• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn huidige telefoon, SGS5, is vervroegd am zijn end of life gekomen. Ik ben dus op zoek naar een nieuw toestel waarmee ik voorlopig weer vooruit kan. Op zich ben ik altijd tevreden geweest over Samsung en Android, maar ik hecht ook veel waarde aan privacy.
Nu ik voor de keuze van een nieuw toestel sta, overweeg ik of ik de overstap naar Apple zal maken, vanwege het feit dat-als ik de informatie mag geloven- iOS minder data verzameld van gebruikers dan Android.
Mijn huidige telefoon draait al enige tijd, naar volle tevredenheid op LineageOS, met alleen de app van Google voor de play store. De rest van de meuk van Samsung en Google is nooit geïnstalleerd.

Ik zoek een?
Samsung Galaxy S8 of iPhone 7

Wat is je budget?
Max. €1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om...
Min of meer, dagelijkse smartphone taken. Gebruik van email (Protonmail), chatten (Signaal), navigatie (TomTom), filmpjes en foto's maken, enz.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals geschreven: na voorselectie lijkt de de keuze te vallen op een S8 of iPhone 7.

Mijn vraag:
Hoewel ik weet dat er hier nogal eens discussies uit de hand lopen omdat mensen en duidelijke voorkeur hebben, zou ik graag en eerlijk, maar vooral ook onderbouwd advies krijgen. Waar ik tegenaan ga lopen als ik de overstap maak naar Apple maar vooral ook waar de voordelen liggen.
Bij de SGS8 heb ik het grote voordeel dat ik custom roms kan gebruiken en dat zal ik waarschijnlijk ook weer snel gaan doen, vanwege de enorme meuk van Samsung en de verplichte kots kost van Google.

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
vanwege het feit dat-als ik de informatie mag geloven- iOS minder data verzameld van gebruikers dan Android.
Dat is volledig afhankelijk van de telefoon fabrikant en heeft vrij weinig met Android te maken.
Bij de SGS8 heb ik het grote voordeel dat ik custom roms kan gebruiken en dat zal ik waarschijnlijk ook weer snel gaan doen, vanwege de enorme meuk van Samsung en de verplichte kots kost van Google.
Ik heb in de ervaringen topic gelezen dat je een aantal functionaliteiten verliest wanneer je dit doet. Ook als je daarna weer het stock rom flasht.
Pukson schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:08:
Voor paar dagen terug in een verveelde bui mijn toestel geroot en custom rom erop proberen te zetten. Dit ging alleen niet goed en ben direct teruggegaan naar de stock rom.

Alleen nu als ik bijvoorbeeld Samsung health wil openen geeft die de melding dat ik geroot ben. Maar de hele stock versie is echt fresh geflashed.
Ik heb zo'n zelfde fout vorig jaar ook op mijn s7 gemaakt. Wanneer je je telefoon root, wordt KNOX getriggerd. Dit is hardwarematig en kan niet meer worden hersteld. je kan dan niet meer gebruik maken van S health en veilige maps etc.

Op XDA staan guides hoe je dit kan gebruiken met een getriggerde KNOX of je moet terug naar een Custom rom, die hebben daar vaak geen last van.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:22
Volgens mij is iPhone net zo erg als Android met gegevens verzamelen tegenwoordig. Voordeel bij Android is dat je idd kunt rooten en dan zelf de rechten van apps kunt beperken.

Verder in je keuze, ik gebruik Android op mijn privé telefoon, en zakelijk een iPhone, plus privé een iPad. Belangrijkste wat ik mis in iOS is de terug knop onderaan. De rest is goed te doen maar de verplichte in app navigatie bij iOS is in dagelijks gebruik voor mij het grootste min punt.

Met de S8 vergeleken is de hardware van de iPhone 7 Tweaker technisch niet interessant, en dat kan een min punt zijn.

Plus punt van iOS zijn over het algemeen de lange updates die je krijgt en uitstekende accu optimalisatie.

Hopelijk helpt dit je keuze een stukje verder.

Verwijderd

Apple installeert over het algemeen ook veel meuk mee op het toestel wat je eveneens niet kunt verwijderen. Het zijn beide prima toestellen, het voordeel van een iPhone is dat als je die koopt en deze niet bevalt je deze vaak voor de bijna nieuwprijs kunt verkopen en alsnog een S8 kunt nemen. Persoonlijk vind ik het beide niks en dat heeft met de belachelijke prijs te maken en de beschikbaarheid van alternatieven voor een kwart van de prijs :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2017 20:30 ]

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 14:56
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:30:
Apple installeert over het algemeen ook veel meuk mee op het toestel wat je eveneens niet kunt verwijderen. Het zijn beide prima toestellen, het voordeel van een iPhone is dat als je die koopt en deze niet bevalt je deze vaak voor de bijna nieuwprijs kunt verkopen en alsnog een S8 kunt nemen. Persoonlijk vind ik het beide niks en dat heeft met de belachelijke prijs te maken en de beschikbaarheid van alternatieven voor een kwart van de prijs :)
In IOS 10 kun je meeste apps wel verwijderen :)
Mijn voorkeur is Apple...
Simpel besturing systeem , En kwa updates zit je tijdje langer goed dan android..
Als je kijkt wat IOS11 gaat brengen is dat toch weer stapje future proof dan Android.(mijn mening :+ )
:)
swhnld schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:20:

Plus punt van iOS zijn over het algemeen de lange updates die je krijgt en uitstekende accu optimalisatie.

Hopelijk helpt dit je keuze een stukje verder.
:) Dat dus

[ Voor 22% gewijzigd door Nick25 op 15-07-2017 13:42 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:30
Eeuwenoude discussie, maar voor mij : iPhone.
Galaxy: mooier, (persoonlijk), mooier scherm, groter scherm is zelfde chassis grootte, zeer mooie camera. Waarom dan toch iPhone? iOS.. het werkt gewoon altijd. Heb keer op keer weer Samsung geprobeerd maar blijf teruggaan. (Edge 6/7).

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik moet wel zeggen dat Apple meer data van je gaat verzamelen. Voor Siri en andere diensten van Apple

Review QNAP TS-230 NAS

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:08
Zowel Google als Apple verzamelen data om de beste suggesties te geven, bij Google kan je dit makkelijk uit zetten, bij Apple weet ik dit niet. Ik zelf zou voor de S8 gaan. Het toestel heeft een enorm mooi uiterlijk en is niet te groot, bij de Iphone heb ik altijd het gevoel dat ik een groot toestel met een veelste klein scherm vasthoudt.

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-10 17:47
De s8 is beter, de camera, het scherm, snelheid ( ja echt vond de iphone 7 lagg vertonen soms. )
Wat me trouwens erg verbaaste.

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 15:48
iPhone 7, werkt gewoon altijd. Is sneller, wordt niet trager na verloop van tijd. Lange support etc.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Sommige fucties van S5 is er (nog) steeds niet in IOS of wordt aangekondigd als 'nieuw'

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1