Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C9M1JDHCuAP21dkJrpl12OxC/full.png

Dit topic gaat over Tasker, een veel gebruikte automatisatie applicatie voor Android. Dit programma wordt bijvoorbeeld gebruikt om bluetooth aan te zetten zodra je de telefoon aan een oplader hangt, ideaal voor in de auto. Ook kan je WiFi aanzetten zodra je thuis komt of juist wanneer je op je werk zit, sms sturen als je bijna thuis bent zodat je vrouw/man het eten op zet of na een bepaalde tijd automatisch op stil en vliegtuigmodus aan, met Tasker kan alles!

De openings post (deze dus) is altijd vollop in ontwikkeling en er zal constant nieuwe relevante informatie aan toegevoegd worden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9wctt4BRKrs2ECf9mn8vssvi/full.jpg
Screenshot 1: Tasker

Tasker is te koop in de Android market voor een prijs van $6.30.
Afbeeldingslocatie: http://tasker.dinglisch.net/Tasker.apk.qrcode.png
QR Code Tasker voor 1.6+

Afbeeldingslocatie: http://tasker.dinglisch.net/TaskerCupcake.apk.qrcode.png
QR Code Tasker voor 1.5

Mogelijkheden

Een lijst met mogelijkheden, er is nog veel meer mogelijk dus dit is puur indicatief bedoeld zodat de lezer, u dus, een beeld krijgt van de kracht van deze applicatie.
  • Beveilig applicaties met een wachtwoord (privacy, kinderproof,...)
  • Wakker worden met een willekeurig nummer uit je collectie
  • Text-to-speech; het oplezen van: binnenkomende SMS of telefoonnummer, WiFi/Bluetooth status, wanneer het afspraaktijd is, laag accu percentage (alleen voor Android OS 1.6+)
  • Start een muziekapplicatie wanneer je muziek SD kaart ingevoerd is
  • Begin de dag met een bepaalde applicatie die naar voren komt
  • Verander je icons en wallpaper elke dag of op basis van je locatie (thuis de sexy dames, zakelijk blauw op de werkvloer)
  • Draai de telefoon om om naar je homescreen terug te keren of kantel hem 90 graden naar links en terug voor luidsprekermodus in een telefoongesprek
  • Gebruik hardware knoppen voor andere functies of laat ze een menu tonen
  • Pauzeer het afspelen van muziek zodra een bepaalde applicatie start en ga verder met afspelen als deze applicatie weer gesloten is
  • Afhankelijk van wat je op dat moment doet heeft de homekey een andere functie
  • Time-lapse foto serie maken (eventueel in het geheim, ideaal voor met je minnares ;) )
  • Maak een backup volgens schema
  • Volg je telefoon via sms wanneer hij gestolen is

Tips

Informatie volgt

Scripts

De scripts die hier onder staan zijn verzameld in dit topic en kunnen naar eigen inzien gebruikt en aangepast worden. Dit is geheel voor eigen risico.

WiFi starten indien thuis
The first I named Home
New - (Type Home for the Name) - Ok
State - Cell Near - Scan (do this near your house and get several towers) - Done
New Task - "+" - Variable - Variable Set - %Home to 1 - Done - Done
Add a context to that profile - State - Airplane Mode - Invert - Done
Add exit task - "+" - Variable - Variable Set - %Home to 0 - Done - Done

New - (Type Wifi On for the Name) - Ok
State - Variable Value - %Home for the Name and Value to 1 Op is Matches - Done
New Task - "+" - Net- Wifi - On - Done Done
Add a context to that profile - State - Wifi Near - Long Click the SSID box, it will autofill (do this when in range of your router) - Long Click the Mac box (it will auto fill) - Select Toggle Wifi - Done - Done
Add an exit task - New Task - ok - "+" - Net - WiFi - Off - If %WIFIC matches 0 - Done - Done

New - type: Wifi Off - Ok
State - Wifi Connected - Invert - Done
Tasker - Wait - 30 seconds - Done
"+" - Net - Wifi - Off - If %WIFIC matches 0 - Done
"+" - Tasker - Profile Status - Press Magnifying Glass - Choose: Wifi Off - Set: Off - Done
Set the priority of this task to 1

Registeren of WiFi aan staat
Gebaseerd op 'WiFi starten indien thuis'.
New - type: Connected? - Ok
State - Wifi Connected - Done
New Task - "+" - Variable - Variable Set %WIFIC to 1 - Done
"+" - Tasker - Wait - 1 Minute - Done
"+" - Tasker - Profile Status - Press Magnifying Glass - Choose Wifi Off - Set: On - Done - Done
Add Exit Task
New Task - "+" - Variable - Variable Set - %WIFIC to 0 - Done - Done
Set the priority of this task to 9

Waarschuwing bij WiFi uit
Gebaseerd op 'Registreren of WiFi aan staat. Dit script is dan ook nodig net als eventuele afhankelijkheden in dat script.
  1. NEW nieuw profiel aanmaken
  2. Context: APPLICATION
  3. Selecteer de Market als app waarop het profiel van toepassing is
  4. Nieuwe task > ALERT > POPUP
  5. Title: bijv. "Market"
    Text: bijv. "Let op je dataverbruik: WiFi is niet actief"
    rest v.d. opties naar eigen inzicht
    IF aanvinken en als voorwaarde opgeven: %WIFIC ~ 0
Muziekspeler starten bij bluetooth verbinding
  2. Context: STATE > BLUETOOTH CONNECTED
  3. Door bij Name op het vergrootglas te drukken, kun je het betreffende apparaat kiezen (apparaat moet wel gepaired zijn met de telefoon)
  4. Hetzelfde doe je bij Address, alleen zal nu het MAC adres van het betreffende apparaat ingevuld worden
  5. DONE
  6. Nieuwe task > APP > LOAD APP > applicatie(s) kiezen die opgestart moeten worden.
De start task is daarmee klaar. Als je wilt, kun je ook nog de muziek direct laten starten:
  1. In de voorgaande task maak je een nieuwe ACTION (plus teken)
  2. Kies MEDIA > MEDIA CONTROL
  3. Kies bij Cmd voor Toggle pause
  4. Houd de Simulate Media Button aangevinkt
App Killen
Found how to make it work

1. get rooted
2. install locale execute plugin
3. install busybox

Then create an local plugin execute task that runs @! killall -q process-name

Just put the name of the process you want to kill where "process-name" is

Disclaimer: Door in dit topic te posten geef je toestemming aan de topic beheerders om je informatie op te slaan op een andere locatie en te verwerken in de openingspost indien zij denken dat dit bijdraagt aan het topic. Zij mogen deze informatie bewerken en aanpassen indien dit het belang van het topic dient. Uiteraard zal dit enkel gedaan worden met volledige bronvermelding op basis van je GoT account. Wil je hier niet aan mee werken dien je dit vooraf te melden in je post of naderhand bij een van de beheerders.

[ Voor 111% gewijzigd door Tsurany op 01-02-2011 23:38 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 22:42

Wom

Erg fijn programma inderdaad. Gebruik het eigenlijk alleen voor WiFi instellingen en het volume tijdens het slapen, maar de mogelijkheden zijn zowat eindeloos.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 22:35
Deze ga ik zeker volgen :9

Heb inmiddels de volgende profielen draaien:
- Low Battery Usage Wifi Enableing Profile Using Wifi Near (zowel thuis als werk)
- 's Nachts notification geluid e.d. zacht
- Tijdens werkdagen/kantooruren geluid zacht, en Skype wordt automatisch opgestart (gebruik dat alleen voor de zaak, niet privé)
- GPS aan wanneer Navigon opstart (Google Navigatie e.d. beginnen al over de GPS te piepen als het script nog niet de kans heeft gehad de GPS aan te zwengelen)
- Aanzetten van Bluetooth headset start automatisch mijn muziekspeler

Het is vooral een beetje spelen geweest, nog niet heel veel schokkends mee gedaan...

Klopt het trouwens dat de "kill app" functionaliteit onder FroYo niet functioneert zonder root-toegang en applicaties van derden? Heb het in ieder geval nog niet voor elkaar gekregen Skype op een vaste tijd te laten killen...

[ Voor 4% gewijzigd door DFKT op 31-01-2011 16:18 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td1964
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09-2021
Super kan niet wachten want je kan er zoveel mee.
Ben benieuwd wat er allemaal voorbij gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik denk dat het erg leuk is als we hier een overzicht maken van allerlei functies en hoe het in te stellen is. En dan denk ik vooral aan de wat lastigere dingen zoals de link van DFKT, dat is ideaal om te verzamelen. Ik ga er nog een formatje voor verzinnen, of iemand hier moet al iets in gedachte hebben?

Als iemand mede TS wilt zijn moet hij maar een DM sturen, dan regelen we dat natuurlijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Komen er ook scripts hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Dat lijkt me de strekking van wat Tsurany vlak boven je reactie schrijft :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik ga ze niet voor je maken maar als anderen ze hier neer zetten ga ik ze wel netjes in de TS verwerken :)
Iemand die een banner wilt ontwerpen is ook meer dan welkom ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Tsurany op 31-01-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Okidoki, ik zal eens een voorzet geven. Wat simpele dingetjes...

Als basis voor het checken op WiFi connectiviteit maak ik gebruik van de profielen uit eerdere link naar de Tasker Wiki (aan- en uitzetten van WiFi op basis van Cell Near). Deze heb ik hier voor de volledigheid even overgenomen:
The first I named Home
State - Cell Near - Scan (do this near your house and get several towers) - Done

New - (Type Wifi On for the Name) - Ok
State - Variable Value - %Home for the Name and Value to 1 Op is Matches - Done
New Task - "+" - Net- Wifi - On - Done Done
Add a context to that profile - State - Wifi Near - Long Click the SSID box, it will autofill (do this when in range of your router) - Long Click the Mac box (it will auto fill) - Select Toggle Wifi - Done - Done
Add an exit task - New Task - ok - "+" - Net - WiFi - Off - If %WIFIC matches 0 - Done - Done

New - type: Wifi Off - Ok
State - Wifi Connected - Invert - Done
Tasker - Wait - 30 seconds - Done
"+" - Net - Wifi - Off - If %WIFIC matches 0 - Done
"+" - Tasker - Profile Status - Press Magnifying Glass - Choose: Wifi Off - Set: Off - Done
Set the priority of this task to 1

New - type: Connected? - Ok
State - Wifi Connected - Done
New Task - "+" - Variable - Variable Set %WIFIC to 1 - Done

"+" - Tasker - Wait - 1 Minute - Done
"+" - Tasker - Profile Status - Press Magnifying Glass - Choose Wifi Off - Set: On - Done - Done
Add Exit Task
New Task - "+" - Variable - Variable Set - %WIFIC to 0 - Done - Done
Set the priority of this task to 9
De laatste entry registreert eens in de zoveel tijd of er een WiFi verbinding aanwezig is. Hierop wordt een variable ingesteld, genaamd WIFIC (1 = aan, 0 = uit)

Als je nu wilt dat je expliciet gewaarschuwd wordt voor het ontbreken van een WiFi verbinding, bijv. wanneer je de Android Market opstart:

2. Context: APPLICATION
  3. Selecteer de Market als app waarop het profiel van toepassing is
  4. Nieuwe task > ALERT > POPUP
  5. Title: bijv. "Market"
    Text: bijv. "Let op je dataverbruik: WiFi is niet actief"
    rest v.d. opties naar eigen inzicht
    IF aanvinken en als voorwaarde opgeven: %WIFIC ~ 0

Als je WiFi nu uit staat (%WIFIC ~ 0) zal er dus bij het laden van de Android Market een popup verschijnen voor een x aantal seconden, die de opgegeven boodschap op je scherm plaatst.

Andere simpele, het starten van je musicplayer als je bluetooth headset (of autoradio) verbinding maakt met de telefoon:

2. Context: STATE > BLUETOOTH CONNECTED
  3. Door bij Name op het vergrootglas te drukken, kun je het betreffende apparaat kiezen (apparaat moet wel gepaired zijn met de telefoon)
  4. Hetzelfde doe je bij Address, alleen zal nu het MAC adres van het betreffende apparaat ingevuld worden
  5. DONE
  6. Nieuwe task > APP > LOAD APP > applicatie(s) kiezen die opgestart moeten worden.
De start task is daarmee klaar. Als je wilt, kun je ook nog de muziek direct laten starten:
  1. In de voorgaande task maak je een nieuwe ACTION (plus teken)
  2. Kies MEDIA > MEDIA CONTROL
  3. Kies bij Cmd voor Toggle pause
  4. Houd de Simulate Media Button aangevinkt

Oh ja, als je een rooted device hebt (ik niet momenteel), dan kun je de app ook nog killen vanuit tasker, wanneer bluetooth disconnect, zie daarvoor deze reactie op Droidforums.net:
Found how to make it work

1. get rooted
2. install locale execute plugin
3. install busybox

Then create an local plugin execute task that runs @! killall -q process-name

Just put the name of the process you want to kill where "process-name" is
Zoiets?

[ Voor 7% gewijzigd door DFKT op 31-01-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:52

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

@DFKT: Werkt Cell Near als context voor WiFi aan thuis een beetje voor jou? Ik heb daar ook eens mee zitten spelen, maar dat werkt bij mij voor geen meter. Ik gebruik nu:

code:
1
2
3
4
5
WiFi Near: SSID

> WiFi On
< WiFi Off

En dat werkt ok. Ik heb alleen soms dat-ie WiFi niet uitschakelt.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mad Marty schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:55:
@DFKT: Werkt Cell Near als context voor WiFi aan thuis een beetje voor jou? Ik heb daar ook eens mee zitten spelen, maar dat werkt bij mij voor geen meter. Ik gebruik nu:

code:
1
2
3
4
5
WiFi Near: SSID

> WiFi On
< WiFi Off

En dat werkt ok. Ik heb alleen soms dat-ie WiFi niet uitschakelt.
Is het niet zo dat die Wifi Near pas werkt als de Wifi aan staat? Ik heb nu een location gebaseerd op mobiele ontvangst om mijn Wifi aan te zetten, maar dat werkt niet echt naar wens. (en met GPS aan, blijft mijn teleoon kijken waar ie is dus gaat mijn batterij in no time leeg) Ik zal eens met Cell Near gaan testen..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Demoniac schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:06:
[...]
Is het niet zo dat die Wifi Near pas werkt als de Wifi aan staat? Ik heb nu een location gebaseerd op mobiele ontvangst om mijn Wifi aan te zetten, maar dat werkt niet echt naar wens. (en met GPS aan, blijft mijn teleoon kijken waar ie is dus gaat mijn batterij in no time leeg) Ik zal eens met Cell Near gaan testen..
Zie de post van DFTK een paar hierboven. ;) De blauwe tekst legt uit hoe je Tasker instelt om iedere x minuten te kijken of jouw Wifi-netwerk in de buurt is.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Volgens mij is dit zoiets waar veel te veel tijd in gaat zitten als je er eenmaal aan begint. Het lijkt leuk, maar uiteindelijk *moet* alles tot in de puntjes geregeld worden ;(

Ach ja, het houdt je van de straat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Brabo-Joossie schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:01:
[...]

Zie de post van DFTK een paar hierboven. ;) De blauwe tekst legt uit hoe je Tasker instelt om iedere x minuten te kijken of jouw Wifi-netwerk in de buurt is.
Nee, de blauwe tekst geeft aan dat er een variabele geset wordt als er een WiFi-connectie is.
Demoniac schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:06:
[...]
Dat klopt, voor WiFi Near moet WiFi aan staan. Wat-ie doet is WiFi aanzetten en even scannen of het SSID in de buurt is, zo ja, dan connect-ie. Dat vind ik prima, zolang ik in de buurt van m'n huis ben, vandaar dat ik location gebruik. Tasker checkt eerst de minst cpu intensieve context, dus zolang ik niet in de buurt van m'n huis ben, gaat WiFi niet aan om te checken. Voor naar huis toe werkt dit perfect, alleen heb ik regelmatig dat WiFi nog wel gechecked wordt als ik van huis weggegaan ben. Ben er nog niet achter hoe ik dat oplos.

Welke context gebruik je nu? GPS wil ik ook niet gebruiken, omdat dan inderdaad het hele idee van batterij sparen niet opgaat :) Laat me weten of je Cell Near aan de praat krijgt, bij mij werkte het niet (in principe had ik dezelfde Task als DFTK postte, alleen dan Cell Near en WiFi Near als Context en WiFi On als Task (zelfde idee, maar dan korter) ).

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Nuttige app, ben er zelf ook mee aan het spelen. Voor de topicstart is het wellicht nuttig om wat te vertellen over de prijs en een link / QR code te posten naar de website van Tasker.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Ik heb de Cell Near en WiFi near functionaliteit pas één keer expliciet gevolgd, daarvoor alleen impliciet. Oftewel: ja, als ik thuis of op mijn werk ben, hang ik netjes aan de respectievelijke draadloze netwerken.

Eén keer heb ik dus gekeken hoe Tasker hier mee om ging. Ik heb 3 Cell signatures aan mijn profiel hangen. Toen ik de straat in liep (ca. 30m van mijn huis), zag ik de WiFi aanspringen (geïnitieerd door Tasker). Vervolgens ging mijn WiFi aan toen ik door de voordeur stapte. Dit zal wel met de scan interval te maken hebben, want mijn WiFi signaal had buiten mijn woning ook al opgepikt moeten/kunnen worden.

Dus ja, vooralsnog ben ik te spreken over de functionaliteit. Wel is het dus belangrijk (denk ik) dat de Cell Near voldoende GSM-IDs tot zijn beschikking heeft om te beoordelen of je in het juiste gebied bent aanbeland...

[ Voor 8% gewijzigd door DFKT op 01-02-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 20-05 13:50
(jarig!)
Ik gebruik voor WiFi aan/uit de optie location near.
Als in een straal van 300 meter van mijn huis vandaan kom gooit hij WiFi aan.
Daarbuiten automatisch uit. Werkt prima tot op heden.

Verder heb ik een nachtprofiel (23:00 - 6:50). Dan gaat mijn data uit (mobiel als WiFi) en de volumes gaan naar beneden.

S'ochtends schiet alles aan.

Verder heb ik in mijn WiFi locatieprofiel ook een tijd ingezet zodat als ik na 23:00 thuis kom mijn Wifi niet aangaat. Hij activeert het profiel alleen tussen 6:50 en 23:00.

Ook heb ik zodra ik stroom aansluit mijn bluetooth aangaat (handig in de auto, wordt automatisch verbonden met met Parrot)

En als ik mijn navigatieprogramma open gooit hij automatisch het volume omhoog en mijn display op 100%.

Best handig dit programma.

[ Voor 61% gewijzigd door madmaus op 01-02-2011 13:55 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

madmaus schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:48:
Heb je daar dan geen GPS voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162481

Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:57:
[...]

Heb je daar dan geen GPS voor nodig?
Zie even hierboven...
DFKT schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:34:
..., vooralsnog ben ik te spreken over de functionaliteit. Wel is het dus belangrijk (denk ik) dat de Cell Near voldoende GSM-IDs tot zijn beschikking heeft om te beoordelen of je in het juiste gebied bent aanbeland...
Ik denk dat dat het goede antwoord is.

En als bonus: Location Without Tears

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 162481 op 01-02-2011 14:57 . Reden: Netjes quoten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Best handig dit programma.
Scripts or it didn't happen! ;)

Het doel van het topic lijkt me nu juist deze informatie zodanig delen, dat anderen er van kunnen profiteren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

madmaus schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:48:

[...]
Gebruik je dan bij Location Net? En als Exit-task WiFi Off?

Zoals DFKT aangeeft, post alsjeblieft scripts of context/tasks die je gebruikt, zodat dit topic ook waardevol is! 'Ik doe dit er mee', zonder aan te geven hoe je dat dat doet is niet echt handig voor de medetweakers :) Thx! :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
(jarig!)
Mad Marty schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:24:
[...]

Gebruik je dan bij Location Net? En als Exit-task WiFi Off?

Zoals DFKT aangeeft, post alsjeblieft scripts of context/tasks die je gebruikt, zodat dit topic ook waardevol is! 'Ik doe dit er mee', zonder aan te geven hoe je dat dat doet is niet echt handig voor de medetweakers :) Thx! :)
Gewoon new task en dan location. Dan krijgt hij een locatie via GPS of AGPS. Ik zet dan GPS uit omdat dat veel batterij verbruikt. AGPS is een stuk minder nauwkeurig vandaar dat ik een nauwkeurigheid van 300/400 meter gebruik.
En dan als END task inderdaad WiFi Off.
Werkt voor mij prima.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiNNiT
  • Laatst online: 30-05-2020
Ik gebruik Tasker voornamelijk om a) batterijverbruik te besparen en b) handelingen te automatiseren.

Zelf nog niet geexperimenteerd met variabelen, maar ik heb de volgende indeling:

Profile:
Widget op het homescreen die switched tussen verschillende profielen (Car, Home, Work) en die heel simpel BT en WIFI toggled. Dus niet o.b.v. "Cell near", maar gewoon met het handje. Heb het idee dat "Cell Near" meer batterij verbruikt.
Handig is de functie Task Type van een Task, als je die op Menu zet dan krijg je een popup met keuzes van de acties die je binnen een taak definieert:
Binnen een task, kun je overigens ook andere tasks aanroepen Profile

Voor in de auto: Bluetooth connect

Muziek: Headset connect

Synker: Ook handig is de plugin Synker, daarmee kun je de verschillende onderdelen van je accounts synchroniseren. Voor Gmail betekent dit als de applicatie gestart en afgesloten wordt automatisch alleen de mail gesynced wordt i.p.v. push of timed checken op email. Hetzelfde gedaan voor Agenda en contacpersonen, alleen syncen als je het programma opent Synker

[ Voor 4% gewijzigd door TiNNiT op 01-02-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 21:53

riffey#4

aka Beever#4

Species5618 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:32:
Nuttige app, ben er zelf ook mee aan het spelen. Voor de topicstart is het wellicht nuttig om wat te vertellen over de prijs en een link / QR code te posten naar de website van Tasker.
$6.30, kleine 5 euro dus.
http://www.appbrain.com/a...dinglisch.android.taskerm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiNNiT
DFKT schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:17:

- GPS aan wanneer Navigon opstart (Google Navigatie e.d. beginnen al over de GPS te piepen als het script nog niet de kans heeft gehad de GPS aan te zwengelen)
Je kan ook een wachttijd definieren tussen taken (Action Tasker / wait).

Task: Nav (applicatie icoontje van Google nav aan koppelen)
Action: GPS On
Action: Wait (5 sec)
Action: Load app Google Nav

Task als widget op je homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
(jarig!)
TiNNiT schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:21:
[...]

Gps verbruikt pas stroom als hij gebruikt word. Idle niet dus, je kan hem gewoon aanlaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Ik ben ook maar eens begonnen aan Tasker, maar vlekkeloos gaat het nog niet.
Ik heb 2 voorbeeldjes gedaan (een battery widget en gps aan als ik google maps start) en die werken.
Echter, die waarschuwing van "wifi is uit" als je bijvoorbeeld Market opstart doet het niet. Heeft iemand die geprobeerd? Klopt die code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Ja, die doet het. Maar die is dus wel afhankelijk van dat WiFi Connected script, omdat daar de variabele %WIFIC wordt gedefinieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Ah.. natuurlijk.
Ik dacht dat het losstaande scripts waren, omdat elk met een vette kop begint.

Tsurary: misschien qua indeling iets duidelijker aangeven welke scripts losstaand zijn, en welke van elkaar afhankelijk zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door riffey#4 op 01-02-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik heb het aangepast, het stond er inderdaad niet duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Tasker kijkt geregeld in mijn agenda om te kijken of er een afspraak gaande is. Als dat het geval is dan gaat het geluid van de telefoon uit.
Ik moet er alleen nog wel wat aan tunen, omdat de verjaardagen in een kalender staat waar Tasker ook naar kijkt. Even kijken of ik dit eruit kan filteren, of anders moet ik een aparte kalender voor verjaardagen aanmaken.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
@ Tsurany: Ik zit trouwens nog even naar dat WiFi Connected script te kijken... volgens mij is die niet afhankelijk van andere scripts, alleen van of WiFi is verbonden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Inderdaad, volgens mij ook niet. Enkel die laatste is wel weer afhankelijk van WiFi connected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dank voor dit topic! :)

Uit de TS:
WiFi starten indien thuis
The first I named Home
Waarom wordt de Airplane Mode uit gezet? Mijn inziens is het enablen van WiFi toch voldoende?

Overigens werkt het allemaal prima, mooi spul dat Tasker! Het is erg Tweakbaar, misschien wel iets te. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Dat is inderdaad vaag. Dat niet alleen, maar als je in Airplane mode bent, krijg je in regel 2 bij "state-cell near" natuurlijk nooit een 1

Overigens heb ik gewoon dit gedaan

[ Voor 24% gewijzigd door riffey#4 op 02-02-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dat is om te voorkomen dat hij naar cel torens gaat scannen terwijl hij in Airplane mode zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Deze is ook wel makkelijk. Gps en autobrightness gaan aan als je je telefoon aan een lader (USB of net) hangt.
Zoals de auteur voorstelt meteen even aangepast zodat de Wifi ook aan gaat als je je toestel inplugt.
Nou nog even kijken of dat handig is, want als ik nu het toestel uitplug, gaat de Wifi ook uit, maar ik voldoe nog steeds aan de regel "Thuis, dus Wifi aan". Die 2 clashen dus nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Dat lijkt me alleen handig als je een low-battery-profile oid hebt waarbij je die dingen uitschakelt. Als je dan je tel aan de lader hangt, dan mogen ze wel aan. Ik kan me zo even geen andere context bedenken waarbij je GPS, brightness of WiFi wilt aanschakelen als-ie aan de lader hangt.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:22

SilencerNL

No remorse

riffey#4 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:23:
Deze is ook wel makkelijk. Gps en autobrightness gaan aan als je je telefoon aan een lader (USB of net) hangt.
Zoals de auteur voorstelt meteen even aangepast zodat de Wifi ook aan gaat als je je toestel inplugt.
Nou nog even kijken of dat handig is, want als ik nu het toestel uitplug, gaat de Wifi ook uit, maar ik voldoe nog steeds aan de regel "Thuis, dus Wifi aan". Die 2 clashen dus nog even.
Dat is vrij eenvoudig op te lossen door een variabele aan te maken die je op 1 zet zodra je "Thuis, dus Wifi aan" bent, en op 0 als je dat niet meer bent... Als je dan bij je exit task van je "Inplug" profile bij je Wifi schakeling die If aanvinkt en controleert of je variabele niet op 1 staat, is je probleem volgens mij opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door SilencerNL op 02-02-2011 15:44 . Reden: iets duidelijker ]

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Laatst online: 08:43

Nowhereman

Ygenweis

Hier nog een aantal scripts die ik zelf ingeregeld heb, wellicht heeft iemand dr wat aan :-)

Een zeker persoon uit mijn kennissenkring praat altijd behoorlijk hard en dus zet ik het incall volume voor deze persoon op 1:

[Incomming call] : definiëer beller
[In-Call Volume] : 1

Voor de nachtrust:
Om 23:00 gaat mijn phone op 'Silent mode Vibrate' , en om 07:00 loopt er een exit task die het Ringer Volume op 4 zet.

[From 23:00 till 07:00]
[Silent Mode]: Vibrate
exit task:
[Ringer Volume]: 4

Als ik ff niet gestoord wil worden, leg ik m'n Samsung Apollo op z'n gezicht:

[Oriëntation]:face down
[Silent Mode]: On
[Ringer Volume]: 0
Exit task:
[Ringer Volume]: 4

Indien ik m'n phone kwijt ben of als ik het idee heb dat ie gejat is kan ik een sms versturen met een opgegeven tekst. Vervolgens wordt GPS aangezet, indien er binnen de gestelde timeout geen fix is, loopt ie door. Vervolgens laat ik een niet bestaand bestaande url opvragen op mijn webserver thuis, zo heb ik eventueel ook het IP van de lokatie. Alle volume knoppen draat ie daarna open en speelt een mp3 af, als ie in de buurt is dan hoor ik um wel ;-) En ten laatste stuurt ie een SMS naar een vooraf opgegeven 06 nummer (in dit geval mijn zakelijke phone) met de GPS coördinaten. Ten laatste zet ik GPS weer uit om stroom te besparen. Wellicht dat ik deze functie nog uit ga breiden met een foto die naar een vast mailadres wordt verstuurd maar aangezien de telefoon in een jas/broekzak zal zitten of op z'n camera zal liggen lijkt me dat nog niet heel handig, misschien als m'n volgende phone een camera aan de voorkant heeft...

[Received Text]: Content: Waar is mijn droid?
Tasks:
[GPS]: On
[Get Location]: Source: GPS Timeout: 208
[HTTP GET]: http://mijn.server.nl/waar_is_droid.html
[Media Volume]: 15
[Ringer Volume]: 7
[Music Play]: ringtone.mp3
[Send SMS]: 06.xxx.xxx.xx : Message: %LOCN
[GPS]: off

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Mad Marty schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:25:
Dat lijkt me alleen handig als je een low-battery-profile oid hebt waarbij je die dingen uitschakelt. Als je dan je tel aan de lader hangt, dan mogen ze wel aan. Ik kan me zo even geen andere context bedenken waarbij je GPS, brightness of WiFi wilt aanschakelen als-ie aan de lader hangt.
Het geldt ook voor usb-laders. Dus: stap in de auto, inpluggen, GPS gaat aan, helderheid gaat omhoog.
Wifi heb ik in de auto niet nodig, maar kan dan ook geen kwaad. (Hoewel, wel leuk natuurlijk in combinatie met Wardrive...)

Als de telefoon aan een lader hangt, is dat 99% van de tijd thuis, werk, ouders, vrienden, en dan kan ik daar ook op de Wifi.
Kortom, aan de lader mag alles aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

SilencerNL schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:41:
[...]

Dat is vrij eenvoudig op te lossen door een variabele aan te maken die je op 1 zet zodra je "Thuis, dus Wifi aan" bent, en op 0 als je dat niet meer bent... Als je dan bij je exit task van je "Inplug" profile bij je Wifi schakeling die If aanvinkt en controleert of je variabele niet op 1 staat, is je probleem volgens mij opgelost.
Ga ik eens naar kijken, tnx.
Nowhereman schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:06:

Een zeker persoon uit mijn kennissenkring praat altijd behoorlijk hard en dus zet ik het incall volume voor deze persoon op 1:
Lol!
Wellicht dat ik deze functie nog uit ga breiden met een foto die naar een vast mailadres wordt verstuurd maar aangezien de telefoon in een jas/broekzak zal zitten of op z'n camera zal liggen lijkt me dat nog niet heel handig, misschien als m'n volgende phone een camera aan de voorkant heeft...[/i]
Misschien een time-lapse foto? Elke minuut een foto? Kan geen kwaad als je je telefoon toch al kwijt bent...

En om 3 uur 's nachts heel luid een van tevoren opgenomen MP3 af laten spelen: "Deze telefoon is gestolen. Je locatie en IP adres zijn gelogd en doorgespeeld aan de politie, samen met een foto van je lelijke kop", gevolgd door een politie-sirene mp3tje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:28
Waarna hij uitgezet wordt en je niets meer kan... Dan is een "geluidsloze" optie misschien beter...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReenL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09-2022
Deze heb ik gemaakt:

Deze code detecteerd of je in de auto zit. Je kunt deze in andere taken gebruiken door %RL_CAR te vergelijken met 1.

CAR
State: Bluetooth Connected
- [Selecteer je bluetooth van je auto]
Task:
1) Variable set
- %RL_CAR = 1

CAR_DC
State: Bluetooth Connected
- [Selecteer je bluetooth van je auto]
- Invert On
Task:
1) Variable clear: %RL_CAR
2) Variable clear: %RL_TXT_LAST

Omdat er geen Nederlandse text to speech is, heb ik gekozen mijn SMSjes te auto-reply'en in de auto.

Event: Recieved Text
Task:
1) Stop
- If %RL_CAR != 1
2) Stop
- If %SMSRF ~ %RL_TXT_LAST
3) Varable set
- %RL_TXT_LAST = %SMSRF
4) Send SMS
- Number: %SMSRF
- Message: Ik zit in de auto en kan je sms nu niet lezen, je kan wel bellen!

Je kunt 4 natuurlijk vervangen door je actie naar keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannes_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik kan me voorstellen dat je het batterijgebruik een deel kunt beperken hiermee, maar heeft iemand een idee hoe het programma zelf inwerkt op je batterij ? Het lijkt me toch dat die profiles (of de app zelf) heel de tijd als service draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Kwam deze nog ergens tegen (misschien zelfs via één van de links in dit topic ;) ) en heb hem iets bijgewerkt naar mijn situatie:

GELUID NAAR SPEAKERPHONE
(afhankelijk gemaakt van het script in de TS Locatie, waarvan ik er ook één heb voor mijn werklocatie; ik wil namelijk niet dat het Speakerphone profiel ook op mijn werk wordt geactiveerd)

2. Context: STATE > ORIENTATION > Is FACE UP
  3. Nieuwe task > AUDIO > SPEAKERPHONE
  4. Set ON, If %WORK ~ 0 (var %WORK is als %HOME in TS voorbeeld)
  5. End task > AUDIO > SPEAKERPHONE
  6. Set OFF
En aanvullend op hetzelfde profiel ingesteld:
  1. Context: STATE > BLUETOOTH CONNECTED
  2. Door bij Name op het vergrootglas te drukken, kun je het betreffende apparaat kiezen (apparaat moet wel gepaired zijn met de telefoon)
  3. Hetzelfde doe je bij Address, alleen zal nu het MAC adres van het betreffende apparaat ingevuld worden
  4. Inverted ON
  5. DONE

De Bluetooth Connected Inverted On is om te zorgen dat hij niet op de orientation reageert wanneer mijn bluetooth headset is aangekoppeld. Toen ik vanochtend op de fiets zat met de foon in mijn broek, kwam het geluid van mijn muziekspeler netjes uit mijn broek schallen, en niet mijn headset. Vandaar dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Is het in tasker mogelijk om iets aan/uit te laten springen adhv je huidige snelheid? Voorbeeldje: als mijn snelheid boven de 30kmh is dan wil ik bluetooth aan hebben staan (dat connecteert dan vanzelf met de auto). Uiteraard heb ik gezocht, maar iets dergelijks heb ik nog niet kunnen vinden.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dan zal hij wel constant gps fix moeten hebben om je snelheid te meten, zuipt je accu leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
pven schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:14:
Is het in tasker mogelijk om iets aan/uit te laten springen adhv je huidige snelheid? Voorbeeldje: als mijn snelheid boven de 30kmh is dan wil ik bluetooth aan hebben staan (dat connecteert dan vanzelf met de auto). Uiteraard heb ik gezocht, maar iets dergelijks heb ik nog niet kunnen vinden.
Er is een variabele LOCATION SPEED (%LOCSPD), maar ik heb er nog niet mee gewerkt, dus kan je verder niet vertellen hoe dit werkt. Is geloof ik wel afhankelijk van je GPS...

http://tasker.dinglisch.net/userguide/en/variables.html

[ Voor 4% gewijzigd door DFKT op 03-02-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Ik had een task gemaakt waarbij als een bepaald contact tussen bepaalde tijden belt, dat dan de Ringer Volume op 5 wordt gezet (bijvoorbeeld), in ieder geval groter dan 0.

Maar, dit het Ringer Volume op het moment dat diegene belt wordt niet aangepast terwijl de Task wel wordt uitgevoerd.

Ik heb namelijk ontdekt dat zodra de Task is uitgevoerd en je drukt 1 keer op volume up (terwijl hij op 'stil' stond, niet trillen of een volume groter dan 0) dat hij direct naar het ingesteld volume springt. Dit lijkt op een bug. Iemand ervaring mee? (Of iemand die dit kan/wil testen? ;) )

Gebruikt toestel: Desire HD met 1.32 als firmware.

[ Voor 10% gewijzigd door SanderTje! op 03-02-2011 13:30 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
zou dit ideetje te verwezenlijken zijn met Tasker? http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35477487

zo ja dan koop ik 't meteen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat ik geweldig vind aan tasker is de mogelijkheid om het te loggen naar een google calendar.

Ik heb een gering aantal klanten, per klant heb ik een near cell op hun ssid staan, die bij activate een notitie in een aparte google calender maakt, bij exit een 2e notitie.
Als er iemand uit mijn zakelijke contactlijst ophangt dan wordt dit ook weer naar een aparte google calender weggeschreven.
Zakelijke smsjes worden ook in een aparte google calender geschreven.
Als in de buurt van auto (bluetooth device) en gps aan, dan weer een notitie in een aparte google calender met gps coordinaten en weer bij exit een 2e notitie (voor mijn eigen simpele rittenadministratie)

Op deze manier kan ik thuis in outlook mijn gemaakte afspraken inzien, daarna de google calender eroverheen leggen om te zien hoe het daadwerkelijk qua tijd ging.
Moet er iemand zakelijk zien waar ik zit, dan kan ik hem toegang geven tot die google calender.

Maar primair is het allemaal voor mezelf om overzicht te genereren door gewoon wat calenders over elkaar heen te leggen. Het is geen 100% sluitende administratie, maar eigenlijk hoef ik per week max 1 notitie nog zelf te zetten.

Enige waar ik (voor mezelf) nog mee moet experimenteren is om variabelen te gebruiken om van de 2 losse notities af te komen en er 1 lange notitie van te maken en misschien in de toekomst om google calender te vervangen door losse http calls om het direct in een eigen dbase te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

riffey#4 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:19:
[...]

Het geldt ook voor usb-laders. Dus: stap in de auto, inpluggen, GPS gaat aan, helderheid gaat omhoog.
Wifi heb ik in de auto niet nodig, maar kan dan ook geen kwaad. (Hoewel, wel leuk natuurlijk in combinatie met Wardrive...)

Als de telefoon aan een lader hangt, is dat 99% van de tijd thuis, werk, ouders, vrienden, en dan kan ik daar ook op de Wifi.
Kortom, aan de lader mag alles aan.
Ja, ik heb op locaties waar ik op WiFi kan automatisch al WiFi aan staan. Ik hoef dat dus niet ook te doen als-ie aan de lader hangt. Lijkt me sowieso handiger om zoiets via locatie te doen.

Er is ook een Docked state, he? Dat is misschien handiger in de auto.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:22

SilencerNL

No remorse

Mad Marty schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:14:
[...]

Ja, ik heb op locaties waar ik op WiFi kan automatisch al WiFi aan staan. Ik hoef dat dus niet ook te doen als-ie aan de lader hangt. Lijkt me sowieso handiger om zoiets via locatie te doen.

Er is ook een Docked state, he? Dat is misschien handiger in de auto.
Maar moet je geen docking cradle hebben om die Docked status te krijgen? Ik heb gewoon een simpel USB ladertje in mijn auto, volgens mij gaat dan die Docked status niet werken.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Je kunt bv met "powersource" werken, dan kun je kiezen tussen verschillende voedingsbronnen (Any, AC en USB). Ik heb deze (USB) gebruikt in combinatie met "not cell near". Dus wanneer ik niet dichtbij huis ben en m'n D-Z krijgt stroom via USB, wil dat zeggen dat ik in de auto zit en dus GPS aan gaat enz. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Brabo-Joossie schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:23:
Je kunt bv met "powersource" werken, dan kun je kiezen tussen verschillende voedingsbronnen (Any, AC en USB). Ik heb deze (USB) gebruikt in combinatie met "not cell near". Dus wanneer ik niet dichtbij huis ben en m'n D-Z krijgt stroom via USB, wil dat zeggen dat ik in de auto zit en dus GPS aan gaat enz. :)
Het is toch veel makkelijker wanneer je navigatie opstart dat GPS automatisch aan gaat. Je kan programma's toevoegen die gebruik maken van GPS, wanneer zo'n programma opstart, gaat GPS ook aan. Wanneer het programma afgesloten wordt, gaat GPS ook weer uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Barfman op 04-02-2011 16:06 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
He tof! Een Tasker topic!
Is een zeer fijne app waar je veel mee kan.
Vind het alleen wel jammer dat als je zeker wilt weten dat het 100% goed draait er een icoontje in de notificatiebalk moet staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Joen schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:21:
He tof! Een Tasker topic!
Is een zeer fijne app waar je veel mee kan.
Vind het alleen wel jammer dat als je zeker wilt weten dat het 100% goed draait er een icoontje in de notificatiebalk moet staan...
Die staat er toch, bij wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:17
Barfman schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:34:
[...]

Die staat er toch, bij wel iig.
Dat zegt hij dus ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Oeps, dan haalt hij dat icoontje toch weg, net zo makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Barfman schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:05:
[...]

Het is toch veel makkelijker wanneer je navigatie opstart dat GPS automatisch aan gaat. Je kan programma's toevoegen die gebruik maken van GPS, wanneer zo'n programma opstart, gaat GPS ook aan. Wanneer het programma afgesloten wordt, gaat GPS ook weer uit.
Kan uiteraard ook, ligt er denk ik helemaal aan wat je precies wil bereiken. :)
Sterker nog, die heb ik er ook bij, maar dan wel nog zo aangepast dat GPS alleen aangaat wanneer het toestel gevoed wordt. Dit om te voorkomen dat ie batterijen gaat vreten wanneer ik alleen maar even met CoPilot wil spelen. ;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Barfman schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:58:
[...]

Oeps, dan haalt hij dat icoontje toch weg, net zo makkelijk :)
Maar dan heb je een verhoogde kans op automatisch afsluiten door Android 2.2 Froyo. Als je met icoontje doet laat Android 2.2 de app ongemoeid.

Zie ook de documentatie van Tasker.

[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 04-02-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Joen schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:12:
[...]

Maar dan heb je een verhoogde kans op automatisch afsluiten door Android 2.2 Froyo. Als je met icoontje doet laat Android 2.2 de app ongemoeid.

Zie ook de documentatie van Tasker.
Dan pak je het transparante icoontje helemaal links bovenin, je ziet dan geen icon in je taakbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Tasker, sounds interesting...
Enige optie waarvan ik nu denk, hmm daarvoor zou ik Tasker willen hebben is:
Scherm aan 3G / HSDPA internet AAN, scherm UIT 3G / HSDPA UIT, maar 2G AAN.
Zo kan ik m'n emailtjes / WhatsApp binnen blijven krijgen, maar kost dat stukken minder stroom.

Nu heb ik uiteraard al rondGegoogled en kwam ik deze vraag in een google-groep tegen: http://groups.google.com/...d/thread/2a456006bec8fa99, maar die olddated..
en er wordt gezegd dat Tasker er mee bezig zou zijn (toentertijd dus) Hoe is deze situatie op dit moment?

Zou dit kunnen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Nee dat kan niet, de 2g/3g switch is niet aanspreekbaar door applicaties dus ook niet voor Tasker. En je gaat er ook vanuit dat 3g idle meer stroom gebruikt dan 2g idle wat zover ik weet niet waar is tenzij je slecht signaal hebt waardoor je constant tussen 2g en 3g switched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
JoetjeF schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:38:
Nee dat kan niet, de 2g/3g switch is niet aanspreekbaar door applicaties dus ook niet voor Tasker. En je gaat er ook vanuit dat 3g idle meer stroom gebruikt dan 2g idle wat zover ik weet niet waar is tenzij je slecht signaal hebt waardoor je constant tussen 2g en 3g switched.
Kan wel hoor http://forum.xda-develope...t=739530&highlight=Tasker , het is alleen niet voor elke rom werkend.

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 06-02-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiNNiT
Is het mogelijk om een mp3-bestand te laten afspelen als iemand belt, d.w.z dat de beller dat hoort zonder dat het bestand over de speaker wordt afgespeeld?

Dan zou je namelijk redelijk eenvoudig een eigen antwoordapparaat kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
TiNNiT schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:55:
Is het mogelijk om een mp3-bestand te laten afspelen als iemand belt, d.w.z dat de beller dat hoort zonder dat het bestand over de speaker wordt afgespeeld?

Dan zou je namelijk redelijk eenvoudig een eigen antwoordapparaat kunnen maken.
Ik heb het geprobeerd, maar het is me niet gelukt. De andere kant krijgt het MP3-tje niet te horen en jij zelf hoort het MP3-tje via je telefoonhoorn-gedeelte van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Aan de hand van de TS heb ik nu de profiles aangemaakt die er voor zorgen dat WiFi aan gaat als ik thuis ben. Nu vroeg ik me af of ik daar nog aan toe kan voegen dat 2G/3G automatisch uitgaat als ik thuis ben. Het lijkt me een beetje dubbelop op thuis zowel WiFi als mobiel breedband aan te hebben staan. Of kan ik dit beter toch aan laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71754

monnick schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:52:
Aan de hand van de TS heb ik nu de profiles aangemaakt die er voor zorgen dat WiFi aan gaat als ik thuis ben. Nu vroeg ik me af of ik daar nog aan toe kan voegen dat 2G/3G automatisch uitgaat als ik thuis ben. Het lijkt me een beetje dubbelop op thuis zowel WiFi als mobiel breedband aan te hebben staan. Of kan ik dit beter toch aan laten staan?
Dat regelt Android zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Inderdaad, als je verbinding hebt via WiFi wordt 3G automatisch uitgeschakeld

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Draai Tasker ook sinds dit weekend en bevalt perfect. Hoef niet meer na te denken als ik huis uitloop om mijn WiFi uit te zetten :+

Het enige is dat ik als thuis een telefoontje krijg (terwijl hij op WiFi staat) aan het einde van het telefoontje hij eerst op de dataverbinding inlogt en daarna pas WiFi weer aangooit via Tasker. Is hier iets aan te doen? Hij mag tijdens het telefoontje gewoon onthouden dat hij Thuis met WiFi is..

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34
Mad Marty schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:49:
Inderdaad, als je verbinding hebt via WiFi wordt 3G automatisch uitgeschakeld
Dat is niet mijn ervaring hoor. Ik zie hier toch vaak dat ik niet 100% bereik heb met mijn provider als mijn wifi aan staat. Terwijl als ik op 2g zit dan heb ik altijd volledig bereik. Heb dus ook ingesteld dat wanneer ik op wifi zit, hij automatisch 3g uit zet. Ik zie iig wel resultaat in het bereik.

Overigens ben ik nu een profiel aan het maken om automatisch op speakerphone over te schakelen als ik hem tijdens het bellen van mijn oor af haal. Maar dat lukt nog niet helemaal.
Iig leuk om profieltjes te bedenken.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 11:40
Hier (SGS + 2.2.1) gaat 3g direct uit als ik wifi aanzet. Verder mooi tooltje, met dan aan de TS heb ik ook de standaard profielen erin staan. Thuis=wifi aan. Lader=BT+wifi aan. Werk=wifi aan. SMS *code*= GPS locatie, Cell locatie en batt status. Ik hou me aanbevolen voor extra truucs.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn batterij ging echt veel sneller leeg na het instellen van die tasks in de TS voor het automatisch aanzetten van WiFi in de buurt van mn huis. Inmiddels de tasks weer verwijderd en nu is de batterijduur weer prima :) (en ja, ik had die priorities precies zo ingesteld als dat ze in de TS stonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 20:19
Ik heb een tijdje terug de volgende profielen gedownload bij Tasker zelf aangezien ik een complete noob ben om het zelf in elkaar te knutselen.

http://tasker.wikidot.com/audio-level-times

deze werken prima. Echter nu wil ik deze gaan aanpassen maar ik zou zo 1 2 3 niet weten hoe en waar ik moet beginnen.
Wat ik graag wil is dat bij bijv het work profile dat deze alleen van ma-vrij werkt en het liefst zelfs als ik daadwerkelijk op me werk ben via GPS locatie.

Hoe kan ik dat het beste aanpassen of dat iemand voor mij een stappen plan heeft hoe deze profile zelf in elkaar te zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 14:48
Weet iemand of dit mogelijk is, maar dan voor Nederland?:

http://tasker.wikidot.com/weather-dependent-background-image

Ik ben zelf niet zo'n held met dat HTTP GET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Ik ben na wat zoeken op deze pagina gekomen.

Is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn telefoon op Engels staan, maar dat levert problemen op met navigeren, aangezien Nederlandse straatnamen in het Engels voor geen meter klinken. Het helpt echter wel om te telefoon op Nederlands te zetten, maar om dat iedere keer te doen is ook vrij irritant. Nu dacht ik dat tasker misschien uitkomst kan bieden. Is het mogelijk met Tasker de boel zo in te stellen dat de taal verandert als ik navigatie opstart? Ik denk eerlijk gezegd dat die taal veranderd moet worden voor ik iets opstart, omdat hij anders in de vorige taal verder gaat. Ook moet de taal weer teruggezet worden als de navigatiesoftware afgesloten wordt.

Is zoiets mogelijk en zo ja, is zoiets erg ingewikkeld?

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 14:48
riffey#4 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:05:
Ik ben na wat zoeken op deze pagina gekomen.

Is dat wat je bedoelt?
bedankt, echt heel dom van mij, ik dacht dat accuweather alleen in Amerika het weer kon weergeven... :) naja bedankt! nu komt het wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 20:19
Denk dat ik mezelf wel mag quoten voor een kickje.

niemand die een idee heeft??
Buzzie schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:00:
Ik heb een tijdje terug de volgende profielen gedownload bij Tasker zelf aangezien ik een complete noob ben om het zelf in elkaar te knutselen.

http://tasker.wikidot.com/audio-level-times

deze werken prima. Echter nu wil ik deze gaan aanpassen maar ik zou zo 1 2 3 niet weten hoe en waar ik moet beginnen.
Wat ik graag wil is dat bij bijv het work profile dat deze alleen van ma-vrij werkt en het liefst zelfs als ik daadwerkelijk op me werk ben via GPS locatie.

Hoe kan ik dat het beste aanpassen of dat iemand voor mij een stappen plan heeft hoe deze profile zelf in elkaar te zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Wat 'n prachtprogramma, ik dacht dat ik 't niet zo zou gebruiken maar heb op basis van dit topic al 'n paar profiles aangemaakt:

- Night (volume laag en autosync uit)
- Power = gps/bluetooth aan (voor in de auto en aangezien ik 'n accudrain heb met gps aan)
- Keyboard out = screen on
- Face down = silent
- Screen off = Widgetlocker (standaard lockscreen wil WL nog wel eens overrulen)

Ik blijf uitproberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:13:
- Screen off = Widgetlocker (standaard lockscreen wil WL nog wel eens overrulen)
Deze ligt zo voor de hand, dat ik er nog niet aan had gedacht. Dank voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

pven schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:18:
[...]

Deze ligt zo voor de hand, dat ik er nog niet aan had gedacht. Dank voor de tip! :)
Inderdaad, ik zag 3rd party apps staan en daar stond WL bij genoemd. Aangezien ik meteen daarna 't standaard Lockscreen te zien kreeg, bedacht ik meteen om die eens uit te proberen. 't Werkt ook nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Toch een vraagje over 'Display off -> WL': als mijn WL daarna weer voor de dag komt en ik op de back-knop druk, dan wordt WL weer afgesloten en ben ik binnen. Hoe heb je dat opgelost?

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 14-03-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

pven schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:41:
Toch een vraagje over 'Display off -> WL': als mijn WL daarna weer voor de dag komt en ik op de back-knop druk, dan wordt WL weer afgesloten en ben ik binnen. Hoe heb je dat opgelost?
Oh dat heb ik niet (ik draai Android op 'n HD2). Bij mij werkt 't prima. De eerste keer kwam ik in Tool Mode, maar daarna ging 't zoals 't hoort.

Display off - Widgetlocker Enable heb ik staan als profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm.. misschien toch maar weer eens mee spelen. Ik had het op mijn phone staan, maar kostte me veel accu terwijl ik het te complex vond om er iets mee in te stellen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:53:
[...]

Oh dat heb ik niet (ik draai Android op 'n HD2). Bij mij werkt 't prima. De eerste keer kwam ik in Tool Mode, maar daarna ging 't zoals 't hoort.

Display off - Widgetlocker Enable heb ik staan als profile.
Ahja: ik had 'Launch WL' geselecteerd ipv de 3rd-party-optie. 8)7 ... Het werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:54

HaTe

haat niet

Ik ben ook zeer actief Tasker gebruiker.

Wat ik nu met Tasker voor elkaar heb gekregen:
  1. Vermiste telefoon dingen
    • Kan telefoon in "kwijt" modus zetten.
    • Hij laat dan een popup zien dat de telefoon vermist is en dan met mijn adres en huisnummer
    • Bij het ingaan van de kwijtmodus maakt hij een foto, met (A)GPS en WIFi informatie en stuurt dat per mail
    • Dat doet hij weer als de telefoon wordt geunlocked
    • Alarm afgaan bij sms en zet geluid hard aan
    • Geeft popup dat de tel
  2. Automatisch GPS aan en uit bij verschillende Apps
  3. Wake On Lan zonder extra app, met directe shortcut op homescreens
  4. WiFi uit als er geen verbinding meer is (checkt elke 5 minuten, anders ging WiFi vanzelf weer aan :s)
  5. Volume omlaag als oordoppen worden aangesloten
  6. Geluid uit als ik in school ben (dmv WiFi netwerk in de buurt)
  7. Backup SMS bij nieuwe SMS naar Gmail
Wel jammer dat je geen foto met de FF camera kan maken, zodat ik een mugshot heb van de gene die mijn foon unlocked als hij kwijt is! :P

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Nummer 2 doe je dat zoals eerder beschreven met 'n widget? Ik ben namelijk op zoek om 't gewoon via app te doen en dus niet als widget. Ik heb Google navigatie namelijk in m'n dockbar van ADW staan en die accepteert geen widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Eerder beschreven?

Nee, dat gebeurt als de app wordt gestart. Alleen bij de Navigatie-app van Google werkt dit niet. Daar had ik wel een workaround voor door de even weer naar de vorige app te gaan en dan weer Navigatie op te starten, maar dit bleek niet altijd goed te werken...
Bij andere apps wordt de GPS dus automatisch bij het starten van een app die GPS nodig heeft (GPS mag gebruiken) aangezet.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

TiNNiT schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:21:
[...]

Deze bedoelde ik, maar dat kun je ook als profile instellen zie ik. Alleen niet met Google Navigatie helaas, niemand 'n andere work-around?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Oja op die manier zou het ook kunnen. Ipv een widget kan je ook een shortcut doen he :) Dat is wat netter vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Met shortcut werkt inderdaad en kun je er 'n eigen icoontje aanhangen, etc. Alleen blijft GPS aan na 't afsluiten van de navigatie. Hoe krijg ik 'n exit-task hieraan gekoppeld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb dat WidgetLocker-gebeuren (WL) weer uitgeschakeld. Ik had ingesteld dat als mijn display uit gaat, dat WL dan enabled moet worden. Echter: als ik ga bellen dan valt het schermpje ook uit en als ik dan op ga hangen, dan moet ik eerst WL unlocken voordat ik op kan hangen. Vermoedelijk is er wel iets in te stellen dat Tasker er niet tussen moet springen als ik aan het bellen ben, maar dat moet ik nog even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb Tasker nu zover geconfigureerd dat als ik verbonden ben via bluetooth dat hij dan de naam van uitspreekt (zij het helaas in het Engels).

Echter wordt dit uitgesproken door de speaker van de telefoon en niet op mijn bluetooth carkit. Ik heb de verschillende streams al geprobeerd maar het wil niet werken.

De radio schakelt wel netjes over naar de phone-ingang en hier hoor ik ook een melding/geluid op.

Hoe krijg ik hem toch zo ver om de beller uit te spreken over de bluetooth carkit?

[ Voor 9% gewijzigd door bartbh op 31-03-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177841

Tasker, mijn favoriete app, al veel leuke profielen gemaakt zoals:
- Automatisch Mute tijdens meeting
- Sleepmode (tussen 23:00 en 06:00 EN aan de oplader) -> geluid uit
- gedurende sleepmode telefoontjes van favorieten wel met geluid
- autorotate automatisch uitzetten als Aldiko start, en weer achteraf aanzetten
- GPS automatisch aanzetten voor bepaalde apps en achteraf weer uitzetten
- Bluetooth verbinding met Carkit & binnenkomend SMS, wordt de sms VOORGELEZEN :)
- op basis van Cell Network locatie & wifi near connectie op werk & thuis, rest van tijd wifi uit
- Als er wifi connectie ontstaat, Skype starten
- Als Wifi connectie verdwijnt, Skype uit, Wifi uit en Bluetooth (ik ga waarschijnlijk richting auto)
- Als bluetooth aan is gezet (automatisch of handmatig) en na 10 min geen connectie, uitzetten
- Als bluetooth connectie verdwijnt, bluetooth uitzetten

Nog niet verder gekomen, maar bedenk regelmatig nieuwe :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 177841 op 31-03-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartbh schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:03:
.... (zij het helaas in het Engels)...
... Hoe krijg ik hem toch zo ver om de beller uit te spreken over de bluetooth carkit?...
Voor nederlands, SVOX installeren, werkt prima
v.w.b. het uitspreken over de carkit, ik heb stream Media geselecteerd, en dan komt ie (ook) over de carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 177841 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:39:
[...]

Voor nederlands, SVOX installeren, werkt prima
v.w.b. het uitspreken over de carkit, ik heb stream Media geselecteerd, en dan komt ie (ook) over de carkit.
SVOX was ik ook net tegen gekomen, deze zal ik eens proberen.

Echter het geluid krijg ik nog niet over de carkit, ook niet nadat ik als stream "media" heb geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DFKT schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:17:
Klopt het trouwens dat de "kill app" functionaliteit onder FroYo niet functioneert zonder root-toegang en applicaties van derden? Heb het in ieder geval nog niet voor elkaar gekregen Skype op een vaste tijd te laten killen...
Skype echt killen lukt mij ook niet, hij blijft weer opstarten (een service he...), echter logt ie dan niet weer opnieuw in, dus bereik ik in ieder geval mijn doel.
(root, i.c.m Locale Execute plugin en commando: @!killall -q com.skype.raider)
Als je dan Skype via tasker opstart (in mijn geval o.b.v. Wifi Connected) dan logt ie wel in.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste