• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-10 08:45
Donstil schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:58:
[...]

Ik heb de bèta maar hier is het nog niet opgelost in de laatste versie.
henklbr schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:13:
[...]

Ik heb WhatsApp v2.17.164 en de camera werkt perfect in WQHD-mode van de S8+
Hier geen probleem 2.17.164

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:46
Ryan_ schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:14:
[...]

Dat valt volgens mij nog best mee. Ik vind het meer naar blauw neigen.
Haha, het is gewoon een lastige kleur en misschien ligt het er ook aan uit welke fabriek of batch die komt. Het is een soort hue effect en zeer afhankelijk van het licht.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/wShenFAGuCmh74BfmUq8Ei.jpg
tottianovic schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:17:
[...]

het lijkt alsof mijn batterij minder lang meegaat nu ik bixby via package disabler pro heb uitgeschakeld. ervaar jij dat ook zo? wat heb jij allemaal verwijderd van bixby via package disabler alles waar .bixby in voor kwam?
jup, klopt. Zo uit m'n hoofd waren het 4 of 5 packages, Ik merk geen vermindering in batterijduur (vooralsnog ;) )

• Garret1410
Wat mij opvalt is dat ik nu constant met mn S8 bezig ben zonder dat ik iets moet doen.
De iPhone gebruikte ik alleen als ik hem nodig had.

Kennelijk is dat scherm verslavend :P
Garret1410 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:32:
Wat mij opvalt is dat ik nu constant met mn S8 bezig ben zonder dat ik iets moet doen.

euhhh....herkenbaar

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
W84 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:26:
[...]

Haha, het is gewoon een lastige kleur en misschien ligt het er ook aan uit welke fabriek of batch die komt. Het is een soort hue effect en zeer afhankelijk van het licht.

[afbeelding]
Dat vind ik juist het mooie, dat de kleuren (van de achterkant en bezel )kunnen 'veranderen' door verschillende lichtvallen.

Heb mn S2 S4 en S6 allemaal zwart gehad, maar bij de S6 was al zo dat t wat blauwig werd met de juiste licht, wat mij tot de keuze van Orchid Grey hebt gemaakt dan standaard zwart

(Moet nog wennen aan toetsenbord.. maakt erg veel typo's)

• W84
Ligt dan zeker aan mij, mooi scherm. Maar heel bijzonder, tja... ik heb echt het idee dat het allemaal niet heel scherp is ofzo. Zoals de icoontjes. Die lijken op m'n Note 4 scherper. :p

• Garret1410
W84 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:50:
Ligt dan zeker aan mij, mooi scherm. Maar heel bijzonder, tja... ik heb echt het idee dat het allemaal niet heel scherp is ofzo. Zoals de icoontjes. Die lijken op m'n Note 4 scherper. :p
Scherm is niet specifiek bijzonder want S6 en S7 hadden ook mooi scherm maar ls je het vergelijkt met het 750P LCD scherm van de iPhone die op zich helemaal niet slecht is, merk ik toch zeker verschil.

Vind de DUX iconen icm Nova launcher erg mooi.

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-10 16:18

jordyktm

Catch me if you can.

Ryan_ schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:14:
[...]

Dat valt volgens mij nog best mee. Ik vind het meer naar blauw neigen.
Het is inderdaad net hoe het licht er op valt.

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

Garret1410 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:04:
[...]

Vind de DUX iconen icm Nova launcher erg mooi.
jup! heb 'm hier ook. Een van de meest volwassen icon packs. Persoonlijk vind ik 80% van alle icon packs/themes uit de Play Store of spuuglelijk (geen consistentie erin) of icon packs gemaakt alsof ze voor kindjes van 8 of 9 jaar bedoeld zijn

Verwijderd

DUX? Vind je die op de playstore, of is het een afkorting?
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:23:
DUX? Vind je die op de playstore, of is het een afkorting?
Delux UX via de playstore

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
heeft de s8 ook een afstandsbediening inzich zoals met de s6

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:21
W84 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:50:
Op welke resolutie staat je telefoon?

• W84
FHD, maar met de hoogste resolutie zie ik niet veel verschil. Wat me gewoon opvalt is dat ik bij kleurovergangen het meer als gradient zie dan dat het vloeiend overgaat.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:56
dewaal schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:35:
heeft de s8 ook een afstandsbediening inzich zoals met de s6
Nee, geen infrarood oogje

• pappaleone
  • Laatst online: 15-08-2021
Geert1976 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:31:
[...]

Ik heb ze ook binnen gehengeld dank voor de tip .

Verwijderd

Deluxe ux is inderdaad een mooie icon pack! Bedankt voor de tip!

• W84
Damn, die rand bij het glas naar de bezel is echt gevoelig. Er is nu al een stukje af lopen chippen daar, met notabene een cover eromheen. Pfff...

• paul041959
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10-2023
Hulp gewenst.

Vandaag mijn speciaal bestemd voor de S8+ hoesje ontvangen. Mobiel er in, zit lekker strak zoals het hoort maar als ik hem er weer uit haal zie ik tot mijn schrik dat de telefoon in Odin mode staat, wil iets downloaden.
Gegoogled : Odin mode op te heffen door volume knop hoger en aan en uit knop gelijkertijd 10 sec in te houden. Helaas er gebeurt niets.

Voor de zekerheid mobiel maar aan de stroom gelegd.

Wie weet wat er aan de hand is en heeft een oplossing......

• opperbom
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2020
paul041959 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:15:
Hulp gewenst.

Vandaag mijn speciaal bestemd voor de S8+ hoesje ontvangen. Mobiel er in, zit lekker strak zoals het hoort maar als ik hem er weer uit haal zie ik tot mijn schrik dat de telefoon in Odin mode staat, wil iets downloaden.
Gegoogled : Odin mode op te heffen door volume knop hoger en aan en uit knop gelijkertijd 10 sec in te houden. Helaas er gebeurt niets.

Voor de zekerheid mobiel maar aan de stroom gelegd.

Wie weet wat er aan de hand is en heeft een oplossing......
Zit het toestel te strak in het hoesje. Gewoon toestel opnieuw opstarten en een ander hoesje kopen. Heb hetzelfde gehad.

• paul041959
Dat is het probleem toestel, wil niet opnieuw opstarten.

• opperbom
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2020
paul041959 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:23:
Dat is het probleem toestel, wil niet opnieuw opstarten.
Powerknop een seconde of 8-10 ingedrukt houden.

• paul041959
Al een paar keer geprobeerd, start niet opnieuw op.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Garret1410 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:32:

Hij is dan ook pas twee weken uit natuurlijk. Ook dit speeltje gaat ons vanzelf vervelen.
henklbr schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:13:
Ik heb WhatsApp v2.17.164 en de camera werkt perfect in WQHD-mode van de S8+
Ik heb Whatsapp bèta even verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Werkt nu bij mij ook.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

de tandjes!!

Dat GBoard toetsenbord werkt wel heel erg lekker (incl de GIFjes). Nu pas 2 uurtjes mee aan t werken, maar echt super.

Ik dacht dat ik ergens eens had gelezen dat GBoard wel een aardige batterijslurper is. Voor de mensen die dit toetsenbord op hun S8(+) gebruiken; hoe is jullie ervaring hiermee wat betreft batterij verbruik??

Eventueel checken wat GBoard bij jullie per in % verbruikt en dit delen hier, zou super zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 02-05-2017 19:29 ]

• Eek2nd
  • Laatst online: 17-04-2023
paul041959 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:26:
Al een paar keer geprobeerd, start niet opnieuw op.
Wachten tot batterij leeg is en uitgaat, opladen en dan pas opstarten?
(Hopen dat je batterij niet vol is)

• paul041959
Eek2nd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:28:
[...]

Wachten tot batterij leeg is en uitgaat, opladen en dan pas opstarten?
(Hopen dat je batterij niet vol is)
Misschien is dat de oplossing!

• knetterboy3
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
paul041959 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:29:
[...]

Misschien is dat de oplossing!
Herstart het toestel ook niet als je de powerknop nog veel langer dan 8 seconden ingedrukt houd, al dan niet in combinatie met (een van) de volumeknoppen?

• paul041959
opperbom schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:22:
[...]

Zit het toestel te strak in het hoesje. Gewoon toestel opnieuw opstarten en een ander hoesje kopen. Heb hetzelfde gehad.
Het is gelukt door zowel de volume knop hoog laag en aan en uitknop enige seconden in te houden

pfffff was anders een minder leuke avond geworden. :)
Voor de liefhebbers:

De "Red Tint Issue" firmware-update, G950FXXU1AQDG, is nu ook beschikbaar in Nederland via OTA voor de S8

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• W84
LOL, niet alleen de achterkant klinkt holler op sommige plekken... het scherm ook. Tikte net per ongeluk met m'n nagel en ongeveer links van het midden klinkt het vrij hol i.t.t. de rest van het scherm. Volgens mij zit daar de batterij achter. Niet echt heel uniform zo. :p

Is dat bij jullie ook zo?
henklbr schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:47:
Voor de liefhebbers:

De "Red Tint Issue" firmware-update, G950FXXU1AQDG, is nu ook beschikbaar in Nederland via OTA voor de S8
hier nog niet. Zal dan wel spoedig volgen.

thanks Henk!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:31
henklbr schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:47:
Voor de liefhebbers:

Dank, hier OTA nog niet te vinden. Later vanavond eens proberen. Dank in ieder geval voor de update!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10 10:22

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Geert1976 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:31:
[...]

hoeveel icons zitten er in dat pack? Zie het in de store niet zo snel terug. Ik ben altijd op zoek naar packs met veel iconen. Voor veel taken in tasker maak ik een shortcut, maar niet altijd zijn er passende icoontjes voor te vinden namelijk
Geert1976 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:48:
[...]

hier nog niet. Zal dan wel spoedig volgen.

thanks Henk!
Is ook voor de S8, nog niet voor de S8+ ;)

Is dezelfde als die ik afgelopen vrijdag gepost heb...

cc: @Sleehond

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:16
Geert1976 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:11:
[...]
jup! heb 'm hier ook. Een van de meest volwassen icon packs. Persoonlijk vind ik 80% van alle icon packs/themes uit de Play Store of spuuglelijk (geen consistentie erin) of icon packs gemaakt alsof ze voor kindjes van 8 of 9 jaar bedoeld zijn
Ik gebruik al jaren de Click UI icon pack. Als je van rond houdt :)
henklbr schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:17:
[...]

Is ook voor de S8, nog niet voor de S8+ ;)

Is dezelfde als die ik afgelopen vrijdag gepost heb...

cc: @Sleehond
Ik heb ook de S8 ;)
jabberwock schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:13:
[...]

hoeveel icons zitten er in dat pack? Zie het in de store niet zo snel terug. Ik ben altijd op zoek naar packs met veel iconen. Voor veel taken in tasker maak ik een shortcut, maar niet altijd zijn er passende icoontjes voor te vinden namelijk
Geloof iets van 2200
Waarschijnlijk als je aansluit op je PC en daar SmartSwitch opstart, krijg je de update...

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
__R__ schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:31:
Afgezien van de geweldige accuduur heb ik toch wel een klein puntje waar ik me behoorlijk aan kan irriteren.

Op het homescreen heb ik nu op mijn S8+ een klokwidget. Maar daar kan ik niks mee. Met mijn oude Nexus 5 was het simpel een druk op de widget en ik zat in de klok app. Met deze widget moet ik een snelkoppeling naar de klok app plaatsen om erin te kunnen komen. Hetzelfde met de alarm widget. Standaard heb ik drie alarmen ingesteld. De widget laat mij alleen maar bij 1 alarm komen en vanuit daar niet naar de andere twee. Daar heb ik weer de klok widget euh..... app voor nodig.

Gewoon irritant dat. Aan de andere kant typt deze Samsung veel beter (zonder spelfouten door per ongeluk de verkeerde toets in te drukken) dan de standaard Google toetsenbord.

Ik heb de led cover en daar goed tevreden mee. Soms zit hij wel in de weg maar dat is een kwestie van wennen denk ik aangezien dit mijn eerste hoesje in 6 jaar tijd is. En de allereerste die echt vast aan de telefoon zit. Ik had eerder een pouch.
Ha eindelijk een lotgenoot gevonden. Ik heb dit probleem dus ook. Ik heb voor nu de experia klok van sony geinstalleerd. Deze widget heeft dat wel dat je het kan aanklikken en naar je wekkers gaat.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:40
zijn de telefoons van tmobile branded ofso?
weet iemand dit?

• Garret1410
W84 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:48:
FHD, maar met de hoogste resolutie zie ik niet veel verschil. Wat me gewoon opvalt is dat ik bij kleurovergangen het meer als gradient zie dan dat het vloeiend overgaat.
Ik zie wel subtiel verschil tussen FHD en WHQD.

Dat gradiënt wat jij bedoelt noemen ze 'banding' en is een Amoled probleempje. Is trouwens alleen zichtbaar bij kleuren die van licht naar donker gaan (of andersom) zoals een blauwe lucht. Verder ligt het ook aan de kwaliteit van het bronmateriaal. Bij 16bits kleuren zie je het sneller dan bij een 32bit kleurdiepte.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10 06:50

FongWan

The Stormrider ...

Frank!in schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:02:
[...]

Ha eindelijk een lotgenoot gevonden. Ik heb dit probleem dus ook. Ik heb voor nu de experia klok van sony geinstalleerd. Deze widget heeft dat wel dat je het kan aanklikken en naar je wekkers gaat.
Gebruik zelf Chronus heb je verschillende widgets en kan je zelf shortcuts instellen. Ik heb de betaalde versie na een tijd de gratis versie gebruikt te hebben.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• W84
Garret1410 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:19:
[...]

Ik zie wel subtiel verschil tussen FHD en WHQD.

Dat gradiënt wat jij bedoelt noemen ze 'banding' en is een Amoled probleempje. Is trouwens alleen zichtbaar bij kleuren die van licht naar donker gaan (of andersom) zoals een blauwe lucht. Verder ligt het ook aan de kwaliteit van het bronmateriaal. Bij 16bits kleuren zie je het sneller dan bij een 32bit kleurdiepte.
Ja, banding... dat was het. Ik kon er even niet zo snel opkomen, haha! Maar dat dus. Op een of andere manier valt het op de S8 meer op dan op een S6, S4 of Note 4 die ik hier heb. Ik zie het bijvoorbeeld ook op die standaard bewegende achtergronden.

• pappaleone
  • Laatst online: 15-08-2021
Aggressor schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:19:
weet iemand dit?
Dat lijkt me stug de eerste batch sowieso niet, daarom gaat het veel te snel.

• Garret1410
Mensen nog geïnteresseerd in het weten welke chip bin ze hebben?

Chip bin wil zeggen welke kwaliteit de chip van de CPU of GPU heeft op een schaal van 1-15

Zoals de meesten wel weten komt een chip uit een wafer en vaak zijn de binnenste beter dan de buitenste chips uit de wafer. Met overklokken is dit vaak belangrijk want de beste bin is het zuinigst, wordt het minst warm en kan beter worden over geklokt.

Voor de meesten geen probleem want niemand gaat zn smartphone overklokken. Toch kan er verschil in verbruik zitten tussen een goede chip en een minder goede chip.
De schaal loopt van goed naar slecht af. 1 is daarbij heel goed en 15 het minst goed.

Om dit te kunnen zien moet je de S8 in 'Download mode' zetten via Vol-Down + Bixby Button + Power Button.
Je ziet dan allerlei tekst maar je moet zoeken naar de groene tekst waarin het volgende staat:

CPUCL0: (little core)
CPUCL1: (big core)
G3D: (GPU)

Achter de dubbele punt staan de cijfers.
Je hebt er dus helemaal niets aan maar heel misschien kan het een verschil in accuduur betekenen. Maar ik heb hier geen bewijs voor.

Om uit download te komen. Vol-Down + power ingedrukt houden totdat scherm uitgaat

[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 03-05-2017 11:12 ]

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:33
Garret1410 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:54:

Chip bin wil zeggen welke kwaliteit de chip van de CPU of GPU heeft op een schaal van 1-15

Zoals de meesten wel weten komt een chip uit een wafer en vaak zijn de binnenste beter dan de buitenste chips uit de wafer. Met overklokken is dit vaak belangrijk want de beste bin is het zuinigst, wordt het minst warm en kan beter worden over geklokt.

Voor de meesten geen probleem want niemand gaat zn smartphone overklokken. Toch kan er verschil in verbruik zitten tussen een goede chip en een minder goede chip.
De schaal loopt van goed naar slecht af. 1 is daarbij heel goed en 15 het minst goed.

Om dit te kunnen zien moet je de S8 in 'Download mode' zetten via Vol-Down + Bixby Button + Power Button.
Je ziet dan allerlei tekst maar je moet zoeken naar de groene tekst waarin het volgende staat:

Je hebt er dus helemaal niets aan maar heel misschien kan het een verschil in accuduur betekenen. Maar ik heb hier geen bewijs voor.
...
...

Mijn S8 had binning : 5-7-5

Ps accuduur en verbruik waren uitstekend.

-----
weet iemand dit?
Mijn S8 was dat in ieder geval niet.

[ Voor 75% gewijzigd door dafmay op 02-05-2017 21:59 ]

• jabberwock

jabberwock

weet iemand dit?
De mijne niet. Geen mobile logo, software of kleurtje te bekennen.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-10 23:59
Branded S8 telefoons dat kan en is er toch niet in Nederland 🙃

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:37
[...]

Het went! Ik kwam van HTC en vond/vind dit ook ideaal, heb nu maar de alarm app op mijn homescreen geplaatst bij de weather widget :)

• tubbie86
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-06-2023
Ik heb mijn s8 aangesloten via de usb op de laptop.

Nu staat er een grote update klaar en er worden een aantal andere versies getoond van de product software.

is dit de update waar @henklbr over had ?

melding:Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/e21decawpphw5.png

• W84

Om uit download te komen. Vol-Down + power ingedrukt houden totdat scherm uitgaat

Edit: ik heb 1-4-2 :)
3-5-2 hier. Niet heel slecht lijkt me...

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:07

Chip bin wil zeggen welke kwaliteit de chip van de C nuPU of GPU heeft op een schaal van 1-15

Had het ook gezien op XDA hier heb ik 8-9-8 blijkbaar redelijk hoog

• W84
Maar welke moet eigenlijk de beste waarde hebben?

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-10 23:59
Verschilt het bij iedereen dan...

Hier 6-6-5, een S8+

[ Voor 8% gewijzigd door beezjeh op 02-05-2017 22:46 ]

• Sleehond
Hier 6-3-2

Tja wat kunnen we er van zeggen haha.

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-10 21:59
10-10-3 🤔

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-10 23:01
Hier 1-1-2

• patrickt35
Maakt dus wel degelijk verschil in accuduur.
98 uur en 18 uur SOT met 1 acculading

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 42% gewijzigd door rens-br op 03-05-2017 09:17 ]

• patrickt35
Even om die waardes belachelijk te maken. Ik zie het gebeuren dat er toestellen retour gaan richting Coolblue omdat de waardes te hoog zijn.

• W84
Haha, tja... eigenlijk is het gewoon beter om zulke dingen niet te weten. :+

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10 00:35
7-9-6 unbranded s8

• Donstil
  • Niet online
W84 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:32:
Haha, tja... eigenlijk is het gewoon beter om zulke dingen niet te weten. :+
Dat en je schiet er ook nog eens totaal niets mee op 8)7
Geert1976 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:28:
de tandjes!!

Dat GBoard toetsenbord werkt wel heel erg lekker (incl de GIFjes). Nu pas 2 uurtjes mee aan t werken, maar echt super.

Ik dacht dat ik ergens eens had gelezen dat GBoard wel een aardige batterijslurper is. Voor de mensen die dit toetsenbord op hun S8(+) gebruiken; hoe is jullie ervaring hiermee wat betreft batterij verbruik??

Eventueel checken wat GBoard bij jullie per in % verbruikt en dit delen hier, zou super zijn!
Ik gebruik ook het GBoard (kan niet wennen aan dat onding van samsung) en het verbruik is 0% in het laatste uur aldus mijn batterij monitor. Merk ook totaal geen batterij verschil eigenlijk. Al moet ik wel zeggen dat ik met al dat batterij geneuzel totaal niet bezig ben. Werkt gewoon en dat is voor mij prima :)

Donstil schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 02:09:
[...]

Dat en je schiet er ook nog eens totaal niets mee op 8)7

[...]

Ik gebruik ook het GBoard (kan niet wennen aan dat onding van samsung) en het verbruik is 0% in het laatste uur aldus mijn batterij monitor. Merk ook totaal geen batterij verschil eigenlijk. Al moet ik wel zeggen dat ik met al dat batterij geneuzel totaal niet bezig ben. Werkt gewoon en dat is voor mij prima :)
Gisteren avondje voor t eerst gewerkt met het GBoard toetsenbord. Inderdaad nauwelijks tot geen extra batterij verbruik.
Maar heerlijk toetsenbord is dat zeg, wel uiteraard nog even wennen als je van iOS toetsenbordje komt ;)

En wat je zegt; ik ben ook niet bezig met het maximale SOT uit m'n S8 te persen. Ik doe ruim 1 volle dag met een volledig opgeladen batterij....dus prima zo!

P.S: je S8+ al op MP kunnen verkopen?

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 04:48:
[...]

Gisteren avondje voor t eerst gewerkt met het GBoard toetsenbord. Inderdaad nauwelijks tot geen extra batterij verbruik.
Maar heerlijk toetsenbord is dat zeg, wel uiteraard nog even wennen als je van iOS toetsenbordje komt ;)

En wat je zegt; ik ben ook niet bezig met het maximale SOT uit m'n S8 te persen. Ik doe ruim 1 volle dag met een volledig opgeladen batterij....dus prima zo!

P.S: je S8+ al op MP kunnen verkopen?
Nee ik heb juist een S8 en wil de +
Maar ben op vakantie en pas over drie weken weer in Nederland, dan probeer ik ergens een S8+ te scoren en gaat de normale op mp :)

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46
jabberwock schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:13:
[...]

Wat voor een taken maak je zoal aan? Ik kom van een iPhone en heb dit verder nooit gedaan.
Heb je misschien wat voorbeelden wat mijn leven nog makkelijker gaat maken? :+

Pizza!

• Garret1410
Wat betreft die chip binning. Ik zie dat de meesten wel gemiddeld tot boven gemiddeld zitten.
Ik ken iemand met een S8 die 7-8-5 had en gewoon goede accuduur.

Hopelijk gaat niemand zn S8 retour sturen want dat is natuurlijk niet mijn bedoeling geweest. Puur informatief en misschien dat er een relatie tot accuduur te vinden is. Toch denk ik dat het soort gebruik de belangrijkste factor is mbt accuduur.

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-10 17:39
Lijkt me niet. Voltages worden toch gehanteerd naar vastgestelde waardes? En worden per telefoon niet afhankelijk gemaakt van de chip binning. Alleen bij overclocken zou je hier baat bij kunnen hebben.

edit: hier wordt aangegeven dat je score juist zo HOOG mogelijk moet zijn. (onderste post) https://forum.xda-develop...ip-binning-t3596434/page4
Garret1410 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 07:57:
Wat betreft die chip binning. Ik zie dat de meesten wel gemiddeld tot boven gemiddeld zitten.
Ik ken iemand met een S8 die 7-8-5 had en gewoon goede accuduur.

Hopelijk gaat niemand zn S8 retour sturen want dat is natuurlijk niet mijn bedoeling geweest. Puur informatief en misschien dat er een relatie tot accuduur te vinden is. Toch denk ik dat het soort gebruik de belangrijkste factor is mbt accuduur.

[ Voor 11% gewijzigd door Ik ben het! op 03-05-2017 08:31 ]

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Zijn er hier mensen die van een S5 naar een S8 zijn overgestapt? Zo ja, hoe deed je S5 het nog?

Ik kan via mijn werk een toestel uitkiezen en de S8 zou ik graag willen, heb nu een S6. Maar ik vraag me af of ik het toestel het 3 jaar lang goed volhoudt. Je kan natuurlijk altijd geluk of pech hebben, maar vroeg me af of er mensen zijn met ervaringen daarmee.

Grote twijfel die ik heb is de situatie qua updates. Heeft de S5 wel nog support gehad in het laatste jaar bijvoorbeeld... Want imo heeft Apple langdurig support toch beter op orde dan Android/Samsung....

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:56
[...]

Waar heb je die widget gevonden? :)

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Razer schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:15:
[...]

Waar heb je die widget gevonden? :)
Dat is deze app.

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
OTA voor de 8+ (PHN) is nu ook te downloaden..

• SXander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 19:18
_Nick__ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:17:
Inderdaad! thx half uur geleden nog niet :p

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:42
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke kleur jullie S8/S8+ heeft. Ik gok dat er vele voor de zwarte variant zijn gegaan :)

Poll: Welke kleur heeft jou S8/S8+?
Arctic Silver
Orchid Gray
Midnight Black
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=398686&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:56
Frank!in schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:29:
[...]

Ook ik heb wifi bellen aanstaan in combinatie met Vodafone. Ik had dat icoontje eerst ook, maar nu ik je bericht lees besef ik dat het niet meer te zien is terwijl de optie wel aan staat. Ik durf niet te zeggen dat de verbinding nu weer minder is geworden, want ik bel vrij weinig.

Wat ik wel merkte is dat als ik mensen belde, ik ze niet kon horen, maar de ander mij wel. Volgens mij is dat nu verholpen nadat ik 4g bellen had uitgezet.
Klinkt dit probleem meer Tweakers bekent?
Na een reboot en het opnieuw aanmelden van mijn sim op het netwerk, is het weer terug !
(zonder de nieuwe update dus)

Hoe simpel kan het zijn :z
Scrisissszzz schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:59:
Want imo heeft Apple langdurig support toch beter op orde dan Android/Samsung....
dat sowieso ja. Samsung zal de komende tig jaar nooit het support level van Apple kunnen halen. Sterker nog, deze 2 bedrijven tonen zeer goed aan hoe het ene bedrijf geen moer om je geeft nadat je hun toestel hebt aangeschaft-----> Samsung
En het andere bedrijf wat een verbluffende (langdurige) support en dus up to dat software updates-----> Apple.

bottom line;
Heb je er vrede mee nadat je 800/900 euro voor een telefoon hebt uitgegeven en je maar 1 of hooguit 2 grote software updates krijgt en deze pas vaak ruim een half jaar beschikbaar is, nadat de update door Android released wordt, dan is Samsung prima.

• alper_maestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 20:59

Hoger is juist beter niet andersom ;)

Mijne is trouwens 8-8-7

• _Nick__
  • Niet online
Mijn laatste opmerking over de rode randen:

die zijn na het aanpassen van de edges naar koel in display-modus helemaal weg.. (op de laatste dag dat het toestel teruggestuurd mocht worden)..

Gelukkig maar.. Vind het verder een super toestel..

• Sleehond
Ryan_ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:20:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke kleur jullie S8/S8+ heeft. Ik gok dat er vele voor de zwarte variant zijn gegaan :)

Arctic Silver
Orchid Gray
Midnight Black
[afbeelding]
Artic Silver. Absoluut naar mijn mening de mooiste.

Alhoewel ik dat ook een beetje zeg omdat ik de 3 telefoons hiervoor allemaal zwart heb gehad en eigenlijk nu ook daardoor een keer dacht, laten we het anders doen.

Het mooie van deze zilvere vind ik dat het niet heel strak glimmend zilver is. Het komt mij wat grijzig/zilver over te opzichte van echt puur zilver.

De Artic Silver vind ik mooi klassiek/chique overkomen en het is persoonlijk voor mij gewoon nog eens wat anders dan zwart. Daarbij een ander groot pluspunt, mij persoonlijk valt op dat ik heel weinig last heb van (vinger)vlekken te zien op deze achterkant. Ik heb het gevoel dat dat op zwart glas meer opvalt, maar kan het mis hebben....

Tot zover mijn betoog over Artic Silver >:)

• jabberwock

jabberwock

Thaimaster schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 07:54:
[...]

Wat voor een taken maak je zoal aan? Ik kom van een iPhone en heb dit verder nooit gedaan.
Heb je misschien wat voorbeelden wat mijn leven nog makkelijker gaat maken? :+
Oh jee..ik heb tientallen taken en profielen. Dat is niet echt eenvoudig hier neer te zetten.
Een aantal voorbeelden (let op, ik heb mede daarom ALLE opties zoals GPS , bluetooth etc aanstaan!)
- als ik thuis kom dan schakel ik over van 4g naar Wifi, geluid weer allemaal op max (GPS based)
- als ik weg ga van huis dan gaat Wifi uit (GPS Based)
- in de buurt van het werk op de dagen dat ik ook daadwerkelijk werk -> geluid uit GPS en time based, anders blijft gewoon mijn "weg van huis" profiel actief
- Verbonden met bluetooth auto + aangesloten op voeding: Start Android Auto.
- Bepaalde apps gestart -> forceer Landscape
- 's avonds brightness wat lager en geluid op stil, 's ochtends weer aan
verbonden met de bluetooth wekker: Start Spotify->kies de "wakeup" playlist. Zo word ik 's ochtends wakker met een spotify liedje uit die playlist

Dat is een kleine greep uit de selectie, maar dat zijn zo'n beetje wel de meest belangrijke. Learning curve van Tasker is wel stevig voor sommigen, maar als je het eenmaal doorhebt dan zijn de mogelijkheden eindeloos. Helemaal met beschikbare extra plugins.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Geert1976 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:36:
[...]

dat sowieso ja. Samsung zal de komende tig jaar nooit het support level van Apple kunnen halen. Sterker nog, deze 2 bedrijven tonen zeer goed aan hoe het ene bedrijf geen moer om je geeft nadat je hun toestel hebt aangeschaft-----> Samsung
En het andere bedrijf wat een verbluffende (langdurige) support en dus up to dat software updates-----> Apple.

bottom line;
Heb je er vrede mee nadat je 800/900 euro voor een telefoon hebt uitgegeven en je maar 1 of hooguit 2 grote software updates krijgt en deze pas vaak ruim een half jaar beschikbaar is, nadat de update door Android released wordt, dan is Samsung prima.
Ja das waar. Op zich boeit me het niet dat ik lang op dezelfde software zit, zolang deze maar goed blijft werken. Mijn S6 werkt na dik 2 jaar nog prima, buiten de accu, dat is echt drama. Nu heb ik er wel een custom rom op staan. Dus zou het laatste jaar nog altijd kunnen flashen, dan is de garantie toch voorbij.

Android blijft imo toch altijd net wat fijner dan iOS in gebruik.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:58
_Nick__ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:17:
voor de s8 nu ook (gister nog niet)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BsPHkLm9ErbnDOkPBEyBNgju/full.png

Strava

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:33
_Nick__ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:40:
Mijn laatste opmerking over de rode randen:

die zijn na het aanpassen van de edges naar koel in display-modus helemaal weg.. (op de laatste dag dat het toestel teruggestuurd mocht worden)..

Gelukkig maar.. Vind het verder een super toestel..
Top! Dat is een mooi resultaat d:)b
Haha na de update van vanochtend heb ik juist duidelijk zichtbare randen/edges waar ik ze vòòr de update niet had! 8)7 8)7 8)7

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:42
Geert1976 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:57:
Haha na de update van vanochtend heb ik juist duidelijk zichtbare randen/edges waar ik ze vòòr de update niet had! 8)7 8)7 8)7
Dat is vreemd. Kan je het wel aanpassen naar koel?

• Tweaker1987
  • Laatst online: 30-10 15:35
Ik had gisteren de S8 ff aan de PC gehangen. Toen de update gedaan. Ik had licte rode gloed bij rechter Edge.

Ik heb alles op Cool gezet (bij Edge randen) en 1 tikje ervoor in normaal scherm. Rood helemaal uit, groen halverwege en blauw op 80%. Ik vind dit acceptabel heb nu 0 rode gloed meer.

Ik heb wel een andere vraag: Kan je syncen tussen Stok Browser en Chrome? Ik gebruik nu Chrome, maar ervaar af en toe wat traagheden en wil de Stock Browser een poging geven..
Ryan_ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:59:
[...]

Dat is vreemd. Kan je het wel aanpassen naar koel?
Ja, gedaan. Moet ik die sliders nog aanpassen? Rood staat al compleet naar links

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:16
Tweaker1987 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:59:
Ik had gisteren de S8 ff aan de PC gehangen. Toen de update gedaan. Ik had licte rode gloed bij rechter Edge.

Ik heb alles op Cool gezet (bij Edge randen) en 1 tikje ervoor in normaal scherm. Rood helemaal uit, groen halverwege en blauw op 80%. Ik vind dit acceptabel heb nu 0 rode gloed meer.

Ik heb wel een andere vraag: Kan je syncen tussen Stok Browser en Chrome? Ik gebruik nu Chrome, maar ervaar af en toe wat traagheden en wil de Stock Browser een poging geven..
Ja, met deze Chrome extensie kun je op je PC bookmarks synchroniseren.

https://chrome.google.com...pjejipkh?utm_source=gmail

Je moet dan inloggen met je Samsung account via deze extensie om de synchronisatie via je PC uit te voeren. In de stock browser kun je dan de bookmarks importeren op je telefoon.

• jabberwock

jabberwock

Tweaker1987 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:59:

Een paar pagina's terug is daar een "oplossing" voor gepost. Komt er in de praktijk op neer dat je dat op de pc moet doen.

Edit: oh...zie de post hierboven dus..

[ Voor 4% gewijzigd door jabberwock op 03-05-2017 10:05 ]

• Prulleman
Geert1976 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:57:
bizar.. gelukkig is dat in theorie ook weer terug te draaien ;)
ik heb met de laatste update (en daarvoor) geen enkele rode tint op mijn scherm

Strava

Prulleman schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:07:
[...]

bizar.. gelukkig is dat in theorie ook weer terug te draaien ;)
ik heb met de laatste update (en daarvoor) geen enkele rode tint op mijn scherm
heb je na de update van vanochtend je Scherm Modus op 'Aanpasbaar Display' of 'Basis (met de slider rood helemaal naar links)??

• Prulleman
Geert1976 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:29:
[...]

heb je na de update van vanochtend je Scherm Modus op 'Aanpasbaar Display' of 'Basis (met de slider rood helemaal naar links)??
voor en na de update op basis, zonder aanpassingen met de sliders. Maar ook met andere profielen geen issues

Strava

• _Nick__
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:01:
[...]

Ja, gedaan. Moet ik die sliders nog aanpassen? Rood staat al compleet naar links
Oplossing voor mij was alle kleuren laten staan en alleen de "edges" op koel zetten..

Instellingen > Display > Scherm Modus > Kleurbalans schermrand (helemaal beneden):

naar koel bij roze/rode tint en naar warm bij groene/blauwige tint (schat ik in)..

toestel start daarna opnieuw op.. twee keer..

lijkt trouwens alsof daarna de randen iets breder worden (toetsen en tekst niet meer in de rand, maar meer midden op het scherm)..

daarna eventueel kleuren aanpassen (eerst met warm/koel) en daarna met RBG of beter met *#15987# (nu breder aan te passen).. heb zelf de S7E daarvoor gebruikt en vind de tint van de S8 in de edges zelfs beter na de upgrade (lag gelukkig toch niet aan mij; dacht dat de lichte irritatie al met de leeftijd te maken had ;-))
_Nick__ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:41:
[...]

Oplossing voor mij was alle kleuren laten staan en alleen de "edges" op koel zetten..

Instellingen > Display > Scherm Modus > Kleurbalans schermrand (helemaal beneden):

naar koel bij roze/rode tint en naar warm bij groene/blauwige tint (schat ik in)..

toestel start daarna opnieuw op.. twee keer..

lijkt trouwens alsof daarna de randen iets breder worden (toetsen en tekst niet meer in de rand, maar meer midden op het scherm)..

daarna eventueel kleuren aanpassen (eerst met warm/koel) en daarna met RBG of beter met *#15987# (nu breder aan te passen).. heb zelf de S7E daarvoor gebruikt en vind de tint van de S8 in de edges zelfs beter na de upgrade (lag gelukkig toch niet aan mij; dacht dat de lichte irritatie al met de leeftijd te maken had ;-))
Thanks Nick! Ga er ff mee klooien zo ;)

• Sleehond
Update van 425mb is nu via het toestel zelf aan het downloaden, finally!

P.S. betreft de S8.

Ben benieuwd!

• Garret1410
alper_maestro schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:39:
[...]

Hoger is juist beter niet andersom ;)

Mijne is trouwens 8-8-7
Klopt. Mijn fout heb niet goed gelezen.

Met overklokken vroeger was bijvoorbeeld een D1 cpu beter dan D2. Vandaar mijn verwarring.

Dan heb ik een hele slechte :'(

• alper_maestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 20:59
Garret1410 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:11:
[...]

Klopt. Mijn fout heb niet goed gelezen.

Met overklokken vroeger was bijvoorbeeld een D1 cpu beter dan D2. Vandaar mijn verwarring.

Dan heb ik een hele slechte :'(
Kan gebeuren maar ik zou er niet zoveel waarde aan hechten als ik jou was, kijk als dit nou een gaming laptop was misschien bij overclocking oke dan kan het wel maar bij een smartphone zijn de verschillen niet zo denderent groot.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ryan_ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:20:

Arctic Silver
Orchid Gray
Midnight Black
[afbeelding]
Zwart. Maar ik zou wel voor zilver gegaan zijn als de bezels aan de voorkant ook grijs waren geweest.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• _Nick__
  • Niet online
Chester schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:27:
[...]

Zwart. Maar ik zou wel voor zilver gegaan zijn als de bezels aan de voorkant ook grijs waren geweest.
Was voor mij net een reden om voor de zilveren te gaan..

GSM gaat in familie paar generaties mee..

Dacht dat zwart en paars juist lak was en dat daar op termijn de krassen beter op te zien zouden zijn..
Pagina: 1 ... 30 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support