ppeterr schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:23:
Ik heb zelf ervaren als je system wide bepaalde dingen zoals de bixby knop
uitschakeld met dat soort apps, er andere minder leuke neven effecten zich de
kop op steken.
Zoals bixbye, die een micro stutter geeft in het scrollen, en bepaalde andere
services verstoord waardoor het accu gebruik omhoog gaat.
Mensen ergeren zich aan bepaalde functies die met de telefoon meekomen,
gaan dit proberen op te lossen, met vaak slecht geprogrammeerde apps - die
dan vervolgens andere problemen met zich meebrengen die dus te herleiden
zijn naar "gebruikers fouten". En vervolgens niet meer tevreden zijn met de s8.
Dit zal zeker bij heel veel apps aan de orde zijn, wat dat betreft zal apple het beter voor elkaar hebben ?
Ik ben juist heel tevreden met het toestel
Ken geen mooier design van telefoons op dit moment en over het algemeen ken ik weinig problemen, ik probeer juist mijn bijna perfecte toestel nog net iets beter te maken. Bixby is IMHO gewoon een gehaast (pruts)project geweest en het kunnen customizen van deze hardware knop was voor mij een kers op de taart. Zo kon ik, tot een (plus minus) week geleden de Bixby knop bij phone locked als zaklamp gebruiken en als hij ge-unlocked was als Google assistant. Dat was ideaal voor mij maar nu is het waardeloos.
Wat bedoel je met dat Apple dit beter voor elkaar heeft?
Ik ga daarom de service maar inschakelen in PDP (tegen mijn zin) en BXActions gooi ik er weer af!
De kleine probleempjes die ik ken en die (lichtelijk) storen zijn de volgende:
- bij het opstarten vraagt hij om een pincode (degene die je naast bijvoorbeeld vingerontgrendeling moet instellen). Op het moment dat je die wil invoeren, laadt hij in eens het scherm van de ontgrendeling van de pincode van je simkaart. Deze zijn beide anders bij mij en dan krijg je dus vaker de melding dat je pincode niet goed is
- ik had het probleem met draadloos laden (sinds een recente update) dat de S8 maar laadde tot 82%. Nu, mede door hulp van Prulleman en Duckvogel is het opgelost. Ik kan alleen niet meer draadloos snelladen en ik heb een oud laadblokje van mijn HTC moeten gebruiken
- De zojuist beschreven perikelen met Bixby
- Mijn S8 blijft soms hangen als ik bijvoorbeeld meerdere video's en foto's wil delen via Whatsapp. Op de een of andere reden is hem dat te veel gevraagd
- Sinds de laatste update (met verbeteringen voor Bluetooth) ervaar ik juist problemen met bluetooth, ik moet hem opnieuw verbinden met mijn auto terwijl deze op het display aangeeft verbonden te zijn
Maar er zijn juist ook tal van goede dingen te noemen:
- Waar ik nog steeds van onder de indruk ben is het feit dat ik nihil problemen ervaar met aanrakingen bij de edges. Op mijn S7 edge ervoer ik met enige regelmaat problemen met de aanraakregistraties bij het vasthouden, dat heb ik nu totaal niet. Petje af hiervoor!
- Het prachtige scherm
- De batterijduur
- De waterdichtheid (nog genoten dit weekend met foto's tijdens survivaluitje)
- De Nougat update. Een stuk mooier qua design dan de meer kinderachtige looks van Marshmallow
- De camera en de opties. Vind de app erg gebruiksvriendelijk
- AOD is prachtig en een genot om naar te kijken en erg handig
- De vingerafdrukscanner werkt (na een gewenningsperiode) extreem goed en snel. Vooral omdat je niet eerst bijvoorbeeld een homeknop hoeft in te drukken maar direct unlocked door je vinger erop te leggen.
Al met heel tevreden, maar er is altijd ruimte voor verbetering