Is ook vast lak, maar daar zit natuurlijk glas overheen. Dus krassen zie je op alle kleuren wel gok ik._Nick__ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:34:
[...]
Was voor mij net een reden om voor de zilveren te gaan..
GSM gaat in familie paar generaties mee..
Dacht dat zwart en paars juist lak was en dat daar op termijn de krassen beter op te zien zouden zijn..
            Ik vind toch het Basis scherm display prettiger dan die hele felle kleuren in Aanpasbaar display. 
Dan maar ietwat roze/rode randen
            Ik ben, naast dat ik het de mooiste vond, voor de Arctic Silver gegaan. Maar ook juist omdat de bezel van blank aluminium is. De zwarte en grijze hebben beide een coating en gaat er op een gegeven moment af. Tuurlijk gaat de mijne ook krassen, maar krassen op blank metaal vind ik minder erg (en heeft ook wel wat) dan op een coating. Beetje zo'n injebroekzak Zippo idee.  

Op YT durability tests zie je hoe makkelijk die coating eraf gaat. Zeker die Orchid Grey, is een vrij dun laagje. Bij Midnight Black is die dikker.
            Op YT durability tests zie je hoe makkelijk die coating eraf gaat. Zeker die Orchid Grey, is een vrij dun laagje. Bij Midnight Black is die dikker.
[ Voor 86% gewijzigd door W84 op 03-05-2017 12:56 ]
Hier nooit iets anders dan de Basic setting...de overige settings zijn imo totaal koffie-verkeerd qua kleurenGeert1976 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:01:
Ik vind toch het Basis scherm display prettiger dan die hele felle kleuren in Aanpasbaar display.
            Ik sprak eerder over een stotterend/bibberend scroll effect. In eigenlijk
alle menu's en apps. Vanmorger de update gedaan. En nu scrolled
alles weer super smooth.
Dus of een setting die ik gedaan had is gereset, of een driver update.
Anyway, erg fijn
(was blijkbaar ook niet de enigste, op xda nog iemand met dit effect)
            alle menu's en apps. Vanmorger de update gedaan. En nu scrolled
alles weer super smooth.
Dus of een setting die ik gedaan had is gereset, of een driver update.
Anyway, erg fijn
(was blijkbaar ook niet de enigste, op xda nog iemand met dit effect)
[ Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 03-05-2017 12:35 ]
Maar zo is het ook precies, iedereen zal een andere setting fijner/mooier vinden.Geert1976 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:01:
Ik raad je aan, niet lang te gaan zitten rommelen in de kleur settings. Maar zo
af en toe eens wat veranderen en het dan aankijken. Andere omstandigheden,
en vooral een andere focus van hoe je naar het scherm kijkt heeft ook veel invloed.
Op een gegeven moment zie je het ook niet meer juist, het is natuurlijk apart
dat je nu wel de roze randen ziet, en voorheen niet. Ik denk dat je het
wel weg/beter kan krijgen door de dagen heen. (hoop ik voor je)
Eens!ppeterr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:40:
[...]
Maar zo is het ook precies, iedereen zal een andere setting fijner/mooier vinden.
en vooral een andere focus van hoe je naar het scherm kijkt heeft ook veel invloed.
Ik ga het ook gewoon lekker zo laten komende tijd. Vindt het prima zo, de Basis modus.
Nu fijn weer verder genieten van deze super telefoon
            Help wanted.
Ik heb sinds 2 weken een Samsung S8. Bij mijn 1e toestel startte hij een aantal keren per dag opnieuw op uit zichzelf. Ik kreeg dan een slotje in beeld met gekleurde ronde pijlen erom heen. Als dit gebeurde moest ik mijn toegangscode opnieuw invoeren. Qua tijd, duurt handmatig opstarten echter veel langer dan bovenstaand...
Gisteren is mijn telefoon omgeruild door T-Mobile voor een nieuw exemplaar, waarempel het gebeurt nu weer een aantal keren per dag. Echter nu geeft hij geen slotje weer maar gewoon de letters Samsung. Nu hoef ik ook na het 'herstarten' geen toegangscode in te vullen?
Wat doe ik verkeerd? Ik heb de update van vandaag al geïnstalleerd, geen effect...
            Ik heb sinds 2 weken een Samsung S8. Bij mijn 1e toestel startte hij een aantal keren per dag opnieuw op uit zichzelf. Ik kreeg dan een slotje in beeld met gekleurde ronde pijlen erom heen. Als dit gebeurde moest ik mijn toegangscode opnieuw invoeren. Qua tijd, duurt handmatig opstarten echter veel langer dan bovenstaand...
Gisteren is mijn telefoon omgeruild door T-Mobile voor een nieuw exemplaar, waarempel het gebeurt nu weer een aantal keren per dag. Echter nu geeft hij geen slotje weer maar gewoon de letters Samsung. Nu hoef ik ook na het 'herstarten' geen toegangscode in te vullen?
Wat doe ik verkeerd? Ik heb de update van vandaag al geïnstalleerd, geen effect...
factory reset en kijken wat ie doet zonder extra apps, als ie "schoon" hetzelfde issue heeft, dan is ie (toevallig) ook stuk, en zul je weer moeten vervangen. Als ie het schoon goed doet, zul je moeten gaan kijken welke app verrot isDeures schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:34:
Help wanted.
Bedankt voor je ideeen, zal er de komende dagen mee gaan spelen.jabberwock schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:45:
[...]
Oh jee..ik heb tientallen taken en profielen. Dat is niet echt eenvoudig hier neer te zetten.
Een aantal voorbeelden (let op, ik heb mede daarom ALLE opties zoals GPS , bluetooth etc aanstaan!)
- als ik thuis kom dan schakel ik over van 4g naar Wifi, geluid weer allemaal op max (GPS based)
- als ik weg ga van huis dan gaat Wifi uit (GPS Based)
- in de buurt van het werk op de dagen dat ik ook daadwerkelijk werk -> geluid uit GPS en time based, anders blijft gewoon mijn "weg van huis" profiel actief
- Verbonden met bluetooth auto + aangesloten op voeding: Start Android Auto.
- Bepaalde apps gestart -> forceer Landscape
- 's avonds brightness wat lager en geluid op stil, 's ochtends weer aan
verbonden met de bluetooth wekker: Start Spotify->kies de "wakeup" playlist. Zo word ik 's ochtends wakker met een spotify liedje uit die playlist
Dat is een kleine greep uit de selectie, maar dat zijn zo'n beetje wel de meest belangrijke. Learning curve van Tasker is wel stevig voor sommigen, maar als je het eenmaal doorhebt dan zijn de mogelijkheden eindeloos. Helemaal met beschikbare extra plugins.
Heb ook Macrodroid. Even kijken welke beter is.
Pizza!
Ik ben ook nog niet thuis in de zeer productieve apps als Tasker en Macodroid.Thaimaster schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:14:
[...]
Bedankt voor je ideeen, zal er de komende dagen mee gaan spelen.
Heb ook Macrodroid. Even kijken welke beter is.
Maar man, wat zijn dit onwijs krachtige apps met eindeloze mogelijkheden/customizations....heerlijk!
Ik heb nu bijv in Macodroid het volgende ingesteld;
- zodra mijn telefoon op mijn wireless charger stand geplaatst wordt tussen 2200-0700uzal het LED lampje van het opladen NIET branden en tevens schakelt AOD zichzelf uit.
Dit is maar 1 heel klein iets wat je dus met deze apps kan.
Niet zozeer gerelateerd aan de S8. Maar als afrondend item m.b.t. Tasker:Geert1976 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:25:
[...]
Ik ben ook nog niet thuis in de zeer productieve apps als Tasker en Macodroid.
Maar man, wat zijn dit onwijs krachtige apps met eindeloze mogelijkheden/customizations....heerlijk!
Ik heb nu bijv in Macodroid het volgende ingesteld;
- zodra mijn telefoon op mijn wireless charger stand geplaatst wordt tussen 2200-0700uzal het LED lampje van het opladen NIET branden en tevens schakelt AOD zichzelf uit.
Dit is maar 1 heel klein iets wat je dus met deze apps kan.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1445039/0
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1530589
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1110775
http://www.pocketables.co...part-1-tasker-basics.html
Vooral die laatste is eigenlijk wel een mooi beginpunt voor wie aan de gang wil met Tasker. Handleidingen zijn wel gebaseerd op de oude interface, maar komt grotendeels nog wel overeen.
nice! bedankt voor de linkjes...komend weekend eens verder in gaan verdiepenjabberwock schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:54:
[...]
Niet zozeer gerelateerd aan de S8. Maar als afrondend item m.b.t. Tasker:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1445039/0
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1530589
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1110775
http://www.pocketables.co...part-1-tasker-basics.html
Vooral die laatste is eigenlijk wel een mooi beginpunt voor wie aan de gang wil met Tasker. Handleidingen zijn wel gebaseerd op de oude interface, maar komt grotendeels nog wel overeen.
Hier ook de update gedaan van circa 425mb van vanochtend, en het zit misschien tussen m'n oren maar ook hier lijkt het allemaal net even iets soepeler. Misschien zit het tussen m'n oren maar goed....ppeterr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:40:
[...]
Maar zo is het ook precies, iedereen zal een andere setting fijner/mooier vinden.
Al zit het tussen je oren. Jij merkt het en dat heeft het een positieve werkingSleehond schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:03:
[...]
Hier ook de update gedaan van circa 425mb van vanochtend, en het zit misschien tussen m'n oren maar ook hier lijkt het allemaal net even iets soepeler. Misschien zit het tussen m'n oren maar goed....
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
de Kracht van de Psychologie in werking!Donstil schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:18:
[...]
Al zit het tussen je oren. Jij merkt het en dat heeft het een positieve werking
            BE/LUX versie blijft wachten precies.. Al heb ik geen last van de rode schijn, maar soepeler mag altijd.. die 400MB moet van ergens komen!
Al denk ik dat overgang naar 7.1 nog leuker zal zijn 

7.1?? hahaha met het tempo van Samsung verwacht ik 7.1 ergens augustus/september.
Kijk maar hoe lang 7.0 heeft geduurd bij Samsung. Public Release voor Samsung was ongeveer 5 maanden nadat Android met de release van 7.0 kwam
            Ik kom er net achter dat het AOD niet uitgaat bij zwarte ondergronden. Dan dimt ie wel, maar blijft dus wel aan.

Buiten de Pixels om, is er nog geen één toestel van een "ander merk" die Android 7.1(x) heeft...Geert1976 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:34:
[...]
7.1?? hahaha met het tempo van Samsung verwacht ik 7.1 ergens augustus/september.
Kijk maar hoe lang 7.0 heeft geduurd bij Samsung. Public Release voor Samsung was ongeveer 5 maanden nadat Android met de release van 7.0 kwam
Sommige toestellen van een "ander merk" hebben nog niet eens Android 7 (of wel aangekondigd, maar dan toch niet krijgen)...
Samsung doet het zo slecht nog niet qua updates
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
oneplus heeft al 7.1 sinds half maart:henklbr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:46:
[...]
Buiten de Pixels om, is er nog geen één toestel van een "ander merk" die Android 7.1(x) heeft...
Sommige toestellen van een "ander merk" hebben nog niet eens Android 7 (of wel aangekondigd, maar dan toch niet krijgen)...
Samsung doet het zo slecht nog niet qua updates
nieuws: OnePlus brengt Android 7.1.1 uit voor OnePlus 3 en 3T
wileyfox bied ook 7.1 aan sinds half april
https://www.androidplanet...eyfox-android-7-1-update/
vermoedelijk zijn er nog wel wat merken
            Ach Samsung had allang features die nog lang niet in eerdere Android versies van Google zaten.
Ik zie ook weinig meerwaarde in 7.1
            Ik zie ook weinig meerwaarde in 7.1
            heeft het nederlandse model van de s8 al de update gehad van het scherm rode tint? kan iemand dat bevestigen die PHN heeft?
kan ook iemand die via tmobile ( dus niet PHN ) ook al gekregen heeft?
            kan ook iemand die via tmobile ( dus niet PHN ) ook al gekregen heeft?
            Samsung S8 NL, krijg de update nu binnen, 425,57mb.

Vraagje...
Is het mogelijk om de melding onderaan het AOD ('double tap the home button to...' enz) uit te zetten?
Zo ja, hoe gaat dit ook weer?
Thx!
            Is het mogelijk om de melding onderaan het AOD ('double tap the home button to...' enz) uit te zetten?
Thx!
u heeft de tmobile versie?mohawk0618 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:14:
Samsung S8 NL, krijg de update nu binnen, 425,57mb.
Ik begrijp je waarschijnlijk niet helemaal, maar is dat niet wat het juist moet doen.. als in ALWAYS ON display?W84 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:43:
Ik kom er net achter dat het AOD niet uitgaat bij zwarte ondergronden. Dan dimt ie wel, maar blijft dus wel aan.
            True, maar ik kreeg de tip om 'm om te draaien om batterij te besparen zoals ook in je broekzak. Vandaar.
Als ik 'm naar beneden leg op een bijvoorbeeld een eiken tafel gaat die wel netjes uit. 

Als ik 'm naar beneden leg op een bijvoorbeeld een eiken tafel gaat die wel netjes uit.
[ Voor 30% gewijzigd door W84 op 03-05-2017 16:36 ]
hey, das raar. Ik heb die melding nooit gehad (en ook eigenlijk niks qua instellingen aangepast om die melding uit te schakelen).dafmay schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:25:
Vraagje...
Thx!
Ik zou ff in de AOD instellingen 'graven'.
Heb m nu ook binnen, had de rode gloed ook niet. Zie of merk verder weinig nieuwe dingen tot nu toe. In ieder geval geen nuttige dingen.Hakki schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:31:
BE/LUX versie blijft wachten precies.. Al heb ik geen last van de rode schijn, maar soepeler mag altijd.. die 400MB moet van ergens komen!
- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -
Hmz is dat zo? Zit er geen coating op de bezel van de artic silver?W84 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:04:
Ik ben, naast dat ik het de mooiste vond, voor de Arctic Silver gegaan. Maar ook juist omdat de bezel van blank aluminium is. De zwarte en grijze hebben beide een coating en gaat er op een gegeven moment af. Tuurlijk gaat de mijne ook krassen, maar krassen op blank metaal vind ik minder erg (en heeft ook wel wat) dan op een coating. Beetje zo'n injebroekzak Zippo idee.
Ik vind overigens eigenlijk alle 3 de kleuren niet zo heel mooi, ziet er blink blink / plastic uit.
Wat dat betreft is de galaxy s7 onyx vele malen mooier gelukt.
Verwijderd
            Top na de update! Schermranden op koel zetten. En rood iets minder,resultaat een mooi scherm weer!

Thx helaas geen opties verder te vinden daar. Vreemde melding...ik ga er eens verder in duiken op xda.Geert1976 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:46:
[...]
hey, das raar. Ik heb die melding nooit gehad (en ook eigenlijk niks qua instellingen aangepast om die melding uit te schakelen).
Ik zou ff in de AOD instellingen 'graven'.
EDIT : gevonden!
https://www.reddit.com/r/..._the_home_button_to_turn/
[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 03-05-2017 18:00 ]
            Ik vroeg 1x om de update en kreeg hem direct. Zo maar installeren  

Android O release voor April 2019 gevolgd door de S9Geert1976 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:34:
[...]
Mijn scherm was ook prima. Blijft dat zo na update of moet ik iets uit/aan zetten?Geert1976 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:44:
[...]
Eens!
Ik ga het ook gewoon lekker zo laten komende tijd. Vindt het prima zo, de Basis modus.
Nu fijn weer verder genieten van deze super telefoon
Ook mijn scherm was prima voor de update en is dat na de update gelukkig nog steeds (zonder settings te hebben veranderd).Donstil schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:39:
[...]
Mijn scherm was ook prima. Blijft dat zo na update of moet ik iets uit/aan zetten?
tsja, das moeilijk in te schatten. Waarschijnlijk merk jij niet eens verschil. Zowel, lekker met al die slidertjes gaan pielen alsof je Picasso (of Vincent van Gogh) zelf bent!!Donstil schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:39:
[...]
Mijn scherm was ook prima. Blijft dat zo na update of moet ik iets uit/aan zetten?
Kijk ik ben een Apple man in de Android wereld hè.Geert1976 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:45:
[...]
tsja, das moeilijk in te schatten. Waarschijnlijk merk jij niet eens verschil. Zowel, lekker met al die slidertjes gaan pielen alsof je Picasso (of Vincent van Gogh) zelf bent!!
Het moet gewoon werken. Pielen met sliders heb ik dus echt een broertje dood aan
wij zijn tweelingbroers! (sorry dat je dat nu pas op latere leeftijd zo van mij hoort..)Donstil schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:49:
[...]
Kijk ik ben een Apple man in de Android wereld hè.
Het moet gewoon werken. Pielen met sliders heb ik dus echt een broertje dood aan
            Poste ik trouwens laatst over het inzoomen van video in de normale camera app. Dat lijkt aangepakt sinds de laatste update. Het zoompje is nu nog maar heel klein en daardoor niet meer storend.

Ik vind dat altijd zo een flut opmerking van apple mensen... 'et-moet-gewoon-werken'.Donstil schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:49:
[...]
Kijk ik ben een Apple man in de Android wereld hè.
iPhone 7 topic staat bv vol met klachten over gele waas die men ziet op iphone7 schermen.
Bij een release van een nieuw toestel spelen nu eenmaal bugjes/kinderziektes?
Bij mij zit het niet tussen de oren! Er zit echt een wereld van verschil. Het omhoog swipen vanaf het home scherm loopt nu in 1x soepel. Ook het opstarten en het invoeren van de pincode gaat nu sneller. Het switchen van apps eveneens. Ook gaat typen op SwiftKey veel vlotter (lees tekens verschijnen sneller na intikken).
Kan nu zelfs schermanimaties weer terug op 1x zetten
            Mijn edge randen zijn nu meer groen als ik de Slider tussen koel en het midden zet.  Dus of ze zijn rood of groen.
  Dus of ze zijn rood of groen.

[Battle.net: Forsaken#22243]
Heb zowel na als voor de update geen problemen. Is dit echt een software dingetje?Intelcorei7 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:41:
Mijn edge randen zijn nu meer groen als ik de Slider tussen koel en het midden zet.Dus of ze zijn rood of groen.
            Iemand had eerder een link naar een leuke hdr test clip van LG gepost maar ik kan 'm zo snel niet terugvinden...
Anyone...anyone...(Bueller... )
)
EDIT...nevermind heb 'm al gevonden.
http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=lg
            Anyone...anyone...(Bueller...
EDIT...nevermind heb 'm al gevonden.
http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=lg
[ Voor 28% gewijzigd door dafmay op 03-05-2017 21:48 ]
Ik had net een s8+ van een vriend naast de mijne liggen beide de laatste update gedaan. Die van hem was nog steeds rode gloed, bij die van mij zowel voor als na de update okay. Ik denk als je 10 telefoons naast elkaar legt ze alle 10 verschillend zijn.jordyktm schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:27:
[...]
Heb zowel na als voor de update geen problemen. Is dit echt een software dingetje?
            Ja, maar dat is met elk display joh. Ik heb een keertje alle bedrijfstelefoons lopen configureren en verdeeld onder het personeel. Meer dan honderd en geen enkele was gelijk. Blauwe, groene, gele tint... dan weer hele witte. Dus tja...
Alleen dat rode/roze is gewoon jammer op de S8.
            Alleen dat rode/roze is gewoon jammer op de S8.
Ik snap dat mensen dit denken. Zeker als ze geen OSX en iOS ervaring hebben, realiteit is echter anders.roT- schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:34:
[...]
Ik vind dat altijd zo een flut opmerking van apple mensen... 'et-moet-gewoon-werken'.
iPhone 7 topic staat bv vol met klachten over gele waas die men ziet op iphone7 schermen.
Bij een release van een nieuw toestel spelen nu eenmaal bugjes/kinderziektes?
Kleuren probleem op de iPhone 7 staat daar wel los van trouwens. Dat is inmiddels gewoon opgelost, niet met sliders enz maar gewoon opgelost
Neemt niet weg dat ik de Samsung S8 Hardware nu verkies boven een iPhone 7 hoor, ondanks Android en Samsung software enz.
            Zat net te kijken naar de Gear vr 2. Zou dit tof zijn icm de s8? Twijfel erg.. Iemand ervaring mee?

Wait... wimpel je me nu af met 'de realiteit is anders'?Donstil schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:59:
[...]
Ik snap dat mensen dit denken. Zeker als ze geen OSX en iOS ervaring hebben, realiteit is echter anders.
Kleuren probleem op de iPhone 7 staat daar wel los van trouwens. Dat is inmiddels gewoon opgelost, niet met sliders enz maar gewoon opgelost
Neemt niet weg dat ik de Samsung S8 Hardware nu verkies boven een iPhone 7 hoor, ondanks Android en Samsung software enz.
Klopt.. geen sliders op -mijn- iphone7 te zien.
Gun de s8 even tijd dan wordt et-ook-gewoon-gefixt.
Ik heb er verder geen last van hoor maar zou mij verbazen als dit "met sliders" niet de oplossing blijft.roT- schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:35:
[...]
Wait... wimpel je me nu af met 'de realiteit is anders'?
Klopt.. geen sliders op -mijn- iphone7 te zien.
Gun de s8 even tijd dan wordt et-ook-gewoon-gefixt.
Na de update van vandaag heb ik wisselend nieuws:TheBoyk1975 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 04:28:
Heb de zoek functie gebruikt maar niks gevonden dus hierbij de volgende opmerking:
Als ik in Whatsapp ben en de camera gebruik werkt het.
Draai ik het toestel 90 graden dan draait het beeld niet mee.
Ik moet eerst de camera op "selfie"modus zetten en dan terug en dan staat het beeld wel recht.
Iemand anders ook deze ervaring?
In Whatsapp draait de camera nu mee, om vervolgens weer 90 graden gedraaid beeld te weergeven

Dus hij doet wat ie normaal moet doen, bedenkt zich dan en denkt...je telefoon was rechtop/landscape dus dat moet je met de camera zien.
we wachten de volgende update wel af.
PS origineel Nederlands toestel geleverd door Vodafone zelf
            Heb voor en na de update geen last van whatsapp camera

[ Voor 89% gewijzigd door Eek2nd op 04-05-2017 02:01 ]
            Ook geen probleem met Whatsapp camera. WHQD+ Whatsapp versie 2.17.164
Wat betreft de roze gloed. Ik heb twee S8 naast elkaar gelegd. Eentje had een warmer afgesteld scherm zonder roze randen en eentje was koeler met roze randen.
Een iPhone 7 er naast gelegd en die leek weer wat geler van kleur te zijn.
De roze randjes niet helemaal weg gekregen maar het was ook niet echt storend. Het scherm was voor de rest mooi egaal en gewoon wat koeler wat sommigen dan weer mooier vinden.
Verder testje gedaan qua prestaties. 5x Antutu en 5x Geekbench gedraaid. Eentje scoorde consequent 1-2% beter dan de ander. (Antutu 173k VS 175k, Geekbench 6620 VS 6690)
Degene met betere score had een iets betere cpu bin.
Toch is dit verschil in de praktijk te verwaarlozen. Qua accuduur geen directe verschil gemeten.
            Wat betreft de roze gloed. Ik heb twee S8 naast elkaar gelegd. Eentje had een warmer afgesteld scherm zonder roze randen en eentje was koeler met roze randen.
Een iPhone 7 er naast gelegd en die leek weer wat geler van kleur te zijn.
De roze randjes niet helemaal weg gekregen maar het was ook niet echt storend. Het scherm was voor de rest mooi egaal en gewoon wat koeler wat sommigen dan weer mooier vinden.
Verder testje gedaan qua prestaties. 5x Antutu en 5x Geekbench gedraaid. Eentje scoorde consequent 1-2% beter dan de ander. (Antutu 173k VS 175k, Geekbench 6620 VS 6690)
Degene met betere score had een iets betere cpu bin.
Toch is dit verschil in de praktijk te verwaarlozen. Qua accuduur geen directe verschil gemeten.
[ Voor 84% gewijzigd door Garret1410 op 04-05-2017 07:27 ]
            --

[ Voor 100% gewijzigd door _Bailey_ op 04-05-2017 09:19 ]
            sinds deze week heb ik met de galaxy s8 mijn eerste android (heb altijd iphone gehad). Heb gelukkig nergens last (rood scherm etc.) Ik heb wel 1 vraag.
Hebben jullie tips en tricks om de batterij langer mee te laten gaan? snachts verlies ik ong 30%, terwijl er volgens mij niks open staat. Verder houdt de batterij het iets langer dan een halve dag vol. (normaal gebruik)
            Hebben jullie tips en tricks om de batterij langer mee te laten gaan? snachts verlies ik ong 30%, terwijl er volgens mij niks open staat. Verder houdt de batterij het iets langer dan een halve dag vol. (normaal gebruik)
Dat is echt bizar, 30%? Serieus? Ik verlies denk ik 1% per 2 uur ofzo, dus als ik 8 uur slaap ben ik 4% verder ongeveer dan houdt het wel op.ecm.smits schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:12:
sinds deze week heb ik met de galaxy s8 mijn eerste android (heb altijd iphone gehad). Heb gelukkig nergens last (rood scherm etc.) Ik heb wel 1 vraag.
Misschien moet je even goed je apps nalopen, instellingen etc. Als je daar niks kan vinden misschien even een reset overwegen want 30% gaat echt nergens over, dan is er echt iets niet goed.
Verwijderd
Dat is echt niet normaal. In de nacht misschien hoogstens 1% tijdens slapen. Kijk bij je batterijstatus wat zoveel verbruikt.ecm.smits schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:12:
idd eens kijken of je kunt vinden welke app dat doet, anders eens een factory reset. Batterij (ik heb de s8+) is echt uitstekend. Misschien dat Steve Jobs van boven, mensen die zijn overgestapt, daarvoor straft op deze manier :-)ecm.smits schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:12:
En als het blijft misschien omruilen want zoveel is niet acceptabel,
[ Voor 4% gewijzigd door LAPJENL70 op 04-05-2017 10:26 ]
Thanks. Had t inmiddels gevonden. Soms zijn dingen zo makkelijk (had ff 'n blond momentje)JDL15 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:47:
[...]
Feedback trilsignaal toevallig aanstaan? Dit staat onder het kopje geluiden en trillen..

Ik heb vrijdag m'n S8+ gekregen, maandagochtend het ding laten vallen terwijl het hoesje nog onderweg was. Scherm deels versplinterd en de bezel rechts beschadigd (hij stuiterde precies op de drempel, de bezel is naar binnen gedrukt die het scherm versplintert heeft). Geluk bij een ongeluk is dat ik per ongeluk een toestel verzekering erbij genomen had, daarom kan ik er vrij laconiek over doen.
Nu gaat de verzekering een nieuw toestel opsturen, maar is er een mogelijkheid tot 1 op 1 kopie? Ik krijg eerst een nieuwe en moet dan de oude terug sturen. Afgelopen weekend alles ingesteld en perfect gemaakt en het zou handig zijn als ik dat kan kopieren (incl vingerafdrukken, rangschikking van m'n apps en m'n widgets, noem maar op etc). Smartswitch is wel handig, maar ik kijk niet uit om alles weer opnieuw in te gaan stellen.
Hopelijk komt m'n hoesje eerder dan het nieuwe toestel
check je PM!Saus schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:56:
[afbeelding]
Ik heb vrijdag m'n S8+ gekregen, maandagochtend het ding laten vallen terwijl het hoesje nog onderweg was. Scherm deels versplinterd en de bezel rechts beschadigd (hij stuiterde precies op de drempel, de bezel is naar binnen gedrukt die het scherm versplintert heeft). Geluk bij een ongeluk is dat ik per ongeluk een toestel verzekering erbij genomen had, daarom kan ik er vrij laconiek over doen.
Nu gaat de verzekering een nieuw toestel opsturen, maar is er een mogelijkheid tot 1 op 1 kopie? Ik krijg eerst een nieuwe en moet dan de oude terug sturen. Afgelopen weekend alles ingesteld en perfect gemaakt en het zou handig zijn als ik dat kan kopieren (incl vingerafdrukken, rangschikking van m'n apps en m'n widgets, noem maar op etc). Smartswitch is wel handig, maar ik kijk niet uit om alles weer opnieuw in te gaan stellen.
            ik zie naast mijn wifi en bluetooth icoontjes een half rondje met een plusje erin, wie weet wat dit betekent?
heb een S8+
            heb een S8+
Haha nee vroeg om info omtrent zijn Toestelverzekering
Data besparing,khalbour schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:16:
ik zie naast mijn wifi en bluetooth icoontjes een half rondje met een plusje erin, wie weet wat dit betekent?
heb een S8+
Heb je waarschijnlijk ergens bij Mobiele data ingesteld.
Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback
Volgens mij heb je dan 'gegevens opslaan' aanstaan in dataverbruik. Wat een brakke vertaling is van data-saver.khalbour schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:16:
heb een S8+
Welke toestel verzekering ik had.
KPN toestel verzekering totaal heet het.W84 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:00:
Haha, wauw... dat is eh... een geluk bij een ongeluk die verzekering. Vodafone toevallig?
Als je het nog kan zien/benaderen: in het toestel zit onder Instellingen > Cloud & accounts een backupfeature naar de cloud. Dit betreft homescreens, apps etc. Dit lijkt mij ideaal om van Samsung (S8) naar Samsung (S8) te herstellen maar heb het nog niet geprobeerd..Saus schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:56:
[afbeelding]
            Voor degenen in dit forum die problemen hadden met 5ghz WiFi. Onderstaande kwam ik net tegen.
https://forum.xda-develop...ougat-fix-aka-s7-t3587801
            https://forum.xda-develop...ougat-fix-aka-s7-t3587801
            Mijn media geluid doet het vaker niet dan wel via de speaker. Via een koptelefoon heb ik hier geen problemen mee. Gisteren heb ik eerst de cache gecleared, dat hielp niet. Toen een volledige reset gedaan maar nog steeds hetzelfde probleem.
Zijn er meer gebruikers met dit probleem en is er een oplossing voor?
Wat is vaker niet dan wel? Wanneer doet ie het wel? Doen sommige apps het wel? Moet je met je volume kloten om geluid te krijgen of rebooten, wachten, apps sluiten, ...? ondanks dat het na een reset nog steeds een issue is klinkt het toch meer als een software probleem, wellicht houdt een bepaalde app de media output gelocked.rick85 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:20:
Mijn media geluid doet het vaker niet dan wel via de speaker. Via een koptelefoon heb ik hier geen problemen mee. Gisteren heb ik eerst de cache gecleared, dat hielp niet. Toen een volledige reset gedaan maar nog steeds hetzelfde probleem.
Met smartswitch kan je je app indeling en widgets gewoon meenemen, vingerafdruk niet denk ik.Saus schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:56:
[afbeelding]
Dit... of via smartswitch of via samsung cloud backup. Die laatste werkt echt goed. Behalve je fingerprints.Bazvv schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:26:
[...]
Met smartswitch kan je je app indeling en widgets gewoon meenemen, vingerafdruk niet denk ik.
In alle apps heb ik deze problemen. Hij doet het bijv de eerste 2 sec. Daarna 5 min geen geluid. En dan opeens weer wel. Zit geen logisch ritme in. Het ook niet zo dat ik notificaties krijg waardoor het geluid stopt of start.Prulleman schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:24:
[...]
Wat is vaker niet dan wel? Wanneer doet ie het wel? Doen sommige apps het wel? Moet je met je volume kloten om geluid te krijgen of rebooten, wachten, apps sluiten, ...? ondanks dat het na een reset nog steeds een issue is klinkt het toch meer als een software probleem, wellicht houdt een bepaalde app de media output gelocked.
Verwijderd
            Als ik de temperatuur van van mijn schermranden wil veranderen gebeurt er volgens mijn niet zoveel, ik zet hem op koel ik druk op toepassen de telefoon start opnieuw op en dat is het. Hij start helemaal niet 2 keer op nieuw op en doet er zeker geen 10 minuten over zo als er staat beschreven. 
Hebben meer mensen deze ervaring?
Jep, maar ik zie wel verschil in mijn randen tijdens het aanpassen.Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:31:
Als ik de temperatuur van van mijn schermranden wil veranderen gebeurt er volgens mijn niet zoveel, ik zet hem op koel ik druk op toepassen de telefoon start opnieuw op en dat is het. Hij start helemaal niet 2 keer op nieuw op en doet er zeker geen 10 minuten over zo als er staat beschreven.
Verwijderd
Ik zie helemaal geen verschil.Batsu schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:34:
[...]
Jep, maar ik zie wel verschil in mijn randen tijdens het aanpassen.
In dit filmpje YouTube: How to fix red screen issue on the Galaxy S8/S8+
is er wel even een moment van een blauw scherm die wat lijkt te doen
Dan kan het zijn dat jouw ogen daar niet zo gevoelig voor zijn denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:40:
[...]
Ik zie helemaal geen verschil.
In dit filmpje YouTube: How to fix red screen issue on the Galaxy S8/S8+
is er wel even een moment van een blauw scherm die wat lijkt te doen
            Ik vind het wel apart, en wat vervelend worden, dat AdHell overal samsung reclame's
neer gooit....is daar nog iets op te verzinnen ?
Bijvoorbeeld bij de NU.nl app zijn de reclame's vervangen door samsung spul.
[ Voor 23% gewijzigd door ppeterr op 04-05-2017 16:14 ]
Volgens de omschrijving in de playstore zou je custom urls kunnen invoeren. Je zou dan die samsung urls kunnen opvoeren denk ik. Gebruik zelf Disconnect Pro en heb pas 1 reclame gezien.ppeterr schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:13:
Ik vind het wel apart, en wat vervelend worden, dat AdHell overal samsung reclame's
goede tip. thx.jabberwock schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:24:
[...]
Volgens de omschrijving in de playstore zou je custom urls kunnen invoeren. Je zou dan die samsung urls kunnen opvoeren denk ik. Gebruik zelf Disconnect Pro en heb pas 1 reclame gezien.
Nu nog uitzoeken wat de url's zijn van hun advertentie provider.
En over disconnect pro, die houd ik zeker in de gaten. Ook thx.
            Vraagje betreffende de bluetooth, collega van mij heeft ook de S8 (niet heel technisch persoon). Met zijn auto kan hij maar ongeveer 2 minuten verbinding houden voor hij een harde piep hoort en de auto de hele telefoon uit de connectie gooit. Updates zijn geïnstalleerd en met zijn vorige toestel (S6) werkte alles zonder problemen.
Zelf heb ik nul problemen met mijn S8 + auto (Mirrorlink probleem opgelost) maar wilde het voor hem nog even hier navragen
                    Zelf heb ik nul problemen met mijn S8 + auto (Mirrorlink probleem opgelost) maar wilde het voor hem nog even hier navragen
If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
merk type auto(radio) is ook wel essentieel, want het er gaat iets mis met de combinatie. Bij mij werkt het prima voor muziek streamen en bellen met Yatour bluetooth adapter voor mijn oude v40 hu1205 radioMisterChaoSs schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:39:
Vraagje betreffende de bluetooth, collega van mij heeft ook de S8 (niet heel technisch persoon). Met zijn auto kan hij maar ongeveer 2 minuten verbinding houden voor hij een harde piep hoort en de auto de hele telefoon uit de connectie gooit. Updates zijn geïnstalleerd en met zijn vorige toestel (S6) werkte alles zonder problemen.
Excuses, het betreft hier een BMW 523i van 2011. Type radio kan ik even niet vinden en collega is niet bereikbaar atm is Tx-003.004.031 (volgens collega)Prulleman schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:52:
[...]
merk type auto(radio) is ook wel essentieel, want het er gaat iets mis met de combinatie. Bij mij werkt het prima voor muziek streamen en bellen met Yatour bluetooth adapter voor mijn oude v40 hu1205 radio
[ Voor 4% gewijzigd door MisterChaoSs op 04-05-2017 17:14 ]
If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
            Ik krijg in mijn Kia ook audio streaming niet aan de praat tot nu toe icm mijn S8+. Maakt wel netjes verbinding, en deze blijft actief voor bellen en contacts. Maar muziek streamen is er helaas niet bij.

Als ik door mijn Google foto's en filmpjes scroll, gaan de filmpjes spontaan afspelen zonder dat ik daar bewust actie voor heb ondernomen. Kunnen ze ook alleen afspelen als ik daar opdracht voor geef?

[ Voor 96% gewijzigd door Gilb1 op 04-05-2017 17:22 ]
Ik gebruik gewoon de standaard Ad blocker en heb nergens last van.ppeterr schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:13:
Ik heb dat niet alleen bij de iPhone. Heb ook geen instelling kunnen vinden.Gilb1 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:20:
Als ik door mijn Google foto's en filmpjes scroll, gaan de filmpjes spontaan afspelen zonder dat ik daar bewust actie voor heb ondernomen. Kunnen ze ook alleen afspelen als ik daar opdracht voor geef?
[ Voor 33% gewijzigd door Garret1410 op 04-05-2017 17:54 ]
            Het is wel even wennen dat wanneer je video's met flikkerende beelden of intense kleuren kijkt het beeld lekt naar de randen van het glas... infinity indeed!  

wat bedoel je met standaard ? adhell ? en dan zie je niet overal samsung?Garret1410 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:48:
[...]
Ik gebruik gewoon de standaard Ad blocker en heb nergens last van.

[ Voor 9% gewijzigd door ppeterr op 04-05-2017 18:44 ]
            gebruik Disconnect Pro, aangeschaft toen ie €0 was tijdje terug.
Werkt heerlijk en overal.
Tevens werkt ook bluetooth in verschillende auto's hier prima.
            Werkt heerlijk en overal.
Tevens werkt ook bluetooth in verschillende auto's hier prima.
            Ja heb ik ook nu maar er was vandaag of gisteren een update van adhell sindsdien heb ik ook Samsung reclame

De telefoon heb ik nu 2 weken in gebruik. Ben er mee naar IJsland geweest en heb hem intensief gebruikt. Helaas ook een aantal keren laten vallen waardoor er al kleine krasjes op het scherm zitten. 
Om erger te voorkomen zoek ik iets van een screenprojector. Die plastic dingen werken niet met de edge randen. Je hebt ook een bepaalde coating 'Nanofixit' die erop kan voor rond de 15 euro. Iemand ervaring met deze coating? Wat zijn de voor- en nadelen ervan?
Groetjes! 

Om erger te voorkomen zoek ik iets van een screenprojector. Die plastic dingen werken niet met de edge randen. Je hebt ook een bepaalde coating 'Nanofixit' die erop kan voor rond de 15 euro. Iemand ervaring met deze coating? Wat zijn de voor- en nadelen ervan?
Groetjes!
            Merken jullie ook dat de telefoon af en toe wat warmer wordt? Ik weet dat het niet erg is als dit gebeurt, maar dit gebeurt míj bijvoorbeeld wanneer ik in de trein zit en aan het browsen ben, met circa 30% helderheid. Ook geen gps etc aan. Bij mijn one plus 3 is dit toch echt wat minder aanwezig.

Uhm nee, heb mijn S8 altijd rond de 50% helderheid en bij het browsen (minimaal 10 minuten of langer) wordt ie niet warm.ri0ta schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:57:
Merken jullie ook dat de telefoon af en toe wat warmer wordt? Ik weet dat het niet erg is als dit gebeurt, maar dit gebeurt míj bijvoorbeeld wanneer ik in de trein zit en aan het browsen ben, met circa 30% helderheid. Ook geen gps etc aan. Bij mijn one plus 3 is dit toch echt wat minder aanwezig.
Kan mij eerlijk gezegd niet eens herinneren dat ie ooit warm aanvoelde de S8.
Somewhere between 192.168.Sevn & Legian
Mijn S8 is pas 1x redelijk warm geweest, tijdens de set up toen ik 'm uit het doosje haalde.ri0ta schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:57:
Hmm balen.. heb hard reset al geprobeerd, geen bijzondere apps erop staan etc. Heb hem overigens twee dagen..even aankijken nog. Thanks voor jullie respons!AnubisNefer schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:07:
[...]
Uhm nee, heb mijn S8 altijd rond de 50% helderheid en bij het browsen (minimaal 10 minuten of langer) wordt ie niet warm.
Kan mij eerlijk gezegd niet eens herinneren dat ie ooit warm aanvoelde de S8.
                        Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
:fill(white):strip_exif()/i/2002468004.jpeg?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/2002106707.jpeg?f=thumbmini)
:strip_icc():strip_exif()/u/79561/crop5d78b78eb94f4_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/476627/crop6213603603796_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/118736/crop632053cc178c4_cropped.jpg?f=community) 
            /u/264646/crop5daf0e4f3f3a8_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/18115/crop61cacaa1b5fa6_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/172393/crop575c1e0ea6322.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/169234/crop58ca551a8295b_cropped.jpeg?f=community) 

:strip_icc():strip_exif()/u/169150/crop59fee00649977_cropped.jpeg?f=community) 
            /u/149268/crop62247503d3b63_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/386290/download.jpg?f=community) 
            /u/772177/crop57a9c00de328d_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/514517/crop57e91edb6522a_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/398878/crop5ee095322ca45_cropped.jpeg?f=community) 
            /u/45201/crop592d03ad08379_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/380448/crop59677722262f0_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/912427/crop590c24b43092d_cropped.jpeg?f=community) 
            /u/454529/crop5649379e300e7_cropped.png?f=community) 
            /u/503671/crop5dd853a1da694.png?f=community)