PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:36:
GooglePlay Services en Android OS zijn vaak boosdoeners. Heb dat op mijn S6 ook eens gehad.
ja, Google Play Services is zeer omvangrijk met allerlei processen....zover ik weet (n00b ;) )
thanks
Chris.nl schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:35:
[...]

In standby of deepsleep wil je juist dat de telefoon zo min mogelijk energie verbruikt. >4% per nacht is niet normaal. Hem dan aan de lader laten hangen is symptoombestrijding want ook overdag wil je in standby zo min mogelijk verbruik.

[...]

Kwestie van nagaan welke apps na zo'n nacht hoog in het verbruik staan? Alleen GooglePlay services zijn vrij lastig te tackelen, aangezien dit vanalles kan zijn. Misschien is dit artikel dan een redelijke start.
thanks! ga dat artikel eens bestuderen. Ik ga eens 2 nachten met 100% batterij slapen en dan de volgende dag eens kijken welke apps nou daadwerkelijk zoveel slurpen, als dat uberhaupt te achterhalen valt

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 27-05-2017 13:47 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Chris.nl schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:35:
[...]

In standby of deepsleep wil je juist dat de telefoon zo min mogelijk energie verbruikt. >4% per nacht is niet normaal. Hem dan aan de lader laten hangen is symptoombestrijding want ook overdag wil je in standby zo min mogelijk verbruik.
Jij kent de functie van de smiley niet begrijp ik :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:49:
[...]

Jij kent de functie van de smiley niet begrijp ik :)
Daarmee kan je blijkbaar iets zeggen en achteraf vrijblijvend beweren dat je iets anders bedoelde.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Chris.nl schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:07:
[...]

Daarmee kan je blijkbaar iets zeggen en achteraf vrijblijvend beweren dat je iets anders bedoelde.
Nope. Daarmee kan je een grapje maken. De clown smilie geeft aan dat je niet meent wat je zegt :P
Nou nou wat een zware materie rondom een smiley/emoji B) B)

• Donstil
  • Niet online
Chris.nl schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:07:
Nope dat is hem niet.
Dit is hem wel:
PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:10:
Nope. Daarmee kan je een grapje maken. De clown smilie geeft aan dat je niet meent wat je zegt :P

Geert1976 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:17:
Nou nou wat een zware materie rondom een smiley/emoji B) B)
Je bent nooit te oud om te leren he.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 27-05-2017 14:58 ]

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
Mag het dan nu weer over de s8, wel genoeg over smileys zo.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11 10:40
Wat gebruiken jullie eigenlijk om al die bloatware van samsung eraf te gooien?
rolandos582 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:06:
Package Disabler Pro (for Samsung) uit de Play Store

• Chris.nl
  • Niet online
BK Disabler (werkt blijkbaar ook zonder root). 'k Heb zelf de A5 2017 maar voor de S8(+) zal dat niet veel anders zijn, hier mijn lijstje.

[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 27-05-2017 16:23 ]

• rolandos582
Geert1976 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:18:
[...]
Zijn veel verschillende soorten, is er een verschil?
Chris.nl schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:19:
[...]
BK Disabler (werkt blijkbaar ook zonder root). 'k Heb zelf de A5 2017 maar voor de S8(+) zal dat niet veel anders zijn, hier mijn lijstje.
Is het de waarde waard tov gratis apps?

• rolandos582
Thanks, downloaded. Maar is even uitvogelen wat te blokkeren etc.

• Chris.nl
  • Niet online
rolandos582 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Zijn veel verschillende soorten, is er een verschil?

[...]

Is het de waarde waard tov gratis apps?
Met de betaalde versie zou je ook zonder root moeten kunnen werken. Zelf heb ik root & de betaalde versie, iets met goede dev's 't gunnen.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:06
Geert1976 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 09:16:
ik heb laatste 3 nachten eens NIET mijn oplader aan de telefoon gelaten. Ik ga met 100% slapen en blijkbaar verlies ik zo'n 12 tot 14% batterij 's nachts zonder dat ik het ding aanraak.

Iemand een idee waar ik dit 'probleem' zou kunnen tackelen?

12-14% met gewoon niets doen en dus alleen in standby lijkt mij ietwat veel namelijk.
Poeh, wat heb je allemaal aanstaan in de nacht? (hiermee doel ik op functies als: BT, WiFi, auto sync en etc).
Vooral de WiFi, stel je modem staat in de woonkamer / meterkast, dan heb je veelal toch een behoorlijke afstand tot je slaapkamer. Aangezien de S8 continu een ''goede'' verbinding wilt hebben, probeert hij dat dus ook te realiseren (ja, ook wanneer je slaapt xd).

Ook relatief simpel te testen door hem een keer op de vliegtuigmodus te zetten alvorens je gaat slapen. Vermoedelijk heb je op dat moment veel minder verlies (oftewel, het zit dan in iets van je data functies).
LopendeVogel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:54:
[...]

Poeh, wat heb je allemaal aanstaan in de nacht? (hiermee doel ik op functies als: BT, WiFi, auto sync en etc).
Vooral de WiFi, stel je modem staat in de woonkamer / meterkast, dan heb je veelal toch een behoorlijke afstand tot je slaapkamer. Aangezien de S8 continu een ''goede'' verbinding wilt hebben, probeert hij dat dus ook te realiseren (ja, ook wanneer je slaapt xd).

Ook relatief simpel te testen door hem een keer op de vliegtuigmodus te zetten alvorens je gaat slapen. Vermoedelijk heb je op dat moment veel minder verlies (oftewel, het zit dan in iets van je data functies).
vliegtuigmodus! ook een goeie ja. Laat ik die komende nacht dan maar eens aanzetten. Ik heb WiFi, auto sync aan en verder gaat ie eigenlijk 's nacht op Niet Storen, that's it.

bedankt voor het meedenken! :)

• LopendeVogel
  • Laatst online: 22:06
Geert1976 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:09:
[...]

vliegtuigmodus! ook een goeie ja. Laat ik die komende nacht dan maar eens aanzetten. Ik heb WiFi, auto sync aan en verder gaat ie eigenlijk 's nacht op Niet Storen, that's it.

bedankt voor het meedenken! :)
Uiteraard!
Let op dat je hiermee natuurlijk niet gelijk de oplossing hebt, maar je weet wel waar je het kan zoeken.
Krijg je bijv veel spam/reclame in de nachtelijke of vroege ochtend uren binnen? Dan zou dat bijv weer een oorzaak kunnen zijn. Met de vliegtuigmodus tackel je in 1 klap alles op data gebied (waar veelal 's nachts het stroomverbruik in zit).
Dit is trouwens geen kwaaltje hoor van de S8, dit zie je op elk platform/merk/type toestel.

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 27-05-2017 17:14 ]

• Donstil
  • Niet online
Dennisjehz schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:36:
Mag het dan nu weer over de s8, wel genoeg over smileys zo.
Ach gut ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 27-05-2017 23:50 ]

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
MrFax schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 07:18:
[...]

Bij mij werkt dit niet, hoe doe je dit dan? :o

[...]

Doe een bug report bij Samsung, zal wel een vervelende regression zijn

[...]

Theoretisch zou het toch niet moeten uitmaken of jij je telefoon vast hebt of niet? Ik dacht dat mensen juist heel erg geleidend zijn en dat het de signaal juist versterkt(zoals de truuk met je autosleutel, dat je hem opeens 10 meter verder kan gebruiken).

Dat de telefoon in landscape opeens slechter signaal heeft, heeft er volgens mij niet mee te maken dat jij de bovenkant van het scherm vast hebt, maar dat de antenne opeens op een andere manier ligt.
bluetooth signalen gaan erg slecht door water heen, en WiFi signalen zitten op de zelfde frequentie dus zullen wel het zelfde probleem hebben.
5ghz heeft dan ook nog eens als zwakte dat het nog slechter dan 2.4ghz door objecten heen gaat.
en mensen bestaan voor een groot deel uit water.

als je direct de antenne aan zou raken had je waarschijnlijk gelijk gehad, maar omdat er materiaal tussen zit krijg je denk ik een soort faraday kooi effect.

en het is wel degelijk mijn hand en niet de positie die het signaal verstoord.
als test heb ik een paar keer mijn hand over de bovenkant van mij telefoon gehouden, en elke keer verlies ik meteen 1 signaal streepje.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:10
Ben niet zo van de speedtestjes maar vond deze wel leuk omdat deze alle Galaxy's omvat.

YouTube: The BIG Samsung Galaxy S VS - Part 1 - Speed Test

• Wolliebolly
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-10 16:57
Ik heb enorm veel problemen met de WiFi verbinding op de Galaxy s8. Op heel veel momenten krijg ik een ! te zien bij het WiFi icoontje. De verbinding is dan ook compleet weggevallen. Hebben meer mensen dit probleem?

Router reset, wachtwoord internet veranderen, andere kanaal. Dat heeft allemaal niet geholpen. Rest van apparatuur doet het goed.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:30

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Net even een paar post verplaatst naar [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic, omdat ze over accessoires gaan. Vandaar.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:01
Wolliebolly schreef op zondag 28 mei 2017 @ 07:46:
Ik heb enorm veel problemen met de WiFi verbinding op de Galaxy s8. Op heel veel momenten krijg ik een ! te zien bij het WiFi icoontje. De verbinding is dan ook compleet weggevallen. Hebben meer mensen dit probleem?

Router reset, wachtwoord internet veranderen, andere kanaal. Dat heeft allemaal niet geholpen. Rest van apparatuur doet het goed.
Dit heb ik dus ook, en kan het ook niet verhelpen. HEEL irritant!

• Chris.nl
  • Niet online
Wellicht helpt dit? Of een van de andere oplossingen...

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10 10:22

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Niets. Wat is Bloatware? De meeste Samsung apps doen wat ze moeten doen en gebruik ik ook. Die rnkele app die ik niet gebruik raak ik gewoon niet aan. Al dat processen disablen is leuk en voor een aantal processen zal het werken, maar weet jij welke andere processen je om zeep helpt met allerlei issues zoal haperingen, batterydrain etc.

Wellicht naïef maar io ga ervan uit dat Samsung weet wat ze doen met hun software en laat alles lekker standaard draaien. Nog nooit een issue gehad..

• Ghost-be
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
heb nu ook s8 in mijn bezit sinds een week, en heel tevreden. enige probleem dat ik ondervind is dat streaming radio verbreekt na 10 min? het moment dat ik swipe op mijn screen begint de muziek weer te spelen voor 10 min. als ik muziek speel welke op mijn GSM staat heb ik dat niet. iemand enig idee?
alvast bedankt

• Donstil
  • Niet online
Nou wat dacht je van alle overbodige apps. Zoals Facebook, het hele office pakket, bixby, Instagram, Twitter en vast nog een hele zwik andere apps.

Verder is dat uitschakelen van processen helemaal niet zo dramatisch als je het nu schetst. Gewoon gezond verstand gebruiken en altijd even een XML backup maken voordat je wat extra's uitzet. Zo kan er eigenlijk niets mis gaan.

Ik heb gelukkig een heleboel uitgezet en geen drains oid, toestel gaat er alleen maar beter van lopen. Zelfde geld ook voor het gebruiken van een minder bloated launcher en keyboard.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 28-05-2017 23:31 ]

• rolandos582
Donstil schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:28:
[...]
Nou wat dacht je van alle overbodige apps. Zoals Facebook, het hele office pakket, bixby, Instagram, Twitter en vast nog een hele zwik andere apps.

Verder is dat uitschakelen van processen helemaal niet zo dramatisch als je het nu schetst. Gewoon gezond verstand gebruiken en altijd even een XML backup maken voordat je wat extra's uitzet. Zo kan er eigenlijk niets mis gaan.

Ik heb gelukkig een heleboel uitgezet en geen drains oid.
Facebook is toch wel de meest gebruikte app :X
Office word vind ik wel chill voor notities, en ik kan deze office apps ook gebruiken op mijn PC dus kan je onderweg ook nog even vanalles doen. Bixby/twitter heb ik er wel afgegooid.

• Donstil
  • Niet online
rolandos582 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:31:
[...]

Facebook is toch wel de meest gebruikte app :X
Office word vind ik wel chill voor notities, en ik kan deze office apps ook gebruiken op mijn PC dus kan je onderweg ook nog even vanalles doen. Bixby/twitter heb ik er wel afgegooid.
Ja misschien handig als je nog op Facebook zit maar ik bepaal dat graag zelf. Notities kunnen maken is natuurlijk handig maar er is ook nog Samsung Notes aanwezig en Google Keep, drie! Apps voor 1 toepassing is gewoon enorm bloated.

• Oimatewtf__
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-10 02:39
Ik heb nu een maand mijn Galaxy S8+ in bezit en voor de mensen die klagen om de missende hardware matige home + fingerprint scanner aan de voorzijde; dit gemis went heel snel. In het begin miste ik het ook, maar nu absoluut niet meer en kon niet blijer zijn met een toestel. Toestel loopt super fijn, snel, batterij gaat bizar lang mee.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:06
Geert1976 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:18:
[...]

Dit kan soms ook de oorzaak zijn van accuverlies.. aangezien sommige mensen soms alles willen uitzetten en soms bepaalde apps van Google ook uitzetten.

eigenlijk begrijp ik niet zo goed waarom mensen hiermee bepaalde apps willen uitzetten ofz..
Zoveel rotzooi staat er nou ook weer niet op namelijk en toestel draait retesnel nog met de apps erop..
Meeste dingen wat ik niet gebruik schakel ik uit via de instellingen en verwijder de updates, werkt voor mij iig prima..

[ Voor 10% gewijzigd door Rohit op 29-05-2017 10:52 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Chris.nl
  • Niet online
rohit schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:24:
[...]

Dit kan soms ook de oorzaak zijn van accuverlies.. aangezien sommige mensen soms alles willen uitzetten en soms bepaalde apps van Google ook uitzetten.
Dit ben ik niet met je eens en ik betwijfel ernstig of je gelijk hebt. Kan je dit aantonen, heb je linkjes naar onderbouwing? Hoe kan debloaten accuverlies geven?

En nu niet met een linkje over takskillers komen hé, daar gaat het nu niet over ;)
Meeste dingen wat ik niet gebruik schakel ik uit via de instellingen en verwijder de updates, werkt voor mij iig prima..
Dus je debloat zelf 8)7
Tweakers die hetzelfde doen als jou maar net een stapje verder gaan zitten echt niet met plotseling accuverlies hoor. Integendeel.
eigenlijk begrijp ik niet zo goed waarom mensen hiermee bepaalde apps willen uitzetten ofz..
Je zet zelf bepaalde apps uit maar begrijpt niet zo goed waarom mensen bepaalde apps willen uitzetten. Helder! d:)b
Zoveel rotzooi staat er nou ook weer niet op namelijk en toestel draait retesnel nog met de apps erop..
Kan qua gebruikerservaring inderdaad meevallen of zelfs gelijk zijn, maar alles wat resources gebruikt, gebruikt resources. Sommige tweakers willen en kunnen dit graag zelf in de hand hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Chris.nl op 29-05-2017 11:58 ]

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 12:16
Zijn er al meer mensen die weer een update krijgen van ruim 600 mb? Iets met bluetooth verbetering e.d.

• _Nick__
  • Niet online
Sunfalls schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:19:
Zijn er al meer mensen die weer een update krijgen van ruim 600 mb? Iets met bluetooth verbetering e.d.
Is vorige week al bij veel gebruikers binnengekomen (met een unlocked toestel)..

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 12:16
Oké had al ff dit topic niet gelezen

• Donstil
  • Niet online
rohit schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:24:
[...]
Zoveel rotzooi staat er nou ook weer niet op namelijk
Hahaha das een goeie :+

• Rohit
Chris.nl schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:12:
[...]
Dit ben ik niet met je eens en ik betwijfel ernstig of je gelijk hebt. Kan je dit aantonen, heb je linkjes naar onderbouwing? Hoe kan debloaten accuverlies geven? En nu niet met een linkje over takskillers komen hé, daar gaat het nu niet over ;)

[...]
Dus je debloat zelf 8)7
Tweakers die hetzelfde doen als jou maar net een stapje verder gaan zitten echt niet met plotseling accuverlies hoor. Integendeel.
[...]
Je zet zelf bepaalde apps uit maar begrijpt niet zo goed waarom mensen bepaalde apps willen uitzetten. Helder! d:)b
Ik bedoel hiermee dus met Package disabler.. ik zet idd ook wel een aantal dingen uit maar dat levert mij echt 0% winst.. (excel bijv) En dit doe ik gewoon in de instellingen van de telefoon zelf..

https://forum.xda-develop...-s7-edge-battery-t3366629
De rest kan je ook wel zelf zoeken neem ik aan? iig, daar staat het dus al dat als je echt alles debloat je dus al accuverlies kan krijgen...
vergelijk het maar eens met een toestel van 5 jaar geleden.. Wat je er toen allemaal bij kreeg..

Maarja ik heb al jaren geen provider gebonden toestel dus weet niet of dat nog verschilt? Vroeger had je veel apps van de provider zelf en ook zelfs startschermen etc die anders waren.. Dan kan ik het idd wel begrijpen dat je package disabler gebruikt...

[ Voor 18% gewijzigd door Rohit op 29-05-2017 12:03 ]

• Donstil
  • Niet online
Uiteindelijk is het gewoon reclame wat er op zit. Ik vind dat ronduit belachelijk als je het toestel net gekocht hebt voor €899,-.

Ik snap dan ook niet waarom de fabrikanten hier mee weg komen.

• Rohit
Donstil schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:17:
Uiteindelijk is het gewoon reclame wat er op zit. Ik vind dat ronduit belachelijk als je het toestel net gekocht hebt voor €899,-.

Ik snap dan ook niet waarom de fabrikanten hier mee weg komen.
tja...

maar wat vind jij allemaal rotzooi wat er volgens jou wel af mocht?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
rohit schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:31:
[...]

tja...

Dat ze er dingen opzetten is 1 ding. Dat vervolgens niet kunnen verwijderen iets heel anders.

• Chris.nl
  • Niet online
rohit schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:01:
[...]

Ik bedoel hiermee dus met Package disabler.. ik zet idd ook wel een aantal dingen uit maar dat levert mij echt 0% winst.. (excel bijv) En dit doe ik gewoon in de instellingen van de telefoon zelf..

https://forum.xda-develop...-s7-edge-battery-t3366629
De rest kan je ook wel zelf zoeken neem ik aan? iig, daar staat het dus al dat als je echt alles debloat je dus al accuverlies kan krijgen...
Hij concludeert dat je geen drain hebt wanneer je de data van de apps verwijderd voordat je ze uitschakelt. Ook geeft ie een lijst van apps die je sowieso safe kan gebruiken met package disabler. Daarnaast was dit een post van meer dan één jaar geleden, package disabler heeft inmiddels updates gehad. De bloatware lijst mag bloatware zijn in de ogen van de eigenaar van het toestel, niets meer, niets minder.

Ik heb zelf de A5 2017 en schakel na het instellen van de accountsetup 187 systeemapps uit. Een groot deel van die lijst is geen bloatware, maar voor mijn gebruik wel overbodig / ongewenst. Ik haal een SoT van 8 tot 10 uur met Always On Display aan (met de S8 zal je dit ws niet halen). Blijf jij verkondigen dat debloaten accuduur kan kosten en er niet zoveel bloatware op staat, dan blijf ik bij mijn feiten :w Dit is imo ook juist het mooie van Android, het lijkt grotendeels modulair opgebouwd, zolang je van de kern afblijft kan je apps en functies die je zelf niet wenst eruit slopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/38VxODHMHp3m1d2LD1OliIxT/full.png

Dit is mijn SoT op dit moment, 4 uur met nog 70% accu te gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Chris.nl op 29-05-2017 14:03 ]

• Donstil
  • Niet online
rohit schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:31:
[...]

tja...

Een paar post geleden ging het hier ook over.
Toen kwam het voorbeeld van een notitie app naar voren. Daar zitten dus drie apps voor voorgeïnstalleerd. Terwijl je alles zo uit de store kunt downloaden 8)7

Ik zou zeggen. Kies voor je eigen apps als Samsung zijnde (want mensen kopen een Samsung) of kies voor het Google pakket.

En wat hierboven ook al staat. Laat het ons verwijderen als we het niet willen gebruiken. Het uitblijven van de mogelijkheid tot verwijdering maakt het bloatware. (ik snap dat Samsung dit niet doet omdat ze een bedrag per telefoon ontvangen van alle app leveranciers enz)

Ik zie/zag mensen hier wel eens "klagen" over het geluid via de "oortjes"; misschien dat deze app (recentelijk uitgebracht door Samsung) dan iets voor jullie is:

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/htbhRA.png

Je kan deze app hier vinden in de Play Store: SoundAssistant

Afbeeldingslocatie: https://www.sammobile.com/wp-content/uploads/2017/05/Samsung-SoundAssistant-App.jpg

Bron: SamMobile

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Modbreak:Er zijn heel veel posts verplaatst naar [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen.
Aankopen via Marktplaats en de risico's (+ voor en nadelen) horen daar ook bij.

Strava

WARNING: Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 29 mei 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Noot: Na het installeren van deze ROM, krijg je WEL OTA-updates op je toestel!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* Mei security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
* Camera Firmware updated

Model SM-G950F
Model name Galaxy S8
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11341572
Build date Fri, 19 May 2017 12:57:56 +0000
Security Patch Level 2017-05-01
Product code PHN
PDA G950FXXU1AQEB
CSC G950FOXM1AQEB
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10 10:22

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Heb zojuist eens de hr sensor getest en zowel de hartslag als ook het zuurstofgehalte klopt precies. Ik lig nu aan de apparatuur in het ziekenhuis en dacht... laat ik dat eens testen. Ik mag er tenminste van uit gaan dat die medische apparatuur ge-eikt zijn.

• Donstil
  • Niet online
jabberwock schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:06:
Heb zojuist eens de hr sensor getest en zowel de hartslag als ook het zuurstofgehalte klopt precies. Ik lig nu aan de apparatuur in het ziekenhuis en dacht... laat ik dat eens testen. Ik mag er tenminste van uit gaan dat die medische apparatuur ge-eikt zijn.
Dat is best tof om te weten eigenlijk :)
Is beterschap op zijn plaats? Zo ja: beterschap :)

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:13
Gaaf zeg! Dat had ik dan weer niet verwacht haha, is dus toch niet zo'n gimmick!

Vraagje voor de rest en ook jou natuurlijk: De klok op mijn lockscreen is ineens helemaal raar. Als ik naar de klok kijk zie ik alle 4 de cijfers door elkaar heen en dan de ":". Heeft iemand anders dit ook? Als jullie het niet begrijpen, kan ik uiteraard een foto uploaden! :)
Alvast bedankt voor de reacties!

Edit: Vergeten te vermelden dat ik dus net geüpdatet heb naar security patch 1 mei ( 600MB was de update )
Edit2: Dit bedoel ik: http://imgur.com/a/8Uh3K

[ Voor 9% gewijzigd door dehardstyler op 29-05-2017 18:01 ]

• Donstil
  • Niet online
henklbr schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:04:
WARNING: Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 29 mei 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Noot: Na het installeren van deze ROM, krijg je WEL OTA-updates op je toestel!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.****** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* Mei security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
* Camera Firmware updated

Model SM-G950F
Model name Galaxy S8
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 11341572
Build date Fri, 19 May 2017 12:57:56 +0000
Security Patch Level 2017-05-01
Product code PHN
PDA G950FXXU1AQEB
CSC G950FOXM1AQEB
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !
Is deze weer nieuwer dan de OTA update van donderdag?

Donstil schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:03:
[...]

Is deze weer nieuwer dan de OTA update van donderdag?
Is hetzelfde (het download-bestand voor Odin is pas vandaag beschikbaar gekomen)...

Dit is voor de mensen die op AQE5 zaten... ;)

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10 15:22

CoolHead621

Enjoy every moment

henklbr schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:41:
[...]

Is hetzelfde (het download-bestand voor Odin is pas vandaag beschikbaar gekomen)...

Dit is voor de mensen die op AQE5 zaten... ;)
Ik ben wel heel benieuwd wat die camera firmware veranderd/verbeterd...

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:17
Restart al geprobeerd? Dat wil het al vaak verhelpen? Of andere widget indeling en weer terug zetten?
dehardstyler schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:56:
[...]

Gaaf zeg! Dat had ik dan weer niet verwacht haha, is dus toch niet zo'n gimmick!

Vraagje voor de rest en ook jou natuurlijk: De klok op mijn lockscreen is ineens helemaal raar. Als ik naar de klok kijk zie ik alle 4 de cijfers door elkaar heen en dan de ":". Heeft iemand anders dit ook? Als jullie het niet begrijpen, kan ik uiteraard een foto uploaden! :)
Alvast bedankt voor de reacties!

Edit: Vergeten te vermelden dat ik dus net geüpdatet heb naar security patch 1 mei ( 600MB was de update )
Edit2: Dit bedoel ik: http://imgur.com/a/8Uh3K

• vooviro
Donstil schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:43:

[...]

Een paar post geleden ging het hier ook over.
Toen kwam het voorbeeld van een notitie app naar voren. Daar zitten dus drie apps voor voorgeïnstalleerd. Terwijl je alles zo uit de store kunt downloaden 8)7

Ik zou zeggen. Kies voor je eigen apps als Samsung zijnde (want mensen kopen een Samsung) of kies voor het Google pakket.

En wat hierboven ook al staat. Laat het ons verwijderen als we het niet willen gebruiken. Het uitblijven van de mogelijkheid tot verwijdering maakt het bloatware. (ik snap dat Samsung dit niet doet omdat ze een bedrag per telefoon ontvangen van alle app leveranciers enz)
Al de apps waar je het over hebt kun je verwijderen bij de setup van je telefoon hoor.. was zelfs verbaast Dat ik er voor kon kiezen toen....

• Donstil
  • Niet online
Dennisjehz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 05:02:
Al de apps waar je het over hebt kun je verwijderen bij de setup van je telefoon hoor.. was zelfs verbaast Dat ik er voor kon kiezen toen....
Verwijderen? Nee hoor. Uitschakelen misschien maar die optie heb ik zelf ook niet gekregen zover ik weet.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:13
JDL15 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:43:
Restart al geprobeerd? Dat wil het al vaak verhelpen? Of andere widget indeling en weer terug zetten?
[...]
Dank voor je bericht! Ik heb het uiteindelijk opgelost door de klok op 12 uurs indeling te zetten en weer terug. Restart hielp helaas niet.

• vooviro
Donstil schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:30:
[...]

Verwijderen? Nee hoor. Uitschakelen misschien maar die optie heb ik zelf ook niet gekregen zover ik weet.
Kon toch echt kiezen bij de setup of ik ze geïnstalleerd wou hebben of niet .... heb je misschien over het hoofd gezien dan, want dit is nieuw op s8, het klopt overigens dat als je bij de setup bij sommige apps ervoor kiest om ze wel te installeren je er na alleen kan uitschakelen inderdaad, maar nogmaals via de setup is dit gewoon mogelijk.

Dit krijg je overigens maar één keer te zien bij de setup van je telefoon daarna kun je er niet meer naar terug zodra je het doorgelopen hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door vooviro op 30-05-2017 08:50 ]

• Garret1410
Dennisjehz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:43:
[...]

Kon toch echt kiezen bij de setup of ik ze geïnstalleerd wou hebben of niet .... heb je misschien over het hoofd gezien dan, want dit is nieuw op s8, het klopt overigens dat als je bij de setup bij sommige apps ervoor kiest om ze wel te installeren je er na alleen kan uitschakelen inderdaad, maar nogmaals via de setup is dit gewoon mogelijk.

Dit krijg je overigens maar één keer te zien bij de setup van je telefoon daarna kun je er niet meer naar terug zodra je het doorgelopen hebt.
Bedoel je misschien of je het toestel als nieuw wilt instellen of als toestel met gegevens van eerdere backup. Als je via backup kiest dan kun je wel kiezen welke apps je wilt installeren maar anders ben ik het nog niet tegengekomen of het moet heel nieuw zijn sinds laatste firmware.

Verder heb ik geen last van bloatware. Heb in het verleden wel eens wat getest maar heb geen verschil kunnen ontdekken. Alleen bixby heb ik uitgeschakeld omdat die wel de accuduur verminderd alhoewel het minimaal is.

Ook eens getest met en zonder de Facebook app en kon geen verschil merken. (Dus Facebook via browser)

Grote verbruikers zijn bij mij de helderheid van het scherm en signaal sterkte. Merk een groot verschil met of ik thuis of op werk ben of een dagje uit bijvoorbeeld.

• vooviro
Garret1410 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:45:
[...]

Bedoel je misschien of je het toestel als nieuw wilt instellen of als toestel met gegevens van eerdere backup. Als je via backup kiest dan kun je wel kiezen welke apps je wilt installeren maar anders ben ik het nog niet tegengekomen of het moet heel nieuw zijn sinds laatste firmware.

Verder heb ik geen last van bloatware. Heb in het verleden wel eens wat getest maar heb geen verschil kunnen ontdekken. Alleen bixby heb ik uitgeschakeld omdat die wel de accuduur verminderd alhoewel het minimaal is.

Ook eens getest met en zonder de Facebook app en kon geen verschil merken. (Dus Facebook via browser)

Grote verbruikers zijn bij mij de helderheid van het scherm en signaal sterkte. Merk een groot verschil met of ik thuis of op werk ben of een dagje uit bijvoorbeeld.
Als je het toestel als nieuw instelt krijg ik het menu inderdaad ook, om apps zoals Samsung Health, zelfs de calculator en de note app en de Office apps ervoor te kiezen om deze niet te installeren.

Doe ik dit overigens niet dan als ik met de setup klaar ben kan ik ze alleen nog maar uitschakelen en niet verwijderen.

[ Voor 5% gewijzigd door vooviro op 30-05-2017 09:55 ]

• thedicemaster
henklbr schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:59:
Ik zie/zag mensen hier wel eens "klagen" over het geluid via de "oortjes"; misschien dat deze app (recentelijk uitgebracht door Samsung) dan iets voor jullie is:

[afbeelding]

Je kan deze app hier vinden in de Play Store: SoundAssistant

[afbeelding]

Bron: SamMobile
veel van de functies zitten al verspreid over de settings en muziek apps.
de dual audio prioriteit is echter wel een handige als je muziek wil luisteren terwijl je Pokémon go speelt.
het spel doet normaal raar met muziek:
als je muziek al speelt wanneer je het spel start gaat het volume voor het huidige nummer omlaag, maar de volgende gaat weer normaal.
als het spel even naar de achtergrond gaat gaat en weer terug(of scherm uit/aan) dan springt je volume weer omlaag.
en als je de muziek handmatig bestuurt( play/pause/next/previous) dan valt het geluid van het spel helemaal weg.

maar met dual app sound krijgen het spel en de muziek app allebei te horen dat ze volledige toegang tot geluid hebben, waardoor alles op normaal volume door gaat.

en nog een ongerelateerd audio truukje:
als je een Bluetooth headset gebruikt heb je toegang tot background/screen-off play in YouTube.
start eerst de video, ga dan naar een andere app of zet het scherm uit, en druk de play knop van je headset in om het geluid van YouTube te hervatten.

Verwijderd

Gave mogelijkheid eigenlijk. Wist niet eens dat de S8+ dit had onder Samsung Health. 65 bpm hartslag. Paar minuten later 59 bpm.

• JDL15
Ik heb toch iets raars met mijn S8. Heb geprobeerd al veel uit te sluiten, maar het lijkt toch echt aan mijn s8 te liggen, het enige dat ik nog niet heb gedaan is een hard reset.

Situatie is als volgt:

Hij laadt maar op tot plm 82% als ik hem op mijn draadloze lader leg (https://www.google.be/sea..._AUICigB&biw=1366&bih=648)

- Eerst dacht ik dat het aan mijn hoesje lag, nu heb ik uitgesloten dat het aan mijn cover ligt want het gebeurt ook zonder cover (3x gebeurd)
- Toen dacht ik dat het aan de wood puck lag, maar de S7 Edge van mijn vriendin laadt wel gewoon op tot 100% (2 nachten geprobeerd)
- Bekabeld opladen gebeurt prima
- Bekabeld en draadloos snelladen staan beide aan
- Af en toe laadt hij wél gewoon volledig op tot 100%, met en zonder cover op de woodpuck

Nu weet ik totaal niet wat dit kan zijn? Kan me niet voorstellen dat dit door verkeerde plaatsing kan zijn en ik verplaats hem ook niet tijdens slaap. Als het een verkeerde plaatsing was, zou hij helemaal niet kunnen opladen en ik hoor altijd direct bij plaatsing het geluidje dat hij begint te laden..

Ik twijfelde ook waar deze post te plaatsen, maar omdat het aan de S8 lijkt te liggen deed ik het hier? Iemand van jullie misschien bijval?

Zou een factory reset (waar ik echt niet op zit te wachten) hier verschil in kunnen maken?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
JDL15 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:29:
Ik heb toch iets raars met mijn S8. Heb geprobeerd al veel uit te sluiten, maar het lijkt toch echt aan mijn s8 te liggen, het enige dat ik nog niet heb gedaan is een hard reset.

Situatie is als volgt:

Hij laadt maar op tot plm 82% als ik hem op mijn draadloze lader leg (https://www.google.be/sea..._AUICigB&biw=1366&bih=648)

- Eerst dacht ik dat het aan mijn hoesje lag, nu heb ik uitgesloten dat het aan mijn cover ligt want het gebeurt ook zonder cover (3x gebeurd)
- Toen dacht ik dat het aan de wood puck lag, maar de S7 Edge van mijn vriendin laadt wel gewoon op tot 100% (2 nachten geprobeerd)
- Af en toe laadt hij wél gewoon volledig op tot 100%, met en zonder cover op de woodpuck

Nu weet ik totaal niet wat dit kan zijn? Kan me niet voorstellen dat dit door verkeerde plaatsing kan zijn en ik verplaats hem ook niet tijdens slaap. Als het een verkeerde plaatsing was, zou hij helemaal niet kunnen opladen en ik hoor altijd direct bij plaatsing het geluidje dat hij begint te laden..

Ik twijfelde ook waar deze post te plaatsen, maar omdat het aan de S8 lijkt te liggen deed ik het hier? Iemand van jullie misschien bijval?

Zou een factory reset (waar ik echt niet op zit te wachten) hier verschil in kunnen maken?
de nexus lader (die met de nexus 5 uitkwam) doet het prima, alleen geen snelladen, wellicht kan je die beter uitzetten?

Strava

• JDL15
Thanks! Dat ga ik eens proberen. Ik meld de resultaten wel even. In feite is dit ook geen enkel probleem,
omdat hij toch de hele nacht op de wireless charger ligt. Wel vreemd dat dit bij de S7 Edge niet is en dat het af en toe gebeurt... |:(
Prulleman schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:38:
[...]

de nexus lader (die met de nexus 5 uitkwam) doet het prima, alleen geen snelladen, wellicht kan je die beter uitzetten?

• Donstil
  • Niet online
Dennisjehz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:54:
[...]

Als je het toestel als nieuw instelt krijg ik het menu inderdaad ook, om apps zoals Samsung Health, zelfs de calculator en de note app en de Office apps ervoor te kiezen om deze niet te installeren.

Doe ik dit overigens niet dan als ik met de setup klaar ben kan ik ze alleen nog maar uitschakelen en niet verwijderen.
Is dit misschien op je buitenlandse S8? Op mijn Nederlandse heb ik deze optie namelijk helemaal niet gezien (en heb er drie geconfigureerd inmiddels).

Ik heb hier nog een S8+ liggen welke ik toch leeg moet maken zodat hij terug naar CoolBlue kan. Daar check ik het vanavond even op. Wordt vervolgd :)

• Duckvogel
  • Laatst online: 27-03-2021
Heb ik ook gehad met 2 toestellen s8 plus. Bij mij is het opgelost door de lader te vervangen( dus niet de laadpad) door eentje met minder ampère de originele zwarte is geloof ik 20 amp en nu heb ik er een van 10 hij laad natuurlijk langer, bij mij snachts dus dat maakt niet uit bij mij . Ik heb er geen problemen meer mee gehad. Het komt namelijk door dat de batterij te warm wordt en hij de laadcapaciteit terug draait naar 0 . dus brandt het laadlampje wel alsof hij bij laad maar doet dit niet. Ik had dit probleem vooral als ik vanaf onder de 10% moest laden.

Situatie is als volgt:

• Chris.nl
  • Niet online
Duckvogel schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:25:
Heb ik ook gehad met 2 toestellen s8 plus. Bij mij is het opgelost door de lader te vervangen( dus niet de laadpad) door eentje met minder ampère de originele zwarte is geloof ik 20 amp en nu heb ik er een van 10 hij laad natuurlijk langer, bij mij snachts dus dat maakt niet uit bij mij . Ik heb er geen problemen meer mee gehad. Het komt namelijk door dat de batterij te warm wordt en hij de laadcapaciteit terug draait naar 0 . dus brandt het laadlampje wel alsof hij bij laad maar doet dit niet. Ik had dit probleem vooral als ik vanaf onder de 10% moest laden.
[...]
Kan je bij de S8 ook, net zoals bij de A5, in de batterijinstellingen snelladen uitschakelen?

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10 15:22

CoolHead621

Enjoy every moment

Chris.nl schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:47:
[...]

Kan je bij de S8 ook, net zoals bij de A5, in de batterijinstellingen snelladen uitschakelen?
Ja ik ben de instelling wel tegengekomen.
Is wel alleen voor draadloos snelladen.
Even zoeken in je instellingen scherm naar snelladen

[ Voor 15% gewijzigd door CoolHead621 op 30-05-2017 11:53 ]

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• Duckvogel
Ja als je bij instellingen op snel doet zoeken kom je hem tegen. Deze heb ik standaard uit staan.

• Chris.nl
  • Niet online
Duckvogel schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:53:
Ja als je bij instellingen op snel doet zoeken kom je hem tegen. Deze heb ik standaard uit staan.
Dan valt bovengenoemd issue ook te fixen zonder ervoor een andere lader te moeten pakken.

Snelladen is sowieso niet bevorderlijk voor de levensduur van een accu, indien je sowieso enkel 's nachts laadt zou ik adviseren het inderdaad standaard uit te zetten.

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022
Chris.nl schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:58:
[...]

Dan valt bovengenoemd issue ook te fixen zonder ervoor een andere lader te moeten pakken.

Snelladen is sowieso niet bevorderlijk voor de levensduur van een accu, indien je sowieso enkel 's nachts laadt zou ik adviseren het inderdaad standaard uit te zetten.
ik heb het ook standaard uit staan. Ik laad ook enkel snachts dus de snelheid interesseert mij niet

• JDL15
Duckvogel schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:25:
[...]
Heel fijn en dank voor de tips. Ik moet ook zeggen dat hij erg heet aanvoelt als ik hem met 82% van de lader haal.
Ik ga iig met beide opties aan de slag (snelladen uit én de switch naar mijn oude HTC lader)!

Ik had zelf al eens een switch gemaakt van lader (van de zwarte van de S8 naar dat witte blokje van de S7 Edge maar dat maakte geen verschil, had beide 20 AMP).

[ Voor 4% gewijzigd door JDL15 op 30-05-2017 12:09 ]

• Duckvogel
[...]

Nee want deze stond al uit bij mij dit maakte geen verschil (ik heb beide geprobeerd)

• Chris.nl
  • Niet online
Duckvogel schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:21:
[...]

Nee want deze stond al uit bij mij dit maakte geen verschil (ik heb beide geprobeerd)
Apart... Bij mijn A5 zie ik dan ipv "snelladen" toch ech "opladen" op het standbyscherm staan. Ik neem aan dat een meting met de app Ampere ook verschillen laat zien. Je kan de toggle niet tijdens het laden flippen trouwens.

• Duckvogel
Chris.nl schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:43:
[...]

Apart... Bij mijn A5 zie ik dan ipv "snelladen" toch ech "opladen" op het standbyscherm staan. Ik neem aan dat een meting met de app Ampere ook verschillen laat zien. Je kan de toggle niet tijdens het laden flippen trouwens.
Ja dat wel ik zie verschil tussen gewoon laden en snel laden zoals jij beschrijft. Ik bedoelde geen verschil betreffende het probleem met het opladen en dan stoppen bij 82 % dat deed hij bij mij zowel bij gewoon laden als snel laden. En idd je kunt niet wisselen als hij eenmaal aan het laden is

• Chris.nl
  • Niet online
Jammer, ik zou bijna denken dat je dan tegen een ander defect aanloopt... In theorie zou het oververhitting moeten voorkomen.

• vooviro
Donstil schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:46:
[...]

Is dit misschien op je buitenlandse S8? Op mijn Nederlandse heb ik deze optie namelijk helemaal niet gezien (en heb er drie geconfigureerd inmiddels).

Ik heb hier nog een S8+ liggen welke ik toch leeg moet maken zodat hij terug naar CoolBlue kan. Daar check ik het vanavond even op. Wordt vervolgd :)
Nederlands model geeft de opties inderdaad ook, en het klopt dat bij de eerste setup het niet komt, wanneer je via het menu dan reset nogmaals, en dan de setup door loopt krijg je het wel te zien, waarom dan de tweede keer wel weet ik niet.

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56
rohit schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:29:
[...]

Klinkt raar wat ik ga zeggen maar kan je dit proberen:

kun je een tik tegen de camera geven? Dus met je wijsvinger vanaf je duim er tegen aan tikken. Het schijnt dat de stabilisator soms niet helemaal goed zit en dus wazig beeld geeft... Anders gewoon laten omruilen!
Dank voor de tip! Had hetzelfde probleem en door deze 'tik' is de camera weer scherp. Wel apart bij een toestel van 800 euro...

Moet wel zeggen dat de foto's wazig blijven... Als ik maar een klein stukje inzoom is het gelijk niet scherp meer. Toch aanmelden ter reparatie of..?

• Rohit
[...]

Haha heb jij hier een onderbouwing voor of linkjes?

Laad al sinds de Note Edge met fast charge op niks gemerkt in dat jaar...
Nu op de draadloze lader gewoon normaal en heel soms fast met de kabel er gewoon in.
Morpheus2003 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:38:
[...]

Dank voor de tip! Had hetzelfde probleem en door deze 'tik' is de camera weer scherp. Wel apart bij een toestel van 800 euro...

Moet wel zeggen dat de foto's wazig blijven... Als ik maar een klein stukje inzoom is het gelijk niet scherp meer. Toch aanmelden ter reparatie of..?
Nog raarder maken dan: Schud eens extreem hard met het toestel... (goed vasthouden!!)

Als het goed is dan is het probleem daarna opgelost, zodra die eenmaal goed zit dan komt het als het goed is niet meer terug! Camera stabilisator zit niet heel goed vast bij sommige toestellen volgens mij...

[ Voor 37% gewijzigd door Rohit op 30-05-2017 13:41 ]

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56
rohit schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:39:
[...]

Laad al sinds de Note Edge met fast charge op niks gemerkt in dat jaar...
Nu op de draadloze lader gewoon normaal en heel soms fast met de kabel er gewoon in.

[...]

Nog raarder maken dan: Schud eens extreem hard met het toestel... (goed vasthouden!!)

Als het goed is dan is het probleem daarna opgelost, zodra die eenmaal goed zit dan komt het als het goed is niet meer terug! Camera stabilisator zit niet heel goed vast bij sommige toestellen volgens mij...
Gedaan en daarna foto gemaakt:

https://afbeelding.im/dodrlUOb

Dit is toch niet scherp?

• Rohit
Morpheus2003 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:50:
[...]

Gedaan en daarna foto gemaakt:

https://afbeelding.im/dodrlUOb

Dit is toch niet scherp?
Haha misschien iets harder schudden?

En beste manier om het te testen is om het toestel op de tafel te zetten en dan een foto te maken zodat je echt minimale beweging hebt. Als hij dan als scherp is dan moet het met losse hand ook wel lukken denk ik haha

• Chris.nl
  • Niet online
[...]

Knock yourself out mr.

Kortom: hoe hoger de temperatuur hoe sneller de accu slijt. Over het algemeen wordt ie accu warmer door snelladen dan door normaal laden, dus slijt je accu door snelladen in theorie sneller. Beter wat langer laden bij een lagere temperatuur.

• Rohit
Chris.nl schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:03:
[...]

Knock yourself out mr.

Kortom: hoe hoger de temperatuur hoe sneller de accu slijt. Over het algemeen wordt ie accu warmer door snelladen dan door normaal laden, dus slijt je accu door snelladen in theorie sneller. Beter wat langer laden bij een lagere temperatuur.
1e linkje: Als je batterij heet wordt tijdens het laden (dus niet een heel klein beetje warmer, maar echt heet), is het slecht. Als hij een normale temperatuur houdt, is er niks aan de hand. Snel laden is dus niet per definitie slecht voor je batterij. Stelling verworpen!

8)7

Nergens een echt onderbouwd gebaseerd op onderzoeken antwoord dus op wat jij zegt..

Tuurlijk je hebt gelijk als je zegt dat als de accu echt superheet word dat het slecht is, maar mijn toestellen worden niet absurd heet met de snellaad functie..

• Chris.nl
  • Niet online
rohit schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:13:
[...]

1e linkje: Als je batterij heet wordt tijdens het laden (dus niet een heel klein beetje warmer, maar echt heet), is het slecht. Als hij een normale temperatuur houdt, is er niks aan de hand. Snel laden is dus niet per definitie slecht voor je batterij. Stelling verworpen!

8)7

Nergens een echt onderbouwd gebaseerd op onderzoeken antwoord dus op wat jij zegt..

Tuurlijk je hebt gelijk als je zegt dat als de accu echt superheet word dat het slecht is, maar mijn toestellen worden niet absurd heet met de snellaad functie..
Prima! Lees dan vooral de rest van de linkjes niet d:)b

• Rohit
Chris.nl schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:20:
[...]

Prima! Lees dan vooral de rest van de linkjes niet d:)b
ja top artikels, die zelfs jij had kunnen typen... nergens onderbouwd met feiten voor zover ik kan zien..
Laat maar eens een proef zijn met 100 accu's die snel worden geladen een jaar lang en 100 accu's normaal.. Als je daar ergens een linkje van hebt let me know! Dan ben ik erg benieuwd naar het resultaat!

• Chris.nl
  • Niet online
rohit schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:43:
[...]

ja top artikels, die zelfs jij had kunnen typen... nergens onderbouwd met feiten voor zover ik kan zien..
Laat maar eens een proef zijn met 100 accu's die snel worden geladen een jaar lang en 100 accu's normaal.. Als je daar ergens een linkje van hebt let me know! Dan ben ik erg benieuwd naar het resultaat!
Jij bent geweldig! Fijn dat je iemand bent die onafhankelijk denkt en geen flauwekul van anderen aanneemt.

[...]

Deze oplossing slaat echt helemaal nergens op; @Morpheus2003 ik zou gewoon terug gaan met je toestel: de problemen die jij hebt met de camera die horen gewoon niet (en schudden toestel lost dat echt niet op!)

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022
henklbr schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:08:
[...]

Deze oplossing slaat echt helemaal nergens op; @Morpheus2003 ik zou gewoon terug gaan met je toestel: de problemen die jij hebt met de camera die horen gewoon niet (en schudden toestel lost dat echt niet op!)
Zelfde probleem hier....

• Rohit
henklbr schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:08:
[...]

Weet ik maar het helpt blijkbaar wel ;)
gisteren toevallig iemand met een S8 + zelfde probleem ook opgelost hiermee.

hier ook 2 verhalen waar het werkt...

https://forums.androidcen...8-rear-camera-blurry.html

en nee het hoort idd niet!

[ Voor 15% gewijzigd door Rohit op 30-05-2017 15:34 ]

• blueface
  • Laatst online: 22:17

Situatie is als volgt:

Heb dit dus ook. De ene keer kapt hij er mee op 82% de andere keer op 84%. Gebruik de Samsung wireless convertible. Bekabeld geen probleem. Heb het idee dat het door een recente software update komt, omdat toen ik de charging pad pas in bezit had, deed hij het prima. Dit was eind april/begin mei. Maakt ook niet uit of het toestel aan of uit staat. Toestel is S8+

• Donstil
  • Niet online
Dennisjehz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:23:
[...]

Nederlands model geeft de opties inderdaad ook, en het klopt dat bij de eerste setup het niet komt, wanneer je via het menu dan reset nogmaals, en dan de setup door loopt krijg je het wel te zien, waarom dan de tweede keer wel weet ik niet.
Heb het toestel nu zowel via de reset methode in het menu als de knoppen menu via de bootloader 2x een reset gegeven maar helaas geen mogelijkheid tot het niet installeren van Bloatware.

Wel krijg ik de mogelijkheid tot het niet installeren van een paar Samsung apps. Bedoel je dat soms?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qmnlsveqgfujl.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 30-05-2017 18:47 ]

• JDL15
blueface schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:59:
[...]

Heb dit dus ook. De ene keer kapt hij er mee op 82% de andere keer op 84%. Gebruik de Samsung wireless convertible. Bekabeld geen probleem. Heb het idee dat het door een recente software update komt, omdat toen ik de charging pad pas in bezit had, deed hij het prima. Dit was eind april/begin mei. Maakt ook niet uit of het toestel aan of uit staat. Toestel is S8+
Ja dat klopt! Voorheen had ik dus precies hetzelfde, toen laadde hij perfect op! Wat je nu zegt klinkt heel bekend. Ik ga vnv eerst eens proberen door snelladen uit te zetten en als dat niet werkt een andere lader erop zetten.

Jammer dat updates niet altijd probleemvrij zijn, zo zit ik ook nog met Bluetooth issues, terwijl deze juist als verbetering voor de bluetooth zou zijn |:(

• Garret1410
Weet niet of dit bij sommigen al bekend is maar het is mogelijk om YouTube te luisteren met scherm uit.

YouTube openen en video kiezen en spelen. Scherm uit doen, geluid stopt en via de AOD muziek player/controls kun je dan weer op play drukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 30-05-2017 21:24 ]

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 18:40

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Duckvogel schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:53:
Kan niets vinden dat met snelladen te maken heeft als ik zoek op snel, laden, charge, quick, fast etc.

Kom het echt nergens tegen.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• JDL15
jagermeister schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:48:
[...]

Kan niets vinden dat met snelladen te maken heeft als ik zoek op snel, laden, charge, quick, fast etc.

Kom het echt nergens tegen.
Geavanceerde instellingen bij batterij (dat weer onder apparaatonderhoud staat) :)

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 18:40

jagermeister

Artillerie magneet :-(

JDL15 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:54:
[...]

Geavanceerde instellingen bij batterij (dat weer onder apparaatonderhoud staat) :)
Gevonden! Dank! :)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• thedicemaster
Garret1410 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:23:
Weet niet of dit bij sommigen al bekend is maar het is mogelijk om YouTube te luisteren met scherm uit.

YouTube openen en video kiezen en spelen. Scherm uit doen, geluid stopt en via de AOD muziek player/controls kun je dan weer op play drukken.
ik had eerder wel al ontdekt(en hier gepost) dat het via een Bluetooth headset kan( ook vanuit een andere app), maar er zijn dus meerdere manieren om YouTube op de achtergrond aan de gang te krijgen.

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-11 21:37
JDL15 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:16:
[...]

Ja dat klopt! Voorheen had ik dus precies hetzelfde, toen laadde hij perfect op! Wat je nu zegt klinkt heel bekend. Ik ga vnv eerst eens proberen door snelladen uit te zetten en als dat niet werkt een andere lader erop zetten.

Jammer dat updates niet altijd probleemvrij zijn, zo zit ik ook nog met Bluetooth issues, terwijl deze juist als verbetering voor de bluetooth zou zijn |:(
Ik had dit probleem met mijn S8 in combinatie met een dik hoesje (Otterbox). Zonder hoesje laadt het toestel wel op tot 100%

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:38:
[...]

Ik had er vandaag ook 'ineens' last van. Heel m'n camera wazig, en dan ook zo wazig dat je haast niets meer ziet. Alleen heel dichtbij was het nog scherp, alsof hij continu in macro stand stond (terwijl hij op auto stond, niet op pro modus). Toestel herstart: zelfde idee. Was al bang dat de camera defect was maar toen dacht ik aan de OIS die weleens los zou kunnen zitten en inderdaad, een tik op de tafel zorgde ervoor dat alles ineens weer scherp was. Hoop niet dat dit iets is dat vaker terug gaat komen.
Ik heb inmiddels mijn S8 weer teruggebracht naar Coolblue en hou het voorlopig weer bij mijn iPhone 7.

Er zijn voor mij gewoonweg net teveel (kleine) ergernissen de laatste dagen groter geworden dat ik heb doen besluiten nog voor het einde van de 30 dagen zichtstermijn het toestel terug te brengen.

Kleine samenvatting van de (kleine) ergernissen die voor mij persoonlijk dus laatste dagen meer irritatie opleverde;

- WiFi was gewoon brak (waar ik in dezelfde omstandigheden met andere toestellen prima WiFi had)
- de diverse ontgrendel mogelijkheden die eerst goed werkte, lieten het steeds vaker afweten
- sommige van mijn apps op de S8 zijn gewoon beduidend slechter dan de iOS variant.
- ik merkte op mijn toestel dat wilde ik alles lekker vloeiend en vlotjes houden, ik nog wel eens met name laatste dagen het toestel een reboot moest geven.
- waar ik bij mijn vorige toestellen niet zo over-voorzichtig hoefde/wilde zijn, heb ik dat bij deze S8 zeer zeker wel
- wazige foto's die met name de laatste dagen steeds beter zichtbaar werden.

En zo zijn er nog wel een aantal kleine dingetjes waar ik me aan ben gaan ergeren. Maar ik realiseer me dat zo'n beetje alles wat ik hierboven heb beschreven een zeer persoonlijke beleving is die een ander totaal niet herkent.
Mijn S8 heeft mij gewoonweg een ''net niet'' gevoel gegeven. En een ''net niet''-gevoel is mij niet €800 waard.

Ik had al bij Coolblue eerder mijn S8 omgeruild voor een andere toestel ivm loszittend scherm op de behuizing.
Ik ga niet weer mijn toestel omruilen voor een 3e en hopen dat mijn bovenstaande ergernissen verholpen zullen worden.
Ik ga weer heel veel inleveren qua customization nu ik terug ben bij mijn iPhone 7, iets wat ik zeer jammer vind.
Maar ''it just works'' is wel erg fijn.

Ik ben zeer benieuwd waar Apple in september mee gaat komen, tijdens de Keynote (iPhone 8 )
Apple gaat het ongeloofelijk zwaar krijgen om de hardware te evenaren van de S8(+)

[ Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 31-05-2017 11:47 ]

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:43
Ik kan mij echt totaal niet vinden in die puntjes. Blijft toch gek en je zou denken die toestellen zijn allemaal hetzelfde. :p

Mijn Wi-Fi is echt uitstekend, vol-bereik het merendeel van de tijd en een reboot heb ik vanaf het begin misschien 3 of 4 keer gedaan. Puur voor mijzelf en niet door problemen.
Pagina: 1 ... 40 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support