Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gebruikt iemand hier toevallig AutoSheets?

Dit zorgt ervoor dat je in een Google sheet wat mutaties door kan voeren. Ik heb een simpele task gemaakt die bij het verbinden of verbreken van BlueTooth in de auto een rij toevoegt aan een sheet met daarin de tijd en de lokatie. Gewoon omdat het kan. :)

Maar ik krijg best vaak timeouts of URL-not-found meldingen bij deze addon. Ik heb contact gehad met de ontwikkelaar, maar daar kom ik eigenlijk ook niet verder mee. Ik heb de app uitgezonder bij Blokade, maar ook als Blokade helemaal uit staat krijg ik deze meldingen. Iemand die dit herkent?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben weer eens wat aan het spelen met Tasker, en loop ergens tegenaan. Er is een variabele genaamd %bt_battery_level, deze wil ik wegschrijven naar een sheet. Maar in de sheet duikt vervolgens geen getal op, maar letterlijk %bt_battery_level. Nu vermoed ik dat dit ermee te maken heeft dat dit geen globale variabele is. Iemand een idee hoe ik toch deze waarde vast kan leggen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-05 18:12
Thuis heb ik een eufy doorbell dual camera, deze wil ik via google home gebruiken

Echter kan je enkel zien wie er aan de deur staat als je zegt "hey google wie staat er aan deur". Redelijk omslachtig.

Graag had ik via tasker het volgende gedaan:

- Bij notificaties eufy open je de app en zie ik wie er aan de deur staat.

Daarnet even getest, werkte enkel als scherm aanstond op gsm. Bovendien moet je nog binnen eufy op videostream klikken.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:24
Ik gebruik mijn tasker automations ondertussen al jaren.
Echter plots werkt het volgende niet meer:
Ik lees de notifications uit van de MyJablotron app om in Home Assistant de status van mijn alarm te kennen.
Dit werkt al jaren goed, echter, ik vermoed na een update van de app, lijkt tasker te tekst niet meer te kunnen zien in de notification van deze app.
Als ik de app in het profiel op "any" zet en via Telegram dezelfde tekst verstuur als de originele notification van MyJablotron, dan wort de task wel uitgevoerd.
Ik heb al geprobeerd mijn tekst match in de andere tekstvelden te zoeken, hij triggert niet op de notifications van MyJablotron.

De tekst bevat wildcards: *Set*<naam zone>* of *Unset*<naam zone>*
Dit werkte altijd prima en doet het ook nog steeds via notification van andere apps.

Iemand een idee hoe dit komt en verholpen kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:37
Zou het kunnen dat de notification geen tekst toont maar een plaatje? Of dat er tekens gebruikt worden die je niet ziet of verwart met andere tekens?
Is het misschien mogelijk om de tekst uit zo een notificatie te kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
avec_style schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:57:
Zou het kunnen dat de notification geen tekst toont maar een plaatje? Of dat er tekens gebruikt worden die je niet ziet of verwart met andere tekens?
Is het misschien mogelijk om de tekst uit zo een notificatie te kopieren?
Ik ga er van uit dat het tekst is, er staat bvb ook een tijdstip in, lijkt mij tekst te zijn.
Ik zie in de notification history (Samsung Galaxy) op net dezelfde manier de notification staan, zoals bij mijn test via Telegram, alleen is er een titel/subject.

Kopiëren vanuit de notification zelf of uit de notification history lijkt niet te lukken. Zijn er manieren om die te onderscheppen en van daaruit te kopiëren?

[ Voor 3% gewijzigd door BlackShadow op 14-11-2023 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:37
Ik ben zelf geen Tasker expert. Dus ben bang dat ik je niet kan helpen. Maar stel je vraag ook even in de Tasker subreddit. Dat is een vrij actieve subreddit waar veel mensen met kennis je kunnen helpen. De developer van Tasker is daar ook heel actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
avec_style schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:45:
Ik ben zelf geen Tasker expert. Dus ben bang dat ik je niet kan helpen. Maar stel je vraag ook even in de Tasker subreddit. Dat is een vrij actieve subreddit waar veel mensen met kennis je kunnen helpen. De developer van Tasker is daar ook heel actief.
Thx, heb daar advies gekregen.
Via AutoNotification kan je een capture doen. Daar zag ik dat het effectief tekst is zonder speciale tekens.
Om een of ander reden lukt het niet meer met de Tasker Notification service icm die app.

Opgelost door AutoNotification te gebruiken.
Voor de geinteresseerden, ik gebruik als Text Filter (regex): (?=.*Unset)(?=.*Magneetc. Alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TactfulRanger
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-04 23:12
Tasker is nieuw voor mij. Ik wil dit gebruiken om Flitsmeister te starten en stoppen.

Het moet schijnbaar mogelijk zijn om Flitsmeister te stoppen met een intent, echter krijg ik dit niet werkend.

Iemand de gouden tip voor het inrichten van de intent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
TactfulRanger schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:01:
Tasker is nieuw voor mij. Ik wil dit gebruiken om Flitsmeister te starten en stoppen.

Het moet schijnbaar mogelijk zijn om Flitsmeister te stoppen met een intent, echter krijg ik dit niet werkend.

Iemand de gouden tip voor het inrichten van de intent?
https://faq.flitsmeister....ten-via-apps-zoals-Tasker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TactfulRanger
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-04 23:12
Deze had ik inderdaad gevonden. Echter blijft de Flitsmeister notificatie gewoon staan na het runnen van de intent, dus ik denk dat ik dingen fout of zelfs niet heb ingevuld in de Intent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
TactfulRanger schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:05:
[...]

Deze had ik inderdaad gevonden. Echter blijft de Flitsmeister notificatie gewoon staan na het runnen van de intent, dus ik denk dat ik dingen fout of zelfs niet heb ingevuld in de Intent.
Ik heb net flitsmeister gestart, ik pak de actie send intent in tasker, vul nl.flitsmeister.STOP in en het werkt hier direct.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/guwr88U.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe je het volgende doet? Ik wil een melding krijgen op mijn telefoon wanneer ik vergeet mijn autoi van de openbare laadpaal te halen. Het is hier in de wijk betaald parkeren tussen 09.00 en 21.00. Ik zet de auto vaak om 21.00 aan de laadfpaal, maar vergeet 'm soms eraf te halen. Heb nu al twee keer een boete gehad omdat ik vergeten was dat de auto daar aan de paal stond.

Ik zat te denken aan een Tasker oplossing, welke een check doet op locatie wanneer de bluetooth van de auto verbreekt. Als dit op de locatie is van één van de drie laadpalen waar ik regelmatig laad, dan moet een value op 1 worden gezet. Wanneer het 8.45 is wil ik een melding krijgen dat de auto weggeghhaald moet worden. Als de bluetooth weer verbonden is reset de value weer.

Ik ben niet erg ervaren met Tasker, dus heb GPT gevraagd. Hier kwam GTP mee:
Stap 1: Parkeren detecteren met Bluetooth + Locatiecheck

Hier checken we eerst of Bluetooth verbroken is en dan of je bij een van de drie laadpalen staat.
1.1 Bluetooth-verbreking als trigger

Open Tasker → Profielen → + (Nieuw Profiel).
Kies Staat → Netwerk → BT Verbonden.
Tik op het zoekicoon 🔍 en selecteer je auto (bijv. "MG4 Audio").
Tik op de drie puntjes (⋮) rechtsboven en kies ‘Inverteren’ (nu wordt de taak uitgevoerd als Bluetooth verbreekt).
Druk op de terugknop (←) om op te slaan.

1.2 Taak maken om parkeren te detecteren

Wanneer Tasker om een taak vraagt, kies "Nieuwe Taak" → Geef het een naam (bijv. "Auto Parkeren").
Tik op + (Nieuwe Actie) → Ga naar Plaats → Get Location.
Timeout: 10 sec
Bron: Hoogste Nauwkeurigheid (GPS + Netwerk)

1.3 Controleren of je bij een laadpaal bent

Tik op + (Nieuwe Actie) → Ga naar Variabelen → Variabele Waarde Controleren.
Naam: %LOC
Operator: Matches Regex
Waarde:

52.1234,4.5678|52.2345,4.6789|52.3456,4.7890

(Vervang deze met de exacte coördinaten van de drie laadpalen.)

Tik op de drie puntjes (⋮) rechtsboven en kies ‘If’.
Voorwaarde: %LOC Matches Regex
Waarde: 52.1234,4.5678|52.2345,4.6789|52.3456,4.7890

Binnen de If-voorwaarde:
Tik op + (Nieuwe Actie) → Ga naar Variabelen → Stel Variabele In.
Naam: %Laadplek
Waarde: 1

Optioneel: Voeg een notificatie toe voor bevestiging.
Titel: "🚗 Auto geparkeerd bij laadpaal"
Tekst: "Tasker zal je herinneren om 08:45!"

✅ Resultaat:

Tasker detecteert dat je Bluetooth wordt verbroken (dus je stapt uit).
Tasker haalt je locatie op.
Als je bij een van de laadpalen bent → %Laadplek = 1.
Om 08:45 checkt Tasker %Laadplek = 1 en stuurt een herinnering.

Stap 2: Auto weggehaald? Reset status

Als je wegrijdt en Bluetooth opnieuw verbindt, reset Tasker %Laadplek.

Maak een nieuw profiel:
Ga naar Profielen → + (Nieuw Profiel).
Kies Staat → Netwerk → BT Verbonden.
Selecteer je auto’s Bluetooth.
Druk op de terugknop (←).

Nieuwe Taak maken ("Auto Weggehaald")
Tik op + (Nieuwe Actie) → Ga naar Variabelen → Stel Variabele In.
Naam: %Laadplek
Waarde: 0
Optioneel: Voeg een bevestigingsmelding toe:
Titel: "🚗 Auto verplaatst!"
Ik kom alleen niet goed uit stap 1.3. Ik zie de value Variabele Waarde Controleren niet en kom er niet achter wat dit in het engels zou moeten zijn. Als ik dit GPT vraag weet deze het ook niet ;)
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste