• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-10 00:00
Ok dat is netjes. Ik wist eigenlijk ook niet dat een batterij beter werd na een aantal weken. Daar maar op hopen dan... ook vind ik hem erg warm worden bij intensief gebruik, stuk warmer dan mijn S6.
Of toch terug sturen, maar ja wat moet ik dan voor telefoon halen...

[ Voor 17% gewijzigd door MarkHero op 11-07-2017 08:41 ]

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10 15:22

CoolHead621

Enjoy every moment

MarkHero schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 07:49:
Ok dat is netjes. Ik wist eigenlijk ook niet dat een batterij beter werd na een aantal weken. Daar maar op hopen dan...
Lastig, maar als je het niet vertrouwd, dan terugsturen.
Als jij met een gevoel gaat rondlopen dat het niet goed is, en je straks over je zichttermijn heen bent is het natuurlijk sneu.

Ik zou hem dan bij Coolblue kopen, heb je 30 dagen zichttermijn.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11 14:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Vergeleken bij mijn Lumia 950 wordt de S8 juist helemaal niet warm bij intensief gebruik. Zal ook deels door de clear cover komen natuurlijk.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Franco10
  • Laatst online: 28-10 11:51
Wat is de ervaring van S8+ gebruikers omtrent SoT?

In mijn eerste cycle van 100 > 0 heb ik met een gebruik van 43 uur bijna 8 uur gehaald. Op FHD en met een aantal zaken op freeze. Met ruim 10 jaar Android ervaring waarin heel veel Samsung is dit toch wel mijn record met normaal gebruik. Hoop dat die lijn doorgaat.

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Ok dat is netjes. Ik wist eigenlijk ook niet dat een batterij beter werd na een aantal weken. Daar maar op hopen dan... ook vind ik hem erg warm worden bij intensief gebruik, stuk warmer dan mijn S6.
In het begin had ik ook flink moeite met mijn batterij, 50 min in auto met BT Spotify, Flitsmeister aan en op kantoor was hij nog maar 68% o.i.d. Tegenwoordig stuk meer (hou het niet meer bij maar 80%+)

Zou tot vlak voor de maximale termijn voor retourneren wachten en kijken of het is verbeterd :)

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• MarkHero
  • Laatst online: 30-10 00:00
Ok thanks voor de info, dan houd ik het nog even vol. Het is natuurlijk wel een schitterend ding, en de overstap naar de nog te komen IPhone wordt hem denk ook niet.

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-11 11:16
Ben ook niet tevreden van de batterij, heb hem nu sinds vorige week maandag, Ik heb zelfs nog geen enkele keer 4 uur SOT gehad. Ik haal hem van de lader om iets voor 7 uur s'morgens en als ik thuiskom van het werk om 17.00 uur heeft hij nog maar +-60 %. Op het werk heb ik mobiele netwerk afstaan, en ik gebruik hem enkel tijdens de pauzes met mobiele netwerk om mails, facebook, etc. te checken. Ben dus enorm aan het twijfelen om hem in te ruilen voor een S8 Plus.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mijn ervaringen zijn juist anders. In het begin ging de accu lang mee. Had SOT van meer dan 6 uur gehaald.

Sinds net voor de laatste update zag ik een rechte dalende lijn (ook 's avonds, hiervoor was het 3% per nacht, nu 3% per uur). Heb bluetooth, gps en wifi altijd aan staan. Geen facebook, twitter e.d..
Nu heb ik als top 5 meest accuvretend : apparaat in standby-stand, mobiel standby, android systeem, android OS en scherm.
Actueel heb ik een SOT van bijna 36 min, met 23 u 8 min batterijgebruik en nog 23% te gaan.

Ps heb een S8+, 2.5 maand. Niks aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door Suli op 12-07-2017 07:15 ]

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:29

Zorian

What the fox?

Met wat mazzel heb ik morgen de Galaxy S8 in bezit. :) Komende vanaf een S7 Edge.
Hoe lang doen jullie met de accu doorgaans? En hoeveel uur scherm aan? :) Waarom zijn er ineens enkele pagina's met reacties bij sinds ik dit heb gepost? Oh well, even lezen. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Zorian op 11-07-2017 20:51 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:03
Ik kom van een S7 Edge af en ik ben ook niet enorm te spreken over de accu van de S8+. Zeker als je games speelt (zoals locatiegebruiker Pokémon Go) en veel gebruik maakt van 4G (1080p video streamen) samen met het scrollen over de witte webpagina's van Tweakers, dan is het toch wel afwachten of je de dag doorkomt zonder bijladen.

Niet dat ik dat de S8+ kwalijk kan nemen. Ik heb niet het idee dat er andere toestellen zijn die dit wel kunnen (ja, toestellen zonder een dergelijk scherm en zonder dergelijk snelle hardware). Mijn S7 Edge kwam, na 1 jaar gebruik, ook niet de volledige dag door.

Maar als je een S7 Edge gewend bent @Zorian, dan is het eerder een achteruitgang op accuduur dan een vooruitgang (logisch ook; 100mAh kleiner en een groter scherm). En dan heb ik het nog over de S8+, als je twijfelt over de gewone S8 dan heb je een nog kleinere accu :P

Sowieso zou ik je afraden om van de S7E naar de S8 over te stappen. Voornamelijk omdat de S7 Edge nog een toptoestel is. De S8(+) is niet merkbaar veel vlotter ofzoiets, de camera is niet veel beter; je doet het puur voor het grote scherm. En hoewel het supertof is, denk ik niet dat ik er de meerprijs voor zou willen betalen (ik heb zelf met verlenging van abonnement een soort prijsfoutconstructie gehad waardoor ik goedkoop kon upgraden).

Ga je het toch doen, houd er dan rekening mee met dat je waarschijnlijk gewend bent geraakt aan de breedte van de S7 Edge. De gewone S8 is veel smaller dan de S7E, wat typen in eerste instantie maar zo lastiger kan maken. Ik zou voor de S8+ gaan.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Zorian

Zorian

What the fox?

Richh schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:02:
Ik kom van een S7 Edge af en ik ben ook niet enorm te spreken over de accu van de S8+. Zeker als je games speelt (zoals locatiegebruiker Pokémon Go) en veel gebruik maakt van 4G (1080p video streamen) samen met het scrollen over de witte webpagina's van Tweakers, dan is het toch wel afwachten of je de dag doorkomt zonder bijladen.

Niet dat ik dat de S8+ kwalijk kan nemen. Ik heb niet het idee dat er andere toestellen zijn die dit wel kunnen (ja, toestellen zonder een dergelijk scherm en zonder dergelijk snelle hardware). Mijn S7 Edge kwam, na 1 jaar gebruik, ook niet de volledige dag door.

Maar als je een S7 Edge gewend bent @Zorian, dan is het eerder een achteruitgang op accuduur dan een vooruitgang (logisch ook; 100mAh kleiner en een groter scherm). En dan heb ik het nog over de S8+, als je twijfelt over de gewone S8 dan heb je een nog kleinere accu :P

Sowieso zou ik je afraden om van de S7E naar de S8 over te stappen. Voornamelijk omdat de S7 Edge nog een toptoestel is. De S8(+) is niet merkbaar veel vlotter ofzoiets, de camera is niet veel beter; je doet het puur voor het grote scherm. En hoewel het supertof is, denk ik niet dat ik er de meerprijs voor zou willen betalen (ik heb zelf met verlenging van abonnement een soort prijsfoutconstructie gehad waardoor ik goedkoop kon upgraden).

Ga je het toch doen, houd er dan rekening mee met dat je waarschijnlijk gewend bent geraakt aan de breedte van de S7 Edge. De gewone S8 is veel smaller dan de S7E, wat typen in eerste instantie maar zo lastiger kan maken. Ik zou voor de S8+ gaan.
Ik gooi er sowieso een custom ROM op, dus het zal waarschijnlijk beter zijn dan normaal.
4G heb ik hier niet/nauwelijks (überhaupt geen signaal op 2G, 3G of 4G, ongeacht welke provider) dus vandaar ook dat ik naar de S8 ga. Mag mijn huidige contract per direct ontbinden, S7 Edge moet dan terug en haal voor hetzelfde maandbedrag (en meer data, tevens onbeperkt bellen) bij Vodafone een abonnement welke wél WiFi bellen heeft. Dan ben ik niet meer afhankelijk van signaal. :)
Dus dat speelt ook mee als reden. :p
De dag doorkomen doe ik met de S7 Edge nu al ruim, haal vaak een week met 6-8 uur SOT. Grotendeels te danken aan custom ROM en een getweakte Doze e.d. waardoor hij veel beter 'slaapt' als je hem niet gebruikt.
Het typen zal inderdaad even wennen worden denk ik, maar ik druk nu na een jaar nog steeds constant mis op de S7 Edge dus dat zal waarschijnlijk niet eens zo heel veel uitmaken. :+ Vooral in bed kan ik nooit op mijn zij typen omdat ik dan constant de edge loop te beroeren. :')
Vond de S8+ helaas net even te duur en de dummy in de winkel lag niet zo lekker in mijn hand, waar de S8 wel heerlijk lag. Net wat smaller vind ik zelfs fijn, soms is de S7 Edge toch iets te breed eigenlijk.
En de lengte van de S8+ hoeft ook niet van mij, de S7 Edge glijdt al constant bijna uit mijn zak op de scooter omdat ie zijn hoofd uit de zak steekt dus dan doet de S8+ dat al helemaal. :+
Gamen doe ik overigens niet, op een incidenteel spelletje Patience na. :p

Verwijderd

Uberdude schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:35:
[...]

zou een ander oplader uitproberen, als ik hem via mijn oplader oplaad en via aux afspeel heb ik geen problemen
jabberwock schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:34:
[...]

Kan gewoon je lader zijn. Die stoort op je telefoon of audiodevice. Probeer maar eens andere lader.
Dan moet het aan de laadkabel liggen, want de auto-oplader heb ik vervangen en het effect bleef.

• Bartje147
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09-2024
Heb nu mijn S8 een kleine maand denk ik. Kwam van een S7 Edge. In het begin was ik echt ontevreden van de batterijduur.. Natuurlijk is de batterijcapaciteit minder dan een s7e maar toch.. maar sinds ik deze week de facebook app heb met vervangen met Metal (soort wrap rond de mobiele internet versie) ben ik er wel op vooruit te gaan vind ik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cSJj9uca23rIMnZBmmBTOvAz/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sy0QHhn02uev0U5z2ZDk5MoU/thumb.png

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Batsu schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 07:54:
[...]

Kijk dat is wel interessant en mogelijk een verklaring voor mijn mindere accuduur (al had ik bij mijn vorige telefoon daar minder last van). Ik werk in Belgie maar heb wel meestal WIFI van het bedrijf.
Ik heb de standby tijd nog eens goed kunnen bekijken de afgelopen vier dagen omdat ik vrij was, die is zeker beter thuis en in NL. Goed voor mezelf toch om te weten :)

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-11 09:18

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik ben enorm te spreken over de accu van de S8+. Waar mijn s7E (stock) na 3 uur sot dood was heb ik nu iedere dag 2-3u sot en nog minstens 60-70% over (deze draait ook stock) Als je stock draait dan is het alleen maar een vooruitgang van S7E naar S8+ imo.

Ik ben enorm blij dat ik ben overgegaan van de S7E naar de S8+. Voor mij is het scherm het alleen al waard, echt geweldig, enige wat het compleet zou maken zouden goeie front stereo speakers _/-\o_

Na 2 maanden gebruik nog net zo blij als toen ik hem kocht. Ik heb echt 0 problemen met de telefoon, waar mijn s7e regelmatig app crashte of soms zelfs opnieuw opstarten, heb ik dit totaal niet op deze.

Enige is dat die rot app whatsapp vaak veel batterij verbruikt... En dat een goeie screen protector nog ver te zoeken is icm een dunne case zonder dat die eraf gedrukt wordt....

Happy camper hier :D

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Bartje147 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:48:
Heb nu mijn S8 een kleine maand denk ik. Kwam van een S7 Edge. In het begin was ik echt ontevreden van de batterijduur.. Natuurlijk is de batterijcapaciteit minder dan een s7e maar toch.. maar sinds ik deze week de facebook app heb met vervangen met Metal (soort wrap rond de mobiele internet versie) ben ik er wel op vooruit te gaan vind ik

[afbeelding]

[afbeelding]
Sinds ik de Facebook-app in de Secure Folder heb, lijkt het batterij-gebruik ook stevig te zijn gedaald..

Lijkt wel of uitloggen uit die map app meteen in slaapstand zet.. krijg toch meldingen (apart)..

• Bartje147
_Nick__ schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:08:
[...]

Sinds ik de Facebook-app in de Secure Folder heb, lijkt het batterij-gebruik ook stevig te zijn gedaald..

Lijkt wel of uitloggen uit die map app meteen in slaapstand zet.. krijg toch meldingen (apart)..
Sinds de update van Apparaatonderhoud heb je nu ook de mogelijkheid voor apps direct te laten sluimeren als je ze afsluit. Kreeg vroeger telkens melding dat de app VLC hevig batterij aan het gebruiken was na gebruik ervan. Scheelt ook een hoop

• Garret1410
  • Laatst online: 07-11 09:22
Batterij wordt niet echt beter maar de software wordt beter. In het begin is het toestel met van alles op de achtergrond bezig en ook worden er na een bepaalde tijd apps in sluimerstand gezet als ze niet gebruikt worden.

De S6 heeft helemaal geen goede accuduur dus je zou er sowieso op voorruit moeten gaan. Heb je geen beter accuduur dan zit er iets niet goed softwarematig. Waarschijnlijk dat er een app dan dwarsligt.

Dat het warm wordt is me niet opgevallen, tenminste niet warmer dan S7. Misschien toch een app die niet lekker draait.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:25

tozzke

aka tozzert

Om nog even in te haken op de batterijduur van de S8 (niet de + in mijn geval).
Als ik hem veel gebruik, krijg ik idd behoorlijke screen on tijden. Alleen ben ik geen hele actieve gebruiker en als de telefoon grotendeels met scherm uit in m'n zak zit en dus idle is, dán valt de accuduur me juist weer enorm tegen.

Als ik hem 's ochtends om 6u van de lader haal en ik kom rond een uur of 17:00u thuis, heb ik vaak nog maar 50% of minder over (met een SoT van nog geen uur, soms zelfs maar een half uur). Dit zorgt ervoor dat een 2e dag er niet in zit.
Terwijl mijn vorige toestel (Sony Xperia Z2) het wat dat betreft vele malen beter deed. Die ging MAKKELIJK 2 dagen mee, zelfs na 3 jaar gebruik. Na zo'n zelfde werkdag, had die tegen een uur of 23:00u nog zeker 70% accu.
Dus wat dat betreft valt de S8 me wel tegen :/

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-11 11:16
Ik heb nu wel gemerkt dat ik op mijn werk dikwijls geen netwerk heb en daardoor dat mijn batterij sneller leeggaat, dus nu zet ik hem op vliegtuigmodus. Nu zit ik op 62 % en nog maar 1 uur sot.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-11 12:26
Dat klopt, slecht signaal is een batterijslurper...

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-11 16:01
Weet iemand waar ik de apps op volledig scherm helemaal uit kan zetten? Ik zie nu bij sommige apps telkens 'tik voor volledig scherm' of ik moet omhoog swipen.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-11 08:44
Heb een vraag over mijn S8 Plus, ik kan hem vanuit vergrendelingsscherm nu ontgrendelen met een swipe zonder code/vingerafdruk of wat dan ook. Dit zorgt ook dat hij in mijn broekzak wel eens ontgrendeld etc.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het scherm alleen ontgrendeld door pincode of vingerafdruk? Kan het nergens vinden

• Zorian

Zorian

What the fox?

W84 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:13:
Dat klopt, slecht signaal is een batterijslurper...
Ik heb hier thuis 1 streepje Edge als ik geluk heb dus dat speelt vast mee. :+
Anyway, vandaag mijn Coral Blue Galaxy S8 in ontvangst genomen. :) Mooi ding en kekke kleur!
Uiteraard na controle van de vitale functies meteen geroot en van een custom ROM voorzien. :9

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:18
Hierbij mijn SOT met de galaxy S8. Ik gebruik nu Package Disabler Pro en heb iets van 160 apps geblocked. AO display staat ook uit. In standby gebruikt hij maar 3 procent van 23.00 t/m 7.00 uur. Al met al heel tevreden mee

Edit: kan helaas geen foto's uploaden, hen een SOT van 5.u 12.min met nog 23% batterij

[ Voor 19% gewijzigd door Neco75 op 12-07-2017 22:10 ]

• W84
Zorian schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:52:
[...]

Ik heb hier thuis 1 streepje Edge als ik geluk heb dus dat speelt vast mee. :+
Anyway, vandaag mijn Coral Blue Galaxy S8 in ontvangst genomen. :) Mooi ding en kekke kleur!
Uiteraard na controle van de vitale functies meteen geroot en van een custom ROM voorzien. :9
4 streepjes hier, heel soms 3. :+

• Zorian

Zorian

What the fox?

W84 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:03:
[...]

4 streepjes hier, heel soms 3. :+
E, 3G of 4G? Want 3 streepjes E haal ik ook wel. :+

Als ik buiten op straat sta.

Telefoon bevalt verder prima so far, lekker snappy. :9

Mis alleen de optie om de navigatebalk te verkleuren. Heb een paar lichte tinten wit/grijs en that's it. Geen kleurenkiezer en ook geen donkere kleur(en). Die zat op het demomodel in de winkel wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Zorian op 12-07-2017 23:30 ]

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:06
Zorian schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:29:
[...]
Mis alleen de optie om de navigatebalk te verkleuren. Heb een paar lichte tinten wit/grijs en that's it. Geen kleurenkiezer en ook geen donkere kleur(en). Die zat op het demomodel in de winkel wel.
Ja, dat mis ik ook! Ben benieuwd hoe ze dat in die winkel hebben gedaan dan...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Zorian

Zorian

What the fox?

pimsaint schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 00:29:
[...]

Ja, dat mis ik ook! Ben benieuwd hoe ze dat in die winkel hebben gedaan dan...
Ben er al achter. Is weggehaald in de meest recente update. Die in de winkel zat dus blijkbaar nog op een oudere versie.

• W84
Zorian schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:29:
[...]

E, 3G of 4G? Want 3 streepjes E haal ik ook wel. :+

Als ik buiten op straat sta.

Telefoon bevalt verder prima so far, lekker snappy. :9

4G en ook gewoon binnenshuis. :)

• Zorian

Zorian

What the fox?

W84 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 00:48:
[...]

4G en ook gewoon binnenshuis. :)
Tja, ze zijn vergeten een mast te plaatsen hier. :+
Meest dichtstbijzijnde mast staat ruim 2km van me vandaan. En het maximale bereik van zo'n mast is 2km. :+

Accu bevalt prima so far. :9
1 uur scherm aan tijd en zit op 92% resterend. Dat is netjes. :)

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Is het mogelijk om alles te verwijderen uit de clipboard in de edge panel?

• stijnec1
  • Laatst online: 06-11 10:12
mijn telefoon wil nog weleens op edge terugvallen, maar er komt dan bijna geen druppel data doorheen. Heb dit zowel met een KPN als een Vodafone sim. herkenbaar?

• Garret1410
stijnec1 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:56:
mijn telefoon wil nog weleens op edge terugvallen, maar er komt dan bijna geen druppel data doorheen. Heb dit zowel met een KPN als een Vodafone sim. herkenbaar?
Herkenbaar. H of H+ is bij mij al niet meer te doen laat staan Edge. Weet ook niet hoe dit zit.

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Garret1410 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:15:
[...]

Herkenbaar. H of H+ is bij mij al niet meer te doen laat staan Edge. Weet ook niet hoe dit zit.
Kan mij nog een tijd herinneren dat we blij waren met Edge en al helemaal met H of H+..

Misschien beter na wijzigen: Instellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus.?

Neem aan dat bij jullie beiden niet dan de bundel is verbruikt.. is volgens mij standaard-policy van KPN (in ieder geval) om dan snelheid terug te schroeven..

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-11 16:32
_Nick__ schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:20:
[...]

Kan mij nog een tijd herinneren dat we blij waren met Edge en al helemaal met H of H+..
'H+' of HSPA+ heb ik hier nog altijd 42 Mbps, dat is de helft van een 4G verbinding, perfect voor dagelijks gebruik. 'E' of EDGE is inderdaad te weinig voor de goeie werking van een smartphone.

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
Kreeg net een melding dat er nieuwe service provider instellingen waren. Klik op ok..
Krijg dan de volgende tekst

N ieuwe serviceprovider

Als u de apps en instellingen van
uw nieuwe serviceprovider wilt
gebruiken, moet U uw telefoon resetten
naar de fabrieksinstellingen. Al uw
gebruikersgegevens worden verwijderd
en bepaalde services zijn mogelijk niet
meer beschikbaar.

(prachtig die screenshot functionaliteit met text extractie 😁

• stijnec1
  • Laatst online: 06-11 10:12
[...]

Misschien beter na wijzigen: Instellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus.?

Neem aan dat bij jullie beiden niet dan de bundel is verbruikt.. is volgens mij standaard-policy van KPN (in ieder geval) om dan snelheid terug te schroeven..
nope, heb het over situaties waarin het best beschikbare netwerk Edge is, en ik daarom naar edge wordt teruggezet. bundel is nog ruim voldoende over

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 10:01
Nog even ten aanzien van mijn vorige post.
Ik heb zojuist het bevestigingsmailtje gekregen van Samsung dat mijn VR bril wordt opgestuurd :)!
Duurt helaas nog wel 6 weken voordat hij hier op de mat ligt..

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Hoe warm wordt de S8 bij jullie bij gemiddeld gebruik? Ik heb heel vaak dat de telefoon toch wel 38 graden wordt. Dit is voor mij redelijk warm. (Ik check de temperatuur sensor via accubattery)

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Galukon schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:45:
Weet iemand waar ik de apps op volledig scherm helemaal uit kan zetten? Ik zie nu bij sommige apps telkens 'tik voor volledig scherm' of ik moet omhoog swipen.
Van onderen omhoog swipen, lins in de hoek zie je een klein rondje
Op klikken en hij is weer terug

talkin' is cheap, people follow like sheep

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11 15:59

jabberwock

XBL:Jabberwocks

uroy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:48:
[...]

Van onderen omhoog swipen, lins in de hoek zie je een klein rondje
Op klikken en hij is weer terug
Nee dat is iets anders. Hij moet voor elke app die die melding geeft 1x op die tekst klikken. dan wordt dat onthouden en is het klaar.

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

kevintjeb schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:25:
Hoe warm wordt de S8 bij jullie bij gemiddeld gebruik? Ik heb heel vaak dat de telefoon toch wel 38 graden wordt. Dit is voor mij redelijk warm. (Ik check de temperatuur sensor via accubattery)
Dat is volgens mij een normale temperatuur voor een batterij onder stress

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
CoolHead621 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:16:
[...]

Dat is volgens mij een normale temperatuur voor een batterij onder stress
En wat zal er onder stress vallen? Beetje Tweakers lezen via de Samsung browser met geen andere apps op de achtergrond aan?

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

kevintjeb schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:41:
[...]

En wat zal er onder stress vallen? Beetje Tweakers lezen via de Samsung browser met geen andere apps op de achtergrond aan?
Stress op een accu kan ook een heel wit scherm zijn op hoge brightness.
38 graden is niet extreem hoog volgens mij.

Die van mij is dat ook standaard, 30,7 in precies te zijn
zonder enige stress, scherm op laag brightness.
Programma's kunnen zoveel zeggen, daar ga ik mij niet druk om maken.

[ Voor 16% gewijzigd door CoolHead621 op 14-07-2017 08:38 . Reden: Typo ]

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Foutje, mag weg :)

[ Voor 95% gewijzigd door CoolHead621 op 13-07-2017 22:52 ]

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:09
Zo, na 3 dagen reviews uitspitten is de keuze gemaakt en een Galaxy S8+ in bestelling geplaatst :)

Na een hele tijd iOS gaat het eindelijk weer lekker tweaken zijn. Lang gedacht aan een OP5, maar de prijzen liggen niet zo heel ver meer uit mekaar en heb de S8+ nu kunnen kopen voor 740 EUR bij Amazon.

Ervaring volgt... :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mMmB2JY0GPIkVTryAqDCBU6n/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B86o8MuJLMn6TvrdHp6IKWLl/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mQQj9y9owWKuGkTd9V8fB703/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FrXBBaCCB0EnAL8eTBUvHYVc/thumb.png

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 14 jul 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* July security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
* Camera Firmware updated

Model SM-G955F
Model name Galaxy S8+
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11814589
Build date Fri, 07 Jul 2017 08:53:10 +0000
Security Patch Level 2017-07-01
Product code PHN
PDA G955FXXU1AQG5
CSC G955FOXM1AQG5
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !

WARNING: Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements

Model SM-G950F
Model name Galaxy S8
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11814589
Build date Fri, 07 Jul 2017 08:49:47 +0000
Product code PHN
PDA G950FXXU1AQG5
CSC G950FOXM1AQG5

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Franco10
Samsung heeft mooie stappen gemaakt met hun eigen apps, sommige zijn er erg fris uit. S Agenda vind ik mooier dan Google Agenda, maar heb 1 probleempje; in de agenda wil ik alle agenda's zien (dus ook van collega's), maar in de widget alleen die van mij zelf. In Event Flow kan dit maar in S Agenda heb ik deze niet gevonden. Iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden?

• Garret1410
[...]

RigolleM schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:34:
[...]

'H+' of HSPA+ heb ik hier nog altijd 42 Mbps, dat is de helft van een 4G verbinding, perfect voor dagelijks gebruik. 'E' of EDGE is inderdaad te weinig voor de goeie werking van een smartphone.
H+ zit bij mij tussen de 1 en 3mbps in.

Maar probleem is dat het niet alleen langzaam is maar gewoon onbruikbaar. H+ kan nog net maar H, 3g of Edge is niet te doen. Is me bij andere toestellen niet opgevallen. Daarom zat ik te denken aan KPN icm S8

Mijn vrouw met tele2 heeft vaak een snellere verbinding dan mij.

Gelukkig heb ik bijna altijd 4g verbinding dus probleem is niet zo groot.

• pimsaint
Franco10 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:04:
in de agenda wil ik alle agenda's zien (dus ook van collega's), maar in de widget alleen die van mij zelf. In Event Flow kan dit maar in S Agenda heb ik deze niet gevonden. Iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden?
Ik gebruik zelf Chronus (flex) widget om de komende activiteiten uit een bepaalde agenda op mijn desktop te tonen. Kan ik zeker aanraden!

• jabberwock

jabberwock

pimsaint schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:50:
[...]

Ik gebruik zelf Chronus (flex) widget om de komende activiteiten uit een bepaalde agenda op mijn desktop te tonen. Kan ik zeker aanraden!
Ik gebruik daarvoor het My Calendars edge panel. (betaald) Sinds dat ik een edge telefoon heb maak ik geen gebruik meer van een widget en de benodigde schermen waar ik tussen moet swipen. Nu alleen nog een kleine swipe tussen de panels.

• Tanakiam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07-2017
beezjeh schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:11:
[...]

Jou antw is nergens opgebaseerd vriend beezjeh alsteblief goed lezen!!!!!!

mijn post is bedoeld voor hen die de S8 /S8+ willen aanschaffen en weten waar zlj aan toe zijn als ze in een Belsimpel filiaal of online gaan afsluiten.

Dit is dus wat Samsung mij heeft gestuurd...

Dat klopt. Ik snap heel goed dat je je zo voelt. Belsimpel.nl koopt zijn toestellen bijvoorbeeld in het oostblok in. Vervolgens worden deze toestellen geimporteerd naar Nederland. Samsung kan hierdoor niet altijd de kwaliteit garanderen, omdat het niet via de officiele kanalen is gegaan. Het is zo dat onze promoties per land gaan. Dit is om specefieke verkopen te stimuleren. Ik zou het graag mooier maken dan het is, maar deze uitleg geven is het enige wat ik voor je kan doen.😔 ^Timo

Het is een kwestie van opletten op de website etc gezien promotie direct gemeld wordt en anders eventueel via de promoties pagina op de Samsung website ook makkelijk te achterhalen.

Maar Samsung heeft gewoon Europese garantie dus toestel kan gewoon rechtstreeks opgestuurd worden naar Samsung (Dynafix).

Dus niks aan de hand ;)

• Franco10
pimsaint schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:50:
[...]

Thx! Ik gebruik nu Event Flow Calendar voor de widget. Vond die van S Agenda er mooier uitzien, dus hoopte op 1 app om alles mee te regelen.
jabberwock schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:01:
[...]

Ik gebruik daarvoor het My Calendars edge panel. (betaald) Sinds dat ik een edge telefoon heb maak ik geen gebruik meer van een widget en de benodigde schermen waar ik tussen moet swipen. Nu alleen nog een kleine swipe tussen de panels.
Die kende ik nog niet, ga ik even naar kijken, dank. Heb hiervoor ook een jaar een edge telefoon gehad maar deze letterlijk nooit gebruikt. Dat handige screenshot tooltje heeft me toch aan het edgen gezet.

• Sietse13
  • Laatst online: 07-02 11:05
Hallo allemaal.
Ik heb nu een kleine week een s8, het is een ontzettend mooi toestel, alles werkt soepel zeker in vergelijking met een s5 die ik ook heb gehad.
Ik kom vanaf een lenovo p2 die iemand helaas heeft laten vallen (overigens keurig opgelost) zodoende heb ik nu de s8.
Er zijn wel een paar verschillen de Bluetooth van de s8 is minder sterk dan de lenovo, echt veel minder sterk, had juist meer verwacht van Bluetooth 5. In combinatie met m'n Gear S2 scheelt het echt wel de helft, en in combinatie met een volkswagen radio geen audio streaming, met ford audio werkt het perfect.
En dan de batterij, dat is ook weer wennen, elke avond weer aan de lader en soms nog eerder, daar waar de lenovo makkelijk 2 en meestal wel 3 dagen mee kon.
Voor de rest is het toestel top, hopelijk komt er nog een update voor de Bluetooth, en wordt de baterij nog iets beter.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:24
@Sietse13 de BT is ronduit perfect hier, denk serieus dat ik een verbinding houd
zeker nog na 15 meter afstand, ongelooflijk wat is het bluetooth van de s8+ super.

Tevens de batterij, super hier hoor...40+ uur zonder problemen.

Ik heb dus eigenlijk het idee, of jij doet iets niet goed met je telefoon,
of je telefoontje is niet helemaal lekker :)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2yv1a2c.png

[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 15-07-2017 17:08 ]

• robje50
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10 19:10
Maar hij komt van een lenovo p2, welke een gigantische accu heeft en een 1080p scherm. Dit is natuurlijk niet te vergelijken

[ Voor 30% gewijzigd door robje50 op 15-07-2017 19:59 ]

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Als ik het goed heb inthouden ondersteunt android 8 (O) pas bluetooth 5.x Dus het kan er hardwarematig al wel inzitten maar met android 8 wordt het pas echt ondersteunt/geactiveerd. Wie het echt zeker wil weten mag erop Googelen.... - edit - zie onderstaande video, bij Android 8 zal de S8 bluetooth 5 (groten)deels gaanondersteunen.

[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 15-07-2017 23:29 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11 17:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Hier een video met uitleg over Bluetooth 5 en de Samsung S8.

"When you grow up your heart dies"

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
henklbr schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:36:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements

Model SM-G955F
Model name Galaxy S8+
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11814589
Build date Fri, 07 Jul 2017 08:53:10 +0000
Product code PHN
PDA G955FXXU1AQG5
CSC G955FOXM1AQG5

WARNING: Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements

Model SM-G950F
Model name Galaxy S8
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11814589
Build date Fri, 07 Jul 2017 08:49:47 +0000
Product code PHN
PDA G950FXXU1AQG5
CSC G950FOXM1AQG5

thanks! gebruikt.

• ObiTewodros
Gaan we nog android 7.1 krijgen of wordt dat overgeslagen.

• W84
Poehe, net toch maar de update gedaan en gelukkig werkt de Bixby remapping nog. Ik ging er vanuit dat die niet meer zou werken... maar Maps start keurig op! :D

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Ik heb de S8+midnight black na jaren Apple ben er super blij mee!
Durf alleen het plastic niet, van mijn scherm af te halen.
Nu het forum aan het doorspitten :)

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

• pimsaint
W84 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:29:
Poehe, net toch maar de update gedaan en gelukkig werkt de Bixby remapping nog. Ik ging er vanuit dat die niet meer zou werken... maar Maps start keurig op! :D
Welke app gebruik jij hiervoor?

• R0N4NN
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-05 14:45
Sinds gisteren ook de trotse eigenaar van een prachtige S8! Al hoewel ik al jaren een (bijna) stock android gewend was vind ik de software op de S8 subliem werken. Hij is snel en prachtig vormgegeven. Hiervoor anderhalve week de Oneplus 5 gehad, maar de S8 blaast hem omver wat mij betreft. De S8 is een veel completere telefoon en is de meerprijs meer dan waard. In mijn ogen dan!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Suli schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:05:
Mijn ervaringen zijn juist anders. In het begin ging de accu lang mee. Had SOT van meer dan 6 uur gehaald.

Sinds net voor de laatste update zag ik een rechte dalende lijn (ook 's avonds, hiervoor was het 3% per nacht, nu 3% per uur). Heb bluetooth, gps en wifi altijd aan staan. Geen facebook, twitter e.d..
Nu heb ik als top 5 meest accuvretend : apparaat in standby-stand, mobiel standby, android systeem, android OS en scherm.
Actueel heb ik een SOT van bijna 36 min, met 23 u 8 min batterijgebruik en nog 23% te gaan.

Ps heb een S8+, 2.5 maand. Niks aangepast.
Net na bovenstaand bericht ging het weer zoals in het begin. Zit nu op 64 uur batterij, met 18% nog over en 3 uur en 26min SOT. Heb helemaal niks aangepast. Ben weer helemaal blij met mijn S8+ _/-\o_.

Verwijderd

Beste forumgebruikers,

Voor het eerst op het forum omdat ik een vraag / ervaring heb over mijn Samsung S8. Nu een aantal maanden ben ik in het bezit van een Samsung S8 en over het algemeen zeer tevreden.

De laatste tijd loop ik alleen tegen een zeer vervelend probleem aan met mijn camera. Als ik de camera-app open via twee keer drukken op de aan/uit knop is de focus 9 van de 10 keer blurry. Eerst dacht ik dat de lens steeds vies was door mijn vingerafdruk of door het dragen in mijn zak. Nu las ik op het Samsung supportblog dat meerdere gebruikers hier last van hadden. De oplossing is even bizar als simpel, schud een paar keer met je telefoon en de focus is weer scherp. Het heeft dus niets te maken met viezigheid op de lens.

Op zich prima om steeds mijn telefoon te schudden voor gebruik, maar dit is natuurlijk geen long-term oplossing. Heeft iemand ditzelfde probleem en een echte oplossing gevonden?

Hoor graag,
Groet,
L.J.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Gewoon bijna dit vergeten te doen. :o

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LpzGD28.png

Een mooi Gear VR pakket, gratis. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Zorian op 16-07-2017 20:31 ]

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:02:
Beste forumgebruikers,

Voor het eerst op het forum omdat ik een vraag / ervaring heb over mijn Samsung S8. Nu een aantal maanden ben ik in het bezit van een Samsung S8 en over het algemeen zeer tevreden.

De laatste tijd loop ik alleen tegen een zeer vervelend probleem aan met mijn camera. Als ik de camera-app open via twee keer drukken op de aan/uit knop is de focus 9 van de 10 keer blurry. Eerst dacht ik dat de lens steeds vies was door mijn vingerafdruk of door het dragen in mijn zak. Nu las ik op het Samsung supportblog dat meerdere gebruikers hier last van hadden. De oplossing is even bizar als simpel, schud een paar keer met je telefoon en de focus is weer scherp. Het heeft dus niets te maken met viezigheid op de lens.

Op zich prima om steeds mijn telefoon te schudden voor gebruik, maar dit is natuurlijk geen long-term oplossing. Heeft iemand ditzelfde probleem en een echte oplossing gevonden?

Hoor graag,
Groet,
L.J.
Hai!

Ik heb hetzelfde gehad met mijn S6. Uiteindelijk de telefoon naar een samsung service center gestuurd (geen dynafix) en ze hebben de camera vervangen. Dat schudden helpt even maar is natuurlijk niet de bedoeling om elke keer te doen. Kapot is kapot.

Succes!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-11 18:40
*knip*

Sorry, ik moet hier gewoon op reageren. Excuses ook voor alle mensen die denken dat dit over de Galaxy S8 gaat. Ik weet dat ik erg offtopic ga.

*knip*

inderdaad erg off topic en in tegenstelling tot je claim wel op de man.. dus dit soort reacties gewoon niet

[ Voor 89% gewijzigd door Prulleman op 17-07-2017 08:39 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:24
@Dark Master

Gisteren dacht ik nog, goh ik mis @Geert1976 eigenlijk wel een beetje in dit topic,
thanks voor het terug brengen. Maar ik ben het niet geheel met je eens.
Wat ik mee kreeg van hem is dat hij inderdaad, meer en vaker dingen probeert, en
dus ook besteld. Een veelvoud van de gemiddelde online shopper denk ik.
De s8 is voor hem, van wat ik mee kreeg, niet een simpel "ow even proberen" en
terug sturen - hij heeft er veel aandacht voor gegeven, veel geprobeerd, en soms inderdaad
gedacht dat het was wat hij zocht. Dit is aan het einde van de streep niet gelukt
bij hem met de s8, en heeft van zijn retour RECHT gebruik gemaakt.

De markt, en de ondernemer zoals jij het noemt, bieden deze opties zelf om het
aantrekkelijk te houden voor de koper. Volgens mij is het online kopen juist ook
hierdoor zo booming.

Maar dit allemaal is inderdaad erg off-topic. Er loopt vast wel een draadje ergens
waar we on-topic in kunnen haken,

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er een manier (app?) om te meten hoeveel energie m'n S8+ gebruikt, en hoeveel hij erbij krijgt via de lader?

Het meest intensief gebruik ik mijn telefoon in de auto (Google Maps Navigatie, Spotify streaming online via Bluetooth en FlitsMeister op de achtergrond) en m'n Qi-autolader houdt het helemaal niet bij. Nu ben ik overgestapt op maar weer een kabel maar ook dan loopt het accu percentage achteruit.

Wellicht levert de usb poort in m'n auto niet genoeg, maar met een 12volt adapter komt het ook niet goed.

Ik maak vaak lange ritten (Benelux) dus het is vervelend als ik verplicht over moet naar de radio omdat ik anders niet meer thuis kom ;) (ietwat overdreven natuurlijk).

• Bartje147
Saus schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:28:
Is er een manier (app?) om te meten hoeveel energie m'n S8+ gebruikt, en hoeveel hij erbij krijgt via de lader?

Het meest intensief gebruik ik mijn telefoon in de auto (Google Maps Navigatie, Spotify streaming online via Bluetooth en FlitsMeister op de achtergrond) en m'n Qi-autolader houdt het helemaal niet bij. Nu ben ik overgestapt op maar weer een kabel maar ook dan loopt het accu percentage achteruit.

Wellicht levert de usb poort in m'n auto niet genoeg, maar met een 12volt adapter komt het ook niet goed.

Ik maak vaak lange ritten (Benelux) dus het is vervelend als ik verplicht over moet naar de radio omdat ik anders niet meer thuis kom ;) (ietwat overdreven natuurlijk).
De app Ampere is wel heel duidelijk daarin

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

AvK

Ready Set Go

Het Nederlandse AccuBattery doet het ook goed. Probeer maar eens.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• jabberwock

jabberwock

Ik heb dat ook. Maps of Sygic om te navigeren en Spotify via Bluetooth streamen: accu loopt gewoon leeg. Wel minder snel maar een stevige rit straks in de vakantie ga ik niet halen. Ik heb zelfs een originele fast charger gehaald om de S8+ tijdens de pauzes even wat snel bij te laden. Want ook die levert niet genoeg tijdens het navigeren en streamen.

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

jabberwock schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:46:
[...]

Ik heb dat ook. Maps of Sygic om te navigeren en Spotify via Bluetooth streamen: accu loopt gewoon leeg. Wel minder snel maar een stevige rit straks in de vakantie ga ik niet halen. Ik heb zelfs een originele fast charger gehaald om de S8+ tijdens de pauzes even wat snel bij te laden. Want ook die levert niet genoeg tijdens het navigeren en streamen.
Ik heb hier geen last van met mijn S8.
Ook navigeren met Maps en Streamen met Spotify via BT.
Ik heb een simpel 12v stekker met 2 usbpoorten, zo'n inieminie ding wat niet uitsteekt.
Zal de S8+ zoveel meer verbruiken?

Verwijderd

CoolHead621 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 06:53:
[...]

Ik heb hier geen last van met mijn S8.
Ook navigeren met Maps en Streamen met Spotify via BT.
Ik heb een simpel 12v stekker met 2 usbpoorten, zo'n inieminie ding wat niet uitsteekt.
Zal de S8+ zoveel meer verbruiken?
Vreemde zaak bij jullie. Als ik navigeer dan laadt hij ook gewoon bij via de USB poort in de auto(S8 +). Het is dus niet zo dat hij sneller leeg gaat dan dat hij kan opladen. Zal wel te weinig Ampère zijn bij jullie.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 11:43

FongWan

The Stormrider ...

Hebben jullie toevallig fast charging uit staan? Dit is een instelling onder

Settings - device management - battery - advanced setting

Daar kan je namelijk aangeven of fast charging voor bedraad en wireless aan moet of niet

[ Voor 4% gewijzigd door FongWan op 18-07-2017 07:57 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Fast charging staat bij mij gewoon aan. Heb ook al de usb poort van de auto + de 12 volt lader gebruikt met behulp van een usb Y kabel, maar dat leverde ook niets op (van die kabeltjes waarmee je je externe HD extra kan voeden).

Heb ook nog een 12v stopcontact in de auto, die heb ik nog niet gebruikt. Ga eerst eens meten met de app de volgende keer tijdens een lange rit.

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 07:52
Gister mijn S8 teruggestuurd naar CB. Paar keer dag was de lens van de camera wazig. Na een tik op de lens is het probleem weg maar dit kan niet goed zijn. Ben benieuwd.

• ObiTewodros
Is het mogelijk om alle items in mijn clipboard op de edge panel in 1x te verwijderen? Nu doe ik het 1 voor 1 wat niet zo heel handig is.

Verder is het mij opgevallen dat het scherm van mijn iPhone 5S werk telefoon iets helderder is op het hoogste niveau terwijl het S8 scherm geroemd wordt om zijn hoge helderheid.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11 14:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb een Brodit houder, en gebruik de sigaretten-plug van mijn vorige Brodit houder (van mijn vorige telefoon) in combinatie met een officiële USB-C kabel. Gaat prima met allerlei zaken op de achtergrond.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• ObiTewodros
Morpheus2003 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:34:
Gister mijn S8 teruggestuurd naar CB. Paar keer dag was de lens van de camera wazig. Na een tik op de lens is het probleem weg maar dit kan niet goed zijn. Ben benieuwd.
Ik heb dit ook gehad een keer. Volgens mij komt dit voor op alle S8 toestellen. Denk niet dat het veel helpt om het naar Coolblue te sturen.

• Morpheus2003
ObiTewodros schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:44:
[...]

Ik heb dit ook gehad een keer. Volgens mij komt dit voor op alle S8 toestellen. Denk niet dat het veel helpt om het naar Coolblue te sturen.
Voor € 800,- mag ik verwachten dat het toestel perfect werkt. Ik heb al een factory reset uitgevoerd maar nog steeds elke dag meerdere malen een wazige cameralens. Dus of ze fixen dit of ze sturen een nieuwe. Gezien de ervaring met CB moet één van de twee goed komen.

• ObiTewodros
Morpheus2003 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:48:
[...]

Voor € 800,- mag ik verwachten dat het toestel perfect werkt. Ik heb al een factory reset uitgevoerd maar nog steeds elke dag meerdere malen een wazige cameralens. Dus of ze fixen dit of ze sturen een nieuwe. Gezien de ervaring met CB moet één van de twee goed komen.
Maar de kans is groot dat je dit probleem ook met een nieuwe S8 hebt. Hoewel ik moet zeggen dat meerdere malen per dag wel extreem veel is. Bij mij is het maar 1x voor gekomen tot nu toe.

• Morpheus2003
ObiTewodros schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:51:
[...]

Maar de kans is groot dat je dit probleem ook met een nieuwe S8 hebt. Hoewel ik moet zeggen dat meerdere malen per dag wel extreem veel is. Bij mij is het maar 1x voor gekomen tot nu toe.
Zou kunnen idd. In het begin was het 1x per week maar inmiddels is het meerdere keren per dag. Dat geeft mij het idee dat de camera steeds slechter wordt.

• sjaool

sjaool

Morpheus2003 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:53:
[...]

Zou kunnen idd. In het begin was het 1x per week maar inmiddels is het meerdere keren per dag. Dat geeft mij het idee dat de camera steeds slechter wordt.
Ik zou ermee teruggaan. Mijn S8 Plus heeft deze problemen totaal niet. Het lijkt mij dus echt een hardwareprobleem dat niet opgelost gaat worden zonder vervanging. Een andere S8 hoeft dit probleem echt niet te hebben.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:53:
[...]

Ik had het inderdaad eerst ook helemaal niet, toen 1x per week en nu ook meerdere malen per dag.
Wil m'n toestel op het moment nog even niet kwijt zijn, maar na mijn vakantie ga ik 'm ook op sturen. Vooral erg irritant als ik snel een foto wil maken terwijl ik buiten ben. Heb dan vaak geen hard object in de buurt dus dat resulteert in de telefoon tegen mijn hoofd aantikken voor ik een foto kan maken. Heb al vaak vreemde blikken gehad.

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-11 22:44
henklbr schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:36:
...
Thanks, net even ge-update. July security patch _/-\o_

• Alien_Inside
  • Laatst online: 24-10 15:20

Alien_Inside

-geen-

Vorige week nieuwe s8 ontvangen. Probleem 1:

Nu werkt het opladen niet als de telefoon aanstaat. Ook werkt het inpluggen in de computer niet (geen usb-verbinding).
Na een reboot kan ik wel opladen en maakt hij wel connectie met de pc.

Ik heb permanent de melding: "Verb. apparaat opladen via USB".

Als ik hem in de pc USB poort plug gebeurt er óf niets, óf de herhalende meldingen: "USB verbonden" waarna hij doorschiet naar "usb verbroken" etc.

Ik heb reeds factory reset gedaan, software en hardware matig.
Kabels geverivieerd/gewisseld maar het kabels en oplader zijn goed.

Hoe hier mee om te gaan?

Ik heb via amazon.it mijn telefoon. Terugsturen of is er een oplossing?

-geen-

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-11 22:44
Alien_Inside schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:42:

Nu werkt het opladen niet als de telefoon aanstaat. Ook werkt het inpluggen in de computer niet (geen usb-verbinding).

Als ik hem in de pc USB poort plug gebeurt er óf niets, óf de herhalende meldingen: "USB verbonden" waarna hij doorschiet naar "usb verbroken" etc.

Hoe hier mee om te gaan?

Lijkt mij wel een serieus hardware probleem. Als je gewoon via de bijgeleverde kabel en adapter oplaadt werkt het ook niet? If not, gewoon retourneren lijkt mij. Gaat bij Amazon wel gemakkelijk meestal.

• theHoff
  • Niet online
Sietse13 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:35:

en in combinatie met een volkswagen radio geen audio streaming, met ford audio werkt het perfect.
Hangt van je radio af maar bij de VW moet je 'm wel bewust toevoegen als premium of als bluetooth audio apparaat, anders werkt het inderdaad niet. Ligt niet aan Samsung maar aan VW in dit geval. M'n S6 koos overigens wel automatisch het juiste profiel bij VW, maar okay.
Het irriteerde mij ook in eerste instantie.

• Sietse13
theHoff schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:22:
[...]

Hangt van je radio af maar bij de VW moet je 'm wel bewust toevoegen als premium of als bluetooth audio apparaat, anders werkt het inderdaad niet. Ligt niet aan Samsung maar aan VW in dit geval. M'n S6 koos overigens wel automatisch het juiste profiel bij VW, maar okay.
Het irriteerde mij ook in eerste instantie.
Mijn s5 had precies hetzelfde met de volkswagen audio en met de lenovo totaal geen problemen, ik vermoed dan toch dat het een samsung probleem is, of een verborgen instelling die ik over het hoofd zie.......... 8)7

• theHoff
  • Niet online
Sietse13 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:00:
[...]

Mijn s5 had precies hetzelfde met de volkswagen audio en met de lenovo totaal geen problemen, ik vermoed dan toch dat het een samsung probleem is, of een verborgen instelling die ik over het hoofd zie.......... 8)7
Als je het niet bewust in je phone instellingen in je VW hebt gekozen, dan doet hij 't niet.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:25

tozzke

aka tozzert

Morpheus2003 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:48:
[...]

een wazige cameralens of wazige foto's? is nogal een groot verschil namelijk :D

• Sietse13
theHoff schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:11:
[...]

Als je het niet bewust in je phone instellingen in je VW hebt gekozen, dan doet hij 't niet.
Als ik in de instellingen van de radio kijk zie ik twee icoontjes, 1 van telefoon en 1 van muziek, die staan aan, voor de rest heb ik geen extra instellingen op de radio.
Als ik op m'n telefoon kijk heb ik 3 schuifjes waarvan muziek uit staat, als ik die aanzet vliegt hij meteen weer uit. 7(8)7

• sjaool

sjaool

jabberwock schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:46:
[...]

Dan moet je toch omkijken naar een andere lader voor in de auto. Ik heb een simpele lader met meerdere USB-uitgangen en sigarettenaanstekeraansluitingen van Dunlop bij de Action vandaan en die houdt mijn S8 Plus netjes opgeladen. Wanneer je een draadloze autolader gebruikt dan vrees ik dat er wel een kans is dat je S8 langzaam alsnog leeggetrokken wordt omdat het rendement van die laders veel lager is.

Alien_Inside schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:42:

Hoe hier mee om te gaan?

Kijk eens of het helpt om in de ontwikkelaarsopties ---> USB-configuratie "Audiobron" te selecteren.

[ Voor 19% gewijzigd door Peatsmoke op 18-07-2017 20:07 ]

• Alien_Inside
  • Laatst online: 24-10 15:20

Alien_Inside

-geen-

Peatsmoke schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:05:
[...]

Kijk eens of het helpt om in de ontwikkelaarsopties ---> USB-configuratie "Audiobron" te selecteren.
Het wordt weird...
Heb je suggestie ingesteld.

Nu kan ik wél opladen als ik de oplaadstekker in het stopcontact doe (dus met de USB-C kabel reeds in het toestel).
Als ik wil opladen als de lader reeds in het stopcontact zit, en ik de USB-C kabel in mijn toestel doe, wil hij niet laden. Hij reageert alleen op contact van de andere kant dan de USB-C ingang. (kortom alleen als de USB-C al in het toestel zit en er lader in het stopcontact gedaan wordt).

Hetzelfde geldt voor de computer: Ik krijg nu wel verbinding als ik de USB kabel in de computer doe, terwijl de USB-C kabel reeds in het toestel zit.
Er blijven dan wel de meldingen komen: "usb verbonden" vervolgd door "usb verbroken" en een repeterend patroon.

Toch, dit lijkt me niet normaal. Ben gewend dat ik het toestel ten alle tijde aan de USB connector kan doen waarna het opladen begint. De foutmeldingen bij de PC aansluiting wordt ik ook niet gerust op.

Ingewikkeld... hij werkt dus wel met een omweg maar is het voldoende defect om terug te sturen vraag ik me af. Heb er geen goed gevoel bij... als het nu al niet adequaat werkt weet ik niet of dit in de toekomst nog slechter wordt.

\edit

Of is het normaal met USB-C dat je alleen kan opladen wanneer je de stekker in het stopcontact doet NADAT de USB-C al in het toestel zit?

[ Voor 5% gewijzigd door Alien_Inside op 18-07-2017 21:09 ]

-geen-

Pagina: 1 ... 47 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support