- Ter info: afkomstig van een zeer vloeiende OnePlus 3T uit eind vorig jaar. Daarvoor goede software ervaringen met HTC en Sony uit het Android kamp. Maar door de goed presterende camera (in de S6) naar de S8 gegaan. Ik heb altijd zo'n 150 apps op mijn telefoon waaronder de dikke Facebook app.
- Ik kan het mij niet zo goed herinneren maar naar mijn idee is de performance vanaf dag 1 al nooit echt (zo) goed geweest al bijv de 3T.
- Kort geleden heb ik de animatiesnelheid op 0.5x gezet maar dat was helemaal dramatisch. Ja de apps leken wel sneller te starten maar het geheel was meer 'hollen of stilstaan' geworden. Animatie terug en het is meer een geheel geworden.
- batterij is OK, maar had echt beter gemogen. Ik haal vaak 11-13 uur waarvan max 3.5 uur schermtijd.
- het openen van het zoekscherm in de appdrawer en kunnen typen. Dit duurt vaak 2-4 seconden voordat ik kan typen wat (welke app) ik zoek
- het uit slaapstand openen van de camera middels 2x de powerknop indrukken. Vaak een kleine twijfel of ik het wel goed heb gedaan....ah de camera opent....en dan 1-5 seconde moeten wachten totdat de camera vloeiend reageert en ik direct een foto kan nemen. Als ik na openen direct op foto nemen druk, maakt hij hem pas dus die (wacht)seconden later. [Camera-opslag staat ingesteld op het toestelgeheugen]
Enige aanpassing die ik nog heb gedaan is Bixby uitschakelen via Adhell. Mogelijk dat daardoor er wat doodlopende straatjes ingelopen wordt door de software dus die ga ik weer eens een tijdje ingeschakeld houden.
Ik krijg flashbacks naar hoe mijn S6 in het eerste jaar presteerde.. Pas na de 6.0 Marshmellow update draaide het systeem goed. En eerlijk gezegd draait die S6 (in bezit van iemand bekend) beter op de genoemde punten dan de S8.
BOTTOM LINE: Het toestel is niet slecht, sterker nog; de functies zijn geweldig en als de app of functie eenmaal gestart is; draait het perfect. Maar alles wat deze functies aan elkaar plakt; het OS en de response daarvan is absoluut niet top waardig.
Een ander element wat ik niet helemaal vertrouw is (mijn Moto 360 Sport met) Android Wear. Ik verdenk die er ook wel van dat er soms zaken op elkaar worden of worden gesynct bij het opstarten van apps. Hopelijk komt die langbeloofde AW2.0 update eens snel voor dat ding en heeft men dat OSje een stuk soepeler gemaakt. Ik ga ook eens een paar dagen testen zonder een Android Wear horloge.
In de toekomst/na dit toestel wil ik gewoon Apple achtige prestaties met Android. En qua prestaties zet ik HTC en Oneplus nu boven Samsung. Echter heeft Samsung betere features; goede camera, draadloos opladen, algemene ondersteuning. Dus ik zie het als:
- Samsung fixt enorm veel met de/een (7.1/8.0) update en ik zal ze wederom overwegen.
- Ik ga terug naar HTC. De U11 blijkt al ieder geval een hele goede camera te hebben.
- Ik stap over naar de Pixel serie. Heel duur, maar blijkbaar wel heel/gewoon goed.
Mochten er mensen met soortgelijke setup, soortgelijke ervaringen hebben hoor ik het graag. Dan kan ik sowieso het toestel hardwarematig uitsluiten.
Ik heb het ook al eerder aangekaart hier op het forum.
Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback
Wat ik zie bij het updaten:Garret1410 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:43:
[...]
Heb jij ook informatie over de verbeterde camera software. Kan zo even niets vinden.
- Navigatiebalk
· Pictogrammen (oplossen/verbergen) zijn toegevoegd aan de linkerkant van de navigatiebalk, zodat u meer van het scherm kunt zien zonder dat dit wordt verborgen door navigatie.
· Het bereik van de beschikbare achtergrondkleuren is gewijzigd en na het bijwerken van de software, wordt de achtergrondkleur ingesteld op de standaardkleur.
- Verbeterde kwaliteit van panorama-afbeeldingen van Camera
Ik heb er juist totaal geen last van, ook nooit gehad op de S7 Edge en de S6 Edge die ik hiervoor had.CoolHead621 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:11:
[...]
Helemaal met je eens.
Ik heb het ook al eerder aangekaart hier op het forum.
Naar mijn idee is de Stock ROM niet helemaal lekker geoptimaliseerd hier en daar.
Zorian schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:55:
[...]
Mocht je telefoon nog leeg zijn (als in; weinig spullen/apps erop), dan zou ik persoonlijk aanraden de wissel te doen inclusief wipe. Dit doe je door de files te flashen via Odin. Je hebt een gewone CSC en een HOME_CSC. De 1e wiped, de 2e niet. Bij de 2e is er een kans dat je problemen krijgt met o.a. apps die crashen na het flashen. Flashen van dit soort files triggert bovendien geen KNOX omdat het legitieme Samsung files zijn.
Geen idee welke files je exact nodig hebt voor de dualsim overigens. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat je model geen G950F is, want dat is de normale versie met 1 SIM. Mijn vermoeden gaat uit naar de G950FD.
Verder vrij simpel allemaal. Download met SamFirm de firmware, plaats ze in de corresponderende slots in Odin (namen wijzen zichzelf, AP in AP dus etc), zet je toestel in download mode, koppel hem aan de PC en druk op Start. Even wachten en klaar alweer.
Het kan je overigens dingen opleveren zoals o.a. WiFi bellen, VoLTE bellen en sommige providers apps verwachten een Nederlandse CSC.
Spullen eraf halen/verplaatsen naar externe opslag, flashen en de spullen terug zetten.Church of Noise schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:34:
En wat is de handigste manier als er wel al vanalles op staat? 😊
[...]
De punten die jij beschrijft herken ik absoluut niet. De camera opent meteen na het 2x indrukken van de aan/uit knop en ik kan meteen een foto nemen (sla mijn foto's op de SD op).Kappade schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:04:
...
...
Enige vertraging merk ik daar ook niet, net zoals openen van- en typen in het zoekscherm in de appdrawer.
Wellicht dat er ergens een app draait die de boel verkloot of dat er iets anders softwarematig mis is.
Altijd tof als je dit soort dingen gratis krijgt.Beste Zorian,
Goed nieuws! Je deelname aan onze Samsung Galaxy S8 en S8+ promotie is goedgekeurd. Binnen 6 weken ontvang je het cadeau.
Wij sturen je een bericht zodra wij de Gear VR + Controller + €50 Oculus voucher naar je versturen.
Zorian schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:04:
[...]
Spullen eraf halen/verplaatsen naar externe opslag, flashen en de spullen terug zetten.
Nou ja... Gratis...Zorian schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:36:
[...]
Altijd tof als je dit soort dingen gratis krijgt.
Samsung heeft nu wel mooi je NAW-gegevens, gekoppeld aan jouw IMEI, plaats van aankoop, enz. enz.
Maar ondanks dat, heb ik ook netjes alles ingevuld, alleen mijn IBAN en ID-nummer geblurd (heb de telefoon icm een abonnement genomen, scheelde toch een kleine €100 in prijs.
quote]Zorian schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:19:
[...]
Is dat een Galaxy S8 of S8+?
[afbeelding]
[/quote]
Hoe of waarmee heb je die gegevens naar boven kunnen toveren?
[ Voor 25% gewijzigd door Peatsmoke op 24-07-2017 18:01 . Reden: typo ]
Die gegevens hadden ze toch al omdat ik met mijn Samsung account ben ingelogd op mijn toestel.Peatsmoke schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:59:
[...]
Nou ja... Gratis...
Samsung heeft nu wel mooi je NAW-gegevens, gekoppeld aan jouw IMEI, plaats van aankoop, enz. enz.
Maar ondanks dat, heb ik ook netjes alles ingevuld, alleen mijn IBAN en ID-nummer geblurd (heb de telefoon icm een abonnement genomen, scheelde toch een kleine €100 in prijs.
[...]
Hoe of waarmee heb je die gegevens naar boven kunnen toveren?
En je kan het opvragen door in je dialer dit nummer in te toetsen: *#34971539#
Dan komt er een menu naar boven na enkele seconden en daar kan je de bovenste knop indrukken om de informatie te bekijken.
Mja met root heb je er een app voor genaamd Titanium Backup. Er schijnt echter ook een app voor te zijn die zonder root dat kan doen. Komt wel een pc bij aan te pas dan. Of het werkt weet ik echter niet.Church of Noise schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:45:
Dat vreesde ik al... Enige tips qua apps?
[...]
Je Samsung account synchroniseert overigens ook al vrij veel. Al je apps komen automatisch terug, net als je sms'jes en belgeschiedenis e.d. Data van de apps zelf is soms te redden door de mappen uit de map Android te halen. Werkt alleen niet altijd. Voor mij persoonlijk geen probleem. Ik log gewoon overal weer terug in en klaar.
Kan me er niet in vinden. Ik zal niet beweren dat de S8 de meest vloeiende prestaties heeft want af en toe merk ik wel eens een hapering. Toch de problemen die jij hebt, heb ik totaal niet. Alles start gewoon direct en snel op.Kappade schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:04:
Aangezien de laatste berichten over 'lag' en 'traag' uit begin juli dateren, wilde ik toch ook (nogmaals) melden dat ik de laatste tijd ook niet zo tevreden ben met de performance van de (gewone) S8 in algemeen gebruik. Zeker als er iemand anders in mijn omgeving het ook constateert en zegt "wat reageert jouw telefoon traag soms traag joh." Dan ga je toch afvragen wat voor 'toptoestel' je hebt..
Ergens zit er bij jouw iets niet goed. Misschien bepaalde third party apps die niet lekker draaien of iets in het OS. Ik heb alles redelijk standaard behalve dan dat ik nova launcher draai, maar dat zou niet uit mogen maken.
Ik persoonlijk vind de S8 tot nu toe een heerlijk toestel. Hiervoor een iPhone 7 gehad dus merk wel of iets lagged of niet.
Ik kan me bij je aansluiten. Nu net nog een testje gedaan en als ik 2x de power button indruk zit ik binnen no time (nog geen halve seconde) in de camera app. Als ik dan direct op foto duwen klik, is de foto direct gemaakt en opgeslagen op mijn SD-kaart.Peatsmoke schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:17:
[...]
De punten die jij beschrijft herken ik absoluut niet. De camera opent meteen na het 2x indrukken van de aan/uit knop en ik kan meteen een foto nemen (sla mijn foto's op de SD op).
Enige vertraging merk ik daar ook niet, net zoals openen van- en typen in het zoekscherm in de appdrawer.
Wellicht dat er ergens een app draait die de boel verkloot of dat er iets anders softwarematig mis is.
Tegenwoordig in 96/100 gevallen ook geen mini stutter meer als ik de app drawer open
Heb zojuist mijn hoesje eraf gehaald en ben weer helemaal verliefd geworden op het toestel. De looks, hoe hij in mijn handen ligt en het sublieme beeldscherm zijn echt niet te evenaren. Zelfs Iphone liefhebbers die eerst Samsung afkraakten tot op het bot, zijn echt onder de indruk en roepen de hele tijd tsja als de Iphone 8 niks wordt, dan gaan ze het niet redden en koop ik zeker de S8.
Ik had zelf een Iphone 6S voor het werk en voor de rest ben ik niet zo honkvast geweest (Sony, HTC, Nokia, Apple) en ben blij dat ik nooit in zo'n vendor lock ben gestapt (alles Iphone of Samsung oid). Maar dit toestel, nog nooit zo tevreden geweest over een telefoon
Ik beperk me maar tot de S8 die alweer vanaf het begin van uitkomen hier draait.
Geen enkele vertragingen, op 1 ding na
Als ik ( wat ik met regelmaat gebruik ) binnen het toestsenbord 'spraakgestuurd typen' gebruik, wat via Google loopt, en ik wil 'even' terug naar het Samsung-keyboard om iets te typen, dan duurt het serieus te lang ( een dikke echte seconde, misschein wel 2 ) , voordat het keyboard weer verschijnt.
Zoals ik het zie KAN dat niet liggen aan de hardware maar is dit echt een software issue.
Iemand die er een oplossing voor heeft?
Verder dus op de S8 net als de S7 ( die ik nog dagelijks gebruik ) en de S7 edge die in de kast ligt, een mooie en goed toestel zonder gekke vertragingen
Edit: Foto-app opent instant, ookmet 2 x power-button
[ Voor 11% gewijzigd door robbvdb op 25-07-2017 09:48 ]
Waar ik bij de Nexus 6P soms trage of haperingen had met Bluetooth heb ik daar nu totaal niet last van met mijn draadloze oordoppen. Heerlijk onder het sporten.
Echt een top telefoon dit.
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support