• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:50
W84 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:42:
Ik kan mij echt totaal niet vinden in die puntjes. Blijft toch gek en je zou denken die toestellen zijn allemaal hetzelfde. :p

Mijn Wi-Fi is echt uitstekend, vol-bereik het merendeel van de tijd en een reboot heb ik vanaf het begin misschien 3 of 4 keer gedaan. Puur voor mijzelf en niet door problemen.
Ik kan me in de WiFi wel vinden helaas. Mijn WiFi is belabberd en hoop dat Samsung dat met een update kan oplossen. Meer dan eens komt hij niet door 1 betonvloertje heen. En dan zit de router er letterlijk onder. Op me werk heb ik geen denderende 4G verbinding (door het gebouw) en moet daar van de WiFi uit kunnen gaan. Dat kan ik helaas niet.

Even wat anders. Er zit een oleo...nog wat laag op het scherm die vingerafdrukken tegen gaat. Nu hebben we 4 dagen BBQ weer gehad en is mijn scherm gewoon vet. Hoe krijgen jullie dit schoon zonder de oleo-nog wat laag eraf te poetsen?

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:10
Dubrillion schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:20:
[...]

Even wat anders. Er zit een oleo...nog wat laag op het scherm die vingerafdrukken tegen gaat. Nu hebben we 4 dagen BBQ weer gehad en is mijn scherm gewoon vet. Hoe krijgen jullie dit schoon zonder de oleo-nog wat laag eraf te poetsen?
Haha dan heeft dat oleo... niet veel effect he? Dan zou ik het gewoon met een natte zachte theedoek of iets van een zacht doekje iig poetsen..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:56
LOL. je hebt een waterdicht toestel dus gewoon effe onder de kraan houden. Heb ik zo vaak gedaan met mijn waterdichte toestellen en dat ging altijd goed.
(ik heb dat nog niet gedaan met de S8, maar ik heb hem pas een week)

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:58
Dubrillion schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:20:
[...]

Mja oleophobic coating heet dat... leuke marketingstruuk.
Maar beetje water met een één druppeltje afwasmiddel doet ook wonderen.

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10 15:22

CoolHead621

Enjoy every moment

Geert1976 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:34:
Ik heb inmiddels mijn S8 weer teruggebracht naar Coolblue en hou het voorlopig weer bij mijn iPhone 7.

Er zijn voor mij gewoonweg net teveel (kleine) ergernissen de laatste dagen groter geworden dat ik heb doen besluiten nog voor het einde van de 30 dagen zichtstermijn het toestel terug te brengen.

Kleine samenvatting van de (kleine) ergernissen die voor mij persoonlijk dus laatste dagen meer irritatie opleverde;

- WiFi was gewoon brak (waar ik in dezelfde omstandigheden met andere toestellen prima WiFi had)
- de diverse ontgrendel mogelijkheden die eerst goed werkte, lieten het steeds vaker afweten
- sommige van mijn apps op de S8 zijn gewoon beduidend slechter dan de iOS variant.
- ik merkte op mijn toestel dat wilde ik alles lekker vloeiend en vlotjes houden, ik nog wel eens met name laatste dagen het toestel een reboot moest geven.
- waar ik bij mijn vorige toestellen niet zo over-voorzichtig hoefde/wilde zijn, heb ik dat bij deze S8 zeer zeker wel
- wazige foto's die met name de laatste dagen steeds beter zichtbaar werden.

En zo zijn er nog wel een aantal kleine dingetjes waar ik me aan ben gaan ergeren. Maar ik realiseer me dat zo'n beetje alles wat ik hierboven heb beschreven een zeer persoonlijke beleving is die een ander totaal niet herkent.
Mijn S8 heeft mij gewoonweg een ''net niet'' gevoel gegeven. En een ''net niet''-gevoel is mij niet €800 waard.

Ik had al bij Coolblue eerder mijn S8 omgeruild voor een andere toestel ivm loszittend scherm op de behuizing.
Ik ga niet weer mijn toestel omruilen voor een 3e en hopen dat mijn bovenstaande ergernissen verholpen zullen worden.
Ik ga weer heel veel inleveren qua customization nu ik terug ben bij mijn iPhone 7, iets wat ik zeer jammer vind.
Maar ''it just works'' is wel erg fijn.

Ik ben zeer benieuwd waar Apple in september mee gaat komen, tijdens de Keynote (iPhone 8 )
Apple gaat het ongeloofelijk zwaar krijgen om de hardware te evenaren van de S8(+)
Ik kan mij totaal vinden in je puntjes.

Ik heb ook de iPhone 7 gehad en daarna nog een Pixel.

WiFi is bij mij dan wel goed.
Maar de vertragingen....
Reboot lost het inderdaad op, andere launcher werkt wel iets sneller.
Maar het toestel word op een gegeven moment langzaam.

Pixel maakt mooiere foto, werkt heel stabiel en snel.
iPhone heeft dan minder mogelijkheden om te customizen maar dat toestel werkt wel gewoon altijd en altijd snel.

Het zijn keuzes, en persoonlijke irritaties waarschijnlijk.
Ik hou wel mijn Galaxy S8 btw. :)

[ Voor 0% gewijzigd door CoolHead621 op 31-05-2017 13:31 . Reden: typo plus aanvulling ]

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10 13:18
Iemand enig idee waarom de Galaxy S8 opeens(!) niet meer de optie 'Stem afspelen via bluetooth' in Google Maps niet meer heeft om uit te zetten?

Ik zweer...nee ik weet het zeker dat ik tijdens navigatie afgelopen maanden deze stem via de telefoonspeaker heb gehoord. Nu hoorde ik opeens de stem niet meer uit de telefoon; deze bleek via het bluetooth adio kanaal te worden gestuurd (waar ik niet altijd op ben afgestemd). En in tegenstelling tot de optie in Flitsmeister kon ik iets soortgelijks niet meer vinden in Maps.

Een collega met een Galaxy S5 Neo met Android 6.0.1 heeft deze functie nog wel en in de Google Maps help staat hierover : 'Als deze optie niet wordt weergegeven, is deze niet beschikbaar op uw apparaat'. Ook niet na een (cache) verwijdering en opnieuw updaten.

Nu zag ik dat Samsung de app 'Sound Assistant' had uitgebracht en daar een functie in zit die bepaalde apps kan forceren over de luidspreker te gaan ipv Bluetooth....maar helaas staat Google Maps niet in het lijstje met (ondersteunde) apps.

Zeer irritant dit..

Zoals ik zei heb ik dit eerder (dus met Android 7.0) wel gekund op de S8 maar moet het een tussentijdse (security) update geweest zijn.

Maar waarom deze functie laten ontbreken Samsung !?

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Kappade schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:24:
Iemand enig idee waarom de Galaxy S8 opeens(!) niet meer de optie 'Stem afspelen via bluetooth' in Google Maps niet meer heeft om uit te zetten?
Ik miste deze functie ook ineens.
Dacht hem ook op de Galaxy gezien te hebben.
Vanmorgen wilde ik dit aanpassen, maar kon de instelling niet meer terug vinden.

• twanvanl
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03-2022
Ik heb nu een S7 en wil overstappen naar een S8, is dit een verstandige keuze of denken jullie dat ik beter mijn S7 kan behouden? Voornaamste reden is toch wel dat het full-screen is en het een edge screen heeft, maar als ik het hier zo lees niet heel goede dingen...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
twanvanl schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:00:
maar als ik het hier zo lees niet heel goede dingen...
Vergeet niet dat je dan alleen de problemen leest. De mensen zonder problemen hebben weinig om te posten. Denk dat voor ieder probleem er 10 mensen zijn waarbij het gewoon goed werkt.

Verder qua specs is het niet echt een flinke upgrade. Het scherm is voornamelijk het grote verschil.

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10 10:22

jabberwock

XBL:Jabberwocks

PilatuS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:04:
[...]

Vergeet niet dat je dan alleen de problemen leest. De mensen zonder problemen hebben weinig om te posten. Denk dat voor ieder probleem er 10 mensen zijn waarbij het gewoon goed werkt.

Verder qua specs is het niet echt een flinke upgrade. Het scherm is voornamelijk het grote verschil.
Totdat je na 2 weken je S7 weer vast hebt. Dan is dat ineens een "verouderd" toestel qua looks and feel.

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Ik heb nu een S7 en wil overstappen naar een S8, is dit een verstandige keuze of denken jullie dat ik beter mijn S7 kan behouden? Voornaamste reden is toch wel dat het full-screen is en het een edge screen heeft, maar als ik het hier zo lees niet heel goede dingen...
Ik kom van de S7 edge af ik ik kan je zeggen, het is het meer als waard. Het is mijn hobby dus elke nieuwe Samsung S lijn koop ik en ik vindt en dat is natuurlijk persoonlijk en wat je er zelf van verwacht dat dit een van de betere upgrades is

• PilatuS
  • Niet online
jabberwock schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:12:
[...]

Totdat je na 2 weken je S7 weer vast hebt. Dan is dat ineens een "verouderd" toestel qua looks and feel.
Dat vond ik na 1 dag al hoor :P Maar dan nog, het is vooral het uiterlijk. Qua wat je er mee kan doen maakt het gewoon vrijwel niets uit. Het blijft een hoop geld voor wat looks and feel. Heb het zelf ook gedaan hoor want komt van een S6, maar om te zeggen dat het naast het uiterlijk ook echt wat uitmaakt ?

• jabberwock

jabberwock

PilatuS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:16:
[...]

Dat vond ik na 1 dag al hoor :P Maar dan nog, het is vooral het uiterlijk. Qua wat je er mee kan doen maakt het gewoon vrijwel niets uit. Het blijft een hoop geld voor wat looks and feel. Heb het zelf ook gedaan hoor want komt van een S6, maar om te zeggen dat het naast het uiterlijk ook echt wat uitmaakt ?
Nee dat klopt ook wel. Qua functionaliteit is het niet echt "een moetje"

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

jabberwock schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:25:
[...]

Nee dat klopt ook wel. Qua functionaliteit is het niet echt "een moetje"
Functionaliteit is tegenwoordig inderdaad geen moetje meer.
Scherm is natuurlijk wel erg mooi :D

Verder is de irisscanner ook leuk.

PilatuS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:16:
[...]

en vergeet niet dat wij tweaker-nerds zijn, wij willen gewoon graag nieuwe speeltjes... :+

• twanvanl
Hmmm tja, maakt de keuze wel lastiger. Ik vind het ook lastig om nieuw of tweedehands te kopen. Scheelt soms €100, terwijl het beide nog garantie etc. heeft.

• Rohit
twanvanl schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:06:
Hmmm tja, maakt de keuze wel lastiger. Ik vind het ook lastig om nieuw of tweedehands te kopen. Scheelt soms €100, terwijl het beide nog garantie etc. heeft.
Zolang je een bon hebt is het prima!
Zonder bon 2e hands zou ik het niet doen...

heb 3 dagen een S8 gehad en ik mis hem nu al... nu weer de s7 edge maar als goed is komt de s8 vrijdag weer!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
twanvanl schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:06:
Persoonlijk zou ik het niet doen.
Ik kom van de S6, het is natuurlijk wel een upgrade en echt een veel mooiere scherm en looks. Maar (met Android 7 nu ook op de S6 en S7) merk ik qua echt belangrijke functies niet zo veel.

Maar dit gaat puur over mijzelf, want ik ga ong 2 jaar mee met een toestel, terwijl velen 1 jaar of zelfs paar maanden.
(Vroeger voor de smartfoons zelfs 3 jaar met een toestel ^-^" )

• twanvanl
rohit schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:14:
[...]

Zolang je een bon hebt is het prima!
Zonder bon 2e hands zou ik het niet doen...

heb 3 dagen een S8 gehad en ik mis hem nu al... nu weer de s7 edge maar als goed is komt de s8 vrijdag weer!
Samsung heeft tegenwoordig geen bon meer nodig, alleen maar het IMEI nummer. Maar goed, Used Products verkoopt er veel zie ik en ook voor een goede prijs. Dus ik ga ook daar even kijken.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:28
Vooralsnog lijkt snelladen uit te zetten het probleem te hebben opgelost. Hij voelt ook veel minder warm als ik hem in de ochtend van de lader haal en staat weer vertrouwd op 100%. Nu maar hopen dat dit zo blijft! Jammer dat je er weer zo achter moet komen dat Samsung iets doorvoert in een update zonder dit te delen met de gebruiker!

• Rohit
JDL15 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:35:
Vooralsnog lijkt snelladen uit te zetten het probleem te hebben opgelost. Hij voelt ook veel minder warm als ik hem in de ochtend van de lader haal en staat weer vertrouwd op 100%. Nu maar hopen dat dit zo blijft! Jammer dat je er weer zo achter moet komen dat Samsung iets doorvoert in een update zonder dit te delen met de gebruiker!
Ik heb met de s8+ 1x gehad dat hij na een nacht maar op 75% was opgeladen.. en dit was met snelladen uit.. originele draadloze oplader van Samsung..

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:18
rohit schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:41:
[...]

Ik heb met de s8+ 1x gehad dat hij na een nacht maar op 75% was opgeladen.. en dit was met snelladen uit.. originele draadloze oplader van Samsung..
Same here. Laad tot 86% op zijn hoogst. Snelladen en dat soort onzin staat uit. Orginele lader van Samsung bij de S8+ geleverd wordt gebruikt. Bij mij laad ie standaard niet meer op tot 100% met de charging pad.

[ Voor 7% gewijzigd door blueface op 31-05-2017 18:26 ]

• Gilb1
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-10-2023
Misschien is dit probleem al een keer in het forum besproken maar ik kon het vooralsnog niet vinden.

Als ik de videomodus start gaat de camera vervolgens ongewild inzoomen op een formaat dat ik niet wil! Is dit bekend en is er een oplossing voor?

• twanvanl
Snelladen werkt prima op mijn S7, is dit een probleem bij de S8 of een soort ding dat niet helemaal werkt? Of slurpt dit batterij/word hij warm hierdoor?

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:36
Snel laden werkt gewoon perfect hier.

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

twanvanl schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:10:
Snelladen werkt prima op mijn S7, is dit een probleem bij de S8 of een soort ding dat niet helemaal werkt? Of slurpt dit batterij/word hij warm hierdoor?
Ik heb ook geen last van snelladen.
Mensen hebben probleem met draadloos laden.
Werkt wel, maar gaat niet tot 100%

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Voor de performance hoef je het niet te doen, ik ben van een S6 naar een S8 overgestapt en ik merk echt heel weinig verschil terwijl het ding qua benchmarks ver voor ligt. Van S7 naar S8 lijkt vooral een (prachtige) cosmetische update. Ikzelf zou op de S9 wachten als ik een S7 had, zonde om nu al een S7 van de hand te doen.

Wat betreft die problemen, ik heb een S8 vanaf de releasedag maar ik heb er totaal geen issues mee gehad, De punten van Geert1976 herken ik niet.

Als je hem koopt dan kan ik de originele clear cover van Samsung erbij aanraden, vrij onzichtbaar en het helpt je makkelijker de vingerprintscanner te vinden. Men heeft veel kritiek op de plaatsing van de vingerprintscanner maar in de praktijk was ik er binnen een paar dagen aan gewend.

[ Voor 0% gewijzigd door oef! op 01-06-2017 19:43 . Reden: Slimcover werd clear cover ]

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:08
oef! schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:30:
[...]
Voor de performance hoef je het niet te doen, ik ben van een S6 naar een S8 overgestapt en ik merk echt heel weinig verschil terwijl het ding qua benchmarks ver voor ligt. Van S7 naar S8 lijkt vooral een (prachtige) cosmetische update. Ikzelf zou op de S9 wachten als ik een S7 had, zonde om nu al een S7 van de hand te doen.
De performance vooruitgang vond ik wel aanzienlijk met de S8. Draait veel soepeler en sneller dan mijn S6.

• twanvanl
oef! schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:30:
[...]

Wat betreft die problemen, ik heb een S8 vanaf de releasedag maar ik heb er totaal geen issues mee gehad, De punten van Geert1976 herken ik niet.

Als je hem koopt dan kan ik de originele slimcase van Samsung erbij aanraden, vrij onzichtbaar en het helpt je makkelijker de vingerprintscanner te vinden. Men heeft veel kritiek op de plaatsing van de vingerprintscanner maar in de praktijk was ik er binnen een paar dagen aan gewend.
Welke bedoel je daarmee? Ik kan nergens een originele slimcase van Samsung vinden. Bedoel je een clear cover? Ik kan trouwens ook nergens vinden of iedereen het formaat erg fijn vind of dat het nogal irritant groot is. Vorige lijnen waren nml een wat groter en kleiner toestel. Nu beide groot toestel.

• JDL15
Sleehond schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:23:
Snel laden werkt gewoon perfect hier.
Snel laden wel, maar draadloos (snel) laden is sinds een laatste update een issue!

• PilatuS
  • Niet online
JDL15 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:03:
[...]

Snel laden wel, maar draadloos (snel) laden is sinds een laatste update een issue!
Hier geen problemen met de S8 en nieuwste model draadloze lader.

• blueface
  • Laatst online: 12:18
PilatuS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:50:
[...]

Hier geen problemen met de S8 en nieuwste model draadloze lader.
Heb een S8+. Denkt dat het daar mee te maken heeft. Accu van de plus is 500 Mah groter.
86% maximaal met ook nieuwste wireless charger.

[ Voor 8% gewijzigd door blueface op 31-05-2017 22:45 ]

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:37
S7 naast een S8 ...beide daily drivers .... Een S7Edge in de kast 8)7

Performance? Ligt allemaal dicht bij mekaar hoor..... kleine , hele kleine verschillen hier en daar.

Uiterlijk? Toch wel serieus mooier van de S8 O+

Iris-scanner? Doet het bij mij goed bij heel weinig tot matige hoeveelheid licht _/-\o_ . Zal ik eens verklappen waarom die 'als je hem instelt bij minder licht' het niet zo goed doet 'bij veel licht'?

Kijk maar eens naar je pupil, en dus je iris >:) . Je pupil wordt kleiner, omdat je iris groter wordt en werkelijk verandert. Dat het DUS niet onder alle licht-omstandigheden werkt spreekt voor zich. Misschien komt er nog eens 'iris-registreren onder verschillende omstandigheden' uit.

Die vinger-afdruk-scanner doet het BTW perfect. Daar was ik best even sceptisch over maar die bevalt 100%. Met het juiste hoesje ook super te vinden.

Wifi? Ik zal wel geluk hebben, met S7 , de Edge en de S8 alle 3 super!

Kopen of niet? Wat is het je waard en wat heb je te besteden worden dan doorslag-gevend. Het is geen must, wel een leuk speeltje wat ook nog eens een hoop kan _/-\o_

• JDL15
JDL15 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:03:
[...]

Overigens nu weer tot 82% dus het ligt niet aan de optie draadloos snelladen aan of uit te zetten. Ik ga vannacht proberen met een ouder laadblokje en zal een aantal nachten proberen om te kijken of hij op 100% uitkomt.

• jabberwock

jabberwock

Als ik al die issues hier lees heb ik echt een probleemloos toestel. Wifi gaat top, snelladen gaat perfect, ook draadloos. Ik gebruik de oude draadloze snellader. Die platte.

Ik gebruik overigens alleen maar de originele laders en kabels.

De enige niet originele lader is in de auto. Daar heb ik een kabeltje uit het dashboard en die lader levert maar 1A. Dus met navigeren gaat mijn telefoon langzaam leeg. De lader is simpelweg niet sterk genoeg.

Ben heel blij met dit toestel

• oef!
  • Niet online
twanvanl schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:51:
[...]

Welke bedoel je daarmee? Ik kan nergens een originele slimcase van Samsung vinden. Bedoel je een clear cover? Ik kan trouwens ook nergens vinden of iedereen het formaat erg fijn vind of dat het nogal irritant groot is. Vorige lijnen waren nml een wat groter en kleiner toestel. Nu beide groot toestel.
Ja inderdaad, het is de clear cover. Wat mij betreft is het toestel aan de grote kant, dit is vooral een bijeffect van het grote scherm. Ik heb overigens vrij grote handen. Af en toe maak ik wel eens gebruik van de "verkleinfunctie" die ingebouwd is, door drie keer op home te drukken wordt het scherm virtueel een stuk kleiner.

• twanvanl
oef! schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:40:
[...]

Ja inderdaad, het is de clear cover. Wat mij betreft is het toestel aan de grote kant, dit is vooral een bijeffect van het grote scherm. Ik heb overigens vrij grote handen. Af en toe maak ik wel eens gebruik van de "verkleinfunctie" die ingebouwd is, door drie keer op home te drukken wordt het scherm virtueel een stuk kleiner.
Ik heb hem zojuist besteld, ben benieuwd. Iemand hier ervaring met screenprotectors? Is dat niet wat lastig met die gebolde randen?

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

robbvdb schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:25:
Iris-scanner? Doet het bij mij goed bij heel weinig tot matige hoeveelheid licht _/-\o_ . Zal ik eens verklappen waarom die 'als je hem instelt bij minder licht' het niet zo goed doet 'bij veel licht'?

Kijk maar eens naar je pupil, en dus je iris >:) . Je pupil wordt kleiner, omdat je iris groter wordt en werkelijk verandert. Dat het DUS niet onder alle licht-omstandigheden werkt spreekt voor zich. Misschien komt er nog eens 'iris-registreren onder verschillende omstandigheden' uit.
Wat ik best raar vind voor dit high-end toestel. Mijn vorige mobiel was een Lumia 950XL, met irisscanner. Ik kon midden in de nacht in mijn donkere slaapkamer zonder lampen aan mijn telefoon net zo snel unlocken als overdag. Heb die van de S8 nog niet echt geprobeerd, omdat ik de vingerafdrukscanner de snelste manier om te unlocken vind :+

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:35
bij normaal licht en schemer werkt het prima, in het donker en volle zon werkt het niet bij mij..

Strava

twanvanl schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:09:
[...]

Ik heb hem zojuist besteld, ben benieuwd. Iemand hier ervaring met screenprotectors? Is dat niet wat lastig met die gebolde randen?
Die vraag kun je beter hier stellen: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

MisterChaoSs schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:16:
[...]

Wat ik best raar vind voor dit high-end toestel. Mijn vorige mobiel was een Lumia 950XL, met irisscanner. Ik kon midden in de nacht in mijn donkere slaapkamer zonder lampen aan mijn telefoon net zo snel unlocken als overdag. Heb die van de S8 nog niet echt geprobeerd, omdat ik de vingerafdrukscanner de snelste manier om te unlocken vind :+
Bij mij werkt het in volledig duister ook gewoon.

Er is een update verschenen voor "Always On Display" in de Google Play Store!

[Samsung] Always On Display

Indien je toestel in de "Clear View Standing Cover" zit, en je hebt het "Always On Display" op AAN staan, had je er in 1e instantie niks aan -> ging uit als je de cover dicht deed.
Waarom heb je dan een "Clear View Cover"...

Dit moet Samsung ook gedacht hebben, vandaar deze update: AOD blijft AAN in je Clear View Cover na deze update!

Meer info: Always On Display with Clear Cover support released on Google Play

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Verwijderd

Sinds 2 weken de s8.
Wederom een mooi toestel, alleen vertoont ie (vermoedelijk sinds een update van vorige week) van mij soms errors met het geluid.
Uit het niks, speelt ie geen geluid meer af.
Zowel bij het afspelen van YouTube, Spotify, ringtones als ook m'n alarm..
Hij leeft een eigen leven, want ik kan er geen vinger achter krijgen.
Heeft iemand hier ook ervaring mee ?
Zal het een software- of eerder een hardware probleem zijn ?

• oef!
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:15:
Sinds 2 weken de s8.
Wederom een mooi toestel, alleen vertoont ie (vermoedelijk sinds een update van vorige week) van mij soms errors met het geluid.
Factory reset uitvoeren (instellingen > algemeen beheer > reset > fabrieksgegevens herstellen). Als dat niet werkt, terugsturen.

• twanvanl
Heb op advies van Coolblue een Clear View Standing Cover gekozen icm de S8. Even afwachten op morgen dus of het mij gaat bevallen. Iemand die hier last ondervind van het unlocken na gebruik van hoesje?

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:23
jabberwock schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:03:
Als ik al die issues hier lees heb ik echt een probleemloos toestel. Wifi gaat top, snelladen gaat perfect, ook draadloos. Ik gebruik de oude draadloze snellader.
Ben heel blij met dit toestel
Vind de issues wel meevallen gezien de populariteit.
Het is ook logisch dat je sneller van problemen hoort dan dat het toestel zo goed werkt.

In elk forum topic lees je wel van problemen en meestal wordt dat wel wat minder omdat de software steeds geüpdatet wordt en heel vaak lees je steeds dezelfde problemen omdat mensen die wat later in dit topic komen, vaak niet het hele topic door lezen maar gewoon meteen hun probleem voorleggen.

Valt mij mee dat er nog geen accu drain problemen zijn want dat is ook bijna standaard bij elk toestel.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als ik op het home screen zit heb ik boven en onder een mooie transparante balk waardoor het scherm goed uit komt.

Als ik dan vervolgens aan het internetten ben (Chrome) heb ik boven en onder een zwarte balk.

Is daar nog wat aan te doen? Ik zie dat liever ook full screen. Of in ieder geval mee kleuren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
Google Play: Navbar Apps
daarmee kan je de onderste balk mee laten kleuren, de bovenste doet dit al vanzelf(tenzij je de app niet 18.5:9 laat draaien, of de app zelf zwart kiest)

en met tasker en autotools kan je immersive mode forceren, welke beide balken verbergt.
dit kan je bv. met bixbye combineren voor een fysieke knop, of autonotification voor een toggle in de toggle-lijst van de notification drawer.

edit: chrome heeft nog geen native 18.5:9 ondersteuning, kijk dus ook even naar instellingen-display-apps op volledig scherm.
daar kan je 16:9 apps dwingen 18.5:9 te gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door thedicemaster op 01-06-2017 22:53 ]

• Gilb1
Gilb1 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:02:
Misschien is dit probleem al een keer in het forum besproken maar ik kon het vooralsnog niet vinden.

Als ik de videomodus start gaat de camera vervolgens ongewild inzoomen op een formaat dat ik niet wil! Is dit bekend en is er een oplossing voor?
Heeft iemand al het antwoord voor me?

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Gilb1 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:26:
[...]

Heeft met de Crop-ratio te maken volgens mij, 4:3 voor foto's en 16:9 voor video-opnames

Verwijderd

Kappade schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:24:

Ik zweer...nee ik weet het zeker dat ik tijdens navigatie afgelopen maanden deze stem via de telefoonspeaker heb gehoord. Nu hoorde ik opeens de stem niet meer uit de telefoon; deze bleek via het bluetooth adio kanaal te worden gestuurd (waar ik niet altijd op ben afgestemd). En in tegenstelling tot de optie in Flitsmeister kon ik iets soortgelijks niet meer vinden in Maps.

Een collega met een Galaxy S5 Neo met Android 6.0.1 heeft deze functie nog wel en in de Google Maps help staat hierover : 'Als deze optie niet wordt weergegeven, is deze niet beschikbaar op uw apparaat'. Ook niet na een (cache) verwijdering en opnieuw updaten.

Nu zag ik dat Samsung de app 'Sound Assistant' had uitgebracht en daar een functie in zit die bepaalde apps kan forceren over de luidspreker te gaan ipv Bluetooth....maar helaas staat Google Maps niet in het lijstje met (ondersteunde) apps.

Zeer irritant dit..

Zoals ik zei heb ik dit eerder (dus met Android 7.0) wel gekund op de S8 maar moet het een tussentijdse (security) update geweest zijn.

Maar waarom deze functie laten ontbreken Samsung !?
Ik heb een soortgelijk probleem ja. Als je de Samsugn S8+ via Bluetooth hebt verbonden met je Touch systeem in je auto dan doet het geluid het niet van Google Maps. Maar op moment dat je play drukt van de muziekspeler op je telefoon hoor je ineens wel het geluid ertussen door van Google Maps door de speakers van de auto. Maar druk je weer op pauze dan hoor je niets. Het probleem is ook alleen met Google Maps.

Via Mirrorlink en dan Sygic Navigation werkt het wel allemaal.

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
CoolHead621 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:27:
[...]

Ik heb ook geen last van snelladen.
Mensen hebben probleem met draadloos laden.
Werkt wel, maar gaat niet tot 100%
Hier gewoon netjes tor 100%

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:15:
Sinds 2 weken de s8.
Hoi Maxx,
je bent niet de enige met dit issue. Op het Amerikaanse Samsung forum staat het vol met deze klachten.
Ik weet zeker dat dit een fabrikage fout is.
Ikzelf had hetzelfde probleem als jij. Van alles geprobeerd om het op te lossen, zelfs een factory reset. Niets heeft geholpen.
Uiteindelijk heb ik hem vorige week opgestuurd voor reparatie. Moederbord is vervangen en alles is helemaal top nu. voor mijn gevoel is het toestel zelfs sneller en de batterij gaat langer mee.

Meldt hem aan op de website van Samsung, heb je hem binnen 3 dagen weer terug. De monteur bij DYNA heeft hem perfect nagekeken. Geen beschadigingen aan het toestel en weer helemaal mooi dichtgemaakt.

Succes!

Another one bites the DUST

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10 13:18
pappaleone schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:22:
[...]

Hier gewoon netjes tor 100%
Hier de ene ochtend wel 100%, de andere keer ook iets van 87%. Dit zie ik als ik rond 7 uur uit bed gaat en in het batterijverbruik schema zie ik dat hij ongeveer al 3 uur op batterij werkt. Hij stopt dus met draadloos laden ergens in de nacht en verbruikt gekgenoeg ook nog eens veel stroom daarna..

• Gilb1
CoolHead621 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:57:
[...]

Heeft met de Crop-ratio te maken volgens mij, 4:3 voor foto's en 16:9 voor video-opnames
Dank je. Weet je ook of ik dit ergens kan aanpassn?

• Donstil
  • Niet online
thedicemaster schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 22:48:
Google Play: Navbar Apps
daarmee kan je de onderste balk mee laten kleuren, de bovenste doet dit al vanzelf(tenzij je de app niet 18.5:9 laat draaien, of de app zelf zwart kiest)

en met tasker en autotools kan je immersive mode forceren, welke beide balken verbergt.
dit kan je bv. met bixbye combineren voor een fysieke knop, of autonotification voor een toggle in de toggle-lijst van de notification drawer.

edit: chrome heeft nog geen native 18.5:9 ondersteuning, kijk dus ook even naar instellingen-display-apps op volledig scherm.
daar kan je 16:9 apps dwingen 18.5:9 te gebruiken.
Thnx! Ik ga even naar die app kijken.

Chrome staat al wel op fullscreen maar dit helpt voor als nog niet.
Gilb1 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:15:
[...]
Als je video op 1:1 zet dan ben je deze crop kwijt.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 02-06-2017 11:21 ]

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Gilb1 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:15:
[...]

Je foto instelling aanpassen naar 16:9

Maar je kan het niet helemaal weghalen.

Full HD opnames gebruiken maar 2Mpixels van je camera.
4K instellen en foto's instellen op 16:9 zal het effect verkleinen.

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Donstil schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:18:
[...]

[...]

Als je video op 1:1 zet dan ben je deze crop kwijt.
Crop blijft gewoon, 1:1 is geen 4:3

• Donstil
  • Niet online
CoolHead621 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:36:
[...]

Crop blijft gewoon, 1:1 is geen 4:3
Echt? Ooh ik zag hier geen crop meer in de camera maar zal het wel verkeerd gezien hebben.

• Rohit
Donstil schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:09:
[...]

Echt? Ooh ik zag hier geen crop meer in de camera maar zal het wel verkeerd gezien hebben.
Hier ook geen crop op 1:1 dus jou oplossing werkt Donstil!

Alleen heb je geen videostabilisatie meer alleen optische beeldstabilisatie..

ohhh oepss ik probeer het nog met een S7 8)7
dus met een S8 hoop ik vanavond te kunnen testen.... Maar als het bij Donstil wel werkt dan moet dat lukken. Op de S7 werkt bovenstaande iig wel!

[ Voor 21% gewijzigd door Rohit op 02-06-2017 13:54 ]

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

rohit schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:25:
[...]

Hier ook geen crop op 1:1 dus jou oplossing werkt Donstil!

Alleen heb je geen videostabilisatie meer alleen optische beeldstabilisatie..
Bizar, bij mij zie je dat hij inzoomt

Ik heb geen crop als ik 16:9 kies in foto instellingen en 4K in video instellingen.

Of hebben jullie bij Foto ook 1:1 ingesteld?

[ Voor 17% gewijzigd door CoolHead621 op 02-06-2017 12:40 ]

• Donstil
  • Niet online
CoolHead621 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:37:
[...]

Bizar, bij mij zie je dat hij inzoomt

Ik heb geen crop als ik 16:9 kies in foto instellingen en 4K in video instellingen.

Of hebben jullie bij Foto ook 1:1 ingesteld?
Nee foto staat gewoon normaal hier want foto's in 16:9 is gewoon erg onhandig.

Ik heb mijn video trouwens gewoon op 16:9 4K. 1:1 was meer een testje.

• Majesty
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:29:
[...]

Nee foto staat gewoon normaal hier want foto's in 16:9 is gewoon erg onhandig.

Ik heb mijn video trouwens gewoon op 16:9 4K. 1:1 was meer een testje.
Waarom zijn foto's in 16:9 onhandig, voor nabewerking etc.?
Ik heb m'n foto's op 4:3 staan omdat ik het zonde vind van de crop wanneer ik 16:9 gebruik (daarmee worden minder MP's gebruikt). Alleen foto's op 16:9 zien er op praktisch iedere telefoon 'mooier' uit, omdat het fullscreen is (behalve dag op S8 en schermen met een andere verhouding).

Het inzoomen bij video lijkt me inderdaad eerder een ding voor videostabilisatie, dan heeft hij ruimte om te corrigeren in het gedeelte dat afgesneden wordt. Maar goed, de groothoek is al niet enorm groot en hij zoomt wel redelijk ver in. De groothoek van de selfie camera had van mij ook wel wat groter gemogen :p.

• Donstil
  • Niet online
Majesty schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:58:
[...]

Waarom zijn foto's in 16:9 onhandig, voor nabewerking etc.?
Ik heb m'n foto's op 4:3 staan omdat ik het zonde vind van de crop wanneer ik 16:9 gebruik (daarmee worden minder MP's gebruikt). Alleen foto's op 16:9 zien er op praktisch iedere telefoon 'mooier' uit, omdat het fullscreen is (behalve dag op S8 en schermen met een andere verhouding).
Ja dat is misschien nog wat van vroeger hoor dat zou kunnen maar voor mij is fotograferen een stuk meer dan foto's op het scherm van mijn Smartphone en dan is 16:9 gewoon niet zo handig.

16:9 is überhaupt geen handige verhouding met de uitzondering van video materiaal maar dat is een hele andere discussie.

• twanvanl
henklbr schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:13:
Er is een update verschenen voor "Always On Display" in de Google Play Store!

[Samsung] Always On Display

Indien je toestel in de "Clear View Standing Cover" zit, en je hebt het "Always On Display" op AAN staan, had je er in 1e instantie niks aan -> ging uit als je de cover dicht deed.
Waarom heb je dan een "Clear View Cover"...

Dit moet Samsung ook gedacht hebben, vandaar deze update: AOD blijft AAN in je Clear View Cover na deze update!

Meer info: Always On Display with Clear Cover support released on Google Play
"Dit item is niet beschikbaar in je land"

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:46
Iemand die groene gloed al een keer mee gemaakt met handmatige focus in de camera app?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LOHBUpD.png

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51
Dat is om aan te geven waar de focus ligt. Als je de foto maakt zie je daar niks meer van.

The devil is in the details.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:35
Precies! :+
W84 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:27:
Haha, ik dacht dat m'n camera kapot was met die groene gloed... maar dat is dus het focusgebied. 8)7

Verwijderd

Ik ben de nieuwe S8 aan het overwegen, maar het feit dat de vingerafdrukscanner achter zit en naast de camera, in hoeverre is dit hinderlijk?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:02:
Ik ben de nieuwe S8 aan het overwegen, maar het feit dat de vingerafdrukscanner achter zit en naast de camera, in hoeverre is dit hinderlijk?
Even wennen, daarna is het fijner dan aan de voorkant. Helemaal bij de telefoon uit je broekzak halen, voordat jij het scherm ziet is ie al ontgrendeld. Had zelf een S6 en vind dit fijner, maar het kost even 2 of 3 dagen om aan te wennen.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:21
Ook ik vind de vingerafdrukscanner prima werken.
Zelf heb ik 3 unlocks ingesteld:
Gezichtsherkenning > vind het iedere keer weer leuk als hij unlocked voordat ik het patroon ingevoerd heb.
Patroon: gebruikte dat op de S6 en gebruik het nog steeds
VIngerafdruk, gebruik ik soms, maar zit nog niet in mijn systeem, wel in apps. Ook leuk dat je de notificatiebalk ermee omhoog/omlaag kunt swipen.

• twanvanl
Iemand die mij hierbij misschien kan helpen (het valt niet onder rooten of custom roms vandaar):
Ik heb een apparaat overgenomen van iemand met een Vodafone abonnement. De laatste update die daarop staat is G950FXXU1AQDG, de nieuwste van PHN is G950FXXU1AQEB, die krijg ik ook niet binnen via OTA of Smart Switch. Ik zie ook staan "Software serviceprovider" en daarbij staat VDF, dus het lijkt mij dat er een simlock o.i.d. op zit. Is dit eventueel te verhelpen met het flashen van de PHN odin files of moet ik dan echt naar een winkel toe?

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:08
Gilb1 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:26:
[...]
Als je de record knop inhoudt, dan kan je zien hoe de video geframed is zonder te recorden (vinger weg van de record knop vegen alvorens los te laten). Wellicht verlicht dat de pijn enigszins.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:42
Ik wilde net mijn hartslag meten dmv je vinger over de flitser en camera te leggen. Ik brand gewoon mijn vinger, zo heet wordt de flitser. Hebben jullie dit ook? Is dit normaal?

• W84
Vingerafdrukscanner achterop vind ik achteraf serieus fantastisch. Werkt ideaal. Uit je broekzak, vinger erop en gaan. In het begin vond ik het eerlijk serieus kut. :p

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
twanvanl schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:28:
Iemand die mij hierbij misschien kan helpen (het valt niet onder rooten of custom roms vandaar):
Ik heb een apparaat overgenomen van iemand met een Vodafone abonnement. De laatste update die daarop staat is G950FXXU1AQDG, de nieuwste van PHN is G950FXXU1AQEB, die krijg ik ook niet binnen via OTA of Smart Switch. Ik zie ook staan "Software serviceprovider" en daarbij staat VDF, dus het lijkt mij dat er een simlock o.i.d. op zit. Is dit eventueel te verhelpen met het flashen van de PHN odin files of moet ik dan echt naar een winkel toe?
VDF zegt niks over een simlock, een simlock vrije telefoon kan ook VDF zijn.
het betekend dat de telefoon via vodafone gekocht is en alleen vodafone updates accepteert.
je kan wel andere updates handmatig installeren zolang de variant code het zelfde is(bv. G950F) maar als de provider code(PHN/VDF) niet overeenkomt met de originele firmware krijg je vaak geen automatische updates meer.
een firmware van een andere provider installeren doet ook niks om een simlock te verwijderen, dit zit ergens buiten de firmware.

• Chris.nl
  • Niet online
Met ODIN kan je prima de PHN firmware flashen. Bij sowieso Tele2 / KPN en Vodafone werkt VoLTE op PHN (bij Vodafone ook VoWiFi) alleen T-Mobile moet er nog mee komen geloof ik. Al is dit grotendeels een antwoord waar niet om gevraagd was.

• jabberwock

jabberwock

Ryan_ schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:51:
Ik wilde net mijn hartslag meten dmv je vinger over de flitser en camera te leggen. Ik brand gewoon mijn vinger, zo heet wordt de flitser. Hebben jullie dit ook? Is dit normaal?
Je moet hem in het gedeelte onder de flitser leggen. Is je flitser dan aan ofzo?

Bij mij wordt hij niet heet en werkt perfect!

• twanvanl
Chris.nl schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 02:11:
Met ODIN kan je prima de PHN firmware flashen. Bij sowieso Tele2 / KPN en Vodafone werkt VoLTE op PHN (bij Vodafone ook VoWiFi) alleen T-Mobile moet er nog mee komen geloof ik. Al is dit grotendeels een antwoord waar niet om gevraagd was.
Ik heb de PHN firmware inmiddels geflashd. Hij geeft nu aan:
"Software serviceprovider:
SAOMC_SM-G950F_OXM_XEU_0081
ce0417140c820c540d
XEU/PHN/VDF"

Er staat dus nog steeds VDF bij, maar ook PHN en XEU(???)
Hij gaf bij de eerste boot ook aan dat ik was veranderd van provider en dat er een fabrieksherstel nodig was.
Ik zie nu trouwens geen optie voor Bellen via 4G oid meer via de Telefoon applicatie.

[ Voor 6% gewijzigd door twanvanl op 03-06-2017 11:24 ]

• Gilb1
CoolHead621 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:32:
[...]

Je foto instelling aanpassen naar 16:9

Maar je kan het niet helemaal weghalen.

Full HD opnames gebruiken maar 2Mpixels van je camera.
4K instellen en foto's instellen op 16:9 zal het effect verkleinen.
Bedankt, dat scheelt inderdaad wel wat.

• Majesty
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:03:
[...]

Ja dat is misschien nog wat van vroeger hoor dat zou kunnen maar voor mij is fotograferen een stuk meer dan foto's op het scherm van mijn Smartphone en dan is 16:9 gewoon niet zo handig.

16:9 is überhaupt geen handige verhouding met de uitzondering van video materiaal maar dat is een hele andere discussie.
Ja, voor nabewerking dus. En omdat je bij 4:3 gewoon een grotere resolutie hebt, aangezien 16:9 simpelweg een stukje van de foto cropped, wat zonde is. Handig of niet, esthetisch gezien vind ik het mooier om 16:9 foto's te maken, wanneer ze op laptops of telefoon bekeken worden, omdat ze dan fullscreen kunnen. Ik schiet echter ook nog steeds in 4:3.

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:22
Ik krijg het niet voor elkaar om vanaf de telefoon films gemaakt in UHD (4K) formaat te uploaden naar Youtube. Het uploaden werkt wel maar de resolutie wordt dan max 1080P (HD). Je kan deze dan niet in de hoogste resolutie 2160P (4K) afspelen als deze klaar is na de upload. Ook niet na langere tijd omdat het verwerken tijd kost. Dit lukt wel als je de film eerst naar je PC download en dan upload naar Youtube. Doe ik iets fout of kan dit simpelweg niet via de telefoon?

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:45
Ik unlock net toevallig mijn toestel met mijn irissen met een zonnebril op 😃.

Ik wist niet dat de irisscanner zo goed was ☺️.

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
rwarmink schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:31:
Ik krijg het niet voor elkaar om vanaf de telefoon films gemaakt in UHD (4K) formaat te uploaden naar Youtube. Het uploaden werkt wel maar de resolutie wordt dan max 1080P (HD). Je kan deze dan niet in de hoogste resolutie 2160P (4K) afspelen als deze klaar is na de upload. Ook niet na langere tijd omdat het verwerken tijd kost. Dit lukt wel als je de film eerst naar je PC download en dan upload naar Youtube. Doe ik iets fout of kan dit simpelweg niet via de telefoon?
Jep hier ook :X

• Donstil
  • Niet online
rwarmink schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:31:
Ik doe het wel en lijkt ook gewoon te werken.
Ik selecteer de foto in galerij en kies dan voor "Share" om vervolgens youtube te kiezen, geen aanpassingen aan formaat oid gedaan ze komen gewoon aan op youtube in 4k.

Zie ook Youtube

Kijk je wel op een 4k apparaat naar de video? De Youtube player op de S8 laat je namelijk niet kiezen voor 4k omdat die resolutie niet ondersteund wordt en het daardoor geen zin heeft, 1440p is daardoor de max.
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:02:
Hinderlijk misschien niet, onhandig zeker.
Ik zit nu anderhalve maand na release nog steeds regelmatig mis en even kijken naar de sensor lijkt de enige manier om dit te omzeilen. De sensor zelf is ook wat matig trouwens, sensoren van bv de Google Pixel of iPhone 7 zijn veel sneller en accurater, die sensoren pakte altijd in 1x, de S8 sensor heeft nog wel eens een tweede of soms zelfs derde keer nodig.

Ik zou er geen S8 voor laten liggen maar de plek blijft ongelukkig gekozen.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 03-06-2017 17:12 ]

twanvanl schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:14:
[...]

Ik heb de PHN firmware inmiddels geflashd. Hij geeft nu aan:
"Software serviceprovider:
SAOMC_SM-G950F_OXM_XEU_0081
ce0417140c820c540d
XEU/PHN/VDF"

Er staat dus nog steeds VDF bij, maar ook PHN en XEU(???)
Hij gaf bij de eerste boot ook aan dat ik was veranderd van provider en dat er een fabrieksherstel nodig was.
Ik zie nu trouwens geen optie voor Bellen via 4G oid meer via de Telefoon applicatie.
De product-code van je toestel is VDF (Vodafone - NL). Je hebt OXM-firmware op je toestel geflashed.

1. De product-code van je toestel is VDF; VDF is geen onderdeel van OXM
2. Default CSC van een NON OXM-toestel is XEU
3. PHN is gekozen, omdat het toestel ziet dat je een "Nederlands" toestel hebt (VDF -> Vodafone NL)

Wil je VoLTE en/of VoWiFi gebruiken, zal je toch echt de Vodafone-firmware weer op je toestel moeten flashen!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Wordt jullie S8 ook een beetje warm aan de randen?

• W84
Nee.

• Chris.nl
  • Niet online
henklbr schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:26:
[...]

De product-code van je toestel is VDF (Vodafone - NL). Je hebt OXM-firmware op je toestel geflashed.

1. De product-code van je toestel is VDF; VDF is geen onderdeel van OXM
2. Default CSC van een NON OXM-toestel is XEU
3. PHN is gekozen, omdat het toestel ziet dat je een "Nederlands" toestel hebt (VDF -> Vodafone NL)

Wil je VoLTE en/of VoWiFi gebruiken, zal je toch echt de Vodafone-firmware weer op je toestel moeten flashen!
Nee hoor met originele PHN firmware moet het lukken.
Samsung gebruikers met een Samsung S8 en S8+ kunnen vanaf de lancering ook bellen via WiFi en 4G. Dat geldt voor de Vodafone versies, maar ook voor de originele firmware.
Denk eerder dat het flashen van de originele PHN firmware niet 100% goed is gegaan.
Chris.nl schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:17:
[...]

Nee hoor met originele PHN firmware moet het lukken.
[...]
Denk eerder dat het flashen van de originele PHN firmware niet 100% goed is gegaan.
Correct -> originele PHN firmware -> PHN PHN PHN

Jij hebt XEU PHN VDF

Wat ik je in mijn vorig bericht al uitgelegd heb; je krijgt je toestel niet op PHN PHN PHN

PHN zit in de Multi-CSC OXM; er wordt gekeken bij flashen naar je product-code, deze is VDF van je toestel (en dat zal nooit veranderen).

Mensen die een origineel PHN toestel hebben (PHN PHN PHN) en daar een Vodafone-SIM instoppen, die krijgen dan wel VoWiFi & VoLTE

Maar: flash gerust nog een keer; by the way: je moet met CSC_PHN flashen en NIET met HOME_CSC_PHN (dit reset wel je device)...

• W84
Hoe kun je trouwens checken of je VoWiFi/VoLTE hebt?

[ Voor 9% gewijzigd door W84 op 03-06-2017 20:44 ]

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Bij de instellingen.
Instellingen > verbindingen > mobiel netwerk
Daar moet dan bellen over 4G staan

WiFi bellen vond ik toevallig onder de instellingen van de daler
Dialer openen > instellingen > onderin scrollen

Op de S6 is het in ieder geval zo
Mrjraider in "[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

[ Voor 24% gewijzigd door Mrjraider op 03-06-2017 21:08 ]

• W84
Aha, bedankt. Het staat ertussen. Bellen via Wi-Fi stond uit en net maar aangezet. Is dat wat dan? :p

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Via 4G wel eens geprobeerd. Kost wel veel accu heb ik gemerkt. Bellen over WiFi nog nooit geprobeerd. Staat hier uit.

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:22
Donstil schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:05:

Kijk je wel op een 4k apparaat naar de video? De Youtube player op de S8 laat je namelijk niet kiezen voor 4k omdat die resolutie niet ondersteund wordt en het daardoor geen zin heeft, 1440p is daardoor de max.
Ja, want als ik de video's download via pc en weer upload naar YouTube kan ik ze wel als 4K bekijken.

• Chris.nl
  • Niet online
W84 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:16:
Aha, bedankt. Het staat ertussen. Bellen via Wi-Fi stond uit en net maar aangezet. Is dat wat dan? :p
Dan kan je via je WiFi netwerk bellen (als je provider dit ondersteunt).. Zelf heb ik als voorkeur bellen via het mobiele netwerk, inpandig waar ik wel WiFi maar geen (2,3,4G) bereik heb flipt ie naadloos over naar bellen via WiFi.

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12

r_kluft

Hmmmmmm

henklbr schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:39:
[...]

Correct -> originele PHN firmware -> PHN PHN PHN

Jij hebt XEU PHN VDF

Wat ik je in mijn vorig bericht al uitgelegd heb; je krijgt je toestel niet op PHN PHN PHN

PHN zit in de Multi-CSC OXM; er wordt gekeken bij flashen naar je product-code, deze is VDF van je toestel (en dat zal nooit veranderen).

Mensen die een origineel PHN toestel hebben (PHN PHN PHN) en daar een Vodafone-SIM instoppen, die krijgen dan wel VoWiFi & VoLTE

Maar: flash gerust nog een keer; by the way: je moet met CSC_PHN flashen en NIET met HOME_CSC_PHN (dit reset wel je device)...
Pffffff.Lastig al die afkortingen. Kom zelf van een Nexus af en ben sinds kort ook via werk in het bezit van een S8 en irriteer me aan een beetje aan het feit dat dit een T-mobile branded toestel uit Polen is. (TPL) (en gebruik zelf een KPN SIM)

Kan ik nu op de een of andere manier deze omzetten naar PHN versie (Unbranded als ik het goed begrijp.)
En krijg ik dan ook nog Firmware updates als deze uit komen voor de PHN versie? Of moet ik ze dan handmatig installeren?

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Viel mij trouwens op dat als je vanuit een scherp hoek naar het scherm kijkt, dan heeft het scherm een paarse tint. Het is subtiel en het stoort niet, maar vond het grappig aangezien mijn oude nexus 5 die een stuk goedkoper was dit niet heeft.

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
ObiTewodros schreef op zondag 4 juni 2017 @ 00:31:
Viel mij trouwens op dat als je vanuit een scherp hoek naar het scherm kijkt, dan heeft het scherm een paarse tint. Het is subtiel en het stoort niet, maar vond het grappig aangezien mijn oude nexus 5 die een stuk goedkoper was dit niet heeft.
Het is ook altijd wat hé!

Misschien gewoon genieten van het apparaat is een goed idee, dit soort dingen brengt alleen maar stress.
r_kluft schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:45:
[...]

Pffffff.Lastig al die afkortingen. Kom zelf van een Nexus af en ben sinds kort ook via werk in het bezit van een S8 en irriteer me aan een beetje aan het feit dat dit een T-mobile branded toestel uit Polen is. (TPL) (en gebruik zelf een KPN SIM)

Kan ik nu op de een of andere manier deze omzetten naar PHN versie (Unbranded als ik het goed begrijp.)
En krijg ik dan ook nog Firmware updates als deze uit komen voor de PHN versie? Of moet ik ze dan handmatig installeren?
Waar heb je je toestel gekocht? Stond het aangegeven op de site, dat je een "voor een buitenlandse markt bestemd toestel" zou ontvangen?

Pagina: 1 ... 41 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support