• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10 15:22

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik heb af en toe last van een rij verticale pixels die groen zijn....
Trekt heel langzaam weg, of scherm uit een weer aan en het is weg.

Iemand anders hier ook last van?
Het is niet constant, dus om hem op te sturen naar Samsung durf ik nog niet aan.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:18

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

henklbr schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:04:
[...]

Kun je hier een foto van maken?

@WhateverSuitsU : jij had dit toch ook? Kun je hier een foto van maken?

Het is wel erg makkelijk om te zeggen dat je een "kale plek" krijgt op je S8/S8+, maar voor andere gebruikers misschien ook makkelijk om te laten zien "hoe" dat er uit ziet en waar (toch?)... ;)
Ik zie het alleen als ik bijvoorbeeld in de badkamer sta met een goede spot er op. Verder valt het me nooit op en een foto laat het niet zien (heb ook geen goede camera los). Dus kan niet aan je vraag voldoen :). Ik stoor me er overigens niet aan.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-11 12:26
Nee, je krijgt het er vrijwel niet op anders had ik ook wel gepost. Het valt alleen op bij bepaald licht in een bepaalde hoek ja. Maar het blijft wel vreemd. Zo lang het hierbij blijft vind ik het ook prima alleen zie je wel (moet je wederom op letten) als je in een donkere omgeving dat de verlichting daar meer lekt dan in de andere hoek. Dus er mist wel een deel van de coating...

• MarcoMVE
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 20:44
Iemand ook dat bij bv een lcd test dat het scherm vooral op wit niet helemaal perfect gelijkmatig is. De linker kant is bij mij wat lichter dan rechts. Niet veel.
Dacht vandaag toch maar omruilen. Maar beide demo.modellen in de winkel zag ik dit ook. De een onder feller dan boven de andere links feller dan rechts.

• W84
Haha er toch nog steeds mee bezig? 8)7 De mijne is egaal, zie niks geks. Zo wit en fel en gelijkmatig als een wit A4'tje. Misschien heb ik dan geluk..? Geen idee! :p

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Iemand getwijfeld tussen de Htc u11 en s8/s8+? WIl of een s8+ of een htc u11. Mijn htc m8 had wat irritante lag tijdens het typen en de s8 heeft een erg mooi scherm vanwege de zwartwaarden met amoled. Toch twijfel ik nog steeds. vind de htc u11 ook wel gaaf. zelfde voor de s8

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
r0p schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:26:
Iemand getwijfeld tussen de Htc u11 en s8/s8+? WIl of een s8+ of een htc u11. Mijn htc m8 had wat irritante lag tijdens het typen en de s8 heeft een erg mooi scherm vanwege de zwartwaarden met amoled. Toch twijfel ik nog steeds. vind de htc u11 ook wel gaaf. zelfde voor de s8
Erica Griffin reviewd, vergelijkt en test heel veel smartphones. Waaronder ook de HTCu11 en de S8. Misschien helpt het.

https://www.youtube.com/user/TheAngelofmusic1989

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-10 00:18
Heeft iemand hier nog last van een slowdown sinds 1e installatie? Ik kom van stock android devices af en twijfel of ik aan de s8+ ga beginnen wegens bloatware en slowdown over tijd.

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59

jabberwock

XBL:Jabberwocks

roccothehelper schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:44:
Heeft iemand hier nog last van een slowdown sinds 1e installatie? Ik kom van stock android devices af en twijfel of ik aan de s8+ ga beginnen wegens bloatware en slowdown over tijd.
Nope.. ruim 130 apps geïnstalleerd. Gebruik hem echt veel. 1x per week reboot als ik er aan denk. Nog steeds razendsnel. Ook geen package disabler oid.
De zogenaamd aanwezige bloatware gebruik ik niet.

• dark0990
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-11 14:59
(jarig!)
RoelsRules schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:54:
Kunnen mensen met een s8(+) duos (dus dual sim) mij vertellen hoe die bevalt? Ik zoek een toestel met dual sim om op beide nrs bereikbaar te zijn. Data hoeft maar op 1 binnen te komen (mag beide) maar ik wil wel op beide gebeld kunnen worden. Is dat mogelijk? En zie je dat dan of? Begreep dat je bij het bellen kan kiezen welke sim je ervoor wilt gebruiken.
En als laatste vraag, hoe is de accu duur bij een duos?
Ik heb een s8 Duos en moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Je kan heel eenvoudig bellen met beide sims en gebeld worden. Je kan op het toetsenblok inderdaad kiezen met welke sim je wilt bellen, je kan ook verschillende ringtones kiezen voor een sim kaart zodat je weet welk nummer er wordt gebeld.

Qua accu is hij denk ik wel iets minder dan de normale s8. ik heb aan het einde van de dag zo'n 25% over. Voor mij is dat totaal niet erg maar als je lang met je accu wilt doen is misschien de grote variant een iets betere optie omdat die een grotere accu heeft.

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik ben ontevreden over de batterij. 3u SOT, van lader af om 05.30 en 22.30 aan de lader: slechts 10% over, en dan heb ik er echt weinig bijzonders mee gedaan.

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Batsu schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:41:
Ik ben ontevreden over de batterij. 3u SOT, van lader af om 05.30 en 22.30 aan de lader: slechts 10% over, en dan heb ik er echt weinig bijzonders mee gedaan.
Dan moet je wat onderzoek doen.....

• Batsu
CoolHead621 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:57:
[...]

Dan moet je wat onderzoek doen.....
Ja dat heb ik al bekeken, het is vooral de standby die niet goed is. Ik heb enkele piekmomenten van gebruik en daarin is de afname gelijk aan als ik er niets mee doe.
Batsu schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:41:
Dit is wel heel erg weinig info...

Welk toestel heb je: S8 of S8+, is je toestel "ge-root", heb je apps "ge-disabled", BT en/of WiFi continu aan, is je netwerkdekking goed etc...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 09:41
Ik krijg opeens geen meldingen meer op me AOD display. Meer mensen daar last van. Zowel WhatsApp als Messenger

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dubrillion schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:25:
Ik krijg opeens geen meldingen meer op me AOD display. Meer mensen daar last van. Zowel WhatsApp als Messenger
Jup, had ik ook, toestel even herstarten en het werkt weer.

• Garret1410
  • Laatst online: 07-11 09:22
MarcoMVE schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:25:
Iemand ook dat bij bv een lcd test dat het scherm vooral op wit niet helemaal perfect gelijkmatig is. De linker kant is bij mij wat lichter dan rechts. Niet veel.
Dacht vandaag toch maar omruilen. Maar beide demo.modellen in de winkel zag ik dit ook. De een onder feller dan boven de andere links feller dan rechts.
Bij een echt LCD scherm is het vaak nog erger doordat de backlicht maar aan één kant zit.
roccothehelper schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:44:
Geen last dat het langzamer wordt maar verwacht geen telefoon die super smooth is helaas. Weet niet hoe een Pixel draait maar een iPhone loopt wat soepeler. Toch is de S8 snel en de hardware is geweldig.

In Apparaatonderhoud doe ik vaak een optimalisatie en af en toe een herstart. Zo blijft het goed draaien.

• Batsu
henklbr schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:57:
[...]

Dit is wel heel erg weinig info...

Welk toestel heb je: S8 of S8+, is je toestel "ge-root", heb je apps "ge-disabled", BT en/of WiFi continu aan, is je netwerkdekking goed etc...
S8, niet geroot, BT en Wifi continue aan, geen app disabeler. netwerkdekking is goed, mijn batterij curve vertoont feietlijk bijne een rechte lijn ,naar beneden, wat er op duidt zo lijkt mij dat het meer aan de standby ligt dan aan het gebruik.

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-10 00:18
Garret1410 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:27:
[...]

Bij een echt LCD scherm is het vaak nog erger doordat de backlicht maar aan één kant zit.

[...]

Geen last dat het langzamer wordt maar verwacht geen telefoon die super smooth is helaas. Weet niet hoe een Pixel draait maar een iPhone loopt wat soepeler. Toch is de S8 snel en de hardware is geweldig.

In Apparaatonderhoud doe ik vaak een optimalisatie en af en toe een herstart. Zo blijft het goed draaien.
Dan denk ik dat ik maar wacht op de pixel 2! Bij de meeste stock of near stock devices herstart ik de telefoon eigenlijk nooit. En nooit last van slowdowns. Vind daarom ook niet dat het nodig moet zijn. Verder is dat scherm wel heel erg mooi van de s8!

• jabberwock

jabberwock

Garret1410 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:27:
[...]

Dit herken ik helemaal niet. Of mijn idee van supersmooth is anders, of jouw de combinatie van apps/gebruik zal anders zijn, maar ik vind dit echt wel een soepele phone. De enige keer dat ik lag ervaar, en wat ik tot dusver op elke ander toestel ook heb gemerkt is als een app wordt geinstalleerd/bijgewerkt dan voelt het wat stroperiger aan, maar dan nog steeds niet overdreven traag ofzo.

Daarnaast vind ik het vergelijk met een iPhone een klassiek appel/ei verhaal. De animatie en het vloeiende gevoel van het OS is gewoon anders dan in Android. Is gewoon een bewuste design keuze. En de een zal dat prettiger vinden dan de ander.

• W84
En bovendien kun je nog wat doen aan de animaties. Uit of bijv. sneller maken.

Instellingen > info telefoon > softwaregegevens > 5x tikken op buildnummer

Instellingen > ontwikkelaarsopties:
-Vensteranimatie schalen
-Animatieschaal overgang
-Schaal van duur Animator

0.5 is aan te raden voor een super smooth en snelle ervaring. :)

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

jabberwock schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:44:
[...]

Dit herken ik helemaal niet. Of mijn idee van supersmooth is anders, of jouw de combinatie van apps/gebruik zal anders zijn, maar ik vind dit echt wel een soepele phone. De enige keer dat ik lag ervaar, en wat ik tot dusver op elke ander toestel ook heb gemerkt is als een app wordt geinstalleerd/bijgewerkt dan voelt het wat stroperiger aan, maar dan nog steeds niet overdreven traag ofzo.

Daarnaast vind ik het vergelijk met een iPhone een klassiek appel/ei verhaal. De animatie en het vloeiende gevoel van het OS is gewoon anders dan in Android. Is gewoon een bewuste design keuze. En de een zal dat prettiger vinden dan de ander.
Ik heb de iPhone 7 en Google Pixel beide gehad.
En de S8 is echt laggy vergeleken met die 2.

Wel beter dan vorige Galaxy's

• MarcoMVE
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 20:44
MarcoMVE schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:25:
Vandaag toch maar terug naar de winkel. Helaas geen zwarte meer op voorraad. Dus 3 dagen wachten of de zilveren.....ik en wachten....nu een zilveren. Hier zie ik wel wat maar te verwaarlozen met de vorig . Kortom tevreden. Manager zei dat elke scherm wel wat heeft maar dat het de meeste niet opvalt.

• TdoubleU
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-10 13:33
Batsu schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:32:
[...]

S8, niet geroot, BT en Wifi continue aan, geen app disabeler. netwerkdekking is goed, mijn batterij curve vertoont feietlijk bijne een rechte lijn ,naar beneden, wat er op duidt zo lijkt mij dat het meer aan de standby ligt dan aan het gebruik.
Hier herken ik mij wel in. Ik heb hem nu 4 dagen, en heb ook wel wat meer screen on time dan 3 uur, maar toch echt maximaal 4.5 terwijl ik verhalen hoor over 5 uur met 30% over. Het verbruik gaat ook in een redelijk rechte lijn naar beneden.

Voor de duidelijkheid:
Ik heb een S8, wifi en 4g staan altijd aan, overdag gebruik ik alleen 4g, thuis alleen wifi. Scherm staat op Full HD+ en ik heb geen batterij besparing aan staan.
Ik weet niet of een batterij moet "inlopen", voor mijn gevoel is het wel wat beter geworden sinds vrijdagavond/zaterdag, maar niet echt zoals ik het op veel fora zie staan. Ik game er overigens niet op, alleen browsen, youtube en "algemeen" gebruik (whatsapp, af en toe een foto, mail, social media etc.).

Ik wacht het nog eens even af, voor de rest ben ik wel zeer tevreden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:40
Zet de power saving eens aan en customize de background data usage zodat apps dat juist wel mogen. In gebruik merk je dan nauwelijks iets, maar het doet heel veel voor je SoT

• W84
CoolHead621 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:11:
[...]

Ik heb de iPhone 7 en Google Pixel beide gehad.
En de S8 is echt laggy vergeleken met die 2.

Wel beter dan vorige Galaxy's
Vanaf dag 1 geen enkele lag gehad, dus ik vraag mij dan ook af of er iets met je hardware is of een app/proces die dit veroorzaakt. Ik heb 'm dan sneller gemaakt en dat doe ik al sinds de S4, omdat het kan. Maar lag... nope!

@MarcoMVE Welkom bij de Arctic Silver club. Veel mooier dan zwart joh! :p

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Ik heb geen last van lag maar wel van frame drops, maar je merkt het pas als je het naast een andere smartphone houdt.

Zelfs als het naast mijn oude nexus 5 hou zie ik dat de S8 veel meer frame drops heeft.

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 08:51
ObiTewodros schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:49:
Ik heb geen last van lag maar wel van frame drops, maar je merkt het pas als je het naast een andere smartphone houdt.

Zelfs als het naast mijn oude nexus 5 hou zie ik dat de S8 veel meer frame drops heeft.
Beetje wazig, met wat voor app of game heb je framedrop loss?

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
TakeAway schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:20:
[...]

Beetje wazig, met wat voor app of game heb je framedrop loss?
Gewoon tijdens het navigeren door het OS. Bijvoorbeeld als ik naar boven scroll vanuit het hoofdscherm om het appscherm te openen. Bij de animatie zie ik vaak frame drops.

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 08:51
Dus door de scroll animatie? Probeer dit eens:
W84 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:10:
En bovendien kun je nog wat doen aan de animaties. Uit of bijv. sneller maken.

Instellingen > info telefoon > softwaregegevens > 5x tikken op buildnummer

Instellingen > ontwikkelaarsopties:
-Vensteranimatie schalen
-Animatieschaal overgang
-Schaal van duur Animator

0.5 is aan te raden voor een super smooth en snelle ervaring. :)
We hebben hier ook i7+ en die doet er echt niet voor de 8s onder.

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
ObiTewodros schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:42:
[...]

Gewoon tijdens het navigeren door het OS. Bijvoorbeeld als ik naar boven scroll vanuit het hoofdscherm om het appscherm te openen. Bij de animatie zie ik vaak frame drops.
Dat heb ik ook gehad bij mij lag het eraan dat ik de animatie snelheid op 0.5 had staan nadat ik deze weer op 1 had gezet is dit voor 75% verbetert ( de overige 2 staan gewoon op 0.5)

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Leer altijd wel iets nieuws in zijn video's (Sakitech); dit keer over beveiliging:

YouTube: 5 Tips & Tricks for Samsung Galaxy S8 (Security)

optie verzenden locatie voordat toestel leeg is, vond ik heel interessant..
maar ook de vele opties om een toestel terug te vinden.. handig..

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:11
Ik heb helemaal geen last van drops. Ervaren jullie dit aleen in de launcher?
Ik gebruik zelf Nova launcher.

• TdoubleU
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-10 13:33
@avec_style als er een framedrop is, is dat inderdaad in de launcher bij mijn S8. Mij stoort het niet overigens, het komt zo weinig voor.

• DutchLegendX
  • Laatst online: 07-11 10:01
Tweakers,

Vorige week maandag aangemeld voor de Gear VR promotie code en kan eigenlijk niet wachten om hem binnen te krijgen.
Nu is het echter dat ik twee weken moest wachten, maar sommige mensen al een reactie hierop?
Ben benieuwd..

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds vandaag eindelijk ook de S8 plus hier! Valt me op dat die irisscan echt snel en goed werkt zeg. Liep toevallig net buiten met mijn zeer donkere Ray-Ban Polarized en nog unlocked ie hem binnen enkele ms.

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Gistere de S8 gekocht. Ik kom van de S7 edge. Vond de edge al mooi, maar de S8 is een plaatje. Wat mooi. Ik vind de S8 niet veel sneller dan de 7edge. Merken jullie dat ook? En ik vind de speakers niet hard klinken. Hebben jullie er ook last van?

• jabberwock

jabberwock

DutchLegendX schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:35:
Tweakers,

Vorige week maandag aangemeld voor de Gear VR promotie code en kan eigenlijk niet wachten om hem binnen te krijgen.
Nu is het echter dat ik twee weken moest wachten, maar sommige mensen al een reactie hierop?
Ben benieuwd..
Ik heb meteen op de eerste dag van die promo me aangemeld, maar alleen nog maar een bericht dat het in behandeling is genomen. De status pagina geeft ook alleen nog maar aan dat ze mijn inschrijving hebben ontvangen.

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-11 18:43
na de laatse update blijven de 1tjes op de icoontjes staan als ik appjes heb gelezen. bij mail, en sms en marktplaats. hebben jullie hier ook last van?

• W84
L1800 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:36:
na de laatse update blijven de 1tjes op de icoontjes staan als ik appjes heb gelezen. bij mail, en sms en marktplaats. hebben jullie hier ook last van?
Houdt je app icoontje vast en kies voor "badge wissen". Opgelost? :)

• Tanakiam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07-2017
ATTENTIE!!!!! samsung s8/s8+ Bij belsimpel.nl los gekocht of bij abbonnement.

Let op! De VR-Pack promotie geld niet voor Belsimpel klanten.

De reden hiervoor is omdat het oosteuropese of ándere EU toestellen zijn.Niet langs de ofciciele kanalen???
Hierdoor kan Samsung de kwaliteit niet garanderen. En pis je dus letterlijk naast de pot.

Bij belsimpel attendeert men de klant er niet op.
Samsung is ook niet duidelijk.

Maar de klant is nl de dupe omdat de een verlies leid en de andere (belsimpel een betere inkoopkanaal heeft.

Ik wil dit graag met jullie delen want de eindgebruiker is nigmaals de dupe.
Geen recht op promotie en hoogstwaarschijnlijk

Kan je garantie zomaar komen te vervallen omdat hij van belsimpel.nl

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-11 11:25
Tanakiam schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:58:
ATTENTIE!!!!! samsung s8/s8+ Bij belsimpel.nl los gekocht of bij abbonnement.

Let op! De VR-Pack promotie geld niet voor Belsimpel klanten.

De reden hiervoor is omdat het oosteuropese of ándere EU toestellen zijn.Niet langs de ofciciele kanalen???
Hierdoor kan Samsung de kwaliteit niet garanderen. En pis je dus letterlijk naast de pot.

Bij belsimpel attendeert men de klant er niet op.
Samsung is ook niet duidelijk.

Maar de klant is nl de dupe omdat de een verlies leid en de andere (belsimpel een betere inkoopkanaal heeft.

Ik wil dit graag met jullie delen want de eindgebruiker is nigmaals de dupe.
Geen recht op promotie en hoogstwaarschijnlijk

Kan je garantie zomaar komen te vervallen omdat hij van belsimpel.nl
Het is een kwestie van opletten op de website etc gezien promotie direct gemeld wordt en anders eventueel via de promoties pagina op de Samsung website ook makkelijk te achterhalen.

Maar Samsung heeft gewoon Europese garantie dus toestel kan gewoon rechtstreeks opgestuurd worden naar Samsung (Dynafix).

Dus niks aan de hand ;)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:02

sjaool

Every life should have 9 cats

L1800 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:36:
Ja. Het duurt bij mij een poosje voordat de iconen ververst worden. Lastig maar niet onoverkomelijk.

"When you grow up your heart dies"

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:25

tozzke

aka tozzert

Zijn er hier meer mensen die geofence gebruiken @ hun S8?
Ik gebruik Tasker icm AutoLocation en hier ondervind ik wat problemen mee (op m'n vorige toestel (Sony Xperia Z2) werkte dit perfect).
Over het algemeen gaat het betreden van een ingestelde geofence goed maar bij het verlaten gaat het 9/10 keer fout, hij blijft dan hangen in die geofence. :(
Ga ik (als ik lang en breed buiten m'n thuis-geofence ben) naar AutoLocation en kijk bij 'Manage Geofences', zie ik daar dat ik nog in m'n thuis-geofence zit terwijl het bolletje op de map (mijn daadwerkelijke locatie) toch echt buiten de geofence is. Dit verandert pas op het moment dat ik opnieuw op 'Accept Geofence' doe.

Dit zelfde ervaar ik als ik hier Tasker zelf voor gebruik :/

Het gekke is dus dat het betreden vrijwel altijd goed gaat maar het verlaten dus problemen geeft :|

Dit maakt het dus vrij lastig om mijn domotica goed te regelen

edit:

Zowel Tasker als AutoLocation staan in de lijst 'niet-gecontroleerde apps' @ batterij en uit @ 'Batterijverbruik optimaliseren'

[ Voor 8% gewijzigd door tozzke op 06-07-2017 17:02 ]

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij mijn S7 edge kon ik het AOD instellen om 's nachts tussen bepaalde tijden (bv. 2.00 - 6.00 uur) de nightclock op de rand weer te geven. Nu kan ik deze wel kiezen bij de AOD instellingen maar kan er geen schedule meer voor maken. Het is nu OF het normale AOD OF de nightclock op de edge. Dat is wel erg jammer zeg. Hopelijk gaan ze dat er weer inbouwen.

• jabberwock

jabberwock

tozzke schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:39:
Zijn er hier meer mensen die geofence gebruiken @ hun S8?
Ik gebruik Tasker icm AutoLocation en hier ondervind ik wat problemen mee (op m'n vorige toestel (Sony Xperia Z2) werkte dit perfect).
Over het algemeen gaat het betreden van een ingestelde geofence goed maar bij het verlaten gaat het 9/10 keer fout, hij blijft dan hangen in die geofence. :(
Ga ik (als ik lang en breed buiten m'n thuis-geofence ben) naar AutoLocation en kijk bij 'Manage Geofences', zie ik daar dat ik nog in m'n thuis-geofence zit terwijl het bolletje op de map (mijn daadwerkelijke locatie) toch echt buiten de geofence is. Dit verandert pas op het moment dat ik opnieuw op 'Accept Geofence' doe.

Dit zelfde ervaar ik als ik hier Tasker zelf voor gebruik :/

Het gekke is dus dat het betreden vrijwel altijd goed gaat maar het verlaten dus problemen geeft :|

Dit maakt het dus vrij lastig om mijn domotica goed te regelen
Ik had dat ook. Heb je zowel tasker als autolocation uitgezonderd van de doze functie? Anders worden ze in slaapstand gezet en werkt het niet meer. Ik heb nu heel af en toe dat het niet werkt. Maar dat is misschien 1x per maand.

Het was op mijn note 4 veel stabieler dat wel. Sinds de S7 edge en nu de S8+ vind ik de betrouwbaarheid van Tasker + plugins wat minder.

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
Ok... helaas sta ik op het punt een hard reset uit te gaan voeren... Hebben jullie nog tips? Ik bedoel; alles staat in principe in je Google account, foto's, contacten, berichten enz..

Maar;
Het is denk ik niet mogelijk (net zoals bij Apple) om een 1 op 1 kopie te maken? Zodat je mappenstructuur (bijvoorbeeld) van je apps weer helemaal terug staat.

Voor ik weer impulsief het toestel terug naar fabrieksinstellingen zet, ben ik erg benieuwd of men nog aandachtspunten heeft.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb mijn toestel nu een dag of 6, ik ben nog niet heel kapot van de batterijduur. Gisteren zat ik rond 7 uur 's avonds al op de 20%, terwijl ik hem niet vreselijk intensief heb gebruikt. Oke een paar keer Pokemon Go (ja ik weet dat die een batterijslurper is). Wordt dit nog beter na een tijdje?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

CAP-Team schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:47:
Ik heb mijn toestel nu een dag of 6, ik ben nog niet heel kapot van de batterijduur. Gisteren zat ik rond 7 uur 's avonds al op de 20%, terwijl ik hem niet vreselijk intensief heb gebruikt. Oke een paar keer Pokemon Go (ja ik weet dat die een batterijslurper is). Wordt dit nog beter na een tijdje?
Bij mij is het zeker beter geworden na een tijdje,
In het begin is het vooral indexeren e.d.

• Garret1410
CAP-Team schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:47:
Het is wat je verwacht en hoe je het toestel gebruikt.
Daarom kan er niets zinnigs gezegd worden over accuduur.

Bijvoorbeeld:
Standby op nachtkastje met wifi is heel goed.
Standby overdag 4g en roaming is niet best.

Veel filmpjes kijken thuis. Accuduur is top.
Bij mooi weer buiten, max schermhelderheid, 4g en web browsen is funest.

Goed signaal betekent goede accuduur en slecht ontvangst natuurlijk mindere accuduur.

Dus het is maar net wat je ermee doet. Ook wat je verwacht van 3000mAh. De S8 is geen accu kampioen en wat dat betreft kun je beter de plus versie nemen.

Ander punt zijn de apps die je gebruikt. Kan zijn dat er apps zijn die meer energie gebruiken omdat ze continu op de achtergrond bezig zijn

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik was gistermiddag wel grotendeels WIFI-loos dus aangewezen op 4G dus dat zou wel kunnen idd.
In ieder geval houd ik in de gaten of het beter wordt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:25

tozzke

aka tozzert

jabberwock schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 00:03:
[...]

Ik had dat ook. Heb je zowel tasker als autolocation uitgezonderd van de doze functie? Anders worden ze in slaapstand gezet en werkt het niet meer. Ik heb nu heel af en toe dat het niet werkt. Maar dat is misschien 1x per maand.

Het was op mijn note 4 veel stabieler dat wel. Sinds de S7 edge en nu de S8+ vind ik de betrouwbaarheid van Tasker + plugins wat minder.
idd vergeten te vermelden, ze staan inderdaad in de lijst van 'niet-gecontroleerde apps' en uit bij 'Batterijverbruik optimaliseren'

[ Voor 3% gewijzigd door tozzke op 06-07-2017 17:02 ]

• Fayle4
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-11-2020
Sinds een paar weken hebben ik en mijn vriendin ook een Samsung S8 gekocht.
Over het algemeen een prachtig toestel!
Het enige wat me opvalt is dat bij sommige apps zoals instagram of clash royal de tekst aan de zijkanten er niet helemaal op staat... Zo staat er op het einde van een match bv 'edstrijd gewonne' waar de w en de n dus verdwijnt in de edge van het scherm. Bij instagram juist hetzelfde, als er tekst op staat natuurlijk.
Echter bij chrome bv heb ik dit niet.. alle apps en de toestellen zijn volledig up to date.

Iemand die hier ervaringen mee heeft? Is erg vervelend..

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:34
Fayle4 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:10:
Sinds een paar weken hebben ik en mijn vriendin ook een Samsung S8 gekocht.
Over het algemeen een prachtig toestel!
Het enige wat me opvalt is dat bij sommige apps zoals instagram of clash royal de tekst aan de zijkanten er niet helemaal op staat... Zo staat er op het einde van een match bv 'edstrijd gewonne' waar de w en de n dus verdwijnt in de edge van het scherm. Bij instagram juist hetzelfde, als er tekst op staat natuurlijk.
Echter bij chrome bv heb ik dit niet.. alle apps en de toestellen zijn volledig up to date.

Iemand die hier ervaringen mee heeft? Is erg vervelend..
Volgens mij kun je eens wat spelen met apps die op volledig scherm worden weergegeven:

instellingen>display>apps op volledig scherm

Dit hielp bij mij wel..

• Batsu
Garret1410 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:28:
[...]

Het is wat je verwacht en hoe je het toestel gebruikt.
Daarom kan er niets zinnigs gezegd worden over accuduur.

Bijvoorbeeld:
Standby op nachtkastje met wifi is heel goed.
Standby overdag 4g en roaming is niet best.

Veel filmpjes kijken thuis. Accuduur is top.
Bij mooi weer buiten, max schermhelderheid, 4g en web browsen is funest.

Goed signaal betekent goede accuduur en slecht ontvangst natuurlijk mindere accuduur.

Dus het is maar net wat je ermee doet. Ook wat je verwacht van 3000mAh. De S8 is geen accu kampioen en wat dat betreft kun je beter de plus versie nemen.

Ander punt zijn de apps die je gebruikt. Kan zijn dat er apps zijn die meer energie gebruiken omdat ze continu op de achtergrond bezig zijn
Kijk dat is wel interessant en mogelijk een verklaring voor mijn mindere accuduur (al had ik bij mijn vorige telefoon daar minder last van). Ik werk in Belgie maar heb wel meestal WIFI van het bedrijf.

• brekson
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10-2023
Heb nu ook een 2 weken de S8+ en al veel opgestoken hier op't forum
Wat me opvalt is dat soms ongevraagd wifi terug wordt ingeschakeld ??
Zoals vanmorgen. Ik had gisterenavond alle verbindingen uitgezet, en vanmorgen kreeg ik plots berichten binnen via whatsapp
Is die via een wake-up functie of zoiets ?

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-11 19:38
Ik heb sinds de release ook de S8 in mijn bezit en heb gemengde gevoelens over de aankoop. Ik kom van de OP3 en was eigenlijk heel erg tevreden met de overstap in eerste instantie. Kwaliteit van wifi een stuk beter, de gps werkt eindelijk goed, de camera is fantastisch en belkwaliteit ook super. Maar ik ervaar een aantal erg vervelende dingen met de S8:

- De helft van mijn apps crasht altijd eerst met de melding of ik ze opnieuw wil opstarten waarna ze opeens wel goed werken.
- Regelmatig enige lag in het algemeen gebruik en in apps.
- De batterij gaat een stuk minder lang mee dan de OP3. Zeker in standby stand. En dan maak ik nog niet eens gebruik van de hoge resolutie stand van de telefoon.
- Touchwiz is niet de meest snelle schil en raak nog regelmatig verdwaalt in de opties.

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-11 22:44
Ricktachtig schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:00:
Ik heb sinds de release ook de S8 in mijn bezit en heb gemengde gevoelens over de aankoop. Ik kom van de OP3 en was eigenlijk heel erg tevreden met de overstap in eerste instantie. Kwaliteit van wifi een stuk beter, de gps werkt eindelijk goed, de camera is fantastisch en belkwaliteit ook super. Maar ik ervaar een aantal erg vervelende dingen met de S8:

- De helft van mijn apps crasht altijd eerst met de melding of ik ze opnieuw wil opstarten waarna ze opeens wel goed werken.
- De batterij gaat een stuk minder lang mee dan de OP3. Zeker in standby stand. En dan maak ik nog niet eens gebruik van de hoge resolutie stand van de telefoon.
- Touchwiz is niet de meest snelle schil en raak nog regelmatig verdwaalt in de opties.
Zelf kom ik ook van een OP3 af en in het begin was het wel echt erg wennen, heeft me een paar dagen gekost. Maar nu kan ik zeggen dat ik echt heel erg tevreden ben. Normaal was ik altijd stock Android maar de TouchWiz skin op de S8 vind ik persoonlijk nog net iets mooier ogen. De features en opties zijn ook enorm, even een screenshotje maken van een lapje tekst: edge panel > rectangle. En zo zijn er nog een boel functies. Qua scherm ook, het is echt een wereld van verschil.

Tuurlijk zijn er ook wat nadeeltjes bijvoorbeeld de TouchWiz skin die niet altijd even snel is, klopt. Batterij heb ik zelf geen last van en de lags in apps heb ik ook nog niet echt kunnen ervaren. App crashes ook totaal geen problemen mee.

Ik denk dat ik zelf na een half jaartje ofzo eens de Batman(voorheen Superman) ROM ga proberen, dit zou nog een stuk vloeiender zijn dan stock.

Buiten het feit dat ik weer draadloos kan laden mis ik Dash Charge toch ook wel een beetje.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:03
Ik heb weer een aantal posts verplaatst naar: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic.

• Garret1410

App crashes lijkt me niet normaal en misschien ook de verklaring voor de minder goede accuduur.
Misschien aan een reset denken of apps deïnstalleren en weer opnieuw installeren.

Ik heb zelden een app crash gehad, tenminste niet meer of minder dan bij andere toestellen.
Standby zou je ongeveer 0.5% per uur moeten verliezen en hooguit 1% per uur. Als dit meer is zou je moeten kijken waar dit vandaan komt.

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 21:34
NL alert niet ontvangen laatst op de s8+. Volgens de website moet dit automatisch ingesteld zijn. Kan de handmatige instelling hiervoor niet vinden in instellingen.

• _Nick__
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:24:
NL alert niet ontvangen laatst op de s8+. Volgens de website moet dit automatisch ingesteld zijn. Kan de handmatige instelling hiervoor niet vinden in instellingen.
Stond bij mij wel standaard ingesteld..

Geen melding omdat test-meldingen wel standaard uit staan..

Te vinden onder "Instellingen Noodwaarschuwing" onder "Instellingen" bij "Berichten"..

• SolarOrbiter
_Nick__ schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:35:
[...]

Stond bij mij wel standaard ingesteld..

Geen melding omdat test-meldingen wel standaard uit staan..

Te vinden onder "Instellingen Noodwaarschuwing" onder "Instellingen" bij "Berichten"..
Als ik instellingen open, zie ik geen berichten kopje...
Edit
Heb ook gekeken bij de berichten app. Ik gebruik die van Google als standaard app. Maar kan in de instellingen niets vinden, ook niet bij de Samsung berichten app.

[ Voor 18% gewijzigd door SolarOrbiter op 07-07-2017 20:52 ]

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:38

Felyrion

goodgoan!

Ik heb inmiddels ook een tijdje de S8 en herken me totaal niet in je ervaring. Ik kom van de HTC M8 overigens.

- App crashes heb ik totaal niet, misschien dat ik wat minder experimenteel ben met mijn app gebruik? :P Of er is iets anders aan de hand met je toestel. Hoor dit ook nergens bij anderen met een S8. Ik heb op het moment zo'n 90 apps geïnstalleerd staan.

- Lag heb ik heel soms, met name net na het "wakker worden" van het toestel. Dit is meestal met een seconde of wat verdwenen.

- Batterijduur: tsja, is altijd lastig vergelijken. Ligt enorm aan wat je doet. Ik zit bijna altijd op wifi (behalve tijdens auto ritten) en haal met veel gemak het einde van de dag. Meestal heb ik meer dan 50% over als ik ga slapen.
Ik maak vooral gebruik van zakelijke apps als mail, communciatie (bellen/telegram/WA/Skype/Skype4business) en natuurlijk de dagelijkse dosis nieuws en onzin apps als 9gag. Beetje browsen nog.
Geen video en podcasts etc. en brightness heb ik meestal ook relatief laag.
Als ik op dit moment kijk haal ik volgens mijn telefoon ongeveer 30 uur deze cycle.
Ik gebruik wel de volledige resolutie, merk met PDF's toch wel iets verschil, hoe weinig ook O+

- Touchwiz is voor mij ook behoorlijk wennen na HTC, maar ben wel blij met de opties die het geeft. Ik ben wel vaak aan het zoeken naar de juiste plek voor de opties merk ik. Ook heb ik veel opties lange tijd over het hoofd gezien doordat ze zo weggestop zaten.

En @ hierboven:
Ik kreeg de alert binnen op Tele2, schrok me het apezuur, zat net rustig het nieuws te lezen op de plee :+
Niks voor hoeven instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Felyrion op 08-07-2017 00:56 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
SolarOrbiter schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:41:
[...]

Edit
Heb ook gekeken bij de berichten app. Ik gebruik die van Google als standaard app. Maar kan in de instellingen niets vinden, ook niet bij de Samsung berichten app.
http://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp/samsung/
SolarOrbiter schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:41:
[...]

Edit
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/ogOlwZ.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/6xbQ7F.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/mj90Lx.png

Vraag me echt af waar waar jij gekeken hebt...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• SolarOrbiter
henklbr schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:40:
[...]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Vraag me echt af waar waar jij gekeken hebt...
Dit is wat ik heb:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2ldxdmu.png

• sjaool

sjaool

Heb je wel een Nederlands toestel en geen grijze import?

• SolarOrbiter
Ik heb een dual sim versie.. Europese versie. Via www.dual-sim.nl aangeschaft.

• sjaool

sjaool

SolarOrbiter schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:02:
Ik heb een dual sim versie.. Europese versie. Via www.dual-sim.nl aangeschaft.
Okay, maar geen PHN zeker. Het zou kunnen dat daar het verschil zit?

• SolarOrbiter
Dit heb ik als software versie :

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/4kkb43.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door SolarOrbiter op 08-07-2017 13:21 ]

• sjaool

sjaool

Ik heb een bril maar die helpt hier zelfs niet. :+

• SolarOrbiter
Had ik ook :-) , een minuut later grotere versie geupload. Nu is het voor mij wel te lezen, zonder bril :-D
Jouw toestel heeft CSC AFR -> Kenya

Het allerbeste is om je toestel te flashen met PHN-firmware (laatste versie kun je hier vinden in het topic); laat je SIM-kaart tijdens het flashen IN je toestel, en flash met CSC_OXM

Je toestel zal gereset worden. Als het goed is, zal er bij "software serviceprovider" PHN/PHN/AFR komen te staan (nu staat er AFR/PHN/AFR)

De laatste AFR blijft ten alle tijden staan, want dat is je "product-code" van je toestel...

Dual-SIM toestellen zijn nu overigens ook gewoon in NL beschikbaar (PHN/PHN/PHN)... ;)

• sjaool

sjaool

SolarOrbiter schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:34:
Had ik ook :-) , een minuut later grotere versie geupload. Nu is het voor mij wel te lezen, zonder bril :-D
Zoals henklbr al zegt heeft jouw toestel CSC AFR. Zijn aanwijzingen opvolgen en je probleem zou opgelost moeten zijn.

• jabberwock

jabberwock

SolarOrbiter schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:24:
Ik heb tijdens de landelijke test ook niets ontvangen. Heb ik nog nooit gehad ook met die testen. Ook niet op andere toestellen die wel degelijk goed stonden ingesteld.

Maar de week ervoor heb ik wel een alert gekregen ivm een grote brand en dat we de ramen en deuren moesten sluiten.
jabberwock schreef op zondag 9 juli 2017 @ 08:42:
[...]

Ik heb tijdens de landelijke test ook niets ontvangen. Heb ik nog nooit gehad ook met die testen. Ook niet op andere toestellen die wel degelijk goed stonden ingesteld.

Maar de week ervoor heb ik wel een alert gekregen ivm een grote brand en dat we de ramen en deuren moesten sluiten.
Staat "Testberichten voor Noodwaarschuwingen" op AAN bij je? Deze staat standaard op UIT namelijk... ;)

Na de overweldigende reacties op dit topic toch weer de keuze laten vallen op de S8, waarvoor de bestelling inmiddels de deur uit is. Op de website van Vodafone staat echter dat het toestel voorzien is van een Snapdragon 835 processor ipv een Exynos 8895.

Is dit nu een fout op de website van VF of zijn de toestellen van VF oorspronkelijk bedoeld voor de VS en kloppen de specs?

• W84
Exynos it is. Staat al verkeerd sinds het begin.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:23
Misschien een domme vraag, maar ik ga hem toch even stellen voor de zekerheid. Is de telefoon bestand tegen zee- en chloorwater?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• sjaool

sjaool

TheRicolaa10 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:06:
Misschien een domme vraag, maar ik ga hem toch even stellen voor de zekerheid. Is de telefoon bestand tegen zee- en chloorwater?
Nee, de telefoon is bestand tegen water. Andere vloeistoffen is een heel ander verhaal. Lees anders dit artikel eens door. ;)

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:23
sjaool schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:27:
[...]

Nee, de telefoon is bestand tegen water. Andere vloeistoffen is een heel ander verhaal. Lees anders dit artikel eens door. ;)
Thanks! Ga morgen op vakantie, dus even checken voordat ik met m'n telefoon een bommetje doe ;)

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Garret1410
TheRicolaa10 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:06:
Officieel niet maar de hoeveelheid chloor in zwembad water is niet zo hoog (0.5-2.5ppm) dat het de waterdichtheid aan zal tasten want dan zou leidingwater in bepaalde landen ook deze schade moeten geven. Ook kan ik me niet voorstellen dat een enkele keer in zwembadwater het metaal meteen zal aantasten.Tenminste dit is mijn bescheiden mening.

Zeep water of heet water is schadelijker vanwege de afgenomen waterspanning waardoor water makkelijker binnenkomt.

Anderzijds lijkt me zoutwater niet geschikt omdat het de metalen in de connectoren aan kan tasten.
Maar als je hem meteen afspoelt zal het ook wel meevallen.

Maar op eigen risico.

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 09-07-2017 14:43 ]

Verwijderd

Gisteren m'n S8 met spotify gebruikt als muziekspeler in auto. Via aux verbonden en opladen met usb via de sigarettenoplader. Nu is het zo dat er een constante ruis te horen was, totdat ik de oplader verwijderde. Oplader insteken en de ruis was terug. Verwijderen, weer weg. Etc.

Meer mensen met dit probleem? Of zou het een hardware defect zijn?

• jabberwock

jabberwock

Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:32:
Gisteren m'n S8 met spotify gebruikt als muziekspeler in auto. Via aux verbonden en opladen met usb via de sigarettenoplader. Nu is het zo dat er een constante ruis te horen was, totdat ik de oplader verwijderde. Oplader insteken en de ruis was terug. Verwijderen, weer weg. Etc.

Kan gewoon je lader zijn. Die stoort op je telefoon of audiodevice. Probeer maar eens andere lader.

• Uberdude
  • Laatst online: 06-11 18:46
Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:32:

zou een ander oplader uitproberen, als ik hem via mijn oplader oplaad en via aux afspeel heb ik geen problemen

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-11 19:38
Garret1410 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:08:
[...]

App crashes lijkt me niet normaal en misschien ook de verklaring voor de minder goede accuduur.
Misschien aan een reset denken of apps deïnstalleren en weer opnieuw installeren.

Ik heb zelden een app crash gehad, tenminste niet meer of minder dan bij andere toestellen.
Standby zou je ongeveer 0.5% per uur moeten verliezen en hooguit 1% per uur. Als dit meer is zou je moeten kijken waar dit vandaan komt.
Die van mij zit ook op ongeveer 1% per uur. Ik ben rond de 3% drain in een hele nacht gewend met mijn OP3. Dus toen ik een keer rond de 10% zat was ik verbaasd. Maar goed om te lezen dat dit normaal is op de S8.

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-11 11:46

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Gisteren bleef ik met mijn been hangen achter het kabeltje waaraan mijn s8 op tafel lag. Telefoon schoof hierdoor meters over het laminaat met als gevolg meerder lichte krassen over het beeldscherm en 1 klein vrij diep krasje.

Iemand enig ervaring met het wegpoetsen van lichtere krasjes op een smartphonescherm?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
Garret1410 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:39:
[...]

Zeep water of heet water is schadelijker vanwege de afgenomen waterspanning waardoor water makkelijker binnenkomt.

Anderzijds lijkt me zoutwater niet geschikt omdat het de metalen in de connectoren aan kan tasten.
Maar als je hem meteen afspoelt zal het ook wel meevallen.

Maar op eigen risico.
Ik heb in Cuba onderwater gefilmd, dus dat werkt :)
Wel maar een seconde of 10 en vervolgens snel onder de 'zoet'water kraan.

Resultaat is verbluffend! Wat een beeld (4k uiteraard)

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:12
Basjuuh schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:14:
[...]

Ik heb in Cuba onderwater gefilmd, dus dat werkt :)
Wel maar een seconde of 10 en vervolgens snel onder de 'zoet'water kraan.

Resultaat is verbluffend! Wat een beeld (4k uiteraard)
Kun je de beelden hiervan delen?

• _Nick__
  • Niet online
Als zelfstandig ondernemer vond ik Samsung Knox net wat te ver gaan; heb geen twee verschillende telefoons nodig (in één), maar had een scheiding van zakelijk en privé wel leuk gevonden..

Secure folder is wat dat betreft dé oplossing.. heb nu niet meer bijvoorbeeld alle zakelijke contacten in Whatsapp.. is toch een stuk rustiger..

Verder heb ik het idee dat apps in secure folder minder batterij gebruiken als ik zelf niet in de secure folder "zit"..

Echt een aanrader..

• Liev
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:48
jagermeister schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:58:
Gisteren bleef ik met mijn been hangen achter het kabeltje waaraan mijn s8 op tafel lag. Telefoon schoof hierdoor meters over het laminaat met als gevolg meerder lichte krassen over het beeldscherm en 1 klein vrij diep krasje.

Iemand enig ervaring met het wegpoetsen van lichtere krasjes op een smartphonescherm?
Ja, die rotzooi is duur en het resultaat valt tegen.
Het geld kun je beter steken in een hoesje, maar das misschien iets te laat ? >:)

• wilke77
Ik vind het geluid van mijn s8 plus tegen vallen. Kijk je een filmpje dan moet je het volume vaak alle hardst zetten. Kan ik dit nog ergens in de instellingen veranderen? Meer mensen dit probleem ook?

• W84
Heb ik ook en is bij de S7 hetzelfde hoor. Ik denk dat het vooral te maken heeft met de waterdichtheid. :)

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 19:56
De speaker niet tegen je buik houden.

• wilke77
tomhster schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:28:
De speaker niet tegen je buik houden.
Nee nee, dat snap ik :)

• wilke77
W84 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:28:
Heb ik ook en is bij de S7 hetzelfde hoor. Ik denk dat het vooral te maken heeft met de waterdichtheid. :)
Jammer, hoop dat er nog wel een update komt

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:03
wilke77 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:55:
[...]

Jammer, hoop dat er nog wel een update komt
De gebruikte speaker kan gewoon niet harder. Daar valt geen update tegenaan te pompen :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-10 00:00
Ik heb de S8 nu een week. Maar erg ontevreden over de batterijduur. Ik heb hem besteld bij mobiel.nl , maar kan ik hem nu gewoon terugsturen zonder zorgen? Dat mag toch in principe binnen 14 dagen?

Gister package disabler pro geïnstalleerd en alle bloatware eraf gegooid. Om 01:15 te bed terwijl de telefoon 100% vol was. Om 07:15 wakker en de telefoon staat op 87%. Mijn always on display staat uit. Geen Facebook. Dat is toch niet echt normaal voor een nieuwe telefoon??

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

MarkHero schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 07:39:
Ik heb de S8 nu een week. Maar erg ontevreden over de batterijduur. Ik heb hem besteld bij mobiel.nl , maar kan ik hem nu gewoon terugsturen zonder zorgen? Dat mag toch in principe binnen 14 dagen?

Gister package disabler pro geïnstalleerd en alle bloatware eraf gegooid. Om 01:15 te bed terwijl de telefoon 100% vol was. Om 07:15 wakker en de telefoon staat op 87%. Mijn always on display staat uit. Geen Facebook. Dat is toch niet echt normaal voor een nieuwe telefoon??
Is volgens mij vrij normaal voor een nieuwe telefoon.
Batterij wordt beter na een aantal weken.

Ik heb mijn S8 vanaf release, en was in het begin ook niet tevreden, maar nu is hij perfect.

Screen on time van tussen de 6 en 7 uur.
En haal met gemak 00:00 uur wanneer hij om 05:30 van de lader gaat.
Dan nog rond de 25 procent over.

Pagina: 1 ... 46 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support